دستاوردهای مهم علمی

نشر گزارشات مفید برای توجه به حیات اعلی

مديران انجمن: najm134, najm134, najm134

Re: انگشتر سلامتی رسما وارد فاز تولید شد

پستتوسط pejuhesh232 » سه شنبه سپتامبر 25, 2018 5:54 pm

انگشتر سلامتی رسما وارد فاز تولید شد


پول‌نیوز - حلقه "موتیو"(Motiv) که برای حفظ سلامتی و تناسب اندام طراحی شده، بالاخره از حالت آزمایشی درآمد و وارد فاز عملیاتی شد.

Image

به نقل از انگجت، "موتیو"(Motiv) نام انگشتری است که تمام فعالیت‌های بدن را به منظور حفظ تناسب اندام و نظارت بر عوامل حیاتی ردیابی می‌کند و اطلاعات را به گوشی هوشمند کاربر می‌فرستد.

یک سال پس از آنکه نمونه اولیه حلقه "موتیو" در نمایشگاه فناوری CES 2017 برای اولین بار مشاهده شد، این حلقه تناسب اندام با تعداد زیادی از ویژگی‌های جدید به نمایشگاه 2018CES بازگشت.

این دستگاه می‌تواند بسیاری از فاکتورهایی که محصولات مشابه مانند "Fitbit" یا اپل‌واچ با هدف فعالیت بدنی کاربر برای 150 دقیقه در هفته محاسبه می‌کنند را اندازه‌گیری کند.

سپس این حلقه با امکاناتی چون ردیابی مدت خواب و استراحت و ضربان قلب توسعه یافت.

ضمن اینکه قابلیت کار با دستیار صوتی و توانایی به اشتراک گذاری اطلاعات با خانواده و دوستان نیز به ویژگی‌های آن اضافه شد.

این وسیله هم اکنون می‌تواند آخرین مقدار ثبت شده ضربان قلب و زمان اندازه‌گیری آن را به یاد داشته باشد و نشان دهد.

Image

با این حلقه و اپلیکیشن همراه آن می‌توانید در ابتدای تمرینات ورزشی خود، اطلاعاتی نظیر زمان فعالیت مفید را ثبت کنید تا دقایق فعالیت خود را دقیق‌تر ردیابی کنید و رژیم ورزشی خود را در هر هفته بهتر مدیریت کنید.

همچنین هنگامی که شما در تمرینات خود نتایج فوق‌العاده‌ای بروز دهید، سیستم "موتیو" به زودی قادر خواهد بود تا دستاوردهای ورزشی شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

اکنون شرکت سازنده اعلام کرده است که این حلقه از حالت نسخه آزمایشی درآمده و رسما در دسترس قرار گرفته است.

این حلقه ضدآب می‌تواند به عنوان گزینه ساده‌ای برای ردیابی فعالیت بدنی به کار گرفته شود.

این دستگاه تنها با دستگاه‌های iOS سازگار بود، تا اینکه نسخه اولیه برنامه سازگار با اندروید آن هم در ماه آوریل در دسترس قرار گرفت.

البته فعلا روی گوشی‌های خاصی(غالبا گوشی‌های هوشمند سامسونگ) کار می‌کند، اما به زودی فراگیر خواهد شد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

"موتیو" تعدادی مدل دیگر را به فهرست دستگاه‌های سازگار اضافه کرده است و تعداد کل گوشی‌های پشتیبانی شده به 12 عدد رسید: سامسونگ گلکسی S7، S7 Edge، S8، S8 +، S9، S9 +، Note 5 و Note 8، گوگل پیکسل و پیکسل XL، پیکسل 2 و پیکسل 2 XL.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

یک مجری با هوش مصنوعی به تیم خبری خبرگزاری شیهنوا اضافه می ش

پستتوسط najm134 » جمعه نوامبر 16, 2018 5:34 pm


یک مجری با هوش مصنوعی به تیم خبری خبرگزاری شیهنوا اضافه می شود


خبرگزاری دولتی چین می گوید برای اولین بار یک «مجری خبر» ساخته شده با هوش مصنوعی توانایی های خود را به نمایش گذاشت. این مجری خبر با هوش مصنوعی ساخته شده و شبیه یک انسان واقعی است.

این مجری در پنجمین کنفرانس جهانی اینترنت در چجیانگ، واقع در شرق چین، به نمایش گذاشته شد.
شینهوا می گوید مجری خبر که در ظاهر مذکر است، طبق آخرین فناوری های عرصه هوش مصنوعی ساخته شده است، صدا، حرکات و حالات چهره یک فرد واقعی را دارد.
طبق این گزارش، او می تواند متون خبری را به طور «طبیعی» مانند یک «مجری حرفه ای» بخواند و خبر را به صورت زنده اجرا کند و از پخش زنده ویدیوها یاد می گیرد.
خبرگزاری دولتی شینهوای چین و شرکت چینی جستجوگر اینترنت Sogou.com این مجری را ساخته اند.
شینهوا می گوید این مجری به عضوی از تیم گزارشگری آن افزوده شده است و می تواند ۲۴ ساعت در روز در وب سایت رسمی و شبکه های اجتماعی این خبرگزاری کار کند و هزینه تولید خبر را کاهش دهد و راندمان کار را بهبود بخشد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

درمان صحيح و ساده بيماري مزمن و خطير سل

پستتوسط najm134 » جمعه مارس 08, 2019 1:01 am

درمان صحيح و ساده بيماري مزمن و خطير سل

سل،بیماری عفونی است که اغلب به ریه‌ها حمله می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله «تنفسی اروپا»، محققان دانشگاه لندن تحقیقاتی با استفاده از ویتامین «D » برای پاکسازی باکتریهای سل از ریه به انجام رساندند.

