غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

تالار طرح سؤالات علمي و مشاركت همكاريها درباره آموزش اعلی

مديران انجمن: najm137, najm127, najm137, najm127, najm127, najm137

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm127 » چهارشنبه آپريل 27, 2011 9:06 am

سؤال:
در مورد آموزش در خانه، اگر چند بچه هم سن را در يك محيط آرام براي 2 ساعت تحت مديريت، آموزش دهيم خوب است يا خير؟

جواب:
آموزش خانگي كه مدنظرتان است نياز به محبت و مهرباني و دلسوزي مادرانه دارد و كلاً كمتر كسي قبول مي‌كند، كه اين كار را انجام دهد آن هم براي بچه‌هايي با سن زير پنج سال و در آموزش آن چه كه مد نظر است، والدين هستند براي آموزش دادن، و حتي در زمينه زبان‌هاي خارجي نيز ابتدا پدر و مادر، اگر نتوانستند آنگاه مربي اهل آن زبان، فراهم بود، اين جا اشكالي ندارد كه مربي به او آموزش دهد. + اگر خانواده‌هايي با هم تصميم بگيرند كه ضمن رعايت تعهد والدين و فراهم نمودن محيط ايماني براى كودكشان و برنامه داشتن براى كار تربيت آداب عمومي، بعد از اين‌ها بخواهند براى تقسيم اوقات هر كدامشان يكي از دروس را به او ياد بدهند يا با يكي از آنها يا خانمي (كه تربيت يافته آموزش‌هاي معارف بوده و از برنامه‌هاى قبل از پنج مطلع است) قرار داد ببندند اشكالي ندارند، ولي اين نكته را بدانيد، اين كار از سر واكردن نباشد، و هر خانواده‌اى كه خودش بيشتر از فرزندش مراقبت كرده و هر چه به او بيشتر ياد داده، بيشتر مي‌تواند در نظر كودك تاثير گذار باشد.

والحمدلله رب العالمين
najm127
 
پست ها : 112
تاريخ عضويت: پنج شنبه آپريل 15, 2010 2:27 pm

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm127 » چهارشنبه آپريل 27, 2011 9:12 am

سؤال:
من پسرم را تا نيمه‌هاي كلاس اول پيش بردم ولي هر روز صبح با اضطراب و گريه از خواب بلند مي‌شود كه من امروز درس نخواندم و شب هم با اضطراب فردا مي‌خوابد و من با توجه به اين نكته تصميم گرفتم كه با آن ديگر كتاب‌هاي مدرسه كار نكنم، البته چندين راه را امتحان كردم مثل جايزه، من در اين مسير محبت را همراه با جذبه به كار گرفتم ولي با اين حال علاقه ندارد، ولي اگر هر روز به او بگويم علوم و رياضي بخوانيم حاضر است من مي‌توانم در همين زمينه كار كنم؟

جواب:
هدف آموزش اعلي اين نيست كه يك سري از تحصيلات رايج را به فرزندمان آموزش دهيم آن هم بدون ميل و رغبت او و در حالي كه آسايش كودكي او را از او بگيريم.
گفته شد كه در آموزش در خانه اول بايد يك سري بايسته‌ها و نبايسته‌ها را آموزش دهيم و بعد يك كليد ضروري ديگري كه بايد آموزش ببيند، خواندن و نوشتن است و بعد از آن اگر مادر و پدر ديدند كه اين كار برايشان سخت است و تحملش را نداشته باشند يا اين كه بچه ميل و رغبت نداشته باشد مي‌توانيد شما بچه را با همان سرگرمي‌ها و آگاهي‌هاي علمي و آزمايش‌هاي علمي ذهنش را باز كنيد بدون اين كه بخواهد درس‌هاي كلاسيك سنگين را بخواند و اين مطالب را بگذاريد براي مدرسه تا در آن جا ياد بگيرد. و البته اگر 2 يا 3 سال بچه‌تان را جلو ببريد، كار اضافي نكرده‌ايد، ولي باز به ميل و رغبت فرزند شما بر مي‌گردد.
فرمول كلي:
خانواده‌هايي كه حوصله ندارند براى قبل از پنج يا آموزش در خانه با كودك وقت بگذارند، زودتر شروع كنند،
هر چه كم حوصله‌تر = زودتر شروع كنند
زودتر سه سالگي>زودتر از دو سالكي>زودتر از يك سالگي.....

