تلاش براى آئين اعلى

مديران انجمن: najm134, najm134, najm134

تلاش براى آئين اعلى

پستتوسط najm134 » شنبه مارس 27, 2010 12:57 pm

عناوين گزارشاتي كه تا كنون در اين باره منتشر شده است: ساخت مسجدی در قطب شمال - ساخت سجاده قبله یاب با الياف فيبر نوري - مسجد سيّار در آلمان - آموزش (قرآن دعا نماز) بوسيله عروسكهای اسلامی - مكه و مسجد الحرام تا جهار سال ديكَر - قبله‌يابي اينترنتي در سراسر جهان

مطالب بيشتر در زمينه آئين اعلى در تالار ربوط به اين موضوع در اين ادرس مي باشد
viewforum.php?f=2140
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

براى آئين اعلى

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 3:46 pm

ساخت مسجدی در قطب شمال
خبرگزاري انتخاب : قطعه زميني در شهرک کوچک اينوويک واقع در قطب شمال به ساخت مسجد اختصاص داده شده است.
بر اساس این گزارش به نقل از ايزوستيا چاپ روسیه، تا کنون براي ساخت نخستين مسجد قطب شمال مبلغ 40 هزار دلار جمع اوري شده است.
بنا به اين گزارش سعيد دهار نماينده انجمن اسلامي اين شهرک که در کانادا قرار دارد اعلام کرد اين مسجد گنجايش يکصد نفر را خواهد داشت و بخشي از ان هم به فعاليت هاي جانبي اختصاص مي يابد.
گفتني است مسلمانان منطقه در حال حاضر مجبورند در يک نماز خانه موقتي با فضاي بسيار محدود نماز جماعت را به جا اورند. طبق امار سال 2001 در ميان 3500 نفر سکنه شهرک 45 مسلمان وجود داشته که تعداد انها در حال حاضر خيلي بيشتر شده است.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

براى آئين اعلى

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 3:47 pm

ساخت سجاده قبله یاب با الياف فيبر نوري
خبرگزاري انتخاب : يک مبتکر ترکيه اي براي مشخص کردن جهت قبله ، سجاده اي ابداع و طراحي کرده است که جهت قبله را نشان مي دهد .بر اساس این گزارش به نقل از العالم به نقل از پايگاه اينترنتي الفراعين اعلام کرد " صونر اوزنگ " که در انگليس اقامت دارد يک سجاده از فيبرهاي نوري طراحي کرده و در تعدادي از نمايشگاهها در اروپا به نمايش گذاشته است.
شيوه جهت يابي اين سجاده به اين نحو است که به هر اندازه که اين سجاده به سمت قبله متمايل باشد فيبرهاي نوري ان روشن تر مي شود. با وجود انکه اين سجاده در بازارهاي عربي به فروش گذاشته نشده اما اوزنگ سفارشهاي زيادي دريافت کرده است.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

