احوال نابساماني در حكومت

ارائه موضوعي شمارگان منتشره از{گاهنامه معرفت به زمان}

مديران انجمن: نبض زمان, نبض زمان, نبض زمان

Re: احوال نابساماني در حكومت

پستتوسط نبض زمان » شنبه مارس 23, 2019 1:48 pm

نظر رهبرانقلاب درباره یکسان سازی قبور شهدا
هیچ لزومی ندارد که ما این علامت‌ها را صاف کنیم

براي دريافت مشروح اين مطلب، گاهنامه معرفت به زمان، 1 جمادي الاخري 1440 را از لينک زير دانلود نماييد:
http://www.aelaa.net/Ersaal/5/2/Maerefa ... 2-1440.doc
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: احوال نابساماني در حكومت

پستتوسط نبض زمان » شنبه مارس 23, 2019 1:49 pm

کنایه ازغدی به خادمی آذری جهرمی و استهزاء خادمان افتخاري كه جزو باند خودشان نيستند

براي دريافت مشروح اين مطلب، گاهنامه معرفت به زمان، 1 جمادي الاخري 1440 را از لينک زير دانلود نماييد:
http://www.aelaa.net/Ersaal/5/2/Maerefa ... 2-1440.doc
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: احوال نابساماني در حكومت

پستتوسط نبض زمان » شنبه مارس 23, 2019 8:56 pm

کوتاهی هایی ازنهادهای اطلاعاتی در حادثه سیستان صورت گرفت

براي دريافت مشروح اين مطلب، گاهنامه معرفت به زمان؛ 20 جمادی الاخری 1440 را از آدرس زیر دریافت نمایید:
http://www.aelaa.net/Ersaal/5/2/Maerefa ... aadaa2.doc
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: احوال نابساماني در حكومت

پستتوسط نبض زمان » يکشنبه مارس 24, 2019 11:22 pm

وزیر ارتباطات درباره دستکاری در رأی‌گیری صدا‌و‌سیما: سیستم هک نشده است/ نظام رای‌گیری مخدوش بوده

براي دريافت مشروح اين مطلب، گاهنامه معرفت به زمان؛ 3 رجب 1440 را از آدرس زير دريافت نماييد:
http://www.aelaa.net/Ersaal/5/2/Maerefa ... ab1440.doc
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

فریاد نزنید، توضیح دهید

پستتوسط نبض زمان » شنبه دسامبر 05, 2020 4:03 pm

فریاد نزنید، توضیح دهید


جعفر شیرعلی‌نیا
«آقای صدوقی یک نامه‌ای قبل از شهادتش به سپاه نوشته که این حفاظتی که شما گذاشته‌اید، این حفاظت نیست. این پاسدارهایی که برای حفاظت گذاشتید این‌ها درست و حسابی تیراندازی هم بلد نیستند تا چه رسد به مسائل دیگر!»

آیت‌الله صدوقی، امام‌جمعه‌ی یزد، ۱۱ تیر ۱۳۶۱ پس از برگزاری نمازجمعه ترور شد و حسن باقری، از فرماندهان ارشد سپاه، در سال‌های ابتدایی جنگ، در سخنرانی‌اش چند ماه قبل از شهادت، به این موضوع اشاره کرده است. باقری می گوید پس از ترور صدوقی «شورای فرماندهی سپاه یزد را گرفتند، به زندان انداختند.» اما می‌پرسد اما آیا می‌توان صدوقی دیگری درست کرد؟
چند ماه بعد از ترور صدوقی، آیت‌الله اشرفی اصفهانی، امام‌جمعه‌ی کرمانشاه، در ۲۳ مهر ۶۱، در جمعه‌ای دیگر، ترور شد
و باقری در سخنرانی‌اش گفت: «برادر شمخانی، که قائم‌مقام سپاه بود، روز جمعه رفته و دیده که خود ایشان آمده درِ خانه را باز کرد است. یک امام جمعه‌ای که هم‌ردیف آقای صدوقی بوده، گفته که حاج آقا پس حفاظت چی شد؟ بچه‌ها کجا هستند؟‌ گفتند امروز جمعه است و حفاظت تعطیل کرده است!!»

باقری در این سخنرانی به چند مطلب کلیدی درباره‌ی ریشه‌ی برخی از آشفتگی‌ها اشاره می‌کند؛ از جمله این‌که سپاه «درگیر یک سری مسائل شهری می‌شود و درگیر یک سری مسائلی می‌شود که وظیفه‌ی او نیست و بعد موقعی که می‌نشینیم با یک پاسدار صحبت می‌کنیم، می‌بینیم می‌خواهد نهضت‌های آزادی‌بخش داشته باشد، روابط عمومی داشته باشد، دفتر سیاسی داشته باشد، انتشارات داشته باشد، با ضدانقلاب مبارزه کند و در جریانات سیاسی تاثیر داشته باشد. می‌خواهد همه‌کاره باشد، ولی چقدر دارد مایه می‌گذارد؟ پس کو؟ ما که عهده‌دار مملکت نیستیم. مملکت برای خودش سکان‌دار دارد، امام زمان دارد، امام خمینی را دارد، مجلس را دارد، دولت را دارد، شورای عالی قضایی را دارد، شورای نگهبان را دارد، ما هم به عنوان یک بازوی اجرایی نظامی در کنار ارتش مطرح هستیم.»

