مقاومت با سلامت در برابر كورونا

مديران انجمن: pejuhesh237, najm116

صادرات مليونها دستکش‌های کثیف، دست دوم

پستتوسط najm116 » چهارشنبه ژانويه 05, 2022 1:57 pm

صادرات مليونها دستکش‌های کثیف، دست دوم و غیراستاندارد و بازيافتي از تايلند به امريكا

https://www.farsnews.ir/news/14000802000438

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در دوران همه‌گیری کرونا، آمریکا ده‌ها میلیون دستکش طبی نیتریلی استفاده شده از تایلند وارد کرده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی با اشاره به این موضوع اعلام کرد که در دوران همه‌گیری کرونا شرکت‌های غیرقانونی متعددی در تایلند سر بر آوردند، جایی که کارگرانی که اکثر مهاجر بودند اقدام به شستشو و بازیابی دستکش‌های طبی می‌کردند.

با توجه به دوران همه‌گیری و درخواست بسیار زیاد برای این دستکش‌ها، این محصولات به کشورهای مختلف صادر می‌شدند.

بر اساس تحقیقی که از داده‌های واردات و توزیع‌کنندگان گردآوری شده، مشخص شد که میلیون‌ها از این نوع دستکش‌های دست دوم و تقلبی از آمریکا سر در آورده‌اند.

«داگلاس استین» از کارشناسان صنعتی می‌گوید: «حجم گسترده‌ای از محصولات بد وارد آمریکا شده که شامل جریان بی پایانی از دستکش‌های کثیف، دست دوم و غیراستاندارد می‌شود و مقام‌های فدرال تازه در حال فهمیدن حجم گسترده این موضوع هستند».

این تحقیق پس از آن آغاز شد که یک شرکت آمریکایی در تماس با اداره گمرک آمریکا و سازمان غذا و داروی این کشور اعلام کرد که محموله‌ای از دستکش‌های کثیف از تایلند دریافت کرده است.

سی‌ان‌ان گزارش داد با وجود این گزارش، شرکت تایلندی که مسئول ارسال این دستکش‌ها به آمریکات بوده تا ماه جولای همچنان در حال صادرات محصولات خود به آمریکا بوده است.

سرانجام در ماه آگوست، سازمان غذا و دارو،‌ یک محموله از تجهیزات حفاظت فردی که از تایلند آمده بود را در مرز توقیف می‌کند. این اقدام پنج ماه پس از دریافت اولین گزارش درباره دست دوم بودن دستکش‌ها انجام پذیرفته است.

هنوز گزارشی درباره آسیب دیدن یا بیمار شدن کادر به دلیل استفاده از این تجهیزات حفاظت فردی آلوده منتشر نشده است.
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

عتراف ضمني وزير بهداشت به فوت 15 درصد از كساني كه واكسن مي ز

پستتوسط najm116 » چهارشنبه ژانويه 05, 2022 1:59 pm

اعتراف ضمني وزير بهداشت به فوت 15 درصد از كساني كه واكسن مي زنند

https://www.farsnews.ir/news/14000802000339

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، اظهار داشت: تزریق واکسن و ایمنی حاصل از واکسیناسیون به طور کامل و ۱۰۰ درصد از مرگ و میر ناشی از کرونا پیشگیری می‌کند و شایعاتی که در مورد فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا گفته می‌شود، به هیچ عنوان صحیح نیست؛ چون مطالعات علمی، دانشمندان و مراکز پژوهشی نشان داده اند که واکسیناسیون یکی از مهمترین عوامل مقابله با کرونا است.

وی افزود: واکسن یکی دو ساله به وجود نیامده و ۱۰۰ سال است که در ایران واکسن برای مقابله با بیماری‌ها از جمله سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال تزریق شده و موجب کنترل و ریشه کنی بیماری ها شده است اما واکسیناسیون، یک کار علمی است.

