معرفت به زمان ربیع الاول 1443

قال أبو جعفر محمد الباقر عليه السلام: في حكمة آل داود: ينبغي للمسلم أن يكون مالكا لنفسه، مقبلا على شأنه، عارفا بزمانه (بأهل زمانه)، فاتقوا الله ولا تذيعوا حديثنا...
1- خويشتن دارى 2- تمركز در كار و وظيفه خويش 3- عارف به زمان (به أهل زمان)
هدف؛ آگاهي از احوال زمان و انجام مسؤوليت در برابر آن است، نقل گزارشي علامت تأييد (كليات؛ چه برسد جزئيات؛ يا تعبيرات آن) نيست، و صرفا جهت اطلاع از فضا و محيط موضوع مى باشد، نشر مطالب صرفا براى آگاهى و تأمل و تفكر و شناخت محيط و افراد و امكانات و موانع بوده، و همه براى حصول انگيزه كافي جهت تلاش براى مقصد اعلى است،

مدير انجمن: نبض زمان

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط نبض زمان » جمعه مارس 03, 2023 5:38 pm

وزارت امور خارجه چین در مورد تغییر یک‌جانبه وضعیت تاریخی قدس اشغالی به رژیم صهیونیستی هشدار داد.
https://nournews.ir/Fa/News/110439/

وزارت امور خارجه چین در مورد تغییر یک‌جانبه وضعیت تاریخی قدس اشغالی به رژیم صهیونیستی هشدار داد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه به تنش‌زایی رژیم صهیونیستی در قدس شرقی واکنش نشان داد.

به نوشته وبسایت وزارت امور خارجه چین، «وانگ ونبین» سخنگوی این وزارتخانه در نشستی خبری گفت: «چین عمیقاً بابت افزایش تنش‌ها در اورشلیم نگران است».

این دیپلمات چینی افزود: ما با هرگونه اقدامی که به صورت یک‌جانبه وضعیت تاریخی اورشلیم را تغییر دهد مخالفیم و از طرف‌های مربوطه، به‌ویژه اسرائیل، می‌خواهیم ضمن حفظ آرامش، خویشتن‌داری به خرج دهد مانع از خارج شدن اوضاع از کنترل شود.

ونبین تأکید کرد: علت ریشه‌ای بالا گرفتن دوباره درگیری بین اسرائیل و فلسطین، عدم اجرای راهکار دو دولتی از مدت‌ها قبل است. جامعه جهانی باید با احساس فوریت بیشتری دست به اقدام بزند و گفت‌وگوهای صلح بین فلسطین و اسرائیل بر مبنای راهکار دو دولتی از سر گرفته شود تا در در اسرع وقت بین دو طرف صلح برقرار شود.

صبح روز چهارشنبه و در سومین روز حملات شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی، نظامیان صهیونیست با یورش به اردوگاه جِنین و منزل پدری شهید «رعد حازم» مجری عملیات ضد صهیونیستی در تل‌آویو، چهار فلسطینی از جمله برادر او را به شهادت رساندند. «طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به شهادت چهار فلسطینی در اردوگاه جِنین تأکید کرد که خون شهدای بی‌گناه هرگز هدر نخواهد رفت؛ مقاومت مردمی در برابر جنایت‌ها و تجاوزات صهیونیست‌ها با قدرت ادامه دارد.

پایگاه خبری-تحلیلی «عربی۲۱» در گزارشی به دلایل و اهداف این حملات علیه فلسطینی‌ها پرداخت. براساس گزارش این رسانه، رژیم اشغالگر به دنبال مقابله با عملیات‌های مقاومتی فلسطین با گامی است که «قدیمی» تلقی می‌شود؛ آن هم از طریق اخراج خانواده‌ها و بستگان عاملان عملیات‌های استشهادی علیه نیروهای اشغالگر از خانه‌هایشان در شهر قدس اشغالی.

پایگاه خبری «آی۲۴» نیز در خبری اعلام کرد که «آیلت شاکد» وزیر افراط‌گرای رژیم صهیونیستی با صدور اخطاریه‌هایی به خانواده عاملان عملیات‌های استشهادی اخیر در شهرک‌های اشغالی اشاره کرده و گفته «وضعیت و حقوق قانونی از آن‌ها سلب شده است و آن‌ها حداکثر یک هفته فرصت دارند تا خانه‌های خود را ترک کنند».
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط نبض زمان » جمعه مارس 03, 2023 5:39 pm

شواهد اينكه آمریکا خط لوله گاز روسیه به اروپا را منفجر کرده است
رزمایش نیروی دریایی آمریکا در ژوئن گذشته در دانمارک یعنی همان جایی که خطوط لوله انتقال گاز عبور می کنند، كه بر اساس بیانیه ای که در تارنمای نیروی دریایی آمریکا آمده است این رزمایش در ژوئن 2022 برگزار شده است و بر مقابله با مین های دریایی با کمک قایق های بدون سرنشین در زیر آب تمرکز کرد.
در این بیانیه آمده است که این رزمایش سالیانه به شکل بزرگی بر نمایش قدرت ناتو در شکار مین ها تمرکز داشت.

