آلودگی اینترنت

مديران انجمن: najm134, najm134, najm134

آلودگی اینترنت

پستتوسط aelaa.net » چهارشنبه جولاي 20, 2011 1:23 am

بسم الله
aelaa.net
Site Admin
 
پست ها : 908
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:21 am

اینترنت چمدانی: سريع - آزاد - رايگان - بدون محدوديت دريافت

پستتوسط aelaa.net » چهارشنبه جولاي 20, 2011 2:14 am

تصوير

اینترنت چمدانی بر اساس یك فناوری بی‌سیم و تقریبا بصورت غیرقابل رهگیری، برای عبور از محدودیت‌های ارائه دهندگان خدمات اینترنتی در ایالات متحده و سراسر جهان، ساخته شده است. تنها راه برای مقابله با آن استفاده از دستگاه‌های مسدود كننده (جمر jammer) با فرکانس رادیویی بالا است.

هیپ می گوید: "دولتها نمی‌توانند به طور کامل ارتباط را قطع كنند، چرا که برای كارهای بانكی و دولتی خود به آن احتیاج دارند."
وی در انتها می افزاید: "اگر شما منبع ایجاد ارزش اقتصادی را مختل كنید، با مشکل بزرگتری روبرو خواهید شد، دولتها نیز از این موضوع مطلع است."

تصوير

«فانک‌فایر» یک شبکه اینترنت بی‌سیم رایگان و متن‌باز و نظارت‌گریز است که قرار است در کشورهایی پیاده‌سازی شود که با فیلترینگ گسترده اینترنت مواجه‌اند. این شبکه بی‌نظیر، معادلات بازی سانسور را دگرگون خواهد کرد.

آنچه به عنوان پروژه «اینترنت چمدانی» معرفی شده و قرار است به زودی در دسترس کاربران اینترنت که با سانسور و فیلترینگ گسترده در فضای مجازی مواجه‌اند، الهام‌گرفته از یک شبکه وایرلس اتریشی است که با نصب آنتن‌های مخصوص WiFi روی پشت‌بام‌ها کار می‌کند و چتر پوششی بی‌نظیری دارد.

حالا پشت‌بام‌های وین منبع الهام برای نوآوری تکنولوژیکی شده‌اند که ممکن است اجرای گسترده آن در کشورهایی نظیر فلسطين، بحرين، عربستان سعودي، اردن، چین، کوبا، بلاروس، و … بتواند کاربران اینترنت در این کشورها را از شر سیاست‌های سرکوب‌گرانه دولت‌ها در فضای مجازی برهاند و امکان وب‌گردی آزادانه را برای آنها به ارمغان آورد.
کاربران با بهره‌گیری از این اتصالات اینترنتی، از رهگیری و رصد نیروهای امنیتی نیز در امان خواهند ماند و به همین خاطر چنین شبکه‌ای می‌تواند هدفی را محقق کند که دولت آمریکا از مدت‌ها پیش در پی‌ آن است: «حفاظت از امنیت اکتیویست‌های آنلاین و کنشگران دیجیتال.»

فانک‌فایر؛ شبکه آتشین يا اینترنت صلواتی
رایگان - سریع - بدون محدودیت


تصوير
این پروژه اتریشی از ۵ سال پیش به‌صورت آزمایشی در وین و چند شهر دیگر این کشور پیاده‌سازی شده است.
مبتکران این طرح تا کنون از هيج دولتي حمایت مالی دریافت نکرده‌اند و شبکه‌ای که ارائه کرده‌اند هم رایگان و متن‌باز بوده و بیشتر از کاربران عادی، کمپانی‌های تکنولوژیک مانند New America یا سازمان‌های غیردولتی و اکتیویست‌ها از آن بهره می‌گرفتند.
حالا آنها قراردادی با دولت آمریکا امضا کرده‌اند تا پروژه بی‌نظیر و بحث‌برانگیز «اینترنت سایه» یا همان «اینترنت چمدانی» را اجرا کنند.

نزدیک به یک هفته پیش، روزنامه‌ نیویورک‌تایمز برای نخستین بار از اختصاص بودجه‌ای ۷۰ میلیون دلاری در وزارت خارجه آمریکا به پروژه «اینترنت چمدانی» خبر داد. پروژه‌ای که با بهره‌گیری تلفیقی از شبکه‌های WiFi و امکانات ماهواره‌ای، شبکه‌های بی‌سیم محلی برای اتصال اینترنت می‌سازد و معادلات بازی سانسور را از اساس دگرگون خواهد کرد. واکنش سراسیمه مقامات برخي کشورها، گواه تاثیرگذاری شگرف چنین شبکه‌ای است.

هدف از حمایت از چنین طرحی، کمک به معترضان، مخالفان و تحول‌خواهان در کشورهایی است که با پررنگ‌تر شدن نقش تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی در تغییرات سیاسی و اجتماعی، با محدودیت‌های گسترده‌تری هم در زندگی آنلاین خود مواجه شده‌اند.

طرحی برای «قاچاق اینترنت» و تکنولوژی‌های ماهواره‌ای
اجرای این طرح باید به صورت پنهانی و سریع صورت گیرد و این با قاچاق تجهیزات لازم به کشورهای مقصد میسر خواهد شد.
با پیاده‌سازی این شبکه، حتی اگر دولت کل شبکه اینترنت را از دسترس کاربران خارج کند، باز هم راهی سریع و مطمئن برای زیست در جهان مجازی و ارتباط با جهان خارج وجود خواهد داشت.

