بهداشت و درمان با طیبات

گیاه ضد پیری کشف شد

پستتوسط pejuhesh232 » چهارشنبه ژوئن 22, 2016 11:32 pm

گیاه ضد پیری کشف شد


دانشمندان شهر دارمسالا، ایالت هیماچال پرداش هندوستان یک گیاه سبز در ارتفاعات هیمالیا کشف کردند که آنزیمی تولید می‌کند که می‌توان از آن به عنوان عامل ضد پیری استفاده کرد به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان موسسه فناوری منابع زیستی و همیالیا این گیاه را با نام Potentilla Atrosanguinea از ارتفاعات هیمالیا نزدیک گردنه هیماچال پرداش کشف کرده‌اند که سوپر اکسید دیسموتاس، آنزیم مورد نیاز برای پاک کردن Super Oxide Radical را در سلول‌های گیاهی و حیوانی تولید می‌کند و مانند یک عامل ضد پیری عمل می‌کند.

دکتر پارامویر سنگ آهوجا مدیر این موسسه اظهار داشت: این آنزیم می‌تواند در محصولات پزشکی و دارویی، آرایشی، غذایی و گیاهی به کار برود.
وی یادآور شد که دانشمندان این موسسه به ریاست دکتر سانجی کومار، یک دهه و نیم روی این پروژه کار کردند و در نهایت موفق شدند که ژن این آنزیم را ایزوله کرده و از طریق یک فرآیند آن را تخمیر کنند.

دانشمندان این گونه از گیاه را در هیمالیا و در ارتفاع 4500 متری کشف کردند و تحقیقات را روی آن آغاز کردند چرا که به رغم سرمای شدید این منطقه و حتی دمای بالا و نور شدید این گیاه همچنان رشد می‌کند.

Image

دکتر سانجی کومار محقق ارشد بخش بیوتکنولوژی این موسسه اظهار داشت: این آنزیم در تمام گیاهان، حیوانات و انسان‌ها وجود دارد اما این گیاه ارتباط قوی میان این آنزیم و مسمومیت با اکسیژن ناشی از استرس اکسیدیته در ارگانیزم زنده ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت که دانشمندان استفاده از این آنزیم را برای ارتقای عمر میوه‌ها مورد آزمایش قرار داده‌اند و نتایج مثبتی گرفته‌اند. اکنون این آزمایش‌ها روی سیستم‌های حیوانی انجام می‌شود تا نتیجه ضد پیری آن مشاهده شود این آنزیم می‌تواند به طول عمر سلول‌های اندامی نیز کمک کند یا خیر. این گیاه همچنین می‌تواند برای درمان روماتوئید درمان بافت‌های زخمی یا سوخته و قرنیه به کار رود.

براساس اظهارات دکتر سانجی از این گیاه می‌توان در تولید انواع کرم‌ها، لوسیون‌ها، شامپوها و همچنین در فرآیندهای ذخیره سازی مواد غذایی فرآوری نشده و حفاظت از گیاهان در برابر شرایطی چون خشکی و گرمای شدید بهره گرفت.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

اگر هسته خرما را بشناسي ديگر دور نمي اندازي

پستتوسط pejuhesh232 » پنج شنبه ژوئن 30, 2016 3:26 pm

اگر هسته خرما را بشناسي ديگر دور نمي اندازي


Image

آنچه در تحقیقات و بررسی ها درباره فواید خرما بدست آمده چیز جدیدی در میان گیاهان موجود در مناطق عربی نیست.
این میوه در قرآن کریم و احادیث شریفه بسیار یاد شده است و اخیرا دانشمندان به خواص آن پی برده و در حال انتشار آن هستند.
بیشتر مردم برای درمان بیماریهایشان به این روش روی آورده اند و دانشمندان شروع به اشکار کردن فواید هسته خرما کرده اند از کم شدن چین و چروک
تا تقویت ریشه های مو و خرد کردن سنگهای کلیه و کیسه صفرا ووو.

ضد چین و چروک
در یکی از مراکز علمی فرانسه نشستی علمی برگزار شد که یافته های این مطالعه نشان داد که هورمون های نباتی موجود در گیاهان باعث رشد و نمو
انها می شوند و این هورمون در هسته خرما موجود است و دارای فوایدی برای کم شدن چین و چروک پوست می شود.
تیم های تحقیقاتی کرمی را از آن تهیه کردند که شامل 5 درصد ازهسته خرما می باشد که اگر بانوان بصورت مستمر بین 46 تا 58 گرم آن
روزانه دوبار و به مدت 5 هفته اطراف منطقه چشم استعمال كنند به نتایج مطلوب آن می رسند.

سرمه برای چشم
بیشترین استفاده از هسته خرما در کشورهای عربی استفاده آن به عنوان سرمه است.
در کتاب طب النبی صلی الله علیه واله نوشته ابن قیم الجوزیه در قسمت ادویه و اکحال این مورد را آورده است.
روش تهیه ان به این صورت است که بعد از شستن و خشک کردن؛ آن را بو داده سپس بصورت پودر خرد می کنند
و همانند سایر سرمه ها در چشم استفاده می کنند. پزشکان طب گیاهی استفاده از ان را بصورت روزانه توصیه می کنند.

تقویت کننده مژه ها و مو
ان چیزی که تا به امروز توسط پزشکان تاکید می شود تاثیر هسته خرما بر ریشه ها و پیاز مو است
روش تهیه آن همانند سرمه است که بصورت ریمل مژه و ابرو استفاده می شود.
و برای تقویت ابروها؛ روغنی که از پودر سوخته آن خارج می شود را هر دو روز به مدت یک ساعت روی ابروها قرار دهید
سپس با آب بشویید. از همان مخلوط برای مو نیز استفاده می شود.

مبارزه با سرماخوردگی
پزشکان در ایالات متحده به استفاده از پودر هسته خرما برای درمان سرماخوردگی توصیه می کنند
زیرا حاوی مقادیری برای مقاومت در برابر عفونت های ویروسی است. و استفاده از پودر آن همراه با عسل شایع ترین روشی است
که برای درمان سرماخوردگی و سایر عفونت های ویروسی بکار می رود.

جایگزین قهوه در صبحگاه
سازمان جهانی ماالکیت معنوی نسخه ای را برای آماده کردن قهوه از هسته خرما منتشر کرد که
بعد از تمیز کردن هسته ها آنها را به مدت یک ساعت بین درجه حرارت 60 تا 90 درجه سانتیگراد روی اتش بو داده
و بعد از انکه خنک شد و به دمای اتاق رسید همانند قهوه پودر شده و همانند آن دم کشده و مصرف می شود.

خرد کردن سنگهای کلیه و کیسه صفرا
و از کاربردهای شایع هسته خرما در مناطق عربی استفاده از آن برای خرد کردن سنگهای کلیه و کیسه صفرا است.
از نظر علمی هسته خرما شامل اسیدهای آمینه و اسید اگزالیک می باشد که به خرد کردن سنگ های معدنی در کلیه و کیسه صفرا کمک می کند.
به دو روش مصرف می شود: 1- جوشاندن هسته و نوشیدن آب آن 2- بو دادن و پودر کردن و دم کردن ان مثل قهوه و نوشیدن روزانه 3 فنجان.

