التزام جدي به راه اعلى

مديران انجمن: najm134, najm134, najm134

التزام جدي به راه اعلى

پستتوسط najm134 » شنبه مارس 27, 2010 12:49 pm

عناوين گزارشاتي كه تا كنون در اين باره منتشر شده است: التزام به نماز اول وقت در كاخ سلطنتي انگليس- ترفند جالب زنان ترکيه برای رعایت حجاب - التزام ديني به بهاي شكنجه و سقط جنين - مخترع ۳۰۰۰ اختراع و مراقبت شديد از تناسب طبايع غذايي - علیرغم مخالفتها؛ دانش‌آموز ايرلندی با حجاب كامل در كلاس حاضر شد - مقاومت دختر محجبه تاجيك به حفظ حجاب - شهادت عماد مقاومت در شب شهادت حضرت رقيه
مرسولاتي كه تا كنون جداگانه در اين باره منتشر شده است:
بسكي
http://aelaa.net/110.aspx?id=563
در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط najm134 در سه شنبه ژانويه 18, 2011 1:57 am .
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

التزام جدي به راه اعلى

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 9:29 am

التزام به نماز اول وقت در كاخ سلطنتي انگليس
التزام فوق‌العاده مسلمانان اروپايي در چند سال اخير، براي به جا آوردن مناسك و اعمال ديني در مكان‌هاي گوناگون، مقامات اروپايي و مراكز اين كشور را وادار به انجام اقدامات جالبي كرده است.
به نوشته «ديلي ميل»، ماه مبارک رمضان در قلعه Windsor Castle (كاخ سلطنتي انكَليس) هم مورد احترام قرار گرفته است.
يك نمازخانه ويژه در نزديكي محل مورد علاقه ملكه براي ماه روزه‌داري در اسلام برقرار شده است. البته تنها يك نفر در اين اتاق نماز مي‌خواند كه كارمند بخش هداياي قلعه است.
«ناگينا جائودري» ‌مشاور بخش ديدارها هر روز ساعت 30/1 بعد از ظهر وارد اتاق مي‌شود در را قفل مي‌كند و نماز خود را به سمت مكه مي‌خواند.
خانم چائودري مي‌گويد زماني كه مسئولان قلعه به او اجازه اقامه نماز در يك اتاق ويژه را دادند او شوكه شده است. او گفت: «احساس بسيار خوبي دارم چرا كه نخستين مسلماني هستم كه در Windsor Castle نماز مي‌خوانم. من نمازم را اين‌گونه با قدرت و ايمان بيشتري مي‌خوانم چرا كه مي‌دانم در حال ساختن تاريخ هستم».
چائودري 19 ساله، دانشجويي است كه هفته‌اي دو روز در قلعه كار مي‌كند.
او مي‌گويد: «رمضان در روزهاي اول سخت است چرا كه روزها طولاني است و بدن شما نيز عادت نكرده است. من هر روز ساعت 30/1 بعد از ظهر براي صرف نهار مي‌رفتم ولي هم اكنون با خواندن نماز به نظر وقت زودتر مي‌گذرد. نماز واقعا مرا راحت مي‌كند و انرژي بيشتري را براي باقي روز به من مي‌دهد».
او اضافه كرد: «من بسيار نگران بودم كه به علت سوء تعبيراتي كه از اسلام مي‌شود اجازه نماز را به من ندهند، ولي وقتي با اجازه آنها روبه‌رو شدم واقعا شوكه شدم. من تنها 2 ماه بود در اين‌جا كار مي‌كردم و وقتي همه مرا در اين راه حمايت كردند متعجب شدم. ملكه، رئيس كليساي انگليس است و اين خيلي زيباست كه به اعتقادات سايرين نيز احترام مي‌گذارد».
سخنگوي كاخ سلطنتي انگليس نيز با تأييد اختصاص يك اتاق به نماز در طول ماه رمضان گفت: «ما پيش از اين نيز كارمندان مسلمان داشتيم كه براي نماز بيرون مي‌رفتند ولي در طول ماه رمضان اتاقي به اين كار اختصاص داده شده است». او اضافه كرد كه نمي‌تواند ديدگاه ملكه را در اين مورد بيان كند، اما تأييد كرد كه براي اين كار با او مشورت شده است.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

التزام جدي به راه اعلى

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 9:33 am

ترفند جالب زنان ترکيه برای رعایت حجاب
دختران مسلمان ترک که با ممنوعیت حجاب در برخی مراکز آموزشی و عمومی مواجه هستند، با گذاشتن کلاه گیس روی روسری به جنگ ممنوعیت حجاب رفته اند، عکسهای زیر از نشریه "حریت" ترکیه این ترفند دختران مسلمان را نشان می دهد،
تصوير
تصوير
تذكر: اين اقدام بانوان تركيه از حجاب داشتن مهمتر است، جون حجاب به تنهايي نماي زيبا و موزوني دارد، ولى بوشيدن کلاه گیس روي حجاب منظره ناموزون و آشفته اى به شخص مي دهد، با توجه به اهتمام خاص بانوان به منظر و نما و آراستكي خود، بانوان تركيه اى كه تا اين حد حاضر به حفظ حجاب خود هستند، استقامت فراواني به خرج داده اند و جنبه عقلاني آنها بر جنبه احساسي و غريزيشان غالب كرديده است، خداوند همكي ايشان را محفوظ داشته و بر صراط حق مستقيم بدارد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

التزام جدي به راه اعلى

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 9:44 am

التزام ديني به بهاي شكنجه و سقط جنين
به جرم حجاب، فرزندم را سقط كردند روز سه شنبه 21 خرداد 1387 مادر جوان محجبه اي در يكي از پربيننده ترين شبكه هاي تلويزيوني تركيه با ابراز ارادت به امام خميني جنجالي بزرگ را در محافل سياسي و خبري تركيه برانگيخت كه كماكان نيز ادامه دارد و حتي منجر به صدور حكم پيگرد قانوني براي وي از سوي دستگاه قضايي تركيه شده است. منبع: فارس تصوير
مردم تركيه نام «نوراي جانان بزيرگان» را براي اولين بار در سال 1998 ميلادي در رابطه با مسئله ممنوعيت حجاب اسلامي در اين كشور شنيدند. اين بار نيز نام و تصوير او را يك كانال تلويزيوني و باز هم در رابطه با ممنوعيت حجاب در تركيه مطرح نمود. علي رغم ادعاهاي بسياري در مورد وي منتشر شده است ، كسي حق صحبت و دفاع از خود را براي او قائل نگرديده. در اين بخش توجه خوانندگان را به قطعه اى از مصاحبه نوراي جانان بزيرگان جلب مي نمائيم. متن كامل را در مرسوله اى مستقل منتشر مي نماييم ان شاء الله.
- هدف اصلي شما از شركت در آن برنامه تلويزيوني چه بود؟
نوراي جانان بزيرگان:قرار بود در خصوص حكم لغو مصوبه آزادي حجاب در دانشگاهها از جانب دادگاه قانون اساسي بحث كنيم. من از طرف انجمن «آزاد» در تركيه به آن برنامه دعوت شده بودم. علت دعوت من هم اين بود كه در سال 1998 به علت ممنوعيت حجاب دچار يكسري مشكلات شده و در سال 2000 اجبارا از كشور خارج شدم. در سال 1998، هنگامي كه دانشجوي سال دوم دانشكده خدمات بهداشتي وابسته به دانشگاه استانبول بودم، در ميان امتحان پايان ترم به خاطر داشتن پوشش اسلامي به زور پليس مرا از سر جلسه امتحان بيرون كردند. من به آنها گفتم كه كارشان مغاير با حقوق بشر است اما استادم گفت: يا مثل آدم لباس بپوش، يا اينكه گمشو برو! بعد نيروهاي پليس ويژه كه در تركيه به آن ها «روبوكاپ» مي گويند ريختند داخل جلسه امتحان.
- مي گويند كه شما در اين جريان دچار سقط جنين شده‌ايد؛ برخوردي هم كه با شما شده خود نشان مي‌دهد اين ممنوعيت چه ابعاد ي پيدا كرده است. اين روند از لحاظ رواني چه تاثيري بر روحيه شما گذاشت؟
«نوراي جانان بزيرگان»:من آن موقع بسيار بي تجربه بودم. مي‌توانيد تصورش را بكنيد؟ يك دسته پليس ويژه به خاطر شما مي‌ريزند تو كلاس. من در واكنش به اين وضعيت تو كلاس شروع كردم به پريدن و دويدن به اي طرف و آن طرف مثل اين كه راه فراري از دست آن همه پليس بود! در آن روزها من جنيني در شكم داشتم و فورا ترس از اين كه كودكم را در زندان به دنيا بياورم همه وجودم را پر كرد. آن روزها مرتب كابوس مي‌ديدم. بخاطر هر چيز كوچكي سريع به گريه مي‌افتادم. هر بار كه به دادگاه احضار مي‌شدم رسانه‌ها مثل امروز مرا تحت فشارهاي رواني قرار مي‌دادند. از اينكه با من مثل يك مجرم برخورد مي كردند خيلي اذيت مي‌شدم. به هر حال من اولين كسي بودم كه بخاطر حجاب برايش درخواست حبس شده بود.
- چه مسائلي باعث شد كه شما به پناهنده شدن روي بياوريد؟
«نوراي جانان بزيرگان»: من به هيچ وجه نمي‌خواستم از تركيه بروم .همسرم و همه كس و كارم اين جا هستند و طبق برنامه خودم در حال زندگي هستم و در عين حال زندگي در تركيه را هم خيلي دوست دارم. اما آن روز ها تنها در جريان ممنوعيت حجاب سه بار بازداشت شدم. بالاخره پرونده‌ام با حكم 6 ماه حبس بسته شد. حتي اگر من موفق مي شدم اين حكم را به جزاي نقدي تبديل كنم، دو پرونده مفتوح ديگر هم داشتم .من در آن مقطع زماني تهديدهاي تلفني بسياري دريافت مي كردم. در مدت بازداشت هايم نيز در معرض شكنجه‌هاي روحي و بدني قرار مي گرفتم. بعنوان مثال مرا 8 ساعت در يك فضاي تاريك نگهداشتند. هنگام برخورد با اداره امنيت روبرو شده، در حدي بسيار زيادي تحقير شدم. توهين هاي بسياري شنيدم و ديدم. اما انگار آنان همه اين ها را كافي نمي‌دانستند. مرا كشان كشان روي زمين مي‌بردند و با مشت و لگد به جانم مي‌افتادند. در نتيجه بچه‌ام سقط شد و يك دستم شكست. شما را به خدا، خود شما بگوييد آيا اين ها براي پناهنده شدن كافي نبود؟ تصوير
- مسائلي كه آن زمان با آن مواجه شديد و همچنين پناهندگي شما، آيا نظرتان را در مورد تركيه را تغيير دادند؟ آيا هنوز تركيه را دوست داريد؟
«نوراي جانان بزيرگان»:البته كه دوست دارم. پناهنده شدن من در واقع نوعي هجرت بود كه به اميد برگشتن در فردايي بهتر به تركيه اي بهتر صورت گرفت. مگر ممكن است كه انسان زادگاه و محل رشدش را دوست نداشته باشد؟ تركيه در اصل خانه همان هايي است كه مثل من با محروميتهاي فراوان بسر مي‌برند و ستم مي كشند؛ نه آنهايي كه چنين مظالمي را انجام مي دهند. خلاصه اين كه صاحبخانه ما هستيم نه آنها...
- در پايان، چه پيامي براي خوانندگان «تايم ترك» داريد؟
«نوراي جانان بزيرگان»: من بعد از اينكه به منظور درك و فهم قرآن شروع به خواندن آن كردم واقعا مسلمان شدم. به همين جهت معتقدم مهمترين منبعي كه هادي زندگي ماست قرآن است. توصيه من اين است: براي اينكه در زندگي بتوانيد با عقلم سليم فكر كنيد و به دركي درست و منطقي برسيد،‌ به جاي تكيه بر شخصيت‌هاي فسيل شده در تاريخ با انواع گرايش هاي مدرن، سنتي و ملي ، به قرآن مراجعه كنيد تا به دركي صحيح و زندگي درست نائل شويد. به عقيده من، آن ديدگاه و طرز زندگي كه انسان از قرآن كسب مي‌‌كند، مهمترين دارايي و ثروت اوست. در اين چارچوب مهمترين نشانه و شيوه زندگي ما زنان و دختران مسلمان ، همين حجاب اسلامي ماست. من باور دارم كه در اين زمانه پروردگارمان ما را با همين شيوه پوششمان آزمايش مي‌كند. به همين خاطر خواهران مكشفه (بي حجاب) خودم را كه به سبب ايدئولوژي رسمي حاكم از مزايا و ارزش حجاب اسلامي بي‌خبر مانده‌اند ،به داشتن حجاب اسلامي دعوت مي‌كنم. به خواهران محجبه‌ام نيز يكبار ديگر يادآوري مي‌كنم كه حجاب ايشان از تمام مدارك تحصيلي، مقامات اداري و اجتماعي و امتيازات با ارزش‌تر است. البته اين مسئله فقط شامل حجاب نمي‌شود.هرچه كه به ما تقديم كنند، در برابر انصراف از هركدام از آيات خداوند هيچ ارزشي ندارد و ما به هيچ وجه نبايد از هيچ آيه‌اي دست برداريم و كوتاه بياييم. به باور من، اين مقاومت ما ، ضرورتي برخاسته از اخلاق قرآني و ايمان ماست زيرا گروه مقابل(لاييك ها) از نسلي قرآني كه پاك و منزه رشد خواهند كرد مي‌ترسد. من ضمن سلام به تمامي برادران و خواهرانم ،با اين دعا به عرايضم پايان مي‌دهم : «خداوند ما را در پي‌ريزي نسل قرآني ياري دهد»
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