در واکنش به این خبر «الکساندر نازاروف» در کانال خود در تلگرام نوشت که مسئولیت آمریکا در انفجار خطوط لوله گاز سیل شمال کاملا واضح و ثابت شده است.
در همین حال، «رادوسلاو سیکورسکی» عضو پارلمان اروپا نیز با انتشار توئیتی از انفجارهایی که زیر آب رخ می دهد نوشت:«آمریکا متشکریم». این توئیت اشاره ای به این دارد که آمریکا مسئول انفجار خطوط گاز سیل شمالی است.
https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1568659
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط نبض زمان » جمعه مارس 03, 2023 5:40 pm

زوم كردن روي رفتار ضعيف ايران رد برابر طالبان  بالاخره نتيجه داد
ایران هم در سازمان ملل به طالبان اعتراض کرد
https://www.panjshirnews.com/news/2030/ ... 8%A7%D8%B6

بنا به گزارش رسانه‌ها معاون نماینده‌گی دایمی ایران در سازمان ملل متحد گفته که ظهور گروه‌های تروریستی در افغانستان، تهدید جدی برای این کشور، همسایگان، منطقه و جهان است. زهرا ارشادی، معاون نماینده‌گی دایمی ایران در سازمان ملل متحد، این مطلب را در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد بیان کرده است. خانم ارشادی ظهور گروه‌های تروریستی در افغانستان را نگران‌کننده خوانده است. زهرا ارشادی همچنان تأکید کرده است که طالبان باید به تعهدات‌شان مبنی بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان عمل کنند. به گفته این مقام ایرانی، تنها تشکیل دولت فراگیر در افغانستان می‌تواند تأمین حقوق‌ همه افغان‌ها را تضمین کند.

نگرانی معاون نماینده‌گی دایمی ایران در سازمان ملل از ظهور گروه‌های تروریستی در افغانستان زیر سلطه طالبان در حالی است که نخست‌وزیر پاکستان و وزیر خارجه تاجیکستان نیز در سخنرانی‌های‌شان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کردند که برخی واکنش‌ها را در بین مقامات ط‌البان ایجاد کرد. https://panjshirnews.com/vdcg.w9xrak9zzpr4a.html
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط نبض زمان » جمعه مارس 03, 2023 5:41 pm

انفجار در یک مرکز آموزشی (شيعه) غرب کابل؛ زدران : نزدیک به 50 تن کشته و زخمی شدند
http://www.jomhornews.com/fa/news/154755/

مسوولان در وزارت امور داخله حکومت سرپرست تایید می‌کنند که انفجار بالای یک مرکز آموزشی در غرب کابل به‌وقوع پیوسته است.

به گزارش خبرگزاری جمهور؛ عبدالنافع تکور سخنگوی این وزارت صبح امروز جمع(8 میزان) در صفحه تویترش نوشته:" حوالی ساعت 8 بجه صبح امروز در ناحیه سیزدهم شهر کابل، در یک مرکز آموزشی به نام "کاج" انفجار رخ داده که متأسفانه تلفات در پی دارد.

او نوشته: حمله به اهداف غیرنظامی، قساوت غیرانسانی دشمن و عدم رعایت معیارهای اخلاقی آنها ثابت می کند.

خالد زدران سخنگوی فرماندهی پولیس کابل اعلام کرده که به اساس آمار ابتدایی 19 تن کشته و 27 تن دیگر زخمی شدند.

منابع مردمی به خبرگزاری جمهور می‌گویند که این انفجار هنگام اخذ امتحان آموزشی کانکور در مرکز آموزشی کاج رخ داده که تلفات زیادی درپی دارد.

تا هنوز کسی و یا گروهی مسوولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط نبض زمان » جمعه مارس 03, 2023 5:42 pm

تحقیق سازمان عفو بین‌الملل:
طالبان یک خانواده‌ی «هزاره شيعه» را در غور شکنجه و سپس کشتند
https://subhekabul.com/%da%af%d8%b2%d8% ... y-in-ghor/

یک تحقیق تازه‌ منتشر شده‌ی سازمان عفو بین‌الملل، نشان می‌دهد که جنگ‌جویان طالب شش نفر از اعضای یک خانواده‌ی «هزاره‌تبار» را در ولایت غور شکنجه و سپس آن‌ها را کشتند.

