آلودگي دارويي (طب شيميائي)

مديران انجمن: najm134, najm134, najm134

آلودگي دارويي (طب شيميائي)

پستتوسط najm134 » شنبه فبريه 27, 2010 9:19 am

عناوين گزارشاتي كه تا كنون در اين باره منتشر شده است: داروهاي ضدسرفه كودكان را به اورژانس مي‌كشاند - ‌استامينوفن مهلك كبد كودكان - مسکّن نخوريد، بسيار ضرر دارد - اكثر قرصهاي لاغركننده با مواد مخدر تهيه مي‌شود - وزير بهداشت: آنتي‌بيوتيك عوارض سرماخوردگي را تشديد مي‌كند
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

آلودگي دارويي (طب شيميائي)

پستتوسط najm134 » شنبه آپريل 03, 2010 9:58 am

اكثر قرصهاي لاغركننده با مواد مخدر تهيه مي‌شود
اكثر قرص‌هاي لاغركننده كه در بازار با اشكال و قيمتهاي مختلف به فروش مي‌رسد، با مواد مخدر تهيه مي‌شود. دكتر"فرزاد قشلاقي" متخصص پزشكي قانوني و مسموميتها در گفتگو با ايرنا افزود: اين قرصها كه بيشتر از ماده مخدر" آمفتامين" تهيه مي‌شود داراي خاصيت ضد گرسنگي است. وي اضافه كرد: وجود اين ماده مخدر باعث مي‌شود كه فرد احساس گرسنگي نكند و به مرور زمان لاغر شود. وي با هشدار به مصرف‌كنندگان بخصوص بانوان گفت: قرص‌هاي " روان گردان" يا " اكستاسي " كه عواقب بسيار بدي از نظر ادراكي و حسي براي مصرف‌كننده به همراه مي‌آورد، از همين ماده مخدر "آمفتامين " تهيه مي‌شود. وي افزود: مصرف اين قرصها در نهايت به دليل وجود ماده مخدر در آن، مصرف كننده را لاغر، وابسته و در نهايت معتاد به اين قرصها مي‌كند. قشلاقي، تنها راه درمان چاقي را ورزش كردن و مراجعه به پزشك متخصص اعلام كرد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

آلودگي دارويي (طب شيميائي)

