مصاحف به قرائت ابوجعفرمدنى از قراء عشرة

مصاحف به قرائت ابوجعفرمدنى از قراء عشرة

پستتوسط aelaa.net » سه شنبه نوامبر 20, 2012 10:44 pm

مصاحف به روايت ابن جماز و روايت ابن وردان از قرائت ابوجعفرمدنى
= حاوى برخى اوصاف قرائت موافق نزول وحى
aelaa.net
Site Admin
 
پست ها : 908
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:21 am

اشاره اي گذرا به تاريخجه قراءات قرآني

پستتوسط aelaa.net » جمعه نوامبر 23, 2012 4:23 am

قرائت صحيح و دقيق قرآن كريم:
آنست كه جبرئيل عليه السلام بر حضرت رسول الله صلى الله عليه وآله خوانده، و حضرتش بر مولا علي عليه السلام املا فرموده و ايشان نوشته اند،
و حضرات اهل بيت و ائمه معصومين عليهم السلام كه خازنان وحي مي باشند، و زبان وحي را به وراثت از اوصياء و خاتم الأنبياء آموخته اند، ضمن صيانت آن با دقت تلاوت بر اساس وحي آنرا بكار برده اند.


بقيه مردمان زمان نزول وحي
كه برخي از قريش و اهل لغت فصيح عربي بوده، و يا از قبايل و لغات ديگر عرب (كه زبانشان كاملا فصيح نبود) بوده اند، هر كدام به فراخور فصاحت و دانش و قوه حفظ و دقت و امانت و نيز بقدر توفيق مصاحبت با حضرت نبي اكرم، از آن قرائت وحياني الهي جبرائيلي و نبوي بهره اى داشته اند.

در دروان نزول وحي:
از حضرت مولا علي عليه السلام بگذريم، برخي از صحابه همچون ابي بن كعب، از بهترين حاملان قرآن بوده اند، و حضرت نبي اكرم هم او را بدين عنوان معرفي نموده اند.
همچنانكه برخي از صحابه چون ابن عباس و ابن مسعود و مقداد و ابوالدرداء و جمعي ديگر نيز به حفظ و ضبط و ثبت كلام وحي اهتمام داشته و مصاحفي از ايشان در ميان مسلمين معروف بوده است.

اما در دوران حكام بعد از دوران نزول وحي
بخاطر بي بهره بودن آن حكام از عنوان "صاحب مصحف" در زمان نزول وحي، و مطرح نبودنشان به عنوان حامل قرآن،
سبب مي شد تا مسلمانان جهان براى دريافت كلام وحي به اين حاكمان مراجعه نكنند، و از صاحب مصحفان زمان نزول وحي دريافت كنند،
از اين رو اين حكام اقدام به جمع مصحف از نو كردند،
آنها نه مصحف علوي به املاء نبوي را بذيرفتند،
و نه مصحف ابي بن كعب
و نه مصحف ابن عباس يا ابن مسعود يا مقداد يا ابوالدرداء يا ديكران،
و با اينكه مصاحف مدون زمان نزول وحي موجود بود، اما با اعراض از آنها بلكه سوزاندن بيشتر آنها، مصحفي جديد ساختند، كه به مصحف عثمان معروف شد.
بقيه مصاحف سوزانده شده و صاحبان و قاريانش منع بلكه مضروب و در اثر آن كشته شدند.

براى تشكيل هيئت تدوين مصحف عثمان
هم نه از حضرت مولا علي نه از ابي بن كعب نه ابن عباس و نه ابن مسعود دعوت نشد،
بلكه كار را به عهده تازه كاران و نو رسيده هاي وابسته جريان حاكم كذاردند.
كم بهرگي هيئت تدوين مصحف عثمان از دانش كلام وحي، سبب ضعفهايي در تدوين و كتابت آن كرديد.