عین الهی بیان داشت:‌ایران در پزشکی قدمت بسیار دیرینه‌ای دارد. به عنوان نماینده ۲۰ هزار عضو هیات علمی و ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی باید بگویم که واکسیناسیون برای نجات جان مردم و عزیزان ما لازم است. هر فردی که فوت کند، متاثر می شویم اما برای تامین سلامت مردم حتما باید واکسیناسیون با پوشش بالا انجام شود.

وزیر بهداشت گفت: امروز از وضعیت این خوابگاه بازدید کردیم و متاسفانه مشکلات عمده ای در این خوابگاه وجود دارد که دانشجویان از عدم رسیدگی های کافی در دوران گذشته، گلایه داشتند اما اولویت جدی و مهم دولت سیزدهم، رسیدگی به مشکلات مردم است و دانشجویان نیز برای ما اولویت دارند و قابل احترام هستند.

وی افزود: در واکسیناسیون نشان دادیم که ما می توانیم و با مشارکت مردم در مدت کوتاهی و حدود دو ماه و نیم توانستیم بیش از ۷۰ درصد از جمعیت هدف را در نوبت اول، واکسینه کنیم و حتما به دنبال حل مشکلات رفاهی و خوابگاهی دانشجویان نیز هستیم و از مردم و خیرین و سایر نهادهای مردمی و انقلابی می خواهیم که در این کار خیر نیز مشارکت کنند.

وزیر بهداشت گفت: تمام افرادی که در کشور واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، رصد می شوند و متاسفانه بیش از ۸۵ درصد از بیمارانی که جان خود را از دست می‌دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند و نگرانی موج ششم بخاطر افرادی است که واکسینه نشده اند.

عین الهی گفت: امیدواریم ظرف مدت کوتاهی، مشکلات کوتاه مدت دانشجویان مانند بازسازی و ترمیم ساختمان خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی را حل کنیم اما برای حل اساسی مشکلات مانند تخریب و ساخت خوابگاه های جدید، زمان بیشتری نیاز است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ نفر در خوابگاه را دارد که به دلیل وضعیت نامناسب خوابگاه ها، توانسته اند یک هزار و ۷۰۰ نفر را اسکان بدهند. خوابگاه های متاهلی این دانشگاه نیز مشکلاتی دارد اما تا کنون ۶۰ زوج متاهل در این خوابگاه اسکان یافته اند اما برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران، اجاره کردن ساختمان های برای اسکان دانشجویان است.

وی اضافه کرد: بهبود وضعیت خوابگاه ها از اولویت های اصلی وزارت بهداشت است. به دانشجویان مستقر در خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران قول دادم که در هفته های آینده مجددا از این خوابگاه بازدید کنم تا ببینیم مشکلات آنها حل شده است یا خیر.

عین اللهی خاطرنشان کرد: می توان بودجه و منابع را برای کارهای لوکس و تزییناتی هزینه کرد اما اولویت اول ما، بهبود وضیعت خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی است و در این زمینه تا جایی که امکان داشته باشد، منابع لازم را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار خواهیم داد.

وزیر بهداشت گفت: دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی خیلی زود واکسن کرونا را تزریق کردند و اکثر آنها دو دُز واکسن را تزریق کرده اند که خیال ما کمی راحت تر شده است اما دستورالعملی برای خوابگاه های دانشجویی از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تهیه شده تا اگر دانشجویی دچار بیماری شد، اقدامات لازم مانند ایزوله کردن آنها انجام شود.

