آلودگي غذايي

مديران انجمن: najm134, najm134, najm134

آلودگي غذايي

پستتوسط najm134 » شنبه مارس 27, 2010 12:28 pm

عناوين گزارشاتي كه تا كنون در اين باره منتشر شده است: مصرف ژلاتين خوك در برخي محصولات بازار ايران - هشدار درباره مصرف فست فود - شيوع كاربرد جوش شیرین در تهيه نان و شيريني - ناراحتي معده با مصرف سوسيس و كالباس‌ -فرآورده هاي خوك در آدامس اوربيت - روزانه چقدر بنزن (سرطانزا) مي نوشيد؟
شکر صنعتی سفید یا زهر شیرین
زهر شیرین 1
http://aelaa.net/110.aspx?id=3963
زهر شیرین 2
http://aelaa.net/110.aspx?id=3964
زهر شیرین 3
http://aelaa.net/110.aspx?id=3965
زهر شیرین 4
http://aelaa.net/110.aspx?id=3966
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

آلودگي غذايي

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 16, 2010 3:20 pm

مصرف ژلاتين خوك در برخي محصولات بازار ايران
شايد دوست داشته باشيد بدانيد اين پاستيل‌هاي رنگارنگ از چه موادي ساخته‌ شده‌اند و ارزش غذايي دارند يا نه؟ انواع اصلي و قديمي‌تر پاستيل‌ها از شکر، شربت گلوکز، طعم‌دهنده‌ها، رنگ‌هاي خوراکي و ژلاتين ساخته شده‌اند. ژلاتيني که در ساخت پاستيل‌ها استفاده مي‌شود از استخوان گاو و يا خوک به دست مي‌آيد.
در ميان بيش از صد نوع محصول يک شرکت اتريشي، تنها در چهار نوع آن از ژلاتين خوک استفاده نشده است که متاسفانه برخي از انواع موجود در کشور ايران، از نوع خوکي آن است. اين شکلات‌هاي اتريشي با مغز ژله‌اي که از استخوان خوک توليد مي‌شود، در فروشگاه‌ها وجود دارد و شايد کسي از مواد اوليه آن اطلاع دقيقي نداشته باشد.
جالب‌تر اينکه روي بسته‌هاي آن ذکر نشده است که ژلاتين اين شکلات‌ها با مغز ژله‌اي از خوک به دست آمده است. اين شکلات‌ها ساخت کشور اتريش است و گفته مي‌شود که در ساخت آن از پودر استخوان خوک استفاده مي‌شود که به شکلات حالت ژله‌مانندي مي‌دهد و هنگام خوردن در دهان آب مي‌شود و بسيار چسبناک است.
شما حتي اگر به سايت اينترنتي اين شرکت مراجعه کنيد، خواهيد ديد که در آن بر استفاده از ژلاتين خوکي تاکيد و ذکر شده
که فقط در چهار نوع از محصولات اين شرکت پاستيل‌سازي از ژلاتين خوک استفاده نشده است. اين در حالي است که گفته مي‌شود محصولات اين شرکت در برخي فروشگاه‌ها عرضه مي‌شود.
اگر شما هم نخواهيد از پاستيل‌هايي که در آن از ژلاتين خوکي استفاده شده است استفاده کنيد، بايد به سراغ پاستيل‌هايي برويد که از استخوان گاو، ژلاتين آن گرفته شده است.
متخصصان تغذيه مي‌گويند پاستيل فاقد هيچ‌گونه کالري است ولي در سال‌هاي اخير برخي از کارخانه‌هاي توليد پاستيل، ويتامين c را نيز به محصولات خود افزوده‌اند.
برخي از کارخانه‌ها هم تلاش کرده‌اند براي تشويق مصرف‌کنندگان به خريد پاستيل، مولتي‌ويتامين‌ها را نيز به آن بيفزايند و با تاکيد بر ارزش سلامتي پاستيل‌هاي خود، جايگاهي در بازار فروش به دست آورند.
نکته ديگري که در پاستيل‌ها سلامت را تهديد مي‌کند، پوسيدگي‌هاي دنداني است چون اين ژلاتين‌هاي چسبنده به دندان‌ها مي‌چسبند و چون کودکان به طور معمول در رعايت بهداشت دهان و دندان کوتاهي مي‌کنند، پيامد خوردن پاستيل و مسواک نزدن صحيح، پوسيدگي دندان براي کودکان است. يکي ديگر از خطرات احتمالي پاستيل‌‌ها براي سلامت، ژلاتين پاستيل‌ها است.
برخي از انواع ژلاتين حاوي پريون‌ها هستند. پريون‌ها براي سلامت انسان مضرند. پريون نوعي پروتئين است که شکل اصلي خود را از دست داده و مي‌تواند موجب بيماري آنسفالوپاتي اسفنجي گاوي شوند که سبب تخريب مغز و نخاع مي‌شود و مرگ را در پي دارد. در صورتي که ژلاتين گاوي براي ساخت پاستيل‌ يا ژله به روش صحيح فن‌آوري نشود، احتمال انتقال اين بيماري از گاو به انسان در اثر استفاده از پاستيل يا ژله‌اي که در آن از ژلاتين آلوده استفاده شده است، وجود دارد.
شايد شما انتظار هر چيزي را درون پاستيل داشته، به جز ماده مخدر. ولي اين حقيقتي است که سرهنگ غلامرضا غلام‌نژاد، رييس پليس مبارزه با مواد مخدر مازندران، در نخستين روزهاي سال نو فاش کرده است. ماده مخدر پان‌کراک در اشکالي مانند آدامس و پاستيل توزيع مي‌شود و به صورت جويدني يا مکيدني توزيع مي‌شود که افراد فرصت‌طلب و سودجو آن را به عنوان خوشبوکننده دهان به جوانان مي‌فروشند.
غلام‌نژاد مي‌گويد: «پان‌کراک در اشکالي مانند آدامس و پاستيل توزيع شده و به صورت جويدني و مکيدني از آن استفاده مي‌شود. اين ماده مخدر حاوي آرسنيک و ناس و مواد شيميايي ديگري است که عوارض بسياري را براي کودکان در پي دارد.
مارمالادها، ژله‌ها، شيريني‌ها و بستني‌ها، پاستيل‌ها، همه و همه به ژلاتين ناخنکي مي‌زنند و ردپاي ژلاتين را مي‌توان در همه اين خوراکي‌هاي خوش‌مزه پيدا کرد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