مصحف شنيداري (قراءات):
اكرجه مصحف نوشتاري به كنترل حكومت درآمده بود،
اما قراء صحابه و تابعين به نشر تلاوتهاي خود از محفوظات سينه خود ادامه دادند،
و نظر به تنوع لهجه ها و لغات قبايل عرب، و تفاوت قراء و رواتشان در فصاحت و بهره از قرائت كلام وحي، و نيز ميزان دقت و حفظ شان، به مرور مجموع قراءات و روايات آنها متجاوز از نهصد و شصت كرديد،

اجراي برنامه محدوديت مصاحف شنيداري (قراءات):
در قرن دوم هجري توسط حكومت وقت، بر حسب شهرت و رواج موقعيت قراء، هفت قرائت و قاري بركزيده شد، كه به قراء و قراءات سبعه معروف شدند،
و با ترجيح دو راوي از هر كدام، مجموعا جهارده روايت تلاوت شناخته شدند.
بعد از آن سه قرائت ديكر به اين قراءات افزوده شد، كه به قراءات عشر معروف كرديد. و حكومت قراء را از خواندن آنها منع نموده (منعي كه همراه با حبس و شلاق بود).
بقيه قراءات و روايات آنها (نهصد و جندين) به اسم قراءات شاذ يا شواذ (غير متعارف) نام دادند.
در اين مرحله جون حكومت قصد محدود كردن قراءات را داشته،
خيلي به شخص قراء و عقيده ايشان و يا نوع اسناد قرائت، يا شيوه قرائتشان كاري نداشته است،
از آنجا كه حضرات خاندان وحي منبع علوم قرآني بودند، و سايرين ريزه خوار سفره علمي ايشان بودند
فلذا غالب قراء مهم يا از بيروانشان بوده يا قرائتشان را از ايشان اخذ كرده يا سند قرائتشان به حضرات عليهم السلام منتهي شده است.
من جمله قراء سبعه اند، كه بجز ابن عامر كه اموي بوده، بقيه صاحبان شش قرائت علوي و از مواليان اهل بيت عليهم السلام بوده، و بخصوص جهار نفر ايشان كه بدين امر معروف بوده اند.

قرائت خازنان وحي عليهم السلام:
اكر جه حضرت مولا علي عليه السلام و اهل بيت عليهم السلام خازنان وحي بوده اند،
و بسياري از صحابه و تابعين نيز قراءاتشان را از ايشان آموخته اند،
بلكه بيشتر قراءات سبعه يا سندش منتهي به ايشان است يا قاريانش از پيروان خاندان وحي هستند،
اما عمده قراءات مروي از ايشان، اكر جه در كتب علوم قراءات ثبت شده است،
ولي يكجا مطرح نبوده، و در ميان قراءات و روايات ديگر متفرق، و برخي هم جزو قرائت شواذ قرار داده شده است.

دار المعارف الإلهيه
قراءات منتهي به شخص حضرت رسول الله و حضرت علي ولى الله و حضرات اهل بيت و ائمه معصومين عليهم السلام
و نيز آنجه بر مبناي اصول لغوي عربي فصيح و تلاوت ايشان است را
در مجموعه هايي تدوين و با ذكر بيروان قراءات ايشان در ميان صحابه و تابعين و قراء معروف، آنرا تعريف، و با ذكر حجج و ادله علمي مباني آنها را مستند نموده است.

يكي نبودن مصاحف مسلمين:
برخلاف باور عوام كه گمان مي كنند يك نوع مصحف و قرائت در همه جهان اسلام متداول است، و همه بلاد اسلامي به مانند قرآن و قرائت رايج در مكه و ايران را استفاده مي كنند،
واقعيت امر جيز ديكري است،
بلكه در هر يك يا جند از بلاد اسلامي مصاحف و قراءات و روايات متفاوتي رايج است،
كه تفاوت آنها فراتر از نحوه تلفظ و خواندن، بلكه در شكل ضبط كلمات و نيز حروف آنها نيز مي باشد،
البته اين تفاوتهاي قرائتها هيج ضرري به صيانت مصحف نداشته بلكه جهارده قرن است كه مورد استفاده و منشأ مباحثي علمي لغوي صرفي نحوي ادبي و تفسيري بوده است.

