دشمنان آئین اعلی در عربستان

مديران انجمن: najm134, najm134, najm134

پشت پرده تخریب منازل شیعیان عوامیه از سوی آل سعود

پستتوسط pejuhesh232 » چهارشنبه آگوست 23, 2017 3:49 pm

پشت پرده تخریب منازل شیعیان عوامیه از سوی آل سعود


به گزارش «شيعه نيوز»، حدود سه ماه است که منطقه شیعه نشین عوامیه با 30 هزار نفر جمعیت در شرق عربستان شاهد حمله نیروهای امنیتی آل سعود است که خواستار تخریب این منطقه هستند و تا کنون بر اثر این حملات حدود 20 هزار نفر یعنی یک سوم مردم این منطقه به شهرهای اطراف فرار کرده و آواره شده اند.

Image

*بهانه آل سعود برای تخریب عوامیه

مسئولان عربستان می گویند محله المسوّره در این شهر به خاطر قدیمی بودن بافت آن باید تخریب شود تا ساختمان های جدید به جای آن ساخته شود و از طرفی برخی مسئولان سعودی هم می گویند کوچه های تنگ و قدیمی این محله مانع کنترل نیروهای امنیتی بر شیعیان است و به هر بهانه ای که بود محله المسوره و عوامیه تخریب شد و در تخریب آن علاوه بر ماشین آلات ویژه تخریب از توپخانه سنگین نیز استفاده شد تا محله ای تاریخی به قدمت 400 سال تخریب شود.

محمد بن عبدالعزیز الصفیان مدیرکل بخش روابط عمومی و رسانه ای شهرداری منطقه الشرقیه در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: عملیات تخریب محله المسوره شهر عوامیه به طور کامل تمام شد و آوار برداری آغاز خواهد شد.

وی به زعم خود هدف از تخریب محله المسوره را «اجرای طرح های توسعه و عمران دو ساله منطقه» دانست.

این درحالی است که شیعیان منطقه عوامیه این اقدام را در راستای تداوم ظلم و ستم و تبعیض و بی عدالتی علیه خودشان دانسته و تاکید می کنند که آل سعود به بهانه توسعه و عمران محله المسوره به سرکوب شیعیان منطقه روی آورده است.

در جریان نبرد مسلحانه ارتش سعودی با مردم منطقه در طول یک ماه اخیر شماری از شهروندان شیعه جان باخته یا زخمی شده اند.

محمد بن عبدالعزیز الصفیان مدیرکل بخش روابط عمومی و رسانه ای شهرداری منطقه الشرقیه اذعان کرد: همه 488 خانه محله المسوره تخریب شده است.

Image

*پاسخ مردم

مسئولان عربستان ادعا کرده اند در صورتی که ساکنان، منازل خود را تخلیه کنند مطابق قانون، منازل جدیدی به آنها تحویل داده می شود، اما مردم مخالف می گویند این خانه های جدید ارزش مالی بسیار کمتری نسبت به خانه های آنها دارد و از سوی دیگر نظام خانه های جدید اهالی عوامیه را در نقاط مختلفی در نظر گرفته تا از این طریق بتواند شیعیان این منطقه را از هم جدا کرده و پراکنده سازد.

سازمان ملل نیز در این میان با صدور بیانیه ای صوری و بی اثر، حق را به مردم عوامیه داد و از مسئولان عربستان خواست فورا عملیات تخریب منازل مردم را متوقف کنند و خسارت زیان دیدگان را جبران کنند، اما بولدوزرهای سعودی با حمایت نیروهای امنیتی عربستان همچنان به تخریب ادامه دادند.

طبیعی است که مردم این منطقه به خاطر بی اعتمادی به آل سعود و علاقه به زادگاه خود و خاطره تلخی که از اعدام شیخ نمر توسط آل سعود داشتند در برابر این خواسته مسئولان سعودی مقاومت کردند و شهدایی را نیز تقدیم کردند که آمار دقیقی از تعداد آنها در دست نیست و تعداد آنها از 7 تا 26 شهید گزارش شده است.

*اوضاع کنونی عوامیه

اکنون منابع داخلی عوامیه از اوضاع فاجعه بار منطقه خبر می دهند که رفت و آمد در شهر ممنوع است و نیروهای امنیتی حتی اجازه برداشتن پیکرهای شهدا را از خیابان ها نمی دهند و به خاطر وجود تک تیراندازهای سعودی در پشت بام های شهر، رفت و آمد غیر ممکن است.

برخی کارشناسان حقوق بشر عربستان می گویند جنایت هایی که در عوامیه صورت گرفته مانند جلوگیری از ورود آتش نشانی و خودروهای امداد رسانی به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

یکی از زنانی که موفق شده از عوامیه فرار کرده و به قطیف برود می گوید سه روز پیاپی بدون اینکه غذایی داشته باشم در حال فرار بودم و شاهد این بودم که علاوه بر محله المسوّره تمام محله های شهر به محل تیراندازی نیروهای امنیتی تبدیل شده است.

فعالان اجتماعی نیر با انتشار تصاویر عوامیه قبل و بعد از تخریب، گوشه هایی از این جنایت را در شبکه های اجتماعی به تصویر کشیده اند.

*هدف عربستان از حمله به عوامیه

Image

برخی ناظران می گویند هدف مسئولان عربستان از حمله به عوامیه و منطقه شرقی عربستان انتقام جویی از این مردم به خاطر تظاهرات مسالمت آمیز آنها در سال 2011 می باشد؛ چراکه عوامیه به عنوان زادگاه شیخ شهید نمر کانون اصلی اعتراض ها ی مردمی بود و روشن است که نظام سعودی می خواهد ریشه های مخالفت با خود را در میام مردم از بین برده و از مردم این منطقه انتقام بگیرد و این منطقه را به یک منطقه تجاری تبدیل کند.

