آگاهي طبي = خطرات

مديران انجمن: najm134, najm134, najm134

استخرهاي عمومي اماكن آلودكي و بيماري

پستتوسط najm134 » دوشنبه مه 14, 2012 8:08 pm

اگر استخر مي رويد، بخوانيد
استخرهاي عمومي به خصوص در شهرهاي بزرگ علي رغم تمام سخت گيري هايي كه از سوي مراكز بهداشت صورت مي گيرد باز هم محلي براي بروز مشكلات مختلف براي جوانان و نوجوانان هستند كه مشتاقانه در فصل گرما به اين محل ها مراجعه مي كنند.
بيماري هاي مختلف يكي از مشكلاتي است كه گريبان شناگران در استخرهاي عمومي را مي گيرد. از بين بيماري هاي منتقله از طريق شنا مي توان به تب تيفوييدي، اسهال، عفونت چشمي ليپتوسپيروزيس، كرم هاي حلقوي، عفونت هاي پوستي، عفونت سينوس ها، عفونت گوش و گلو اشاره كرد.
عفونت هاي ويروسي و قارچي، مثل عارضه خارش پاي شناگران كه يك بيماري قارچي پوست است. عفونت چشم، گوش، گلو و بيني، عفونت هاي بخش فوقاني دستگاه تنفس و عفونت هاي روده اي نيز از ديگر مشكلات استخرهاي عمومي هستند.
آب استخرهاي شنا نه تنها دريافت كننده مواد دفعي بدن نظير موكوس بيني، بزاق، دهان و عرق است، بلكه اگر رفتن به دستشويي و عمل دوش گرفتن با آب گرم و صابون زدن در جايگاه ويژه در محوطه استخر و قبل از ورود به آب صورت نگيرد، آثار مواد دفعي مدفوعي، ادرار و پوست مرده و آلودگي هاي محل كار يا خيابان كه روي پوست بدن نشسته اند، همچنين مايع هاي دستشويي و بدن، روغن ها، كرم ها و ديگر آلاينده ها نيز به آب وارد مي شوند و بهداشت آب و سلامت شناگران را به مخاطره خواهند انداخت.
به علاوه، استخرهاي غيرسرپوشيده از گرد و خاك ناشي از وزش طوفان ها، گرده هاي گل گياهان و ديگر آلودگي هاي هوا در امان نيستند و همه اين موارد، بر ضرورت توجه ويژه به عمليات صافي، گندزدايي و راهبرد مناسب و استفاده از توالت و بهره گيري از دوش آب گرم و صابون قبل از ورود به آب استخر، تاكيد دارند.
نكاتي را كه بايد رعايت كنيد :
از خوردن، آشاميدن و جويدن آدامس در هنگام شنا بايد جدا خودداري كرد زيرا ممكن است حتي سبب خفگي شخص شناگر شود.
در مورد بزرگسالان هم در صورتي كه مبتلا به اسهال اند بايد تا بهبودي كامل از رفتن به استخر خودداري كنند زيرا انواع اسهال ها مانند اسهال ميكروبي، ويروسي و انگلي از راه آب قابل انتقال مي شوند. همچنين مبتلايان به زردي از نوع هپاتيت A تا بهبودي كامل بايد از شنا در استخر خودداري كنند زيرا ويروس آن از راه آب قابل سرايت به ديگران است. خوردن آب استخر به علت آلودگي ميكروبي و شيميايي چه عمدي باشد و چه سهوي، خطرناك است و بايد از آن پرهيز كرد.
پريدن آب در گلو و به عبارت ديگر وارد شدن آب در مجاري هوا و سرفه كردن خطرناك بوده و بايد هرچه زودتر شخص خود را به كناره استخر برساند و تا قبل از طبيعي شدن وضع از شنا كردن خودداري كند.
شست وشوي موها بعد از شنا اگر بدون توجه به نكات بهداشتي صورت گيرد سبب صدمه و آزار بيشتر موها مي شود. گرما و آفتاب شديد هم موجب صدمه و خشكي بيشتر موها مي شود. در فصل شنا بهتر است موها را كوتاه و از رنگ، فر و صاف كردن مو خودداري كنيد.
رعايت بهداشت دقيق و كامل در استخرها ضروري است وگرنه ممكن است بيماري هاي ديگري مانند شپش سر، گال و غيره از اين طريق به شما منتقل شود.
به منظور پيشگيري از انتشار آلودگي هاي مختلف ميكروبي، انگلي و قارچي از طريق آب استخرها رعايت موارد زير براي شناگران ضروري است:
- قبل از ورود به استخر بدن خود را با يك شوينده مناسب شست وشو دهيد.
- هنگام شنا كردن خلط گلوي خود را وارد آب استخر نكنيد.
- اگر بيماري پوستي از قبيل بيماري هاي قارچي قابل سرايت داريد به هيچ عنوان به استخر عمومي نرويد.
- بعد از دوش گرفتن و قبل از ورود به محوطه استخر، حتما بايد از حوضچه ضدعفوني عبور كنيد.
- از خوردن و آشاميدن در استخر بپرهيزيد.
- در صورت ابتلا به سرماخوردگي يا هر نوع بيماري عفوني يا پوستي واگيردار بايد از ورود به استخر تا رسيدن به سلامتي كامل خودداري كنيد.
- هر شناگر بايد از وسايل شناي اختصاصي و تميز خود استفاده كند.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