براى آئين اعلى

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 3:50 pm

مسجد سيّار در آلمان
ايده اصلي ساخت مسجد متحرك و سيّار از سوي گروهي از جوانان مسلمان شهر بروهل نزديك كلن بوده، آنها مي خواستند بعد از 11 سپتامبر تمامي واقعيت اسلام را به جهانيان معرفي كنند.
حي علي الصلوه ... حي علي ... طنين صداي اذاني كه از بلندگوي تريلي در حال حركت به گوش مي‌رسيد به‌رغم حيرت و شگفتي مردم خيابان آرامش خاصي را در هياهوي شهر شلوغ هانوور حكمفرما مي‌كرد. براي مردم كشورهاي اروپايي مشاهده گروه‌هاي مختلف كولي‌هاي سرگردان كه با به دوش كشيدن باروبنه زندگي و اجراي نمايش در شهرهاي متنوع به امرار معاش مي‌پردازند چندان خالي از تعجب نيست كه حالا عده‌اي از مسلمانان نه به قصد كسب درآمد بلكه فقط با نيت برآوردن نداي پروردگار، عبادتگاه خود را بر دوش زده و همانند پيك‌هاي مذهبي با عبور از شهرها و محله‌هاي مختلف كشور آلمان مردمان را به سوي اسلام فرامي‌خوانند.
تصوير
مسجد متحرك مسلمانان كشور آلمان يكي از اقدامات برجسته‌اي است كه باعث جلب نظر عده فراواني از مردم اين كشور و حتي جهانيان را شد. گنبد فيروزه‌اي و هلال طلايي رنگ بر فراز آن با تابش نور خورشيد چنان مسحوركننده است كه بي‌اختيار نگاه هر مسلمان و غيرمسلماني را به سوي خود مي‌كشاند. مناره‌هاي دو طرف گنبد مسجد، طاق‌هاي آن با نقش و نگارهاي اسلامي و خطوط اسليمي و ايوان جلوي درگاه هيچ چيزي كم از يك مسجد واقعي ندارند. صحن مسجد با ستون‌هاي برافراشته و معماري خاص اماكن مذهبي اسلامي بر زيبايي خيره‌كننده آن مي‌افزايد. با ورود به هر شهر گنبد و مناره‌هاي 8 متري آن با كمك تجهيزات پيشرفته‌اي كه بر يدك‌كش آن سوار است سربرمي‌آورند و نماي زيباي يك مسجد را به سرعت پيش روي عابران پديدار مي‌كنند. فضاي داخلي اين مسجد سيار از نماي بيروني آن جالب‌تر است. برخلاف ديگر مساجد اينجا مكاني براي نمازگزاردن و وضع خطابه و سخنراني نيست. كامپيوترهاي مستقر در داخل اتاقك اين مسجد در هر لحظه جوابگوي سوالات عده بسياري از مراجعه‌كنندگان خواهد بود. تمامي ديوارهاي اين اتاق با انبوهي از آيات و احاديث الهي پوشيده شده‌اند كه همگي با مضاميني خاص سعي در رفع ابهامات موجود درباره مسايل مختلف مسلمانان دارند. نور و فضاي روحاني خاصي كه مطابق ظرافت‌هاي ويژه روحيه مسلمانان است محيط آرامش‌بخشي را براي بازديدكنندگان به خصوص افراد غيرمسلمان به وجود مي‌آورد. آيات و روايات بسياري كه هر يك با خطوط خاص اسلامي نقش شده‌اند بيشتر به‌بيان مسائلي توجه دارند كه طي سال‌هاي اخير و به خصوص پس از واقعه 11 سپتامبر 2001 به عنوان دستاويزي جهت سركوب مسلمانان از سوي غربيان به كار گرفته مي‌شوند. اركان كوري مسلمان اهل تركيه كه سال‌هاي بسياري را در آلمان به سر برده است هم‌اكنون مسوول هماهنگي و مديريت اين مسجد متحرك است. مسجد متحرك آلمان با اعتباري در حدود 25 هزار يورو فعاليت خود را آغاز كرده و با عبور از شهري به شهري ديگر در سرتاسر آلمان به گسترش و ترويج تعاليم اسلامي مي‌پردازد. هم‌اكنون گروه «ملي گروس» كه بزرگ‌ترين انجمن اسلامي كشور آلمان به شمار مي‌آيد هدايت اين مسجد 13 متري را در شهرهاي اين كشور به عهده دارد. «اول فقط مي‌خواستيم كه پايگاهي داشته باشيم كه بعد از 11 سپتامبر تمامي واقعيت اسلام را به جهانيان معرفي كنيم اما بعد متوجه شديم كه فقط عده كمي از مردم به پايگاه مراجعه مي‌كنند و هيچ رويكردي در ميان مردم غيرمسلمان نداريم. به همين دليل تصميم گرفتيم اين فعاليت را در ديدار رودررو با مردم و تبادل‌نظر با آنها در پيش بگيريم.» مسجد متحرك آلمان جاي امني است كه در آن هيچ جنگي، خشونتي و هيچ 11 سپتامبري وجود ندارد. در آن فقط روح تعاليم اسلامي‌ است كه در جريان دارد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