در این تحقیق که پنج‌شنبه‌شب -۲۴ سنبله-، از سوی این سازمان به نشر رسیده، آمده است که افراد طالبان شب‌هنگام بر خانه‌ی یک فرمانده‌ی پیشین خیزش مردمی در ولایت غور حمله کردند و چهار مرد را بازداشت و سپس آن‌ها را اعدام صحرایی کرده‌اند.

بر اساس این تحقیق، در جریان حمله‌ی طالبان، یک زن و یک دختر ۱۲ ساله نیز کشته شدند. هم‌چنان در بدن یکی از مردان کشته‌شده، آثار و علایم شدید شکنجه‌ دیده شده است.

سازمان عفو بین‌الملل، مستند کرده است که طالبان در شب ۲۶ جون سال روان میلادی بر خانه‌ی محمد علی مرادی، یک فرمانده‌ی پیشین خیزش مردمی و از قوم هزاره حمله کردند. مرادی در منطقه‌ی چهار آسیاب ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور زندگی می‌کرد و پیش از کشته‌شدنش تلاش کرد به ایران فرار کند؛ اما موفق نشد.

این سازمان به نقل از شاهدان عینی، نوشته است که در آن شب، جنگ‌جویان طالب با تفنگ و راکت به خانه‌ی محمد علی مرادی شلیک کردند و در جریان تیراندازی، تاج‌گل مرادی، دختر ۲۲ ساله‌ی این فرمانده‌ی پیشین خیزش مردمی جان باخت و یک پسر و دختر ۱۲ ساله او زخمی شدند. دختر ۱۲ ساله‌ی آقای مرادی یک روز بعد به دلیل جراحات عمیق جان باخت.

با این حال، در تحقیق آمده است که محمد علی مرادی هنگامی که از ناحیه‌ی پای چپ زخمی شده بودند با پادرمیانی بزرگان محلی به طالبان تسلیم شد؛ اما طالبان او را در بیرون از خانه‌اش با شلیک گلوله کشتند.

هم‌چنان در زمان حمله‌ی طالبان به خانه‌ی مرادی، سه مرد دیگر نیز در خانه‌ی او اقامت داشتند که ابتدا از سوی افراد این گروه بازداشت و سپس کشته شدند.

در تحقیق سازمان عفو بین‌الملل، آمده است که هرچند طالبان محمد علی مرادی و سه مرد دیگر را به اتهام همکاری با مولوی مهدی، فرمانده‌ی هزاره‌تبار طالبان که ماه‌ها پیش از این گروه جدا شد اعدام صحرایی کردند؛ اما بعدا مستند شده که آن‌ها هیچ ارتباطی با مولوی مهدی نداشتند.

در این تحقیق، آمده است که این حمله بخشی از کشتار هدفمند و غیرقانونی طالبان است که از گروه‌های قومی چون هزاره‌ها قربانی گرفته است.

در بخشی دیگر از این تحقیق، آمده است که طالبان سال گذشته نیز، شماری از مردم هزاره را در ولایت‌های غزنی و دایکندی به گونه‌ی غیرقانونی اعدام صحرایی کردند.

با این همه، اگنس کالامار، دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل، گفته است که طالبان باید فوراً به این الگوی بی‌رحمانه قتل‌های هدفمند پایان دهند و به عنوان مقامات افغانستان، حفاظت از همه شهروندان را تضمین کنند.

او هم‌چنان از دادگاه بین‌المللی رسیدگی به جرایم درخواست کرده که اگر گروه طالبان از تحقیق روی این کشتارها و دستگیری عاملان خودداری کرد، این دادگاه تحقیقات مستقل و کامل خود را آغاز کند.
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط نبض زمان » جمعه مارس 03, 2023 5:43 pm

اعضای پارلمان بریتانیا:
هزاره‌ها (اكثريت شيعه) در معرض نسل‌کشی توسط طالبان و داعش قرار دارند
https://subhekabul.com/%d8%a7%d9%86%d8% ... -and-isis/

یک گزارش تحقیقی تازه در پارلمان بریتانیا در مورد وضعیت هزاره‌های افغانستان، نشان می‌دهد که هزاره‌ها در ماه‌های اخیر با خطر جدی و فزاینده‌ی نسل‌کشی روبه‌رو اند.

این گزارش توسط پنج نماینده‌ی پارلمان برتانیا و شماری از کارشناسان و فعالان حقوق بشری تهیه شده است.

این گزارش تازه، یک دوره‌ی یک‌ساله از اگست سال گذشته تا اگست سال روان میلادی را در بر می‌گیرد. نمایندگان پارلمان بریتانیا و فعالان حقوق بشر در این گزارش، وضعیت هزاره‌ها در افغانستان و پاکستان و جنایت‌هایی که بر علیه این گروه قومی انجام شده را مستند‌سازی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، هزاره‌ها در افغانستان و پاکستان به دلیل قومی، نژادی و مذهبی از سوی طالبان، داعش و دیگر گروه‌های تندرو کشته می‌شوند.