والحمدلله رب العالمين
najm127
 
پست ها : 112
تاريخ عضويت: پنج شنبه آپريل 15, 2010 2:27 pm

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm127 » چهارشنبه آپريل 27, 2011 9:29 am

سؤال:
آيا مي‌شود در مورد فرزندي كه هفت سال دارد و آمادگي و كلاس اول را گذرانده، آموزش در خانه را شروع كرده و ديگر به مدرسه نرود و در خانه از طريق معلّمي او را آموزش دهيم، و به علت اين كه خودم(والدين) بلد نيستم كه درسها را به او آموزش دهم آيا اين امكان وجود دارد؟
البته اين پسر بچه اصلاً آرامش ندارد و مرتب مي‌گويد كه حوصله‌ام سر رفته و دوست دارد با بچه‌ها بازي كند تا همبازي داشته باشد، آيا با اين وجود هم مي‌توانم آموزش در خانه را شروع كنم يا خير؟

جواب:
به صرف هوس تعليم عالي؛ اين مقصد عالي تحقق نمي‌يابد، والدين بايد همّت و تلاش بسيار نمايند، اگر فرزندي از نظر هوشي براى فراگيري معلومات معمولي مشكل دارد، تحميل آموزش خاص بر او درست نيست، اگر والديني براى تأمين و پشتيباني امور درسي فرزندي كه به مدرسه مي‌رود وقت كافي ندارند، به آموزش در خانه موفق نمي‌شوند.
براى اين امر همت و اراده و برنامه خوب نياز هست، بايد طوري برنامه‌ريزي شود كه كودك علاقمند اين نوع تحصيل بشود، نه ملزم و مجبور.
البته در ضمن اينكه برنامه‌ريزي مناسب براى داشتن دوستان و همبازي‌هاى خوب نيز براى او بشود.
آموزش در خانه سن خاصي ندارد. و مهم كسب معرفت و علم است و بچه را بايد طوري آموزش و تربيت كنيم كه طالب و تشنه علم شود، و آموزش ابتدايي به بچه‌ها فقط مقدمه‌اي براي يادگيري خواندن و نوشتن و يادگيري مباني زبان عربي و قرآن و... مي‌باشد.

والحمدلله رب العالمين
najm127
 
پست ها : 112
تاريخ عضويت: پنج شنبه آپريل 15, 2010 2:27 pm

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm127 » چهارشنبه آپريل 27, 2011 9:31 am

سؤال:
با توجه به راهنمايي‌هايي و ارائه تجربيات در رابطه با آموزش در خانه، خيلي از افراد با ناكامي مواجه شده و كودك آنها از ادامه آموزش سر باز زده‌اند لطفاً بفرماييد نحوه‌ي آموزش چگونه بايد باشد كه موجبات دلزدگي براي كودك به وجود نياورد؟ و اگر اين دلزدگي ايجاد شد چه بايد كرد؟

جواب:
1- افرادي كه قصد شروع اين راه را دارند بسيار بايد دقت داشته باشند كه از همان شروع خيلي دقيق و اصولي كار كنند با برنامه‌ريزي دقيق.
2- سعي كنند در منزل محيطي را فراهم آورند كه كودك دلبندتان را در امر آموزش ياري دهد. (مثل اين كه اتاقي را كه محل درس فرزندتان است تزيين كرده و براي او يك ميز و صندلي پلاستيكي با قيمت مناسب تهيه كرده يك عدد تخته وايتبرد تهيه نموده ضمن اين كه براي كودك‌تان كيف، كتاب، دفتر و همه ملزومات تحرير را فراهم آورده و حتي براي خروج كلاس و زدن زنگ تفريح مي‌توانيد از يك اسباب بازي صدادار استفاده كنيد، تمام اين موارد كودك‌تان را به ذوق آورده و در راه آموزش به شما كمك مي‌كند)
3- بطور مرتب سير كار آموزشي و تربيتان با كودك را به بخش مشاوره آموزش اعلى اطلاع دهيد تا هر گونه ضعفي را كمك نموده، و نگذاريد وقتي مشكل پيداكرده و متوقف شده بعداً خبر دهيد، و هر سؤالي در اين زمينه به وجود مي‌آيد سريع پرسيده شود تا به شما پاسخ دهيم و شما را از تجربيات ديگران كه اين راه را طي كرده‌اند و موفق بوده‌اند مطلع كنيم.
4- در راه آموزش هم بايد مواظب بوده كه همراه بازي بوده و صبر و بردباري پيش برده و خشونت به خرج ندهيد، اگر اين موارد را انجام داده إن شاء الله موجبات دلزدگي ايجاد نخواهد شد. برنامه آموزش اعلى صرفاً قصد غني كردن ساعات بازي و سرگرمي كودك را با آموزش و تربيت دارد، نه اينكه به مرحله مشخص يا كتاب خاصي از آموزش برسيد كه با نرسيدن خود شما يا كودك در فشار بيافتد.
5- و هر امر يا درسي را كه با موفقيت پشت سر گذاشت با جايزه‌اي مختصر و مفيد او را به ادامه كار تشويق نمائيد.

