مقاومت با سلامت در برابر كورونا

مديران انجمن: pejuhesh237, najm116

کشف یک مولکول در سم نوعی مار افعی در نابودی کرونا

پستتوسط najm116 » چهارشنبه دسامبر 29, 2021 3:38 pm

کشف یک مولکول در سم نوعی مار افعی بومی آمریکای جنوبی توسط پژوهشگران برزیلی خبر داد که می تواند نقش موثری در نابودی ویروس کرونا داشته باشد.
https://fa.alalam.ir/news/5778043

از کشف یک مولکول در سم نوعی مار افعی بومی آمریکای جنوبی توسط پژوهشگران برزیلی خبر داد که می تواند نقش موثری در نابودی ویروس کرونا داشته باشد.


بنابر گزارش خبرگزاری ، محققان برزیلی دریافته اند که یک مولکول موجود در سم نوعی افعی، مانع از تولید مثل ویروس کرونا در سلول های میمون می شود. کشفی که می تواند نخستین گام به سوی ساخت داروی مقابله با ویروس عامل بیماری کووید-۱۹ باشد.

براساس پژوهشی که نتایج آن در نشریه علمی مولکولز (Molecules) منتشر شد، مشخص گردیده که مولکول تولید شده توسط نوعی مار افعی (افعی جاراراکاسو) توانایی ویروس را در سلول های میمون تا ۷۵ درصد مهار می کند.

«رافائل گویدو» استاد دانشگاه سائوپائولو و نویسنده این پژوهش به رویترز گفت: «ما توانستیم نشان دهیم این جزء از سم مار می تواند یک پروتئین بسیار مهم را در ویروس مهار کند. این مولکول یک پپتید یا زنجیره ای از اسیدهای آمینه است که می تواند بدون آسیب رساندن به دیگر سلول ها به آنزیم ویروس کرونا متصل شود؛ آنزیمی که نقشی حیاتی در تکثیر ویروس دارد».

گویدو در مصاحبه اش گفت که این پپتید که پیشتر به دلیل ویژگی های ضد باکتریایی شناخته شده بود، می تواند در محیط آزمایشگاهی سنتز شود؛ موضوعی که درواقع پرورش مارها را غیرالزامی می کند.

همزمان یک کارشناس خزنده شناسی در دانشگاه سائوپولو تاکید کرد: «ما نسبت به شکارچیانی که از هم اکنون در سراسر برزیل به فکر شکار این مارها هستند نگران هستیم. آنها فکر می کنند با شکار مارهای افعی مذکور می توانند جهان را نجات دهند. اما درواقع این سم مار به تنهایی نیست که می تواند ویروس کرونا را نابود کند».

بر اساس بیانیه ایالت دانشگاه ایالتی سائوپائولو (Unesp) که در این پژوهش نقش داشته است، محققان در مرحله بعد، کارآیی دزهای مختلف مولکول موجود در سم مار و اینکه آیا می تواند از ورود ویروس به سلول ها جلوگیری کند را ارزیابی خواهند کرد.

آنها امیدوارند بتوانند این ماده را در سلول های انسانی آزمایش کنند اما زمان بندی دقیقی ارائه نکردند.

به گزارش ایرنا، مار جاراراکاسو یکی از بزرگترین مارهای برزیل است که طول آن تا ۶ فوت (۲ متر) می رسد. این مار در جنگل ساحلی آتلانتیک زندگی می کند و در بولیوی، پاراگوئه و آرژانتین هم یافت می شود.
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

اثربخشی واکسن «سینوفارم» در برابر گونه دلتا

پستتوسط najm116 » چهارشنبه دسامبر 29, 2021 3:49 pm

اثربخشی واکسن «سینوفارم» در برابر گونه دلتا کرونا ثابت شد

https://fa.alalam.ir/news/5740718
طبق گزارش متخصصان واكسن بركت ايراني هم كه طبق نسخه چيني سينوفارم در ايران ساخته شده قاعدتا بايد در برابر دلتا مؤثر باشد

شرکت داروسازی سینوفارم ا چین اولین داروی کرونای جهان را (که از پلاسمای بیماران بهبودیافته ساخته شده) وارد آزمایش (وسيع) بالینی کرد.
https://fa.alalam.ir/news/5787353
اين طرح هم سال گذشته با نظارت چینی ها در ايران كشف و شروع به استفاده كرديد كه نهايتا در ميان منازعات جناح غربگراي طبي ايران زير سؤال رفت و مضر شناخته و متوقف شد بايد صبر كرد ببينيم سرانجام اين طرح در ايران چه شده و به واردات از چين منتهى شده يا در خود ايران ساخته مى شود

