طيبات ابزار

طيبات ابزار

پستتوسط najm134 » شنبه مارس 27, 2010 12:19 pm

عناوين گزارشاتي كه تا كنون در اين باره منتشر شده است: ظروف مسي ميكروب ها را از بين مي برد - موفقيت محققان ايراني در توليد پلاستيک طبيعي از آب پنير - ساخت لپ تاپ‌هاي سازگار با محيط زيست از روغن گياهي - توليد پلاستيک از پوست پرتقال - اسباب بازي گياهي
مرسولاتي كه تا كنون جداگانه در اين باره منتشر شده است: (طيبات بوشاك) جادربهتر
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

طيبات ابزار

پستتوسط najm134 » سه شنبه آپريل 13, 2010 7:56 am

موفقيت محققان ايراني در توليد پلاستيک طبيعي از آب پنير
ضايعات و زباله هاي پلاستيکي به جا مانده از محصولات غذايي همواره در قالب يک معضل بزرگ مطرح بوده است. اين پلاستيک هاي دورريخته شده که در واقع زماني بسته بندي مواد خوراکي و بهداشتي را تشکيل مي داده اند، آلودگي هاي محيط زيستي وسيعي ايجاد مي کنند. تصوير
پلاستيک با ماندگاري حدود 300 سال يک ماده تجزيه ناپذير محسوب مي شود. خبر توليد پلاستيک هاي خوراکي شايد موجبات تعجب بسياري از افراد را برانگيزد اما واقعيت اين است که هم اکنون دنيا به سمت توليد و استفاده از پلاستيک هاي زيست تخريب پذير و خوراکي پيش مي رود. به همين دليل در کشورهاي صنعتي و پيشرفته تحقيقات گسترده اي روي ساخت پلاستيک هاي زيست تخريب پذير آغاز شده است.
اين پلاستيک ها پس از دور ريخته شدن ظرف يک تا دو هفته تبديل به Co2 و (H2O دي اکسيد کربن و آب) مي شود و در نتيجه از بين رفته و جذب محيط مي شود. در همين راستا محققان کشورمان با تلاش شبانه روزي به دستاوردهاي مهمي در توليد اين نوع پلاستيک ها دست يافته اند.
به طور کلي دو نوع پلاستيک تخريب پذير داريم ، يک نوع مخلوطي از پلاستيک هاي طبيعي و سنتزي (مصنوعي) است مانند تهيه فيلم از مخلوطي از نشاسته و پلي اتيلن که بعد از مدتي از دور انداخته شدن ، تخريب و تجزيه مي شود و از بين مي رود.
نوع ديگر پلاستيک هاي زيست تخريب پذير خوراکي است که از نشاسته ذرت ، آب پنير و پوست ميگو تهيه مي شود. اين پلاستيک ها پروتئيني هستند که هم به عنوان پوششي روي ميوه جات ، گوشت و مواد خوراکي يا دارويي استفاده مي شوند و هم به عنوان مکمل غذايي قابل خوردن هستند. به عنوان مثال پوشش روي بعضي قرص ها و کپسول ها، خوراکي است و پس از مصرف در بدن تجزيه مي شود و از بين مي رود.
تيم تحقيقات ايراني روي هر دو نوع پلاستيک هاي زيست تخريب پذير کار مي کند. اين تيم با مخلوط نشاسته و پلي اتيلن (پليمر طبيعي و سنتزي) فيلمي تخريب پذير تهيه کرده است که پس از مدتي از بين مي رود. از آنجايي که اين فيلم هاي بسته بندي صددرصد تخريب نمي شود تحقيقات را متوجه ساخت ورقه ها و فيلم هاي خوراکي بسته بندي کرده اند، که صددرصد هم تخريب مي شوند. اين نوع بسته بندي ها توسط ميکروب ها، باکتري ها و آنزيم هاي موجود در خاک يا در مجاورت نور خورشيد به آب و دي اکسيد کربن تبديل مي شود و از بين مي رود. در حال حاضر تحقيقات اين تيم روي توليد پلاستيک از آب پنير متمرکز شده است.
آب پنير حاوي حدود 30 تا 60 درصد پروتئين است که دور ريخته مي شود و يا در ساخت چيپس و پفک کاربرد دارد. از پروتئين آب پنير و زئين موجود در گلوتين (ضايعات به جا مانده از ذرت پس از استخراج نشاسته) ورقه بسته بندي خوراکي و زيست تخريب پذير ساخته اند که هرچند به مرحله توليد انبوه صنعتي نرسيده است ولي قابليت تجاري شدن را دارد. از اين بسته بندي هاي خوراکي مي توان به عنوان پوششي روي شکلات ها، کيک ها، ميوه جات ، ورقه زير پيتزا و شيريني ها استفاده کرد. و آلوده كردن محيط زيست هر روزه با مليونها بسته بندي بلاستيكي خواركيها و تنقلات برهيز نمود
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