گزارش تحقیقی در مورد وضعیت هزاره‌های افغانستان روز گذشته -شنبه، ۳ سپتمبر-، نشر شده است. در این گزارش که تمرکز اصلی آن روی وضعیت هزاره‌ها پس از سقوط افغانستان به دست طالبان است، آمده که هزاره‌ها به عنوان یک اقلیت قومی و مذهبی در معرض خطر جدی نسل‌کشی توسط طالبان و اعضای داعش قرار دارند.

در این گزارش، گفته شده است که یافته‌های آن‌ها با توجه به کنوانسیون نسل‌کشی سازمان ملل متحد، دولت‌ها را متعهد می‌سازد که به منظور جلوگیری از نسل‌کشی هزاره‌ها از این گروه قومی حفاظت کنند. بر بنیاد این گزارش، با رسیدن دوباره طالبان به قدرت، خشونت‌های وحشیانه‌ علیه هزاره‌ها در تمام افغانستان بیش‌تر شده است.

لرد آلتون، عضو مجلس اعیان بریتانیا و از اعضای گروه تحقیق، گفته است: «در ماه‌های اخیر ما شاهد خطر جدی و رو به افزایش نسل‌کشی علیه هزاره‌های بوده‌ایم.»

او افزوده است، پیش از این که خیلی دیر شود برای محافظت از هزاره‌ها باید اقدام فوری صورت بگیرد. در گزارش، گفته شده است که وضعیت هزاره‌ها به طور قابل توجه پس از حاکم‌شدن دوباره طالبان تغییر کرده و پیشرفت این گروه قومی را متوقف شده است.

اعضای این گروه تحقیق، هشدار داده‌اند که هزاره‌ها با وضعیت خطرناک‌تری روبه‌رو استند و اگر جنایت‌های صورت‌گرفته علیه این گروه نادیده گرفته شود، وضعیت خطرناک‌تر نیز خواهد شد. او گفته، است که ما مسؤولیت داریم تا در مورد نسل‌کشی هزاره‌ها و برای محافظت از آن‌ها اقدام فوری انجام دهیم.

اعضای این گروه تحقیق، گفته اند که جهان نباید اجازه بدهند که طالبان و داعش هزاره‌ها هدف قرار بدهند.

در این گزارش به چندین رویداد تروریستی علیه هزاره‌ها پرداخته شده که از جمله می‌توان به دو انفجاری که در ماه اپریل ۲۰۲۲ در مقابل دروازه‌ی لیسه عبدالرحیم شهید در دشت برچی واقع در غرب کابل رخ داد، اشاره کرد.

در بخشی از این گزارش به کوچ‌ اجباری هزاره‌ها نیز اشاره شده و آمده است که با کوچ اجباری، شرایط آسیب‌پذیری ایجاد می‌شود که در نتیجه‌ی جامعه هزاره در درازمدت رشد و شکوفایی نخواهد داشت.

با این حال اعضای پارلمان بریتانیا، تأکید کرده که تا اکنون هیچ یک از عاملان کشتار هزاره‌ها مورد پیگرد قانونی قرار نگرفتند.

گفتنی است که این گزارش بر علاوه سازمان ملل، محکمه جزایی بین‌المللی به دولت‌های بریتانیا، امریکا، کانادا و هالند نیز، ارائه شده است. این گزارش با استناد به حملات هدف‌مند به مساجد، مکاتب و مراکز آموزشی هزاره‌ها پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، نوشته شده است.

این در حالی است که پیش از این سازمان عفو بین‌الملل نیز، در گزارشی کشتار جمعی و هدف‌مند هزاره‌ها توسط طالبان را مستندسازی کرده و آن را مصداق نسل‌کشی عنوان کرده بود.
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط نبض زمان » جمعه مارس 03, 2023 5:44 pm

هلاك شدن فرمانده طالبان (ملاقیوم ذاکر) برای سركوب پنجشیر و اندراب
https://www.panjshirnews.com/news/1991/ ... 8%B1%D8%AF

