مقاومت با سلامت در برابر كورونا

مديران انجمن: pejuhesh237, najm116

Re: مقاومت با سلامت در برابر كورونا

پستتوسط najm116 » سه شنبه دسامبر 14, 2021 3:04 pm

تاثیر ملاتونین در مبارزه با ویروس کرونا



نسخه گياهي ملاتونين = آلبالو و گيلاس سرشار از ملاتونين
https://www.mashreghnews.ir/news/717893 ... 9%86%D8%AF

-----------------------------------------------------
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله « ملاتونین رزرچ»، محققان از دانشگاه سن پائولو برزیل به این نتیجه رسیدند که هورمون ملاتونین تولید شده در ریه ها مثل سدی در مقابل ویروس کرونا عمل می کند و مانع از نفوذ ویروس به داخل سلول‌ها می شود.

به گفته محققان ملاتونین مانع از تجلی ژن های هماهنگ کننده پروتئین ها در نقاط ورود برای ویروس - سلولهای آلوئول و اپیتلیوم بینی و ریوی، می شود. بدین ترتیب، هورمون این بافت ها را آلوده کرده و باعث سرکوب پاسخ ایمنی می شود که در نتیجه ویروس چند روز در دستگاه تنفسی باقی می ماند و بعد می رود تا ناقل دیگری پیدا کند.

این کشف به محققان کمک می کند بفهمند چرا بعضی از افراد مبتلا به ویروس کرونا نمی شوند و برخی بدون علایمی آن را از سر می گذرانند. محققان معتقدند که می توان از قطره بینی و یا اسپری بینی حاوی ملاتونین برای جلوگیری از رشد کووید -19 استفاده کرد.

محققان به آنالیز و مطالعه نمونه هایی از ریه های افراد سالم پرداختند و به این نتیجه رسیدند که هر چه توانایی تولید ملاتونین پایین تر باشد، سطح تجلی ژن‌های دخیل در نفوذ ویروس در ارگانیزم بیشتر است. در جایی که سطح ملاتونین بالا بود، هورمون، نقاط نفوذ ویروس «سارس-کووید -2» به ریه ها را مسدود کرده است.

در جهان بیش از 100 میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است و تقریبا 2 میلیون و 200 هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری درگذشتند که بیشترین قربانیان این ویروس در آمریکا و هند و برزیل به ثبت رسیده است.

=====================================
براى كرونا و عوارضش ملاتونین از داروهاى ضدالتهابي ديگر مؤثرتر و بي عارضه تراست

علائم بیماری عدم تعادل در سیستم التهابی و طوفان سایتوکاینی در اکثر موارد حاد بیماری را نشان می‌دهد. داروهای زیادی برای درمان و کنترل التهاب بیماری پیشنهاد شده‌اند اما به علت عوارض جانبی و اثربخشی کم، استفاده از آنها متوقف و یا محدود شده است.

بعد از آنكه معلوم شد جهت درمان رئیس جمهور پیشین آمریکا که مبتلا به کووید 19 شده بود داروی ملاتونین تجویز شد، و بزشكان جهاني ملاتونین را به عنوان یک داروی مکمل برای کاهش التهاب به بیماران مبتلا به کووید 19 تجویز می‌کنند معلوم شد ملاتونین به عنوان مولکولی که ذاتاً دارای خواص فارماکولوژیک شناخته شده ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی مطرح است و با افزایش سن، غلظت آن کاهش می‌یابد، از این جهت افراد مسن، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های التهابی قرار می‌گیرند. لذا این دارو به عنوان یک کاندید در قالب یک مکمل دارویی با اثر ضدالتهابی در درمان بیماران کووید19 مطرح شد.

فلذا مطالعه‌ای در ايران جهت استفاده از داروی ملاتونین طراحی واجرا شد. در این مطالعه که در (فروردین 1399) آغاز شد به بیمارانی که با تشخیص کرونا در بیمارستان بقیةالله(عج) بستری شده بودند به مدت 14 روز ملاتونین (9 میلی‌گرم روزانه، خوراکی) در کنار داروهای معمول داده شد. اطلاعات دموگرافیک و نتایج آزمایشگاهی که نتیجه التهاب بیماری بود، قبل و بعد از استفاده از دارو در گروه کنترل و مداخله ثبت شد. در کنار این کار، سنجش سایتوکاین‌های التهابی، به همراه بیان ژن‌های تنظیم‌کننده و همچنین اثر آنتی‌اکسیدانی آن، توسط تست‌های آزمایشگاهی ثبت شد. نتایج نشان داد ضمن اینکه دوره بهبود بیماران و بازگشت آنها به حالت اولیه در گروه مداخله در قیاس با کنترل بهتر بوده، سایتوکاین‌های التهابی که به صورت افزایش یافته‌ای در بیماران مبتلا به کووید-19 در ابتدا بالا بود پس از درمان با مکمل دارویی ملاتونین کنترل و کاهش در آنها مشاهده شد. در این مطالعه برای اولین بار در ايران نشان داده شد ملاتونین می‌تواند به عنوان یک مکمل دارویی با مکانیسم ضدالتهابی باعث تخفیف و کنترل سایتوکان‌های التهابی در بیماران مبتلا به کرونا شده و روند بهبود و بازگشت آنها به حالت عادی را تسریع کند. نتيجتا پیشنهاد شد داروی مذکور در پروتکل دارویی کشور قرار داده شود.

