اخبار آئين اعلى

مديران انجمن: najm134, najm134, najm134

Re: اخبار آئين اعلى

پستتوسط pejuhesh232 » پنج شنبه فبريه 07, 2019 3:40 pm

سیاه‌پوش شدن مراکز شیعی هند در ایام فاطمیه


اماکن مذهبی بسیاری از شهرهای هند به کوشش شیعیان این کشور، این روزها به منظور اقامه عزای ایام فاطمیه آماده‌سازی و سیاه پوش شده‌اند.
به گزارش «شیعه نیوز»، اماکن مذهبی بسیاری از شهرهای هند به کوشش شیعیان این کشور، این روزها به منظور اقامه عزای ایام فاطمیه آماده‌سازی و سیاه پوش شده‌اند.

مراسم سوگواری ایام فاطمیه به کوشش شیعیان هند در شهرها و استان‌های مختلف این کشور از امشب ۱۷ بهمن (۶ فوریه) برگزار می‌شود و به مدت سه تا پنج روز متوالی ادامه دارد.

به این منظور،‌ شیعیان هندوستان به آماده‌سازی هیئت‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها پرداخته و با نصب پرچم بر در و دیوار این اماکن،‌ آماده اقامه عزای حضرت زهرا(س) شده‌اند.

بمبئی، کارگیل،‌ اعظم‌گر،‌ لکهنو،‌ امروهه،‌ جونپور، مظفرنگر و کشمیر از جمله شهرهایی است که مراسم عزاداری در آنها برگزار می‌شود و مؤسسه «الجواد» یکی از برگزارکنندگان اصلی این مراسم است.

Image
Image
Image
Image
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

اسلام در اندلس

پستتوسط najm134 » چهارشنبه مارس 20, 2019 8:49 pm

اسلام در اندلس


کلیسای کاتولیک در خصوص اسلام آوردن مردم اسپانیا، این دروغ بزرگ را رواج داده بود که شمشیر اعراب، باعث اسلام آوردن اهالی اندلس شده است. اما در سال ۱۹۷۴ میلادی کتابی در اسپانیا به چاپ رسید که حاوی تحقیقات جدیدی بود. مطابق کتاب «انقلاب اسلامی در غرب» که پایان‌نامۀ ایگناسیو اولاگوئه (Ignacio Olagüe) در مقطع دکتری بوده، مردم اسپانیا با شوق و لذت، مسلمان شدند چون اصلاً کاتولیک و مسیحی نبودند. آنها همانند اغلب مردم خاورمیانه، «نصرانی» (Nazarene) خوانده می‌شدند؛ یعنی پیروان راستین عیسی(ع) که آن حضرت را مصلوب نمی‌دانستند و انتظار ظهور پیامبر خاتم را می‌کشیدند. و این در حالی بود که مسیحیان (Christians) به تصلیب عیسی اعتقاد ورزیده و آن حضرت را نیز آخرین پیامبر می‌پنداشتند و هنوز هم می‌پندارند.

Image

کریستیان‌ها، نتیجۀ تعلیمات غلط یک کاهن و دشمن عیسی (ع) به نام پولس در سرزمین یونان و روم بودند و کتاب عهد جدید (اناجیل رایج) محصول قلم آنها است. اما نصرانی‌ها از حواریان صدیق عیسی (ع) تبعیت می‌کردند و در فلسطین و خاورمیانه ساکن بودند و به انجیل برنابا اعتقاد داشتند. مخاصمات نصرانی‌ها و کریستیان‌ها تا زمان ظهور اسلام ادامه داشت. در آن هنگام، نصرانی‌ها با شوق وافر مسلمان شدند (مائده / ۸۲ تا ۸۶ إسراء / ۱۰۷ تا ۱۰۹) و کریستیان‌ها، رقیبان خود را از دست داده و در قرون بعد، خودشان را تنها وارثان عیسی (ع) نامیدند. قابل توجه است که قرآن کریم، پیروان حضرت عیسی (ع) را به دو گروه مؤمن و کافر تقسیم کرده است (بقره / ۲۵۳ حدید / ۲۷).