صدای افغانستان، کابل: ملاقیوم ذاکر که مسوولیت جنگ پنجشیر و اندراب را علیه نیروهای جبهه مقاومت به عهده داشت، در نبرد های چند روز اخیر در استان پنجشیر زخمی و در بیمارستانی در کابل، درگذشت.
منابع معتبر امروز شنبه ۲۶ سنبله/ شهریور به خبرگزاری صدای افغانستان می‌گویند که ملاقیوم ذاکر فرمانده ارشد طالبان که مسوولیت نبرد پنجشیر و اندراب را علیه نیروهای جبهه مقاومت داشت، در نتیجه زخم شدید در بیمارستانی در کابل، جان داد. به گفته این منابع ملاذاکر در حالت شدید زخمی به بیمارستان منتقل شده بود، تلاش پزشکان برای نجات او بی نتیجه ماند.
اندیدپندیت فارسی نیز خبر کشته شدن ملاقیوم ذاکر فرمانده عمومی طالبان برای جنگ و پنجشیر را به نشر رسانده و جزیات بیشتری در این مورد منتشر نکرده است.
روز گذشته روزنامه هشت صبح نیز خبر زخمی شدن این فرمانده مهم و برجسته طالبان را منشتر کرد.
در چند روز اخیر خبر های ضد و نقیض
همزمان با نشر خبرهای از زخمی و کشته شدن این فرمانده مهم طالبان، از شدت نبرد در پنجشیر نیز کاسته شده است.
در مورد کشته شدن او منتشر شد و یک ویدیو نیز در شبکه های اجتماعی به نشر رسیده که نشان میدهد جمع از سران طالبان به شمول ملایعقوب وزیر دفاع این گروه ظاهراً در یک مراسم تشیع جنازه حضور دارند. کاربران شبکه‌های اجتماعی با نشر این ویدیو گفته اند که وزیر دفاع طالبان در مراسم جنازه ملاقیوم ذاکر حضور یافته و برای او گریه کرده است.
با وجود نشر خبرهای از کشته و زخمی شدن این فرمانده ارشد گروه طالبان، تا کنون مقامات طالبان در مورد کشته شدن این فرمانده شان ابراز نظر نکرده اند و همزمان با نشر خبرهای از کشته شدن ملاذاکر، از شدت نبرد در پنجشیر نیز کاسته شده است.
این فرمانده طالبان دو ماه پیشتر مسوولیت نبرد علیه نیروهای جبهه مقاومت را در پنجشیر و اندراب به عهده گرفت، در حالیکه پیش از این در سمت معاونیت وزارت دفاع طالبان کار میکرد.
ملاذاکر در یک هفته گذشته حملات سنگین‌ای را علیه نیروهای جبهه مقاومت در پنجشیر راه انداخت و شماری از نیروهای این جبهه را پس از اسارت با دستان بسته تیر باران کرد و ویدیویی از این کار نیروهای خود را نیز در شبکه‌های اجتماعی به نشر رساند که با واکنش های گسترده ملی و بین المللی روبر شد.
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط نبض زمان » جمعه مارس 03, 2023 5:45 pm

انفجار در مركز اموزشي شيعيان كابل
صدكشته و زخمى
مهاجم داعش با كشتن نگهبانان خود را در سالن كنكور دختران (كه همه زير 18 سال بوده اند) منفجر كرده است
آمبولانس همآنقدر تاخير كرده كه ناچار به دست و پا گرفتن و يا با گارى بردن شده اند
تاعصر ديروز دستکم ۳۵ تن از دانش‌آموزان دفن شده و بیش از ۵۰ نفر مفقود شده‌اند.
https://www.afintl.com/202209308545
https://www.afintl.com/202209301766
https://www.afintl.com/202209309125

عفو بین‌الملل: حمله بر اقلیت شیعه هزاره نشان‌دهنده ناتوانی شرم‌آور و شکست مطلق طالبان است
https://www.afintl.com/202209306278
https://af.sputniknews.com/20220930/-%D ... 34736.html

آشوب در بلوچستان
به گفته احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در جریان درگیری‌های روز جمعه «به چهار کلانتری در زاهدان حمله شده است».
همچنین اعلام شد که فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان (سردار موسوى) نیز در درگیری‌های جمعه کشته شده است.
خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی - ایرنا - نوشته است: «افراد مسلح ضمن به رگبار بستن کلانتری همچنین تعدادی کوکتل مولوتف به سمت کلانتری پرتاب کردند.»
خبرگزاری ایرنا به نقل از یکی از نمازگزاران نوشته است: «یکی از آنان (معترضان) با اتوبوس به دیوار کلانتری زده و قصد تخریب دیوار و ورود به کلانتری را داشتند که موفق نشدند و تنها بخشی از دیوار تخریب شده است.»

خبرنگار صدا و سیما نیز در یکی از بخش‌های خبری شبکه خبر گفت: «ظهر امروز تعدادی فرد مسلح ناشناس اقدام به تیراندازی به کلانتری ۱۶ زاهدان کردند. ماموران برای حفاظت از ساختمان پاسگاه مجبور شدند به حمله کنندگان تیراندازی کنند.» بر اساس این گزارش «عده‌ای از ماموران و عابرین اطراف کلانتری مجروح شده‌‌اند»
خبرنگار صدا و سیما همچنین خبر داد که علاوه بر نیروهای نظامی، بسیج محلات نیز برای کمک به اماکن نظامی زاهدان وارد عمل شده‌اند.
صدا و سیما كفته است که زندگی عادی به شهر زاهدان بازگشته و «از نظر امنیتی مشکل خاصی نیست».

