توجه به آئين اعلى

مديران انجمن: najm134, najm134, najm134

توجه به آئين اعلى

پستتوسط najm134 » شنبه مارس 27, 2010 12:53 pm

عناوين گزارشاتي كه تا كنون در اين باره منتشر شده است: حضور ملکه الیزابت محجبه در جلسه قرائت قرآن - خاخام اسرائیلی: قران و حدیث بیاموزید! - پخش اذان در آكسفورد - توسط غير مسلمانان؛ نمايشگاه بين المللي "چادر" در ايتاليا بركَزار شد - تونی بلر: هر روز قرآن مي خوانم!!
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

حضور ملکه الیزابت محجبه در جلسه قرائت قرآن

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 1:16 pm

در فضاي اسلام ستيزي برخي كشورهاي اروبائي؛ ملكه انگليس به صورت محجبه در يك مسجد در تركيه حضور يافته و به تلاوت آياتي چندي از كلام الله مجيد گوش داد .
Image
لازم به تذكر است كه ملكه انكليس بالاترين مقام مذهبي مسيحي در انكلستان را نيز دارا مي باشد.
ملکه الیزابت در ادامه سفر خود به ترکیه به مسجد یاشیل در بورسای ترکیه رفت و در حالی که محجبه شده بود به تلاوت آیاتی از قرآن کریم گوش کرد .
Image
در جلسه تلاوت قرآن ابتدا يك پرفسور ترك درباره تاريخچه مسجد اطلاعاتي را به ملكه اليزابت ارائه كرد و سپس پرفسور محمد امين عضو هيات علمي دانشكده الهيات دانشگاه اولوداغ تركيه آياتي چند از قرآن كريم را تلاوت كرد.
برپایه اين گزارش ملكه الیزابت قبل از شروع قرائت قرآن به دستان خود دستكش كشيد که اين موضوع توجه حاضران را به خود جلب کرد.
ملکه همچنین در پایان این جلسه یک جلد قرآن کریم را از دستان مفتی بورسا دریافت کرد.
ملکه اليزابت دوم و دوک اديمبرگ براي ديداري چهار روزه عازم انکارا پایتخت ترکیه شدند.
در تصاویر ملکه در کنار همسر محجبه عبدالله گل رییس جمهور ترکیه دیده می شود که در حال ورود به مسجد یاشیل برای گوش دادن به تلاوت قرآن کریم است .
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

خاخام اسرائیلی: قران وحدیث بیاموزید!

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 1:41 pm

به گفته يک خاخام اسرائيلي، مسئولان سياست خارجي امرنيکا بايد يک سال مرخصي بگيرند و به مطالعه قران و احاديث نزد علماي مسلمان بپردازند. تا زماني که غرب احترام به جهان اسلام را ياد نگيرد صلح در سرزمين مقدس برقرار نخواهد شد . تصوير
به نوشته روزنامه اينترنتي روسي اوترا فعال سياسي اسرائيلي خاخام مناخم فرومان معتقد است بي احترامي غرب به کشورهاي شرقي و جهان اسلام علت اصلي فقدان صلح در سرزمين مقدس است و به همين دليل غربيها بايد به فرهنگ شرقي و اسلامي احترام بگذارند.
اين خاخام اسرائيلي در مصاحبه با مجله روسي «اکسپرس»‌ با تاکيد بر اين که وي نيز مانند مسلمانان تکبر و خودپسندي امريکاييها و بسياري از يهوديان را غير قابل قبول مي داند افزود: اسرائيليها و فلسطيني ها ملتهاي کوچکي هستند اما يک وظيفه واحد دارند و ان ايجاد پل بين فرهنگهاي اسلامي و غربي است.
وي در خصوص مناقشه اسرائيل و فلسطين بر ضرورت يافتن راه حلهاي جديدي براي بهبود بخشيدن روابط بين دو طرف تاکيد کرد که جنبه سياسي انها کمتر از جنبه مذهبي باشد.
خاخام فرومان با اشاره به ملاقات خود با شيخ احمد ياسين رهبر فقيد حماس (که در سال دو هزارو چهار طي حمله هوايي اسرائيل جان خود را از دست داد) افزود: هر دو ما در ان زمان تاکيد کرديم که قدرت برتر در سرزمين مقدس به پروردگار تعلق دارد و همين مسئله به حل مسئله بيت المقدس کمک مي کند چون مي توان اين شهر را پايتخت همه جهان ناميد. به گفته اين فعال سياسي اسرائيلي مناقشه فلسطين فقط به اختلافات ارضي مربوط نمي شود و دلايل بسيار وسيعتري دارد که در وهله نخست به نحوه برخورد غرب با جهان اسلام مربوط مي شود و به همين دليل غربيها بايد با خصوصيات و مشخصه هاي جهان اسلام اشنا شوند.
وي ياداور شد که پيش از حملات تروريستي يازده سپتامبر در امريکا در اين خصوص به مقامات امريکا هشدار داده بوده اما انها فقط خشمگين شده بودند.
خاخام فرومان در خاتمه گفت: مسئولان سياست خارجي امريکا بايد يک سال مرخصي بگيرند و به مطالعه قران و احاديث نزد علماي مسلمان بپردازند. اين همان کاري است که من سالهاي سال است انجام مي دهم و انجام ان را براي دستيابي به صلح و درک مسلمانان ضروري مي دانم. اسلام يک امپراطوري وسيع است و مطالب فراواني براي مطالعه دارد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