آرون کاپلان، از مدیران اتریشی این پروژه، در گفت‌وگو با بخش انگلیسی دویچه‌وله گفته است: «فانک‌فایر، آنتن‌های مخصوص را به شیوه‌ای خاص به یکدیگر متصل و امکان رد و بدل شدن پکت‌های داده‌ها میان آنها را به شیوه‌ای نامتعارف فراهم می‌کند.
این شبکه هوشمند راه‌های گوناگونی برای ارسال این پکت‌ها به شبکه جهانی اینترنت می‌یابد که از مدار کنترل دیگران خارج است.»

مدیران این کمپانی اتریشی، در طرح توسعه خود در نظر دارند امکان فعال کردن این شبکه از طریق گوشی‌های هوشمند تلفن همراه را هم فراهم کنند.

جزئیاتی جدید درباره اینترنت صلواتي

به گزارش ایران دیپلماتیک، اینترنت چمدانی شبیه به یک چمدان معمولی است ولی با چمدان تفاوت فراوانی دارد.
داخل آن یک لپ تاپ، یک آنتن کوچک بدون سیم، فلاش دیسک و چندین سی دی وجود دارد.
با مجموعه این ابزارها می توان در هر نقطه ای یک شبکه اینترنت درسایه و مستقل برقرار کرد.

ساشا مینراث مسئول طرح اینترنت چمدانی به افشای نکات تازه ای درباره این پروژه پرداخت. وی گفت:
این یک طرح بدون محدودیت است به این معنا که هر کسی که بتواند اطلاعات و فن آوری های آن را پیاده کند از همان لحظه قادر خواهد بود از آن استفاده کند.
ما به عنوان بنیاد پژوهشی نیوامریکن در انتقال و یا کار بست این فن آوری در هیچ نقطه ای از جهان دخالت نداشته ایم.

وی افزود: این ابزار می تواند کمک موثری باشد برای مناطقی که اصلا شبکه های ارتباطی اینترنت ندارند، يا محدوديتهاى سرعت و حجم و نوع دريافت دارند.

مسئول طرح اینترنت چمدانی در ادامه با بیان مشکلات استفاده از این طرح گفت: ا
لبته حمل یک چمدان کار دشواری نیست ولی قاعدتا در کشورهایی که حمل این وسایل خطرناک و غیرقانونی است مسلما نمی توان به راحتی آن را حمل کرد و از مرز عبور کرد. در عین حال هر وسیله ای که دارای حافظه کافی باشد، مثلا سی دی، کارت های حافظه ( یو اس بی ) می توانند این نرم افزار را منتقل کنند و یا این نرم افزار می تواند روی اینترنت قرار گرفته و افراد آن را پیاده کنند.

بنابراین اگر بردن ابزارهایی نظیر این و یامثلا تلفن های موبایل با حافظه قوی به هر کشوری امکان پذیر باشد این فن آوری را به سادگی می توان به آنجا منتقل کرد. دقیقا به همین منظور طوی ساخته شده که حمل آن با اکثر وسایل ارتباطی امکان پذیر باشد. به این وسیله ما می خواهیم خطری را که ممکن است به خاطر حمل این تکنولوژی متوجه افراد شود، کاهش دهیم.

وی درباره احتمال ردیابی استفاده کنندگان از اینترنت چمدانی هم گفت: همواره راهها و یا امکانهایی برای ردیابی و یافتن افراد وجود دارد.
این فن آوری نیز یک راه حل جادویی برای گریز از تعقیب و ردیابی افراد نیست ولی می توان گفت که ردیابی افرادی که از این فن آوری استفاده می کنند بسیار دشوارتر از ردیابی روشهایی ارتباطی معمول است. دلیل آن این است که امروزه تقریبا تمامی روشهای سانسور و کنترل شبکه اینترنت براساس ساختار و شناسایی برنامه های کامپیوتری کار می کنند.

وی افزود:هدف ما این است که امکان پنهان کاری و ناشناس ماندن تک تک کامپیوترهایی را که به یک چنین شبکه مستقلی وصل می شوند را افزایش دهیم.
بنابراین اگر ترافیک تبادل اطلاعات متراکم شده و نقاط متعددی از این تراکم بوجود بیاید، نفود در آن و شناسایی افراد و یا کشف رمزهای ارتباطاتی بسیار دشوار خواهد شد . وقتی که اطلاعات از شبکه های مستقل و پراکنده جمع آوری شده و برای تجزیه و تحلیل به یک سیستم مرکزیتی از ارتباطات وارد می شود تشخیص اینکه ارسال کننده پیامها کدام حوزه از شبکه های مستقل بوده و یا ارسال کننده پیام کدام کاربر مشخص بوده بسیار دشوار می شود.

وی گفت:به احتمال زیاد طی شش تا هشت ماه آینده ما اولین نسخه ساده تر این نرم افزار را عرضه خواهیم کرد که می تواند توسط افرادی که دانش اینفورماتیک آنها در سطح معمول است مورد استفاده قرار بگیرد.
البته توصیه من این است که فعلا مردم برای دستیابی به این نرم افزار خود را به خطر نیاندازند. ما قرار است این نرم افزارها را در نقاط مختلف آمریکا به کار بسته و درعمل نقاط ضعف آن را بررسی کنیم.

در كشورهايي مثل ايران كه كفته مي شود محدوديت اينترنتي از نظر سرعت و حجم دريافت وجود ندارد؛ و از نظر نوع دريافت هم فقط سايتهاى غيراخلاقي و ناسالم و مضر فيلتر است؛ به نظر مي رسد كه نيازي به اين نوع اينترنت نباشد، مكر نقاط دورافتاده اي كه اينترنت سريع نباشد.

