در راه طيب

در راه طيب

پستتوسط najm134 » شنبه مارس 27, 2010 12:33 pm

عناوين گزارشاتي كه تا كنون در اين باره منتشر شده است: جراحي بدون زخم - ترميم پارگي قلب بدون عمل جراحي- ساخت هواپيماي خودتعمير شونده با الهام از مهندسي آفرينش الهي - ابتکار جوان ملایری ، شارژ موبایل با راه رفتن! - اختراع عجيب و مفيد هلندي ها: بتون تصفيه گر هوا به جاي آسفالت! - تولید برق از رفت و آمد مردم
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

در راه طيب

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 16, 2010 5:18 pm

جراحي بدون زخم
جراحان انگليسي به نتايج موفقيت آميزي در استفاده از تکنيک جديد "مار روباتيک" در جراحيهاي ناحيه شکم دست يافتند.
تحقيقاتي جراحان دانشگاه کالج امپريال لندن به نتايج موفقيت آميزي در استفاده از اين تکنيک جديد جراحي روي خوکهاي آزمايشگاهي دست يافتند.
در اين تکنيک جراحي مي توان از طريق دهان و بدون نياز به بريدگي خارجي و در نتيجه ايجاد زخم، جراحيهاي ناحيه شکمي به خصوص عمل کيسه صفرا و روده را انجام داد.
در حقيقت اين دانشمندان در دسامبر گذشته مار روباتيکي با عنوان iSnake را توسعه دادند که مي تواند از راه دهان وارد معده شود و جراحيهاي داخل شکم را انجام دهد.
براساس گزارش روزنامه تلگراف، در اين خصوص اين دانشمندان خاطر نشان کردند: "ما در آزمايش اين روبات تنها در آغاز راه هستيم به طوري که اين تکنيک مي تواند حتي در جراحي بسياري از تومورها هم مورد استفاده قرار گيرد."
آزمايش iSnake که به طور همزمان در انگليس، آمريکا، فرانسه و هند روي خوکهاي آزمايشگاهي انجام مي شود از مزاياي بسياري برخوردار بوده و مي تواند به روشي موثر خطر عفونت جراحات پس از جراحي را کاهش دهد.
در اين تکنيک، مار روباتيک که از يک لوله بسيار انعطاف پذير ساخته شده و مجهز به موتور، حسگر و دوربين کنترل از راه دور است، وارد دهان مي شود و از راه مري وارد شکم شده و عمل جراحي را انجام مي دهد. در اين جراحي بيمار ممکن است به دليل عبور روبات جراح از گلو تا چند روز در اين ناحيه احساس درد کند.
"جراحي بدون زخم" مي تواند ظرف سه تا چهار سال آينده روي اولين نمونه هاي انساني آزمايش شود
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

در راه طيب

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 16, 2010 5:19 pm

ترميم پارگي قلب بدون عمل جراحي
پارگي قلب بيماري ‪ ۷۲‬ساله، بدون عمل جراحي توسط تيمي از متخصصين بيمارستان رضوي در مشهد با موفقيت كامل ترميم شد. به گزارش آستان قدس رضوي، در اين عمل جراحي بيمار كه در پي سكته قلبي دچار عارضه از بين رفتن ديواره بين‌بطني شده بود، از مرگ حتمي نجات يافت. طي اين اقدام، تيم فوق تخصصي بيمارستان رضوي بدون عمل جراحي قلب باز و با استفاده از روش آنژيوگرافي طي مدت ‪ ۳۰‬دقيقه، اين عمل جراحي را با موفقيت كامل انجام دادند. آستان قدس رضوي كه بيمارستان فوق تخصصي رضوي وابسته به آن است در گزارش خود اعلام كرد مشابه اين عمل پيش از اين طي دو نوبت در تهران انجام شده اما با موفقيت همراه نبوده است. رييس بيمارستان رضوي نيز گفت: اين عمل با استفاده از تجهيزات بسيار مدرن در قالب ورود به قلب از طريق شريان و بطور بسته انجام شد و حال بيمار هم‌اكنون كاملا رضايتبخش است. دكتر سعيد عبدالحسيني در توضيح علت بروز اين پارگي در قلب افزود: به دنبال سكته قلبي و به فاصله چند روز ممكن است كه قلب دچار پارگي شود.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