باقری به یک مطلب مهم دیگر توجه کرده است: این‌که بار اصلی به دوش مردمی است که در حال تحمل شرایط سخت اقتصادی کشور هستند؛ «صریحا بگویم: باور کنید کم‌ترین کسانی که در مسئله‌ی جنگ سهیم هستند آن‌هایی هستند که دارند در جنگ می‌جنگند. فشار سیاسی روی مسئولین مملکت است، فشار مالی روی مردم است، همه جا کوپنی است.»
جمعه قبل، پس از گذشت بیش از ۴ دهه از عمر جمهوری اسلامی، در جمعه‌ای دیگر دانشمندی از ایران عزیز را ترور کردند. شگفت‌انگیز این‌که نخست‌وزیر اسرائیل به صراحت خواسته بود نام فخری‌زاده به خاطر سپرده شود.

من از هفته قبل از خود می‌پرسم نهاد امنیتی که حواسش هست منِ نویسنده حق ندارم وعده‌ی انتشار مطلبی بدهم که در آن می‌خواهم بحث تقاضای مصاحبه از .... را مطرح کنم، در برابر اظهارنظر صریح نخست‌وزیر اسرائیل و شواهد دیگر، که همگی مسئولیت سنگین حفاظت از فخری‌زاده را هشدار می‌دهد، چه کارهایی کرده و چرا جواب نگرفته است؟ نمی‌شود در پسِ فریادهای بلندِ انتقام سخت، سوال‌های مهم را نادیده گرفت.

سردار علایی، از فرماندهان ارشد سپاه در جنگ، دیروز نکات تکان‌دهنده‌ای را مطرح کرده و نوشته است: «ترور دکتر محسن فخری‌زاده توسط اسرائیل، بیانگر آن است که همچنان تشکیلات جاسوسی و عملیاتی اسرائیل در ایران فعال است. این هفتمین ترور دانشمندان هسته‌ای ایران است که همگی آن‌ها به شهادت رسیده‌اند. الان بیش از ده سال است که اسرائیل به طور مرتب در داخل ایران عملیات مختلف، از جمله ترور انسان‌های دانشمند را انجام می‌دهد. روش ترور رییس سازمان پژوهشی و نوآوریِ وزارت دفاع مشخص می‌سازد که ساختار عملیاتی اسرائیل در ایران بسیار مجهز و پیشرفته و متکی بر اطلاعات دقیق است.»

سوال مهمی که علایی مطرح می‌کند و نباید در میان فریادها و وعده‌های انتقام نادیده گرفته شود، این است: «باید دید چه ضعفی در ساختار و سازوکارهای دستگاه‌های امنیتی ایران وجود دارد که علی‌رغم محتمل بودن ترور افرادی مانند شهید فخری‌زاده و پیش‌بینی محافظ برای آن‌ها، باز هم عملیات اسرائیل موفق می‌شود!!»
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

سالانه فقط ۱۶۰۰۰ تومان صرف دین و مذهب هر ایرانی می‌شود

پستتوسط نبض زمان » دوشنبه آپريل 19, 2021 10:05 am

سرانه هر ايراني از بودجه براى دين و مذهب سالانه شانزده هزار تومان است در حاليكه براى فوتبال و موسيقي و سينما دهها برابر اين است
و براى هر دانشجو ده میليون تومان و براى هر دانش آموز هفت مليون تومان مصرف مي شود
اين مقايسه براى ميزان اهميت و كارايي اين مقادير است
تازه همان شانزده تومان به اسم دين مؤسسات خاص وابسته در جهت اهداف سياسي است


سالانه فقط ۱۶۰۰۰ تومان صرف دین و مذهب هر ایرانی می‌شود
معاون منابع انسانی و پشتیبانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت:در مجموع تنها ۰.۴ درصد از کل بودجه کشور را به دین و مذهب اختصاص می‌دهند. تازه این بودجه مصوب است و آن چیزی که دولت واقعا تامین می‌کند، تنها حدود نیمی از همین مقدار است. یعنی فقط ۰.۲ درصد از بودجه را خرج دین و مذهب می‌کنند. دولت برای دین و مذهب هر ایرانی سالانه تنها ۱۶۰۰۰ تومان هزینه می‌کند.

