تدبر در آيات آفريدگار اعلى

نشر گزارشات مفید برای توجه به حیات اعلی

مديران انجمن: najm134, najm134, najm134

پرواز زیبای طاووس

پستتوسط najm134 » شنبه ژانويه 04, 2014 9:34 pm

تصوير

تصوير

تصوير


تصوير

تصوير
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

تصاویر شگفت انگیز از دنیای حشرات

پستتوسط najm134 » يکشنبه ژانويه 26, 2014 12:45 am

یک عکاس اندونزیایی خوش ذوق تصاویری خیره کننده ای از دنیای حشرات را منتشر کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی کمونه ،به گفته وی برای گرفتن هر کدام از این تصاویر سختی های زیادی را متحمل شده است . وی به عنوان مثال گفت برای گرفتن زنبور عسل مدتی به انتظار نشسته بود تا از زنبور عکس بگیرد.
تصوير
تصوير
تصوير
تصوير
تصوير
تصوير
تصوير
تصوير
تصوير
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

کشف علت پرواز«V» شکل پرندگان مهاجر

پستتوسط najm134 » شنبه فبريه 15, 2014 9:57 pm

دانشمندان کالج حیات وحش لندن، علت پرواز V شکل برخی پرندگان مهاجر را صرفه‌جویی در انرژی اعلام کردند.

به گزارش ایسنا ، بیشتر رانندگان می‌دانند راندن در پشت سر کامیون بزرگ تا حد زیادی به دلیل فشرده شدن هوای اطراف و ایجاد نوعی خلا در پشت سر موجب صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود و در نتیجه وسیله نقلیه پشت سر با مقاومت هوای کمتری مواجه می‌شود.

استیو پرچوگال، محقق این تحقیق و همکارانش، ردیاب و سرعت سنج کوچکی به هر پرنده متصل کردند تا حرکت باد را کنترل کنند.

نتایج این تحقیق نشان داد: پرندگان از جریان هوای ناشی از پرنده جلویی برای حرکت خود استفاده می‌کنند. اما دانشمندان عملکرد استفاده از این مورد را نمی‌دانستند به همین دلیل به کمک هواپیماهای تحقیقاتی کوچک پرندگان را تا ایتالیا تعقیب کردند.

این محققان اظهار کردند: اگر هر پرنده خود را در گوشه سمت راست پرنده بالایی قرار دهد، می‌تواند از این موقعیت استفاده کند.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

عجیب ترین مناظر طبیعی

پستتوسط najm134 » يکشنبه مارس 23, 2014 11:37 am

طبیعت دائما برای انسان دارای شگفتی می باشد از گل کوچک تا کوههای محکم ولی یعضی از مکانها گویا خارج از این دنیا هستند.

اینها سلسه کوهای رنگی در چین می باشد که به صورت رنگین کمان است و علت پیدایش ان تراکم لایه های املاح و صخره های متنوعی است که با گذشت زمان به صورت کوههای رنگی درآمده و مثل این است که شخص در داستان الیس در سرزمین عجایب وارد شده است.
تصوير تصوير
در عوض در کوههای رنگی روسیه غارهای رنگی نیز وجود دارد. وارد شدن در آن به شدت ممنوع می باشد مگر اینکه بیاینه حکومتی روسیه در این خصوص صادر شود.

تصوير تصوير
همچنین در روسیه و خاصتا در منطقه کامشاتا غاری که از برف تشکیل شده وجود دارد و در آن آب گرم از چشمه های موجود در دیواره هاي ان جریان دارد. نهایتا لایه های دیواره ها به خاطر گرم شدن ذوب شده و ضعیف می شود. همچنین اخیرا نور خورشید در غاز نفوذ کرده و آنجا را روشن می کند.

تصوير تصوير
زمین های زراعی گلهای لاله در هلند سرتاسر شهر را تا جایی که چشم کار می کند رنگین کرده است. در هلند سالانه میلیونها گل تولید می شود که دوسوم ان به دیگر کشورها صادر می شود.