وی ادامه داد: با سرعت بالای واکسیناسیون در کشور، خوشبختانه وضعیت بیماری بهتر می شود. امروز همه دانشجویان مستقر در خوابگاه کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ماسک استفاده کرده بودند. یکی از مشکلات ما در کشور، ناقص بودن اطلاعات برخی افراد در زمینه کرونا و واکسن است اما اکثر مردم واکسن تزریق کرده اند چون می‌دانند که مقاومت بدن آنها در مقابله با کروناافزایش می یابد.
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

"واکسیناسیون کرونا" در سراسر کشور اختیاری است

پستتوسط najm116 » چهارشنبه ژانويه 05, 2022 2:05 pm

تأکید مجدد وزارت بهداشت: "واکسیناسیون کرونا" در سراسر کشور اختیاری است

https://tn.ai/2595677

بعد از ماهها تزريق واكسن بركت و فراهم شدن مستندات كافي آزاميش باليني واكسن بركت و رسيدن به سطح ب‎

بعد از ماهها تزريق واكسن بركت و فراهم شدن مستندات كافي آزمايش باليني واكسن بركت و رسيدن به سطح پذيرش مراكز جهاني = ارسال مستندات واکسن برکت به سازمان جهانی بهداشت
https://tn.ai/2594967
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

ارایه یک راهکار جدید برای کاهش مرگ ناشی از کووید ۱۹ در سالمن

پستتوسط najm116 » چهارشنبه ژانويه 05, 2022 2:09 pm

ارایه یک راهکار جدید برای کاهش مرگ ناشی از کووید ۱۹ در سالمندان

https://www.irna.ir/news/84359354
تركيب مؤثر سينولتيك
https://www.isna.ir/news/97071106762
نسل دوم سينيولتيك
http://www.ensafnews.com/314891
نوعي ترکیب سينيولتيك طبیعی در ميوه سيب و يا ميوه هاي ديگر مانند توت فرنگي و برخي سبزيجات وجود ددارد
https://pasteurlab.ir/%D9%83%D8%A7%D9%8 ... %AC%D9%88/
داروهاى سنولیتیک: داساتینیب و کورستین
https://www.eghtesadonline.com/n/2oLZ

خلاصه
1- تقويت سيستم ايمني نه تنها براى مقابله با ويروسهاى مهاجم مثل كرونا بكارمي رود
2- بلكه چون بيماريها وقتي مزمن مي شوند كه ضعفي در سيستم ايمني حاصل شده باشد بس براى درمان بيماريهاى مزمن تقويت سيستم ايمني محور درمان است،
3- حالا ثابت شده است كه براى كند كردن روند پير شدن بدن و حذف سلولهاى پير هم مفيد است
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

ماده مؤثره و داروی درمان بیماری‌های خودایمنی و کرونا در کشور

پستتوسط najm116 » چهارشنبه ژانويه 05, 2022 2:14 pm

ماده مؤثره و داروی درمان بیماری‌های خودایمنی و کرونا در کشور تولید شد

https://akharinkhabar.ir/science/8403940
محققان یکی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس بعد از تولید ماده مؤثره دارویی برای درمان بیماری‌های خودایمنی، با همکاری یکی دیگر از شرکت‌های فناور موفق به تولید این دارو شدند.

سحر بهمنی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس، "توفاسیتینیب سیترات" را ماده مؤثره دارویی توفاسیتینیب دانست که در دنیا با برند Xeljans (زلجانز) به صورت قرص ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این دارو در درمان بیماری‌های "روماتوئیدی" که منشأ "خود ایمنی" (Autoimmune) دارند، استفاده می‌شود و ما در این شرکت موفق به تولید ماده مؤثره "توفاسیتینیب"‌ شدیم.

بهمنی با بیان اینکه تاییدیه اولیه داروی "توفاسیتینیب سیترات" برای درمان "آرتریت روماتوئید" و "پسوریازیس" (نوعی بیماری خودایمنی پوستی) است، اظهار کرد: این دارو همچنین برای درمان IBS یا همان سندرم روده تحریک پذیر هم تاییدیه گرفته است و اخیرا برای درمان فاز التهابی کرونا نیز تاییدیه CDC ایالات متحده را دریافت کرده است.