براى آئين اعلى

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 3:52 pm

آموزش (قرآن دعا نماز) بوسيله عروسكهای اسلامی
به نقل از روزنامه‌ی«Aksam» چاپ تركيه‌، اين عروسك كه «اليف» نام‌دارد، در اسباب‌بازی‌فروشی‌های تركيه، جايگزين عروسك‌های باربی شده‌است .
اين محصول جديد، بر اساس فرهنگ و آموزه‌های اسلامی توليد‌شده‌است، قادر است نماز بخواند و سجده كند . تصوير
ويژگی ديگر اليف اين است كه می‌تواند آياتی از قرآن كريم را برای كودك بخواند؛ اين عروسك حتی توانايی قرائت برخی ادعيه‌ی اسلامی را به زبان تركی داراست
اين عروسك طوری طراحی شده است كه به كودكان، احكام اسلامی و آداب نماز و نيايش را می‌آموزد .

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تقاضا برای خريد عروسك اليف و عروسك اسلامی ديگری با نام «هلال» كه از لحاظ كاركرد مشابه نوع قبلی آن است، در اسباب‌بازی‌فروشی‌ها و مراكز عرضه‌ی محصولات اسلامی تركيه، افزايش چشمگيری داشته‌است
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

براى آئين اعلى

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 3:57 pm

مكه و مسجد الحرام تا جهار سال ديكَر
هم اكنون مكه در ايام حج پذيراي بيش از 2 ميليون حاجي است، ولى عليرغم توسعه مستمر و سريع سالهاى اخير؛ باز هم جوابكَوي تقاضاي فزاينده و مليوني مسلمانان جهان نيست.

تصوير روبرو: نمايانكَر وضعيت فعلي اطراف مسجد الحرام و تراكم كوهها و ساختمانهاى اطراف آن مشهود است، تصويرمنطقه اى كه با دايره طلايي مشخص شده است، همانجايي است كه توسعه مورد بحث در آن اجرا مي شود

تصوير زير: طرحي نهايي از مسجد الحرام و اطراف آن براي سال 2012 است.
تصوير
با ملاحظه آن مي بينيم كه تخريب كوههاي سخت مكه و ساختمانهاى بلند و متراكم بسيار موجود اطراف آن و انجام زيرسازي و سبس اجرائي نمودن طرح جايكزين كه بسيار عظيم و وسيع است، و نيز به بايان رساندن آن طي مدت بسيار كوتاهي (4 سال) كار جشمكَير و مهمي است، بخشي از كوههاى بزرك بطور بلكاني تسطيح و سنكفرش شده و به صحن مرتفع و جداكَانه مسجدالحرام تبديل كَرديده و اطراف آن به صورت برجهاى مدرن اسكان حجاج و زائرين مهيا مي شود.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

