دشمنان آئین اعلی در نیجریه

مديران انجمن: najm134, najm134, najm134

دشمنان آئین اعلی در نیجریه

پستتوسط najm134 » سه شنبه مه 27, 2014 11:54 am

بسم الله الرحمان الرحیم
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

رهبر شیعیان نیجریه: بوکوحرام، نقشه غرب برای چپاول نیجریه است

پستتوسط najm134 » سه شنبه مه 27, 2014 11:59 am

شیخ ابراهیم الزکزاکی، رهبر اقلیت شیعه در نیجریه شورش بوکوحرام را نقشه غرب برای توجیه حضور خود در این کشور و بالکانیزه کردن نیجریه خواند. تصوير
به گزارش خبرگزاری آناتولی، زکزاکی در مراسم یادبود شهدای شیعه در استان کادونا در شمال غرب نیجریه گفت: "ابوبکر شکاو (رهبر بوکوحرام) در حال حاضر در یک کمپ نظامی و در شرایط امنی به سر می برد."
وی افزود: "بیایید گمراه نشویم؛ چیزی مثل بوکوحرام وجود ندارد. این فقط یک حقه برای لاپوشانی عملیات بالکانیزه ساختن نیجریه و چپاول منابع سرشار این کشور است."
رهبر شیعیان نیجریه گفت: "اتفاقات اخیر در شمال کشور، یک نسخه المثنی از عملیات های غرب در عراق و افغانستان است و هدفی به جز تاراج کشور ندارد."
وی افزود: "آنها متوجه شده اند که در مناطق زمفارا، زاریا، بیرنین-گواری، سوکوتو و بورنو منابع سرشار طلا و پلاتونیوم وجود دارد. آنها همین کار را در عراق انجام دادند؛ ابتدا تحت عنوان جست و جوی تسلیحات کشتار جمعی به عراق رفتند. اما چنین تسلیحاتی در عراق وجود نداشت و حضور آنها فقط کشور را به ورطه هرج و مرج کشاند."
وی ادامه داد: "غربی ها درست مقابل چشم ما همین کار را در افغانستان کردند. کشورهای غربی اکنون می خواهند فاز دوم عملیات خود را در آفریقا ادامه دهند."
زکزاوی در ادامه، برخوردهای امنیتی دولت نیجریه با شیعیان این کشور، از جمله "بازداشت های غیرقانونی و خودسرانه بدون محاکمه" را مورد انتقاد قرار داد.
طبق برآوردها، حدود 6 میلیون نفر از 80 میلیون مسلمان نیجریه را شیعیان تشکیل می دهند.
منبع: خبرگزاری آناتولی
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

حوادث خونین روز قدس در شهر «زاریا»ی نیجریه

پستتوسط najm134 » پنج شنبه آگوست 07, 2014 12:53 pm

حوادث خونین روز قدس در شهر "زاریا"ی نیجریه و شهادت 33 نفر از راهپیمایی کنندگان
در پی حوادث خونین روز قدس در شهر "زاریا"ی نیجریه که به شهادت 33 نفر از راهپیمایی کنندگان، از جمله سه فرزند «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر حرکت اسلامی این کشور منجر شد،
شایان ذکر است در حالی که تظاهرات روز قدس جمعیت اسلامی زاریا ــ مانند تمام فعالیت های دیگر آنان ــ مسالمت آمیز بود، نیروهای نظامی نیجریه از پشت به سمت صفوف راهپیمایی‌ کنندگان تیراندازی کردند. آنان همچنین تظاهرات‌کنندگانی که فرار می کردند را تحت تعقیب قرار داده و به سمت آن‌ها شلیک کردند که منجر به شهادت 33 نفر از آنها و زخمی شدن دهها تن دیگر شد!
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) ـ ابنا ـ شیعیان نیجریه مراسم عید فطر امسال را در حال و هوایی متفاوت برگزار کردند؛ چرا که آن‌ها داغ شهادت مظلومانه دوستان و بستگان خود در حادثه‏ خونین راهپیمایی روز جهانی قدس شهر «زاریا» را بر دل داشتند.

اما این داغ بزرگ، خللی در عزم آنان ایجاد نکرد و در حالی که تنها چند روز از حمله ناجوانمردانه به تظاهرات کنندگان روز قدس زاریا و شهادت ۳۳ نفر از آنان می‌گذشت، نماز عید سعید فطر با شکوه فراوان در این شهر برگزار شد.

نماز عید به امامت «شیخ ابراهیم زکزاکی» اقامه شد که سه فرزندش را در حمله ناجوانمردانه نظامیان از دست داده است.

شیخ زکزاکی در خطبه اول نماز، خطبه امیرالمؤمنین علی(ع) در روز عید فطر را قرائت کرد. وی همچنین با ارائه توضیحاتی درباره احکام و شرایط نماز عید افزود: وقتی امام زمان (عج) ظهور ‏کند این مسأله دقیقا مطابق آنچه در سنت پیامبر(ص) بوده است اجرا خواهد شد.
تصوير
سه فرزند شهید و شیخ زکزاکی

وی در خطبه دوم نماز به جنایاتی که مأموران امنیتی دولت نیجریه در مراسم روز جهانی قدس زاریا انجام دادند سخن گفت.
تصوير
تصوير

ترجمه این بخش از سخنان شیخ ابراهیم زکزاکی درباره حادثه مذکور به شرح زیر است:

نباید فریب بخوریم؛ دولت مسؤول فاجعه است

کسانی که این جنایت را انجام داده‌اند می‌‏خواهند ما باور کنیم که این کشتار یک درگیری فرقه‌ای بوده و به دست گروهی مذهبی رخ داده است؛ اما چنین چیزی واقعیت ندارد.

ما به شخصه دیدیدم کسانی که در روز روشن به مردم حمله کردند یونیفورم‌های نظامی به تن داشتند و بر روی وسائل نقلیه کاملا مسلح آن‌ها، نوشته‌های نظامی وجود داشت. از همین جا در می‌‏یابیم که کشتار مردم بی‌گناه در «برنین گواری» یا «زمفارا» و نیز در دیگر نقاط به دست چه کسانی صورت گرفته است.

باور کردنی نیست که حکومت منتخب مردم مسئول این کشتارهای‌گاه و بی‌گاه بوده است. ما نباید فریب بخوریم. این «بوکوحرام» نیست که مردم را می‌‏کشد، بلکه آنهایی که در مسند قدرت‌اند بانیان اصلی این فجایع هستند.

چگونگی شهادت فرزندان


آن‌ها به قصد دستگیری فرزندانم به سوی آن‌ها هجوم آوردند، که فرزندم «محمد» در جریان دستگیری با گلوله‌ای که به شکم او شلیک شد به شهادت رسید.

آن‌ها سپس سه فرزند دیگرم «احمد»، «حمید» و «علی» را دستگیر کردند. ما از طریق واسطه‌ای که داشتیم در‌‌ همان حین که آن‌ها را می‌بردند تقاضا کردیم تا آن‌ها را آزاد کنند؛ اما فرمانده اعلام کرد که آن‌ها را به بیمارستان آموزشی می‌فرستد تا درمان شوند.

تا آن لحظه فرزندان من شرایط خوبی داشتند. اما هنگامی که آن‌ها را بردند تا سوار ماشین کنند سه گلوله به احمد شلیک کردند و او را به داخل ماشین پرتاب کردند. احمد هنوز نمرده بود و در حال صحبت کردن بود که آن‌ها دست و پاهای او را نیز شکستند. در همین اثنا علی را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند. حمید سعی کرد تا از علی محافظت کند که با این کار او، آن‌ها به سوی احمد هجوم برده و او را با وارد آوردن ضربات متعدد چاقو به همه جای بدنش ــ حتی به سر و صورتش ــ به شهادت رساندند.

احمد بلافاصله به شهادت رسید اما حمید همچنان زنده بود و سعی داشت تا با آن‌ها صحبت کند. نظامیان وقتی دیدند که حمید حرف می‌زند به سوی او حمله کردند و آنقدر به او چاقو زدند که از مرگ او قبل از رسیدن به بیمارستان مطمئن شوند. آن‌ها سپس به پاهای علی شلیک کردند.

هویت فرمانده مهاجمان

شخصی که به فرزنداندم شلیک کرد (فرمانده عملیات) یک تیمسار ارتشی به نام «اس. اکوه» بود. هنگام دستگیری به او گفته بودم فرزندانم را آزاد کن که او در پاسخ به من گفت: آن‌ها را آزاد می‌کنم اما نه زنده!

اکنون با لطف بی‌‌‌نهایت خداوند، فرزندم علی زنده است. او دید که چگونه برادرانش به شکل وحشیانه‌ای در مقابل چشمانش سلاخی شدند. علی که چندین گلوله به پا‌هایش شلیک شد اکنون در حال درمان است.

دشمن به فکر قلع و قمع ماست


این واقعه مصیبت دیگری بود که آن‌ها به مسلمانان این کشور وارد کردند. این‌ها همان‌هایی هستند که گروه‌هایی را برای جنگ علیه یک فرقه به راه می‌‏اندازند. این واقعه نشان داد که آن‌ها جز قلع و قمع کامل ما اندیشه دیگری در سر ندارند.
تصوير
بعد از این حادثه مردم با ما ابراز همدردی کردند. علاوه بر این برخی از داخل حکومت، حتی رهبر سابق کشور، به ما تسلیت گفتند.