پستتوسط najm134 » شنبه آپريل 03, 2010 10:01 am

وزير بهداشت: آنتي‌بيوتيك عوارض سرماخوردگي را تشديد مي‌كند
افرادي كه به اين بيماري مبتلا هستند وظيفه دارند نكات بهداشتي را رعايت كنند، از دست دادن و روبوسي با ديگران پرهيز كنند، جلوي عطسه خود را بگيرند . وزير بهداشت گفت: در اكثر موارد آنتي بيوتيك درمان بيماري سرماخوردگي نيست و نه تنها اين بيماري را درمان نمي‌كند بلكه عوارض آن را تشديد مي‌كند، در هر كدام از ذرات عطسه نيز هزاران ويروس وجود دارد كه تا مدت‌ها بيماري‌زا هستند. كامران باقري لنكراني در حاشيه ديدار با صالح مكي، وزير بهداشت اريتره در جمع خبرنگاران، افزود: شيوع سرماخوردگي، طبيعت اين ايام است اما رعايت دو، سه نكته براي پيشگيري از شيوع بيشتر اين بيماري و كنترل آن ضروري است، اول از همه اينكه مردم بايد بدانند، آنتي بيوتيك درمان سرماخوردگي نيست و عوارض آن را تشديد مي‌كند.
وي اضافه كرد: درمان اصلي سرماخوردگي استراحت و استفاده از مايعات است، البته در برخي موارد استفاده از داروهاي مسكن علامتي هم تسكين دهنده است اما درمان با آنتي بيوتيك در اغلب موارد براي سرماخوردگي موجب افزايش طول مدت بيماري و مقاوم شدن ميكروب‌ها عليه بيماري‌ها در بدن مي‌شود و عوارض اين بيماري را بدتر و درمان آن را سخت تر مي‌كند.
وي گفت:‌ من گاهي كه با همكاران پزشك صحبت مي‌كنم به آنها مي‌گويم چرا شما كه مي‌دانيد سرماخوردگي يك بيماري ويروسي است، براي درمان آن آنتي بيوتيك تجويز مي‌كنيد، آنها اعلام مي‌كنند كه مردم از ما مي‌خواهند و از طرف بيماران تحت فشار قرار مي‌گيريم البته اين عذر قابل قبولي نيست. وزير بهداشت اضافه كرد: با اين حال براي رفع اين معضل نيازمند ارتقاء دانش و سطح فرهنگ مردم هستيم، مردم بايد بدانند كه سرماخوردگي مساوي مصرف آنتي بيوتيك نيست، بلكه در بيشتر وقت‌ها مي‌تواند مضر هم باشد. باقري لنكراني گفت: نكته ديگر بحث‌هاي پيشگيري از سرماخوردگي است، مصرف ميوه به خصوص مركبات در اين ايام بروز اين بيماري را كاهش مي‌دهد، پوشش مناسب و پوشاندن لباس گرم براي بچه‌ها ضروري است، كساني كه سرما خورده‌اند نيز با رعايت نكات بهداشتي نقش مهمي در كاهش اين بيماري دارند. وي افزود: مردم بايد مراقب باشند كه ترشحات تنفسي كه در فضا پخش مي‌شود در يك لحظه هزاران ذره را در فضا پخش مي‌كند و هر كدام از اين ذره‌ها حاوي هزاران ويروس است كه تا مدت‌ها چسبندگي دارند و مي‌توانند افراد ديگر را مبتلا كنند. وي گفت: افرادي كه به اين بيماري مبتلا هستند وظيفه دارند نكات بهداشتي را رعايت كنند، از دست دادن و روبوسي با ديگران پرهيز كنند، جلوي عطسه خود را بگيرند. وي اضافه كرد: همه مردم بايد هنگام ورود به خانه دست و صورت به خصوص دست‌هاي خود را با آب و صابون بشويند تا اگر در اتوبوس يا تاكسي دستشان با ذره چسبيده شده برخورد كرده باشد، پاك شود. وي درباره شيوع مسموميت با گاز مونوكسيد كربن در فصل زمستان نيز توضيح داد: من فعلاً آماري از موارد بروز اين بيماري ندارم اما همين ديشت در بازديدي كه از بيمارستان امام حسين (ع) داشتيم 2 بيمار مسموم شده با گاز مونوكسيد كربن را آورده بودند كه تحت درمان بودند. وي گفت: هر چه هوا سرد مي‌شود ميزان مسموميت با اين گاز بيشتر و اوضاع نگران‌تر مي‌شود، البته تقريباً تمام اين مسموميت‌ها قابل پيشگيري است، اگر از بخاري‌هاي با دودكش مناسب استفاده شود، در فضاي بسته پاركينگ براي گرم شدن خودرو استفاده نشود يا از ذغال نيم سوخته استفاده نشود اين مسموميت‌ها كاهش مي‌يابد.
وزير بهداشت افزود: با صحبتي كه با دوستانمان در صدا و سيما داشتيم قرار شده كه اطلاع رساني و آگاهي بخشي در اين باره در رسانه ملي گسترده‌تر شود.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

آلودگي دارويي (طب شيميائي)