دکتر فراد ابراهیم محقق و فعال سیاسی اها عربستان نیز می گوید زمان بندی این حملات به عوامیه به گونه است که به نطر می رسد پیامی را با خود به همراه دارد، زیرا آغاز حملات نیروهای امنیتی به عوامیه همزمان شد با روز اعلام آزادی موصل و اکنون نیز با پیروزی حزب الله لبنان در عرسال و شکست تکفیری های این منطقه بار دیگر این حملات در عوامیه شدت یافته است گویی نظام عربستان می خواهد شکست های سنگین خود در خارج از کشور را با ارتکاب این جنایت ها جبران کند.

برخی ناظران نیز می گویند درنهایت امر نظام عربستان خواهد توانست نقشه خود را در عوامیه عملی کند و بعد از تخریب خانه های مردم نقشه جدید خود را پیاده کند، اما بحران عربستان با این اقدام حل نمی شود، زیرا مشکل اصلی عوامیه، این است که شیعیان این منطقه احساس می کنند در حاشیه هستند و هر خواسته ای هم که از نظام داشته باشند، مسئولان آل سعود آنها را به تاثیرپذیری از ایران متهم می کنند.

حمزه حسن از فعالان سیاسی عربستان می گوید حمله نظام عربستان به عوامیه برای این است که می خواهد تمام مخالفان خود را در نقطه کوچکی جمع کرده و آنها را از بین ببرد همان طور که در میدان لؤلؤه بحرین نیز همین اتفاق افتاد.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

«افکار وهابیت» از سنین کودکی از سوی سعودی‌ها آموزش داده می‎ش

پستتوسط pejuhesh232 » چهارشنبه آگوست 30, 2017 10:22 am

«افکار وهابیت» از سنین کودکی از سوی سعودی‌ها آموزش داده می‎شود


آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید دسمی مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله (عج) تهران و برخی از اساتید برجسته تهران،با اشاره به آیه نفی در سوره توبه افزود‌: جهاد علمی از جهاد نظامی بالاتر و با ارزش‌تر است و همیشه باید افرادی باشند تا در دین تفقه پیدا کنند.

وی با اشاره به کاربردی‌کردن تفقه در دین افزود: باید بتوانیم علوم حوزوی را در جامعه پیاده کنیم تا شاهد اثرگذاری آن باشیم و این علوم در کنج حوزه‌ها مغفول نماند. باید نیازهای جامعه امروز را درست بشناسیم و طلاب را طبق آن نیازها تربیت و سپس وارد جامعه کنیم.

ژمرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: طلبه‌ها باید به دو سلاح قلم و بیان مسلح شوند تا بتوانند در جامعه کارکرد داشته باشند و سخن خود را به گوش مخاطبان خود برسانند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به خطرات موجود در فضای مجازی گفت‌: باید خطرات و راه‌های مقابله با آن را به طلاب آموزش داد و همچنین مشکلات جوانان و نحوه ارتباط‌گیری با جوان‌ها را به طلاب یاد داد چراکه امروز جوانان مورد هجمه‌های سنگین دشمنان هستند.

وی بابیان اینکه به‌زودی کتاب زادگاه تروریست انتشار خواهد یافت، ادامه داد: در این کتاب 80 دلیل و سند برای تروریست‌پروری سعودی‌ها و وهابی را بیان کردیم و نشان داده‌ایم که نشو و نموی این گروه‌های سلفی و تکفیری به پشتوانه حمایت‌های مالی و فکری کدام کشورها صورت می‌گیرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به برخی از عناوین کتاب‌های درسی مدارس سعودی‌ها گفت: کتاب دوم دبیرستان سعودی‌ها را مطالعه می‌کردم که در آن خون و مال زائران قبور را حلال شمرده بود و دانش‌آموزان را از همان سنین کودکی با افکار وهابیت آشنا می‌کرد.

وی با اشاره به خطرات پیرامون طلاب و حوزه‌های علمیه گفت: فضای مجازی و نحوه ارتباط‌گیری با آن‌یکی از عرصه‌هایی است که حوزه‌ها را تهدید می‌کند همچنین باید هوشیار بود.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در واکنش به سخنان نابخردانه شاه

پستتوسط najm134 » سه شنبه سپتامبر 05, 2017 4:31 pm

بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم السلام) در واکنش به سخنان نابخردانه شاهزاده سعودی درباره مهدویت و محکومیت حمله آل سعود به منطقه العوامیة


مجمع جهانی اهل بیت(ع): علت هجوم عوامل رژیم سعودی به شهر شیعه نشین العوامیه دشمني با امام زمان عليه السلام .

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور بیانیه ای هجوم عوامل رژیم سعودی به محله "المسوره" در شهر شیعه نشین "العوامیه" در شرق عربستان برای ویرانی این محله را محکوم کرد و مسئولیت تمام اقدامات طائفه گرایانه این رژیم در محله المسوره را متوجه جامعه بین المللی دانست در اين بيانيه فاش مي كند كه علت اصلي حمله به عنوان دشمني با امام زمان عليه السلام مي باشد، موضوع مهمي كه در رسانه ها به ان برداخته نمي شود.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بیانیه‌ مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)
در واکنش به سخنان نابخردانه شاهزاده سعودی درباره امام زمان عليه السلام و محکومیت حمله آل سعود به منطقه العوامیة

بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّ فِرْعَونَ عَلَا في الأرضِ وَجَعَلَ أَهلَهَا شِيَعًا يَستَضعِفُ طَائِفَةً مِنهُمْ يُذَبِّحُ أَبنَاءَهُمْ وَيَسْتَحيِي نِسَاءَهُم إِنَّهُ كَانَ مِنَ المُفسِدِين» (آیه 4 سوره قصص)

هجوم وحشیانه به اهالی و مساجد شهر شیعه نشین العوامیه در شرق عربستان که با استفاده از توپخانه، تانک، نفربر و گلوله های جنگی انجام شد، در واقع تطبیق عملی عقیده «محمد بن سلمان» شاهزاده نابخرد سعودی است که در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود از عقیده مسلمانان درباره "مهدویت" بدگویی کرد و با تفکری وهابی و تروریسمی نفرت گرا، به ایران حمله نمود.