التزام جدي به راه اعلى

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 9:49 am

مخترع ۳۰۰۰ اختراع
«یوشیرو ناکاماتسو» که روز26 ژوئن 1928 به دنیا آمده؛ یک پزشک می باشد تصوير
او همچنین یک مخترع ژاپنی است که بیش از ۳۰۰۰ اختراع داشته است و رکورد جهانی را برای تعداد اختراعاتش دارد، که معروفترین آنها فلاپی دیسک و کفش های فنری می باشد. او در ۳۴ سال گذشته از تمام وعده های غذاهایی که خورده عکس گرفته و تمامی آنها را جزء جزء تحلیل نموده وخواص و مضرات تک تک آنها را بر شمرده است.
هدف ناکاماتسو از این کار عجیب که صبر و حوصله می طلبد این است که بتواند با در نظر گرفتن خاصیت و طبع مختلف غذاها بتواند مزاج متعادلي داشته تا سالم مانده و ۱۴۰ سال زندگی کند. اين التزام جدي وي به رعايت تعادل مزاج بركَرفته از اصول طب كهن مي باشد، كه بنابر مباني علمي آن شخص با حفظ تعادل مزاج مي تواند با بدن سالم عمر طولاني نمايد.

najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

التزام جدي به راه اعلى

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 9:50 am

مقاومت دختر محجبه تاجيك به حفظ حجاب
دادگاه ناحيه شاه منصور شهر دوشنبه پايتخت تاجيكستان رسيدگي به شكايت يك دانشجوي دختر محجبه تاجيك را كه از حضور او در كلاس درس به خاطر پوشش اسلامي جلوگيري شده بود، به تعويق انداخت.
منابع خبري در تاجيكستان گزارش دادند: "دولت ماه اسماعيل آوا" كه نام فاطمه را براي خود برگزيده به رغم سخت گيريهاي مسوولان دانشگاه كه منجر به‌ محروميت او از حضور در كلاس درس دانشگاه گرديد، حاضر نشده است حجاب خود را بردارد.
درپي اين اقدام مسوولان دانشگاه، اين دختر تاجيك عليه آنها به دادگاه تاجيكستان شكايت كرده كه براي سومين بار رسيدگي به اين شكايت به زماني ديگر موكول شده است.
يكي از منابع خبري تاجيكستان گفته‌است كه جلسه دادگاه پرونده شكايت دختر محجبه تاجيك قرار است تا چند روز ديگر در دانشكده زبانها برگزار شود.
"عبدالجبار رحمانف" وزير معارف تاجيكستان چندي پيش درپاسخ به علت جلوگيري از حضور دختران محجبه در دانشگاهها گفته بود كه قوانين اين كشور رعايت شريعت اسلام از جمله فريضه نماز را براي دانشجويان به خصوص دختران دانشجو ممنوع نكرده، ولي داشتن حجاب اسلامي در مدارس ودانشگاههاي اين كشور ممنوع است.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