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/05/04/2544076

اين گزارش طبق معمول با ادبياتهاى مهندسى خبر و مي توانستيم و مي دانستيم و عليرغم نتيجه موفق در لفافه اما.... و مگر.... منتشر شده بود كه خلاصه پيراسته آن فوقا نقل شد
اين دارو مربوط به پيشگيري نيست هرچند جزو مكملها مي باشد،
در زمان ابتلا به عوارض كرونايي و مرحله مصرف داروهاى ضدالتهابي بكار برده مي شود
كه در آن صورت اگر جزو برنامه درمانيشان نبود مي توانند ازين داروي ضدالتهابي استفاده كنند


این قرص میزان هورمون ملاتونین را در بدن متعادل نگه می دارد و از بروز مشکلات بعدی پیشگیری می نماید. همچنین، این قرص یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است و از استرس اکسیداتیو در بدن جلوگیری می کند.
مصرف معمول اين قرص براى رفع بيخوابيهاى سالمندان در اثر نقص اين هورمون است ولذا تحت اين عنوان عرضه مي شود و نبايد عنوانش بازدارنده باشد از انجاكه تقويت ترشح اين هورمون در بدن موجب رفع غوارض بيماري مزمن و نيز تقويت سيستم ايمني است و در مطالعاتي مثل نمونه مناخر ايراني براى كروان تاثير موفقش ثابت شده است
قرص نوع ايراني آن
https://darookhaneonline.com/simorgh-da ... -simosleep

قرص خارجي آن
قرص زیر زبانی واناتونین نورم لایف از ملاتونین تهیه شده است
Image
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

در کشوری که طب بوعلی دارد، روزی ۵۰۰ نفر از کرونا می میرند

پستتوسط najm116 » شنبه دسامبر 18, 2021 2:42 pm

در کشوری که طب بوعلی دارد، روزی ۵۰۰ نفر از کرونا می میرند
علیرضا پناهیان، کارشناس صداوسیما:
اگر وزیر پیشنهادی بهداشت به طب سنتی متعهد نیست، مجلس به او رأی اعتماد ندهد / در کشوری که طب بوعلی دارد، روزی ۵۰۰ نفر از کرونا می میرند
علیرضا پناهیان در مراسم سوگواری تاسوعای حسینی با انتقاد از اهمیت ندادن به طب سنتی گفت: من از وزیر پیشنهادی سوال میکنم آیا شما نسبت به طب سنتی متعهد هستید یا نه؟ اگر نیست نمایندگان مجلس به ایشان رای ندهند.
https://www.entekhab.ir/fa/news/633501
بالاخره يكي پيدا شد سيستم دشمن طب كهن ايراني و اسلامي را صريح فاش كرده و جزو مطالبات قرار داده و موضعگيري صريح كند و از ابزارهاى قانوني براى اين امور ضروري استفاده شود نه فقط بخاطر اختلافات سياسي راي اعتماد ندهند
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

یکی از سویه های لاکتوباسیل ها فعالیت ضد ویروسی علیه کووید-19

پستتوسط najm116 » شنبه دسامبر 18, 2021 2:53 pm

یکی از سویه های لاکتوباسیل ها فعالیت ضد ویروسی علیه کووید-19 از خود نشان می دهد

یکی از سویه های لاکتوباسیل ها فعالیت ضد ویروسی علیه کووید-19 از خود نشان می دهد = استفاده از باكتري توليد ماست براى كشتن ويروس كرونا
https://ir.sputniknews.com/world/202108188176388

دشمن شیری برای سرکوب کردن ویروس کرونا

دشمن شیری؛ محققان روسپوتربنادزور، پروبیوتیک هایی را کشف کرده اند که کروناویروس را سرکوب می کند.
به گزارش اسپوتنیک، محققان روسپوتربنادزور(سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و رفاه انسان) دریافتند که یکی از سویه های لاکتوباسیل ها فعالیت ضد ویروسی علیه کووید-19 از خود نشان می دهد.

داروهای مبتنی بر لاکتوباسیل را حتی می توان برای جلوگیری از بیماری در کودکان از پنجمین روز زندگی استفاده کرد. این میکروارگانیسم ها علاوه بر کروناویروس، سویه های بسیار بیماری زا آنفلوانزا (H1N1, H5N6) را نیز سرکوب می کنند. پیش از این پروبیوتیک ها تنها برای احیای دستگاه گوارش پس از استفاده از آنتی بیوتیک ها مورد استفاده قرار می گرفت.