باید هوشیار باشیم

مردم باید از بیرون به دشمن خود نگاه کنند نه از درون. ما باید بدانیم که دشمن مشترکی داریم که با رنگ و شکل‌های مختلف، گاهی اوقات از منظر مذهبی، خود را نمایان می‌کند. همانطور که دیدیم آن‌ها وقتی برای انجام جنایاتشان کسی را نمی‌یابند خودشان برای آن دست به کار می‌شوند. در این مواقع ما باید به فطرت خود بازگردیم و به خداوند پناه ببریم تا این حصارهای موهومی که میان مسلمانان وجود دارد را از میان ببریم. باید بدانیم که همه مسلمانان برادر ایمانی یکدیگرند. درست است که میان مسلمانان تفاوت‌هایی وجود دارد، اما این تفاوت بین ایمان و عدم ایمان نیست، بلکه تفاوت در حد جزئیات است. بنابراین با این معیار باید برادر را از دشمن تشخیص بدهیم. وقتی با دشمن داخلی می‌جنگید به دخالت افراد بیگانه نیازی نیست، چرا که در این مواقع بیگانگان به ما زیان رسانده و تقصیر را به گردن خودما می‌اندازند.

از خداوند می‌خواهم ملت نیجریه را از این از هم پاشیدگی نجات دهد. ملتی که از داشتن بالا‌ترین جمعیت مسلمان به خود می‌‏ بالد. متاسفانه اکنون ما در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که اسلام و مسلمانان، دشمنِ حکومت و تهدید برای جامعه به حساب می‌آیند

تسلیت حضرت آیت الله وحید خراسانی به شیخ زکزاکی

در پی حوادث خونین روز قدس در شهر «زاریا»ی نیجریه که به شهادت بیش از ۳۳ نفر از راهپیمایی‌کنندگان،‌ از جمله سه فرزند «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی این کشور منجر شد، «حضرت‌ آیت‌ا… العظمی وحید خراسانی» به ایشان تسلیت گفتند.

این مرجع تقلید شیعیان جهان عصر یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ در تماس تلفنی با شیخ زکزاکی، در ابتدا شهادت شیعیان شهر زاریا و نیز سه فرزند وی را به او تسلیت گفتند.

ایشان با اشاره به مصائبی که در راه ترویج حق به انسان‌های برگزیده وارد می‌شود فرمودند: در روایت است که اگر مصیبتی به انسان وارد شود و وی آیه استرجاع را بخواند خداوند سه مقام به آن فرد می‌دهد.

آِیت‌الله وحید خراسانی با قرائت آیه‌های ۱۵۶ و ۱۵۷ سوره مبارکه بقره(الذین اذا اصابتهم مصیبته قالوا انا لله و اناالیه راجعون ـ اولئک علیهم صلوات من ربّهم و رحمه و اولئک هم المهتدون) در تشریح آن سه مقام توضیح دادند: اولین مقامی که به فرد مصیبت زده داده می‌شود «صلوات از سوی خداوند» است؛ یعنی همان خدایی که بر پیامبر صلوات می‌فرستد(ان الله و ملائکه یصلون علی النبی … ـ احزاب، ۵۶) همان خدا به چنین فرد مصیبت دیده‌ای صلوات می‌فرستد.
تصوير
این استاد عالی حوزه علمیه قم ادامه دادند: دومین مقامی که به چنین افرادی داده می‌شود «رحمت خداوند» است؛ همان رحمتی که درباره‌اش فرمود: «رحمه ربّک خیر مما یجمعون (زخرف،۳۲)»

یعنی:‌ رحمت پروردگارت از تمام آنچه جمع‌آوری می‌کنند بهتر است مرجع تقلید شیعیان با ذکر اینکه سومین مقامی که به مؤمنان مصیبت دیده اعطاء می‌شود « هدایت الهی» است افزودند: این هدایت،‌ هدایتی است از جانب خدا؛ یعنی هدایت الله شامل چنین افرادی می‌شود.

شیخ ابراهیم زکزاکی نیز در این مکالمه تلفنی از حضرت آیت ا… العظمی وحید خراسانی تشکر کردند و سلام شیعیان نیجریه را به ایشان رساندند.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

حمله مرگبار به کاروان عزاداران امام حسین(ع) در نیجریه

پستتوسط pejuhesh232 » پنج شنبه نوامبر 13, 2014 12:56 am

حمله مرگبار به کاروان عزاداران امام حسین(علیه السلام) در نیجریه


به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) ـ ابنا ـ تروریست‌های تکفیری روز گذشته با حمله به کاروان عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایالت «یوبی» واقع در شمال شرق نیجریه ۱۰۸ از شیعیان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت را به خاک و خون کشیدند.

به گفته شاهدان عینی، تروریست‌های انتحاری یک کاروان عزاداران حسینی را در منطقه «تسوهوار کاسوا» را در شهر «بوتیسکوم» هدف قرار دادند.

در این حمله مرگبار ۲۸ تن از شیعیان به شهادت رسیده و ۸۰ تن دیگر زخمی شدند.

ارتش نیجریه هنوز توضیحی در مورد این انفجار نداده است و فقط یک نیروی پلیس که در نزدیکی محل حضور داشت اظهار کرد: جمعیت زیادی در این محل بودند و به همین دلیل شمار زیادی از مردم زخمی شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما کار‌شناسان احتمال می‌دهند گروه تروریستی بوکوحرام که یکی از زیرشاخه‌های سازمان تروریستی القاعده است، عامل این حمله باشد.

اغلب عزاداران و راهپیمایان در نیجریه هدف حملات خشونت آمیز قرار می‌گیرند.

در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر زاریا نیروهای نظامی نیجریه با حمله به صفوف راهپیمایی‌ کنندگان اقدام به تیراندازی کردند که منجر به شهادت ۳۳ نفر از جمله «احمد زکزاکی»، «حمید زکزاکی» و «محمود زکزاکی» سه فرزند «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر حرکت اسلامی نیجریه شد.

Image Image

Image Image

Image Image

Image Image

Image
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

فاجعه کشتار علویان نیجریه بدست نیروهای امنیتی

پستتوسط pejuhesh232 » جمعه دسامبر 18, 2015 5:53 pm

فاجعه کشتار علویان نیجریه بدست نیروهای امنیتی

نیجریه مسلمانانی پایبند به دین دارد که به مسئله نماز اول وقت و به جماعت خواندن آن، اهتمام ویژه‌ای دارند. حتی کسانی که توانایی مالی دارند، در خانه خود مسجد می‌سازند و نماز جماعت برپا می‌کنند. امروز جمعیتی میلیونی از شیعیان در این کشور وجود دارد و تشکل‌های اسلامی و شیعی بسیار فعال هستند.
چند سال قبل، نیجریه کشوری آرام بود و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین مسلمانان و مسیحیان و قبایل مختلف در آن حاکم بود. اما با شروع بمب‌گذاری‌ها، سیل وسایل امنیتی مثل ماشین‌ها و لباس‌های ضدگلوله و دستگاه‌های مختلف وارد این کشور شد و بخش زیادی از منابع مالی نیجریه صرف آن‌ها شد و فروشندگان بین‌المللی این تجهیزات به سودهای کلان رسیدند. رئیس‌جمهور سابق نیجریه رسماً مسائل امنیتی را به رژیم صهیونیستی سپرد و بنا بود تا ابوجا و چند شهر دیگر ازسوی آن‌ها دوربین‌گذاری شود. الان در نیجریه حکومت نظامی برقرار می‌شود و در وجب‌به‌وجب خیابان‌ها پلیس حضور دارد؛ آرامش به اضطرار تبدیل شده است.

به کانو که رفته بودم، دیدم که مردم مسلمان این شهر چه رنجی از حکومت‌نظامی می کشند درحالی‌که در پایتخت و مناطق مسیحی‌نشین جنوب، خبری نبود. ما امروز در نیجریه با صف‌های طولانی کنترل ماشین برای ورود به هتل‌ها و فرودگاه‌ها روبه‌رو می‌شویم. آیا ارتش و نیروهای امنیتی قدرتمند نیجریه توان کنترل اوضاع را ندارند؟ وقتی (سال گذشته) مقر سازمان ملل در نیجریه را منفجر کردند، صاحب‌نظران گفتند که چنین اقدامی نیاز به امکانات و آموزش‌های ویژه دارد و از هر‌کسی ساخته نیست. این نکته در کنار سفرهای چند سال اخیر آمریکایی‌ها به میدوگوری، مرکز رشدونمو گروه‌های تندرو فهم‌شدنی است. (سال گذشته) با مطرح‌شدن قضیه بوکوحرام و ربوده‌شدن دختران، اذهان جهانیان آماده شد تا آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و اسرائیلی‌ها به بهانه کمک، وارد نیجریه شوند؛ درحالی‌که صاحب‌نظران معتقدند این گروه تشکلی است از آمریکا، اسرائیل و دولت نیجریه. آن‌ها اسمشان را به عربی «جماعه اهل‌السنه للدعوه و الجهاد» گذاشته‌اند؛ آیا این‌ها مسلمانند و رفتارهایشان ذره‌ای با اسلام شباهت دارد؟

گور دسته جمعی شیعیان نیجریه
ابعاد جنایات برنامه ریزی شده ارتش نیجریه علیه مسلمانان این کشور به ویژه در ایالت کادونا هر روز وسعت بیشتری پیدا کرده و زوایای جدیدتری را نمایان می سازد.
به گزارش مشرق، تصویر زیر، عکس شهدای اخیر نیجریه است که از منابع موثق حاضر در محل به دستمان رسیده است.

Image
این عکس جدید نشان می دهد که عوامل ارتش این کشور، شهدای وقایع اخیر را در گورهای دسته جمعی در نقاط مختلف دفن می کنند تا تعداد و هویتشان شناسایی نشود.