آلودگي غذايي

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 16, 2010 3:23 pm

هشدار درباره مصرف فست فود
مصرف بيش از حد خوراکي هاي فاقد ارزش غذايي، خطر سرطان و زوال عقل را افزايش مي دهد.تصوير
پژوهشگران اعلام کردند: مصرف بيش از حد غذاهايي که به "فست فود" موسوم هستند و ويتامين، مواد معدني و ديگر مواد مغذي به ميزان کافي درآنها وجود ندارد ، ممکن است زمينه سرطان، زوال عقل،‌سکته و ديگر بيماري ها را در بدن تشديد کند.
محققان موسسه تحقيقات اوکلند کاليفرنيا معتقدند که ريشه بسياري از نارسايي هايي را که با افزايش سن بروز مي کند ، مي توان در تغذيه نامناسبي جستجو کرد که فرد در جواني داشته است.
به گفته پژوهشگران ، استفاده منظم و تحت نظارت پزشک از مکمل هايي نظير مولتي ويتامين ها از بروز برخي آثار سوء کمبود مواد مغذي در بدن جلوگيري کند.
محققان مي گويند ، کمبود 15 نوع از مواد غذايي ضروري براي بدن از جمله منيزم و ويتامين دي به ميزان زيادي در از بين رفتن دي ان اي سلولي و افزايش خطر سرطان تاثير دارند .
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