نتایج تحقیقات نشان داد که ویتامین D در درمان بیماری سل موثر است و هیچگونه عارضه جانبی ندارد.

سل، یک بیماری عفونی ناشی از باکتری مایکوباکتریوم توبرکلوزیس است که اغلب به ریه‌ها حمله می کند. با وجود پیشرفت های قابل توجه در زمینه درمان سل در دهه های گذشته، این بیماری همچنان خطرناک ترین قاتل عفونی جهان است که بیش از چهار هزار و 500 نفر در روز تسلیم آن می شوند.

با توجه به افزایش مقاومت نسبت به آنتی بیوتیک، درمان بیماری گاهی با مشکل مواجه می شود. مطالعات اخیر محققان با بررسی هزار و 850 بیمار مبتلا به سل که تحت درمان های آنتی بیوتیک قرار داشتند نشان می دهد ویتامین D می تواند باکتری های عامل سل را از ریه پاکسازی می کند.

افزودن ویتامین D به آنتی بیوتیک، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. نتایج هیچ گونه عارضه جانبی را نشان نداده است و محققان احتمال می دهند این شیوه می تواند در درمان انواع بیماری های عفونی موثر باشد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

Re: دستاوردهای مهم علمی

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه آپريل 27, 2019 1:00 pm

دانشمندان نخستین مولکول جهان را یافتند


Image
نخستین مولکول‌ها پس از آنکه مه‌بانگ در حدود ۱۳.۸ میلیارد سال پیش رخ داد، عناصری کلیدی در تشکیل و ایجاد تمام آن‌چه امروزه در گیتی وجود دارد، هستند.

دانشمندان و ستاره‌شناسان موفق شده‌اند نخستین مولکول جهان را پس از مه‌بانگ (بیگ بنگ) رصد کنند.

مه‌بانگ در حدود ۱۳.۸ میلیارد سال پیش رخ داد؛ بنا بر نظریه مه‌بانگ، تمام گیتی از وضعیت بسیار بسیار متراکم نخستین آغاز شده، انبساط و تکامل پیدا کرده‌است.

نخستین مولکول‌ها در زمانی که مه‌بانگ رخ داده، عناصری کلیدی در تشکیل و ایجاد تمام آن‌چه امروزه در گیتی وجود دارد، هستند.

آن‌چه دانشمندان و ستاره‌شناسان به‌تازگی رصد کرده‌اند مولکول هلیوم هیدرید (HeH)، به‌عبارتی ترکیبی از هلیوم و هیدروژن است، که محل یافتن آن حدود سه هزار سال نوری با زمین ما فاصله دارد.

این مولکول در «رصدخانه استراتوسفری اخترشناسی فروسرخ» (س‌و‌ف‌ی‌ا) رصد شده‌است. رصدخانه «س‌و‌ف‌ی‌ا» رصدخانه‌ای هوایی و مشترک بین مرکز هوافضای آلمان و «ناسا» است.

نتیجه تازه‌ترین کشفیات قرار است امروز در ژورنال علمی پژوهشی «نیچر» منتشر شود.

البته هلیوم هیدرید یون (HeH+) سال‌هاست که به‌عنوان نخستین مولکول پیشنهاد شده، با این حال دانشمندان و پژوهشگران موفق نشده بودند هیچ نشانه‌ای از وجود آن در گیتی بیابند.

نشریه «ساینس» نیز یادآوری کرده‌است که هلیوم هیدرید سال‌ها‌ست که عنوان «سپیده‌دم شیمی» را به خود اختصاص داده‌است.

هلیوم پس از هیدروژن، دومین عنصر سبک و نیز دومین عنصر فراوان در کیهان است. گفته می‌شود نزدیک به ۷۵ درصد جرم گیتی از هیدروژن ساخته شده و نزدیک به ۲۴ درصد آن نیز از هلیوم.

هلیوم هیدرید یون (که دارای بار الکتریکی مثبت) است نخستین بار در سال ۱۹۲۵ و در آزمایشگاه تولید شده بود.

در سال ۱۹۷۰ دانشمندان گفتند که این عنصر باید به طور طبیعی در فضای میان‌ستاره‌ای، فاصله میان سامانه‌های ستاره‌ای، وجود داشته باشد، اما تا امروز رصد آن برای ما ساکنان زمین ممکن نبود.

رالف گوستن، ستاره‌شناس انیستیتو ماکس پلنک، به سی‌ان‌ان گفته است «شیمی گیتی با هلیوم هیدرید یون آغاز شد. اما فقدان مدرکی قابل استناد دال بر وجود آن در فضای میان‌ستاره‌ای به یک معمای غامض برای دانش و ستاره‌شناسی تبدیل شده بود».

