معرفت به زمان 1 جمادی الأولي 1440

قال أبو جعفر محمد الباقر عليه السلام: في حكمة آل داود: ينبغي للمسلم أن يكون مالكا لنفسه، مقبلا على شأنه، عارفا بزمانه (بأهل زمانه)، فاتقوا الله ولا تذيعوا حديثنا...
1- خويشتن دارى 2- تمركز در كار و وظيفه خويش 3- عارف به زمان (به أهل زمان)
هدف؛ آگاهي از احوال زمان و انجام مسؤوليت در برابر آن است، نقل گزارشي علامت تأييد (كليات؛ چه برسد جزئيات؛ يا تعبيرات آن) نيست، و صرفا جهت اطلاع از فضا و محيط موضوع مى باشد، نشر مطالب صرفا براى آگاهى و تأمل و تفكر و شناخت محيط و افراد و امكانات و موانع بوده، و همه براى حصول انگيزه كافي جهت تلاش براى مقصد اعلى است،

مديران انجمن: نبض زمان, نبض زمان, نبض زمان

معرفت به زمان 1 جمادی الأولي 1440

پستتوسط نبض زمان » چهارشنبه ژانويه 09, 2019 6:10 am

بسم الله الرحمان الرحیم

Image

قال أبو جعفر محمد الباقر علیه السلام : في حكمة آل داود علیه السلام:
ينبغي للمسلم أن يكون مالكا لنفسه، مقبلا على شأنه، عارفا بزمانه (بأهل زمانه)، فاتقوا الله ولا تذيعوا حديثنا...

1- خويشتن دارى 2- تمركز در كار و وظيفه خويش 3- عارف به زمان (به أهل زمان)

هدف؛ آگاهي از احوال زمان و انجام مسؤوليت در برابر آن است،
نقل گزارشي علامت تأييد (كليات؛ چه برسد جزئيات؛ يا تعبيرات آن) نيست،
و صرفا جهت اطلاع از فضا و محيط موضوع مى باشد،
نشر مطالب صرفا براى آگاهى و تأمل و تفكر و شناخت محيط و افراد و امكانات و موانع بوده،
و همه براى حصول انگيزه كافي جهت تلاش براى مقصد اعلى است،

كسانى كه اين گزارشها را استفاده مي كنند؛ از افتادن به دسته بنديها پرهيز نموده و بر محور تعاليم الهي:
1- ابتدا اجتناب از طاغوت و عبادت و پيروى و التزام به آن كنند.
2- توجه عميق و با تمام وجود به درگاه و مسير الهي بنمايند.
3- در معرفت احوال زمان؛ هرجه بيشتر بشنوند و بخوانند، و بهترينش را (كه در چهارچوب تعاليم مكتب وحي است) پيروي كنند.


عناوین بخش هاى گاهنامه معرفت به زمان

احوال مراكز دينى - احوال محور مقاومت - احوال برجام ايران - احوال اقتصاد مقاومتي - احوال مجلس و نگهبان و مصلحت - احوال پيشرفتهاى نظامي يا تكنولوژيك(دخيل در تشخيص و تحليل)- احوال عراق - احوال حاشيه خليج فارس (از عمان و دويلات خليج تا عربستان ويمن)- احوال شامات (اردن، فلسطين، لبنان سوريه) - احوال بلاد ترك ( از تركیه و قفقاز تا قرقيزستان و مغولستان) - احوال هند (از پاكستان تا هندوستان و بنگلادش و اراكان) - احوال افغانستان و تاجيكستان و ازبكستان - احوال چين و کره شمالى و جنوبى - احوال امور و روابط با روسيه - احوال خاوردور(ژاپن و آسياي جنوب شرقي تا استراليا و نيوزلند) -احوال مصر بزرگ (مصر، بلادسودان: سودن، سودان جنوبى، دارفور، و بلاد حبشه: نوبه، اريتره، جيبوتي) - احوال مغرب بزرگ (ليبي، تونس، الجزاير، مراكش، صحراء، موريتاني مالي سنگال چاد نيجر) - احوال بقيه افريقا - احوال اروپا - احوال امريكا - احوال قاره سرخ(از كانادا تا مكزيك و شيلى و آرژانتين) - احوال روابط خارجي ايران - احوال جوامع سنيان جهان - احوال قوميتها، اتباع مذاهب، مسالك و اديان ديگر / زندانيان تبعيديان در ايران - احوال وهابيان و تكفيريان - احوال موريانه هاى نفوذى در انقلاب و جمهوري اسلامى - احوال نابساماني در حكومت - احوال مسائل ديگر ايران و جهان

فایل مطالب را از آدرس زیر دریافت نمایید:
http://www.aelaa.net/Ersaal/5/2/Maerefa ... 1-1440.doc
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: معرفت به زمان 1 جمادی الأولي 1440

پستتوسط نبض زمان » چهارشنبه ژانويه 09, 2019 7:49 am

.
احوال مراكز دينى

.
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: معرفت به زمان 1 جمادی الأولي 1440

