احوال امريكا

ارائه موضوعي شمارگان منتشره از{گاهنامه معرفت به زمان}

مديران انجمن: نبض زمان, نبض زمان, نبض زمان

Re: احوال امريكا

پستتوسط نبض زمان » شنبه مارس 23, 2019 8:36 pm

آمریکایی‌ها برای خرید خانه چند سال کار می‌کنند؟

براي دريافت مشروح اين مطلب، گاهنامه معرفت به زمان؛ 20 جمادی الاخری 1440 را از آدرس زیر دریافت نمایید:
http://www.aelaa.net/Ersaal/5/2/Maerefa ... aadaa2.doc
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: احوال امريكا

پستتوسط نبض زمان » يکشنبه مارس 24, 2019 10:54 pm

جمعی از یهودیان از نماینده مسلمان آمریکا حمایت کردند

براي دريافت مشروح اين مطلب، گاهنامه معرفت به زمان؛ 3 رجب 1440 را از آدرس زير دريافت نماييد:
http://www.aelaa.net/Ersaal/5/2/Maerefa ... ab1440.doc
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: احوال امريكا

پستتوسط نبض زمان » يکشنبه مارس 24, 2019 10:55 pm

برنی سندرز باعث فروپاشی امپراتوری آمریکا می شود؟!

براي دريافت مشروح اين مطلب، گاهنامه معرفت به زمان؛ 3 رجب 1440 را از آدرس زير دريافت نماييد:
http://www.aelaa.net/Ersaal/5/2/Maerefa ... ab1440.doc
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: احوال امريكا

پستتوسط نبض زمان » يکشنبه مارس 24, 2019 10:56 pm

یادداشت «استفان والت» در فارین پالیسی در واکنش به حملات اخیر به نماینده مسلمان کنگره؛
[center]چطور باید درباره لابی اسراییل سخن گفت؟
[/center]
براي دريافت مشروح اين مطلب، گاهنامه معرفت به زمان؛ 3 رجب 1440 را از آدرس زير دريافت نماييد:
http://www.aelaa.net/Ersaal/5/2/Maerefa ... ab1440.doc
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: احوال امريكا

پستتوسط نبض زمان » يکشنبه مارس 24, 2019 10:57 pm

اریک زئوس
تصویر آمریکا در ذهن مردم دنیا

براي دريافت مشروح اين مطلب، گاهنامه معرفت به زمان؛ 3 رجب 1440 را از آدرس زير دريافت نماييد:
http://www.aelaa.net/Ersaal/5/2/Maerefa ... ab1440.doc
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

دلار در بازار جهاني در سراشيبي افتاده

پستتوسط نبض زمان » يکشنبه نوامبر 22, 2020 8:27 am

دلار در بازار جهاني در سراشيبي افتاده


Image
شفقنا – از ماه مارس که دلار در قله تاریخی خود قرار داشت تاکنون حدود ۱۱ درصد ارزش خود در برابر ارزهای معتبر جهانی را از دست داده است که این مساله آن را به ضعیف ترین ارز در بین ۶ ارز جهانی تبدیل می کند.

یورو پس از هفت سال مجددا به محبوب ترین ارز سوییفت تبدیل شد.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، سوییفت اعلام کرد برای نخستین بار در طول هشت سال اخیر، یورو به پراستفاده ترین ارز در تراکنش های بین المللی تبدیل شده و جای دلار را گرفته است. آخرین بار یورو در فوریه ۲۰۱۳ پراستفاده ترین ارز در تراکنش های بین المللی بانکی معرفی شده بود.

در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار بانک و موسسه مالی بین المللی از ۲۰۰ کشور جهان عضو پیام رسان سوییفت هستند و معمولا دلار بیشترین سهم را از ارزهای مورد استفاده در مبادلات فرامرزی در ان پیام رسان دارد. در آخرین به روز رسانی، یورو در رده نخست پراستفاده ترین ارزها قرار داشته و پس از آن نیز دلار آمریکا، پوند، ین ژاپن و دلار کانادا قرار دارند. نکته جالب دیگر اینکه یوان نیز در حال تبدیل شدن به ارزی محبوب در سوییفت است و در جایگاه ششم پراستفاده ترین ارزهای مورد مبادله سوییفت ایستاده است.