رصدخانه «س‌و‌ف‌ی‌ا» مولکلول اولیه را در «سحابی سیاره‌نمای ان‌جی‌سی ۷۰۲۷» رصد کرده و یک اسپکترومتر با وضوح بالا از آن را ثبت کرده‌است.

اسپکترومتر یا طیف‌سنج، ابزاری برای اندازه‌گیری خصوصیات نور بر اساس تجزیه بازه فرکانس‌های تابش الکترومغناطیسی است.

سحابی سیاره‌نما، گونه‌ای از سحابی‌های کیهانی‌ست، که پس از مرگ ستارگان ایجاد می‌شود و از گاز و پلاسما تشکیل شده‌است. پژوهش‌های پیشین نشان می‌دهد که ان‌جی‌سی ۷۰۲۷ سحابی سیاره‌نمای جوان و فشرده‌ای است.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

برای اولین بار در جهان به شکل 3D قلب زنده از بافت انسانی تهی

پستتوسط najm134 » يکشنبه مه 12, 2019 2:04 pm


چاپ قلب زنده سه بعدی برای اولین بار در جهان

محققین از دانشگاه تل آویو برای اولین بار در جهان به شکل 3D قلب زنده از بافت انسانی تهیه کردند

به گزارش اسپوتنیک، دفتر خبری دانشگاه در این باره اطلاع داد.
در این اطلاعیه آمده است: " روز دوشنبه پروفسور تال دویر ، رئیس آزمایشگاه در دانشگاه تل آویو، روند استفاده چاپگر سه بعدی به همراه بافت های انسانی را که از بیمار گرفته شده، معرفی کرد تا قلب نبض دار زنده تهیه کند و پیشرفت جهانی در علم پزشکی ایجاد کرد."
خاطر نشان می شود که در چارچوب این آزمایش چندین قلب چاپ شد که بر روی حیوانات آزمایش می شود تا کاربرد ارگان مشخص گردد. اندازه قلب تقریبا 2.5 سانتی متر و تقریبا مانند قلب خرگوش است. چاپگر یک قلب را تقریبا طی 3.5 ساعت چاپ می کند.
دانشمندان تایید می کنند که مسیر برای پزشکی در آینده گشوده می شود که در آن بیماران دیگر مجبور نیستند منتظر پیوند اعضاء و مصرف دارو باشند. طی ده سال آینده با کمک بافت ها و سلول های انسان پیوند هر ارگانی برای بیمار امکان پذیر می شود.

Image
این عکس در ۱۵ آوریل ۲۰۱۹ در دانشگاه تل آویو گرفته شده و پرینت سه-بعدی قلب با بافت انسانی را نشان می دهد. (JACK GUEZ / AFP)

Image

اطاق خبر

ایمیل
فیسبوک
توئیتر

مطالب مربوطه

پژوهش

پژوهشگران دانشگاه تل آویو می گویند «دستاورد عظیم پزشکی» ایشان امکانات پیوند قلب را افزایش خواهد داد.

اخبار روزانه تایمز اسرائیل به فارسی را می توانید روزانه در ایمیل خود دریافت کنید اشتراک

تصاویر:

این عکس در ۱۵ آوریل ۲۰۱۹ در دانشگاه تل آویو گرفته شده و پرینت سه-بعدی قلب با بافت انسانی را نشان می دهد. (JACK GUEZ / AFP)

این عکس در ۱۵ آوریل ۲۰۱۹ گرفته شده، در دانشگاه تل آویو، و پرینت سه-بعدی از قلب با بافت انسانی را نشان می دهد.
(JACK GUEZ / AFP)

خبرگزاری فرانسه – روز دوشنبه دانشمندان در اسرائیل از پرینت سه-بعدی قلب با بافت و رگ‌ های انسانی رونمایی کردند و آن را اولین «دستاورد عظیم پزشکی» خواندند که امکانات پیوند قلب را گامی به جلو خواهد برد. اگرچه هنوز راه زیادی در پیش است، دانشمندان امیدوارند که یک روز قادر باشند قلب هایی مناسب پیوند به انسان، و نیز دستگاه های مکمل برای قلب های بیمار تولید کنند.

قلبی که پژوهشگران در دانشگاه تل آویو تولید کرده اند به اندازه قلب خرگوش است.

تال دویر، که سرپرست این پروژه است، گفت این «اولین باری است که کسی در جایی از دنیا، یک قلب کامل با سلول ها، رگ های خونی، بطن ها، و دهلیزها با موفقیت کامل مهندسی و پرینت کرده است».

او گفت «در گذشته مردم توانسته اند ساختار سه-بعدی یک قلب را پرینت کنند، اما نه با سلول و رگ های خونی».

اما دانشمندان گفتند هنوز چالش های بسیاری در پیش است تا پرینت سه-بعدی قلب با کارآیی کامل برای پیوند به بیماران آماده باشد.