علت رشد دین اسلام در سرزمین شام و شمال افریقا، این بود که ظهور اسلام و مشخصات رسول اکرم (ص) با بشارات انبیاء پیشین، مطابق آمد. چنانکه نجاشی پادشاه حبشه نیز جزو همین نصرانی‌ها بود که در همان سال‌های اولیه به رسول خدا ایمان آورد. در حالیکه کریستیان‌ها طبق بدعت‌های یک کاهن یهود که اصلاً عیسی (ع) را هم ندیده بود او را همان پیامبر خاتم تلقی کردند. طرفه اینکه خود حضرت عیسی (ع) نسبت به ظهور این فریبکاران که او را پیامبر موعود (ماشیح) می‌خوانند، هشدار داده بود (انجیل متی ۲۴/ ۴ و ۵).

کتاب فوق الذکر از اولاگوئه به تفصیل نشان می‌دهد که مردم اسپانیا از دو قرن قبل از اسلام، به مذهب ویزیگوت‌های حاکم درآمده و اصلاً کاتولیک نبودند، بلکه پیرو آریوس اسقف اسکندریه که نصرانی بود و در شورای نیقیه به سال ۳۲۵ میلادی از سوی کاتولیک‌ها تکفیر شد. بنابراین، مردم اسپانیا نیز همانند مردم خاورمیانه با شوق و ذوق اسلام را پذیرفته و مسلمان شدند. بگذریم از اینکه چگونه کلیسای کاتولیک و اعوان و انصارش توانستند بعد از هفتصد سال، دین اسلام را در قرن پانزدهم میلادی از مردم اندلس بگیرند و صلیب را به دستشان بدهند.

در پایان، مطالعۀ کتاب اولاگوئه را به همۀ پی‌جویان حقیقت‌های گمشده توصیه می‌کنم. این کتاب، دو بار به فارسی ترجمه شده است:

Image
Image

۱. هفت قرن فراز و نشیب تمدن اسلامی در اسپانیا، ترجمۀ ناصر موفقیان، نشر شباویز، ۱۳۶۵

۲. انقلاب اسلامی در غرب (بازخوانی حملۀ موهوم مسلمانان به اندلس)، ترجمۀ رائول (جعفر) گنزالس، انتشارات مصباح الخیر، ۱۳۹۳
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

Re: اخبار آئين اعلى

پستتوسط pejuhesh232 » جمعه مارس 29, 2019 2:34 pm

حجاب زنان اروپایی به روایت همسر پادشاه اسکاتلند


Image
Image
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: اخبار آئين اعلى

پستتوسط najm134 » شنبه آپريل 27, 2019 11:50 am

عیدی کتابخانه کنگره آمریکا به فارسی‌زبانان: مجموعه مجازی کتب خطی نفیس


خبر هیجان‌انگیزی که امروز منتشر شده، این است که کتابخانه کنگره آمریکا، مجموعه بسیار جالبی از کتاب‌های خطی نفیس فارسی را برای مشاهده آنلاین و دانلود، در وب‌سایت خود قرار داده است.
بیشتر ما، هرگز این امکان را نداشته‌ایم که یک کتاب خطی باارزش با آن نگارگری‌ها و تذهیب‌ها و صحافی‌ها را ورق بزنیم. اما حالا می‌توانیم PDF تعداد قابل توجهی از آنها را دانلود کنیم و در خطاطی و معانی و رنگ‌ها و شکل‌های آن غرق شویم و لذت ببریم.
سه سال طول کشیده تا این مجموعه فراهم شود و در گام نخست ۱۷۰ اثر، دیجیتال شده‌اند و «در مراحل بعدی حداقل ۶۰۰ جلد کتاب چاپ سنگی و بعد کتاب های چاپ سربی از جمله انجیل های نفیسی که در اروپا به فارسی چاپ شده اند به طور مجازی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.»
قرآن نفیس، مثنوی معنوی مولوی، خمسه نظامی گنجوی و شاهنامه فردوسی در میان این کتاب‌ها جلوه‌گری می‌کنند. از دیگر کتاب‌های مهم این مجموعه می‌توان به کتاب یوسف و زلیخا و کلیات سعدی اشاره کرد.