پستتوسط نبض زمان » چهارشنبه ژانويه 09, 2019 7:54 am

دمشق از بازگشایی مقبره هابیل(عليه السلام) پس از هفت سال خبر داد


Image
شفقنا- دمشق از بازگشایی مقبر هابیل(ع) به روی بازدیدکنندگان خبر داد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روسیا الیوم، مقامات سوریه اعلام کرده اند که مقبره هابیل(ع) موسوم به «غار خون»را که در کوه «قاسیون» در نزدیکی دمشق قرار دارد، پس از هفت سال بازگشایی کرده اند.
براساس این گزارش، مقبره هابیل(ع) که اواخر قرن شانزدهم در ۵۰ کیلومتری پایتخت اموی ها ساخته شد، حاوی ضریحی به طول هفت متر در مسجدی روی یک تپه ی بلند در کوه قاسیون مشرف بر روستاها و شهرهای وادی بردی از زیباترین مناطق حومه دمشق قرار دارد.

روزانه ۳۰۰ نفر از مقبره هابیل (ع) بازدید می کنند و تعداد بازدیدکنندگان در روزهای آهر هفته و روزهای عید به بیش از هزار نفر می رسد.
«محمد مخلف محمد» امام ضریح هابیل می گوید: این محل به تعمیر نیاز دارد.
گفتنی است مقبره هابیل (ع) در کوه قاسیون در نزدیکی دمشق و جایی که هابیل به دست برادرش قابیل کشته شد، قرار دارد. این محل به دلیل جنگ داخلی سوریه هفت سال بسته شده بود.

Image
Image
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: معرفت به زمان 1 جمادی الأولي 1440

پستتوسط نبض زمان » چهارشنبه ژانويه 09, 2019 7:55 am

.
احوال محور مقاومت

.
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: معرفت به زمان 1 جمادی الأولي 1440

پستتوسط نبض زمان » چهارشنبه ژانويه 09, 2019 7:56 am

برای اولین بار تل آویو اذعان کرد که جرات حمله به سوریه را ندارد


Image
یک رسانه عرب زبان با اشاره به اینکه برای اولین رژیم صهیونیستی اذعان کرده که پس از استقرار سامانه اس ۳۰۰ در سوریه جرات حمله به سوریه را ندارد به شرایط بغرنج نتانیاهو پرداخت.
به گزارش مشرق، رای الیوم در مطلبی اعلام کرد: اسرائیل برای اولین بار اعتراف کرد که جراتحمله به سوریه پس از اینکه ارتش سوریه سامانه اس ۳۰۰ را تحویل گرفته است، ندارد.
این رسانه نوشت: اظهارات کسینا سویتلووا عضو کمیته سیاست خارجی کنیست اسرائیل که تاکید کرد که جنگنده های اسرائیلی حمله جدیدی به سوریه از زمانی که دمشق سامانه اس ۳۰۰ را دریافت کرده است، حائز اهمیت است زیرا ادعاهای قبلی اسرائیل مبنی بر اینکه جنگنده های این رژیم حملاتی پس از تحویل سامانه هم انجام داده اند، خط بطلانی می کشد.
رای الیوم آورده است: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بارها قصد سفر به مسکو برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را برای از بین بردن شرایطی که میان اسرائیل و روسیه پس از سرنگونی هواپیمای روسی ایجاد شده را داشته که با مخالفت روبرو شده است. وی بیش از صدبار سعی کرده که القا کند که رژیمش قادر به نابودی اس ۳۰۰ که معادله راهبردی منطقه را تغییر داده، است.
این رسانه می نویسد: آنچه نتانیاهو نمی خواهد درک کند این است که پوتین را نمی شود گول زد زیرا وی اساسا در دوستی با نتانیاهو ناخرسند است و بعید نیست که سرنگونی هواپیمای روسیاین فرصت طلایی را به وی داده تا از شر این دوستی و تبعات آن رها شود به ویژه پس از آنکه نخست وزیر اسرائیل همه خطوط قرمز را زیر پاگذاشت و با هدف قرار دادن مراکز سوری در فاصله چند کیلومتری پایگاه هوایی روسیه در لاذقیه به روسها اهانت کرد.
رای الیوم نوشت: نتانیاهو که بیش از ۲۰۰ بار به سوریه حمله کرده است جرات تکرار این حملات را ندارد زیرا به خوبی می داند که واکنش روسی-سوری مشترک ویران کننده خواهد بود و از این رو سکوت اختیار کرده است و در عین حال گزینه ای هم ندارد.
این رسانه آورده است: سوریه از جنگ قوی ظاهر خواهد شد. نتانیاهو در آینده جرات حمله به سوریه را نخواهد داشت زیرا با واکنشی آماده و دردناک این بار روبرو خواهد شد و هر که نظر دیگری در این زمینه دارد، بیان کند.
منبع: مهر

