سرعت و حفاظت

پرواز يكسره هواپيماي خورشيدي براى ارائه اينترنت مجاني

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه آگوست 27, 2016 10:05 pm

پرواز يكسره هواپيماي خورشيدي براى ارائه اينترنت مجاني به نواحي فاقد اينترنت يا كنداينترنت


یک سال پیش، فیسبوک از نقشه جدید خود جهت فراهم آوردن اینترنت برای چهار میلیارد کاربری که در نقاط مختلف دنیا هنوز به اینترنت دسترسی ندارند، آن هم با استفاده از یک پهپاد بدون سرنشین، خبر داد؛ اما شب گذشته این شرکت خبر داد، پهپاد «آکویلا» که پهپادی مجهز به تکنولوژی استفاده از انرژی خورشیدی است، نخستین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت به پایان رسانده است.

به گزارش «تابناک»، بر پایه جزئیاتی که منتشر شده است، این پرواز آزمایشی در ارتفاع پایین صورت گرفته و پهپاد آکویلا نود دقیقه در هوا مانده است؛ یعنی سه برابر بیشتر از آنچه فیسبوک در نظر داشته و برنامه ریزی کرده بود. این شرکت اظهار کرده که طی این پرواز آزمایشی عملکرد آیرودینامیک، باتری ها و سیستم کنترل این پهپاد کامل تأیید شده است. قرار است در پرواز آزمایشی بعدی، میزان دامنه تحمل آکویلا در خصوص سرعت و ارتفاع به دقت بررسی شود.

Image

«جای پاتریک»، مدیر ارشد مهندسی و زیرساخت در فیسبوک در این رابطه گفته است: اما انگیزه های زیادی به واسطه موفقیت پرواز آزمایشی اول خود به دست آورد ایم، ولی هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن مانده است. در واقع برای رسیدن به هدف اصلی ما که عبارت است از انتشار اینترنت از طریق این پهپادها برای مدت سه ماه به شکل مداوم درهر پرواز، نیاز به آن داریم که رکورد پرواز با استفاده از انرژی خورشیدی را بشکنیم؛رکوردی که در حال حاضر برابر با دو هفته است. این امر نیازمند پیشرفت های زیادی در مهندسی و علم است و همچنین نیاز به همکاری نزدیکی با اپراتورها و دولت هایی داریم که قرار است، این پهپاد ها در منطقه های آنها به پرواز درآیند.

پهپاد آکویلا تنها یک فروند از پهپادهایی است که قرار است اینترنت را به شکل وایرلس و در شعاع 60 مایلی برای مشترکان و در مدت 90 روز در هر پرواز عرضه کند.

همچنین قرار است، این پهپادها در ارتفاع 60 تا 90 هزارپایی – بالاتر از ارتفاع پروازی هواپیماهای تجاری – پرواز کنند. فیسبوک از یک تکنولوژی لیزری برای برقراری ارتباط میان این پهپادها و گیرنده هایی که قرار است اینتنرت از طریق آنها به دست مشتریان برسد، استفاده می کند. چندی پیش این تکنولوژی لیزری توسط فیسبوک در حالت آزمایشگاهی با موفقیت آزمایش شده است.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

مدیرعامل‌ فیس‌‌بوک هم دوربین‌ و ميكروفون لپ‌تاپش را می‌پوشان

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه سپتامبر 10, 2016 3:06 pm

مدیرعامل‌ فیس‌‌بوک هم دوربین‌ و ميكروفون لپ‌تاپش را می‌پوشاند


مارک زاکربرگ تصویر جدیدی را در حساب کاربری فیسبوک خود به اشتراک گذاشته است. در این عکس زاکربرگ قابی را در دست دارد که توسط تیم روابط عمومی برای او آماده شده است. این قاب رقم 500 میلیون لایک را برای پست مارک در اینستاگرام نشان داده و نوشته زیر آن نیز پیام تشکر زاکربرگ از کاربران این شبکه اجتماعی برای دستیابی به این موفقیت است.

اما این عکس حاوی نکته خاص دیگری نیز هست. اگر با دقت بیشتری به پس زمینه تصویر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که زاکربرگ وب کم لپ تاپ خود را با چسب پوشانده است. جک میکروفون این لپ تاپ نیز پوشانده شده است. به نظر می‌رسد با وجود اینکه مارک تمامی کاربران را به اشتراک گذاری تمامی مسائل و موضوعات روزانه دعوت می‌کند، خودش علاقه چندانی به انجام این کار ندارد.

برخی از کاربران به منظور حفظ ایمنی در صورت هک شدن، دوربین جلوی لپ تاپ خود را می‌پوشانند و این اقدام توسط برخی از کارشناسان امنیتی مورد تایید است. در حال حاضر حتی برخی از دبیرستان‌ها نیز به تحت نظر گرفتن دانش آموزان و جاسوسی درباره آنها متهم شده‌اند و در نتیجه این اقدامات امنیتی چندان هم غیر منطقی نیست.

Image

زاکربرگ در حالی از حق دسترسی آزادانه به اطلاعات دفاع می‌کند که خود تمایلی به دسترسی دیگران به کوچکترین اطلاعاتی در مورد زندگی شخصیش ندارد و به خصوص تلاش می‌کند عکس های دختر نوزادش را از دسترس دیگران دور نگه دارد.

در عکس تازه ای که از زاکربرگ 32 ساله در حساب شخصی وی در فیس بوک منتشر شده، وی در حال جشن گرفتن رکورد شکنی اینستگرام و رسیدن تعداد اعضای آن به 500 میلیون نفر است. اما نکته جالب در این عکس پوشیده بودن دوربین و میکروفون لپ تاپ با یک برچسب است.

معمولا افرادی دست به چنین اقداماتی می زنند که در مورد حفظ امنیت و حریم شخصی خود مطمئن نبوده و از جاسوسی از خودشان بیم دارند. سه سال قبل ادوارد اسنودن پیمانکار وقت آژانس امنیت ملی امریکا برنامه های جاسوسی سایبری گسترده کاخ سفید از میلیاردها کاربر اینترنت را افشا کرد و از قابلیت هک کردن دوربین و میکروفون لپ تاپ ها توسط جاسوسان دولت ایالات متحده خبر داد.

علاوه بر این باید توجه داشت که هکرها می توانند با طراحی تروجان های نفوذی کنترل لپ تاپ های کاربران را در دست بگیرند و داده های انها را سرقت کنند. یکی از روش های متداول در این حملات هک کردن دوربین و میکروفون گوشی برای مشاهده محیط اطراف کاربر است.