براى آئين اعلى

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 4:00 pm

قبله‌يابي اينترنتي در سراسر جهان
محمد صالح نجف، مدير مركز مطالعات‌ و پژوهش‌هاي فلكي و نجومي دفتر آيت‌الله سيستاني، در گفت‌وگو با رسا، اظهار داشت: پايگاه اطلاع‌رساني اين مركز، امكان قبله‌يابي اينترنتي را براي همه مردم جهان فراهم كرده است.
وي دغدغه‌ مسلمانان جهان براي تعيين دقيق قبله در مناطق گوناگون را از دلايل راه‌اندازي اين قبله‌نما دانست و افزود: در پي مراجعات بسياري از مسلمانان براي رفع اين مشكل و براي دسترسي آسان و مطمئن به جهت قبله، قبله‌نماي اينترنتي از سوي اين مركز راه‌اندازي شد. نجف تصريح كرد: با محاسبات نجومي صورت گرفته در روزهاي اخير و در برخي از شهرهاي مختلف شيراز اصفهان و قم، مشخص شده است كه محراب برخي از مساجد به صورت دقيق در جهت قبله نيست.
وي اظهار داشت: با استفاده از امكانات شبكه جهاني اينترنت و تصاوير ماهواره‌اي از همه نقاط زمين به ويژه مناطق گوناگون شهرها، جهت قبله در سراسر جهان به صورت دقيق از طريق اينترنت به نمايش گذاشته مي‌شود.
مدير مركز مطالعات‌ و پژوهش‌هاي فلكي و نجومي در پايان خاطرنشان كرد: تعيين بسيار دقيق نقطه معين شده در روي كره زمين تا كعبه معظمه از ديگر ويژگي‌هاي اين قبله‌نماي اينترنتي است كه علاقه‌‌مندان مي‌توانند با مراجعه به اين نشاني اينترنتي به آن دسترسي پيدا كنند: http://www.nojumi.org/farsi/qebleh/index.htm
گفتني است، كاربران مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي ياد شده، نقطه مورد نظر (حتى محل سكونت) خود را در نقشه مشخص كنند و با وضوح دلخواه، صحت و دقت قبله فعلي محل خود را با خانه خدا بسنجند.
تذكر نكات مهم:
1- ساختمانهاى ديني در طول تاريخ اسلام به دو صورت ساخته مي شده است:
الف: يك نوع از اين ساختمانها بر اساس رو به قبله بودن طراحي و ساخته شده است، كه در آن ابتدا زاويه انحراف قبله مشخص كرديده، و سبس ديوارهاى بنا را طوري بايه ريزي مي كردند كه در همه جاي آن ساختمان قبله مستقيم باشد، و زاويه انحراف را بيرون از ساختمان قرار مي دادند، مانند مسجد كوفه كه ديوار جنوبي و فاصل بين صحن جناب مسلم و هاني و مسجد كوفه دقيقا در امتداد قبله بوده و فضاي مسجد قبله اش مستقيم است، يا در ميدان نقش جهان اصفهان مسجد صاحب الزمان (كه در زمان شاه عباس ساخته و بدين نام ناميده شد، (بعدا به مسجدشاه معروف شد و بعد از انقلاب اسلامي به مسجد امام خميني تغيير نام يافت) با اينكه در ميدان نقش جهان؛ قبله خط مورب به سمت جنوب غربي است، و مدخل اين مسجد عمود بر ميدان است كه قاعدتا قبله اش هم بايد مثل ميدان مورب باشد، ولي با طراحي شيخ بهائي طوري ساخته شد كه وقتي وارد مسجد مي شويم قبله داخل مسجد مستقيم است.
ب: يك نوع از اين ساختمانها بر اساس نشان دادن اوقات شرعي (ظهر) طراحي و ساخته شده است، كه در آن ابتدا زاويه انحراف زوال مشخص كرديده، و سبس ديوارهاى بنا را طوري بايه ريزي مي كردند كه در هنكام زوال سايه ديوارهاي اصلي معدوم مي شود، از اين قبيل ساختمانها، ساختمان حرم اميرالمؤمنين عليه السلام در نجف اشرف است، البته برخي از افراد به علت عدم اطلاع از اين نكته و اشتباه زاويه زوال با زاويه قبله، قبله اين ساختمانها را نيز مستقيم تصور كرده ولى در واقع با كمي انحراف از قبله نماز كذارده اند.
2- البته ممكن است برخي ساختمانهاى غير مهم قبله اش دقيق نباشد، همجنانكه در كزارشات خبري سعودي اخيرا اعلام شده 200 مسجد از مساجد فعلي شهر مكه مكرمه قبله اش صحيح يا دقيق نيست، با اينكه در جند متري يا جند صد متري كعبه مشرفه واقع شده اند، و اين اشكال از ساختمانهاى مرتفع جديد مكه نمايان است.
3- همينطور ممكن است برخي مساجد يا اماكن مهم ديني جهان اسلام قبله اش طي بازسازي و تعميرات در طول تاريخ دقت يا صحت خود را از دست داده باشند.

najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

اهدای قرآن به شهروندان لندنی توسط مسلمانان

پستتوسط najm134 » دوشنبه سپتامبر 24, 2012 1:50 am

مسلمانان لندن در حرکتی نمادین در مقابل توهین به پیامبر(ص) امروز به مردم این کشور قرآن هدیه دادند.
دروغ بزرگ 11 سپتامبر و جوسازی رسانه ای پس از آن باعث شد تا آمریکا بتواند با این هدف که آنچه از اسلام و مسلمانی است همان وجه طالبانیسمی است، برای حمله به کشورهای افغانستان و عراق دلیل تراشی و توجیه‌بافی کند.
تصوير
تصوير
به نظر می‌رسد ساخت تصویری خشن و وحشی از مسلمانان در جهان توسط آمریکا همان فضا سازی دروغین است که هر ساله در آستانه واقعه 11 سپتامبر در دنیا مخابره می شود تا همچنان دیگر جنایات آمریکا در سایه این توجیه سرپوش گذاشته شود.
اما مسلمانان لندنی امروز، خُلق عظیم پیامبر رحمت را به مردم انگلستان نشان دادند؛ مسلمانان ساکن لندن امروز در جواب توهین رژیم صهیونیستی و آمریکا به رسول گرامی اسلام، با هدیه دادن قرآن به شهروندان لندنی به تمام دنیا نشان دادند که رویه دین اسلام در پاسخ به بدی‌ها و زشتی‌ها، نیکی و احسان است، چرا که کامل ترین دین نزد خدا دین اسلام است باید پایانی بر همه بدهی‌ها و نزاع‌ها با اسلام باشد.
گزارش‌ها حاکی از این است که مسلمانان لندنی بیش از 110.000 جلد ترجمه قرآن و سیره‌ی رسولش را در میان غیر مسلمانان لندن توزیع كردند و این موضوع بیانگر این است که حتی اگر مسلمانان و ایمان آورندگان به رسول الله برای رَسُـــــولُ اللـَّــــﮧ عصباني شوند، اما با اخلاق و سیره رَسُـــــولُ اللـَّــــﮧ پاسخ خواهند داد، همانگونه که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید:«وَإِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِیمٍ»(القلم/4) : و (ای محمد ) تو اخلاق بسیار بزرگی داری.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

ساخت مسجد در قلب لاس وگاس (معروف به شهر گناه )

پستتوسط najm134 » پنج شنبه مارس 21, 2013 12:02 pm

اگرچه مسلمان بودن و پایبندی به اعتقادات به طور کلی در آمریکا و به طور خاص در شهری چون لاس‌ و گاس (معروف به شهر گناه ) کار دشواری است، اما جمع زیادی از مسلمانان معتقد در این بخش از جهان غرب زندگی می ‌کنند و علی ‌‌رغم همه موانع و مشکلات، جمعیت آن ‌ها در حال افزایش است. تصوير

روزنامه گاردین در مطلبی پیرامون مشکلات اقلیت مسلمان مقیم لاس‌ و گاس آمریکا که آنرا شهر گناه نیز می نامند، گزارش داده است که جامعه ‌ای مستحکم متشکل از 10 هزار مسلمان در این شهر آمریکا زندگی می ‌کنند.
این روزنامه به نقل از احمدالله یوسفزی مسلمان مقیم لاس‌‌ و گاس می نویسد که بسیاری از مسلمانان فکر می ‌کنند که زندگی در این شهر کار عاقلانه ‌ای نیست اما باید دانست که مشکل اصلی در نفس انسان است که در درون او جای دارد و کنترل کردن نفس بستگی به محلی که فرد در آن زندگی می‌ کند، ندارد. تصوير
یوسفزی که 30 سال پیش به همراه خانواده خود به آمریکا آمده، مسجدی با نام «توحید» را در لاس‌ و گاس بنا نهاده است. مسجد توحید، جدیدترین مسجد این شهر بوده که حدود دو سال پیش ساخته شده و محل عبادت مسلمانان این شهر است.