سایر فوائد غذایی هسته خرما:
تحقیقات نشان داده است که پودر هسته خرما برای جلوگیری از مسمومیت کبدی مفید می باشد
که این مورد بر روی موشهای ازمایشگاهی تجربه شد.
همچنین حاوی 5 درصد پروتئین، و 9 درصد چربی و نسبت زیادی از فیبر می باشد
ارد هسته خرما را می توان به نان اضافه کرد که دارای فوائد غذایی بسیاری است و اگر 10 درصد آن به نان اضافه شود
باعث انسجام شکل نان می شود.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

فرزندآوری عمر زنان را زیاد می‌کند

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه آگوست 13, 2016 1:20 pm

فرزندآوری عمر زنان را زیاد می‌کند


به گزارش مشرق، محققان انگلیسی با بررسی وضعیت افزون بر 300 هزار زن، تایید کردند که مادر شدن موجب ترشح هورمون های مقوی قلب، پیشگیری از سرطان و افزایش طول عمر زنان می شود.

Image

به گزارش دیلی میل، براساس مطالعه این محققان، احتمال مرگ زودهنگام زنانی که مادر می شوند، 20 درصد کمتر از همجنسان بدون فرزند آنها است.

این تحقیق که در آن داده های افزون بر 300 هزار زن از 10 کشور اروپایی از جمله انگلیس بررسی شد، شیردهی مادران را هم در افزایش عمر آنها موثر دانسته است.

گمان می رود که تغییرات هورمونی مرتبط با بچه دار شدن، سلامت قلب را تقویت می کند و خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.

در طول 13 سال اجرای تحقیق یاد شده، 14 هزار و 383 تن از زنان مورد مطالعه جان سپردند. تقریبا شش هزار تن از این زنان بر اثر سرطان و دو هزار و 400 نفر به خاطر بیماری قلبی جان خود را از دست دادند.

در این میان، دانشمندان متوجه شدند احتمال مرگ زنانی که فرزند داشتند، یک پنجم کمتر از دیگران بود و علاوه بر این، زنانی که نخستین فرزند خود را در سال های 20 سالگی به دنیا آورده بودند، از سلامت بهتری برخوردار بودند.

این تحقیق که نتیجه آن در مجله BMC Medicine منتشر شد، همچنین نشان می دهد که زنان دارای دو و یا سه فرزند با احتمال کمتری در زمینه مرگ ناشی از سرطان مواجه بودند و شیردهی نیز به میزان هشت درصد از احتمال مرگ مادران جلوگیری کرده بود.

تحقیقات قبلی ارتباط شیردهی با افزایش عمر و نیز کاهش خطر سرطان سینه را ثابت کرده و نشان داده است که یک سال شیردهی زنان در طول عمرشان به میزان پنج درصد از احتمال ابتلای انان به سرطان سینه می کاهد.

این امر می تواند ناشی از کاهش سطح استروژن، هرمونی که موجب سرطان سینه می شود، به واسطه شیردهی باشد . شیردهی همچنین می تواند موجب تغییر سلول ها در سینه و مقاوم تر شدن آنها در برابر تغییرات منجر به سرطان شود.

براساس این گزارش، فرزند اوری برای زنان تغییرات هورمونی محافظتی در پی دارد ، برای سلامت مردان خوب است و نشاط را نیز به زندگی زوجین تزریق می کند.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

رازهاي آويشن

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه آگوست 20, 2016 12:03 pm

رازهاي آويشن


Image

آویشن گیاهی است پایا از تیره نعناع در انواع مختلف که قسمتهای مورد استفاده یعنی سرشاخه های گلدار آن به مصارف طبی و دارویی می رسد.

پرورش این گیاه ممکن است از طریق کاشت دانه یا تقسیم ساقه های ریشه دار گیاه مسن صورت گیرد. بوته آویشن به ارتفاع ۱۰ تا ۳۰ سانتیمتر و به ندرت خوابیده است. آویشن گیاهی یکساله و علفی بوده و طول برگ های آن از ۴ تا ۱۰ میلیمتر متغیر، گلهای آن به رنگ صورتی یا بنفش و فصل گل دهی آن بین خرداد تا مرداد است. تمام بخش های این گیاه معطر بوده و دارای طبیعتی گرم است.

درمان نارسایی کبد با آویشن

استفاده از دمکرده آویشن در چند روز متوالی یا خوردن روزی یک قاشق مرباخوری از پودر آویشن که با کمی عسل یا پودر نبات مخلوط شده باشد در رفع نارسایی و ضعف کبد مفید و مؤثر است. همچنین برای درمان نارسایی کبد و افزایش سرعت تحرک خون می توانید از مالیدن آب جوشانده آویشن و سپس کمپرس تفاله آن بر روی سینه (در ناحیه کبد) بهره بگیرید.


خواص طبی و مصارف دارویی روغن آویشن

مالیدن روغن آویشن (بویژه آویشن شیرازی) به عضو، سرعت گردش خون را در آن ناحیه زیاد کرده و به همین دلیل در درمان بیماری فلج عضلانی و بی حسی اعضا، پیچیدگی و گرفتگی عضلات و درمان رگ به رگ شدن آنها کاربرد دارد. همچنین به دلیل داشتن همین خاصیت، مالیدن آن به قضیب موجب تحریک آن شده و اعضای خاص در بدن را تقویت می کند. مالیدن آن به سر موجب تقویت پیاز مو شده و از ریزش موها جلوگیری می کند. مالش مکرر و مداوم آن به مفاصل موجب تسکین درد آنها شده و در درمان نقرس و سیاتیک نیز به کار می رود.


طرز تهیه روغن آویشن

۱۰۰ گرم برگ و گل آویشن خشک را ۲۴ ساعت در ۵/۱ لیتر آب بخیسانید سپس جوشانده به قدری که آب آن نصف شود. بعد صاف کرده و آب آن را در ۱۵۰ گرم روغن زیتون یا کنجد به قدری بجوشانید تا آب آن بخار شود و روغن بماند.


درمان ریزش مو با آویشن

آویشن به عنوان یکی از گیاههای مقوی پیاز مو به تنهایی یا به صورت ترکیب با داروهای دیگر به صورت مختلف از جمله شکل جوشانده، لوسیون، شامپو، روغن و سرشوی گیاهی در درمان بیماریهای مو به ویژه ریزش آن کاربرد دارد.


طرز تهیه لوسیون آویشن

جهت تهیه لوسیون ضد ریزش مو با آویشن یک مشت (معادل ۷۵ گرم) آویشن تازه یا خشک را در ۱۰۰ گرم الکل ۶۰ درجه بخیسانید و به مدت ۱۵ روز در آفتاب بگذارید سپس هر بار ۴ قاشق مرباخوری از آن را با آب مخلوط کرده و به پوست بمالید.


طرز تهیه محلول ضد ریزش مو با آویشن

۴۰ گرم آویشن خشک را در یک لیتر آب به قدری بجوشانید تا با آب، غلیظ شود. سپس آب آن را صاف نموده و در حمام پوست سر را با آن شستشو و ماساژ دهید.


طرز تهیه شامپو گیاهی آویشن

جهت تهیه شامپوی نرم کننده و ضد ریزش مو با آویشن لازم است ۴ مثقال آویشن اصلی را با ۴ مثقال آویشن شیرازی، ۴ مثقال برگ گلپر ساییده مخلوط کرده، در مقداری آب بجوشانید سپس آب آن را صاف نموده و ۲ عدد تخم مرغ کامل را به آنها افزوده، خوب به هم زده و سر را با آن بشویید.