والحمدلله رب العالمين
najm127
 
پست ها : 112
تاريخ عضويت: پنج شنبه آپريل 15, 2010 2:27 pm

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm127 » چهارشنبه مه 04, 2011 6:18 am

سؤال:
آیا آموزش در خانه باعث نمی‌شود که بیشتر وقت را با فرزند خود بگذرانیم، و از کارهای دیگر عقب بمانیم؟

جواب:
آموزش در خانه زندگی را تغییر می‌دهد و باعث رشد شخصی هم والدین و هم کودکان می‌شود. شما به عنوان والدین این موقعیت را به دست می‌آورید که استعداد مخصوص خود را دوباره کشف کنید و به کودک خود هم کمک می‌کنید که همین کار را انجام دهد. هیچ کاری وجود ندارد که شما انجام بدهید و آنقدر که آموزش در خانه روی آینده کودک شما و خانواده شما تاثیر عمیق دارد، تأثیر داشته باشد.
نیازی نیست که شما به خود گرسنگی دهید یا در یک چادر زندگی کنید تا بتوانید به کودک خود آموزش در خانه بدهید.
هزاران کسانی که به کودکان خود آموزش در خانه می‌دهند، این توانایی را دارند که هم زمان هم پول در بیاورند و هم به کودک خود آموزش در خانه بدهند.
همزمان با اینکه شما یک شغل خانوادگی ایجاد می‌کنید یا ساختار شغل فعلی خود را تغییر می‌دهید، کودک شما هم مهمترین مهارت‌ها را یاد می‌گیرد، که چگونه زندگی خوب و سرشار از شادي خود را ایجاد کند.

والحمدلله رب العالمين
najm127
 
پست ها : 112
تاريخ عضويت: پنج شنبه آپريل 15, 2010 2:27 pm

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm127 » چهارشنبه مه 04, 2011 6:24 am

سؤال:
براي آموزش در خانه چند ساعت وقت در روز نياز است؟ و آيا اين مقدار قابل انعطاف‌پذير هم هست؟

جواب:
آموزش کودک در خانه 6 تا 8 ساعت در روز زمان نمي‌برد.
اکثر اوقاتي که کودکان در مدرسه مي‌گذرانند به حالت انتظار مي‌گذرد. يعني مقداري از وقت کودکان در مدرسه عمومي بيهوده سپري مي‌شود، يك نوع وقت تلف كردن است و به عبارت ديگر مقدار زمان مفيدي كه كودك در مدرسه صرف آموزش كلاسيك مي‌كند، حدود 3 الي 4 ساعت است.
پس مي‌توان يک برنامه براي آموزش در خانه طراحي کنيد که براي خانوده مناسب باشد و اين آمادگي را داشته باشيد که آن را بارها تغيير دهيد و از اول شروع کنيد.
شادي خانواده خود را قرباني مدرسه کودک خود نکنيد.
روش‌هاي زيادي براي آموزش در خانه وجود دارد.
چيزي که براي شما و خانواده‌تان مناسب است را انتخاب کنيد.

والحمدلله رب العالمين
najm127
 
پست ها : 112
تاريخ عضويت: پنج شنبه آپريل 15, 2010 2:27 pm

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm127 » چهارشنبه مه 04, 2011 6:33 am

سؤال:
آموزش در خانه چه تأثيري‌ بر کودک در ارتباطش با هم سن و سالان خود و يا اجتماع مي‌‌گذارد؟