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت که در درگیری‌های زاهدان ۱۹ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شده‌اند.
اما دو منبع «کمپین فعالان بلوچ» و «خبرگزاری حال‌وش» که هر دو اخبار سیستان و بلوچستان را منتشر می‌کنند، گزارش‌های متفاوتی منتشر کرده‌اند.
خبرگزاری «حال‌وش» می‌گوید تعداد کشته‌ها به ۳۶ تن رسیده و ۵۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.
اما کمپین فعالان بلوچ نوشته است که «بر اساس اعلام منابع میدانی» تعداد کشته‌ها ۵۸ نفر است.
https://tn.ai/2781702

"جیش‌الظلم" مسئولیت حمله تروریستی امروز ‌زاهدان را به‌عهده گرفت
https://tn.ai/2781757
مقصود سازمان تروريستي "جيش العدل" بلوج است كه با نفوذ از مرز باكستان و ايجاد ناامني باز به باكستان برمي كردند
عليرغم اينكه چندين سال است جيش الظلم جنايات بسياري ببار آورده اما تاكنون سپاه پاسداران پاسخ قاطعى (كوبيدن مقرها و روستاهاى پاكستان با موشك و توپخانه) نداده است
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط نبض زمان » جمعه مارس 03, 2023 5:47 pm

بیانیه‌ مهم وزارت اطلاعات| انتشار بخشی از کشفیات و دستگیری‌های اغتشاشات اخیر
دستگیری 2 نفر از سازمان جاسوسی بهاییت - 5 عضو گروهک‌های تکفیری - 9 تبعه‌ی بیگانه از اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد و... - 49 نفر از عوامل و مرتبطین گروهک منافقین - 77 نفر از عوامل گروهکی کردستان کومله، دمکرات، پاک، پژاک -- 92 نفر از وابستگان رژیم منحوس پهلوی - 28 نفر از اراذل و اوباشی که سابقه‌ی زندان، خرید و فروش و مصرف مواد مخدر، اوباش‌گری، تجاوز به عنف و... - خنثى شدن چندين عمليات انفجار در حسينيه و موكبهاى پرجمعيت - ووو
https://tn.ai/2781738
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط نبض زمان » جمعه مارس 03, 2023 5:49 pm

مصاحبه سايت فارس با غلامحسین کرباسچی دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی و مدیر مسئول روزنامه هم‌میهن
   عده‌ای از تجزیه طلبی و اینکه کشور بزرگی مثل ایران تکه پاره شود، درک درستی ندارند و بیشتر بر روی موج شعارها و احساسات سوار شده‌اند. مردمان کرد ایران یک سری خواسته‌های مادی و معنوی دارند که به حق است و مسئولان کشور باید به این خواسته‌ها رسیدگی کنند. البته این مسائل و خواسته‌ها صرفا به بعد از انقلاب مربوط نمی‌شود، من یادم است همان اوایل انقلاب ما مسائل جدی در مناطق کرد نشین داشتیم و موضوعات مختلفی مطرح شده بود. در هر حال کشور بعد از انقلاب دچار تنگناهایی بود که ممکن است به این مناطق هم اجحاف‌هایی شده باشد. طبیعی هم هست؛ آن موج سازندگی و توسعه ممکن است به مناطق مرزی و دور افتاده کمی دیرتر برسد. البته این نقص کار است باید تلاش شود اولین جاهایی که مزایای انقلاب بهشان می‌رسد همین مناطق دورافتاده و مرزی باشد، باید تلاش شود محرومیت‌ها هرجا بیشتر است سریعتر همانجا اقداماتی انجام شود؛ ولی به هر حال اینها اشکالات و ناکارآمدی‌هایی است که بوده.