مجموعه آنلاین کتاب‌های فارسی کتابخانه کنگره آمریکا


https://www.loc.gov/collections/persian ... collection

Image

عیدی کتابخانه کنگره آمریکا به فارسی‌زبانان: مجموعه مجازی کتب خطی نفیس

کتابخانه کنگره در واقع بزرگ ترین نهاد فرهنگی فدرال و در عمل کتابخانه ملی آمریکاست
کتابخانه کنگره آمریکا بخشی از کتاب های فارسی نفیس خطی خود را برای اولین بار به شکل دیجیتال در اختیار عموم قرار داده است. این کتاب ها از ایران، افغانستان، شبه قاره هند و آسیای میانه به دست کتابخانه کنگره رسیده است. روند مجازی کردن این آثار حدود سه سال طول کشیده و امسال به مناسبت عید نوروز به طور رایگان در وب سایت کتابخانه کنگره در اختیار عموم قرار گرفته است.

این مجموعه کتاب‎های ادبی، تاریخی، علمی و دینی شامل ۱۷۰ اثر نفیس است، از جمله نسخ خطی مثنوی معنوی مولوی، خمسه نظامی گنجوی و شاهنامه فردوسی که به سبک های مختلف زبان فارسی قرن ها پیش در شیراز، هرات، سمرقند و بخارا یا کشمیر نگارش شده است.

دست‌اندرکاران کتابخانه کنگره - بزرگ ترین نهاد فرهنگی فدرال که در عمل کتابخانه ملی آمریکاست - از حدود صد سال پیش این کتاب ها را جمع‌ آوری و حالا آنها را وارد دنیای مجازی کرده اند.

هیراد دینوری، کتابدار مرجع بخش زبان های ایرانی کتابخانه کنگره، سه سال است که روی این پروژه کار کرده است. آقای دینوری به بی بی سی فارسی می گوید حدود یک سوم از کتاب ها از ایران، یک سوم از شبه قاره هند و یک سوم دیگر از آسیای میانه، افغانستان و سرزمین های عثمانیست.

او می گوید: "اکثر آنها در دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ به کتابخانه فروخته شدند. کسی که این کار را انجام داد یک متخصص آثار اسلامی بود به نام کرکور میناسیان که در لندن و پاریس بودند."

بخشی از یک کتاب خطی جیبی متعلق به دوران قاجار

به نظر می رسد قدیمی ترین کتاب در این مجموعه یک جلد مثنوی جلال‌الدین محمد بلخی باشد که در سال ۱۴۴۱ میلادی (۸۴۵ قمری) به خط نستعلیق احتمالا در هرات یا شیراز چاپ شده است.

یک کتاب کوچک جیبی متعلق به دوران قاجار هم در این مجموعه وجود دارد که با گزیده هایی از غزلیات عاشقانه مشاهیری چون سعدی و حافظ شروع و با اشعار شعرای نه چندان معروف دوران قاجار تمام می شود. جلد کتاب با لاک و روغن نقاشی شده و حاوی تصاویر مینیاتوری درباره روایت های عاشقانه ای مانند خسرو و شیرین است.

از جمله کتاب های دیگر این مجموعه یک جلد خمسه نظامی گنجوی است که در قرن ۱۷ میلادی در کشمیر هند نوشته شده است. در این مجموعه همچنین حداقل دو جلد قرآن مربوط به دوران صفوی وجود دارد که تذهیب کاری و تزیین شده است و توضیحات فارسی دارد.

کتابخانه کنگره حدود پنج سال پیش تعدادی از کتاب های خطی و چاپ سنگی اش را در نمایشگاه هزار سال کتاب فارسی در معرض دید عموم قرار داد اما این اولین بار است که این تعداد کتاب خطی در فضای مجازی در اختیار عموم قرار می گیرد.

هیراد دینوری، کتابدار مرجع کتابخانه کنگره، می گوید حدود یک سوم از کتاب ها از ایران، یک سوم از شبه قاره هند و یک سوم دیگر از آسیای میانه، افغانستان و سرزمین های عثمانیست
هیراد دینوری می گوید:‌ "یکی از شاهنامه های ما با توجه به کاری که روی جلد بیرونی اش شده معلوم است که از سمرقند و بخارا آمده است. همین طور یک گلستان سعدی داریم که خیلی زیباست که به نظر می آید یا از سمرقند باشد یا از بخارا….همین طور کتاب های دیگری هستند که از ازبکستان و تاجیکستان کنونی به دست ما رسیدند."

قرار است که در سال های آینده کتابخانه کنگره کتاب های فارسی چاپ های سنگی و سربی خود را هم به شکل دیجیتال منتشر کند.