به گزارش «شیعه نیوز»، دکتر محمدی‌زاده معاون منابع انسانی و پشتیبانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به بحث داغ این روزهای بودجه های فرهنگی و نهاد های دینی و بزرگنمایی آن و شایع سازی در فضای مجازی پرداخته است که تقدیم می شود:

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بحث داغ این روزها است. علت داغ بودن این بحث‌های چیست؟

بودجه سال ۱۴۰۰ ویژگی‌های خاصی دارد. برخی از آن‌ها روانی، برخی سیاسی و برخی اقتصادی است. این اولین بودجه قرن جدید هجری شمسی است و از منظر اینکه درآمد فصل جدید است، مورد توجه قرار می‌گیرد. شاید این اولین بودن،‌ هیچ تاثیر عملی بر روند قرن نداشته باشد ولی از نظر روانی اثرگذار است.
https://www.shia-news.com/fa/news/24603 ... 9%88%D8%AF
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: احوال نابساماني در حكومت

پستتوسط نبض زمان » پنج شنبه آپريل 22, 2021 6:18 pm


مردم مرغ نخورند/ اصلاً تولید مرغ اشتباه استراتژیک است!


مقام مسئول سازمان حمایت گفته که
اولا تولید مرغ یک اشتباه استراتژیک است، چون دان مرغ نداریم
و ثانیاً، چرا باید همه مردم این همه مرغ بخورند؟!


یک مقام مسئول سازمان حمایت در اظهارات سوال برانگیزی که احتمالا در راستای توجیه سوء مدیریت دولت در تنظیم بازار مرغ مطرح شده، گفته که اولا تولید مرغ یک اشتباه استراتژیک است، چون دان مرغ نداریم و ثانیاً، چرا باید همه مردم این همه مرغ بخورند؟!

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد ایزدی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: مشکل اصلی افزایش قیمت مرغ این بود که به موقع مواد اولیه تامین نشد و علت آن نیز نبود ساختار مشخص برای تامین مواد اولیه و دوگانگی در این زمینه و همچنین مشکلات تامین ارز بود که در نهایت باعث ضرر واحد تولیدی و مشکلاتی برای مردم شد؛ بنابراین به نظر می‌رسد لازم است در بخش بازرگانی کشور تمرکز ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اگر یک دستگاه متولی بحث واردات و بازار شود آن دستگاه مسئول خواهد بود، قانون خواهد داشت و پاسخگو خواهد بود، گفت: بنابراین دولت به عنوان دستگاه اجرایی این نیاز را می‌بیند که دستگاهی با این تمرکز ایجاد شود که لزوما همان دستگاه قبلی نیست و با توجه به شرایط جدید اقتصادی، این وزارتخانه باید هوشمند و با ساختار جدید باشد.

ایزدی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا سامانه‌هایی مثل سامانه جامع تجارت که تاکنون در این زمینه ایجاد شدند به نتیجه رسیدند یا نه؟ تصریح کرد: مشکل فقط در یک بخش نیست و نمی‌توانیم بگوییم فقط با ایجاد سامانه مشکل برطرف می‌شود. برای حل کردن مشکلات باید ابعاد مختلف را در نظر بگیریم. برای مثال این سوال مطرح می‌شود که آیا زمینه تولید مرغ در کشور وجود دارد، در حالی که دان از طریق واردات تأمین می‌شود؟ این یک اشتباه استراتژیک بود که یک زمانی واحد تولید مرغ ایجاد شده، اما از طرف دیگر مجبوریم دان را وارد کنیم.

گفتنی است این اظهارات مقام مسئول سازمان حمایت که تولید مرغ در کشور را به دلیل وارداتی بودن دان مرغ، یک اشتباه استراتژیک می‌داند، باید فرار رو به جلو مسئولان قلمداد کرد تا به نوعی بی عرضه بودن دولت در تنظیم بازار مرغ و توزیع نهاده‌های دامی را توجیه کنند.
https://snn.ir/fa/news/899506/%D8%A7%DB ... 8%B3%D8%AA
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

هفت‌تپه ۲۴۰۰ میلیاردتومانی را به شش میلیارد فروخته‌اند

پستتوسط نبض زمان » پنج شنبه مه 06, 2021 1:38 am


نماینده مجلس: هفت‌تپه ۲۴۰۰ میلیاردتومانی را به شش میلیارد فروخته‌اند / مالک هفت تپه یک و نیم میلیارد دلار ارز دولتی را دچار چرخش کثیف در کشور کرده / اشتغال را کاهش دادند و کارگران را تهدید می‌کنند؛ آن هم با پشتیبانی استاندار خوزستان

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرکتی با آن عظمت را واگذار کرده‌اند، ارزش واقعی آن ۲۴۰۰ میلیارد تومان بوده که همان موقع یعنی سال۹۴، ۲۹۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند و آقایان دولتی مجدد آن‌ها ۲۵ درصد تخفیف دادند و نهایتا ۲۱۰ میلیارد تومان به ایشان دادند که نهایتا ۶ میلیارد تومان بیشتر پرداختی نداشته است.