تصوير تصوير
این عکس از یک عکاس فرانسوی است که برای مجله جغرافیایی نشیونال کار می کند که تصویر شهر مامیبیا در هنگام فجر را نشان داده و مثل این است که نقاشی معروف آن را را ترسیم کرده است.
تصوير
در کولومبیا رودخانه عجیبی وجود دارد که به رودخانه پنج رنگ نامگذاری شده است. که به رنگهای مختلف مابین زرد و سبز و قرمز و آبی و حتی سیاه می باشد
تصوير تصوير
در استرالیا نزدیک ساحل دریا، دریاچه ای به رنگ صورتی وجود دارد. حتی هنگامی که ان اب در ظرفی جمع شود صورتی به نظر می اید. به خاطر رنگین بودن آب آن به دریاچه هیلیر نامگذاری شده است که دارای نمک فراوان و باکتری های صورتی رنگ است که در دریا زندگی می کنند. شنا کردن در آن هرگز برای انسان مضر نمی باشد.
تصوير
در کشور مجارستان در پایان سال 2010 مخزن زباله های حاوی محتویات اکسید الومینویم کارخانه ای سوراخ شد بود که باعث لغزان شدن خاک و ایجاد گل و منجر به از بین رفتن ساختمانها و فوت 10 نفر شد. بعد از 6 ماه از وقوع حادثه عکاسی عکسی را از جنگل مجاور مخزن الومینویم منتشر کرد که درختها به رنگ قرمز در آمده بودند و منظره عجیبی را در جنگل بوجود اورده بود.
تصوير
چشمه های آب گرم در صحرای صخره های سیاه در نوادای امریکا وجود دارد که با رنگهای روشن از سبز و قرمز ترکیب شده و قابل شناسایی می باشد که سبب ان باکتری هایی است که تحمل این اب را در درجه حرارت بالا دارند. فواره ها در هر سال بزرگ تر می شوند که این به خاطر وجود املاحی است که در چشمه ها وجود دارد.
تصوير
تصوير
در ترکمنستان گودالی وجود دارد که شبیه انچه در فیلم های رعب اور تخیلی است می باشد ولی حقیقت دارد. زمین شناسان مشغول حفاری زمین بوده اند که در حین کندن زمین های اطراف این منطقه فرو می ریزد و گودالی نمایان می شود که از 40 سال پیش تا امروز در حال سوختن بوده است مردم محلی ان را دروازه جهنم نامیده اند .

تصوير

معادن متروکه

Image
Image

بله شما هم به طور قطع باور دارید که این معادن وجود ندارند، این عکس ها از اعماق زمین و در معادن رها شده در زیر یکاترینبورگ روسیه گرفته شده اند. لایه های کارنالیت (یک ماده معدنی مورد استفاده در کود) در دیواره های تونل، سبب تولید این شاهکار رنگارنگ طبیعی شده است . در واقع میتوان گفت یک نسخه قنات از کوههای موجود در چین می باشد.

بخش کوچکی از این معادن برای عموم مردم قابل بازدید می باشد و بخش عظیمی توسط دولت بسته شده است. عکس های زیر توسط Mishainik از این مناطق بسته شده می باشد که بوسیله مجوز رسمی از طرف دولت روسیه گرفته شده است.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

استتار خارق العاده یک جانور

پستتوسط najm134 » دوشنبه مارس 24, 2014 11:32 am

برگ متحرک، جانداری خاص در طبیعت است که با شباهت خاص به برگ درختان استتار بسیار زیبایی را در میان شاخ و برگ درختان برای خود ایجاد می کند.
Image Image
Image
Image Image
Image Image Image
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

زیبایی های شگفت انگیز و رویایی اعماق دریا

پستتوسط najm134 » سه شنبه مارس 25, 2014 1:25 pm

زیبایی های شگفت انگیز و رویایی اعماق دریا
Image Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

گفت‌وگوي تلفني حشرات با گوشي سبز درباره موضوعات هشداردهنده!

پستتوسط najm134 » چهارشنبه آپريل 02, 2014 3:14 am

كشف شگفت‌انگيز دانشمندان : حشرات با بر جاي گذاشتن پيام‌هاي صوتي در خاك براي همنوعان خود، از گياهان به عنوان "تلفن سبز" استفاده مي‌كنند.

تصوير
به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حشرات گياه‌خوار صداهاي خود را با استفاده از اثراتشان بر روي قارچ‌هاي خاك ذخيره مي‌كنند.

در ميان اين پيغام‌‌ها هشدارهايي به حشرات درباره موضوعاتي مبني بر نخوردن يك گياه سمي يا وجود كرم‌هاي برگ‌خوار در آن داده مي‌شود.

اين خدمت پيام‌رساني بي‌نظير توسط محققان موسسه اكولوژي هلند و دانشگاه واگنينگن كشف شد.

چند سال پيش دانشمندان موسسه هلندي موفق به كشف حشرات خاكزي و روزميني شدند كه قادر به برقراري ارتباط با يكديگر با استفاده از گياه به عنوان يك تلفن بودند.