طيبات ابزار

پستتوسط najm134 » سه شنبه آپريل 13, 2010 7:58 am

ساخت لپ تاپ‌هاي سازگار با محيط زيست از روغن گياهي
دانشمندان با استفاده از مواد بيوپلاستيكي و چوب سرد لپ‌تاپ‌هاي سازگار با محيط زيست توليد كردند.
به گزارش سرويس علمي ايسنا، بيوپلاستيك ‌ها موادي هستند كه از مواد قابل تجديد مانند روغن گياهي به جاي نفت خام كه در پلاستيك‌هاي معمولي به كار مي‌رود، ساخته مي‌شوند.
دانشمندان ابتدا تلاش براي استفاده از ذرت به منظور توليد بيوپلاستيك‌ها را آغاز كرده‌اند كه نتيجه آن محصولي است كه اكنون در فروشگاه‌هاي رايانه‌يي ‌عرضه مي‌شود.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

طيبات ابزار

پستتوسط najm134 » سه شنبه آپريل 13, 2010 8:00 am

توليد پلاستيک از پوست پرتقال
دانشمندان امريکايي توانسته اند به وسيله پوست پرتقال و دي اکسيدکربن ، يک نوع پلاستيک جديد بسازند؛ اين شيوه در آينده ممکن است جايگزين استفاده از نفت به عنوان ماده اصلي براي توليد مواد پلاستيکي شود.
پژوهشگران دانشگاه کورنل با ترکيب دي اکسيدکربن که عمده ترين گاز گلخانه اي است و يک نوع روغن موجود در پوست پرتقال يک پليمر تازه ساخته اند. ليمونين يک نوع ترکيب کربني است که 95 درصد روغن موجود در پوست پرتقال را تشکيل مي دهد و از آن براي خوشبو کردن مواد پاک کننده استفاده مي شود.
جفري کوتس ، استاد شيمي در دانشگاه کورنل در ايتاليا در ايالت نيويورک امريکا و همکارانش از يکي از مشتقات اين روغن به نام اکسيد ليمونين به عنوان يکي از مصالح توليد پليمر استفاده کردند.
محققان از يک کمکي يا کاتاليزور استفاده کردند تا اکسيد ليمونين را وادار کنند طي فعل و انفعالي شيميايي با دي اکسيدکربن ، پليمر تازه اي به نام «کربنات پلي ليمونين» تشکيل دهد.
منبع قابل تجديد اين پليمر داراي بسياري از خصوصيات پلي استيدين است که در بسياري از محصولات پلاستيکي يک بار مصرف استفاده مي شود.
پروفسور کوتس گفت: تقريبا تمامي پلاستيک هاي موجود، از پلي استيرين در لباس گرفته تا پلاستيک هايي که براي بسته بندي مواد غذايي و محصولات الکترونيکي استفاده مي شود، با استفاده از نفت ، به عنوان يک ماده اصلي تشکيل دهنده ، ساخته شده است.
اگر بتوان مصرف نفت را کنار گذاشت و در عوض از منابع فراوان ، قابل تجديد و ارزان استفاده کرد، در آن صورت بايد درباره آن تحقيق کنيم. نکته هيجان انگيز در مورد اين مطالعه اين است که ما با استفاده از منابع کاملا قابل تجديد قادريم پلاستيکي با کيفيت خيلي خوب بسازيم. تيم تحقيقاتي کوتس علاقه مند است از دي اکسيدکربن نيز به عنوان جايگزيني براي مصالح سازنده پليمرها استفاده کند. اين گاز را مي توان جدا کرده و از آن براي توليد پلاستيک هايي مانند اکسيد پلي ليمونين استفاده کرد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