Image
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مالک هفت تپه یک و نیم میلیارد دلار ارز دولتی را دچار چرخش کثیف در کشور کرده است.
بیشتر بخوانید
شکایت مالک هفت تپه از نماینده مجلس / نادری: کاش با این سرعت به مشکلات کارگران رسیدگی می کرد؛ منتظر شکایت استاندار خوزستان و آقایان دولتی هم هستم
وزیر اقتصاد: واگذاری هفت تپه غیرقابل برگشت است/ هیچ حکمی مبنی بر غیرقانونی بودن ابلاغ نشده

به گزارش «انتخاب»؛ احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۹ دی) پارلمان در جریان سؤال از دژپسند وزیر اقتصاد ودارایی در خصوص علت استنکاف سازمان خصوصی‌سازی از اجرای رأی صادره از سوی دیوان محاسبات مبنی بر خلع ید مالک شرکت هفته تپه چیست، اظهار داشت: هفت تپه تبدیل به یک پاشنه آشیل برای نظام جمهوری اسلامی ایران شده آن هم با ناکارآمدی‌هایی که در دولت آقای روحانی ما مشاهده می‌کنیم.

به نوشته فارس، وی افزود: ماجرا از این قرار است که یک ابرمتهم ارزی حدود یک و نیم میلیارد دلار ارز می‌گیرد که به خارج برود و کالای اساسی مورد نیاز مردم را تأمین کند و به داخل کشور وارد کند تا مردم از آن متنعم شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: این فرد پول را در این اتاق می‌گیرد و در اتاق بغل آن را تبدیل به ریال می‌کند و بدون اینکه دلاری از این پول را خارج از کشور کند و بدون اینکه کالایی وارد کشور شود و این پول یک و نیم میلیارد دلار شروع به چرخش کثیف در کشور می‌کند و نهایتا تبدیل به یک منبع برای یک سری کار‌های غیرقانونی می‌شود. گزارشات آن هم موجود است و در حال رسیدگی در دادگاه است و مراجع امنیتی هم این را تصدیق می‌کنند.

وی تصریح کرد: با بخش اندکی از این پول یعنی حدود ۶ میلیارد تومان هفت تپه را خریداری می‌کند یعنی منشأ خرید هفت تپه همان ارزی است که از دولت گرفته است. زمانی که هفت تپه خریداری می‌شود مالک آن شروع به یکسری کار‌ها می‌کند که در امنیت استان و زندگی و معیشت کارکنان اختلال ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که رسانه‌های بیگانه شروع به بمباران خبری در راستای اهداف نظام سلطه کنند.

نادری در ادامه سؤال خود از وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: هفت تپه حدود ۳۰ هزار هکتار زمین دارد، این مساحت چیزی غیر از کارخانجات، ماشین آلات و ادوات است که توسط دولت آقای روحانی به این ابر متهم ارزی (مالک شرکت هفت تپه) واگذار شده است.

وی افزود: این فرد البته یک شریک هم دارد که هر دو متولد ۶۷ و ۶۸ هستند، البته یک شریک هم دارد که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد که این فرد در سال ۸۸ مطابق گزارشی که در منابع امنیتی وجود داشت، رابط مالی با جریان نفاق در خارج از کشور بوده است.

دولت محکم پشت ابرمتهم به فساد ایستاد
نادری بر همین اساس اضافه کرد: سه دستگاه نظارتی سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و سازمان خصوصی‌سازی گزارش دادند که این فرد اهلیت و صلاحیت ندارد و باید این خصوصی‌سازی لغو شود. این نامه صالحی رئیس معزول سازمان خصوصی سازی توسط آقای دژپسند است که به آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نوشته که ایشان اهلیت ندارد و قرارداد باید فسخ شود، اما گویی برای دولت این بحث ناموسی شده و محکم پشت این ابرمتهم به فساد ایستاده است و کارگران را اذیت می‌کند.

این نماینده مجلس یازدهم در بخش دوم از سخنانش خاطرنشان کرد: از مجمع نمایندگان استان خوزستان و نمایندگان فهیم خوزستان تشکر می‌کنم که همه آن‌ها پای این کار بودند و پای موضوع خلع ید مالک هفت تپه ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: مطابق بررسی‌های ما در مجلس و ارزیابی‌های دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و سازمان خصوصی‌سازی سه تخلف عمده در این بین اتفاق افتاده است.

نادری نحوه واگذاری شرکت هفت تپه، عدم اهلیت و صلاحیت مالک هفت تپه و همچنین عدم نظارت بر شیوه اداره شرکت هفت تپه پس از واگذاری را از جمله تخلفات محرزی خواند که توسط دستگاه‌های مذکور تخلف شناخته شده است.

