احوال قوميتها، اتباع مذاهب، مسالك و اديان، زندانيان تبعیدیان

ارائه موضوعي شمارگان منتشره از{گاهنامه معرفت به زمان}

مدير انجمن: نبض زمان

Re: احوال قوميتها، اتباع مذاهب، مسالك و اديان، زندانيان تبعیدیان

پستتوسط 00343179 » سه شنبه مارس 14, 2023 2:14 pm


مسجد هرات در ماه رمضان امسال


عکس:شکوه نماز جماعت شب‌های ماه مبارک رمضان در مسجد جامع هرات
Image

شفقناافغانستان – مراسم نماز در مسجد جامع هرات در شب های ماه مبارک رمضان.


Image

https://af.shafaqna.com/FA/451919


شب بيست و يكم


مراسم احیای شب 21 ماه رمضان در مسجد جامع بزرگ شهر هرات برگزار شد + تصاویر

Image

شفقناافغانستان – مراسم پر فیض احیای شب بیست و یک ماه مبارک رمضان و دومین شب از شب های لیالی قدر با برگزاری نماز جماعت و تراویح در مسجد جامع بزرگ شهر هرات برگزار شد.

عکاس: قدرت الله حمیدی

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


https://af.shafaqna.com/FA/452060
00343179
 
پست ها : 2508
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

Re: احوال قوميتها، اتباع مذاهب، مسالك و اديان، زندانيان تبعیدیان

پستتوسط 00343179 » سه شنبه مارس 14, 2023 11:38 pm


روشهاى غير صحيح به اسم مبارزه = از جمله بهتان و نشر اكاذيب


داستان کتاب «ع.باغی» علیه انجمن حجتیه

Image
عمادالدین باقی، نویسنده‌ی کتاب قاعدین زمان، بخشی از گفتگوی خود با مجله آگاهی نو درباره‌ی انجمن حجتیه را در صفحه‌اش بازنشر کرده است؛ «یک گفتگوی مفصل درباره ماجرای نوشته شدن کتاب حزب قاعدین در حدود ۴۰ سال پیش و درباره انجمن حجتیه و دیدگاهی که در باره آن وجود داشت و تغییراتی که در نظرات من نسبت به انجمن حجتیه پدید آمده است».

نام آقای باقی در این کتاب که در سال ۶۰ منتشر شده است در روی جلد به نام اختصاری «ع . باغی» درج شده است.

بخشی از این گفت‌وگو در پی می‌آید:

… یکی از بحث‌های داغ درباره انجمن حجتیه این بود که انجمن مبارزه با علت العلل را رها کرده و درگیر معلول شده است. انقلابیون می‌گفتند روش انجمن باعث سرگرمی و انحراف از مبارزه اصلی و تخلیه انرژی جوانان می‌شود و درنتیجه باعث دوام و بقای رژیم است. در کتاب حزب قاعدین در صفحات مختلف از جمله صفحه ۴۰ این دیدگاه نقل شده. انقلابیون می‌گفتند اگر همه نیروها برای از بین بردن ساختار و سیستم کنونی به عنوان علت اصلی بسیج شوند مشکل به طور اساسی حل می‌شود و دیگر نیازی به صرف این همه وقت و انرژی برای مبارزه با معلول نیست. چون آن زمان هنوز تجربه انقلاب و نتایج آن را نداشتیم و سیاستمداران و انقلابیون جوان ما تاریخ و تجربه تاریخ را نخوانده بودند و تحت تاثیر نظام دو قطبی جهانی و فضای بین المللی چپ و ضد امریکایی و انقلابی قرار داشتند لذا تاریخ انقلاب‌ها و یا کتاب‌هایی مثل «کالبدشکافی چهار انقلاب» از «کرین برینتون» را نخوانده بودند که ببینند نمی‌توان قول داد که این نظریه حتماً نظریه موفقی است لذا نظریه آنها به عنوان یک راه حل بسیار طرفدار داشت و همه فکر می‌کردند که روش «تربیت فردی» که خیلی‌ها از جمله انجمن حجتیه داشتند و معتقد بودند ما باید افراد را تربیت کنیم و بدون تربیت افراد نمی‌شود جامعه را و ساختار را تغییر داد، یک روش فرساینده و زمانبر است و رژیم به دلیل اینکه تمام ابزارهای قدرت را دارد حتی در ساختن فرد هم موفق‌تر از اینها خواهد بود چه رسد به ساختن اخلاق و فرهنگ جمعی.