چین با کمک امارات در اروپا کارخانه ساخت واکسن کرونا می سازد!؟
«الکساندر ووچیچ» رییس جمهوری صربستان: با کمک چین و امارات متحده عربی صربستان یک کارخانه مدرن تولید واکسن ایجاد خواهد کرد. راه اندازی این کارخانه که بیانگر اثبات دوستی چین و اروپا است برای مقابله صربستان و این منطقه با کرونا بسیار مهم است.
https://fa.alalam.ir/news/5794208
اين يعني ماجراى كرونا براى سالها ادامه خواهد يافت و چين حتى براى اروپا هم واكسن مي سازد‎
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

توصیه به «طب سنتی» برای درمان کرونا

پستتوسط najm116 » چهارشنبه دسامبر 29, 2021 3:56 pm

دبیر کمیته علمی ستاد ملی کرونا، مردم را توصیه به «طب سنتی» برای درمان کرونا کرد!

https://www.entekhab.ir/fa/news/637021
فاطمه عابدینی دبیر کمیته علمی ستاد کرونا، مردم را توصیه به «طب سنتی» برای درمان ویروس می کند. او می گوید به زودی دستورالعمل هایی برای به کارگیری طب سنتی در درمان کرونا ابلاغ خواهد شد.


با مطالعه طرح‌های مختلف ایران و دیگر کشور‌ها و استخراج مطالب علمی و همکاری داروسازان بالینی ایرانی، متخصصان طب ایرانی و متخصصان بالینی، دستورالعملی را تدوین کردیم و مانند بقیه دستورالعمل‌های کمیته علمی، خواستیم به مراکز درمانی ابلاغ شود که به زودی این کار، انجام خواهد شد. ‎
اكر واقعا اين كار شده باشد و نمايشي نباشد = قدم مهمي در اصلاح حاكميت طبي كشور است
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

اثر ضد ویروسی عصاره سیر بر روی کرونا

پستتوسط najm116 » چهارشنبه دسامبر 29, 2021 4:05 pm

بررسی اثر ضد ویروسی عصاره سیر بر روی کرونا در چندين مؤسسه بيوتكنولوژي جهاني - در هند و چين و انگلستان
https://www.mashreghnews.ir/news/1268912
خواص قوی آنتی‌اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد سرطانی و ضد میکروبی دارد. سیر یکی از کارآمدترین آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی در برابر طیف گسترده‌ای از ویروس‌ها و باکتری‌هاست. بررسی مقاومت سارس-کوو-۲ (SARS-CoV-۲) در برابر ترکیبات موجود در عصاره سیر نشان داد ۱۷ ترکیب ارگانوسولفور که ۹۹.۴ درصد از عصاره سیر را تشکیل می‌دهند، دارای تعاملات قوی با اسیدهای آمینه پروتئین ACE ۲ و پروتئاز اصلی PDB ۶ LU ۷ سارس-کوو-۲ است. نتایج نشان داد که عصاره سیر منبع آنتی‌ویروس طبیعی ارزشمندی است که به جلوگیری از حمله ویروس کرونا به بدن انسان کمک می‌کند.
حالا در ايران پزشكان وابسته به طب تجاري هي انكار و تكذيب كنند و منتظر شوند تا از امريكا خبرش برسد با اينكه شربتش با جند گياه ديگر در درمان كرونا مؤثر بوده است
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

پاندمی کرونا

پستتوسط najm116 » چهارشنبه دسامبر 29, 2021 4:16 pm

پاندمی کرونا، زلزله‌ای در علم پزشکی همراه با پس لرزهایی با پایان نامعلوم (قسمت اول) دخالت سياست در مواجهه طبي

https://sptnkne.ws/HmKv

ویروس کرونا با وجود تلاشهای سازمانهای بین المللی و رقابت کمپانی‌ها برای دادن محصول موثرتر، همچنان همراه ما هست.
اسپوتنیک – در ابتدا همانند سایر بلایای طبیعی یا غیر طبیعی تصور می‌کردیم که می‌آید، ویران می‌کند، جان‌ها به تاراج می‌ستاند، تغییراتی ایجاد می‌کند، اما بالاخره خواهد رفت. اما هنوز هم این موجود ریز و مشمئز کننده با وجود تلاشهای سازمانهای بین المللی و رقابت کمپانی‌ها برای دادن محصول موثرتر، همراه ما هست. در ایران ما با اتمام هر موجی، منتظر موجی ویرانگرتر هستیم و در کشورهای دیگر با وجود درصد بالای واکسیناسیون، شاهد ظهور سویه‌های مقاوم‌تر به درمانهای فعلی و حتی ابتلا افراد واکسن زده هستیم؛ دلتا، لامبدا، مو و فردا معلوم نیست با کدام حرف لاتین دیگر سویه‌ای از هند، اروپا، آفریقا یا وسط کالیفرنیا مواجه شویم. اسپوتنیک بنا به رسالت خبررسانی شفاف و سازنده از همان روزهای اول پاندمی کرونا سعی کرده که لحظه به لحظه تحولات حضور ویروسی که دیگر مرز و نژاد و زبان نمی‌شناسد و حواشی آن را با رعایت اصول خبرنگاری مورد بررسی قرار دهد. حواشی که به نظر می آید گاهی بر متن غلبه می‌کنند. مدتی است برای این امر مصاحبه‌های نوشتاری و تصویری با تعدادی از متخصصین مربوطه را شروع کردیم و مصاحبه امروز هم در این راستا است و تا زمان حذف یا کنترل قابل قبول این پاندمی همراه خوانندگان خواهیم بود.

