پانزدهم ماه شوّال

پانزدهم ماه شوّال

پستتوسط najm152 » دوشنبه مارس 15, 2010 11:07 am

.
najm152
 
پست ها : 2010
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:26 am

مرسولات منتشره

پستتوسط najm152 » شنبه مارس 20, 2010 10:05 am

روزنامه گاه شناسى : تقويم نجومي جامع

15 شوال 1429
http://www.4shared.com/file/66845162/63 ... -1429.html

15 شوال 1430
http://www.4shared.com/file/135804118/6 ... l1430.html
najm152
 
پست ها : 2010
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:26 am

فضيلت اين روز

پستتوسط najm152 » دوشنبه آپريل 12, 2010 11:49 am

پانزدهم ماه شوال

روز : بنابرنقلي آمدن عذاب الهي به نزديكي قوم يونس پيامبر ولي با هشدار وصي الهي و توبه مردم عذاب بر طرف مي شود.

روز : بنابرنقلي وفات جناب ابوطالب (عليه السلام) سال 10 بعثت


روز : جنگ احد و شهادت جناب حمزه (رضوان الله عليه) و استقامت حضرت علي (صلوات الله عليه) در كنار پيامبر (صلى الله عليه وآله) و فرار عمر و عثمان و حزبشان سال 3 هجرت
تصوير
در اين روز سال سوم هجرى، عزوه احد واقع شد و اين بعد از غزوه بدر بود بيك سال و ابو سفيان و بعضى ديگر از مشركين، زنان خود را نيز همراه آورده بودند.
و در اول كار غلبه براى مسلمانان واقع شد بسبب كشته شدن طلحة ابن ابى طلحة را كه كبش الكتيبه و علمدار لشكر كفار بود به دست امير المؤمنين،و كفار فرار كردند و مسلمان باخذ غنائم جمع شدند. پس خالد بن الوليد با جمعى ديگر كه در كمين بودند، بيرون آمدند و دور پيغمبر را با شمشير و نيزه احاطه كردند و پيشانى آن جناب را شكستند و از اصحاب آن حضرت هفتاد نفر كشته گشت و ابن قميئه فرياد برداشت كه: محمد (صلى الله عليه وآله) را كشتم! اصحاب رسول (صلى الله عليه وآله) فرار كردند و كسى باقى نماند جز امير المؤمنين (عليه السلام). رسول خدا (صلى الله عليه وآله) مدهوش گشته بود و امير المؤمنين (عليه السلام) كفار را از آن حضرت دور ميكرد و نود جراحت بر بدن على (عليه السلام) رسيده بود.
و در آن روز از مواسات آن جناب ملائكه تعجب كردند و در ميان آسمان و زمين ندا بلند شد: لا سيف الا ذوالفقار و لا فتى الا على... پس بعضى اصحاب ملحق شدند مانند: عاص بن ثابت، ابو دجانه و سهل بن حنيف.
و در آن روز اسد الله حضرت حمزة سيد الشهداء زمان خود، بدست وحشى شهيد گشت.
اين وحشى همانستكه بعد از اين واقعه از ترس حضرت رسول (صلى الله عليه وآله) به سختى زندگى ميكرد و در آخر كار خود را پوشيده بخدمت آن حضرت رسانيد و ناگاه بر سر آن جناب ايستاد و كلمه شهادت گفت و اين آيت مبارك در حق او نازل شد: و آخرون مرجون لامر الله اما يعذبهم واما يتوب عليهم.

تصوير
تصوير
محل جراحت حضرت پيامبر (صلى الله عليه وآله) و استقامت حضرت علي (صلوات الله عليه)
و يادآور فرار منافقين، وهابيان ملعون مسجدي را كه در اينجا بود براى تحريف تاريخ اسلام بكلي تخريب و آثارش را نيز محو كردند.