انتخاب زمان برای حمله نیروهای رژیم سعودی به محله "المسورة" در منطقه شیعه نشین العوامیة اتفاقی نبود. این حمله وحشیانه همزمان با جشن های مسلمانان به مناسبت میلاد امام مهدی(عج) صورت گرفت که مردم برای شنیدن احادیث مرتبط به نجات از ظلم و انتظار فرج، گرد هم می آیند. اما آل سعود می خواهند بگویند که این نجات محال است و گلوله های آنها صدای بلندتری از جشن های نیمه شعبان دارند.

شهر العوامیة ـ که هنوز کوچه ها و محله هایش پُر از نفس «شهید شیخ نمر» است ـ به مشکلی برای این شجره معلونه تبدیل شده است. محله المسورة در این شهر، اکنون شاهد حملات پی در پی است و تاکنون چهار نفر، از جمله یک کودک، به شهادت رسیده اند. همچنین در این حمله تعداد زیادی از زنان و کودکان هم مجروح شدند.

همان گونه که سید مقاومت «سید حسن نصرالله» در سخنرانی اخیر خود به مناسبت نخستین سالگرد شهادت شهید مصطفی بدرالدین گفت: "محمد بن سلمان سخنان هیئت علمای بزرگ و نظام عربستان را منتقل کرد و گفت که مشکل عربستان با ایران این است که آنها منتظر امام مهدی(عج) هستند؛ در حالی که همه مسلمانان درباره امام مهدی(عج) اجماع داشته و این موضوعی که مربوط به شیعه باشد نیست و همه مسلمین می‌دانند که این امام از مکه ـ و نه از تهران و دمشق و بیروت ـ قیام خواهد کرد".

همانگونه که دبیرکل حزب الله گفت، ده ها روایت و حدیث متواتر در کتاب ها و مصادر اهل سنت در خصوص امام مهدی(عج) وجود دارد. از جمله می توان به این احادیث اشاره کرد:

1. از ابو سعيد خدرى روايت شده است كه پيامبر صلى الله عليه و اله فرمود: در آخر زمان امت من، مهدى خروج مى‌ كند و خداوند او را از باران سيراب مى‌ فرمايد و زمين روييدنى‌هاى خود را خارج مى‌ سازد و مال را به طور صحيح مى‌دهد و امت بزرگ شمرده مى‌ شود و آن حضرت هفت يا هشت سال حكومت مى‌كند.
2. احمد بن حنبل حدیثى را از ابوسعید خدرى نقل مى کند که رسول خدا صلى الله علیه وآله فرمود: قیامت برپا نخواهد شد مگر آن که زمین از ظلم و تجاوز پر شود، آن گاه مردى از عترت یا اهل بیت من ظهور مى کند و پس از فراگیر شدن ظلم و تجاوز، زمین را از عدل و داد پر مى سازد.
3. از ابو سعيد خدرى روايت شده است كه پيامبر صلى الله عليه و اله فرمود: مهدى از من است؛ پيشانى بلند دارد و بينى كشيده. زمين را از قسط و عدل پر مى كند، بعد از آنكه از جور و ظلم پر شود و هفت سال حكومت مى كند.
4. ابو سعيد خدرى مى گويد: ترسيديم كه بعد از پيامبر اكرم(ص) حادثه اى رخ دهد؛ پس، از آن حضرت سؤال كرديم. فرمود: همانا در امّت من مهدى خروج مى كند و زندگى مى كند پنج سال يا هفت سال يا نه سال (ترديد از زيد است). پس گفتيم چه وقت اين اتفاق مى افتد؟ حضرت فرمودند: سال هايى بعد؛ پس مى آيد نزد او مردى و مى گويد اى مهدى به من عطايى كن! پس در لباس او آن قدر مى ريزد كه نمى تواند آنها را حمل كند و ببرد.
5. از امام علی(ع) روایت شده است که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمودند: "مهدی از ما اهل بیت است، خداوند امر او را در یک شب اصلاح خواهد فرمود".
6. از ام سلمه روایت شده است که رسول خدا رسول الله (صلی الله علیه و آله) فرمودند: "مهدی از سلاله من است، از فرزندان فاطمه".
7. از ابن مسعود روایت شده است که پیامبر(ص) فرمود: "اگر از عمر روزگار فقط يك روز مانده باشد ، هر آینه خدا آن روز را طولانى مى كند تا این كه مردی از اهل بيتم را مبعوث مي كند كه زمين را پر از عدل كند همانگونه كه پر از ستم شد".
و روایات متعدد دیگر که لازم است دیوان پادشاهی آنها را به این شاهزاده خام، تفهیم کند.

