احوال چين و کره شمالى و جنوبى

ارائه موضوعي شمارگان منتشره از{گاهنامه معرفت به زمان}

مديران انجمن: نبض زمان, نبض زمان, نبض زمان

Re: احوال چين و کره شمالى و جنوبى

پستتوسط نبض زمان » يکشنبه مارس 24, 2019 10:25 pm

نیوزویک:
آیا عامل شکست مذاکرات ترامپ و کیم جونگ اون، «جان بولتون» بود؟

براي دريافت مشروح اين مطلب، گاهنامه معرفت به زمان؛ 3 رجب 1440 را از آدرس زير دريافت نماييد:
http://www.aelaa.net/Ersaal/5/2/Maerefa ... ab1440.doc
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: احوال چين و کره شمالى و جنوبى

پستتوسط نبض زمان » يکشنبه مارس 24, 2019 10:26 pm

دلیل رفتار متفاوت آمریکا با ایران و کره شمالی چیست؟

براي دريافت مشروح اين مطلب، گاهنامه معرفت به زمان؛ 3 رجب 1440 را از آدرس زير دريافت نماييد:
http://www.aelaa.net/Ersaal/5/2/Maerefa ... ab1440.doc
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: احوال چين و کره شمالى و جنوبى

پستتوسط نبض زمان » يکشنبه مارس 24, 2019 10:27 pm

گفت‌وگوی «فارین پالیسی» با گری سیمور، مسئول بخش کنترل تسلیحات دولت اوباما:
تفاوت مهم ایران و کره شمالی این است: تهران تلاش دارد به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شود، اما پیونگ یانگ تنها به دنبال بقای خود است
مذاکرات ترامپ با کره شمالی دشوارتر از مذاکرات اوباما با ایران است / این مذاکرات سال‌ها بیشتر از عمر دولت ترامپ طول خواهد کشید

براي دريافت مشروح اين مطلب، گاهنامه معرفت به زمان؛ 3 رجب 1440 را از آدرس زير دريافت نماييد:
http://www.aelaa.net/Ersaal/5/2/Maerefa ... ab1440.doc
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

ناپدید شدن بنیانگذار میلیاردی "علی بابا" رتبه اول تجارت الک

پستتوسط نبض زمان » دوشنبه مه 17, 2021 12:54 pm


ناپدید شدن بنیانگذار میلیاردی "علی بابا" رتبه اول تجارت الکترونیک جهان!


"جک ما" مالک شرکت بزرگ "علی بابا" و ثروتمندترین فرد چین بعد از انتقادات تند علیه دولت چین، به طرز عجیبی ناپدید شده است! وی با ۶۰ میلیارد دلار، ثروتمندترین مرد چین بود اما درآمد آن در بازه ۲ ماهه به خاطر قوانین سختگیرانه دولت، ۱۲ میلیارد دلار کم شد.
به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ "جک ما" مالک شرکت بزرگ شرکت "علی بابا" و ثروتمندترین فرد چین، به دنبال برخورد دولت با شرکتش به طرز عجیبی ناپدید شده است!

به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر مفقود شدن "جک ما" میلیارد چینی، بار دیگر ویدئوها و مطالبی دست به دست می‌شود که ادعا می‌کنند مالک "علی بابا" خودکشی کرده یا اینکه در زندان چین گرفتار است.

گروه "علی بابا" یک شرکت تجارت الکترونیک چینی است که در زمینه‌های فروشگاه اینترنتی، سیستم خرده‌فروشی و رایانش ابری فعالیت می‌کند؛ در سال 2012 دو پرتال "علی بابا" 1.1 تریلیون یوان معادل 170 میلیارد دلار فروش داشته است که این رقم بیشتر از مجموعه فروش دو رقیب خود یعنی آمازون و ای‌بِی است!

"جک ما" کارآفرین، صنعت‌گر و مدیر ارشد اجرایی چینی است که در سال 1999 گروه "علی بابا" را تاسیس کرد و در سال 2018 با دارایی خالص 53/7 میلیارد دلار در فهرست ثروتمندترین افراد چین قرار گرفته است و هم‌اکنون نیز در رتبه 2 از فهرست ثروتمند‌ترین افراد جهان "مجله فوربز" قرار گرفته است.

Image
وی در سال 1994 (یک سال پیش از ورود اینترنت به ایران) برای نخستین بار با فضای اینترنت و وب آشنا شد، یک سال بعد و در اوایل سال 1995، در سفری که به آمریکا داشت با اینترنت، بیشتر آشنا شد و در نخستین باری که از اینترنت استفاده کرد، نام چند نوشیدنی را جستجو کرده و دریافت که هیچ اثری از سایت‌های چینی نیست.

حتی وقتی در مورد کشور چین نیز به جست‌و‌جو پرداخت، هیچ وب‌سایت چینی را نیافت و اینچنین شد که "جک ما" تصمیم به تاسیس یک وب‌سایت چینی کرد؛ وی در نخستین ساعاتی که وب‌سایت خود را منتشر کرده بود، با آنکه سایت او بسیار ساده طراحی شده بود، شمار زیادی ایمیل دریافت کرد که می‌خواستند اطلاعات بیشتری در مورد آن بدانند و رفته رفته این وب‌سایت پیشرفت کرد و در نهایت به تشکیل گروه "علی بابا" منجر شد که امروز 80 درصد فروش آنلاین در کشور چین توسط این گروه انجام می‌شود!