التزام جدي به راه اعلى

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 10:09 am

شهادت عماد مقاومت در شب شهادت حضرت رقيه
با سالكَشت شهادت عماد مغنيه (شاكَرد شهيد مصطفى جمران) اين مقاله را در اين فصل منتشر مي كنيم:
عماد که بود؟ جواني زيبارو و محجوب که ابتدا وقتي نگاه مي‌کرد، با چشم نيمه‌باز مي‌نگريست، سپس چشمها و صورتش پر از مهرباني مي‌شد؛ بسيار بشاش، شادمان و انرژي بخش بود.تصوير تواضع و شوخ طبعي وي عاملي بود که کمتر کسي بتواند توانايي‌هاي او را به سادگي بشناسد. هميشه مهيا و آماده بود. مخفي ماندن از چشم دشمن با استفاده از روش‌هاي خاص، از ويژگي‌هاي ديگر او بود؛ به گونه‌اي که مهمترين سازمانهاي اطلاعاتي جهان، 25 سال نتوانستند او را بيابند. او که عماد مقاومت بود، با چشمي خونبار و پيشاني شکسته به رضوان حق شتافت که به راستی «رضوان من الله اکبر».
عماد حسن مغنيه در سال 1341 شمسي در روستاي «عربصاليم» از توابع شهر نبطيه در استان صور در جنوب لبنان، ديده به جهان گشود. مغنيه که در خانواده‌اي پنج نفره متشکل از پدر، مادر و دو برادرش به نام‌هاي «جهاد» و «فواد» مي‌زيست، شايد خاطره اين روح در ذهن خانه اي در روستاي طير دبا در شهر صور زنده باشد. زماني که عماد کوچک هنوز به آرامي و در آغوش خانواده آرامش لبنان در دهه 60 را تجربه ميکرد. زماني که هنوز شعله ناسيوناليسم عربي زنده بود و اميد نابودي رژيم صهيونيستي يک وهم شمرده نمي شد. اما همه چيز به سرعت گذشت و هرچه عماد بزرگتر شد، لبنان نا آرام تر از قبل به خود مي پيچيد.
عماد که به همراه خانواده از صور به به ضاحيه جنوبي بيروت مهاجرت کرده بود، درد لبنان را خوب فهميده بود و در ميان راه بر راه خود را امام موسي صدر رهبر شيعيان لبنان قرار داد. گرچه او نيز به زودي شکار بلند پروازي رهبر ليبي شد، اما ميراثي که امام موسي صدر براي عماد و جواناني چون او گذاشت، راهي را به جوانان لبناني نشان داد، که در انتهاي آن چيزي جز پيروزي انتظار مجاهدان را نمي کشيد. تحصيلات عالي خود را در دانشگاه آمريکايي بيروت ادامه داد. دروس ديني را زير نظر علامه فضل الله تحصيل مي كرد.
آغاز راه عماد مغنيه فعاليت هاي نظامي خود را در يكي از كَروههاى مرتبط با الفتح فلسطين آغاز كرد، سبس از طريق گروه 17 (گروهي که ماموريت حفظ جان ياسر عرفات را برعهده داشت و تحت نظر" ابو جهاد" دست راست ياسر عرفات فعاليت مي کرد) با ياسر عرفات آشنا شد، و موقعيت عماد بيش عرفات بحدي شد كه روي نظر عماد حساب باز مي كرد. با وقوع انقلاب واسلامي و تهاجم نيروهاي رژيم صهيونيستي به جنوب لبنان همه چيز را تغييرداد و عماد مغنيه فعاليت خود را در چهارچوب گروه هاي شيعه مبارز آغاز کرد. البته او از همان زمان، در عمليات انتقال سلاح از جنبش آزادي‌ بخش فلسطين براي مقاومت اسلامي لبنان كه در حزب‌الله و جنبش امل نمود دارد نقش اساسي داشت اما در پي اشغال لبنان در سال 1982 ميلادي از سوي رژيم صهيونيستي، مبارزان جنبش آزادي‌ بخش فلسطين مجبور به ترك لبنان شدند. با خروج مبارزان فلسطيني و سازمان آزادي‌بخش از لبنان، عماد مغنيه نيز به صفوف رزمندگان افواج مقاومت اسلامي (جنبش امل) پيوست كه از سوي امام موسي صدر و شهيد مصطفي چمران تأسيس شده بود اما شهيد مغنيه در ادامه و با تاسيس امل اسلامي از امل، و تغيير نام به حزب‌الله پيوست. او مربي نظامي سيد حسن نصر الله بود.
مادر شهيدان مغنيه در گفت‌وگو با فارس گفت: حاج عماد همه چيز را از شهيد چمران آموخت و با الگوگيري از رفتار و اخلاقيات وي خود را شاگرد چمران مي‌دانست. شهيد چمران با خانواده ما رابطه صميمي داشت و عماد هميشه خود را شاگرد چمران مي‌خواند، شهيد چمران در دوران امام موسي صدر مدتي را با ما زندگي كرد و عماد هم تحت تأثير رفتار وي بسياري از اخلاقيات را كسب كرد. وي با اشاره به فضاي سياسي لبنان و احزاب و گروه‌هاي مختلف اين كشور و نگراني از تربيت فرزندان خود افزود: لبنان به دليل وجود طوائف و قوميت‌هاي مذهبي و سياسي مختلف،‌ داراي تفكرات متنوع و مختلفي در زمينه هاي گوناگون است، خانواده ما شيعه و از محبان اهل بيت (ع)‌ هستند و اين امر بيشتر مرا نگران تربيت فرزندانم مي‌كرد به گونه‌اي كه رشد و تعالي در سايه اهل بيت (ع)‌ و ادامه دادن راه انبياء را سرلوحه تربيت آنها قرار داده بودم و اين امر برايم بسيار مهم و جدي بود. مادر شهيدان (فؤاد جهاد عماد مغنيه) گفت: چون عماد روابط خوبي با دوستانش داشت،‌ فرماندهان حزب الله به خانه ما رفت و آمد داشتند و حتي مي‌توانم بگويم بسياري از آنها ساعاتي از روز را تحت تربيت من بودند.
شهيد مغنيه پس از اجراي موفقيت‌آميز چند عمليات‌ به عنوان فرمانده گارد حفاظت مقامات بلندپايه حزب‌الله منصوب شد و پس از آن به عنوان مسوول عمليات ويژه حزب‌الله انتخاب شد. از مهم ترين عمليات هايي که در دهه هشتاد و تحت مديريت عماد مغنيه انجام شد، ربودن هواپيماي تجاري يکي از خطوط هوايي آريکا بود که سبب شد، بيش از 700 زنداني لبناني در بند رژيم صهيونيستي با مسافرين اين هواپيما معاوضه شوند. انهدام مقرتفنگداران آمريکايي مستقر در بيروت که به کشته شدن بيش از170 نظامي آمريکايي انجاميد و هم چنين حمله به سفارت آمريکا در لبنان از جمله عمليات هايي بوده است که حاج عماد مغنيه نقش اساسي در آن داشته است.
عماد مغنيه در پاييز 1362 در عملياتي عليه آمريکا در کويت، به اسارت درآمد، ولي با ترفندهاي گوناگون موفق به رهايي شد. پس از آن بود که سازمان جاسوسي آمريکا (سيا)، پي به شخصيت واقعي وي برد و دربدر به دنبال دستگيري او، لبنان و خاورميانه را زير پا گذاشت. آمريکا، عماد مغنيه را دشمن سرسخت و خطرناک خود مي‌دانست. بدان اندازه که وي را مسئول انفجار مقر تفنگداران دريايي آمريکا در بيروت و کشته شدن 241 کماندو و همچنين مقر چتربازان فرانسوي در بيروت و کشته شدن ده‌ها تن از آنان مي‌داند. همچنين او را مسئول چندين نوبت عمليات شهادت طلبانه عليه سفارت آمريکا در لبنان و کويت و ربودن هواپيمای امیر کویت مي‌داند.
استعداد فراوان، از خودگذشتگي و شجاعت که از ويژگي‌هاي بارز او به شمار مي‌آمدند، در هم آميخته و از او شخصيتي انقلابي تمام عيار پديد آورد. جهاد، برادر عماد، در سال 1363 در عمليات عليه اشغالگران به شهادت رسيد. شرکت او در سلسله عمليات نظامي و كارساز عليه اشغالگران صهيونيست، باعث شد تا دشمنان از او به عنوان شخص اول در نبرد با مقاومت اسلامي ياد کنند. بر طبق اطلاعات نهاد هاي امنيتي رژيم صهيونيستي، عماد مغنيه بارها دراين مدت چهره خود را تغيير داده است وحتي چهره خود را جراحي پلاستيک کرده است. با وجود اين رژيم صهيونيستي و همچنين آمريکا تمام تلاش خود را براي رديابي نشاني از وي آغاز کردند. اما هرچه يافتند کمتر موفق شدند، رژيم صهيونيستي يك بار در سال 1994 اتومبيل او را در ضاحيه بخش جنوبي بيروت شناسايي كرد و به آن حمله‌ور شد ولي او در اتومبيل نبود و برادرش به شهادت رسيد. فؤاد نيز قرباني توطئه سازمان جاسوسي اسرائيل موساد شد و به شهادت رسيد. اين پس از آن بود كه رژيم صهيونيستي 5 ميليون دلار جايزه را براي كسي كه خبري از او بدهد، تعيين كرده بود و هر سال پس از اعتراف به ناكامي، مبلغ جايزه را 5 ميليون دلار افزايش داده بود.
با آنکه معاون جهادی حزب الله محسوب می‌شد اما اصلا علاقه‌ای به کسب مدارج سیاسی در حزب الله نداشت و عضو شورای رهبری هم نبود. بعد از سال ها و اصرارهای مکرر سید حسن به وی مبنی بر شرکت در انتخابات شورای رهبری پذیرفت که نامزد شود. اما در دل راضی نبود و هیچ تلاشی برای کسب آرا نکرد. رای‌گیری که انجام شد، بالا‌ترین رای را آورد پس از نصرالله.
همه جا بود و هیچ‌جا نبود. مثل ماهی‌ای بود که در دست نمی‌آید. هر جا که می‌خواست حضور پیدا می‌کرد بدون آن‌که کسی پی به حضورش ببرد یا او را بشناسد. زبان انگلیسی، فرانسه و فارسی را به خوبی عربی بلد بود و صحبت می‌کرد.
گاهی در برخی جلسات مترجم بودن را بهانه ای برای حضورش و مطلع شدن از نظرات طرفین قرار می‌داد و آن‌قدر خوب از عهده این کار برمی‌آمد که هیچ‌کس شک نمی‌کرد که او مترجم نیست و عماد مغنیه، مغز متفکر حزب‌الله لبنان است. حتی گاهی نظرات طرف خودی را که فکر می‌کرد نیاز به اصلاح دارد در قالب ترجمه اصلاح کرده و نظر خودش را اعمال می‌کرد. از این طریق همیشه در جریان اطلاعات دست اول بود.
در هر موضوعی نظرات بسیار خوب و قوی ارائه می‌داد، حتی در فیلم‌سازی و کارهای رسانه‌ای شبکه المنار. اما در جاهایی که می‌خواست ابراز نظر کند و نظرش مخالف رای شخص دیگری بود، طوری آن‌را بیان می‌کرد که اصلا طرف مقابل احساس مخالفت از سوی حاج رضوان نمی‌کرد و به خوبی اشکال دیدگاهش را می پذیرفت، بدون آن‌که کدورتی بین آنها ایجاد شود.
علاقه زیادی به اهل بیت‌(ع) داشت و در همه کارهایش به ایشان توسل می‌جست و همین باعث شده بود ثبات روحانی،معنوی و عرفانی زیادی پیدا کند که در اوج دشوارترین عملیات‌ها هم طمأنینه و آرامش خاصی داشته باشد. ایران که می‌آمد سعی می‌کرد حتماُ به زیارت امام رضا‌(ع) مشرف شود و فرصت زیارت حضرت معصومه(س) را هم از دست نمی‌داد.
ماهواره‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و هواپیماهای بدون سرنشین Mk، بیست و چهار ساعته در حال گشت‌زنی در آسمان بیروت هستند و هر گونه جابجایی و فعالیت را زیر نظر دارند. حاج رضوان برای اینکه مقرهای حزب الله لو نروند، دستور داده بود تعدادی ماشین مدام در شهر بچرخند و از خانه‌ای به خانه دیگر و از پارکینگی به پارکینگی دیگر بروند، در حالی که جز راننده سرنشینی نداشتند و آن اماکن هم یا خالی بودند یا ارتباطی با حزب‌الله نداشتند. همین باعث شده بود با اینکه دهها بار همراهش به خانه‌شان رفته بودم، هیچ‌گاه محل آن‌را یاد نگرفتم چون هر بار از مسیر جدیدی می‌رفتند و در راه هم چند ماشین عوض می‌کردیم.
• برخي سايت هاي غربي نوشته اند كه ربوده شدن دو تن از اتباع فرانسوي ها در بيروت در سال 1365 توسط سازمان جهاد اسلامي كه فرماندهي آن با شهيد مغنيه بود، به خاطر دوستي ايشان با شما بود كه در آن وقت در زندان فرانسه بوديد تا آنها را با شما مبادله كنند؟