باید توجه داشت که زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک یک هدف مهم برای بسیاری از هکرها و دولتهاست و ثروت چند میلیاردی وی نیز باعث می شود بسیاری به جاسوسی از او علاقمند باشند. هکرها چندی قبل حساب های زاکربرگ در چند شبکه اجتماعی از جمله توییتر را هم هک کردند و احتمالا همین مساله به حساسیت‌های وی دامن زده است.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

لطفا همین الان لنز Webcam لبتاپتان را بپوشانید!

پستتوسط pejuhesh232 » پنج شنبه اکتبر 27, 2016 11:58 pm

لطفا همین الان لنز Webcam لبتاپتان را بپوشانید!

Image
با توجه به رشد لحظه ای و بسیار قدرتمند سیستم های کامپیوتری هکر ها بدون اجازه شما تنها با اجرای یک فایل روی کامپیوتر یا لبتاپ شما به آسانی می توانند کنترل وبکم دستگاه شما را به دست گرفته و از هر کجای این کرده خاکی شما را ببینید!

اخبار امنیتی و تیتر های که شما را تحت تاثیر قرار می دهند این روز ها اصلا کم نیستند!

اگر آقای James Comey را نمی شناسید باید بگوییم ایشان یکی از مدیران FBI است و در ادامه باید بگوییم حتما دلیل موجهی برای پوشاندن لنز دوربین یا همان وبکم لبتاپ وجود داشته که ایشان هم به این امر مبادرت کرده و لنز وبکم لبتاپش را با یک نوار کاغذی پوشانیده است.

وقتی از آقای James Comey بابت پوشاندن وبکم لبتاپ پرسیده شده ایشان گفته اند:

بعضی از کارها از روی عقل است، این مورد هم همینطور!

لبتاپ ها همه جا هستند، دفاتر کار، اداره های دولتی، سازمان ها، شرکت های خصوصی، فروشگاه ها، منازل، اتاق خواب ها و … دوربین آن ها دقیقا مقابل شخصی است که درست جلو انها نشسته و شک نکنید که بسیاری هستند که توانایی رصد کردن و کنترل دوربین های سیستم عامل هایی را دارند که روی لبتاپ شده نصب شده و شما هیچگاه نخواهید فهمید!

Image
آیا واقعا هک ردن وبکم لبتاپ امکان پذیر است؟

بله، متاسفانه باید بگوییم بله، با توجه به رشد لحظه ای و بسیار قدرتمند سیستم های کامپیوتری هکر ها بدون اجازه شما تنها با اجرای یک فایل روی کامپیوتر یا لبتاپ شما به آسانی می توانند کنترل وبکم دستگاه شما را به دست گرفته و از هر کجای این کرده خاکی شما را ببینید!

متاسفانه این اتفاق در دنیای کنونی بسیار مرسوم است و روزانه و حتی در لحظه بسیاری از تصاویر و ویدئو ها از کاربران در سطح اینترنت بدون اجازه انها به اشتراک گذاشته می شود!

همین ماه پیش بود که یک هکر کانادایی ویدئویی از یک زوج امریکایی و تمام عکس العمل ها و حواشی اش را در حین مشاهده Netflix بودند را بر روی اینترنت قرار داد!

این اتفاق ها کم نیست، موارد مشابه از باج گیری های هکر ها از خانم ها بابت تصاویر برهنه در اینترنت بیداد می کند، از این رو بدون برو برگرد همین الان برخیزید و برای اینکه از الان به بعد با خیالی آسوده از لپتاپ خودتان استفاده کنید روکشی روی دوربین مقابل چشمتان قرا دهید!
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

هشدار؛ از «گوگل الو» به هیچ وجه استفاده نکنید

پستتوسط pejuhesh232 » سه شنبه نوامبر 08, 2016 3:03 pm

هشدار؛ از «گوگل الو» به هیچ وجه استفاده نکنید


ادوارد اسنودن افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی است که اکنون از آمریکا گریخته است او هشداری جدی در مورد گوگل الو داده است.

Image

به گزارش کلیک، ادوارد اسنودن فراری مشهور آمریکایی که افشاگری‌هایش از عملیات عظیم ” جاسوسی و مراقبت در سطح جهانی” و پریزم پرده برداشت با اشاره به خطرات امنیتی استفاده از اپلیکیشن جدید ارتباطی گوگل، به کاربران اینترنت در سراسر جهان هشدار داد از اپلیکیشن گوگل الو استفاده نکنند.

اسنودن این مطلب را اینگونه فاش کرده است که تمامی پیام های ردو بدل شده در این نرم فزار جدید از سوی گوگل طبقه بندی و جمع آوری می شود و در مواقع لزوم در اختیار نهادهای امنیتی و پلیس قرار داده می شود، و به طور کلی چیزی به نام حریم خصوصی در این نرم افزار به کار نخواهد رفت او به کاربران اینترنت توصیه کرد از این اپلیکیشن استفاده نکنند.

ادوارد اسنودن در پیامی از طریق توییتر خود اعلام کرده است برای تضمین امنیت کاربران اینترنت، “گوگل الو” باید از سیستم کامپیوترها حذف شده و هیچ گاه از سوی کاربران استفاده نشود.

گوگل این اپلیکیشن جدید را با هدف ایجاد یک نرم افزار برای “چت” کاربران اینترنت، به بازار ارایه کرده است. شرکت گوگل در توضیح این اپلیکیشن گفته است اطلاعات و مکالمات کاربران در سامانه این سیستم جدید ثبت و ضبط می شود اما به این موضوع اشاره کرد که از این اطلاعات تنها برای ارتقای این اپلیکیشن و به روز کردن آن استفاده می شود.

گرچه سخنگوی گوگل از دیگر امکان های در اختیار کاربران ” گوگل الو” زمان شمار خودکار و تنظیماتی است که به آنها اجازه می دهد سوابق مکالمات خود را پس از طی مدتی دلخواه حذف کنند. این اولین بار نیست که اسنودن در مورد اپلیکیشن های گوگل هشدار می دهد او پیشتر نیز نسبت به استفاده از نرم افزارهایی چون “گوگل مپ” و ” گوگل میل” به کاربران اینترنت هشدار داده بود.

همانطور که مطلع هستید اسنودن جنجالی دو سال پیش و همزمان با افشای دهها هزار سند محرمانه از شنودهای گسترده و غیر قانونی این سازمان از هنگ کنگ به روسیه گریخته و از دولت روسیه پناهندگی گرفته است. همچنان که دولت آمریکا با پافشاری خواستار استرداد او از سوی روسیه می شود اما مسکو از این کار سرباز می زند.
در توضیح این نرم افزار جدید باید بگوییم که ” گوگل الو ” دارای ربوت های پیام خوانی است که همه پیام های ردوبدل شده کاربران را ثبت و آن را طبقه بندی و بایگانی می کند.نکته ی مهم در مورد این نرم افزار این است که این پیام ها در صورت درخواست نهادهای امنیتی و پلیس آمریکا از سوی گوگل در اختیار این نهادها قرار می گیرد ؛ مساله ای که در مورد دیگر نرم افزارهای پیام رسان از جمله ” آی مسج ” و یا ” واتس آپ ” صورت نمی گیرد.