حشرات ريشه‌خوار تركيبات شيميايي برگ‌ها را تغيير داده و موجب انتشار سيگنال‌هاي فرار گياه به درون هوا مي‌شوند. اين امر حشرات روزميني را به گزينش غذاي گياهي ديگر با هدف پرهيز از رقابت و همچنين فرار از تركيبات دفاعي سمي گياه وامي‌داشت.



تحقيقات جديد نشان‌دهنده اين واقعيت است كه حشرات يك ارثيه ويژه بر جا مي‌گذارند كه پس از تغذيه از گياه در خاك باقي مي‌ماند.

گياهان آتي كه بر روي همان نقطه رشد مي‌كنند اين سيگنال‌ها را از خاك گرفته و آن‌ها را به ساير حشرات منتقل مي‌كنند. اين پيغام‌ها ويژه‌اند زيرا گياه جديد را در مورد اين موضوع كه آيا حشره قبلي از كرم‌هاي برگ‌خوار يا از حشرات ريشه‌خوار رنج مي‌برده يا خير، آگاه مي‌كند.

«اوگلا كستنكو» رهبر اين تحقيق معتقد است گياهان جديد اين پيام‌هاي صوتي را رمزگشايي و در واقع حشرات گذشته را بازيابي مي‌كنند.

اين پيغام گذشته به طور شديدي بر رشد و رفتار احتمالي اين حشرات تاثير مي‌گذارد. بنابراين مي‌توان گفت جامعه امروزي حشرات تحت تاثير پيغام‌هاي نسل گذشته هستند.

محققان در اين پژوهش گياهان را در گلخانه پرورش داده و آن‌‌ها را در معرض كرم‌هاي گياه‌خوار يا لارواي سوسك ريشه‌خوار قرار دادند. آن‌ها سپس گياهان جديد را در همان خاك پرورش داده و دوباره آن‌ها را در معرض حشرات قرار دادند.

اين دانشمندان دريافتند كه تركيب قارچي موجود در خاك بسته به تغذيه يا عدم تغذيه حشرات از ريشه‌ها يا برگ‌ها به طور قابل توجهي تغيير كرد. اين تغييرات در جامعه قارچي به نوبه خود بر رشد و ساختار شيمي نسل بعد گياهان و بنابراين بر حشرات موجود وابسته به آن‌ها تاثير گذاشت. بنابراين مي‌توان ادعا كرد رشد و شادابي گياهان جديد انعكاس‌دهنده شرايط گذشته است.

محققان هم‌اكنون به دنبال پي بردن به مدت زمان ابقاي اين پيام‌هاي صوتي در خاك‌ و همچنين ميزان شيوع اين امر در طبيعت هستند.

نتايج اين پژوهش در مجله Ecology Letters انتشار مي‌يابد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

نوزاد بدنیا آمده بصورت واضح الله می گوید

پستتوسط pejuhesh232 » جمعه مه 02, 2014 12:37 pm

نوراد بدنیا آمده بصورت ناگهانی و بطور واضح الله می گوید

نوزادی در هنگام تولد بجای گریه بصورت ناگهانی در 43 ثانیه شروع به گفتن الله کرده است و اطرافیان او بلافاصله این واقعه عجیب را ضبط نموده اند
متاسفانه مولود بعد از 48 ساعت فوت می کند

فیلم آن را از لینک زیر دریافت نمایید:
http://aelaa.net/Ersaal/5/AllaahAllaah.mp4

-------------------------------------------------

سابقه اين واقعه به صورت ديگر
در نوزاد ديگري سه سال قبل بوده است
======
مولود في رداع يردد بصوت واضح لفظ الجلالة "الله"
الأحد 06 فبراير-شباط 2011 الساعة 05 مساءً

أخبار اليوم / محمد المشخر
ولد أمس بمدينة رداع محافظة البيضاء طفل أستمر في نطق لفظ الجلاله (الله الله الله ) في معجزة إلهية عجيبة .
وأوضحت أخصائية النساء والولادة بمستشفى العامرية الطبي مدينة رداع في تصريح لـ(أخبار اليوم) أن أول صوت يصدر عن الطفل المولود هو البكاء ولكن هذا المولود الذي لم يكتمل حمل التسعة الأشهر بل حمل الستة