ما در مجمع جهانی اهل بیت(ع) حمله ارتش رژیم به محله المسوره در شهر العوامیه را محکوم و بر نکات زیر تأکید می کنیم:

1. حمله نظامی گسترده به یک محله با این شدت و بدون هشدار، یک عمل محکوم شده است. ما از رژیم سعودی می خواهیم که به سرعت این حمله را متوقف کند و به امدادگران و پزشکان اجازه دهد تا مجروحین این حمله را درمان کنند. به خصوص که این محله قدیمی است بیشتر خانه های المسورة در آستانه تخریب هستند و این حجم از حمله نظامی را تحمل نمی کنند.
2. جامعه بین الملل مسئولیت کامل در خصوص آنچه که در محله المسورة رخ داد دارد و باید اقدامات فوری برای توقف این حمله و نیز پایان دادن به محاصره کل شهر العوامیة را انجام دهد. ما درخواست اعزام محققان مستقل بین المللی را به شهر العوامیه برای تحقیق درباره هجوم به این شهر داریم.
3. عدم وجود دموکراسی و مشارکت سیاسی، یکی از مهم ترین دلایلی است که موجب می شود رژیم سعودی از قدرت بیش از حد برای مواجهه با شهروندان عربستان استفاده و با سلاح های سنگین و خودروهای نظامی به مناطق شیعه نشین حمله کند.
4. استفاده از ارتش و خودروهای نظامی برای حل مشکلات سیاسی در داخل کشور منجر به رسیدن نتایج رضایت بخش نمی شود؛ بلکه مشکل را پیچیده تر می کند. بنابراین از رژیم سعودی می خواهیم که به دنبال راه حل های سیاسی باشد.
5. ادامه شکست های رژیم سعودی در جنگ های بی فایده اش در لبنان، سوریه، عراق و یمن را نمی توان با پیروزی های واهی بر مردم و استفاده از سلاح های سنگین و خودروهای نظامی پوشاند.
«وَلَا تَحسَبَنَّ الله غافِلاً عَمَّا يَعمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُم لِيَومٍ تَشخَصُ فِيهِ الأبصار» (آیه 42 سوره ابراهیم)

مجمع جهانی اهل بیت(ع)
16 شعبان المعظم 1438
13 می 2017
23 اردیبهشت 1396



توضيح:

1- باز هم به سيدحسن نصرالله كه عقيده اي به امام زمان عليه السلام دارد و علت اصلي حمله را نيز فاش كرده و پاسخ متعرضان را داده است،

2- در هيچ گزارش و سخنان مسؤول ايراني به اين موضوع تا كنون اشاره نشده بود، الان هم اين يك بيانيه از يك مؤسسه دولتي صادر شده؛ مستقلا به اين موضوع نپرداخته و يكسره در مقام نقل دبيرحزب الله است حتى احاديث مربوط به امام زمان عليه السلام را مي گويد همانطور كه سيدحسن نصرالله گفت؛ گويا مستقلا وجود نداشته و قابل طرح و نقل نيست،

3- همچنين طبق سنت رايج و انحرافي رسانه ها و ارگانها و افراد حكومتي مطالب مربوط به حضرت را ذكر كرده است كه در سالهاى اخير مباحث مربوط به امام زمان و حضرت مهدي عليه السلام را كه عنوان شخص خاص دارد؛ با عناوين مرسوم بكار نبرده؛ و مرتبا به اسم مهدويت تيتر مي زنند؛ گويا اين مطالب مال عنواني است كه افراد متعدد دارد!!! و شبهه ادعاي مهدويت كه در شعر و خطابهاي مريدان بعضي منحرفين رجال سياسي و برخي متصوفه است را تقويت مي كنند، {شعر مداح چابلوس مي گويد خطاب به شخص حاضر: تو مهدي فرداهاي مايي!!!!}

اگر كسي واقعا اعتقاد به امام عصر و ولي زمان حضرت مهدي ابوالقاسم محمدبن الحسن العسكري القائم بامر الله عليهما السلام دارد؛ در هر موردي موضوع مربوط است صريحا نام ببرد و تعبير مهدويت جايگزين نكند، مگر كه بخواهد جمع بين جو جامعه ايراني مؤمن به امام مهدي و جو بهائيان و منكران لائيك و سني و منحرفين منكر حضور مستور امام عليه السلام را بنمايد؛ كه اين بحث ديكري است

najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

شروط سعودی ها براى عزاداری ايام محرم

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه اکتبر 21, 2017 10:40 pm

شروط سعودی ها براى عزاداری ايام محرم


مسئولان سعودی با ارسال پیام به اهالی قطیف به واسطه خالد الصفیان استاندار منطقه، محدودیت‌هایی را در ارتباط با مراسم عزاداری عاشورا اعلام کردند.
به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری العهد، مسئولان سعودی با ارسال پیام به اهالی منطقه قطیف به واسطه خالد الصفیان استاندار این منطقه، از اعمال محدودیت در ارتباط با عزاداری ایام عاشورا خبر دادند.

Image

این محدودیت ها شامل ممنوعیت استفاده از صندوق های کمک های مردمی در ایام عزاداری عاشورا،
ممنوعیت نصب پرچم های عزا و چراغانی در خیابان ها و میادین است و این اقدامات فقط باید به حسینیه ها محدود شود
و بلندگو نیز باید در اماکن عزاداری و حسینیه ها استفاده شود و نصب بلندگو بیرون از این اماکن ممنوع است.
مسئولان سعودی با استناد به اینکه دادن غذای نذری در خیابان ها باعث ایجاد ترافیک شده و این غذاها فاقد تایید بهداشتی هستند، این اقدام را نیز ممنوع اعلام کردند.
زمان برگزاری مراسم عزاداری نیز با محدودیت هایی همراه است و باید کوتاه بوده و پیش از بامداد پایان یابد و ادامه دادن آن تا صبح ممنوع است.
سرپیچی از این محدودیت ها موجب ارجاع «متخلفان» به دادستانی کل خواهد شد.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