انيس نقاش: گرفتن گروگان‌هاي فرانسوي فقط به خاطر من نبود به خاطر خيلي از مسائل ديگر نيز بود. البته خودم هم در زندان مذاكره كردم. مثلا يك ميليارد دلار از اموال ايران را كه گرفته اند پس بدهند. يا 2 نفر از معارضين و مخالفين صدام را كه فرستاده اند عراق، بايد به فرانسه برگردند والا صدام آنها را اعدام مي كند. مجاهدين خلق هم بايد فرانسه را ترك كنند. همه اين مذاكرات در سلول زندان انجام شد. (انتهاى نقل از مصاحبه)
برای ترور او بسیار تلاش کردند. یک بار در سال 1994 از طریق فردی به نام احمد حلاق با برادر حاج عماد به نام فواد که تاجر بود ارتباط گرفتند و به بهانه کمک اقتصادی به حزب ا... سعی کردند جلسه ای بین حلاق و حاج عماد تشکیل دهند. روزی که قرار بود جلسه در محله صفیر در جنوب بیروت تشکیل شود، حاج رضوان که (ميان راه) مشکوک شده بود، بدون اطلاع قبلی به آنجا نرفت و برادرش فواد که به آنجا رفته بود، به همراه جمعی از شهروندان عادی بر اثر بمبگذاری به شهادت رسیدند. چندی بعد عماد انتقام خون های بیگناه را گرفت. احمد حلاق را از دایره حفاظتی موساد در جنوب لبنان خارج کرده و به بیروت کشاند و در آنجا حکم اعدامش را اجرا کرد تا اسرائیل ضربه‌ دیگری بخورد.
در جلسه ای که سید حسن و چندی از فرماندهان حضور داشتند من که او را نمی شناختم خواستم عکس دسته جمعی بگیرم , همه را در جای مناسب نشاندم , دوربین را که تنظیم می کردم یکی از حضار به بهانه های مختلفی همچون تو نمی توانی یا خوب بلد نیستی و... دوربین را از من گرفت . آن روز چندین عکس گرفته شد بدون آنکه او حتی در یکی از آنها حضور داشته باشد .... شهید که شد او را شناختم , آن موقع بود که فهمیدم چرا سازمان سیا سالها در به در دنبال ردی از حاج عماد بود و تنها عکسی از بیست و چند سالگی او داشت.
حاج عماد، فرمانده دو پیروزی ارزشمند و تاریخی حزب‌الله یعنی جنگ سال 2000 که منجر به خروج رژیم صهیونیستی از لبنان شد و نیز جنگ 33 روزه در سال 2006 بود. آموزش‌های او مبتنی بر این ایده بود؛ حداکثر تلفات از دشمن و حداقل برای نیروهای خودی.
در شب فرار اسراییل (سال 2000) و در حالیکه کمربند امنیتی بیروت را هم ترک کرده، و به سرعت در حال عقب‌نشینی به سمت مرزهایشان بودند، شورای رهبری حزب‌الله جلسه‌ای تشکیل داد جهت تصمیم‌گیری در مورد اقدامات بعدی. شهید عماد مغنیه در آن جلسه معتقد بود که ما برای ذلت بیشتر اسراییل و خوار کردن آنها باید آنها را تعقیب کنیم و در واقع تا لحظه آخر هم نگذاریم براحتی لبنان را را ترک کنند. این بار دیگر مطمئن بودند تلاش‌هایشان جواب داده و عماد مغنیه را یافته‌اند آنهم در یک کشتی پاکستانی در دوحه قطر. کارکشته‌ترین واحدهای دریایی ناوگان پنجم آمریکا مستقر در خلیج فارس متشکل از چند کشتی، قایق، کماندوهای واحد شناسایی و غواصان حرفه‌ای مأموریت داشتند او را در حمله‌ای برق آسا زنده دستگیر کنند. عملیات در آخرین دقایق لغو شد چرا که عماد مغنیه باز هم تور امنیتی آنها را ترک کرده بود بدون آنکه ردی از خود بر جاب گذاشته باشد.
به گزارش پرس.تی.وی ـ بیروت، المنار اعلام کرد: «شهید عماد مغنیه نقش بسیار مهمی در مذاکرات غیرمستقیم با دشمن اسراییلی داشت که این مذاکرات در نهایت منجر به تبادل اسرا بین حزب‌الله و اسراییل شد. ماجرای تابستان 2006 با یک موفقیت بزرگ همراه بود و سرانجام به یک پیروزی تاریخی ختم شد. در بین این دو دستاورد، حاج عماد با درایت خود مانند مهندسی حرفه‌ای عمل کرد».سمیر القنطار اسیر لبنانی آزاد شده از زندان‌های اسراییل می‌گوید: «اولین چیزی که در مورد عماد مغنیه شنیدم از طریق ادبیات خاص دشمن و نکاتی بود که در زندان‌های اسراییل خواندم و شنیدم. با این حال از نظر شخصی بارها در برخی مراحل به این نتیجه رسیدم که عماد مغنیه‌ای وجود ندارد چرا که باور کردنی نیست انسانی با این حجم و اهمیت هرگز دیده نشده و هیچکس سخنی در مورد وی نشنود بطوریکه هیچ حرکتی و حضوری از او در جایی ثبت نشده بود».گرهارد کنراد میانجی آلمانی که در مذاکرات غیرمستقیم حزب‌الله و اسراییل نقش داشت هرگز نمی‌دانست در برخی از مذاکرات با شخص عماد مغنیه وارد گفتگو شده و خواسته‌های او را اجرا کرده است. وفیق صفا مسئول هماهنگی حزب‌الله می‌گوید: «حاج عماد یکی از مهم‌ترین افراد در گروهی بود که مذاکرات را از ابتدا تا انتها اداره می‌کردند».همراهان عماد مغنیه به مذاکرات غیرمستقیم ادامه داده و پنج ماه پس از شهادت وی این روند به نتیجه رسیده و حاج عماد مغنیه بار دیگر پیروز شد. وفیق صفا در این زمینه می‌گوید: «عملیات تبادل اسرا نتیجه مستقیم به اسارت‌گیری سربازان اسراییلی بود. طبیعی است که نقش جهادگر عماد مغنیه در عملیات اسارت‌گیری برای همه آشکار و واضح بود و به همین دلیل عملیات تبادل اسرا به نام وی «عملیات رضوان» نامگذاری شد».سمیر قنطار نیز می‌گوید:‌ «از نظر شخصی، حاج عماد مغنیه نقشی اساسی در آزادی من داشت. آنگونه که من فهمیدم، مغنیه ناظر و اداره‌کننده عملیات تبادل اسرا بود و اگر او نبود، این عملیات به نتیجه نمی‌رسید. عماد مغنیه برای من یک رهبر افسانه‌ای است و امیدوارم بتوانم بر عهد خود پایبند بوده و راه او را ادامه دهم».
چند ماهی به نبرد 33 روزه مانده بود آن‌روز بعد از مدت ها جلسه‌ای با او داشتم بعد از جلسه به من گفت: بیا اتاق بغل می‌خواهم چیزهای جالبی را نشانت دهم. باور کردنی نبود. تجهیزات و برنامه‌هایی که او را برای نبرد احتمالی با رژیم صهیونیستی آماده کرده بود خارج از حد تصور بودند. او در طراحی‌هایش از همه تجربه‌ها استفاده کرده بود از جنگ‌های چریکی ویتنام و الجزایر گرفته تا جنگ فلسطین.
عماد مغنيه در دهه نود ميلادي کار نوسازي و باز آرايي نيروهاي دفاعي حزب الله وهمچنين انجام عمليا هاي گسترده را بر عليه رژيم صهيونيستي آغاز کردکه نتيجه چند سال بعد و با خروج نظاميان صهيونيست آشکار شد. شايد اوج کار مغنيه را در زمان جنگ سي وسه روزه ديد. وي در اين عمليات فرماندهي عمليات تدافعي حزب الله را نيز در جنگ 33 روزه بر عهده داشت که ضربات کاري و جبران ناپذيري بر پيکر ارتش صهيونيستي وارد ساخت .جنگ 33 روزه آمده و رفت اما حزب الله قویتر از سابق باقی ماند. حاج عماد در طول جنگ توانست مکالمات دشمن را شنود کند اما آنها نتوانستند. او در اسرائیلی‌ها نفوذ کرد اما آرزوی کوچکترین اطلاعاتی از داخل حزب‌ا... بر دل آنها ماند.
امام خمینی( ره) را بسیار دوست داشت وخود را موظف به تبعیت از دستورات ایشان می دانست. به همین دلیل علاقه زیادی به یادگیری زبان فارسی داشت تا راحت تر از نظرات ایشان بهره مند شود. انقلاب که شد متن سخنرانی های امام را به زبان عربی و فارسی از سفارت ایران در بیروت می گرفت و آنقدر آنها را مطالعه کرد که در کمتر از 6 ماه توانست به راحتی فارسی بخواند و پس از مدتی صحبت کند.
در این اواخر مسئولیت معاون جهادی حزب‌الله که شامل امور اطلاعاتی‌،امنیتی‌ و نظامی می‌شد را به فرماندهانی که خود تربیت کرده بود واگذار کرده،و خودش در امور برنامه‌ریزی فعالیت می‌کرد.‌قطعاُ آنهایی که تحت نظر او آموزش می‌دیدند و از خرمن پربار ایده‌هایش بهره می‌گرفتند اگر توانمندتر از او نشده باشند‌،‌‌‌چیزی از او کم نخواهند داشت.آموزش‌های چریکی که او به نیروهایش می‌داد‌‌،‌حقیقتاُ سخت و طاقت‌فرسا بود و کمتر کسی را یارای انجام دادنشان بود.
بسیار پایبند مستحبات و اهل توسل به‌خصوص زیارت عاشورا بود و آنرا می‌خواند. علاقه‌ی خاصی هم به امام حسین«ع» و حضرت رقیه«س» داشت و هرگاه که سوریه می‌رفت حتما به زیارت ایشان می‌شتافت. آخر هم مزد خود را از سه ‌ساله ابا‌عبدالله گرفت. شب شهادتش به زیارت حضرت رقیه می‌رود، در عزاداری حرم شرکت می‌کند، غذای نذری هم می‌خورد و بعد هم در جلسه شرکت می‌کند و آخرش هم... راستی آن شب، شب شهادت رقیه بود.
جايزه 25 ميليون دلاري آمريکا براي زنده يا مرده عماد، نشان از هراس جنايتکاران و تروريست‌هاي دولتي از هرگونه مقاومت دارد. بر خلاف آنچه آمريکا و رژيم صهيونيستي عليه عماد مغنيه جوّسازي مي‌کنند و او را تروريستي بزرگ مي‌نامند، وي تنها رزمنده‌اي خالص از مقاومت اسلامي لبنان بود که براي نجات کشورش از اشغالگران، تا پاي جان مبارزه کرد و بيش از 26 سال، سازمان‌هاي اطلاعاتي 42 کشور از جمله سيا و موساد را به دنبال خود کشاند.
بدون شک، توانايي‌هاي خارق‌العاده عماد مغنيه يا همان «حاج رضوان»، در «لجنه امنيه» حزب‌الله، نقش بسزايي در پيشرفت کميته امنيتي و وارد آوردن ضربات جبران ناپذير بر رژيم اشغالگر قدس داشته است. تاثیر این ضربات بر پیکره صهیونیسم جهانی به حدی بود که پس از شهادتش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد جهان ( بخوانید آمریکا و هم پیمانانش) پس از مغنیه روزهای آرام تری را خواهد داشت.
سرویس‌های امنیتی چندین کشور غربی دنبالش بودند، صبح و شب. بار‌ها هم جاهای مختلف دنیا اقدام به ترور او کردند اما هیچ‌گاه موفق نبودند. آخرین‌بار در محله کفرسوسه در دمشق بود. این‌بار همه آمده بودند؛ آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها، موساد و حتی عرب‌ها. ماشین در یک کشور اروپایی با نظارت سیا بمب‌گذاری می‌شود و از آنجا به سوریه منتقل می‌گردد. کشور های عربی محل جلسه را لو داده بودند و موساد بمب را منفجر کرد. حاج عماد هنگامی که قصد سوار‌ شدن به خودرویش را داشت متوجه خودروی مشکوکی که پشت ماشینش پارک بود شد، اما دیگر دیر شده بود. وي در سالگرد ترور سيد عباس موسوي دبير کل سابق حزب الله در سه‌شنبه شب 23 بهمن مصادف با بنجم ماه صفر 1429 در منطقه کفرسوسه در ساعت 22 و 35 دقيقه به وقت محلي،ترور شده است.
بعد از شهادت: آمريکا و اسراييل در شهادت مغنيه آشکارا شادي کردند و هلهله سر دادند. گفتند :" دنيا بدون عماد مغنيه بهتر است!" روزي که عماد رفت و خبر شهادت او با پيام شادباش امرا و فرماندهان رژيم صهيونيستي منتشرشد، بسياري از خود پرسيدند "اوکه بود" که شهادتش اين گونه قابيليان را شاد کرد."او که بود" که همه او را روح مبارزي مي خواند که نيش خنجرش لحظه اي مار در لانه نهفته صهيونيستم را رها کرد؟
• ماجراي ترور ايشان به چه صورت بود؟
انيس نقاش: من شنيدم كه اين پنج ماه آخر، كارش تقريباً در خارج لبنان بوده و روي تشكيلاتي غير لبنان كار مي‌كرد. مثل عراق و فلسطين و سوريه. فلذا در جاهاي ديگر مجدانه مشغول بود. امنيت سوريه احتياطاتش مثل لبنان نبود. امنيت سوريه تا بخشي مي‌تواند اين كار را بكند، لكن تشكيلاتي مثل تشكيلات خودشان در لبنان بايد مي‌بود. لذا اين يك نقطه ضعف بود. ديگر اين كه عواملي كه در شبكه‌هاي مختلف كار مي‌كنند و ديگر اين كه در سوريه امنيت مثل لبنان نبود. يعني او وقتي به ايران هم مي‌آمد، به او مي‌گفتم مواظب خودت باش، اينجا اينقدر هم امن نيست، درست است كشور جمهوري اسلامي است، اما ممكن است چهار پنج تا منافق كه براي آمريكا كار مي‌كنند، درحالي كه ايراني هم هستند بيايند و شما را ترور كنند. البته ايران هم آن امنيت را نمي‌تواند پياده كند. آنجا (لبنان) كشور خودشان است. يعني در لبنان بهتر مي‌توانند مسائل امنيتي را پياده كنند.
• لطفا آن چه را از ماجراي ترور شهيد مغنيه متوجه شديد براي ما هم بگوييد.
انيس نقاش: عماد يك آپارتمان در جايي (مثل منطقه اكباتان تهران) در دمشق داشت. ساختمان‌هاي زيادي دور تا دور است كه وسط آن هم پاركينگي بزرگ است. پاركينگ آن عمومي بود يعني هركسي مي‌آمد و جايي خالي پيدا مي‌كرد، پارك مي‌كرد. عماد از آپارتمان كه خارج مي‌شود، مجبور است مقداري راه را طي كند تا به پاركينگ برسد. نزديك اين راه، يك ماشين پارك شده بوده كه وقتي مي‌خواسته از آپارتمان خارج شده و به سوي ماشينش برود، آن ماشين منفجر مي‌شود.
• يعني ماشين منفجر شده‌اي كه تصاوير آن منتشر شده، متعلق به عماد نبوده؟
انيس نقاش: نخير، ماشين خودش نبوده است. روزنامه «ساندي تايمز» هم اشتباه نوشته است و من هم به آنها گفتم. لكن آنها قبول نكردند. اسرائيل مي‌خواهد بگويد كه مثلا با مهارت در ماشين خود او بمب را كار گذاشته‌اند؛ يعني زير صندلي كه اين غلط است. وقتي من در بيروت بودم «ساندي تايمز» با من تماس گرفت و گفت: خبرنگار ما در اسرائيل اين گونه مي‌گويد، نظر شما چيست؟ آيا تأييد مي‌كنيد؟ گفتم: نخير اين يك دروغ است. من جنازه عماد را ديده‌ام، سر او سالم بود و تركش‌هاي ريزي به او اصابت كرده بود و حتي سوختگي‌اش درجه سه بود. يعني اين طور كه شما ادعا مي‌كنيد، در درجه اول بايد سر ايشان مي‌رفت. بعداً هم يكي از بچه‌هاي حزب‌الله كه از دمشق برگشته بود، در صحبتي كه با من داشت، اين را تأييد كرد و گفت كه ماشين در مسير راه او منفجر شده است. به خبرنگار «ساندي تايمز» گفتم: آيا مي‌شود شما اين را رسماً تكذيب كنيد؟ گفت: خير. اگر شما بخواهيد ما مي‌گوييم يكي از عناصر حزب‌الله اين را گفته است. ساندي تايمز در لندن اين را قبول نمي‌كرد و ادعاي اسرائيلي‌ها را پذيرفته بود.
• بدن شهيد مغنيه بيشتر از كدام ناحيه مورد اصابت قرار گرفته بود؟
انيس نقاش: از پهلو، از بالا به پايين، كل بدنش پر از تركش‌هاي ريز شده بود.
• آيا كس ديگري هم با او بوده است؟
انيس نقاش: خير، تنها بوده. همان شب در سفارت ايران در دمشق مراسمي بوده است و آقاي «سيداحمد موسوي» سفير جديد ايران، به مناسبت پيروزي انقلاب در آنجا مراسمي داشته است. اما عماد به آن جا نرفته است. اينها مي‌خواهند بگويند كه ما مي‌دانستيم رفته است پيش سفير و از نزد او آمده است. در حالي كه اين دروغ است. آنها فقط مي‌دانستند كه او در آنجا آپارتماني دارد.
