طاسی منطقه ای (آلوپسی آره اتا)

ثبت و معرفی تجربیات درمانی موفق طب جامع

طاسی منطقه ای (آلوپسی آره اتا)

پستتوسط pejuhesh232 » پنج شنبه سپتامبر 05, 2013 9:03 pm

.
در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط pejuhesh232 در شنبه نوامبر 30, 2013 2:35 pm .
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

معرفی بیماری

پستتوسط pejuhesh232 » پنج شنبه سپتامبر 05, 2013 9:05 pm

نام بیماری:
آلوپسی آره آتا= Areata alopecia

آلوپسی (Alopecia) یک واژه عمومی به معنی کاهش موی سر یا هر قسمتی از بدن به هر علتی است. آلوپسی علل متفاوتی مانندهورمونی، خودایمنی، عوارض داروها، کمخونی و... دارد.
طاسی به وضعیت نداشتن مو و یا از دست دادن آن در نواحی ای که مو در آن نواحی اغلب رشد می‌کند به خصوص در سر، اطلاق می‌شود. کچلی نوعی عفونت پوست و ریزش موی ناشی از عامل قارچی است.

انواع آلوپسی
انواع آلوپسی از طاسی با الگوی مردانه (که آلوپسی آندروژنیک، آلوپسی آندروژنتیک، و آلوپسی آندروژنتیکا نیز نامیده می‌شود و در فارسی می‌توان آن را به طاسی وابسته به هورمون مردانه و یا کچلی آندروژنیک نیز ترجمه کرد) گرفته، تا مواردی همچون طاسی منطقه‌ای یا همان آلوپسی آره آتا، که شامل از دست دادن منطقه‌ای مو در برخی از نواحی سر یا بدن است، و همینطور طاسی کامل یا همان آلوپسی توتالیس، که به از دست دادن تمامی موی سر به طور کامل اطلاق می‌گردد، و نیز ریزش موی سرتاسری یا همان آلوپسی یونیورسالیس، که شامل از دست دادن تمام موهای سر و بدن می‌باشد را، در بر می‌گیرد.

آلوپسی آره آتا
آلوپسی آره آتا یا طاسی منطقه‌ای بیماری است که با آغاز سریع ریزش مو در یک منطقه کاملاً مشخص و معمولاً مدور تشخیص داده می‌شود. اکثریت بیماران زیر ۶۰ سال سن دارند و هیچ یافته دیگری به همراه ندارند. علت این بیماری می‌تواند اختلالات سیستم ایمنی مانند کم خونی ایمنی، التهاب تیروئید، دیابت و... باشد.
آخرين ويرايش توسط pejuhesh232 on پنج شنبه سپتامبر 05, 2013 9:31 pm, ويرايش شده در 2.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

معالجه بیماری در طب رایج

پستتوسط pejuhesh232 » پنج شنبه سپتامبر 05, 2013 9:10 pm

مبتلایان به طاسی منطقه‌ای در یک سوم موارد خودبخود بهبود می‌یابند و نیازی به درمان ندارند ولی در موارد شدید می‌توان از داروهای کورتون (موضعی یا تزریق داخل جلدی)، ماینوکسیدیل، پووا تراپی و... استفاده کرد.

انتخاب های اولیه درمان:
تزریق داخل ضایعه ای کورتیکواستروئید (Intralesional Coticostroides) : این روش انتخاب اول درمان در مواردی است که طاسی سکه¬ ای یک یا چند ناحیه کوچک از سر را درگیر کرده است. بدین منظور معمولاً از سوسپانسیون تزریقی تریامسینولون استوناید ۲٫۵ تا ۱۰ میلی گرم در میلی لیتر استفاده می‌شود که دو یا سه بار با فواصل چها تا شش هفته ای تکرار می¬شود تا به پاسخ درمانی مناسب برسد. برای ناحیهٔ ابرو و ریش سوسپانسیون رقیق تر به کار می رود.

Topical Immunotherapy: در این روش از یک آلرژن تماسی قوی در ناحیه دچار ریزش مو استفاده میگردد. مکانیسم عمل این آلرژن به این صورت است که سیستم ایمنی درگیر کننده فولیکول¬های مو تمایل بیشتری به آن دارد. مشاهده شده با این روش تجمع لنفوسیت¬های T در خون محیطی اطراف فولیکول¬های مو کاهش می یابد.

اولین ماده آلرژن که به این منظور به کاربرده شد Dinitrochlorobenzene (DNCB) بود که به دلیل عوارض سرطان زایی مشاهده شده دیگر بکار نمی‌رود. ماده دیگر Squaric acid dibuthyl ester (SADBE) می‌باشد که به دلیل عدم پایداری کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. اما ترکیب برتر دیفن سیپرون (Diphencyprone) است که امروزه عمدتاً از آن برای ایمونوتراپی استفاده می شود. این ترکیب یک آلرژن تماسی قوی بوده که پایداری مناسب و عوارض کمتری از مواد پیشین دارد.

درمان های خط دوم:
Topical Corticostroides: این داروها در طاسی های سکه ای به عنوان درمان اصلی و در طاسی-های آراتا توتال که با دیفن سیپرون تحت درمان است به عنوان درمان کمکی کاربرد دارد. در این روش معمولاً از کورتیکوستروئیدهای قوی استفاده می‌شود. حسن این درمان ارزان بودن و کاربرد ساده آن است.

