تعرضات حكومتهاى غربي به آزادي زنان ومقاومت بانوان مسلمان غرب

مديران انجمن: najm134, najm134, najm134

تعرضات حكومتهاى غربي به آزادي زنان ومقاومت بانوان مسلمان غرب

پستتوسط najm134 » يکشنبه آگوست 07, 2011 12:59 pm

تعرضات حكومتهاى غربي به آزادي زنان ومقاومت بانوان مسلمان غرب براى حقوق اوليه
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

اختیارات تازه پلیس استرالیا برای برداشتن برقع و هتك حجاب

پستتوسط najm134 » يکشنبه آگوست 07, 2011 1:06 pm

افزايش اقبال به اسلام و حجاب در ميان زنان استراليائي دولت استراليا را به وحشت انداخته است
اختیارات تازه پلیس استرالیا برای برداشتن برقع و هتك حجاب زنان مسلمانان استراليا و يكسال زندان و ۵۵۰۰ دلار جريمه!!!

پلیس در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا اختیارات تازه ای دریافت کرده تا برای شناسایی افراد مظنون به ارتکاب جرم برقع و یا هر گونه پوشش دیگر را از صورت این افراد بر دارد.
مظنونانی که از برداشتن پوشش صورتشان خودداری کنند، ممکن است به حداکثر یکسال زندان و یا جریمه نقدی سنگین محکوم شوند.
اعطا این اختیارات تازه به پلیس به دنبال تبرئه شدن یک زن مسلمان در دادگاه صورت می گیرد.
قاضی این پرونده حکم کرده بود که به دلیل پوشش اسلامی این متهم امکان تایید هویت او وجود ندارد.!!! يعني همينطور كه يك محجبه راه ميرود بليس مرتبا بايد او را كنترل هويت كند!
با این حال گروههای مدافع آزادی های مدنی، ابراز نگرانی کرده اند که در چارچوب این تدابیر تازه به پلیس اختیاراتی داده می شود که به آن نیازی ندارد.
دولت محلی نیو ساوت ولز که پرجمعیت ترین ایالت استرالیا است، این اصلاحات را در جریان جلسه ای در ساعات پایانی دوشنبه شب (۴ ژوئیه) تصویب کرد.
بری اوفارل رئیس دولت محلی نیو ساوت ولز گفت: "برای من فرقی نمی کند که شخص، کاسکت موتورسواری بر سر دارد یا اینکه برقع، نقاب و یا هر چیز دیگری سر و صورتش را پوشانده باشد. پلیس باید حق داشته باشد که هویت این افراد را شناسایی کند." !!!
او افزود: "من برای پیروان ادیان و باورهای مختلف احترام کامل قائلم اما وقتی پای اجرای قانون به میان می آید، پلیس باید اختیارات کافی داشته باشد تا هویت افراد را شناسایی کند."
در چارچوب این مقررات تازه هر فردی که از برداشتن پوشش روی چهره اش خودداری کند، ممکن است مبلغ ۵۵۰۰ دلار استرالیا (۳۶۷۲ پوند و یا ۵۸۸۲ دلار آمریکا) جریمه و یا به یکسال زندان محکوم شود.
پلیس نیو ساوت ولز از این اصلاحات استقبال کرده و گفته است که این اختیارات جدید به ایجاد "فضایی شفاف و مطمئن برای پلیس و عموم مردم" کمک می کند.
انجمن زنان مسلمان هم اعلام کرده که پلیس با حساسیت از این اختیاراتش استفاده کند و ماموران پلیس زن را برای اجرای این مقررات به کار گیرد.
این تغییرات پس از محاکمه پر سر وصدای یک زن مسلمان به نام کارنیتا متیوز در سال گذشته تصویب می شود.
در جریان این محاکمه خانم متیوز به جرم ایراد اتهام کذب به یک مامور پلیس مبنی بر اینکه او به زور سعی کرده برقع او را از صورتش بردارد، به ۶ ماه زندان محکوم شد.
خانم متیوز مدعی شده بود که مامور مذکور برای آزمایش نفس او به منظور ردیابی آثار الکل، سعی کرده با استفاده از زور برقع را از صورتش کنار بزند.
وقتي مسلمانان غير ملتزم به حجاب از رانندكي با مصرف الكل بخاطر ممنوعيت قوانين رانندكي اجتناب مي كنند، تعرض بليس به يك زن بسيار ملتزم مسلمان كه محجبه و با مقنعه و برقع است براى برداشتن حجاب او به اسم تست الكل كرفتن از دهان او، بسيار واضح است كه صرفا بخاطر ازار وي براى مسلمان بودن و حجاب اوست نه مصرف الكل جرا كه جنين زني هيج وقت الكل مصرف نمي كند جه برسد وقت رانندكي
اما بعد در دادگاه تجدید نظر قاضی به نفع خانم متیوز رای داد، بر این اساس که به دلیل پوشش اسلامی او نمی توان ثابت کرد که وی همان کسی است که علیه مامور پلیس شکایت کذب کرده است. !!!
پلیس ایالت نیو ساوت ولز تا پیش از این قدرت لازم را داشت تا در جریان تحقیق در مورد جرایم سنگین، از مظنون بخواهد که پوشش صورتش بردارد، اما در مورد جرایم سبک از چنین اختیاری برخوردار نبود.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