اسرائيل: بیشتر از نیمی از مردم فلسطین هنوز تحت کنترل ایران و برخی گروه‌ها قرار دارند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بیزنس تایمز»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد:«متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به پیشرفت قابل توجهی در گفت‌وگو با فلسطینی‌ها دست یابیم،چرا که بیشتر از نیمی از مردم فلسطین هنوز تحت کنترل ایران و برخی گروه‌ها قرار دارند».
روایت هاارتص:
این هفته یک گزارش مضحک در آمریکا منتشر شد که در آن ادعا شده بود خروج نظامیان آمریکایی با هماهنگی اسراییل انجام شد تا پیش از آغاز عملیات تهاجمی ارتش اسراییل علیه حزب‌الله، آمریکایی‌ها از تیررس آماج این حملات دور شوند.
گزارشگر هاآرتص در واشنگتن، در این خصوص از مقامات آمریکایی و اسرائیلی کسب اطلاع کرد که البته با تکذیب هر دو طرف مواجه شد.
سه‌شنبه شب خبر یک حمله جدید هوایی به گوش رسید که ارسال یک محوله جدید تسلیحاتی در حومه دمشق را هدف قرار داد. روسیه این حمله را محکوم کرد اما این واکنش نسبت به عصبانیتش در ماه سپتامبر بسیار ناچیز بود. روسیه و سوریه راه‌های دیگری نیز برای واکنش نشان دادن دارند. اما سیستم پدافند هوایی اس۳۰۰ و سایر تجهیزات دفاعی پیشرفته‌ای که روس‌ها در اختیار دمشق گذاشته بودند، هیچ‌کدام فعال نبودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هاآرتص نوشت: رژیم صهیونیستی به تازگی حملات هوایی علیه سوریه انجام داد. دلیل این عملیات، چهارشنبه‌شب توسط یک مقام ارشد اسراییلی در مصاحبه با آسوشیتدپرس اعلام شد. در تابستان، روس‌ها به اسراییل قول دادند که اجازه نمی‌دهند ایران از هشتاد کیلومتری بلندی‌های جولان به مرزهای اسراییل نزدیک‌تر شود. در عوض اسراییل متعهد شد در تلاش اسد برای تسلط بر مناطق جنوبی سوریه مداخله نکند اما روس‌ها به تعهد خود پایبند نماندند. ایرانی‌ها هنوز در سوریه به خصوص اطراف دمشق فعالیت می‌کنند که اکنون روسیه آن را شامل توافق با اسراییل نمی‌داند.
به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: به نظر می‌رسید پس از واقعه سقوط یک هواپیمای روسیه توسط پدافند هوایی سوریه متعاقب حمله هوایی اسراییل، ایران روند ارسال تسلیحات به حزب‌الله و تقویت حضورش در سوریه را تحت فشار روسیه متوقف کرده بود. در نتیجه شاهد کاهش چشمگیر حملات هوایی اسراییل بودیم.
اما سه‌شنبه شب خبر یک حمله جدید هوایی به گوش رسید که ارسال یک محوله جدید تسلیحاتی در حومه دمشق را هدف قرار داد. روسیه این حمله را محکوم کرد اما این واکنش نسبت به عصبانیتش در ماه سپتامبر بسیار ناچیز بود. روسیه و سوریه راه‌های دیگری نیز برای واکنش نشان دادن دارند. اما سیستم پدافند هوایی اس۳۰۰ و سایر تجهیزات دفاعی پیشرفته‌ای که روس‌ها در اختیار دمشق گذاشته بودند، هیچ‌کدام فعال نبودند.
نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو در سخنانی در مراسم فارغ‌التحصیلی عده‌ای از خلبانان گفت: «ما محکم به خطوط قرمزمان در سوریه یا هر جای دیگر پایبندیم». انتظار می‌رود در سال پیش رو نیز شرایط پیچیده و تنش در جبهه شمال اسراییل همچنان پابرجا بماند. این هفته نیروهای اسراییل، پنجمین تونل زیرزمینی حزب‌الله در مرز را منهدم کردند. این عملیات برای کشف و انهدام تونل‌های حزب‌الله، تا چند هفته دیگر ادامه خواهد یافت. اما نتانیاهو و اعضای حزب لیکود تاکید دارند که این عملیات پایان یافته است.
در عین حال دونالد ترامپ تاکید دارد که تصمیم برای خارج کردن دو هزار نظامی آمریکایی از سوریه، کار درستی بوده است. او روز جمعه طی دیدار کریسمسی از سربازان آمریکایی در عراق گفت که اسراییل قادر است اوضاع را خودش کنترل کند. به همین خاطر است که آنها سالانه ۴.۵ میلیارد دلار از آمریکا می‌گیرند.
این هفته یک گزارش مضحک در آمریکا منتشر شد که در آن ادعا شده بود خروج نظامیان آمریکایی با هماهنگی اسراییل انجام شد تا پیش از آغاز عملیات تهاجمی ارتش اسراییل علیه حزب‌الله، آمریکایی‌ها از تیررس آماج این حملات دور شوند.
گزارشگر هاآرتص در واشنگتن، در این خصوص از مقامات آمریکایی و اسرائیلی کسب اطلاع کرد که البته با تکذیب هر دو طرف مواجه شد.
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: معرفت به زمان 1 جمادی الأولي 1440

پستتوسط نبض زمان » چهارشنبه ژانويه 09, 2019 8:00 am

خواب جدید ترامپ برای منطقه پس از خروج از سوریه؛
تدارک کاخ سفید برای ساخت دو پایگاه جدید در استان الانبار عراق/ آمریکایی‌ها در دره مرموز «حوران» دنبال چه هستند؟