پنج سال زندان در عربستان برای انتشار یک پست در فیس بوک در حم

پستتوسط najm134 » يکشنبه ژانويه 07, 2018 10:02 pm


پنج سال زندان در عربستان برای انتشار یک پست در فیس بوک در حمايت امنيت عزاداري

چکیده : دادستانی عربستان سعودی یک کارمند شیعه را به جرم انتشار یک مقاله در فیس بوک به پنج سال زندان محکوم کرد.
دادستانی عربستان سعودی یک کارمند شیعه را به جرم انتشار یک مقاله در فیس بوک به پنج سال زندان محکوم کرد.
به گزارش فارس این کارمند در فیس بوک خود از گروه‌های داوطب مردمی که امنیت مراسم‌های عزاداری را برقرار می‌کنند حمایت کرده بود. با حکم دادستانی این کارمند شیعه عربستانی به ۵ سال زندان و ۳ میلیون ریال سعودی غرامت محکوم شده است.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

گردن زدن بخاطر دفاع از حقوق بشر در سعودي

پستتوسط najm134 » يکشنبه آگوست 26, 2018 4:18 pm

براى نجات اين بانوي شيعه از اعدام در سعودي دعا كنيد

گردن زدن بخاطر دفاع از حقوق بشر در سعودي


آیا اسراء الغمغام اعدام شده است؟

حقوق بشر > جهان - روز گذشته تصاویر اعدام وحشیانه یک زن در عربستان سعودی بار دیگر جنجال حقوق بشری در این کشور به راه انداخته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، تصاویری از اعدام وحشیانه یک فعال حقوق بشر و مدافع زنان در ملاء عام با شمشیر، رسانه های خبری جهان را شوکه کرده است. این تصاویر که مشخص نیست هویت آن مربوط به کدام زندانی یا کدام زن است، شایعاتی در فضای مجازی به راه انداخته است که او کسی نیست جز فعال سیاسی معروف خانم اسراء الغمام، او که یکی از مخالفان سرسخت سیاست های آل سعود است از سال 2015 در زندان به سر میبرد، اما جرم او تنها فعالیت حقوق مدنی نیست جرم او شیعه بودن است.
دستگاه آل سعود پس از اعدام ناعادلانه شیخ النمر النمر اقدام به بازداشت گسترده و دستگیری شیعیان در منطقه قطیف کرده است. خانم الغمام اولین زن شیعه در زندان سعودی است.
Image

با اینحال در اخبار تکمیلی از انتشار این تصاویر شنیده ها حاکی ست که الغمام اعدام نشده است، این تصاویر متعلق به یک زن میانماری است.

Image


اما واقعیت چیست؟

در حالی تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی امروز از اعدام ' اسراء الغمغام ' فعال حقوق بشری اهل قطیف ( شرق) عربستان خبر دادند ، برخی کاربران دیگر آن را تکذیب کردند.
ساعاتی قبل برخی از کاربران سیاسی مخالف دولت سعودی با ابراز اطمینان از اعدام این فعال حقوقی ، یک فایل صوتی از فردی را منتشر کردند که با لهجه سعودی می گوید : گردن او را من با شمشیر زدم.

این کاربران با انتشار پیام هایی خواستار دخالت سازمان بین المللی حقوق بشری در این مساله و جلوگیری از تعقیب فعالان حقوق بشری شدند.
برخی دیگر از کاربران با رد این موضوع ، نوشتند که این صدا مربوط به یک پرونده ویژه در عربستان بوده است که طی آن یک زن برمه ای با هویت 'لیلی بنت عبدالمطلب' فرزند دختر همسر خود را شکنجه و سپس کشته بود و دادگاه هم با صدور رای قصاص در ژآنویه 2015 او را مجازات کرد.
منابع رسمی دولت سعودی تاکنون به این اخبار واکنشی نشان نداده اند.

الغمغام از فعالان حقوق مدنی عربستان است که از سال 2015 میلادی به همراه همسرش 'موسی الهاشم ' به اتهام شرکت در راهپیمایی های سیاسی علیه آل سعود بازداشت و روانه زندان شده است.
بروز این شایعه ها در حالی است که حساب کاربری ' معقلی الرای ' در توئیتر چند روز پیش نوشت : حکومت عربستان آماده صدور احکام اعدام برای برخی فعالان حقوق بشری از جمله الغمغام و همسرش الهاشم می شود.

دولت عربستان از یک سال پیش شمار زیادی از فعالان حقوق بشری این کشور را به بهانه مختلف از جمله اقدام علیه امنیت کشور و جاسوسی بازداشت و روانه زندان کرده است.
همین مساله باعث تنش جدی میان عربستان و کانادا شده است و منجر به قطع روابط دیپلماتیک شد. اتاوا خواستار آزادی الغمام شده بود که با واکنش ناهنجار سعودی مواجه شد.

اقدام سعودی حیله و هوچی گری بود برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات شنیع آل سعود علیه شهروندان این کشور. برخی از ناظران اقدام عربستان در قبال کانادا را پیامی به دیگر کشورها تلقی کردند. کشورهای مدعی حقوق بشر هم طبیعتا پول عربستان را به موارد وحشیانه نقض حقوق بشری در داخل کشور سعودی ترجیح می دهند.
پس از مناقشه این دو کشور فعالین حقوق بشر با ایجاد کمپین در فضای مجازی خواستار برکناری عربستان سعودی از ریاست شورای حقوق بشر سازمان ملل شدند.

احکام صادره علیه بانوی شیعه


اولین جلسه محاکمه خانم اسراء الغمام روز 24 مرداد در شهر الریاض برگزار شد.
خبرگزاری ابنا دراینباره گزارش داده است: دادستان عمومی خواستار مجازات اعدام تعزیری برای این خانم شد و دادگاه نیز از خانواده اش خواست وکیل مدافعی برای وی برگزینند.
او است که در اعتراضات مردمی علیه نظام حاکم مشارکت داشته است.