روز دوشنبه همزمان که پژوهشگران یافته های خود را که در نشریه تخصصی دانش پیشرفته منتشر شده بود در دانشگاه تل آویو اعلام کردند، یک پرینت سه-بعدی قلب به اندازه گیلاس، که در داخل یک مایع قرار داشت به روزنامه نگاران نشان داده شد.

اکنون پژوهشگران می بایست به قلب پرینت شده آموزش بدهند تا مانند قلب واقعی «رفتار کند». سلول ها در حال حاضر قادر به ارتباط گیری اند، اما هنوز توانایی تلمبه زدن خون را ندارند.

دکتر دویر گفت برنامه بعدی ایشان پیوند این قلب به نمونه هایی از حیوانات است، که امیدواریم در طول یک سال انجام شود. او گفت «شاید، تا ۱۰ سال آینده، در بیمارستان های معتبر دنیا پرینترهای عضو موجود باشد، و این بدل به پروسه ای معمول بشود».
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

Re: دستاوردهای مهم علمی

پستتوسط pejuhesh232 » سه شنبه اکتبر 01, 2019 11:51 am

پاسخ دانشمندان به یک پرسش همیشگی: آدم‌های باستان چه شکل و شمایلی داشتند؟
گزارش جنجالی سی.ان.ان درباره یک کشف حیرت‌انگیز


شفقنا زندگی- این‌که آیا انسان به شکل فعلی‌اش از چه زمانی در روی کره زمین زندگی کرده؛ پرسشی است که سالیان سال است دانشمندان در پی رسیدن به پاسخی برایش بوده‌اند. پرسشی که در بطن خود به‌نوعی انسان‌های نئانندرتال را موجوداتی مرموز و غیرطبیعی جلوه می‌دهد.

Image

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از سی.ان.ان؛ اما دانشمندان در یافته‌های جدیدشان به این نتیجه رسیده‌اند که تمام افسانه‌هایی که درباره تفاوت‌های انسان‌های اولیه با بشر امروزی در داستان‌ها و منابع غیرعلمی دیگر گفته شده؛ صحت ندارند و تصویر مرموز انسانهای باستان ارتباط چندانی با واقعیت وجودی آن‌ها نداشته.

اشلی استریکلند خبرنگار سی.ان.ان با انتشار عکس‌هایی که در آن‌ها یک فسیل نئاندرتال باو یک اسکلت مدرن انسانی مقایسه شده بود، این واقعیت علمی را منتشر کرده که به‌رغم تمام چیزهایی که درباره تفاوت‌های انسان‌های اولیه گفته شده، اما در واقعیت بشر در دوره تکاملش حداقل از نظر این امر تغییرات چندانی نداشته است.

با این‌که مدت‌هاست به لطف استخوان‌ها و دندان‌هایی که از غاری در سیبری کشف شده‌اند انسان‌های باستانی اسرارآمیزی که دنیسوآن نامیده می‌شوند، و در عصر نئاندرتال‌ها زندگی می‌کردند، برای انسان امروزی آشنا هستند؛ اما اخیرا برای اولین بار، محققان نتایج مقایسه دنیسوآن‌‌ها و انسان‌های مدرن را به اشتراک گذاشته‌اند.

قطعات استخوانی که قبلاً کشف شده‌اند شامل استخوان صورت، دندان‌ها و یک فک بوده. میراث ژنتیکی و مربوط به دی.ان.ای دنیسووان‌ها نیز امروزه در برخی از آسیایی‌ها، استرالیایی‌ها و ملانزی‌ها ردیابی شده است. این دنیسووان‌ها نه تنها با نئاندرتال‌ها بلکه با انسان‌های باستانی آرواسیایی نیز دخالت داشتند. از آنجا که امروزه DNA آنها در بعضی از ساکنین امروز آسیا مشابهت دارد، محققان باور دارند که این انسان‌های باستان زمانی در سراسر آسیا زندگی می‌کردند. با این حال، سابقه فسیل‌های بسیار پراکنده این انسان‌های باستان که در نقاط مختلفی از دنیا یافت شده، این امر را با تردیدهای فراوانی روبه‌رو می‌کند.

اما مهم‌ترین یافته‌ای که علاوه بر کشف این مشابهت‌ها به‌دست آمده، این است که انسان‌های باستان دنیسوآن نیز درست از همان آسیب‌ها و تروماهایی رنج می‌بردند که برای انسان امروز هم آسیب‌رسان بوده. به‌عبارت بهتر و بیانی ساده‌تر: انسان امروز هم مبتلا به همان تروماهایی است که می‌توانسته باعث آسیب رساندن به یک انسان نئاندرتال شود.

این یافته علمی جدید بر اساس این پندارهایی انجام گرفته که قایل به این بودند که نئاندرتال‌ها در مقایسه با انسان‌های مدرن میزان بالاتری از تروما یا به زبانی ساده‌تر میزان بیشتری از آسیب‌پذیری را را نشان می‌داده‌اند. اما پژوهش‌ها و مطالعات جدید نشان می‌دهند که نئاندرتال‌ها و انسان‌های مدرن حداقل در مقابل ضربه مغزی آسیب‌پذیری یکسانی داشته و دارند.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: دستاوردهای مهم علمی

پستتوسط pejuhesh232 » يکشنبه مارس 01, 2020 2:30 pm

سرما مایه حیات؛ ماجرای زنی که شش ساعت قلبش از کار افتاد



در اتفاقی بسیار نادر، زنی که شش ساعت قلبش از کار ایستاده بود، نه تنها نجات پیدا کرده که به زندگی عادی‌اش برگشته! این زن جوان در کوهستان‌های اسپانیا دچار ایست قلبی شد: جایی که سرمای شدید ناجی او شد و نگذاشت مغز و اندام‌هایش با از کار افتادن قلبش آسیب ببینند.

