طيبات ابزار

با این دستگاه آب جوب هم گوارا می شود

پستتوسط pejuhesh232 » سه شنبه جولاي 22, 2014 2:44 pm

با این دستگاه آب جوب هم گوارا می شود


به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، با افزایش جمعیت جهان یکی از بزرگترین مشکلاتی که تمام ساکنین زمین را تهدید می کند تمام شدن ذخایر آب است. این مشکل می تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی شود که شاید جبران آن ها ممکن نباشد و میلیون ها انسان جان خود را از دست بدهند.

یکی از راهکارهایی که دانشمندان در حال کار بر روی آن هستند، ساخت فیلترهای بسیار قوی است تا بدترین و کثیف ترین آب ها را نیز بتوان با کمک آن ها نوشید. تا به حال نمونه های بسیاری ساخته شده است که به این اندازه موفق نبوده اند.

Image

فیلتر آب " کاتادین" دستگاهی کوچک است که به گفته سازنده های آن می توان اب را تا 99 درصد تمیز کند و به کمک آن می توان آب کثیف ترین نقاط را نیز گوارا نوشید. این دستگاه البته بیشتر برای افرادی ساخته شده است که در طبیعت گردش می کنند و گاهی مجبور به نوشیدن آب از رودخانه های نامطمئن می شوند.

Image


این دستگاه با هسته کربنی خود قادر است تمامی آب ها را به خوبی تمیز کند و وقتی آبی وارد آن می شود بسیاری از میکروب های آن کشته خواهد شد و طعم آب تمیز و تصفیه شده می دهد.

به گفته سازندگان با استفاده از این دستگاه حتی می توان آب از جوب های آب که بیشترین باکتری را دارند نوشید اما تمامی میکروب آن ها از بین نرود ولی در نمونه های بعدی این مشکل حل خواهد شد.

Image
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

دستگاه ارزان قيمت تصفيه اب با قدرت تصفيه بسيار بالا

پستتوسط pejuhesh232 » جمعه ژانويه 23, 2015 7:54 pm

دستگاه ارزان قيمت تصفيه اب با قدرت تصفيه بسيار بالا = تبديل فاضلاب توالت به اب معدني
براى كشورهاي فقير جهت دسترسي به اب آشاميدنی سالم


دون شک منابع کره زمین بی‌پایان نیست و دیر یا زود، زمانی ‌خواهد رسید که این منابع به پایان برسد که البته با توجه به رشد سریع تکنولوژی، افزایش جمعیت کره زمین و مصرف بی‌رویه منابع، این زمان چندان دور هم نیست؛ اما زمانی که این منابع به پایان برسد و حیات بشر روی کره زمین به خطر افتد، آن زمان تنها علم است که می‌تواند تضمینی برای ادامه بقای بشر باشد؛ علمی که شاید‌ پایه‌های آن از هم اکنون و به تدریج گذاشته شده باشد.

به گزارش «تابناک»، شاید البته کمتر کسی‌‌ متوجه این موضوع شده باشد و از هم اکنون آمادگی بشر را برای آن زمان ‌ضروری و لازم بداند. بدون شک بیل‌گیتس، خالق مایکروسافت یکی از این معدود افرادی است که اعتقاد خود به علم را در نجات دنیای حاضر و آینده با اقدام اخیر خود به خوبی نشان داده است.

داستانی که حتما شما نیز از آن با خبر شده‌اید، از این قرار است که وی به تازگی یک لیوان از آبی را نوشیده که تا چند دقیقه قبل از آن عملا فاضلاب انسانی بوده است. فاضلابی که با یک دستگاه با نام Omniprocessor – طراحی شده در پروژه‌ای از سوی شرکت جانکی بایو انرژی – به آب آشامیدنی تبدیل شده است. در واقع هدف کل این پروژه که از سوی بنیاد بیل و ملیندا گیتس حمایت مالی شده، تولید آب آشامیدنی و الکتریسیته از فاضلاب انسانی با دستگاه Omniprocessor است.