یکی از حواشی مورد اشاره حضور عفونتهای قارچی موسوم به قارچهای سیاه در افراد مبتلا در طی دوره بستری یا حتی در طی زمان بهبودی است که مدتی است توسط محافل متعدد پزشکی و خبری مورد توجه قرار گرفته است. برای بررسی بیشتر این مطلب سراغ دکتر آریو شاهین جعفری، دانشجوی دکتری تخصصی بالینی ایمنی شناسی و آلرژی دانشگاه اول علوم پزشکی مسکو می‌رویم. به علت طولانی بودن بحث و مطرح شدن حواشی دیگر که البته آنها هم ضروری به نظر می‌رسند، مصاحبه در چند قسمت تقدیم خوانندگان می‌شود.
- سلام جناب دکتر بدون هیج مقدمه‌ای می رویم سر اصل مطلب. به نظر می‌رسد بحران کرونا به این زودی ها تمام نمی‌شود و پس لرزه‌هایی نیز با خود به همراه دارد.
- سلام عرض می‌کنم خدمت شما و خوانندگان خوب اسپوتنیک و عرض خسته نباشید به همکاران خوبم در ایران و سرتاسر کره خاکی که این دو ساله آنچه از دستشان بر آمده برای مقابله با این پاندمی انجام دادند. اگر اجازه دهید برای پاسخ عرض کنم که بنده این پاندمی یا فراگیری را جدا از بقیه نمی‌دانم‌، در طول تاریخ بشر تا جایی که حافظه تاریخی به ما اجازه می‌دهد کشتارها و خسارتهای خیلی سهمگین تری را از آبله و طاعون متحمل شده‌ایم. خیلی از تمدنهای اصیل و پیشرو نابود شدند و گاهی هم تمدنهای دیگر در سایه این فراگیری عفونتها پدید آمدند، جابجایی مرزهای جغرافیای، سیاسی و کشف سرزمینهای جدید مرهون همین بیماریهای منتشره است. به نظر من آنچه که سبب شده کویید-19 در صدر اخبار قرار گیرد نه تغییر نوع پاندمی که تغییر شرایط است
- چه تغییراتی مثلا ؟
- ببینید همانطور که عرض کردم این اولین بار نیست که بیماری در منطقه‌ای کوچک آغاز می‌شود و به واسطه ارتباط جوامع انسانی فراگیر می‌شود، یکی از شاخص ترین پاندمی‌ها که در حافظه بشری ثبت شده، آنفلوانزای اسپانیایی است که مطالعات امروزه ثابت کرده است که یکی از خاستگاههای متحمل برای آن چین است. بعضی ملاحظات سیاسی در زمان جنگ جهانی اول سبب شد که این بیماری نخست در امپراتوری اسپانیا (که در جنگ بی‌طرف بود) گزارش شود، لذا اینطور به‌نظر آمد که این بیماری در آنجا همه‌گیرتر است؛ بنابراین به اسپانیایی مشهور شد.
ولی امروز با وجود گستردگی رسانه های صوتی، تصویری و نوشتاری و شبکه‌های اجتماعی امکان این ملاحظات تقریبا از بین رفته است. من مطالبی را در مورد اثرات ناگوار کرونا بر اقتصادهای نوظهور هند و برزیل خواندم اما باز هم اگر در تاریخ جستجو کنیم پیش از افول بسیاری از امپراتوریهای باستانی از جمله در کشورمان یا روم و یونان یک تغییری یا شیفت از همه‌گیری محدود(Outbreak) به سمت اندمیک(Endemic) و به همین ترتیب به اپیدمی(Epidemic) رخ داده‌اند، منتها باز این رسانه‌های به خصوص اجتماعی هستند که با پوشش اخبار سبب توجه افکار عمومی می‌شوند، البته بایستی به این مطلب اذعان داشت که خیلی بیشتر از گذشته بازارهای مالی کشورها و در نتیجه ثبات اقتصادی در هم تنیده شدند و بحران مالی هم عین بیماری می‌تواند فرا منطقه‌ای باشد و این امر می‌تواند برای حوزه سلامت که اینجانب عضو کوچکی از این جامعه هستم مانند شمشیر دولبه عمل کند.