سخنگوی شرکت گوگل در واکنش به ابزار نگرانی ها از حفظ حریم خصوصی و امنیت تبادل اطلاعات در نرم افزار جدید ” گوگل الو ” گفته است: ما در اپلیکیشن جدید شفافیت و امکان کنترل کاربران بر اطلاعات شان را داده ایم. رویکرد ما ساده است سابقه چت کاربران در این سامانه پیام رسان برای کاربر ذخیره می شود تا زمانی که بخواهد آن را حذف کند. شما در الو می توانید بخش هایی یا تمام سابقه مکالمات خود را حذف کنید.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

۸۰% از گوشی های اندروید در معرض خطر نفوذ هکرها هستند!

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه نوامبر 12, 2016 10:59 pm

توجه توجه؛
۸۰% از گوشی های اندروید در معرض خطر نفوذ هکرها هستند!


این باگ به مهاجم اجازه می دهد که به داده های انتقال داده شده توسط کاربر، اپلیکیشن ها و سرور های برنامه ها دسترسی داشته باشد.

درصد بسیار بالایی از گجت های همراه که نام هوشمند را هم یدک می کشند به سیستم عامل اندروید مجهز هستند، سیستم عاملی با پشتیبانی گوگل و بر پایه لینوکس.

سال ۲۰۱۲ بود که برای اولین بار باگ مذکور در کرنل سیستم عامل لینوکس مشاهده شد، این باگ به مهاجم اجازه می دهد که به داده های انتقال داده شده توسط کاربر، اپلیکیشن ها و سرور های برنامه ها دسترسی داشته باشد.

این باگ به بد افزار های جاسوس کمک می کند تا تک تک اطلاعات و داده های شخصی کاربر را بررسی کرده و مشاهد و کنترل کنند! نقص امنیتی که توسط یک گروه امنیتی بررسی و ازائه شده همچنان در اندروید KitKat 4.4 قابل دسترس است، این سیسیتم عامل اکنون بر روی بیش از ۸۰ درصد دستگاه های اندرویدی نصب شده و در حال اجراست و طبق آمار بر بر روی بیش از ۱٫۴ میلیارد دستگاه موبایل و یا تبلت این مشکل و خطر نفوذ وجود دارد!

بررسی این حفره و باگ امنیتی حوای دو مطلب است، یکی خوب و دیگری بد!
بد اینکه این باگ به هکر ها و افراد مهاجم حتی امکان استراق سمع و شنود را حتی در مواردی که شما به شبکه متصل نیستید خواهد داد و خوب اینکه باید بدانید انجام این مهم و این نوع تهاجم کار هر کسی نیست! نه اجرای گسترده آن ممکن است و نه کار آسانی برای انجام است. اما در صورتی که مهاجمی قصد نفوذ به اطلاعات شخصی و گوشی تلفن همراه شما را داشته باشد با مقداری وقت گذاشتن و اعمال نفوذ ابتدایی از طریق شبکه خواهد توانست به دستگاه شما نفوذ کند!

نکته ای که احتمالا نگرانی بسیاری را راجع به دستگاه هایشان مرتفع خواهد کرد اینکه گوگل در پاسخ به مهندسان امنیتی شرکت Ars Technica کد آسیب پذیری را CVE-2016-5696 اعلام کرده و گفته تیم امنیتی و فنی هر چه سریعتر این مشکل را مرتفع خواهند کرد!

البته کمی از ذهن دور است که گوگل بتواند بر روی این ۱٫۴ میلیارد دستگاه قابل نفوذ افزونه ای نصب کند و این مشکل را حل نماید، نت نوشت به طور اکید توصیه می کند که اگر گوشی یا تبلت شما از سیستم عامل اندروید KitKat 4.4 استفاده می کند، آن را سریعا بروز کرده و یا در صورت عدم بروز رسانی ان را تعویض نمایید!
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

پنهان کردن آدرس IP کاربران توسط مایکروسافت در اسکایپ

پستتوسط pejuhesh232 » يکشنبه دسامبر 18, 2016 7:58 pm

پنهان کردن آدرس IP کاربران توسط مایکروسافت در اسکایپ


Image

شرکت مایکروسافت در اقدامی تحسین بر انگیز به کمک کاربران اسکایپ و افرادی که به بازی های آنلاین علاقه دارند شتافت تا آن ها را از حملات DDOS مهاجمین در امان سازد.

به گزارش کلیک، آخرین به روزرسانی نرم افزار آدرس آی پی کاربران را بطور پیش فرض پنهان می کند. این تغییر احتمالا مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به بازی در محیط اینترنت قرار خواهد گرفت که در گذشته از طریق حمله به اطلاعاتشان در حساب کاربری اسکایپ، هدف حملات DDoS قرار گرفته بودند.
به تازگی اسکایپ امکان جدیدی را به کاربران خود ارائه کرده که کاربران می توانستند از طریق یک نرم افزار، آدرس آی پی خود را از سایر افراد در فضای ارتباطی مخفی کنند، اما حالا با آخرین به روزرسانی این امکان به صورت پیش فرض تعبیه شده است.
طی بیانیه منتشر شده گروه اسکایپ، هدف از این تغییر انتقال هر چه امن تر و ایمن تر تجربیات به مشتریان اعلام شده است. این گروه بیان کرد که این اقدام به حفاظت از حساب کاربری افراد در اسکایپ و جلوگیری از پیدا کردن آدرس آی پی آنها کمک می کند.

تجزیه کنندگان و DDoSهای اسکایپ
با نگاهی نه چندان سخت و طولانی به تالارهای گفتگوی کاربران اسکایپ متوجه می شوید که بیشترین شکایات از بابت حملات DDoS بوده است. مخصوصا از جانب کسانی که در طی جلسات بازی آنلاین از خدمات وویپ ( تلفن اینترنتی) استفاده می کنند. تا به امروز اغلب کاربران عقیده داشتند که بهترین راه حل ایجاد یک حساب کاربری جدید و یا استفاده از سخت افزار یا نرم افزار جدید برای داشتن یک آدرس آی پی جدید است.
این مشکل از یک نقص امنیتی در اسکایپ ناشی می شد که مدتها قبل شناسایی شده بود؛ نقصی که به هر شخصی که چگونگی دور زدن نرم افزار را می دانست، این امکان را می داد که آدرس آی پی کاربران دیگر را افشا کند؛ او در اصل می توانست موقعیت مکانی آن فرد در دنیای واقعی را بیاید. این نقص تا جایی رشد کرد که به سرویس “Skype Resolver” (تجزیه کننده اسکایپ) معروف شد و به کاربران اجازه می داد که به سادگی و تنها با وارد کردن حساب کاربری دیگران از آدرس اینترنتی آنها اطلاع پیدا کنند.