Image

نیازی نیست ‌بگوییم ‌بیل گیتس فردی است که پولش را جای دیگری به غیر از دهانش هم می‌گذارد. اکنون ثروتمند‌ترین مرد روی زمین ـ که البته ۹۵ درصد از درآمد حدود ۸۲ میلیارد دلاری خود را بعد از مرگ وقف خواهد کرد ـ آبی را می‌نوشد که درباره آن می‌گوید: مانند هر آب دیگری که پیش از این نوشیده بودم، گوارا بود.

قرار است این دستگاه و پروژه آب آشامیدنی میلیون‌ها انسانی را که اکنون در جهان توسعه نیافته به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند، تأمین کند. بیل گیتس در مطلبی که در وبلاگ خود – اینجا – در همین باب گذاشته، ‌می‌گوید: فاضلاب‌ها سالیانه آب آشامیدنی میلیون‌ها انسان را آلوده می‌کند که تبعات فاجعه باری دارد. این آب آلوده سالیانه هفتصد هزار کودک را به کام مرگ می‌برد و بسیاری دیگر را با آسیب‌های جسمی و ذهنی مختلف روبه‌رو می‌سازد.

شاید همین موضوع است که گیتس را وا‌می‌دارد از پروژه‌ای حمایت کند که به گفته خود وی، منجر به تولید دستگاهی است که نسل بعدی آن روزانه برابر با ۸۶ هزار لیتر آب آشامیدنی سالم به همراه ۲۵۰ کیلووات الکتریسیته را از فاضلاب ۱۰۰ هزار انسان تولید می‌کند؛ دستگاهی که خود انرژی لازم برای کار ‌را تأمین می‌کند.

Image

همان گونه که گفته شد، Omniprocessor توسط تیمی مهندسی از شرکت جانکی بایو انرژی در سیاتل طراحی و تولید شده ‌و بنیاد گیتس از این پروژه و ساخت دستگاه حمایت مالی کرده است. هدف نهایی نیز این است که این دستگاه به دستگاهی نه چندان گران قیمت برای کشورهای متوسط و فقیر که دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند، تبدیل شود. قرار است نسخه آزمایشی این دستگاه برای اولین بار در سنگال در سال جاری شروع به کار کند.

اما صرف‌نظر از مباحث فنی و اقتصادی پیرامون این موضوع، آنچه بااهمیت است، اقدام متهورانه بیل گیتس است؛ اقدامی که ناشی از اعتقاد راسخ به علم و راه‌هایی است که پیش پای بشر می‌گشاید. شاید کمتر کسی از ما بتواند به سادگی یک لیوان آبی را بنوشد که می‌داند تا چند دقیقه قبل فاضلاب بوده است، چه رسد به اینکه ثروت و سرمایه خود را ‌روی ‌چنین پروژه‌ای نیز صرف کند.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

خودنویسی که با چای و مایعات دیگر می‌نویسد

پستتوسط pejuhesh232 » دوشنبه مه 18, 2015 1:00 pm

خودنویسی که با چای و مایعات دیگر می‌نویسد


Image

جوهر را فراموش کنید.

با خودکار WINKpen می‌توانید به راحتی با چای و آبمیوه و مانند اینها بنویسید.
ایسنا: محققان آمریکایی اظهار کردند: شما به راحتی این خودکار را از مایع موجود در اطراف خود پر کرده و بنویسید.

این خودکار به راحتی بر روی کاغذ می‌نویسد و با دو سر منحصر به فرد برای خطاطی و نگارش معمولی طراحی شده است.