"جک ما" مدیرعامل گروه "علی بابا" اخیراً بعد از انتقادات صریحی که از دولت چین انجام داده بود، به طرز عجیبی از انظار عمومی ناپدید شده است؛ در همین زمینه رویترز گزارش کرده که در دو ماه گذشته "جک ما" بنیانگذار "علی بابا" در انظار عمومی ظاهر نشده است و عدم حضور او به عنوان داور در فینال برنامه تلویزیونی قهرمانان تجارت در آفریقا سوال‌برانگیز شده است.

Image
بلومبرگ نیز گزارش کرده است که "جک ما" در اوائل قرن 21، لقب ثروتمندترین مرد چینی را به خود اختصاص داده است که حالا با 50 میلیارد دلار سرمایه خالص در رده 25 جهانی قرار دارد؛ به دلیل عدم حضور بنیانگذار "علی بابا" در فینال مسابقه تلویزیونی کارآفرینی، لوسی‌پنگ مدیر اجرایی این شرکت چینی جایگزین او شد.

روزنامه فاینشنال‌تایمز اما دلیل غیبت "جک ما" در این برنامه تلویزیونی را تداخل برنامه‌های این میلیاردر عنوان کرده بود؛ گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه ناپدید شدن "جک ما" به سخنرانی وی در ماه اکتبر ربط دهد،‌ وجود دارد، بنیانگذار "علی بابا" در شانگهای با انتقاد از قوانین بانکی چین، خواستار تغییر این قوانین و اصلاحات اساسی در ساختار بانکی چین شده بود.

Image

"جک ما" در روزهای گذشته به خاطر برخورد دولت چین با امپراتوری اقتصادی "علی بابا" در چین، در معرض توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود و اوایل دی‌ماه نیز دولت چین علیه یکی از شرکت‌های تحت امر او، یک پرونده ضدانحصار تشکیل داد؛ این قوانین سختگیرانه دولت چین چند هفته بعد از انتقاد تند "جک ما" از سیستم قانونگذاری چین اعمال شد که در همین راستا "جک ما" در کنفرانسی در شهر شانگهای، قوانین بانکداری چین را منسوخ‌شده و نامناسب برای نوآوری سالم توصیف کرده بود.

Image

"جک ما" با 60 میلیارد دلار، ثروتمندترین مرد چین بود اما درآمد آن در بازه 2 ماهه به خاطر قوانین سختگیرانه دولت، 12 میلیارد دلار کم شده است؛ "Guo Wengui" یکی از میلیاردرهای چینی است که در سال 2014 از چین فرار کرده و به آمریکا پناهنده شده بود که خود را نیز افشاگر مفاسد دولت چین معرفی کرده است، وی مدعی شده که "جک ما" در یک سال آینده یا زندانی شده یا سر به‌ نیست خواهد شد، چرا که دولت چین می‌خواهد شرکت "Ant" زیرمجموعه علی‌بابا را در اختیار خود بگیرد!

هفته گذشته دولت چین دستور داد تا گروه "Ant" که مالک بزرگ‌ترین پلتفرم پرداخت دیجیتال یعنی "Alipay" است،‌ به خاطر آنچه نامناسب‌بودن مدیریت کلان شرکت ذکر شده، فعالیت خود را کاهش داد.
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: احوال چين و کره شمالى و جنوبى

پستتوسط 00343179 » پنج شنبه دسامبر 08, 2022 12:04 am

شدت احتياط كره شمالي در قرنطينه


https://www.entekhab.ir/fa/news/604363/

ایسنا: گروهی از دیپلمات‌های روسی و اعضای خانواده‌شان این هفته در میان اقدامات سختگیرانه پیونگ یانگ ضد ویروس کرونا که شامل مسدود کردن بیشتر انواع حمل و نقل مسافر از آن طرف مرز است، از واگن ریلی دستی برای ترک کره شمالی استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کره شمالی هنوز گزارشی مبنی بر تایید آمار مبتلایان به کرونا منتشر نکرده اما مرزهایش را بسته، سفرهای بین‌المللی را لغو کرده و محدودیت‌های شدیدی را در کشور وضع کرده است.

وزارت خارجه روسیه در پستی در رسانه‌های اجتماعی نوشت: از زمان بسته شدن مرزها که بیش از یکسال است اتفاق افتاده و همچنین توقف پروازها، بازگشت به روسیه بسیار طولانی و سخت شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: گروهی از هشت دیپلمات روسی و خانواده‌هاشان شامل یک کودک ۳ ساله، ۳۲ ساعت را با واگن ریلی دستی و دو ساعت با اتوبوس از پیونگ یانگ پیمودند تا به مرز روسیه برسند. این گروه پای پیاده و با در دست داشتن چمدان‌ها و کیف‌هایشان آن هم با واگن دستی بر روی ریل راه آهن این مسیر را طی کردند.