آلودگي غذايي

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 16, 2010 3:28 pm

شيوع كاربرد جوش شیرین در تهيه نان و شيريني
از سالها پیش نانواها برای این که خمیر نان زودتر ور بیاید و بتوانند سریع تر و به تعداد بیشتری نان بپزند، از جوش شیرین استفاده می کرده اند. درحالت طبیعی ، فرایند تخمیر نان ، باید با خمیر ترش انجام شود که در این صورت ، حدود 3 تا 4 ساعت طول می کشد تا خمیر وربیاید . با استفاد از جوش شیرین ، جلوی فرایند طبیعی تخمیر نان گرفته می شود و در نان ، تخمیر غیر طبیعی ایجاد می گردد ، به این صورت که جوش شیرین به واسطه فعل و انفعالاتی که در خمیر به وجود می آورد ، باعث می شود نان پف کند و به نظر برسد خمیر تخمیر شده است . اما تخمیر واقعی صورت نمی گیرد و فیتات ها در خمیر باقی می مانند . تصويرباقی ماندن فیتاتها در نان باعث می شود جذب فلزهای 2 ظرفیتی تغذیه ای مثل کلیسم ، آهن و روی کم شود و کمبود این مواد پیش آید . فقر این مواد از مشکلات تغذیه ای کشورماست . از سوی دیگر جوش شیرین ویتامین های گروهB را در نان از میان می برد و احتمال بروز بیماری گوارشی را افزایش می دهد و حتی موجب افزایش عوارض دوران بارداری و تولد نوزادانی با وزن کم می شود . (درصد زنده ماندن اين نوزادان كمتر است).تصوير
نانهایی که با جوش شیرین پخته می شوند ، مزه خوبی ندارند و کیفیت آنها به حدی پایین است که چند ساعت پس از پخت ، دیگر قابل خوردن نیستند . نانهاى سنتي در قديم در سفره بارجه اى تا بيست روز به راحتي مي ماندند و نه كبك زده و نه سفت مي شدند، استفاده از جوش شیرین درپخت نان فقط نبوده و بسياري از نانهاى فانتزي و كيك و شيريني ها بكار مي رود.
توضيح: با اينكه استفاده از جوش شیرین درپخت نان ، از سال 1375 بر اساس پیشنهاد معاونت بهداشتی وزارت بهداشت - درمان و آموزش پزشکی ، ممنوع شده است ، ولى عملا بيكيري نمي شود، اين در حالي است كه اكر مثلا اعلام شود كه خارشتر باك كننده كليه است فورا مصاحبه شده و محل ترديد واقع مي شود، ضمنا محصولات كياهي در صورتي كه روي آنها خواص درمانيشان ذكر شود از بخش و فروشش ممانعت مي شود جون اين كار دخالت در امر بزشكي است و اكر جنين خاصيتي داشت كه مطبهاى تزريق آمبول جند صدهزارتوماني سنك شكن و جراحي كليه براى استخراج سنك كليه كساد مي شود.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

آلودگي غذايي

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 16, 2010 3:31 pm

ناراحتي معده با مصرف سوسيس و كالباس
جام جم آنلاين: يك فوق تخصص كبد و گوارش با اشاره به فراواني عارضه گوارشي ريفلاكس در جوامع شهري و روستايي ايران گفت: هر چند عامل ژنتيك در بروز اين عارضه موثر است، اما مصرف سوسيس و كالباس مهم‌ترين عامل در بروز آن به شمار مي‌رود.تصوير
دكتر ملك‌زاده گفت: نتايج بررسي‌ها نشان داد كه 7/3 درصد افراد روزانه، 20 درصد هفتگي، 3/27 درصد ماهانه و بالاخره 43 درصد سالانه ريفلاكس را تجربه مي‌كنند.
وي با بيان اين كه نتايج آندوسكوپي 60 درصد از مبتلايان به پديده ريفلاكس طبيعي و بدون هرگونه عارضه‌اي بوده است، افزود: از 344 فرد مبتلا به عارضه گوارشي كه آندوسكوپي شده‌اند 270 نفر بيوپسي و از اين تعداد فقط در 5 درصد آنان متاپلازي گزارش شده است.
به گفته اين فوق‌تخصص كبد و گوارش، نبايد نگراني از بابت تبديل عارضه گوارشي ريفلاكس به سرطان داشت، اما بايد مصرف فرآورده‌هايي چون سوسيس وكالباس را كاهش داد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

آلودگي غذايي

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 16, 2010 3:33 pm

فرآورده هاي خوك در آدامس اوربيت
بر اساس برخي اطلاعات بدست آمده، آدامس اوربیت که در آن از موادی که از خوک گرفته می شود استفاده شده، حرام است . تصوير
به گزارش شیعه آنلاین، بر اساس اطلاعات بدست آمده از پایگاهی الکترونیکی تحت عنوان “زندگی با قوانین طلایی اسلام” که یک پایگاه الکترونیکی اسلامی خارجی است و لیست کالاهای حلال را اعلام می‌کند، برخی محصولات شرکت اوربیت از جمله آدامس اوربیت حرام است زیرا طبق ادعای این پایگاه الکترونیکی، از گوشت خوک در آن استفاده شده است.
به واقع حکم استفاده از این آدامس‌ها معلوم است كه حرام است؛ با اين وصف چرا در بخش بازرگانی نظارت کافی در این امر وجود ندارد؟
http://halalist.wordpress.com/2008/05/1 ... ucts-list/
در این متن صراحتا خود مسئولان شرکت اوربیت گفته‌اند که از گوشت خوك (pork) در تولید آدامس اوربیت استفاده می شود.
البته مسئولان اوربیت گفته‌اند که به تامین کنندگان مواد اولیه خود گفته اند که مواد جایگزینی برای افزودنی های شامل گوشت خوک تولید کنند اما هنوز این کار انجام نشده است .
با همه اين تفاصيل؛ متأسفانه اين محصول فعلا بطور مرتب از آن در تلويزيون ايران تبليغ مي شود.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