همچنین می‌توان آن را به راحتی تمیز و دوباره از مایع دلخواه پر کرد. مواد تشکیل شده این خودکار هم از نوعی هستند که خودکار پس از دور ریختن هم قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست است.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

ابتکار بسيار خلاقانه يک دانشگاه براي سرگرمي و صرفه‌جويي

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه اکتبر 15, 2016 11:59 pm

ابتکار بسيار خلاقانه يک دانشگاه براي سرگرمي و صرفه‌جويي


خبرگزاري آريا- دانشگاه فني مونيخ در ابتکاري جالب براي کاهش هزينه‌هاي سنگين تعمير و تست آسانسورها، سرسره‌هاي غولپيکري را داخل ساختمان دانشگاه نصب کرده که بيش از هرچيز باعث شادابي اساتيد و دانشجويان شده است.
به گزارش سرويس اخبار جذاب و مفيد خبرگزاري آريا، نصب اين سرسره‌ها با استقبال بي نظير دانشجويان همراه شد به صورتي‌که آنان در روز‌هاي اول براي استفاده و آزمايش آن بايد مدت‌ها در صف مي ايستادند.
به گفتۀ مسؤولان دانشگاه مونيخ، اين ابتکار فقط براي سرگرمي نيست، بلکه ايده‌اي نو براي صرفه‌جويي در وقت، برق و هزينه تعميرات آسانسور‌ها است.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

اختراع کلاه هوشمند سکته یاب

پستتوسط pejuhesh232 » يکشنبه دسامبر 18, 2016 7:55 pm

اختراع کلاه هوشمند سکته یاب


Image

این کلاه بر روی سر بیمار قرار گرفته و بافت مغز را با استفاده از ریزموجها آزمایش می‌کند. سیگنالها توسط سیستمی برای تعیین نوع سکته و اینکه توسط لخته خون یا خونریزی مغزی ایجاد شده، ترجمه می‌شوند.

مخترعان این دستگاه مدعی هستند که کلاه مذکور می‌تواند در زمان استفاده توسط کارکنان آمبولانسها به صرفه‌جویی در زمان حیاتی بین مرگ و زندگی کمک کند و یا می‌تواند خطر از کارافتادگی طولانی‌مدت را در بیماران کاهش دهد.

سکته مغزی یکی از دلایل اصلی از کار افتادگی شدید در سراسر جهان است. اگرچه استفاده از دارو می‌تواند آسیب ایجاد شده توسط رایجترین نوع سکته در اثر لخته شدن خون در مغز را کاهش دهد، اما این درمان یا باید در سه تا چهار ساعت اولیه انجام شود یا ممکن است ضرر آن بیشتر از فایده‌اش باشد.

بیماران را نمی‌توان بدون اسکن مغزی درمان کرد؛ چرا که دارو ممکن است برای بیماران مبتلا به نوع دوم کمتر رایج سکته که در اثر خونریزی مغزی ایجاد می‌شود، مرگبار باشد. در اینجاست که تشخیص سریع بین دو سکته اهمیت می‌یابد.


شرکت سوئدی Medfield Diagnostics کلاه سکته‌یاب را طراحی کرده که ریزموجهای مشابه امواج تلفن همراه را از طریق آنتن‌هایش به جمجمه می‌فرستد.


کلاه مذکور بر روی سر بیمار قرار گرفته و بافت مغز را با استفاده از ریزموجها آزمایش می‌کند. سیگنالها توسط سیستمی برای تعیین نوع سکته و اینکه توسط لخته خون یا خونریزی مغزی ایجاد شده، ترجمه می‌شوند.

محققان دانشگاه فناوری چاملرز، آکادمی سالگرنسکا و بیمارستان دانشگاهی سالگرنسکا در گوتنبرگ سوئد یک کارآزمایی بر روی 45 بیمار انجام دادند. نتایج این کارآزمایی نشان داد که کلاه سکته‌یاب از قطعیت زیادی در یافته‌های خود برخوردار است.

مطالعات اولیه بیمار درون بیمارستانها انجام شده و گروه تحقیقاتی آکادمی چالمرز و سالگرنسکا در پائیز سال جاری قصد دارند یک کلاه متحرک سکته‌یاب را بر روی بیماران در آمبولانس آزمایش کنند.

به گفته محققان، این ریزموجها 100 برابر ضعیفتر از امواج تولید شده توسط تلفن همراه هستند و تنها برای چند ثانیه باقی می‌مانند که نشان از ایمن بودن کلاه دارد.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

لپ تاپ سبز !!

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه ژانويه 28, 2017 3:44 pm

لپ تاپ سبز !!