تلاش مذبوحانه دول ملحد غربي براى منع اقبال به اسلام

پستتوسط najm134 » دوشنبه آگوست 08, 2011 6:23 pm

ممنوعيت نقاب روبنده براى زنان فرانسه همراه با جريمه و زندان؛ نقاب از چهره لائيك (بي طرف در دين) برداشته و ضد دين بودنش را آشكار كرد

پلیس فرانسه زنان روبنده پوش را بازداشت کرد
تصوير

پلیس فرانسه دو زن را که به دلیل منع استفاده از روبنده برای زنان در پاریس دست به تجمع اعتراضی زده بودند، بازداشت کرد.
تصوير

این دو زن در تجمع اعتراضی خود از روبنده استفاده کردند

از امروز دوشنبه ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) استفاده از روبنده برای زنان در فرانسه ممنوع می شود
و اقدام آنها برای پوشاندن صورتشان در اماکن عمومی، قانون‌شکنی محسوب خواهد شد.

از امروز در صورتی که زنی در حین ارتکاب این جرم دیده شود و نقاب یا برقع پوشیده باشد،
باید تا ۱۵۰ یورو جریمه پرداخت کند و در یک دوره آموزشی اجباری درباره "شهروندی" حاضر شود.

بعد از بلزيك، فرانسه دومین کشور اروپایی است که استفاده از روبنده را برای زنان ممنوع می‌کند.
اما اولين كشور اروپایی نيست كه دشمني با مظاهر اسلام را قانوني مي كند
سويس مدتي قبل ساختن مناره براى مساجد را ممنوع كرد
تصوير

مقامات دولتی فرانسه می‌گویند که این افراد (زنان محجبه و با نقاب) استانداردهای مورد نیاز برای زندگی در یک جامعه مشترک (و آلوده) را تضعیف می‌کنند.
هرچند مخالفان دولت معتقدند که این قانون، ناقض حقوق بشر است.

در این قانون همچنین برای کسانی که زنان را وادار کنند چنین حجابی داشته باشند، جریمه‌های سنگین‌تری در نظر گرفته شده است
و در صورتی که پلیس فرانسه دریابد که یک زن به اجبار همسرش روبنده پوشیده است، ممکن است همسر او تا ۲۵ هزار یورو جریمه شود. این افراد ممکن است به تا ۱۰ سال زندان هم محکوم شوند.