شرکت ۲۴۰۰ میلیارد تومانی را ۶ میلیارد تومان فروختند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرکتی با آن عظمت را واگذار کرده‌اند، ارزش واقعی آن ۲۴۰۰ میلیارد تومان بوده که همان موقع یعنی سال۹۴، ۲۹۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند و آقایان دولتی مجدد آن‌ها ۲۵ درصد تخفیف دادند و نهایتا ۲۱۰ میلیارد تومان به ایشان دادند که نهایتا ۶ میلیارد تومان بیشتر پرداختی نداشته است.

وی ادامه داد: در باره عدم اهلیت مالک شرکت هفت تپه همین بس که به قدری ناکارآمد و ناتوان بوده و نتوانسته این شرکت را اداره کند که میزان تولید شکر که آن موقع ۶۰ هزار تن شکر سفید بوده اکنون به زیر ۲۰ هزار تن شکر زرد رسیده است که این شکر تازه باید تبدیل به شکر سفید شود که این نشان از عدم اهلیت دارد.

نادری همچنین یادآور شد: مالک شرکت هفت تپه نه اهلیت امنیتی دارد و نه اهلیت مدیریتی دارد. داشتن پول آن هم پولی با منشأ مشخص کثیف که ملاک قابل اتکایی نیست.

آقای دژپسند! صلاحیت وزارت ندارید

وی درباره عدم نظارت بر شیوه اداره شرکت هفت تپه نیز عنوان کرد: آقای دژپسند خیلی عجیب است. بنده شک کردم. یا شما قانون را نمی‌دانید یا اینجا گونه‌ای دیگر آن را بیان می‌کنید که در هر صورت شما صلاحیت وزارت اقتصاد را ندارید. شما می‌دانید در قانون خصوصی سازی آمده است و وزارت اقتصاد باید بر این روند نظارت کند و تولید نباید متوقف شود و کارگران نباید اخراج شود و روند نباید متوقف شود. این چه حرفی است که شما می‌زنید؟ و می‌گویید قوه قضائیه باید بررسی کند. شما طبق قانون موظف هستید.

وی اضافه کرد: بر اساس اظهارات منابع امنیتی استان در کشور و بر اساس مستندات موجود در این مدت این فرد متهم به فساد تقریبا هر سه چهار ماه که حقوق به کارگران داده، هر سه چهار ماه کارگران اعتراض کرده‌اند و تقریبا هیچ حقوقی در این چند سال بدون اعتراض پرداخت نشده است.

نادری همچنین خاطرنشان کرد: اشتغال را کاهش دادند و کارگران را تهدید می‌کنند و نکته جالب این است که همه این‌ها با پشتیبانی استاندار خوزستان صورت می‌گیرد. استاندار خوزستان که رئیس شورای تأمین استان هم هست، با امنیتی کردن فضا و جو هفت تپه و استان همیشه از این مالک فاقد اهلیت هفت تپه دفاع کرده، البته رابطه مالی همسر استاندار خوزستان با این متهم و ابر متهم در دادسرا رسیدگی شده و پرونده هنوز مفتوح است.

وی ادامه داد: آقایان دولتی! آقای دژپسند و آقای استاندار خوزستان! کارگر، حقوق ساده خود را می‌خواهد، چرا از متعرضان و ظالمان حقوق کارگران دفاع می‌کنید. در این ۷ سالی که دولت نئو لیبرال شما بر سر کار بوده، دولت به اصطلاح تدبیر و امید با این رویکرد غلط این قدر خون دل به دل کارگران کردند. چرا اینقدر به کارگران ظلم می‌کنید. همه این‌ها به کنار جواب خدا را چه می‌دهدی.

نادری بیان کرد:‌تابستان امسال که ورد کردیم چند نوبت و چند ماه به وزیر اقتصاد وقت دادیم تا این موضوع را حل کند. در شورای داور نشستند و گفتند تا آخر امسال این موضوع را حل می‌کنند و حتی گفتند تا آخر امسال به این مالک وقت میدهیم که با پیگیری ما رئیس سازمان خصوصی سازی نامه‌ای به شورای داوری زد و به صراحت اعلام که این مالک فاقد اهلیت است و باید واگذاری لغو شود. آقای دژپسند چه کار کردید. دو روز بعدت از آن شما همین رفیق۳۷ ساله خود را برکنار کردید؛ چراکه جرم او این بود که به شورای داوری نامه زده بود که باید این واگذاری لغو شود.