لاکتوباسیلوس‌ها باکتری‌های تخمیرکننده هستند و بیشتر محصولات آن‌ها اسید لاکتیک است و همچنین دارای خاصیت پروبیوتیکی هستند بنابراین، لاکتوباسیلوس کازئی یکی از باکتری‌های پروبیوتیکی است که پتانسیل کاربردی ویژه‌ای در تولید فراورده‌های شیری پروبیوتیکی مانند ماست دارد. لاکتوباسیلوس‌ها اکثراً به عنوان عامل درمان عفونت استفاده می‌شود مثلاً در درمان اسهال ماست مصرف می‌کنند ماست پر از اسید لاکتیک است و باکتری‌های بیماری زا را از بین می‌برد.

https://ir.sputniknews.com/world/202108188176388
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

تولد نوزاد با آنتی بادی علیه کرونا از زني كه واكسينه شده

پستتوسط najm116 » شنبه دسامبر 18, 2021 3:01 pm

تولد نخستین نوزاد با آنتی بادی علیه کرونا در فلوریدا

اولین نوزاد در جهان با آنتی بادی های ویروس کرونا در مادری واکسینه شده (با استفاده از واکسن مدرنا) در فلوریدا متولد شد.
به گزارش اسپوتنیک، در فلوریدا نخستین نوزاد با آنتی بادی علیه کرونا از مادری که واکسن مدرنا زده بود متولد شد.

شیر مادر مبتلا به کرونا، نوزاد را ایمن می کند

رسانه ها می نویسند که اولین نوزاد در جهان با آنتی بادی های ویروس کرونا در مادری واکسینه شده (با استفاده از واکسن مدرنا) در فلوریدا متولد شد.

پیش از این محققان دانشگاه «روچستر» در آمریکا در یک مطالعه، ۳۷ نمونه شیر ۱۸ مادر مبتلا به کرونا را تجزیه و تحلیل کردند و متوجه شدند که هیچ یک از آنها حاوی هیچ گونه ماده ژنتیکی ویروسی نبود بلکه حدود دو سوم از این نمونه ها حاوی ۲ آنتی بادی خاص برای ویروس کرونا بودند.

https://ir.sputniknews.com/20210317/%D8 ... 34156.html
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

Re: مقاومت با سلامت در برابر كورونا

پستتوسط najm116 » شنبه دسامبر 18, 2021 3:04 pm

بعد از تعطيلات بنج روزه اخير:
'دو برابر شدن آمار مرگ افراد ۳۰ تا ۵۰ ساله'


"با بررسی انجام شده روی سه هزار بستری بالای ۶۰ سال استان تهران
دریافتیم که بیش از ۹۵ درصد این افراد واکسن نزده بودند." / "بیشتر موارد فوت افرادی هستند که در بیمارستان‌ها بستری هستند"، / آمار رسمی متوفيات كرونا به ۱۰۱ هزار و ۳۵۴ نفر رسیده است. / ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت ایران هم گفته بود که آمار واقعی فوت شدگان دو برابر رقمی است که از سوی این وزارتخانه اعلام می‌شود. / فقط دیروز، جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۰ نفر در تهران در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند. / متوفيات كروان: ۴۰ درصد آمار رسمی اعلام شده مربوط به استان تهران است. / ظرف ۱۸ ماه گذشته بهشت زهرا ۴۰ هزار پذیرش داشته است." = دفن كرونايي /
https://www.bbc.com/persian/iran-58293774
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

نوع جديد لامبدا شيوعيتر كشنده تر

پستتوسط najm116 » شنبه دسامبر 18, 2021 3:08 pm

نوع جديد لامبدا شيوعيتر كشنده تر - عبور از سيستم ايمني و واكسن

سویه جدید جهش های مختلفی پیدا کرده که هم قدرت سرایت و هم قدرت کشندگی آن را به میزان چشمگیری افزایش داده است.
تقدسی گفت: در این سویه جدید دو جهش رخ داده موجب شده که قدرت سرایت ویروس تا حد زیادی افزایش یابد. همچنین سه جهش دیگر موجب شده که "لامبدا"، توان فرار از سیستم ایمنی بدن را پیدا کند.
تقدسی با بیان اینکه در حال حاضر در افراد دو نوع ایمنی در برابر ویروس کرونا داریم، افزود: یکی ایمنی طبیعی است که در بدن افراد مبتلا به کرونا پادتن تولید می شود و دیگری ایمنی ناشی از تزریق واکسن است و متاسفانه جهش های صورت گرفته در سویه "لامبدا" موجب شده این سویه جدید قابلیت عبور از این دو سد ایمنی را داشته باشد.
نگرانی دیگری که در رابطه با این سویه جدید وجود دارد این است که پروتئین S این ویروس، به پدیده افزایش عفونت به کمک آنتی بادی‌های بدن حساسیت بیشتری دارد، یعنی این ویروس توانایی این را دارد که از آنتی بادی های تولید شده در بدن به نفع خود استفاده کند که حقیتا نگران کننده است.
https://aftabnews.ir/fa/news/723390
اعاذنا الله جميعا عن الأوبئة والأمراض والآفات والأخطار‎
تنها راه بعد استعاذه و توسل زدن دوماسك و عدم تماس بدني و حفظ فاصله دومتري گفته شده است
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

پيداشدن قارج سياه در كشور و ميان مبتلايان كرونا

پستتوسط najm116 » شنبه دسامبر 18, 2021 3:17 pm

پيداشدن قارج سياه در كشور و ميان مبتلايان كرونا

کرونا علت بروز قارچ سیاه نیست ناشي از داروهاى كورتون سركوبگر سيستم ايمني است كه در كرونا بكار مي برند
https://www.eghtesadonline.com/n/2nKN