پستتوسط najm134 » شنبه آپريل 03, 2010 10:05 am

داروهاي ضدسرفه كودكان را به اورژانس مي‌كشاند
در فصل‌هاي مختلف، كم نمي‌بينيم كودكاني را كه ناچارند با عفونت‌هاي تنفسي دست و پنجه نرم كنند؛ دائم سرفه مي‌كنند، بيني‌شان گرفته است، ترشح دارد و به همين دليل خوب نمي‌توانند نفس بكشند؛ غذا بخورند و حتي بازي و تفريح كنند. والدين، در اين جور مواقع، داروهاي سرماخوردگي و ضدسرفه شيميائي را به زور هم شده، به كودكانشان مي‌خورانند.
غافل از اين كه مصرف اين داروها ممكن است موجب خطرهايي براي آنها شود. چنان‌كه گزارش هفته گذشته مركز كنترل و پيشگيري از بيماري‌هاي آمريكا نشان داده است كه در سال گذشته تنها در اين كشور، كار بيش از ۷ هزار كودك به‌دليل استفاده از اين داروها به اورژانس كشيده شده است. به گزارش خبرگزاري فرانسه، در مطالعه‌اي كه اين مركز روي موارد مراجعه به اورژانس انجام داده است، مشخص شده كه اين ۷ هزار كودك، از داروهاي دكونژستانت، آنتي‌هيستامين‌ها، داروهاي موسوم به ضدسرماخوردگي و مهاركننده‌هاي سرفه، استفاده كرده‌اند.
سن بحراني و حساس براي مصرف اين داروها، سن زير ۲ سال بوده، چنان‌كه سركوب مركز تنفس در اين كودكان، به اضافه خواب‌آلودگي و ناهشياري اين كودكان، موجب اشكال در تنفس آنها و به وجود آمدن خطر مرگ در آنها شده است.
در گزارش نتايج اين مطالعه آمده است: از كل كودكان زير ۱۱ساله مراجعه‌كننده به اورژانس، كودكان ۲ تا ۵ ساله، ۶۴ درصد كساني را تشكيل مي‌دادند كه از اين داروها استفاده كرده بودند. همچنين بررسي‌ها نشان داده است كه بيش از ۸۰ درصد كودكاني كه به علت عوارض جانبي اين داروها به اورژانس مراجعه كرده بودند، دارو را بدون نظارت پزشك، مستقيما تهيه و مصرف كرده بودند. داروهاي ضدسرماخوردگي و ضدسرفه، در فهرست داروهاي بدون نياز به نسخه قرار دارند و هر كس مي‌تواند شخصا به داروخانه مراجعه كند و آنها را خريداري كند؛ امري كه باعث ناآگاهي والدين از عوارض جانبي اين داروها و موارد مصرف واقعي آن مي‌شود. كارشناسان معتقدند يا بايد اين داروها، به‌خصوص براي كودكان كم‌سن‌وسال، از فهرست بدون نياز به نسخه خارج شود، يا اين كه به والدين در مورد عوارض و شرايط مصرف آنها، آموزش كافي داده شود. برخي ديگر از كارشناسان، به استناد مطالعات پژوهشي انجام شده روي اين داروها، معتقدند اصولا بايد مصرف اين داروها را براي كودكان ممنوع كرد. به‌عنوان مثال، چند ماه پيش، پانلي متشكل از متخصصان كودكان و داروسازان و كارشناسان بهداشتي تشكيل شد كه در آن همه شركت‌كنندگان، به اتفاق درباره مصرف اين گونه داروها كه اكثراً شامل داروهاي ضدسرماخوردگي كودكان هستند، هشدار دادند. محققان شركت‌كننده در اين پانل، از سازمان غذا و داروي آمريكا خواسته‌اند مجوز مصرف اين داروها را براي كودكان زير ۶ سال لغو كند. به گفته يكي از اين متخصصان كه اپيدميولوژيستي از دانشگاه پنسيلوانياست، اطلاعات موجود نشان مي‌دهد اين داروها چندان فايده‌اي در بهبود علائم بيماري كودكان ندارد و مصرف آنها هيچ توجيه منطقي ندارد.

داروهاي سالم: مطالعاتي نيز روي برخي درمان‌هاي خانگي انجام شده كه برتري اين نوع درمان‌ها را بر درمان‌هاي دارويي خطرناك، تأييد مي‌كنند. مثلا چند هفته پيش محققاني از كشور جمهوري چك، نوعي اسپري با استفاده از آب اقيانوس تهيه كردند كه مي‌توانست علائم احتقاني كودكان مبتلا به سرماخوردگي را تا حد قابل‌قبولي كاهش دهد. اين، نشان مي‌دهد كه توصيه پزشكان، مبني بر شستشوي مجاري تنفسي با آب و نمك مي‌تواند به سادگي و بدون كمترين هزينه يا عوارضي، به پاك شدن اين مجاري و تنفس بهتر كودكان كمك كند.

تذكر: مبادا كسي اين كزارش را به كشور امريكا مربوط بداند و محل خودش را مستثنى بداند، اكر كشور بيشرفته اى به جنين عوارضي مبتلاست؛ كشورهاى جهان سوم كه از الكوهاي امريكايي در طبابت تبعيت مي كنند بيشتر كَرفتار آن هستند، ولى جون كسي به فكر نيست و يا خيلي خودباخته طب رايجند ارتباط اين حوادث را نمي فهمند، همجنين در بعضي آنها مرسوم نيست كه ضعفهاي سيستم علمي و مديريتي خود را نقد كنند، و آمار ضعفهاى سيستم خود را نمي دهند، بلكه اشكالات احيانا كشف شده را نيز فورا تكذيب مي كنند، و فقط روي "بالندكَي و افتخار" تاكيد مي شود.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

آلودگي دارويي (طب شيميائي)