آمریکایی ها پس از خروج از سوریه قصد دارند دو پایگاه جدید در مناطق «الرطبه و الرمانه» در استان الانبار عراق ایجاد کنند.
به گزارش مشرق، نزدیک به دو هفته از تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهای ارتش این کشور از خاک سوریه می‌گذرد و آخرین خبرهای می‌دانی حاکیست چند پایگاه آمریکایی‌ها در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد و نزدیکی مرزهای مشترک با ترکیه تخلیه شده است.
براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی از نیروهای آمریکایی پس از تخلیه برخی مقرهای خود به پایگاه نظامی در شهر «عین عیسی» در شمال غرب استان رقه منتقل شده‌اند تا پس از تجمیع شدن از خاک سوریه خارج شوند.
یک منبع می‌دانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات اهداف پشت پرده آمریکایی‌ها پس از تصمیم برای خروج از سوریه اشاره کرد و گفت: استان الانبار عراق یکی از مناطقی به شمار می‌آید که مورد توجه آمریکایی‌ها است.
این منبع می‌دانی با بیان اینکه شواهد می‌دانی نشان می‌دهد آمریکایی‌ها برای استان الانبار عراق برنامه‌هایی در نظر دارند، افزود: تحرکات آمریکایی‌ها در روزهای گذشته در این استان مشهودتر شده است.
Image

آمریکایی‌ها از تثبیت نشدن مواضع اشغالی خود در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد به دلیل آمادگی و عزم نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی این مناطق و افزایش تنش‌ها با ترکیه اطلاع کامل داشتند و ترجیج دادند منطقه‌ای خاص و ویژه مانند استان الانبار عراق را برای استقرار نیروهای خود انتخاب کنند.
استان الانبار پس از سقوط صدام به مکانی برای رشد و آموزش گروه‌های تروریستی تبدیل شده و این مسئله برای آمریکایی‌ها هم مطلوب است چرا که می‌توانند اهداف خود را علیه دولت‌های سوریه و عراق در این منطقه با حمایت بیشتر از عناصر تروریستی پیش ببرند.
وی با بیان اینکه تحرکات جدید آمریکایی‌ها در استان الانبار عراق یک خطر جدی محسوب می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد سناریوهای ضد سوری و عراقی دوباره از این استان استارت زده شود چرا که به حیات خلوت آمریکایی‌ها تبدیل شده است.
این منبع می‌دانی افزود: در حال حاضر، شماری از نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه در پایگاه نظامی «عین الاسد» در جنوب منطقه «البغدادی» در شمال استان الانبار مستقر شده‌اند و این یک نشانه مشخص برای افزایش نا امنی‌ها در منطقه است.

Image

وی گفت: رصدهای می‌دانی نشان می‌دهد آمریکایی‌ها درصدد هستند دو پایگاه جدید دیگر در حومه مناطق «الرمانه و الرطبه» در شمال غرب و غرب استان الانبار احداث کنند تا در مسیر اهداف مشخص شده حرکت کنند.
به گزارش مشرق، منطقه الرمانه در نزدیکی گذرگاه مرزی مهم «القائم» واقع شده و آمریکایی‌ها با ساخت پایگاه در این منطقه تلاش می‌کنند تا تحرکات نیروهای مقاومت را در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه و گذرگاه القائم رصد کنند.
به گفته منابع می‌دانی، ساخت این پایگاه در منطقه الرمانه و نزیکی گذرگاه مرزی القائم به نیروهای آمریکایی امکان می‌دهد تا به بازی دوگانه خود در حمایت از بازمانده‌های گروه تروریستی داعش در شرق رود فرات ادامه دهند و البته از هسته‌های خاموش تروریست‌ها در استان الانبار پشتیبانی کنند که سال هاست در این محور به صورت پنهانی حضور دارند و تکثیر می‌شوند.
قابل ذکر است، گذرگاه مرزی القائم در کنار گذرگاه‌های مرزی مهم «الربیعه» در شمال غرب استان نینوا و گذرگاه الولید در جنوب غرب استان الانبار یکی از مهم‌ترین نقاط اصلی اتصال کشور عراق با خاک سوریه به شمار می‌آید.
به گزارش مشرق، نیروهای آمریکایی درصدد هستند تا پایگاه دوم خود را در استان الانبار در منطقه «الرطبه» احداث کنند که محل اتصال گذرگاه مرزی مهم الولید با مرزهای مشترک سوریه است.
براساس اطلاعات به دست آمده، منطقه مهم «الرطبه» در جنوب دره مهم و راهبردی «حوران» واقع شده است؛ دره «حوران» از مرموزترین مناطق عراق محسوب می‌شود و ساخت پایگاه آمریکایی در نزدیکی این منطقه قابل تأمل است.
یک منبع می‌دانی در گفت وگو با مشرق به اهمیت ساخت پایگاه آمریکایی‌ها در نزدیک دره بسیار مهم و مرموز «حوران» اشاره کرد و افزود: شواهد می‌دانی نشان می‌دهد نیروهای آمریکایی از سال‌ها قبل در این دره حضور دارند و به صورت مخفیانه تروریست‌ها را آموزش می‌دهند.
وی تصریح کرد: این منطقه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و نقطه اتصال سه استان «المثنی - کربلاء و بابل» است؛ دره «حوران» در ۳ سال گذشته به مکانی امن برای آموزش عناصر تروریستی داعش تبدیل شده بود؛ پیشتر گروه تروریستی القاعده در این منطقه حضور داشت.
این منبع می‌دانی با بیان اینکه بیابانی بودن منطقه الرطبه برای آمریکایی‌ها یک امتیاز است، گفت: آمریکایی‌ها با ساخت پایگاه جدید در این محور می‌توانند به راحتی رشد و آمورش تروریست‌ها را چند برابر کنند.
Image
به گفته این منبع می‌دانی، منطقه الرطبه در نزدیکی مناطق شرقی عربستان واقع شده و می‌تواند یک مکان مناسب برای رفت و آمد آمریکایی‌ها و سعودی در خاک عراق باشد و همین مسئله به پیچیدگی مسئله افزوده است.
به گزارش مشرق، استان الانبار با مساحت ۱۳۵ هزار کیلومتر مربع با کشورهای عربستان، سوریه و اردن نیز هم مرز است و داشتن بیابان‌های وسیع و گسترده باعث شده به مکانی امن برای گروه‌های تروریستی تبدیل شود و این برای آمریکایی که به دنبال ایجاد نا امنی در منطقه هستد یک امتیاز ویژه است.
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: معرفت به زمان 1 جمادی الأولي 1440