شايان ذكر است كه مبارزان فلسطيني و شيعيان بحرين و عربستان سعودي و اردن از اين تكنولوژي استقبال نموده اند
بخاطر محدوديت شديد شيعيان در برخي مناطق جهان؛ اينترنت صلواتي را اميدي مي دانند

داستان دعاي باران كشاورز و صابونساز معروف است
كشاورز دعا مي كرد باران بيايد زراعتش آبياري شود
صابونساز دعا مي كرد باران نيايد تا صابونهايي كه قالب زده و پشت بام پهن كرده خشك شود در باران از بين نرود
aelaa.net
Site Admin
 
پست ها : 908
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:21 am

"استغفار" در فیس‌بوک ممنوع !

پستتوسط pejuhesh232 » سه شنبه اکتبر 28, 2014 11:06 pm

"استغفار" در فیس‌بوک ممنوع !


پس از اقدام هزاران مصری در نوشتن عبارت "استغفرالله ربی و اتوب الیه"، مدیریت فیس بوک صفحات بسیاری از آنها را مسدود کرد.

به گزارش شبکه العالم، هزاران نفر از فعالان شبکه اجتماعی فیس بوک در مصر که برای به روز رسانی وضعیت حساب خود عبارت "استغفرالله ربی و اتوب الیه" را نوشته بودند؛ فیس بوک صفحات بسیاری از آنها را بست.

کاربران مصری فیس بوک متوجه شدند که حساب های آنها پس از نوشتن این عبارت بسته شده است؛ زیرا برای ورود مجدد به صفحه خود، شبکه از آنها می خواست تا برخی اطلاعات امنیتی و یا شماره تلفن های همراه خود را وارد کنند؛ تا با دریافت کد از طریق پیامک بتوانند بار دیگر حساب خود را فعال کنند.

یکی از کاربران در این باره گفت: "عبارت مزبور را در صفحه خود ننویسید؛ زیرا با نوشتن آن، حساب شما به مدت 15 الی 30 روز غیرفعال خواهد شد و یا از اظهارنظر و یا نوشتن یادداشت منع خواهید شد".

شبکه فیس بوک روز گذشته صفحه صدها و شاید هزاران نفر از مصری ها را بست؛ زیرا عبارت «استغفرالله ربی و اتوب الیه» را یک "اسپم" و یا عبارت دردسرساز دانسته بود
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

فعاليتهاى اينترنتي و ارتباطات موبايلي

پستتوسط pejuhesh232 » يکشنبه نوامبر 08, 2015 8:32 pm

فعاليتهاى اينترنتي و ارتباطات موبايلي


نصیحت‌های علامه حسن زاده آملی در ارتباط با فعاليتهاى اينترنتي و ارتباطات موبايلي و استفاده از شبکه‌های اجتماعی :

1- حق را با یاد کردن و تکرار کردنش زنده کنید.
2- باطل را با ترک کردنش نابود کنید.
3- از تصاویر حرام و غیرشرعی پرهیز کنید.
4- از بحث‌های بیهوده بپرهیزید.
5- از جوک‌هایی که دین و عبادات و مقدسات و اشخاص و ملت‌ها و قومیت‌ها را مسخره می‌کند بپرهیزید.
6- مصدر نقل شایعات نباشید و قبل از نقل و انتشار هر حدیث یا روایت یا داستان و خبری از صحت آن مطمئن شوید.
7- بگذارید آن کلامی که می‌فرستید به نفع شما گواهی دهد نه علیه‌تان.
8- خودتان را کلید خیر و قفل شر قرار دهید.
9- هر متتی و پیامی که می‌فرستید به منزله تایید و با امضای شماست. نگو که به من رسیده و کپی کرده‌ام.
10- تمام سعی خودتان را برای استفاده بهینه از این تکنولوژی بکار بگیرید و از آن برای دعوت الی اللّه و امر به معروف و نهی از منکر و آموزش مسائل دینی و فرهنگی و علمی و آموزشی استفاده کنید یعنی به‌عنوان یک اصلاحگر به تمام معنا و نیت خودتان را درست و خالصانه کنید.
11- برای بیان حق مجاملات و رودربایستی را کنار بگذارید٬ دین و حق بر هر چیز مقدم و شایسته‌تر هستند.
12-تصویر پروفایل شما و پیام‌هایتان معرف شخصیت شماست.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

تاثیر شبکه‌های مجازی بر اعتماد به نفس کودکان

پستتوسط pejuhesh232 » يکشنبه نوامبر 08, 2015 8:35 pm

تاثیر شبکه‌های مجازی بر اعتماد به نفس کودکان


والدین به دلیل تأثیر روزافزون رسانه‎های ارتباط جمعی بیش از پیش، حس اعتماد به نفس خود را در تربیت کودکان از دست داده و تصور می‎کنند که قادر به اعمال تربیت فرزندان خود نبوده و نمی‎توانند پاسخگوی نیازهای فکری و جسمی آنان باشند.

به گزارش مشرق، اکنون کمتر خانواده‎ گلستانی را می‎بینید که در منزل تلفن همراه یا تبلت نداشته باشند و البته فرق هم نمی‎کند در شهر باشند یا روستا؛ یعنی اکثر آنها به شبکه‎های اجتماعی متصل و از طریق آن با هم در ارتباط هستند.

وقتی فرزند شما همه چیزش رسانه‎ اجتماعی می‌شود، این ذوق‎زدگی و کنجکاوی حتی باعث برخی رفتارهای نادرست می‎شود، شما به عنوان والدین باید چه واکنشی نسبت به رفتارهای وی داشته باشید.

به نظر می‎رسد این مشکل اکثر والدین گلستانی و چه بسا دغدغه والدین این سرزمین باشد که چه رفتاری در مقابل شکافی که به واسطه رسانه‎های اجتماعی بین آنان و نسل امروز در حال شکل‎گیری است، از خود بروز دهند.