شهور ونصف حيث فاجأ جميع الأطباء بصوته الواضح المردد للفظ الجلالة (الله الله الله) الذي استمر في ترديده لحوالي الربع ساعة ما جعل الأطباء يوثقون هذه المعجزة التي تستدعي عظمة الخالق عز وجل .
من جانبه أشار طبيب التخدير والإنعاش بالمستشفى الدكتور أحمد محمد الخضر بأنه تم إسعاف المولود على الفور إلي حاضنة هيئة مستشفى ذمار العام سعيا للحفاظ على حياته ورغم الجهود المبذولة من أطباء قسم الخدج إلا أن

الطفل فارق الحياة بعد "48" ساعة.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

تدبر در آيات آفريدكَار اعلى

پستتوسط najm134 » پنج شنبه مه 29, 2014 6:06 pm

جمهوری ایسلند شمالی­ترین کشور اروپا و کشوری است جزیره‌ای در شمال اقیانوس اطلس. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن ریکیاویک و جمعیت این کشور ۳۲۰ هزار نفر است. واحد پول این کشور کرونای ایسلند نام دارد و زبان رسمی آن زبان ایسلندی است. ۹۳٫۳۶ درصد مردم آن را ایسلندی‌ها تشکیل می‌دهند که از تبار ژرمن هستند و مابقی عمدتاً از مهاجران دیگر کشورهای اروپایی هستند. حدود ۸۸ درصد از مردم این کشور مسیحی و بیشترشان پیرو آیین پروتستان هستند.

کشور ایسلند در تاریخ ۱ دسامبر ۱۹۱۸ از دانمارک مستقل شده‌است.

ایسلند که تا قرن بیستم از فقیرترین کشورهای جهان بود در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم با صنعتی کردن ماهیگیری خود و دریافت کمک از طرح مارشال به رفاه دست یافت و توانست در دههٔ ۱۹۹۰ تبدیل به یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان شود و حتی در سال از لحاظ شاخص توسعه انسانی در سال ۲۰۰۵ رتبهٔ اول را در میان کشورهای جهان به‌دست آورد.

ایسلند دارای بازاری آزاد است و میزان مالیات در این کشور نسبت به دیگر اعضای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نسبتاً پایین است.

در سال ۲۰۰۸ نظام بانکداری کشور با دشواری عظیمی روبه‌رو شد و این امر به ناآرامی سیاسی انجامید و آثار این بحران هنوز به طور کامل رفع نشده‌است. با این وجود بنا به اعلام سازمان ملل، ایسلند در سال ۲۰۱۱ چهاردهمین کشور توسعه‌یافته در جهان بود.

مساحت ایسلند ۱۰۳٬۰۰۰ کیلومتر مربع است و کناره‌های حاشیه‌ای جزیره در جنوب غرب جزیره ایسلند، دوسوم جمعیت این کشور را در خود جای داده‌است. زمین این کشور از نظر آتشفشانی و زمین‌شناختی فعال است و در آن آبفشان‌های بسیار یافت می‌شود و انرژی زمین‌گرمایی نیز در بسیاری از نقاط آن در دسترس است.

منطقه ایسلند که کمی پایین‌تر از مدار قطبی واقع شده آب‌وهوای سرد و قطبی دارد ولی حضور جبهه‌هایی از هوای معتدل از سرمای شدید این جزیره کاسته است. منطقه داخلی جزیره بیشتر از فلاتی تشکیل شده که با ماسه‌زارها، کوه‌ها و یخچال‌ها پوشیده شده‌است. شمار زیادی از رودخانه‌هایی که از این یخچال‌ها سرچشمه می‌گیرند نیز با گذر از زمین‌های پست‌تر به سوی دریا سرازیر می‌شوند.

اسکان دائمی انسان در ایسلند از سال ۸۷۴ آغاز شد یعنی زمانی که اینگولفور آرنارسون، یک رئیس قبیله از نروژ با افراد خود به این جزیره آمده و به طور دائمی در آن مستقر شد. پیش از او افراد دیگری به طور فصلی و موقت به جزیره ایسلند می‌آمدند.

ایسلند از سال ۱۲۶۲ تا ۱۹۱۸ جزئی از پادشاهی نروژ و پس از آن بخشی از پادشاهی دانمارک بود و در سال ۱۹۱۸ به استقلال رسید. هم‌اینک ایسلند کم‌جمعیت‌ترین کشور عضو پیمان ناتو است و تنها عضو این سازمان است که ارتش دائمی ندارد. سفارت دانمارک در تهران امور مربوط به صدور ویزا ایسلند را انجام می دهد.کشور ایسلند عضو اتحاد شینگن می باشد.