طيبات ابزار

پستتوسط najm134 » سه شنبه آپريل 13, 2010 8:06 am

اسباب بازي گياهي
اسباب بازي گياهي در اندونزي به بازار آمد. با عرضه چنين اسباب بازيهايي در بازار اندونزي نگراني خانواده از سلامتي کودکان خود از آلودگي اسباب بازي هايي که با مواد شيميايي ساخته مي شوند برطرف شده است.
ساخت اين اسباب بازي ها به ابتکار يکي از دانشجويان رشته کشاورزي در دانشگاه جاواي اندونزي صورت گرفته است . اين دانشجو با گردآوردن شماري از زنان خانه دار آنها را در خصوص توليد اين اسباب بازيهاي نباتي که براي ساخت آنها از طبيعت الهام گرفته شده آموزش داده است. تصوير
اين دانشجو مي گويد: هدف ما ساخت اسباب بازيهاي آموزشي است که کودکان را باطبيعت ومراحل رشد نباتات و فوايد آنها آشنا خواهد ساخت.از اين اسباب بازي ها استقبال زيادي شده و بيشتر پدران و مادران خواستار گسترش اين طرح شده اند.
براي ساخت اين عروسک ها از علف ها و چمن ها استفاده مي شود و هر يک از اسباب بازي ها در بازار و در شبکه اينترنت به بهاي کمتر از يک دلار به فروش مي رسند. کودکان مي توانند اينگونه اسباب بازي ها را که گياهان نيز روي آنها مي رويد براي مدت سه ماه نگهدارند. اين اسباب بازي ها به آب ونور خورشيد نياز دارند.
اسباب بازي هاي نباتي به دليل بهاي کم و در عين حال آشنا کردن کودکان به محيط زيست و طبيعت اکنون به بازاهاي جهاني نيز راه يافته اند. ساخت اين اسباب بازي ها انديشه کوچکي است که در اواسط سال ميلادي گذشته شکل گرفت و اکنون به يک کار تجاري وطرح آموزشي تبديل شده است.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

طيبات ابزار

پستتوسط najm134 » سه شنبه آپريل 13, 2010 8:15 am

ظروف مسي ميكروب ها را از بين مي برد
تركيبات حاوي مس از رشد ميكروب ها جلوگيري مي كند.
پژوهشگران مركز تحقيقات ميكروب شناسي كاربردي انگليس دريافته اند كه دوره رشد باكتري اشرشياكلي كه مسبب بسياري از بيماري هاي رايج است، روي ظروف مسي و برنجي بسيار كوتاهتر از ظروف استيل است. به گفته اين محققان دوره رشد باكتري Ecoli روي ظروف استيل حدود ۳۴ روز، روي ظروف برنجي ۴ روز و روي ظروف مسي فقط ۴ ساعت است. با توجه به خاصيت ضد ميكروبي اين فلز پژوهشگران اميدوارند با استفاده از آن در ساخت ظروف آب ميوه، نگراني هاي موجود در خصوص آلودگي آب ميوه هاي بسته بندي شده برطرف شود.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

سايبان روز چراغ شب افروز

پستتوسط najm134 » چهارشنبه آپريل 13, 2011 8:21 pm

شب‌ها هم از نور خورشید استفاده کنید
یک شرکت تولیدکننده پانل‌های خورشیدی، چتر آفتابی ویژه‌ای را عرضه کرده است که می‌تواند انرژی خورشید را در طول روز ذخیره کرده و در طول شب انرژی لازم برای روشنایی حیاط را تامین کند . تصوير
تصوير

با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی زمستان و فرارسیدن بهار، بسیاری از خانواده‌ها چترهای آفتابی را دوباره به حیاط و باغچه خانه می‌آورند و در طول روز در فضای باز منزل استراحت می‌کنند.
در این راستا، شرکت "سان انرژی"، تولیدکننده پانل‌های خورشیدی کوچک نوعی چتر آفتابی را تولید کرده است که Sunenergy Solar Powered Umbrella نام دارد.
تصوير
این چتر خورشیدی ظاهری شبیه به چترهای آفتابی معمولی بزرگ به ارتفاع 2.5 متر و قطر تقریبا 2.8 متر است. پارچه این چتر به رنگ خاکستری بوده و در برابر بارش باران ضد آب است.
تصوير
طرف فوقانی پارچه این چتر پوشیده از پانل‌های خورشیدی فتوولتائیک است که می‌توانند گرمای آفتاب را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند.
انرژی تولید شده توسط این پانل‌ها برای تامین انرژی 24 لامپ "ال. ای. دی" (دیود ساطع کننده نور) کافی است. این لامپ‌ها می‌توانند به مدت 4 ساعت در طول شب، روشنایی حیاط را مشابه نور آفتاب تامین کنند.
این لامپ‌ها همانند چراغ‌های معمولی کلید روشن و خاموش دارند. این چتر به قیمت 109.99 دلار در روی سایت آمازون به فروش می‌رسد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