مستندی دیدنی درباره فعالیت‌های شیخ زکزاکی در نیجریه +دانلود
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/new ... 56_735.mp4

مستند دو قسمتی «از خون جُون» که نام آن برگرفته از «جُون» غلام آفریقایی‌تباری است که در روز عاشورا در رکاب سیدالشهداء(ع) به شهادت رسید به مراسم مذهبی و عزاداری‌های شیعیان نیجریه و تأثیرپذیری آنان از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و آیت‌الله زکزاکی می‌پردازد.
به گزارش مشرق، مستند دو قسمتی «از خون جُون» که نام آن برگرفته از «جُون» غلام آفریقایی‌تباری است که در روز عاشورا در رکاب سیدالشهداء(ع) به شهادت رسید به مراسم مذهبی و عزاداری‌های شیعیان نیجریه و تأثیرپذیری آنان از آیت‌الله ابراهیم زکزاکی می‌پردازد.

این مستند همچنین به فعالیت‌های شیخ زکزاکی و تأثیرپذیری او از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و چگونگی اجرای مراسم سنتی اجرای تعزیه در این کشور، اشاره می‌کند. شیعیان نیجریه جزو کسانی هستند که بیشترین اهداکنندگان خون در این کشور را تشکیل می دهند و بنا به گفته مسئولان انتقال خون نیجریه با وجود گسترش بیماری‌هایی همچون ایدز در قاره آفریقا، خون‌های اهدایی شیعیان این کشور جزو پاک‌ترین فرآورده‌های خونی است.

با این وجود، خون شیعیان بی‌گناه نیجریه‌ای که روزی برای کمک به نیازمندان اهدا می‌شد، حدود دو سال پیش و بر اثر حمله پلیس به راهپیمانان روز قدس بر زمین ریخته شد، این راهپیمایی که با مجوز دولتی برگزار شده بود با حمله نیروهای امنیتی مواجه شد و طی آن فرزندان شیخ محمد زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه ای هم به شهادت رسیدند.

در تازه‌ترین تحول نیز نیروهای ارتش این کشور، تحت تأثیر دستورات مستشاران رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و فرانسه، با حمله به حسینیه بقیة الله(عج) و حمله به منزل آیت‌الله زکزاکی، هزاران نفر از شیعیان این کشور را که برای عزاداری پایان ماه صفر، گرد هم آمده بودند به خاک و خون کشیدند و مجروح کردند.

ابراز همدردی انجمن مسیحیان نیجریه با شیعیان زاریا

ه گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ انجمن مسیحی نیجریه (CAN) کشتار شیعیان شهر زاریا توسط نیروهای ارتش نیجریه را محکوم کرده و خواستار برخورد با عاملان این جنایت شد.

گروهی از این انجمن روز گذشته در دیدار با یکی از رهبران جنبش اسلامی نیجریه که در شهر کاتسینا جان باختن شمار زیادی از پیروان جنبش اسلامی را تسلیت گفت.

رهبر انجمن اسلامی با محکوم کردن این حادثه خواستار شناسایی عاملان این حمله و محاکمه آنان شد.

«یعقوب یحیی زکزاکی» از رهبران جنبش اسلامی نیز از ابراز همدردی انجمن مسیحی نیجریه تقدیر و تشکر کرد.

شنبه گذشته ارتش نیجریه به حسینیه «بقیة الله» در منطقه زاریا واقع در شمال نیجریه حمله کرد و صدها شیعه نیجریه‌ای را که به مناسبت شهادت امام رضا(ع) و همچنین برای شرکت در مراسم بزرگداشت یک شیعه که گروه بوکوحرام وی را به قتل رسانده بود، در این حسینیه گرد آمده بودند، شهید شدند.

بر اساس برخی گزارش‌ها، وقتی که شیخ ابراهیم زکزاکی همراه با هزاران شیعه نیجریه‌ای مشغول برگزاری مراسم شهادت امام رضا(ع) در حسینیه بقیه الله بود، «توکور بوروتای» فرمانده ارتش نیجریه همراه با کاروانش از این محل عبور کرد و قصد داشت به دیدار یکی از شیوخ وهابی در منطقه اطراف این حسینیه برود، او اندکی میان جمعیت حاضر در بیرون از این حسینیه ماند و پس از آن به دیدار شیخ وهابی رفت و کمی بعد همراه با تانک‌ها و سربازان مسلح به این محل بازگشت و همه مردم حاضر را به محاصره در آورد، چند دقیقه بعد جمعیت حاضر را به بهانه سد کردن راهش غافلگیر کرده و به سربازانش دستور داد حسینیه بقیه الله را ویران کنند و اینگونه سربازان وی شروع به شلیک بی‌هدف به سوی مردم کردند که در اثر آن صدها تن از شیعیان در داخل و خارج از حسینیه به خاک و خون کشیده شدند.

هنوز آمار دقیقی از شهدای این فاجعه هولناک منتشر نشده است.

منابع نیجریه‌ای افزودند: ارتش نیجریه روز بعد نیز خانه شیخ زکزاکی را به محاصره در آورده و موانعی اطراف آن ایجاد کرد سپس به خانه وی حمله کرد و دو نفر از فرزندانش و همچنین نماینده‌اش را به قتل رساند و تا این زمان هنوز اطلاعات دقیقی از سرنوشت خود وی در دست نیست.

از سوی دیگر افراد نزدیک به شیخ زکزاکی اعلام کردند وی از طریق منابع آگاه دولتی اطلاع یافته بود طرح‌هایی برای ایجاد مشکل برای وی و مسلمانان و تلاش برای بازداشت او وجود دارد تا مانع فعالیت‌های دینی و مذهبی او در نیجریه شوند و اقدام مقام‌های نیجریه‌ای برای بازداشت او نتیجه گزارش‌های مغرضانه‌ای در مورد او بوده است و این نشان داد مقام‌های این کشور بیم گسترش تشیع در این کشور آفریقایی دارند.

Image Image
Image Image

کشیش‌های مسیحی میان عزاداران شیعه
هزاران نفر از شیعیان و محبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در نیجریه همراه با سایر مسلمانان جهان در روز عاشورا به سوگ نشستند و دستان عزا را به سینه‎ها کوبیدند.
به گزارش مشرق، ابنا نوشت: آنچه روز عاشورا در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در نیجریه بیشتر به چشم می‎آمد، حضور مسیحیان و کشیش‎ها در این مراسم بود.

دسته‌های عزاداری در خیابان‌های شهر «زاریا» عاشقانه قدم برمی‏‌داشتند و ندای «لبیک یا حسین (ع)» سر می‎دادند.

رهبر جماعت اسلامی نیجریه طی سخنانی در این مراسم گفت: امام حسین (ع) فقط شهید نشد بلکه اقدامات ایشان در سرزمین کربلا تا ابد موجب زنده و ماندگار ماندن این شخصیت والا در ذهن و قلب انسان‌‎ها شد.

آیت‌الله شیخ «ابراهیم زکزاکی» افزود: دشمنان می‎خواستند پیام پیامبر اسلام (ص) را از بین ببرند اما در روز عاشورا تلاش شد از این امر جلوگیری شود.

یک کشیش مسیحی نیز در این مراسم اظهار کرد: من یک روحانی و انسانی صلح‌دوست هستم. علت حضور من در این مراسم آن است که در این روز فردی کشته شده که علیه ظلم قیام کرده و عزاداران امروز در اعتراض به ظلم این مراسم را برگزار می‎کنند.


نزدیکان شیخ زکزاکی مهمان تلویزیون می‌شوند
«کوی محبت» این هفته موضوع خود را به کشتار شیعیان بی‌دفاع نیجریه و همچینین بررسی وضعیت رهبر جنبش مقاومت اسلامی نیجریه اختصاص داده است.
به‌گزارش مشرق، برنامه «کوی محبت» شبکه دو سیما این هفته با حضور نزدیکان شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش مقاومت اسلامی نیجریه جمعه 27 آذر ساعت 19 به‌صورت مستقیم از مسجد جمکران روی آنتن می‌رود.

هفته گذشته ارتش نیجریه پس از حمله به اجتماع شیعیان در شهر زاریای نیجریه و شهید و زخمی کردن ده‌ها تن از آنان، به منزل «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش مقاومت اسلامی این کشور هجوم آورده که وی و خانواده‌اش در این یورش به‌شدت زخمی شدند.

برنامه «کوی محبت» با تهیه‌کنندگی و اجرای سیدمصطفی موسوی، کاری از گروه امور اجتماعی شبکه دو سیماست که جمعه‌ها ساعت 19 پخش می‌شود.

========================

جزئیات حمله جدید پلیس نیجریه به شیعیان

سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه در کانو اعلام کرد که نیروهای ویژه پلیس بار دیگر با حمله به معترضانی که خواهان آزادی شیخ زکزاکی بودند، تعدادی از آن‌ها را شهید و مجروح کردند.
به گزارش مشرق، «ابراهیم موسی»، سخنگو و رئیس بخش رسانه‌ای جنبش اسلامی نیجریه در کانو با اشاره به حوادث چند روز اخیر در شهر زاریا و کشتار شیعیان این شهر به دست ارتش نیجریه گفت: واحدهای ویژه پلیس نیجریه با حمله به راه‌پیمایی مسالمت‌آمیز اعضای جنبش اسلامی نیجریه در ایالت کادونا و تیراندازی به سوی آن‌ها 3 تن را کشته و تعداد زیادی را مجروح کردند.

