تدبر در آيات آفريدگار اعلى

نشر گزارشات مفید برای توجه به حیات اعلی

مديران انجمن: najm134, najm134, najm134

جانوری که در یک چشم بر هم زدن تبدیل به توپ فوتبال می‌شود

پستتوسط najm134 » پنج شنبه ژوئن 05, 2014 6:56 pm

آرمادیلو که برخی به فارسی آن را زره‌نواری می‌گویند، نوعی گورکن بومی آمریکای جنوبی است که شیوه دفاعی منحصربه‌فرد خود را مدیون پوشش بیرونی زره‌مانندش است.

تصوير
آرمادیلو به‌دلیل جنگل‌زدایی و شکار غیرقانونی در تنها مسکن طبیعی‌اش که در شمال‌شرقی برزیل واقع شده، در معرض خطر انقراض قرار دارد و مسوولان برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در برزیل برای توجه عموم مردم به این خطر، این پستاندار را به‌عنوان نماد این رقابت‌ها انتخاب کرده‌اند.

تصوير

البته دلیل دیگر انتخاب آرمادیلو برای نماد بازی‌های امسال این است که این پستاندار وقتی احساس خطر می‌کند، خودش را کاملا جمع می‌کند و به شکل یک توپ زره‌پوش در می‌آید که می‌توان آن را با یک دست گرفت!‌

تصوير
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

چراغاني خداوند

پستتوسط najm134 » شنبه ژوئن 07, 2014 2:54 pm

چراغاني خداوند

این عکس های خیره کننده، توسط عکاس حرفه ای اهل کشور شیلی به نام فرانسیسکو Negroni گرفته شده است،که کاملا خشم اولیه از یک فوران آتشفشانی در زنجیره کوه Puyehue-کمربند Caulle در مرکز شیلی را نشان میدهد.

تصوير
تصوير
تصوير
تصوير
تصوير
تصوير
تصوير
تصوير
تصوير
تصوير
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

بزرگترین ستاره جهان با قطر 3 میلیارد کیلومتر

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه جولاي 12, 2014 12:53 pm

ناچيزي خود و كوچكي دنيا را در ميان گوشه اي از آفرينش و عظمت الهي ببين


بزرگترین ستاره جهان با قطر 3 میلیارد کیلومتر!!

بدرستی که بزرگترین ستاره نزد بنی بشر کوکب شعرای یمانی در صورت فلکی کلب الاکبر VY Canis Majoris می باشد که بین 1800 تا 2200 بار از خورشید بزرگتر بوده و بزرگترین ستاره موجود در کهکشان ما می باشد. اول کسی که توانست ان را مشاهده کند یک ستاره شناس فرانسوی بنام جیروم لالاند در سال 1801 بود.

در بین دانشمندان اختلاف است که معتقدند این یک ستاره دوتائی است که بدور یکدیگر در گردش هستند به خاطر اینکه در نهایت بزرگی بوده است تا اینکه در سال 1998 بواسطه عکس هایی که با دقت بالا توسط تلسکوپ هابل گرفته شد تائید شد که ان یک ستاره واحد است و این نور ساطع شده از یک ستاره می باشد و قطر این ستاره غول پیکر سه میلیارد کیلومتر است!!!

یعنی اگر ما فرض کنیم جایگاه خورشید در مرکز منظومه شمسی است، سطح این ستاره کلب الکبر، عطارد و زهره و زمین و مریخ را در بر می گیرد و به فاصله بین مشتری و زحل می رسد!! مسافت فاصله ان بین ما و بین این ستاره غول پیکر 4900 سال نوری می باشد.

این اسم به مجموعه ستاره های متعلق به این صورت فلکی گفته می شود که ستاره (شباهنگ و یا شعرای یمانی) است و ان نورانی ترین ستاره در اسمان شب است که می توان از روی زمین ان را رویت کرد.

Image

Image

Image

Image

تصویر بعدی صورت واقعی این ستاره را از تلسکوپ هابل نشان می دهد که مقدار زیادی از انرژی نتیجه انفجارات موجود در سطح ان را نشان می دهد

Image
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

زیباترین سحابی هستی

پستتوسط najm134 » جمعه جولاي 25, 2014 7:31 pm

زیباترین سحابی هستی

پروانه‌های کمی می‌توانند بال‌هایی به این بزرگی داشته باشند. خوشه‌ها و سحابی‌های درخشان آسمان شب سیاره زمین، معمولا به نام گل‌ها و حشرات خوانده می‌شوند و سحابی پروانه که NGC 6302 خوانده می شود نیز از قضیه مستثنی نیست.

