غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

تالار طرح سؤالات علمي و مشاركت همكاريها درباره آموزش اعلی

مديران انجمن: najm137, najm127, najm137, najm127, najm127, najm137

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط aelaa.net » دوشنبه آپريل 18, 2011 10:45 pm

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی
بسم الله الرحمان الرحيم
aelaa.net
Site Admin
 
پست ها : 908
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:21 am

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm137 » سه شنبه آپريل 26, 2011 3:27 pm

سؤال:
رويكرد جامعه امروزي و آموزش رايج در امر آموزش خانگي مناسب نيست و در اكثر موارد مخالفت مي‌شود و همچنين امر خطير تربيت و آموزش فرزند بسيار مهم است و ما تاكنون در اين راه از شما راهنمايي گرفته‌ايم و تمام مطالبي را كه درباره‌ي بارداري و ملاحظات قبل از آن، همچون قرآن خواندن و بسياري از تعاليمي كه از خانم... آموزش ديده بوديم را سعي كرديم تا به طور كامل انجام دهيم و حتي نوارهايي راجع به تربيت فرزند كه در حسينيه موجود بود طي چند جلسه شنيده‌ايم.
اكنون آموزش خانگي هر چه صحيح‌تر فرزندمان را در پيش گرفته‌ايم، البته با كمك و راهنمايي سيد بزرگواري چون شما.
اگر امكان دارد به مدد مولا منه السلام و اليه التسليم، بنده را بيشتر از گذشته مورد لطف و عنايت خويش قرار داده و راهنماييمان نماييد.

جواب:
امروزه آموزش در خانه هیجان انگیزترین عملکرد در عرصه آموزش است. البته این کار دقیقاً جدید نیست، تا سال 1850 به بیشتر کودکان در آمریکا آموزش در خانه داده می‌شد. اما 25 سال گذشته شاهد احیا شدن مجدد آموزش در خانه بوده است و اکنون بین 2 تا 3 میلیون کودک در آمریکا آموزش در خانه می‌بینند.
تصمیم گیری درباره نوع آموزش دیدن کودک سخت به نظر می‌رسد. اما خانواده‌ها به طور فزاینده‌ای آموزش در خانه را انتخاب می‌کنند. امروزه بیش از سه میلیون کودک آموزش در خانه می‌بینند و این کار را والدینی مانند شما انجام می‌دهند.
اين غرفه‌ها و مباحث كه در رابطه با آموزش اعلي برای آموزش در خانه ایجاد شد که به والدین این توانایی را بدهد که مدرسه ایده آل را برای کودکشان در خانه ایجاد کنند.
و مبنا هم بر اين نهاده شده كه در اين غرفه‌ها، تهیه کردن منابع، اطلاعات، مشاوره و پشتیبانی برای همه خانواده‌هایی است که آموزش در خانه انجام می‌دهند.
آموزش در خانه برای رشد ناگهانی به وجود آمده است و این رشد با خود، پذیرفتن مسئولیت آماده شدن برای رویارویی با انواع روش‌هاي متنوع، براي خانواده‌هايي كه به شکل باورنکردنی، آموزش در خانه را انتخاب كرده‌اند، به همراه دارد.
اين طرح در خارج از كشور هم تجربه و نتايج قطعي و درخشاني داشته است، ولي همان‌طور كه مي‌دانيد كليه طرح‌ها و روش‌ها و دانش‌هاي موفق و فوق‌العاده ممتاز، برخلاف استراتژي مافياي علمي جهاني است، و لذا عليرغم نشر كتاب‌هاي بسياري در اين زمينه كه بيشتر جنبه نمايشي و رد گم كردن دارد، وقتي نوبت به طرح‌هاي واقعي مي‌رسد، آن طرح‌ها و اشخاص آنها بي‌نام و نشان مي‌شوند، و افراد حاصل اين روش‌ها نيز ناپيدا هستند.
البته اين موضوع مانند ساير موضوعات نيست، كه گذشته از تلاش علمي، ميدان عمل صرفاً شخصي داشته باشد، موضوع مورد نظر شما نوبت عمل خانوادگي و صرف و تلاش وقت بسيار براي تحقق طرح لازم دارد، و اين كار نياز به هوشمندي و اعتماد به نفس و استقامت و عدم هم‌گرايي يا جوگرايي دارد، كه كوچك‌ترين توابعش حرف و نقل خويشان و ديگران و... توابع اجتماعي است.
در جهان امروزه كه به شدت تحت سيطره سلطه جهاني است، هر گونه رويكرد و التزام بيرون از جو رسانه‌هاي عمومي به شدت با آن برخورد مي‌شود، حتي شديدتر از هر عنوان ممنوع كه تا به حال شنيده باشيد.
كسي كه راديو و تلويزيون‌ها و رسانه‌هاي محلي‌اش را نبيند و بيرون از پيروي چشم بسته يا باز آنها زندگي بخواهد بكند، اگر مطلع بشوند، به شدت محذور واقع شده، و به طور ريشه‌اي و نامحسوس او را منصرف يا بايكوت و بي‌نشان مي‌كنند، لذا بسيار بسيار هوشياري و رازپوشي و ظرفيت و ظرافت و استقامت و... مي‌خواهد، فراهم كردن اين ابزارها و فضاها از مقدمات مقدم بر تهيه كتاب و طرح است.
اگر بنا باشد كودكان ما به جاي فوتبال و تلويزيون و انواع مديا و... مشغول فراگيري دانش، آن هم دانش برتر كه سلطه مافياي جهاني را از بين مي‌برد، باشند!!!!!
اين براي آنها خيلي خطرناك است از بمب اتمي و الكترومغناطيسي و...، براي آنها خطرناك‌تر است.
آنها از رسيدن بشر به حيات اعلي (برتر)، دانش اعلي (برتر) بسيار واهمه دارند، اگر پيشرفت و دانش و... مورد تشويق و حمايت است، قطعاً چيزي است كه يا جنبه نمايشي دارد، يا در خدمت سلطه جهاني است و به كارگيري آن در جهت منفعت آنهاست، و يا آن دانش حلقه مفقودي دارد كه بشر را به بيرون از سيطره آنها نمي‌رساند.
إن شاء الله موفق باشيد.