پستتوسط najm134 » شنبه آپريل 03, 2010 10:07 am

‌استامينوفن مهلك كبد كودكان
بسياري از والدين فكر مي‌كنند استامينوفن مسكن بي‌خطري است كه مي‌توان آن را براي تسكين درد كودكان به جاي مسكن‌هايي مانند آسپيرين به كار برد.
آسپيرين در كودكان و نوجوانان (افراد زير ۱۸ سال) ممنوعيت مصرف دارد، چرا كه مصرف آسپيرين در موارد نادري در كودكان و نوجوانان باعث عارضه مغزي نادر اما مرگباري به نام سندروم راي مي‌شود.
استامينوفن به اشكال مختلف قرص، شربت، قطره در بسياري از داروهاي مسكن و تب بر كه با نام هاي مختلف فروخته مي شوند و اغلب بدون نسخه پزشك قابل تهيه هستند وجود دارد. اما استامينوفن آنقدرها هم كه ما فكر مي كنيم بي خطر نيست. استامينوفن مي‌تواند باعث آسيب به كبد شود و حتي به نارسايي آن بينجامد. بنابر اين بايد هنگام مصرف استامينوفن ضرورت مصرف آن را دقيقاً رعايت كرد و اين امر به خصوص در مورد كودكان اهميت بيشتري دارد چرا كه آنها به اثرات وخيم استامينوفن حساسيت بيشتري دارند.
در مصرف استامينوفن اين نكته‌ها را رعايت كنيد:
استامينوفن دارو نيست و مسكن است و فقط بخاطر بي تابي شما تجويز شده است لذا فورا مصرف نكنيد به قدر ضرورت مصرف كنيد و دستورات مربوط را دقيقاً رعايت كنيد. هيچ گاه دوز مصرفي را دو برابر نكنيد. حواستان جمع باشد كه ساير افرادي كه مراقبت كودك را به عهده دارند قبلاً همين دارو را به او نداده باشند. داروها را در زمان‌هاي توصيه شده به كودك بدهيد. اگر يك وعده را فراموش كرديد، وعده بعدي را دو برابر نكنيد. هميشه همه داروها را از دسترس كودكان دور نگه داريد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

آلودگي دارويي (طب شيميائي)

پستتوسط najm134 » شنبه آپريل 03, 2010 10:09 am

مسکّن نخوريد، بسيار ضرر دارد
آسپيرين، ايبوپروفن و استامينوفن ممکن است فشار خون را بالا ببرند، بنابراين خطر بيماري قلبي را در مردان افزايش دهند. ميليون‌ها نفر هر روز براي درمان سردرد، التهاب مفاصل (آرتريت)، دردهاي عضلاني و سايرها دردهاي بدني از اين قرص‌هاي مسکن استفاده مي ‌کنند.
به گزارش رويترز، داروهاي مسکني که در روز تعداد بسياري از آنها توسط مردم سراسر دنيا مصرف مي شود، از عوامل بالا رفتن فشار خون در افراد و همچنين بروز بيماري هاي قلبي در مردها هستند.
پژوهشگران در يک تحقيق فشار خون 16000 مرد را براي مدت 4 سال بررسي کردند.
مرداني که شش يا هفت روز هفته استامينوفن (پاراستامول) مصرف مي ‌کردند، نسبت به مرداني که اين دارو را مصرف نمي ‌کردند با احتمال 34 درصد بيشتر فشار خون بالا داشتند.
در مورد آسپيرين و مسکن‌هاي شبه ‌آسپيريني يا داروهاي ضد التهابي غير استروئيدي(NSAIDs) مانند ايبوپروفن و ناپروکسن نيز يافته‌هاي مشابهي بدست آمد.
ميزان مصرف داروهاي آسپيريني هم در بالا بردن فشار خون نقش داشت. مرداني که بيش از 15 عدد از اين قرص‌ها را درهفته مصرف مي ‌کردند، 48 درصد بيشتر در معرض فشار خون بالا بودند.

داروهاي شبه‌ آسپيريني هم بر توانايي عروق در گشاد شدن اثر مي گذارند و هم باعث تجمع سديم در بدن مي ‌شوند( دو عاملي که مي ‌تواند باعث بالا رفتن فشار خون شود). اين تحقيق نشان مي دهد مرداني که امروزه تعداد بيشتري مسکن نسبت به گذشته مصرف مي کنند، خطر بيشتري در مورد مشکلات قلبي از جمله حملات قلبي براي آنان پديد آمده است.
البته دکتر کورهان يکي از محققان دخيل در اين بررسي ياد آوري مي ‌کند مرداني که به توصيه ي پزشک براي کاهش خطر حمله ي قلبي و سکته ي مغزي روزي يک قرص آسپيرين مي ‌خورند، نبايد مصرف آن را قطع کنند، چرا که در اين مورد منافع آسپيرين بر مضرات آن برتري دارد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