اسلام ستیزی فرانسه صدای روزنامه انگلیسی را درآورد
تصوير
در پی اجرایی شدن قانون ممنوعیت روبنده در فرانسه روزنامه اندیپندنت انگلیس نوشت
پافشاری دولت فرانسه بر این قانون را توهین و اعلام جنگ علنی با دین اسلام است.
تصوير
این روزنامه در ادامه می نویسد: سال هاست که کشور فرانسه به آزادی ادیان و عدم دخالت در امور خصوصی افراد افتخار می کند اما حالا در کوچک ترین خصوصیات افراد نیز دخالت دارد و این باعث دوری مسلمانان از دولت و عدم سازگاری آنها با سیاست های لاییک اروپا می شود.
از نظر تحلیلگران نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه متهم اصلی این ماجرا می باشد او با سیاست های اسلام ستیزانه اش این قانون پلید را اجاریی کرد و واضح است که پشت پرده این ماجرا گروه های اسلام ستیزی هستند که قصد دارند مانع از مهاجرت مسلمانان به اروپا بشوند.

جمعیت مسلمانان فرانسه نزدیک به هشت میلیون نفر برآورد شده است و فرانسه در بین کشورهای اروپای غربی، بیشترین جمعیت مسلمان را دارد.
تصوير

تصوير

تصوير
تصوير
تصوير

یکی از فروشندگان لباس‌های اسلامی در فرانسه به بی‌بی‌سی گفت که "فروش نقاب، چندان سودی ندارد، چون زنان زیادی روبنده نمی‌پوشند."
به گفته او، فروش روبنده و نقاب به حدی کم است که شاید خود او هر سال فقط ۵ نقاب در مغازه‌اش بفروشد.
احمد که مغازه کوچکی در نزدیکی یکی از مساجد در محله مسلمان‌نشین پاریس دارد هم معتقد است که شاید یک دهم درصد زنان مسلمان در فرانسه نقاب می‌پوشند.

ولی مسئولان دولت فرانسه، تعداد زنان روبنده‌پوش را بیشتر ارزیابی می‌کنند و هیأت دولت این کشور، تعداد آنها را حدود دو هزار نفر اعلام کرده است.

به فرض صحت امار دو هزار نفره دولت فرانسه از بانوان با روبنده
آنوقت يك كشور شصت مليوني كه مدعي تمدن و فرهنك و قدرت نظامي و اقتصادي و علمي جهاني است
از حضور احتمالی روزمره دو هزار نفر زن با روبنده اینقدر وحشت داشته و احساس ناامني مي كند
که به جنین ترفندهایی متوسل می شود؟؟
تصوير
پیشنهاد ممنوعیت پوشیدن روبنده در فرانسه، از طرف یکی از کمیسیون‌های پارلمانی این کشور در ژانویه سال ۲۰۱۰ میلادی ارائه شد.
اعضای این کمیسیون در گزارشی به پارلمان فرانسه توصیه کردند که حجاب‌هایی مثل نقاب و برقع در بیمارستان‌ها، مدارس، ادارات دولتی و وسایل نقلیه عمومی ممنوع اعلام شود.
تصوير

جلوه اى از انگيزه اصلی اروپا برای حضور در کشورهای مسلمان مدیترانه

تصوير

بحمد الله آنقدر اقبال به اسلام در اروبا سريع و وسيع است
كه طبق بيش بيني خود غربيها
به فضل خداوند در سه دهه آينده اكثريت اروبا مسلمان هستند
فلذا اين اذيت و آزارها تاثير جنداني بر صد مليون اروبايي مسلمان امروز ندارد


گزارشی از موقعیت اسلام در 15 سال دیگر
http://www.muslimvideo.com/tv/watch/970 ... 9%8A%D8%B1

والحمد لله رب العالمين
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

اخراج از كار یک دختر بخاطر حجاب!

پستتوسط najm134 » دوشنبه آگوست 08, 2011 6:24 pm

این دختر جوان در نامه‌ای كه در سایت شخصی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی منتشر شده نوشته است: "دیروز توی یكی از نمایندگی‌های یك شركت بزرگ در شاهرود كه نیاز به حسابدار داشتن، به عنوان حسابدار پذیرفته شدم ولی امروز به علت رعایت حجاب اسلامی از كار بیرون شدم."