پخش اذان در آكسفورد

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 1:43 pm

سایت خبری ایران : اسقف آكسفورد از پخش شدن صداي اذان براي دعوت مسلمانان به نماز در اين شهر استقبال كرد و با اشاره به توسعه روابط بين اديان پخش اذان را امري منطقي و طبيعي دانست.
جان پريتچارد اسقف آكسفورد با حمايت از پخش صداي اذان، خود را از نظر نزيرلي تنها اسقف آسيايي پاكستاني تبار كليساي انگليكن جدا كرد.
به گزارش آكسفوردميل، اسقف اعظم روچستر مايكل نظيرعلي پيش از اين نسبت به مناطق ممنوعه در بريتانيا اشاره كرده ‌بود كه جوامع مسلمان با ايجاد ويژگي‌هاي اسلامي براي جامعه زندگي را براي پيروان اديان مختلف دشوار كرده‌اند.
اسقف مايكل نزيرلي روز يكشنبه در گفت‌وگو با ساندي تلگراف اشاره كرده بود كه غيرمسلمانان در برخي مناطق مسلمان‌نشين با خصومت رو به رو هستند . Image
اسقف پريتچارد گفت: هيچ منطقه ممنوعه‌اي در اين كشور وجود ندارد و روابط بين اديان ميان بريتانيايي درحال توسعه هستند. رهبران مسجدمركزي آكسفورد درحال بررسي تقاضاي خود مبني بر صدور مجوز پخش صداي اذان از مناره‌هاي مسجد هستند و اسقف آكسفورد اظهار داشته كه از اين اقدام بسيار مسرور است.
وي گفت: اعتقاد دارم با جامعه مسلمانان روابط خوبي داشته و من شخصاً از پخش صداي اذان در شرق آكسفورد ابراز مسرت مي‌كنم. دين مولفه بسيار حائز اهميت در زندگي 80 درصد از مردم دنياست و اعلام عمومي آن طبيعي و منطقي به نظر مي‌رسد.
اين روحاني مسيحي گفت: موضوعات كاربردي برسر تعداد دفعات اذان، صداي آن، طول مدت آن بايد روشن شود اما اصل قضيه بسيار منطقي است. اسقف پريتچارد تصريح كرد از همه افرادي كه در اين‌باره ابراز نگراني مي‌كنند مي‌خواهم آرامش خود را حفظ كرده، از تنوع جوامع لذت برده و به ديگران همانطوري احترام بگذارند كه مي‌خواهند به آنها احترام بگذارند.
وي افزود: تساهل به معناي آن است كه بگوييم با اين امر مخالف نيستم و آن را به عنوان بخشي ازمسووليت خود براي داشتن جامعه‌اي متكثر مي‌پذيرم.
درخواست مسجد مركزي آكسفورد براي پخش اذان تاكنون ارائه نشده است اما سخنگوي مسجد ابراز اطمينان كرده است كه اگر مردم اين نوا را بشنوند بدان علاقه‌مند خواهند شد .
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