وی بیان کرد: آقای دژپسند به ما بگویید چه دستی در دولت است که از این متهم به فساد کلان حمایت می‌کند. این را برای ما بازگو کنید. چه کسانی مدافع سینه چاک آقای اسدبیگی در دولت هستند و چرا آقای جهانگیری و آقای آشنا شروع کردند علیه بنده، سید نظام الدین موسوی و علی خضریان و دیگران لجن پراکنی کردند و به ما توهین کردند. چه دست‌هایی در دولت است که از این متهم حمایت می‌کند. این را برای ما بازگو کند.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: ما مخالف خصوصی‌سازی نیستیم، آقای دژپسند یک تصویری را در مجلس ترسیم کرد که گویی یک مشت کمونیست ریختند که خصوصی‌سازی را با خاک یکسان کنند و این‌ها آدم‌هایی هستند که با خصوصی‌سازی و سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مشکل دارند. نه آقا جان! ما مشکل نداریم، آقای دژپسند هدف از خصوصی‌سازی چیست؟

وی افزود: هدف از خصوصی سازی در درجه اول این است که تولید بالا برود، حال تولید بالا رفته است. در هفت تپه این اتفاق افتاده است. من تعجب می‌کنم از این نحوه حرف زدن شما. به ما انگ نزنید ما با فساد مخالفیم. ملت بزرگ و نمایندگان شریف ما با خصوصی سازی موافقیم در صورتی که خصوصی سازی بر روال خود پیش برود و مطابق اصل و سیاست‌های ۴۴ باشد. چه کسی گفته که ما با خصوصی‌سازی مخالفیم. ما با فساد و رانت مخالفیم که به یک جوان فاقد اهلیت و فاقد کارآمدی یک ابر شرکت را واگذار می‌کنید و این گونه همه را به خاک سیاه می‌کشاند و تبدیل به یک مسأله امنیتی می‌شود. رسانه‌های معاند را ببینید، چقدر در این سال‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران لجن پراکنی کردند. ما با این‌ها مخالفیم.

وی ادامه داد: شما هفت تپه را با دشت مغان مقایسه کنید. در دشت مغان نه اعتراض کارگری بود نه کاهش تولید و نه مشکل عدم اهلیت وجود داشت، افقط تخلف در واگذاری وجود داشت که هیأت واگذاری آن را لغو کرد و مورد رسیدگی تام و تمام قرار گرفت. چطور شرکت هفته تپه‌ای که یک ابرمتهم ارزی با اتهامات فساد و با یک شریکی که در سال ۸۸ طبق اعلام منابع امنیتی با سازمان مجاهدین خلق و منافقین ارتباط داشته از این فرد دفاع می‌کندی و یک شرکت را به او وگذار کردید و حاضر هم نیستید کوتاه بیایید.

وی بیان کرد: آقای دژپسند اگر این شرکت برای شما بود هم این گونه رفتار می‌کردیم. این بیت المال است. این فرد (مالک هفت تپه) معروف به سلطان رشوه است و هیچ حد و مرزی ندارد. از روزی که ما وارد مجلس شدیم چندین پیشنهاد به ما داده است که چه می‌خواهید، چقدر می‌خواهید و آن هم کجا و چگونه آن را تأمین می‌کنید. شما از این فرصت رشوه دارید حمایت می‌کنید. ظلم زیادی که این فرد به خانواده کارگران کرده است را چگونه جبران می‌کنید. تولید ملی را که متوقف شده است را چگونه جبران می‌کنید. سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی که رفته چگونه بازمی‌گردانید. ۷ بانک در پرونده این آدم، متهم هستند و به طریق اولی بانک مرکزی هم متهم است کیف پر از سکه‌ای که این فرد به مدیرعامل بانک مرکزی داد، در دادگاه اثبات شده است. منشأ این پول ۱۲ هزار سکه در کوران ارزی و در بحران سکه از همین پولی که واگذار کردید خریداری کرده و این اخلال در نظام بانکی کشور است. آقای دژپسند این‌ها را پاسخ دهید.

وی بیان کرد: آقایان دولتی و مسئولانی که از یک ابرمتهم به فساد دفاع می‌کنیم از آه زن و بچه کارگران بترسید. این ظلم را متوقف کنید. البته مجلس هم که عصاره فضایل ملت است به شما اجازه نمی‌دهد. از تیر آه مظلوم ظالم امان نیابد؛ پیش از نشانه خیزد از دل فغان کمان را.
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

احوال نابساماني در حكومت

پستتوسط نبض زمان » پنج شنبه مه 06, 2021 2:16 am


علی مطهری: اظهاراتم در مورد «ابراهیم یزدی»٬ «نهم دی» و «موضوع حصر» را دلیل ردصلاحیت اعلام کردند/ گفتند، نظرم خلاف نظر رهبری است

نایب رئیس مجلس دهم در واکنش به سخنان سخنگوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت‌اش تاکید کرد که این مطالب درست نیست و پیش‌تر نیز به آنها پاسخ داده است.

