غائله مهسائیه

ارائه موضوعي شمارگان منتشره از{گاهنامه معرفت به زمان}

مدير انجمن: نبض زمان

غائله مهسائیه

پستتوسط najm137 » چهارشنبه فبريه 15, 2023 3:46 pm

تيتر دهی هاى سفيهانه به نفع دشمن = يعنی شامردگی است و اينقدر اوضاع به هم ريخته و معرفی مساجد به عنوان هدف حملات!!!؟


ارتقای امنیت ملی پشت سنگر فرهنگی
عنوان سرمقاله مدیر مسئول روزنامه رسالت، محسن پیرهادی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

تبدیل‌شدن اعتراضات و مطالبات مردمی به مسئله امنیتی، ماحصل مصادره آن از سوی معاندان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی است؛ جریاناتی که بی‌هیچ خط قرمزی در ۴ دهه اخیر مترصد کوچک‌ترین فرصت برای موج‌سواری بر بستر نارضایتی‌های اجتماعی بوده‌اند، تا به‌واسطه دمیدن بر نارضایتی‌های بروز یافته اهداف شومشان علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی را پیاده کنند. نیتی که با هوشیاری مردم همواره ناکام مانده و خواهند ماند.

ورای موج‌سواری معاندان نظام بر بستر کنش‌های اجتماعی که تنها دستاوردش گره امنیتی زدن بر خواسته‌های مردم و تقسیم اعتراضات به دو بخش نرم (علت بروز اعتراضات) و سخت (بُعد امنیتی اعتراضات) بوده است؛ نکته مهم در این میان، آن است که در کنار توجه به بحث امنیتی موضوع و مقابله با توطئه دشمنان، هسته اولیه بروز ناآرامی‌ها نیز باید موردبررسی و ریشه‌یابی قرار گیرد تا روشن شود علل و عوامل بروز آن، چه بوده و نیازمند چه پاسخی است. در پرداختن به ریشه ناآرامی‌های اخیر توجه به چند نکته ضروری است.

اول: در ناآرامی‌های سال‌های گذشته، ریشه اعتراضات، محدود به دو حوزه سیاسی و اقتصادی بود و به‌واسطه اقتصادی یا سیاسی بودن مسئله، جنس و سبک پاسخگویی به اعتراضات، الگویی مشخص داشت. اما در مورد هسته اولیه ناآرامی‌های اخیر بحث و جنس مطالبات، متفاوت با اعتراضات گذشته است. این بار شعارها و مطالبات معترضان، حوزه فرهنگی - اجتماعی را نشانه گرفته است؛ مطالبه‌ای که به خاطر جنس متفاوتش، در کف جامعه منهای تعلق سیاسی یا نفع اقتصادی، حامیان یا منتقدانی را به‌دست آورد.

دوم: در سیاست‌گذاری فرهنگی و اجتماعی از اصل به‌روزرسانی سیاست‌ها متناسب با رویکرد و نگاه جامعه غفلت شده است؛ سیاست‌های فرهنگی - اجتماعی کشور اغلب سیاست‌هایی هستند که در دهه ۶۰ و ۷۰ تدوین‌شده‌اند و تلاش هم همچنان بر پیاده کردن همان رویکردها با همان روش‌های قدیمی است. توقف سیاست‌گذاری‌ها در بخشی از حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در حالی است که هم تعلیمات دینی و هم فرهنگ ایرانی همواره بر اصل در نظر گرفتن عنصر زمان در تحولات جامعه توجه دارند.

همچنان که مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کردند: «بعضی از سیاست‌ها، ماندگار، اما برخی دیگر مختص یک دوره خاص و نیازمند به‌روزرسانی هستند.» متأسفانه به‌رغم این مهم در برخی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بدون داشتن استراتژی و برنامه‌ای مشخص، جامعه به حال خود رهاشده است. این در حالی است که به همان میزانی که لغو تحریم‌ها برای ایجاد رونق و گشایش اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم مهم است به همان میزان و شاید بیش از آن به کار فرهنگی و سیاست‌گذاری در این حوزه نیاز داریم؛ اقداماتی که مردم را به ریشه‌ها و باورهای اسلامی - ایرانی‌شان نزدیک‌تر و آگاه‌تر می‌کند.

سوم: باید توجه داشته باشیم که فرهنگ و سیاست‌گذاری‌های فرهنگی دستوری نیست. فرهنگ در خلق قانون، اثرگذار است و حتی سمت‌وسوی مصوبات قانونی را برای قانون‌گذار مشخص می‌کند. اگر توجهی به راهبردهای فرهنگی و اجتماعی نباشد قطعا نمی‌توان، قانون را که اساس و ناموس یک جامعه است را به‌درستی آرایش داد. بر همین اساس پرداختن به امور فرهنگی و بازتولید فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی ضرورتی غیرقابل‌اغماض است.

چهارم: همان‌طور که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند: «تا آنجایی که ممکن است فضا نباید امنیتی شود اما کار فرهنگی جای خود و کار قضائی و امنیتی هم در جای خود.»‌ حساب افرادی که از روی هیجان به خیابان آمدند از معاندان و عناصرشان جداست. همان‌طور که رهبر انقلاب تأکید فرمودند باید در مورد افرادی که هیجان‌زده رفتار کردند کار فرهنگی شود. نکته مهم دیگر این است که اگر به زمینه اعتراض، ولو آن مطالبه یا اعتراض به انحراف کشیده شده باشد، باید توجه کرد وگرنه سبب ‌بایگانی شدن نارضایتی در حافظه جمعی بخشی از مردم خواهد شد. باید در جای خود گلایه، ابهامات و مطالبات را شنید و به آن پاسخ داد. با این شیوه بستر موج‌سواری معاندان و دشمنان نظام محدود و قدرت مانور از آن‌ها بیش‌ازپیش گرفته می‌شود. اگر ابهامات و ریشه نارضایتی مردم به رسمیت شناخته شود، می‌توان با ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی، نارضایتی را به رضایتمندی اجتماعی بدل کرد.

اتفاقات، حوادث و رویدادهایی که منجر به بروز نارضایتی شده است از اشتباهات سهوی مدیریتی گرفته تا مطالبات اجتماعی، صنفی و... اگر مورد اغماض قرار گیرند و تلاش و اقدامی جهت جبران آن صورت نگیرد، سبب می‌شود بخشی از بدنه اجتماعی تصور کند نادیده گرفته می‌شود و ماحصل این بی‌توجهی، آسیب دیدن سرمایه اجتماعی و ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان است.

پنجم: پاک کردن ظاهر مسائل به حذف اثرات آن در جامعه منجر نمی‌شود. بحثی که سبب بروز نارضایتی، خشم و حتی هیجان‌زدگی جمعی از مردم شده را باید دید و به آن پاسخ داد؛چشم بستن بر نارضایتی‌ها هرچند کوچک و انگشت‌شمار و حتی ناآگاهانه فقط به بایگانی شدن آن در ذهن معترضان می‌انجامد که با بروز نارضایتی دیگر سرباز می‌زند و ضمیمه نارضایتی دیگری می‌شود.

===========

روزنامه اصولگرای رسالت تاکید کرد برای مقابله با اعتراضی مانند اعتراض اخیر که نویسنده آن را «فتنه» خوانده باید هسته‌های مقاومت محله‌ای با مرکزیت مساجد و ائمه جماعات تشکیل شود!

اولا كه اين هسته ها هست سالهاست مساجد در تسخير بسيج و مراكز امنيتی است و نياز نيست حالا پيشنهاد كنی
و ثانيا اگر لازم باشد چيزي نيست كه اول جنجالش بشود قبل اينكه كاری بشود
و ثالثا فقط خاصيت اين تيترها و حرفها در رسانه ها = اعلام فروپاشی نظام و به دشمنان پيام بدهی كه حمله كنيد به مساجد و معترضين معمولی را هم دشمن مساجد قرار دهی
مگر ايران با اكثريت قاطع حامی اسلام و حكومت = ايالت تيكرا و حبشه و سودان است كه زمام امور از دست رفته باشد و فراخوان رسانه اى بدهی؟!؟


الأمان الأمان از سفاهت اتباع و اتاق فكر حاكميت
خدايا اسلام در ايران و ملت و مملكت ايران را از شر اين طيف سفيه حاكم نجات بده


اول خودشان گزارش درگيری و آشوب و اغتشاش و كشته و سوزاندن و تخريب را می گذارند بعد آخرش می نويسد دشمن با پخش این تصاویر و فیلم‌ها وضعیت شهرهای سنندج و مریوان را ناامن جلوه می‌داد و با یک دروغ شاخدار اعلام کردند مریوان سقوط کرده است، در حالیکه هیچ اتفاقی در این دو شهر رخ نداد.