مصاحف قراءات و روايات قرآني:
ما در غرفه هاى اين تالار انواع مصاحف با قرائتها و روايتهاى مختلفي را
كه امروزه در سرتاسر جهان اسلام جاب و منتشر شده و مورد استفاده است،
معرفي نموده، و متون آنها را نيز در دسترس و قابل دريافت قرار مي دهيم.
نشر اين مصاحف و قرائتها و روايتها ضمن افزايش دانش تلاوت ما،
مي تواند به فضل الهي فراهم كننده ظرفيت عقول عوام براى انتشار قرائت اهل بيت عليهم السلام باشد،
تا شايد دانش تلاوت آن حضرات بعد از جهارده قرن از عزلت عامدانه و مظلوميت حتى ميان بيروان ايشان بيرون آيد،
آن هم عزلتي در وقتي كه قراءات شاكردان شاكردان شاكردان ايشان متداول بوده،
و بيروانشان با شوق آنها را تعلم و تعليم و تمرين نموده،
اما از قرائت اهل بيت يا بي خبر بوده يا از اهتمام به آن ابا دارند.

تذكر مهم:
دكر و توصيف و شرح هر يك از روايات و قراءات سبعه و عشره و جز اينها؛ در غرفه هاي اين تالار، به معني تأييد و تصحيح همه موارد آنها نيست،
چه اينكه روايت و قرائت صحيح و دقيق بر حسب مورد آن متفاوت بوده
و گاهي در يك يا چند از اينها آمده و گاهي نيز در بيرون اينها مي باشد،
فلذا با الگو و ملاك قرار دادن يك يا چند روايت و قرائت رايج؛
نمي توان به قرائت صحيح و دقيق رسيد،
و دانش آن در گرو دانستن مباني قرائت مأثور از حضرات خازنان وحي عليهم السلام، و مبتني بر لغت عربي فصيح مي باشد.
aelaa.net
Site Admin
 
پست ها : 908
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:21 am

جايگاه بي نظير مولاعلي عليه السلام درعلوم قرآني بويژه قراءآت

پستتوسط aelaa.net » پنج شنبه دسامبر 20, 2012 5:15 am

جايگاه بي نظير حضرت مولا علي و خاندان وحي عليهم السلام در علوم قرآني بويژه دانش قراءآت
viewtopic.php?f=1957&t=4786#p27165
aelaa.net
Site Admin
 
پست ها : 908
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:21 am

جايگاه خاندان وحي و پيروانشان در قراءآت قرآني14،10،7وغير آن

پستتوسط aelaa.net » پنج شنبه دسامبر 20, 2012 5:46 am

جايگاه خاندان وحي و پيروانشان در قراءآت قرآني (سبعة و عشر و اربع عشرة و غير آن)
viewtopic.php?f=1957&t=4786#p27166
aelaa.net
Site Admin
 
پست ها : 908
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:21 am

عوامل تأثيرگذار در شكل گيري قرائت قاريان

پستتوسط aelaa.net » پنج شنبه دسامبر 20, 2012 5:54 am

عوامل تأثيرگذار در شكل گيري قرائت قاريان
viewtopic.php?f=1957&t=4786#p27167
aelaa.net
Site Admin
 
پست ها : 908
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:21 am

معرفي قراء و قرائتهاي رايج = سبعة و عشرة

پستتوسط aelaa.net » پنج شنبه دسامبر 20, 2012 6:05 am

معرفي قراء و قرائتهاي رايج = سبعة و عشرة
viewtopic.php?f=1957&t=4786#p27168
aelaa.net
Site Admin
 
پست ها : 908
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:21 am

جغرافياي رواج قراءات قرآني

پستتوسط aelaa.net » پنج شنبه دسامبر 20, 2012 6:52 am

جغرافياي رواج قراءات قرآني
viewtopic.php?f=1957&t=4786&p=27170#p27169
aelaa.net
Site Admin
 