برگزاری نمايشگاه بين المللي چادر در ايتاليا توسط غیر مسلمانا

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 1:47 pm

صدها اثر از هنرمندان اقصي نقاط جهان از سال‌هاي اوليه رنسانس و اواخر قرون وسطي تا عصر حاضر در نمايشگاهي در ايتاليا به نمايش گذاشته شده اند كه هر كدام روايت و تعريف خود را از چادر دارند.
تصوير
به گزارش راديو "دويچه وله"، مركز تحقيقات تجربي هنر معاصر شهر كاراليو در شمال ايتاليا، نمايشگاهي با عنوان "چادر" برگزار كرده است كه در آن آثار عكاسي و نقاشي بسياري ازهنرمندان جهان در زمينه پوشش و يا حجاب به نمايش گذارده شده‌است.
اين نمايشگاه فقط "پوشش" را در سرزمين‌هاي اسلامي بررسي نمي‌كند بلكه به صورت تاريخي نگاهي به اين موضوع دارد و حتي چادر و پوشش در دوره قبل از اسلام را هم مورد توجه قرار داده است.
هدف برگزاركنندگان اين نمايشگاه، نگاهي بنيادي و تاريخي به حجاب و پوشش در سرزمين‌هاي مختلف است به گونه‌اي كه از چادري كه در گذشته عروس ايتاليايي بر سر مي‌گذاشت تا ساري زن هندي را در بر مي‌گيرد.
"آندره آ بوستو" مدير اين نمايشگاه معتقد است برگزاري نمايشگاهي در رابطه با حجاب مي‌تواند بسيار جذاب باشد چرا كه حجاب فقط يك ايده اسلامي نيست و حضرت مريم نيز چادر برسر داشت.
كارهايي از چند هنرمند ايراني نيز در اين نمايشگاه به نمايش درآمده‌است .
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

تونی بلر: هر روز قرآن مي خوانم

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 1:50 pm

صاحبنظران اعتقاد دارند با توجه به سياست‌هاي خصمانه دولت انگليس نسبت به اسلام و مسلمانان كه نمونه بارز آن در اعطا لقب "سر" به سلمان رشدي آشكار شد و همچنين وابستگي شديد بلر به كانون‌هاي صهيونيستي، مي بايست در اهداف پنهاني كه در وراي سخناني اين‌چنين وجود دارد، تامل نمود .
به گزارش شيعه آنلاين به نقل از فارس، نخست وزير سابق انگليس در اظهار نظري جديد ادعا كرد: هر روز قرآن مي‌خوانم و توجه زيادي به دين اسلام دارم. به گزارش روزنامه اماراتي "البيان"، "توني بلر" كه فرستاده كميته چهارجانبه صلح خاورميانه است در سخنراني خود در مركز سياست خارجي لندن گفت هر روز قرآن مي‌خواند و اهميت زيادي به دين اسلام مي دهد. تصوير

نخست‌وزير سابق انگليس اظهار داشت: مسيحيان مي‌گويند كه مسلمانان دشمن آنها هستند در حالي كه در قرآن حتي يك كلمه عليه مسيحيان گفته نشده بلكه همواره از مسيح به احترام ياد شده است . وي تاكيد كرد: قرآن يهوديان و مسيحيان را به اصل خود رجوع داده و آن راه به سوي آينده است و علم را ستايش و خرافات را نكوهش مي‌كند . بلر با اشاره به اينكه هنوز درباره گرايش به دين اسلام فكر نكرده گفت: شخصيت رسول الله تمثيل ارزش‌هاي والاي فرهنگي است نخست وزير سابق انگليس حدود دو سال پيش و شش ماه پس از كناره‌گيري از قدرت رسما به مذهب رومن كاتوليك پيوست ولي بر اساس گزارش‌هاي مطبوعاتي وي در طول نخست‌وزيري خود نيز كاتوليك بوده ولي اين موضوع را پنهان مي‌كرده است بلر پيش از اين تغيير، پيرو كليساي اسقفي انگليس) انگليكان) بود. همسر او، شري بلر، و فرزندانش همگي كاتوليك هستند .
رسانه حيات اعلى:هر جند اخبار مسلمان شدن جندهزارنفري سالانه مردم انكليس؛ و توجه به اسلام در سطوح كاخ سلطنتي (وليعهد انكليس برنسس دايانا ملكه اليزابت) سالهاست در رسانه ها مطرح بوده است، ولى نمايشي بودن برخي از اينها خصوصا در ميان سياستمداراني كه مواضع خصمانه نسبت به اسلام و مسلمين داشته اند (مانند توني بلير) نيز ممكن است. اما در هر صورت و حتى با احتمال اخير؛ نفس وقوع اين موارد ولو با انكيزه نمايشي؛ علامت كسترش فوق العاده نفوذ اسلام در جهان و بخصوص انكليس بوده؛ كه جنين افرادي را نيز به جنين رويكردهايي واداشته است.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