البته اتخاذ آن شیوه انقلابی تبعات و الزامات خود را دارد. وقتی شما معتقد شدید که باید ساختار را منهدم کرد تا راه برای اصلاحات گشوده شود شما با منطق هزینه و فایده مجازید از هر روشی برای تخریب آن ساختار و تسریع در رسیدن به نتیجه استفاده کنید و همانطور که در کتاب «تولد یک انقلاب» توضیح داده‌ام یکی از روش‌هایی که به صورت آگاهانه اتخاذ می‌شد روش پخش شایعه بود. آقای محسن رضایی می‌گوید خرابکاری در باره باجه‌های تلفن و سینماها و ساختمان‌های دولتی و انداختن به گردن رژیم را آموزش می‌دادیم (صفحه۱۳۶).

بعد از انقلاب هم کسانی که با همان دستگاه فکری و همان منطق و نظریه عمل می‌کردند الزامات آن را هم مشروع می‌دانستند. ده‌ها مثال برای آن می‌توانم بیان کنم. برای مثال چند سال پیش خبری در رسانه‌ها پیچید که فاضلاب بند ۳۵۰ دچار گرفتگی شده و آب آلوده و نجس به راهرو و مسیر عبور و زندگی زندانیان راه پیدا کرده و در محیط بسته زندان موجب بوی تععن و بیماری و مشکلات شده است. این خبر باعث ایجاد یک موج منفی خبری شده بود و بی کفایتی و بی لیاقتی سازمان زندان‌ها را نشان می‌داد. در این که ضعف‌های شدید مدیریتی در کل کشور و در سازمان زندان‌ها داشته و داریم تردیدی نیست. اینکه بودجه کشور به شیوه‌های مختلف اتلاف می‌شود و زندانیان خاطر کمبود بودجه سازمان زندان‌ها دچار مشکلات بهداشتی و تغذیه‌اند اما در این مورد خاص بعدها فهمیدم واقعیت چیز دیگری بوده است چون یکی از سران بهائیت که در زندان بود در انتقاد از روش‌های مجاهدین خلق تعریف می‌کرد که شخصا شاهد بوده که با بعضی از آنها با هندوانه چاه فاضلاب را بستند که چنین اتفاقی بیفتد.

جالب است که حتی در امریکا هم این اختلاف دیدگاه‌ها وجود دارد و چپ‌های رادیکال، ساختار موجود را منبع تضاد طبقاتی و فساد و تبعیض‌ می‌دانند و معتقدند باید هر طور شده آن را منهدم کرد. البته چپ‌های اروپایی به ویژه پس از جنبش دانشجویی ۱۹۶۸ تعدیل شده‌اند.