سیر تحولات انسانی که علم پزشکی هم از آن جدا نیست تاریخ پر فراز و نشیبی را طی کرده که دستاورد آنرا ما امروز می توانیم ببینیم؛ به عقیده من یکی از بزرگترین سرمایه های انسانی وجود تشکلهایی مانند سازمان بهداشت جهانی WHO و نهادهای مشابه در کشورهای دیگر است که پیش از کرونا این همکاریها فشرده و متداوم سبب شد که آبله ریشه کن شود، در بسیاری از مناطق میزان مبتلایان مالاریا از جمله ایران تقریبا به صفر برسد، سل تحت کنترل قرار گرفت و از آهنگ تهاجم ویروس HIV کاسته شد. اما با وجود کویید19 آیا این همکاریها به شکل سابق وجود دارد؟ برای نمونه کافی است واژه ساده سردرد را اینترنت جستجو کنید، سردردی که به هزار دلیل می‌تواند رخ دهد که یکی از آنها سندروم حاد تنفسی ناشی از کرونا است! با این حجم از تشویش فکری، معطوف شدن تمام توجه‌ها حتی در موقع حضور در کلینیکهای پزشکی که سبب شده حتی در بعضی موارد پلاسمودیوم فالسیپاروم عامل مالاریای وخیم مغزی را با کرونا اشتباه بگیرند، چه رویکردی می‌توان اتخاذ کرد. گویی این همه بیماری واگیر عفونی، غیرواگیر عفونی و غیر عفونی وجود ندارند و تمام اولویتها مختص به کرونا شده است.
ادامه این وضع می تواند مجموعه عظیمی از بحرانهای روانی و اجتماعی ایجاد کند که می تواند موضوع بسیاری از تحقیقات حوزه اجتماعی و سلامت باشد یا اثر دراز مدت این استرسهای روانی بر تضعیف سیستم ایمنی به جایی در نهایت منجر شود که خیلی دهشتناک تر از آنفلوانزای اسپانیایی باشد.

ضمن آنکه در فضای بی اعتمادی علنی و بیشتر غیر علنی - یا شاید بهتر باشد عرض کنم خجالتی- که بعد از ورود ناخوشایند اما قابل درک سیاست به علم پزشکی ایجاد شد و حمله به WHO روح همکاری جمعی به شدت آسیب دیده است که کوچکترین نمونه‌اش همین مساله رقابتهای غیر سازنده سر واکسنها است. همانظور که در مصاحبه‌های گذشته نیز خدمتتان عرض کرده بودم، اصلا نباید در مورد واکسیناسیون به نام کشور، سابقه روابط و ملاحظات نگاه کرد، اما این کار متاسفانه انجام می‌شود.
- شما این حد تنوع واکسن را نمی‌پسندید؟
خیر، بعلکس عقیده دارم هر چقدر تعداد واکسنها افزایش یابند امکان رویارویی موثرتر با سویه‌های متعددی که فعلا شاهد آن هستیم، افزایش می‌یابد. توجه داشته باشیم که عامل بیماری، ویروسی است که مرتبا در حال جهش است و این موضوع هم به خاطر ساختمان منحصرفرد آن و هم مقاومت عده‌ای برابر واکسیناسیون یا ضعف در پوشش واکسیناسیون سراسر جهان می‌باشد.


البته این نکته باید اضافه کنم که صرف زدن واکسن ضامنی برای مصونیت کامل نیست بلکه همه چیز نسبی است و امکان بیماری نه فقط به خاطر قدرت ایمنی بخشی واکسن که تحت تاثیر ایمنی کلی فرد یا حتی فاکتورهای تغذیه‌ای، نوع زندگی و یا مواردی مانند استرس است که می‌توانند از قدرت ایمنی بکاهند یا تحت تاثیر قرار دهد و صد البته سویه جدیدتر و احتمالا مقاوم تر! اما با واکسیناسیون می‌توانیم امیدوار باشیم که در صورت بیماری به فرم خفیف تر مبتلا می‌شویم و کمتر عامل ویروسی در محیط منتشر می‌کنیم.
- در مورد بیماری قارچی سیاه در هند می‌توانید بیشتر برای ما توضیح دهید.
عرض کنم مقوله عفونتهای همزمان یا Co-infection نه فقط در عفونتهای ویروسی که در تمام عفونتهای مزمن اصلا جدید نیست و باز هم مطرح شدن بیشتر این مطلب مرهون رسانه های عموما فضای مجازی است وگرنه همکاران من به خوبی سالهاست که با بیمارانی که همزمان به آنفلوانزا با عامل دیگری مبتلا شدند یا در دوران نقاهت به عفونت دیگری آلوده شدند آشنایی دارند. موکورمایکوزیس که به عفونت قارچی سیاه هم موسوم است و دیگر عفونتهای قارچی هم خارج از این موضوع نیستند.
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