طرز تهیه سرشوی گیاهی آویشن

۲۰ گرم پودر آویشن را با ۲۰ گرم پودر سدر، ۲۰ گرم پودر قهوه خام، ۲۰ گرم برگ مورد و ۵ گرم حنا مخلوط کرده، با کمی آب یا تخم مرغ کامل خمیر نموده و به مدت ۱۵ دقیقه بر سر بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید.


روغن آویشن

مالیدن روزانه دو مرتبه روغن آویشن به سر پس از شستن آن با صابون گیاهی، علاوه بر قطع ریزش مو در صورت مصرف مداوم موجب روییدن موهای ریخته شده می شود.


تسکین درد روماتیسم با آویشن

استفاده از حمام دارویی محلول مرکب آویشن اثر قابل توجهی در کاهش درد روماتیسم داشته و مصرف آن در کلیه مبتلایان به آن به ویژه افراد مسن و سالخورده توصیه و تجویز می شود.


درمان اختلالات قاعدگی در زنان با آویشن

خانم هایی که دچار قطع و فقدان قاعدگی شده اند و یا اینکه ترشحات مایع سفید در آنها زیاد شده است چنانچه هر روز ۵ تا ۶ فنجان از دمکرده ۱۵ تا ۲۰ گرم آویشن به خصوص آویشن شیرازی خشک در یک لیتر آب جوش استفاده کنند در معالجه آنها مفید و مؤثر خواهد بود. خانم ها همچنین برای کاهش دردهای قاعدگی می توانند از ضمادی که از دانه آسیاب شده آویشن تهیه می شود و به صورت خارجی مصرف می گردد بهره بگیرند.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

با این نوشیدنی به راحتی سیگار را ترک کنید

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه سپتامبر 03, 2016 8:34 am

با این نوشیدنی به راحتی سیگار را ترک کنید


Image


همه ی افراد حتی می دانند که سیگار برای سلامتی یک خطر جدی است. اما متاسفانه بسیاری از افراد سیگاری نمی توانند سیگار را ترک کنند.

بسیاری از سیگاری ها نیز به کمک برای ترک آن نیاز دارند. بر اساس گزارش انجمن ریه ایالات متحده امریکا سیگار علت اصلی مرگ بیش از ۴۳۸ هزار نفر در سال است.

متاسفانه سیگار کشیدن فقط به خود فرد صدمه نمی زند و همه افرادی که در اطراف آن ها هستند در خطر می باشند.

سیگار یک خطر جدی برای سلامتی اطرافیان فرد سیگاری است و بیش از ۴۱ هزار نفر در سال به علت استنشاق دود سیگار دیگران می میرند!

یکی از دلایل اصلی که فرد را مجبور به ادامه سیگار کشیدن می کند وجود نیکوتین در سیگار است. نیکوتین یک ماده شیمیایی است که در سیگار وجود دارد و اعتیاد آور است. با گذشت زمان بدن شما نیاز به نیکوتین دارد.

هر چقدر که زمان می گذرد و شما سیگار می کشید نیاز بدن به نیکوتین هم بیشتر و بیشتر می شود و بدون وجود نیکوتین بدن حالات طبیعی ندارد.

در صورتی که نیکوتین به بدن نرسد این مشکلات به وجود می آید:

مشکل خواب، حالت تهوع، نوسان خلق و تحریک پذیری، بی قراری، مشکل فکر کردن و تمرکز

این علائم بعد از گذشت چند هفته از ترک سیگار از بین می روند اما آن چه که باقی می ماند وسوسه کشیدن دوباره سیگار است که به خیلی از افراد اجازه ترک سیگار را نمی دهد.

برای ترک سیگار باید انگیزه ای وجود داشته باشد تا بتوان از این اعتیاد خلاص شد. در حالی که هر روزه تبلیغات زیادی برای ترک سیگار می شود و محصولات متعددی در بازار عرضه می گردد اما موفقیت چشمگیری در این محصولات وجود ندارد و اکثر آن ها فقط تبلیغاتی هستند.

طبیعت همیشه راه حل های بهتری برای انسان دارد. استفاده از دستورهای طبیعی کمترین زیان و بیشترین موفقیت و اثر را در پی دارد.



ریشه زنجبیل

هر جا صحبتی از سلامتی است پای زنجبیل در میان است!

یکی از خواص زنجبیل خاصیت ضد تهوع آن است. تهوع یکی از علائم آزار دهنده ترک سیگار است که با کمک زنجبیل می توان بر این مشکل غلبه کرد.


زردچوبه

سیگار موجب تشکیل پلاک هایی در ریه می شود که خطر ابتلا به انواع سرطان ها را در پی دارد. مطالعات گسترده حاکی از این است که کورکومین موجود در زردچوبه خواص ضد التهابی، ضد سرطانی و سم زدایی دارد و در عین حال یک آنتی اکسیدان بسیار قوی به شمار می رود.

مصرف زردچوبه باعث سم زدایی بدن می شود در حالی که از دیگر ارگان ها نیز محافظت می کند!


پیاز

مطالعات نشان داده است که برخی از ترکیبات فلاونوئیدی، از جمله کاتچین، کوئرستین و اپی کتیچین می تواند از بروز سرطان ریه در افرادی که استعمال دخانیات دارند جلوگیری کند.

فلاونوئید ها رنگدانه های گیاهی هستند که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی دارند. پیاز یک منبع غنی از کوئرستین می باشد.

با این درمان خانگی عالی می توانید برای همیشه از سیگار خداحافظی کنید و در مسیر سلامتی قدم بگذارید.


مواد مورد نیاز

۱ قطعه کوچک از ریشه زنجبیل

۴۰۰ گرم پیاز خرد شده

۲ قاشق چای خوری زردچوبه

۱ لیتر آب

عسل به دلخواه



دستورالعمل

آب را در قابلمه به جوش بیاورید و ریشه زنجبیل و پیازها را به آن اضافه کنید. کمی دیگر از ریشه زنجبیل را رنده کرده و همراه با زردچوبه در قابلمه بریزید. کمی حرارت را پایین بیاورید و بگذارید کمی قل بخورد.

این ترکیب عطر و بوی تندی دارد و اگر شما به بوی آن حساس هستید می توانید کمی رقیق تر و همراه با عسل میل کنید.

روزی دوبار و یا هر دفعه از بعد از کشیدن سیگار از این مخلوط بخورید. با گذشت زمان سعی کنید که دفعات سیگار کشیدن را به حداقل رسانده و در عوض از این مخلوط میل تا جایی که می توانید میل کنید تا ریه هایتان پاک شوند.

هر چقدر که ریه های شما بیشتر استراحت کنند، به مراتب قوی تر و سالم تر می شوند و زخم های ریه التیام می یابند.

زمانی که برای ترک سیگار آماده شدید این مخلوط را در زمان هایی که احساس ضعف می کنید نوش جان کنید.