اکنون این رسانه‎های اجتماعی هستند که فرمان می‎دهند و بسیاری از مطالب درست و نادرست را به فرزندان ما انتقال می‎دهند؛ در این بین این سوال مطرح است که چگونه می‎توان خواسته‎های تربیتی والدین را در شرایطی که وی را انواع اطلاعات منفی و مثبت احاطه کرده‎ به خورد آنان داد، کار، کار بسیار دشواری است و مسیر هم مسیری ناهموار.

این موضوع که ابتدا باید فرهنگ یک تکنولوژی وارداتی به جامعه تزریق شود و سپس از آن ابزار سود برد، موضوعی است که بارها در مقاطع مختلف از سوی بسیاری از صاحب‎نظران و اهالی سیاست بیان شده اما در واقع این چنین اتفاقی کمتر روی داده و متولیان امر بیشتر منتظر می‎مانند تا جامعه خودش مسیرش را پیدا کند.

* گسترش رسانه‎های مجازی اعتماد به نفس والدین را کاهش داده است

پدران و مادران به دلیل تأثیر روزافزون رسانه‎های ارتباط جمعی بیش از پیش، حس اعتماد به نفس خود را در تربیت کودکان از دست داده و تصور می‎کنند که قادر به اعمال تربیت فرزندان خود نبوده و نمی‎توانند پاسخگوی نیازهای فکری و جسمی آنان باشند.

نتیجه‎ی قهری این بی‎اعتمادی به خود و این احساس ناتوانی،‌ نه تنها باعث بی‌تفاوتی آنان نسبت به تأثیر رسانه‎ها،‌ بلکه باعث شده‌ که به کارشناسان و متخصصانی روی آوردند که مدعی هستند،‌ بهتر از آنان می دانند خیر و صلاح کودکانشان در کجا است.

بدیهی است، با رشد این دخالت‎ها،‌ حریم امنیت، عاطفه، پیوندهای روحی و روانی و روابط زیبای سنتی خانواده‎ها دچار چالش شده و از استحکام پیوند ارتباطی والدین و فرزند کاسته می‎شود.

اینترنت به دلیل دارا بودن خصایصی همچون ناشناختگی و شکل‎دهی ارتباطات در اجتماعات دور از واقعیت،‌ فرصت شگرفی را برای دست‎کاری و تجربه هویت در اختیار کاربران قرار می‎دهد که وجود این ویژگی می‎تواند باعث تشویق کاربران به تأکید،‌ تغییر یا پنهان‎سازی برخی از ویژگی‎های ظاهری، ‌رهاسازی آنها از احساس محدودیت‎ها برای افشای ابعاد معینی از خود و در نتیجه جداسازی زندگی واقعی از زندگی در فضای مجازی را فراهم سازد.

یک مدرس علوم اجتماعی در گرگان می‌گوید: وقتی کودک خود را آزادانه در چنین فضایی عاری ازقانون و امر ونهی‎ها می‎بیند، تصور می‌کند که در زندگی معمولی خود هم می‎تواند ناقض قوانین جامعه باشد و این برای او بی‎مسئولیتی در تمام عرصه‎های زندگی به بار می‎آورد.

سید قربان حسینی به خبرنگار فارس بیان می‌کند: بی‎قیدی و فقدان پاسخگویی کودک در مقابل بی‎قانونی در فضای مجازی باعث می‎شود، تا وی در زندگی واقعی خود نیز چنین مسیری را در پیش بگیرد و اگر در مقابل اشتباهاتش بایستند، برای وی قابل تحمل نیست و در ارتباط خود با جامعه دچار خلل و مشکل می‎شود.

وی خاطرنشان می‌کند: بهتر است خانواده‎های گلستانی برای استفاده کودکان خود از اینترنت،‌ میزان زمان مشخصی را در نظر بگیرند، سپس تا جایی که امکان دارد خودشان به عنوان راهنما یا هم‎بازی در کنار کودکان به شکل غیرمستقیم نظارت داشته باشند و‌ همچنین کودکان خود را با سایت‎های خوب و مفید آشنا کنند.

حسینی با اشاره به آسیب‎های جدی رسانه‎های اجتماعی بر تربیت فرزندان اذعان می‌کند: کم‎رنگ شدن نقش خانواده‎ها در تربیت فرزندان یکی از مهم‎ترین آسیب‎های اجتماعی است که ورود شبکه‎های اجتماعی نظیر وایبر، تلگرام و غیره در آن تاثیر‎گذار بوده است.

وی ادامه می‌دهد: استفاده از شبکه‎های اجتماعی مجازی به موضوعی مهم برای جامعه و خانواده‎ها مبدل شده و با توجه به فراگیر شدن آن، کیفیت بهره‎برداری از این شبکه‎ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

* خانواده‎ها باید با کارکرد رسانه‎های اجتماعی آشنا شوند

به گفته این محقق علوم اجتماعی، شبکه‎های اجتماعی و فضاهای مجازی علاوه بر ویژگی‎ها و کارکردهای مثبتی که دارند، دارای آسیب‎ها و مضراتی هستند که آشنایی افراد با این کارکردها و نتایج آن می‎تواند به دوام و استحکام روابط خانوادگی و زندگی اجتماعی کمک کند.

حسینی اضافه می‌کند: اکنون این وسایل نوین ارتباطی، با دارا بودن شبکه‎‎های اجتماعی مجازی وارد زندگی ما شده‎اند و به آسانی نمی‎شود، نقش و تأثیر آنها را در روابط فردی، خانوادگی و اجتماعی حذف و یا نادیده گرفت، بنابراین باید برای این رسانه اجتماعی هدف و برنامه داشت.