امروز که ما با اعتقاد به توسعه و تثبیت جامعه مدنی فعالیت می‌کنیم هم دقیقاً با همان معضلی مواجهیم که سال‌های پیش از انقلاب وجود داشت یعنی همانطور که آن زمان نارضایتی از حکومت کار را به نقطه انفجار رسانده بود و روش‌های مدنی را سازشکارانه می‌دانست الان هم کسانی هستند که به ما می‌گویند این روش که بکوشید افراد را یک به یک از زیر دندان اینها در زندان و یا از زیر اعدام بیرون بکشید ارزشمند است اما کاری فرساینده و زمان بر است و جامعه را خسته و‌ مایوس می‌کند و ساختار را اصلاح نمی‌کند. اینها معتقدند به جای این کار باید نیروها را برای تغییر ساختاری بسیج کرد. البته ما چون تجربه گذشته را داریم لذا نقدساختاری و نجات فردی را توامان دنبال می‌کنیم ولی در چارچوب کنشگری مدنی نمی‌توان آن انتقاد را به شیوه فعالیت وارد دانست. نمی‌شود به بهانه مشکلات ساختاری، تربیت فردی یا نجات فردی را کنار گذاشت…
Image
http://www.ensafnews.com/288856/
Image
يكي از دروغهاى معروف كه هنوز ترويج مي شود = ان مذهبيها كه معتقد به انقلاب نبودند معتقد بودند 
 جون ظهور در اوج فساد اتفاق مي افتد بس  بايد ترويج فساد كرد تا امام زمان بيايد   است 
قسمت اولش صحيح بود اما  قسمت اخرش نه تنهان دروغ بلكه بهتان بود
و اين را خيلي ترويج مي كردند خصوصا نسبت به امام زمانيها و كساني كه در زمان طاغوت بر محوره امام زمان جلسات ديني داشتند
و اين دروغ در خطابه معروفين مرتبا تكرار مي شد
00343179
 
پست ها : 2508
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

Re: احوال قوميتها، اتباع مذاهب، مسالك و اديان، زندانيان تبعیدیان

پستتوسط 00343179 » يکشنبه مارس 26, 2023 6:14 am

 
در روز زيارتي  سالانه:
 تجمع هزاران زائر در روستای فاطیما در پرتغال


Image
شفقنا- هزاران نفر عصر و شب چهارشنبه در منطقه فاطیما در پرتغال گردهم آمدند تا یاد و خاطره سه کودکی که حضرت مریم(س) را رویت کردند گرامی داشته و برای ریشه‌کنی کووید19 از جهان دعا کنند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، امسال، حضور زائران در منطقه فاطیما در پرتغال اهمیت بسیاری دارد چرا که کووید19 باعث شده تا محدودیت‌های زیادی برای مردم پدید آید. استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شده تا تنها 7500 نفر در فاتیما گردهم بیایند.

داستان فاتیما مربوط به سه کودک چوپان و روستایی است که چند بار حضرت مریم(س) مادر گرامی عیسی مسیح(ع) را در آسمان مشاهده کردند. این واقعه در سال 1917 اتفاق افتاد و دو نفر از سه کودک پس از این واقعه درگذشتند و تنها یک نفر از آنان تا دهه‌ها بعد زنده ماند و به مقام قدیسی رسید. پس از آن واقعه، هر سال زائران از نقاط مختلف اروپا و جهان برای زیارت این مکان مقدس به پرتغال می‌آیند. امسال نیز هزاران نفر با آرزوی نابودی ویروس کرونا به فاتیما آمده‌اند.
Image
Image
Image
Image

https://fa.shafaqna.com/news/1147854/
00343179
 
پست ها : 2508
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

Re: احوال قوميتها، اتباع مذاهب، مسالك و اديان، زندانيان تبعیدیان

پستتوسط 00343179 » سه شنبه آپريل 11, 2023 11:11 pm

انتشار قران و انجيل در جين بعد از بازنويسي و تطبيق با سوسياليسم


تغییر قرآن و انجیل با هدف انطباق با ارزش‌های سوسیالیستی در چین
در منطقه به اصطلاح خودمختار "شی جیانگ" در چین، دولت آن کشور مرتکب جنایات علیه اقلیت مسلمان اویغور شده است جنایتی که انزجارآور است. "نوری ترکل" کمیسیونر امریکا در امور آزادی مذهبی در جهان به "نیوزویک" می‌گوید:"شری غیر قابل بازگویی در چین علیه اویغور‌ها در حال روی دادن است".

Image

به گزارش «شیعه نیوز»، در ادامه کارزار سرکوب اقلیت مسلمان اویغور توسط دولت چین گزارش‌ها نشان می‌دهند که دولت آن کشور در حال بازنویسی انجیل و قرآن برای انطباق دادن متون آن دو کتاب دینی با ارزش‌های سوسیالیستی است.