طوفان سیستم ایمنی علیه بدن
وی افزود: همچنین این عفونت در برخی مبتلایان به کرونا دیده می‌شود؛ چراکه ما در مراحل پیشرفته بیماری کرونا دارویی به نام کورتیکو استروئید یا همان کورتون برای بیمار تجویز می‌کنیم. در مراحل پیشرفته بیماری سیستم ایمنی بدن بر علیه خود بدن شروع به فعالیت کرده و نقش مخربی پیدا می‌کند. بر همین اساس این مرحله را اصطلاحا مرحله طوفان سایتوکاین‌ها می‌گویند. سایتوکاین‌ها موادی هستند که از سلول‌های ایمنی ترشح می‌شوند و خاصیت ایمنی دارند، اما زمانیکه در درصدی از موارد سیستم ایمنی علیه خود بدن اقدام می‌کند، این سایتوکاین‌ها به شدت ترشح شده و در اینجا سعی می‌کنند با کورتون سیستم ایمنی را موقتا سرکوب کنند تا بیماری از فاز حاد خارج شود.

کرونا علت بروز قارچ سیاه نیست
یونسیان تاکید کرد: بنابراین علت بیماری قارچ سیاه، کووید ۱۹ نیست، بلکه علت بروز آن ضعف سیستم ایمنی است و همیشه هم به صورت تک‌گیر وجود داشته است. باید توجه کرد که قارچ سیاه، بیماری واگیردار نیست، عامل آن در محیط وجود دارد و وارد بدن ما هم می‌شود، منتها کسانیکه سیستم ایمنی‌شان مشکلی نداشته باشد، این عامل برایشان بیماری‌زا نیست. بنابراین ربط این بیماری به کرونا به مصرف داروی کورتیکو استروئید بازمی‌گردد.


وی افزود: به هر حال مصرف داروی کورتیکو استروئید مانند هر داروی دیگر یکسری فواید و یکسری عوارض دارد و طبیعتا تعداد افرادی که با این دارو سلامتی‌شان حفظ شده و جلو مرگ‌شان گرفته می‌شود، به مراتب بیش از تعداد افرادی است که این عارضه در آنها رخ می‌دهد و ما نباید به دلیل رخ دادن تک گیر این عارضه، افراد نیازمند به کورتون را از این دارو محروم کنیم.

یونسیان گفت: از طرفی کورتیکو استروئید خارج از سیستم تجویز پزشک استفاده نمی‌شود و طبیعی است که پزشکان متخصص این دارو را با سنگین و سبک کردن شرایط، برای افرادی تزریق می‌کنند که برایشان ضرورت دارد. اتفاقا اگر این دارو در مراحل اولیه تجویز شود، اثر منفی خواهد داشت. زیرا هنوز نیاز داریم که سیستم ایمنی بدن قوی باشد تا بتواند با ویروس مقابله کند، اما در مراحل پیشرفته چاره‌ای نیست و باید از آن استفاده کرد. به هر حال در شرایط تصمیم‌گیری بین خوب و بد، کار ساده است، اما تصمیم‌گیری بین بد و بدتر مهم است. تعداد افرادی که به دلیل پیشرفته شدن کرونا فوت می‌کنند، به مراتب بیش از افرادی است که ممکن است دچار عارضه قارچ سیاه شوند. به شرطی که دارو به صورت حساب شده و با نظر پزشک تجویز شود.

چرا بروز قارچ سیاه بیشتر شده است؟
وی گفت: علت اینکه این بیماری در حال حاضر بیشتر دیده می‌شود، این است که تعداد افرادی که به کووید مبتلا می‌شوند، ده‌ها هزار نفر است و هزاران نفر ممکن است به فرم‌های شدید بیماری مبتلا شوند و در نتیجه میزان تجویز این داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی افزایش یافته و وقتی تعداد افرادی که این دارو را دریافت می‌کنند، افزایش یابد، تعداد افرادی که عوارضش را تجربه می‌کنند هم بیشتر می‌شود. البته نسبت آن خیلی عدد بزرگی نیست.

یونسیان گفت: نمی‌توان گفت که خود ابتلا به کووید، راسا منجر به این بیماری می‌شود، بلکه تجویز داروهایی که برای درمان کووید پیشرفته می‌دهیم و سیستم ایمنی را تضعیف می‌کنند، منجر به این موضوع می‌شوند. اگر دارویی داشته باشیم که بسیار بر روی کووید موثر باشد و عارضه ای هم نداشته باشد، باید آن را تجویز کنیم، اما اکثریت داروهایی که تاکنون بر روی آن‌ها کارآزمایی بالینی انجام شده، یا بی اثر بودند یا اثرات جزئی داشتند. در عین حال به طور کلی اگر قرار باشد دارویی تاثیر داشته باشد، حتما در برخی افراد عارضه هم خواهد داشت.