سیب زمینی و افزایش شانس سرطان پستان

پستتوسط najm134 » چهارشنبه ژوئن 13, 2012 12:37 am

تحقیقاتی در آمریکا نشان داد مصرف زیاد سیب زمینی احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنان را بالا می‌برد.
محققان آمریکایی در آخرین تحقیقات خود، به زنان در مورد مصرف بیش از اندازه مواد غذایی حاوی نشاسته هشدار دادند. تصوير
محققان آمریکایی هشدار دادند مصرف زیاد کربوهیدارت های سرشار از نشاسته مثل سیب زمینی احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنان را بالا می برد.
این تحقیقات نتیجه آزمایشات گروهی از محققین دانشگاه کالیفورنیای آمریکاست که به بررسی تغییرات بیولوژیکی زنان مبتلا به سرطان سینه و میزان احتمال ابتلای زنان سالم به سرطان سینه پرداختند.
محققان بعد از هفت سال بررسی و آزمایش دریافتند که هرچه میزان مصرف مواد غدایی حاوی نشاسته در زنان بالاتر می رود میزان ابتلای آنها به سرطان سینه نیز افزایش می یابد.
براساس این گزارش، حتی ممکن است بیمارانی که در گذشته سرطان سینه داشته اند و بهبود یافته اند بار دیگر به دلیل مصرف زیاد نشاسته با این بیماری مواجه شوند.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

جویدن آدامس، دشمن حافظه

پستتوسط najm134 » شنبه ژوئن 23, 2012 7:22 am

محققان دریافتند که جویدن آدامس به حافظه کوتاه مدت انسان لطمه می‌زند.
پژوهشگران دانشگاه کاردیف در انگلیس می‌گویند افرادی که به جویدن آدامس عادت دارند زمان بیشتری را باید صرف یادآوری حروف و اعداد کنند.
این دانش پژوهان معتقدند جویدن آدامس توانایی مغز را برای به خاطر سپاری فهرست‌های متوالی و دنباله‌دار کاهش می‌دهد.
به گفته محققان انجام یک سری کارهای مداوم مانند جویدن آدامس می‌تواند در حافظه کوتاه مدت افراد اختلال ایجاد کند.
این مطالعه، تصور غالب مبنی بر این که جویدن آدامس‌های طعم دار عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد، به چالش کشیده است.
برخی مطالعات پیشین حاکی از آن بود که آدامس با افزایش جریان خون در مغز، حافظه و تمرکز را بهبود می‌بخشد .
اما محققان کاردیف نشان دادند فعالیت دهانی مانند جویدن آدامس می‌تواند در فرایندی که به طور معمول برای یادآوری محتوای کلامی استفاده می‌شود، اختلال وارد کند .
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

عوارض استفاده نادرست از لب تاب

پستتوسط najm134 » شنبه مارس 16, 2013 10:06 am

لپ تاپ یکی از پرکاربرد ترین وسایل امروزی است که عده ای از جوانان هنگام کار کردن آن را بر روی سطح پای خود قرار می دهند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ساینس دیلی؛ قرار دادن لپ تاپ بر روی پا به مدت زمان طولانی باعث بی حرکتی و در نهایت فلجی پا می شود.
بررسی ها نشان می دهند؛ مشکلات پوستی در رابطه با کاربرد لپ تاپ نادر هستند ولی استفاده وسیع از لپ تاپ تشخیص ضایعات پوستی را زیاد می کند و در کودکان که پوست حساس تر دارند باید بیشتر مراقب باشند.
لپ تاپ ها گرماي زیادی را به ران های پا منتقل می کنند و رگ های این ناحیه از بدن را دچار اختلال می کنند.
گفتنی است؛ لپ تاپ ها زمان تماس زیادی را با پوست پا دارند، كه پوست های این ناحیه از بدن را کدرتر از سایر ناحیه پا می کنند.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