مجری طرح با اشاره به اقدامات این شرکت در زمینه تولید ماده اولیه این دارو، خاطر نشان کرد: ساخت ماده اولیه "توفاسیتینیب" از سال ۱۳۹۷ در این شرکت آغاز شد و پس از فعالیت‌ها و تست‌های فراوان به نتیجه رسید و در سال ۹۹ موفق به دریافت تاییدیه غذا و دارو شد.

بهمنی با تاکید بر اینکه این ماده دارویی از سال ۱۴۰۰ وارد بازار دارویی ایران شده است، تاکید کرد: این ماده مؤثره تا قبل از تولید توسط این شرکت، وارداتی بوده است که قیمتی بین حدود ۲۰ تا ۳۵ هزار دلار برای هر کیلوگرم داشته است و ما این محصول را با حدود یک چهارم قیمت مشابه خارجی و با کیفیت بسیار مناسب از لحاظ خلوص و اندازه ذره‌ای تولید کردیم.

مدیر عامل این شرکت فناور یادآور شد: همزمان با سنتز ماده اولیه، تولید و تحقیق بر روی محصول نهایی این دارو نیز صورت گرفت و تولید محصول نهایی با برند "توفازا" با همکاری یکی دیگر از شرکت‌های فناور انجام گرفت.

به گفته وی، قیمت محصول برند "زلجانز" بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ دلار برای هر بسته دارویی است که نمونه داخلی، قیمت حدود ۶۰۰ تا ۹۵۰ هزار تومن را دارد که بسیار پایین‌تر از قیمت مشابه خارجی است.
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

چرا مرگ‌ومیر کرونا در مردان بیشتر است؟

پستتوسط najm116 » چهارشنبه ژانويه 05, 2022 2:21 pm

مروری بر نتایج یک پژوهش؛
چرا مرگ‌ومیر کرونا در مردان بیشتر است؟

https://www.isna.ir/news/1400080301211

چرا مرگ‌ومیر کرونا در مردان بیشتر است؟
شیوع بیماری کووید-۱۹ بین مردان و زنان تقریبا یکسان است؛ ولی درصد مرگ‌ومیر مردان بیشتر از زنان گزارش شده است. پژوهشگران با انجام یک مطالعه مروری مقالات منتشر شده در این موضوع را بررسی کردند.

به گزارش ایسنا، بررسی داده‌های کشورها نشان می‌دهد که شیوع بیماری کووید-۱۹ بین مردان و زنان تقریبا یکسان است؛ ولی درصد مرگ‌ومیر مردان بیشتر از زنان گزارش شده است.

با توجه به این موضوع پژوهشگران زیست‌فناوری با انجام یک مطالعه و با بررسی مقالات منتشر شده در این زمینه، علت تفاوت در شدت و میزان مرگ‌ومیر بیماری کووید-۱۹ بین زنان و مردان از دیدگاه سلولی مولکولی، هورمونی و ایمنی مورد بررسی قرار دادند.

برای انجام این مطالعه؛ مقالات منتشر شده طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، در پایگاه‌های اطلاعاتی جمع‌آوری شدند و مورد بررسی قرار گرفتند.

در این مطالعات تاثیر هورمون‌های جنسی بر سیستم ایمنی و گیرنده‌های لازم برای ورود ویروس، تفاوت در بیان گیرنده‌های سلولی ACE۲ و TMPRSS۲ در دو جنس، مصرف بالای سیگار در مردان و فرار از غیرفعال‌سازی کروموزم X به عنوان عاملی که در اختلاف میزان مرگ‌ومیر در دو جنس موثرند، عنوان شده است.

تفاوت پاسخ‌های سیستم ایمنی در برابر عفونت‌های ویروسی در زنان و مردان متفاوت است. تعداد و فعالیت برخی سلول‌های ایمنی ذاتی و پاسخ‌های التهابی در زنان بالاتر از مردان است و به طور کلی زنان سیستم ایمنی ذاتی و اختصاصی قوی‌تری نسبت به مردان دارند.