وی افزود: "چرا باید وضعیت توی كشوری كه داعیه اسلام‌مداری داره این جوری باشه؟ چرا نباید برای دخترانی كه در ایران حجاب رعایت می‌كنند، جایی باشد؟ چه فرقی بین كشور ما و تركیه و فرانسه است؟ فقط خواستم بگم كه بدونین در ایران چی میگذره و همین!!"

كاظم جلالی، نماینده شاهرود ضمن آنكه قول برخورد داد، در پاسخ نوشت: "البته شاید بگوئید كجائید كه متأسفانه در بسیاری از شركت‌ها این عرف شده است. من هم بی‌اطلاع نیستم. دردمندانه می‌بینم و می‌دانم اما چون كسی برخورد نمی‌كند متأسفانه این به یك عرف تبدیل شده است. اگر از همین موارد جزئی نمی‌گذشتیم به وضعیت امروز نمی‌رسیدیم .
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

تهدید به تجاوز دختران و زنان بحرینی توسط نیروهای آل سعود

پستتوسط najm134 » چهارشنبه آگوست 10, 2011 7:40 pm

یکی از شاهدان عینی به سرکوب مردم توسط نیروهای آل خلیفه، آل سعود و اماراتی‌ها اشاره کرد و گفت: نیروهای لباس شخصی با هماهنگی نیروهای امنیتی سعودی به منظور ایجاد رعب و وحشت در مردم بحرین روزها در گیت‌های ایست بازرسی مردم این کشور اعم از زن و مرد را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند و برخی از آنها را دستگیر و به نقطه نامعلوم منتقل می‌کنند و شنیده‌ها حاکی از این است که تعدادی از این افراد را به زندان‌های عربستان منتقل کرده‌اند.

وی همچنین از پرتاب مواد آتش‌زا به داخل خانه شیعیان اشاره کرد و افزود: نیمه‌های شب با پرتاب مواد آتش‌زا به داخل خانه‌های شیعیان، ایجاد رعب و وحشت کرده و با شناسایی فعالان سیاسی وارد خانه‌های آنها شده و زنان و مردان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و حتی زنان و دختران را تهدید به تجاوز کرده و برخی را هم ربوده‌اند.این شاهد عینی ادامه داد: نیروهای سعودی با پوشش لباس شخصی این اقدامات را انجام می‌دهند و از لهجه آنها می‌توان به هویتشان پی برد.

* سر دادن بانگ الله‌ اکبر

یک شاهد عینی دیگر نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت که مردم بحرین هر شب در ساعت‌های 20 و 22 با حضور در پشت بام‌ یکپارچه بانگ الله‌ اکبر و شعارهایی در رفع اشغال این کشور سر می‌دهند.به گفته وی علی‌رغم جو سرکوب شدید از سوی نیروهای حکومت آل خلیفه و آل سعود و همچنین امارات، مردم بحرین روحیه بسیار بالایی دارند و در محله‌های مختلف تجمعات گسترده‌ای را علیه وضع موجود و رژیم حاکم برگزار می‌کنند که این باعث شکسته شدن جو حکومت نظامی شده است.

این شاهد عینی در عین حال یادآور شد: البته دستگا‌ه‌های امنیتی شدیداً با روش‌های ممکن و قطع اینترنت مانع از ارسال تصاویر تجمعات و حتی تماس اتباع بحرینی با خارج از کشور می‌شوند تا بدین وسیله مانع از انعکاس اخبار شوند.

* عکسبرداری و فیلمبرداری هلیکوپترها از منازل مردم

یک تبعه بحرینی نیز به عسکبرداری و فیلمبرداری هلیکوپترها از منازل اشاره کرد و گفت: هلیکوپترها با پرواز در ارتفاع پایین از منازل عکسبرداری و فیلمبرداری می‌کنند.وی افزود: طی چند روز گذشته نیز جنگنده‌های میراژ و فانتوم به کرات اقدام به شکستن دیوار صوتی کرده‌اند.