پدر این خانم در پیامی اظهار داشت که با وکیلان مدافع زیادی برای وکالت تنها دخترش صحبت کرده است اما مبلغ بالایی بدین منظور طلب کرده اند.
وی تأکید کرد که وکیلان مدافع در حال سوء استفاده از این پرونده هستند و می خواهند پول های زیادی بدست آورند.
گفتنی است تعدادی از بانوان سعودی در منطقه شیعه نشین شرقیه به دلایل سیاسی بازداشت شده اند که نعیمه المطرود و فاطمه نصیف و نسیمه الساده از مهمترین این زندانیان به شمار می آیند.
آل سعود در برهه اخیر به شدت به بازداشت بانوان به ویژه فعالان حقوق بشر روی آورده است.

زنی که به حاشیه رفت

فضای سیاسی عربستان در فضای مجازی این کشور نشان می دهد که دغدغه شهروندان اعدام ان زن بی گناه نیست. اکثر کاربران و دعواهای مجازی و جنجالی که به پا شده است بر سر این است که این زن الغمغام است یا خیر؟ اما کسی نمی گوید که این زن گمنام به کدامین گناه وحشیانه اعدام می شود؟

5 زن فعال عربستان با حکم اعدام روبرو هستند


دیدبان حقوق بشر می‌گوید که دادستانی عربستان سعودی برای پنج فعال زن این کشور از جمله اسراء الغمغام، درخواست حکم اعدام کرده است.
دیدبان حقوق بشر می‌گوید، الغمغام یکی از پنج فعال مسلمان اهل تشیع است که در یک دادگاه سری تروریسم محاکمه می‌شوند و با حکم اعدام روبه‌رو هستند.
به گفته دیدبان حقوق بشر، این افراد اخیرا در یک دادگاه جرایم مرتبط با تروریسم محاکمه شدند و اتهام آنها مشارکت در اعتراض‌ها در منطقه ناآرام قطیف بوده است.
این منطقه شاهد تظاهرات شیعیان عربستان در اعتراض به تبعیض بوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، اسراء الغمغام، فعال زن که شیعه است، در صورت تائید صدور حکمش، اولین زنی خواهد بود که به خاطر فعالیت‌های حقوق بشری در عربستان سعودی به اعدام محکوم می‌شود.

دیدبان حقوق بشر هشدار داده که چنین حکمی رویه خطرناکی برای سایر فعالان زن زندانی در عربستان است.

سازمان عفو بین‌الملل نیز می‌گوید داستان عمومی عربستان به دنبال حکم اعدام و گردن زدن این فعال شیعه ۲۹ ساله و چهار متهم دیگر پرونده است.

تشویق به تظاهرات، شعار علیه حکومت، ملتهب کردن افکار عمومی و حمایت از معترضان از جمله اتهام‌های این پنج فعال شیعه ساکن مناطق شرقی عربستان هستند.

شیعیان عربستان سعودی در این سال‌ها به خاطر تبعیضی که دولت در حق آنها روا می‌دارد، دست به اعتراض زده‌اند.

۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند. آنها ساکن مناطق نفت‌خیز این کشور هستند و مدت‌هاست شکایت دارند که به عنوان شهروند درجه دو با آنها رفتار می‌شود.

این کشور چندین فعال شیعه را به خاطر اتهام‌هایی که گروه‌های حقوق بشری طرح آنها را به دلایل و انگیزه‌های سیاسی نسبت داده‌اند، به اعدام محکوم کرده است.
گردآوری؛ زهره نوروزپور
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

آیا عربستان، نخستین زن شیعه فعال سیاسی اش را با شمشیر اعدام

پستتوسط najm134 » چهارشنبه سپتامبر 12, 2018 9:32 am

آیا عربستان، نخستین زن شیعه فعال سیاسی اش را با شمشیر اعدام کرده است؟


اسراء الغمغام، نخستین فعال سیاسی زن در عربستان سعودی از سال 2015 در زندان به سر می برد، برخی رسانه ها می گویند، این زن صبح دیروز با شمشیر اعدام شده است.
به گزارش اسپوتنیک، بسیاری از فعالان حقوق مدنی و سازمان های حقوق بشر در عربستان سعودی خواستار جلوگیری از مجازات اعدام برای اسراء الغمغام، فعال حقوق بشر در این کشور می باشند. اسراء در سال 2015 دستگیر شد، سپس به اعدام محکوم می شود. اگر وی اعدام شود، این اولین بار است که عربستان مجازات اعدام را برای یک زن فعال سیاسی اجرا می نماید.
روزنامه القدس العربی اعلام کرد که اسراء الغمغام، در دسامبر 2015 به دلیل "فعالیت های ضد حکومتی" دستگیر شده است. او 32 ماه است که بازداشت شده است اما اخیرا دادگاه تخصصی کیفری در ریاض وی را به اعدام محکوم کرده است. سازمان اروپایی-عربستانی حقوق بشر سازمان ملل متحد (ESOHR) حکم این دادگاه را که مسئول اجرای قانونی ضد تروریسم است را پیگیری می نماید.
بسیاری از رسانه های خبری گزارش کرده اند که اسرا الغمغام اعدام شده است، اما این گزارش ها هنوز به طور رسمی تایید نشده است.
سازمان اروپایی-عربستانی حقوق بشر سازمان ملل متحد (ESOHR) روز 15 اوت گفت:"حکم دادستانی عمومی برای حکم اعدام برای این بازداشت شدۀ یک نشان خطرناک است که نتیجه دادگاه منجر به مجازات اعدام خواهد شد. زیرا سیستم عربستان فرآیند مستقلی نیستند و به طور مستقیم نیاز تایید نظر پادشاه سلمان دارند… محاکمه اسرا ناعادلانه است و به عنوان "محاکمه نمایشگاهی" محسوب شود. "

Image

این فعال اهل قطیف (شرق) عربستان، یک شهر بندر در استان شرقی عربستان سعودی است و در طول اعتراضات بهار عربی در سال های 2011 و 2012، در تظاهرات بر علیه دولت حضور پیدا می کند. مقامات عربستان سعودی با اعتراض های گسترده ای که در استان شرقی شیعه نشین انجام می دهند ده ها تن از فعالان را کشته یا دستگیر و اعدام می کنند. این اعتراضات تا سال 2014 ادامه داشت.