آلودگي غذايي

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 16, 2010 4:08 pm

روزانه چقدر بنزن (سرطانزا) مي نوشيد؟
بنزن يك تركيب سرطان‌زاست به همين دليل در قوانين استاندارد ملي و بين‌المللي براي مقدار آن در آب آشاميدني، حد مشخصي تعيين شده است. ولي برخلاف تصور همگان چيزي كه در اين ميان نگران‌كننده است آب نيست، نوشابه است. اما...
تاكنون هيچ مرجع قانوني، استانداردي براي ميزان مجاز بنزن در نوشابه‌ها وضع نكرده است. البته با موضوع جنجالي احتمال وجود بنزن در نوشابه‌ها، ديگر اين مسئله محدود به آب نخواهد شد. در يكي دو سال اخير، پس از آنكه محققان دريافتند كه بعضي از نوشابه‌ها حاوي مقدار زيادي بنزن هستند، جار و جنجال زيادي در اين زمينه به پا خاست كه همچنان ادامه دارد به‌طوري كه بسياري از صاحبان صنايع نوشابه‌سازي، به دنبال فشار رسانه‌ها و مردم درصدد تجديدنظر در فرمولاسيون نوشابه‌هاي خود برآمده‌اند و در تلاشند كاري كنند كه از تشكيل بنزن در نوشابه‌ها جلوگيري شود. بر اين اساس مي‌توان اميدوار بود كه به‌زودي مراجع قانوني، تكليف بنزن در نوشابه‌ها را با وضع استانداردهاي لازم، روشن خواهند كرد.
استاندارد بنزن در آب آشاميدني حداكثر مقدار بنزن در آب آشاميدني، متناسب با استاندارد هر كشور متفاوت است. مثلا اين مقدار در جمهوري كره (كره جنوبي)، ppb10 است. هر يك ppb معادل يك ميكروگرم در كيلوگرم است. اما كانادا و ايالات متحده آمريكا، مقدار پنج ppb را انتخاب كرده‌اند. اتحاديه اروپا با سخت‌گيري بيشتر، وجود بيش از يك ppb بنزن در آب اشاميدني را مجاز نمي‌داند. سازمان بهداشت جهاني (WHO) به‌عنوان يك مرجع قانوني بين‌المللي حداكثر مقدار آن را در آب آشاميدني، ppb10 تعيين كرده است.
منابع ورود بنزن به بدن هرچند ممكن است بعضي از نوشابه‌ها منبع بنزن باشند اما اين ماده سرطان‌زا از راه‌هاي ديگري نيز ممكن است به بدن راه يابد. به طور كلي، روزانه حدود 220 ميكروگرم بنزن به دليل آلودگي اتمسفر، با تنفس و از طريق ريه‌ها وارد بدن مي‌شود. كساني كه در پمپ بنزين‌ها كار مي‌كنند 32 ميكروگرم بيش از سايرين بنزن تنفس مي‌كنند. براي سيگاري‌ها، دود سيگار منبع عمده است. به طوري كه كشيدن يك بسته سيگار در روز معادل 7900 ميكروگرم بنزن وارد بدن آنها مي‌كند. بعضي از مواد پاك‌كننده و شوينده‌ها نيز ممكن است داراي بنزن باشند. متاسفانه نوشابه نيز جزو يكي از منابع بنزن در دنياي كنوني درآمده است.
بيشترين مقدار بنزن يافت‌شده در نوشابه تاكنون، ppb9/87 بوده است. كسي كه 500 ميلي‌ليتر (2ليوان) از اين نوشابه بخورد، همراه با نوشابه، 44 ميكروگرم بنزن هم مي‌آشامد. از آنجا كه مقدار بنزن در نوشابه بر حسب شرايط نگهداري و فرمولاسيون آن متفاوت است، مقدار وارد شده به بدن از اين طريق بسيار متفاوت است . اما اگر به اين موضوع رسيدگي نشود افراد عاشق نوشابه را با خطر مواجه مي كند.