والحمدلله رب العالمين
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm137 » سه شنبه آپريل 26, 2011 3:32 pm

سؤال:
من مادر كودكي هستم كه قصد دارم با فرزندم، آموزش در خانه را شروع كنم، برايم سؤالاتي پيش آمده اگر ممكن است ما را در اين زمينه راهنمايي فرمائيد؟ و در كل بفرمائيد كه منظور از آموزش در خانه چیست؟ چه خانواده‌هايي به کودکشان آموزش در خانه می‌دهند؟

جواب:
آموزش در خانه انعطاف پذیرترین و متنوع‌ترین انتخاب آموزشی امروزه است. تنوع روش‌های آموزش در خانه، تنوع کسانی که این روش را انتخاب می‌کنند را نشان می‌دهد.
بعضی از خانواده‌ها آموزش در خانه خود را همانند مدرسه سنتی سازمان‌دهی می‌کنند و کودکان موضوعاتی همانند موضوعات مدارس عمومی را به روش‌هایی همانند روش‌های مدارس عمومی مطالعه می‌کنند.
بعضی از خانواده‌ها هم رویکرد متفاوتی را برمی‌گزینند و کودک را از مدرسه جدا می‌کنند، که این یک روش کمتر ساختار یافته است، که در آن برنامه آموزشی کودک را علاقه و آمادگی او تعیین می‌کند. به هر حال، بیشتر کسانی که آموزش در خانه می‌دهند یک روش گلچین کردن را به کار می‌برند که قسمتی از آن ساختار یافته و قسمتی از آن بر پایه علاقه است.
این روش به والدین این امکان را می‌دهد که کلاس‌ها و مواردی را بر حسب نیاز کودک انتخاب کنند.
آموزش در خانه همان‌قدر منحصر به فرد است که شما هستید.
گرچه این تصور وجود دارد که کسانی که آموزش در خانه می‌دهند کسانی هستند که یا ارزش‌های پذیرفته شده اجتماع را رد می‌کنند و یا کسانی هستند که شدیداً پایبند مذهب هستند، اما در واقع کسانی که آموزش در خانه می‌دهند والدین متعارفی هستند که تصمیم گرفته‌اند، مسئولیت آموزش کودک خود را در دست بگیرند.
کسانی که آموزش در خانه می‌دهند از همه جا و همه سبک‌ها و سطوح زندگی هستند، در شهرها، در حومه‌های شهرها و یا در روستاها زندگی می‌کنند، دکتر، سرایدار یا معلم مدارس عمومی هستند، بعضی از آنها اعتقادات مذهبی محکم و قوی دارند و بعضی بی اعتقاد هستند.