پست ها : 908
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:21 am

اصول قرائت ابوجعفر از قراء عشرة

پستتوسط pejuhesh232 » سه شنبه مه 24, 2022 4:55 pm

اصول قرائت ابوجعفر از قراء عشرة


اصول قرائت ابوجعفر مدني

https://www.nquran.com/ar/view/16682/
Image Image Image
Image Image


ابن وردان و ابن جماز راویان قرائت ابوجعفر مدنی
تفاوت دو روايت ابوجعفر مدني =ابن وردان و ابن جماز

https://www.nquran.com/ar/view/21655/
Image

برای مشاهده تصاویر روی آنها کلیک نمایید

============================

تذكر براى مبحث تلاوت فعلى در جلسات تلاوت
اينطور تكرار مي شود كه (گويا همه جا) "صله ميم جمع به واو" جزو قرائت ابوجعفر مدني است

اين تعبير دقيق نيست
هر جا صله كند ميم جمع را؛
يعني بوصل بخواند ميم جمع را با كلمه بعدي
در آنجا ميم مضموم را با واو صله مي كند

اما كجاست اين موارد آن در مصحفش ذكر شده است
والبته جزئيات ديگري هم دارد قرائتش در اين مبحث
در همان مصحف ابوجعفر مدني
به عنوان اصول قرائت ابوجعفر مدني معرفي مي كند
آخرش با مثال و توضيح مختصر و رنگي
به آنجا بايد رفت و آنرا با دقت خواند كه
اولا چه مواردي ميم جمع را مضموم مي خواند
ثانيا چه مواردي ميم جمع را به صله مي خواند يعني متصل با كلمه بعدي مي خواند
و استثناءاتش در اين دو مبحث چيست
اين از قرائت ابوبجعفر مدني

و البته ممكن است دليلي از لغت فصيح پيدا شود كه مواردي علاوه بر موارد قرائت ابوجعفر؛ همين روش مضموم خواندن باشد
اما فعلا قرائت ابوجعفر مدني را مي خوانيد و نسبت مي دهيد
دقيق باشد نسبت و توضيح و تصويري كه ارائه مي دهيد

Image
Image
Image

در مضموم خواندن هاء ضمير هم همينطور است
برخي را حتى حفص و سايرين هم مضموم مي خوانند برخي را كه سايرين مكسور مي خوانند مثل ابوجعفر مدني هم علاوه اينها را نيز مضموم مي خواند
برخي را فقط حمزه زيات كوفي مي خواند
اما چون اصل لغت هاء ضمير نشانه اش رفع است و در لغت فصيح همه را به ضم مي خوانند فلذا به عنوان نشانه لغت فصيح همه اش را مضموم مي خوانيم در قرائت موافق نزول وحي ديگر به قرائت فلان و بهمان كاري نداريم
اما وقتي به عنوان يك قرائت نسبت مي دهيم بايد محدود به همان موارد باشد

هرجا ميم جمع مضموم و به وصل بخواند آنوقت به واو متصل مي كند با بعديش اما اگر اخر آيه يا مكان وقف باشد اينجا وصل نمي خواند كه بخواند واو بكار برد يا حتی مضموم بخواند
فلذا هر گردویي گرد است اما هر گردي گردو نيست
و اينها را فرق بايد گذاشت
چون برخي تصور كرده اند كه از دم هر جا ميم جمع بود مضموم است و همه جا هم به وصل خوانده است و همه اينها هم واوا بكار برده است = اين برداشت دقيق نيست بلكه موارد هم صحيح نيست
در همان تصوير اول دو تا از مثالها ميم جمع است ولي ساكن خوانده است
فلذا دقت شود

و خوبست
وقتي قرائتي از قراء اربع عشر به عنوان شواهد موافق نزول وحي مي خواهد استفاده شود و استناد به آن بشود
قبل از اينكه از ويديوها و نوارها در حين استماع آشنا شوند
اول مصحف تخصصي آن صاحب قرائت ملاحظه شود
و به اصول قرائت او كه در اخر يا اول مصحف مي آورند مراجعه شود
و ابتدا مبحث مورد استناد او در درس (مثل الان موارد هاء و ميم جمع مضموم) را از اصول قرائت او خواند
و توضيح و تطبيق شود
كه وقتي در بخش استماع شنيده مي شود
بدانيد كجاها مورد نظر است
و همنيطور شانسي از طريق استماع مواجه نشويد با برخي موارد رعايت شده
و سؤال پيش بيايد چرا بقيه را رعايت نكرد وووو