• آيا شهيد مغنيه در رفت و آمدهايش محافظ هم داشت؟
انيس نقاش: به خاطر اين كه كسي عكسي از او نداشت و چهره او را نمي‌شناختند، او به راحتي مي‌رفت و مي‌آمد. با اسامي مختلف مي‌آمد و اصلاً كسي نمي‌دانست که او کيست. تصوير
• همسر او لبناني است؟
انيس نقاش: بله. او سه تا بچه دارد. دخترش ازدواج كرده و الان نوه هم دارد. دو تا پسر دارد كه يكي‌شان به تازگي ازدواج كرده است؛ حدود چهار ماه پيش.
• به نظر شما رمز موفقيت حاج رضوان چه بود؟
انيس نقاش: اول «سكينة القلوب» يعني آرامشي بزرگ از خدا. يعني اصلاً ترسي نداشت. دوم در هر كار خود توسل به خدا و ائمه داشت. يعني اول فكر مي كرد، برنامه و امكانات را آماده مي كرد و بعداً به خدا توسل و توكل مي كرد كه يا مي شد و يا نمي شد. اين نشان مي دهد كه خيلي عقيده داشت و دل ايشان صاف بود و آماده براي اين كار. او مثل افسرهاي نظامي مدرسه نظامي نرفته بود، لكن الان تعليمات مدرسه خودش را در دنيا پخش مي كند. يعني اين جنگ استثنايي را كه نظيرش را دنيا نديده است. الان اين را در كشورهاي ديگر درس مي دهند و از اين تجربيات استفاده مي كنند. همه اينها برگرفته از خلاقيت اينهاست. آنها از مبارزه فلسطيني‌ها درس و تجربه گرفتند و اشتباهات آنها را تكرار نكردند. خيلي يادداشت مي‌كردند درباره كارها. كه اين كار خوب است، اين كار اشتباه. تا اينها بعداً به كسي ديگر منتقل شده و علمي كار كنند. او معتقد بود كه طبق گفته خدا در قرآن، اسرائيل روزي بايد برود. هر استراتژيي را كه مي‌بينيم، براي خودش هدفي دارد. هدف اين استراتژي معلوم است. شما مي‌توانيد ده تا استراتژي درست كنيد با يك هدف، ولي مطمئن نيستيد كه به سرانجام مي‌رسد يا نمي‌رسد. لكن اين هدف نابود كردن اسرائيل در قرآن نوشته شده و از سرانجام آن مطمئن هستيد. پس شما با فكرتان بايد يك استراتژي خوب درست كنيد و جدي بايد عمل كنيد تا به اين هدف برسيد. لكن به اين روالي كه مي‌رويد، مي‌توانيد مطمئن باشيد كه هدفتان صددرصد محقق خواهد شد. اين باعث اطمينان قلبي، روحي و ذهني خواهد شد. وقتي خداوند در قرآن مي فرمايد «عباداً لنا» يعني اين كه مومنون براي خودم. جندالله مال منه. حاج عماد مي‌گويد: هر كس مي‌خواهد بيايد توي اين كار و با ما باشد، بايد جدي باشد. شما ارتش هر كسي نيستيد، شما ارتش خدا هستيد. نبايد الكي و با هر تاكتيكي عمل كنيد. حتي در كوچكترين مسئله هم نظارت داشت. امكان نداشت كه كسي مثلا كفشي بپوشد و حاج عماد نظري ندهد كه آيا با تجربيات من، اين كفش، اين لباس خوب است يا نه؟! يا اين اسلحه بهتر از آن يكي عمل مي كند. در مسائل خيلي دقت مي كرد. شما اين را به ندرت در دنيا پيدا مي‌كنيد. يعني هم در تاكتيك باشد و هم در استراتژي. يعني برخي از افسران نظامي در ارتش‌هاي دنيا فقط استراتژي مي‌خواهند، برخي‌شان هم در خود ميدان مبارزه مي‌كنند و عملياتي هستند، يعني در صحنه، مبارز خوبي هستند. لكن او هم در استراتژي دخالت داشت و هم در تاكتيك؛ حتي در تبليغات. من شنيدم كه او در تبليغات تلويزيون المنار هم نظر مي‌داد. به او گفته بودند: «شما در كجا كار تلويزيوني را آموخته‌ايد؟» و او مي‌گفت: جايي نياموخته‌ام، از اين كه خيلي تلويزيون نگاه كرده‌ام، از اين كار مطلع هستم. خلاصه نظارت دقيق داشته بر همه چيز. يعني الحمدلله شما مي‌دانيد «احدالحسنيين النصر او الشهادة»، خودش هم نصر را آورد و هم شهادت را براي حزب‌الله. (انتهاى نقل از مصاحبه)
بررسي ترور عماد: چند روز پس از شهادت منابع مطبوعاتي اعلام كردند حزب‌الله يك هيأت امنيتي براي همكاري با مقامات سوري براي تحقيق درباره ترور عماد مغنيه فرمانده حزب‌الله به اين كشور اعزام مي‌كند. گروه امنيتي حزب‌الله در اين مأموريت با مقامات امنيتي سوريه كه مأمور تحقيق در زمينه ترور عماد مغنيه همكاري خواهد كرد. با اين حال پس از شهادت عماد مغنيه و علي رغم تحقيقات فراواني که دراين عرصه انجام شده است، هنوز هيچکدام از ابعاد اين ترور روشن نشده است.
چه كسي حاج رضوان را فروخت؟ خبرگزاري فارس: در سال 1986 همكاري CIA و سازمان اطلاعات و امنيت ارتش لبنان به صورت تصادفي منجر به لو رفتن محل اقامت مغنيه يا حاج رضوان در پاريس براي DGSE شد.مامور فرانسوي گفت: اشتباه نشده است ما مي دانيم پاسپورت شما جعلي است و شما عماد مغنيه هستيد بايد در مورد موضوع مهمي با شما صحبت كنيم. سال 1986 در اوج فعاليت گروه هاي انقلابي اسلامي لبنان و در حالي كه نام لبنان گروگانگيري امريكايي ها و اروپايي ها را در خاورميانه تداعي و جنگ ايران و عراق سال هاي آخر خود را سپري مي كرد يك مامور عاليرتبه اداره كل امنيت خارجي فرانسه (DGSE) مقابل در اتاق يكي از هتل هاي مناطق شلوغ پاريس ايستاد و با احتياط و تاني در زد. مرد لبناني ساكن اتاق كه چند روزي را در اين هتل به سر برده بود در را باز كرد و به كسي كه در زده بود گفت اتاق را اشتباه گرفته ايد. مامور فرانسوي پاسخ داد اشتباه نشده است ما مي دانيم پاسپورت شما جعلي است و شما عماد مغنيه هستيد بايد در مورد موضوع مهمي با شما صحبت كنيم. ظاهراً اين تنها موردي بود كه عماد مغنيه در تله نيروهاي امنيتي غربي گير افتاد. ماجرا از آنجا آغاز شده بود كه از يكي دو سال پيش CIA طي توافقي با دواير امنيتي ارتش لبنان يك دستگاه بسيار پيچيده و مدرن شنود و رصد مكالمات تلفني خاورميانه را در ارتفاعات لبنان كار گذاشت. گردانندگان اين ايستگاه اطلاعاتي با زبان هاي فارسي، فرانسه و عبري آشنايي داشتند. سازمان اطلاعات و امنيت لبنان نيز در عوض متعهد شد اطلاعاتي را كه از شنود مكالمات گروگانگيران به دست مي آورد با امريكايي ها مبادله كند. در همين اثنا يكي از صداهايي كه از سوي لبناني ها شناسايي شد و مدتي بود از پاريس با بيروت تماس داشت با نمونه صداي مغنيه همخواني داشت. همكاري CIA و سازمان اطلاعات و امنيت ارتش لبنان به صورت تصادفي منجر به لو رفتن محل اقامت مغنيه يا حاج رضوان در پاريس براي DGSE شد. اما فرانسوي ها به رغم مخالفت امريكايي ها ترجيح دادند به جاي دستگيري، از مغنيه بخواهند هرچه زودتر خاك فرانسه را ترك كند. مغنيه در آن زمان متهم به قتل صدها امريكايي بود و محل اقامتش طبعاً براي اسرائيل هم لو رفته بود. فرانسوي ها نگران آن بودند كه نيروهاي عملياتي ويژه امريكا يا اسرائيل بدون هماهنگي با فرانسوي ها او را بربايند و پاريس متهم به تباني با آنان شود. سال 1996 نيز ردي از مغنيه در يك كشتي پاكستاني در دوحه قطر يافته شد. عملياتي به نام Return ox براي دستگيري او طراحي شد. كاركشته ترين واحدهاي دريايي ناوگان پنجم امريكا مستقر در خليج فارس متشكل از كشتي ها و تكاوران اسكادراني از سه واحد ويژه آبي خاكي مستقل از يكديگر (Amphibious Squadron Three) به علاوه كماندوهاي واحد شناسايي با همكاري واحد هاي حرفه يي غواصان ماموريت يافتند با حمله يي برق آسا عماد مغنيه را كه در كشتي پاكستاني راهي دوحه قطر بود دستگير كنند. عمليات در آخرين دقايق كنسل شد چون واحدهاي اطلاعاتي نتوانستند حضور حتمي مغنيه را در كشتي تاييد كنند. با اين حال 12 سال بعد عماد در جلسه يي حضور يافت كه يك يا چند سازمان اطلاعاتي از قبل جزئيات زمان و مكان ورود و خروج او را شناسايي كرده بودند.
از سال 1983و پس از كشته شدن بيش از350 نفر در انفجار مقر تفنگداران امريكايي، سفارت امريكا و محل اقامت سربازان حافظ صلح فرانسوي نام مغنيه در كنار شبحي به نام جهاد اسلامي همواره مطرح بود. در حالي كه همه دستگاه هاي اطلاعاتي امنيتي خاورميانه به علاوه موساد و CIA هيچ ردي از او نداشتند اين شبح، مديريت بحران گروگانگيري لبنان را بين سال هاي 1982تا 1992 به عهده داشت كه طي آن 96 نفر از21 كشور به گروگان گرفته شدند كه 25 نفر آنها امريكايي بودند. از قضا ويليام باكلي رئيس CIA در خاورميانه يكي از اين گروگان ها بود كه جان سالم به در نبرد. مغنيه هفته دوم ماه ژوئن 1985 حوالي ظهر با دوستانش از عبور مي كردند كه به او اطلاع داده شد بليت او براي پرواز به مالزي آماده شده است. او پس از چند توقف از آتن سردرآورد. همان روز پرواز 847 TWA به مقصد رم ربوده شد و براي سه روز بين بيروت و الجزيره سرگردان بود. پس از چند روز 39 نفر از مسافران به عنوان گروگان ناگهان در محله هاي جنوب بيروت ناپديد شدند. طي يك معامله گروگان ها به ارتش لبنان تحويل و دو هفته بعد در دمشق آزاد شدند، اما در ازاي آزادي آنان اسرائيل 735 زنداني شيعه لبناني را آزاد كرد. براي حدود ده سال گروگان هاي اروپايي و امريكايي در لبنان با زندانيان فلسطيني و لبناني مبادله شدند. ولي باز هم عكس يا ردپايي از عماد مغنيه پيدا نشد كه با سايه انگشت هاي خود گروگان مي گرفت و آنها را معامله مي كرد. اساساً نام و رد مغنيه از همه دفاتر و دواير اداري لبنان پاك شده است و عملاً كسي با چنين مشخصاتي در اسناد رسمي وجود ندارد. عماد مغنيه هرگاه از يك در وارد مي شد از در ديگر خارج مي شد، هيچ گاه قرارهاي خود را با تلفن هماهنگ نكرد، در هيچ مصاحبه يي حضور نداشت، ماشين خود را هر روز عوض مي كرد و به جز چند نفر از نزديكان كه به آنان اعتماد داشت كسي در جريان رفت و آمد او قرار نمي گرفت. تقريباً روزهاي زندگي خود را بين بيروت تقسيم كرده بود و هيچ گاه دو بار در يك خانه ساكن نمي شد.براي تشكيلات امنيتي حزب الله عماد مغنيه به عنوان فرمانده عمليات برون مرزي تشكيلات فقط تداعي كننده سكوت بود و عملاً سال ها بود كه هيچ منبع و مقام حزب الله اشاره يي به نام او نداشته است. از آنجا كه مغنيه اين بار "قطعاً " و به طور استثنايي! در تور تيم شكار قرار گرفته بود گفته مي شود چند بمب در يكي از خيابان هاي كفرسوسه كار گذاشته شد تا اگر بمب اول منجر به كشتن او نشد از انفجارهاي بعدي خلاصي نيابد. انيس نقاش دوست نزديك مغنيه كه در مراسم تغسيل و تدفين او حضور داشته و جنازه وي را ديده است مي گويد برخلاف آنچه مي گويند بمب در پشتي بالاي سر صندلي او كار گذاشته نشده بود. بمبي قوي و بسيار دقيق كه از مواد خاصي ساخته شده بود مقابل پاجروي مغنيه كار گذاشته شد. اين بمب همانند ترور حريري يك محله را ويران نكرد ولي از مدلي بود و طوري ساخته شده بود كه موج انفجار خود را با هزاران گلوله پلاستيكي فقط به سمت اتومبيل مغنيه شليك كرده است. انيس نقاش مي گويد تكنيك كار گذاشتن بمب و گلوله هاي به كار رفته در مواد آن اسرائيلي است.
با اوصافي كه گفته شد به تدريج اين حقيقت وحشتناك شكل مي گيرد كه چه كسي يا كساني پشت پرده ترور مغنيه قرار دارند؛ حقيقتي كه از خود ترور هولناك تر است.
عربستان سعودي: مقام امنيتي سفارت عربستان در سوريه، عمليات اجرايي ترور شهيد عماد مغنيه را برعهده داشته است. يك منبع آگاه در گفتگو با رجانيوز، با اشاره به گذشت 2 روز از زماني كه قرار بود نتايج كميته تحقيق سوريه درباره ترور مغنيه به صورت رسمي اعلام شود، افزود: اين نتايج ابتدا قرار بود كه پيش از اجلاس سران عرب اعلام شود اما با توجه به حضور مقامات سعودي در اين اجلاس، سوري ها اعلام نتايج را به 6 آوريل موكول كردند اما بار ديگر با پادرمياني كويت اين مسئله به تعويق افتاده است. وي با بيان اينكه طراحي اين ترور توسط رژيم صهيونيستي انجام شده و عوامل محلي نقش اجرايي آن را برعهده داشته اند، گفت: از جمله عناصر مهمی که نقش کلیدی در ترور حاج عماد داشته، یکی از مسئولین امنیتی عربستان در دمشق است. وي با یک زن سوری دوست بوده و 2 ماشيني كه منفجر شد توسط اين خانم خريداري شده و به نام وي ثبت شده بوده است. اين منبع آگاه در ادامه اظهار داشت: اين 2 ماشين پس از خريداري، در اختيار يك بمب گذار براي جاسازي بمب قرار گرفته و سپس ماشين ها در پاركينگ منزل حاج عماد قرار داده شده اند. وي با تأكيد بر اينكه يافته هاي اخير، گمانه زني هاي قبلي مبني بر دخالت مقامات عربستان و به ويژه "بندر بن سلطان" سفير سابق عربستان در امريكا را تأييد مي كند، اضافه كرد: مقام امنيتي سعودي پس از اين جنايت به عربستان متواري مي شود اما دستگاه امنيتي سوريه از طريق همان زني كه با وي ارتباط داشته براي او تله گذاشته و او را به دمشق مي كشانند و بازداشت مي كنند. اين منبع آگاه درخصوص درخواست عربستان از امير قطر و امير كويت براي ميانجي گري در عدم قرائت گزارش كميته تحقيق سوريه درباره ترور شهيد مغنيه و حذف نام عربستان از اين گزارش، خاطرنشان كرد: قطر نقش مؤثري در اين زمينه ندارد اما امير كويت تحت عنوان تقويت وحدت ميان کشورهای عربی، به عربستان رفته و كوشيده شكاف ميان دمشق- رياض را پر كند. عربستان با نزديك شدن به سياست هاي بوش، از جايگاه عربي و منطقه اي خود فاصله گرفته است. گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه اینترنتی محیط ، روزنامه "الیوم" در شماره روز یک شنبه آورده است که مسئولان امنیتی سوریه در مورد جنایت ترور فرمانده نظامی حزب الله لبنان شهید حاج عماد مغنیه تحقیقات مهمی را به عمل آورده است که در مرحله پایانی قرار دارد و به زودی منتشر می شود . انتظار می رود که این گزارش درباره عاملان این ترور و تابعیت آن ها اخبار تکان دهنده ای را ارائه دهد که از خبر ترور این شهید نیز تکان دهنده تر باشد. عماد مغنیه شب سه شنبه در پایتخت سوریه بر اثر انفجار خود روی بمب گذاری شده به شهادت رسید. روزنامه لبنانی "صدی البلد" به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که نیروهای سوریه ای با هماهنگی ایران و حزب الله بخش عمده ای از تحقیقات را در این زمینه به عمل آورده اند و به زودی این تحقیقات کامل می شود. این منابع همچنین اعلام کردند که این بررسی ها با ارائه دلایل و شواهد قطعی نشان می دهند که سرویس های امنیتی منطقه از جمله سرویس های امنیتی رسمی بعضی از کشورها با این عملیات جنایتکارانه ارتباط تنگاتنگی دارند و در آن دخالت داشته اند. این منابع در مورد دخالت سرویس های امنیتی لبنانی در این مورد هیچ گونه اظهار نظری نکردند و فقط به این بسنده کردند که مقامات سوریه ای نتایج بررسی ها را بعد از اگاهی حزب الله و ایران از متن آن اعلام خواهند کرد . تحلیل گران اسراییل نیز بر این باورند که ترور مغنیه نمی تواند تنها کار سرویس های امنیتی یک کشور باشد بلکه با همکاری سرویس های امنیتی کشورهای مختلفی صورت گرفته است . کارشناسان اطلاعاتی اسراییل می گویند؛ اجرای چنین طرحی برای مقدمه سازی و برنامه ریزی دست کم به شش ماه وقت نیاز داشت زیرا اجرای چنین عملیاتی به اطلاعات دقیقی در مورد زمان دیدار هفتگی مغنیه از بیروت و آپارتمان اسکان موقت وی در این شهر و مشخص شدن خودروی وی و همچنین سازماندهی مزدوران و سرویس های جاسوسی که وی را تحت تعقیب قرار دهند و به کار گیری از فناوری مورد استفاده نیاز داشت. با وجود مراقبت های شدید ، وی مجبور می شد که گاهی با کسی صحبت کند شاید همین امر موجب ردیابی و کنترل وی شده است و بعید نیست که موساد با همکاری سرویس های امنیتی در این امر دست داشته باشد.