بدن خود را با میکروب‌ها کوک کنید

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه ژوئن 14, 2014 9:00 pm

بدن خود را با میکروب‌ها کوک کنید

یک استاد میکروب‌شناسی: غذای روی زمین افتاده را هم بخورید!

یک استاد میکروب‌شناسی معتقد است برداشتن غذا از روی زمین، نگهداشتن حیوانات خانگی و بوسیدن نزدیکان بطور منظم برخی از راه‌های مقابله با حساسیت است.
به گزارش ايسنا، پروفسور گراهام روک همچنین پیشنهاد می‌کند هنگامی که کودکی پستانک خود را از دهان بیرون انداخت، مادر تنها باید آن را لیسیده و مجددا به دهان کودک بازگرداند.

به گفته روک، جامعه مدرن بقدری درگیر وسواس پاکیزگی شده که دیگر انسانها با برخی از میکروبهای مهمی که به عملکرد درست سیستم ایمنی کمک می‌کنند، روبرو نمی‌شود.

این امر بدان معنی است که وقتی بدن با ماده‌ای ناشناس مواجه می‌شود، سیستم ایمنی با خوشحالی واکنش نشان داده و در این فرآیند به بدن حمله می‌کند.

روک در سخنرانی خود در جشنواره علوم چلتنهام اظهار کرد، این مسئله یک مشکل بین نسلی است که بر اساس آن کودکان امروزی بیشتر از افراد سالخورده مستعد حساسیت هستند.

بیماریهایی مانند آسم، زکام آلرژیک و عدم تحمل غذا در حال افزایش هستند.

پروفسور روک، استاد رشته میکروب شناسی پزشکی و ایمنی‌شناسی در کالج دانشگاهی لندن اظهار کرد: یک راه ساده برای حفظ عملکرد خوب سیستم ایمنی آن است که میکروبها را بین اعضا خانواده به گردش در بیاوریم. برای مثال نیازی نیست که به سرعت پستانک بیرون افتاده کودک را استریل کرد. در این صورت کودک بیشتر در معرض بتلا به حساسیت قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، بوسیدن، حساس نبودن به افتادن غذا بر روی زمین و پیاده‌روی در حومه شهر از جمله راههای بی‌ضرر دریافت باکتریهای خوب است.

روک همچنین صابونهای آنتی‌باکتریال را بد خوانده و مدعی است مشکل بدن امروزی این است که در یک حالت مداوم هشدار قرار دارد. زمانی که نیازی به سیستم ایمنی نیست، باید آنرا بطور کامل خاموش کرد.

به ادعای این استاد دانشگاه لندن، مواجه شدن با باکتریها، سیستم ایمنی بدن را همیشه کوک نگهداشته و به آن یاد می‌دهد با موجوداتی مانند باکتریهای خوب موجود در روده سازگاری پیدا کند.

اگرچه روک قصد خود را تشویق به کنار گذاشتن رفتارهای بهداشتی نمی‌داند، بلکه به گفته وی در زمان بیماری باید تمام توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرد.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

زن باردار در مسابقات دو و میدانی

پستتوسط pejuhesh232 » يکشنبه ژوئن 29, 2014 10:51 pm

زن باردار در مسابقات دو و میدانی



زن بارداری که یک ماه دیگر بچه‌اش متولد می‌شود، در رقابت‌های لیگ رسمی دو و میدانی آمریکا شرکت کرد!

به گزارش «فرارو»، حضور آلیسیا مونتانو زن باردار 8 ماهه‌ای که در رقابت‌های دوی 800 متر لیگ رسمی آمریکا به میدان رفت، همه را شوکه کرد. او روز جمعه در شرایطی به مصاف سایر رقبایش رفت که هیچ شباهتی با دونده سابقی که در این لیگ می‌دوید، نداشت.