Image

کارشناسان معتقدند، معمولا مهاجمان اسکایپ پشت سر هم توسط سرویس های “booter” و “stresser” ارائه می شوند. مهاجمان اسکایپ صرف نظر از هرگونه تنظیمات شخصی کار می کنند و کاربران ممکن است از طریق پنل پیکربندی برنامه اسکایپ هدف حمله قرار گیرند.
ظهور پدیده ای به نام سرویس تجزیه اسکایپ، منجر به ایجاد سرویس های “VoIP” به عنوان راه حل مشکل شد. از جمله این سرویس ها و خدمات می توان به “Curse Voice” اشاره کرد.

ویژگی های جدید برای بهره وری
” کربس” در سال 2013 متذکر شد مادامی که مشکل امکان دسترسی به آدرس آی پی برای کاربران اسکایپ، مخصوصا علاقمندان به بازی در اینترنت وجود داشته باشد، این نقص نرم افزاری پتانسیلی برای کمین و هک کاربران تجاری ایجاد می کند. او در تایید این نقص اسکایپ طی بیانیه ای اظهار داشت: این یک مسئله گسترده صنعتی رو به پیشرفت است که همه شرکت ها نظیر به نظیر با آن روبرو هستند.

از سال 2011 که اسکایپ به تسخیر مایکروسافت درآمد به تدریج دوباره سازی شد. این امر در آخرین به روزرسانی این نرم افزار مشهود است.
اسکایپ در هفته های اخیر همچنین از تعدادی ابزار جدید برای کاربران رونمایی کرده است، از جمله این ابزار می توان به امکان فرستادن پیام گروهی، به اشتراک گذاری فایل و تماس گروهی ویدیویی اشاره کرد که به زودی برای کاربران موبایل نیز عرضه می گردد. در جهت بهره وری بیشتر این شرکت همچنین چندین ویژگی جدید را برای کاربران آندروید فراهم کرده است. این ویژگی ها شامل امکان تماس زمان بندی شده در “Outlook” از اسکایپ و باز کردن مدارک دریافتی تنها با یک بار لمس می باشد.

منبع:insider
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

چگونه یک رمز عبور قوی داشته باشیم

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه جولاي 15, 2017 11:47 pm

چگونه یک رمز عبور قوی داشته باشیم


در عصر حاضر رمز عبور یکی از مهم ترین مقوله‌هایی است که هر فردی با آن سر و کار دارد. از ماموران ویژه‌ی امنیتی گرفته تا کاربران ساده‌ی وب، همگی به یک رمز عبور جهت حراست از اموال شخصی خود نیاز دارند. با گسترس فعالیت ها در فضای مجازی، افراد سودجویی هم به این شبکه ها پا گذاشتند و پیوسته به دنبال یافتن اطلاعات شخصی کاربران هستند. در این بین تنها مرزی که وجود دارد رمز عبور هاست. بنابر این برای انتخاب آنها باید نهایت ظرافت را به خرج داد و از تمامی ترفند ها به جهت ایمن ساختن آن بهره برد.

اگر از کاربران قدیمی فضای وب باشید، در گذشته وب سایت ها چندان راجب انتخاب رمز عبور وسواس به خرج نمی‌دادند و حتی عدد معروف ۱۲۳۴۵۶ نیز به عنوان پسورد مورد استفاده قرار می‌گرفت، با این که در حال حاضر نیز این تکرار ارقام مرسوم هستند اما به مراتب کمتر شده است. حال قصد داریم چندین اشتباه رایج که شما را در معرض هک شدن قرار می‌دهد عنوان کنیم.

۱- عدم استفاده از رمز های قابل حدس و ساده

بی شک عده‌‎‌ی زیادی از کاربران با این تصور که هیچگاه کسی تصمیم به هک کردن آنها نخواهند گرفت، رمز عبور هایی را بر می‌گزینند که در سال ۲۰۱۶ کاملا بچه گانه به نظر می‌رسند. کاربران ایران هم عدمتا به این نوع از رمز ها توجه ویژه‌ای دارند. از جمله این گروه از رمز عبور های می‌توان به ۱۲۳۴ و abcd اشاره کرد اعتقاد داریم باید از مورد استفاده قرار دادن چنین رمز هایی اکیدا اجتناب کنید.

۲ – تغییر رمز عبور پیش فرض

کاربران وب می‌دانند که برخی از شبکه ها و یا حتی برنامه ها برای کاربران خود پسورد پیش فرضی را در نظر می‌گیرند که پیشنهاد می‌کنیم پس از مواجه با چنین موردی بلافاصله آن را تغییر دهید. یک نمونه‌ی بارز از این نوع رمز ها همان رمز admin برای اکثر مودم هاست که می‌تواند بعضا بسیار خطر ساز باشد.

۳ – رمز عبور طولانی

واضح است که هر چه رمز عبور طولانی تر باشد یافتن آن برای هکر سخت تر خواهند بود. اما باید این نکته را متذکر شویم که تنها طولانی بودن رمز گواه بر امنیت بالای آن نیست چرا که این امر با استفاده از ارقام و علائم مختلف صورت خواهد پذیرفت.

۴ – از اطلاعات شخصی‌تان استفاده نکنید

این مورد نیز یکی از اصلی ترین نقش ها را در نفوذ ناپذیر شدن رمز ایفا می‌کند. در صورتی که اگر اطلاعات شخصی خود از قبیل شماره شناسنامه، تاریخ تولد و… را به حساب خود اضافه کنید، قدمی مهم برای هکر برداشته اید تا بتواند اطلاعات شمارا به سرقت ببرد.


چگونه پسورد قوی بسازیم
۱- اشعار دوران کودکی و ساخت پسورد حرفه‌ای

یکی از برترین روش‌های ساخت یک پسورد قوی که می‌تواند هر سیاست امنیتی را رد کند –حتی آنها که تقاضای ۱۵ کاراکتر می‌کنند- استفاده از یک شعر کودکانه ساده است.