بعد از ترک کامل سیگار نیز همواره زنجبیل و زردچوبه را در رژیم غذایی تان بگنجانید تا یک گام بزرگ در مسیر سلامتی برداشته باشید.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

كاكتوس خنثى كننده خطرات امواج موبايل و واي فايل

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه سپتامبر 10, 2016 1:35 pm

كاكتوس خنثى كننده خطرات امواج موبايل و واي فايل


امواج وای فای در واقع امواج الکترومغناطیس که نوعی امواج رادیویی محسوب می شود هستند که از یک مودم به گیرنده (لپ تاپ ، موبایل و...) متصل می شوند .شدت تماس فرد با امواج وای فای به مراتب از امواج رادیویی فرکانسی بیشتر است و این معمولا به فاصله فرد از مودم ارتباط نزدیک دارد.طی سالیان اخیر برای همه گیر شدن وای فای حتی در مدارس و مناطق عمومی و مناطقی که اصلا مورد نظر ما نیست تحت تاثیر امواج قرار می گیریم دانشمندان تحقیقاتی را انجام داده اند .

مثلا ممکن است مودم خانه خود را خاموش کنیم اما مودم خانه های دیگر روشن باشد ، باز هم اینگونه امواج ، بدن را تحت تاثیر قرار می دهند یا مثلا وقتی خواب هستید با وای فای کاری ندارید اما چون مودم روشن است تحت تاثیر امواجش قرار می گیرید .

Image

واقعیت این است که امواج وای فای وقتی پخش شوند در همه جا هستند. حتی اگر در زمان شب مودم خود را خاموش کنید، باز هم تحت تأثیر مقداري امواج وای فای که از خانه همسایه می آید هستید. مكر ديوزارهاي خانه به حفاظهاي مانع امواج محهز شده باشد

ناگفته نماند که ممکن است به میزان قابل تاملی اختلالاتی را برمغز وارد کند این اختلالات بصورت فراموشی ، بی خوابی ، اضطراب و گاهی تپش قلب در انسان نمایان می شود.
کارشناسان معتقدند ممکن است بر اثر این امواج انسان ها در زمینه اختلال شناختی و عدم تمرکز ، بی خوابی ،عدم رشد و نمو اطفال بخصوص در دوران جنینی، اختلال در کار کرد مغز ،خانم ها را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد ،کاهش باروری ، کاهش اسپرم و در نتیجه نازایی،تپش قلب ، افزایش استرس دچار مشکل شوند و بررسی های خیلی زیادی انجام شده است ، نزدیک به 150 بررسی در رابطه با خطرات وای فای که یک نوع امواج رادیویی است صورت گرفته تا تاثیراتش بر بدن انسان را تشخیص دهند .

خطر وای فای برای کودکان را تنها باید با خاموش کردن دستگاه های منتشر کننده سیگنال و دور کردن آنها از کودکان و همچنین آموزش خطرات آنها برای کودکان به حداقل رساند.

توصیه می شود فاصله مودم با گیرنده (لپ تاپ و موبایل و...) بیش از 1.5 متر باشد . یکی از ساده‌ترین روش‌های کاهش خطرات این است که لپ‌تاپ، موبایل و تبلت‌ها را در نزدیکی بدن‌ نگه نداریم و بعد از اینکه کارمان با این وسایل تمام شد، از آنها فاصله بگیریم. اگر از این دستگاه‌ها استفاده نمی‌کنیم لزومی ندارد که از صبح تا شب در اطراف‌مان روشن باشند. پس به سرعت آنها را خاموش کنیم تا ضمن استفاده از تکنولوژی، سلامتی‌مان به خطر نیفتد.

محققان سالهاست که روی امواج وای فای در حال تحقیق و آزمایش هستند و به نتایجی مبنی بر خطرناک بودن امواج وای فای بر سلامت انسان دست یافته اند در واقع محققان آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC) به نتیجه رسیدن که امواج وای فای باعث ایجاد سرطان در انسان می شود و در گروه عوامل که احتمالا موجب سرطان می شوند طبقه بندی شده است.

Image

امواج بخصوص امواج الکترومغناطیسی اثرات مخرب و جبران ناپذیری بر انسان و سایر موجودات زنده می گذارد. سرطان خون و سردرد های غیرعادی، شایع ترین نتیجه این امواج هستند. یکی از علل افزایش سرطان و بیماری هایی در این ردیف در جهان، گسترش کاربرد امواج در جهان است. به خصوص گوشی های همراه که امروزه هر فرد یکی از آنها را دایما با خود دارد و دایما در معرض امواج آنهاست.

این مسائل یکسری نگرانی در جامعه ایجاد کرده است .تحقیقات انجام شده در مدل های حیوانی و گیاهی صورت گرفته است مثلا بررسی کردند که در محیط یک گلخانه گیاهانی که تحت تاثیر امواج وای فای هستند رشد کمتری نسبت به گیاهان دیگر دارند.

همچنین محققان دیگری به ساخت ابزار هایی برای جذب و دفع این امواج خطرناک پرداخته اند ولی هنوز دستگاهی که بتواند به خوبی این امواج را دفع کند دست نیافته اند.

ولی گروهی از گیاه شناسان به کشف جالبی مبنی بر استفاده از گیاه کاکتوس برای دفع امواج وای فای رسیده اند.

گیاه کاکتوس به ویژه نوع برگ پهن و تیغ دار این گیاه می تواند امواج خطرناک وای فای و همچنین امواج تلفن همراه و پارازیت های ماهواره را جذب کرده و از خطرات ناشی از این امواج ها که موجب سرطان می شود جلوگیری کند. پیشنهاد می شود حتما در اتاقی که مودم وای فای قرار دارد چند گیاه کاکتوس قرار دهید.

در واقع کاکتوس فواید متفاوتی دارد و یکی از این موارد که در پاراگراف قبلی اشاره شد در جذب امواج الکترومغناطیسی مانند امواج وای فای و گوشی ها می باشد. وظیفه جذب این امواج در کاکتوس توسط تیغ های سطح کاکتوس انجام می شود که همانند آنتن های گیرنده بسیار قدرتمند امواج خطرناک و نویز های محیط را جذب می کند. میزان جذب این نوع از امواج به کمک کاکتوس خیلی زیاد می باشد. امروزه در نیروگاه هایی که امواج و تششعات اتمی و امواج الکترومغناطیسی وجود دارد از مزرعه های کاکتوس برای جذب این امواج مخرب استفاده می شود.
امروزه بر اساس آخرین تحقیقات معلوم شده که کاکتوس خاصیت منحصر به فردی در جذب امواج بخصوص امواج الکترومغناطیس دارد. تیغ های سطح کاکتوس همچون آنتن های گیرنده ی قوی امواج مخرب و مزاحم محیط ما را جذب می کنند. میزان جذب این تیپ امواج بوسیله کاکتوس خیلی بالاست. ایجاد مزرعه های کاکتوس مانند چیزی شبیه مزرعه های آفتابگردان برای جذب تششعات اتمی در کنار مناطقی که سطح امواج الکترومغناطیس بالاست هم امروزه در دستور کار است.


کاکتوس تنها گیاهی که تشعشعات گوشی های همراه را به خود جذب می کند!

Image

آیا میدانستید داشتن گیاه کاکتوس یا هر گیاهی از خانواده ی کاکتوس چه خاصیتی دارد؟؟

کاکتوس مخصوصا نمونه ی برگ پهن و تیغ دارش تنها گیاهیست که تشعشعات و نویز های گوشی های همراه و پارازیت های ماهواره را به خود جذب و از بروز بیماری هایی چون سرطان جلوگیری میکند! پس تا میتوانید در منزل خود کاکتوس نگه دارید .