علت شيوع قارج سياه = روش غلط پزشكان ايراني درمان كرونا با سركوب سيتم ايمني و افراط در تجويز اضافي دگزامتون و داروهاى سركوبگر:

كميته علمي ستاد مقابله با كرونا:
در خصوص شیوع بیماری قارچ سیاه :در کمیته علمی گفته شد که ایمنی فردی که مبتلا به کروناست را سرکوب نکنید یعنی اگر توصیه می شد دگزامتازون بدین 4 میلی گرم صبح و عصر کفایت می کند و دُز های بالا نباید تجویز شود.
https://www.iribnews.ir/00DQxs
افراد با سیستم ایمنی سالم، نگران قارچ سیاه نباشند / بیماران با دیابت کنترل نشده، و یا افرادی که به اختلال و نقص سیستم ایمنی دچار هستند، اكر مصرف کننده ترکیبات کورتون بشوند می‌توانند به این بیماری، حساس باشند.
https://www.iribnews.ir/fa/news/3202464
از ميان مبتلايان در كل جهان ۸۰ درصد افراد مبتلا دیابت هم داشتند و ۷۶درصد آنها تحت درمان‌های داروهای کورتیکواستروئیدها (کورتون‌ها) بودند.
برخي از شايعات غلط درباره قارچ سياه
https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3773317
رفع قحطي داروي قارچ سياه
entekhab.ir/002f4a
https://www.entekhab.ir/fa/news/634544
اطلاعات بيشتر درباره قارچ سياه
https://www.aroncare.com/content/fa/187 ... 8%AA%D8%9F

نكته:
از آنجا كه رويكرد قارج سياه مانند جذام است، داروي جذام كه دردرمان كرونا هم مؤثر اعلام شده يك راهكار دوخاصيته است
كه اكر پزشكان نكاه جامع طبي داشته باشند مي توانند بكار ببرند بعد از قطع يا كاربرد ضرورى وعلمي كورتونها
+ داروهاى طب كهن و اسلامي براى اين نوع عوارض
اعاذنا الله جميعا من هذه الآفات بمنه وكرمه‎


موکورمایکوزیس یک عفونت بسیار نادر است که علت آن کپک موکور است که معمولا در خاک، گیاهان، کود حیوانی و میوه‌ها و سبزیجات فاسد وجود دارد.
پزشکان می‌گویند که این قارچ همه‌ جا هست، در خاک، هوا و حتی در بینی و مخاط افراد سالم هم دیده می‌شود. این قارچ می‌تواند سینوس، مغز و ریه را عفونی ‌کند و جان مبتلایان به دیابت یا کسانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، مثل مبتلایان به سرطان و اچ‌آی‌وی/ایدز، را به خطر بیندازد.
پزشکان (جهان) احتمال مرگ بر اثر موکورمایکوزیس را ۵۰ درصد می‌دانند و معتقدند ابتلا به این عفونت نتیجه استفاده از استروئید (کورتون) است.
در موارد شدید و بدخیم کرونا که ریه بشدت درگیر می‌شود از استروئید استفاده می‌شود تا از واکنش شدید التهابی سیستم ایمنی جلوگیری شود که ممکن است جان بیمار را بگیرد. اما این داروها کارایی سیستم ایمنی را کم می‌کنند و قند خون بیماران را افزایش می‌دهند. تصور می‌شود این کاهش کارایی سیستم ایمنی، باعث عفونت موکورمایکوزیس می‌شود

https://www.bbc.com/persian/science-57217998

با توجه به اينكه قارچ سياه علت آن کپک موکور است که معمولا در خاک، گیاهان، کود حیوانی و میوه‌ها و سبزیجات فاسد وجود دارد. فلذا در محيطهايي كه افراد با نقص سيستم ايمني هستند از اين عوامل (تماس با خاك و كياهان و ميوه و سبزيجات فاسد) بدقت پرهيز شود‎

نكات مفيد درباره قارچ سياه
= روش بررسي و تشخيص و معاينات و ازمايشات - روش درمان طب رايج - مراقبتهاي پيشكيرانه و حين درمان
https://www.isna.ir/news/1400030604854

پزشكان طب تجاري رايج عامل ابتلاء هزاران نفر در جهان و ايران به قارج سياه
اگر در مطالب مندرج فوق تامل كنيم و نظر كميته علمي ستاد مقابله با كرونا را دقيق شويم مي بينيم كه
صريحا اعلام مي شود روش طب تجاري رايج حاكم بر ايران غلط بوده و نه تنها درمان نيست بلكه موجب عارضه مهلكتر از كرونا (قارچ سياه) است،
كه عامل بروز و شيوعش بزشكان طب رايج در سرتاسرجهان و ايران شده اند،
و تصريح كرده است كه از نظر همان علم طب رايج هم غلط است،
حتى اگر پزشكان عمدي انجام نداده و از جهالت وكم سوادي و تبعيت كوركورانه و بي دقتي موجب ابتلاي هزاران نفر به بيماري خطير مهلك و اقلا بر ضايعه قارچ سياه شده اند
اما در هر صورت همانند ساير تجويزهاى غلط كه موجب اسيب يا فوت مي شود؛ در دادگاهها و سيستم قضايي مورد تعقيب واقع مي شوند
و تا كنون هزاران پرونده پزشكي مشابه اين در محاكم قضايي جهان باز و محكوم شده يا در حال پيگيري است،
جا دارد علاقمندان به تحقيق و بررسي خطاهاي پزشكي موارد اين ابتلا را جمع اوري اماري و با بررسي عوارض از نظر حقوقي و خسارات حاصله گزارش جامعي را تهيه و منتشر كنند.‎