همچنین ترشح هورمون‌های جنسی بین دو زن و مرد تفاوت‌هایی ایجاد می‌کند. تا کنون مشخص شده که تستسترون دارای اثر سرکوب‌کننده سیستم ایمنی است. در حالی که استروژن بر سیستم ایمنی اثر تقویت‌کننده دارد. سطح تستسترون بالا می‌تواند سطح پاسخ‌های آنتی‌بادی را افزایش دهد. همچنین سطح تستسرون بالا در مردان باعث کاهش پاسخ‌های آنتی‌بادی نسبت به واکسن‌ها می‌شود.

عامل دیگر که سبب تفاوت در شدت و میزان مرگ‌ومیر کووید-۱۹ در بین زنان و مردان می‌شود ، وجود یک کروموزوم X اضافه در زنان است که این ممکن است بر بیان گیرنده ACE۲ تاثیر بگذارد.

مورد دیگری که در خصوص تفاوت زنان و مردان و تاثیر آن در میزان مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ مطرح می‌شود، اختلاف رفتاری در مصرف سیگار بین دو جنس است. مطالعه‌ای نشان داده که سیگار کشیدن می‌تواند باعث افزایش بیان ACE۲ که گیرنده ویروس بیماری کووید-۱۹ است، شود و این می‌تواند محل‌های ممکن برای ورود ویروس را افزایش می‌دهد. به همین دلیل مردان سیگاری در مقابل بیماری کووید-۱۹ آسیب‌پذیرتر هستند.

یافته‌های این مطالعه حاکی از این است که با توجه به شیوع تقریبا یکسان بیماری کووید-۱۹ در بین دو جنس زن و مرد، عواملی مانند قوی‌تر بودن سیستم ایمنی در زنان، بالا بودن استروژن در زنان نسبت به مردان، افزایش پاسخ‌های آنتی‌بادی در زنان نسبت به مردان، نقش محافظتی در برابر التهاب در زنان و ... می‌تواند دلایلی بر کاهش شدت و میزان مرگ‌ومیر حاصل از بیماری در بین زنان باشد.

در انجام این تحقیق محبوبه گل‌چین و مرضیه تولایی؛ پژوهشگران مرکز تحقیقات پزشکی تولیدمثل پژوهشگاه رویان اصفهان مشارکت داشتند.

یافته‌های این مطالعه مهرماه سال جاری، به صورت مقاله علمی با عنوان «بررسی علت تفاوت شدت بیماری کووید-۱۹ و مرگ ناشی از آن در میان زنان و مردان: یک مطالعه مروری» در دوماه‌نامه فیض دانشگاه علوم پزشکی کاشان منتشر شده است.

خلاصه اينكه
براى افزايش مقاومت در برابر كرونا و كاهش فوت كرونايي ؛ بايد:
خوراكهاى داراي استروژن زياد خورد: نخودچي (بي نمك) نخوداب، حمص، و فلافل بي روغن؛ ووو
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

Re: مقاومت با سلامت در برابر كورونا

پستتوسط najm116 » چهارشنبه ژانويه 05, 2022 2:24 pm

کشف جدید محققان برای درمان کرونا:

زهر تركيبي انواعى از عقرب مصرى به جنگ کرونا می‌رود!
https://www.tazenews.com/news/143266

کشف تنوع ژنتیکی کروناویروس با بررسی فاضلاب = توجه به فاضلاب محوري در كروناشناسى
https://www.isna.ir/news/1400080301208

تولید ۷ واکسن استنشاقی کرونا در دنیا
پژوهشگران سراسر دنیا در حال بررسی تأثیر واکسن‌های استنشاقی کرونا هستند، به نظر می‌رسد که این نوع واکسن‌ها مؤثرتر از واکسن‌های عضلانی است، زیرا واکسن‌های استنشاقی مانع ورود ویروس کرونا از طریق بینی می‌شود. واکسن‌های عضلانی مانع ورود ویروس به بدن افراد نمی‌شود، اما خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
https://www.imna.ir/news/517211
دستاورد محققان چینی؛
واکسن چینی استنشاقی کرونا آنتی بادی ها را تا ۳۰۰ برابر افزایش می دهد
https://www.mehrnews.com/news/5332778
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