والحمدلله رب العالمين
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm137 » سه شنبه آپريل 26, 2011 3:37 pm

سؤال:
هزینه آموزش در خانه چقدر است؟

جواب:
بسته به انتخابی که انجام می‌دهید، آموزش در خانه می‌تواند هزینه کم یا زیادی داشته باشد. کلاً شما می‌توانید اینطور فرض کنید که هزینه آموزش در خانه از هزینه یک مدرسه عمومی بیشتر و از هزینه یک مدرسه خصوصی کمتر است.
اگر بخواهید می‌توانید آموزش در خانه را بدون هزینه انجام دهید، با استفاده از منابع عمومی مانند کتابخانه‌ها، نمایش‌های ارسال و پخش برای عموم، موزه‌ها، اینترنت و منابع آموزشی امانتی.
به طور کلی، اگر شما یک برنامه آموزشی تعیین شده و ارائه شده را به کار ببرید یا به یک برنامه مطالعه مستقل بپیوندید، هزینه آموزش در خانه بیشتر خواهد بود.
هزینه آموزش در خانه برای نوجوانان و جوانان بیش از دانش‌آموزان ابتدایی است و هزینه‌ها بر مبنای واحد محاسبه می‌شوند. از آنجا که نوجوانان و جوانانی که آموزش در خانه می‌بینند همچنین در کلاس‌های خصوصي هم شرکت می‌کنند باید این را هم در بودجه آموزشی خود در نظر بگیرید.
شما همینطور باید یک بودجه اضافی را هم برای فعالیت‌های فوق برنامه و ورزش مانند ورزش‌هايي از قبيل دو، شنا، باستاني، تيراندازي با كمان، اسب سواري، شمشير زني، ژیمناستیک، ورزش‌های رزمی و مانند آنها در نطر بگیرید.
از آنجا که کودکانی که آموزش در خانه می‌بینند وقت بیشتری دارند، در فعالیت‌های بیشتری از این قبیل شرکت می‌کنند.
نتیجه گیری اینکه، شما روی هزینه آموزش در خانه کنترل کامل دارید، و همچنين شما می‌توانید صرف‌نظر از اینکه چقدر پول دارید به کودک خود یک آموزش با کیفیت بدهید.

والحمدلله رب العالمين
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm137 » سه شنبه آپريل 26, 2011 3:42 pm

سؤال:
آموزش در خانه چه مزایایی دارد؟

جواب:
برای بسیاری از کسانی که آموزش در خانه انجام می‌دهند یکی از بزرگترین مزایای آموزش در خانه تقویت کردن پیوندهای خانوادگی است.
خانواده‌هایی که آموزش در خانه انجام می‌دهند وقت زیادی را به آموزش و بازی کردن با یکدیگر می‌گذرانند و این به طور طبیعی پیوندهای نزدیکی بین برادرها و خواهرها و بین کودکان و والدین ایجاد می‌کند.
همچنین کسانی که آموزش در خانه می‌دهند و می‌بینند انعطاف پذیری زیادی در زمینه اینکه چگونه و چه چیزی یاد بگیرند دارند که این آنها را قادر می‌سازد با جزیی از جهان بودن درباره جهان واقعی چیزهایی بیاموزند.
این مزایا به کودکانی که آموزش در خانه می‌بینند این امکان را می‌دهد که یک آموزش برتر ببینند که متناسب با نیازها، روش‌های یادگیری، شخصیت و علایق آنها باشد.