جواب:
کودک شما یک استثناي‌ و يك نابغه اجتماعي‌ نخواهد شد.
کودکان نياز ندارند که در يک گروه بزرگ کودکان هم سن و سال خود ارتباط اجتماعي‌ داشته باشند تا اينکه بتوانند از لحاظ اجتماعي‌ خود را تطبيق دهند، کاملا برعکس.
اکثر والدین از بچه‌هايشان مي‌‌خواهند که موهبت‌هاي‌ اجتماعي‌ را از بزرگسالان و نه از کودکان ديگر ياد بگيرند.
کساني‌ که آموزش در خانه مي‌‌ببينند روابط اجتماعي‌ سالمي‌ با همه گروه‌هاي‌ سني‌ دارند.
چيزهايي كه بالاخره جنبه آموزش علمي دارد و هم جنبه كاربردي دارد، ذهن طرف را باز مي‌كند، نگرش او را بالا مي‌برد، بچه را هم از سطح فكري بالا مي‌برد.
يكي از چيزهايي كه خودش، به اذن خدا مي‌توند كمك كند، در جهت حفظ بچه، در دوران نوجواني و بلوغ و اين‌ها، موضوع كم تأثير پذيري از محيط اطراف و هم سن و سالان خودش است. اينه كه بچه، يك سر و گردن و يا چند سر و گردن، از بچه‌هاي هم سن خودش، از نظر علمي و فكري بيشتر چيز بفهمد، اگر بچه در آن دوره قبل از پنج، به طور صحیح تربيت شد، اين بچه هر كاري كه بچه‌هاي ديگر مي‌كنند تقليد نمي‌كند، چون فوراً تفاوت خودش را مي‌فهمد و مي‌فهمد كه آنها چه قدر چيزهاي خيلي ابتدايي را بلد نيستند، رعايت نمي‌كند.
بنابراين خودش را در سطح تبعيت از آنها نمي‌آورد و اين از همه آن آموزش‌ها بالاتر است، و بزرگ‌ترين محصول قبل از پنج است.
خيلي نگراني خانواده‌ها، براي بچه‌هايشان، از دوره وقتي مدرسه مي‌روند به بعد است، و اگر بچه هم تراز، همقدان خودش بار آمد و تربيت شد، يا پايين‌‌تر از آنها، همه‌اش از آنها تقليد مي‌كند.
و اگر پيشرفت كرد در قبل از پنج، يكي از دستاوردهاي بزرگ، كه بزرگ‌ترين آن هم است، همين مسئله‌اي كه، پيرو كوچه و بازار بار نمي‌آيد، و يك حالت حفاظ براي اين مسئله پيدا مي‌شود.

والحمدلله رب العالمين
najm127
 
پست ها : 112
تاريخ عضويت: پنج شنبه آپريل 15, 2010 2:27 pm

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm127 » چهارشنبه مه 04, 2011 7:21 am

سؤال:
آيا آموزش در خانه قانوني است؟ چگونه مي‌شود مشكل مدرك تحصيلي فرزندمان را حل كنيم؟

جواب:
بله، آموزش در خانه قانوني است، البته در بعضي از جوامع با اين طرح مخالفت مي‌شود، ولي منع قانوني ندارد، اين هم به خاطر اين مي‌باشد كه، تأييد ارزشمند بودن اين تحصيل‌ كرده زودرس است و اين به معناي معمولي بودن تحصيلات آن مسؤول يا عقب بودن اوست، اين عامل نفساني قبل از هر آئين‌نامه مانع پذيرفتن اين روش يا تأييد اوست.
و حتي در تمام ايالت‌هاي امريکا و در سرتاسر کانادا قانوني است. همچنين اين نوع آموزش به طور روزافزون در استراليا، زلاند نو، انگليس و ژاپن در حال محبوب و همه‌گير شدن است. به هر حال، هر كشوري قوانين مخصوص به خود را دارد و بعضي از آنها آسان‌گيرتر از بعضي ديگر هستند.
بعضي از قوانين آموزش در خانه صرفاً از شما مي‌خواهند که به مدرسه محلي اطلاع دهيد که مي‌خواهيد به کودکتان آموزش در خانه بدهيد.
بعضي از قوانين هم از شما مي‌خواهند که تشريفات اداري را انجام دهيد، گويي شما يک مدرسه خصوصي بوده‌ايد.
بعضي از قوانين هم مي‌توان از سيستم جهشي استفاده كرد، كه كلاس اول را ثبت‌‌نام نمايد، بعد چهار كلاس بعدي را جهشي آزمون دهد.
اگر مي‌خواهيد آموزش در خانه را انجام دهيد بايد درباره قوانين موجود در كشور خود اطلاعات بدست آوريد. گروه‌هاي آموزش در خانه محلي، اغلب بهترين منبع اطلاعات هستند، براي راهنمايي يك روش قانوني براي اين طرح، كه به والدين بگويد چطور خود را به عنوان يک آموزش دهنده در خانه در كشور خود ثبت کنند.
والدين نياز ندارند براي قانوني كردن اين نوع آموزش به مراجع قانوني مراجعه كنند.
مشكل عقب ماندگي سيستم رايج و مخالفت آن از اولين اموري بود و لذا والدين افراد بايد بدانند كه دارند يك راهي را مي‌روند كه نه تنها مشوق نداشته بلكه معارضه دارند. و ممكن است از ابتدا با انكار و ترديدها از طرف اطرافيان و اقوام و خويشان مواجه شويد، و سست شده، بلكه بهتر است قبل از شروع هر كاري با مشكلات و موانع آن آشنا بشويم تا آماده بوده و بيشتر در راهمان جدي با‌شيم.
موضوع مدرك هم از اين قبيل است وقتي بنا نيست موافقت بشود، مدرك هم توقع نبايد داشته باشند، كه بدهند، همان‌طور كه مدال و حقوق را نيز متوقع نيستند، البته اين به معنا نيست كه فرزندشان كمتر از بچه‌هاي ديگر به مدارك علمي نائل مي‌شود، چون در سن مربوطه معادل رايج به او مدرك مي‌دهند ولى زودتر نمي‌خواهند بدهند.
اينكه افراد الان مدرك برايشان مشكل يا نگراني است بخاطر اين است كه روش آموزش در خانه را براى طي سريع تحصيلات رايج استفاده كرده يا مي‌خواهند بكار ببرند، ولذا اين مشكل را دارند.