دوباره به منبع صدی البلد مراجعه می کنیم که می نویسد که عاملان سوریه ای و اتباع سایر کشورها که در سوریه دستگیر شده اند و مشارکت آن ها در این جنایت اثبات شده است؛ به اعدام محکوم می شوند . سوریه به دنبال این جنایت تدابیر امنیتی شدیدی وسریعی را به مورد اجرا درآورده است و گذرگاه های مرزی را بسته و از آن ها به شدت و به طور استثنایی مراقبت کرده است. این منبع می افزاید که با توجه دلایل و شواهد موجود که به زودی به اطلاع عموم نیز رسانده می شود؛ رهبران حزب الله با توجه به شرایط و موقعیت خود با عاملان این جنایت آن گونه که مناسب است؛ برخورد خواهند کرد. ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد که به زودی نتایج تحقیقات و دلایل قطعی در مورد عاملان مستقیم و پشت پرده این جنایت اعلام می شود . وی انگشت اتهام را در درجه اول متوجه اشغالگران دانست. پایگاه اینترنتی "الحقیقه" به نقل ازمنابع لبنانی آورده است که رهبران سوریه بنا به درخواست رهبران حزب الله نتایج تحقیقات خود را در مورد ترور مغنیه تا بیست و دوم ماه جاری میلادی اعلام خواهند کرد تا حسن نصر الله بتواند؛ سیاست های آتی خود را بر پایه همین تحقیقات پایه ریزی کند به خصوص در صورتی که این تحقیقات دست داشتن مسئولان رسمی و شبه رسمی لبنان و نیروهای هم پیمان با دولت لبنان را در این جنایت برملا کند.
پایگاه اینترنتی "عرب 48 " به نقل از همین روزنامه نوشته است که حزب الله با متهم ساختن اسراییل بر این باور است که خودروی مغنیه به وسیله خودروی بمب گذاری شده دیگری منفجر شده و این خود رو به وسیله ماهواره کنترل می شده است.
نقش سوريه: بمب گذاري در خياباني كه سازمان اطلاعات و امنيت سوريه در آن قرار دارد سوري ها را پيش از هر كشور ديگري در مظان اتهام قرار مي دهد. دولت سوريه در حال حاضر به شدت در معرض فشار بين المللي قرار دارد و پرونده ترور رفيق حريري در آستانه بازگشايي قرار دارد. مشاركت دمشق در ترور احتمالي مرد شماره دو حزب الله اين رژيم را در معرض خطري جدي قرار مي دهد كه مقابله با آن از توان ملي اين كشور خارج است. دمشق همواره در معرض اين اتهام قرار داشته است كه بازيگر نقش هايي است كه تهران يا حزب الله سناريوي آن را تدوين مي كنند. همين امر بر آسيب پذيري دمشق براي مشاركت يا مداخله در شهادت مغنيه مي افزايد. از سويي مداخله سوريه لزوماً به مفهوم كار گذاشتن بمب بر سر راه عماد مغنيه نيست. افشاي هويت مغنيه يا حتي افشاي مبادي ورودي مغنيه براي موساد و كساني كه روابطي با موساد دارند تفاوت چنداني با انفجار بمب بر سر راه او ندارد. اگر چند نفر از عالي ترين مقام هاي امنيتي سوريه و بشار اسد بر سر شكار مغنيه به توافق نرسيده باشند، بعيد نيست عواملي از تشكيلات امنيتي سوريه كه در جريان هويت و حضور مغنيه قرار داشتند همزمان براي تشكيلات امنيتي ديگري نيز جاسوسي كرده باشند. ظاهراً چند نفر از نظاميان حزب الله نيز كه او را در جلسه با جهاد اسلامي همراهي مي كردند نمي دانستند يكي از همراهان شان فرمانده عمليات برون مرزي تشكيلات حزب الله است. به گفته انيس نقاش همراهان مغنيه در وهله اول فقط در اين حد مي دانسته اند كه فرد مورد نظر از فرماندهان نظامي حزب الله است. با اين حال كساني كه آن بمب ويژه را در مسير عماد مغنيه كار گذاشتند دقيقاً مي دانستند هويت اصلي آن كسي كه با اوراق شناسايي جعلي در دمشق توقف كرده چه بوده است. واقعيت تكان دهنده تر پشت شهادت مغنيه اين است كه اگر بتوان مرد مخفي تشكيلات امنيتي حزب الله را كه سال هاست هيچ عكسي از او در جايي ديده نشده شكار كرد، قطعاً مي توانند به سيد حسن نصرالله رهبر حزب الله و خالد مشعل رئيس شاخه سياسي حماس نيز كه در دمشق اقامت دارد دست يابند.. چندين ماه پيش بمب افكن هاي اسرائيلي بدون اينكه شناسايي شوند موفق به بمباران يك مركز فعاليت اتمي سوريه شدند. بمباران فوق و ترور مغنيه موجب شرمندگي نظام سياسي بشار اسد شده است. بنابر اطلاعاتي كه شبكه خبري الجزيره آن را ارائه كرده است سه نفر از اعضاي موساد كه دونفر از آنان پاسپورت جعلي يكي از كشورهاي دوست داشته اند يك روز قبل وارد سوريه شدند و پس از انجام ترور بدون هيچ مانعي خاك سوريه را ترك كردند. در صورتي كه فقط بخشي از اخبار و اطلاعات فوق صحت داشته باشد مي توان به اين نتيجه رسيد كه در حال حاضر سوريه ناامن ترين كشور خاورميانه براي فعالان سياسي و به عبارتي بارانداز دستگاه هاي امنيتي براي شناسايي و خريد و فروش مقام هاي امنيتي است. (اينكه اين امر بدون اطلاع دولت سوريه نباشد؛ محتمل است، خصوصا با تغيير رفتار امريكا و غرب نسبت به سوريه بعد از اين ترور و كم شدن فشار (بخاطر برونده حريري) غرب روي سوريه، البته نفس وقوع اين امر موجب كم شدن بدبيني جناح حريري نسبت به حزب الله نيز شده است، اين بدبيني كه بعد از ترور رفيق حريري بيش آمده بود و به علت روابط حزب الله با سوريه، و متهم بودن سوريه در قضيه حريري؛ حزب الله هم ولو دخالتي نداشت ولى موجب سردي جناح حريري با آنها شده بود، اما با ترور عماد در سوريه جناح حريري فهميدند كه خود حزب الله هم آسيب ديده است).
لوازم ترور حاج رضوان: در صورتي كه اسرائيل و موساد يا هر كشور ديكر مسوول شهادت مغنيه باشد در آن صورت توانسته است با شكستن سيستم حفاظت اطلاعات حزب الله عملاً در حزب الله نفوذ كند. حزب الله بخش ويژه اي براي تامين محافظان، حفاظت از مسوولان، حفاظت از سيستم اطلاعاتي و جمع آوري اطلاعات براي تشكيلات خود دارد .برخي منابع معتقدند رسوخ به دستگاه اطلاعات و امنيت سوريه سال هاست كه انجام شده و شايد رسوخ احتمالي به تشكيلات امنيتي حزب الله از آن طريق صورت گرفته باشد. هرچند نحوه بمب گذاري و مواد منفجره به كار گرفته شده از ديد برخي شكي باقي نمي گذارد كه موساد تكمه الكتريكي فعال شدن سوييچ بمب را فشار داده است . (با توجه به رويكرد رسانه ها و رهبران اسرائيل هر جند از اين واقعه خوشحال بوده و نفع برده اند، ولى ظاهرا بطور مستقيم دخالتي نداشته اند، آنها حتى در كزارش صحيح جزئيات واقعه نيز ناموفق بوده اند، آنها در صورت دخالت همانند ترورهاى ديكرشان ولو كوجك اعلام رسمي با ذكر جزئيات مي كردند تا بتوانند بدينوسيله قدرت نمايي كرده و شكست جنك 33 روزه شان را جبران نمايند).
حزب الله: گره ترور رفيق حريري و شمار ديگري از سياستمداران لبنان هنوز گشوده نشده است. شهادت مغنيه به عنوان عالي ترين مقام اطلاعاتي امنيتي جهان عرب گره ديگري بر بحران هاي كور خاورميانه افزود. دامنه اين بحران سوريه، لبنان و حزب الله را رها نخواهد كرد و شايد تاريخ سياسي سياسي سوريه - لبنان و روابط آنها با اسرائيل را از اين به بعد، بايد به قبل و بعد از شهادت مغنيه تقسيم كرد.
بعد از ترور: نگاهي هرچند گذرا به حوادث و اخبار لبنان، نشان از برنامه‌ريزي دقيق سازمان‌هاي اطلاعاتي غرب و صهيونيست‌ها براي ترور مغنيه و شعله‌ور ساختن آتش جنگ در لبنان دارد. چند روز پيش از ترور عماد، ميشل عون، از منتقدان دولت آمريکايي لبنان، اظهار داشت: طرفداران دولت و گروه 14 مارس آماده‌اند تا زمينه را براي حمله دوباره اسرائيل آماده کنند. اين در حالي است كه در روزهاي اخير، درگيري‌هاي مسلحانه بين نيروهاي شيعه سازمان امل با نيروهاي گروه 14 مارس در جنوب بيروت پديد آمده است. و تنها ساعاتي پيش از ترور مغنيه، معاون وزير دفاع آمريکا به همراه هيأت ده نفره نظامي امنيتي، سرزده و بدون هماهنگي قبلي، وارد بيروت شدند. سمير جعجع، از مخالفان سرسخت حزب‌الله و از مزدوران اسرائيل، سفر خود به آمريکا را به بهانه بحراني بودن اوضاع لبنان، به تعويق‌ انداخت. سفارت آمريکا در بيروت در اقدامي شگفت‌انگيز و در اطلاعيه‌اي، از شهروندان آمريکايي مقيم بيروت خواست که روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه از رفت‌وآمدهاي بيجا در بيروت خودداري کرده، جوانب امنيتي را رعايت کنند. مهمتر از همه، انتشار گزارش ششصد صفحه‌اي کميته وينوگراد که اعتراف به شکست فاحش ارتش اشغالگر صهيونيستي در جنگ 33 روزه سال گذشته با حزب‌الله بود، باعث شد تا ايهود اولمرت براي تحت الشعاع قرار دادن اين افتضاح، كاري كند تا برگ برنده‌اي براي دولت رو به شکست خود رو نمايد. باز کردن گره 26 ساله و از سر راه برداشتن کسي که سال‌ها آمريکا و رژيم صهيونيستي را در ترس و هراس‌ انداخته بود، شايد موفقيت بزرگي براي اولمرت به شمار رود. بدون شک، خون شهيد عماد مغنيه، حرارت جهاد و مبارزه رزمندگان خالص مقاومت اسلامي لبنان و جهادگران فلسطين را دوچندان خواهد کرد و بر سرعت نابودي اشغالگران خواهد افزود. بعد از شهادت عماد و در اين يكسال كذشته خصوصا با عدم اقدام تلافيجويانه حزب الله و خويشتن داريش؛ التهاب روابط بين كروههاى مقابل حزب الله با حزب الله فرونشسته است.
عماد تأمين كننده حزب الله بود تا زير مجموعه آن: "انیس نقاش" که از دوستان شهید عماد مغنیه است بر این نکته تاکید دارد که حزب الله عملیات انتقام جویانه ای را انجام خواهد داد که عماد مغنیه آن را در صورت ترور یکی از رهبران حزب الله طراحی کرده بود . این روزنامه هم چنین می نویسد که شهید عماد مغنیه بعد از جنگ دوم لبنان 110 فروند موشک جدید در اختیار حزب الله قرار داده است که می تواند کلاهک های شیمیایی و بیولوژیکی را حمل کند و شهر تل آویو را مورد هدف قرار دهد. ساندی تایمز به نقل از مسئولان رژیم صهیونیستی می نویسد که مغنیه با همکاری سوریه برای حمله به اهداف اسراییلی در واکنش به حمله هوایی اسراییل به این کشور که در سپتامبر گذشته صورت گرفت؛ برنامه ریزی کرده بود.
كارنامه عماد: عماد مغنیه که توانست نيروهايي آمريكائي و فرانسوي و اسرائيلي را از خاك لبنان بيرون بريزد، بلكه موقعيت نيروهاى اسلام را در وضعيت فعال در فلسطين و نقاط ديكر قرار دهد، حزب الله را مجهز به سلاحهاى بيشرفته نمايد، اسرائيل را در جنك 33 روزه شكست دهد، با شهادتش فشار بين المللي روي سوريه و حزب الله را تخفيف دهد، و تندي جناح مخالف حزب الله در لبنان را نسبت به حزب الله بكاهد.
زوروي شيعه: به مدت بیست سال تحت تعقیب 42 سازمان جاسوسی و اطلاعاتی جهان به خاطر مشارکت در عملیات مقاومت قرار داشت. وی یکی از عوامل پنهانی بود که سلسله عملیات طولانی و بسیاری را علیه اهداف صهیونیست ها و آمریکاییان به اجرا در آورده است . او دوست نداشت که در رسانه های جمعی ظاهر شود و دارای اسامی و القاب فراوانی بود؛ از جمله به او "زوروي شيعه" می گفتند. (قهرمان ناشناس كه عليه نيروهاى اشغالكر اسبانيايي مي جنكيد و با اينكه شخصا معروف بود ولى جهره مبارزه اش ناشناخته بود).
• احساس شما از شهادت عماد چيست؟
انيس نقاش: براي او خوشحال هستم كه شهيد شده. شهادتي ارزشمند براي ايشان بخصوص بعد از يك پيروزي. بعد از اين پيروزي، كلي از مردم كشورهاي عرب، او را قدر مي‌نهند. مي‌توانم بگويم حتي 99 درصد از بچه‌هاي حزب‌الله او را درحالي كه رهبر نظامي حزب‌الله بود، نمي‌شناختند. الان اين ملت‌ها كه براي گراميداشت او به خيابان‌ها آمدند، عشق حاج عماد بود؛ ولي اولين بار است كه اسم او را مي‌شنوند، يا عكسش را مي‌ديدند. به خاطر چي؟ به خاطر اين كه بعد از شهادتش فهميدند كه او چقدر بزرگ بود. الان مرتب صدها نفر مي‌آيند بر سر مزار او، گريه مي‌كنند، قرآن مي‌خوانند. از بچه بگيريد تا پيرمردها. يك فيلمي در اينترنت بود در شهر «قلطوان» در الجزاير كه منطقه‌اي فقيرنشين داشت. شهرداري آنجا مي‌خواهد جلسه‌اش را افتتاح كند، با خواندن فاتحه‌اي براي حاج عماد شروع مي‌كند.
منابع : ساجد - مرکز اطلاع رسانی فلسطین - مقاله رحیمی- خبركزاري فارس - سايت مقاومت - رجانيوز - شیعه انلاین.