والحمدلله رب العالمين
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm137 » سه شنبه آپريل 26, 2011 3:48 pm

سؤال:
آموزش در خانه چه ملزوماتی دارد؟

جواب:
ملزومات بسياري دارد:
1- عدم جوزدگي و پيروي كوركورانه از محيط اطراف

2- عدم تشويق افراد جوزده، بلكه انتقاد و عيب جويي شان

3- عدم بي خيالي و از سرواكردن فرزندان بوسيله مدرسه و تلويزيون و رها كردن كردن در كوجه و خانه خويشان و اردوي مدرسه

4- نياز به مسؤوليت بذيري با شوق از سوي والدين براى تحقق اموزش خانكي

5- نياز به برنامه ريزي با علاقه از سوي والدين براى تدبير امور اموزش

6- نياز به صرف وقت با عشق از سوي والدين براى كار اموزش در خانه

7- نياز به اختصاص مقداري هزينه (معادل وقتي مدرسه مي رفت) براى تدارك اموزش خانكي از استخدام معلم يا اماده سازي محل يا تهيه وسايل اموزش

مطابق اظهارات اوليه ی که کسانی که آموزش در خانه می‌دهند، بزرگترین عیبی که یک خانواده بر مبنای آموزش در خانه با آن روبرو می‌شود، از دست رفتن درآمد است. یک نفر باید حداقل به صورت پاره وقت در خانه باشد تا امر آموزش در خانه را برای کودک امکان پذیر کند. و مي كويند در زمانی که گذران زندگی با داشتن دو منبع درآمد هم مشکل است، گذران آن با داشتن یک درآمد واقعاً سخت است. ولي بايد توجه كنند كه هيج جيزي رايكان بدست نمي آيد، اكر عوارض و كرفتاريها و نكرانيهاي اموزش بيرون و وقت و هزينه اى كه به انسان تحميل مي كند را نيز در نظر بكيريم، اموزش بيرون مجموعا سودمندتر و اسانتر و اسوده تر نيست

مشکلات دیگر در امر آموزش در خانه که والدین با آن طرف هستند شامل کمبود اعتماد به نفس و توانایی‌های خودشان و کودکانشان، مورد انتقاد خانواده، اقوام و خويشان و عموم واقع شدن و تطبیق دادن اهداف شغلی و برنامه‌های کاری برای برآوردن نیازهای خانوادگی است.

آخرین مشکلی که آموزش دهندگان در خانه به شکل کنایه‌آمیز و خنده‌آوری آن را ذکر کرده‌اند خانه‌داری است. وقتی شما تمام وقتتان را برای آموزش در خانه به کار ببرید (و حتی در برخی موارد برای کار) اوضاع می‌تواند کمی به هم ریخته شود. اما نگران نباشید، آن کتاب‌هایی که روی میز روی هم انباشته شده‌اند، تجربه علمی روی میز و پروژه هنری روی ایوان همه نشانگر این هستند که کودک شما در حال آموختن است.

والحمدلله رب العالمين
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm127 » سه شنبه آپريل 26, 2011 7:04 pm

سؤال:
کودکانی که آموزش در خانه می‌بینند در اجتماع چگونه هستند؟

جواب:
قبلاً اینگونه بود که اگر شما می‌گفتید می‌خواهید به کودکتان آموزش در خانه بدهید مردم از شما می‌پرسیدند: پس کودک شما چطور می‌خواهد چیزی یاد بگیرد؟
اما الان که این ترس درباره دستاوردهای تحصیلی آموزش بیننده در خانه از بین رفته است سؤالی که بیشتر از همه پرسیده می‌شود این است که: پس اجتماعی شدن و ارتباطات اجتماعی چطور؟
تصور این است که کودک یاد نخواهد گرفت که چطور با دیگران کنار بیاید و مهارت‌های اجتماعی او به خوبی رشد نخواهد کرد مگر اینکه به مدرسه برود.
به هر حال، در طول سال‌ها چندین مطالعه و تحقیق در این زمینه انجام شده که نشان می‌دهد کودکانی که آموزش در خانه می‌بینند نسبت به دانش‌آموزانی که به مدارس عمومی رفته‌اند، اعتماد به نفس بیشتر و وابستگی کمتری به همتایان خود دارند.
بسیاری از مردم اعتقاد دارند کسانی که آموزش در خانه می‌بینند تمام وقت خود را اطراف میز آشپزخانه می‌گذرانند، اما در واقع اینطور نیست.
از آنجا که کودکانی که آموزش در خانه می‌بینند روزانه 6 ساعت را پشت یک میز در کلاس درس نمی‌گذرانند، بنابراین وقت بیشتری برای شرکت در فعالیت‌های بیرون از خانه مانند گردش‌هاي علمي، ورزش و کارهای جدید دارند.
همچنین، در حالی که کودکان مدرسه‌ای وقت کمتری برای تعامل با کودکانی که هم سن و سالشان نیستند دارند، اما کودکانی که آموزش در خانه می‌بینند و دیده‌اند با مردم از همه گروه‌های سنی، تعامل کرده و از آنها چیز یاد می‌گیرند.