این فرد همچنین به رعب و وحشت ایجاد شده در بین نیروهای سعودی و اماراتی اشاره و خاطرنشان کرد: در پی کشته شدن تعدادی از نظامیان سعودی نوعی رعب و وحشت نیروهای سعودی و اماراتی را فرا گرفته به گونه‌ای که طی روزهای اخیر تانک‌های سعودی از سطح شهر به درون پادگان‌ها و مقرهایشان رفته‌اند.

* پیام مبارزان به مردم بحرین

یکی دیگر از شاهدان عینی در بحرین نیز به خبرنگار فارس گفت: مبارزانی که در حال حاضر در زندان‌ها به سر می‌برند قبل از دستگیری به صورت مکتوب و یا شفاهی این پیام را به مردم منتقل کردند که اولاً حضور اعتراض آمیزتان در خیابان‌ها را به هر شکل ممکن ادامه دهید، دوم اینکه اشغال نظامی عربستان محکوم به شکست است و سعودی‌ها نمی‌توانند به این رویه ادامه دهند و سوم اینکه تا سقوط خاندان آل خلیفه به اعتراضات خود ادامه دهید، ما نیز از درون زندان تا آخرین نفس به مبارزاتمان ادامه خواهیم داد.

* خودداری از ارائه خدمات پزشکی به شیعیان

وی به کنترل کلیه بیمارستا‌ن‌ها توسط نیروهای امنیتی بحرین و عربستان اشاره کرد و گفت: کلیه بیمارستان‌های بحرین به ویژه بیمارستان سلمانیه که بزرگ‌ترین مرکز درمانی دولتی است به کنترل این نیروها درآمده و برخورد بسیار زننده‌ای با شیعیانی که به این بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، صورت می‌گیرد و از ارائه خدمات پزشکی به آنها خودداری می‌شود.

این شاهد عینی در پایان خاطرنشان کرد: علی‌رغم تهدیدات، سرکوب‌ها و کشتار مردم بی دفاع بحرین ولی روحیه این مردم در عالی‌ترین سطح قرار دارد.حمایت‌های بین‌المللی از حرکت مردم بحرین رو به افزایش است به نحوی که در چند روز اخیر تجمعات اعتراض‌آمیز متعددی در کشورهای اروپایی از جمله انگلستان، آلمان، دانمارک و ... در حمایت از مردم این کشور و مخالفت با اشغال نظامی بحرین برگزار و موج حمایت‌های مردمی از حرکت مردم بحرین روز به روز در حال گسترش است.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

تمسخر مجریان برقع پوش مصری از سوی مجری کانادایی

پستتوسط najm134 » سه شنبه جولاي 31, 2012 1:51 am

در یک اقدام توهین آمیز، مجری مرد کانادایی برای تمسخر افتتاح شبکه تلویزیونی زنان برقع پوش در مصر، با چادر، برقع و دستکش سیاه یک برنامه زنده را اجرا کرد. تصوير
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از روزنامه عربستانی "الریاض"، همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان، شبکه تلویزیونی "ماریا تی وی" در مصر راه اندازی شد که در این شبکه تمامی فعالیت های جلوی دوربین و پشت صحنه بر عهده زنان مسلمانی است که چادر، نقاب و دستکش سیاه پوشیده اند، مهمانان برنامه های این شبکه تلویزیونی نیز باید در طول برنامه چهره خود را بپوشانند.
در همین حال و در آن سوی جهان، "مایکل کورین"، مجری برنامه در شبکه تلویزيونی "سان نيوز" كانادا هنگام اجرای برنامه خود همانند مجریان شبکه تلویزیونی "ماریا"، چادر، برقع و دستکش سیاه پوشید و تنها چشمان عینک زده اش نمایان بود.
این مجری کانادایی در برنامه زنده خود که در آن از امام یکی از مساجد شهر "تورنتو" این کشور دعوت کرده بود، ایده راه اندازی شبکه برقع پوشان در مصر را با وی بررسی کرد.
"مایکل کورین" در این برنامه از امام مسجد "تورنتو" در مورد دلیل پوشیدن لباس سیاه توسط زنان مسلمان سوال کرد و اینکه چرا مسلمانان مرد همانند زنان این کار را نمی کنند، امام مسجد نیز در پاسخ وی گفت که دلیل این کار همان دلیل پوشیدن حجاب توسط راهبه های مسیحی در کلیسا است!
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