عملكرد قارج سياه مشابه عملكرد قانقاريا و سرمازدگي و سياه شدن بافتها
قارچ سياه موجب قطع خونرساني به بافتها شده
ولذا خونمردگي و سياه شدن و اتلاف به دنبال دارد،
طب رايج حاكم هيج درماني براى بافتهاى سياه شده ندارد و انها را فقط قطع و جراحي كرده و بر مي دارد،
درمانهاي ذكر شده شيميايي براى درمان عفونت و يا جلوگيري از ادامه عفونت قارچ سياه است كه اگر خوب و سريع اقدام شود حداقل دو ماه طول مي كشد
اما بافتهاى اتلاف شده قبل و حين درمان جزو ضايعات اندامي باقي مانده و فقط با جراحي پلاستيك قدري ترميم شده و از بدمنظرگي رها مي شود
اما در طب كهن و اسلامي درمان قاطع و بسيار مجرب براى اصلاح بافتهاى سياه شده و منع از اتلاف و قطع ان دارد كه ان زالوترابي است
و مي تواند در كنار درمانهاى ديكر بكار كرفته شود
شرح تجارب بسيار و موفق اين روش در قانقاريا و سرمازدگي مفصلا و مكررا منتشر شده و جزو مستندات زالوتراپي است كه با كمي جستجو فراوان بدست مي ايد‎

البته پر واضح است كه زالوتراپي براى رفع اتلاف و برطرف شدن سياه شدگي اندام بيروني است و در اندامهاى داخلي مثل سينوسها ووو كاربردي ندارد‎

و براى درمان اين مواضع از داروهاى ماليدني يا خوراكي استفاده مي شود‎

از داروهاى دم دستي طبيعي و گياهي كه خوراكي است و يا در برنامه غذايي شفاجو قرار داده مي شود مواردي مثل آنجه در كزارش زير آمده است مي باشد
https://namnak.com/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D ... %A7.p35582
از جمله موارد درمانهاى موفق و طبيعي است كه بخصوص در عفونت قارج سياه اخيرا مطرح شده است تركيبي از { روغن خردل، زاج پتاسیم، سنگ نمک و زردچوبه} مي باشد
كه صرف نظر از مقدار تاثير و بنا بر نظر انكاري طب رايج فرضا تاثير نامعلوم؛
اما تمام اجزائش سالم و بي ضرر است
ولي مي بينيم كه در ليست موارد شايعات و باورهاى غلط اين تركيب را معرفي كرده اند!!!؟
آن هم در وقثي كه طب رايج عاجز از درمان و فرياد عجزش به آسمان رفته است،
ولي با اين وصف يادش نمي رود كه در اين وانفسا؛ هر راهكار طبي ولو سالم و حتى بقول خودش بي خاصيت را بكوبد، مبادا سلطه درماني طب تجاري رايج رخنه بيدا كند‎
هر يك از اجزاء اين تركيب در معالجه عفونتهاى شديد تجربه موفق دارند
خردل
زاج سفيد = زاج پتاسيم
نمك طبيعي خوراكي = سنك نمك يا نمك دريا = كه املاح كاملي است و فقط كلريد سديم نيست
زردچوبه
و با كمي جستجو مي شود كاربردهاى درماني خصوصا در عفونتهاى اين اجزاء را در منابع معتبر علمي بين المللي طب مكمل بدست اورد‎
هر چهار جزء = اثر ترمیمی سریعی بر زخم دارد
و مثلا از هزاران سال قبل با مالیدن زاج يا نمك به اندام مجروحين صورت‌های خون‌آلود در ميدانهاى جنگ سریعاً خون‌ بند می‌آمد. (رفع عفونت و قابض خون)
https://javidsehat.ir/product/%D8%B2%D8%A7%D8%AC/
البته در مقام معرفي اين تركيب نيستيم ولي بطور مثال خواستيم چيزي كه تجربه تاثير مفيد اجزائش مسلم است فورا تكذيب مي شود


دكتر يادگاري متخصص بیماری‌های عفونی:
قارچ سیاه به دلیل مصرف کورتون در مبتلایان به کرونا بروز می‌کند
یک علت ابتلای بیماران یا بهبودیافتگان کرونا می‌تواند این باشد که قارچ سياه از طریق مرطوب ‌کننده‌ها یا دستگاه‌های اکسیژن حاوی آب آلوده به بیماران منتقل شده باشد. عفونت اما از طریق فرد به فرد قابل سرایت نیست. علت نامگذاری نیز آن است که لکه سیاهی بینی بیماران را فرا می‌گیرد.
https://www.khabarfoori.com/detail/2848451
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