موسی در ادامه گفت: طبق معمول این تظاهرات که از سوی برادران مسلمان ما هدایت می‌شد، از منطقه «لاین کوسای» در ناحیه «تادون وادو» کادونا به صورت مسالمت‌آمیز آغاز شد، با این حال زمانی که به منطقه «تادون نوپوا» در نزدیکی جاده «انوگو» رسیدند، سرنشینان 5 خودروی وابسته به واحدهای ویژه پلیس به سوی تظاهرکنندگان تیراندازی کردند.

سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه در کانو اعلام کرد که هدف اصلی معترضان و شعارهای آن‌ها «آزاد کردن شیخ زکزاکی» و «بس است دیگر، بس است» بود. اما این حرکت اعتراضی بر اثر تیراندازی‌های بی‌هدف پلیس متفرق شد. با این حال 9 خوردوی پلیس به سوی «تادون وادا» حرکت کردند، جایی که مرکز اسلامی برادران مسلمان ما مستقر است - و در ادامه اقدامات اخیر ارتش در حمله به زاریا - در آنجا اقدام به تیراندازی کردند.

وی اظهار داشت که براساس گزارش‌های رسیده به ما، در آنجا نیز تعداد بسیاری کشته و یا مجروح شدند. البته تظاهرات مشابهی نیز در شهرهای بائوچی، کانو و گوئاسو برگزار شد که تمامی آن‌ها به صورت مسالمت‌آمیز پایان یافتند، زیرا پلیس دستوری برای شلیک به سوی تظاهرکنندگان دریافت نکرده بود.

موسی در پایان عنوان کرد که در این شرایط این سئوال پیش می‌آید که چه کسانی مسئول ایجاد آشوب در کادونا از طریق حملات بی‌رحمانه به مردم عادی و غیرمسلح هستند.
==============
احمد زنگو با اشاره به منابع نفت در این کشور گفت: در نیجریه منابع زیادی همچون نفت وجود دارد که کشورهای غربی از آن سود می‌برند، این کشورها تشیع را که به سرعت درحال گسترش در نیجریه بوده و مردم را آگاه می‌کند تهدید جدی برای منافع خود می‌دانند؛ به همین دلیل به دنبال راهی برای ضربه زدن به جنبش اسلامی هستند، آنان در خصوص خطر تشیع به دولت نیجریه هشدار دادند.

وی گفت: به خاطر دارم که جورج بوش در زمان ریاست جمهوری خود به صراحت گفته بود که ما شاهد حزب الله در نیجریه به رهبری شیخ زکزاکی هستیم و باید آن را از بین ببریم. پس از این بود که دولت حملات خود به جنبش اسلامی را به بهانه‌های مختلف آغاز کرد. به طوری که در راهپیمایی روز قدس ارتش نیجریه اقدام به شلیک به سوی راهپیمایان کرده و 33 نفر از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی را به شهادت رساندند.

وی در خصوص حمله به شیعیان این کشور گفت: امسال نیز در مراسم روز اربعین حسینی یک عامل انتحاری که به نظر می‌رسد از سوی دولت اجیر شده بود خود را میان عزاداران حسینی منفجر کرد که بر اثر آن 23 نفر به شهادت رسیدند، پس از آن نیز مردم به مناسبت شهادت امام رضا (ع) در حسینیه تجمع کرده بودند که ناگهان نیروهای ارتش به حسینیه یورش برده و مردم را قتل عام کردند،


اين جنايت عظيم و فجيع در دوره رياست محمد بوهاري = بخاري اتفاق افتاده
بدست ارتش و نيروهاى امنيتي و پليس كشور كه تحت فرماندهي رئيس جمهورند

به ان لباس و اسم مسلماني او نگاه نكنيد كه امده بوده بود با مسؤولين ايراني ملاقات كرده بود
با قيافه موش مردگي و تشكر براى رهنمود وووو
وي يك جنرال وسرلشكر ارتش است
‫او فارغ التحصيل دانشكده نظامي انگلستان و امريكااست
سير زندگي او را ببينيد متوجه مي شويد كه بوده و كيست

نيجيريه قبلا مستعمره انكلستان بوده است
فورا بعد استقلال محمد بوهاري يا بخاري از 19 سالكي بورسيه نظامي مي شود
و به انگلستان رفته براى تحصيلات نظامي
و بعد ادامه تحصيلات در كالج نظامي در امريكا
و اين تحصيلات و تمرينات در خارج تا 1980 ادامه داشته
1981 به كشورش برگشته
و بعد فرمانده نيروهاى نظامي نيجيريه شده است
‏و 1982 كودتا كرده عليه رئيس جمهور منتخب مردم و او را ساقط كرده و حاكم شده
تا اينكه بعدا جنرال ديگرى او را ساقط كرده
و امسال در انتخابات بقول خودشان رئيس جمهور منتخب شده

يعني يك مهره دستاموز تمام عيار براى اهداف استعماري
تاريخچه اش هم مزدوريش را ثابت مي كند

وي بعد ملاقات اخيرش در تهران و اظهار دوستي ووو
برگشته و اين جنايت را كرده است

مانند عليوف حاكم اذربايجان و امدنش به ايران و اظهار دوستي و عقد توافقنامه ووو و برگشتن به اذربايجان و حمله و كشتار شيعيان

اين اقدامات براى مسكوت نگهداشتن ايران است

فلذا ديپلماتها از اين رويكردهاي سياسي كشورها نبايد ذوق زده شوند
و طوري مديريت شود كه هم نتوانند فجايع كنند
هم اگر نتوانند مديريت منع فجايع كنند
لااقل دهان و دست ايران وقت جنايت انها بسته نباشد
و برخورد مماشاتي نداشته نباشد


فیلم هایی از این فاجعه هولناک:
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/new ... 36_746.mp4
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/new ... 56_735.mp4

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمدمحمود توری، امام جمعه شهر کانو و معاون شیخ زکزاکی که در حمله اخیر نیروهای ارتش نیجریه به شهادت رسید. و در فيلم با او مصاحبه شده است
Image


اجتماع پنج مليوني اربعين كه بعد از عتبات بزرگترين اجتماع حسيني در جهان بوده در نيجريه برگزار شده و گفته مي شود اين كشتار براى انتقام از زائران اربعين امسال در نيجريه است


آمریکا و اسرائیل آشکار گفته‌اند «نمی‌گذاریم نیجریه مثل ایران بشود»
این تجمع بیش از پنج‌میلیون‌نفر را به خود دید. درواقع بعد از کربلا، تجمع نیجریه پرجمعیت‌ترین تجمع برای اربعین بود. آمریکا و اسرائیل آشکار گفته‌اند که: «نمی‌گذاریم مثل ایران بشوید.»
به گزارش مشرق، روزنامه شهرآرا نوشت: شیخ زکزاکی گرچه رهبر شیعیان نیجریه است، شخصیتی فرامذهبی دارد. هم اهل‌سنت و هم مسیحیان نیجریه وی را به‌عنوان شخصیتی مذهبی پذیرفته‌اند و از نظرات وی استفاده می‌کنند.

احترام ویژه‌ای هم برای او قائل هستند. شیخ زکزاکی از جمله متاثرین انقلاب اسلامی است که دوران طلبگی‌اش با دوران پیروزی انقلاب هم‌زمان شد و دنبال‌کردن روند این پیروزی به‌رهبری امام‌خمینی(ره) و تحولات متعاقب آن، وی را بسیار مشتاق شخصیت امام(ره) و انقلاب کرد.

حمله به خانه وی و حسینیه بقیه‌ا... در شهر زاریای نیجریه و دستگیری‌اش توسط ارتش، موضوع میزگرد شهرآرا با دو تن از اعضای انجمن اسلامی نیجریه است. «محمد نافع‌ موسی» و «الیاس‌ عبدا... ابراهیم» چهارسال است که در حوزه علمیه جامعه‌المصطفی حضور دارند. در ادامه، گفتگوی ما با آن‌ها را می‌خوانید.

Image

اخبار زیادی مبنی‌بر اتفاقات اخیر مخابره می‌شود. خبر دقیقی که به دست شما رسیده و مطلع هستید چه بوده‌است؟
خبر واقعی این است که به منزل شیخ زکزاکی حمله شده که البته شیخ در این حمله تنها نبوده و تعداد زیادی از پیروان ایشان همراهشان بوده‌اند. همه‌شان فداکاری کرده‌اند تا از دسترسی ارتش به شیخ زکزاکی جلوگیری کنند. حدود ۵٠٠نفر شهید شدند. حلقه فداییان شیخ آن‌قدر سنگین بوده که ارتش برای خراب‌کردن منزل ایشان از بمباران استفاده کرده‌است.

تقریبا نصف خانه شیخ را آتش زدند. پس از آن، مسیر خانه شیخ و اطراف آن تحت محاصره کامل ارتش قرار می‌گیرد و به هیچ‌کس اجازه کمک‌کردن داده نمی‌شود. در این حملات، دست شیخ به‌شدید زخمی شده و همسر ایشان هم مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌است. یکی از پسران ایشان نیز درحال دفاع از جان پدرش به شهادت رسید.

ارتش، شیخ زکزاکی را همین‌طور به‌صورت زخمی یک روز محاصره می‌کند و قصدش این بوده که شیخ بر اثر خون‌ریزی بمیرد. البته بعد از منتشرشدن اخبار در کل جهان و ایجاد مطالبه عمومی، مسلمانان از حکومت نیجریه مبنی‌بر نجات شیخ زکزاکی، ارتش وی را از آن محل خارج کرده و به کمپ نظامی و بهداری منتقل کرده‌است. این آخرین خبرهاست و دیگر خبری به دست ما نرسیده‌است. ارتش اعلام می‌کند که شیخ زکزاکی و همسرشان سالم هستند.