Psoralen plus Ultraviolet: نوردرمانی در طاسی های یونیورسال که کل موهای بدن درگیر شده است، کاربرد دارد. اثربخشی آن در مطالعات گوناگون با درصدهای موفقیت مختلف گزارش شده است. احتمال ریزش دوباره موها با قطع نوردرمانی بالاست و نیاز به ادامه درمان برای مدت طولانی برای نگه داشتن موهای رشد کرده وجود دارد.

Topical irritants: استفاده از تحریک کننده‌های موضعی مثل دیترانول و رتینوئیک اسید نیز در برخی مطالعات موثر بوده است اما اثربخشی پایینی دارند. دیترانول ۰٫۵ تا ۱ درصد مناسب به نظر می-رسد و به دلیل لکه قهوه‌ای روی پوست ایجاد می¬کند، در مواردی که افراد موی سیاه دارند روی کف سر به کار می¬رود.

Topical Minoxidil: با اینکه ماینوکسیدیل در درمان طاسی آراتا اثر چندانی ندارد و مطالعات مختلف نتایج متناقضی از اثربخشی آن نشان داده¬اند. اما به دلیل ایمن بودن و عوارض کم در بسیاری از موارد به عنوان درمان جانبی بکار می رود.
دد طاسی آندروژنیک داروهای آنتی آندروژنیک مانند فیناستراید جزو خط اول درمان هستند. مطالعات اندکی نیز در مورد سایر ترکیبات مانند استفاده از سیکلوسپورین خوراکی و تاکرولیموس موضعی صورت گرفته است.

عوارض درمان در طب رایج:
کورتون موضعی مانند تریامسینولون را نباید به مقدار زیاد استفاده کرد چون کاهش بافت پوست و آتروفی آنرا بدنبال دارد. اگر مناطق درگیر در این بیماری زیاد باشند، یا درگیری منتشر باشد، یا مژه‌ها و ابروها درگیر باشند، و همچنین اگر با حساسیت همراه باشد و... وخامت این بیماری بیشتر خواهد داشت.


هزینه های درمانی:
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

درمان با طب جامع

پستتوسط pejuhesh232 » پنج شنبه سپتامبر 05, 2013 9:13 pm

درمان با طب جامع:

این بیماری با استفاده از زالو درمانی در کلینیکهای طب جامع درمان شده است
در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط pejuhesh232 در پنج شنبه سپتامبر 05, 2013 9:32 pm .
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

نمونه های موفق درمان در طب جامع

پستتوسط pejuhesh232 » پنج شنبه سپتامبر 05, 2013 9:17 pm

قبل از درمان با زالو:
Image

بعد از درمان با زالو:
Image

محل درمان: ایران- بجنورد- کلینیک دکتر حسن حاج طالبی
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

نمونه های موفق درمان در طب جامع

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه نوامبر 30, 2013 12:42 am

نمونه دوم: درمان کچلی و دمل بر روی سر با استفاده از زالو درمانی، اصلاح تغذیه و گیاه درمانی

بيمار خانم حدود 40 ساله اي که دچار دمل چرکي بزرگ در روي سر شده بود و تقريباً موهاي کف سر ، بطور کامل ريخته و صاف شده بود ، بعد از مراجعه به پزشکان مدرن و استفاده از انواع و اقسام آنتي بيوتيکهاي قوي درمان نشده بود ، و يکي از همکاران جراح دستور عمل جراحي داده بود .

بيمار وقتي به مرکز طب سنتي حاج طالبب مراجعه کرد يک دمل چرکي روي سر داشت که از طريق يک سوراخ به بيرون ، سر باز کرده بود و چرک بيرون مي آمد و موهاي کف سر بطور کامل ريخته بود ، بلافاصله براي بيمار زالو درماني انجام شد و به همراه آن اصلاح تغذيه و آنتي بيوتيک گياهي و ضماد براي رويش موي سر تجويز گرديد و اصلاح مزاج نيز شروع شد .

با همين دستورات بيمار مرخص شد و بعد از حدود 20 روز مراجعه کرد و گفت آمده ام تا سرم را به شما نشان دهم چون معجزه شده است ، هم دمل چرکي خشک شد و کامل درمان شد و هم موهاي سرم به طور کامل رشد کرد و پرپشت تر از قبل رشد نمود ، آمدم تشکر کنم چون من از يک جراحي نجات يافتم .

اين بيمار هم مثل بيماران ديگر از جراحي و تاسي سر به دليل آلوپسي نجات يافت .

به هرحال يکي از جلوه هلي زيبائي در زن موهاي سر اوست ، وقت کف سر يک زن بطور کامل از مو خالي مي شود علاوه بر نگراني اين بيماري که خود مهم است به شدت دچار اضطراب و نگراني مي شود . و وقتي به پزشکان مختلف مراجعه کرده و جواب نمي گيرد دچار افسردگي ميشود که براي اين بيمار اتفاق افتاده بود .

اما وقتي با روشهاي معجزه گر طب سنتي ايران درمان شده و زيبائي خود را دوبار با عنايت پروردگار بدست مي آورد گويا بهترين هديه را در طول عمرش به او داده اند .
واين داستان مثل تمام داستانهاي شفايافتگان طب سنتي بسيار شيرين و شنيدني است

باشد تا مارا باور کنند و سراغمان را بگيرند

قبل از زالو درمانی:
Image

بعد از زالو درمانی:
Image

محل درمان: ایران- بجنورد- کلینیک دکتر حسن حاج طالبی
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm


بازگشت به تجربیات درمانی موفق طب جامع


cron
Aelaa.Net