علاوه بر آن سه نوع کاکتوس خوراکی وجود دارد که عبارتند از:

سان پدرو(Sanpedro):این گیاه دارای ارزش دارویی بالایی می باشد و آب بدست آمده از آن مانع سوزش کلیه و مثانه می شود و تب بالا و هپاتیت را درمان می کند.

هودیا (Hoodia): این نوع اغلب در آقریقای جنوبی به عمل می آید و به درمان چاقی مفرط کمک می کند.

اوپنتیا (Opuntia): سر شار از فلاوانوئیدز است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. آنتی اکسیدان اثر سم زدایی دارد و از آسیب سلولی که باعث سرطان و پیری می شود، جلوگیری می کند.

میوه کاکتوس خاصیت رونده دارد و روده ها را ملایم می کند.
عصاره کاکتوس منبع خوب فیتوکمیکال است، و با تقویت سیستم دفاعی بدن را در برابر عفونتها مقاوم تر می کند.
آب کاکتوس از ایجاد لکه ی زخم . عفونت زخم جلوگیری می کند، علاوه بر آن با بهبود بخشیدن به گردش خون به التیام زخم به طور چشمگیری سرعت می بخشد. کاکتوس برای دیابت نوع دوم مفید است.

مستندات تحقيقات درباره كاكتوس

1- تقريبا هر جسمي يا چيزي تا حدي مهاركننده اشعه الكترومغناطيس حاصل از تابش مانيتور كامپيوتر ميباشد آب و بافتهاي زنده در اينمورد عملكرد خوبي
دارند كاكتوس نيز اينكار را ميكند اما گياهان ديگر نيز اينكار را انجام ميدهند. فلزات پلاستيك پارچه و…… حتي ممكن است از بافت گياه قويتر اينكار
را انجام دهند

2- درميان گياهان هرچه بافت گياه فربه وآبدارباشد اينكار بهترانجام ميگيرد وكاكتوس بهمين دليل نسبت به گياهان ديگر برتري دارد

3- امواج الكترومغناطيس فقط در مسير مستقيم تشعشع داشته و هرگونه محافظ ومانع از انتشار زماني موثر است كه كاملا در مسير روبروي امواج قرار
گيرد . پس كاكتوس زماني در اين امر موفق است كه باندازه كافي حجيم بوده تا بتواند فضاي پرتاب اشعه را بسمت شخص پر كند!

مشخص شده است كه عامه مردم حدود 90%وقت خود را در فضاهاي سربسته سپري
ميكنند .
هواي منازل بدليل عدم تهويه وچرخش موثر دو تا پنج برابر هواي محيط آلوده تر است .براي مثال فرش ها هميشه از منابع نگران كننده در اين فضاها
هستند. فرش نو ازخود فرمالدييد منتشر مينمايد وفرشهاي كهنه منابع غبار وقارچ ميباشند

مطالعات دانشمندان ناساي آمريكا نشان داده كه گياهان خانگي قادربه حذف حدود 87%از آلودگيهاي منتشردرفضاي منزل درطول بيست وچهارساعت هستند.
توصيه ناسا استفاده از تعداد 15 الي 18 عدد گلدان 6الي8 اينچ در يك فضاي معادل با
1800فوت مربع ميباشد.

ازبين ده گياهي كه نشان ميدهد مناسب براي تصفيه وتهويه فضاهاي مسدود هستند صراحتا از آلوئه وكاكتوس نامبرده شده است.
آلوئه جاذب فرمالدئيد واكسيدهاي كربن است و كاكتوس را در امر جذب اشعه وباكتري بسيارقوي معرفي نموده است.
ايضا اينكه كاكتوس را بدليل انتشار شبانه اكسيژن جهت خوابي نوشين و رمانتيك
!! توصيه وتجويز نموده اند.

در سال 2014 دو دانشمند هندي بنامهاي reetu gautam , gaurav Sharma

در نشريه بين المللي تحقيقات فني ومهندسي كه در خلال كنفرانس بين المللي
سينرژيك مهندسي ، مطالبي در خصوص تاثير كاكتوس وبرخي مواد در جهت حذف
تشعشعات ارائه نمودند

اين دو دانشمند وجود وحضور اشعه هاي الكترومغناطيس را كه بشكل دائم وهميشگي در زندگي انسان حضور دارد را بسيار مخرب دانسته وعنوان نموده اند كه اشعه
ابتدا غده صنوبري انسان را كه عامل كنترل تعادل هورموني است دستخوش تاثير قرار داده و با ايجاد استرس واكنشهاي غيرمترقبه به عوامل محيطي را توسط
انسان باعث ميگردد

اين تاثيرات دامنه نفوذ خود را بر رفتارخواب وسلامت عاطفي وقابليت شناختي ما گسترش خواهند داد. در اثر اين ارائه قوي تشعشعات انسان متحمل خستگي مزمن
ودردهاي ناشناخته عضلاني ميگردد. افزايش سطح تشعشعات با سردرد ،درد قفسه سينه، اضطراب ،دلواپسي ،دردهاي معده واختلال در ميل جنسي انسان ميگردد.
بهمراه مراتب فوق تغييرات در تمركز وانگيزه را بايستي افزود.

فراموش نشود آمار سرطان وتومور هاي مغزي با مقادير بالاي تشعشات الكترومغناطيس رابطه مستقيم دارند.

اين دانشمندان برخي اقلام كه ميتواند باعث كنترل وحذف مضرات اين اشعه ها گردد را مانند گياه كاكتوس وسنگهاي نمك معدني اعلام نمودند.

ايشان نتايج تحقيقات دانشمندان سوييس را در مورد محيط هاي بسته اداري ضميمه تحقيق خود نموده وعنوان داشته اند كه كارمنداني كه از خستگي وسردرد رنج
ميبرند احساس انرژي بيشتري بدست خواهند آورد چنانچه كاكتوس در كنار مانيتور كامپيوترشان باشد. آنان مواد بافتهاي گياه كاكتوس را شامل تركيباتي دانسته
اند كه برضد تاثيرات آلوده كننده امواج الكترومغناطيس نقش دارند.

برای مطالعه مقاله بهترین تصفیه کننده هوا به این لینک
<http://wikicactus.com/%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%a7-%d8%8c-%d8%b3%d8%a7%da%a9%db%8c%d9%88%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%87%d9%88%d8%a7/>
مراجعه بفرمایید
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

مرباي فراسودمند از شيره خرما جهت ديابتيها و رژيم چاقي

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه فبريه 04, 2017 11:46 pm

مرباي فراسودمند از شيره خرما جهت ديابتيها و رژيم چاقي


Image

محققان ایرانی فعال در صنایع غذایی موفق به تولید مربای رژیمی فرا سودمند با استفاده از شیره خرما به عنوان شیرین کننده و دارای خواص پروبیوتیک شدند.

با افزایش شیوع بیماری های مزمن، تولید محصولات رژیمی برای پیشگیری و کنترل این بیماری ها ضروری است و مربا نیز از جمله مواد غذایی محبوب اقشار مختلف جامعه است که تلاش های زیادی برای تولید نوع رژیمی آن صورت گرفته است.

به گفته لیلا واقف مهربانی، کارشناس ارشد تغذیه ورژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از محققان این طرح، محصولات نهایی اغلب حسی نامطلوب ایجاد می کنند، قابل قیاس با مرباهای معمولی نیستند و تنها مزیت آنها، نداشتن شکر است، اما مربای رژیمی فراسودمند تولید شده با استفاده از شیره خرما و پکتین آمیدی با درجه متوکسیلاسیون پایین به عنوان جایگزین مربای معمولی و حتی در مقادیر مشخص، برای افراد دیابتیک و یا در معرض خطر این بیماری قابل استفاده است.