اخراج چهار معلم به جرم روزه‎داری در فرانسه

پستتوسط najm134 » دوشنبه آگوست 06, 2012 10:50 pm

انگار مسئولان دولتی فرانسه قرار نیست پایشان را از زندگی مسلمانان این کشور بیرون بکشند و به اسم آزادی و دفاع از حقوق شهروندی، مانع از اجرای احکام اسلامی توسط این افراد شوند؛ ماجرایی که چند سال پیش با ممنوعیت حجاب در مراکز آموزشی این کشور آغاز شد و اکنون به ممنوعیت روزه‌داری و اخراج مسلمانان به دلیل این مساله رسیده است.
شورای محلی شهر "ژن ویه" در فرانسه، چهار نفر از مربیان ورزشی یک کمپ تابستانی را به دلیل روزه گرفتن در هنگام انجام وظیفه، از کار معلق کرده است. شهردار شهر ژن ویه گفته است سرپیچی این مربیان از خوردن و آشامیدن برخلاف قراردادی است که با این افراد بسته شده است. به گفته شهردار روزه دار بودن این مربیان ورزش، ایمنی بچه‌ها را در این کمپ به خطر می‌اندازد!
یکی از این چهار مربی ورزشی ضمن «غیرقابل قبول» دانستن این تصمیم، گفته است که آن‌ها قصد دارند این موضوع را به دادگاه بکشانند. یکی دیگر از این مربیان که در حال حاضر از کار معلق شده نیز گفته است: «شما نمی‌توانید فردی را به زور وادار به خوردن بکنید. شما نمی‌توانید ثابت کنید که نخوردن یک وعده غذا از بعضی از قابلیت‌های شما کم می‌کند.» تصوير
این اقدام عجیب مسئولان دولتی فرانسه پس از رسانه‌ای شدن، با اعتراض گسترده مردم این کشور به ویژه مسلمانان روبرو شده و شورای مسلمانان فرانسه نیز از اعلام شکایت علیه مقامات شهر ژن ویه خبر داده‌اند.
جلوگیری از اجرای احکام و آداب فردی اسلامی و سلب حقوق شهروندی افراد مسلمان به دلیل این مساله، ادامه پروژه اسلام‌هراسی در اروپا است که فرانسه به دلیل دارا بودن بزرگترین جامعه مسلمان در اروپا، عهده‌دار آن و پیشرو در این زمینه شده است تا ضمن اعمال فشار و محدودیت‌های گسترده علیه مسلمانان، عرصه را بر گرایش شدید جوانان این کشور به دین اسلام تنگ کند و مانع از تحقق این مساله شود؛ ماجرایی که چند سال پیش و در ماجرای ممنوعیت حجاب در مراکز آموزش عالی فرانسه نیز تکرار شد.
در سال 2004، نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور وقت فرانسه در یک اقدام ضداسلامی و طی سخنرانی در پارلمان آن کشور از حضور زنان محجبه در اماکن عمومی این کشور انتقاد کرد و پوشیدن حجاب را توهینی به طرز تفکر جامعه فرانسوی و مخالف قانون سکولار این کشور دانست. او با لحن تندی حجاب اسلامی را مورد حمله قرار داد و گفت: «حجاب، زنان را به سطح یک برده تنزیل می‌دهد و از منزلت آنان می‌کاهد.»
تصوير
اما این پایان تقابل با اسلام در فرانسه نبود. هفته گذشته و با وجود موافقت اخیر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مبنی بر امکان استفاده از حجاب توسط بازیکنان زن، فرانسه اعلام کرد اجازه نخواهد داد آن‌ها حجاب داشته باشند. فدراسیون فوتبال فرانسه (FFF) روز جمعه (۱۶ تیر، ۶ جولای) اعلام کرد این فدراسیون باید به اصول حقوقی و قانون اساسی فرانسه مبنی بر سکولاریسم که در این کشور حاکم است و در قوانین موضوعه فرانسه آمده است، احترام بگذارد و در ادامه صراحتا بازیکنان زن را از داشتن حجاب منع می‌کند.
قانونی در فرانسه وجود دارد که به شدت مذهب و حوزه عمومی را از یکدیگر جدا می‌کند و بر همین اساس، اسلام ستیزی در این کشور به طور جدی مورد توجه مسئولان دولتی است.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