رسانه‌های غربی گزارش داده‌اند که دولت چین پس از ارزیابی دوباره متون کلاسیک دینی از جمله قران و انجیل اجازه انتشار آن کتب را صادر می‌کند. دولت چین اعلام کرده که این متون به شرطی که مفادی مغایر با سوسیالیسم نداشته باشند اجازه چاپ دارند و برخی پاراگراف‌ها حذف می‌شوند. این دستور در جریان نشست اعضای کمیته امور مذهبی و اخلاقی مطرح شده بود.

خبرگزاری شین هوا گرارش داده که ۱۶ کارشناس از مذاهب مختلف در جلسه‌ای در این خصوص شرکت داشتتد. در این نشست "وانگ یانگ" رییس بخش مشورت سیاسی حزب کمونیست چین تاکید کرده بود که رهبران مذاهب باید از "شی جین پینگ" رهبر چین حمایت کرده و تفاسیرشان از مذهب نباید مغایر با اررش‌های اساسی سوسیالیسم و اقتضائات زمانه باشد. او گفته که با ارزیابی دوباره کتاب‌های کلاسیک مذهبی از ترویج افکار افراطی جلوگیری شده و ایده‌های مطرود از کشور حذف می‌شوند.

سکوت کشورهای مسلمان

نشریه "آسیا تایمز" نیز در گزارشی درباره علت عدم واکنش ایران به سرکوب مسلمانان اویغور در چین می‌نویسد: "ایران وضعیت وخیم بیش از ۱.۵ میلیون جمعیت مسلمان اویغور که توسط دولت چین در اردوگاه‌ها نگهداری می‌شوند را نادیده گرفته است. اویغور‌ها گروهی شورشی و انقلابی نیستند اقلیت قومی مسلمانی هستند که خواستار خودمختاری در استان "شین جیانگ" چین بوده‌اند و به زبان ترکی تکلم می‌کنند و سنی مذهب هستند. در سال‌های اخیر مهاجرت افراد قوم هان به شین جیانگ باعث تغییر جمعیتی آن منطقه شده است.

دولت چین اویغور‌ها را با عنوان "مبارزه علیه تروریسم" سرکوب می‌کند و ۳۸۰ اردوگاه بازآموزی را در سال‌های اخیر ایجاد کرده که در آن به اویغور‌ها زبان و فرهنگ چینی آموزش داده می‌شود و آنان مجبور می‌شوند آداب، رسوم و هویت مسلمان خود را نفی کنند. دولت چین از این اردوگاه‌ها با عنوان مراکز آموزشی و بازآموزی یاد می‌کند تا به آن وجهه‌ای مثبت بخشد.

دولت چین اقدام مشابهی را نیز در تبت انجام داده است. چین در سال ۲۰۱۷ میلادی در "شین جیانگ" قانون ممنوعیت بلند شدن ریش مردان و ممنوعیت پوشش حجاب زنان را اجرا کرد و ۱۶ هزار مسجد را در شین جیانگ تخریب و تعطیل کرد".

این نشریه در ادامه می‌افزاید: "منتقدان رویکرد ایران در قبال اویغور‌ها معتقدند این سکوت نشان‌دهنده تکیه بیش از اندازه ایران بر روی سرمایه‌گذاری‌های چین و نقش حیاتی آن کشور در تجارت با ایران است. منتقدان اشاره می‌کنند این نخستین باری نیست که ایران سیاست را در اولویت قرار می‌دهد چرا که در زمان الحاق کریمه به فدراسیون روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی و اقدامات دیگر روسیه از جمله علیه مسلمانان چچن در دهه ۹۰ میلادی نیز سکوت کرده بود. همانند وضعیت فعلی چین، روسیه از نظر تاریخی از ایران حمایت اقتصادی کرده است.