لپ‌تاپ جدید PlantBook مکانیسمی دارد که از مکانیسم جذب آب توسط درخت بامبو الهام گرفته است.این لپ‌تاپ که طراحی سازگار با محیط زیست دارد، با آب کار می‌کند و با حذف گازهای مضر برای محیط زیست و انسان‌ها، گاز اکسیژن را ساطع و منتشر می‌کند. این درست همان کاری است که هر گیاهی انجام می‌دهد.

Image

انرژی برق مورد نیاز این لپ‌تاپ در هنگام قرار گرفتن در آب و از طریق الکترولیز بدست می‌آید.نکته ی جالب توجه درباره ی این نوت بوک مجهز بودن آن به نمایش گری با دو روکش است که به راحتی می‌تواند در یک بطری یا ظرف آب خارجی هم قرار بگیرد. به این ترتیب لایه ی رویی انرژی خورشیدی را گرفته و ذخیره می‌کند و لایه ی زیری انرژی مورد نیازش را از الکترولیز در آب تامین می‌کند تا به این ترتیب تمام انرژی این لپ‌تاپ از عناصر طبیعی گرفته شده و در مقابل اکسیژن هم منتشر کند.

Image

Image

این لپ‌تاپ برای انرژی مورد نیازش هیدروژن موجود در آب را لازم دارد. اگر این لپ‌تاپ را به صورت خاموش داخل آب قرار بدهید به سرعت شارژ کامل می‌شود.علاوه بر این ها طراحی ظاهری این لپ‌تاپ کاملاً منحصر به فرد و متفاوت است و به این دلیل هم می‌تواند نظر کاربران و خریداران را به خودش جلب کند.با این همه، هنوز قیمت و زمان عرضه ی این لپ‌تاپ سازگار با محیط زیست اعلام و منتشر نشده است.

Image
Image
Image
Image
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

خودرویی که به جای بنزین با آب حرکت می کند

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه فبريه 04, 2017 11:52 pm

خودرویی که به جای بنزین با آب حرکت می کند


Image

یکی از محققان ایرانی وسلیه ای برای خودروهای معمولی اختراع کرده است که نیاز به هزینه سنگین نیست، این خودرو با آب کار می کند و از دوستداران کامل محیط زیست می باشد. این وسیله بسیار ارزان قیمت روی ماشین نصب می شود و به جای بنزین و گازوئیل با آب معمولی کار می کند. کلیپ زیر را ببینید تا باور کنید.

خیلی جالب است این یعنی دیگر نیازی به کارت سوخت و …نیست. دیگر نیازی نیست در جاده دنبال پمپ بنزین بگردید. دیگر نیازی نیست هزینه بنزین لیتری ۱۰۰۰ تومان بدهید. تنها کافی است این دستگاه ارزان قیمت را روی ماشین خود نصب کنید و برای همیشه از شر مصرف سوخت بالا در امان باشید.

علاءالدین جاسمی، مخترع ایرانی خودرویی ابداع کرده که با آب کار می‎کند و کاملاً دوستدار محیط زیست است. برای استفاده از آب به جای بنزین و گازوئیل در این خودرو نیازی به تعویض کلیات خودرو نیست و این جا‎به‎جایی سوخت با هزینه بسیار اندک امکان پذیر است.

این مخترع ایرانی که عضو کانون ملی نخبگان جوان است، افزود: «۶۰ لیتر آب در مخزن سوخت خودرو ریخته می‎شود که ۹۰۰ کیلومتر مسافت را در مدت ۱۰ ساعت طی می‎کند.»

ماشین آب سوز
وی همچنین گفت: «خروجی این خودرو بخار است و هیچ‎گونه آلودگی محیط زیست به همراه ندارد. در هر یک لیتر بنزین، ۲۹ مگاژول انرژی تولید می‎شود در حالی که با هر یک لیتر آب ۹۶ مگاژول انرژی تولید خواهد شد.»