فرگوس والش گزارش می‌دهد.

مشاهده فیلم:
https://www.2feeds.com/%D8%B3%D8%B1%D9% ... %82%D9%84/
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: دستاوردهای مهم علمی

پستتوسط pejuhesh232 » دوشنبه مارس 23, 2020 11:46 am

تحقيقات و مستندات علمي پروفسور شيمي استراليا =شستن با صابون در برابر كرونا مؤثرتر از الكل و محلولهاي ضدعفوني الكلي است


پالی توردارسون استاد شیمی در دانشگاه نیو ساوت ولز سیدنی
شستن با صابون در برابر كرونا مؤثرتر از الكل و محلولهاي ضدعفوني الكلي است
الكل فقط وقتي مؤثر است در برابر كرونا كه 80 درصد باشد و دست و يا وسيله را مدتي در آن غرقه و بخيسانيم و تازه به شستن با صابون نمي رسد

پالی توردارسون استاد شیمی در دانشگاه نیو ساوت ولز سیدنی در مقاله ای برای گاردین می گوید:

وقتی اطلاعات مهم درباره اثربخشی شستشوی دست ها با صابون در مبارزه با کرونا را با استفاده از توییتر به اشتراک گذاشتم،
این اطلاعات به سرعت پربازدید شد. مقامات بهداشت طی روزهای اخیر دو پیام برای ما ارسال کرده اند:

وقتی ویروس وارد بدن شما شود، هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند آن را از بین ببرد(داروی تخصصی درمان کرونا) یا به شما در خلاص شدن از شر آن کمک کند. اما اگر دست خود را دائم بشویید احتمالا انتشار ویروس متوقف می شود.

به نظر عجیب است که حتی با یک میلیون دلار نمی توانید داروی تخصصی کرونا را بخرید اما صابون قدیمی خانه مادربزرگ ها هم می تواند از پس ویروس کرونا بربیاید.

بنابراین مهمترین سوال فعلی این است که چرا صابون به خوبی روی ویروس سارس، مرس کرونا و شاید به عبارتی دقیق تر روی همه ویروس ها تاثیر می گذارد؟

توضیح کوتاه این است: زیرا ویروس حاوی" نانوذرات خود مونتاژ شده" است که در آن ضعیف ترین پیوند لایه لیپیدی (چربی) است. صابون غشای چربی را حل می کند و ویروس جدا می شود و می میرد یا بهتر است بگوییم که غیرفعال می شود زیرا ویروس ها واقعاً زنده نیستند.

داستان طولانی تر این است که اکثر ویروس ها از سه بلوک ساختاری کلیدی تشکیل شده اند: اسید ریبونوکلئیک RNA، پروتئین ها و لیپیدها. سلول آلوده به ویروس تعداد زیادی از این بلوک های ساختمانی را ایجاد می کند ، که به صورت خودجوش خود را برای تشکیل ویروس آماده می کنند. از نظر بصری ، هیچ پیوند کووالانسی قوی وجود ندارد که این واحدها را در کنار هم نگه دارد ، این بدان معناست که شما برای تقسیم واحدها لزوماً به مواد شیمیایی سختی احتیاج ندارید. هنگامی که یک سلول آلوده می میرد ، همه این ویروس های جدید فرار کرده و به سلول های دیگر حمله می کنند و آنها نیز آلوده می شوند. برخی نیز در راههای هوایی ریه ها مخفی می شوند.

هنگام سرفه ، یا هنگام عطسه ، قطرات ریز از راه های هوایی می توانند تا 10 متر پرواز کنند. تصور می شود بزرگترین آنها که ناقلین اصلی ویروس کرونا هستند حداقل می توانند دو متر مسافت طی کنند.این قطرات ریز روی سطوح فرود می آیند و اغلب به سرعت خشک می شوند. اما ویروس ها همچنان فعال هستند. پوست انسان یک سطح ایده آل برای ویروس است. این ماده "ارگانیک" است و پروتئین ها و اسیدهای چرب موجود در سلول های مرده روی سطح با ویروس ارتباط برقرار می کنند.

گفته می شود هنگامی که سطح آلوده را لمس کنید یک ذره ویروس به پوست شما می چسبد و از این رو به دستان شما منتقل می شود. در صورت لمس صورت ، به خصوص چشم ، بینی یا دهان ، می توانید آلوده شوید و معلوم است که بیشتر افراد هر دو یا پنج دقیقه یک بار صورت خود را لمس می کنند.