بعد از آن اتفاق، شیعیان حاضر در محل چه عکس‌العملی داشتند؟
هرکسی در آنجا بود شهید شده‌است. تعداد کمی موفق به فرار شدند؛ به‌خاطر اینکه هرکسی آنجا بوده حاضر بوده جانش را برای شیخ فدا کند و می‌گفتند تا زمانی که یکی از ما زنده باشیم، اجازه تعرض به جان شیخ را نمی‌دهیم.

اول ربیع‌الاول برنامه‌ای داریم که پرچم حسینیه بقیه‌ا... که در محرم و صفر پرچم امام‌حسین(ع) است را با پرچم امام‌رضا(ع) تعویض می‌کنیم. مردم درحال تجمع برای این برنامه بودند که قرار بود بعدازظهر انجام شود. این حمله حدود ساعت١٠ به‌وقوع پیوست. خانه شیخ با حسینیه فاصله دارد. شیخ را قبل از اینکه به حسینیه بیاید، در خانه‌اش زخمی کردند.

یعنی کشتار در دو نقطه در اطراف حسینیه و اطراف خانه شیخ انجام شده‌است؟

حمله اول به حسینیه انجام شد. کشتار صورت گرفت و عده ای که توانستند از آن نقطه خارج شوند خودشان را به منزل شیخ رساندند؛ چون می‌دانستند که نیروهای ارتش فورا بعد از حسینیه، به آنجا خواهندرفت. البته باید بگویم که نیروهای ارتش در هر دو نقطه مستقر بودند و بعد از کشتار حسینیه، نیروهای ارتش در این نقطه به نیروهای اطراف خانه شیخ اضافه‌شدند.

برای خانواده شیخ زکزاکی چه اتفاقی افتاده‌است؟
یک دختر ایشان در دبی است و دو دخترخوانده ایشان در ایران هستند. یک پسرشان به نام علی‌حیدر در این کشتار و سه پسر دیگرشان در حمله روز قدس سال گذشته به شهادت رسیده‌اند.

اصلن کسی فکرش را نمی‌کرد که چنین اتفاقی بیفتد، چراکه ارتش و فرماندهی آن تحت فرمان رئیس‌جمهور به‌ حساب می‌آید. ما تا الآن از رئیس‌جمهور چیزی ندیده‌ایم. فکر می‌کنیم که شاید این حادثه اصلا ربطی به او نداشته‌باشد؛ چرا که قبل از انتخابات، وی به دیدن شیخ آمده‌بود و از ایشان مشورت می‌گرفت. تا این لحظه اعلام موضعی از وی نشنیده‌ام.

بهانه حمله چه بوده‌است؟
ظاهرا بهانه‌شان این بوده که شیعیان به جان رئیس ارتش سوءقصد کرده‌اند که خب، معلوم است که حرف بی‌اساسی است، چطور می‌توانیم به جان او سوءقصد کنیم درحالی‌که حتی یک چاقو به‌عنوان سلاح نداریم؟! ادعای عاقلانه‌ای نیست.

روزهای یکشنبه تجمع زیادی در شهرهای مسیحی‌نشین داریم. مشابه همین را روزهای جمعه در شهرهای مسلمان‌نشین را داریم. در این روزها خیابان‌ها بسته می‌شود و عبورومرور کنترل می‌شود.

آنان ادعا می‌کنند که به جان رئیس ارتش سوءقصد شده‌است؛ پس چرا حتی یک نفر از اطرافیان او زخمی نشده‌اند؟ خب، مشخص است که این یک دروغ است.

ظاهرا حکومت و ارتش نیجریه خیلی تحت سیطره اسرائیل است. احتمال این می‌رود که این حمله تحت‌تاثیر اسرائیل بوده‌باشد؟
بله، قطعا! تابه‌حال عربستان، آمریکا و اسرائیل در این سال‌ها بارها قصد به شهادت رساندن شیخ زکزاکی را داشته‌اند ولی موفق نشده‌اند.

الآن که این اتفاق افتاده‌است، آیا سازوکاری قانونی برای رسیدگی به این کشتار وجود دارد؟
خبرهایی که داریم این است که صلیب‌سرخ خواسته‌است به آن منطقه برود و شهدا و زخمی‌ها را از آنجا خارج کند. گروه‌های حقوق‌بشر هم در جاهای مختلف جهان اعلام موضع کرده‌اند و خواسته‌اند این کشتار و این محاصره سریع‌تر متوقف شود.

البته این را هم باید در نظر گرفت که از جنبش اسلامی خیلی‌ها شهید و زخمی شدند و درواقع اگر کسی می‌خواسته پیگیری کند، الآن وضعیت خوبی ندارد.

الآن بزرگان جنبش و دیگر بزرگان در کشورها خواهان این هستند که وضعیت شیخ زکزاکی سریع‌تر مشخص شود. البته حکومت برای جلوگیری از تظاهرات، مدام می‌گوید که شیخ سالم است و برای رسیدن به پاسخ، احتیاج به تظاهرات سخت نیست. شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای خیلی درباره این موضوع صحبت می‌کنند.

شهرهای شمالی نیجریه اکثرا مسلمان‌نشین است. اهل‌سنت هم به این کشتار واکنشی نشان داده‌اند؟
در آنجا دو گروه وهابیت و اهل‌سنت واقعی را باهم داریم. اهل‌سنت واقعی خیلی با ما همدردی می‌کنند و همراه ما هستند. معتقدند این ظلم بزرگی است که حکومت بر شیعیان روا داشته‌است. اگرچه تابه‌حال موضع رسمی‌ای از تشکل‌های رسمی اهل‌تسنن در نیجریه ندیده‌ایم، به‌طور جسته‌وگریخته ناراحتی خودشان را به ما ابراز می‌کنند.

حکومت نیجریه تابه‌حال نسبت به سایر تجمعات مذهبی، مثلا برای مسیحیان، اهل‌تسنن و... چنین رفتار خشونت‌آمیزی دشته‌است؟
ما در نیجریه تا کنون شاهد چنین اتفاقی نبوده‌ایم. تجمعات زیادی برگزار می‌شود ولی کسی به آن‌ها حمله نمی‌کند؛ حتی حرفی نمی‌زنند که ناراحت شوند. در یکی از شهرها راه‌ها به‌خاطر تجمع به‌مدت دو روز بسته‌بود، اما حکومت هیچ اعتراضی نکرد؛ اما ما فقط برای عوض‌کردن پرچم حسینیه چنین تجمعی داریم.

قبلا هم به شیعیان حمله شده‌بود؟
بله، خیلی. روز قدس و عاشورا از روزهایی است که به شیعیان حمله‌کردند. آن‌ها اعتراف کرده‌اند که می‌ترسند که نیجریه بشود ایران دوم. ما می‌گوییم امام‌خمینی(ره) برای ما الگوست و آن‌ها از این حرف می‌ترسند. عده زیادی که از شهرهای دور و بعضا ٢٠٠کیلومتر فاصله را برای مراسم روز اربعین به حسینیه آمده‌بودند خیلی حکومت را ترساند. این تجمع بیش از پنج‌میلیون‌نفر را به خود دید. درواقع بعد از کربلا، تجمع نیجریه پرجمعیت‌ترین تجمع برای اربعین بود. آمریکا و اسرائیل آشکار گفته‌اند که: «نمی‌گذاریم مثل ایران بشوید.»

آیت‌ا... شیخ زکزاکی به‌تنهایی شخصیت برجسته‌ای در میان تمام مرد نیجریه است. حتی کسی بوده‌ که میخواسته مسلمان بشود، کلی راه آمده تا به ایشان برسد، اما فهمیده شیخ نیست و در مسافرت است. با این‌حال صبر کرده و خواسته اسلام را فقط از دست خود زکزاکی بگیرد. با این قضایا، فهمیده‌اند که زکزاکی کیست.

رابطه ما با مسیحیان بسیار خوب است چراکه اعتقاد دارند آزادی حق همه است. شیعیان نیجریه فقط می‌خواهند قانون اسلام جاری شود. این رابطه سخت‌گیرانه با تشیع به همان دلیلی است که گفتم و باید بگویم شیعیان در تجمعاتشان تابه‌حال حتی یک سنگ هم پرتاب نکرده‌اند.

نیجریه از لحاظ ساختار قدرت چگونه است؟
واقعیت این است که انتخابات واقعی وجود ندارد و سمت‌های اصلی توسط آمریکا و اسرائیل کنترل و انتخاب می‌شود. برای همین، زکزاکی گفته‌بود اگر انتخابات واقعی و برای مردم برگزار شود ما شرکت می‌کنیم.

===========مصاحبه منتشرنشده با آیت‌الله زکزاکی در مشهد ============

Image

به گزارش مشرق، شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه که طبق آخرین اخبار( تا لحظه تنظیم این خبر) در حادثه خونین روز یکشبه شهر زاریا به شدت مجروح و به شهر کادونا در شمال نیجریه منتقل شده و آخرین پسر و همسر و جمعی از یارانش نیز در این حادثه به شهادت رسیده اند، چندی پیش و در نخستین روزهای شهریور ماه به منظور شرکت در جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به مشهد الرضا(ع) سفر کرد و در شب اختتامیه جشنواره، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از او به عنوان خادم نمونه فرهنگ رضوی تقدیر کرد.

شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی که سال 1953 در شهر زاریا در شمال شرقی نیجریه متولد شد ابتدا مالکی مذهب بود او اولین بار امام خمینی (ره) را در پاریس ملاقات کرد و یکسال پس از پیروزی انقلاب در سال 1980 زمانی که دانشجوی رشته اقتصاد در دانشگاه زاریا بود، در سمت معاون دبیرکل دانشجویان مسلمان آفریقا به ایران آمد و با امام خمینی دیدار و گفت و گو کرد.امام در آن دیدار قرآنی به او هدیه دادند و فرموند: برو و با قرآن مردم کشورت را هدایت کن». او پس از آن دیدار شیعه و شیفته مکتب تشیع شد.

باوجود این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط چند شیعه در نیجریه زندگی می کردند اما پس از انقلاب و با رهبری شیخ زکزاکی اکنون نیجریه به یکی از پر جمعیت ترین کشورهای شیعی جهان تبدیل شده است. شیعیان نیجریه که به واسطه شیخ زکزکی شیعه شدند و به شدت به انقلاب، امام و مقام معظم رهبری ارادت دارند، در آفریقا به خمینیون مشهورند.

مبارزات شیخ زکزاکی سرویس های جاسوسی آمریکا و اسراییل و وهابی ها را از سالها پیش به شدت وحشت انداخته است تاجایی که تا وی تا کنون 9 بار به زندان افتاده است که آخرین بارش در ساله ای 1996 تا 1998 بود. سه پسراو به نام های سید محمد،سید حمید و سید احمد در جریان راهپیمایی روز قدس سال گذشته به شهادت رسیدند و تنها پسر باقی مانده از شیخ،« سید علی» نیز همراه مادرش(زینت ابراهیم همسر شیخ زکزکی) روز یکشنبه و در جریان یورش به منزل پدرش به شهادت رسیده اند.

در این یورش علاوه بر همسر و پسر شیخ زکزکی، بیش از 300 نفر از شیعیان نیجریه ای به شهادت رسیدند. شیخ محمد محمود توری رهبر مرکز ایالت کانو و معاون شیخ زکزاکی، ملام ابراهیم عثمان سخنگو و جمای گیلیما از رهبران ارشد شیعان نیجریه نیز در این یورش شهید شدند.

گفت و گوی منتشر نشده با شیخ ابرهیم زکزاکی

در جریان سفر شیخ زکزاکی به مشهد و حضورش در سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با وی دیدار و گفت و گو کردیم که بخشی از این گفت و گوی منتشر نشده در ادامه می آید.

شیخ زکزاکی در سخنانش درباره امام رضا(ع) گفت: صحبت کردن درباره امام رضا(ع) یا آنچه درباره ایشان مطرح است صرفا در کتاب ها و مقالات و همایش ها و انسان ها و ساختمان هایی که ما در آن زندگی می کنیم منحصر نمی شود. ما باید آنچنان که امام رضا(ع) فرمودند این رفتارها را در وجودمان نهادینه سازی کنیم . این آداب باید در رفتار ما متجلی شود. این خیلی مهم تر است. ادب، جهاد، عقلانیت، تلاش، صبر و ... را از حضرت یاد بگیریم و به آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: وقتی ما به کشورهای خودمان برگردیم باید؛ این فرمایش امام رضا(ع) را که «خدا رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند» وقتی از ایشان پرسیدند امر شما چیست؟ فرمودند: «معارف کلام ما را بیاموزند و به مردم یاد بدهند زیرا اگر مردم زیبایی های کلام ما را بشنوند و بشناسند قطعا از ما پیروی خواهند کرد» عملی کنیم.

رهبر شیعیان نیجریه تصریح کرد: ما دو احیا در تاریخ زندگی ائمه داریم یکی امام حسین(ع) و یکی حضرت رضا(ع) امام رضا(ع) در دوره خودشان دین را دوباره احیا کردند آن هم در شرایطی که افکار انحرافی وارد جهان اسلام شده بود. امام رضا(ع) به خراسان آمدند و این سرزمین را برای هجرت انتخاب کردند در حقیقت حضورشان در مشهد حکمت الهی بود و خداوند می خواست ایشان به این سرزمین بیایند در غربت زندگی کنند در غربت به شهادت برسند و در سرزمینی غریب مدفون شوند. این ها همه حکمت الهی بوده است.

وی اظهار کرد: خداوند عالم آل محمد(ص) به این سرزمین آورد و به عقیده من امام رضا(ع) پا به خاک خراسان گذاشتند تا عقاید انحرافی متعددی که بر جهان اسلام حاکم شده بود مثل تحریف یهودیت و مسیحیت را از بین ببرند. ایده های خلافی که هنوز هم ادامه دارد. مثل همین نکته که می گویند قرآن شیعیان تحریف شده یا بعضی ها اعتقاد دارند قرآن اصلا به پیامبر نازل نشده است.

علامه شیخ زکزاکی تصریح کرد: تنش و خشونت در جهان به اوج خود رسیده اما منطق امام رضا(ع) منطق گفت و گو و عقلانیت است و در دوران ما جمهوری اسلامی ایران با تاسی به همین عقلانیت و فرهنگ رضوی به پیش می رود و موفق می شود.جمهوری اسلامی با بهره گیری از عقلانیت و فرهنگ رضوی، مساله هسته ای را روی میز حل کرد و این پیامی است که ما باید از این کشور با خودمان به کشورهایمان ببریم.


فیلم/ نماز شیخ زکزاکی بر پیکر فرزند شهیدش
ارتش نیجریه در روز قدس سال گذشته با حمله به تظاهرات کنندگان، بسیاری از آنها را که 3 تن از فرزندان سیدابراهیم زکزاکی نیز در میانشان بود را به شهادت رساند.
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/new ... 71_642.mp4

فیلم/ آخرین صحبتهای فرزند زکزاکی دو روز قبل از شهادت
در این فیلم آخرین صحبتهای شهید حمد ابراهیم زکزکی فرزند شیخ ابراهیم زکزکی دو روز قبل از شهادت در نیجریه را مشاهده می‌کنید.
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/new ... 80_210.mp4

تا كنون تمام پسران شيخ (5 بسر) كه در نيجريه بوده اند را شهيد كرده اند
+ دو دختر او نيز شهيد شده اند


==========واكنش خجالت اور مسؤولين ديپلماسي كشور==========

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه:
روابط تهران و ابوجا هم‌اکنون بسیار خوب است!!!!!!
و اخیراً نیز رئیس‌جمهور این کشور به تهران آمده بود!!!!!!!
و با استفاده از فضای مثبت روابط، به دوستانمان در حکومت نیجریه توجه دائم داده‌ایم که نسبت به این حادثه مسئول هستند.!!!!!!!


در حاليكه جا داشت بالاترين مقامات ايران واكنش محكم نشان مي دادند و حتى اعلام عزاي عمومي مي شد
و فعاليت ديبلماتيك مي شد
تا كشورهاى هم پيمان مثل روسيه و جين از طريق مجامع بين المللي اقدام فوري كنند
اين يك نسل كشي اشكار در سطح وسيع است
در حاليكه براى چند ده نفر ان سازمان ملل و شوراي امنيت وارد عمل مي شود


=============
رهبرشیعیان نیجریه را بشناسیم: رهبری که تمام پسرانش شهید شدند
جهت مطالعه سایر مطالب به لینکهای زیر مراجعه نمایید
http://aghigh.ir/fa/news/67934/%D8%B1%D ... A%A9%D8%B3

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/5085 ... 9%86%D8%AF

براى علويان مظلوم نيجريه دعا كنيد ختم و توسل برگزار كنيد

ياصاحب الزمان ادركنا و ادرك مُواليك في نيجيريا
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

فرمانده ارتش نیجریه: شیخ زکزاکی را به دستگاه‌ قضایی تحویل دا

پستتوسط pejuhesh232 » پنج شنبه دسامبر 24, 2015 9:51 pm

فرمانده ارتش نیجریه: شیخ زکزاکی را به دستگاه‌ قضایی تحویل دادیم


مقامات ایالت کادونا از تشکیل کمیسیون قضایی برای تحقیقات درباره اتفاقات اخیر در زاریا خبر دادند. «نصیر الرئوفی» فرماندار دولت محلی این منطقه در پیام‌هایی برگزاری هرگونه راهپیمایی و تجمع در اماکن عمومی و خیابان‌ها را ممنوع اعلام کرده است.
به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، فرماندار محلی در ایالت "بورنو" نیجریه درباره حمله اخیر ارتش به شیعیان این کشور که به کشته‌شدن بسیاری از شیعیان و بازداشت رهبر آنان شیخ زکزاکی منجر شد، نشست اضطراری با مقامامت 19 ایالت دیگر تشکیل داد. در این جلسه مقرر شد هیئتی روز جمعه برای بررسی اوضاع، به زاریا در ایالت "کادونا" اعزام شوند.

همزمان، قشرهای مختلف مردم نیجریه برای سلامتی و آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی، روز پنجشنبه مراسم دعا و نیایش برگزار کردند.

در همین حال، دولت ایالتی کادونا از تشکیل کمیسیون قضایی برای تحقیقات درباره اتفاقات اخیر در زاریا خبر داد. «نصیر الرئوفی» فرماندار دولت محلی این منطقه در پیام‌های رادیویی و تلویزیونی برگزاری هرگونه راهپیمایی، تجمع و اعتراض در اماکن عمومی، خیابان‌ها و بزرگراه‌ها را ممنوع اعلام کرده است. قرار است طی دو هفته آینده مقررات تازه‌ای برای این منطقه تدوین و اعلام شود.

Image
فرماندار ایالت بورنو

الرئوفی گفت: «ما حوادث تلخی را در زاریا شاهد بودیم و به خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان تسلیت می‌گوییم.»