در ماه اکتبر ۳۷.۸ درصد کل تراکنش های انجام شده مربوط به یورو بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود شش درصد افزایش نشان می دهد. از طرف دیگر اما سهم دلار از تراکنش های سوییفت با کاهش ۴.۶ درصدی به ۳۷.۶۴ درصد رسیده است.

از ماه مارس که دلار در قله تاریخی خود قرار داشت تاکنون حدود ۱۱ درصد ارزش خود در برابر ارزهای معتبر جهانی را از دست داده است که این مساله آن را به ضعیف ترین ارز در بین ۶ ارز جهانی تبدیل می کند. برخی از تحلیل گران معتقدند روند نزولی دلار کماکان ادامه خواهد داشت. با این حال طبق اعلام بانک تسویه بین الملل دلار کماکان بیشترین سهم را از ذخیره ارزی جهان دارد و حدود ۸۵ درصد تراکنش های ارزی جهان به صورت کامل یا نسبی بر حسب دلار بوده است. همچنین ۶۱ درصد کل ذخیره ارزهای جهانی را دلار تشکیل می دهد.
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

شکست کامل «فشار حداکثری» ترامپ علیه ایران: گزارش سایت آمریکا

پستتوسط نبض زمان » يکشنبه نوامبر 22, 2020 8:28 am

شکست کامل «فشار حداکثری» ترامپ علیه ایران: گزارش سایت آمریکایی «اسلیت»


Image
شفقنا آینده- در روزهای اخیر رسانه‌های آمریکایی از درخواست دونالد ترامپ برای بمباران تأسیسات هسته‌ای ایران خبر دادند. درخواستی که به گفته این رسانه‌ها حکایت از شکست کامل سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران می‌کند. این رسانه‌ها بر این باورند که دونالد ترامپ با اتخاذ سیاست فشار حداکثری دنبال دستاورد خاصی در زمینه هسته‌ای نبود، بلکه تنها هدف او سرنگونی رژیم ایران بود و حالا که به این هدف دست نیافته، هیچ راهکار دیگری جز حمله نظامی به ذهنش نمی‌رسد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از اسلیت؛ حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران- که نیویورک تایمز ادعا کرده رئیس جمهور آمریکا در هفته گذشته خواهان آن بود و بعد از مخالفت مشاورانش از این خواسته دست کشید، آخرین میخ بر تابوت سیاست «فشار حداکثری» ترامپ جمهوری اسلامی بود. یک فاجعه بی‌نتیجه که عایدی خاصی برای ایالات متحده آمریکا نداشت.

جمهوری اسلامی ایران از زمان امضای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام تا ماه‌ها بعد از خروج ترامپ از این توافق در اواسط سال ۲۰۱۸ به تعهدات خود در این توافق پایبند بود. حتی بعد از خروج ترامپ از توافق و اعلام تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران (و همکاری اجباری دیگر طرفین برجام با این تحریم‌ها) باز هم جمهوری اسلامی ایران تا حدود یک سال و نیم دیگر به برجام پایبند ماند.

ترامپ تصمیم خروج از توافق برجام را با این منطق اتخاذ کرد که تهران زیر فشار تحریم‌ها تسلیم خواهد شد و با آمریکا پای میز مذاکره‌ای جدید خواهد نشست. مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز بارها در سخنرانی‌هایش گفته که هدف واقعی اتخاذ سیاست فشار حداکثری، سرنگونی رژیم تهران بوده است.

دو هدف مهم؛ که البته تاکنون آمریکا در نیل به هیچ کدام از آن‌ها موفق نبوده. در حقیقت نه تنها اتفاقی برای رژیم جمهوری اسلامی ایران رخ نداده، که از زمان خروج ترامپ از برجام ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران نیز هشت برابر بیشتر شده و از سوی دیگر این کشور راه‌هایی نیز برای صدور و فروش مقادیر قابل توجهی نفت پیدا کرده است.