فرآورده طبیعی G2 (تزريقي) نظیر واکسن باعث تقویت سیستم ایمنی

پستتوسط najm116 » شنبه دسامبر 18, 2021 3:24 pm

فرآورده طبیعی G2 (تزريقي) نظیر واکسن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن
تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار نفر از بیماران دیابتی در سال های گذشته پیش از ایام کرونا این فرآورده طبیعی را مصرف کرده که با توجه به اثربخشی مثبت این فراورده، بیماران، مبتلا به کرونا نشدند و همچنین برای تقویت ایمنی عموم جامعه نیز برای افراد داوطلب در سطوح مختلف استفاده شده است.
https://www.farsnews.ir/gilan/news/14000602000862

دستیابی محققان ایرانی به فراورده طبیعی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا
رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی کل کشور از دستیابی محققان ایرانی به فراورده طبیعی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا خبر داد و گفت: متخصصین ایمونولوژی توانستند به فرآورده طبیعی و سنتی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن به شکل تزریقی به نام G2 دست پیدا کنند.

دستیابی محققان ایرانی به فراورده طبیعی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا
دکتر شکور امیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از دستیابی گروهی از متخصصین ایمونولوژی به فرآورده تزریقی تقویت کننده خبر داد و اظهار کرد: پیرو تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی، محققان ایرانی طی یک فرایند علمی و تحقیقاتی ۲۰ ساله در دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط متخصصین ایمونولوژی توانستند به فرآورده طبیعی و سنتی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن به شکل تزریقی به نام G2 دست یابند.

وی با بیان اینکه فرآورده طبیعی G2 نظیر واکسن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن به شکل قابل اندازه گیری و کمی می شود، افزود: این فرآورده تاکنون هیچ گونه عوارضی نداشته و در حال حاضر در مرحله اخذ مجوز برای تولید انبوه است.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور با بیان اینکه بخشی از کارآزمایی بالینی G2 توسط کمیته علمی این انجمن انجام گرفته، تصریح کرد: تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار نفر از بیماران دیابتی در سال های گذشته پیش از ایام کرونا این فرآورده طبیعی را مصرف کرده که با توجه به اثربخشی مثبت این فراورده، بیماران، مبتلا به کرونا نشدند و همچنین برای تقویت ایمنی عموم جامعه نیز برای افراد داوطلب در سطوح مختلف استفاده شده است.

امیدی با بیان اینکه این موفقیت و دستاورد داخلی کمک به کادر درمانی کشور پس از ۱۸ ماه مبارزه طاقت‌فرسا با ویروس منحوس کرونا است، افزود: این دستاورد بزرگ موجبات اقتدار نظام اسلامی را در جهان فراهم می‌کند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشور با بیان اینکه دستیابی به این موفقیت را به محضر ریاست جمهوری نیز اعلام کرده ایم، گفت: از رئیس جمهور خواسته شده با قید فوریت این محصول محققان دانشگاهی ایران را در چرخه اصلی درمانی کشور قرار دهد چرا که تیم تحقیقاتی این فرآورده تضمین می‌کنند که ضمن پیشگیری و درمان بیماران کرونایی، بار دیگر آرامش و سلامتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به عموم جامعه باز می گردد.
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

Re: مقاومت با سلامت در برابر كورونا

پستتوسط najm116 » شنبه دسامبر 18, 2021 3:28 pm

بررسي صلاحيت وزير بهداشت رئيسي = حاوي مطالبي مهم درباره طب كشور

در برنامه‌های وزیر پیشنهادی مانند گذشته تقلید از سازمان بهداشت جهانی است با آن همه کشته‌هایی که در کارآزمایی بالینی داشتیم، دیده می‌شود. اکنون وزارت بهداشت اعلام می‌کند ۵ هزار میلیارد برای رمدسیور هزینه کردیم اما اکنون اثربخشی آن زیرسوال است.
شما تناقضات را نگاه کنید! ایشان و دوستان‌شان امضا کردند که واکسن وارد نکنید اما امروز می‌گویند هرجا به ما واکسن بدهد وارد می‌کنیم.
عزیزان بدانید وزارت بهداشت وزارت سلامت است نه وزرات پزشکان.
امروز در برخی حوزه‌ها گعده‌های رانت و مافیا تشکیل شده است اگر دولت قوی و دولت آقای رئیسی نمی‌تواند جلوی برخی را بگیرد چه کسی قرار است بگیرد؟
آقای عین‌اللهی، آمارهای موجود در برنامه شما مربوط به ۱۰‌ سال قبل است
جناب آقای دکتر عین اللهی در حالی که سازمان بهداشت جهانی راهبرد طب سنتی ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ را مطرح کرده است، در کشور ما سخن گفتن از آن جرم است و حکیم بزرگی چون خیراندیش را وزارت بهداشت ۵۷ بار به دادگاه بردند در حالی که در دنیا بیمارستان اختصاص می‌دهند. مافیایی در کشور وجود دارد و اجازه نمی‌دهد طب سنتی جان بگیرد اما شما اعلام نکرده‌اید نظر شما چیست؟ در حالی که در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری توسعه و نهادینه کردن طب سنتی در دستور ملی است!
در برنامه شما مطلبی درباره پزشک خانواده و راهکارهای رفع کمبود پزشک و دارو هم دیده نمی‌شود، یکی از عوامل ناکارآمدی بیمارستان‌های دولتی ما حضور پزشکان در بیمارستان‌های خصوصی است و شما همزمان در بخش دولتی و خصوصی فعالیت می‌کنید و یکی از سهامداران اصلی بیمارستان نگاه هستید.
آقای عین‌اللهی آقازاده و داماد شما از استان گلستان در رشته پزشکی فارغ التحصیل شده‌اند و طبق قانون باید ۴۸ ماه در آنجا خدمت می‌کردند اما به دماوند منتقل شدند بعد از دو سال و نیم زمانی که شما به عنوان وزیر بهداشت و درمان معرفی شدید به تهران منتقل شدند
حضور همزمان وزیر پیشنهادی در بخش خصوصی و دولتی ممنوعیت داشته اما آقای عین اللهی با وجود دارا بودن کرسی در دانشگاه شهید بهشتی و بیمارستان شهید لبافی نژاد دارای مطب خصوصی در بیمارستان خصوصی نگاه واقع در خیابان گل نبی و مجتمع خصوصی قائم بوده‌اند.
https://aftabnews.ir/fa/news/723317
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