هیراد دینوری می گوید در مراحل بعدی حداقل ۶۰۰ جلد کتاب چاپ سنگی و بعد کتاب های چاپ سربی از جمله انجیل های نفیسی که در اروپا به فارسی چاپ شده اند به طور مجازی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

Re: اخبار آئين اعلى

پستتوسط pejuhesh232 » سه شنبه ژوئن 18, 2019 11:21 pm

حکایت یکسال روزه گرفتن آیت الله بروجردی


به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) علما و بزرگان دین در ماه مبارک رمضان برنامه های خاصی داشته اند که بخشی از سیره این بزرگواران را در شماره های گوناگون تقدیم نگاه شما خوبان خواهیم کرد.

Image

* روزه در سیره آیت الله العظمی بروجردی

سالی که آیت ‏الله العظمی بروجردی از دنیا رفتند، پزشک به ایشان سفارش کرد که ماه رمضان امسال را روزه نگیرد. ایشان فرمود: «من از آن وقتی که خودم را شناخته ‏ام، حتی یک روز هم روزه ‏ام را نخورده ‏ام و نمی‏ خورم؛ چون نه مریض شده ‏ام و نه مسافرت رفته ‏ام.»

زمانی که حضرت آیت‏ الله بروجردی در بروجرد بود، نذر کرد که اگر خشم خود را کنترل نکند و عصبانی شود، یک سال پشت سر هم روزه بگیرد.

روزی هنگام مباحثه علمی با یکی از شاگردان خود بر اثر اینکه شاگردش سخنانی ناشایست می‏گفت، تاب نیاورد و به او تندی کرد و نذرش شکسته شد.

پس از آن یکسال پشت سر هم روزه گرفت تا نذرش را ادا کند. روایت‏ کننده این حکایت می‏گوید: در اینجا به یاد سخن امام سجاد علیه السلام افتادم که در مقام دعا به خدا عرض می‏کند: «وَ لا تَرْفَعْنی فی النّاسِ دَرَجَهً اِلاّ وَقَدْ حَطَّطْنی عِند نَفْسی مِثلَها؛ خدایا مقام مرا در میان مردم بالا مبر، مگر اینکه به همان اندازه مقامم را نزد خودم پایین بیاوری».
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

نصب بزرگ‌ترین مجسمه قرآنی جهان در مکه

پستتوسط najm134 » پنج شنبه آگوست 15, 2019 11:33 pm


نصب بزرگ‌ترین مجسمه قرآنی جهان در مکه


شهرداری مکه مکرمه در نظر دارد که بزرگ‌ترین مجسمه قرآنی جهان را، که ۶۰۰ سال قدمت دارد، در این شهر نصب کند.

Image

شهرداری مکه در حال جست‌وجو برای یافتن مکانی مناسب به منظور نصب یک مجسمه قرآنی است که گفته می‌شود ۶۰۰ سال قدمت دارد.

این مجسمه ستون‌هایی دارد که از کاشی پوشیده شده و بر روی هر کاشی یک صفحه کامل قرآن کتابت شده است.

این مجسمه چندین سال پیش از سوی یک تاجر خریداری شد و در حال حاضر، شهرداری مکه در حال یافتن مکانی مناسب برای این مجسمه است تا به‌ یکی از نمادها و آثار برجسته این شهر مقدس تبدیل شود.

این مجسمه از پنج ستون بلند تشکیل شده است و ارتفاع زیادی به شکل مناره‌های مسجد دارد و در وسط آن یک ستون به طول ۳۲ متر قرار گرفته است و تمامی ستون‌ها با کاشی‌هایی پوشیده شده که بر روی آن‌ها آیات قرآن از آغاز تا پایان به صورت مرتب کتابت شده است.

آیات بر روی این ستون‌ها به گونه‌ای کتابت شده که از فاصله دور نیز قابل خواندن است و قرار است این مجسمه به‌ عنوان بزرگ‌ترین مجسمه قرآنی در کتاب رکوردهای جهانی(گینس) ثبت شود.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

رشد جامعه مسلمانان آمریکای لاتین در دالاس

پستتوسط najm134 » چهارشنبه اکتبر 30, 2019 11:56 am

رشد جامعه مسلمانان آمریکای لاتین در دالاس

مرکز جدید اسلامی در دالاس با متحد کردن همه فرهنگ ها اقدام به گسترش اطلاعات درباره اسلام حقیقی و کمک به مسلمانان آمریکای لاتین برای اینکه بیشتر در مورد میراث خود بدانند،کرده است.