نکته دیگر آن که اویغور‌ها بیش از آنکه نسبت به ایران دلبستگی داشته باشند به ترکیه نزدیک‌تر هستند. چین و ایران در آستانه امضای قرارداد ۲۵ ساله هستند. نکته دیگر آن که رابطه چین با ایران بستگی به رابطه آن کشور با دولت بایدن در امریکا خواهد داشت اگر بایدن بر چین فشار اعمال کند آن کشور در نزدیکی به ایران مصمم‌تر خواهد شد".

شری غیرقابل بازگویی در چین علیه اویغور‌ها

نشریه "نیوزویک" نیز در مقاله‌ای در پاسخ به این پرسش که برای ابراز مخالفت با اقدامات دولت چین علیه اویغور‌ها چه کاری می‌توان انجام داد می‌نویسد: "برای آغاز، کمیته بین‌المللی المپیک می‌تواند بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را از پکن به محلی دیگر انتقال داده و از شرکت ورزشکاران چینی در مسابقات المپیک جلوگیری کند. اگر کمیته بین‌المللی المپیک این کار را انجام ندهد امریکا و سایر کشور‌ها باید بازی‌های آینده را در پکن تحریم کنند.

گزارش‌های تایید شده‌ای درباره شکنجه و تجاوز به زنان اویغور توسط مقام‌های دولتی منتشر شده‌اند. دختران اویغور مورد خشونت جنسی قرار گرفته‌اند. بیش از یک میلیون اویغور و اعضای سایر اقلیت‌های قومی در اردوگاه‌های کار با عنوان "مراکز آموزش حرفه‌ای" در چین نگهداری می‌شوند. یکی از بازداشت‌شدگان در اردوگاهی در شین جیانگ که ۹ ماه در آنجا بوده می‌گوید هدف دولت چین نابود ساختن همه اویغور‌ها بوده است. همگان باید بدانند که دولت چین مسلمانان آن کشور را به اجبار به نقاط مختلف چین اعزام می‌کند تا در شرکت‌های محافظت‌شده داخلی و خارجی کار کنند؛ نوعی برده‌داری در زمانه ما.

گزارش‌های متعددی از برداشتن اعضای بدن اویغور‌ها توسط دولت چین وجود دارند. کودکان اویغور اغلب از والدین‌شان جدا می‌شوند و در یتیم‌خانه‌هایی مانند زندان نگهداری می‌شوند. دولت چین مسلمانان را با محدودیت در پایبندی به آداب و باور‌های‌شان مواجه ساخته است. مقام‌های چینی اویغور‌ها را مجبور به خوردن گوشت خوک و نوشیدن مشروبات الکلی حتی در ماه رمضان می‌کنند که مسلمانان در آن ماه باید روزه بگیرند. سقط جنین اجباری اویغور‌ها نوعی نسل‌زدایی از سوی دولت چین محسوب می‌شود. در ماده دوم کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌زدایی که در سال ۱۹۴۸ میلادی به امضا رسید، این جرم تعریف شده است.

کمیته بین المللی المپیک زمانی دغدغه‌های حقوق بشری داشت. از جمله در سال ۱۹۶۳ میلادی که آفریقای جنوبی را از حضور در مسابقات المپیک به دلیل حاکمیت رژیم تبعیض‌آمیز آپارتاید در آن کشور محروم کرد. سیاست‌های آپارتاید در آفریقای جنوبی اجازه حضور ورزشکاران سیاه‌پوست در مسابقات دو میدانی را نمی‌داد. در نتیجه این تصمیم، ورزشکاران آفریقای جنوبی از حضور در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۴ میلادی در توکیو منع شدند. این ممنوعیت تا سال ۱۹۹۲ میلادی ادامه داشت.

در آن زمان، آفریقای جنوبی در مرحله پایان دادن به حاکمیت اقلیت سفید پوست بود. اکنون سیاست چین علیه اقلیت‌ها در آن کشور مشابه سیاست دولت آپارتاید آفریقای جنوبی علیه سیاه‌پوستان است.