این سحابی سیاره ای با مرگ ستاره ای تقریبا پنج برابر جرم خورشید تشکیل شده است. ستارۀ مرکزی این سحابی خاص، با دمای سطحی حدود ۲۵۰۰۰۰ درجه سانتی‌گراد، به طرز استثنائی داغ است. اگر چه این ستاره به صورت درخشانی در نور فرابنفش می‌تابد، اما به وسیله یک حلقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی‌ فشرده گرد و غبار از دید مستقیم ما پنهان است.

سحابی پروانه حدود ۳۸۰۰ سال نوری با زمین فاصله دارد و در صورت فلکی خرچنگ واقع شده است.
این تصویر نزدیک جزئیات نزدیکی از این سحابی را نشان می دهد که توسط تلسکوپ فضایی هابل، درست بعد از به روز رسانی‌اش در سال ۲۰۰۹ گرفته شده است.
ستاره مرکزی یک کوتوله سفید بوده و اخیرا با استفاده از دوربین ارتقاء یافته «میدان عریض» نصب شده بر تلسکوپ فضایی هابل کشف شده‌است. ستاره ذکر شده در حال حاضر دارای جرمی حدود ۰.۶۴ جرم خورشید بوده و توسط یک صفحه استوایی متراکم منحصربه‌فرد تشکیل شده از گاز و غبار، احاطه شده‌است. احتمالا این صفحه متراکم باعث برون‌ریزی ستاره برای تشکیل ساختار دوقطبی، همانند ساعت شنی شده‌است.
این ساختار دو قطبی، ویژگی‌های جالب فراوانی را نشان می‌دهد که در این سحابی سیاره‌نما دیده می‌شود؛ از جمله دیواره‌های یونیزاسیون، گره‌ها و لبه‌های تیز. صفحۀ گرد و غباری که ستاره مرکزی را احاطه کرده است، با عبور از یک گودال گاز یونیزه شده، تقریبا در مرکز این تصویر، به صورت مورب در خط دید ما قرار دارد. در پوشش گرد و غبار کیهانی ستاره داغ، هیدروژن ملکولی کشف شده است.

براى ديدن تصوير اصلي روي ان كليك كنيد


ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
ImageImage
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

درياچه خونين

پستتوسط najm134 » جمعه آگوست 08, 2014 5:28 pm

درياچه خونين

= دریاچه «سیواش»که به «روتن سی» شناخته شده است به رنگ قرمز خیره کننده و منحصر به فرد است که در اثر انتشار سریع جلبک Dunaliella در یک معدن متروک به وجود آمده است.
تصوير

تصوير

تصوير

تصوير
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

آيات الهى در درختان

پستتوسط pejuhesh232 » سه شنبه آگوست 26, 2014 4:45 pm

آيات الهى در درختان


گیاهان به دلیل نقش مهم و قابل تحسینی که در ادامه‌ی حیات ما و دیگر جانداران ساکن این کره خاکی دارند، سزاوار تقدیر و ستایش‌اند. در این میان درختان نیز ایفاگر نقش‌های مهم خود هستند. صرفنظر از این عملکردهای حیاتی، زیبایی ظاهری آنها نیز در تغییر روحیه ما مهم و حائز اهمیت است. در این مجال به سراغ شماری از باشکوه‌ترین درختان جهان رفته‌ایم که زیبایی چشم نوازشان دل انگیز و فراموش نشدنی است. در مرور آنها همراه زومیت باشید.

بدیل دی اکسید کربن به اکسیژن در خلال فرآیند فتوسنتز، راه را برای ادامه‌ی حیات ما هموار کرده، نقشی مهمی که گیاهان عهده‌دار آن هستند. اما چشم انداز زیبای طبیعت پیرامون ما تا چه حد وام دار زیبایی و سرسبزی این موجودات گران‌بها است؟ همه ما بیش و کم مناظر سرسبز و زنده را به چشم اندازهای خشک و خالی ترجیح می‌دهیم. اما در این میان نیز شماری از درختان در مقام زیبایی بر دیگران پیشی گرفته و خالق صحنه‌هایی رویایی و شگفت انگیز شده‌اند. هر چند تمامی گیاهان فهرست ما جزئی از درختان نیستند، اما به دلیل زیبایی، اندازه و شکوه لیاقت دریافت این عنوان را داشته‌اند. در ادامه همراه با شما و در سفری خاطره انگیز به دیدار این درختان زیبا می‌رویم.