تشكيل بنزن در نوشابه‌ها متهم اصلي در تشكيل بنزن در نوشابه‌ها، اسيد آسكوربيك 300 E، ويتامين C و هر نوع بنزوات افزوده شده مخصوصا بنزوات سديم 211E ، بنزوات پتاسيم 212 E و بنزوات كلسيم 213 E است. همچنين از واكنش بين اسيد اروتوربيك و بنزوات نيز بنزن تشكيل مي‌شود. هرچند گمان نمي‌رود كه اسيدسيتريك در تركيب با بنزوات‌ها بنزن تشكيل دهد اما بعضي از مدارك و شواهد نشان مي‌دهد كه در صورت واكنش بين اسيد آسكوربيك يا اريتوربيك و بنزوات، اسيد سيتريك تشكيل بنزن را تشديد مي‌كند. ديگر عواملي كه روي تشكيل بنزن اثر مي‌گذارند، گرما و نور هستند . ذخيره كردن نوشابه‌ها در محيط‌هاي گرم باعث تسريع تشكيل بنزن مي‌شود. شواهد نشان مي‌دهد كلسيم دي‌سديم EDTA و بعضي از قندها تشكيل بنزن در نوشابه‌ها را محدود مي‌كند.
تاريخچه حضور بنزن در نوشابه‌ها دهه 1990: در سال 1990، يك مطالعه انجام شده در كاروليناي شمالي نشان داد كه مقاديري از بنزن در نوشابه‌هاي Perrier كه براي فروش در ايالات متحده آمريكا توزيع شده بود وجود دارد. شركت مركزي Perrier روي اين موضوع كاركرد تا سرانجام دريافت اين مسئله مربوط به كارگري بوده كه مرتكب اشتباه در فرآيند فيلتراسيون شده است. در اوايل دهه 90، نخستين نشست بين FDA و صاحبان صنعت نوشابه‌سازي در مورد احتمال وجود بنزن در نوشابه‌ها تشكيل شد. FDA از آنها خواست تا براي جلوگيري از تشكيل بنزن، محصولات خود را مجددا فرموله كنند. تا سال 1993 ، FDA عنوان مي‌كرد كه بيشتر نوشابه‌هاي بررسي شده، تنها حاوي مقدار كمي بنزن هستند.
در سال 1993 پروفسور گلن لايرنس از دانشگاه Long Island مقاله‌اي را منتشر كرد كه در آن به چگونگي تشكيل بنزن، از واكنش بين بنزوات سديم و ويتامين C مي‌پرداخت.
: 2005 در نوامبر 2005، FDA نتايج به دست آمده از يك تحقيق انجام شده توسط چند شهروند آمريكايي را به دست آورد كه در آن از وجود بنزن در چند نوشابه خبر داده بود.
در دسامبر 2005، انستيتو فدرال آلمان براي تعيين وضعيت خطر، گزارشي از امكان تشكيل بنزن در غذاها و نوشيدني‌ها منتشر كرد.
: 2006 در فوريه 2006، شيميداني كه قبلا در FDA كار مي‌كرد و نامش هرگز فاش نشد به رسانه‌ها گفت ممكن است بنزن به عنوان بخشي از يك واكنش شيميايي در فرآيند توليد نوشابه‌هاي گازدار مخصوصا آنهايي كه داراي طعم پرتقالي هستند تشكيل شود. بلافاصله كميته‌هاي تحقيق و نظارت در اداره استاندارد انگلستان و آلمان در مورد صحت اين ماجرا شروع به تحقيق كردند. ولي آنچه در اين ميان بسيار مهم بود اعتراف شيميدان سابق FDA بود. او به رسانه‌ها گفت كه صنايع نوشابه‌سازي و FDA ، 15 سال است كه از اين مشكل مطلع هستند و از او و نتايج تحقيقاتش كه از وجود بنزن در نوشابه‌ها سخن مي‌گفت به شدت محافظت مي‌كردند تا اطلاعاتي به بيرون درز نكند. اين فرد در تحقيقاتش متوجه شده بود كه بنزن موجود در بعضي از نمونه‌ها، از مقدار بسيار كم فراتر رفته و مي‌تواند تبديل به يك مشكل حاد شود. زيرا بنزن يك تركيب سرطان‌زاي مهاجم حتي در مقادير اندك است و ممكن است همراه با عوامل ديگر منجر به سرطان خون در بدن شود.