سفر به دور دنیا با قایق خورشیدی

پستتوسط najm134 » جمعه ژوئن 03, 2011 10:22 am

سفر به دور دنیا با قایق خورشیدی
بزرگترین قایق خورشیدی جهان در سفر خود به دور دنیا به منظور نمایش قدرت انرژی های جایگزین و غیر فسیلی در شهر «بریزبین» استرالیا متوقف شد.
شاید این قایق به کوچکترین ناو هواپیمابر جهان شباهت داشته باشد که چند کودک آن را با پازل های «لگو» سرهم کرده اند؛ اما در واقع این سازه بزرگترین قایق خورشیدی جهان است.
هم اکنون این قایق TuranorPlanetSolar با انرژی پاک در حال سفر به دور دنیاست تا بتواند به نخستین قایق خورشیدی جهان تبدیل شود که توانسته سفر آبی در سرتاسر زمین را تکمیل کند.
تصوير
این قایق سفر خود را در تاریخ 27 سپتامبر 2010 در موناکو آغاز و در مناطقی از قبیل میامی، کانکن و جزایر گالاپاگوس توقف کرده است. بنا بر این گزارش، ساخت این قایق خورشیدی، 12.5 میلیون یورو هزینه است و نام آن برگرفته از رمان «ارباب حلقه ها» به معنی «قدرت خورشید» است.
این قایق از بیش از 500 متر مربع صفحات خورشیدی پوشانده شده است که می‌توانند دو موتور الکتریکی قایق را روشن کنند.
تصوير
همچنین شکل ظاهری قایق به این معناست که امکان رسیدن به سرعت 14 گره دریایی نیز وجود دارد. بدنه خارجی قایق، پیش از آغاز سفر در تونل های باد مرد بررسی قرار گرفته اند تا استقامت، هیدرودینامیکی و آیرودینامیکی بودن آن مورد آزمایش قرار گیرد.
بنا بر گزارش فاکس نیوز، TuranorPlanetSolar قایقی به طول 31 متر است که توانایی حمل و نقل چهل مسافر را دارد و پس از به ثبت رساندن رکورد سفر به دور دنیا، قرار است به عنوان قایقی تفریحی به کار گرفته شود.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

تولید ظروف یکبار مصرف كاملا گیاهی

پستتوسط najm134 » يکشنبه ژوئن 17, 2012 3:54 pm

پژوهشگران پارک فناوری خراسان جنوبی با استفاده از کاه، ساقه های نیشکر و پوشالهای برنج ظروف یکبار مصرفی را تولید کردند که به سرعت به چرخه طبیعت وارد می شود و پسماندهای آن می تواند به عنوان خوراک دام استفاده شود.