رسانه حيات اعلى: هر جند اختصاص فصل (استقامت براى راه اعلى) در اين شماره به مرحوم عماد مغنيه بخاطر عنوان فصل بود ولي كشيده شدن بحث به مباحث امنيتي و سياسي به مناسبت واقعه ترور وي بود، تا اينكه كاربران در اين موضوع نيز آكاهي داشته باشند. خداوند حاج عماد را رحمت كند، و احسان و محبتش به ما را جزاي نيكو دهد، او در سفر سال 1363 ما به سوريه ميزبان ما براى رفتن لبنان بود خودش برد و ضمن بذيرايي در منزلش همجنين به بازديد مناطق مختلف زيارتي لبنان و نيز مراكز آموزشي نيروهاى مقاومت و.. موفق نمود، خداوند او را با اولياي او حضرات معصومين عليهم السلام محشور نمايد. متخصصين برجسته علم تنجيم؛ دلائل فلكي مرتبط با شهادت شخصيت بسيار مهم حزب الله را در سال وقوع جنك 33 روزه و سال شهادت عماد؛ بيش بيني كرده بوده اند، و جون به دلائلي نجومي اين امر به سيد حسن نصرالله مربوط مي شد، اين امر به آنها رسانده شده و توصيه شد براى تصدق و سلامتي حضرت صاحب الأمر عليه السلام در محل مربوطه شتري قرباني نمايند، اين كار انجام شد، و ايشان از حادثه مواجه با مركـَ حتمي نجات يافت، مشغوليت ذهن به اين موضوع؛ احتمال ارتباط دلائل نجومي را به حاج رضوان از نظر دور ماند، و قضاي الهي واقع كَرديد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