شستن ویروس به تنهایی با آب ممکن است مؤثر باشد. اما آب در رقابت با تعامل های قوی و چسبنده بین پوست و ویروس خوب عمل نمی کند، پس آب کافی نیست. آب و صابون کاملاً متفاوت است. صابون حاوی مواد چربی مانند معروف به آمفیفیل ها است که برخی از آنها از نظر ساختاری بسیار شبیه به لیپیدهای موجود در غشای ویروس هستند. مولکولهای صابون با چربیهای موجود در غشای ویروس "رقابت" می کنند. این کم و بیش توجیه می کند که چگونه صابون چربی خود پوست را نیز از بین می برد.

صابون نه تنها "چسبندگی" بین ویروس و پوست را از بین می برد بلکه اثری را که کمک می کند پروتئین ها ، لیپیدها و RNA در کنار هم بمانند خنثی می کند.

محصولات مبتنی بر الکل که تقریباً کلیه محصولات "ضد عفونی کننده" را شامل می شود ، حاوی یک محلول درصد بالای الکل (معمولاً 60-80٪ اتانول) هستند و ویروس ها را با روشی مشابه از بین می برند. اما صابون بهتر است زیرا فقط به مقدار کمی آب صابون احتیاج تا تمام دست خود را به راحتی پوشش دهید. در حالی که باید به معنای واقعی کلمه ویروس را در اتانول خیس کنید تا نتیجه مشابه بگیرید. استفاده از دستمال مرطوب یا مالیدن ژل ضدعفونی کننده روی دستها نیز تضمین نمی کند که همه دست خود را به خوبی نظافت کرده باشید. بنابراین ، صابون بهترین است ،
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

۴۷ کروموزومی ها، تنها انسان هایی متفاوت هستند

پستتوسط pejuhesh232 » سه شنبه نوامبر 16, 2021 10:53 pm

۴۷ کروموزومی ها، تنها انسان هایی متفاوت هستند


نشانگان داون یا سندروم داون یک تفاوت ژنتیکی است که به دلیل حضور تمام یا بخشی از یک کروموزوم اضافی در جفت کروموزوم ۲۱ به وجود می‌آید.
نشانگان داون یا سندروم داون یک تفاوت ژنتیکی است که تریزومی ۲۱ نام علمی این تفاوت است که با علائم ظاهری نظیر استخوان گونه پهن تر، بینی های سر بالا و کوچک و چشمان مورب تر مشاهده می‌شود.

از سال ۲۰۰۵ بیست و یکم مارس روز جهانی گرامیداشت سندروم داون و یادآوری جمعیتی متفاوت در جهان است که با وجود تمامی تفاوت ها و تمایز ها در کنار دیگر انسان ها فعالیت های خود را انجام می دهند و از دیگر نشانه های بارز آنها می توان شادی و نشاط همراه با وجودشان را عنوان کرد.

دکتر آزاده عباس زاده موسس انجمن فرشتگان دیوار ۴۷ و محقق در زمینه سندروم داون به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: ابتلا معمولا کلمه‌ ای است که برای بیماری به کار برده میشود اما سندروم داون حالت متفاوت ژنتیکی است، جمعیت غالب فعلی بر روی کره زمین ۴۶ کروموزومی می باشد به همین جهت ما بر این باوریم که سندروم داون نوعی بیماری است در صورتی که من بر این باورم قطعاً نسل بشر در آینده بر اثر جهش حتی ممکن است ۵۰ کروموزومی شود و آن روز ما متوجه این نکته می شویم که کودکان ۴۷ کروموزومی بیمار نیستند آنها تنها انسان هایی متفاوت نسبت به ما هستند.

​وی در ادامه مشخصات سندروم داون را اینگونه توصیف کرد: اکثر افراد سندروم ‌داون تیروئید کم کار تری نسبت به ما دارند یک سوراخ بین بطنی دارند که در قلب آنان اختلال ایجاد نمی کند تنها ابعاد این سوراخ باعث ایجاد مشکلات قلبی می شود که در تعداد محدودی از افراد سندروم داون رخ می دهد.

افراد عادی ۲۳ جفت کروموزوم یعنی ۴۶ عدد کروموزوم دارند که در افراد سندروم داون جفت بیست و یکم یک کروموزوم اضافه تر دارد که به طور کلی این افراد ۴۷ عدد کروموزوم دارند، به واسطه این کروموزوم اضافه افراد سندروم داون استخوان گونه پهن تر و چشمان مورب تری دارند.

عباس زاده جوراب های لنگه به لنگه را نماد جهانی روز بیست و یکم مارس دانسته و بیان کرد: هر ساله روز جهانی سندروم داون یعنی بیست و یکم مارس را با جوراب های لنگه به لنگه گرامی میدارند علت انتخاب چنین نمادی برای روز جهانی سندروم داون اثبات این است که با وجود تمامی تفاوت ها و تمایز ها باز هم می‌توان کارآمد بود، در کنار هم قرار گرفت و زندگی کرد؛ ما همواره عادت کرده ایم که جوراب های یک شکل بپوشیم اما جوراب های لنگه به لنگه هم کماکان کارایی جوراب را دارند و زیبایی منحصر به فردی نیز در آنها وجود دارد.