چطور اين همه اتفاق هيچ اتفاق است؟ لااقل گزارش نوشتی آخرش بنويس دشمن می خواست شهر سقوط كند امام موفق نشد نه اينكه اتفاقی رخ نداد؟ عزل فرمانده انتظامی زاهدان و رئیس کلانتری 16 این شهرستان
بالاخره بعد مدتها حاكميت مجبور به اعتراف و نقض ادعاهای سابقش شد اما دير هنگام و آميخته با خلاف واقع چقدر اين رويكرد سيستم را بی اعتبار می كند بعد از يكسره تكذيب و همه را تروريست خواندن حالا می گويد
در پایان شورای تأمین به مردم اصیل و انقلابی شهر زاهدان خصوصا خانواده شهدا و جان باختگان تسلیت عرض می‌نماید و جهت تحقق دستور ریاست محترم‌ جمهوری برای اجرای عدالت ضمن پذیرش قصور برخی از مأموران و عزل ریس وقت کلانتری ۱۶ و فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان و همچینن جبران خسارات وارده به جانباختگان بی‌گناه و خانواده‌های آنان

همين اطلاعيه امروزشان هم خالی ازخلافگويی هم نيست هم كشته و مجروح شدن را به تروريستها نسبت می دهند در حاليكه اولين كشته ها و مجروحين مردم داخل مصلا بودند و از سمت كلانتری هدف قرار گرفتند
ولی اعلاميه رسمی تا ديروز می گفت اينها توسط ترورويستها انجام شده و دنبال تقدير و قهرماني كلانتری بودند. حالا می گويد فرمانده و ماموران عزل ووو

سفاهت لجاجت غرور و تكبر و تحميل هزينه به ملت و مملكت از مجريه تا قضائيه تا نظامی و امنيتی همه مثل هم كافی است گزارشهاى رسمی و اعلاميه هاى متصيدان درباره زاهدان از اول تا امروز را بخوانيد بعد با هم مقايسه كنيد آيا نمی شد همين رفتار ولو ناقص از همان اول باشد؟


=================

لینک های خبر:

https://akharinkhabar.ir/analysis/9317061

http://fna.ir/1sbwju

http://fna.ir/1sbwky
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

غائله مهسائیه

پستتوسط najm137 » چهارشنبه فبريه 15, 2023 4:19 pm

تحقيقات روزنامه كرباسچی از شروع ماجراهاى غائله بلوچستان تا به امروز و نقل حرفهاى طرفين


روایت روزنامه هم‌میهن از آنچه دو هفته پیش در زاهدان گذشت
براساس پیگیری‌های هم‌میهن در روزهای گذشته جلسات بسیاری با حضور نمایندگان مجلس، مقامات امنیتی و اجرایی در سطح استان و کشور برای سروسامان دادن به غائله زاهدان برپا شده است. جلساتی که هنوز خروجی آنها منتشرنشده و هیچ‌یک از مقامات حاضر به پاسخگویی حتی مختصری هم در این باره نیستند.

به گزارش جماران؛ روزنامه هم میهن نوشت: می‌گویند اوضاع در زاهدان آرام شده است؛ هم مردم محلی و هم مقامات این شهر. همین اینترنت نیم‌بند تهران و شهرهای دیگر تا چند روز پیش در سیستان‌وبلوچستان نبود؛ حتی اینترنت داخلی. ماجرای زاهدان از خبری در چابهار شعله‌ور شد. شایعه تجاوز یک فرمانده نیروی انتظامی شهرستان چابهار به دختری چهارده پانزده ساله و روستایی. دختری در روستای بلوچی، در دهستان نگور بخش مرکزی شهرستان دشتیاری. خبری‌که گرچه آغازگر روایت‌های رسمی شروع درگیری در زاهدان بود، اما هنوز توسط هیچ‌کدام از مقامات رسمی تایید نشده است.

اما پیگیری‌های «هم‌میهن» حکایت از این دارد که ریشه ماجرای جمعه زاهدان در هفته‌های قبل است؛ حدود دو ماه پیش. خبری که اولین بار توسط مبین بلوچ، یکی از فعالان اجتماعی و گردشگری چابهار منتشر شد و البته هم برای او گران تمام شد. مدتی بعد از انتشار خبر، مبین بازداشت و هشت روز بعد، 16 مهرماه به قید وثیقه آزاد شد. مبین بلوچ به «هم‌میهن» می‌گوید: «ماجرا خیلی پیچیده است. پیش از تمام این اتفاق‌ها قتلی اتفاق افتاده بود و این دختر مظنون به قتل بود. مردم هم فکر می‌کردند خانواده دختر این بازی را راه انداخته‌اند تا موضوع قتل به حاشیه کشیده شود.»

17 مهرماه روزنامه فرهیختگان به نقل از منبعی مطلع نوشت که قتل این زن به دلیل تجاوز به او و درگیری با متجاوزان رخ داده است. اما مبین بلوچ چنین ادعایی را رد می‌کند: «این زن مذهبی و همسایه دختر و خانواده‌اش بود. زنی که به قتل رسید، این دختر را به خانه‌اش برده بود و چیزی که همسایه‌ها دیده‌اند این است که آخرین کسی که با این زن در تماس بوده، همین دختر بوده است. کمی بعد هم جسد این زن در اطراف خانه‌اش پیدا می‌شود.»

با همین فرضیات دختر و خانواده‌اش به عنوان مظنونان قتل به نیروی انتظامی احضار می‌شوند. «حالا برادر و پسرعموی دختر به عنوان دو نفر از مظنونان قتل در زندان‌اند. من فکر می‌کنم حتی دختر هم از جزئیات قتل زن اطلاع دارد. اما این موضوع با مساله تجاوز به او فرق می‌کند. البته ما هم نه تجاوز را رد کردیم، نه تایید. فقط گفتیم اخبار واقعی را خودتان منتشر کنید.»

یکی دیگر از فعالان اجتماعی چابهار که تمایلی به انتشار نامش ندارد به «هم‌میهن» می‌گوید پرونده مقتول کشدار می‌شود: «یک ماه می‌گذرد اما قاتل شناسایی نمی‌شود. خانواده مقتول از نیروی انتظامی می‌خواهند ماجرا را جدی‌تر پیگیری کند. در همین بررسی‌ها فرمانده نیروی انتظامی چابهار این دختر و خانواده‌اش را احضار می‌کند. دختر را به تنهایی به اتاق بازجویی می‌برد و آنطور که ما می‌دانیم هیچ‌کس دیگری در آن اتاق نبوده است. یکی دو روز بعد، دختر زبان باز می‌کند که رئیس نیروی انتظامی چابهار به او تجاوز کرده است.»

حرف از تعرض و تجاوز به یک دختربچه، آن هم در روستایی کوچک ساده نیست. آنطور که مبین بلوچ به هم‌میهن می‌گوید اولین بار خانواده دختر خودشان موضوع را طرح می‌کنند: «وقتی دیدند شکایت کردند و نتیجه نگرفتند، در گروه‌های خانوادگی و واتس‌اپی مساله را گفتند. عهد بوق نیست که به دختری تجاوز شود و خانواده‌اش او را بکشند. گرچه در همین مدت شایعاتی هم منتشر شد. اینکه دختر خودکشی کرده یا توسط خانواده‌اش کشته شده است، اینکه فرمانده انتظامی چابهار به دست مردم کشته شده است. تمام این حرف‌ها دروغ است. همین حالا این خانواده در روستا زندگی می‌کنند. البته خیلی‌ها علیه آنها شده‌اند. اما بیشتر مردم روستا دچار دوگانگی هستند و نمی‌دانند حرف چه کسی را باور کنند.»

خبر دست به دست می‌شود و در گروه‌های واتس‌آپی می‌چرخد و تمام اهالی شهر باخبر می‌شوند: «مسئولان قضایی و انتظامی موضوع را نپذیرفتند. گفتند مردم می‌خواهند فرمانده نیروی انتظامی چابهار را بی‌آبرو کنند. گفتند با کسانی که این خبر را پخش کرده‌اند، برخورد می‌کنند.»

اما این خبر همچنان راه خودش را باز می‌کند. از همان روستای کوچک می‌رسد به شهر، می‌رسد به استان، می‌رسد به تمام شهرها. 5 مهر اتفاق مهمی می‌افتد. مولوی عبدالغفار نقش‌بندی، امام جمعه موقت شهرستان راسک، به خانه دختر می‌رود و براساس گفته‌های دختر و پدر او، با اطمینان ماجرای تجاوز را در بیانیه‌ای تأیید می‌کند: «دست‌درازی به حیا و عفت خواهر مسلمان بلوچم قابل اغماض و بخشش نیست.» او از قوه قضائیه هم می‌خواهد تا هرچه زودتر به این پرونده رسیدگی کند.