این مقام محلی اما با حمله به شیعیان که مراسم عزاداری روزهای پایانی ماه صفر را برگزار می‌کردند اظهار داشت: «هیچ شخص یا گروهی تحت هیچ شرایطی و به هیچ بهانه‌ای حق مسدود کردن راه‌ها و جاده‌ها و ایجاد مزاحمت برای مردم را ندارد.»؛ اتهام و بهانه‌ای که ارتش نیجریه هم آن را دلیل به خاک و خون کشیدن شیعیان عزادار در حسینیه بقیه‌الله زاریا اعلام کرده است.

وی بدون اشاره به اینکه ارتش نیجریه عزاداران در داخل حسینیه را نیز به گلوله بسته‌اند، شیعیان را متهم کرده‌ است که با ابراز عقاید و مراسم‌شان موجب مزاحمت برای دیگران شده‌اند: «هیچ گروهی نباید با راهپیمایی در اماکن عمومی، موجب اخلال در نظم عمومی و خدمات اجتماعی و اقتصادی شود و باید با هماهنگی با نیروهای پلیس باشد.» این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که شیعیان در محوطه حسینیه و اطراف آن مشغول عزاداری برای شهادت امام رضا (ع) بودند.

وی هشدار داد که مقامات محلی دیگر هیچگونه بی‌قانونی و هرج‌ومرج را تحمل نخواهند کرد.


شیخ زکزاکی در اختیار ارتش نیست!

در همین حال، ژنرال "توکور بوراتای" فرمانده ارتش نیجریه مدعی شد که شیخ زکزاکی در بازداشت ارتش نیست.

به گزارش خبرگزاری نیجریه، فرمانده ارتش در دیدار شورای عالی امور اسلامی نیجریه در محل فرماندهی ارتش در ابوجا، اعلام کرد که شیخ ابراهیم زکزاکی به مقامات ذی‌ربط برای تعقیب قضایی تحویل داده شده است.

Image
فرمانده ارتش نیجریه

فرمانده ارتش مدعی شد در کشوری که در حال مبارزه با تروریسم است، بی‌قانونی تحمل نخواهد شد و نیروهای ارتش تنها وظیفه قانونی خود را انجام داده‌اند. ارتش نیجریه که مدعی است در حال مبارزه با گروه تروریستی بوکوحرام است، تا کنون برخورد جدی با تروریست‌ها نداشته است اما به مناسبت‌های مختلف مذهبی، شیعیان این کشور را قتل عام می‌کند.

پس از حادثه نیجریه، تصاویر دلخراش این قتل عام و همچنین تصاویر دردناکی از شیخ زکزاکی منتشر شد، اما فرمانده ارتش در واکنش به رسانه‌ای شدن این حادثه غم‌انگیز، گزارش‌های منتشرشده را «فضاسازی نادرست» خواند و هشدار داد مردم در دام این اخبار نیفتند.

اعضای شورای عالی امور اسلامی نیجریه در این دیدار خواستار تسهیل ملاقات آنان با رهبر بازداشت‌شده شیعیان، شیخ زکزاکی شدند.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

توجیه دولت نیجریه برای قتل عام شیعیان

پستتوسط pejuhesh232 » پنج شنبه دسامبر 24, 2015 9:54 pm

توجیه دولت نیجریه برای قتل عام شیعیان


سخنگوی ارتش نیجریه‌ در توجیه یورش خشونت‌آمیز نظامیان به شیعیان این کشور که بیش از 300 شهید برجا گذاشته،‌ گفت شیعیان نیجریه‌ای جاده‌ها را بند آورده بودند که این موضوع قابل تحمل نبود.
به گزارش مشرق، در حالی که رسانه‌ها از شهادت بیش از 300 شیعه نیجریه‌ای شامل همسر،‌ پسر و معاون رهبر شیعیان این کشور خبر داده‌اند، ارتش در بیانیه‌ای سعی در توجیه حملات نظامیان به شیعه‌های این کشور کرده است.

Image
سخنگوی ارتش نیجریه در بیانیه‌ای برای توجیه حملات به شیعیان به دو موضوع اشاره کرد که جنبش اسلامی این کشور هر دوی این موضوعات را به شدت رد کرده است.

«سانی عثمان» مدعی شده که یک دلیل این یورش، بستن جاده‌ها از سوی شیعیان بود و دلیل دیگر تلاش نافرجام حامیان رهبر شیعیان برای ترور فرمانده ارتش نیجریه در ایالت کادونا بود.

این مقام ارشد ارتش نیجریه تاکید کرد: «حادثه دیروز درگیری‌ها بین یگان‌های ارتش نیجریه که همراه رییس ستاد مشترک ارتش بودند و پیروان شیخ ابراهیم زکزاکی که احتمالا عضو فرقه شیعیان در زاریا بودند را شامل می‌شد که به از دست رفتن جان تعدادی از اعضای شیعه منجر شد».

سخنگوی ارتش همچنین مدعی شد: «اعضای شیعه راه‌ها و جاده‌ها را بسته بودند و به دیگران اجازه عبور و انجام کار و فعالیت قانونی‌شان را نمی‌دادند که البته این حادثه خیلی تاسف برانگیز بود».

او با تاکید بر اینکه حقوق همه گروه‌ها و اشخاص از جمله حامیان شیخ زکزاکی بر اساس قانون اساسی محترم شمرده می‌شود، باز هم ادعای عجیب مسدود شدن جاده‌ها از سوی شیعیان را تکرار کرد.

عثمان گفت: «مهم است این را بگوییم که طی سالیان گذشته، ‌این گروه(شیعیان) از راه‌ها و جاده‌ها عمومی استفاده کرده و سختی‌ها، اختلال‌ها، تاخیرها و تهدیدات زیادی را درست کرده‌اند. قانون را نقض کرده‌اند که این قابل تحمل نیست و باید متوقف شود».
سخنگوی ارتش نیجریه البته هیچ اشاره‌ای به سرنوشت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان این کشور و اینکه آیا او بازداشت شده یا نه،‌ نکرد.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

سيد شيعيان نيجريه از شهادت فرزندانش مي گويد

پستتوسط pejuhesh232 » جمعه دسامبر 25, 2015 12:26 pm

سيد شيعيان نيجريه از شهادت فرزندانش مي گويد


پس از ماجرای کشتار وحشیانه شیعیان نیجریه و دستگیری شیخ زکزاکی، مطالب زیادی در مورد رهبر شیعیان نیجریه منتشر شد که از جمله شهادت سه فرزند وی در روز قدس سال گذشته بود.
به گزارش مشرق، پس از ماجرای کشتار وحشیانه شیعیان نیجریه و دستگیری شیخ زکزاکی، مطالب زیادی در مورد رهبر شیعیان نیجریه منتشر شد که از جمله شهادت سه فرزند وی در روز قدس سال گذشته بود.

متن صحبت‌های شیخ زکزاکی پس از شهادت فرزندانش

شيعيان نيجريه، مراسم عيد فطر امسال را در حالوهوايي متفاوت برگزار کردند؛ زيرا آنها داغ شهادت مظلومانه دوستان و بستگان خود را در حادثه‏ خونين راهپيمايي روز جهاني قدس شهر «زاريا» بر دل داشتند. پس از این حادثه، شیخ ک زکی همه مردم را به آرامش دعوت کرد و خود بر پیکر شهدا نماز خواند و پیکرهای پاک این شهدا را همراه با هزاران نفر از پیروان خویش تشییع کرد.
مردمان نیجریه امسال شاهد صحنه موثر دیگری هم بودند و آن هم آرامش و صلابت و ایمان شيخ زک زکي و تاسی او از خاندان اهل بیت بود به گونه ای که شیخ یکایک پسرانش را با آرامش و معنویت تمام و بدون ذره ای ابراز ناراحتی شخصا دفن کرد. رفتار خالی از تبعیض و با طمأنینه سید در مواجهه با این داغ بزرگ یادآور عظمت و رفتار بزرگان دین بود و این گونه بود که حماسه ای دیدنی از ایمان به خداوند و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) رقم زد.

در روز عید فطر برخی ها منتظر بودند با توجه به انبوه طرفداران میلیونی شیخ؛ ایشان عملا در نماز عید فطر اعلام جنگی داخلی کند، لیکن ایشان با آرامشی عجیب در خطبه اول نماز، خطبه اميرالمؤمنين علي(ع) در روز عيد فطر را قرائت کرد. وي همچنين با ارائه توضيحاتي درباره احکام و شرايط نماز عيد افزود: ظهور امام زمان(عج) دقيقا مطابق آنچه در سنت پيامبر(ص) بوده است، اجرا خواهد شد. وي در خطبه دوم نماز درباره جناياتي که مأموران امنيتي دولت نيجريه در مراسم روز جهاني قدس زاريا انجام دادند، سخن گفت. متن زير بخشي از سخنان ايشان در مراسم روز عيد فطر سال جاري در بين شيعيان نيجريه است.

نبايد فريب بخوريم؛ دولت مسئول فاجعه است
کساني که اين جنايت را انجام دادهاند، مي‏خواهند ما باور کنيم که اين کشتار، يک درگيري فرقهاي بوده و بهدست گروهي مذهبي رخ داده است اما چنين چيزي واقعيت ندارد. ما ديديم کساني که در روز روشن به مردم حمله کردند، يونيفورمهاي نظاميبه تن داشتند و روي وسايل نقليه کاملا مسلح آنها، نوشتههاي نظاميوجود داشت. از همين جا درمي‏يابيم که کشتار مردم بيگناه در «برنينگواري» يا «زمفارا» و نيز در ديگر نقاط بهدست چه کساني انجام گرفته است. باورکردني نيست که حکومت منتخب مردم، مسئول اين کشتارهايگاهوبيگاه بوده است. ما نبايد فريب بخوريم. آنهايي که در مسند قدرت هستند، بانيان اصلي اين فجايع هستند.