پستتوسط نبض زمان » چهارشنبه ژانويه 09, 2019 8:02 am

ترامپ گفته "من از این خوشم نیامد که کُردها نفت اندکی را که دارند به ایران می‌فروختند"
ترامپ: سوریه فقط خاک است و مرگ، بگذار ایران هرکاری می‌خواهد بکند
ایران و روسیه بیش از ما از داعش متنفرند
داعش را به نفع آنها می‌کشتیم
در تعطیلات، کاخ سفید سوت و کور بود
ممکن بود جنگ جهانی سوم را با کره‌شمالی داشته باشیم| نامه فوق‌العاده‌ای از کیم جونگ اون دریافت کرده‌ام
کردها شریک ما هستند، ولی به ایران نفت می‌فروشند


رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت که قصد دارد نیروهای کشورش را با آهستگی از سوریه خارج کند.
آفتاب‌‌نیوز :
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه درباره مسائل مختلف از جمله تعطیلی دولت آمریکا و بازگرداندن نظامیان کشورش از سوریه اظهارنظر کرد.
او که به دلیل تعطیلی دولت آمریکا مجبور شده بود در کاخ سفید بماند گفت: «در تعطیلات، کاخ سفید سوت و کور بود.» او درباره تعطیل شدن دولت گفت: «ما در وضعیت تعطیلی دولت قرار داریم چراکه دموکرات‌ها با اختصاص بودجه برای امنیت مرزی خودداری می‌کنند.»
ترامپ همچنین هشدار داد تعطیلی دولت ممکن است «مدت زمان زیادی» طول بکشد.
وی درباره تصمیمش برای بازگرداندن نظامیان آمریکا از سوریه هم گفت: «بعد از شکست در برابر داعش داریم نیروهایمان را به آهستگی از سوریه باز می‌دانیم.» ترامپ همچنین گفت که فرایند خروج را «در یک بازه زمانی» محقق خواهد کرد.
ترامپ بار دیگر این ادعا که ایران بعد از تصمیم او برای خروج از سوریه به کشوری متفاوت تبدیل شده را تکرار کرد. او گفت: «ایران، الان کشور کاملاً متفاوتی است.»
ترامپ درباره سیاستش در سوریه گفت: «سوریه از خیلی وقت پیش از دست رفته بود. علاوه بر آن ما داریم درباره شن و مرگ صحبت می‌کنیم. درباره ثروتی عظیم صحبت نمی‌کنیم، صحبت از شن است و مرگ.»
رئیس‌جمهور آمریکا گفت که هر کاری که آمریکا در سوریه انجام می‌دهد، به نفع ایران و روسیه تمام می‌شود. او مدعی شد که مسکو و تهران نمی‌خواهند آمریکا از سوریه خارج شود.رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: «کُردها... من از این خوشم نیامد که آنها نفت اندکی را که دارند به ایران می‌فروختند و از آنها خواستیم که به ایران نفروشند.کردها شریک ما هستند، ولی به ایران نفت می‌فروشند. ما از این مسئله راضی نیستیم؛ خشنود نیستیم.»
وی در ادامه درباره نیروهای کرد گفت: «در عین حال، آنها وقتی که ما در کنارشان مبارزه می‌کنیم بهتر می‌جنگند. می‌دانید که وقتی ۳۰ فروند اف‌-۱۸ کنار آنها فرستادیم، بهتر جنگیدند. ما می‌خواهیم از کردها محافظت کنیم، ولی نمی‌خواهم تا ابد در سوریه باشم. آنجا شن است و مرگ.»
ترامپ در ادامه اضافه کرد: «همه می‌گویند اگر ما داعش را نکشیم، آنها به کشور ما می‌آیند. بسیار خوب، احتمال این خیلی کم است. ولی آنها (داعشی) به ایران هم می‌روند که [این کشور] بیشتر از ما از داعش متنفر است. آنها به روسیه می‌روند که بیشتر از ما از داعش متنفر هستند. پس، ما داریم [داعش را] می‌کشیم و بعد، وقتی که می‌خواهم نیروها را خارج کنم می‌خوانم که اوه، روسیه خوشحال شد. نه، روسیه خوشحال نیست، می‌دانید چرا؟ چون وقتی داعش را می‌کشیم آنها خوششان می‌آید. داریم برای آنها داعش را می‌کشیم و داریم به نفع [بشار اسد] آنها را (داعش را) می‌کشیم؛ ضمن اینکه داعش را به نفع ایران می‌کشیم.»