درس هایی که "زشت ترین زن جهان" به دیگران آموخت

پستتوسط najm134 » دوشنبه سپتامبر 17, 2012 1:26 am

لیزی والاسکوئز تنها پس از انتشار فیلمی کوتاه از او در یوتیوب لقب "زشت ترین زن جهان" را به خود گرفت.
والاسکوئز گرفتار بیماری مرموزی است که تنها دو تن دیگر در جهان به آن گرفتارند. این بیماری موجب شده است که بدن این زن هرگز چربی ذخیره نکند، عضله ای نسازد و وزنی اضافه نکند. تصوير
در کامنت های مربوط به ویدئوی هشت ثانیه ای او، برخی مخاطبان او را یک هیولا خوانده و تشویق به خودکشی کرده بودند اما او تصمیم گرفت چهار هدف را در زندگی اش محقق کند
1- به عنوان یک سخنران توانمند در تشویق دیگران به پپیشرفت و زندگی معرفی کند
2- تحصیلات عالی بیاموزد
3- کتاب بنویسد
4- تشکیل زندگی دهد و برای خود شغلی مناسب داشته باشد
حالا او در 23 سالگی، هفت سال است که بیش از 200 کارگاه آموزشی در تشویق دیگران به چگونگی گذر از موانع برپا کرده است، در دانشگاه تکزاز یک پست کارشناسی ارشد در ارتباطات دارد، و دو کتاب نوشته است.

او می گوید به جای نشستن و پاسخ به ترحم دیگران، به این نتیچه رسیدم که شروع به فعالیت کنم و بر مصائب چیره شوم و به دیگران بیاموزم

شرح کامل را اینجا از نسخه ی اصلی بخوانید

http://shine.yahoo.com/beauty/lessons-w ... 00606.html
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

کودکان برمه ای در زیر نور شمع اردوگاه ها قرآن حفظ می کنند

پستتوسط najm134 » جمعه اکتبر 05, 2012 10:50 am

گروهی از کودکان مسلمان روهنگیا در ایالت اراکان که در اردوگاه های بنگلادش به عنوان پناهنده به سر می برند، به سوی مدارس حفظ قرآن کریم که در اردوگاه ها دایر شد، روی آوردند. تصوير
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، گروهی از پناهندگان مسلمان در اردوگاه «کتبالونگ» در جنوب بنگلادش، در اردوگاه خود چادرهای ساده ای برای آموزش قرآن کریم به کودکان برپا کردند. آنها در نظر دارند زمینه های حفظ قرآن در مدت اقامت در اردوگاه را برای کودکان فراهم کنند.
کودکان شرکت کننده در این دوره ها در رده های سنی میان 6 تا 10 سال قرار دارند. پناهندگان مسلمانان با وجود شرایط سخت زندگی در اردوگاه ها به امر حفظ قرآن کریم اهمیت زیادی می دهند.
بعد از محرومیت آنها از امر آموزش و پرورش مدارس تاسیس شده جهت حفظ قرآن کریم فرصت خوبی برای آموزش قرآن کریم به آنها به شمار می رود.
روهنگیا حدود 800 هزار نفر بودند که ده ها سال است که از نژادپرستی گروه های بودایی رنج می برند و دولت برمه نیز آنها را به دیده ی بیگانه می نگرد. از سوی دیگر شهروندان بودایی برمه نیز آنها را مهاجر غیرقانونی می دانند که از بنگلادش وارد برمه شدند.
بر اساس گزارش پایگاه جریده البشایر، مسلمانان روهنگیا که در اراکان واقع در ساحل غربی کشور برمه ساکن بودند، در معرض خشونت های فرقه ای زیادی قرار داشتند. تعداد زیادی از آنها کشته و اغلب از برمه رانده شدند.
سازمان های حقوقی جرایم صورت گرفته علیه روهنگیا را تلاش برای نسل کشی گروهی می دانند.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

التزام به حجاب حتى براى ورزش در امريكا

پستتوسط najm134 » پنج شنبه مارس 21, 2013 11:50 am

تا چند سال پیش مشاهده ورزشکاران محجبه در میادین بین المللی بسیار کم و استثنایی در فضای ورزشی جهان محسوب می شد اما رشد قابل توجه شرکت ورزشکاران مسلمان زن در میادین جهانی طی سالهای اخیر، انگیزه این قشر را برای حضور پرافتخار در رقابت های مختلف بیشتر کرده است و این موضوع در رقابت های محلی کشورهای غربی نیز قابل مشاهده است.
تصوير
رسانه های غربی طی روزهای اخیر به فعالیت های یک بسکتبالیست مسلمان و محجبه در ایالت «کنتیکت» آمریکا پرداخته اند که تلاش می کند به الگویی برای دختران مسلمان در آمریکا تبدیل شود.بثینه الاحواز دانش‌آموز مسلمان سال دوم دبیرستان «گیلبرت» ایالت کنتیکت آمریکا، در گفت‌ و گو با برخی روزنامه ها و رسانه های مجازی امریکایی از تاکید خود به موضوع حجاب سخن به میان اورده و افزوده است که در هیچ شرایطی ورزش با لباس اسلامی را ترک نخواهد کرد.
مسئولان این مدرسه نیز با مشاهده علاقه و پشتکار این دختر مسلمان، به وی کمک کرده اند تا لباس‌های راحت ‌‌تری را پیدا کند تا به هنگام بازی، دچار مشکل نشود.یکی از مسئولان این مدرسه در پاسخ به سوال رسانه ها درباره علت حمایت از این دختر مسلمان گفته است: ما به یاد حضور ورزشکاران محجبه در المپیک افتادیم و با خود فکر کردیم که باید لباس‌ های مناسبی برای این مقصود وجود داشته باشد، سپس با جست‌ و جو در اینترنت حجابی را پیدا کردیم که بسیار سبک است و ورزشکار می ‌تواند با اطمینان خاطر از آن استفاده کند.

مانع دیگری که بر سر راه این بسکتبالیست محجبه وجو داشت، اخذ مجوز از کنفرانس ورزشی مدارس برای استفاده از حجاب بود که با موافقت مسئولان این کنفرانس با تقاضای مدرسه گیلبرت، مجوز استفاده از حجاب توسط این دانش‌آموز مسلمان در مسابقات میان مدارس صادر و این مانع نیز برطرف شد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

بعدي

بازگشت به برای آئین اعلی


cron
Aelaa.Net