۲- یک خط از یک فیلم و یا آهنگ موردعلاقه

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که شبیه تکنیک قبلی است استفاده از یک تکه از بیت آهنگ و یا جمله‌ای از یک فیلم موردعلاقه است این روش از روش بالایی کمی بهتر است چون بیشتر شعرهای مشهور دوران کودکستان بین همه مشترک است اما جمله‌ای از یک فیلم می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد

در این روش هم همانند روش قبلی می‌توانید از اعداد و کاراکترهای ویژه در کنار کلمه عبور استفاده کنید

غالباً افراد علاقه دارند بجای حرف s از عدد ۵ و یا بجای حرف z از عدد ۲ به علت شباهت در نوشتار استفاده کنند که روش خوبی برای به خاطر سپردن آن است.

این پسوردها به‌اندازه کلیدهای رمزنگاری پیشرفته قدرتمند و غیرقابل هک هستند و علاوه بر آن تنها کسی که می‌تواند به‌سادگی آن را به خاطر بیاورد شما هستید.

۳- استفاده از عبارات مربوط با شغلتان

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند به شما در به خاطر آوردن پسورد کمک کند استفاده از کلمات، اصطلاحات و جملات مربوط به شغلتان است برای مثال یک پرستار ممکن است روزانه به‌وفور با چنین جمله‌ای برخورد کند و آن را بر روی دفترچه هر بیمار بنویسید

“ضربان قلب طبیعی، پاسخ به دارو نرمال، نشانه‌های سکته رفع شده است”

که اگر به روش گفته شد و بجای s از ۵ استفاده کنیم پسورد زیر را به‌دست می‌آوریم

Zgtpbdn5r5a@

که حدس زدن و کشف آن بسیار مشکل‌تر از روش‌های قبلی است.

۴- استفاده از تاریخ‌های شخصی برای پسورد

روش دیگری برای استفاده از جمله‌ها به‌عنوان پسورد استفاده از جمله‌های دارای عدد است، البته اعداد تصادفی را نمی‌توان به‌راحتی به خاطر سپرد و به‌راحتی به یاد آورد، اما شاید استفاده از تاریخ‌های شخصی و خانوادگی بتواند اعدادی باقابلیت یادآوری به ما بدهد

شاید اولین تاریخی که به ذهن شما می‌رسد استفاده از تاریخ تولد است، اما به همین صورت اولین چیزی که هکرها به سراغ آن می‌روند نیز همان است. شما به یک تاریخ دیگری نیاز دارید مثلاً تاریخ یک رویداد خاص که فقط برای شما مهم است و یا یک رویدادی که در آن خاطره‌ی خوبی دارید! مثلاً تاریخی که پدرتان اولین دوچرخه شمارا برایتان خریده است می‌تواند شروع خوبی باشد.

۱- سه تاریخ که مطمئن هستید می‌توانید به یاد بیاورید را انتخاب کنید.

۱/۱/۹۵ ۳۰/۵/۷۰ ۶/۱/۶۸

۲- همه آنها را پشت سر هم بنویسید و همه /(ممیز) ها را با یک کاراکتر مانند a جایگزین کنید

۶a1a68 5a30a70 1a1a95

۳- برای فاصله بین تاریخ‌ها از یک کاراکتر خاص استفاده کنید من از کاراکتر “_” استفاده می‌کنم

۶a1a68_5a30a70_1a1a95

۴- و درنهایت یک کاراکتر خاص و یا یک حرف بزرگ به ابتدا و یا انتهای آن اضافه می‌کنیم

۶a1a68_5a30a70_1a1a95T@

این پسورد ۲۳ حرف دارد و باید در سیستم‌هایی استفاده شود که توانایی ذخیره پسوردهای طولانی را دارند و در این صورت شما یکی از قوی‌ترین پسوردهای ممکن را ساخته‌اید بدون آنکه در مورد به یاد آوردن آن نگران باشید

۱- سه تاریخ که مطمئن هستید می‌توانید به یاد بیاورید را انتخاب کنید.

۱/۱/۹۵ ۳۰/۵/۷۰ ۶/۱/۶۸

۲- همه آنها را پشت سر هم بنویسید و همه /(ممیز) ها را با یک کاراکتر مانند a جایگزین کنید

۶a1a68 5a30a70 1a1a95

۳- برای فاصله بین تاریخ‌ها از یک کاراکتر خاص استفاده کنید من از کاراکتر “_” استفاده می‌کنم

۶a1a68_5a30a70_1a1a95

۴- و درنهایت یک کاراکتر خاص و یا یک حرف بزرگ به ابتدا و یا انتهای آن اضافه می‌کنیم

۶a1a68_5a30a70_1a1a95T@

این پسورد ۲۳ حرف دارد و باید در سیستم‌هایی استفاده شود که توانایی ذخیره پسوردهای طولانی را دارند و در این صورت شما یکی از قوی‌ترین پسوردهای ممکن را ساخته‌اید بدون آنکه در مورد به یاد آوردن آن نگران باشید.

۵- استفاده الگو بر روی کیبورد برای پسورد

این روش یک روش جالب شبیه الگو یا pattern تلفن‌های هوشمند مانند اندروید است. در این حالت شما کلمه عبور خود را با استفاده از یک الگوی خاص که می‌توانید آن را به خاطر بسپارید انتخاب می‌کنید البته الگو باید شامل اعداد و کاراکترهای خاص نیز بشود، برای مثال می‌توانید الگویی مانند آنچه در شکل زیر آمده است استفاده کنید.


Image

اگر شما از عدد سه شروع کنید هر بار که پسورد را وارد می‌کنید به‌سادگی بقیه کاراکترها را به یاد می‌آورید و حتی می‌توانید تصویری از الگوی خود و یا یک نوشته کهان را به یاد شما بیاورد بر روی قسمتی از بدنه کیس یا کیبورد رسم کنید پسورد موردنظر برای تصویر بالا به شکل زیر است

۳waxcvgy7890-=

در این روش برای بالا بردن پیچیدگی پسورد کافی است طول الگوی خود را بیشتر کنید هکرها تمام تلاش خود را برای ساخت پسوردهای مبنی بر این روش با امتحان تمام حالات ممکن از زدن کلیدهای پشت سر هم امتحان می‌کنند بنابراین هرچه الگوی شما پیچیده‌تر و غیرخطی‌تر باشد حدس زدن آن برای هکرها و ربات‌ها مشکل‌تر می‌شود
۶- استفاده از کلید سخت‌افزاری ابتدایی

تکنیک نهایی که منجر به ساخت یک پسورد بسیار قوی می‌شود استفاده از روشی شبیه به کلیدهای سخت‌افزاری است، در بسیاری از شرکت‌ها کارمندان یک سخت‌افزار خاص بانام token دارند که یک عدد را نمایش می‌دهد و در بازه‌های زمانی مشخصی تغییر می‌کند و این عدد قسمتی از پسورد خواهد بود

در حالتی بسیار شبیه به این شما می‌توانید قسمتی از کلمه عبور خود را بر روی یک کاغذ و یا کارت چاپ کنید و قسمت دیگر آن در مغز شما باقی بماند

برای مثال اگر پسورد شما عبارت زیر باشد

۲BeOrNot2BeThatIsThe?