اگر با اين نكات و توجهات استماع و بررسي كنيد آنوقت مي توانيد موارد استثناء و عدم التزام ان قرائت را استخراج كنيد
هم در تعليم تذكر بدهيد اينجاها رعايت نكرده
و بررسي كنيد آيا مستند خواندن اين وارد وجود دارد در قراءات ديگر و يا اصول لغت عربي فصيح
يا اينها واقعا استثناء هستند

از مواردي كه ميم جمع دارد اما مضموم نخوانده و به وصل نخوانده ولذا واو هم بكار نبرده
Image
چون در ايجا وقف و اقلا سكت را ترجيح مي دهد ولذا وقف مي كند نه مضموم خوانده نه به صله و وصل و نه واو

ولي در اينجا ميم جمع را هم مضموم خوانده هم به وصل خوانده با كلمه بعدي و در صله ميم مضموم جمع؛ اشباع ضمه ميم كرده و واو مدي در تلفظ بكار برده است
Image

--------------------------------------
در جلسه امشب حتى در شرح كلامخواني فوق هم ديده شد كه مجری طبق همان ذهنيت اوليه تشريح مي كند گويا ابوجعفر مدني همه جا ميم جمع را مضموم و همه جا صله و به وصل و بواو ملتزم است
اين روش درست نيست وقتي انسان متني راشرح مي دهد اگر تحقيقي و يا سؤالي دارد بايد اول متن را طبق مفاد خودش تشريح كند بعد مطرح كند اين سؤال برايمان پيدا شده و اين تحقيق كرديم و اينطور يافتيم و چه جوري است نه اينكه اصل کلام را مطابق برداشت برخلاف صريخ مفاد به اسم شرح مجددا بگويد
فلذا در نوشتار اونلاين نوشتم
در راهنماي اصول قرائت ابوجعفر مدني = ميم ضمير جمع هميشه مضموم نيست
اصلا اين شماره كلامخواني براى اين نوشته شد
كه اين القاء اشتباه در اين درس مي شد
و مجری تكميل كرد كه در وقف مضموم نمي خواند
كه تذكرداده شد
فقط در وقف نيست
براى همين كلامخواني65 نوشته كه اصول ابي جعفر و امثله اش را بخوانيد
و بدانيد كه در قرائت او مضموم خواندن ميم ضمير جمع كليت ندارد
و مواردي اينطور قرائت ندارد و مواردش را بشناسيد
و در مصحف هم دقت شود
موارد مضموم خواندن و نخواندن را بشناسيد

همچنين مجری از طريق شناسه شخصي پرسيده اند:
سلام علیکم
از توضیح و راهنمایی در مورد نحوه استفاده از مصحف تخصصی و مراجعه به اصول قرائت متشکرم
در مصحف ابی جعفر
در بررسی اصولش از مصحف فراتیه و یک سایت که قبلا معرفی شده بود
در موارد غیر وقف استثنا نیاورده بودند
در حدود دو جزء که دیدم در مواضع وقف مثل علامت ج
اگر مصادف با میم ضمیر جمع شده
علامت ضمه و صله را گذاشته است که اگر با وصل خوانده شود با ضمه و صله خوانده شود
در مثالی که تصویرش درج شده که میم را ساکن گذاشته
در متن مصحف انجا را علامت ضمه و صله را گذاشته است

كه پاسخ داده شد
اين موارد بايد بعد مطالعه دقيق و كامل مصحف قرائت ابی جعفر مدني؛ بررسي و استقصاء شود
كه كجا بدون اينكه محل وقف باشد هم مضموم نخوانده
چون آنهايى كه راهنماي مصحف ابوجعفر مدني را تنظيم و و مثالها آورده اند
قطعا با مطالعه و اطلاع تنظيم كرده اند
و اگر همه موارد مضموم بود
قاعدتا بايد مي نوشتند
يضم ميم الجمع جميع المصح الا عند الوقف
و چون چنين ننوشته اند
بلكه مثال ساكن را هم گذاشته اند
حتما حسابي دارد
و با چند صفحه بررسي كردن؛ نمي شود حكم كرد كه راهنماي مصحفش ايراد دارد
pejuhesh232
 