Re: در راه طيب

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 16, 2010 5:21 pm

ساخت هواپيماي خودتعمير شونده با الهام از مهندسي آفرينش الهي
مهندسان هوافضا در دانشگاه بريستول موفق به ارائه طرحي براي ساخت هواپيماهاي خود تعمير شونده شدند.
به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين سيستم، قسمتها و اجزاي تو خالي هواپيما را با نوعي صمغ كائوچو كه خود به خود در مدت زمان كوتاهي محكم مي‌شود، پر مي‌كند و به محض آسيب يا سوراخ شدن هر قسمت از هواپيما، از همان قسمت تراوش كرده و حتي در حال پرواز آن را ترميم مي‌كند.
اين صمغ باعث مي‌شود آلياژ به كار رفته در هواپيما 80 تا 90 درصد از قدرت خود را دوباره به دست آورد كه اين ميزان براي يك عضو دوباره تعمير شده هواپيما حتي فراتر از حد استاندارد جهت ضمانت ايمني پرواز است.
محققان معتقدند كه اين تكنولوژي تا چهار سال ديگر به بازار عرضه خواهد شد. فرآيند اين تكنولوژي، همان طور كه بدن ما به طور خودكار به هنگام زخم، عمل خونريزي و پوسته‌بندي را انجام مي‌دهد، از اين نظر شباهت زيادي به سيستم بازسازي اعضا در بدن انسان دارد. اين صمغ همانند خون رنگي ( به رنگ ‌آبي) است و بدين طريق اجازه مي‌دهد تا تعميركاران به آساني مناطقي كه به طور خودكار بازسازي شده‌اند را تشخيص دهند. در حال حاضر محققان اميدوارند كه اين تكنولوژي تا اندازه‌اي به سيستم ايمني بدن انسان شباهت پيدا كند كه حتي به صورت شبكه‌هاي رگ‌هاي خوني در بدن انسان، در اجزا و بدنه هواپيما گسترش پيدا كند. محققان دانشگاه بريستول كه توسط شوراي تحقيقات علوم فيزيكي و مهندسي پايه‌گذاري شده، اعتقاد دارند كه با به وجود آمدن اين ايمني كه توسط سيستم صمغ كائوچو ارائه مي‌شود، روند پذيرش مواد تركيبي در صنعت هوايي افزايش پيدا خواهد كرد. مواد كائوچويي همچنين در ساختارهايي از مواد تركيبي كه در خودروها، توربين‌هاي بادي و فضاپيماها كاربرد دارند، به كار مي‌روند.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

در راه طيب

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 16, 2010 5:22 pm

ابتکار جوان ملایری ، شارژ موبایل با راه رفتن!
يك مبتكر ملايري توانست شارژر تلفن همراه به وسيله حركت پاها را اختراع كند.
محمدرضا جوكار در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: اين دستگاه مي‌تواند گوشي تلفن همراه را در حالي كه فرد در حال حركت است، شارژ كند.
وي افزود: اين دستگاه بر روي كمر افراد نصب مي‌شود و با استفاده از انرژي ماهيچه‌ها گوشي را شارژ مي‌كند.
جوكار خاطرنشان كرد: اين وسيله قابليت توليد جريان الكتريكي تا شش ولت را دارد.
اين مبتكر تاكنون توانسته 15 اختراع ديگر نيز به ثبت برساند.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

Re: در راه طيب

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 16, 2010 5:24 pm

اختراع عجيب و مفيد هلندي ها: بتون تصفيه گر هوا به جاي آسفالت!
بنا به گفته يکي از محققان هلندي، اين محصول با قدرت مکش بالا، آلودگي را وارد سيستم خود مي کند و سپس اکسيژن خالص را بيرون مي دهد.
عصرايران- گروهي از محققان دانشگاه "توئنته" هلند موفق به توليد نوعي بتن شدند که علاوه بر قابليت پوشش دادن سطح پياده روها، خيابان ها و جاده هاي بين شهري، مي تواند هواي شهر را نيز تصفيه و پاکيزه کند.
به گزارش روزنامه "واشنگتن پست" چاپ آمريکا، مهندسان و محققان هلندي قصد دارند سطح شهر "هنخلو" را با اين محصول پوشش دهند.
بنا به گفته يکي از محققان هلندي، اين محصول با قدرت مکش بالا، آلودگي را وارد سيستم خود مي کند و سپس اکسيژن خالص را بيرون مي دهد.
بنابر اعلام کارشناسان مسوول در پروژه مذکور، هرچه سطح خيابانها سنگين تر و پر رفت و آمدتر باشد، قدرت اين محصول نيز افزايش خواهد يافت.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