وی تصریح کرد: اکثر نوجوانان و جوانان ما به سهولت و بدون هیچ‎گونه کنترل و نظارتی، از سوی والدین و خانواده‎ها وارد این شبکه‎های اجتماعی می‎شوند، و ساعات زیادی را با افرادی که اصلاً شناختی از آنها ندارند و از نظر فرهنگی، اعتقادی و ارزشی با آنها سنخیتی ندارند، ارتباط برقرار می‌کنند، یعنی اوقات خود را با کسانی می‌گذرانند که هویت آنها را نمی‌شناسند و به سهولت به آنان اعتماد می‌کنند که همین موضوع زمینه‎ساز رفتارهای ساختارشکنانه و ناهنجاری اجتماعی است.

حسینی عنوان می‌کند: در این شبکه‎های اجتماعی هویت افراد ناپیدا است و هر فردی می‌تواند خود را به جای دیگری معرفی کند که همین مسئله آسیب بسیار مهمی است که بسیاری از نوجوانان و جوانان را دچار مشکلات روحی، روانی، خانوادگی و تربیتی و وضعیت تحصیلی و آموزشی آنها را دچار اختلال کرده است.

وی متذکر می‌شود: ادامه این روند می‎تواند تهدیدی جدی برای سلامت و قوام پایه‎های مستحکم خانواده باشد.

این صاحب‎نظر علوم اجتماعی معتقد است، سرد شدن روابط خانوادگی، کم‎رنگ شدن نقش خانواده‎ها در تربیت فرزندان، افزایش طلاق، کلاهبرداری‎های اقتصادی و مالی، سوء‎ استفاده‎های جنسی، افزایش تضادها و اختلافات خانوادگی، تضعیف ارزش‎های دینی و اخلاقی، کم شدن ارتباطات کلامی بین اعضای خانواده، افت تحصیلی دانش‎آموزان و دانشجویان را برخی از آسیب‎ها و پیامدهای منفی و ناگوار استفاده نادرست از شبکه‎های اجتماعی مجازی برشمرد.

حسینی تأکید می‌کند: افزایش آگاهی و شناخت نوجوانان و جوانان با کارکرد رسانه‎های اجتماعی، برگزاری کلاس‎های آموزش خانواده، برپایی کارگاه‎های آموزشی و نشست‎های علمی و تخصصی برای دانش‌آموزان و دانشجویان، نظارت صحیح و اصولی والدین بر رفتار فرزندان، ارائه آموزش‎های کاربردی و عملی توسط رسانه‎های جمعی، ارتقا سواد رسانه‎ای و ارتباطی افراد جامعه و تقویت مبانی دینی و اعتقادی و اخلاقی جوانان و خانواده‎ها از راهکارهای پیش‎رو برای مقابله و کاهش آسیب‎ها و تهدیدات ناشی از استفاده نامطلوب از شبکه‎های مجازی اجتماعی است.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

فیسبوک از سازمان‌های جاسوسی خطرناک‌تر است

پستتوسط pejuhesh232 » جمعه ژوئن 17, 2016 12:29 am

رییس اسبق CIA و NSA:
فیسبوک از سازمان‌های جاسوسی خطرناک‌تر است


گروه بین‌الملل مشرق - «مایکل وینسنت هِیدن»، رییس پیشین سیا و همچنین آژانس امنیت ملی آمریکا، در فستیوال هی در ولز بریتانیا، درباره موضوعات مختلفی چون ادوارد اسنودن، فیسبوک، وقایع تروریستی بروکسل و پاریس و تحمل انگلیسی‌ها در برابر جاسوسی دولت از حریم شخصی و...نظرات جالبی ارایه کرد.

Image
ژنرال مایکل هیدن

به اعتقاد این مقام امنیتی شناخته شده آمریکایی، مردم بریتانیا نسبت به آمریکایی‌ها حساسیت کم‌تری نسبت به جاسوسی دولت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی خود به خرج می دهند.

هیدن یکی از نخبگان سرویس‌های جاسوسی آمریکا و از استراتژیست‌های مهم اطلاعاتی در این کشور است. ریاست او بر دو سازمان اصلی اطلاعاتی امریکا یعنی «سیا» (2009-2006) و «آژانس امنیت ملی آمریکا»(2005-1999) این را به خوبی نشان می دهد.

او در سخنرانی روز چهارم «جشنواره ادبیات و هنرهای هِی» در ویلز بریتانیا، به دامنه ای از سوالات درباره ادوارد اسنودن، کشتن از راه دور و دانلد ترامپ پاسخ داد. هیدن گفت که سرویس‌های امنیتی در آمریکا( تحت فشار افکار عمومی این کشور) بسیار سریع تر از بریتانیا تغییر می‌کنند:

Image Image

«شما به عنوان یک ملت در برابر فعالیت تهاجمی سرویس های اطلاعاتی بسیار تحمل بیشتری نسبت به مردم آمریکا نشان می دهید.» او در توضیح این مساله ادامه داد، «مردم آمریکا تا وقتی که (در یک مساله امنیتی) میزان مشخصی از آگاهی یا شفاف سازی را دریافت نکنند، بر کار سرویس‌های امنیتی (درباره آن مساله) صحه نمی گذارند.»

او در کتاب اخیرا منتشر شده خود، «ادوارد اسنودن» را فردی «ناشی» و «خودشیفته» خواند که می‌خواست خود را در «فهرست مرگ» (دستگاه های اطلاعاتی امریکا) قرار دهد. او در صفحه بعد همین کتاب می گوید که اسنودن «نیاز به یک تحول فرهنگی وسیع را درباره شفافیت و آن چه که رضایت (عمومی از دستگاه‌های امنیتی) را می‌سازد، برجسته کرد.»