تصاویر و ویدئوهایی منتشر شده از سوی این وزارتخانه نشان می‌دهد که این واگن دستی توسط این گروه به حرکت درآمده است.

ولادیسلاو سوروکین، یکی از این دیپلمات‌ها مسئول به حرکت درآوردن این واگن دستی بوده و آن را بیش از یک کیلومتر رانده که شامل عبور از یک خط ریلی بر روی یک پل بر روی رودخانه "تومن" می‌شود که از بین روسیه و کره شمالی عبور می‌کند.

مقام‌های وزارت خارجه روسیه نیز در ایستگاه مرزی در طرف روسیه از این گروه استقبال کرده و آنها را با اتوبوس به فرودگاه ولادیووستوک بردند.

در سال گذشته میلادی، گروهی از دیپلمات‌ها در کره شمالی دچار سرگردانی شدند و بسیاری از سفارتخانه‌های غربی در کره شمالی تعطیل شدند. آنهایی که می‌خواستند از این کشور خارج شوند باید چندین هفته رایزنی می‌کردند تا اقدامات ویژه‌ای برای ترکشان از کره شمالی اندیشده شود.
00343179
 
پست ها : 1637
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

Re: احوال چين و کره شمالى و جنوبى

پستتوسط 00343179 » سه شنبه ژانويه 24, 2023 11:32 pm



عفو بین‌الملل رفتار چین با مسلمانان اویغور را محکوم کرد

یک گروه حقوق بشری معتبر رفتار چین با مسلمانان اویغور را تراژدی خواند.

  به گزارش تابناک، شفقنا به نقل از الجزیره نوشت: عفو بین‌الملل سیاست چین در جداسازی خانواده‌های مسلمان در استان سین کیانگ را محکوم کرد و از این کشور خواست اجازه دهد والدین تبعیدی بتوانند بدون هراس از دستگیر شد به استان سین کیانگ رفته و فرزندانشان را ملاقات کنند.

عفو بین‌الملل امروز جمعه گزارشی از شش خانواده مسلمان اویغور منتشر کرده که از سال ۲۰۱۷ از یکدیگر جدا افتاده‌اند. چین یک میلیون مسلمان اویغور را به بهانه آموزش عقیدتی و سیاسی به زندان انداخته و از آنها بیگاری می‌کشد. روایت‌های درز کرده از این کمپ‌های کار اجباری نشان می‌دهد که در این مراکز تجاوز، آزار جنسی، شکنجه و بدرفتاری علیه زندانیان انجام می‌پذیرد.
گزارش عفو بین‌الملل تاکید می‌کند ده‌ها خانواده اویغور از ترس دستگیری و انتقال به این کمپ‌ها مجبور به فرار از سین کیانگ شده و فرزندانشان را به اقوام سپرده‌اند. این گروه حقوق بشری از چین خواسته دست از تعقیب و آزار این خانواده‌ها برداشته و در اقدامی انساندوستانه اجازه دهد آنها با بازگشت به سین کیانگ فرزندانشان را ببینند.

گفتنی است چین همه اتهامات مربوط به مسلمانان اویغور را رد کرده و سابقه خود در حقوق بشر را درخشان توصیف می‌کند. چین به هیچ نهاد یا کشور خارجی اجازه نمی‌دهد از وضعیت مسلمانان اویغور باخبر شود. آخرین اقدام برای بازدید از استان سین کیانگ مربوط به سفرای اروپایی بود که لغو شد

https://www.tabnak.ir/fa/news/1041647/% ... 8%B1%D8%AF   
00343179
 
پست ها : 1637
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

Re: احوال چين و کره شمالى و جنوبى

پستتوسط 00343179 » شنبه فبريه 11, 2023 8:37 pm



كشاورز فاقد تحصيلات حتى ابتدايي = دانشمند و استاد دانشكاه در رشته روبات = فضاى رشد علمي در جين و عدم مقررات مانع رشد



این دانشمند هرگز به مدرسه نرفته است!

برای دیدن فیلم آن روی لینک زیر کلیک کنید
http://www.aelaa.net/Ersaal/5/3/370996_987.mp4

عجایب جهان انتها ندارند. این مرد یکی از این عجایب است. دانشمندی که هرگز به مدرسه نرفته! بسیاری از ما به تحصیلات اعتقاد داریم و اهمیت زیادی برای آن قائلیم در صورتیکه مفید بودن و موفق شدن هیچ ربطی به تحصیلات ندارد! کسانی در این جهان هستند که بدون اینکه کلمه ای بیاموزند کارهای بزرگی انجام میدهند! این مرد هرچند سواد ندارد و حتی طریقه استفاده از اینترنت را نیز بلد نیست، یک استاد است و حتی دانشجو دارد!


https://tabnakbato.ir/fa/news/207124/%D ... 8%B3%D8%AA
00343179
 
پست ها : 1637
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

Re: احوال چين و کره شمالى و جنوبى

پستتوسط 00343179 » شنبه فبريه 11, 2023 9:20 pm




قرارداد ایران و چین و همکاری ۲۵ ساله: از توافق تهران و پکن چه می‌دانیم؟

آفتاب‌‌نیوز :
ماجراهای توافق ایران و چین از ۷ تیر ۱۳۹۹ شروع شد. روزی که محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی گفت: «دولت ایران مخفیانه در حال امضای قراردادی ۲۵ ساله با یک دولت خارجی است. هر قراردادی که مخفیانه و بدون درنظر گرفتن خواست و اراده ملت ایران با طرف‌های خارجی منعقد شود و برخلاف منافع کشور و ملت باشد، معتبر نیست و ملت ایران آن را به رسمیت نخواهد شناخت.»