سازمان استاندارد مواد غذايي انگلستان نتايج بررسي‌هاي خود را روي 150 نوشابه در 31 مارس 2006 اعلام كرد كه در آن مشخص شده بود 43 نوشابه حاوي بنزن بوده كه چهارتاي آنها بيش از حد استاندارد WHO، بنزن داشتند. به دنبال اعلام اين نتايج، چهار نوشابه مذكور از بازار جمع‌آوري شد.
در آوريل 2006، اداره غذا و داروي كره اعلام كرد كه ردپاي بنزن را در 27 نمونه از 30 نوشيدني غني‌شده با ويتامين كه در اين كشور به فروش مي‌رسيد شناسايي كرده است.
در همان ماه، 7up عنوان كرد كه به منظور جلوگيري از تشكيل بنزن در نوشابه‌هاي خود در حال تغيير فرمولاسيون است، البته اين تغيير تنها به اين منظور نبود. اين شركت در تلاش بود تا با استفاده از مواد اوليه طبيعي و غيرشيميايي محصولات صددرصد طبيعي بسازد. هرچند كه نوشابه‌هاي جديد سالم‌تر از اسلاف خود است اما كارشناسان عنوان كرده‌اند كه 7up نمي‌تواند اين محصولات را كاملا طبيعي بناميد زيرا اين نوشابه‌ها حاوي ماده شيميايي شربت ذرت با فروكتوز بالا هستند.
FDA در مه 2006، از نتايج اوليه خود در مورد نوشابه سخن گفت و اعلام كرد بسياري از اين نوشابه‌ها داراي مقادير اندك بنزن كمتر از ppb5 بوده‌اند اما پنج نوشابه بيش از مقدار استاندارد براي آب آشاميدني بنزن داشتند. اين نوشابه‌ها Crushpine apple , sunrise classic orange , crystal light , safe way select Diet orange , Flavored water Beverage , Aquacal strawberry بودند. دو تا از اين پنج نمونه داراي 18 ـ‌ 15 برابر بنزن مجاز بودند.
در 9 ژوئن 2006،‌ سازمان بهداشت و سلامت كانادا عنوان كرد نتايج مطالعاتش در نوشابه‌هاي اين كشور نشان مي‌دهد چهار نمونه از محصولات توليدي بيش از استاندارد كانادا يعني ppb5 ، بنزن داشتند.
در تمام اين كشورها به دنبال تاييد شدن وجود بنزن در نوشابه‌ها، سازمان‌هاي نظارتي از صاحبان صنايع نوشابه‌سازي خود خواستند تا با دوباره فرموله كردن نوشابه‌هاي خود از تشكيل اين ماده خطرناك كه ناخواسته وارد بدن مصرف‌كننده مي‌شود جلوگيري كنند و بروشورهاي اطلاعاتي نيز در اين زمينه منتشر كردند تا راهنمايي‌هاي لازم در اين زمينه را انجام دهند.
اما سوالي كه اينك مطرح مي‌شود اين است كه ما ايراني‌ها تاكنون چه‌قدر بنزن نوشيده‌ايم و آيا مراجع ذي‌صلاح در اين زمينه اقدامي كرده‌اند و يا درصدد آن هستند؟ (جواب: تكذيب مي شود!!!) منبع :www.wikipedia.org
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