با تأیید خبر از سوی نقش‌بندی، چابهار شلوغ می‌شود. مردم چند بانک را آتش می‌زنند و بعد غائله جمع می‌شود. اما بنا به گفته منابع محلی تا ساعت 12 آن شب در خیابان‌های شهر همچنان صدای تیر می‌آید. بعد از شلوغی چابهار باز هم خبر تجاوز به این دختر از سوی مقامات رسمی تأیید نمی‌شود. خبری هم اگر هست، بر انکار و تکذیب موضوع است. این در حالی است که یکی از فعالان اجتماعی دشتیاری و همچنین مبین بلوچ به هم‌میهن می‌گویند که طی تحقیقاتی که در پزشکی قانونی انجام داده‌اند، متوجه شده‌اند که این فرمانده پیش از این هم پرونده‌هایی در رابطه با تعرض به زنان داشته است.

بلوای زاهدان
دامنه اعتراضات مردمی در پی خبر تجاوز به دختر دشتیاری در چابهار ادامه پیدا می‌کند و می‌رسد به زاهدان. می‌رسد به روز جمعه، 8 مهرماه. آن روز مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در پایان خطبه‌های نمازجمعه به موضوع دختر چابهاری هم اشاره می‌کند. گرچه مولوی عبد‌الحمید تاکنون به صورت مشخص این موضوع را تایید نکرده و همیشه خواستار رسیدگی به این پرونده بوده است؛ هم روز جمعه و هم بعد از آن.

یکی از محلی‌ها می‌گوید: «بلوچ‌ها به غیرت معروف‌ هستند. به زن‌هایشان خیلی غیرت دارند. خواسته بودیم با فرمانده نیروی انتظامی چابهار برخورد شود، اما این کار را نکردند و گفتند ماجرا دروغ است. آقای نقش‌بندی که خبر را تأیید کرد دیگر چابهار شلوغ شد و مردم بانک‌ها را آتش زدند. 8مهر هم برای همین رفتند جلوی کلانتری و سنگ پرتاب کردند و بعد اتفاقات دیگر از راه رسید.»

بعد از نمازجمعه 8 مهر، قیامت می‌شود. مولوی عبدالحمید بعد از ماجرا روایتی دارد؛ اینکه نمازجمعه با آرامش برگزار شد: «دقایقی بعد از ادای نمازجمعه که نمازگزاران طبق معمول برای ادای نمازهای سنت و نفل در مصلی می‌مانند، صدای تیراندازی شنیده شد. بعدا مشخص شد که تعداد معدودی از جوانان کم‌سن‌وسال بعد از ادای نماز مقابل کلانتری که نزدیک مصلی واقع شده، تجمع می‌کنند و شعار می‌دهند و تعدادی از این جوانان به سمت کلانتری سنگ پرتاب می‌کنند.»

در گفته‌های مولوی عبدالحمید که در کانال شخصی‌اش منتشرشده، به تیراندازی مأموران به سمت مردم و نمازگزاران اشاره شده است: «طبق گزارش‌هایی که به ما رسیده، نیروهای یگان‌ویژه‌ که ظاهرا از قبل در کلانتری مذکور مستقر شده بودند، اقدام به شلیک گلوله جنگی به سمت مردم می‌کنند و در این بین نه‌تنها به سمت جوانانی که در مقابل کلانتری تجمع کرده بودند، بلکه از روی ساختمان کلانتری به داخل محوطه مصلی و به سمت کسانی که در حال ادای نماز بوده‌اند، شلیک می‌کنند و در قسمت مردان و زنان گاز اشک‌آور پرتاب می‌کنند، به‌طوری‌که یکی از زنان نمازگزار نیز به شهادت می‌رسد. این درحالی‌ است که هیچ‌کدام از افراد داخل مصلی هیچ‌گونه شعاری نداده بودند، بلکه جمع اندکی از جوانان در مقابل کلانتری تجمع کرده و شعار داده بودند.»

بعد از کلانتری و مصلی، ناآرامی به سطح شهر می‌رسد. خیام، شیرآباد، کریم‌آباد، بعثت، جام‌جم، خرمشهر و چهارراه رسولی از جمله محله‌هایی بودند که درگیری روز جمعه به آنها رسید. در زاهدان محله‌هایی وجود دارد که مردم مسلح هستند. این را یکی از اهالی زاهدان به هم‌میهن می‌گوید: «در شیرآباد خیلی‌ها سلاح دارند. اما تا به‌حال ندیده‌ایم این افراد بخواهند جنایتی بکنند و خون مردم را بریزند. البته جاهایی مثل ایرانشهر درگیری‌های مسلحانه رخ می‌دهد. اما وسط زاهدان از این خبرها نبود. خب وقتی درگیری رخ دهد و طرف مقابل شلیک کند، طبیعی است کسی که مسلح باشد هم پاسخ می‌دهد و حتی سلاح به مردم بی‌دفاع می‌رساند.»

شیرآباد یکی از محله‌های حاشیۀ زاهدان است. منطقه‌ای حاشیه‌نشین در انتهای شمالی بلواری که جنوبش به استانداری سیستان‌وبلوچستان ختم می‌شود. شیرآبادی‌ها آب و برق درستی ندارند، استانداردهای اولیه زندگی ندارند و در فقر و نداری دست‌وپا می‌زنند. از همه مهم‌تر اینکه شناسنامه ندارند. اهالی شیرآباد بدون ‌هویت به دنیا می‌آیند، بدون ‌هویت قد می‌کشند و حتی بدون ‌هویت به خاک برمی‌گردند. شیرآباد پناه‌گاه معتادان و راندگان شهر است. جایی که کاغذ و پلاستیک و زباله حکم طلا را دارد و در چشم برهم‌زدنی می‌شود مخدر.

یکی از محلی‌ها به «هم‌‌میهن» می‌‌گوید: «بعضی‌ها به شیرآباد می‌گویند خلاف‌آباد. ارتباط آنها با مردم زاهدان کم است. هرچه دزد و قاتل و موادفروش است آنجا جمع می‌‌شوند. چون شناسنامه ندارند راحت خلاف می‌‌کنند.» شاهدان عینی می‌گویند در درگیری‌های جمعه زاهدان، اهالی شیرآباد هم بودند. بعضی مسلح و بعضی هم بدون سلاح. حالا مصیبت شیرآبادی‌ها بدتر است. همان‌ها که اسم‌شان به خلاف و اعتیاد گره خورده است. همان بی‌شناسنامه‌هایی که در پی حمایت از مردم بی‌سلاح آمده بودند و کشته یا مجروح شدند. اما به دلیل نداشتن اوراق هویتی اسم‌شان نه در کشته‌هاست، نه در زخمی‌ها. فقط یا یک جان زخمی‌اند یا یک جنازه؛ بی‌نام و نشان.

روایت رسمی از 8 مهر زاهدان
روایت‌ها ضدونقیض است. خبرگزاری‌های رسمی از همان روز ماجرای اعتراضات زاهدان را حمله‌ای تروریستی خواندند. خبرگزاری تسنیم نوشت گروهک تروریستی جیش‌الظلم مسئولیت این حمله را به عهده گرفته‌ است. اما شاهدان عینی روایت دیگری دارند: «تیراندازی از کلانتری شروع شد. این همه فیلم هم وجود دارد. می‌توانید ببینید که چند نفر کشته شدند.»

خبرگزاری تسنیم همچنین در شرح روز حادثه نوشته است: «پس از دقایقی، خودروی پژو 405 نیز در صحنه حضور می‌یابد و میان برخی افراد حاضر در صحنه اقدام به توزیع سلاح گرم می‌کند و همین مسائل و روش‌های تروریستی موجب شکل‌گیری درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و افراد مسلح حاضر در صحنه می‌شود.»

یکی از اعضای بسیج رسانه‌های زاهدان هم به «هم‌میهن» می‌گوید: «بعد از نماز جمعه تعدادی با هماهنگی قبلی و با شعار الله‌اکبر به سمت کلانتری 16 زاهدان رفتند. آن هم براساس شایعه‌ تجاوز به دختری در چابهار. بعدها در تصاویر مشخص شد که تعدادی از آنها مسلح بودند و اتوبوسی را هم به دیوار کلانتری زدند و می‌خواستند وارد کلانتری شوند. بعد دامنه درگیری‌ها به شهر رسید و برخی هم از موقعیت سوءاستفاده کردند. بانک‌ها، مغازه‌ها و عابربانک‌ها را آتش زدند و به 38دستگاه‌ از ماشین‌آلات شهرداری خسارت زدند. اما الان شهر آرام است و مشکلی نیست.»

او معتقد است ناآرامی‌های زاهدان هیچ ارتباطی به ماجرای کشته شدن مهسا امینی در تهران ندارد: «تا جایی که بنده اطلاع دارم، تعداد کشته‌های روز جمعه حدود 40 تا 50 نفر بود. روحانیون را خدا توفیق دهد. عبد‌الحمید پیام داده و مردم را به آرامش دعوت کرده. در سیستان‌وبلوچستان حرف روحانیون برای مردم ارزشمند است. همینطور به یقین می‌گویم حوادث زاهدان هیچ ارتباطی به موضوع مهسا امینی ندارد و اگر کسی این حرف را بزند نادرست است.»