بر اساس گزارش «فیگارو»، بعد از پایان این مسابقه، خیلی سریع نگاه‌ها متوجه او شد: «ورزش کردن در زمان بارداری هم برای مادر بچه که خودم باشم خوب است و هم برای بچه. من پیش از شرکت در مسابقه از پزشکم اجازه حضور در این تورنمنت را گرفته‌ام.»

آلیسیا در شرایطی در ماده 800 متر شرکت کرد که پیش‌تر 5 بار سابقه قهرمانی در همین لیگ رسمی را دارد. با این حال او در این ماده به عنوان نفر آخر و در شرایطی که 35 ثانیه با رکورد اصلی‌اش فاصله داشت از خط پایان گذشت.

برای این زن 28 ساله که سی و چهارمین هفته بارداری‌اش را تجربه می‌کرد، همین عملکرد کافی بود تا همه بایستند و او را تشویق کنند: «نمی‌خواستم فقط در این مسابقه شرکت کنم و یک دور در پیست بدوم. من در طول دوران بارداری‌ام دویده‌ام و الان حس بسیار خوبی دارم. من همچنان مثل گذشته می‌دوم و فقط تفاوتش با گذشته در این است که الان باردار هستم.»

البته آلیسیا اولین زن بارداری نیست که در رقابت‌های دو و میدانی شرکت می‌کند. پیش‌تر در رقابت‌های اوتاوای کانادا، الکسیس کوته ترمبلی، زن 29 ساله اهل کبک هم که 33 هفته باردار بود در تورنمنت شرکت کرد و چند هفته بعد اولین فرزندش را هم با سلامتی به دنیا آورد.

Image
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

دانه کتان و داشتن شکم و باسن متعادل

پستتوسط pejuhesh232 » پنج شنبه جولاي 10, 2014 12:59 am

با این دانه می توان شکم و باسن متعادل و خوش فرم داشت.

Image

شاید با مصرف دانه‌های کتان دستیابی به شکمی صاف دیگر تنها یک رویا نباشد.
دانه کتان یک بسته مغذی و سرشار از "چربی غیر اشباع " است که بیشتر از آنچه تصور می‌شود برای بدن مفید است.

چربی غیراشباع، برخلاف چربی‌های اشباع که چربی بد نیز نامیده شده و در هله هوله به وفور یافت می شود، نه تنها سطح کلسترول را پایین می‌آورد بلکه میزان چربی‌های بدن را نیز کاهش می‌دهد و مخصوصا با مصرف آن می‌توان شکم و باسن متعادل و خوش فرم داشت.

از سوی دیگر، مصرف این دانه به مشکل نفخ و یبوست کمک می‌کند و به دلیل دارا بودن فیبر زیاد سیستم هاضمه و فعالیت آن را تنظیم می‌کند.

بر این اساس توصیه می‌شود یک قاشق تخم کتان را به صبحانه و یا سالاد ناهار خود بیفزایید و در نهایت پیامد آن را در کاهش چربی‌های شکم و باسن ببینید.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

زیاد بودن ساعات روزه داری: مفید برای سلامتی

پستتوسط pejuhesh232 » پنج شنبه جولاي 10, 2014 12:11 pm

زیاد بودن ساعات روزه داری: مفید برای سلامتی

مردم از طولانی بودن ساعات روزه داری در فصل تابستان شکایت می کنند ولی خبر خوب این است که زیاد بودن ساعات روزه داری بیشتر از 12 ساعت جهت خالص کردن بدن از سمومات خصوصا از سیستم گوارش بسیار مهم می باشد. در میان ساعات طولانی روزه داری معده از بسیاری از غذاهای اضافی که در ان متراکم و جمع شده است پاک شده و باعث رهایی بدن از گازها و تخمیر در روده ها می شود.
بسیاری از فواید دیگری که اضافه شدن ساعات روزه داری به همراه دارد:

Image

*روزه بیشتر از 12 ساعت برای تمیز شدن معده از غذاهای جمع شده کافی می باشد و به معده فرصتی برای استراحت و رفع خستگی می دهد. همچنین روزه به پاک شدن بدن از گازها و فعل و انفعالاتی که باعث پیدایش تخمه و سوء هاضمه و تخمیر در روده ها که به خاطر عدم جذب مواد غذایی و دفع ان می شود کمک می کند؛ بنابراین روزه باعث ایجاد دوره استراحت برای اعضای مختلف بدن می شود.