Image
ادوارد اسنودن

او سپس تاکید کرد که بین این دو نظرش درباره اسنودن(کارمند سابق سیا که در سال 2013 از آمریکا گریخت و هزاران برگ سند از عملیات مخفی سازمان های اطلاعاتی آمریکا را در اختیار روزنامه نگاران قرار داد) در دو صفحه کتاب تضادی نمی بیند: «تنها 2 درصد از چیزی که اسنودن آشکار کرد که مرتبط با حریم خصوصی بود، بحث های ضروری را (درباره رابطه سازمان های اطلاعاتی با مردم) تسریع کرد. 98 درصد بقیه درباره چگونگی کسب اطلاعات مشروع توسط آمریکا و دولت های خارجی بود....آن قسمت(کار اسنودن) واقعا آسیب رسان بود.»

هیدن این سوال را مطرح کرد که مردم چه اندازه شرکت های ارایه دهنده شبکه های اجتماعی اعتماد می کنند و این که چه قدر ناشیانه و خام اندیشانه به «مارک زوکربرگ» و فیسبوک بیش از NSA اعتماد دارند.

«من در این باره نظرات خودم را دارم. عادات شما این گونه شکل گرفته است که حریم خصوصی خود را در برابر حکومت حفظ کنید، چرا که این همواره یک تهدید سنتی بوده است. اما الگو دیگر این گونه نیست، حال پای بخش خصوصی وسط است...ما یک جور «تنظیم فرهنگی» را از سر می گذرانیم.» او سپس درباره بسط سلطه فیسبوک بر حریم خصوصی افراد چنین گفت: «با توجه به مفهوم قرن بیست و یکمی حریم خصوصی معقول، مارک زاکربرگ احتمالا نفوذ بیشتری بر حریم خصوصی خواهد داشت تا دولت ما یا شما. دلیلش این است ما در قواعد حاکم بر اپلیکیشن‌های فیسبوک احاطه خواهیم شد.»

Image
مارک زوکربرگ، موسس و رییس فیسبوک

درباره «فنون تشدید شده بازجویی» (همان شکنجه) که شامل «غرق مصنوعی» هم می شود، هیدن مدعی شد که به شخصه در دوران ریاستش بر سیا فقط یک بار مجوز آن را داد، که همان یک بار هم جواب نداد! او اما بلافاصله اضافه کرد که «مجموعه» فنون کاربردی(شکنجه) از 13 به 6 کاهش یافت(در دوره ریاست او بر سیا) و بازجویان بر این باور بودند که اگر این کاهش اتفاق نمی افتاد، می توانستند اطلاعات لازم را به دست بیاورند: «آیا این (شکنجه) محکوم به شکست بود یا شکست آن به خاطر کافی نبودنش بود؟»

Image

رییس اسبق سیا و آژانس امنیت ملی ایالات متحده درباره «کشتن هدفمند» (کشتن به وسیله عملیات پهپادی) توسط سیا در زمان ریاستش گفت که آن را موجه می دانست، چرا که آمریکا در جنگ بود. او یادآور شد که انگستان هم با کشتن تروریست داعشی بریتانیایی، «جان جهادی»، به صف استفاده کنندگان از این روش پیوسته است.

Image

این مقام صاحب نام امنیتی آمریکا درباره عملیات تروریستی در بروکسل و پاریس هم مدعای خاص خود را دارد. به عقیده او اسلام وارد بحرانی شده که مسیحیت در قرن 17 با آن روبه رو شده بود، " ما (غربی‌ها) هدف نیستیم، خسارت جانبی (این بحران) هستیم. آن چه در پاریس و بروکسل رخ داد یک «نشت» (بحران داخلی به بیرون) بود."

از او درباره عقاید جنجال برانگیز دانلد ترامپ هم سوال شد و او پاسخ داد که عقاید ترامپ به «امنیت» آمریکا ضربه زده است:

«روایت جهادی‌ها این است که یک دشمنی نامیرا میان اسلام و دنیای مدرن وجود دارد، پس وقتی ترامپ می گوید که همه آن‌ها (مسلمین) از ما نفرت دارند، از روایت جهادی ها استفاده می کند. ترامپ برای ویدیوهای تبلیغاتی داعش خوراک فراهم می کند.»

منابع:


http://www.theguardian.com/world/2016/m ... than-in-us

https://www.rt.com/uk/344884-ex-cia-chief-british

/ http://www.huffingtonpost.com/entry/mic ... cf7ad53d08
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

فیس بوک، عکس زن فلسطینی را حذف کرد

پستتوسط pejuhesh232 » يکشنبه اکتبر 09, 2016 12:05 am

فیس بوک، عکس زن فلسطینی را حذف کرد


Image

شفقنا زندگی-مدیریت فیس بوک، مطلبی تاریخی دربارۀ یک زن فلسطینی را حذف کرد.

به گزارش شفقنا ازالعالم، یکی از کاربران فیس بوک، با انتشار عکس زنی فلسطینی، نوشت: سنّ این زن فلسطینی، بیش از عمر رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

در پی بازنشر گستردۀ این پست، فیس بوک که حرف و حدیث دربارۀ صهیونیستی بودن آن بسیار است؛ اقدام به حذف این مطلب کرد.

مدیریت فیس بوک در توجیهِ اقدام غیرحرفه ای خود مدعی شد که این مطلب، محتوایی نژادپرستانه دارد!