مخالفان دیروز واکسن روسی مدعی چرایی تأخیر واکسن

پستتوسط najm116 » شنبه دسامبر 18, 2021 3:31 pm

آقایان مسئول نظام پزشکی! شما امروز "متهم" هستید نه طلبکار!/ مخالفان دیروز واکسن روسی امروز مدعی چرایی تأخیر در تأمین واکسن کرونا!
زمانی که قرار بود واکسن "اسپوتنیک" از مبدأ روسیه وارد ایران شود، سازمان نظام پزشکی کشور و برخی جریانات سیاسی، نسبت به واردات آن موضع گرفتند و شروع به فضاسازی پیرامون این واکسن کردند!
در آن زمان اعضای مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، در اقدامی عجیب و قابل تأمل شروع به ابراز نگرانی از نحوه انتخاب، تأیید و خرید واکسن اسپوتنیک ساخت کشور روسیه کردند!! این موضع‌گیری عجیب؛ بازتاب زیادی در فضای مجازی و ایجاد جو منفی برای افکار عمومی درباره واکسن اسپوتنیک شد.
اعضای مجمع عمومی این سازمان به‌عنوان نمایندگان جامعه پزشکی بدون ارائه هیچ دلیل متقن و بی‌توجه به مستندات علمی منتشرشده درباره اسپوتنیک، این واکسن را "خطرآفرین" و "غیرموجه" دانستند!!
حتی سازمان نظام پزشکی، پا را فراتر از این اقدامات گذاشت و در نامه‌ای به رئیس جمهور (حسن روحانی) نوشت: «مدارک و مستندات و دلایل تأیید این واکسن در اختیار صاحب‌نظران جامعه پزشکی قرار نگرفته است! بدیهی است جامعه پزشکی کشور پس از یک سال تلاش، چشم‌انتظار تدبیر و اقدامی عاجل برای واکسیناسیون سراسری با واکسنی معتبر که روند علمی و معقول تأیید و تهیه را طی کرده باشد، است و انتظار دارد که با در نظر گرفتن جمیع شرایط نسبت به خریداری بهترین واکسن‌های موجود دنیا از شرکت‌های چندملیتی اقدام گردد!»
البته ایجاد موج بی‌اعتمادی نسبت به واکسن کرونای روسی و سازمان غذا و داروی کشور تنها به سازمان نظام پزشکی ختم نمی‌شد بلکه برخی از اعضای کمیته علمی ستاد کرونا مانند مینو محرز، شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و رئیس روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و برخی از فعالان سیاسی نیز نسبت به این واکسن موضع گرفتند.
یکی از این افراد، محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بود؛ او در اکانت توییتری خود نوشت: «واکسن کرونا آینه‌ای دیگر از سیاست و زندگی ماست؛ در حالی که آمار رسمی روزانه قربانیان بین دورقمی و سه‌رقمی است؛ واکسن آزموده‌شده فایزر را رد می‌کنیم چون آمریکایی است! بعد خبر می‌دهیم که عن‌قریب واکسن ایرانی می‌سازیم و بعد پناه می‌بریم به واکسن آزموده‌نشده‌ی روسی!»‎

کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو، درباره حاشیه‌های ایجادشده و جنجال‌های صورت‌گرفته علیه واکسن اسپوتنیک روسی گفت: «متأسفانه در داخل کشور، قبل از خرید، واکنش‌های بدی وجود داشت و شاهد این بودیم که برخی افراد مصاحبه می کردند که "ما اسپوتنیک نمی‌خواهیم" یا "نمی‌زنیم"، یا "بد است" و طرفهای روسی هم می‌گفتند که "مگر ما به شما واکسن تعارف می‌کنیم؟"، که "چرا موضع‌گیری می‌شود؟"،
https://tn.ai/2559665
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/06/03/2559665
najm116
 
پست ها : 530
تاريخ عضويت: چهارشنبه دسامبر 12, 2018 11:16 am

قبليبعدي

بازگشت به مقاومت با سلامت در برابر كورونا


Aelaa.Net