Image

به گزارش «شیعه نیوز»، مرکز جدید اسلامی در دالاس به نام «islaminspanish » با متحد کردن همه فرهنگ ها اقدام به گسترش اطلاعات درباره اسلام حقیقی و کمک به مسلمانان آمریکای لاتین برای اینکه بیشتر در مورد میراث خود بدانند،کرده است.

«جلیل ناوارو»،مهاجر مکزیکی که در آمریکا اسلام آورده است در این باره می گوید: «من فکر می کردم اسلام برای فرهنگ خاصی از خاورمیانه است.وقتی فهمیدم که اکثریت مسلمانان حتی عربی هم صحبت نمی کنند و بیشترین کشوری که دارای مسلمان است،اندونزی است،شوکه شدم و فهمیدم که اسلام دینی برای همه است بنابراین تصمیم گرفتم چیزهای بیشتری در مورد آن یاد بگیرم.»

زندگی جلیل در سال 2014 تغییر کرد زمانی که با « Jaime Mujahid Fletcher»،امام جماعت کلمبیایی از «هاستون» آشنا شد.

جلیل از او خواست تا اطلاعاتی در مورد محتواهای اسلامی به اسپانیایی به او بدهد و به این ترتیب با پروژه « IslamInSpanish» آشنا شد.

« IslamInSpanish» یک موسسه غیر انتفاعی است که به آمریکایی لاتینی ها درباره اسلام به اسپانیایی آموزش می دهد.

این موسسه تا کنون صدها ویدئو از کتاب های صوتی در مورد اسلام منتشر کرده است.

مرکز جدید این موسسه در دالاس در سال 2018 افتتاح شد و از همه فرهنگ ها،قومیت ها و نژادها استقبال می کند.

جلیل می گوید: «یکی از چیزهایی که آمریکایی لاتینی ها به آن بسیار علاقه مند هستند تاریخ اسلام است.بسیاری از آنها هیچ اطلاعی در این زمینه ندارند چون در کتاب های تاریخ چیزی در این زمینه با آنها درس داده نشده است.»

مسلمانان بیش از 800 سال در اسپانیا زندگی می کردند و این تأثیر شگرفی در فرهنگ اسپانیایی هاگذاشت. بیش از 4000 کلمه در زبان اسپانیایی از زبان عربی آمده است ، و نام هایی مانند عمر و فاطمه همه از تاریخ اسلامی است. حتی معماری و غذای اسپانیایی ها هم از اسلام تاثیر گرفته است.

منبع: شبستان
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

رستورانهای شهر اوساکا غذای سنتی ژاپنی را به صورت حلال می پزن

پستتوسط najm134 » سه شنبه فبريه 25, 2020 12:32 am

گردشگری حلال

رستورانهای شهر اوساکا غذای سنتی ژاپنی را به صورت حلال تدارک می‌بینند


درحالی گردشگران خارجی به ویژه مسلمانان به ژاپن سر می‌زنند، تاکنون حداقل ۲ رستوران و غذاخوری معروف شهر گردشگری اوساکا غذاهای سنتی ژاپنی را به صورت حلال تهیه می‌کنند تا گردشگران مسلمان بتوانند طعم آشپزی ژاپنی را بچشند.


به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از ژاپن نیوز، در پی افزایش گردشگران خارجی به ویژه مسلمانان به ژاپن، حداقل 2 رستوران‌ و غذاخوری‌ معروف شهر گردشگری اوساکا در ناحیه کانسای ژاپن، غذاهای محلی ژاپنی غذاهای مرسوم و سنتی کشورشان را به صورت حلال تهیه می‌کنند.

در گذشته مسلمانان در اوساکا غذای اسلامی را به سختی پیدا می‌کردند، اما در 2 سال اخیر مکان‌هایی در این شهر تاسیس شده که به سرو غذاهای اسلامی می‌پردازند.

در یک رستوران ژاپنی به نام ماتسوری در بخش فوکوشیما سرو غذاهای حلال سبب افزایش 20 برابری مشتریان شده است. بولز در نانیوا غذاخوری مشابهی است که غذای اسلامی سرو می‌کنند. این رستوران‌ها هر چند هنوز مجوز رسمی ندارند اما با استخدام کارکنان مسلمان سعی داشته‌اند از طریقت حلال پیروی کنند.