شما می‌توانید قسمتی از آن مانند

ThatIsThe?

را بر روی کاغذی یادداشت کنید و بقیه پسورد را با یکی از روش‌های بالا به خاطر بسپارید

اگر عبارتی که بر روی کاغذ نوشته‌اید را نیز گم کنید اتفاق خاصی نمی‌افتد و کسی در مورد آن چیزی به ذهنش خطور نخواهد کرد درحالی‌که برای شما یک کلید سخت‌افزاری مهم است
نتیجه گیری

درنهایت شاید برای شما کمی عجیب باشد که برای ساخت پسورد برای ایمیل خود چنین مراحل پیچیده‌ای را طی کنید و شاید بگویید همان بهتر که از شماره تلفن خودم به‌عنوان پسورد استفاده کنم اما هنگامی‌که اطلاعات مهمی از سیستم شما به سرقت رفت و یا اینکه حساب فیسبوک‌تان هک شد به کیفیت و دقت در انتخاب پسورد پی خواهید برد، علاوه بر آن امروزه تقریباً همه کارها با روش الکترونیک قابل انجام است و در دنیای الکترونیک شما همان اندازه به پسورد نیاز دارید که در دنیای واقعی به قفل نیاز دارید با این تفاوت که پسورد شما بدون هیچ هزینه‌ای می‌تواند یک پسورد غیرقابل هک باشد
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

چند ترفند ساده برای افزایش سرعت گوشی های هوشمند

پستتوسط pejuhesh232 » دوشنبه آگوست 07, 2017 5:24 pm

چند ترفند ساده برای افزایش سرعت گوشی های هوشمند


Image

شاید شما نیز از کند شدن گوشی هوشمند خود کلافه شده اید، راه های بسیار زیادی وجود دارد تا شما بتوانید به راحتی گوشی هوشمند خود را به دستگاهی با سرعت بیشتر ازآنچه هست تبدیل کنید.

کلیک-هر کامپیوتر و گوشی هوشمندی ممکن است بعد از چند سال کند شود و به قول خودمان اسلو شود، راه های زیادی است که می توان با استفاده از آن ها گوشی هوشمند iOS و اندروید را سرعت بخشید، در این مقاله به بررسی هشت راه بسیار راحت برای سرعت بخشیدن به دستگاه شما می پردازیم.

۱-سیستم خود را به روز رسانی کنید
Image

اگر دستگاه شما کند شده است اولین موردی که باید بررسی شود به روزرسانی سیستمی است، اگر iOS هستید باید بدانید که آیا آخرین ورژن از به روزرسانی iOS را دریافت کرده اید و اگر اندروید هستید نیز باید این مورد را چک کنید، به روز رسانی نکردن یکی از اصلی ترین مشکلات در کند شدن دستگاه های هوشمند شما است. قبل از به روز رسانی کردن از این موضوع مطمئن شوید که دستگاه شما به اینترنت متصل است و گوشی هوشمند شما ظرفیت کامل برای به روزرسانی شدن را دارد. بی شک همیشه سیستم عامل های قدیمی باعث کند شدن دستگاه شما می شود.

در آیفون با مراجعه به مسیر Settings و General و سپس Software Update می توانید از به روز بودن دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

اگر کاربر اندروید هستید با مراجعه به مسیر Settings و سپس About Phone و در آخر System Updates یا Software Updates از به روز بودن دستگاه اندرویدی خود اطمینان حاصل کنید.

۲-حرکات و انیمیشن ها را کاهش دهید

انیمیشن ها و حرکاتی که در هنگام جا به جایی صفحات و باز کردن برنامه ها ایجاد می شود بسیار زیبا است، اما باید بدانید که هر چه این حرکات و انیمیشن ها بیشتر باشد دستگاه شما کند تر می شود. انیمیشن ها هم در اندروید و هم در iOS به یک اندازه موجب کندی دستگاه می شود و در هر زمینه ای که حضور دارید باید به این نکته توجه کنید.

در آیفون تنظیماتی وجود دارد که شما می توانید به عنوان کاربر این حرکات و انیمیشن ها را کاهش دهید. برای کم کردن حرکات می توانیم به Settings و General مراجعه کنیم و در قسمت Accessibility این حرکات را کاهش دهیم. اگر از iOS 9.3.2 استفاده می کنید، شما نمی توانید در این زمینه دخل و تصرف زیادی داشته باشید.

در دستگاه های اندروید برای کاهش حرکات و انیمیشن ها به Settings رفته و از آن جا گزینه About Phone را انتخاب کنید،Build Number را انتخاب کنید و روی این گزینه چند بار کلیک کنید تا Developer Mode ایجاد شود، به Settings بروید و Developer Options را بزنید و از آن جا Window Animation Scale یا Transition Animation Scale و Animator Duration Scale را انتخاب کنید و هر سه این گزینه ها را OFF کنید، سپس نیاز دارید که دستگاه خود را ریستارت کنید.

۳-از WIDGETS های کمتری استفاده کنید
Image

اگر از اندروید استفاده می کنید سعی کنید از WIDGETS های کمتری استفاده کنید، برای توضیح کوچکی در ارتباط با WIDGETS می توان به ساعت های پیش فرض دستگاه که بر روی صفحه قرار می گیرد و کادرهایی که در آن آخرین تصاویر دوربین شما را نشان می دهد و بر روی صفحه نمایش قرار دارد می توان اشاره کرد. این WIDGETS سرعت دستگاه شما را به شدت کاهش می دهد.

۴-از تصاویر پس زمینه زنده یا LIVE WALLPAPER استفاده نکنید
Image

استفاده از LIVE WALLPAPER ها بسیار وسوسه برانگیز است ولی باید گفت که LIVE WALLPAPER دشمن باتری و حافظه شما است و هم چنین به شدت سرعت دستگاه شما را کاهش می دهد. اگر شما دستگاه اندروید آخرین مدل دارید و از صفحه نمایش AMOLED برخوردار هستید و دوست دارید که پس زمینه زیبایی داشته باشید ولی عمر باتری شما کم نشود و دستگاه شما نیز کند نشود از تصاویر پس زمینه solid color استفاده کنید.