وی در خصوص این طرح گفت: در مربای رژیمی تولید شده، علاوه بر شیره خرما به عنوان شیرین کننده از نوع خاصی از پکتین نیز استفاده شده تا محصول نهایی جذب قند پایین تری در بدن داشته باشد.

واقف مهریانی با اشاره به این که شیره خرما در سال های اخیر به عنوان شیرین کننده ای طبیعی مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: در تهیه این مربا از شیره خرما که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد، استفاده شده است، همچنین به دلیل دارا بودن محتوای آب بیشتر، بریکس کمتری( درجه بریکس؛ یک معیار تعیین میزان شکر در محلول است، یک درجه بریکس برابر با یک گرم ساکاروز در ۱۰۰ گرم محلول است) سبت به شکر دارد و مانع از افزایش بیش ازحد قند خون بعد از مصرف مربای تهیه شده با آن، در مقایسه یا مربای معمولی می شود.

وی ادامه داد: پکتین استفاده شده در این مربا که از جمله مهمترین و پرکاربردترین پری بیوتیک ها در تولید مربا است، موجب کاهش جذب قند و چربی مواد غذایی و نیز افزایش باکتری های مفید روده (پری بیوتیک) می شود.

واقف مهربانی گفت: در تولید این مربا از انواع میوه می توان استفاده کرد و در پروسه تولید نه تنها طعم و خواص انواع میوه از بین نمی رود بلکه خواص تغذیه ای آن فراتر از مربای معمولی است.

وی با اشاره به این که مربای تولید شده مشابه خارجی و داخلی ندارد و برای اولین بار در قالب آزمایشگاهی و نیمه صنعتی به تولید رسیده و آماده تولید انبوه با مشارکت تولیدکنندگان مواد غذایی است گفت: در تولید این مربا از شیره خرما به جای شکر استفاده شده است بنابراین به هیچ عنوان عوارض مرباهای رژیمی تهیه شده با سوربیتول و شیرین کننده های مصنوعی موجود در بازار را ندارد.

وی یادآورشد: هزینه تولید این مربا کمتر از هزینه واردات محصولات مشابه خارجی با کیفیت پایین تر است، این محصول قابل تولید درخط تولید فعلی کارخانجات مربای سنتی و غیر رژیمی است.

طرح مربای رژیمی فرا سودمند با استفاده از شیره خرما که با همکاری دکترعزیز همایونی راد عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و الناز واقف مهربانی دانشجوی دکتری دانشگاه علوم پزشکی تبریز به نتیجه رسیده است، در پنجمین فستیوال نوآوری های دارایی فکری با عنوان صنایع غذایی به عنوان یکی از ۱۰ طرح برگزیده این فستیوال برای تجاری سازی به سرمایه گذاران ارایه شد.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

میوه‌ای که ۲۰ برابر لیمو «ویتامین C» دارد

پستتوسط pejuhesh232 » دوشنبه جولاي 31, 2017 12:04 am

میوه‌ای که ۲۰ برابر لیمو «ویتامین C» دارد


گیاه نسترن درختچه‌ کوچکی است با ارتفاع حداکثر ۳ متر و برگ‌هایی شامل پنج تا هفت برگچه دندانه‌‌‌دار؛ از میوه گل نسترن به عنوان غنی‌ترین منبع ویتامین C یاد شده که ۲۰ برابر لیمو ویتامین C دارد.

Image

به گزارش فرهنگ نیوز، گیاه نسترن درختچه‌ کوچکی است با ارتفاع حداکثر 3 متر و برگ‌هایی شامل پنج تا هفت برگچه دندانه‌‌‌دار که به شکل بیضی نوک‌تیز بوده و گل‌ها به رنگ‌های گلی (قرمز کم‌رنگ)، سفید مایل به گلی و یا سفید هستند.

این گل زیبا وخوش‌عطر سرشار از خواص دارویی است که علاوه بر آن رب مخصوص خوراکی نیز از آن تهیه می‌شود که می‌تواند جایگزین رب انار جهت استفاده در غذاها باشد؛ در ذیل به معرفی این گل و خواص آن می‌پردازیم.

گل نسترن یا dog rose با نام علمی rosa canina که در کتابهای قدیمی به نام نسرین، نسترن و نستر نیز نامیده شده، درختچه کوچکی است که در حاشیه جنگلها، چاهها و گودالهای آب می‌روید؛ نهنج گل پس از رشد به جسم کوزه‌مانند و قرمزرنگی تبدیل می‌شود و قسمت داخلی آن الیاف ظریف و باریکی دارد که میوه‌های فندقه‌ای درون کوزه‌ را در بر می‌گیرد، گل نسترن در اکثر نقاط ایران به طور خودرو می‌روید و قسمت مورد استفاده این گل، کوزه‌های مذکور است که به هیپس‌ مشهورند.

استفاده از میوه گل نسترن (R. canina hips) در قرون وسطی رواج داشت و زمانی در میان عامه مردم برای بیماریهای قفسه سینه مصرف می‌شد؛ میوه این گل که به آن میوه گل سرخ یا رز نیز گفته می‌شود، منبع طبیعی ویتامین C است که موجب کاربرد گسترده آن در مکمل‌های ویتامین طبیعی، چای و محصولات متنوع دیگر از جمله سوپ و مارمالاد شده است؛ اگرچه این محصولات، به لحاظ تاریخی، مکمل غذایی به شمار می‌آمدند اما به عنوان داروی ملین و ادرارآور نیز مصرف شده‌اند.

پیش‌تر، میوه رز به عنوان نوشیدنی مغذی برای کودکان همچنین به منظور طعم‌دهنده در چای و مربا استفاده می‌شد.

ترکیبات میوه گل نسترن

میوه تازه گل نسترن(میوه گل سرخ) حاوی 5/0 تا 7/1 درصد ویتامین C است که ترکیبی از آسکوربیک اسید و هیدرو اسکوربیک اسید است؛ میزان ویتامین C میوه خشک موجود در بازار، ممکن است مختلف باشد، در آزمایشی که با روش رنگ‌‌سنجی و تین لایه کروماتوگرافی انجام گرفت، مشخص شد کاهش ویتامین C بستگی به مقدار خرد کردن و ذرات این میوه دارد به عنوان مثال در صورتی که میوه فقط نصف شود، میزان ویتامین C موجود در آن پس از یک سال و نیم نصف می‌شود، در حالی که اگر خرد شود، پس از شش ماه صددرصد ویتامین C آن از بین می‌رود.

در بعضی منابع از میوه گل سرخ به عنوان غنی‌ترین منبع ویتامین C یاد شده است؛ مرکبات 50 میلی‌گرم، کلم بروکلی خام و کیوی حدود 100 میلی‌گرم، بعضی سبزیجات مناطق گرمسیری 200 تا 300 میلی‌گرم، میوه گل‌سرخ 1250 میلی‌گرم، آسرولا 1000 تا 2330 میلی‌گرم و مارجون 3150 میلی‌گرم در هر صد گرم ویتامین C دارند؛ میوه این گل 20 برابر لیمو ویتامین C دارد.