شربت مدبر کرونای غدیر(تری تراپیست)

پستتوسط najm116 » يکشنبه ژانويه 02, 2022 1:17 pm

شربت گیاهی مدبر غدیر تری تراپیست

شربت گیاهی مدبر غدیر که از اکانیسه (سرخارگل)، تخم گشنیز، اسطوخدوس، زنیان، آویشن شیرازی، ختمی، گزنه، سیر و برخی مواد و گیاهان مفید و موثر دیگر تهیه شده است که فواید آن عبارتند از: ضدالتهاب، ضدعفونت ریه و تنگی تنفس، ضد سرفه، مقابله با ویروس و باکتری در کل بدن، درمان گلودرد، درمان درد معده، درمان اسهال، درمان حالت تهوع، درمان کوفتگی، درمان بدن درد و تب و...

شرح ساخت و اجزاء تركيبي و نكات مصرفي نمونه قويتر (سطح2) داروي مُدَبِّر كرونا ساخت مركز غدير+ نمونه تحربيات باليني و نظرات بزشكان متخصص و مطلع ومعرفي مركز سازنده وووو
https://cdn.asriran.com/files/fa/news/1 ... 21_512.pdf
سايت سازنده دارو با ويديوهاي بزشكان و تجربه كنندكان
خوبست شرح تجارب استخراج و بلينكهايش در غرفه مربوطه ذيل معرفي دارو درج شود
https://elmosehat.com/?tag=%D8%A7%D8%B3 ... 9%86%DB%8C‏‎


مؤيد استفاده الكل در داروي مدبر كرونا مؤسسه غدير = در شرح توليد آن نوشته است معرفی اجمالی روش هیدروالکلی
https://www.aparat.com/v/7ufJ3/
اصطلاح هيدرو الكلي يعني با استفاده از آب و الكل تهيه شده است‎

روش تهيه خانگي = مدبر كرونا
https://www.aparat.com/v/vyWls/

https://www.aparat.com/v/vyWls?playlist ... 8%A7%DB%8C
در طغياان كرونا در شهر فيروزآباد فارس و آمار متوفيات برخي اين دارو را در شهر توزيع و به 2000 نفر مبتلا دادند كه سبب بهبودي و تغيير وضعيت شهر به نارنجي شد
https://www.aparat.com/v/FwC6i?playlist=567663

توضیحات:
1- همه شربتهاي دارويي سينه و سرفه و تب و سرماخوردگي ووو كه در داروخانه ها عرضه مي شود داراى الكل مايع مُسكر (نجس) است،

2- روش غالب در داروسازي صنعتي براى استخراج مواد مؤثره گياهان با استفاده از اين نوع حل كننده است، كه در محصولات دارويي غيرمايع؛ الكل تبخير مي شود، و در محصولات مايع مثل شربت سينه ها الكل باقي مي ماند ولذا روي غالب آنها جزو عوارض نوشته است: خواب الودگي و قبل رانندكي مصرف نشود كه همان تاثير الكل است

3- حتى اگر در استخراج مواد مؤثره الكل نجس بكار نبرند، اكر دارو را به صورت مايع عرضه كنند براى اينكه دارو كه محلول گياهان است كفك نزده و فاسد نشود حتما آنرا درون الكل مي ريزند چون جوشانده گياهان در تغليظ معمول نوشيدني دوسه روز بيشتر آن هم در يخجال دوام ندارد و فاسد مي شود مكر اينكه آنقدر جوشانده تغليظ شود كه مثل رب شود و همه در تجربه هاى خانگي مطلعند كه رب هم با شرايط خاصي در نكهداري سالم مي ماند و الا فورا كپك مي زند، فلذا داروهاى مايع جوشانده غليظ نيست و محلول در الكل است.

4- ازين رو افراد اگر مضطر به مصرف شدند بايد بعد مصرف بيرون دهنشان را اب بكشند‎

5- البته اين كارخانه ها مي توانند با حل كننده هاى ديكر مواد مؤثره را استخراج و تبديل به قرص نمايند كه مصرف كنندان مؤمن اين محذورات را نداشته باشند

6- و اكر بيگيريهاي پيوسته باشد از مديريت كارخانه ها و ببينند فضايي هست كه ممكن است بازارشان را كاهش دهد فورا تغيير رويه مي دهند

7- داروي "مُدَبر غدير" از نظر محتوا خوب است البته عين همان آلرگارد نيست و تفاوت اجزائي هم دارد هر چند مشتركاتي هم دارد
https://www.darukade.com/products/suppl ... uard-20638