پکن در سال ۲۰۰۸ میلادی وعده بهبود وضعیت حقوق بشر را داد. با این وجود، پس از تایید شدن نام‌اش برای برگزاری المپیک جسورتر شد و تمام وعده‌های حقوق بشری خود به کمیته بین‌المللی المپیک را نقض کرد. شدت سرکوب در چین افزایش یافته و اینترنت با محدودیت بیشتری در آن کشور مواجه است.

https://www.shia-news.com/fa/news/257430
00343179
 
پست ها : 2508
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

Re: احوال قوميتها، اتباع مذاهب، مسالك و اديان، زندانيان تبعیدیان

پستتوسط 00343179 » سه شنبه آپريل 11, 2023 11:16 pm


   کارشکنی دولت ازبکستان در بازگشایی مساجد شیعیان


کارشکنی دولت ازبکستان در بازگشایی مساجد شیعیان
مقام های دولتی در شهر بخارا در ازبکستان مانع از به ثمر رسیدن تلاش های شیعیان برای بازگشایی مساجد به بهانه های مختلف می شوند.

Image
به گزارش «شیعه نیوز»، مقام های دولتی در شهر بخارا مانع از به ثمر رسیدن تلاش های شیعیان برای بازگشایی مساجد در این شهر به بهانه های مختلف شده اند.

مقام های دولتی تقاضاهای اخیر جوامع مذهبی برای بازگشایی مساجد را رد کرده اند ؛ این در حالی است که پیش نویس قانون جدید برای برخی محدودیت های دینی برای امضای ریاست جمهوری ارسال شده است .

شیعیان در سراسر ازبکستان فقط چهار مسجد ثبت شده برای خودشان دارند ، دو مسجد در منطقه بخارا و دو مسجد در سمرقند.

ظرفیت این مساجد برای تأمین تقاضای نمازگزاران کافی نیست و مسلمانان در جشن های مذهبی مجبور به تجمع در خیابان ها هستند.

در منطقه بخارا ، هفت مسجد شیعه از اوایل دهه 1990 تا سال 2008 فعالیت داشتند که مقامات همه آنها به جز دو مسجد را تعطیل کردند.

مقامات دولتی پنج مسجد دیگر شیعیان را به بهانه اینکه ساختمان مسجد فاقد سند مالکیت است ، بستند.

شیعیان می گویند که بدون داشتن مساجد به تعداد کافی ، بسیاری از شیعیان به ویژه جوانان از مناسک مذهبی خود محروم می مانند.

دولت بخارا به طور مكرر اظهار داشتند كه بسیاری از شیعیان مایلند كه پنج مسجد تعطیل شده مجددا بازگشایی شوند تا ظرفیت بیشتری در مساجد برای حشور نمازگزاران فراهم شود.

یکی از بزرگ ترین نگرانی های شیعیان این است که مساجد آنها در وضعیت های نامطلوبی قرار داده می شوند به عنوان مثال از آنها به عنوان کارگاه های نجاری یا انبارهای اجاره ای استفاده می شود.

در پاییز سال 2020 ، کمیته امور مذهبی و دیگر مقامات به وضوح استفاده نامناسب از ساختمان هایی که مراسم عبادی در آنها برگزار می شود را مورد انتقاد قرار دادند.

شیعیان در منطقه بخارا خودشان ساختمان مسجد «خوجی باخروم» را که می تواند 200 نمازگزار را در خود جای دهد ، تعمیر کردند اما مقامان این شهر اعلام کردند که مسلمانان مجوز استفاده از این مسجد را نخواهند گرفت.

https://www.shia-news.com/fa/news/257677
00343179
 
پست ها : 2508
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

Re: احوال قوميتها، اتباع مذاهب، مسالك و اديان، زندانيان تبعیدیان

پستتوسط 00343179 » چهارشنبه آپريل 12, 2023 4:55 pm

گزارش لوموند از محبوبیت نام محمد در کشورهای جهان


تحقیقات نشان می‌دهد شکل عربی نام «محمد» به تدریج جایگزین اشکال محلی این اسم شده است. و بر كاربرد تلفظ صحيح و فصيح ان مصر هستند

Image
به گزارش «شیعه نیوز»، تحقیقات نشان می‌دهد با تغییر فرهنگ‌ نامگذاری محلی به سمت عربی‌نویسی، صورت عربی نام «محمد» در حال رواج به جای تلفظ محلی این نام در کشورهای مختلف است.