ممنوعیت استفاده از حجاب و دوخت لباس اسلامی

پستتوسط najm134 » چهارشنبه اکتبر 23, 2013 10:31 am

دولت چین در اقدامی زنان منطقه خودگردان «ترکستان شرقی» واقع در قلمرو « سین کیانگ» را از استفاده کردن از حجاب منطقه منع کرده و دستور توقف دوخت لباس‌های اسلامی را صادر کرد.
تصوير
مسوولین پلیس چین به خیاط های ساکن این منطقه نسبت به دوخت چنین لباس هایی هشدار داده و شرکت های تولید کننده را مجبور کردند که توافق نامه ای حاوی ۱۰ بند قانونی امضا کنند که در اثر آن تولید لباس باحجاب برای زنان مسلمان توقف می شود.
برخی از بندهای ده گانه توافق نامه به این شرح است:
• عدم تولید لباس های باحجاب و متوقف کردن برگزاری نمایشگاه هایی که به این منظور تدارک دیده شدند.
• عدم استخدام مسلمانان ریش دار و زنان باحجاب مسلمان و عدم برقرار ارتباط با آن ها به عنوان یکی از طرفین قراردادهای خرید و فروش
• عدم مجوز اقامه نماز در محل فعالیت شغلی

لازم به ذکر است که دین اسلام پیش از ۶۵۰ میلادی وارد چین شد. امروز بیش از ۴۰ میلیون مسلمان در این کشور زندگی می کنند که اغلب در استان‌های شین جیانگ، گانسو، نینگشیا و چینگ‌های زندگی می‌کنند. بیش ازاین ترویج و گسترش اسلام توسط بازرگانان ایرانی و عمدتاً از طریق جاده ابریشم صورت گرفته‌است.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

محجبه شدن دو استاد دانشگاه کانادا در اعتراض به منشور سکولا

پستتوسط najm134 » سه شنبه دسامبر 03, 2013 9:58 am

محجبه شدن دو استاد دانشگاه کانادایی در اعتراض به منشور سکولاریسم
«نورا جفری» استاد تاریخ دانشگاه کونکوردیا و «کاترین لو» استاد علوم سیاسی دانشگاه مک گیل، در اعتراض به منشور سکولاریسم و ممنوعیت استفاده از نمادهای دینی برای معلمان و کارکنان بخش دولتی، محجبه شدند.
تصوير
در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی CBC خانم کاترین لو اظهر داشت: من به مدت یک هفته در طول ماه سپتامبر با حجاب اسلامی در کلاس هاس درس شرکت می کردم، و سه بار در هفته به مدت 90 دقیقه، کلاس های بحث درباره نماد های مذهبی، حجاب اسلامی و منشور سکولاریسم را در داخل دانشگاه برگزار کردم.

این استاد دانشگاه افزود: این کلاس ها با استقبال گسترده دانشجویان روبرو گشت. البته عده ای از دانشجویان معترض نیز این کلاس های بحث را محکوم و در مصاحبه ای با رادیو کانادا اعتراض خود را اعلام کردند.

خانم نورا جفری گفت: از زمان ارائه پیشنهاد ممنوعیت حجاب و نمادهای مذهبی در مدارس، دانشگاه ها و ادارات دولتی تا به اکنون برای ابراز همبستگی و حمایت خود از بانوان مسلمان، با پوشش و حجاب اسلامی در کلاس های درس ظاهر می شوم.