تشخيص خبائث در محصولات معتبر

پستتوسط najm134 » دوشنبه مارس 14, 2011 2:53 am

تجارت آزاد در سطح بين‏المللي، موجب شده است كه بازارهاي كشورها، منبع درآمد سرشاري براي كمپاني‏ها و كارخانجات بزرگ جهاني شود.
در اين ميان، بازار كشورهاي اسلامي به دليل جمعيت‏هاي ميليوني اين كشورها، هدف هميشگي براي شركت‏هاي خارجي بوده و محصولات خود را به اين بازارها روانه مي‏كنند.
مردم مسلمان ديكر كشورها روي اين مطالب دقت داشته و حتى تازه مسلمانها خودشان مراقبت مي كنند و در وقت خريد به محتويات اجزاي محصولات دقت مي كنند
بلكه برند حلال را به عنوان نشانه باكيزكي محصول از خبائث به ثبت جهاني رسانده اند و امروزه توليدكنندكان محصولات بخشي از توليداتشان را به محصولات با كيفيت ولي بيراسته از خبائث اختصاص داده اند

تصوير

از آنجا كه ديده مي شود ايرانيها در توجه و رعايت اين موارد عقبتر از بقيه مسلمانان هستند
بطوريكه اين روحيه در ايرانيهاي مقيم غرب خيلي شايع نبوده
بلكه در داخل هم مورد غفلت است
بحدي كه متصديان كمركات و واردات و توزيع مواد غذايي در ايران توجه جنداني به موضوع نداشته
ولذا در بازارهاى ايران محصولاتي كه آلوده به خبائث است فراوان است

بنابراین، به دليل الزام شركت‏هاي توليدكننده مواد غذايي به درج محتويات توليد خود بر بسته‏بندي مواد غذايي و بهداشتي، سازمان‏هاي بين‏المللي براي هر كدام از اين تركيبات، يك كد برگزیده و براي شناسايي اين مواد، كد مربوطه را بر محصول خود درج مي‏كنند؛ اين كدها غالبا با حرف E آغاز شده و رقم پس از آن، ماهيت مواد تركيبي محصول را نشان مي‏دهد.
در این باره باید گفت که برخي از اين كدها، بيانگر اين است كه در فرآورده توليدي، از چربي و پودر گوشت خوك استفاده شده است.
اين كدها عبارتند از:
E100, E110, E120, E 140, E141, E153, E210, E213, E214, E216, E234, E252,e270, E280, E325,
E326, E327, E334, E335, E336, E337, E422, E430, E431, E432, E433, E434, E435, E436, E440,
E470, E471, E472, E473, E474, E475,e476, E477, E478, E481, E482, E483, E491, E492, E493,
E494, E495, E542,e570, E572, E631, E635, E904.
كدهاي زير نيز نشان دهنده اين است كه عرضه محصول توليدي در بازارهاي آمريكا و انگلستان ممنوع است و تنها قابليت صادرات به كشورهاي آسيايي را دارد.

E127-e124-e123-e120-e110-e102.
مواد بهداشتي كه كد زیر را دارند، در تركيب آنها از ژله خون دام‏ها مانند سگ و خوك استفاده شده و موجب مي‏شود كه پوست دچار تورم زير جلدي شود.
اين كدها روي بسياري از لوازم آرايش، صابون و خمير ريش و خمير دندان دیده مي‏شود.
E230-e231-e232-e233-e311-e312

البته شرط استفاده از اين روش سه جيز است :
1- التزام واقعي به ذكر همه اجزاي محصولات بر توضيحات مندرج روي بسته
2- دقيق نوشتن نه كلي مثل افزودنيهاى مجاز كه كدهاى فوق همه مربوط به افزودنيهاى مجاز است
3- راست نوشتن

جون بسيار ديده شده است كه توليد كنندكان داخلي حتى برخي منتسبين به ادارات و مراكزي كه نام ديني دارند؛
بخاطر بي اطلاعي يا عدم التزام
افزودنيهاي و تركيباتي را بكار مي برند كه منشا باك يا حلال نداشته
مثلا براى اينكه ماست قوام داشته باشد زلاتين وارداتي مي زنند
از كشورهاى كافر كه منشا توليدش خوك يا حيوانات مرده و فاقد ذبح شرعي است
يا در بيسكويت‏هاي وارداتي از واژه ليسيتين سويا، روغن بذركتان، پودر شير بدون چربي و روغن نباتي خنثي استفاده شده
كه اگر اين محصولات، منشأ آمريكايي داشته باشد، صرفا براي گمراه کردن مصرف كننده است، زيرا در همه اين تركيبات از مواد نگهدارنده محتوي مواد ممنوعه استفاده مي‏شود.
گفتنی است، استفاده از اين مواد، موجب مي‏شود كه تنظيم فشار خون و قند بدن به هم خورده و دستگاه گوارش دچار ناهنجاري شود.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

ورود تخم مرغ هاي مصنوعي به بازار ايران

پستتوسط najm134 » چهارشنبه آپريل 13, 2011 6:26 pm

ورود تخم مرغ هاي مصنوعي به بازار ايران
چینیها که اینبار تمایل به مصادره بازار تخم مرغ جهان را داشته اند، تخم مرغهایی را تولید کرده اند که بدون نیاز به مرغ تولید شده است!
تصوير
زرده این تخم مرغها با استفاده از موادی مانند کربنات کلسیم،رزین،نشاسته، آلومینیوم زاج دار،ژلاتین و سایر مواد شیمیایی تهیه شده و همانطور که در عکسهای ذیل آمده است، آماده شده و در قالب های از پیش تعیین شده ریخته می شود تا با استفاده از رنگدانه زرد شکل زرده بخود بگیرد. تصوير
پس از این مرحله زرده آماده شده در داخل سفیده تخم مرغ که از قبل آماده شده قرار می گیرد و در نهایت در پوششی قرار می گیرد که بسیار شبیه تخم مرغهای معمولی است.تصوير
تصوير
تصوير
تصوير