توجه به آئين اعلى

پستتوسط najm134 » پنج شنبه مارس 10, 2011 5:13 pm

اگر امام حسین(ع) از ما بود، در کل زمین برای او منبر و پرچم برمی‌افراشتیم
نویسنده مسیحی کتاب «حسین در اندیشه مسیحی» در مصاحبه با روزنامه الدار کویت گفت: اگر امام حسین(ع) از ما بود، در تمام زمین برای او منبر و پرچم بر می‌افراشتیم و مردم را با نام حسین(ع) به مسیحیت فرا می‌خواندیم
«انتوان بارا» در مورد عشق به امام حسین (ع) گفت: آیا انسانی یافت می‌شود که چنین شخصیت نمونه‌ای که تاکنون در هیچ دینی شبیه او متولد نشده‌است را دوست نداشته باشد؟ او سومین مشعل‌دار اسلام بعد از جدش پیامبر مصطفى(ص) و پدرش امیر المؤمنین(ع) است و در حفظ و پاسبانی از عقیده‌اش، خود را فدا کرد.
وی سخنان پیامبر درباره امام حسین(ع) را بهترین توصیف در شناخت مقام و منزلت ایشان ذکر کرد و به اهداف قیام عاشورا، مظلومیت اباعبدالله(ع) و خاندان پیامبر در صحرای کربلا پرداخت و گفت: فریاد حسین(ع) در روز عاشورا که «هل من ناصر ینصرنی» مرا بخود می‌لرزاند.
این نویسنده مسیحی که به مسیحی متشیع شهرت دارد و به این لقب افتخار می‌کند، افزود: اگر از خودگذشتگی امام حسین (ع) نبود، از عقاید اسلامی چیزی باقی نمانده بود.
وی مسلمانان را به کوتاهی و قدرنشناسی در حق امام‌حسین(ع) متهم کرده و شهادت ایشان را امانتی بر گردن همه مسلمانان می‌داند که باید اسرار و اهداف بزرگ آن را به گوش جهانیان برسانند.
انتوان در مورد واقعه کربلا و امام‌حسین و تألیف کتاب ارزشمند «حسین در اندیشه مسیحی» که سه سال بطول انجامید، گفت: چگونه است که در جهان اسلام، مسیحیت و غرب تا کنون به واقعیت و اهداف و جنبه‌های روحانی این قیام توجه نکرده‌اند.
وی افزود: بعد از 40 سال فعالیت در عرصه مطبوعات افتخار می‌کنم که على‌رغم تمام سختی‌ها توانستم کتاب «حسین در اندیشه مسیحی» را به عنوان اولین کتاب خود به رشته تحریر در آوردم.
انتوان بارا نویسنده سوری- مسیحی، ازحدود چهل سال پیش تاکنون در مطبوعات کویت مشغول به فعالیت می‌باشد و در اتحادیه‌های مختلف از جمله؛ باشگاه بین المللی کتاب علمی خیال نیویورک، شورای عالی تصمیم‌گیری با رتبه گراند ماستر، عضو اتحادیه نویسندگان عرب در دمشق، عضو سازمان جهانی روزنامه‌نگاران در پراگ، عضو سازمان روزنامه‌نگاران عرب، اتحادیه خبرنگاران سوری و جمعیت روزنامه نگاران کویت عضویت دارد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