والحمدلله رب العالمين
najm127
 
پست ها : 112
تاريخ عضويت: پنج شنبه آپريل 15, 2010 2:27 pm

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm127 » چهارشنبه مه 04, 2011 7:30 am

سؤال:
آيا اگر کودک من آموزش در خانه ببيند خواهد توانست به دانشگاه برود؟

جواب:
بله مي‌تواند به دانشگاه برود، چون وقتي بشود از راه قانون مدارك مربوطه را تهيه نمايد و آمادگي كامل داشته باشد، مي تواند وارد دانشگاه بشود، ولي مقدار درجه علمي فردي با وارد شدن به دانشگاه سنجيده نمي‌شود و معيار موفق بودن شخص نيست.
کساني که آموزش در خانه مي‌دهند به خاطر پخته بودن، مهارت‌هاي فکري مستقل، ابتکار و آمادگي تحصيلي قوي مورد قبول بسياري از دانشگاه‌هاي برتر کشور هستند و توسط آنها تأئيد مي‌شوند.
همانطور که قبلا گفته شد عملکرد کساني که آموزش در خانه مي‌بينند در آزمون دانشگاه در آمريکا بالاتر از ميانگين است.
موفقيت در آزمون ورود به دانشگاه نشان مي‌دهد که دوره‌هايي که دانش‌آموزان دبيرستاني براي آمادگي براي دانشگاه مي‌بينند مؤثر بوده است. دانش‌آموزاني که آموزش در خانه مي‌بينند همچنين در آزمون آمادگي تحصيلي براي ورود به دانشگاه در سال 2000 هم در بالاترين رده قرار گرفتند.
علاوه بر موفقيت تحصيلي، کساني که آموزش در خانه مي‌بينند در دانشگاه موفقيت ورزشي هم کسب کردند.
يک مقاله در 11 سپتامبر 2000 گزارش داد که 26 تا 35 درصد ار داوطلباني که آموزش در خانه ديده بودند به عنوان ورودي جديد سال 2000-2001 دانشگاه استانفورد پذيرفته شده‌اند. اين نرخ تقريبا دو برابر نرخ قبولي کل بود.

والحمدلله رب العالمين
najm127
 
پست ها : 112
تاريخ عضويت: پنج شنبه آپريل 15, 2010 2:27 pm

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm127 » شنبه مه 07, 2011 8:43 pm