@sudarpichai @DiffAbilityCIC @dontscreenusout @SavingDowns1 @fien_charlie @AnnaKennedy1 @AliJookhun @LizCrowterDSmum @HeidiCrowter95 @Downsynnews @PositiveaboutDS @Google#wdsd2021 #Downsyndromehttps://t.co/s5DR3oWVno

— Dr. Azadeh Abbaszadeh (@downsyndrome_47) March 20, 2021
​​جاستین ترودو نیز به عنوان یکی از سران و شخصیت های سیاسی برای اعلام همبستگی با افراد سندروم داون از جوراب های لنگه به لنگه در نشستی سیاسی استفاده کرد که از پسری سندروم داون خریداری کرده بود، این نماد نشان دهنده این است که تمام قرارداد های معین شده میان انسان ها تنها راهکار موجود نیستند.

خانم دکتر آزاده عباس زاده سندروم دان را کاملاً قابل پیشگیری و پیش بینی توصیف کرد و اظهار داشت: سندروم داون بین هفته چهاردهم تا هجدهم زندگی جنینی توسط روشی به نام آمینوسنتز قابل ارزیابی است، در این روش کورس های کوریونی شمرده میشوند و سندروم دان را تشخیص می دهند البته که پزشکی درصد خطا دارد و تست ها وابسته به دستگاه ها، آزمایشگاه ها و مهارت آزمایش کننده دارد، در نتیجه سندروم دان کاملاً قابل پیشگیری است.

اما نباید این نکته فراموش شود که در نهایت تست‌ های غربالگری قرار است به ما اعلام کند یک جنین تا چه اندازه بیمار است در حالی که مشخص نمی شود آیا این جنین احتمال دارد شخصیتی تاثیرگذار در بشر شود یا تبدیل به دیکتاتور، جهانخوار، دزد یا اختلاسگری تازه شود.

اگر قرار بود تست‌های غربالگری مبنای مناسبی برای نجات کره زمین و بشریت باشد پس چرا تاکنون این اتفاق رخ نداده است من به عنوان یک پزشک با انجام تست های غربالگری مخالف هستم، بر این باورم هر جنینی شانس و فرصت زندگی دارد اگر جهان برای دزد ها، اختلاسگران و قاتلان کافیست چرا فضا برای سندروم داون نباشد واقعیت این است که انسان ۴۶ کروموزومی تا امروز آنقدر که باید برای این سیاره ارمغان نیاورده.
وی در ادامه افزود:همه بر این تفکر اند که هولوکاست از یهودی ها شروع شد در حالی که واقعیت این است که هولوکاست از معلولین آغاز شد و ۲۸۰ هزار فرد معلول توسط هیتلر و تیم پزشکی وی کشته شدند، این افراد شامل ۹ دسته بودند که حتی مبتلایان به صرع و تشنج نیز شامل آن ها می شدند و متاسفانه با نام اصلاح نژادی افراد سندروم داون نیز در این ۹ دسته توسط هیتلر به قتل رسیدند، هیتلر در این زمینه نسبت به بسیاری از افراد دیگر شرافت داشت چرا که حداقل قصد اصلی خود را مشخصاً بیان می‌کرد بسیاری از والدین که به ما مراجعه می‌کنند با علم به موضوع سندروم داون بودن جنینشان تا ماه پنجم بارداری صبر میکنند و پس از آن اقدام به سقط جنین میکنند که در این زمان جنین به طور کامل درد را احساس میکند.

​آزاده عباس زاده متوسط طول عمر افراد سندروم داون را رو به افزایش دانسته و تاکید کرد: اکنون متوسط طول عمر افراد سندروم داون ۴۰ تا ۵۰ سال است، افراد سندروم داون دارای سیستم ایمنی متفاوتی نسبت به ما هستند که کمتر از ما فعالیت می کند به همین جهت درصد ابتلای آنان به بیماری‌ های عفونی بالا تر است.

وی حمایت‌ های لازم از این افراد متمایز را در ایران در حد صفر توصیف کرد و علت آن را عدم وجود تصمیمی قاطع و انگیزه ای راسخ برای کمک به کودکان سندروم داون دانست.

عباس زاده در ادامه تاکید کرد که در شرایط کرونا حتی تا کنون عنوان نشده که آیا کودکان سندروم داون در لیست اولویت واکسن کرونا قرار گرفته اند یا خیر.
https://ir.sputniknews.com/20210321/-%D ... 49006.html
والحمد لله رب العالمین
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: دستاوردهای مهم علمی

پستتوسط pejuhesh232 » سه شنبه دسامبر 14, 2021 11:21 am

مكانيزم كلاخود مادون قرمز در بهبود آلزایمر و پارکینسون با درمان ۶ دقیقه‌ای



بهبود آلزایمر و پارکینسون با درمان ۶ دقیقه‌ای

نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد که درمان با نور مادون قرمز که فقط چند دقیقه در روز طول می‌کشد می‌تواند به بیماران مبتلا به زوال عقل و سایر اختلالات مغزی کمک کند و حافظه و حرکت آنان را بهبود بخشد. این درمان با استفاده از کلاه ایمنی خاص می‌تواند یک درمان موفقیت‌آمیز برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون، آسیب‌های مغزی یا بیماری نورون‌های حرکتی نیز باشد.