پست ها : 8783
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

مصحف موافق قرائت ابوجعفر مدني از قراء عشرة

پستتوسط pejuhesh232 » سه شنبه مه 24, 2022 5:49 pm

مصحف موافق قرائت ابوجعفر مدني

مصاحف موافق قرائت ابوجعفر مدني جهت آشنايي و اطلاع

مصحف براى هر راوي قرائت ابوجعفر (ابن جماز و ابن وردان) و مصحف دو روايته

مصحف قرائت ابوجعفر مدنی به روایت ابن وردان

www.aelaa.net/Ersaal/5/3/08.01.AbuJafar ... n-ED.3.pdf

مصحف دو روایته قرائت ابوجعفر مدنی
Image Image
این مصحف به روایت ابن وردان بوده و مواضع تفاوت با ابن جماز را در حاشیه ذکر کرده است

لینک دانلود:
http://www.aelaa.net/Ersaal/5/3/08.00.A ... ayat.3.pdf

یا این آدرس:
https://bhr-q.com/ar/%D9%85%D8%B5%D8%A7 ... 9%86%D9%8A


مصحف روايت حفص مواضع تفاوت ابوجعفر را قرمز كرده در حاشيه قرائت ابوجعفر را نوشته است
ديدن
https://archive.org/details/h47949469af ... 1/mode/2up

دانلود
https://archive.org/download/h47949469a ... ga3far.pdf

---------------------------------------------------
مصاحف بيستگانه
بر حسب هر يك از بيست روايت قراء عشره
كه متن مصحف حفص است و موضع تفاوت از حفص رنگي شده
و در حاشيه روايت مزبور كلمه متفاوتش نوشته شده است


القرءان الكريم برواية حفص مع ابن وردان عن أبي جعفر
https://archive.org/download/sa71mir_gm ... %D8%A9.pdf


القرءان الكريم برواية حفص مع ابن جماز عن أبي جعفر
https://archive.org/download/sa71mir_gm ... %D8%A9.pdf

-----------------------------------------------------
مصاحف جامع قرائتها و روايتهاي رايج = سبعة و عشرة
viewtopic.php?f=1957&t=4798&p=73374#p73374
pejuhesh232
 
پست ها : 8783
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

فایلهای صوتی تلاوت به قرائت ابوجعفر از قراء عشرة

پستتوسط pejuhesh232 » سه شنبه مه 24, 2022 5:53 pm

فایلهای صوتی تلاوت به قرائت ابوجعفر از قراء عشرة


همانطور كه از ابتداى آموزش روش صحيح كلامخواني و تلاوت تبيين شد
روش شنيداري روش اصلي تلقي قرائت از ابتداي عصر نزول وحي تا به امروز بوده است
طبعا براى تمرين و تثبيت آموخته هاى تلاوتي هم استماع تلاوت روش اصلي است

با تقدير از دانشجوياني كه بطور پيوسته و هر شب و صبح جلسات تلاوت اونلاين را شركت دارند
به مناسبت برخي آموخته هاى تلاوت موافق نزول وحي (عدم همز - ضم ميم ضمير جمع - تقليل الف مقصوره -....)
از آنجا كه ابوجعفر مدني از ائمه قراءات عشر بيشتر از سايرين برخي اين موارد را ملتزم است
فلذا براى تمرين و ملكه شدن اين موارد؛ استماع با توجه به تلاوات مطابق قرائت ابوجعفر مدني مفيد است

علاوه بر فرصتهاى اختصاصي استماع با ملاحظه مصحف (ابي جعفر مدني)
حتى در ضمن اوقات به اشتغال كارهاى روزمره هم مي شود آنها را استماع كرد

در اينجا چند نمونه تلاوت به قرائت ابوجعفر مدني براى تقدير از آن دانشجويان معرفي مي كنم


برواية ابن وردان عن أبي جعفر سورة التوبه مصـطفي اسـماعيل
https://www.youtube.com/watch?v=-LC63QSeOS0