درخت های دوقلو کاسروزو"
نام شگفت انگیزترین درختی است که تا به حال دیده اید. در واقعیت این درخت از دو تنه تشکیل شده است، یک تنه بزرگ به عنوان درخت مادر در زیر و درخت دیگری دقیقا روی درخت اولی رشد می کند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران: منطقه پیامونته در ایتالیا به خاطر یک نوع درخت خاص بسیار مشهور شده است. این درخت ها تنها در میان شهرهای گرانا و کاسروزو رشد می کنند و به همین علت به نام همین شهر از آن یاد می شود. البته این درخت های عجیب به تازگی به عنوان شگفت انگیزترین درختان دنیا نیز انتخاب شده اند.

"درخت های دوقلو کاسروزو" نام شگفت انگیزترین درختی است که تا به حال دیده اید. در واقعیت این درخت از دو تنه تشکیل شده است، یک تنه بزرگ به عنوان درخت مادر در زیر و درخت دیگری دقیقا روی درخت اولی رشد می کند.

تصوير



درخت مادر در اصل یک درخت توت است و روی آن درخت گیلاس شکوفه می زند. تا به حال هیچ کس نتوانسته دلیل رشد یک درخت گیلاس آن هم روی یک درخت توت را بیان کند. درخت گیلاس ریشه خود را از میان تنه درخت مادر عبور می دهد تا به زمین برسد و مواد معدنی را جذب کند.

تصوير


از این دسته از اتفاقات عجیب پیش از این هم رخ داده است اما نکته جالب توجه اندازه هر دو درخت است که بسیار بزرگ و تنومند هستند. این ویژگی است که تا به حال در هیچ درخت غیرعادی دیگری مشاهده نشده است.

مشاهده این درخت حس خاصی را به انسان وارد می کند زیرا شما در حال نظاره یکی از عجیبترین اتفاقات طبیعت هستید. دانشمندان در حال حاضر به دنبال دلیل رشد درخت گیلاس روی درختی دیگر هستند.


درخت رودودِندرون با ۱۲۵ سال قدمت در کانادا

تصوير

درخت باشکوهی که در تصویر مشاهده می‌کنید از نظر فنی یک درخت نیست، در اصل بخش اعظم آن از بوته‌های گل شکل گرفته است. رودودِندرون در اصل سَرده‌ای از گیاهان است که 1,024 گونه‌ی متفاوت را در بر می‌گیرد، اما اکثراً آن‌ها را به نام آزالیا می‌شناسند.

درخت ویستریایی با ۱۴۴ سال سن، ژاپن

تصوير


درختان بربادرفته، نیوزلند

تصوير
این درختان به صورت مداوم در معرض تندبادهای شدیدی قرار دارند که از سمت قطب جنوب می‌وزند، از این رو به چنین وضعیتی درآمده‌اند. بدین شکل حتی در یک روز آرام و آفتابی نیز این درختان طوری به نظر می‌رسند که گویی هر لحظه از جا کنده خواهند شد.


درخت اَفرای ژاپنی، پورتلند، ایالات متحده

تصوير


درخت راشی که با خزه پوشیده شده است، اورگِن، ایالات متحده

تصوير
درخت راش یا چوب سرخ جنوبی، بومی کشورهای آرژانتین و شیلی است، هر چند گونه‌هایی از آن را می‌توان در کشورهای دیگر یافت.


درختان شکوفه گیلاس، بن، آلمان

تصوير


بلوط فرشته، جزیره‌ی جان، کارولینای جنوبی

تصوير
بلوط فرشته که در کارولینای جنوبی قد برافراشته در حدود 20 متر ارتفاع و 1,400 تا 1,500 سال قدمت دارد.


درخت آتشین، برزیل

تصوير
این درخت که به دلیل شکل ظاهری‌اش به نام درخت زبانه‌ی آتش یا شعله نیز نامیده می‌شود، در کشورهای گرمسیری جهان می‌روید. این درخت همچنین در کشورهای نپال، هند و پاکستان به نام "درخت گّلمور" شناخته می‌شود. درخت آتشین ما بومی کشور ماداگاسکار است.


درخت خون اژدها، یمن

تصوير
درختان خون اژدها به دلیل صمغ سرخ رنگ‌شان به این نام خوانده می‌شوند. شیره‌ی این گیاه در رنگرزی و همچنین جلا بخشیدن به ساز ویولن مورد استفاده است. همچنین مردم محلی به عنوان درمانی برای بیماری‌های مزمن از این صمغ بهره می‌برند.

پرزیدنت، سومین درخت غول پیکر سکویا در جهان، کالیفرنیا

Image
این درخت سکویای غول پیکر در پارک ملی سکویا در کالیفرنیا قرار گرفته است. این درخت عظیم 70 متر بلندی داشته و قطر آن در حدود 28 متر است.