این حرف‌های احمدی‌نژاد سوالات زیادی را درباره قرارداد ایران و چین ایجاد کرد و باعث شد در شبکه‌های اجتماعی مختلف اعم از تلگرام، اینستاگرام و توییتر پست‌های مختلفی منتشر شود با این مضمون که چینی‌ها ۵۰۰۰ نیروی نظامی به ایران خواهند فرستاد، چین نفت ایران را با قیمتی ارزان‌تر خواهد خرید، چین صاحب جزیره کیش می‌شود و…

اما واقعیت توافق ایران و چین چیست؟

چه سودی برای ایران و چه نفعی برای چین خواهد داشت؟ چه تاثیری بر اقتصاد ایران و اقتصاد چین می‌گذارد؟

در این مقاله قرارداد ایران و چین را بررسی می‌کنیم و به جنبه‌های اقتصادی آن و تاثیرش بر اقتصاد ایران می‌پردازیم.

این توافق برای اولین بار پنج سال پیش در دیدار آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران با شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری خلق چین و با عنوان «توافق ایران و چین برای روابط استراتژیک ۲۵ ساله» مطرح شده بود. این دیدار ۱۱ روز پیش از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ در تاریخ ۱۱ تیر برگزار شده بود.

توافق ایران و چین از کجا شروع شد؟

خبرگزاری تابناک روز ۳ تیر ۱۳۹۹ در این خصوص نوشته بود: «هیات دولت روز دوشنبه به ریاست حسن روحانی، رئیس‌جمهوری پیش‌نویس نهایی برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های جامع ایران و چین را بررسی و تایید کرد. در این نشست به وزارت خارجه ماموریت داده شد که طی مذاکرات نهایی با طرف چینی، بر اساس منافع متقابل بلندمدت، این برنامه را به امضای طرفین برساند.»

این توافق برای اولین بار پنج سال پیش در دیدار آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران با شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری خلق چین و با عنوان «توافق ایران و چین برای روابط استراتژیک ۲۵ ساله» مطرح شده بود. این دیدار ۱۱ روز پیش از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ در تاریخ ۱۱ تیر برگزار شده بود.

انتشار متن توافق

متن توافقنامه جامع مشترک همکاری‌های استراتژیک ایران و چین ۴ سال و نیم قبل به زبان انگلیسی در وب‌سایت رسمی رئیس‌جمهوی ایران منتشر شده است. تاریخ انتشار این متن ۲۳ ژانویه ۲۰۱۶ (سوم بهمن ۱۳۹۴)، حدود ۶ ما پس از سفر رئیس‌جمهوری چین به ایران است. در این متن اعداد و ارقام و جزئیاتی از این توافق ذکر نشده و صرفا به کلیات بسنده شده است.

توافق ایران و چین یا قرارداد ایران و چین

همان طور که از عنوان مطلب و همچنین از متن منتشرشده توسط دولت ایران مشخص است، این اتفاق بین ایران و چین یک «توافق» است و نه یک «قرارداد».

در حقیقت توافق‌ها پیش از امضا و انعقاد قراردادها صورت می‌گیرند. در توافق دو طرف بر سر کلیات همکاری با یکدیگر موافقت می‌کنند و پیشنهادها و توصیه‌هایی را در متن توافق می‌نویسند. از این رو توافق الزامی برای اجرا نخواهد داشت.

توافق تنها وقتی می‌تواند اجرایی شود که قراردادهایی بین دو طرف امضا شود. در حقیقت، مرحله بعد از توافق انجام مذاکرات و امضای قرارداد است.

در مورد ایران و چین هم صرفا توافق صورت گرفته و هنوز قراردادی بین دو طرف به انجام نرسیده که ایران را ملزم به انجام کاری کند.

نکاتی درباره قرارداد ایران و چین به نقل از منابع غیررسمی

نشریه پترولیوم اکونومیست در تاریخ ۳ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۲ شهریور ۱۳۹۸) در گزارشی به انتشار جزئیاتی از توافقنامه ۲۵ ساله همکاری‌های جامع ایران-چین پرداخته و مدعی شده که طی این توافقنامه چین ۲۸۰ میلیارد دلار در صنعت نفت و گاز ایران و ۱۲۰ میلیارد دلار در صنعت حمل و نقل ایران سرمایه‌گذاری می‌کند. در مقابل شرکت‌های چینی اولویت اول اجرای پروژه‌ها هستند و ۵۰۰۰ سرباز چینی برای تامین امنیت پروژه‌ها به ایران اعزام می‌شوند.

این اعداد و ارقام قرارداد ایران و چین توسط منابع غیررسمی منتشر شده و هنوز توسط دولت‌های ایران و چین تایید نشده است.