حالا در شرایطی که ایران حتی بعد از روی کار آمدن دولت بایدن نیز بعید است بدون دستیابی به یک سری امتیازات چشمگیر برجام را دوباره مورد قبول قرار دهد؛ ترامپ، آگاه و عصبی از عدم تسلیم جمهوری اسلامی ایران در مقابل سیاست فشار حداکثری، پیش از خروج از کاخ سفید، از مشاورانش نظرخواهی کرده که آیا آمریکا توانایی حمله به ایران را دارد یا نه. ظاهرا تمام این مشاورین- شامل پومپئو، مایک پنس و کریستوفر میلر که به تازگی به طور موقت وزیر دفاع ترامپ شده است- به ترامپ هشدار دادند و گفتند که این اقدام احتمالا به جنگی گسترده منجر خواهد شد. جنگی که به نظر می‌رسد حتی کسی مثل ترامپ هم علاقه‌ای به آن ندارد.

دونالد ترامپ البته درباره کره شمالی روشی کاملا متفاوت اتخاذ کرده و سعی کرده به رهبر این کشور نزدیک شود. پس در دوره‌ای با “کیم جونگ اون” نامه‌های “عاشقانه” رد و بدل کرد و در قبال آزمایش و تولید اورانیوم غنی‌شده و موشک‌های بالستیک کره‌شمالی هم که برد برخی‌شان حتی تا آمریکا می‌رسد، جز تحریم‌های عادی و همیشگی این کشور و مخالفت با پیشنهاد “اون” برای انعقاد پیمان بین آمریکا و کره شمالی، مخالفت جدی نشان نداد.

نتیجه این مسایل این که دیپلماسی دونالد ترامپ موثر نبوده است: او که سخت‌ترین مواضع را در قبال جمهوری اسلامی ایران اتخاذ می کند، در شرایطی مشابه در قبال کره شمالی نرم برخورد می‌کند؛ و البته مهم این که در هر دو مورد به نتیجه نمی‌رسد. در این میان برخی عقیده دارند که این گزاره که دیپلماسی ترامپ در قبال این دو کشور اشتباه بوده، اشتباه است. بلکه واقعیت این است که نه مواضع سخت او علیه ایران و نه نرمی او در مواجهه با کره شمالی هیچ کدام ارتباطی به دیپلماسی ندارد.

در حقیقت اشتباه ترامپ در این بوده که نتوانست انگیزه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران برای آمدن پای میز مذاکره ایجاد کند (که یعنی مذاکره درباره توافق هسته‌ای چه منافعی نصیب تهران خواهد کرد)؛ هم‌چنان‌که درباره کره شمالی هم نتوانست نشان دهد که سرکشی این کشور چه مجازات‌هایی در پی خواهد داشت. دلیل این ناکامی‌ها هم فقط یک چیز است و آن هم چیزی نیست مگر این که ترامپ در اصل قصدی برای مذاکره درباره توافق هسته‌ای نداشت، بلکه خواسته او سقوط رژیم جمهوری اسلامی بود و وقتی در رسیدن به هدفش ناتوان ماند، نتوانست هیچ طرح جایگزینی نداشت و انگار حتی یک نفر هم در دولت آمریکا ذره‌ای اطلاعات درباره ایران نداشت که بهش بگوید جمهوری اسلامی ایران سقوط نخواهد کرد.

در مورد کره شمالی هم به همین شکل؛ ترامپ قصد تنبیه رهبر این کشور را نداشت، بلکه نیت اصلی‌اش دوستی با او بود، تا او را به یک رهبر غربی تبدیل کند و در ضمن اگر توانست یک هتل یا کازینو هم در سواحل کره شمالی بسازد. در این مورد هم وقتی در رسیدن به هدفش ناتوان ماند، نتوانست طرح جایگزینی ارائه دهد- و انگار علاوه بر ایران، درباره کره شمالی هم ذره‌ای اطلاعات در کابینه ترامپ وجود ندارد- که بهش بفهماند کیم علاقه‌ای به دوستی با او ندارد.

همه این‌ها به این معنی است که ترامپ برخلاف آن‌چه معروف است، اطلاعی از هنر معامله ندارد و نمی‌داند معامله سیاسی با چانه‌زنی با پیمان‌کاران و روسای بانک‌ها فرق دارد. ترامپ چه در مورد ایران و چه در مورد کره شمالی بدون تاکتیک و استراتژی منطقی و معقول عمل کرد، انگار که جز منافع شخصی خود آگاهی و دانشی از منافع کشورش نداشت و حتی دانش و آگاهی خاصی درباره سوابق رفتاری کشورش و سیاست‌های موفق یا شکست‌خورده قبلی درباره این کشورها نیز نداشت.