مسجد توحید

گزارش نویس روزنامه گاردین اعتراف می کند که حتی برای بسیاری از افرادی که با دین رابطه‌ ای ندارند و یا حتی احساس دشمنی می‌ کنند، طنین اذان نماز‌های جمعه، صوت زیبا و دلربای دینداری و رایحه ایمان را به گوش و جان مردم این شهر می ‌رساند.
تصوير
این روزنامه در پایان نوشته خود با اعتراف ضمنی به تبعیضی که بین مسلمانان و غیرمسلمانان برای پیدا کردن شغل در این شهر وجود دارد، یادآور شده است: اگرچه پیدا کردن شغل مناسب نیز از دیگر مشکلات مسلمانان این شهر است، اما مسلمانان این شهر امیدوارند که به یاری خدا بر مشکلات خود غلبه خواهند کرد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

ساخت ربات نماز خوان توسط یک معلم دینی

پستتوسط najm134 » شنبه مه 24, 2014 12:00 am

یک معلم دینی توانست به کمک ابزارهای ساده ای در منزل روباتی نماز خوان بسازد .
به گزارش «شیعه نیوز»، یک آموزگار ایرانی 27 ساله به نام اکبر رضایی رباتی را ساخته که به کودکان ایرانی نماز خواندن می آموزد. معلم علوم دینی یادشده این ربات را به منظور آموزش نماز به دانش آموزان دبستان البرز در شهر ورامین واقع در 35 کیلومتری تهران ساخته است.
تصوير
رضایی در مورد چگونگی ایده ساخت این ربات می گوید: « در یک مهمانی بودیم که یک دختر بچه با یک عروسکی بازی می کرد که حالت رقص و آواز داشت دیدم خیلی مشتاق، با یک حیرت خاص به این عروسک نگاه می کند همین صحنه من را به فکر فرو برد، آیا می شود ما هم وسیله ای را بسازیم جدای از جنبه مذهبی، جنبه ای جذاب هم داشته باشد؟»وی این ربات را به کمک ابزارهای ساده ای در منزل ساخته و اسم آنرا "ولدان" به معنی کودکان بهشتی که در قرآن آمده گذاشت.

ربات نمازخوان ساخت ایران
این ربات قادر است حرکات انسانی مانند نماز را انجام دهد.العربیه در ادامه گزارش خود مدعی قسمت هایی از این ربات، تولید شرکت روبات سازی کره ای "روبوتیس بیولیود" می باشد.

در حالی که حرکات این ربات نماز خوان کاملا شبیه نماز خواندن انسان بوده و حرکات و صوت این ربات هماهنگ و بدون نقص است اما العربیه همانند شبکه یورونیوز برای کم ارزش نشان دادن این اختراع معلم ایرانی در ادامه گزارش خود افزود: « با تعبیه یک قطعه فنی اضافی، به این روبات توانایی حرکاتی از جمله نماز را به آن داده است.»یکی از دانش آموزان این دبستان گفت: "دیدن نماز خواندن این روبات هیجان انگیز است. من تصمیم گرفته ام که نمازهای خودم را بخوانم"این معلم امیدوار است که این روبات تولید انبوه شود.

وی گفت: "همانطور که می بینید دانش آموزان مسحور این روبات شده اند که با هدف مثبتی در آموزش دینی بکار گرفته می شود.اکبر رضایی تاکید کرد: "مطمئن هستم که این روبات زمانی که نماز می خواند اثر بزرگی بر کودکان خواهد داشت"گفتنی است شبکه یورونیوز بدون ذکر سند و با ذکر این کلمات؛ " تعدادی وبلاگ فارسی"، مدعی شد این روبات ساخت یک شرکت کره ای است! تا اختراع ارزشمند این معلم ایرانی را کم ارزش جلوه دهد. Image

فقط قيافه و لباسش را هم جذاب بكذارند
هم كودك پسر با لباس بلندو كلاه سفيد
هم كودك دختر با لباس و حجاب كامل
تا هم جذابتر باشد هم اموزندكي بيشتري داشته باشد
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

بعدي

بازگشت به برای آئین اعلی


Aelaa.Net