Image
به گزارش «انتخاب»، علی مطهری در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به اظهارات عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر این که «دلیل رد صلاحیت آقای مطهری موضوعات اقتصادی نبوده است بلکه دلایل دیگری مطرح بوده که به خودشان گفته‌ایم. با یکی از اعضای شورای نگهبان صحبت کردند. از ایشان خواستیم اجازه دهند گفت‌وگوها با دوربین ثبت و ضبط شود، اما آقای مطهری اجازه ندادند. بهترین راه این بود که اجازه می‌دادند آن گفت و گو ضبط شود تا امروز شاهد این اختلافات نباشیم.» اظهار داشت: آقای کدخدایی پیش‌تر و در زمان انتخابات مجلس یازدهم نیز این مطالب را عیناً مطرح کرده بودند و من جواب ایشان را همان زمان دادم اما تعجب می‌کنم چرا دوباره این مطالب را بیان کرده‌اند.

وی افزود: زمانی که هیئت نظارت بر انتخابات مرا رد صلاحیت کرد، شورای نگهبان از بنده دعوت کرد که برای صحبت کردن به آنجا بروم. یکی از اعضای حقوقدان شورا و کارشناس پرونده در جلسه حضور داشتند. بعد از بحث‌های متفرقه خصوصا درباره نحوه بررسی صلاحیت‌ها، وارد موضوع شدیم. آن عضو حقوقدان سه نمونه از اظهارنظرهای من را مطرح کردند و نسبت به آنها اعتراض داشتند و من بر درستی هر سه مورد تأکید کردم.

نایب رئیس مجلس دهم ادامه داد: یکی از مطالبی که ایشان معتقد بودند که نباید می‌گفتم این بود که در نطق خود در مجلس نهم گفته بودم «نهم دی اگر موجب تفرقه شود دیگر یوم الله نیست بلکه یوم الشیطان است.» ایشان گفتند این خلاف نظر رهبری است. گفتم اولاً خلاف نظر ایشان نیست. ثانیا من نظر خودم را گفتم.

وی ادامه داد: مورد بعدی سخنی بود که درباره مرحوم ابراهیم یزدی گفته بودم که «ما با او برخورد خوبی نکردیم و به زندان انداختن آن پیرمرد کار درستی نبود.» آن عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت «این موضوع را نباید مطرح می کردید، چرا که برخورد با آقای یزدی موضع نظام بوده است.» من پاسخ دادم که این موضع را قبول ندارم. موضوع دیگری که مطرح کردند مسئله رفع حصر خانگی بود. ایشان می‌گفت «چرا راجع به رفع حصر صحبت کرده‌ای؟ باید می گفتی پس از اطلاع از نظر رهبری نظر من عوض شد.» گفتم من نمی‌توانم دروغ بگویم.
مطهری یادآور شد: پس از این گفت‌و‌گو، عضو حقوقدان شورای نگهبان را مورد عتاب قرار دادم و گفتم «متأسفم که شما با چنین افکاری عضو شورای نگهبان هستید. حیف خون شهید مطهری که به زمین ریخت و من امروز این حرف‌ها را از شما می شنوم.» بعد بلند شدم و جلسه را ترک کردم.

وی تصریح کرد: اصلاً هیچ حرفی از این که فیلمبرداری انجام و گفت‌وگو ثبت و ضبط شود مطرح نبود. نمی‌دانم آقای کدخدایی این حرف‌ها را از کجا آورده‌اند.

نماینده پیشین مجلس گفت: فقط زمانی که از جلسه خارج شدم به من گفتند که آن طرف فضای مصاحبه فراهم است، اگر می خواهید، مصاحبه کنید که من نیازی به مصاحبه ندیدم و با خودم گفتم اگر مصاحبه کنم و شرح جلسه را بگویم برای شورای نگهبان گران تمام می‌شود. به هرحال دلایلی که به من گفتند همین‌ها بود و چیز دیگری به من نگفتند.

وی با بیان اینکه من هنوز سر در نیاورده‌ام که آقای کدخدایی این حرف‌ها را از کجا می زنند و در حالی که یک بار پاسخ داده‌ام بار دیگر آن را تکرار می‌کنند، گفت: عضو حقوقدانی که با من گفت‌وگو کرد آقای کدخدایی نبود و من نمی‌خواهم اسمی از او ببرم.

به گزارش «انتخاب»، علی مطهری در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به اظهارات عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر این که «دلیل رد صلاحیت آقای مطهری موضوعات اقتصادی نبوده است بلکه دلایل دیگری مطرح بوده که به خودشان گفته‌ایم. با یکی از اعضای شورای نگهبان صحبت کردند. از ایشان خواستیم اجازه دهند گفت‌وگوها با دوربین ثبت و ضبط شود، اما آقای مطهری اجازه ندادند. بهترین راه این بود که اجازه می‌دادند آن گفت و گو ضبط شود تا امروز شاهد این اختلافات نباشیم.» اظهار داشت: آقای کدخدایی پیش‌تر و در زمان انتخابات مجلس یازدهم نیز این مطالب را عیناً مطرح کرده بودند و من جواب ایشان را همان زمان دادم اما تعجب می‌کنم چرا دوباره این مطالب را بیان کرده‌اند.