او سپس ادعاها درباره اینکه ایران بعد از خروج آمریکا از برجام به کشوری متفاوت تبدیل شده را تکرار کرد. ترامپ گفت: «ایران نسبت به زمانی که من رئیس‌جمهور شدم به کشور بسیار متفاوتی تبدیل شده است. وقتی که من رئیس‌جمهور شدم نشستی در پنتاگون با حضور شمار زیادی از ژنرال‌ها داشتم که انگار بازیگران سینما بودند. خوش‌قیافه‌تر از تام کروز و هیکلی‌تر از او بودند. بیش از هر زمان دیگری در عمرم، آنجا دور و برم ژنرال می‌دیدم. ما ته این اتاق باورنکردنی بودیم. گفتم این بزرگترین همایشی است که دیده‌ام. در آنجا دیدم که هر منطقه از خاورمیانه و سایر نقاط دنیا که تحت حمله بود، به خاطر ایران تحت حمله بود. با خودم گفتم، اوه! منظورم این است که به یمن نگاه کنید، به سوریه نگاه کنید و به هر جای دیگری؛ عربستان سعودی تحت محاصره بود. همه جا تحت محاصره بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا سپس به موضوع خروج از برجام پرداخت و گفت: «علی‌رغم همه اینها من به توافق هسته‌ای وحشتناک ایران پایان دادم. این توافق بعد از ۸ سال به ایران حق مشروع دستیابی به سلاح هسته‌ای را می‌داد. ایران دیگر آن کشور سابق نیست. ایران دارد نیروهایش را از سوریه خارج می‌کند-می‌توانند هر کاری که دلشان می‌خواهد در آنجا انجام دهند- ولی دارند نیروهایشان را از سوریه خارج می‌کنند، نیروهایشان را از یمن خارج می‌کنند. ایران حالا می‌خواهد فقط دوام بیاورد. ایران، یک قدرت در خاورمیانه بود که می‌خواست کل خاورمیانه را بگیرد. این کاری است که آنها می‌خواستند بکنند و می‌خواستند اسرائیل را نابود کنند، اما حالا ایران کشوری بسیار متفاوت است. هر هفته شاهد شورش هستند. ارزشان، به لطف ما تحت محاصره است.اتفاقات بد زیادی دارند [در ایران] می‌افتند.»
ترامپ مدعی شد اقداماتی که دولت او در زمینه پولی با ایران انجام داده باعث شده این کشور با مشکل مواجه شود.
رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم این، گفت که دوست دارد با ایران مذاکره کند: «می‌دانید که دوست دارم با ایران مذاکره کنم. آنها هنوز آماده نیستند، ولی آماده می‌شوند.»
ترامپ در بخش دیگری از سخنانش به مسئله کره شمالی اشاره کرد و گفت که «نامه فوق‌العاده‌ای» از «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی دریافت کرده است. وی گفت انتظار دارد به زودی با رهبر کره شمالی دیدار کند.
رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده که ممکن بوده کار آمریکا با کره شمالی به جنگ با این کشور منجر شود. او گفت: «ممکن بود جنگ جهانی سوم را با کره‌شمالی داشته باشیم اما الان روابط خوبی با "کیم جونگ اون" دارم.»
روی میزی که امشب ترامپ همراه با وزیرانش نشسته بود، پوستر اقتباس‌شده از مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» که او چند ماه پیش برای هشدار درباره آغاز تحریم‌های ایران از آن استفاده کرده بود قرار داشت. روی این پوستر نوشته شده است: «تحریم‌ها در راهند، ۵ نوامبر.»
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: معرفت به زمان 1 جمادی الأولي 1440

پستتوسط نبض زمان » چهارشنبه ژانويه 09, 2019 8:03 am

درخواست نشریه «عرب ویکلی» از اعراب؛
با اسرائیل سازش کنید، پیش از آنکه ایران بر تمام جهان عرب مسلط شود!
«شیاطین ایرانی» تهدید اصلی برای جهان عرب!


در واقع با تغییر دینامیزم های نظم منطقه ای خاورمیانه، شاهد تغییر در الگوهای دوستی و دشمنی در منطقه بوده ایم. در این میان، نزدیک شدن اعراب به اسرائیل و تصور تهدید آن ها از ایران، کانون اصلی این تغییرات بوده است. به غیر از برجام، گسترش کم سابقه نفوذ منطقه ای ایران و حاکم شدن دیدگاه های تهران در عراق، سوریه، لبنان و یمن، زمینه های نزدیکی هر چه بیشتر برخی کشورهای عربی و اسرائیل را فراهم آورده است.