گفتنی است مدیرکل دامپزشکی لرستان اعلام کرده که تاکنون ۲۸۸ هزار و ۵۴۴ عدد تخم مرغ چینی در استان لرستان جمع‌آوری شدند که از این تعداد ۳ هزار و۶۰۰ عدد معدوم شده است.

اما از سویی دیگر وزیر بازرگانی بدون اشاره به ورود چنین تخم مرغهایی به بازار از کنترل بازار تخم مرغ کشور خبر داده است
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

ماهيت ناسالم و چندش آور يك غذاي معروف جهاني

پستتوسط najm134 » چهارشنبه مه 11, 2011 8:38 pm

جگر چرب مرغابي :
غذایی به نامFoie Gras به معنی جگر چرب غذای تجملی و گران قیمتی است
که منشاء آن فرانسه است و در رستورانهای کرانقیمت عرضه شده و نیز رستورانهایی چون مک دونالد و کی اف سی سرو می شود.

برای تهیه این غذا مرغابی و غازها را مجبور می کنند مقدار زیادی چربی بخورند
تا بیش از اندازه چاق شوند و به بیماری جگر چرب مبتلا شوند.

نحوه خورانچن پرندگان مقدار زیادی روغن و غذای چرب
تصوير

یک لوله فلزی از گلوی حیوان به داخل معده وارد می کنند و به حیوان غذا می خورانند تا حدی که جگر آنها بزرگ و بزرگتر شود؛
تصوير

سپس آنها را درون قفس های بسیار کوچک قرار می دهند
و آنها را مجبور می کنند که در یک حالت ثابت و بدون حرکت بایستند تا انرژی مصرف نکنند.

تصوير

خوب نگاه کنید. می توانید غم را در چشمهای او ببینید؟
تصوير

پاهای آنها در اثر ایستادن های ثابت و طولانی مدت ورم می کند.

و نمی توانند بخوابند.

و البته نیازی هم به خواب نیست چون دوباره مجبور هستند غذا بخورند.

آنها سعی می کنند از جان خود دفاع کنند، اما این تلاش هم بی فایده است.
آنها را مجبور به خوردن می کنند تا جایی که بمیرند
و یا بدن آنها نتواند این مقدار غذا را تحمل کنند
همانطور که می بینید غذا از دهان حیوان بیرون زده

تصوير

آنهایی زنده می‌مانند، بیمار می شوند و از مخرج آنها هنگام دفع مدفوع خون دفع می شود
تصوير

آنها نه تنها از ناحیه دهان و گلو دچار جراحت می شوند،
بلکه تمام مدت زندگی غم انگیز خود از دل درد و ورم و درد پا عذاب می کشند.
در حقیقت تمام علايم بيمار شديد كبد را بيدا مي كنند
آنجه مصرف مي شود اجزاي يك حيوان بسيار بيمار است
كبد او ديكر كبد نيست يك عضو متورم آلوده است

نه خوابی دارند و نه حرکت و جنب و جوشی،
که مطابق غریزه خود و مطابق آزادی و زندگی که خداوند به آنها داده بتوانند آسمان را ببینند ، روی زمین راه بروند و در آب شنا کنند.
همه اين رنجها و آسيبها به حيوان وارد مي شود تا جكر او جندين برابر معمول متورم شود

در عکس زیر می توانید جگر چرب را در مقایسه با جگر معمولی حیوان ببینید:
تصوير
تصوير

از خودمان شروع کنیم.
اكر كسي يكروزي با اين غذا سروكار داشت بخاطر اسم و عنوانش يا طعم و بوي ايجاد شده با جاشنيها و ادويه ها فريفته نشود
قبل از خوردن هر چیز تفکر کنیم که چه می خوریم و به چه قیمتی.
به سلامتی خود و جان حیوانات اهمیت دهیم.
غذایی که در وضعيت بيماري حاد و با زجر دادن و شکنجه شدن حیوانات تهیه شود جز سم و سرطان چیزی عایدمان نخواهد کرد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

بعدي

بازگشت به آلوده شناسى


cron
Aelaa.Net