میوه گل‌ نسترن یا همان میوه گل سرخ همچنین حاوی ویتامین‌های A1، B1، B2، B3 و K است؛ از دیگر ترکیبات این میوه، پکتین (11 درصد)، تاتن‌ها (2 تا 3 درصد)، اسید سیتریک و اسید مالیک، فلاونوئیدها، رنگدانه‌های زرد و قرمز مخصوصاً کاروتنوئیدها، وانیلین، اسانس و قندها را می‌توان نام برد.

داروشناختی و اثرات مهم میوه گل نسترن

ویتامین C یک مکمل غذایی است و به عنوان ضد اسکوربوتیک مصرف می‌شود؛ برای جبران کمبود این ویتامین می‌توان از میوه این گل‌ استفاده کرد؛ متأسفانه چون ممکن است مقدار زیادی از ویتامین C هنگام خشک کردن یا تهیه محصول از میوه گل نسترن از بین برود، مقداری ویتامین C مصنوعی به این محصولات اضافه می‌شود که روی بسته‌بندی آنها ذکر نمی‌شود؛ در صورتی که میوه این گیاه به صورت تازه مصرف شود، دارای مقدار زیادی ویتامین است که مستقیماً جذب بدن می‌شود، میوه این گل، ادرارآور و مسهل است و از آن برای کاهش تشنگی، کاهش التهاب معده و نیز به عنوان طعم‌دهنده و همچنین، تهیه مربا استفاده می‌شود.

مسهل بودن این گیاه به خاطر اسید مالیک، اسید سیتریک، گلوکوزیدهای پورگاتیو، مانند مولتی‌فلورین A و B و پکتین موجود در آن است.

سمیت و عوارض جانبی میوه گل نسترن

مصرف خوراکی میوه این گل، هیچ‌گونه مسمومیتی ایجاد نمی‌کند و 100 گرم از آن حاوی بیش از 1200 میلی‌گرم ویتامین C است؛ مصرف مقادیر کم آن هیچ‌ عارضه‌ای در بر ندارد و در مورد مصرف مقدار زیاد و طولانی‌ آن هم گزارشی ارائه نشده است؛ در کتب اروپایی، مانند کمیسیون E، عوارض مصرف مقدار زیاد این میوه ناشناخته گزارش شده است.

البته کارگرانی که به طور مداوم در معرض میوه‌های گل‌ نسترن هستند، ممکن است دچار حساسیت و مشکلات تنفسی شوند؛ بعضی از این عوارض در واقع، حساسیت نیستند بلکه پرزهای ریز میوه گل‌ هستند که مانند پشم ‌شیشه بر روی پوست تحریکات مکانیکی پوستی ایجاد می‌کنند.

طریقه و میزان مصرف میوه گل نسترن

1 تا 3 قاشق میوه خرد شده را در آب جوش ریخته و 15 تا 20 دقیقه بگذارید به همان حال بماند؛ سپس آن را صاف و مصرف ‌کنید؛ این مقدار را می‌توان روزی سه بار تکرار کرد و میزان مصرف می‌تواند بر حسب وزن تا روزی 12 گرم باشد.

مهم‌ترین خواص میوه گل نسترن

ضد درد، ضد اسهال، ضد اکسیدان، ملین، ادرارآور، کاهش‌دهنده قند خون، مسهل، مهارکننده لیپواکسیژناز ، مقوی اعصاب و ضد کرم و طبع آن گرم و خشک است.

سرشار از ویتامین ث است و میوه خشک آن را بیش از یک سال نمی‌توان نگه‌داری کرد.

در دوران نقاهت از دمکرده میوه این گیاه استفاده شود؛ برای جوشانده میوه این گیاه را نباید زیاد جوشاند.

برای ناراحتی‌های لثه و درد دندان از جوشانده این گیاه مزمزه شود؛ برای رفع حالت سستی در بدن از جوشانده میوه این گیاه بنوشند.

برای درمان التهاب کلیه از جوشانده میوه این گیاه استفاده می‌شود و برای درمان یبوست از مربای گل نسترن استفاده شود.

برای درمان ورم مثانه از دمکرده میوه این گیاه استفاده می‌شود؛ میوه این گیاه سرشار از کلسیم است.

دمکرده میوه این گیاه تصفیه‌کننده خون است؛ جهت برطرف کردن غم و اندوه 10 گرم میوه این گیاه را در 300 سی‌سی آب سرد به مدت 3 ساعت خیسانده سپس حرارت داده تا به جوش آید 15 دقیقه دم‌کرده روزی 3 فنجان بنوشند.

برای درمان اسهال و اسهال خونی 20 گرم میوه این گیاه را در 500 سی‌سی آب‌سرد به مدت 3 ساعت خیسانده سپس حرارت داده تا به جوش آید 15 دقیقه دم‌کرده روزی 3 فنجان بنوشند.

برای درمان تپش قلب 10 گرم میوه نسترن را به مدت 3 ساعت در 300 سی‌سی آب‌سرد خیسانده سپس با حرارت ملایم جوش آورده 5 دقیقه جوشانده 15 دقیقه دم‌کرده روزی 3 فنجان بنوشند.

برای درمان حبس‌البول 10 گرم میوه نسترن را در 300 سی‌سی آب‌جوش 15 دقیقه دم‌کرده قبل از هر غذا یک فنجان بنوشند.

برای درمان نرمی استخوان و کمبود ویتامین ث یک کیلو میوه نسترن را با 300 گرم نبات کوبیده سپس با 2 لیتر آب مخلوط نموده به مدت 15 روز در یک محل گرم گذاشته سپس صاف نموده قبل از غذا یک فنجان بنوشند.

برای درمان ورم چرکی کلیه از جوشانده و دمکرده میوه نسترن استفاده شود و برای درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا از دمکرده میوه نسترن استفاده شود.

برای دفع سنگ کلیه 15 گرم میوه نسترن را ابتدا خرد کرده در 300 سی‌سی آب سرد جوشانده 15 دقیقه دم‌کرده قبل از غذا یک لیوان بنوشند.

برای درمان سنگ کیسه صفرا از جوشانده یا دمکرده میوه نسترن میل شود.

جوشانده میوه نسترن دفع‌کننده کرم معده است؛ ضماد گل نسترن التیام‌دهنده زخم است.

بوی بد بدن را دفع می‌کند؛ آنهائی که عرق زیادمی‌کنند و بوی بد می‌گیرند باید تن خود را بعد از حمام کردن با دم‌کرده گل و برگ نسترن آبکشی کنند.

خونریزی از سینه را بند می‌آورد؛ بی خوابی را برطرف می‌کند؛ انقباض ماهیچه‌های معده را برطرف می‌کند و معده را تقویت می‌کند.

سرعت جریان خون را در پوست زیاد کرده و باعث لطافت پوست می‌شود؛ برای ترمیم شکستگی استخوان و رفع ورم مقعد، ضمادی از برگ این گیاه درست کرده و روی قسمت شکستگی یا تورم قرار دهید.

چون گل نسترن شیرین است، حشرات را به خود جذب می‌کند مخصوصاً حشره مخصوصی به نام سای نیپس Cynipsکه در نیش زدن، برجستگی‌های کوچکی پوشیده از تار و به رنگ سبز مایل به قرمز درآن به وجود می‌آوردکه به نام «به دگار» Bedegar معروف است که خواص طبی مهمی دارد مخصوصاً برای بیماران مسلول، تقویت‌کننده بوده و مانع عرق کردن می‌شود همچنین مقدار آلبومین در ادرار را کم می‌کند؛ به‌دگار اثر آرام‌کننده اعصاب نیز دارد.