آجیتیتوچو یک رستوران ژاپنی دیگر در منطقه نیشی در اوساکا نیز به زودی قرار است غذای سنتی اسلامی را به صورت حلال ارائه دهد.

یوشینوری سانو، آشپز رستوران که سعی دارد طعم غذاهای سنتی ژاپنی را حفظ کرده و در عین حال غذاهای حلال به مردم ارائه دهد می‌گوید: این کار را آغاز کردیم زیرا می‌خواستیم گردشگران مسلمان از طعم دست‌پخت و آشپزی ژاپنی لذت ببرند. من امیدوارم رستوران‌های مشابهی در نقاط مختلف تاسیس شوند.

Image
درحالی که تهیه غذای حلال برای مردم ژاپن که با طرز آشپزی اسلامی عادت و آشنایی ندارند کار دشواری است اما غذاپز‌های شهر اوساکا برای جلب توجه گردشگران به این مهم همت گماشته‌اند.

این رستوران‌ها از مواد مشتق کننده گیاهی و سس‌ها به جای گوشت استفاده کرده و مواد به کار برده در غذاهایشان را به محصولات دریایی محدود می‌سازند.

گفتنی است براساس آمار سازمان گردشگری ژاپن، تعداد گردشگران خارجی که به ژاپن سفر می‌کنند، در سال 2016 به 24 میلیون رسیده است.

براساس اطلاعات کنوانسیون دفتر و گردشگری اوساکا نیز تعداد گردشگران از کشورهای مالزی و اندونزی که بخش بزرگی از آنان را مسلمان تشکیل می‌دهند، در 2،016 نسبت به سال 2014 به میزان 2 برابر افزایش یافته و به 314 هزار نفر رسیده است.

منبع: حوزه نیوز
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

Re: اخبار آئين اعلى

پستتوسط pejuhesh232 » دوشنبه مارس 23, 2020 12:16 pm

در شبانه روز هفت بار مطاف و مسجدالحرام و تمام وروديها و فرشها و وسايل و قفسه ها شستشو و استريل و ضدعفوني و تعطير مي گردد = بدون تعطيل كردن و بستن


بعد نماز عشاء، نيمه شب، قبل فجر، بعد طلوع، ضحى، قبل نماز ظهر، قبل نماز عصر
ابتدا شستشو - بعدخشك كردن- بعد ضدعفوني - بعد خشك كردن - بعد معطر با عصاره غليظ
صد و چهل كارمند و كارگر در اين عمليات مشاركت دارند
كعبه و حجر اسماعيل و مقام ابراهيم هم طوري از دسترس خارج شده كه طواف بسهولت و بي ممانعتي انجام شود

Image

https://arabic.sputniknews.com/arab_wor ... %A7%D9%81/

https://www.gph.gov.sa/ar-sa/Pages/news ... ?nID=60026

كليه وسايل فرشها جاكتابيها حواجز ووو قبل از شستشو بيرون برده و تنظيف و تعقيم مي گردد
كل پرسنل شركت كننده 330 نفر در عمليات شبانه روزي شست و ضدعفوني و ووو

https://arabic.cnn.com/middle-east/arti ... oronavirus

Image

البته اين عمليات روزانه هميشه در طول سال و قل از اينها هم انجام مي گرفت بخصوص ايام حج و عمره و براى كورونا هم يك تعطيلي صحن مسجد و ضدعفوني مفصل كه كل ساختمان را طيجهار روز اماده كردند هم انجام شد
و همه اين تدبيرات هيج منافاتي به اعتقاد قدسيت مكان ندارد بلكه شدت پرهيز و رعايت و تطهير و بطور خاص استريل كردن از رعايت حرمت و احترام اين مكانهاست
بجز موضوع عدم سرايت بيماري زائران به يكديگر
روزانه بطور مرتب در نه وقت از طريق كانالهاى تهويه هواى رواقها و صحن تخليه و با اشعه فوق بنفش تصفيه و استريل مي گردد

https://www.youtube.com/watch?v=XVgW4Nx9PkY

https://www.youtube.com/watch?v=kIPHg8pd0Kc

https://www.youtube.com/watch?v=dEtzu_McD4g
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

پروژه جاده ای برای حجاج از نجف اشرف به مرز عربستان

پستتوسط najm134 » دوشنبه دسامبر 28, 2020 10:14 pm

پروژه جاده ای برای حجاج از نجف اشرف به مرز عربستان

خبرها حاکی از آن است که در سه سال آینده پروژه ی جاده ای از نجف اشرف به مرز عربستان به انجام می رسد تا مسیر حجاج و ترانزیت زمینی از ترکیه و ایران به عربستان را آسانتر سازد. این اقدام نمونه ای از تلاش عراق برای جذب سرمایه از عربستان و پیوستن به منظومه سرمایه گذاری های عربی است.