مجوز رسمی به فراورده های خوکی بعد از پخش خبر الودگی و جمع آو

پستتوسط إشراف » پنج شنبه سپتامبر 05, 2013 8:35 am

بسمه تعالی


دکتر رضا منتظر:
بعد از مدتها مجددا مجبور شدم قلم به دست شوم تا بلکه بتوانم برای رفع ابهامی که برایم مطرح شده است از شما کمک بگیرم
خاطر مبارکتان باشد فروردین ماه سال گذشته خبری مبنی بر توزیع یک داروی حرام با منشاء خوکی با مجوز وزارت بهداشت بر روی سایت خبرگزاری ها قرار گرفت و خرداد ماه همان سال اعلام شد که دارو از چرخه توزیع جمع آوری شده است.
تصوير
ماه گذشته بیماری به من مراجعه کرد. وقتی داروهایی که مصرف می کرد را دیدم با کمال تعجب چشمم به این دارو افتاد. بیمار اظهار داشت که دارو را با تجویز یکی از پزشکان از داروخانه خریده است. هفته پیش به داروخانه ای رفتم و در آنجا هم دیدم دارو در همان ویترین جلوی چشم قرار دارد. موضوع را مطرح کردم. رییس داروخانه گفت که دارو مجددا مجوز توزیع گرفته است.

این هم از مجوز سازمان غذا و دارو:
تصوير

حالا شما بفرمایید چه اتفاقی افتاده است:

1- حرمت خوک به پایان رسیده و حلال شده

2- دارو از اول هم حلال بوده و دشمنان اسلام و مسلمین جوسازی کرده بودند

3-دارو حلال بوده و اشتباه روی جعبه آن نوشته بودند منشاء خوکی دارد

4- داروی حرام جمع آوری شده و شرکت وارد کننده سفارش داده تا دوستان خارجی تحریم کننده ما نوع حلالش را برایمان بسازند

5- دارو همان داروست ولی در این یکساله استحاله پیدا کرده و حلال شده

6- دارو الان هم حرام است و قرار شده تا فقط در اختیار اقلیتهای مذهبی قرار گیرد

7- خبرگزاری ها بیخود کردند که از همان اول این خبر را منتشر کردند

باسخ: شبکه ای که بر سیستم مسلط است نه تنها معتقد نیست بلکه فاسد است و عمدا قصد ترویج و بخورد مردم دادن حرام را دارد
این بخشی براد از درون فروپاشی مملکت با عنوان دینی است
إشراف
Site Admin
 
پست ها : 52
تاريخ عضويت: دوشنبه ژانويه 25, 2010 11:00 am

بهانه براى زير سؤال بردن كلي داروهاي گياهي

پستتوسط pejuhesh232 » يکشنبه جولاي 13, 2014 12:46 pm

آميختن مواد شيميايي با گياهي - عرضه داروهاى گياهي نما = بهانه متصديان داروي شيميايي براى زير سؤال بردن كلي داروهاي گياهي و عطاريها


به گزارش گروه اجتماعی مشرق، تحقيقات انجام شده در مرکز تحقيقات پزشکي قانوني طي 2 سال نشان داده است که متاسفانه برخي داروهايي که عطاري‌ها به عنوان داروي100 درصدگياهي عرضه مي کنند،حاوي موادشيميايي و مرگ آور است وصرفا با زردچوبه وانيسون رنگ وبوي گياهي به آن ها داده مي شود .

آناليز دقيق داروهاي عرضه شده توسط عطاري ها

دکتر محمودخدادوست معاون طب سنتي وزارت بهداشت با اعلام اين مطلب افزود: نتايج تحقيقاتي که در سال هاي 91و92 بابررسي و آناليز برخي داروهاي گياهي عرضه شده در عطاري ها انجام شد، نشان داد که به طور عمده داروهايي که با عنوان داروي 100درصد گياهي و با عناويني همچون داروي ترک اعتياد و... به فروش مي رسد، اساسا حاوي ترکيبات مخدر مانند ترامادول ،مورفين ،مسکن و... است و صرفا با ترکيب شدن با موادي از جمله زردچوبه وانيسون رنگ وبوي گياهي گرفته است.