جاسمی در فروردین ۱۳۹۵ دربارۀ این اختراع خود که ثبت جهانی شده است به خبرگزاری برنا گفت در سال ۲۰۰۸ موفق به کشف این فرمول شده است، اما اکنون با حمایت استاندار البرز و وزارت کشور قصد تجاری‏‎سازی آن را دارد.

وی افزود: «من خودرویی اختراع نکرده‎‏ام بلکه سوخت خودرو قابل تغییر است بدون اینکه موتور خودرو را دستکاری کنیم.»
ماشین آب سوز

جاسمی توضیح داد که چون فرمول آب هیدروژن ۲ و اکسیژن یک است، بنابراین هیدروژن را از آب جداسازی و از آن به عنوان سوخت استفاده می‎کند. از سوخت هیدروژنی برای پرتاب موشک و ماهواره استفاده می‎شود.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

اختراع خوردرو پاك توسط يك مكانيك مسلمان هندي بدون سواد خواند

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه فبريه 11, 2017 2:57 pm

اختراع خوردرو پاك توسط يك مكانيك مسلمان هندي بدون سواد خواندن و نوشتن


درست است که این مرد سواد زیادی ندارد ولی با این کار جالب و متفکرانه ی او نشان میدهد که از مهندسان مکانیک هم بهتر است.

Image

به گزارش ایران ناز مرد مکانيکی که 15 سال به این شغل مشغول بوده بتازگی خودرويي اختراع کرد که با کمتر از 2 ليتر آب کار مي‌کند ! این مرد که محمد مرکاني 44 ساله است خودرويي ساخت که با تغيير موتور 800 cc موفق به اين کار شده است.او براي اين کار 5 سال وقت صرف کرد و معتقد است اين کار موفقيت علمي بزرگي محسوب مي‌شود.سوخت اين خودرويي که يا محيط زيست سازگار است با آب و کربيد ساخته شده‌است.

ارزان بودن سوخت مورد نیاز این خودرو توجه بسیاری را برانگیخته است ! شایان ذکر است به گزارش ایران ناز يک ليتر ترکيب سوخت اين محصول قيمتی حدود 2 پني دارد و اين موضوع باعث شده نسبت به سوخت سنتي مقرون به صرفه‌تر باشد. آقای مرکانی اهل پرادش مي‌گويد: ماشين با گاز استيلن کار مي‌کند که از واکنش شيميايي کلسيم کربيد و آب حاصل مي‌شود.

این مرد مخترع اگرچه 15 سال مکانيک بوده ولي هيچ وقت به مدرسه نرفت و سواد خواندن و نوشتن ندارد به همين دليل اين اختراع از اهميت زيادي برخوردار است و او را به يک فرد بسيار مشهور تبديل کرده است.

Image

شایان ذکر است محمد اختراعش را به ثبت رسانده و باعث شده کشورهای زیادی به او پیشنهاد تولید انبوه بدهند. ثبت این اختراع به صرفه سبب شده اين موضوع مورد استقبال کشورهاي مختلف قرار گیرد. او از طرف شرکت‌هاي ماشين‌سازي چيني دعوت به کار شده‌است تا طرح خودرو آبي اش را با چيني‌ها در مقياس انبوه عملي کند.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

تنفس هوای پاک با استفاده از یک دستگاه كوچك به نام Treepex

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه اکتبر 21, 2017 6:17 pm

تنفس هوای پاک با استفاده از یک دستگاه كوچك به نام
Treepex


Image

Treepex یک گجت لوله‌ای كوچك است که با استفاده از سلول های زنده درختان که روی کارتریج قابل تعویض آن فشره‌سازی شده اند، دی اکسید کربن هوا را گرفته و آن را به اکسیژن خالص تبدیل می کند و همانند درخت زنده، موجب تصفیه هوا می شود.

کارایی این دستگاه اگر واقعا همین‌گونه که گفته می شود باشد، بسیار عالی به‌نظر می رسد. به‌خصوص برای افرادی که دچار تنگی نفس و مشکلات تنفسی هستند، استنشاق هوای پاک و سرشار از مواد معدنی مفید برای بدن، یک نعمت بزرگ محسوب خواهد شد.