تونل درختان اَفرا، ارگون

تصوير


درخت اُکالیپتوس رنگین کمانی، کوایی، هاوایی

تصوير
درختان اکالیپتوس رنگین کمانی که در امتداد اقیانوس آرام جنوبی می‌رویند، در عین زیبایی مفیدو کارآمد است. الگوهای رنگی جالب توجهی که روی تنه‌ی این درختان مشاهده می‌شود دیدنی بوده و علاوه بر این از چوب آنها در ساخت خمیر کاغذ نیز استفاده می‌شود.


درختان پیچ اَناری، آفریقای جنوبی

تصوير
درخت جاکارانداس یا پیچ اَناری با گل‌های بنفش شگفت انگیز


کوچه باغ بلوط‌ها، دیکسی، کارولینای جنوبی

تصوير
این درختان بلوط دیدنی در دهه‌ی 1790 و در مزرعه‌ی دیکسی در کارولینای جنوبی کاشته شدند.

درختان بائوباب، ماداگاسکار

تصوير
این درختان بائوباب دیدنی که بومی جزیره‌ی ماداگاسکار هستند، به صورت معمول آب را در تنه‌ی حجیم خود ذخیره می‌کنند تا برای زمان خشکسالی آب کافی در اختیار داشته باشند.


حصارهای تاریک، ایرلند شمالی

تصوير
شاید دیگر نیازی به توضیح در مورد این تونل درختی باشکوه نباشد چرا که پیش از این و در خیابان‌های دیدنی جهان، نگاهی به آن کردیم. ولی برای یادآوری خاطرنشان می‌کنم این درختان پیچ اَناری، در قرن هجدهم و توسط خاندان استوارت کاشته شدند
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

باور کنید این تصاویر واقعیست

پستتوسط pejuhesh232 » دوشنبه سپتامبر 08, 2014 12:05 pm

باور کنید این تصاویر واقعیست


تصوير

تصوير

تصوير

تصوير

تصوير

تصوير

تصوير

تصوير

تصوير

تصوير

تصوير

تصوير

تصوير

تصوير

تصوير

تصوير

تصوير

تصوير

تصوير

تصوير

تصوير
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

باصفاترین جاده‌های دنیا

پستتوسط pejuhesh232 » دوشنبه نوامبر 24, 2014 8:01 pm

باصفاترین جاده‌های دنیا


تصوير
مالزی

تصوير
ویسکانسین

تصوير
ورمونت

تصوير
ایرلند

تصوير
ویسکانسین

تصوير
پارک ملی سکویا

تصوير
هاوایی

تصوير
کالیفرنیان - آمریکا

تصوير
مکزیک

تصوير
اورگان

تصوير
ایتالیا

تصوير
صحرای نوادا

تصوير
تبت

تصوير
یوتا - آمریکا
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

خانه‌های رویایی برای آرامش شما

پستتوسط pejuhesh232 » جمعه دسامبر 19, 2014 9:11 pm

خانه‌های رویایی برای آرامش شما


با اینکه زندگی در شهر دارای مزایایی است اما گاهی اوقات مردم شهر را ترک می‌کنند تا دور از سر و صدا استراحت کنند.

به گزارش صبحانه، انسان به دلیل ترافیک، آلودگی هوا، سرو صدا و خستگی دوست دارد از هیاهو و جنجال شهری دور باشد و به مکانی آرام و خلوت برود.
در این تصاویر خانه‌هایی را مشاهده می‌کنید که دور از جنجال و شلوغی شهری است.

تصوير
اسکاتلند

تصوير
ایسلند

تصوير
ایسلند

تصوير
جزایر فِروئه

تصوير
نروژ

تصوير
مجارستان

تصوير
صربستان

تصوير
کانادا

تصوير
استرالیا

تصوير
اسکاتلند

تصوير
ویتنام

تصوير
ایتالیا

تصوير
نروژ

تصوير
اسپانیا

تصوير
هند

تصوير
هنگ کنگ

تصوير
مونته نگرو

تصوير
ترکیه

تصوير
اتریش

تصوير
فرانسه
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

صخره های عظیم الجثه

پستتوسط najm134 » شنبه دسامبر 27, 2014 7:15 pm


این صخره های عظیم الجثه در منطقه معتدل پارک ملی ژانگ ژیائه در کشور چین قرار داشته و از زیبایی های منحصر بفردی برخوردار است.

تصوير
تصوير
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

قبليبعدي

بازگشت به نشر گزارشات رسانه حيات اعلى


cron
Aelaa.Net