نور ماوراءبنفش راهی ایمن برای ممانعت از گسترش کرونا

پستتوسط najm116 » چهارشنبه ژانويه 05, 2022 2:30 pm

نور ماوراءبنفش راهی ایمن برای ممانعت از گسترش کرونا

http://www.pezeshk.us/%D8%A8%D8%A7%DB%8 ... %8C/106100

تحقیقات جدید نشان می دهد که طول موج خاص اشعه ماوراءبنفش (UV) نه تنها در از بین بردن کروناویروس بسیار موثر است، بلکه برای استفاده در فضاهای عمومی نیز ایمن تر است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، این مطالعه اولین موردی است که به طور جامع اثرات طول موج‌های مختلف اشعه ماوراءبنفش بر کروناویروس و سایر ویروس‌های تنفسی را تجزیه و تحلیل می‌کند.

به گفته محققان دانشگاه کلورادو، این یافته‌ها می‌تواند منجر به سیستم‌های مقرون به صرفه، ایمن و بسیار مؤثری برای کاهش انتشار ویروس در فضاهای عمومی شلوغ مانند فرودگاه‌ها و محل برگزاری کنسرت شود.

«کارل لیندن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این ویروس یکی از ساده‌ترین پاتوژن هایی است که تاکنون با نور ماوراءبنفش از بین می‌رود. فناوری UV می‌تواند راه حل واقعاً خوبی برای محافظت از فضاهای عمومی باشد.»

نور ماوراءبنفش به طور طبیعی توسط خورشید ساطع می‌شود و اکثر اشکال آن برای موجودات زنده و همچنین میکروارگانیسم ها، مانند ویروس‌ها مضر است. این نور می‌تواند توسط ژنوم یک موجود زنده جذب شود، در آن گره ایجاد کرده و از تولیدمثل آن جلوگیری کند. این طول موج‌های مضر خورشید، قبل از رسیدن به سطح زمین، توسط لایه اُزن فیلتر می‌شوند.

برخی از محصولات رایج مانند لامپ‌های لوله فلورسنت، از اشعه ماوراءبنفش انسان ساز استفاده می‌کنند، اما یک پوشش فسفری سفید در داخل از افراد در برابر اشعه ماوراءبنفش محافظت می‌کند.

لیندن می‌گوید: «هنگامی که این پوشش را جدا می‌کنیم، می‌توانیم آن طول موج‌ها را ساطع کنیم و می‌توانند برای پوست و چشم ما مضر باشند- اما می‌توانند عوامل بیماری زا را نیز از بین ببرند.»

بیمارستانها در حال حاضر از فناوری اشعه ماوراءبنفش برای ضدعفونی سطوح در فضاهایی که افراد در آن زمان در آنجا حضور ندارند، استفاده می‌کنند و از ربات‌هایی استفاده می‌کنند که می‌توانند در بین موارد استفاده، نور ماوراءبنفش را در اتاق عمل و اتاق بیماران تابانده باشند.

محققان دریافتند در حالی که این ویروس به طورکلی به نور UV حساس است، طول موج خاصی از فرابنفش Far-C، در ۲۲۲ نانومتر، مؤثر است. این طول موج که توسط لامپ تحریک کننده کریپتون کلراید و توسط مولکول‌هایی که بین حالتهای مختلف انرژی حرکت می‌کنند، ایجاد می‌شود، انرژی بسیار بالایی است.