ولی اینکه مفهوم تجزیه طلبی و مفهوم اینکه یک کشور بزرگی مثل ایران بخواهد تکه پاره شود و مفهوم اینکه بعد از آن تکه پاره شدن چه بلایی سر مملکت و مردم بیاید توسط برخی‌ها به درستی درک نشده است. شما ببینید الان روی کشور بزرگی مثل ایران چه حسابی باز می‌کنند و چه برخوردی انجام می‌دهند؟ حالا اگر کشور کوچکی شکل بگیرد چه حسابی روی این کشور باز می‌شود و اصلا چه امکاناتی دارد و چه موقعیتی می‌تواند داشته باشد؟ لذا مفهوم تجزیه طلبی به این معنا چندان منفعتی نخواهد داشت.
.
 این نارضایتی‌ها است که اگر دولت و مدیریت‌های محلی بتوانند این مسائل را حل و فصل کنند به نظرم اصلا زمینه‌ای برای چنین حرکت‌هایی وجود ندارد.
مثلا در سالهایی که وضعیت اقتصادی کشور بهتر بود - مثلا در دوره اصلاحات که اوضاع اقتصادی خوب بود- ما این مشکلات را به این شدت نداشتیم که در این 10 یا 12 سال اخیر بروز کرده و خب نارضایتی زیادی هم ایجاد شده. و خب در این زمینه نارضایتی همه جور تبلیغات از خارج و داخل و ... پیش می‌آید.
   شما ببینید زمانی که ما این همه  درگیری بین‌المللی داریم، این همه درگیری با قدرت‌ها جهانی داریم، بالاخره سالها است ما مسائل جدی با ابرقدرت‌ها در سطح جهانی داریم و اینها سالها است سازمان‌های جاسوسی و ضدجاسوسی‌شان را  سازمان‌دهی کردند طبیعی است که اگر امکاناتی در اختیارشان قرار بگیرد و زمینه‌ای فراهم بشود از این امکانات و زمینه‌ها استفاده کنند.
این کشورهای بزرگی که ما باهاشون این همه مسئله داریم طبیعی است که در شرایطی که زمینه وجود دارد ورود کنند و مسئله ایجاد کنند. ما باید مدیریت خودمان را درست کنیم.

   ابتدای این قضیه آقای رئیس جمهور یک کار مثبتی کردند و با خانواده این مرحوم تماس گرفتند، این کار مهمی بود. در هیچ کدام از حوادث مشابه قبلی با این صراحت و با این سرعت رئیس جمهور چنین اقدام مناسبی انجام نمی‌داد. ولی متعاقب این اقدام کسی جلو نیامد. مثلا صداوسیما باید می‌آمد و به عنوان اولین رسانه گزارش تهیه می‌کرد و گفت‌وگو می‌کرد با این خانواده، حتی در مراسمشان حضور پیدا می‌کرد و مراسم تشییع را پخش می‌کرد؛ می‌توانستند همزمان با این پوشش رسانه‌ای اعلام کنند قوه قضائیه هم باید رسیدگی کند. خب اگر صداوسیما این کار را می‌کرد بی‌بی‌سی و ... حنایشان رنگی نداشت که بروند با پدرش مصاحبه کنند. خب صداوسیما کوتاهی کرد.

خود شما در فارس هم بعدن رفتید مصاحبه کردید. ما خودمان هم در هم‌میهن گزارشی منتشر کردیم اما خبرنگاری که رفت آنجا و گزارشی تهیه کرد دستگاه قضایی یا امنیتی-نمی‌دانم- این خانم الهه محمدی را دستگیر کرد. برای چی؟ برای اینکه رفته آنجا و گزارش تهیه کرده! حالا ما آن بخشی از گزارش را منتشر کردیم که با سیاست‌های روزنامه مطابق بود نه همه‌ را؛ یک بخشی از این گزارش هم گفتیم شاید نارضایتی‌هایی بوده که به مقامات مسوول منتقل میشود.

ولی این معنا ندارد که روزنامه نگاری برای اینکه گزارش تهیه کرده را بگیرند. در حالی که خود صداوسیما باید می‌رفت و گزارش تهیه می‌کرد. و من تعجب می‌کنم اگر واقعا این سیاست را آقای رئیسی جمهور قبول دارد، باید بقیه را هم دنبال خودشان بیاورند، نمی‌شود رئیس جمهور تنهایی جلو برود. باید دستگاه رسانه‌ای رسمی کشور هم این سیاست رئیس جمهور را قبول داشته باشد که برود به دنبال دلجویی از این خانواده. 
نیروی انتظامی هم می‌توانست یک دلجویی رسمی، یک عذرخواهی رسمی انجام دهد و حتی می‌توانستند اعلام کنند افرادی که مرتبط بودند فعلا کنار گذاشته شدند تا بررسی‌ها نهایی بشود و تصمیم‌گیری اتفاق بیافتد. به هر حال می‌خواهم بگویم اگر ما کار خودمان را درست انجام بدهیم آن زمینه‌های آنچنانی (سوء استفاده دشمنان) از بین می‌رود.
http://fna.ir/1rqw5j