کد خبر:۸۶۷۱۹۱
تاریخ انتشار:۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹06 January 2019
در چند سال اخیر و به ویژه از سال 2015 به بعد و پس از امضا و اجرای برجام، رابطه اعراب (مشخصا برخی کشورهای عربی) و اسرائیل دچار تحولاتی شده و این بازیگران در راستای مقابله با ایران در حال عادی سازی روابط با یکدیگرند.
به گزارش «تابناک»؛ در واقع با تغییر دینامیزم های نظم منطقه ای خاورمیانه، شاهد تغییر در الگوهای دوستی و دشمنی در منطقه بوده ایم. در این میان، نزدیک شدن اعراب به اسرائیل و تصور تهدید آنها از ایران، کانون اصلی این تغییرات بوده است.
به غیر از برجام، گسترش کم سابقه نفوذ منطقه ای ایران و حاکم شدن دیدگاه های تهران در عراق، سوریه، لبنان و یمن، زمینه های نزدیکی هر چه بیشتر برخی کشورهای عربی و اسرائیل را فراهم آورده است.
به همین جهت، برخی تحلیلگران عرب که تمایلات ضد ایرانی دارند، بر این باورند که نفوذ فعلی ایران در منطقه در 300 سال گذشته بی سابقه بوده و اگر سدی در برابر این نفوذ ایجاد نشود، ایران به غولی تبدیل خواهد شد که کنترل ناپذیر می شود.
در همین زمینه، روزنامه نشریه «عرب ویکلی» در مطلبی به مقایسه تهدید ایران و اسرائیل برای اعراب پرداخته و نوشته است: دیگر غیرممکن است که واقعیت حضور اسرائیل در خاورمیانه را نادیده بگیریم. بازی قدیمی دیگر نباید کسی را فریب دهد. از طریق این دروغ، اعراب به دنیا پشت کرده اند و بسیاری از حقوق خود را از دست دادند. به جهت آنکه عرب ها پذیرش یک واقعیت سیاسی مسلم (رژیم اسرائیل) را رد کردند، آن ها تبدیل به یک دشمن برای تمام دنیا شدند.
در مرحله بعد، اعراب از روابط و ملاقات های مخفی با اسرائیل به عنوان یک دستاویزی برای تخریب یکدیگر استفاده کردند و به همین جهت هر گونه عادی سازی روابط با اسرائیل با مشکل مواجه شد.
Image
آنچه ما در مورد فلسطین می دانیم، این است که هیچ راه حلی جز مذاکره مستقیم با اسرائیل برای حل مناقشه وجود ندارد. بگذارید حزب الله و حماس به هر جهنمی که می خواهد بروند.
جهان تغییر یافته و اسرائیل نیز همراه با آن تغییر کرده است؛ اما آیا آن ها به اندازه ای تغییر کرده اند که بتوان گفت دیگر دشمن فلسطینی ها نیستند؟
در پاسخ می توانیم بگوییم که حداقل اسرائیلی در حال برخورد و تعامل با اعراب به شیوه و روش سیاسی هستند؛ اما مسلما این روشی نیست که ایرانی ها در برخورد با اعراب پیش گرفته اند. خصومت آن ها با اعراب یک خصومت ایدئولوژیک است که نمی توان بر آن غلبه کرد؛ بنابراین، ایران یک نقش خطرناک در تغییر ادراک جهان و اعراب در مورد اسرائیل بازی می کند.
احمقانه است که خطر ایران را نادیده بگیریم. باید در مقابل ایرانی ها صف آرایی کرد. آن ها همانطور که شعار مرگ بر اسرائیل را سر می دهند، با صدای بلند، شعار «مرگ بر عرب ها» را نیز سر می دهند.
جهان تغییر کرده است و ایران بزرگترین تهدید برای زندگی و مرگ ماست. ایران ما را از درون نابود کرده است؛ چیزی که اسرائیل نمی تواند با وجود برتری ارتش و اطلاعات خود، آن را انجام دهد. بنابراين، اعراب باید دروغ ها را کنار گذاشته و به شیوه ای منطبق با واقعیت های دنیای در حال تغییر عمل کنند.
لذا، «شیاطین ایرانی» که در درون ساختار اجتماعی عرب نفوذ پیدا کرده اند، تهدید بزرگتری نسبت به سرنوشت جهان عرب نسبت به اسرائیل هستند. بنابراین باید با اسرائیل سازش کرد و در برابر خاورمیانه ایرانی ایستاد!
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: معرفت به زمان 1 جمادی الأولي 1440

پستتوسط نبض زمان » چهارشنبه ژانويه 09, 2019 8:06 am

آخرین تحولات خاورمیانه؛
پیاده شدن 25 هزار نظامی آمریکا در کویت
ورود سلاح‌های پیشرفته آمریکایی به پایگاه‌ هوایی «عین‌الاسد» در عراق