این کشور به دلیل طبیعت زیبایی که دارد هموراه مورد توجه گردشگران خارجی بوده است .

با هم نمونه ای از این طبیعت زیبا را تماشا می کنیم…

تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

تدبر در آيات آفريدكَار اعلى

پستتوسط najm134 » پنج شنبه مه 29, 2014 6:13 pm

جمهوری ایسلند شمالی­ترین کشور اروپا و کشوری است جزیره‌ای در شمال اقیانوس اطلس. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن ریکیاویک و جمعیت این کشور ۳۲۰ هزار نفر است. واحد پول این کشور کرونای ایسلند نام دارد و زبان رسمی آن زبان ایسلندی است. ۹۳٫۳۶ درصد مردم آن را ایسلندی‌ها تشکیل می‌دهند که از تبار ژرمن هستند و مابقی عمدتاً از مهاجران دیگر کشورهای اروپایی هستند. حدود ۸۸ درصد از مردم این کشور مسیحی و بیشترشان پیرو آیین پروتستان هستند.

کشور ایسلند در تاریخ ۱ دسامبر ۱۹۱۸ از دانمارک مستقل شده‌است.

ایسلند که تا قرن بیستم از فقیرترین کشورهای جهان بود در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم با صنعتی کردن ماهیگیری خود و دریافت کمک از طرح مارشال به رفاه دست یافت و توانست در دههٔ ۱۹۹۰ تبدیل به یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان شود و حتی در سال از لحاظ شاخص توسعه انسانی در سال ۲۰۰۵ رتبهٔ اول را در میان کشورهای جهان به‌دست آورد.

ایسلند دارای بازاری آزاد است و میزان مالیات در این کشور نسبت به دیگر اعضای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نسبتاً پایین است.

در سال ۲۰۰۸ نظام بانکداری کشور با دشواری عظیمی روبه‌رو شد و این امر به ناآرامی سیاسی انجامید و آثار این بحران هنوز به طور کامل رفع نشده‌است. با این وجود بنا به اعلام سازمان ملل، ایسلند در سال ۲۰۱۱ چهاردهمین کشور توسعه‌یافته در جهان بود.

مساحت ایسلند ۱۰۳٬۰۰۰ کیلومتر مربع است و کناره‌های حاشیه‌ای جزیره در جنوب غرب جزیره ایسلند، دوسوم جمعیت این کشور را در خود جای داده‌است. زمین این کشور از نظر آتشفشانی و زمین‌شناختی فعال است و در آن آبفشان‌های بسیار یافت می‌شود و انرژی زمین‌گرمایی نیز در بسیاری از نقاط آن در دسترس است.

منطقه ایسلند که کمی پایین‌تر از مدار قطبی واقع شده آب‌وهوای سرد و قطبی دارد ولی حضور جبهه‌هایی از هوای معتدل از سرمای شدید این جزیره کاسته است. منطقه داخلی جزیره بیشتر از فلاتی تشکیل شده که با ماسه‌زارها، کوه‌ها و یخچال‌ها پوشیده شده‌است. شمار زیادی از رودخانه‌هایی که از این یخچال‌ها سرچشمه می‌گیرند نیز با گذر از زمین‌های پست‌تر به سوی دریا سرازیر می‌شوند.

اسکان دائمی انسان در ایسلند از سال ۸۷۴ آغاز شد یعنی زمانی که اینگولفور آرنارسون، یک رئیس قبیله از نروژ با افراد خود به این جزیره آمده و به طور دائمی در آن مستقر شد. پیش از او افراد دیگری به طور فصلی و موقت به جزیره ایسلند می‌آمدند.

ایسلند از سال ۱۲۶۲ تا ۱۹۱۸ جزئی از پادشاهی نروژ و پس از آن بخشی از پادشاهی دانمارک بود و در سال ۱۹۱۸ به استقلال رسید. هم‌اینک ایسلند کم‌جمعیت‌ترین کشور عضو پیمان ناتو است و تنها عضو این سازمان است که ارتش دائمی ندارد. سفارت دانمارک در تهران امور مربوط به صدور ویزا ایسلند را انجام می دهد.کشور ایسلند عضو اتحاد شینگن می باشد.

این کشور به دلیل طبیعت زیبایی که دارد هموراه مورد توجه گردشگران خارجی بوده است .

با هم نمونه ای از این طبیعت زیبا را تماشا می کنیم…

تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
تصويرتصوير
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

قبليبعدي

بازگشت به نشر گزارشات رسانه حيات اعلى


cron
Aelaa.Net