Re: در راه طيب

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 16, 2010 5:28 pm

تولید برق از رفت و آمد مردم
آفتاب: یک کف‌پوش مولد برق به منظور اندازه‌گیری میزان برقی که مردم با راه‌رفتن خود بر روی آن تولید می‌کنند، در مقابل ایستگاه «شیبویا» شهر توکیو نصب شد.
به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، این کف‌پوش یک متری که از 4 صفحه کوچک تشکیل شده است در میدان «هاچیکو» یکی از شلوغ‌ترین نقاط شهر توکیو نصب شده است.تصوير
دستگاه مولد برق این کف‌پوش می‌تواند لرزه‌های ناشی از قدم‌های عابران بر روی صفحات کف‌پوش را به انرژی برق تبدیل کند.
آزمایش بر روی این کف پوش تا روز 25 دسامبر ادامه خواهد یافت.
نصب این کف‌پوش بخشی از تلاش‌های ناحیه «شیبویا» برای یافتن منابع انرژی جایگزین است. اداره این ناحیه مقدار انرژی که این صفحات تولید می‌کنند و همچنین دوام آنها را اندازه‌گیری می‌کند.
یکی از مسئولان اداره ناحیه «شیبویا» گفت این کف‌پوش می تواند 0/3 وات برق با عبور یک فرد 60 کیلوگرمی از روی آن تولید کند.
وی افزود اگر این میدان را که به طور میانگین روزانه 900 هزار نفر در آن راه می‌روند، به طور کامل با این صفحات بپوشانیم روزانه 200 کیلووات برق خواهیم داشت.
به گزارش تلويزيون سراسري ژاپن (ان.اچ.کي)، شهرداري توکيو در اين دستگاه توليد برق، اقدام به نصب چهار صفحه در فضايي به وسعت يک متر مربع در محل ورود و خروج يکي از پرترددترين ايستگاههاي قطار توکيو کرده است.
به گزارش ايرنا به نقل از ان.اچ.کي، اين دستگاه توسط يک شرکت ژاپني در استان کاناگاوا ساخته شده است و توسط آن نيروي الکتريسيته از طريق عناصر فيزوالکتريک که از طريق ارتعاشات ناشي از قدم زدن افراد بر روي اين صفحات ايجاد مي شود، تبديل به انرژي مي شود.
اين پروژه بخشي از تلاشهاي شهرداري شيبويا در استان توکيو براي به دست آوردن منابع جديد انرژي سازگار با محيط زيست است. شهرداري شيبويا درنظر دارد با اجراي اين طرح ، ميزان توليد انرژي و ميزان ماندگاري آن را مورد بررسي و تجزيه و تحليل قرار دهد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

شارژ با پیاز

پستتوسط najm134 » جمعه مه 13, 2011 10:45 am

شارژ mp3 player با پیاز
میزان انرژی مصرفی آی پاد یکی از نگرانیهای اوون ۲۱ ساله در شهر پورتموث انگلستان است. اوون لوییز به همین منظور او دو سوراخ در یک پیاز ایجاد کرده است. پیاز را داخل یک نوشیدنی انرژی زا غوطه ور ساخته و آن را به وسیله کابل USB به آی پاد خود متصل کرده است. با این کار او برای یک ساعت آی پاد خود را شارژ می کند.
اوون که عاشق موسیقی است در مورد این کاری که انجام داده است می‌گوید:
وقتی داشتم از طریق لپ تاپ خود تلویزیون تماشا می‌کردم و آی پاد من هم در حال پخش موزیک بود، به این نکته فکر کردم که چه مقدار انرژی برای این کار لازم است؟ یکی از دوستانم تجربه‌ای را به من نشان داد که من به آن خندیدم ولی وقتی فکر کردم دیدم عجیب ترین چیزی است که من تا به حال دیده‌ام و از آن به بعد هر روز این کار را انجام می‌دهم.
تصوير
فیل استابلز فیزیکدان کالج سنت وینسنت در همپشایر در این مورد گفت:
تقریبا تمام سبزیجات این قابلیت را دارند. زیرا همه آنها یونهایی دارند که نوشیدنی‌های انرژی زا واکنش نشان می‌دهند و می‌توانند انرژی لازم برای شارژ یک آی پاد را فراهم کنند. تنها مشکل موجود بوی بد آن است. به علاوه اینکه نمی‌توان تعیین کرد آی پاد شارژ شده چقدر کار خواهد کرد
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

ژنراتور بدون نياز به سوخت براي توليد انرژي

پستتوسط najm134 » جمعه ژوئن 10, 2011 7:15 am

براي نخستين بار در دنيا ژنراتور بدون نياز به سوخت براي توليد انرژي در ایران اختراع شد.