سؤال:
آيا روش آموزش رايج مد نظر است؟

جواب:
تحصيلات رايج را مردم داناي ما اضطراراً آموزش مي‌بينند و اگر ما يك سيستم آموزشي يا يك نظامي و يا يك اطميناني داشتيم كه اين بچه‌ها را فراتر از روش رايج پيشگام‌تر و سريع‌تر و زودتر آموزش مي‌داد، خوب بود و ما مشكلي نداشتيم، اما يك وقتي است كه ما اين سيستم آموزشي را نداريم.
پس در كنار آن مطالب مفيد آن بايست‌ها آن خواندن و نوشتن و علوم قرآني و واژه‌ها را ياد مي‌دهيم، اما آموزش زبان‌ها كه گفته شد به بچه تحصيلات رايج را هم اگر بچه رغبت و ميل داشت آموزش مي‌دهيم.
خانواده‌اي كه با اين ذهنيت كه خيلي محدود به تحصيلات رايج است، و از اين لحاظ براي خانواده سخت باشد، و تحملش را نداشته باشد كه بيايد آن درس‌ها را مفصل بخواند، بنابراين توصيه مي‌كنيم، بعد از به دست آوردن آن مرحله ضروري، و كليد رشد كه خواندن و نوشتن بود، بعد از اين كه اين قسمت را به دست آوردند، اگر حالا مي‌خواهند توسعه‌اي در برنامه آموزشي بدهند، روششان را در زمينه‌هاي مختلف، آگاهي بدهند.
به اين معني كه، آموزش‌ها و سرگرمي‌هاي علمي زيادي وجود دارد، راجع به اين كه: چرا مثلاً اين دست كاري مي‌شود در يك شهر، بتوانيم آب پيدا بكنيم و چيزهاي مختلف اين طوري كه از اين آموزش‌هاي علمي كه، گاهي در برنامه‌هاي تلويزيوني وجود دارد، و كتاب‌هاي زيادي هم هست، كه بچه را از همان كودكي ذهنش را باز كنيد، بدون اين كه حالا درس‌هاي كلاسيك و سنگين را كه بعداً مي‌خواهد، در مدرسه شركت كند و اين‌ها را ياد بگيرد، اين را جلو بياندازد.
جلو انداختن درس‌ها و برنامه‌ها براي كسي است كه، مي‌خواهد برنامه آموزش در خانه كه به اصطلاح خارجي آن Home School است، را ادامه دهد.
بعد از مرحله قبل از پنج، يك وقت است كه شما ملحق مي‌شويد به برنامه آموزشي رايج كه پارامترهاي ديني را رعايت مي‌كنند، يا اين كه مي‌خواهيد خودتان اين برنامه آموزشي‌اش را در خانه متكفل شويد، و ادامه دهيد، وقتي كه بخواهيد آنها را انجام دهيد.
مي‌خواهيد در حالت خصوصي درس‌ها را زودتر و زودتر طي كنيد، آن به انتخاب خودتان باشد.
حال يك وقت است كه الان شما شرايط فراهم كردن Home School را براي خودتان نمي‌بينيد، و بالاخره تصميم داريد بچه را بگذاريد تو همين مدرسه‌ايي كه هست، فقط با انتخاب مدرسه‌اي بهتر.
حالا جلو انداختن اين درس‌ها، 2، 3 سال اول كه بچه بتواند، مثنوي و گلستان بخواند و شعر معنا كند، قرآن بتواند بخواند، واژه‌ها را ياد بگيرد و بيان كند و حفظ بكند، اين‌ها خيلي خوب است، اين‌ها اشكالي ندارد و كار اضافي نيست.
زبان عربي ياد بگيرد، كه بتواند زبان عربي حرف بزند.
بعد از اين‌ها، بتواند يك زبان بين المللي ياد بگيرد، كه فعلاً زبان بين المللي از نظر علمي، زبان انگليسي است و از نظر چند مليتي، زبان چيني است.
لهجه‌هاي مختلف زبان ايراني كه مثلاً درش به سر مي‌برد را ياد بگيرد.
يا يك كسي كه لهجه زبان خارجي، كسي كه مال كشور ديگري است كه مرتبط است با زبان خودش را ياد بگيرد.
اين‌ها چيزهايي است كه مي‌شود گفت: به عنوان آموزش‌هاي تكميلي به بچه ياد داد، بدون اين كه بخواهد، درس‌هاي كلاسيك را جلو بياندازد، فيزيك و شيمي به او ياد بدهد.
گفتم آن نكات آموزشي علمي، كه در زمينه‌هاي مختلف كاربرد دارد، برايش نتيجه هم دارد، آن سرگرمي‌هاي علمي، يا دانستني‌هاي علمي، كه بيشتر آنهايي كه برايش كاربرد دارد.

والحمدلله رب العالمين
najm127
 
پست ها : 112
تاريخ عضويت: پنج شنبه آپريل 15, 2010 2:27 pm

قبليبعدي

بازگشت به ارتباطات علمی


cron
Aelaa.Net