ورود سلاح‌های پیشرفته آمریکایی به پایگاه‌ هوایی «عین‌الاسد» در عراق، دیدار بولتون با نتانیاهو در تل‌آویو، نهایی شدن سند جامع همکاری های راهبردی ایران و افغانستان، نشست اتحادیه عرب برای ازسرگیری روابط عربی با دولت سوریه و تشدید تدابیر امنیتی در نوار مرزی عراق ـ سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به پیاده شدن 25 هزار نظامی آمریکا در کویت نیز اشاره کرد.
به گزارش «تابناک»؛ منابع کویتی از مشارکت بیش از 25 هزار نظامی آمریکایی در مانور و رزمایش های نظامی در شمال کویت خبر می دهند.
این منابع می گویند، نیروهای نظامی از بخش های مختلف ارتش آمریکا در این مانورها مشارکت دارند. این نیروها در پایگاه های مختلف آمریکا درکویت به ویژه پایگاه «الدوحه» نزدیک مرزهای عراق مستقر هستند.
رسانه های عراق روز جمعه به نقل از منابع کویتی اعلام کرده بودند، آمریکا پس از سال ها برای نخستین بار نزدیک مرزهای جنوبی عراق در حال برگزاری مانور نظامی در خاک کویت است.
روزنامه کویتی الرای به نقل از منابع آمریکایی مستقر در کویت نوشت، نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور برای نخستین بار پس از سال ها، مانور و تحرکات نظامی در خاک کویت را آغاز کردند.
نیروهای آمریکایی در کویت شروع به اجرای مانورهای آموزشی با هواپیماهای امدادی و هلی برن بالگرد نظامی از نوع (بلک هوک UH-60L) با هدف تخلیه پرسنل نیروی دریایی بازگشته از عملیات کرده اند.
گزارش حاکی است که این مجموعه از نیروها با نام «گردان چارلی» و از نیروی هوایی ایالات مینسوتا و کانزاس هستند.
Image

این نیروها در چارچوب پشتیبانی از دو عملیات «عزم جدی» و «سپر اسپارت» است که نیروهای آمریکایی از سال 2014 در منطقه خاورمیانه در حال اجرای آن هستند.
الرای کویت از قول بیانیه «ناتان بر» فرمانده این گردان نقل کرده بود، این نیروها به محض ورود به کویت، تحرکات و رزمایش میدانی خود را ـ که از پایگاه بوهرینگ و سایر پایگاه های نزدیک خود آورده و نیز یگان هایی از نیروهای زمینی ارتش کویت ـ در دشت الادیرع آغاز کرده اند.
آمریکا چندین پایگاه نظامی در کویت دارد که از جمله آنها پایگاه الدوحه، مهمترین پایگاه این کشور در کویت است. این پایگاه در شمال غرب شهر کویت و 60 کیلومتری مرز عراق واقع است.

ورود سلاح‌های پیشرفته آمریکایی به پایگاه‌ هوایی «عین‌الاسد» در عراق
یک منبع آگاه نظامی عراق از رسیدن تجهیزات نظامی پیشرفته آمریکایی به پایگاه هوایی «عین الاسد»، در غرب استان «الانبار» که محل حضور نظامیان آمریکایی است، خبر داد.
وی در گفت‌وگو با خبرگزاری عراقی «واع»، اظهار داشت: شماری از جنگنده‌های آمریکایی حامل اسلحه و تجهیزات نظامی، وارد پایگاه هوایی عین‌الاسد واقع در ناحیه «البغدادی» در شهرستان «هیت» در غرب شهر الرمادی شدند. هنوز دلیل پرواز این جنگنده‌ها و جزئیات سلاح‌هایی که گفته می‌شود، پیشرفته است، مشخص نیست.
این منبع اطلاعات نظامی عراق گفت: این در حالی است که چند روز پیش نیز، شمار زیادی از خودروهای نظامی آمریکایی وارد پایگاه هوایی عین الاسد شده‌اند. نیروهای آمریکایی در انتقال تجهیزات نظامی به مناطق استقرارشان در عراق، از شرکت‌های امنیتی کمک می‌گیرند و نظامیان نیز با هواپیما به مقرهای مختلف اعزام می‌شوند.
پایگاه هوایی عین‌الاسد عراق، 26 دسامبر 2018، تنها چند روز پیش از سال نو میلادی، میزبان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بود. وی در سخنانی تأکید کرد که مطلقا قصد ندارد از عراق عقب‌نشینی کند.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه این اظهارات، بار دیگر تصمیمش برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه را مورد تأکید قرار داد و گفت: «وظیفه آمریکا ساختن کشورها نیست و این کار را باید کشورهای ثروتمند انجام دهند. داعش شکست خورده و خلیفه رفته است و اگر نیاز باشد، عملیاتی در سوریه انجام دهیم از پایگاه‌ نظامیان آمریکایی در عراق این عملیات انجام خواهد شد».
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

Re: معرفت به زمان 1 جمادی الأولي 1440

پستتوسط نبض زمان » چهارشنبه ژانويه 09, 2019 8:07 am

.
احوال برجام ايران

.
نبض زمان
 
پست ها : 1860
تاريخ عضويت: يکشنبه دسامبر 30, 2018 2:36 pm

بعدي

بازگشت به گاهنامه معرفت به زمان


cron
Aelaa.Net