همان روز، مولوی عبدالحمید پیامی ویدئویی به مردم داد: «مردم عزیز زاهدان و استان به شایعات و تحریکات توجه نکنند و آرامش خودشان را حفظ کنند و از هر نوع تعرض و تحریکی در این شرایط اجتناب کنند. هرگونه تحریک در این شرایط مشکل‌ساز خواهد بود.»

همان روز -8 مهر- در برخی از کانال‌های تلگرامی سیستان‌وبلوچستان خبری درباره زخمی شدن پسر مولوی عبدالحمید که او هم به گفته شاهدان جزو معترضان بوده، منتشر شد. اما ساعت 11 شب، خبرگزاری تسنیم به نقل از عبدالبصیر اسماعیل‌زهی، نوه مولوی عبدالحمید نوشت که خبر زخمی شدن پسر مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان صحت ندارد. یک منبع آگاه اما به «هم‌میهن» می‌گوید تاکنون خبری از پسر عبدالحمید نیست و زمزمه‌هایی در مورد کشته شدن او مطرح است. خبری که البته تاکنون در هیچ‌یک از خبرگزاری‌های رسمی به آن اشاره نشده است.

آمار متفاوت کشته‌ها
این روزها خبرها از زاهدان کمتر شده است. فیلم و عکسی هم اگر منتشر می‌شود، برای روزهای گذشته است. خبرگزاری‌های رسمی از کشته شدن 25نفر در ناآرامی‌های زاهدان خبر می‌دهند. حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان به ایلنا گفته: «آمار را پزشکی قانونی اعلام می‌کند و طبق آماری که روز پنج‌شنبه از پزشکی‌قانونی زاهدان گرفتم، تعداد این اشخاص را ۲۵ نفر اعلام کردند، حال اینکه یک عده کشته شدند و این افراد را به پزشکی‌قانونی نبردند و به روستاها و جاهای دیگر بردند و دفن کردند، در این خصوص ما آماری نداریم، فقط آماری را می‌توانیم ارائه دهیم که ثبت‌شده باشد، آمار پزشکی‌قانونی این است. از این تعداد ۲۵ نفر هم شش نفر بسیجی و فرمانده سپاه بودند و ۱۹ نفر هم مابقی افراد بودند.» اما در خبرهای غیررسمی تعداد کشته‌ها بیش از 90 نفر اعلام شده است؛ تاکنون 91 نفر.

استانداری سیستان‌وبلوچستان هم اعلام کرده است کسانی را که در حادثه روز جمعه کشته یا زخمی شدند، شهید یا جانباز اعلام می‌کند. حمید اربابی، مدیر روابط عمومی فرمانداری زاهدان به «هم‌میهن» می‌گوید: «امنیت در شهر برقرار است و تمام کسبه به کسب و کارشان برگشته‌اند و زندگی با آرامش جریان دارد. از نقش نیروهای نظامی، انتظامی، ریش‌سفیدان و علما نباید غافل شد. همه‌چیز به روال سابق برگشته و به لحاظ موضوعات امنیتی مشکلی در شهر وجود ندارد. هیچ وقت نشد اعتراضی پیش بیاید و بلافاصله محل موج‌سواری معاندین و بدخواهان نظام نشود. در زاهدان هم همین اتفاق افتاد. اعتراض چند نفر به اغتشاش تبدیل شد. تعدادی از افراد هم با برنامه‌ریزی قبلی در این ماجرا موج‌سواری کردند.»

جواد قنبری، مدیر روابط عمومی استانداری سیستان‌وبلوچستان هم در گفت‌وگو با «هم‌میهن» این گفته‌ها را تایید می‌کند. با تأکید براینکه «ماجرای تجاوز به آن دختر در چابهار از ابتدا کذب بود. جواب پزشکی‌قانونی هم رسیده است، هم پزشکی‌قانونی استان و هم کشور اعلام کردند که تجاوزی صورت نگرفته، اما موضوع هنوز رسانه‌ای نشده است.» البته او بعد از این گفته‌ها می‌گوید که صلاحیت حرف زدن در این مورد را ندارد و باید از منابع امنیتی ماجرا را پیگیری کنیم. با این حال، پیگیری‌های هم‌میهن از پزشکی‌قانونی و مقامات امنیتی راه به جایی نمی‌برد. هیچ‌کس، مطلقا هیچ‌کس حاضر به گفت‌وگو نیست. نه حرفی از تایید است، نه تکذیب.

پیگیری‌ها ادامه دارد
13 مهر، علما و سران طوایف بلوچستان به همراه شش نفر از نمایندگان مجلس در مسجد جامع مکی زاهدان دور هم جمع شدند. مسجدی که یکی از بزرگترین مساجد اهل سنت در ایران است. در این جلسه مولانا عبد‌الحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان گفته: «هیچ‌کس تصور نمی‌کرد چنین حادثه ناگواری پیش بیاید و تعدادی از جوانان به سمت کلانتری سنگ پرتاب کنند و از جانب دیگر از هر طرف به سمت مردم گلوله جنگی شلیک شود. آن هم مردمی که غیرمسلح بودند.»

در این نشست خواستار تشکیل «کمیته‌های مستقل حقیقت‌یاب» شدند و مولوی عبدالحمید «ناکارآمدی و بی‌تدبیری مسئولان ارشد استانی به‌ویژه شورای تأمین استان» را در شعله‌ور شدن آتش 8 مهر زاهدان موثر دانست. در این جلسه حاضران از مرتبط دانستن ماجرای جمعه زاهدان با «گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب» هم انتقاد کردند.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت مجلس حالا به «هم‌میهن» می‌گوید که این کمیسیون چند روز پیش، کمیته حقیقت‌یابی در زاهدان تشکیل داد، اما هنوز گزارش کمیته به مجلس نرسیده است: «گزارش که به دست ما برسد، آن وقت می‌توانم اظهارنظر مبتنی بر واقعیت داشته باشم. الان نمی‌شود حرفی زد.»

14 مهر، احمد وحیدی، وزیر کشور برای بررسی موضوعات پیش‌آمده در زاهدان به این شهر رفت: «به دنبال حوادث تلخی که در شهر زاهدان اتفاق افتاد، به مردم، دستگاه‌های دولتی و خدمات عمومی خسارت‌های زیادی زده شده و تخریب‌هایی رخ داده است. در این اغتشاشات عده‌ای از هموطنان ما جان باختند که به منظور بررسی نزدیک به زاهدان سفر کردم.»

براساس پیگیری‌های هم‌میهن در روزهای گذشته جلسات بسیاری با حضور نمایندگان مجلس، مقامات امنیتی و اجرایی در سطح استان و کشور برای سروسامان دادن به غائله زاهدان برپا شده است. جلساتی که هنوز خروجی آنها منتشرنشده و هیچ‌یک از مقامات حاضر به پاسخگویی حتی مختصری هم در این باره نیستند. ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در یک جمله به «هم‌میهن» می‌گوید: «گزارش‌ها هنوز تکمیل نشده و گرفتن نظرات کارشناسی ادامه دارد.»

البته دیروز، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه هم در بخشی از نشست خبری خود آماری از تخریب‌ها و تعرضات جمعه زاهدان داد: «شعباتی از بانک‌ها، ۲۲ باب مغازه، پنج مرکز درمانی، تخریب کامل دو پاساژ و سه داروخانه.» او از شناسایی عده‌ای از کسانی که در این حوادث نقش داشتند هم خبر داد. او گفت، تعدادی سارق مسلح هم شناسایی شده‌اند. ستایشی از دستگیرشدگانی هم یاد کرد که اصلاً بلوچ نبودند و فقط با لباس بلوچی به میدان آمده بودند.

زمزمه‌های بازداشت فرمانده انتظامی چابهار
حالا یک ماه و نیم از ماجرای انتشار خبر تجاوز به دخترک چابهاری گذشته است. یکی از اهالی شورای روستایی چابهار به «هم‌میهن» می‌گوید: «تا جایی که می‌دانم دادگاه شکایت این دختر از فرمانده نیروی انتظامی چابهار در زاهدان تشکیل شده و این فرد اکنون در بازداشت است.» خبرهایی هم درباره بازداشت این دختر و خانواده‌اش در روزهای گذشته منتشر شده بود. اما این عضو شورای روستایی در گفت‌وگو با هم‌میهن می‌گوید که «اگر تا الان هم بازداشت بودند و محدودیت‌هایی داشتند، الان اینطور نیست. این دختر دیروز در مدرسه بود و بچه‌های من دیده بودندش. اما خانواده‌اش جرأت حرف زدن با کسی را ندارند.»