وی افزود: زمانی که هیئت نظارت بر انتخابات مرا رد صلاحیت کرد، شورای نگهبان از بنده دعوت کرد که برای صحبت کردن به آنجا بروم. یکی از اعضای حقوقدان شورا و کارشناس پرونده در جلسه حضور داشتند. بعد از بحث‌های متفرقه خصوصا درباره نحوه بررسی صلاحیت‌ها، وارد موضوع شدیم. آن عضو حقوقدان سه نمونه از اظهارنظرهای من را مطرح کردند و نسبت به آنها اعتراض داشتند و من بر درستی هر سه مورد تأکید کردم.

نایب رئیس مجلس دهم ادامه داد: یکی از مطالبی که ایشان معتقد بودند که نباید می‌گفتم این بود که در نطق خود در مجلس نهم گفته بودم «نهم دی اگر موجب تفرقه شود دیگر یوم الله نیست بلکه یوم الشیطان است.» ایشان گفتند این خلاف نظر رهبری است. گفتم اولاً خلاف نظر ایشان نیست. ثانیا من نظر خودم را گفتم.

وی ادامه داد: مورد بعدی سخنی بود که درباره مرحوم ابراهیم یزدی گفته بودم که «ما با او برخورد خوبی نکردیم و به زندان انداختن آن پیرمرد کار درستی نبود.» آن عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت «این موضوع را نباید مطرح می کردید، چرا که برخورد با آقای یزدی موضع نظام بوده است.» من پاسخ دادم که این موضع را قبول ندارم. موضوع دیگری که مطرح کردند مسئله رفع حصر خانگی بود. ایشان می‌گفت «چرا راجع به رفع حصر صحبت کرده‌ای؟ باید می گفتی پس از اطلاع از نظر رهبری نظر من عوض شد.» گفتم من نمی‌توانم دروغ بگویم.
مطهری یادآور شد: پس از این گفت‌و‌گو، عضو حقوقدان شورای نگهبان را مورد عتاب قرار دادم و گفتم «متأسفم که شما با چنین افکاری عضو شورای نگهبان هستید. حیف خون شهید مطهری که به زمین ریخت و من امروز این حرف‌ها را از شما می شنوم.» بعد بلند شدم و جلسه را ترک کردم.

وی تصریح کرد: اصلاً هیچ حرفی از این که فیلمبرداری انجام و گفت‌وگو ثبت و ضبط شود مطرح نبود. نمی‌دانم آقای کدخدایی این حرف‌ها را از کجا آورده‌اند.
نماینده پیشین مجلس گفت: فقط زمانی که از جلسه خارج شدم به من گفتند که آن طرف فضای مصاحبه فراهم است، اگر می خواهید، مصاحبه کنید که من نیازی به مصاحبه ندیدم و با خودم گفتم اگر مصاحبه کنم و شرح جلسه را بگویم برای شورای نگهبان گران تمام می‌شود. به هرحال دلایلی که به من گفتند همین‌ها بود و چیز دیگری به من نگفتند.

وی با بیان اینکه من هنوز سر در نیاورده‌ام که آقای کدخدایی این حرف‌ها را از کجا می زنند و در حالی که یک بار پاسخ داده‌ام بار دیگر آن را تکرار می‌کنند، گفت: عضو حقوقدانی که با من گفت‌وگو کرد آقای کدخدایی نبود و من نمی‌خواهم اسمی از او ببرم.
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

واتس آپ و تلگرام هرکدام بالای 47 میلیون عضو دارند

پستتوسط نبض زمان » جمعه مه 07, 2021 9:42 pm


واتس آپ و تلگرام هرکدام بالای 47 میلیون عضو دارند

روزنامه جوان (وابسته به سپاه) نوشته است
آمار کاربران تلگرام نشان می‌دهد که «فیلترینگ تأثیری در استفاده از این پیام‌رسان در بین ایرانیان نداشته و واتس ‌اپ با ۴۷ میلیون و ۷۰۰هزار کاربر در صدر پیام‌رسان‌های مورد استفاده ایرانیان است.
تلگرام با ۴۷ میلیون و ۲۵۰ هزار کاربر دومین پیام‌رسان مورد استفاده ایرانیان است.
و پیام ‌رسان "سروش" که با کمک سپاه برای رقابت با تلگرام راه اندازی شد تنها دو میلیون و ۸۰۰ هزار کاربر دارد.

روزنامه جوان سپس نتایج طرح پیشنهادی پولی شدن برخی فعالیت ها روی تلگرام اشاره کرده و نوشت: در صورت پولی‌شدن بخشی از تلگرام، ارز زیادی از کشور خارج می‌شود.

واقعا بايد جلو خروج ارز گرفته شود

اين رسانه ها توضيح نمي دهند كه كيفيت و كارايي و امنيت بيامرسان است كه سبب اقبال به آن مي شود
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

قبليبعدي

بازگشت به بايگانى موضوعى گاهنامه معرفت به زمان


Aelaa.Net