چرا اعداد و ارقام مهم هستند؟

در متن توافقنامه هیچ عدد و رقمی دیده نمی‌شود. به دلیل اینکه هنوز قراردادی امضا نشده است. توافق ایران و چین صرفا بندهای کلی است و نشانی از اعداد و ارقام و جزئیات دقیق نیست تا بتوان بر اساس آنها قضاوت کرد.

در حال حاضر هم هنوز قراردادی بین دو طرف امضا نشده تا ایران و یا چین تعهداتی را قبول کنند و ملزم به اجرا و انجام آنها شوند.

این سند صرفا یک چارچوب کلان درباره حوزه‌های همکاری است و اعداد و ارقام در مراحل بعد که سند تبدیل به پروژه‌های مشخص سازمان‌ها و بخش‌های مختلف با ارگان‌های چینی خواهد شد، می‌تواند روی کاغذ بیاید؛ لذا در شرایطی که فعلا هیچ پروژه‌ای نیست، بنابراین اعداد و ارقام نیز نمی‌تواند هیچ قطعیتی داشته باشد.

تاثیر تحریم‌های آمریکا بر اجرایی شدن توافق ایران و چین

بحث توافقنامه همکاری جامع ایران و چین تقریبا همزمان با توافق برجام مطرح شده است. دقیقا معلوم نیست نقش خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها در سال ۱۳۹۷ آیا تاثیری در این موافقتنامه داشته است. یا نه. تا پیش از خروج آمریکا از برجام ایران و چین نزدیک به ۳ سال فرصت داشتند تا سند همکاری ۲۵ ساله را نهایی کنند. اما به هر حال نمی‌توان تحریم‌های آمریکا را در همکاری اقتصادی ایران و چین، بی‌تاثیر دانست.

اما پس از اعمال تحریم‌های یک جانبه ایالات متحده شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری چینی نیز از ایران خارج شدند. ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ایران رسما اعلام کرد شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی) از طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی کناره‌گیری کرده است. یک سال پیش‌تر شرکت چینی اعلام کرده بود به دلیل تحریم‌ها از سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی منصرف شده است. پیش‌ از آن توتال فرانسه نیز از کنسرسیوم ایرانی-فرانسوی-چینی فاز ۱۱ پارس جنوبی خارج شده بود.

با این همه پنج سال پیش، شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری خلق چین در دیدار با رهبر ایران بر این نکته تاکید کرده بود که «آمادگی داریم همان‌گونه که در زمان تحریم‌ها در کنار ایران بودیم، پس از برداشته شدن تحریم‌ها نیز همکاری‌های خود را در همه‌ی زمینه‌ها گسترش دهیم.»

یک کمربند و یک راه و توافق ایران و چین

طرح راه ابریشم جدید یا طرح یک کمربند و یک جاده، یک طرح سرمایه‌گذاری در زیربناهای اقتصادی بیش از ۶۰ کشور جهان و توسعه دو مسیر تجاری «کمربند اقتصادی راه ابریشم» و «راه ابریشم دریایی» است که توسط چین در سال ۲۰۱۳ ارائه شده‌است.

پشتوانه این طرح قدرت صنعتی اقتصاد چین و توان سرمایه‌گذاری آن است. این طرح می‌تواند به همراه قدرت نظامی چین، به هژمونی این کشور در آسیای شرقی بینجامد و در نهایت با تفوق بر مسیرهای تجاری خشکی و آبی اوراسیا، چین را به سوی قدرت برتر در اقتصاد جهانی رهنمون کند.

موافقان این طرح، آن را راهی برای شکاف زیرساخت‌ها بین کشورهای توسعه‌یافته و کشورهای درحال‌توسعه، کمک به رشد اقتصادی این کشورها و رونق تجارت بین‌المللی می‌دانند. اما مخالفان آن را طرحی استعماری می‌دانند که بسیاری از کشورهای هدف، توان بازپرداخت دیونش را ندارند و قراردادهایش شفاف نیست.

چین از طرحی ۹۰۰ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اقتصادی جهان به منظور گسترش جهانی شدن و توسعه بازارها رونمایی کرده‌است. این طرح بزرگترین طرح سرمایه‌گذاری است که تاکنون توسط یک کشور ارائه شده‌است.

اجلاس راه ابریشم جدید یا نشست یک کمربند و یک جاده، نشست دو روزه مقامات عالی رتبه صد کشور جهان در پکن با میزبانی و محوریت چین است که طی روزهای ۱۴ و ۱۵ ماه مه ۲۰۱۷ میلادی برگزار شد. در این نشست، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، از کشورها خواست که حمایت‌گرایی را رد کنند و روند جهانی شدن را بپذیرند. در خاتمه، جمعی از رهبران حاضر در نشست، موافقتنامه راه ابریشم جدید را امضا کردند.

ایران دروازه ورود چین به بازارهای اروپا

نشریه پترولیوم اکونومیست به نقل از منابعی اعداد و ارقامی را منتشر کرده که در متن توافقنامه ایران و چین درج نشده است. همچنین این اعداد و ارقام توسط هیچ منبع رسمی در دولت ایران تایید نشده است.