بعد از تماس‌های مکرر فقط یکی از اعضای خانواده دختر به هم‌میهن می‌گوید: «این موضوع را نه تایید می‌کنم نه تکذیب.» و بعد از همین جمله چند روز است که دیگر مشترک مورد نظر در دسترس نیست. مبین بلوچ هم به موضوع بازداشت فرمانده نیروی انتظامی چابهار که البته هنوز توسط هیچ‌یک از مقامات رسمی تایید نشده است، اشاره می‌کند و به هم‌میهن می‌گوید: «بازداشت او را من ندیدم. اما از حرف‌های مقاماتی که در زندان از من بازجویی می‌کردند، متوجه شدم این آقا بازداشت شده است. حالا اینکه خبر چقدر راست باشد و چقدر دروغ را نمی‌دانم. شاید فقط برای آرام کردن جو باشد. به هر حال می‌دانیم که او از چابهار خارج شده، اما از اینکه بازداشت شده یا نه بی‌خبریم.»

تاکنون جز مولوی عبدالغفار نقش‌بندی امام‌‌جمعه موقت راسک، کسی با قطعیت از بازداشت این سرهنگ حرف نزده است. او یک هفته بعد از جمعه خونین زاهدان، در خطبه‌های نمازجمعه 15 مهرماه، ضمن محکوم کردن ماجرای زاهدان با قطعیت گفت: «همانطور که پدر بزرگوارم هفته قبل فرمودند، این سرهنگ فورا دستگیر شده و در بازداشت است. قضاتی از تهران به این موضوع ورود کرده‌اند و از مسئولین می‌خواهم هرچه سریع‌تر به این مساله رسیدگی کنند و مردم را از نگرانی دربیاورند.»

با این‌حال منابعی آگاه به هم‌میهن گفته‌اند این فرد، به تهران منتقل شده اما هنوز خبر قطعی برگزاری دادگاه او نرسیده و فعلا هم با قید وثیقه آزاد است تا زمان دادگاه فرا برسد. همچنین علی رحیمی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با هم‌میهن از آغاز به‌کار سرهنگ احمد ثمره به عنوان فرمانده نیروی انتظامی چابهار از دو هفته پیش خبر داد.

============

فضای آرام زاهدان همزمان با ایراد خطبه نماز جمعه توسط مولوی عبدالحمید

فضای آرام زاهدان همزمان با ایراد خطبه نماز جمعه توسط مولوی عبدالحمید/ توصیه امام جمعه اهل تسنن زاهدان به نمازگزاران برای کنترل احساسات
مولوی عبدالحمید طی خطبه های امروز نماز جمعه زاهدان با استقبال از بیانیه شب گذشته شورای تامین استان و برکناری برخی مسئولان در رابطه با حادثه ۸ مهرماه، خواستار رسیدگی کامل به اتفاقات رخ داده و برخورد و مجازات قاطع تمام افراد دخیل در این حادثه شد. به گزارش جماران؛ ایسنا نوشت: طبق گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به زاهدان، خطیب نماز جمعه زاهدان که با آرامش در عیدگاه (محل برگزاری نماز جمعه)در حال برگزاری است، مولوی عبد الحمید است.

فضای شهر زاهدان قبل و حین برگزاری نماز جمعه آرام و اینترنت وصل است اما حضور پررنگ نیروهای امنیتی در سطح شهر مشاهده می‌شود. به نظر می رسد بعد از بیانیه شورای تامین که با واکنش مثبت مولوی عبدالحمید روبرو شود و شاهد مشکل امنیتی در استان سیستان و بلوچستان نباشیم.

نماز جمعه زاهدان

نورنیوز: توصیه امام جمعه اهل تسنن زاهدان به نمازگزاران / استقبال از بیانیه شب گذشته شورای تامین استان

مولوی عبدالحمید طی خطبه های امروز نماز جمعه زاهدان با استقبال از بیانیه شب گذشته شورای تامین استان و برکناری برخی مسئولان در رابطه با حادثه ۸ مهرماه، خواستار رسیدگی کامل به اتفاقات رخ داده و برخورد و مجازات قاطع تمام افراد دخیل در این حادثه شد. وی در پایان خطبه امروز با توصیه نمازگزاران به کنترل احساسات از حضار خواست پس از اقامه نماز با رعایت امنیت و احترام به اموال و جان افراد محل نماز را ترک کنند و به خانه هایشان بازگردند.

==========

مولوی عبدالحمید: اگر مردم سلاح داشته‌اند، در جمعه سیاه چند نفر از شما کشته شده است؟

به گزارش رسانک، امروز جمعه ٢٩ مهر ماه ١۴٠١، مولوی عبدالحمید، امام جمعه شهر دُزاپ (زاهدان) نسبت‌دادن جنایت هولناک روز ٨ مهر ماه در این شهر را به تجزیه‌طلبان و گروهک‌ها مردود برشمرد و گفت: «افرادی که این جنایت را رقم زدند الآن به دنبال دروغ‌سازی هستند. نسبت‌دادن به تجزیه‌طلبی و گروهک‌ها همه کذب محض است. یا گفته‌اند به ما با سلاح حمله کرده‌اند. اگر با سلاح حمله کرده‌اند، چند نفر از شما کشته شده است؟ در صحنۀ اول که بیشترین تعداد مردم کشته شده‌اند یک نفر هم از آن طرف کشته نشده است. چرا این دروغ‌ها را می‌گویید؟ هرچه دروغ بگویید نارضایتی خدا و ملت بیشتر می‌شود.»

امام جمعه مرکز بلوچستان تأکید کرد: «به کدام مجوز در جایی که خدا عبادت می‌شود، شلیک کرده‌اید؟ به چه دلیلی دو ساعت مردم را به گلوله بسته‌اید؟ اینجا یک مأمور هم کشته نشده و این، دلیلی بر آن است که مردم سلاحی با خود نداشته‌اند.»

وی با یادآوری اینکه کشته‌شدگان این حادثه تنها در حدود دو ساعت بیش از کل کشته‌شدگان سه هفته اعتراضات سراسری اخیر بوده، افزود: «انتظار ما از مسئولان تهران آن بود که به این مسئله رسیدگی کنند. بزرگترین خواسته اولیای دم و مردم بلوچستان هم این است که تک‌تک مامورانی که مرتکب این قتل شدند، مواخذه شوند و کسی که به آن‌ها فرمان داده است، دستگیر شود. مسئولانی که در این جریان کوتاهی کردند، باید پاسخگو باشند.»

مولوی عبدالحمید درباره اقداماتی که در خصوص پیگیری این حادثه صورت گرفته، توضیح داد: «ما منتظریم که پاسخی داده شود. وزیر کشور و نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس آمده‌اند اما با اینکه حق ثابت شده است و برای مسئولان واضح است که مردم به ناحق کشته‌ شده‌اند، هنوز نتیجه‌ای به ما اعلام نشده است. ما منتظریم که به این موضوع رسیدگی شود و کسانی که مرتکب این جرم شده‌اند، محکوم و مجازات شوند.»

امام جمعه دزاپ بار دیگر تصریح کرد: «ما بی‌انصافی نکرده‌ایم و حالا هم انصاف را جزو وظایف خود می‌دانیم و حاکمیت هم باید انصاف کند. این مردم کشته شدند و این مأموران باید حالا در زندان می‌بودند. کسانی هم که به آن‌ها فرمان داده‌اند، باید در زندان باشند تا مرهمی بر زخم مردم باشد. با پول و اینکه بگویید این‌ها شهید هستند، دل مردم تسلی پیدا نمی‌کند.»

مولوی عبدالحمید این رخداد را «بسیار دلخراش» توصیف کرد و گفت: «ما بسیار متعجبیم که مسئولان رده‌بالا چرا در این رابطه سکوت کرده‌اند. ده‌ها نفر در همین مصلی و خیابان بدون هیچ دلیلی به قتل رسیدند. بسیاری از آن‌ها تیر به سر و سینه‌شان خورده بود. چه کسی این‌ها را و به چه جرمی به قتل رسانده است؟» وی سپس تاکید کرد: «مسئولان و مدیران کشور و رهبری جمهوری اسلامی که تمامی نیروهای مسلح تحت فرمان ایشان هستند، همه مسئول هستند و هیچ‌کسی نمی‌تواند از این مسئولیت شانه خالی کند.» آقای عبدالحمید همچنین درباره شمار قربانیان سرکوب خونین هشتم مهرماه گفت: «من عدد دقیق کشته‌شدگان را نمی‌توانم ذکر کنم و تا حدود ۹۰ نفر هم آمارهایی اعلام شده است. بسیاری هم زخمی و فلج شده‌اند. عده زیادی دست و پایشان قطع شده است یا قطع نخاع شده‌اند.» وی در ادامه اظهارات روز جمعه خود افزود: «افرادی که این جنایت را رقم زدند الان به دنبال دروغ‌سازی هستند. نسبت‌دادن به تجزیه‌طلبی و گروهک‌ها همه کذب محض است. یا گفته‌اند به ما با سلاح حمله کرده‌اند. اگر با سلاح حمله کرده‌اند، چند نفر از شما کشته شده است؟ در صحنۀ اول که بیشترین تعداد مردم کشته شده‌اند یک نفر هم از آن طرف کشته نشده است.» مولوی عبدالحمید در نهایت گفت: «به کدام مجوز در جایی که خدا عبادت می‌شود، شلیک کرده‌اید؟ به چه دلیلی دو ساعت مردم را به گلوله بسته‌اید؟ اینجا یک مأمور هم کشته نشده و این، دلیلی بر آن است که مردم سلاحی با خود نداشته‌اند.»