جبار افشار کهن- مجری طرح در گفتگو با مهر، با اشاره به سابقه تولید ظروف یکبار مصرف در کشور، افزود: تاکنون از نشاسته ذرت اقدام به تولید ظروف یکبار مصرف شده است که بالا بودن قیمت آن و تحریم کشور برای واردات نشاسته ذرت، مقرون به صرفه نسیت.
وی با اشاره به اجرای پروژه ای در این زمینه خاطر نشان کرد: در این پروژه با استفاده از کاه، گندم و جو، علوفه های دام و یا پوشالهای برنج اقدام به تولید ظروف یکبار مصرف شد. 90 درصد مواد تشکیل دهنده این ظروف را کاه تشکیل می دهد ضمن آنکه از چسبها و حلالهای گیاهی نیز استفاده شد. تصوير
افشار با اشاره به نحوه به کار بردن کاه در این ظروف توضیح داد: برای تولید این نوع ظروف اقدام به سلولز می شود از این رو می توان علاوه بر کاه از برگهای درختان و ساقه های نیشکر نیز برای تولید استفاده کرد.
وی مهمترین مزیت ظروف تولید شده با کاه را دوستدار طبیعت بودن آن دانست و اظهار داشت: ظروف یکبار مصرفی که با نشاسته ذرت تولید می شود 7 ماه پس از رها سازی به چرخه طبیعت بازمی گردد ولی ظرف تولید شده با کاه یک تا 2 ماه مجددا به چرخه طبیعت باز می گردد.
مجری طرح با تاکید بر اینکه از پسماندهای این ظروف می تواند به عنوان خوراک دام و طیور مورد استفاده قرار گیرد، یادآور شد: از دیگر مزیتهای این ظروف این است که برخلاف ظروف پلاستیکی به بافت خاک آسیب نمی رساند.
افشار کاهش بوی نامطبوع در ظروف یکبار مصرف گیاهی را ویژگیهای این طرح نام برد و گفت: یکی از مشکلات ظروف یکبار مصرف گیاهی بوی نامطبوع آن است. برای رفع این مشکل طعم هایی مانند وانیل به آن اضافه می کنند که این امر موجب کاهش این بو نشده است. از سوی دیگر درصورت وارد کردن نوشیدنی داغ مانند چای به داخل آن لایه ای بر روی آن بسته می شود. این امر به دلیل موادی است که از داخل ظرف آزاد می شود.
وی با بیان اینکه در این پروژه این مشکلات حل شده است، ادامه داد: در این زمینه تستهایی در مراکز تحقیقاتی انجام شد و درصدد دریافت مجوز از وزارت بهداشت هستیم.
این محقق گفت: در این پروژه سعی شده است تا از امکانات کشور استفاده شود، گفت: برای تولید این نوع ظروف نیاز به تجهیزات و سیستمهای خاصی نیست از این رو با تجهیزاتی که برای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی می توان نسبت به تولید این نوع ظروف اقدام کرد.
افشار با بیان اینکه نمونه صنعتی و آزمایشگاهی این طرح تولید شده و در مرحله تولید انبوه هستیم، یادآور شد: با تولید به پراکندگی گیاهی در کشور می توان این طرح را در هر نقطه از کشور اجرایی و اقدام به تولید انبوه آن کرد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

ارزان‌ترین راه گرم‌کردن فضای خانه و خانواده

پستتوسط najm134 » شنبه فبريه 15, 2014 10:47 pm

سرما این روزها تا مغز استخوان نفوذ می‌کند و هر کسی به فراخور شرایط خود به دنبال راهی برای فرار از این سرمای استخوان سوز است.
تصوير
بخاری گازی و شوفاژ پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی در کشور ما است. البته به غیر از این دو راه‌های دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که دربرگیری کمتری دارند از جمله: بخاری نفتی و برق، ‏‏رادیاتور، فن کویل، تهویه مرکزی (وزش هوای گرم از بالا)، وزش هوای گرم از کف ، سیستم‌های نوین گرمایشی (قرار دادن لوله آب گرم در کف اتاق( و کرسی.

مضرات گرم‌کردن هوای خانه

اکثر این سیستم‌ها باعث می‌شود که هوای گرم تولید شده در اثر جایجایی در قسمت بالاتر (محل زندگی یا کار) و هوای سرد در قسمت پایین‌تر قرار گیرد. در نتیجه برای احساس گرما باید انرژی و هزینه بیشتری مصرف شود.

در طب سنتی ، توصیه می‌شود برای سلامتی باید به ترتیب دمای پا بالاتر، دمای بدن متعادل و دمای سر خنک باشد. بوعلی سینا در کتاب قانون توصیه می‌کند «برای سلامتی، هوای خنک (نه سرد) را تنفس کنید و زمانی که این هوا گرم شد (در اثر دادن اکسیژن و گرفتن گاز کربنیک) آن را بازدم کنید».
Image

مظرات استفاده از بخاری و شوفاژ / ارزانترین راه گرم کردن فضای خانه و خانوادهولی سیستم‌های گرمایشی که ما استفاده می‌کنیم دقیقا برعکس سبک زندگی سنتی ایرانی که طی صدها سال (بلکه هزاران سال) تجربه شده است طراحی و استفاده می‌شود. چرا که با سیستم‌های گرمایشی موجود مجبوریم گرم‌ترین هوای محیط زندگی یا کار را تنفس کنیم و قسمت پا در سردترین حالت قرار گیرد.