یکی دیگر از جنبه‌های مثبت این توافق برای چین، درگیری مستقیم و نزدیک این کشور در توسعه زیرساخت‌های حیاتی ایران است که در راستای ابتکار عمل کمربند یک جاده چین قرار گرفته است. منبع آگاه ایرانی به پترولیوم اکونومیست گفته چین قصد دارد از نیروی کار ارزان ایران برای ساخت، طراحی و نظارت بر کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده چینی استفاده کند.

در بخش توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی که یکی از بند‌های کلیدی توافق ۲۵ ساله ایران و چین است گفته شده محصولات نهایی باید به بازار غرب سرازیر شوند و مسیر این بازار‌ها از جاده‌هایی می‌گذرد که توسط چین و با دخالت فزاینده چین در زیرساخت‌های حمل‌ونقلی ایران ایجاد شده است.

در این گزارش به پروژه ریلی ۹۰۰ کیلومتری میان تهران تا شمال شرق مشهد اشاره شده و گفته شده قرار است یک قطار سریع السیر میان تهران، قم و اصفهان احداث شود که زمینه اتصال آن به شبکه شمال به غربی که از تبریز می‌گذرد نیز فراهم خواهد شد.

5 طرح ترانزیتی که ایران را ثروتمندتر خواهند کرد

تبریز محل قرار گرفتن بسیاری از سایت‌های مهم نفتی، گازی و پتروشیمی کشور است و نقطه آغازین خط لوله گاز تبریز آنکارا است که قرار است به نقطه عطفی در جاده ۲۳۰۰ کیلومتری جدید ابریشم بین اورومچی (مرکز استان غربی سین جیانگ چین) به تهران تبدیل شود. این جاده قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و ترکمنستان را به ایران وصل می‌کند و از طریق ترکیه به اروپا می‌رسد.

چین برای دستیابی به بازارهای اروپای شرقی و روسیه باید از ایران بگذرد. در حقیقت، ایران مهم‌ترین بخش یک کمربند و یک جاده و دروازه ورود چین به بازارهای اروپای شرقی و روسیه است.

اکنون چین ۲۵ سال همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف را پیش روی خود دارد، بی‌شک امتیازاتی که در این قرارداد از سوی ایران به چین داده شده، به نوعی بوده که میخ حضور این کشور در ایران را محکم‌تر کند و بیم تحریم‌های آمریکا پکن را به عقب‌نشینی مجبور نکند.

ایران از این توافق چه سودی می‌برد؟

قرارداد راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین، سه مزیت کلیدی برای ایران به دنبال دارد؛ اول اینکه چین یکی از ۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل است که حق وتو دارد. روسیه یکی دیگر از کشور‌های دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل است که در این توافق نیز حقوقی برای این کشور در نظر گرفته شده است؛ بنابراین ایران ۲ عضو دارای حق وتو در شورای امنیت را با این قرارداد در کنار خود خواهد داشت.

مزیت دوم قرارداد ۲۵ ساله با چین برای ایران این است که در نهایت باعث می‌شود تولید نفت و گاز ایران در سه میدان کلیدی کشور افزایش پیدا کند. چین توافق کرده روند توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی را سرعت ببخشد. شرکت ملی نفت چین (CNPC)، هنگامی که توتال فرانسه به دلیل تحریم‌ها ایران را ترک کرد، سهام ۵۰.۱ درصدی توتال را به سهم ۳۰ درصدی خود در پروژه توسعه پارس جنوبی اضافه کرده است.

سود نهایی ایران از توافق بلندمدت با چین در جایی است که چین پذیرفته واردات نفت از ایران را افزایش دهد. منبع خبری سایت پترولیوم اکونومیست به آمار‌های عددی دیگری در این توافق اشاره کرده که شامل نگهداری بشکه‌های نفت بیشتر بر روی شناور‌های اطراف چین بدون نیاز به انبار شدن در گمرک است که مانع از نمایش اماری آن در داده‌های گمرک خواهد شد، اما در واقع بخشی از ذخایر استراتژیک نفت چین خواهند بود.

اکنون چین ۲۵ سال همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف را پیش روی خود دارد، بی‌شک امتیازاتی که در این قرارداد ایران و چین از سوی ایران به چین داده شده، به نوعی بوده که میخ حضور این کشور در ایران را محکم‌تر کند و بیم تحریم‌های آمریکا پکن را به عقب‌نشینی مجبور نکند

https://aftabnews.ir/fa/news/701598/%D9 ... B%8C%D9%85   


سوال :      