==============

لینک خبر:

https://www.jamaran.news/%D8%A8%D8%AE%D ... 8%B4%D8%AA

https://www.jamaran.news/%D8%A8%D8%AE%D ... 8%A7%D8%AA

لینک خبر و ویدیو:

https://rasanknews.com/2022/10/22/%D9%8 ... %AA%D9%87/

https://www.jamaran.news/

https://www.youtube.com/watch?v=B8LfUyf ... 8%B4%D9%86
ويديو خطبه جمعه مولى عبدالحميد كه در دقيقه 22 به بعد بيان می كند
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

غائله مهسائیه

پستتوسط najm137 » چهارشنبه فبريه 15, 2023 4:38 pm

انحراف مطالبه {مدارا و حفظ كرامت بانوان}× به × تحقير مرتبه زن = عرضه زنان رايكان عريان در خيابان عرضه عريان


تصاویری از اعتراضات در رشت منتشر شده که در میان مردم معترض، ۵ زن به صورت برهنه در خیابان حاضر شده بودند! این افراد توسط ماموران پلیس متوقف شده و اطراف آنها را احاطه کرده‌اند تا در انظار عمومی رویت نشوند.

عرضه رايگان دختری در رشت با داشتن مقوایی که بر روی آن نوشته: «این روزها به حال خوب نیاز داریم. امید تقلا می‌کند برای روییدن» رهگذرانی که مایلند را در آغوش می‌کشد؛
هرچند اين خلاف در ملأعام انجام گرفته و در مليونها رسانه بازنشر داشته است، اما با اين حال براى پرهيز از نشر كار خلاف مخالف انعكاس اين موارد هستيم ولى چون شعار و هدف انحرافی تحقير بانوان (عرضه زنان-رايگان-عريان-درخيابان) را برخى باور نكرده و اغراق تصور كرده اند فلذا جهت توجيه آنها درج مى كنيم.

بانوان و دختران فرهيخته و آگاه وبا معرفت از كرامت بانوان هستند كه بايد در اين جو مسموم و تخريب و تحريف شده به سمت تحقير زن با اندام نمايى و تبرج؛ ساكت و تماشاچى نبوده و از ارزش و كرامت خودشان و نفى اندام نمايى دفاع و تبليغ كنند و همانطور كه قبلا بيان شد موضوع مطرح در تعاليم مكتب وحي حجاب داشتن نيست = بلكه عدم تبرج و اندام نمايى است كه تحقير زن است اندام نمايى يعنی زن ارزشى ندارد و چيزی براى ابراز وجود جز اندام و بعد جنسى ندارد و اين نگاه تحقير زن است؛ و تعاليم مكتب وحى با اين تحريف و تحقير زنان را مبارزه كرده و همانطور كه در مباحث زن شناسی بيان شد؛ زن حتى منهاى ماموريتهاى خانوادگی و اجتماعى و مسؤوليتهاى مختلف مادرى و همسرى داراى - ارزش و شخصيت است به تنهايی و برخلاف آنچه رايج است كه زن را در رابطه با مادری و فرزندآورى يا همسری و شوهر تعريف می كنند = منهاى همه اين ارزشها زن بذاتها ارزشمند و داراى مراتب عاليه است اگر خودش آنها را بشناسد و متمركز شود و بدترين تحقير و اهانت به زن مطرح كردنش در سطح تبرج اندام نمايی در بيرون خانه و جامعه است ولذا ما يک آيه يا حديث نداريم كه {عليكن بالحجاب} و همان آيه معروف به آيه حجاب توصيه الهی به پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم است كه زنانت كه لباس بلند مانع اندام نماييى دارند را تاكيد می فرمايد بگو بلند (تا نزديک روى زمين) نگهدارند و زنان مسلمان از اين توصيه الهی به زنان پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم توجه پيدا می كنند حتى به خود زنان خطاب نشده است البته وقتی از تبرج و اندام نمايی پرهيز كنند خودبخود رفتار و پوشش مناسب پرهيز از اندام نمايی هم دارند كه به آن در زمانهاى متاخر حجاب گفته شده است اما حجاب اصل و هدف نيست و نبايد اين اولين كلمه اى باشد كه درباره زن مطرح می شود زن شناسی اول كلمه و اول قطعه پازل احترام به زن است.

وقتى كه در حديث بيان می فرمايد اسم الهی الرحمان دومين نام مذكور در بسمله از نام {رَحِم} اقتباس شده است و ساير اشارات تكريمی مراتب الهيه زنان و بروز شخصيتهايی همچون حضرت زهرا عليها السلام از اين قالب و وجود كه حجت بر حجتهاى الهى هستند و اينها همه تكريم مرتبه زن است و در اين مباحث بايد نگاه و سير شود.

و اينكه چه فضيلتهاى عظيمه اى را خداوند براى زنان قرار داده بارنجهاى معمول دنيوی وووو دهها اشارات ديگر فلذا بذاتها ارزشمند است حتى اگر شوهر نكند و مادر نشود هرچند اين دو هنر جلوه اى بر جلوه هايش می افزايد و هزاران جلوه الهی دارد كه زن ابراز كند و كمترين ظرفيت تفكر و دانش و تدبير اوست كه در طول تاريخ به صورت دانشمندان و شخصيتهاى برجسته نمود پيدا كرده است آن وقت اين فضا و سطح را كسی بخواهد تنزل بدهد تحقير كند و آن را منحصر كند به اندام زنانه يا تبرج در مو و هيكل و چربی سينه و باسن در جامعه و بازار و خيابان = اين تحقير زن است = حالا فرهنگ الحادی براى سوء استفاده و رايگان بدست آوردن زنان را در خيابان به اين موضوع يک قرن است كه دامان می زند اما اين خود بانوان هستند كه بايد از كرامت خودشان دفاع كنند و در برنامه هاى تجمعى و هشتک هاى تبليغ كرامت بانوان در عدم تبرج و نفی اندام نمايی حضور فعال داشته باشند


===========

لینک خبر و تصاویر:

https://media.hamshahrionline.ir/d/2022 ... 3876598000

https://twitter.com/bbcpersian/status/1 ... 9443974145
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

غائله مهسائیه

پستتوسط najm137 » چهارشنبه فبريه 15, 2023 4:51 pm

اسرائيل: «این اعتراضات به جایی نخواهد رسید.»


یک کارشناس حوزه امنیتی رژیم صهیونیستی دو هفته پیش در گفت‌وگو با شبکه آی 24 اسرائیل با اشاره به اینکه «تعداد معترضین در ایران کم بوده و هیچ برنامه‌ریزی و بینش سیاسی وجود ندارد»، تأکید کرد: «این اعتراضات به جایی نخواهد رسید.» همچنین «آور هیلر» تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی در شبکه 13 تلویزیون این رژیم گفت: «... بعد از اینکه عصر چهارشنبه (6 مهرماه) با مسئولان مؤسسه امنیتی اسرائیل صحبت کردیم می‌توانم بگویم که در نهاد امنیتی همه مقامات نسبت به موفقیت تظاهرات‌های ایران در ایجاد تغییر در این کشور بدبین هستند.»

اعتراف محافل آمریکایی
ایران در مقابل فشارها ایستاد/ آمریکا پشت اپوزیسیون را خالی کرد
نشریه آمریکایی پولیتیکو به نقل از 6 مقام آمریکایی نوشته است، دولت بایدن حاضر نیست مذاکرات هسته‌ای را کنار گذاشته و آشکارا از تغییر رژیم ایران حمایت کند.

پس‌ از آنکه وزیر خارجه کشورمان از پیام‌های چند روز پیش آمریکا برای حصول توافق خبر داد و گفت که «آمریکایی‌ها برای توافق با ایران شتاب دارند»، نشریه پولیتیکو در گزارشی از مخالفت دولت بایدن با قطع مذاکرات برجامی خبر داد و نوشت: «دولت بایدن حاضر نیست مذاکرات هسته‌ای را کنار گذاشته و آشکارا از تغییر رژیم ایران حمایت کند.»

اعتراف به شکست پروژه ایجاد آشوب در ایران

بعد از آغاز اغتشاشات اخیر که به بهانه ضایعه درگذشت مهسا امینی در برخی نقاط کشور روی داد، آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی با به‌کارگیری ظرفیت‌های رسانه‌ای و روانی خود برای هدایت و حمایت از اراذل اجاره‌ای به میدان آمدند اما سه هفته بیشتر نگذشت که خود آنها به شکست پروژه ایجاد آشوب در ایران اعتراف کردند.یک کارشناس حوزه امنیتی رژیم صهیونیستی دو هفته پیش در گفت‌وگو با شبکه آی 24 اسرائیل با اشاره به اینکه «تعداد معترضین در ایران کم بوده و هیچ برنامه‌ریزی و بینش سیاسی وجود ندارد»، تأکید کرد: «این اعتراضات به جایی نخواهد رسید.» همچنین «آور هیلر» تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی در شبکه 13 تلویزیون این رژیم گفت: «... بعد از اینکه عصر چهارشنبه (6 مهرماه) با مسئولان مؤسسه امنیتی اسرائیل صحبت کردیم می‌توانم بگویم که در نهاد امنیتی همه مقامات نسبت به موفقیت تظاهرات‌های ایران در ایجاد تغییر در این کشور بدبین هستند.»