*سلولهایی که مواد غذایی انها بعد از مصرف غذا به سبب روزه داری مصرف می شوند، سلولهای مریض می باشند که از کار افتاده شده و اکسید و سوخته می شوند. و روزه کمک می کند به بدن تا از این ها پاک شده و آنها را بیرون کند.

*از فواید دیگر روزه پیشگیری از بیماری دیابت و پایین امدن قندخون و در نتیجه تسکین پانکراس برای جلوگیری از افزایش انسولین می باشد. تحقیقات نشان می دهد که کار اضافه برای پانکراس منجر به کاهش توانایی انسولین و ایجاد دیابت می شود و این بوضوح نشان می دهد که روزه گرفتن باعث محافظت پانکراس می شود.

*روزه گرفتن باعث تجدید و احیای بافت های بدن خصوصا غددی که باعث کنترل عملیات مختلف در بدن مثل نمو و فعالیت و کنترل عملیات هضم و سوخت وساز می شود و این باعث افزایش فعالیت و رشد سریع بعد از ماه مبارک رمضان می شود

*اخیرا در تحقیقات ثابت شده است که روزه فواید زیادی در افزایش فعالیت های ذهنی و بازسازی سلولها دارد خصوصا در هنگامی که انسان موفق به روزه داری شده و خواب و استراحت کافی نیز داشته باشد
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

کشف شگفت انگیز دانشمندان درباره روزه

پستتوسط pejuhesh232 » يکشنبه جولاي 13, 2014 12:54 pm

کشف شگفت انگیز دانشمندان درباره روزه

روزه‌داری به مدت تنها سه روز حتی در افراد مسن موجب بازسازی و احیای تمام سیستم بدن می‌شود.
دانشمندان در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گویند که این کشف جدید می‌تواند به خصوص به سود انسان‌هایی باشد که سیستم ایمنی‌شان آسیب دیده است، مانند بیماران سرطانی که در حال شیمی درمانی هستند. شیمی درمانی به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌زند.

طبق تحقیقی که اخیراً انجام شده است، این احیا بدین دلیل است که بدن بعد از روزه شروع به تولید سلول‌های جدید سفید خون می‌کند.

این کشف می‌تواند به افراد مسنی که به خاطر اثرات افزایش سن سیستم ایمنی بدن‌شان ناکارآمد می‌شود و مبارزه با حتی بیماری‌های متعارف را مشکل می‌کند، کمک کند.
روزه طولانی بدن را مجبور می‌کند که گلوکوز و چربی انباشته شده را استفاده کند و هم‌چنین مقدار قابل توجهی از گلبول‌های سفید خون را کاهش می‌دهد.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

کاهش وزن با نور صبحگاهی

پستتوسط pejuhesh232 » يکشنبه جولاي 13, 2014 12:58 pm

کاهش وزن با نور صبحگاهی

عصب شناسان آمریکایی در دانشگاه «نورث وسترن» پس از انجام نخستین مطالعات در مورد اثرات و ارتباط نور صبحگاهی در وزن انسان، گزارش دادند:
شگفت‌آور است اما قرار گرفتن در معرض نور صبحگاهی در کم کردن وزن تأثیر دارد.

آنها یک گروه از مردان و زنان به طور متوسط 30 سال که مجهز به یک دستبند روی مچ دست بودند را مورد مطالعه قرار دادند؛ دستبندها دارای یک سنسور روشنایی است که در خواب و بیداری به دست فرد می‌ماند و اطلاعات در معرض نور قرار گرفتن را ذخیره می‌کند؛ در این تحقیقات فعالیت بدنی و مصرف کالری نیز بررسی می‌شود.در مطالعات و آزمایشات معلوم شد کسانی که بیشتر در معرض نور صبح (بین ساعت 8 تا 12) قرار گرفته‌اند، وزن سالم‌تری دارند زیرا نور صبح موجب هماهنگ سازی بهتر بدن و موجب سوخت و ساز بدن می‌شود؛ از سوی دیگر دریافت نکردن نور به اندازه کافی در زمان مناسب، اثرات منفی بیولوژیکی دارد و موجب اضافه وزن می‌شود.محققان گفتند این کاری است که هرکس می‌تواند روزانه به آن عمل کند.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

قبليبعدي

بازگشت به آلوده شناسى


Aelaa.Net