توجه به آئين اعلى: مواضع كربلايي نخست وزير تركيه اردوغان

پستتوسط aelaa.net » سه شنبه آپريل 12, 2011 12:06 pm

عزاداری اردوغان در روز عاشورا
متن روضه اردوغان برای امام حسین(عليه السلام)


نخست وزیر ترکیه برای اولین بار در تاریخ این کشور در مراسم عاشورای حسینی در استانبول شرکت کرد و در مدح و شناخت امام حسین (ع) سخن گفت.
تصوير

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبری زینبیه ترکیه، نخست وزیر ترکیه امروز برای اولین بار در تاریخ این کشور در مراسم عزاداری عاشورای حسینی شرکت کرد.
رجب طیب اردوغان سخنان خود را در این مراسم با تسلیت و ادای احترام به شهدای کربلا آغاز کرد.

وی در مراسم عاشورا گفت:
در این روز ماتم من قبل از هر چیز امید دارم كه حضور در سر مزار شهدای كربلا نصیب هر كس شود.
از پیغمبر(ص) سوال كردند كه كدام یك از اهل بیت را بیشتر توجه دارید؟
ایشان فرمودند: امام حسن(ع) و امام حسین(ع). حسین از من است و من هم از حسین. كسی كه حسین را دوست دارد من و خدا را دوست دارد. كسی كه خدا را دوست دارد حسین را دوست دارد.
امام حسین(ع) 1370 سال قبل در چنین روزی به همراه خانواده اش در كربلا شهید شد.
از آن روز تا به امروز سینه همه ما به درد آمده و جگرمان آتش گرفته است.
از آن روز تا به امروز دعاها و مرثیه های ما عرش را به لرزه در می آورد.
از آن روز تا به امروز می دانیم كه فرشته ها در عرش ها گریه می كنند.
شهادت امام حسین(ع) مرگ نیست، نابودی نیست بلكه زندگی و زنده بودن است.
وداع نیست، به وصال رسیدن است.
پایان نیست، بلكه شروع است.
جدایی نیست، بلكه وصلت است.

تصوير

شهادت آن انسان مبارك كه به خاطر آن عرش اشك می ریزد، وسیله ای برای برادری است.
وحدت و همبستگی است. بدانید كه هر كس بخواهد از فاجعه كربلا به منظور استثمار و ایجاد تفرقه سوء استفاده كند علیه امام حسین(ع) حق كشی كرده است.
پیغمبر اسلام امام حسن و امام حسین (علیهما اسلام) را به دو گوشواره عرش الهی تشبیه كرده است.

امام حسین (ع) در 1370 سال قبل به همراه خانواده عزیزش در كربلا به شهادت رسیده اند.
تاریخ تا به امروز شاهد چنین قتل عامی نبوده و ما امروز در دهم محرم سنگینی این درد و رنج را با خود حمل می كنیم.

امام حسین (ع) در آن روز وقتی صدای فریاد خواهرش حضرت زینب (ع) را شنید با متانت و صبری تاریخی گفت:
خواهرم به خدا پناه ببر و بدان كه هرچه در آسمان و زمین هست روزی خواهد مرد، آسمان هم باقی نخواهد ماند، به غیر پروردگار همه چیز محكوم به نابودی است. مادرم، پدرم و برادرم حسن (ع) خیرشان از من بیشتر بود. هر كدام از آنها یك به یك رفتند. خداحافظ زینب.

وقتی می شنویم در یك جایی یك انسان معصوم و بیگناه به قتل رسیده
كربلا، امام حسن، امام حسین و حضرت علی اكبر (علیهم السلام) یادمان می آید و قلبمان به لرزه می افتد.

نخست وزیر تركیه در ادامه سخنانش ضمن اشاره به حادثه تروریستی چابهار كه منجر به شهادت 38 انسان بیگناه شد گفت:
در ایران 38 انسان بیگناه شیعه و سنی به قتل رسیدند. ما حملات ترویستی را چه در ایران و یا هرگوشه ای از دنیا رخ دهد محكوم می كنیم.
ما نمی خواهیم كربلاهای جدیدی را شاهد باشیم.
نمی خواهیم با كشتارهای جدید تنمان به لرزه بیافتد.
وقتی در پاكستان، یمن، عراق در مسجدی بمبی منفجر می شود باور كنید احساس ناراحتی كلیه اندام مان را به درد می آید و حادثه كربلا را مجددا شاهد می شویم.
قتل انسانهای معصوم جنایتی پست است.