برای تهیه عرق نسترن، یک چهارم لیوان از عرق نسترن را با یک لیوان آب مخلوط کرده، سپس آن را شیرین کنید؛ از این شربت می‌توانید چند لیوان در روز بنوشید.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

فواید خوردن بلوبری در بهبود حافظه و کاهش خطر زوال عقل

پستتوسط najm134 » يکشنبه دسامبر 23, 2018 10:40 am

فواید خوردن بلوبری در بهبود حافظه و کاهش خطر زوال عقل

میوه بلوبری حاوی آنتی اکسیدان های است که به حفاظت از بدن در مقابل بیماری و خطرات سلامت مرتبط با سن کمک می کند.
میوه بلوبری می تواند عملکرد شناختی مغز را تقویت کرده و حافظه را بهبود بخشد. این میوه غنی از ویتامین های است که به خاطر میزان بالای آنتی اکسیدان بخصوص فلاونوئیدها، سلامت مغز را تقویت می کند.

Image
مصرف روزانه بلوبری موجب کاهش روند اختلالات حافظه و هماهنگی حرکتی که معمولا با افزایش سن مرتبط است، می شود. این میوه دارای فواید متعددی برای مغز است که در ادامه اشاره می شود.

کاهش خطر زوال عقل

در مطالعه اخیر محققان دریافتند افراد مسن سالم (۶۵ تا ۷۷ سال) که ۳۰ میلی لیتر آب بلوبری (معادل ۲۳۰ گرم میوه) نوشیده بودند، افزایش قابل توجهی در فعالیت مغز، جریان خون و حتی حافظه شان در مقایسه با گروه دارونما مشاهده شد. به نظر می رسد فلاونوئیدها عامل مهمی در ایجاد این تاثیرات هستند که ریسک زوال عقل را کاهش می دهند.

کاهش تاثیرات آلزایمر
آنتی اکسیدان های موجود در بلوبری دارای فواید واقعی در بهبود حافظه و عملکرد شناختی در افراد سالمند هستند که احتمالا از بیماری آلزایمر پیشگیری می کنند. مطالعه سال ۲۰۱۶ نشان داد بلوبری درمان موثری برای بیمارانی بود که دارای علائم اختلال روانی بودند.

پیشگیری از زوال حافظه و سایر تغییرات مرتبط با افزایش سن

میوه های توتی نظیر بلوبری از طریق ترکیباتی که از سلول های مغز در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند، سلامت مغز را حفظ می کنند. طبق نتایج یک مطالعه، میوه بلوبری با تغییر در شیوه ارتباط نورون ها در مغز، مانع از التهاب مغز می شود که در آسیب نورونی و بهبود کنترل و شناخت حرکتی نقش دارد.

تقویت سلول های مغز

افزودن بلوبری به رژیم غذایی می تواند موجب افزایش میزان تولید سلول های مغز در هیپوکامپ، منطقه مسئول حافظه در مغز، شود. در مطالعه سال ۲۰۰۲ به موش های مسن مکمل بلوبری معادل یک فنجان بلوبری در انسان به مدت ۲ ماه داده شد. در این موش ها بهبود عملکرد حافظه از طریق هیپوکامپ مشاهده شد.

تقویت تمرکز و حافظه

خوردن یک کاسه بلوبری به شکل قابل توجهی موجب بهبود تمرکز و حافظه در ۵ ساعت بعد می شود. محققان دریافتند شرکت کنندگانی که هر روز صبح اسموتی بلوبری خورده بودند در اواسط روز مهارت های فکری بهتری در مقایسه با افرادی داشتند که اسموتی دیگری نوشیده بودند. حتی افراد دیگر شاهد کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی عملکردشان بودند. محققان بریتانیایی معتقدند آنتی اکسیدان های موجود در بلوبری موجب تحریک جریان خون و اکسیژن به مغز شده و مغز را فعال نگه می دارد.

تقویت سلامت مغز

به گزارش مهر، بلوبری موجب ایجاد حس شادی در افراد مبتلا به افسردگی می شود. مطالعه سال ۲۰۱۶ نشان می دهد خوردن بلوبری می تواند به کاهش محرک های ژنتیکی و بیوشیمیایی مرتبط با افسردگی و تمایل به خودکشی کمک کند. طبق نتایج اخیر، بلوبری می تواند با افزایش میزان سروتونین در مغز موجب کاهش علائم افسردگی شود و در مجموع سلامت مغز را بهبود بخشد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

کشف 'گنجینه‌ای از گیاهان غذایی، دارویی و صنعتی' در سال گذشته

پستتوسط najm134 » يکشنبه دسامبر 30, 2018 3:39 pm

کشف 'گنجینه‌ای از گیاهان غذایی، دارویی و صنعتی' در سال گذشته


شماری از گیاهان تازه کشف شده دارای کاربرد بالقوه غذایی، دارویی و صنعتی است
پژوهشگران در مرکز تحقیقات باغ گیاه شناسی کیو در لندن گفته‌اند که در سال ۲۰۱۶ گیاه‌شناسان موفق شدند ۱۷۳۰ گیاه جدید را کشف کنند که شماری از آنها می‌تواند دارای مصارف غذایی، دارویی و همچنین استفاده در صنایع چوب باشد.


Image

بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت (۱۸ مه) منتشر شده، از جمله گیاهانی که تازه کشف شده یازده گونه جدید بوته مانیهوت در برزیل است که ریشه آن شامل مقادیر قابل توجهی نشاسته است. در آفریقای جنوبی نیز هفت گونه جدید از گیاه موسوم به "چای روئیبوس" کشف شد که شش گونه آن با خطر انقراض مواجه است.

چند گیاه از خانواده آلوورا نیز از جمله کشفیات جدید گیاه شناسان است. از آلوورا به طور وسیعی در صنایع آرایشی و دارویی استفاده می‌شود.

در حال حاضر بیش از بیست و هشت هزار گونه گیاهی در سراسر جهان دارای استفاده دارویی بالقوه است اما از آنجا که خصوصیات و خواص این گیاهان به درستی بررسی و ثبت نشده، استفاده کاملی از آنها نمی‌شود. برخی کارشناسان این رقم را "تخمینی محافظه‌کارانه" دانسته و گفته‌اند که تعداد گیاهان دارویی مفید به مراتب بیش از اینها است.
در این گزارش بر اهمیت کاربرد بالقوه گیاهان در مبارزه با امراضی مانند دیابت و مالاریا تاکید شده و آمده است که در حال حاضر، موثرترین وسیله مقابله را مالاریا در جهان، منشا گیاهی دارد.
با وجود این، تنها ۱۶ درصد از کل گیاهانی که بالقوه دارای خواص دارویی است تحت عنوان گیاهان دارویی طبقه‌بندی شده و به عنوان دارو تحت نظارت قرار گرفته است.
یکی دیگر از موضوعاتی که این گزارش مورد بحث قرار داده خطر انتقال آفات و بیماری‌های گیاهی در نتیجه توسعه صنعت گردشگری است. نویسندگان گزارش خواستار اقدامات اساسی‌تری برای نظارت بر این موضوع شده‌اند .
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

قبليبعدي

بازگشت به پاكيزه شناسى


Aelaa.Net