Image

دستگاه موردبحث را مدیران یک استارت‌آپ گرجی ساخته اند که دفتر آن ها در تفلیس واقع شده است. هدف از کمپانی Treepex یافتن راهکار مناسب برای غلبه بر مشکل آلودگی هواست که در حال حاضر، تقریبا تمامی کشورهای جهان درگیر آن هستند.

با استفاده یک فناوری جدید موسوم به CRISPR، شرکت یاد شده قادر است تا DNA درختان را استخراج نموده و با استفاده از آن ها به بازتولید سلول های زنده درختی اقدام کند که مسئول فتوسنتز هستند. تیریپکس، سپس این سلول ها را درون کارتریج فشرده‌سازی می کند تا هدف موردنظر آن ها را به انجام برساند.

هدف از این روش این است که سلول های موجود بر روی کارتریج، هوای آلوده را جذب و هوای پاکیزه و خالص را منتشر کند.

تمامی کاری که فرد باید انجام دهد این است که کارتریج را درون تیوب Treepex قرار دهد، دستگاه را در دهان بگذارد و در آخر، نفس بکشد.

کمپانی تیریپکس در این رابطه در بلاگ رسمی خود نوشته: «هنگامی که به یک برگ در زیر میکروسکوپ نگاه می کنید، می توانید سلول های مسئول فتوسنتز را روی آن مشاهده کنید. این فقط بخش بسیار کوچکی از زندگی کلی یک برگ محسوب می شود. حالا تصور کنید که هزاران برگ را با همین سلول ها، فشرده کرده و روی یک کارتریج کوچک، بگنجانیم. به این ترتیب می توانیم یک هوای تازه و عالی تنفس کنیم.»

آن ها همچنین نوشته اند: «طریقه استفاده از این دستگاه بسیار آسان است. تریپیکس، یک گجت قابل‌حمل و کوچک است که به‌راحتی در کیف جا می شود. حالا تصور کنید که هنگام دوچرخه سواری در سطح شهر، به جای اینکه هوای آلوده و سرشار از سرب و دود اگزوز خودروهای سواری را تنفس کنید، می توانید اکسیژن خالص به درون ریه های خود وارد کنید.

Image

مخترعان Treepex دو فعال و کارشناس محیط زیست به نام های «باچو خاچیتز» و «لیش کوانتالیانی» هستند که پیش از ساخت این دستگاه، چندین سال در پروژه های گوناگون زیست‌محیطی فعالیت داشته اند.

آن ها چندین سال پیش پروژه جالبی در راستای پاکسازی هوا راه اندازی کردند. به این صورت که از کاربران خواستند تا درختی بکارند و با استفاده از اپلیکیشنی که طراحی کرده و توسعه داده اند، روند رشد درخت خودشان را رصد کنند.

در آخر هم اشاره کنیم که یک لامپ ال‌ای‌دی کوچک بر روی این دستگاه، زمان تعویض کارتریج را به اطلاع کاربر می رساند. همچنین به صورت بی‌سیم و با سرعت بالا، یعنی حداکثر ۳۰ دقیقه شارژ می شود. این دستگاه با هر بار شارژ تا ۲۴ ساعت استفاده را پاسخ‌گو خواهد بود.

در زیر نیز می توانید ویدئوی عملکرد Treepex را مشاهده کنید.
https://www.aparat.com/v/7Mmfl
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

دمپایی هوشمند، جدیدترین اختراع صنعت ژاپن!

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 31, 2018 8:23 pm

دمپایی هوشمند، جدیدترین اختراع صنعت ژاپن!


شرکت نیسان دمپایی هایی طراحی کرده است که می توانند به صورت خودکار به گوشه اتاق بروند و با قرارگیری در وسط اتاق مزاحم افراد نباشند. نیسان تکنولوژی خودران خود موسوم به «ProPilot» را برای کار روی دمپایی راحتی و سایر وسایل مسافرخانه های سنتی ژاپنی به نام «ریوکان» به کار گرفته است.

Image
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

قبليبعدي

بازگشت به پاكيزه شناسى


Aelaa.Net