Image

ایسنا: نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد که درمان با نور مادون قرمز که فقط چند دقیقه در روز طول می‌کشد می‌تواند به بیماران مبتلا به زوال عقل و سایر اختلالات مغزی کمک کند و حافظه و حرکت آنان را بهبود بخشد. این درمان با استفاده از کلاه ایمنی خاص می‌تواند یک درمان موفقیت‌آمیز برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون، آسیب‌های مغزی یا بیماری نورون‌های حرکتی نیز باشد.

به گزارش ساینس، محققان دانشگاه دورهام انگلیس دریافتند که این درمان، حافظه، عملکرد حرکتی و مهارت‌های پردازشی را بهبود می‌بخشد. این گروه می‌گوید: این درمان به افزایش جریان خون در مغز کمک و در نتیجه رگ‌های خونی را باز می‌کند تا اکسیژن بیشتری به ماده سفید در عمق مغز برسد.

در حال حاضر، این فناوری جدید ارزان‌قیمت نیست و هزینه هر کلاه ایمنی ۷۲۵۰ پوند (۹۹۵۳.۵۲ دلار) است. بیماران می‌توانند با کمک این کلاه درمان‌ها را در خانه انجام دهند. یکی از شرکت‌کنندگان سالم در آزمایش، بدون سابقه بیماری مغزی می‌گوید: استفاده از کلاه ایمنی آسان است. او کلاه ایمنی را به مدت سه ماه استفاده کرده و طی آن ۶ دقیقه صبح و ۶ دقیقه شب گاهی هنگام تماشای تلویزیون، آن را بر سر گذاشته است.

کلاه ایمنی چگونه کار می‌کند؟

دانشمندان قبل و بعد از درمان، آزمون‌های کلامی، حافظه و مهارت‌های حرکتی را روی شرکت‌کنندگان انجام دادند. این کلاه ایمنی با ارسال نور مادون قرمز از ۱۴ مجموعه نور LED خنک‌کننده به عمق مغز در طول موج بین ۱۰۶۰ تا ۱۰۸۰ نانومتر کار می‌کند.

دانشمندان توضیح دادند که در طول هر چرخه درمانی ۱۳۶۸ ژول انرژی به جمجمه می‌رسد. این امر به تولید بیشتر انرژی شیمیایی مورد نیاز برای تقویت واکنش‌های بیوشیمیایی سلول‌ها کمک می‌کند و به نوبه خود منجر به افزایش سطح یک ترکیب آلی به نام آدنوزین تری فسفات (ATP) می‌شود که در بیماران زوال عقل به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. ATP انرژی را برای پیشبرد فرایندهای سلول‌های زنده فراهم و به ترمیم سلول‌های عصبی کمک می‌کند.

چرا نور مادون قرمز برای مغز مفید است؟

هر ۱۴ شرکت‌کننده به‌عنوان بزرگسالان سالم بالای ۴۵ سال در آزمایش شرکت کردند و کارشناسان معتقدند این درمان نوآورانه می‌تواند به کسانی که از تعدادی از بیماری‌های ناتوان کننده مغز رنج می‌برند کمک کند. محققان هیچ عارضه جانبی نامناسبی در استفاده از کلاه ایمنی مشاهده نکردند.

محققان اظهار کردند: ما نشان دادیم که به نظر می‌رسد بهبودهای واقعی در حافظه و سایر فرآیندهای عصبی برای افراد سالم زمانی است که مغز آنان در طول موج مشخصی از نور مادون قرمز قرار می‌گیرد و برای مدت کوتاهی ثابت است. در حالی که این تحقیق یک مطالعه آزمایشی محسوب می‌شود و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، نشانه‌های امیدوارکننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد درمان با نور مادون قرمز برای افرادی که مبتلا به زوال عقل هستند نیز مفید خواهد بود و این ارزش بررسی دارد.

ما و همکاران آمریکایی خود اخیرا یک مطالعه بالینی مستقل جدید منتشر کردیم که اولین شواهد را برای بهبود عمیق و سریع عملکرد حافظه در زوال عقل ارائه می‌دهد. ما می‌دانیم که نور مادون قرمز با طول موج‌های خاص می‌تواند به کاهش آسیب سلول‌های عصبی، بار آمیلوئید و کاهش جریان خون در مغز کمک کند که در افراد مبتلا به زوال عقل شایع است بنابراین آیا می‌توان از آن به‌عنوان یک روش درمانی چند حالته تغییر بازی استفاده کرد؟ این روش می‌تواند یک استراتژی جدید برای اصلاح بیماری زوال عقل ارائه دهد، با این پتانسیل که می‌تواند بسیاری از مشکلات جدی افراد مبتلا و زحمت مراقبان آنها را کاهش دهد.

نتایج این تحقیق در نشریه‌ Photobiomodulation، Photomedicine و Laser Surgery منتشر شده است.

https://www.entekhab.ir/fa/news/643742
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

قبليبعدي

بازگشت به نشر گزارشات رسانه حيات اعلى


cron
Aelaa.Net