بنابراین می‌تواند پروتئین ویروسی و اسید نوکلئیک بیشتری را در مقایسه با سایر دستگاه‌های UV-C به ویروس وارد کند و همچنین توسط لایه‌های بالایی پوست و چشم انسان مسدود شود به این معنی که در دُزهای قادر به از بین بردن ویروس، هیچ گونه ضرری برای سلامت ندارد.
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

لامپی که ویروس کرونا را از بین می برد

پستتوسط najm116 » چهارشنبه ژانويه 05, 2022 2:40 pm

لامپی که ویروس کرونا را در محيط و داخل سلول بدن انسان از بین می برد

محققان آمریکایی برای این کار لامپی با طول موج مشخص ساخته اند. خاطرنشان می شود که این دستگاه امواج آبی را با چگالی معین در محدوده ای که برای افراد بی خطر است ساطع می کند.
https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1529389

ه گزارش جماران به نقل از اسپوتنیک ، دانشمندان آمریکایی لامپی ساخته اند که می تواند کووید-19 را در سلول های انسانی از بین ببرد.

نشریه ژورنال ساینتیفیک ریپورتز در این زمینه نوشت: دانشمندان آمریکایی موفق به ساخت دستگاهی شدند که می تواند ویروس کرونا را هم بر روی سطح اجسام و هم در داخل سلول های انسان از بین ببرد.

محققان آمریکایی برای این کار لامپی با طول موج مشخص ساخته اند. خاطرنشان می شود که این دستگاه امواج آبی را با چگالی معین در محدوده ای که برای افراد بی خطر است ساطع می کند.

بیماری‌ای کووید-19 بر اثر کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 (SARS-CoV-2) ایجاد می‌شود. علایم معمول آن تب، سرفه، تنگی نفس، و از دست رفتن حس بویایی هستند. درد عضلانی، تولید خلط، گلودرد، ناچشایی و سرخی چشم از جمله نشانه‌های کمتر معمول آن هستند. با این که اکثریت موارد این بیماری باعث علایم خفیف می‌شود، بعضی از موارد به سینه‌پهلو و نارسایی چند اندامی پیشرفت می‌کند. نرخ مرگ و میر بین 1٪ و 5٪ تخمین زده می‌شود ولی بر حسب سن و دیگر شرایط سلامتی تغییر می‌کند. این بیماری اساساً از طریق قطرات ریز تنفسی افراد مبتلا، وقتی سرفه یا عطسه می‌کنند، به سایر افراد سرایت می‌کند. زمان مابین در معرض بیماری قرار گرفتن و بروز نشانه‌ها، بین 2 و 14 روز است. از طریق شستن دست‌ها و دیگر تدابیر بهداشتی، می‌توان از پخش آن جلوگیری کرد.
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

مديريت جدي برای مدیریت کرونا

پستتوسط najm116 » چهارشنبه ژانويه 05, 2022 2:40 pm

مديريت جدي برای مدیریت کرونا:

قرنطینه یک شهر 4 مليون نفري در چین پس از شناسایی ۶ مورد جدید ابتلا به کرونا
https://ir.voanews.com/a/china-locks-do ... 86444.html

مقامات چینی در بیانیه‌ای اعلام کردند که ساکنان لانژو باید در خانه بمانند، «ورود و خروج ساکنان» به شدت کنترل خواهد شد، رفت‌و آمدها تنها محدود به موارد ضروری یا درمان پزشکی خواهد بود.
فعالیت اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز در این شهر به حال تعلیق درآمده است و بیش از ۷۰ قطار سفر به شهرهای بزرگ از ایستگاه لانژو را لغو کرده‌اند

چین پس از شناسایی 6 مورد ابتلا به کووید، شهر 4میلیون نفری لانژو را در وضعیت قرنطینه قرار داد. به ساکنان لانژو در استان گانسو، گفته شد در خانه بمانند، زیرا اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و مسیرهای راه‌آهن کلیدی به حالت تعلیق درآمده است. پکن کنترل‌های مرزی سخت‌گیرانه‌ای هنگام شناسایی نخستین موارد ابتلا به کووید-19 در چین، در اواخر سال 2019 اِعمال کرد، که باعث شد تعداد موارد ابتلا قطره‌چکانی شود و چرخ اقتصاد بچرخد.