سورة نوح بقراءة أبي جعفر المدني براوييه ابن وردان وابن جماز من طريق الدرة | القارئ محمد مصطفى الزيات
به صورت كتبي از روي مصحف مواضع تفاوت را هم نشان مي دهد
https://www.youtube.com/watch?v=S-oa-MsATFc

سورة البقرة من المصحف المرتل المصور برواية ابن وردان عن أبي جعفر بصوت الشيخ مفتاح السلطني
همراه با نمايش مصحف مطابق قرائت ابوجعفر مدني
https://www.youtube.com/watch?v=Sp4ZQ92T2oQ

الشيخ صديق المنشاوي مغرداً بقراءة أبي جعفر المدني - سورة التوبة
با نمايش مواضع تفاوت - مقطع كوتاه
https://www.youtube.com/watch?v=6haE1Rcg2ks

الشيخ عبده عبدالراضي - وسكت قراءة أبي جعفر المدني
با نمايش مواضع تفاوت - مقطع كوتاه
https://www.youtube.com/watch?v=grukPM_HuQE


آخر ابراهيم و أول الحجر | أبو جعفر المدني | عبد الرشيد صوفي| Abdulrashid Ali Sufi | Noble Quran قاري از كشور سودان
بدون نمايش مصحف = فقط صوت
https://www.youtube.com/watch?v=9SYwKZ4h864


سورة يوسف برواية ابو جعفر = تلاوت نماز = الشيخ سامي فرج
https://www.youtube.com/watch?v=71s5LxgHlnY


سورة مريم برواية أبي جعفر المدني - القارئ الشيخ عبدالله شالواله
تروايح ١٤٣٩ هـ من مسجد النور بمكة.
https://www.youtube.com/watch?v=rwO1Xyp13b0


تحفة القراءة بأبي جعفر المدني | من لقمان | الشيخ عبدالرشيد صوفي | Sh.Abdalrashid sofi | Surat Lugman
همان كه بالاتر معرفي شد اما اينجا ويديو تلاوت مرئي است 
https://www.youtube.com/watch?v=-Nw27ftZWyI


سورة السجدة بقراءة أبي جعفر | الشيخ عبدالرشيد صوفي | Sh.Abd Alrashid sofi | Surat Al-Sajda
https://www.youtube.com/watch?v=-ibLta9


سورة الكهف قراءة | ابى جعفر المدني | الشيخ أحمد عيسى المعصراوي
اين قاري استاد معروف قراءات است كه مصاحف قراءات متعدده را تدوين و منتشر كرده است
قبلا مصحف الشامل او براى قراءات عشر معرفي شد
و مصحفي هم دارد بنام الكامل كه قراءات اربع عشر و شواذ  را در حاشيه مصحف ارائه كرده است و صورت قراءات را  هم ترسيم كرده است
الكامل-المفصل-في-القراءات-الأربعة-عشر-بهامش-مصحف-القراءات-التعليمي-بالترميز-اللوني-ملون
دانلود
https://ia800909.us.archive.org/20/item ... 2/0467.zip
https://www.youtube.com/watch?v=CHmyVWlYp5Y


سورة قريش | بقراءة أبي جعفر المدني | الشيخ عبدالباسط عبدالصمد
همراه با نمايش متن مصحف و مواضع تفاوت
https://www.youtube.com/watch?v=9ZlRG5ruHis

مصحف مرتل المعصراوي بقراءة ابي جعفر مدني
http://ar.assabile.com/ahmed-aissa-el-m ... rattal-356

مصحف مرتل {يوسف نوح احمد} بقراءة ابي جعفر مدني
http://ar.assabile.com/yousef-bin-noah- ... rattal-326

برواية ابن وردان عن أبي جعفر المدني في برنامجكم تلاوات المقرأة القارئ. حسن بعلول| تلاوة محبرة مرتلة
https://www.youtube.com/watch?v=yRvM5rxOn_g