وي ادامه داد: درجريان اين کارتحقيقي که طي 2سال اخيرانجام شد،روي داروهاي چاقي ولاغري،ضدفشارخون و چربي نيز آناليزهاي دقيقي را انجام داديم و نتيجه بررسي هاي ما نشان داد که اين دارو ها نيزکه باعنوان داروي 100درصد گياهي به فروش مي رسد، حاوي ترکيبات شيميايي خطرناکي مانند آمفتامين و کورتون است که مي تواند براي سلامتي مضر باشد. در واقع اين مراکز دارو هاي حاوي آمفتامين را براي درمان چاقي وداروهاي حاوي کورتون را براي در مان لاغري به افراد عرضه مي کردنددر حالي که مصرف هر يک از اين دارو ها عوارض زيادي دارد.

به اذعان مسئولان اتحاديه صنف عطاران ،بسياري از عطاري هادر کشور مجوز ندارند

معاون وزير بهداشت با اعلام اين که بنا به اذعان مسئولان اتحاديه صنف عطاران، بسياري از عطاري هادر کشور مجوز ندارند، تصريح کرد : متاسفانه درصد بالايي از اين تخلفات از جمله فروش داروهاي بي نام و نشان ومرگبار توسط همين عطاري هاي غير مجاز که تعدادشان کم هم نيست ،انجام مي شود . وي به مردم توصيه اکيد کرد که از مصرف دارو هاي ترکيبي بي نام ونشان که مجوز وزارت بهداشت روي آن ها درج نشده است، به طور جدي خودداري کنند.

خدادوست ادامه داد : دارو هاي بي نام ونشاني که برخي عطاري ها عرضه مي کنند ترکيبات نامعلومي دارد و از اين حيث مصرف آن ها ريسک بالايي دارد و به هيچ وجه توصيه نمي شود. خدادوست درباره نحوه نظارت بر عطاري ها گفت: عطاري ها زيرنظر اتحاديه عطاري ها و وزارت صنعت فعاليت مي کنند اما با توجه به اين که فعاليت آن ها با حوزه سلامت مرتبط است و اقدام به توزيع گياه دارويي و يا دارو مي کنند وزارت بهداشت وظيفه دارد نسبت به نحوه عملکرد آن ها ورود کند.

داروهاي ضدچاقي حتي عوارضي مانند کما داشته است

وي با بيان اين که در حال حاضر آماردقيق افرادي که با مصرف دارو هاي گياهي غير مجاز دچار عارضه يا فوت شده اند در سازمان پزشکي قانوني وجود ندارد ،تصريح کرد :اما با ارزيابي داروها به اين نتيجه رسيديم که داروهاي ضدچاقي حاوي ترکيبات آمفتامين بوده و عوارضي چون به کما رفتن هم داشته است ، داروهاي ضدلاغري نيز داراي کورتون بوده و داروهاي ترک اعتياد نيز مواد مخدر و مسکن داشته است.

عطاري ها حق ندارند دارو توزيع کنند

به گفته معاون طب سنتي وزير بهداشت ،عطاري ها بايدتنها گياه مفرده و تک گياه را توزيع کنند که البته خود آن هم ضابطه هايي دارد که وارد بحث بسته بندي عاري از قارچ و ميکروب آن نمي شويم چرا که بعضي از همين مفردات گياهي سمي است و بايد بر توزيع آن ها نظارت کرد و عطاري ها حق ندارند دارو توزيع کنند، چون دارو چه گياهي و چه شيميايي بايد با تجويز پزشک همراه باشد .

وي با اشاره به برخي تخلف هاي انجام شده از سوي عطاري هاي بدون مجوز گفت :تبليغ و فروش داروهاي ترکيبي بي نام ونشان تحت عنوان داروهاي ضدچاقي،ضدلاغري،ضدسرطان، ضد ديابت، از سوي عطاري هاي غير مجاز درسال هاي اخير نه تنهااصالت اين حرفه را زير سوال برده است، بلکه در مواردي به نظام سلامت آسيب وارد مي کند.

عوارض داروهاي گياهي بي کيفيت

معاون طب سنتي وزير بهداشت گفت: از طرفي مردم فکر مي کنند چون دارويي، گياهي است بي ضرر و بي خطر است و به آن اعتماد مي کنند در حالي که اين داروها مي توانند با داروهاي شيميايي تداخل پيدا کنند و عارضه ايجاد کنند و حتي گاهي ممکن است تعادل بدن را به هم بزنند.

برگزاري دوره هاي آموزشي گياهان دارويي براي عطاران

خدادوست با اشاره به لزوم ارائه آموزش هايي درباره گياهان دارويي به عطاران تصريح کرد :در اين راستاو درقالب طرح ساماندهي عطاري ها وبراساس دستورالعمل ارائه آموزش هاي علمي به عطاران ، اين افراد درزمينه شناخت دقيق گياهان دارويي،آثار ،عوارض و تداخلات دارويي آموزش مي بينند وبرخي عطاران که مجوز فعاليت ندارند ،طبق برنامه هاي کوتاه مدت به گذراندن دوره هاي آموزشي ملزم خواهند شد.