در واقع دلیل شکست سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران و سیاست عکاسی از دست دادن ترامپ با کیم این بود که درک و شناختی از دنیا ندارد و در این چهار سال هم این درک را به دست نیاورده است.
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

قانونگذار آمریکایی: حملات سایبری از طرف روسیه، چین و ایران

پستتوسط نبض زمان » دوشنبه آپريل 19, 2021 9:16 am


قانونگذار آمریکایی: حملات سایبری از طرف روسیه، چین و ایران پیشرفته‌تر شده / هدف این سه کشور، تضعیف اقتصاد و امنیت ملی واشنگتن است

رئیس‌ کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای ایران، روسیه و چین را به حملات سایبری پیشرفته علیه آمریکا متهم کرده است. شیف در بیانیه‌ای ادعا کرده است: «همزمان با تشدید مسابقه تسلیحاتی در زمینه هک، حملات سایبری به خصوص از جانب بازیگران مخرب دولتی در روسیه، چین و ایران پیشرفته‌تر شده است.» این قانونگذار ارشد آمریکایی مدعی شده هدف این سه کشور، «تضعیف اقتصاد و امنیت ملی آمریکا» و گردآوری اطلاعات مربوط به میلیون‌ها آمریکایی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ادعاهای جدیدی درباره ایران، روسیه و چین مطرح کرده است.

به گزارش فارس، «آدام شیف»، رئیس‌ کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای ایران، روسیه و چین را به حملات سایبری پیشرفته علیه آمریکا متهم کرده است.

شیف در بیانیه‌ای ادعا کرده است: «همزمان با تشدید مسابقه تسلیحاتی در زمینه هک، حملات سایبری به خصوص از جانب بازیگران مخرب دولتی در روسیه، چین و ایران پیشرفته‌تر شده است.»

این قانونگذار ارشد آمریکایی مدعی شده هدف این سه کشور، «تضعیف اقتصاد و امنیت ملی آمریکا» و گردآوری اطلاعات مربوط به میلیون‌ها آمریکایی است.

ادعاهای آدام شیف ساعاتی بعد از آن مطرح می‌شود که خبرگزاری رویترز گزارش داد وزارت خزانه‌داری آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفته و هک شده است.

رویترز در گزارش خود مدعی شد که یک گروه هکری پیچیده که مورد حمایت یک دولت خارجی بوده،‌ اقدام به سرقت اطلاعات وزارت خزانه‌داری آمریکا و یک سازمان آمریکایی مسئول درباره تصمیم گیری در خصوص سیاست‌های اینترنت و ارتباطات کرده است.

روزنامه واشنگتن پست ساعاتی بعدتر مدعی شد هکرهای روسی عامل این حمله سایبری بوده‌اند. مسکو این اتهامات را رد کرد.

آدام شیف در بیانیه خود نوشته است: «این حملات سایبری که رسانه‌ها آن را به روسیه نسبت می‌دهند می‌تواند به شدت مخرب باشند زیرا ابزارهایی که گمان می‌رود به سرقت رفته باشند مورد استفاده برخی از بزرگترین شرکت‌ها و سازمان‌های دنیا هستند.»

وی اضافه کرد: «اینگونه نفوذها ضرورت ایمن‌سازی شبکه‌های غیرمحرمانه دولتی‌مان و آن دسته از شبکه‌های موجود در بخش خصوصی که با دولت شریک هستند را تشدید می‌کند.»

شیف تصریح کرد از حملات سایبری به عنوان «مشکلی مستمر» نام برد و گفت که این حملات در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

حمله سایبری به وزارت خزانه‌داری آمریکا باعث شد نشست اضطراری شورای امنیت ملی در کاخ سفید برگزار شود.

گزارش‌ شده سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نگران هستند هکرهایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا را هدف قرار داده‌اند از ابزار مشابه برای نفوذ به دیگر سازمان‌های آمریکایی نیز استفاده کرده باشند.

https://www.entekhab.ir/fa/news/590103/‏‎
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