ختمة مرتلة برواية ابن وردان عن أبي جعفر المدني من طريق الدرة لصلاة القيام لشهر رمضان 1434هـ بمدينة دبي للمقرئ الشيخ د. إبراهيم محمد كشيدان
https://soundcloud.com/luzdelislam/sets/ibnwardan

مصحف أحمد الحداد - أبو جعفر المدني - مرتل
https://midad.com/recitation/207795/%D8 ... 8%B1%D8%A9

تلاوات به روايت ابن جماز عن أبي جعفر
https://midad.com/recitations/narration ... ollections

تلاوات به روايت ابن وردان عن أبي جعفرمدني
https://midad.com/recitations/narration ... ollections


أحمد خليل شاهين = مصحف كامل
https://midad.com/collection/464123/

يوسف بن نوح أحمد= مصحف كامل
https://midad.com/collection/35358/

مفتاح محمد يونس السلطني= مصحف كامل
https://midad.com/recitation/12542/

إبراهيم جمال القرجاوي = 113 سورة
https://midad.com/collection/464592/

أحمد المعصراوي = 64 سورة
https://midad.com/collection/35443/

محمد أحمد أيوب أبو مازن = 14 سورة
https://midad.com/collection/457868/

أحمد محمد خفاجي = 9 سورة
https://midad.com/collection/463813/

محمد بكري أبوالدهب = 9 سورة
https://midad.com/collection/462183/

حمزة مدني = 8 سورة
https://midad.com/recitation/197518/

عبدالله يوسف إسماعيل المالكي = 1 سورة
https://midad.com/collection/457946/


سورة الإنسان قراءة ابو جعفر المدني احمد الحراسيس = خوب
https://www.youtube.com/watch?v=JPtI8PWzHDM

قراءة من صلاة التراويح || برواية ابن وردان عن أبي جعفر || القارئ: هشام عبد الباري
https://www.youtube.com/watch?v=MmWL1QuJTp8

سورة يوسف " برواية ابن جماز عن أبي جعفر " - شايع التميمي = خوب
https://www.youtube.com/watch?v=tV73yBh8bi0
https://www.youtube.com/@Shaya_Altamimi ... shelf_id=0

سورة ( فاطر ) بقراءة أبو جعفر المدني للشيخ حسن صالح hassan saleh
https://www.youtube.com/watch?v=CO0XlpqKcl4
أخر سورة الأنبياء بقراءة الإمام أبو جعفر المدني \ بصوت الشيخ حسن صالح
https://www.youtube.com/watch?v=z0oiBEDLzoI

قراءة ابو جعفر المدني. سورة مريم (١-١٤) الشيخ ابراهيم الخريسات
https://www.youtube.com/watch?v=sdbjWKcLXng

ما تيسّر من سورة الكهف والأعلى برواية الإمام أبو جعفر المدني = الشيخ عبد الجليل الجوهري
https://www.youtube.com/watch?v=A1Fg4dNk08c


فایلهای صوتی تلاوت به قرائت ابوجعفر مدني كه بسياري از تسهيل ها را رعايت مي كند
و نوعي تمرين براى شناخت تسهيل ها می تواند باشد


توضيح:
اينكه گفته شد ابوجعفر مدني برخي مشخصات تلاوت موافق نزول وحي را بيشتر از ديگر قاريان اربع عشر رعايت مي كند
به معني این نيست كه هرچه قرائت مي كند موافق قرائت نزول وحي است و اين موارد در جلسات تلاوت اشاره مي شود
بعد از ابوجعفر مدني - نافع مدني به روايت ورش؛ موارد موافق نزول وحي در تلاوتش بيشتر از ديگر قاريان اربع عشر است



البته قاريانى ديگرى در سايت مداد؛ تلاوتشان بروايت ابوجعفر مدنى نشر شده است
اما چون فاقد شرايط حداقل هاى فصاحت بودند
(تودماغى نخواندن
- نيم زبانى ادا نكردن
- ناموزون و فالش نخواندن
- لهجه هاى عربى محلى غير فصيح نداشتن
ووو)
فلذا معرفى نشدند
pejuhesh232
 
پست ها : 8783
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm


بازگشت به مصاحف قراءآت قرآني


Aelaa.Net