8- اينكه رويش وجود الكل را ننوشته دليل نبودن الكل در ان نيست
جون معمولا اجزاء دارويي را مي نويسند نه مواد بكار رفته در توليد و فراوري،
و حتما به عنوان حل كننده يا نگهدارند الكل در ان بكار رفته است
و اينكه شرح تهيه خانگي با خيساندن و هم زدن و مالش و جوشاندن را نوشته
چه بسا براى مصرف كنندگاني است كه از شربت سينه هاى صنعتي بخاطر الكل پرهيز مي كنند،
و اين نشان دهنده حسن عقيده و خيرخواهي سازنده و عدم ايجاد انحصار دارويي است خصوصا كه قيمتش هم معتدل است و مثل الرگارد سودجويانه و مانند بازار داروي شيميايي نيست‎



داروي تقويت سيستم ايمني در برابر انواع ويروسها از جمله كرونا

همين دارو براى علايم سرماخوردگي تا انفلونزا تا كرونا رسمي اثبات شده كاربرد دارد فقط مقدار مصرفش براى مبتلاي كرونا كمي بيشتر است
اين دارو براى چند هفته و مجموعا 63 گرم مواد گياهي است
كه بطور خانگي تهيه اش آسان است‎
آسياب كردن - خيساندن - فشردن - دم كردن‎
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

مرگ بر اثر واکسن

پستتوسط najm116 » يکشنبه ژانويه 02, 2022 1:22 pm

مرگ ۶۴۰ انگلیسی که دو نوبت واکسن ضد کرونا زده‌اند
https://www.irna.ir/news/84469719
مرگ ۶۴۰ انگلیسی که دو نوبت واکسن ضد کرونا زده‌اند
مرگ ۶۴۰ انگلیسی که دو نوبت واکسن ضد کرونا زده‌اند
لندن – ایرنا – آمار تکان دهنده یک نهاد ثبت داده‌ها در انگلیس نشان می‌دهد در عرض شش ماه گذشته بالغ بر ۶۴۰ شهروند این کشور به رغم دریافت دو نوبت واکسن ضد کرونا جان باخته‌اند.

به گزارش ایرنا، دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد که از این تعداد ۲۵۶ نفر، تنها دو هفته پس از دریافت واکسن به کرونا مبتلا شده و جان باخته‌اند. با این حال کارشناسان در انگلیس همچنان معتقدند که دریافت واکسن به میزان قابل توجهی خطر مرگ ناشی از ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد.

بر اساس آمار منتشر شده ۵۱ هزار و ۲۸۱ نفر در انگلیس در بازه زمانی ۲ ژانویه تا ۲ ژوئیه جان باخته‌اند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۹۶۴ نفر واکسن نزده بودند. مرگ ۶۴۰ نفری که دونوبت واکسن زده‌اند ۱.۲۵ درصد آمار کل تلفات در این دوره به‌شمار می‌رود و به این ترتیب کارشناسان معتقدند که واکسن همچنان راه موثری برای مقابله با همه‌گیری کروناست.

طبق آمار ارائه شده، ۶۱.۱ درصد مرگ‌ومیرهای ثبت شده مربوط به مردان و ۵۲.۲ درصد زنان بوده‌ است. همچنین ۱۳.۱ درصد از افرادی که بر اثر کرونا جان باخته‌اند دارای بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای بوده‌اند.

تاکنون بالغ بر ۴۸ میلیون نفر در انگلیس واکسن کرونا زده‌اند که از این تعداد نزدیک به ۴۴ میلیون نفر هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند. به این ترتیب بیشتر جمعیت انگلیس در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قرار است امروز در کنفرانس مطبوعاتی پیرامون آینده برنامه این کشور در زمینه مقابله با کرونا توضیحاتی را ارائه دهد. در فرازهایی از متن سخنرانی وی که در رسانه‌ها منتشر شده آمده است که او اوضاع کنونی را عرف جدید زندگی توصیف خواهد کرد و اینکه مردم باید با کرونا زندگی کنند.

جانسون می‌گوید: واکسن دیوار دفاعی دربرابر کروناست. به رغم اینکه اوضاع در پائیز و زمستان مبهم است اما مخالف تحمیل دوباره قرنطینه خواهیم بود.

