علویان فیلیپین

ایده شناسی و تجمع شناسی علویان جهان

علویان فیلیپین

پستتوسط pejuhesh232 » چهارشنبه دسامبر 27, 2017 12:39 am

.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

همه شیعیان در فیلیپین مقلد امام خمینی هستند

پستتوسط pejuhesh232 » چهارشنبه دسامبر 27, 2017 12:42 am

همه شیعیان در فیلیپین مقلد امام خمینی هستند


Image

به گزارش شیعه آنلاین؛ علی اکبر ابینال، رئیس انجمن مسلمانان شیعه شهر مراوی و عضو هیئت امنای کالج و رئیس مرکز اسلامی امامیه شهر مانیل در فیلیپین در گفتگویی که در شماره ۹۵ نشریه “حضور”، در صفحه ۱۶۴ منتشر شد، به برخی پرسش ها در این باره پاسخ داد که به شرح ذیل است:

سوال: لطفاً خودتان را به صورت مختصر معرفی کنید و بفرمایید علت حضور شما در تهران چیست؟
ابینال: بنده علی اکبر ابینال، رئیس انجمن مسلمانان شیعه مسجد امام علی(ع) شهر مذهبی مراوی، عضو هیئت امنای کالج و رئیس مرکز اسلامی امامیه شهر مانیل فیلیپین هستم. این مرکز اسلامی شامل نمازخانه مسجد و مدرسه است که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده است. علت حضور بنده وهمراهان در ایران این است که ما همگی امام خمینی را دوست داریم. پدر من به نام ابوشیعه در کشور خودمان معروف است و امام را خیلی دوست داشت و در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری را رهبر خود می دانند.

سوال: در راستای این محبتی که به امام خمینی دارید تا کنون چه فعالیت ها و برنامه های داشته اید؟
ابینال: در کشور ما، مرجع مان امام خمینی است و همه مقلد امام خمینی هستیم و کسانی که قبلا شیعه شده اند نیز مقلد امام خمینی هستند. دوستداران امام خمینی، تولد حضرت امام را جشن می گیرند ولی عمدتاً تلاش می کنیم در راه اهداف و آرمان های امام فعالیت کنیم. مثلاً در روز قدس که از طرف حضرت امام نام گذاری شده، هر سال راهپیمایی می کنیم و تصاویر ایشان را با خودمان همراه می بریم.

سوال: کدامیک از آثار امام خمینی را بیشتر مطالعه کرده اید؟
ابینال: بنده در حال حاضر توضیح المسائل و تحریر الوسیله حضرت امام خمینی را تدریس می کنم. باید توجه داشت که در کشور ما، اهل تسنن هم امام خمینی(س) را دوست دارند و در ایام مربوط به ایشان مانند زمان رحلت آن حضرت، برادران اهل سنت هم مشارکت می کنند و این به خاطر آن است که حضرت امام به وحدت مسلمین اعتقاد راسخ داشتند.

سوال: به نظر شما برای ترویج صحیح و بیشتر اندیشه های امام خمینی، ما چه نوع همکاری های مشترکی می توانیم داشته باشیم و هدف اصلی آن به نظر شما چه می تواند باشد؟
ابینال: بنده خودم توضیح المسائل را به زبان فیلیپینی ترجمه کرده ام. پیشنهاد می کنم مدرسه امام خمینی را تاسیس کنیم. گروه ما آماده همکاری در این زمینه هستند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بنده شخصاً سخنرانی های زیادی را در کشور فیلیپین انجام داده ام. من می دیدم که حتی برخی از مسیحیان، امام خمینی را می شناختند و به ایشان ارادت داشتند و این برای من جالب بود. در واقع، همه مذاهب دنیا در پرتو اندیشه های امام خمینی (س) می توانند در صلح و دوستی زندگی کنند و این هدف بزرگی است. من حتی با برخی از علمای سعودی مناظره کرده ام و از اندیشه امام استفاده می کردم. ما، نام امام را همیشه زنده نگه خواهیم داشت.

سوال: آیا در باره امام خمینی و انقلاب اسلامی آثار مکتوب هم دارید؟
ابینال: بله، مقالاتی دارم. مثلاً مقاله ای درخصوص شخصیت و دیدگاه های حضرت امام(س) نوشته ام و در آن تأکید کرده ام که امام خمینی از جوانی با قران مأنوس بودند و اگر مسلمانان فیلیپینی ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند همیشه پیروز خواهند بود. زندگی و سخنان امام خمینی بسیار تأثیرگذار است. وقتی ایشان سخنرانی می کردند از هر سطح اجتماعی، تحصیلی و سنی همه به سخنان ایشان گوش می کردند. توجه به سخنان امام بسیار مهم و مؤثر است.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm


بازگشت به علویان جهان


cron
Aelaa.Net