Image

به گزارش «شیعه نیوز»، خبرها حاکی از آن است که در سه سال آینده پروژه ی جاده ای از نجف اشرف به مرز عربستان به انجام می رسد تا مسیر حجاج و ترانزیت زمینی از ترکیه و ایران به عربستان را آسانتر سازد.
این اقدام نمونه ای از تلاش عراق برای جذب سرمایه از عربستان و پیوستن به منظومه سرمایه گذاری های عربی است.
استان نجف اشرف هم در وارد گردونه رقابت میان استان های هم مرز با عربستان برای افتتاح جاده مستقیم جهت انتقال مسافر و کالا وارد شده است. جاده ای که افتتاح آن این شهر مهم را به نقطه ترانزیت حجاج زمینی از ترکیه و کشورهای آسیای مرکزی و ایران تبدیل می کند.
بعد از بازگشایی گذرگاه مرزی عرعر که استان انبار (مرکز آن: رمادی) را به عربستان سعودی وصل می کند، استان های نجف و مثنی (مرکز آن: سماوه) هم تلاش خود را برای افتتاح گذرگاه های مرزی منتهی به خاک عربستان و تأمین امنیت این گذرگاه ها آغاز کرده اند.
اما در این میان نجف اشرف دست بالا را دارد چون خود سالانه میلیون ها زایر از داخل و خارج عراق را جذب می کند و به مرز عربستان نزدیک تر است و ده ها هتل و رستوران و مراکز خدماتی دارد که می تواند آن را به ایستگاهی برای انتقال زایران حج تبدیل کند.
همچنین نجف اشرف هم به کربلا و دیوانیه متصل است هم به حله و از آنجا به جاده بین المللی عراق که از بصره تا مرز اردن کشیده شده است.
«لؤی الیاسری»، استاندار نجف اشرف، که ماه گذشته با انتشار بیانیه ای از آغاز اجرای این پروژه خبر داده بود، تأکید می کند که بخش اصلی این پروژه نوسازی جاده ای است که از شهر نجف تا عربستان می رود و می تواند افق های مهمی را به روی صنایع و کشاورزی استان بگشاید.
او می گوید که فاز اول و دوم این پروژه که ساخت جاده ای به طول ۱۰۰ کیلومتر است آغاز شده و کل جاده از مرکز استان نجف تا مرز مخفرحا که ۲۳۶ کیلومتر خواهد بود.‎

الیاسری می افزاید که در این پروژه با طرف عربستانی نیز هماهنگی لازم انجام شده و عربستان هم آماده تکمیل جاده در خاک خود به طول ۶۰ کیلومتر است و اگر مشکلی پیش نیاید این پروژه تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد.
«ضرغام کیکو»، مدیر دفتر سرمایه گذاری نجف اشرف، هم می گوید که چند پروژه سرمایه گذاری کشاورزی و صنعتی و مسکونی در اطراف این جاده تعریف شده است.
او می افزاید که بهره برداری این پروژه مهم می تواند موجب جهشی در پروژه های صنعتی و کشاورزی و مسکن در استان و طول مسیر جاده شود و خاطرنشان می کند که این پروژه را خود استانداری نجف اشرف با هماهنگی دولت مرکزی اجرا می کند.
«عبدالحسن الشمری»، کارشناس اقتصادی، تأکید می کند که تلاش عراق برای جذب سرمایه از عربستان و پیوستن به منظومه سرمایه گذاری های عربی به نفع عراق خواهد بود.
او می افزاید که عربستان نیاز بسیاری به محصولات کشاورزی دارد و عراق می تواند عرصه مناسبی برای این سرمایه گذاری ها باشد همان طور که عربستان پیشتر در سودان سرمایه گذاری های مشابهی کرده بود.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

قبليبعدي

بازگشت به برای آئین اعلی


cron
Aelaa.Net