عکسِ حذف شده، مربوط به “فاطمه علی سالم ابوحوشیه”، است که در سال 1910 در منطقه قطنۀ فلسطین به دنیا آمد.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

کلاهبرداری میلیونی یک زن در فضای مجازی به نام زلزله زدگان

پستتوسط najm134 » سه شنبه فبريه 06, 2018 11:33 pm

کلاهبرداری میلیونی یک زن در فضای مجازی به نام زلزله زدگان

مرد خیر وقتی تصمیم گرفت سرپرستی تعدادی کودک زلزله زده را به عهده بگیرد هرگز تصور نمیکرد در دام زنی کلاهبردار در فضای مجازی گرفتار شود. تحقیقات پلیس برای شناسایی کلاهبردار میلیونی ادامه دارد.
«خبرجنوب» نوشت: چندی پیش مردی با مراجعه به دادسرای شیراز گفت: «پس از وقوع زلزله در کرمانشاه تصمیم گرفتم برای کمک به ساکنان آنجا، سرپرستی تعدادی دختر که خانوادههای خود را در زلزله از دست داده بودند، بهعهده بگیرم و در تامین مخارج زندگی کمکشان کنم.

برای انجام این کار در فضای مجازی آگهی دادم. پس از مدتی زنی از طریق تلگرام با من تماس گرفت و خود را فردی زلزلهزده معرفی کرد. او به بهانههای مختلف از جمله خرید کفش، تهیه بلیت هواپیما برای خروج از کرمانشاه و تامین مایحتاج زندگی و تعمیر خانه مبلغ 20 میلیون و 360هزار تومان از من گرفت. پس از مدتی متوجه تناقض در حرفهایش شدم و فهمیدم نهتنها زلزلهزده نیست؛ بلکه ساکن مشهد است و از من کلاهبرداری کرده است.»با ثبت این شکایت، بازپرس پرونده دستور پیگیری و شناسایی متهم را صادر کرد. ماموران پلیس فتا در نخستین گام به بانک مورد نظر در مشهد مراجعه کردند و از طریق شماره حساب، آدرس متهم را به دست آوردند، اما پس از بررسی مشخص شد چنین آدرسی وجود خارجی ندارد. تحقیقات برای دستگیری متهم همچنان در جریان است.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

سی‌ان‌ان: فیسبوک به نسل‌کشی مسلمانان میانمار کمک می‌کند

پستتوسط najm134 » چهارشنبه مه 16, 2018 5:41 am

سی‌ان‌ان: فیسبوک به نسل‌کشی مسلمانان میانمار کمک می‌کند

سی‌ان‌ان در گزارشی به کارکرد شبکه اجتماعی فیسبوک در دامن زدن به خشونت مذهبی و قومی در میانمار پرداخته است.

به نقل از سی‌ان‌ان، درحالیکه ۸۷ میلیون کاربر عمدتاً غربی نگران این هستند که چطور فیسبوک اطلاعاتشان را به ستاد انتخاباتی ترامپ فروخته، در سوی دیگر دنیا و در میانمار، فیسبوک به کمک خبرنگاران، واعظان بودایی و همچنین عوامل دولتی آمده تا بدترین شکل از نسل‌کشی علیه مسلمانان روهینگیا ترتیب داده شود.

برخلاف ادعاهای فیسبوک، این شبکه اجتماعی هیچ موفقیتی در کاهش نفرت مذهبی علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار نداشت است. درحقیقت فیسبوک بعنوان اصلی‌ترین و بهترین میزبان برای سخنرانی‌های نفرت‌انگیز و اعمال خشونت‌های بی‌حدوحصر در میانمار است.

فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی با انتشار آزادانه تصاویر جعلی، کارتون‌های ضداسلامی و اخبار دروغ، اکنون بعنوان یاری‌رسان نسل‌کشی در میانمار مطرح شده‌اند.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

کلاهبردارانی که در کمین حساب‌های بانکی شما هستند

پستتوسط najm134 » دوشنبه جولاي 16, 2018 6:44 pm

کلاهبردارانی که در کمین حساب‌های بانکی شما هستند



پاسخ ندادن به هرگونه پیام یا تماس ناشناس بهترین گزینه برای جلوگیری از کلاهبرداری است.

به گزارش مشرق، دنیای اینترنت و مخابرات با همه مزایای روز افزونش خطرات زیادی را هم با خود دارد، کلاهبرداران اینترنتی و تلفنی همه جا در کمین هستند، آنان با ترفندهای مختلف از سادگی برخی مردم سوء استفاده می کنند و با گرفتن اطلاعات فردی یا رمز کارت، حساب بانکی آنان را خالی می کنند.


طالع بینی اینترنتی کلاهبرداری از آب درآمد
تلاش برای کلاهبرداری از بیمه با ایجاد حریق یک میلیاردی


الو سلام خوب هستید، تبریک می گویم، من از دفتر زیارتی مزاحم شما می شوم. شما برنده نخستین مسابقه قرعه کشی ما در فصل تابستان شده اید، مطرح کردن این گونه مسائل گوشه کوچکی از ترفندهای کلاهبرداران برای جلب اعتماد و در نهایت تخلیه حساب های بانکی مردم است.

عده ای از کلاهبرداران حرفه ای نیز با به دست آوردن اطلاعات شخصی از قبیل شماره عابربانک، کد ملی، شماره شناسنامه و هر گونه اطلاعات فردی از طریق تماس های تلفنی برای مخاطب خود جلب اعتماد کرده و اقدامات خویش را برای سوء استفاده و کلاهبرداری در یک زمان چند روزه زمینه چینی می کنند.


افراد سودجو که این روزها مانند انواع سبک های دنیای هالیودی و بدون حضور فیزیکی و هرگونه رویت فردی اقدام به کلاهبرداری می کنند در اولین مرحله سعی بر جلب اعتماد مخاطب خود کرده و در همان تماس اول با دادن وعده هایی موجب ایجاد اعتماد و خوشحالی فرد مخاطب می شوند.