   کرباسچی مدیرمسئول روزنامه هم میهن در مناظره ای پیرامون گشت ارشاد در شبکه ی خبر  گفت: 
اول معروف و منکر را برای پلیس مشخص کنید!  اگر زن موهایش را نپوشاند، مرد او را بغل کند و بگذارد در ون؟!
کرباسچی: کلاس آموزشی کجای قانون است؟! در کجای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم؟!
 تعجب می کنم از آقای گنجی! ما موارد بدتر از این داشتیم!
این بچه ۱۵ سال ۲۰ سال در سیستم آموزشی شما بوده است. در این سالها نتوانسته اید یادش دهید، در چند دقیقه می توانید؟!
خانم بنی یعقوب هم بوده است، او را برای امر به معروف گرفتند، در زندان فوت کرد.
کسی نمی گوید چرا دزد را با تیر زدید. قانون دزدی و قتل روشن است.
آقای رئیسی قول داد که گشت اختلاس داریم...
اختلاس را هیچکس نگفته نگیرید، همه می گویند چرا مواردی که در انتخابات قول دادید را نمی گیرید.
   روزی هزار نفر به خیابان وزرا برده می شوند. اینها تحقیر می شوند.
 من در ارتباط با مساله مهسا امینی نظرسنجی را در صدا و سیما دیدم و قاعدتا اگر عقلانیتی منطقی در صدا و سیما وجود داشته باشد و بخواهند شنونده حرف های مردم باشند همین نظر سنجی ها را مبنی قرار می دهند.
بسیاری از علما و اهالی حوزه و افرادی در حد مرجعیت و اجتهاد وجود دارند که، شرایط و سلیقه سیاسی آن ها متفاوت است و در مورد حجاب می توان از آن ها استفاده کرد. ما در بحث شرعی خود را صالح نمی دانیم و اگر این بحث ها بخواهد عمومی شود باید از بزرگان استفاده شود.
در مورد اتفاق بدی که در حد فاجعه بود و برای مهسا امینی رخ داد نظرسنجی افکار عمومی را انجام داده بودند و ملاک قرار دادن همان می تواند رویکردی متفاوت ایجاد کند تا تریبون یک طرفه نباشد.
دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی در  رابطه با اعتراضات اخیر که در پی درگذشت مهسا امینی در کشور آغاز شد ادامه داد:
وقتی برای اعتراضات مردم برخوردی پاسخگویانه و قانع کننده ارائه نمی شود رویکردها نهایتا به خشونت کشیده می شود باید بگویم دل من می سوزد.

مثلا گنجی و اظهارات او در مناظرات یا روالی که در کیهان و... وجود دارد این روال باعث ناراحتی و دلسوزی من می شود؛ جمله ای عربی روایت می‌کنند که ترجمه اش می گویند آدم مومن از یک سوراخ دو بار نیش نمی خورد. یا شعری که می گوید «صدبار بدی کردی و دیدی ثمرش را نیکی چه بدی داشت ...! که دیدی ثمرش را». روالی که اقایان دارند و این نوع برخورد با مردم و این یک جانبه نگری نسبت به همه چیز و نادیده گرفتن کامل طرف مقابل، نتیجه را نشان آنها داده است و من نگران هستم. نادیده گرفتن افکار عمومی و مردم و حرف منطقی و تهمت زدن و ناسزا گویی به هر کسی که در مقابل آن ها است و برخورد با هر کسی که کمترین زاویه ای با آن ها دارد درست نیست.
او ادامه داد: خطاب به همان شخص حاضر در مناظره می گویم ما هم داخل این نظام بودیم شما هم داخل این نظام هستید طیف شما باید حرف همه را گوش بدهد این که به صحرای کربلا بزنید و تهمت بزنید، حتی بگویید شما سکولار هستید درست نیست. یک بار هم که شده از تهمت زدن و ... دست بردارید و حرف طرف مقابل را گوش کنید. چطور نمی خواهند تجربه ای را حتی یک بار امتحان کنند؟!
کرباسچی خاطرنشان کرد: در دوره ده ساله شهرداری ما یک نفر را نشان بدهید که مضروب شده است
و این حرف که هزاران فرد را کشته اید، خب بعد از من افرادی هم در شهرداری بوده اند سرچ کنید حوادثی که می گفتند چیست؟!
قانون را نفهمیده اند.
آنچه حتی در مناظره هم واضح بود رفتارهای دوگانه ای بود که وجود داشت. به عنوان مثال میکروفون در گوش مجری را کم نکرده بودند و مردم به راحتی متوجه می شدند چه چیزهایی به او دیکته می شود.

توضيح:
كرباسچى در دوران انقلاب از فضلاي معمم حوزه علميه قم بود كه با چند نفر از فضلاي ديگر بخاطر شروع جمهورى اسلامي و آزادي فعاليت در تصدي امور عمامه برداشتند = چون آنوقت جو كمونيستها ووو بود كه حضورروحانيان و شخصيتهاى ديني را عليهش جوسازي مي كردند
والد آقاى كرباسچي آيت الله طهرانى از علماى برجسته قم بود
آنوقت كيهان در مناظره به ايشان عنوان سكولارو بى دين زده و اشاره صحبتش به اين موضوع است
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

قبليبعدي

بازگشت به گاهنامه معرفت به زمان


Aelaa.Net