و وحشى از حضرت رسول (صلى الله عليه وآله) پنهان ميزيست بجهت آنكه نگاه رسول (صلى الله عليه وآله) بصورت او نيفتد و شهادت حمزه را ياد نكند تا در ايام خلافت ابى بكر كه به جنگ مسيلمه كذاب رفت و هم حربه بر او برانيد و او را بكشت. مسلمانان از قتل مسيلمه نيك شاد شدند چندانكه در شهادت حمزه حزين بودند و وحشى همي گفت: بهترين خلق را من كشتم و بدترين خلق نيز بدست من تباه شد.
و بالجمله بعد از شهادت حمزه، هند مادر معاويه از بغض و عدواتى كه با حمزه داشت جگر حمزه را طلبيد و در دهان گذاشت، در دهانش بقدرت خدا سخت و از دهان بيفكند. از اين جهت او را آكلة الاكباد گفتند. پس ببالين حمزه آمد و گوش و بينى و اعضاى آن جناب را مثله كرد و ابن الزبعرى در مفاخرت قريش و فتح ايشان اشعارى بگفت كه يزيد ببعضى از آنها تمثل جست در آن هنگام كه سر مبارك امام حسين (عليه السلام) را در مجلس او آوردند.
و قتل حمزه در رسول خدا (صلى الله عليه وآله) سخت تاثير كرد و چون از جنگ گاه به مدينه تشريف آورد و در اين هنگام كه كمتر خانه اى بود كه از آن بانگ گريه و سوگوارى بلند نباشد از جهت عزاى شهيد خود، جز از خانه حمزه. لهذا رسول خدا (صلى الله عليه وآله) اشك در چشمانش گرديد و فرمود: لكن حمزة لا بواكى له. حمزه در اين روز گريه كن ندارد. انصار، چون اين شنيدند، بخانه هاى خود شدند و زنها را گفتند كه بر كشتگان خويش گريه نكنيد. اول بخانه حمزه شويد و بر او بگرئيد آنگاه بر كشتگان خود نوحه نمائيد. ايشان چنين كردند. پيغمبر را خوش آمد و دعا كرد در حق ايشان و اين قاعده در ميان زنان مدينه ماند كه در هر مصيبتى كه روى بكند اول لختى بر حمزه بگريند، آنگاه بر مصيبت خود.

تصوير
وضعيت امروز حرم ويران و آثار باقيمانده از تربت حضرت حمزه و ساير شهداي احد
(كه در داخل ديوار سفيد واقع است)

بالجمله، حمزه را با خواهر زاده اش عبدالله بن جحش در يك قبر نهادند و از اين گونه هر كس با كسى مألوف بود هر دو تن و سه تن را در يك لحد مى نهادند و ايشان را با همان جامه هاى خون آلود بخاك مى سپردند.
و قصه شكافتن قبور شهداى احد و سالم يافتن اجساد شهدا، در زمان معاويه، هنگامى كه خواست چشمه آب از آنجا جارى كند، معروف است.

Image

روز : بنابرنقلي جنگ خندق سال 5 هجرت


روز : بنابرنقلي جنگ بني قينقاع سال 2 هجرت

روز : رد شمس براي حضرت امير (صلوات الله عليه)
و نيز در اين روز بقول بعض علما، رد شمس شده براى حضرت امير المؤمنين (عليه السلام) و مشهور نزد اصحاب و مقتضاى اخبار كثيره آنست كه دو دفعه آفتاب براى امير المؤمنين (عليه السلام) برگشته: يكى در حيات رسول خدا (صلى الله عليه وآله) در نزديكى مسجد قبا در آن موضعى كه او را الان مسجد رد شمس و مسجد فضيخ ميگويند و ديگر بعد از وفات رسول خدا (صلى الله عليه وآله) در اراضى بابل نزديك به حله سيفيه و تفصيل هر دو در كتب مناقب و معجزات ذكر شده و سيد حميرى در قصيده مذهبه بهر دو اشارت كرده در آنجا كه گفته: ردت عليه الشمس لما فاته = و قت الصلوة و قد دنت للمغرب

روز : بنابرنقلي شهادت حضرت امام صادق (صلوات الله عليه) سال 148 هجرت

روز : رحلت جناب عبدالعظيم حسني (رحمه الله) سال 252 يا 254 يا 255 هجرت

تصوير
najm152
 
پست ها : 2010
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:26 am

آئين هنگام

پستتوسط najm152 » دوشنبه آپريل 12, 2010 11:50 am

آئين هنگام
najm152
 
پست ها : 2010
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:26 am


بازگشت به ماه شوّال


cron
Aelaa.Net