«ایهود یعری» تحلیلگر صهیونیستی دیگری بود که در شبکه 12 تلویزیون اسرائیل با اظهار ناامیدی از به نتیجه رسیدن آشوب‌ها در ایران گفت: «متأسفانه مقامات ایران موفق شدند پتوی سنگینی بر موج اغتشاشاتی که شهرهای ایران را دربر گرفته بود (به معنی خاموش کردن آنها)، بیندازند؛ آشوب‌هایی که شامل حمله به مراکز دولتی بود اما نیروهای بسیجی موفق شدند شرکت‌کنندگان در این آشوب‌ها را متفرق کنند. آمریکایی‌ها تلاش کردند اینترنت را که توسط مقامات ایرانی در شبکه‌های اجتماعی بسته شده بود، برای ایجاد اختلال در این کشور باز کنند، اما این هم کمکی نکرد و شاهد کاهش بسیار روشنی در ابعاد و قدرت این تظاهرات و همچنین جنبه خشونت‌آمیز آنها هستیم.»

در همین راستا، تحلیلگر سعودی اینترنشنال (شبکه ابوارّه که طی یک ماه گذشته تمام تمرکز خود را بر روی اغتشاشات در ایران گذاشته است) در اعترافی ناخواسته گفت «جمهوری اسلامی 43 سال مانع تجزیه و تکه‌تکه شدن خاک ایران شده است!» کارشناس دیگری چند روز پیش در مصاحبه با همین شبکه درخصوص تحلیل رفتار اغتشاشگران گفته بود «مسلماً این افراد با دولت‌های خارجی در ارتباط هستند، هر حرکتی که در ایران صورت می‌گیرد تبدیل به یک صحنه تسویه‌حساب قدیمی بین ایران و دشمنانش می‌شود چراکه ایران کشوری تأثیرگذار در منطقه است و دشمنان زیادی دارد.»

با این ‌حال شبکه‌های ضدانقلاب و معاند ضمن اعتراف به شکست، به شیطنت و دروغ‌پردازی‌های خود برای دامن‌زدن به اغتشاشات ادامه دادند و اتاق فکر نظام سلطه هم وقتی دید پروژه اغتشاش‌آفرینی در ایران به بن‌بست رسیده، به تشدید تحریم‌ها علیه ایران روی آورد. توسل آنها به تحریم‌های حقوق بشری از یک‌سو و همچنین طرح ادعاهای پهپادی علیه ایران برای افزایش فشارها، شواهد دیگری بر شکست تلاش‌های غرب برای ایجاد آشوب در ایران است.

جالب‌تر آنکه، آمریکایی‌ها پس ‌از آنکه دیدند طرح ادعاهایی مانند آنکه «برجام در دستورکار واشنگتن نیست» گوش شنوایی ندارد به تکاپو افتاده‌اند و به گفته امیرعبداللهیان، همزمان با ادامه تحریم‌های سریالی (برای فشار به ایران) به التماس برای مذاکره نیز روی آورده‌اند!

بی‌بی‌سی: بایدن دوباره برای توافق تقلا خواهد کرد

«گابریل نورونیا» عضو موسسه یهودی امنیت ملی آمریکا و مشاور پیشین وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی گفت: «دوباره خواهیم دید که دولت بایدن برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران تلاش خواهد کرد.» وی گفت: «دولت ایران اصلاً احساس نمی‌کند که لازم است با آمریکا به توافق برسد و ایرانی‌ها می‌توانند اقتصاد مقاومتی خود را بدون مذاکره و توافق با آمریکا به دست بیاورند.»

چندی پیش نشریه فارین‌پالیسی در گزارشی نوشته بود که در صورت شکست توافق، همه به سمت ضرر حرکت می‌کنند. در این گزارش آمده بود: «برای غرب یک شکست دراماتیک در تلاش برای عدم اشاعه در خاورمیانه وجود خواهد داشت که عدم موفقیت توافق هسته‌ای خطر تنش‌های نظامی در منطقه را افزایش می‌دهد و نقشی مخرب در دوره بحران انرژی جهانی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین را در پی خواهد داشت.»

اندیشکده‌ها و رسانه‌های غربی و برخی دموکرات‌ها در واشنگتن، بارها دولت بایدن را به خاطر ادامه سیاست فشار حداکثری علیه ایران سرزنش کرده و خواستار کوتاه آمدن واشنگتن از مواضع تهاجمی علیه تهران شده‌اند.
براساس همین واقعیات است که ارزیابی محافل آمریکایی این است حالا که ایرانی‌ها در برابر فشارها ایستادگی کرده و پروژه ایجاد آشوب شکست خورده، نباید با تداوم حمایت از اغتشاشگران، فرصت مذاکرات هسته‌ای با ایران را از دست بدهند.

مخالفت دولت بایدن با قطع مذاکرات برجامی

حالا نشریه آمریکایی پولیتیکو به نقل از 6 مقام آمریکایی نوشته است، دولت بایدن حاضر نیست مذاکرات هسته‌ای را کنار بگذارد و آشکارا از تغییر رژیم ایران حمایت کند. 6 مقام آگاه به پولیتیکو گفته‌اند که درخواست‌هایی از سمت برخی جناح‌های اپوزیسیون ایران برای حمایت دولت بایدن از تغییر رژیم در ایران مطرح شده اما دستیاران رئیس‌جمهوری آمریکا تمایلی به این اقدام ندارند. به نوشته پولیتیکو راهبرد کنونی دولت بایدن در قبال اعتراضات سراسری در ایران ممکن است نه‌تنها سبب سرخوردگی بخشی از مخالفان جمهوری اسلامی‌شود، بلکه سیاست آمریکا در خاورمیانه را پیچیده‌تر می‌کند، به‌ویژه اگر جمهوری اسلامی با جسارت بیشتری به‌دنبال پیشبرد برنامه هسته‌ای خود باشد. با این ‌حال به گفته منابع آگاه در کاخ سفید، دولت بایدن در رویکرد یادشده متحد است. یک مقام وزارت خارجه آمریکا به پولیتیکو گفت: در این زمینه همه با هم اتفاق‌نظر دارند.

مقامات آمریکایی می‌گویند باید همه جوانب، از مطالبات حقوق بشری معترضان ایرانی تا ترجیح ایالات‌متحده برای استفاده از دیپلماسی برای جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای را در نظر داشت. تصمیم ایران برای فروش پهپادهای انتحاری و سایر تسلیحات به روسیه برای جنگ در اوکراین موضوع را پیچیده‌تر کرده است. مقامات ایالات‌متحده که این اطلاعات را در اختیار پولیتیکو قرار داده‌اند سمت‌های مختلفی در دولت بایدن دارند و همه آنها ظاهراً به‌دلیل حساسیت موضوع خواسته‌اند ناشناس بمانند.

پولیتیکو می‌نویسد، رضا ربع پهلوی از جامعه بین‌المللی و از ایالات‌متحده خواسته است که بدون مداخله نظامی از تغییر رژیم در تهران حمایت کنند. دولت بایدن اما می‌گوید «این یک گام بیش ‌از حد» [نامتعارف] خواهد بود. یک مقام آمریکایی به پولیتیکو گفت: «تغییر رژیم به مردم ایران بستگی دارد.» برخی از مقامات آمریکایی خاطرنشان کردند که حتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که از توافق هسته‌ای 2015 ایران خارج شد و سیاست «فشار حداکثری» را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد، رسماً خواستار تغییر رژیم نشد.

رئیس‌جمهور آمریکا در سپتامبر سال جاری در سخنانی که در مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرد، خاطرنشان کرد که دولت او از مطالبات معترضان ایرانی حمایت می‌کند. پولیتیکو می‌نویسد یکی از دلایل موضع‌گیری سریع دولت بایدن به نفع معترضان تجربه دولت اوباما در تعلل در حمایت از اعتراضات سال 88 بود.

==================

لینک خبر:

https://kayhan.ir/fa/news/252199/%D8%A7 ... 8%B1%D8%AF
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

غائله مهسائیه

پستتوسط najm137 » چهارشنبه فبريه 15, 2023 4:54 pm

اعترافات دختر جزو تجمعات در جهار راه نظر اصفهان = مكشفه شدن و ارسال فيلم از تجمعات به اميد بناهندگی = رصد مراسلات واتساپی


چند تن از تخریبگران اموال عمومی اصفهان، توسط سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه شناسایی و دستگیر شدند.