   سلام علیکم
با تشکر از اقامة المعارف الهیه برای ارائه این مطالب مهم زمانه شناسی
مطالعه و آگاهی یافتن از مطالب مهم کانال زمانه شناسی ،واقعا در جسم و روح بنده اثر گذار است و جز تاسف و حزن و دعا و توسلات و استغاثه به حضرت مولا منه السلام  راهی نداریم .
چین بلاد کفر است ،کمونیسم است .ورود کمونیسم به کشور خطر بزرگی را برای ملت ما دارد .خوراکهایشان همه فضولات و خبائث است .و این جماعت در این چند سال که هنوز بطور کامل وارد ایران نشدند خبائث خرچنگ فروشی را در ماهی فروشیها به راحتی رواج دادند.چقدر از مردم ماهیگیران را بیکار و خانه نشین کردندو به گلوله بستند در آبهای ایران ،در این چند دهه اخیر
قرار داد 25 ساله با چین همان سقیفه ای شوم و نکبت  است که در تاریخ دوباره تکرار شده. و برخلاف منافع کشور و ملت است .این قرارداد  یعنی نابودی فرهنگها و سنتها و نژاد و ملیت و دین و مذهب ایران .نابودی منابع طبیعی ،به غارت بردن منابع نفت و گاز و تمام ثروت های ایران ووو
توافق 25 ساله بدون اجازه یک ملت ؟
بدون آگاهی دادن به یک ملت ؟
تازه امروز که روز انجام توافق و همه چیز تمام  شده باید اعلام کنند در اخبار دروغین خودشان ؟چند سال قبل که رییس جمهور در بیانیه ای علنا این خبر را اعلام کرد و سرکوب کردند ایشان را .

«اللّهُمَّ الْعَنْ أبَا الشُّرُورِ وَ أتْباعَهُ، فِی کُلِّ لَحْظَةٍ مِنَ الأزَلِ إلَی الأبَدِ، بِعَدَدِ ما أحاطَ بِهِ عِلْمُکَ»

جواب :      

1- وقتي در انتخابات شركت مي كنيد و نماينده خبركان انتخاب مي كنيد رهبر و رئيس جمهور انتخاب مي كنيد براى همي وقتهاست يعني اجازه مي دهيد كه اطر طرف شما تصميم بكيرند =بس بدون اجازه نيست

2- قرار داد با جين مثل قرار داد با ساير كشورها ست جطور است توافقناه ب اروبائيها و اريكائيها افتخار است اما به شرق و جين كه مي رسد = ذلت و ننك است؟؟
3- محتواي قرار داد مهم است و البته اينكه الان امضا شده توافقنامه است و هنوز به قرار داد نرسيده است 
4- خوب مطالب ر ابخاونيد تا جيزي ياد بكيريد
5- و اين قرار داد الان جهل سال است كه در ج.ا.ا بايد قبلا انجام مي شده است و بخاطر همين جو غربزدكي و امريكابرستي باقيمانده از دوره هاى بهلوي و قاجار و صفوي است كه عليرغم حكومت به نام مرك بر امريكا اما هميشه دنبال غربيها ولحسو مي زده ايد

و اين قرار داد باجين كشوري كه تحول عظيمش از فقير عقب افتاده طي جهل سال انجام شده و الان اقتصاد دوم جهان و امريكاى اقتصاد اول جهان 27 هزار مليارد به جين بدهكار است و عمده مصنوعات غربيها هم در جين ساخته مي شود و كشوري است كه در بسياري شعارهاى غربي مثل استقلال و خودكفايي با ايران مشترك است و ر مواضع جهاني هم نزديكتر است تا غربيها و اين ارتباط استراتيزيك وراهبردي بايد دهها سال قبل انجام مي شد و بخاطر فضاي حاكميت غربزه و تبعيت غرب الان با تاخير مي شود

و اصولا در جهان امروز با روابط و تعامل هرجه بيشتر كشورها مي شود مملكت را اداره كرد و كشور را بانفوذتر كرد

= فقط جين نيست كه بلاد كفر است بيش از 150  كشور جهان كه كاملا بلاد كفر هستند و ان تتمه كه ظاهرا مسلمان هستند تابع بلاد كفر هستند
= موضوع خوراكهايشان بدتر از خوك و ووو نيست و موضوع نجاسات و خبائث مشكل شايع در اكثر بلاد جهان است 
 
= مشكل بي بند وباري خوراكي كه در فرهنك ملي سرايت كرده را بايد بكيري كرد و اينها به معرفت و طينت اشخاص مربوط است و الا مؤمنان بسياري هستند كه در بلاد كفر زندكي مي كنند و بهتر از ساكنان ج.ا.ا طيبات را ملتزمند 
خرجنكفروشي بخاطر تبعيت از غربيهاست كه از مان بهلوي به شاه ميكو رايج بود و منشاش خوراك جينيها نيست

اما اين تعبير = سقیفه ای شوم و نکبت  است که در تاریخ دوباره تکرار شده. = ظاهرا از خودتان نيست منبعش را بنويسيد و سقيفه كودتاي در مركز اسلام بوده است و ربطي به توافقنامه بين دو كشور ندارد و اين توصيف كزافه كويي است
 
اين برنامه علني بوده است و از ديدار با رهبري و تصميم سران دو كشور شروع شده است
مهم اين است كه محتواي توافق و قرار داد با رعايت ارزشها و عقايد ديني موافق و بر اساس مصالح ايران باشد 
حضرت بيامبر صلى الله عليه وآله قرارد اد بستند با مشركين مكه و دشمنان خونيشان و توافقنامه امضا كردند مي توانيد تاريخ را مطالعه كنيد