محمد علي شفاعتي با اشاره به اينكه اين سيستم تنها از طريق الكترو مگنت توليد انرژي مي كند، گفت:از طريق اين سيستم انرژي و پتانسيلي كه در مگنت ذخيره شده است آزاد شده و به انرژي جنبشي تبديل مي شود.

وي يادآور شد: نمونه ساخته شده قادر به توليد يك كيلو وات انرژي به صورت شبانه روزي است و توانايي توليد آن نامحدود است كه داراي مصارف زيادي است كه از آن جمله براي در مصارف صنعتي،خانگي، نيرو گاه ها و خودروها قابل استفاده است.

تصوير

شفاعتي گفت: براي ساخت اين دستگاه 8 سال زمان و هزينه اي در حدود دو ميليارد تومان صرف شده است.

وي ادامه داد: اين سيستم داراي تاييديه علمي از دانشگاه ها و مراجع علمي كشور است و جزو اختراعات ثبت شده مي باشد.

اين مخترع اضافه كرد: با بكارگيري اين فناوري بر روي خودروها ، مي توان خودروي بدون سوخت كه آلودگي نيز به محيط زيست وارد نمي كند به بازار عرضه كرد كه تا كنون مراحل تست آن بر روي زانتيا نيز صورت گرفته است.

وي افزود:خودرو بدون سوخت نيازمند يك باتري فقط براي استارت اوليه خواهد بود و برق مورد نياز را خود فراهم مي كند.

وي ادامه داد: طبق محاسبه دانشمندان عمر مگنيت 20 سال است كه در اين صورت ژنراتور اختراع شده هم بايد 20 سال عمر داشته باشد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

شارز با حرارت اجاق

پستتوسط najm134 » شنبه آگوست 27, 2011 11:18 pm

الان يمكنك شحن بطاريتك بواسطة الماء
تصوير
ابتكرت شركة يابانية طريقة جديدة لشحن الهاتف الجوال، عند التواجد في أي منطقة بعيدة لا يوجد بها أي مصدر للكهرباء، وهي الشحن عن طريق تسخين الماء على النار.

ويعمل جهاز (Hatsuden-Nabe thermoelectric) على تحويل الحرارة الناتجة عن الماء المغلي إلى كهرباء يمكنها الانتقال إلى الهاتف الجوال عبر مخرج الـ USB، لأي هاتف أو مشغل موسيقي، أو أنظمة تحديد المواقع GPS.
وبدأت شركة TES NewEnergy، ومقرها في مدينة أوساكا الغربية باليابان، بيع الأداة في اليابان هذا الشهر مقابل 299 دولاراً أي ما يعادل 1125 ريالاً سعودياً، وتخطط لتسويقه في البلدان النامية في وقت لاحق.
وقال الرئيس التنفيذي "لكازوهيرو فوجيتا" إن هذا الاختراع استلهم فكرته من زلزال اليابان في 11 مارس وموجات المد التي خلفت وفاة 23000 شخص بين قتيل ومفقود، ودمرت المنطقة الشمالية الشرقية وخلفت مئات الآلاف بلا مأوى.
وأضاف "عندما رأيت لقطات تلفزيونية لضحايا الزلزال المشردين الذين استخدموا النار للتدفئة مثل الأوقات البدائية، خطرت لي فكرة مساعدتهم على شحن الهواتف المحمولة الخاصة بهم في الوقت نفسه".
وتقول الشركة إن الجهاز يستغرق من ثلاث إلى خمس ساعات لشحن أي تليفون، ويمكن تسخين الغداء الخاص في نفس الوقت أثناء الشحن.
يذكر أنه تم تعيين شركة TES NewEnergy في عام 2010 لترويج المنتجات القائمة على التكنولوجيا المتقدمة في المعهد الوطني للعلوم الصناعية والتكنولوجيا، وهي أكبر منظمة بحثية في اليابان.
تصوير
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

بعدي

بازگشت به پاكيزه شناسى


Aelaa.Net