این درحالیست که دولت قصد دارد تا نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال را هم واکسینه کند. آمارها تا روز گذشته (یکشنبه) حاکیست که ۸۱ درصد نوجوانان بالای ۱۶ سال دو نوبت و ۹۰ درصد آن‌ها یک نوبت واکسن ضد کرونا را دریافت کرده‌اند.انگلیس درصدد است تا طرح تزریق دُز سوم واکسن کرونا را نیز به اجرا بگذارد؛ اما هنوز معلوم نیست که این طرح چه کسانی را شامل خواهد شد.
این درحالیست که وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرده طرحی که قرار بود فقط افراد واکسینه شده را مجاز به حضور در اماکن شلوغ کند اجرا نخواهد کرد.
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

مؤسسه برکت «پول ۱۲۰ میلیون واکسن» کرونا را گرفته

پستتوسط najm116 » يکشنبه ژانويه 02, 2022 3:19 pm

مؤسسه برکت «پول ۱۲۰ میلیون واکسن» کرونا را گرفته ولی تاکنون پنج میلیون تحویل داده است
روزنامه شرق در گزارشی خبر داده است مؤسسه برکت که از نهادهای اقتصادی زیر نظر دفتر رهبر جمهوری اسلامی است، برای پیش‌فروش ۱۲۰ میلیون دُز واکسن برکت یک میلیارد دلار از «محل اعتبارات دولتی» گرفته است.
خبر پیش‌فروش این میزان واکسن در حالی که اعلام شده است که حجت‌الله نیکی‌ملکی، مسئول روابط عمومی «ستاد اجرایی فرمان امام» که مؤسسه برکت زیر نظر آن است، به روزنامه شرق گفته است «تا پایان هفته تعداد دُز واکسن تحویلی به وزارت بهداشت از پنج میلیون دُز عبور خواهد کرد». طبق وعده قبلی قرار بود این مؤسسه تا پایان شهریور ۵۰ میلیون واکسن تحویل دهد.
علی تاجرنیا، نماینده پیشین مجلس که خبر پرداخت یک میلیارد دلار به موسسه برکت را داده، گفته است سعید نمکی، وزیر سابق بهداشت، حامی اصلی تولید واکسن برکت بود و با وجود این‌که مؤسسه رازی در «مرحله تحقیقات» از مؤسسه برکت برای تولید واکسن «خیلی جلوتر» بود، «به هر ترتیب تصمیم بر تولید برکت بود».
پیش از این، علیرضا عباسی، نماینده کرج در مجلس گفته بود برخی با کارشکنی اجازه «تولید به موقع» واکسن رازی را ندادند و « اگر آذرماه گذشته این اجازه به آنها داده می‌شد، می‌توانستند درصد قابل توجهی واکسن تولید کنند».
در ماه‌های گذشته، محمد مخبر، رئيس ستاد اجرایی فرمان امام، که اکنون معاون اول ابراهیم رئیسی شده است، بارها وعده تولید میلیونی واکسن را داده بود.
او پنجم اردیبهشت امسال گفت تا آخر تیرماه ۱۲ میلیون و تا آخر مرداد ۳۰ میلیون و تا آخر شهریور ۵۰ میلیون دُز واکسن تولید می‌کنیم. آقای مخبر این وعده را روز ۱۶ تیرماه امسال هم تکرار کرد.
این موضوع از این نظر حائز اهمیت شده است که به اذعان حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس، خرید واکسن به خاطر پروژه ساخت واکسن داخلی به تأخیر انداخته شد.
در هفته‌های اخیر درخواست‌های متعددی از جمله از طرف نمایندگان مجلس درباره پاسخگویی محمد مخبر درباره وعده تولید ۵۰ میلیون واکسن مطرح شده است ولی آقای مخبر تاکنون توضیحی درباره این موضوع نداده است.‎


آمادگی اسرائیل برای تزریق دُز چهارم واکسن کرونا
رئیس ستاد مبارزه با کرونا در اسرائیل گفته است که وزارت بهداشت این کشور برای تزریق دُز چهارم واکسن کرونا به همهٔ شهروندان بالای ۱۲ سال آماده می‌شود و این امر ممکن است تا شش ماه آینده ضروری شود.
مقامات اسرائیل و مسئولان شرکت فایزر باکی ندارند که اذعان کنند اسرائیل «آزمایشگاهی» برای جهان در زمینهٔ واکسیناسیون بوده‌ است. شرکت فایزر به تحقیقات اسرائیل روی اکثر مردم واکسینه‌شدهٔ این کشور توجه زیادی دارد و برخی از دولت‌های جهان نیز اقدامات اسرائیل را ملاک تصمیم‌گیری‌های خود در ارائهٔ دُز سوم واکسن اعلام کرده‌اند.
اسرائیل برای وادار کردن مردم به دریافت دُز سوم، این روزها تصویب کرد که تمامی کارت‌های واکسیناسیون افرادی که دُز دوم آن‌ها شش ماه پیش بوده، از اول اکتبر فاقد اعتبار باشد.
بدین ترتیب، دریافت بسیاری از خدمات و حتی رفتن به رستوران‌ها، سفر، ورود به مراکز درمانی، سینما و غیره از این افراد سلب می‌شود، همان‌گونه که هم‌اکنون نیز ارائهٔ بسیاری از این خدمات به حدود یک میلیون نفری که دو دُز واکسن نزده‌اند، ممنوع است. اقامت در هتل‌های داخلی و هرگونه سفر خارجی نیز برای این افراد ممنوع است.
سفر اسرائیلی‌ها به کشورهایی که از نظر ابتلای مردم محلی آن به کرونا «قرمز» باشد، حبس سه تا هفت سال زندان در اسرائیل در پی خواهد داشت. دولت برای نقض برخی مقررات قرنطینه از سوی مبتلایان نیز جریمه‌های نقدی بسیار سنگین تا حدود دو هزار دلار آمریکا تعیین کرده است
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