شرکت تحقیقاتی آمریکایی «BabyCenter» اعلام کرد که نام «محمد» در میان ۱۰ نام پرکاربردی است که در سال ۲۰۱۹ در ایالات متحده روی نوزادان تازه متولد گذاشته شده است.

بعد از اینکه نام محمد در لیست محبوب‌ترین نام‌های نوزادان پسر در انگلیس در سال ۲۰۱۹ قرار گرفت و برای اولین بار، وارد لیست محبوب‌ترین نام‌ها در فرانسه شد، اکنون نیز در میان محبوب‌ترین نام‌ها در ایالات متحده است.

اخیراً استفاده از نام‌های برگرفته از نام پیامبر(ص) در گویش‌های محلی کاهش یافته است و نام عربی «محمد» جایگزین آن شده است. به عنوان مثال در بورکینافاسو، نوزادان پسر که قبلاً «ممدو» نامیده می‌شدند اکنون «محمد» نامیده می‌شوند.

باتیست کولمونت، استاد جامعه‌شناسی در گزارش منتشر شده در روزنامه فرانسوی لوموند می‌گوید نام محمد به سرعت در حال رواج یافتن است.

این نام از کشوری به کشور دیگر، با گویش‌های محلی سازگار شده است و به Mahomet در فرانسه، مهمت (Mehmet ۹) در ترکیه، Mamadou در مالی، و Mat و Mah یا سیموه در جاوه اندونزی یا حتی «ما» برای برخی از مسلمانان در چین که آن را به عنوان نام خانوادگی استفاده می‌کنند، تغییر شکل داده است.

نام محمد در گویش‌های محلی گاهی با کلمه محمد در عربی بسیار متفاوت است. اما در چند دهه گذشته همه چیز تغییر کرده است. پیش از این در ترکیه، اولین نامی که به پسران داده می‌شد، مهمت ( Mehmet) بود و بسیاری از سلاطین امپراتوری عثمانی این نام را داشتند.

اما در اواسط دهه ۱۹۸۰، «محمد» وارد لیست ۱۰۰ نام محبوب این کشور شد. در سال ۲۰۱۴، این ششمین اسم محبوب بود در حالی که امروز نام مهمت Mehmet در جایگاه ۱۲ قرار دارد.

دو مردم‌شناس به نام‌های جویل سی کویبرز و اسکوری، تحول مشابهی را در اندونزی ثبت کردند. نام «مات» به نفع «محمد» رواج کمتری یافته است. بنابراین، تمام کسانی که در سال ۱۹۰۰ «مات» خوانده می‌شدند اکنون محمد خوانده می‌شوند و امروز ۸۰ درصد از نام محمد (بدون تشدید) به محمّد (با تلفظ عربی) تغییر یافته است؛ این در حالی است که در گویش محلی، تلفظ حروف مشدد دشوار است.

مود سن لاری مردم‌شناس، می‌گوید که در بورکینافاسو از دهه هشتاد نام آمادو جای خود را به احمد داد. تقریباً در همه جا در بورکینافاسو و شاید در کشورهای همسایه نام نوزادان که قبلاً ممدو گذاشته می‌شدند به «محمد» تغییر یافته است.

در ترکیه، اندونزی، بورکینافاسو و دیگر مناطق، نام محمد در شکل عربی آن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. با گسترش تحصیلات، والدین بیشتر با زبان عربی آشنا می‌شوند که این امر باعث استقبال بیشتر از شکل عربی اسامی اسلامی شود.