وي با اشاره به تشکيل کميته اي با همکاري معاونت درمان وزارت بهداشت، طب سنتي و سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت، براي ارائه بايدها و نبايدهاي عطاري ها تاکيد کرد :دراين زمينه ضوابطي تعيين شده که مطابق تفاهم نامه اي که قرار است با وزارت صنعت به امضا برسانيم، به صنف عطاران که به رعايت آن ملزم هستند ابلاغ خواهدشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني معاونت علمي رياست جمهوري، دکتر محمدحسن عصاره، دبير ستاد توسعه گياهان دارويي و طب سنتي معاونت علمي نيز از اقدام اين ستاد براي شناسايي و به روز کردن اطلاعات عطاري هاي سراسر کشورخبر داده است .به گفته وي ،همچنين برنامه هايي براي تاسيس داروخانه هاي گياهي (طبيعي) در حال تدوين است که در آينده نزديک شاهد فعاليت آن ها خواهيم بود.

شايان ذکر است که به هرحال يکسري عطاران سالم، متبحر و مجرب در کشور داريم که پرچم توسعه طب سنتي و گياهان دارويي را برافراشته نگه داشته اند و به احيا و توسعه اين طب کمک شاياني مي کنند ولي روي سخن اين گزارش با عطاري هايي است که بدون آشنايي با اين حوزه، به صرف اقبال جامعه، وارد اين عرصه شده اند. همچنين لازم است که وزارت بهداشت براي نظارت مستقيم و قوي بر اين حوزه وارد عمل شود تا سوءاستفاده هاي اين چنيني برخي افراد، مانع توسعه طب سنتي نشود.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

تهيه مسکن موثر و بی خطر از سم خطرناكترين رطيل جهان

پستتوسط pejuhesh232 » يکشنبه جولاي 20, 2014 5:26 pm

تهيه مسکن موثر و بی خطر از سم خطرناكترين رطيل جهان

مهر نوشت: پژوهشگران دانشگاه ییل با بررسی سم بیش از یکصد رطیل، پروتئینی را در زهر رطیل سبز مخملی پرو شناسایی کردند که فعالیت نورون‌های انتقال دهنده درد را کاهش می‌دهد.

این یافته‌ها نشان داد شیوه غربالگری جدید مورد استفاده دانشمندان، قابلیت جستجوی میلیون‌ها سم رطیل مختلف را برای عرضه دارو و درمان‌های ضد درد، دارد.

محققان می‌گویند سم این رطیل را فقط بر روی یک دوجین از کانال‌های احتمالی درد در انسان آزمایش کردند.

مایکل نیتاباخ مجری ارشد این تحقیقات گفت: این احتمال وجود دارد که در تنوع وسیعی از سم‌های رطیل، سم‌هایی بیابیم که کانال‌های درد مهم دیگری را نیز مسدود کنند.

محققان سم بسیاری از گونه‌های تارانتولا برای یافتن سمی را غربالگری کرده‌اند که کانال TRPA1 - کانال یونی بر روی سطح نورون‌های حساس به درد را مسدود کند.

محققان در فرایندی که غربالگری سم نام دارد کتابخانه کوچکی از نسخه‌های جهش یافته سم تارانتولا ایجاد کردند تا سمی را بیابند که TRPA1 را مسدود کرده اما بر فعالیت‌های کانال‌های دیگر بر روی سطح نورونی تاثیر نداشته باشد.

زیبایی این سیستم در این است که می‌توان با آن، سموم مهندسی شده را که در طبیعت وجود ندارند، غربالگری و انواعی را که از نظر مولکولی خاص‌تر و قابلیت بیشتری دارند و اثرات زیانباری بر عملکرد عصب‌های ضروری ندارند، شناسایی کرد.

تارانتولا نام عمومی خانواده‌ای از رطیل های میگالومورف به نام ترافوسیده است که بیشتر در مناطق گرمسیری و بیابانی یافت می‌شوند. تا کنون حدود ۹۰۰ گونه تارانتولا شناسایی شده‌است.