آمریکا: روسیه موشک جدید ضد ماهواره آزمایش کرده است

پستتوسط نبض زمان » دوشنبه آپريل 19, 2021 9:42 am

آمریکا:روسیه موشک جدید ضد ماهواره آزمایش کرده است

فرماندهی فضایی وزارت دفاع آمریكا اعلام کرد
روسیه یک موشک جدید ضد ماهواره را آزمایش كرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این ادعا در حساب توییتری فرماندهی فضایی وزارت دفاع آمریكا مطرح شده است.
این فرماندهی خاطرنشان کرد که "آماده است از ایالات متحده و متحدانش در برابر حمله به فضا محافظت کند."
#Russia conducted an anti-satellite missile test. #Russia continues to weaponize #space. @US_SpaceCom stands ready to protect/defend US/allied interests from aggression in the space domain. @DeptofDefense @SpaceForceDoD pic.twitter.com/wfcYqx5UFb
— U.S. Space Command (@US_SpaceCom) December 16, 2020
در ماه آوریل ، فرماندهی فضایی ایالات متحده گزارش داد كه
روسیه موشكی را آزمایش می كند كه می تواند ماهواره ها را از مدار خارج كند.
Image
سپس سرگئی ریابکوف ، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه ، این اتهامات را رد کرد و از واشنگتن خواست که اطلاعات غلط منتشر نکند.
وی همچنین به واشنگتن توصیه كرد كه با مذاكرات برای محدود كردن استقرار سلاح در فضا موافقت كند.
در ماه نوامبر ، ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که آزمایش های موشکی آمریکا در اقیانوس آرام در 17 نوامبر "نادرستی بیانات " واشنگتن را ثابت کرد.
وی خاطرنشان كرد كه اوایل واشنگتن اطمینان داده بود كه
رهگیری موشک های بالستیک قاره پیمای روسیه توسط سامانه های آمریكایی از نظر فنی غیرممكن است.
اما گویا آزمایش ها نشان می دهد که چنین نیست
و دفاع موشکی ایالات متحده ، برعکس ، "علیه روسیه" است.
زاخاروا معتقد است که این ثابت می کند که چگونه واشنگتن به بهانه های ساختگی به تاثیر گذاری بر افکار عمومی می پردازد.‎
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

آمریکا: روسیه موشک جدید ضد ماهواره آزمایش کرده است

پستتوسط نبض زمان » دوشنبه آپريل 19, 2021 9:43 am

آمریکا:روسیه موشک جدید ضد ماهواره آزمایش کرده است

فرماندهی فضایی وزارت دفاع آمریكا اعلام کرد
روسیه یک موشک جدید ضد ماهواره را آزمایش كرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این ادعا در حساب توییتری فرماندهی فضایی وزارت دفاع آمریكا مطرح شده است.
این فرماندهی خاطرنشان کرد که "آماده است از ایالات متحده و متحدانش در برابر حمله به فضا محافظت کند."
#Russia conducted an anti-satellite missile test. #Russia continues to weaponize #space. @US_SpaceCom stands ready to protect/defend US/allied interests from aggression in the space domain. @DeptofDefense @SpaceForceDoD pic.twitter.com/wfcYqx5UFb
— U.S. Space Command (@US_SpaceCom) December 16, 2020
در ماه آوریل ، فرماندهی فضایی ایالات متحده گزارش داد كه
روسیه موشكی را آزمایش می كند كه می تواند ماهواره ها را از مدار خارج كند.
Image
سپس سرگئی ریابکوف ، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه ، این اتهامات را رد کرد و از واشنگتن خواست که اطلاعات غلط منتشر نکند.
وی همچنین به واشنگتن توصیه كرد كه با مذاكرات برای محدود كردن استقرار سلاح در فضا موافقت كند.
در ماه نوامبر ، ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که آزمایش های موشکی آمریکا در اقیانوس آرام در 17 نوامبر "نادرستی بیانات " واشنگتن را ثابت کرد.
وی خاطرنشان كرد كه اوایل واشنگتن اطمینان داده بود كه
رهگیری موشک های بالستیک قاره پیمای روسیه توسط سامانه های آمریكایی از نظر فنی غیرممكن است.
اما گویا آزمایش ها نشان می دهد که چنین نیست
و دفاع موشکی ایالات متحده ، برعکس ، "علیه روسیه" است.
زاخاروا معتقد است که این ثابت می کند که چگونه واشنگتن به بهانه های ساختگی به تاثیر گذاری بر افکار عمومی می پردازد.‎

https://ir.sputniknews.com/politics/202 ... %B3%D8%AA/
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

قبليبعدي

بازگشت به بايگانى موضوعى گاهنامه معرفت به زمان


Aelaa.Net