==================

لینک خبر و ویدیو:

https://www.hamshahrionline.ir/news/708 ... 9%88%D9%86
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

غائله مهسائیه

پستتوسط najm137 » چهارشنبه فبريه 15, 2023 5:02 pm

طرفداران حجاب اختياری= تعرض به محجبه ها / گزارشی از دانشگاه كثيف ناشريف


فریاد تلخ دختر دانشجو در دانشگاه شریف؛ حق نداری روسری من رو باز کنی!
تصاویر حمله وحشیانه برخی دانشجو نماها برای تخریب درب‌های دانشگاه شریف و تهدید یک دختر دانشجو را مشاهده می کنید. گفته می‌شود این تصاویر مربوط به امروز و مقابل درب شمالی سلف البرز است.

==========

لینک خبر و ویدیو:

https://www.hamshahrionline.ir/news/715 ... 8%B1%DB%8C

https://www.hamshahrionline.ir/
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

غائله مهسائیه

پستتوسط najm137 » پنج شنبه فبريه 16, 2023 12:24 am

فيلم كوبيدن مراكزكومله در كوههاى كردستان غربى


بالاخره 40 روز طول كشيد تابه ايران برسد و تصويری روشن از منطقه بمباران نشان بدهد.

================

لینک ویدیو:

https://www.youtube.com/watch?v=ogQhjt1 ... l=IranWire
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

غائله مهسائیه

پستتوسط najm137 » پنج شنبه فبريه 16, 2023 12:26 am

عليرغم فراخوان بسيج = عده كمى به پايگاههاى بسيج آمده اند براى دفاع از نظام؟


سردار غلامرضا سلیمانی،‌ فرمانده مقاومت بسیج، سردار حسین اشتری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار کرمی، فرمانده کل گارد ویژه طی فراخوان مشترکی از همه نیروهای بسیج و تمامی امت همیشه در صحنه خواسته‌اند که فردا ساعت ۶ صبح خود را به‌نزدیک‌ترین پایگاه بسیج معرفی کنند.

سه‌شنبه شب ۳مرداد که روابط عمومی بسیج فراخوان داد، با کمال تاسف صبح روز بعد جز تعدادی معدود از یاران با وفای آقا، کسی در پایگاه‌ها حضور نیافت که متاسفانه تعدادی از همان حضوریافتگان نیز در تعادل قوای به‌شدت نابرابر با دشمن و منافقینی که روز چهارشنبه تمام عیار به‌صحنه آمده بودند، شربت شهادت سر کشیدند و تعدادی دیگر نیز اکنون با نقض عضو و از دست دادن چشم و... در بیمارستان هستند.

لذا اینبار فرماندهان ارشد خود به‌صحنه آمدند تا کسانی که بزرگی دشمن و طولانی شدن اغتشاشات و شدت عمل آشوب‌گران هراسی شیطانی در وجودشان تنیده را بیدار کنند. مهمترین تبلیغی که دشمن در جامعه و میان نیروهای بسیج و مدافع امنیت راه انداخته و اکنون در فضای مجازی دست به‌دست می‌چرخد، این فوبیاست که به‌زودی جمهوری اسلامی ریغ رحمت سر می‌کشد، مقامات و فرماندهان ارشد نیز از هم‌اکنون در حال خارج ساختن خانواده و سرمایه‌های خود هستند و فردا اگر خدای ناکرده آن حادثه تلختر از زهر هلاهل رخ دهد، به‌سرعت از کشور خارج خواهند شد و آنگاه نیروهایی که کف خیابان از جمهوری اسلامی دفاع می‌کردند می‌مانند با ۸۰ میلیون مردم خشمگین و تشنه انتقام.

همین فضاسازی دشمن باعث شده از هم‌اکنون بسیاری از نیروهای وفادار نظام، حتی تا سطوح فرماندهی پایگاه سست شوند و تعدادی متواری شده،‌ تعدادی تمارض کنند و عده‌ای هم عذر و بهانه‌های عجیب و غریب آورده، از حضور در پایگاه‌های بسیج دوری کنند.

لذا با یادآوری این فرمایش مقام معظم رهبری که «نترسیدن از دشمن و محكم ایستادن مقابل آن از دستورهای مهم قرآن است» (۲شهریور۹۹) از همه یاران و نیروهای مخلص نظام و امام می‌خواهیم راس ساعت ۶ صبح فردا در پایگاه‌های نزدیک حاضر شوند.

دشمن برای فردا می‌خواهد سراسر کشور را به‌آتش بکشد،‌ حتی فراتر از روز چهارشنبه ۴ آبان. بدانیم همه ما در یک کشتی هستیم و اگر خدای ناکرده این کشتی در گرداب عظیم کنونی غرق شود، همه با آن غرق می‌‌شویم.

نقل از خبررسان شبکه یک
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

غائله مهسائیه

پستتوسط najm137 » پنج شنبه فبريه 16, 2023 12:30 am

سردار اسماعیل کوثری  نماینده مردم تهران در مجلس: توطئه اوین برای قتل یک فرد شناخته‌ شده (مهدى رفسنجانى) بود.


در توطئه زندان اوین می‌خواستند یک فرد شناخته‌ شده را به دست زندانیان به قتل برسانند و آن را به گردن نظام بیندازند ولی با تدبیری که از قبل اندیشیده شد، این نقشه خنثی شد.
نیروهای امنیتی به سرعت رسیدند و بر محوطه اوین تسلط یافتند و دشمن را ناامید کردند.

======

زاهدان،‌ سراوان، ایرانشهر جلودار آشوب‌های روز تعطیل هفته

از صبح امروز هزاران فریب‌خورده پس از نماز جمعه در زاهدان و سراوان و ایرانشهر آشوب برپا کردند و با شعارهای ساختارشکن خواهان برچیده شدن همان نظام الهی شدند که حتی امکان نماز جمعه را برای آنها مهیا کرده است. با ورود سپاه و نیروهای بسیج جهت برقراری نظم، آشوبگران بر شدت شعارها و حملات خود افزودند، تا جایی که سپاه مجبور شد پس از خویشتن‌داری‌های بسیار، جهت دفاع از خود و مردم شلیک‌های محدود کند.
گزارش‌ها حاکیست شلیک‌های سپاه به‌سمتی بوده که نفرات نبودند، اما بر اثر کمانه کردن گلوله‌ها چند نفر کشته و زخمی می‌شوند.

آشوبگران خون این نفرات را بر سر و صورت زده و فضایی مانند میدان ژاله (شهدا) در سال۵۷ ایجاد کردند و با تهییج مردم و به اسم خونخواهی، رهبری را مقصر این خونها عنوان کردند. گفته شده دشمن که برای فردا (شنبه ۷ آبان) فراخوان به اغتشاش بسیار گسترده داده، می‌خواهد خون‌های ریخته شده امروز را با شعار دشمن‌پسند «میکشم هر که برادرم کشت» تبدیل به‌بنزینی بر آتش آشوب‌های وحشتناک فردا بکند.

============

لینک خبر + ویدیو:

https://t.me/tv1irib_sima/3439%E2%80%8F

نقل از خبررسان شبکه یک
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

غائله مهسائیه

پستتوسط najm137 » پنج شنبه فبريه 16, 2023 12:34 am

آشوب و درگیری در اراک،‌ سنندج، تهران و دهها دانشگاه کشور/پیش درآمد اغتشاشات نابودکننده امشب


از صبح امروز آشوبگران به بهانه خاکسپاری فردی به نام مهرشاد شهیدی که اتهام می‌زنند طی روزهای گذشته به‌دست ماموران امنیتی کشته شده،‌ در اراک بلوا به پا کردند. روشن نیست اگر این مراسم خاکسپاری است، چرا علیه مقام معظم رهبری شعارهای زشت سر می‌دهند و خواستار براندازی نظام جمهوری اسلامی می‌شوند.آشوبگران همچنین با گارد ویژه و بسیج که برای ایجاد نظم به‌محل رفتند درگیر شدند و با شدت عمل باعث عقب نشستن نیروهای امنیتی شدند.

در تهران و سنندج نیز آشوب و درگیری برپاست و همزمان در دهها دانشگاه نیز هزاران دختر و پسر فریب خورده در حال آشوب و سردادن شعارهای نامناسب و ساختارشکنانه هستند. این تازه پیش درآمد اغتشاشات گسترده و خطرناکی است که قرار است با آغاز تاریکی هوا در صدها نقطه تهران و کلان‌شهرها، همچنین در صدها شهر برپا شود. اقدامی که تنها باعث شادی دشمن و دلچرکینی دوستان این آب و خاک خواهد شد.

اخبار بدون روتوش در كانال تلگرامی شبكه يک

==============

لینک خبر + ویدیو:

https://t.me/tv1irib_sima/3479
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

قبليبعدي

بازگشت به بايگانى موضوعى گاهنامه معرفت به زمان


cron
Aelaa.Net