در این تظاهرات اسرا الغمغام "خواستار تامین حقوق بنیادی و اساسی مدنی و سیاسی شهروندان عربستان مانند تشکیل جلسات صلح آمیز و آزادی حق بیان، خواستار آزادی زندانیان وجدان و مدافعان حقوق بشر و ابراز نظر های صلح آمیز در رسانه های اجتماعی می شود. همسر وی موسی الهاشم ' به اتهام شرکت در راهپیمایی های سیاسی نیز در سال 2015 دستگیر می شود.
قمغام در طی 32 ماه در بازداشت هیچ گونه تماسی با دنیای خارج نداشت. او تنها یک وکیل داشته است.

فعالان حقوق بشر در طی گزارش هایی به سازمان ملل بارها خواستار جلوگیری از اعدام این زن شده اند. ' معقلی الرای ' در توئیتر خود نوشت: حکومت عربستان آماده اجرای اعدام برخی فعالان حقوق بشری از جمله الغمغام و الهاشم است".
علی الاحمد، مدیر موسسه امور خلیج فارس در گفتگوی روز دوشنبه به اسپوتنیک گفت:"او (خانم اسرا) فردی بود که از اعتراضات پشتیبانی می کرد. شاید او همانند ما مخالفت می کرد. اما دولت عربستان سعی می کند با زندانی کردن وی، پیامی برای ما ارسال کند مبنی بر اینکه هیچ کس، زن یا مرد، برای او فرق ندارد".

Image
در رسانه های خبری ویدئویی مبنی بر لحظه مرگ اسرا با شمشیر منتشر شده است، برخی از کاربران این ویدئو را به اعدام شخص دیگری منسوب می دهند. از سوی دیگر یک فایل صوتی از فردی را منتشر کردند که با لهجه سعودی می گوید: گردن او را من با شمشیر زدم.
طبق گفته سازمان عفو بین الملل، عربستان سعودی، سومین میزان اعدام ها را در سال پس از چین و ایران دارد. در سال 2017 نزدیک به 150 نفر در عربستان اعدام شدند.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

حمله نیروهای آل سعود به خیمه های عاشورایی و اماکن پذیرایی عز

پستتوسط najm134 » سه شنبه سپتامبر 25, 2018 12:55 pm

حمله نیروهای آل سعود به خیمه های عاشورایی و اماکن پذیرایی از عزاداران امام حسین(علیه السلام)

نیروهای امنیتی عربستان سعودی در آستانه موسم عاشورای حسینی به اماکن پذیرایی از عزاداران امام حسین(ع) در قطیف حمله کردند.


به گزارش «شیعه نیوز»، نیروهای امنیتی عربستان سعودی در آستانه موسم عاشورای حسینی به اماکن پذیرایی از عزاداران امام حسین(ع) در قطیف حمله کردند و نیروهای مسلح این کشور سوار بر خودروهای زره پوش این اماکن را خراب کردند.

برهمین اساس نیروهای ویژه سعودی به همراه نیروهای پلیس قطیف روز گذشته(دوشنبه) به خیمه های عاشورایی و اماکن پذیرایی از عزاداران در شهر «القدیح» یورش بردند و اقدام به تخریب آنها کردند.

نیروهای سعودی پس از یورش به این اماکن اقدام به شکستن محتویات آنها کردند و آنها را به خرابه تبدیل کردند.

این اماکن به تازگی و همزمان با آغاز موسم سوگواری امام حسین(ع) در مناطق قطیف برپا شده بود.

تصاویری که از سوی فعالان عربستانی در شرق این کشور منتشر شده، چگونگی حمله به اماکن محل عزاداری امام حسین(ع) و وضعیت این اماکن پس از حمله نیروهای سعودی را نشان می دهد.

به گفته ناظران اوضاع محلی عربستان، حملات نیروهای سعودی به منطقه «القدیح» نقاب از چهره مقامات این کشور که دم از احترام به آزادی های دینی می زنند، برمی دارد.

به گفته این ناظران، برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در خلال آن تصاویر شهدا نیز به نمایش در می آید، برای مقامات سعودی قابل قبول نیست و آنها را عصبانی می کند.

این اولین بار نیست که اماکن محل عزاداری امام حسین (ع) و پذیرایی از عزاداران حسینی در شرق عربستان هدف حملات نیروهای امنیتی قرار می گیرند؛ این موضوع را هرساله با آغاز موسم محرم می توان به وضوح مشاهده کرد.

Image Image
Image Image
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

تداوم بازداشت خاموش شیعیان عربستان

پستتوسط najm134 » چهارشنبه مارس 20, 2019 8:51 pm

تداوم بازداشت خاموش شیعیان عربستان/ یورش نیروهای سعودی به شهر شیعه نشین صفوی


نیروهای اضطراری سعودی و تیم های وابسته به اداره تحقیقات عمومی عربستان شامگاه دوشنبه جاری با خودروهای زرهی و عناصر مسلح به شهر شیعه نشین صفوی در شمال استان قطیف یورش بردند.
Image

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه خبری مرآه الجزیره، یورش نیروهای امنیتی عربستان به شهر صفوی که بازداشت ناموجه عده دیگری را به همراه داشت، باعث رعب و وحشت بین مردم این منطقه شد.