تست آنلاین کرونا از طريق نمونه صدا

پستتوسط najm116 » يکشنبه ژانويه 02, 2022 3:40 pm

تست آنلاین کرونا از طريق نمونه صدا

با شیوع کرونا روش های مختلفی برای آزمایش این بیماری به وجود آمد. از آنجا که یکی از علائم این بیماری تاثیر آن بر تنفس و صدا است،
اپلیکیشن ها و سایت های زیاد خارجی در این خصوص ساخته شد که در ادامه در ايران هم از روي انها كبي و با وب سایت ساخته شده كه اين نمونه توسط محققان اداره تحلیل دادگان مرکز اطلاعات علمی آشنا می شویم

تاثیر ابتلا به کوید-19 بر صدای انسان
https://www.sid.ir/Blog/Post/70425

اگر می خواهید با تحلیل گفتار و صدا آشنا شوید دوره نرم افزار پرات را ببینید
https://www.sid.ir/workshop/Content/116 ... 8%A7%D8%B1
یکی از پژوهش های ارائه شده برای ساخت این ابزار :
Voice Quality Evaluation in Patients With COVID-19: An Acoustic Analysis
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 9720303684

براى انجام تست اونلاين كرونا
در این وب سایت به آدرس
https://corona.alzahra.ac.ir/rec
روی دکمه record کلیک کنید و تا جایی که نفس دارید صدای اَ را بگویید.
برای آموزش بیشتر فیلم را ملاحظه کنید.
https://www.sid.ir/blog/frontend/media/ ... /covid.mp4


Image

Image

Image

Image
Image








بنابراين بايد بروتوكولهاى كرونايي را رعايت كنيد و علايم را فورا با درمان صحيح و سالم برطرف كنيد
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

ی فایده بودن واکسیناسیون مجدد جمعی

پستتوسط najm116 » يکشنبه ژانويه 02, 2022 3:55 pm

مقاله لنست درباره بی فایده بودن واکسیناسیون مجدد جمعی

https://ir.sputniknews.com/world/202109158279498

گروهی از دانشمندان و محققان درباره ایده واکسیناسیون مجدد در افرادی که پیشتر دز واکسن کرونا را دریافت کرده بودند مطالبی نوشتند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، مجله پزشکی لنست مقاله ای در مورد بیهودگی واکسیناسیون مجدد جمعی منتشر کرده است. این مقاله توسط گروهی از دانشمندان، از جمله نمایندگان سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و داروی ایالات متحده نوشته و مورد حمایت قرار گرفت.
به گفته کارشناسان، هنوز نیازی به واکسیناسیون مجدد نیست، زیرا واکسن های موجود به اندازه کافی موثر هستند. علاوه بر این تجویز مکرر یا زودرس دوزهای مکرر می تواند منجر به میوکاردیت و سندرم گیلن باره شود. با این حال برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند واکسیناسیون مجدد ممکن است مفید باشد.
مقام ایرانی از واکسیناسیون تمامی سربازان تا پایان شهریورماه خبر داد - اسپوتنیک ایران, 1920, 15.09.2021
مقام ایرانی از واکسیناسیون تمامی سربازان تا پایان شهریورماه خبر داد
15 سپتامبر 2021, 09:30
ذکر شده است که نتیجه گیری دانشمندان در مورد واکسن های ام آر ان ای (فایزر و مدرنا) و مبتنی بر آدنوویروس (به عنوان مثال، اسپوتنیک وی) صدق می کند. نویسندگان مقاله معتقدند که متخصصان قبل از توصیه دوزهای جدید واکسن باید تحقیقات مناسب را انجام دهند.
کارشناسان خاطرنشان کردند که هنوز زود است در مورد عواقب جدی واکسیناسیون مجدد برای سلامتی صحبت کنیم. نیکولای مالیشف، متخصص بیماری های عفونی و دکتر علوم پزشکی گفت که اول از همه لازم است موضوع با دقت مطالعه شود. وی یادآور شد: "مطالعات متعددی در حال انجام است که بر اساس آن فاصله زمانی در نظر گرفته می شود که در آن انجام مجدد واکسیناسیون بهترین حالت می باشد."
جهان
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

قبليبعدي

بازگشت به مقاومت با سلامت در برابر كورونا


cron
Aelaa.Net