لازم به یادآوری كه سخنان اردوغان در مراسم عاشورا بارها با صلوات عزاداران حسینی همراه شد.

===============================

اردوغان: نمی خواهیم در بحرین حادثه کربلا را تکرار كنند

اردوغان با انتقاد صريح از دولت رياض به دليل اعزام نيروي نظامي به خاك بحرين در ادامه افزود:
طرف ما مشخص و واضح است. ما طرفدار چاه‌هاي نفتي نيستيم،
ما طرفدار مردم، ملت، دموكراسي، صلح و برادري هستيم.
ما هيچ وقت در درگيري بين برادرها در زمره تجار اسلحه قرار نگرفتيم.
ما فرياد مي‌زنيم كه برادر، برادر را نكشد.

نخست وزير تركيه با يادآوري حادثه كربلا، به رژيم سعودي در خصوص اعزام نيروي نظامي به كشور بحرين هشدار داد.

به گزارش فارس به نقل از كانال تلويزيوني تي آر تي، "رجب طيب اردوغان " نخست وزير تركيه در نشست نمايندگان مجلس حزب حاكم عدالت و توسعه به دولت عربستان سعودي در زمينه پيامدهاي اعزام نيروي نظامي به كشور بحرين هشدار داد.

وي طي سخناني تصريح كرد كه تاكنون هرگونه درگيري بين مسلمانان كه با تحريك ديگران صورت گرفته، باز به سود ديگران تمام شده،
اما از اين پس نمي‌خواهيم كه شاهد درگيري‌هاي مذهبي بين مسلمانان و وقوع يك كربلاي ديگر باشيم،
چونكه اين امر بار ديگر باعث رنجش خاطر مسلمانان خواهد شد.

اردوغان با انتقاد صريح از دولت رياض به دليل اعزام نيروي نظامي به خاك بحرين در ادامه افزود: طرف ما مشخص و واضح است. ما طرفدار چاه‌هاي نفتي نيستيم، ما طرفدار مردم، ملت، دموكراسي، صلح و برادري هستيم. ما هيچ وقت در درگيري بين برادرها در زمره تجار اسلحه قرار نگرفتيم. ما فرياد مي‌زنيم كه برادر، برادر را نكشد.


==============================

زیارت حرم حضرت علی(ع) توسط اردوغان


تصوير

نخست وزیر ترکیه که سه شنبه در نجف اشرف با مرجع عالی دینی عراق دیدار کرد، برای نشان دادن ارادت خود به ساحت مقدس مولای متقیان،حضرت امام علی(ع) به زیارت بارگاه ملکوتی آن امام همام رفت.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری عراقی "نون"، رجب طیب اردوغان امروز با ورود به نجف اشرف با آیت الله العظمی سید علی حسینی سیستانی دیدار کرد.

اردوغان پس از این دیدار، از دفتر آیت الله سیستانی خارج شد و از هر گونه اظهار نظر درباره این دیدار با وجود اصرار خبرنگاران خودداری کرد.

نخست وزیر ترکیه و هیئت همراه وی که برای اولین بار به نجف اشرف سفر می کنند، همچنین با تشرف به حرم مولای متقیان، امیر المومنین حضرت امام علی(ع) ، بارگاه ملکوتی آن امام همام را زیارت کردند.

نخست وزیر ترکیه ظهر امروز وارد نجف اشرف شد و مورد استقبال شماری از مقامات محلی استان قرار گرفت.
aelaa.net
Site Admin
 