مریم السادات حسینی که در تماس تلفنی با ایرنا خودش را خانه دار معرفی کرد، از جمله افرادی است که مورد سوء استفاده مالی این نوع کلاهبرداران قرار گرفته است. او می گوید: حدود ساعت ۱۱ صبح یکی از روزهای تابستان که مشغول کار در منزل بودم با گوشی همراه من تماس گرفته شد و خانمی در آن طرف خط با خوشرویی و برخورد بسیار خوبی خبر از برنده شدن من در قرعه کشی و اعزام به سفر کربلا را نوید داد.


من نیز که سالها در انتظار چنین سفری بودم و در پوست خودم نمی گنجیدم، با تشکر و قدردانی از خانم تماس گیرنده به وی گفتم این قرعه کشی بر چه اساسی انجام گرفته که به نام من این سفر رقم خورده است.


صدایش گرفته بود و گریه می کرد و مرب تکرار می کرد که چه اشتباهی کردم، می گفت: به مردم بگوید تا آگاه شوند و به هر شخصی یا تماس تلفنی اعتماد نکنند.


حسینی می گفت: وضع مالی مان خوب نیست اما تنها آرزوی چند ساله من سفر به کربلا و عتباب بود که کلاهبرداران از این نیت من آگاه شدند. آنان در مدت چند روز آن قدر در ساعات صبح با من تماس گرفتند و اعتماد مرا جلب کردند تا برای ثبت نام اولیه و اعزام به کربلا رمز دوم حساب بانکی مرا گرفتند و از طریق این رمز حساب بانکی مرا خالی کردند و پس از آن برای همیشه ارتباط من با آنها قطع شد.


یکی دیگر از شهروندان خود را احمد معرفی کرد و گفت که قربانی پیامک تبلیغاتی شده است.او گفت: پس از دریافت این پیامک که مدعی برنده شدن من در قرعه کشی بود، فریب خوردم و رمز دوم کارت بانکی ام را به دادم و بعد متوجه شدم که حساب بانکی من خالی شده است. البته به یکی از کلانتری های سطح شهر تهران مراجعه کرده ام اما نمی دانم شکایت من به نتیجه می رسد یا نه.


وی که جوانی حدود ۲۴ ساله به نظر می رسید عنوان کرد از طریق دریافت پیامک وارد یک چرخه کلاهبرداری شده و ظرف چند دقیقه مقدار زیادی از حساب بانکی وی از طریق اینترنت به سرقت رفته است.

* اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید


سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا با هشدار به مردم در خصوص حفظ و نگهداری اطلاعات فردی به خصوص حساب های بانکی و رمز دوم آن گفت: عموما افرادی که در فضای مجازی باعث ایجاد حفره برای نفوذ کلاهبرداران و دستیابی آنان به اطلاعات شخصی می شوند مورد دستبرد همان افراد شیاد قرار می گیرند.

Image
وی اظهار داشت: فضای مجازی بسیار حساس تر از باز ماندن در منزل یا خودرو است زیرا در فضای اینترنتی بدون حضور و رویت شخص کلاهبردار ممکن است بخش عمده ای از سرمایه زندگی برای همیشه از دست شما خارج شود.

* کلاهبرداران از تلفن اینترنتی فاقد هویت استفاده می کنند


وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کلاهبرداران برای رسیدن به اهداف خود از طریق خط های تلفن فاقد هویت، اینترنتی یا توریستی استفاده می کنند و در اولین مرحله سعی بر اعتمادسازی برای مخاطب خود دارند.


به گفته وی، برنده شدن مخاطب در یک مسابقه تلفنی، خرید از بازار، قرعه کشی فصلی یا اعزام به یک سفر زیارتی با نازلترین قیمت از جمله ترفندهایی است که کلاهبرداران برای به دام انداختن افراد متخلف از آن استفاده می کنند.


معاون اجتماعی پلیس فتا تاکید کرد: همه هم و غم کلاهبرداران در اولین تماس یا ارسال پیامک، اخذ اطلاعات فردی و جلب اعتماد مخاطبان است. مردم باید با هوشیاری و دقت کامل به هیچ عنوان به این گونه ارتباطات پاسخ ندهند.


سرهنگ پاشایی خاطر نشان کرد: مردم باید آگاه و هوشیار باشند زیرا کلاهبرداران در کمین هستند. برای تخلیه حساب های بانکی هیچ نیازی به حضور فرد صاحب حساب به پای دستگاههای ATM نیست و همزمان با به دست آوردن اطلاعات فردی و به خصوص رمز دوم به کلاهبرداری اقدام می کنند.


وی افزود: پاسخ ندادن به هرگونه پیام یا تماس ناشناس بهترین گزینه برای جلوگیری از کلاهبرداری است. برخی از کلاهبرداران نیز مردم را با ترفندهای مختلف به پای دستگاههای ATM کشانده و با استفاده شخص صاحب حساب از طریق زبان انگلیسی به کلاهبرداری اقدام و حساب وی را خالی می کنند.


سرهنگ پاشایی تاکید کرد: تغییر رمزهای دوم و رمز اینترنتی به صورت دوره ای از دیگر مواردی است که مانع سوء استفاده و سرقت کلاهبرداران از سرمایه های مردم می شود.


وی اظهار داشت: مردم سعی کنند در هنگام تغییر رمز از حروف، عدد و علامت های خاص برای رمزگذاری استفاده کنند تا افراد فرصت طلب نتوانند به راحتی به اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا کنند.


این مقام مسئول نیروی انتظامی تصریح کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد خاص و مشکوک مراتب را از طریق سامانه پلیس فتا و شماره ۱۱۰ اطلاع رسانی و ثبت گزارش کنند و علاوه بر آن نی زاز خدمات مشاوره ای پلیس بهره مند شوند.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

بعدي

بازگشت به آلوده شناسى


Aelaa.Net