پاسخ به پرسشهاي علمي درباره حضرت وجه الله دوران امام زمان

تالار طرح سؤالات علمي و مشاركت همكاريها درباره ناحيه مقدسه

پاسخ به پرسشهاي علمي درباره حضرت وجه الله دوران امام زمان

پستتوسط najm152 » يکشنبه مارس 28, 2010 12:50 pm

هو الله العلي الأعلى

بسم الله الرحمان الرحيم

ياحضرت وجه الله

غرفه پاسخ به پرسشهاي علمي درباره حضرت وجه الله دوران امام زمان(منه السلام واليه التسليم)
السلام عليكم ورحمة الله

عليرغم اينكه برنامه اصلي تالارها نشر مطالب آموزشي و بزوهشي بنياد مي باشد؛
ولى تالارهايي نيز براى طرح سؤالات علمي اعضاء؛ اختصاص داده شده است.
جهت بهره مندي بيشتر بر حسب حوزه هاى علمي كَوناكَون در بنياد حيات اعلى؛
اين تالارها بطور جداگانه و اختصاصي جهت هر رشته در نظر گرفته شده است
كه اين غرفه براى طرح پرسشهاي علمي درباره
حضرت وجه الله دوران امام زمان محمد بن الحسن المهدي (منه السلام واليه التسليم) تأسيس مي شود

به ترتيب و تدريج پرسشهاي رسيده و پاسخهاي آن در اين غرفه منتشر مي شود

البته سؤالات و اجوبه اى كه در موضوع كلي
امام شناسي يا مولاشناسي يا معرفت حضرات وجه الله (معصومين) عليهم السلام است
بطور جداكانه در اين غرفه منتشر شده است
viewtopic.php?f=150&t=196

موفق باشيد

والحمد لله رب العالمين
najm152
 
پست ها : 2010
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:26 am

مولاشناسي

پستتوسط najm152 » يکشنبه مارس 28, 2010 12:58 pm

.
najm152
 
پست ها : 2010
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:26 am

مولاشناسي

پستتوسط najm152 » يکشنبه مارس 28, 2010 12:59 pm

سؤال: در مورد غيبت حضرت ولى عصر (عجّل الله تعالى فرجه الشريف) كه گفته مى شود ايشان براى عدم معرفت مردم و عدم استفاده از اين منبع الهى ، از نظرها غائب شدند و تا مردم متنبّه نشوند، ظهور نخواهند كرد، آيا معرفت مردم در زمان ظهور ايشان كه دنيا را ظلم و جور فرا مى گيرد، از معرفت مردم نسبت به ايشان در قبل از غيبت و زمان ائمّه قبل (عليهم السلام) بيشتر مى باشد؟

جواب: قطعاً ميزان معرفت در ادوار متأخر كمّاً و كيفاً افزايش مى يابد و اين از بركات حضور وجود شريف حضرتش (عجّل الله تعالى فرجه الشريف) در اين عالم مى باشد، و منظور از مردم همان گروه مؤمنين به حضرت است كه مرتبه صدق و معرفت ايشان در عصر ظهور بيش از عصر غيبت است. [شماره ثبت: (807) منبع: المسائل الإصفهانية]
najm152
 
پست ها : 2010
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:26 am

مولاشناسي

پستتوسط najm152 » يکشنبه مارس 28, 2010 1:00 pm

سؤال: با توجه به اينكه بزرگان مى فرمايند اگر كسى اسم مدبّر خودش را بداند فرصت زيادى براى رسيدن به مقصود نمى خواهد چگونه مى توان به اسم مدبّر خودمان پى ببريم؟

جواب: من عبد الاسم دون المعنى فقد كفر؛ و ابتدا بايد از خودش و خودمان و خواهم و نمى خواهم دست بردارد.[شماره ثبت: (802) منبع: المسائل المشرقية]
najm152
 
پست ها : 2010
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:26 am

مولاشناسي

پستتوسط najm152 » يکشنبه مارس 28, 2010 1:02 pm

سؤال: مراد از اين فقره شريفه: <اللّهمّ فصَلِّ على خاتمهم وقائمهم المستور عن عوالمهم> كه در اعمال نيمه شعبان آمده است، چيست؟

جواب: مي تواند مراد همين عوالم خلايق و جهانهاى ظاهره باشد؛ كه انتساب عوالم به ايشان به ضمير <هم>؛ يكى به جهت تناسب سجع جملات؛ و يكى هم بخاطر: انتساب همه عوالم به حضرات معصومين (عليهم السلام)؛ هم به لحاظ خلقت و هم به لحاظ بقاى آنست، و اين چنين نيست كه عالمى بديشان نسبت نداشته باشد، خلاصه يعنى اينكه: حضرتش مستور از عوالم خلايق است، چونكه در غيبت هستند. و مي تواند منظور عالم شخصي هر يك از حضرات معصومين (عليهم السلام) باشد؛ كه هر يك از ايشان پس از خفاى از عوالم ظاهره در عالمي ديگر متجلى مي شوند، و حضرت قايم آل محمّد بجهت بروز و تجلي فعلي شان در عوالم ظاهره؛ از اهل عوالم ديگر كه حضرات متجليند مستورند. [شماره ثبت: (822) منبع: المسائل المشرقية]
najm152
 
پست ها : 2010
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:26 am


بازگشت به ارتباطات علمی


cron
Aelaa.Net