والحمدلله رب العالمين
najm127
 
پست ها : 112
تاريخ عضويت: پنج شنبه آپريل 15, 2010 2:27 pm

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm127 » چهارشنبه آپريل 27, 2011 8:08 am

سؤال:
آیا اگر کودکان من به مدرسه نروند در جهان واقعی موفق خواهند بود؟

جواب:
کسانی که برای اولین بار درباره آموزش در خانه تحقیق می‌کنند نگران این موضوع هستند که اگر کودکشان به مدرسه نرود و تجربه‌های اجتماعی کودکی که به مدرسه می‌رود را نداشته باشد، در جهان واقعی موفق نخواهد بود.
اما مدارس رايج در واقع چه می‌کنند؟ کودکان را بر حسب سن و توانایی تفکیک می‌کنند، کلاس و جنسیت را تقویت و تفكيك می‌کنند، و تعامل‌های کودکان را به دوره‌های زنگ تفریح کوتاه محدود می‌کنند.
کودکان مدرسه‌ای مجبور به تعامل اجتماعی با هم سن و سالان خود و به مدت 6 تا 7 ساعت در روز در یک اتاق هستند و دنیای بیرون را تنها از طریق کتاب‌ها می‌بینند.
اما در کجای جهان واقعی، بزرگسالان مجبور به ارتباط اجتماعی صرفا با همسالان خود هستند؟ رقابت ناصحيح، قلدری کردن، مصرف‌گرایی، رفتار نامناسب و آزار بی رحمانه اغلب ارزش‌های اجتماعی هستند که کودکان در مدرسه یاد می‌گیرند.
احتمال بیشتری وجود دارد کودکانی که در خانه آموزش می‌بینند، تصمیمات خود را به جای اینکه مجبور شوند که همرنگ جماعت شوند و رفتاری را که بقیه کودکان انجام می‌دهند به عنوان رفتار معمول بپذیرند، بر مبنای آنچه از والدینشان یاد گرفته‌اند، بگیرند.
از آنجا که کسانی که آموزش در خانه می‌بینند وقت زیادی را در جهان بیرون می‌گذرانند، آنها خواهند توانست با بزرگسالان و نیز کودکان به خوبی ارتباط برقرار کرده و با آنها کنار بیایند.
آنها حتی با خواهر و برادرهای خود بهتر کنار می‌آیند و بسیار معمول است که خانواده‌هایی که کودکان خود را در خانه آموزش می‌دهند، اظهار نظرهای مثبتی درباره روابط قوی و گرم بین خواهر و برادری خود از دیگران بشنوند.

والحمدلله رب العالمين
najm127
 
پست ها : 112
تاريخ عضويت: پنج شنبه آپريل 15, 2010 2:27 pm

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm127 » چهارشنبه آپريل 27, 2011 8:10 am