۵-پیغام های خود را بعد از ۳۰ روز پاک کنید
Image
یکی از درگیری های امروزی کاربران پیغام ها و مسیج ها است، اگر به Inbox خود بروید با انبوهی از مسیج های تبلیغاتی و بی مصرف مواجه می شوید، اگر به موقع دستگاه خود را از پیغام ها پاک نکنید حدود ۱ گیگابایت از دستگاه شما توسط پیغام ها اشغال می شود و دستگاه شما کند می شود. این یکی از مسائل بسیار مهمی است که کمتر کسی به آن توجه می کند ولی این پیغام ها دستگاه شما را کند می کند. خبر خوب برای کاربران آیفون؛ در iMassages گزینه ای وجود دارد که دستگاه بعد از ۳۰ روز به صورت اتوماتیک پیغام ها را پاک می کند، اگر می خواهید مسیجی را آرشیو کنید در حافظه ابری آیفون خود ذخیره کنید و گزینه پا ک کردن اتوماتیک ۳۰ روزه را فعال کنید.

برای فعال کردن این گزینه به Settings و سپس Messages رفته و Keep Messages را انتخاب کنید و سپس گزینه پاک شدن بعد از ۳۰ روز را بزنید.

متأسفانه برای دستگاه های اندروید چنین گزینه ای در نظر گرفته نشده است، یکی از خدماتی که برای اندرویدی ها وجود دارد رفتن به Settings و انتخاب گزینه پاک کردن پیغام های بسیار قدیمی است.

۶-فعال کردن WI-FI ASSIST
Image

هنگامی که شما از Wi-Fi استفاده می کنید، WI-FI ASSIST به شما کمک می کند تا این اطلاعات به راحتی و با سرعت بیشتری منتقل شود. در iOS 9 این قابلیت وجود دارد که این ویژگی به شما کمک می کند تا از اینترنت استفاده بهتری کنید و هم چنین عمر باتری شما نیز به صورت بهینه استفاده می شود. برای فعال کردن این گزینه در آیفون به Setting رفته و بعد Cellular را انتخاب کنید سپس Wi-Fi Assist را انتخاب کنید، این گزینه باعث می شود تا دانلود های شما بهتر و سریع‌تر و با سرعت بهینه صورت پذیرد.

۷-تنظیمات خود را به روز نگاه دارید

ممکن است اپلیکیشن های بسیار زیادی شامل پیش بینی هوا، ایمیل، و بسیاری از اپلیکیشن های دیگر در پس زمینه شما وجود داشته باشد، حتی ممکن است شما ماهی یک بار نیز سراغ این اپلیکیشن ها نروید، این اپلیکیشن ها سرعت گوشی هوشمند شما را کاهش می دهد، پس یکی از راه های بسیار خوب برای افزایش سرعت دستگاه پاک کردن این اپلیکیشن های بی استفاده از روی صفحه نمایش است.

در آیفون یکی از بهترین پیشنهاد ها این است که Find My iPhone خود را خاموش کنید، از مسیر Settings سپس iCloud می توانید Find My iPhone را خاموش کنید، سپس به Settings بازگردید و گزینه General و Background App Refresh را انتخاب کنید، سپس هر گزینه ای که احساس می کنید نیازی به آن ندارید را غیرفعال کنید.

در اندروید به Settings رفته و Data Usage را انتخاب کنید، بر روی آیکون های منو خود Restrict Background Data پیدا کنید، با این انتخاب اندروید شما به صورت خودکار هرگاه نیاز ببیند که دستگاه شما را به روز کند، این کار را انجام می دهد.

۸-بازگرداندن به تنظیمات کارخانه
Image

اگر تمام موارد ذکر شده را انجام دادی ولی باز هم دستگاه شما کند بود دیگر باید آخرین راه یعنی بازگرداندن به تنظیمات کارخانه را انتخاب کنید، در بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه ممکن است اطلاعات مهم شما در معرض خطر پاک شدن قرار بگیرد پس بهتر است قبل از این کار اطلاعات خود را در جایی دیگر ذخیره کنید.

در آیفون به Settings رفته و General و سپس Reset را انتخاب کرده و سپس Erase All Content and Settings را انتخاب کرده و رمز خود را تائید کنید.

در اندروید Settings و Backup and Reset و سپس actory Data Reset را انتخاب کنید و Reset Phone را انتخاب کنید و رمز خود را تائید کنید، در آخر Erase Everything را انتخاب کنید.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

با سرعت پنج کلمه در ثانیه تایپ کنید!

پستتوسط pejuhesh232 » چهارشنبه آگوست 30, 2017 10:51 am

با سرعت پنج کلمه در ثانیه تایپ کنید!


Image

با جایگزین شدن گوشی های هوشمند به جای کامپیوتر و لپ تاپ ها در فرستادن پیام، تایپ سریع شاید یکی از دغدغه مندی های افرادی باشد که به تازگی عادت به نوشتن با این گوشی ها را ندارند.

مجله مهر:اگر از آن اسمارت فون بازهای کهنه‌کار و قدیمی هستید با خیال آسوده این پنجره را ببندید چون این گزارش قرار است راهنمای آن دسته از افرادی باشد که به تازگی دل از گوشی‌های ساده و دکمه‌دار کنده‌اند و با خرید یک دستگاه تلفن همراه هوشمند قرار است خودشان را در شبکه‌های اجتماعی غرق کنند و به آن آلوده شوند. نمونه بارز آن هم پدر و مادرهایی هستند که همیشه در نظر بچه‌های نسل جوان مدل گوشی به دست گرفتن و تایپ کردن آرام وآهسته شان آنها می‌شود وجه تمایزشان با بقیه، اما تایپ کردن با موبایل برای تازه‌کارها راهکارهای کوچک و پیش پا افتاده ای دارد که کمی می‌تواند به نوشتن و تایپ کردن شما سرعت ببخشد؛ بنابراین این راهنما پیشکشی است به همه بزرگترها و پدر و مادرهایی که پیش از این بیشتر از اینکه در دنیای مجازی سیر کنند ترجیح می‌دهند در دنیای حقیقی روزگار بگذرانند.

تایپ دو دست با شصت

عینک مطالعه‌شان را درست روی قوس بینی می‌گذارند، گوشی را با یک دست می‌گیرند و با انگشت اشاره دست دیگرشان آرام و با طمأنینه شروع به تایپ کردن می‌کند. این تکراری ترین تصویری است که بیشتر ما از آدم‌هایی دور و اطرافمان می‌بینیم؛ آنهایی که هنوز گوشی‌های هوشمند توی دستشان غریبگی می‌کند و برای تایپ یک جمله کوتاه بیشتر از چیزی که باید زمان صرف می‌کنند. اولین روش موقع تایپ کردن این است که شما تسلط لازم و کافی را موقع به دست گرفتن آن داشته باشید. برای تایپ سریع باید به انتخاب و استفاده درست از انگشت‌ها توجه کرد یکی از بهترین روش‌ها برای تایپ سریع در روزهای اول این است که گوشی را با دو دستتان نگهدارید و با استفاده از انگشت‌های شصت هر دو دست اقدام به تایپ کنید؛ چون در این حالت هم تسلطتان روی گوشی بیشتر می‌شود و هم رفته‌رفته با به کار بردن هر دو انگشت حین تایپ کردن سرعتتان زیادتر می‌گردد.