وی در ادامه افزود: منشور سکولاریسم تنها عده ای از اقلیت جامعه که همان بانوان مسلمان هستند را مورد هدف خود قرار داده، و سعی به انزوا کشاندن آنان را دارد. محجبه بودن انتخاب خودشان است، انتخابی ست که با رضایت قلبی گرفته اند، و والدین یا همسرانشان آنان را مجبور نکرده اند. اگر افراد بیشتری در این اعتراضات علیه منشور سکولاریسم با ما همراه شوند، می توانیم تاثیر شگرفی بر این لایحه پیشنهادی بگذاریم.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

دفاع منحصر به فرد بازیگر معروف فرانسوی از زنان محجبه

پستتوسط najm134 » جمعه ژوئن 20, 2014 12:58 pm

یک هنرمند فرانسوی با سرکردن مقنعه و محبوس کردن خود در قفسی شیشیه‎ای، رفتار زننده و ضداسلامی نیروهای پلیس و برخی شهروندان با زنان محجبه کشورش را محکوم کرد. وی در گفتگو با یک شبکه فرانسوی از اهدافش درمورد اجرای این تئاتر خیابانی و واکنش‎های جالب شهروندان سخن گفت.

تصوير

یکی از بازیگران معروف فرانسوی با رعایت پوشش حجاب و اجرای تئاتری خیابانی٬ تبعیض ایجاد شده نسبت به زنان محجبه در این کشور را شهودی سازی کرد.
به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه فرانسوی "امت"٬ «سونیا مرازگا» با سرکردن مقنعه و محبوس کردن خود در قفسی شیشیه‎ای٬ رفتار زننده و ضداسلامی نیروهای پلیس و برخی شهروندان با زنان محجبه کشورش را محکوم کرد.

تصوير

این دفاع ابتکاری که به نوع خود منحصر به فرد بود؛ در چند منطقه "پاریس" پایتخت فرانسه از جمله «بلویل»، «بوبورگ» و «موت پیکه گرونل» اجرا شد.
وی در گفتگو با این شبکه اظهار داشت: هدف من از این نمایش٬ درک زنان محجبه از سوی شهروندان٬ نیروهای پلیس و مقامات کشور بود.
سونیا مرازگا تاکید کرد: این درک باید به جایی برسد که هر زنی حق داشته باشد خودش درمورد نوع پوشش تصمیم گیری کنند.
بازیگر معروف فرانسوی خاطرنشان کرد: از سال 2001 برخورد با زنان محجبه در جهان افزایش یافت و در فرانسه این موضوع بیشتر مشاهده می‎شد و اسلام هراسی به نهایت خود رسید.
وی درمورد اقدام دفاعی خود اظهار داشت: "زن محجبه در جعبه" ایده ای بود که در ذهن من جوانه زد و این نماد دستگیری زنان مسلمان و خانه نشینی آن‎ها است. می‎دانم این حرکت من٬ اولین در نوع خود است.
مرازگا در مورد واکنش مردم نیز گفت: مردم یا با نگاه دزدانه (گوشه چشم) و یا تکبیر گویان به سوی من می‎آمدند. البته عده محدودی هم بی تفاوت از کنارم گذشتند.

تصوير

بازیگر معروف فرانسوی اضافه کرد: برخی از مسلمانان ابتدا فکر کردند که من برای تمسخر آنان دست به چنین نمایشی زدم ولی در نهایت متوجه نیت من شدند و ابراز خرسندی کردند.
وی در مورد بازتاب و تاثیر گذاری تئاتر خیابانی خود گفت: نمی دانم که اثر گذار بوده یا نه ولی مهم این است که توجه مردم به مسئله اسلام هراسی جلب و امیدوارم این حرکت در کشورهای مختلف دنیا نیز انجام شود.
مرازگا در پایان اظهار داشت: قصد دارم نتایج این نمایش و بازخوردهای شهروندان فرانسه نسبت به این تئاتر خیابانی را در قالب مستندی تهیه و در آینده‎ای نزدیک به نمایش درآورم.
تصوير
تصوير
تصوير
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

بعدي

بازگشت به دشمنان آئين اعلى


Aelaa.Net