منابع محلی در این باره اعلام کردند: نیروهای سعودی متشکل از نیروهای اداره تحقیقات و امنیت عمومی آل سعود به خیابان امام علی(ع) در شهر صفوی یورش بردند و پس از محاصره یک ساختمان مسکونی، با دهها عنصر مسلح به آن حمله و اقدام به تخریب آن کردند.

این منابع اضافه می کنند: خودروهای نظامی نیروهای آل سعود ساختمان مذکور را به محاصره خود درآوردند و بدون توجه به زنان و کودکان و به بهانه کشف و ضبط مدارک غیرقانونی به آن حمله کردند.

Image

اطلاعات وارده از این منطقه حاکی است که نیروهای سعودی به این ساختمان که تنها زنان و کودکان در آن بودند، یورش بردند. این درحالی است که تمامی صاحبان این ساختمان مسکونی هفته گذشته بدون اعلام هیچ گونه دلیلی بازداشت شدند.

یک منبع محلی به مرآه الجزیره گفت: نیروهای امنیتی سعودی در جریان یورش به این منطقه ۳ برادر به نام های خضر عباس الهانی، علی عباس الهانی، احمد عباس الهانی و همنطور دایی آنها به نام احمد عبدالله الحی را به همراه برادر یک تاجر سرشناس به نام «علی الحی» بازداشت کردند.

از سوی دیگر «علی الصادق» ناظر محلی در این باره گفت: این بازداشت ها بدون استناد به هیچ قانون و هیچ گونه جرمی صورت گرفته است. این موضوع بیانگر حس انتقام جویی رژیم آل سعود علیه معارضان و فعالان و خانواده های آنهاست.

الصادق یادآور شد: بازداشت شدگان از نزدیکان و اقوام علی الحی تاجر معروف هستند که ریاض و سرویس های امنیتی و اطلاعاتی آن برای انتقام از او تلاش می کنند و از خانواده و اقوام وی برای ابراز خشم و عصبانیت خود و فشار بر این تاجر استفاده می کنند تا خود را تسلیم کند.

براساس این گزارش، خانواده های بازداشت شدگان هنوز از محل و شرایط بازداشت آنها اطلاعی در دست ندارند؛ همین موضوع نگرانی ها را درباره سرنوشت آنها دو چندان کرده است.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

Re: دشمنان آئین اعلی در عربستان

پستتوسط pejuhesh232 » جمعه آگوست 09, 2019 4:03 pm

آلوده كردن حرمين سرزمين وحي توسط آل سعود


مسلمانان جهان در سایه تخریب چهره جهانی عربستان، مسئله بین المللی شدن حج را دوباره ازسر گرفتند.

Image

به گزارش «شیعه نیوز»، در طول دو سال اخیر صداهای کشورهای مسلمان برای جدایی مدیریت حرمین شریفین و مشاعر مقدسه از عربستان و تشکیل یک هیئت مستقل برای برگزاری مناسک حج و عمره و ایجاد امنیت و سلامت حجاج و زایران بالا گرفته است.

این درخواست ها پس از اتهام تعدادی از کشورهای اسلامی و عربی به عربستان به دلیل سیاسی کردن حج بیشتر شده است؛ به همین دلیل خواهان بین المللی شدن حج شدند. علاوه براین برخی از کشورها نوای تحریم رفتن به حج را سردادند.

خشم عربستانی ها و عرب ها و مسلمانان در نتیجه تغییر رویکردش مسئولان رژیم آل سعود همچون لغو ممنوعیت سینما، برپایی دیسکوها و مکان هایی برای موسیقی تشدید شده است. زیرا ریاض درهای خود را بر روی بیشتر شرکت های صنعت تفریحی و سرگرمی جهان باز کرده است و خوانندگان و هنرمندانی از جمله «نیکی میناژ» که در جشنواره موسیقی عربستان همزمان با موسم حج شرکت می کند، استخدام کرده است.

«ترکی الشلهوب» فعال عربستان با ابراز تعجب نسبت به میزبانی از این هنرمند آمریکایی همزمان با رسیدن حجاج به مکه مکرمه گفت: "درحالی این خواننده به مکه مکرمه دعوت شد که بسیاری از غربی ها نمی توانند ترانه ها وی را به دلیل اباحی گری بسیارش ببیند و بشوند، حال این خواننده در جوار حرم مکی همزمان با رسیدن حجاج برای ادای فریضه حج بخواند. نام این اقدام چیست؟".

«امیره فواد» فعال عربستانی در صفحه توئیتر خود نوشت که افتتاح این جشنواره با حضور نیکی میناژ در مکه مکرمه همزمان با حضور حجاج جسارت آشکار و اقدام احمقانه ای از سوی کسانی است که حرمت خدا را در نظر نمی گیرند.

پیش از این، عربستان در تنگنای بزرگی به دلیل سوء استفاده اش از مقدسات اسلامی قرار گرفته است، زیرا این رژیم از مقدسات اسلامی برای تسویه حساب سیاسی با دشمنانش بهره برداری می کند؛ به همین دلیل مسئله بین المللی کردن حج و امکان خلع لقب «خادم حرمین شریفین» از «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان بازگشته است.

حزب عدالت و توسعه ترکیه نسبت به عدم احساس اطمینان مسلمانان در طول ادای موسم حج و عمره ابراز نگرانی کردند. به طوری که حوادث مکرر در حج باعث شده تا خواهان بین المللی شدن حج شدند.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

قبلي

بازگشت به دشمنان آئين اعلى


Aelaa.Net