Image

بگذارید گوشی کلمات را پیش‌بینی کند

تایپ سریع مثل دوچرخه سواری در ابتدای راه نیاز به کمکی دارد، کمکی که وقتی دستتان راه افتاد دیگر به آن نیازی پیدا نمی‌کنید. یکی از این کمکی‌ها برای افرادی که چندان به تایپ سریع با تلفن همراه آشنایی ندارند استفاده از سیستم auto correct در گوشی است. سیستمی که ممکن است از همان ابتدا پیش‌فرض‌های روی گوشی شما روشن باشد. این آپشن حین تایپ کردن دو خصوصیت مثبت دارد اول اینکه اگر حین تایپ کردن غلط املایی داشته باشید شما را از آن آگاه می‌کند و دو اینکه همزمانی که شما تایپ می‌کنید پیش از تمام کردن کلمه یا جمله، عبارت تکمیل شده مورد نظر شما را زودتر پیش‌بینی می‌کند و پیشنهاد می‌دهد. این کار ناخودآگاه باعث بالاتر رفتن سرعت تایپ شما می‌شود؛ اما در هر حال توجه داشته باشید که هر چه سریعتر سرعت نوشتن خودتان را بدون اتکا به این سیستم افزایش دهید؛ چون گاهی اوقات پیش‌بینی‌های غلط گوشی نه تنها برایتان خوشایند نیست که حتی آزار دهنده هم می‌شود.

Image

تبدیل صدا به متن
هم در سیستم‌های اندروید و هم در سیستم‌های آیفون آیکونvoice typing وجود دارد. قابلیتی که به شما کمک می‌کند تا حرف زدن خودتان را با استفاده از آن به متن تبدیل کنید. برای این کار باید روی آیکون میکروفون صفحه تایپ ضربه بزنید و حرفی را که می‌خواهید تایپ کنید را صحبت کنید. راهکاری که می‌شود گفت برای ما کاربرد چندان زیادی ندارد؛ چون بیشتر به درد افرادی می‌خورد که قصد تایپ متن‌های انگلیسی را دارند.

Image

صفحه‌کلید کششی
این صفحه کلید یعنی swipe type بیشتر برای تایپ‌های سریع و شتابزده است. هنگام استفاده از این روش تایپ، انگشت خودتان را بر روی صفحه‌کلید قرار دهید، آن را بر حروف کلامی که می‌خواهید تایپ کنید، بکشید و سپس آن را آزاد کنید. به عنوان مثال، اگر شما می‌خواهید بنویسید "آبی"، انگشت خود را بر روی "آ" قرار دهید، آن را به حرف "ب" و بعد به حرف "ی" برسانید و دست‌آخر آن را بلند کنید. این فرایند را به قدری تکرار کنید تا همه پیام‌های موردنظرتان تایپ شود.

Image

استفاده از shortcut
این روش برای استفاده از عبارت‌هایی است که به طور معمول از آنها استفاده می‌کنیم برای همین هم برای تایپ سریع آن می‌شود این عبارات را به صورت پیش‌فرض روی تلفن همراه قرار داد و با استفاده از حروف اختصاری که خودتان از قبل کدگذاری کرده‌اید به جمله و عبارت مورد نظر دست پیدا کنید.

Image
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

لپ تاپ های «اچ پی» منفجر می شوند

پستتوسط najm134 » پنج شنبه مارس 21, 2019 11:37 am

لپ تاپ های «اچ پی» منفجر می شوند / فراخوان جمع آوری بیش از 78 هزار محصول


شرکت "اچ پی" فراخوان داده تا بیش از 78 هزار لپ تاپ خود را به خاطر مشکل باتری بررسی کند. به نظر می رسد این مشکل باعث انفجار و آتش گرفتن لپ تاپ های مذکور می شود.

Image

شرکت "اچ پی" فراخوان داده تا بیش از 78 هزار لپ تاپ خود را به خاطر مشکل باتری بررسی کند. به نظر می رسد این مشکل باعث انفجار و آتش گرفتن لپ تاپ های مذکور می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تعداد دقیق لپ تاپ هایی که باید جمع آوری شوند 78،500 لپ تاپ است و در توصیف علت این جمع آوری نیز به خطر احتمالی "آتش گرفتن" اشاره شده است.

اچ پی در ماه ژانویه 2018 فراخوان اولیه خود را آغاز کرد و در ماه ژانویه سال 2019 فراخوان خود را گسترش داد اما این اخبار به دلیل عدم همکاری شعبه های برخی کشورها مثل ایالات متحده به طور گسترده ای انتشار نیافت.اما اچ پی بار دیگر در فراخوانی جدید بر لزوم تعویض و اصلاح باتری لپ تاپ های مشکل دار تاکید کرده است.

به صورت بخشی و مجزا، برخی ازمذل های اچ پی مربوط به فراخوان 28 ژانویه برای حدود 51 هزار مدل لپ تاپ است، 41 هزار مورد نیز در ماه ژوئن 2016 و 100 هزار لپ تاپ نیز در ماه ژانویه 2017 فراخوانده شده اند .

باتری هایی که تحت تاثیر این مشکل جدید قرار دارند شامل مدل های HP ProBook 64x و G3)، HP ProBook 65x (G2 و G3)، HP ProBook 4xx G4 (430، 440، 450، 455 و 470)، HP x360 310 G2 ، HP ENVY M6، HP Pavilion x360، نوت بوک های HP 11 و HP ZBook 17 G3،Studio G3 است که از دسامبر 2015 تا آوریل 2018 فروخته شده اند

افزون بر این حتی اگر در این تاریخ، مدل های مذکور، لوازم جانبی دریافت کرده باشند نیز باید تحت بررسی قرار گیرند. اچ پی هشدار داد که تمامی کاربران باید هرچه سریعتر باتری دستگاه های خود را بررسی کنند(حتی اگر قبلا این کار را انجام داده باشند) و مطلع شوند که آیا تحت تاثیر این مشکل قرار می گیرند یا خیر.
najm134
 
پست ها : 2043
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

قبليبعدي

بازگشت به ياري مشتركين


cron
Aelaa.Net