اكر براى اخبار از سايتهاى خارجي استفاده مي شود دقت شود كه اقاء فكر نكنند و از القاءاتشان منفعل نشويد


سوال :
با سپاس فراوان از اقامه المعارف الهیه از تشریح،بند بند ، مطالب عنوان شده که برای بنده سوال بود ،و بنده به پاسخ سؤالاتم رسیدم.
ان شاء الله محتوای توافق وقرارداد با رعایت ارزشها و عقاید دینی و بر اساس مصالح کشور ایران موافق باشد و مهمتر از آن مورد رضایت حضرت مولا منه السلام و خیر و برکت و نورانیت برای کشور ایران باشد .
توفیقاتتان روز افزون باشد ان شاء الله

جواب :

لحن شما بيشتر از سؤال بود
 حكم بسيار منفي و قطعي = حتى بدون خواندن مطالب بالا بود = بيشتر به رويكرد كسي كه به او كفته اند جيزي را بنويسد مي ماند
موضوع دفاع از جين نيست دفاع از تصميم مسؤولين هم نيست بيشتر دفاع از جيز فهم بودن است 
و اين همه وقت كذاشت مي شود كه سطح فهم بالا برود و افارد خودشان ذهنشان باز شود نكات را توجه كنند = نه حت نخوانده يكجيزي بنويسند يا برداشت كنند
در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط 00343179 در يکشنبه فبريه 12, 2023 6:07 pm .
00343179
 
پست ها : 1637
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

Re: احوال چين و کره شمالى و جنوبى

پستتوسط 00343179 » شنبه فبريه 11, 2023 11:57 pm



   رئیس جمهور آمریکا درباره توافق ایران و چین:
  مدتهاست درباره مشارکت ایران و چین نگران بوده‌ام. 



رئیس جمهور آمریکا به امضای توافق 25 ساله ایران و چین واکنش نشان داد و آن را نگران کننده خواند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه به وقت محلی در واکنش به امضای توافق 25 ساله ایران و چین گفت، که مدتهاست درباره مشارکت ایران و چین نگران بوده‌ام.


بایدن هنگام سوار شدن به هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار که پرسید که آیا نگران مشارکت ایران و چین هستید؟ گفت؛ یک سال است که نگران آن هستم.

سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه ۲۵ ساله روز شنبه در تهران به امضای محمد جواد ظریف و وانگ یی، وزرای خارجه دو کشور رسید.

در سال ١٣٩۴ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بیانیه مشترک جامع راهبردی دو کشور را صادر کرده و دو طرف برای انعقاد یک برنامه همکاری جامع توافق کردند. بعد از رایزنی‌ها و مذاکرات روز ٧ فروردین ١۴٠٠ محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین «برنامه همکاری جامع فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین» را در تهران امضا کردند.

این سند ظرفیت‌ها و چشم انداز همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و غیره را مورد بحث قرار داده است.

رسانه‌های آمریکایی امضای این توافق را تلاش تهران و پکن برای دور زدن سیاست‌های تحریمی آمریکا و پاسخی به سیاست‌های مقابله جویانه واشنگتن علیه ایران و چین خوانده‌اند.

https://ir.sputniknews.com/us/202103297 ... %8C%D9%86/
00343179
 
پست ها : 1637
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

Re: احوال چين و کره شمالى و جنوبى

پستتوسط 00343179 » يکشنبه فبريه 12, 2023 12:08 am




   رئیس جمهور آمریکا درباره توافق ایران و چین:
  مدتهاست درباره مشارکت ایران و چین نگران بوده‌ام
.
   



رئیس جمهور آمریکا به امضای توافق 25 ساله ایران و چین واکنش نشان داد و آن را نگران کننده خواند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه به وقت محلی در واکنش به امضای توافق 25 ساله ایران و چین گفت، که مدتهاست درباره مشارکت ایران و چین نگران بوده‌ام.

بایدن هنگام سوار شدن به هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار که پرسید که آیا نگران مشارکت ایران و چین هستید؟ گفت؛ یک سال است که نگران آن هستم.

سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه ۲۵ ساله روز شنبه در تهران به امضای محمد جواد ظریف و وانگ یی، وزرای خارجه دو کشور رسید.

در سال ١٣٩۴ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بیانیه مشترک جامع راهبردی دو کشور را صادر کرده و دو طرف برای انعقاد یک برنامه همکاری جامع توافق کردند. بعد از رایزنی‌ها و مذاکرات روز ٧ فروردین ١۴٠٠ محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین «برنامه همکاری جامع فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین» را در تهران امضا کردند.

این سند ظرفیت‌ها و چشم انداز همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و غیره را مورد بحث قرار داده است.

رسانه‌های آمریکایی امضای این توافق را تلاش تهران و پکن برای دور زدن سیاست‌های تحریمی آمریکا و پاسخی به سیاست‌های مقابله جویانه واشنگتن علیه ایران و چین خوانده‌اند.

https://ir.sputniknews.com/us/202103297 ... %8C%D9%86/
00343179
 
پست ها : 1637
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

قبليبعدي

بازگشت به بايگانى موضوعى گاهنامه معرفت به زمان


cron
Aelaa.Net