چگونگي شهادت فرزندان
آنها به قصد دستگيري فرزندانم بهسوي آنها هجوم آوردند که فرزندم «محمد» با گلولهاي که به شکم او شليک شد، به شهادت رسيد. سپس سه فرزند ديگرم «احمد»، «حميد» و «علي» را دستگير کردند. ما ازطريق واسطهاي که داشتيم، در همان حين که آنها را ميبردند، تقاضا کرديم آزادشان کنند اما فرمانده اعلام کرد که آنها را به بيمارستان آموزشي ميفرستد تا درمان شوند. تا آن لحظه فرزندان من شرايط خوبي داشتند اما هنگاميکه آنها را بردند تا سوار ماشين کنند، سه گلوله به احمد شليک کرده و او را به داخل ماشين پرتاب کردند. احمد هنوز نمرده بود و درحال صحبت بود که دست و پاهايش را نيز شکستند. درهميناثنا علي را هم مورد ضربوشتم قرار دادند. حميد سعي کرد از علي محافظت کند که با اين کار، آنها بهسوي حمید هجوم برده و با واردآوردن ضربات متعدد چاقو به همه جاي بدنش، حتي به سر و صورتش، او را به شهادت رساندند. حمید بلافاصله به شهادت رسيد اما احمد همچنان زنده بود و سعي داشت تا با آنها صحبت کند. نظاميان وقتي ديدند که احمد حرف ميزند، بهسوي او حمله کردند و آنقدر به او چاقو زدند که از مرگش قبلاز رسيدن به بيمارستان مطمئن شوند. آنها سپس به پاهاي علي شليک کردند.

هويت فرمانده مهاجمان
شخصي که به فرزندانم شليک کرد (فرمانده عمليات) يک تيمسار ارتشي به نام «اس. اکوه» بود. هنگام دستگيري به او گفته بودم فرزندانم را آزاد کن که او در پاسخ به من گفت: آنها را آزاد ميکنم اما نه زنده!
اکنون با لطف بينهايت خداوند، فرزندم علي زنده است. او ديد که چگونه برادرانش بهشکل وحشيانهاي درمقابل چشمانش سلاخي شدند.

دشمن به فکر قلع وقمع ماست
اين واقعه، مصيبت ديگري بود که آنها به مسلمانان اين کشور وارد کردند. اينها همانهايي هستند که گروههايي را براي جنگ عليه يک فرقه تشکيل ميدهند. اين واقعه نشان داد که آنها جز قلعوقمع کامل ما انديشه ديگري در سر ندارند. بعداز اين حادثه، مردم با ما ابراز همدردي کردند. علاوه بر اين برخي افراد حکومتي، حتي رئیس جمهور سابق کشور به ما تسليت گفتند.
ما همه را به آرامش و تآسی از فرهنگ اهل بیت دعوت می کنیم و می گوییم این شهدا ادامه دهنده راه شهدای عاشورا و نهضت اسلامی هستند.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

ارتش نیجریه قبر مادر شیخ زکزاکی را ویران کرد

پستتوسط pejuhesh232 » جمعه دسامبر 25, 2015 12:48 pm

ارتش نیجریه قبر مادر شیخ زکزاکی را ویران کرد


نیروهای ارتش نیجریه، منزل و قبر مادر شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی را ویران کردند.
به گزارش مشرق، جنایت های ارتش نیجریه بر ضد شیعیان این کشور هنوز هم ادامه دارد.

ارتش به دستور دولت نیجریه در حالی نابود کردن تمام اماکن مرتباط با جنبش اسلامی و شیخ زکزاکی است.

نیروهای ارتش در چند روز اخیر اماکنی همچون حسینیه بقیة الله(عج)، منزل شیخ زکزاکی، مرکز اسلامی فوزیه و دارالرحمه را تخریب کردند. سه فرزند شهید شیخ زکزاکی و تعداد دیگری از شهدای جنبش اسلامی نیجریه در دارالرحمه دفن شده بودند.

ارتش نیجریه امروز ـ چهارشنبه دوم دی ماه ـ در ادامه وحشی گری های خود منزل و قبر مادر شیخ زکزاکی مرحومه حاجیه خانم «هری جامو» را با لودر ویران کرد.

Image

Image

Image

Image Image Image

حاجیه خانم «هری جمو» والده رهبر حرکت اسلامی نیجریه روز دوشنبه 27 آبان ماه سال 93 مصادف با بیست و پنجم محرم در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

پیکر ایشان با حضور گسترده مسلمانان نیجریه بعد از نماز عصر از حسینیه بقیةالله در زاریا تشییع و پس از اقامه نماز توسط «شیخ عبدالقادر یاکوبو» برادر ارشد شیخ زکزاکی به خاک سپرده شد. به همین مناسبت مراسم ختمی با حضور گسترده شیعیان زاریا در حسینیه بقیة‌الله برگزار و اقشار مختلف مردم ضمن حضور در این مراسم و عرض تسلیت به شیخ زکزاکی برای آمرزش روح آن مرحومه که به قرائت فاتحه پرداختند.

Image
Image

Image Image Image
Image Image Image
Image Image Image
Image Image Image
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

قبور شهدای جنبش اسلامی نیجریه را تخریب کردند

پستتوسط pejuhesh232 » پنج شنبه دسامبر 31, 2015 11:57 pm

قبور شهدای جنبش اسلامی نیجریه را تخریب کردند


فرماندار ایالت کادونا که پس از کشتار شیعیان زاریا اقدام به تخریب کامل و حذف بقایای حسینیه بقیة‌الله کرده بود به قبرستان شهدای شهر زاریا نیز رحم نکرد و آن را به صورت کامل تخریب کرد.
به گزارش «شیعه نیوز»، نیروهای مزدور وابسته به فرماندار شهر کادونا روز گذشته قبور شهدای جنبش اسلامی نیجریه در شهر زاریا را تخریب کردند.

هنوز مدت زیادی از خبر بسیار تکان‌دهنده و غیرمترقبه بود حملهٔ ارتش تا بن دندان مسلح نیجریه به شیعیان بی‌دفاع زاریا و کشتار وحشیانه صدها تن از آنان نگذشته که امروز خبر تخریب کامل قبور شهدای جنبش اسلامی منتشر شد.

فرماندار کادونا پیش از این و پس از کشتار شیعیان زاریا اقدام به تخریب کامل و حذف بقایای حسینیه بقیة‌الله کرده بود. وی در توجیه این اقدام ادعا کرده است ساخت مکان مذکور، در دولت تصویب نشده بوده است.

منابع خبری محلی در شهر زاریا اعلام کردند؛ عناصر وابسته به حاکم شهر کادونا با حمله به قبرستانی که دهها شهید جنبش اسلامی در آنجا دفن هستند اقدام به تخریب کامل آن کردند.

این قبرستان دارالرحمه نام داشته و در منطقه دمبو در شهر زاریا قرار دارد.

به گفته شاهدان عینی بیش از ۶۰ قبر در این حمله تخریب شده است.

در تصاویر منتشر شده از این جنایت قبور شهدا بصورت کامل تخریب شده و هیچ نام و نشانی از آنها به جای نمانده است.

ارتش نیجریه سه هفته پیش با یورش به مکان‌های اجتماع مسلمانان، صدها تن از شیعیان این کشور را به شهادت رساند و صد‌ها نفر دیگر را مجروح کرد.

در حمله ارتش به سه مکانِ حسینیه بقیة الله، منزل «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی و دارالرحمهٔ شهر زاریا، چند عضو ارشد جنبش اسلامی نیز به همراه سه پسر دیگر شیخ ابراهیم زکزاکی به خیل شهدا پیوستند.

مسئولان کادونا علاوه بر تخریب جسینیه بقیة الله، دارالرحمه و منزل شیخ زکزاکی، منزل و قبر مادر شیخ زکزاکی، یک حسینیه و یک ساختمان تازه خریداری شده متعلق به شیعیان زاریا را نیز تخریب کرده‌اند. این قبیل اقدامات سبب افزایش عزم و اراده درمیان کسانی خواهد شد که مورد ستم واقع شده‌اند.

از سرنوشت شیخ زکزاکی نیز کماکان خبری در دسترس نیست. ارتش نیجریه مدعی شده وی و همسرش زنده هستند و به یک مکان امن منتقل شده‌اند. این در حالی است که در جریان حمله نیروهای نظامی به خانه‌ این روحانی ۶۳ ساله، چهار بار به سمت وی شلیک شده است.

نکته مهمی که در این خصوص باید مدنظر قرار داد، به سکوت سازمان ملل متحد و محافل مدعی حقوق بشر در قبال کشتار بیش از سیصد تن از شیعیان در نیجریه از جمله زنان و کودکان باز می‌گردد. این سکوت وقیحانه نشان دهنده معیارهای چند گانه ایست که در قبال حقوق بشر و حق حیات انسان‌ها در محافل به اصطلاح بین المللی حاکم است.

در ادامه تصاویر قبور شهدای جنبش اسلامی نیجریه را پس و قبل از تخریب مشاهده می کنید. در مراسم دفن این شهدا شیخ ابراهیم زکزاکی، همسرش و مقامات جنبش اسلامی حضور داشتند.

تصاویر قبل از تخریب قبور شهدا:

Image

Image Image Image
Image Image Image

تصاویر بعد از تخریب قبور شهدا:

Image
Image Image Image
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

بعدي

بازگشت به دشمنان آئين اعلى


Aelaa.Net