چین شهری 4میلیونی را در تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرنطینه قرار داده و به ساکنان آن گفته شده جز در مواقع اضطراری خانه را ترک نکنند.

پکن کنترل‌های مرزی سخت‌گیرانه‌ای در هفته‌های پس از شناسایی نخستین موارد ابتلا به کووید-19 در چین، در اواخر سال 2019 اِعمال کرد، که باعث شد تعداد موارد ابتلا قطره‌چکانی شود و چرخ اقتصاد بچرخد.

در حالی که سایر نقاط جهان در حال بازگشایی هستند و تلاش می‌کنند راه‌هایی برای زندگی با این ویروس بیابند، چین رویکرد «کووید صفر» را حفظ کرده که شامل قرنطینه‌های محلی شدیدی است که حتی با پیدا شدن تعداد انگشت‌شماری از موارد ابتلا، اِعمال شده است.

محدودیت‌های روز سه‌شنبه، 26 اکتبر، در حالی اِعمال شد که چین ۲۹ مورد ابتلای داخلی جدید گزارش کرد؛ از جمله ۶ مورد در شهر لانژو، مرکز استانِ شمال‌غربی گانسو.

مقامات در بیانیه‌ای اعلام کردند که ساکنان لانژو باید در خانه بمانند. مقامات گفتند «ورود و خروج ساکنان» به‌شدت کنترل خواهد شد و محدود به موارد ضروری یا درمان پزشکی خواهد بود. خدمات اتوبوس و تاکسی پیش از این در شهر به حالت تعلیق درآمده بود و رسانه‌های دولتی روز سه‌شنبه گفتند که ایستگاه لانژو حرکت بیش از 70 قطار را به حالت تعلیق درآورده است؛ از جمله مسیرهای اصلی به شهرهای بزرگ مانند پکن و شی‌آن. پروازها هم به لانژو لغو شده است.

در حالی که سایر نقاط جهان در حال بازگشایی هستند و تلاش می‌کنند راه‌هایی برای زندگی ویروس کرونا بیابند، چین رویکرد «کووید صفر» را حفظ کرده که شامل قرنطینه‌های محلی شدیدی است که حتی با پیدا شدن تعداد انگشت‌شماری از موارد ابتلا، اِعمال شده است.

احتمال افزایش موارد ابتلا
شیوع اخیر کووید در چین از نوع کرونای دلتاست. مقامات بهداشتی هشدار داده‌اند که ممکن است موارد ابتلای بیشتری ظاهر شود، در حالی که آزمایش‌ها در روزهای آینده برای مبارزه با شیوع اخیر بیماری -که به گروهی از گردشگران داخلی که از شانگهای به چندین استان دیگر سفر کرده‌اند، مرتبط است- افزایش می‌یابد.

دستورات سخت‌گیرانه ماندن در خانه قبلا در مورد ده‌ها هزار نفر در شمال چین اِعمال شده است. در پکن -که سه مورد جدید ابتلا در روز سه‌شنبه گزارش کرد- دسترسی به مکان‌های توریستی محدود و به ساکنان توصیه شده است شهر را ترک نکنند مگر در موارد ضروری.

آزمایش‌های جمعی در 11 استان در حال انجام است و مقامات بسیاری از تورهای بین‌استانی را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

در حالی که تعداد مبتلایان در این کشور در مقایسه با سایر نقاط جهان بسیار کم است، مقامات مصمم هستند تا شیوع اخیر را فرو بنشانند، در حالی که تا بازی‌های المپیک زمستانی پکن هم 100 روز باقی مانده است.

در چین، مقاماتی که تصور می‌شود در کنترل کووید شکست خورده‌اند، اغلب از سِمت خود برکنار یا مجازات می‌شوند.
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

قبليبعدي

بازگشت به مقاومت با سلامت در برابر كورونا


cron
Aelaa.Net