پست ها : 908
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:21 am

نامه ای که ناپلئون با "بسم الله" آغاز کرد

پستتوسط najm134 » سه شنبه جولاي 31, 2012 12:44 am

من بیش از ممالیک مصر به خدا و رسول او احترام می گذارم. به آنان بگویید که در پیشگاه پروردگار میان مردم تفاوتی نیست، مگر به سبب عقل و کمالات انسانی و فضایل عالی اخلاقی ...
به گزارش شیعه آنلاین، سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی نامه ای از ناپلئون خطاب به مردم مصر را منتشر کرد.
در این سایت آمده است: در سال 1789 ناوگان جنگی فرانسه به فرماندهی ناپلئون از بندر تولون عازم مصر شد. این ناوگان با رهبری شخص ناپلئون با 5 هزار سرباز شبانه خود را به بندر اسکندریه رساند و شهر را تصرف کرد.
ناپلئون قصد داشت که قاهره را فتح کند؛ برای همین پیش از حمله به قاهره اعلامیه ای را در مصر منتشر کرد، تا مردم را از مقاومت علیه خود بازدارد متن اعلامیه ناپلئون چنین است: ((بسم الله الرحمن الرحیم، لاالله الا الله، محمد رسول الله. به نام ملت فرانسه که شالوده خود را بر آزادی و مساوات نهاده است. از روزگار دیرین بیکهای مملوک که بر کشور شما حکومت داشته اند، ملت فرانسه را تحقیر کرده و بازرگانان آن را مورد شکنجه قرار داده اند. اینک اراده الله رب العالمین بر این قرار گرفته است که به سلطنت آنان پایان داده شود. من بیش از ممالیک مصر به خدا و رسول او احترام می گذارم. به آنان بگویید که در پیشگاه پروردگار میان مردم تفاوتی نیست، مگر به سبب عقل و کمالات انسانی و فضایل عالی اخلاقی ... شیوخ، قضات و امام ها به مردم اطمینان دهند که ما مسلمانی راستین هستیم. آیا ما نبودیم که به رم رفتیم و پاپ را که مردم را به مبارزه با مسلمانان فراخوانده بود سرجایش نشاندیم؟ ....)) و اینگونه بود که تا چند ماه بعد لشکر فرانسه تا قاهره پیش رفت ...
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

توجه به آئین اعلی : تجربه کشیش از روزه و نماز و تلاوت

پستتوسط najm134 » جمعه آگوست 10, 2012 6:20 am

توجه به آئین اعلی : کشیشی که روزه می گیرد و نماز و قرآن می خواند

«فیس ماگرودر» یک کشیش آمریکایی از شهر "دالاس" است. او تصمیم گرفته در طول این ماه مبارک رمضان، در کنار دوست مسلمانش، هم روزه بگیرد، و هم نماز بخواند و هم به تلاوت قرآن کریم بپردازد.
گفته می شود، دوست مسلمان این کشیش آمریکایی، شیخ "یاسین" نام دارد. او ریاست یک جمعیت اسلامی در "دالاس" را بر عهده دارد.
به نظر می رسد شیخ "یاسین" توانسته تأثیر بسیار خوبی بر این کشیش آمریکایی بگذارد. بعید نیست که روز گرفتن و نماز خواندن و نیز تلاوت قرآن کریم توسط «فیس ماگرودر»، در آینده به مسلمان شدن وی منجر شود. تصوير
«فیس ماگرودر» روز گذشته با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینترنت، به بیان خاطرات خود از روزهای گذشته ماه رمضان که به روزه گرفتن و نماز خواندن و تلاوت قرآن سپری کرده، پرداخته است.
او در خاطرات خود درباره چند روز گذشته می نویسد: هدف اصلی من از این کار، اعلام همیاری و همکاری با جامعه مسلمان در "دالاس" بوده اما این کار تأثیر بسیار خوب و روحانی بر بنده داشته است. تصوير
اين کشیش آمریکایی در ادامه افزود: بنده در گذشته تأثیر این عبادت ها به ویژه روزه گرفتن را بر مسلمانان دیده بودم، از همین رو خواستم این بار خودم آن را امتحان کرده باشم. اکنون بسیار خوشحال هستم و احساس خوشبختی می کنم. حاضرم به همه پرسش های مردم در این مورد، پاسخ دهم. تصوير
«فیس ماگرودر» در پایان نوشت: از همه مسیحیان جهان دعوت می کنم، حتی یک بار هم که شده روزه گرفتن را امتحان کنند به ویژه اینکه مردم آمریکا بحث، بررسی و کنکاش در یک مسأله را دوست دارند.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

بعدي

بازگشت به برای آئین اعلی


cron
Aelaa.Net