-------------
جهت اطلاع اطبای جامع و پرهیز از عوارض این مسکن:

اگر روزي چنين مسكني امد به بازار طبيب جامع به صرف اينكه فعلا كشنده نيست و مسكن است
اكتفا نكند و عوارض سم چنين رطيلي روي مزاج ووو را نيز ملاحظه كند
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

مصرف استامینوفن در بارداری با بیش‌فعالی کودکان ارتباط دارد

پستتوسط pejuhesh232 » دوشنبه جولاي 21, 2014 7:19 pm

مصرف استامینوفن در بارداری با بیش‌فعالی کودکان ارتباط دارد

اکنون یک ماده دیکر به فهرست فزاینده عواملی مانند توتون سیگار ، جیوه ماهی‌ها و الکل افزوده شده است که ممکن است بر رشد جنین‌ تاثیر بگذارد.

به نوشته تایم یک بررسی منتشر شده در جورنال JAMA Pediatrics که بوسیله گروهی بین‌المللی از پژوهشگران به سرپرستی دکتر جورن اولسن از دانشگاه آرهاس در دانمارک انجام شده است، نشان می‌دهد که همبستگی قوی میان مصرف استامینوفن (ترکیبی که در داروهای مسکن رایجی مانند تیلنول یافت می‌شود) در میان زنان باردار و میزان تشخیص اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ‌(ADHD) و تجویز داروهای ADHD در کودکان این زنان وجود دارد.

این بررسی نشان داد مادران بارداری که از این داروهای ضددرد برای تسکین عارضه‌هایی مانند سردرد یا برای کاهش تب استفاده کرده‌اند، نسبت به مادرانی که اصلا از این داروهای مسکن بدون نیاز به نسخه استفاده نکرده‌اند، ۳۷ درصد بیشتر در معرض خطر داشتن کودکانی با تشخیص ADHD و ۲۹ درصد بیشتر در معرض خطر احتمال داشتن کودکانی که داروی ADHD مصرف می‌کنند، هستند.

حتی پس از آنکه این پژوهشگران عوامل دیگری را که می‌توانند توضیح‌دهنده این رابظه باشند، در نظر گرفتند، مانند اینکه اصولا چرا مادر باردار نیاز به مصرف این داروها داشته است، این رابطه مستحکم باقی ماند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که چیزی اختصاصی درباره این دارو و چگونگی تاثیر آن بر نمو جنینی وجود دارد که ممکن است توضیح‌دهنده افزایش خطر مشکلات رفتاری در کودکان این مادران در آینده باشد.

این یافته‌ها به خصوص از این لحاظ نگران‌کننده است که که بیش از نیمی زا ۶۴۳۲۲ زن در این بررسی گفته بودند در سه ماهه پیش از این بررسی استامینوفن مصرف کرده بودند. افراد مورد بررسی در این پژوهش ان شامل مادران و تک‌فرزندهای متولد شده در دانمارک در فاصله سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۲ بودند که از پس‌زمینه‌های متفاوت اجتماعی و زیست‌محیطی می‌آمدند.

در این بررسی بیش‌فعالی کودکان در سه سطح متفاوت ارزیابی شد- گزارش علائم بوسیله مادران یا پرستاران، تشخیص‌های بیمارستانی و تجویز دارو برای درمان ADHD. مصرف بالاتر استامینوفن در میان این مادران با میزان بالاتر هر سه پیامد همراهی داشت.

دکتر بیت ریترز، یکی از این پژوهشگران و رئیس بخش اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی فیلدینگ در دانشگاه کالیفرنیا در لوس‌آنجلس درباره این یافته‌ها گفت: «این نتایج نگران کننده است، زیرا بیش از ۵۰ درصد این زنان استامینوفن مصرف کرده بودند؛ استامینوفن دارویی است که خرید آن به نسخه نیاز ندارد و فرد به راحتی بر اساس تشخیص خودش می‌تواند آن را تهیه کند. این دارو نسبتا بی‌خطر شمرده می‌شود، اما اینگونه نیست.»

بررسی‌های پیشین نگرانی‌هایی را درباره استامینوفن برانگیخته بودند؛ هم تحقیقات حیوانی و هم تحقیقات انسانی نشان داده اند که این دارو می‌تواند با سیستم‌های هورمونی تداخل کند، بنابراین قرارگیری جنین در دوران بارداری به این دارو ممکن است بر رشد مغز تاثیر بگذارد. برخی از بررسی‌ها نشان داده‌اند که این دارو توانایی بیضه‌ها برای نزول را در حین نمو جنینی نیز دچار اختلال می‌کند.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

بعدي

بازگشت به آلوده شناسى


cron
Aelaa.Net