در ضمن امروزه در حالي وسايل گرمايشي متعددي در خانه ها براي گرم كردن وجود دارد كه اعضاي يك خانواده گاه هفته ها دور هم جمع نمي شوند و با يكديگر صحبت و مشورت نمي كنند. به اين ترتيب اين دوری ها باعث مي شود در جامعه ما روز به روز اخلاقيات كم و فاصله بين پدرها و مادرها با فرزندانشان زيادتر شود.

راهکار طب سنتی

اجداد و نیاکان ما طی سال‌ها تجربه کرسی را برای گرم کردن خود در زمستان طراحی کرده بودند که دقیقا با آنچه در طب ایرانی آمده است مطابقت دارد. شخصی که زیر کرسی می‌نشیند به ترتیب پاها گرم‌ترین جای کرسی، بدن در محل متعادل کرسی (زیر لحاف) و سر در فضای خنک اتاق قرار دارد. بنابراین همیشه هوای خنک تنفس می‌شود که یک فاکتور مهم در سلامتی است.

تصوير

البته امروزه می‌توان از گرم‌کننده‌های برقی بجای منقل و چاله کرسی و خاک زغال و … به عنوان منبع گرمایشی کرسی استفاده کرد. همچنین می‌توان برای کف اتاق‌ها یا محل زندگی از مصالحی مانند پارکت چوبی یا کف پوش‌های غیر پلاستیکی دیگر استفاده نمود و استفاده از كرسي از بسياري از دردهاي مفاصل و حتي آرتروز پيشگيري و درمان ميكند.
تصوير


كرسي ها علاوه بر گرم كردن فضاي خانه، زمينه دور هم جمع شدن اعضاي يك خانواده و گرم شدن روابط بين آنها را نیز فراهم مي كرد. به همين دليل كرسي ها پايگاه شعرخواني، قصه گويي و شاهنامه خواني بودند و باعث گرماي تفكر و انديشه اعضاي خانواده و تنوير افكار آنها مي شدند .

تصوير

هشدارهای آتش نشانی برای استفاده ایمن از کرسی


باید توجه داشت که استفاده از کرسی همانند بخاری های نفتی و گازی خطراتی دارد که در ادامه به نکاتی برای استفاده ایمن از این وسیله گرمایشی اشاره می شود:

1- کرسی‌ها را باید روی چهارپایه با ابعاد مناسب نصب کرد، به طوری که لوازم قابل اشتعال اطراف آن با فاصله ایمنی و دور از حرارت مستقیم آن قرار گیرند.

2- استفاده از لامپ‌های التهابی با قدرت بالا به جای کرسی‌برقی به هیچ عنوان مجاز نیست.


3- حفاظ توری روی المنت‌ کرسی‌های برقی را تحت هیچ شرایطی نباید از آن جدا کرد.

4- استفاده از سیم‌های نایلونی برای تامین مدار برق کرسی‌های برقی غیرمجاز است که توصیه می‌شود به جای آن حتما از کابل‌های مناسب و استاندارد استفاده شود.

5- عبور دادن سیم‌برق کرسی از زیرتشک و لحاف را امری غیراصولی و خطرآفرین است. این امر احتمال بروز آتش‌سوزی و همچنین برق‌گرفتگی را تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

6- به طور متناوب سیم‌های برق کرسی خود را از جهت پارگی و لهیدگی روکش آن مورد بازبینی و کنترل قرار دهید و توجه داشته باشید که آن را با ثبات و محکم در محل نصب کنید تا احتمال سقوط آن وجود نداشته باشد.


7- در صورت وصل‌کردن کرسی به برق و قطع فیوز مربوطه، خطر وجود اتصال برق آن وجود نخواهد داشت و در صورت بروز حادثه نیز باید آن را به تعمیرکار مجرب ارجاع داد.

8- تا حد امکان از پریز مستقل برای تامین برق کرسی‌های برقی استفاده شود. استفاده از سه راهی‌ها و موارد مانند آن امری غیراصولی و ناایمن است.

9- هنگام خروج از منزل، حتما کرسی‌های خود را از برق خارج کنید.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

بعدي

بازگشت به پاكيزه شناسى


Aelaa.Net