سؤال:
آیا اگر من خارج از کشور باشم هم می‌توانم آموزش در خانه ببینم؟

جواب:
محبوبیت آموزش در خانه در سراسر جهان و به خصوص در استرالیا، زلاند نو، آفریقای جنوبی، بریتانیا و ژاپن به صورت روزافزون است. با این وجود، ریشه آموزش در خانه در آمریکا است و به همین دلیل منابع و فرصت‌های آموزش در خانه بیشتری در آمریکا نسبت به جاهای دیگر وجود دارد.
اگر شما یک آمریکایی هسنید که در خارج از کشور زندگی می‌کنید، می‌توانید وقتی خارج هستید از یک برنامه مطالعه مستقل آمریکایی استفاده کنید. اگر برنامه دارید که برای یک مدت طولانی در خارج از کشور زندگی کنید و فرزند شما دبیرستانی است، شرکت در برنامه بین المللی لیسانس را، که به فرزند شما این امکان را می‌دهد که یک دیپلم بین المللی بگیرد که بتواند آن را برای ورود به بعضی از دانشگاه‌های خوب دنیا استفاده کند، در نظر بگیرید.

والحمدلله رب العالمين
najm127
 
پست ها : 112
تاريخ عضويت: پنج شنبه آپريل 15, 2010 2:27 pm

غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش مدرسه خانگی

پستتوسط najm127 » چهارشنبه آپريل 27, 2011 8:21 am

سؤال:
آيا براي آموزش خانگي نياز به داشتن صلاحيت است؟ اگر هست چگونه مي‌شود از وجود اين صلاحيت براي آموزش در خودمان آگاه شويم؟

جواب:
بله، اين كار يعني كار آموزش در خانه نياز به همت بالا و كوشش بسيار دارد.
بطور كلي: همانطور كه در زندكي روزمره براى بدست آوردن فرصتهاى بهتر و بالاتر يا رفاه و امكانات بيشتر؛
آن خانواده با كم كردن استراحت خود و افزودن به تلاش و كار مضاعف به درآمد بيشتر رسيده، سبس با مصرف كمتر و بس انداز بيشتر امكان دسترسي به شرايط يا امكانات بهتر زندكي مي رسد، طبيعي است كه براى بدست آوردن هر جيزي ممتازي همين روش را داشته باشد، بس باسستي يا بي مسؤوليتي يا واكَرايي اين دستاورد بزرك بدست نمي آيد؟


بنابر اين اگر زوجين داراي همت بالايي باشند و خانواده:
الف: جو زده نباشد.
ب: اهل همّت و تلاش باشد.
ج: با استفاده از انواع روش‌ها مي‌تواند ضمن عمق بخشيدن ارتباط بيشتر با كودك و جهت بخشي رشد‌آميز آن درب‌هاى ترقّي و موفّقيت را به روي وي باز كند، قبل از اينكه مديريت ذهن و روح كودك را همسالان نوزاد او يا محيط اطرافش به عهده بگيرد.

با اين روش بسياري از مشكلات تربيتي مانند:
الف: عصيان و عدم اطاعت و... توابعش انحراف از مسير ارزشي ايده‌آل خانواده.
ب: هرز رفتن استعداد و درس نخوان يا ضعيف بودن و...
ج: سخت و سنگين بودن درس يا دين براى نوجوان و... را در زندگي كودك خود بيمه سازد.
و همچنين والدين برايش سخت نباشد و تحملش را نيز داشته باشد و همچنين ميل و رغبت اين آموزش را نيز در بچه خودش مشاهده كند و با اكراه و اجبار نباشد در نتيجه اين صلاحيت حاصل است كه آموزش در خانه را شروع كند.
شما مادر و پدر در صورتی صلاحیت دارید که به کودک خود آموزش در خانه بدهید که دوست داشته باشید و علاقه داشته باشيد كه همانطور كه مي‌خواهيد به كودكتان آموزش دهيد، برای آنها مطالعه و تحقيق کنید، براي تدريس و آموزش به آنها وقت بگذارید، دنیا و جهان پيرامون را با آنها کشف و جستجو کنید، ببینید که آنها چیز جدید یاد می‌‌گیرند و از همه مهمتر که آنها را دوست داشته باشيد و به خاطر اين دوست داشتن به آنها آموزش دهيد.

والحمدلله رب العالمين
najm127
 
پست ها : 112
تاريخ عضويت: پنج شنبه آپريل 15, 2010 2:27 pm

بعدي

بازگشت به ارتباطات علمی


Aelaa.Net