مود سن لاری نتیجه گرفت که عربی‌‌گرایی در اسامی، به یک پدیده تبدیل شده است که این امر نشان بارز آموزش، دانش، انتخاب مذهبی و شاید ظهور یک طبقه و نسل جدید است.

https://www.shia-news.com/fa/news/257851
00343179
 
پست ها : 2508
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

Re: احوال قوميتها، اتباع مذاهب، مسالك و اديان، زندانيان تبعیدیان

پستتوسط 00343179 » شنبه آپريل 29, 2023 3:13 pm

بويش مردمان اردبيل براى اظهار عزاداري = هر خانه يك برجم عزا


سال كذشته نحوه اجراى صحيح و كامل اين برنامه بيان شد متنش در اينجا هم درج شود و همراهان بيكيري كنند البته نه قبل محرم و از شب اول محرم به بعد = اين خيلي مهم است كه صف تان را از عمريان به اسم امام حسين جدا كنيد و از عزاداراي در اواخر محرم ببرهيزيد

آغاز به کار پویش مردمی «هر خانه یک پرچم» در استان اردبیل
رییس مجمع جهادگران استان اردبیل گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ،پویش مردمی هر خانه یک پرچم در استان اردبیل آغاز به کار کرد.
Image
آغاز به کار پویش مردمی «هر خانه یک پرچم» در استان اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی اصلانی زاویه شامگاه امروز در نشست هماهنگی پویش مردمی هر خانه یک‌ پرچم در اردبیل اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، پویش مردمی «هر خانه یک پرچم» در استان اردبیل کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: در این‌ پویش مردمی، سهم هر اردبیلی نصب یک پرچم عزا در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان است.

رییس مجمع جهادگران استان اردبیل تصریح کرد: این پویش مردمی با مشارکت گروه‌های جهادی بسیج، پایگاه‌های مقاومت بسیج، حلقات صالحین، هیئات مذهبی، مساجد، محلات و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در استان حسینی اردبیل اجرایی می‌شود.

اصلانی ادامه داد: این پویش در طول ماه محرم در سطح مناطق شهری و روستایی استان عملیاتی می‌شود.

Image
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌های به وجود آمده در اثر شیوع این ویروس، سیمای محرم‌گونه شهرها و روستاها نیز باید تقویت شود که این پویش مردمی در همین راستا راه‌اندازی شده است.

رییس مجمع جهادگران استان اردبیل گفت: از مردم حسینی استان دعوت می‌شود، طبق رسوم دیرینه سر در ساختمان‌ها، منازل و مجتمع‌های مسکونی خود را با پرچم‌ها و نشانه‌های عاشورایی تزیین کنند و در اجرای این پویش مردمی مشارکت و همکاری نمایند.

https://www.farsnews.ir/ardabil/news/14000516000864

از عزارداري اواخر ذيحجه به اسم استقبال محرم ببرهيزيد
00343179
 
پست ها : 2508
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

Re: احوال قوميتها، اتباع مذاهب، مسالك و اديان، زندانيان تبعیدیان

پستتوسط 00343179 » شنبه آپريل 29, 2023 3:25 pm



یکی از مطالب قبلی منتشره شده درباره مطلب پرهیز از عزاداری در اواخر ذیحجه به اسم استقبال محرم:
خبر در رسانه:
محسن قرائتی؛ «استقبال از محرم دیگر چیست؟»



عصر ایران؛ سروش بامداد - «در سازمان تبلیغات اسلامی برنامۀ 100 روزۀ محرم طراحی شده و مطابق آن 40 روز استقبال از محرم، 30 روز برنامه‌های عملیات محرم و 30 روز نیز برنامه های ماه صفر و اربعین خواهد بود.»
  به بهانۀ سخنان حجت‌الاسلام«روح‌الله حریزاوی» قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی می‌توان سخنان حجت‌الاسلام محسن قرائتی در چهار سال قبل و در برنامۀ پربینندۀ مذهبی تلویزیون را یادآور شد که به صراحت گفت:
  «جایی دیدم گفته شده یا نوشته شده 80 روز به محرم. 79 روز به محرم. 78 روز به محرم. اصل را گذاشته‌اند محرم. حساب خود عاشورا البته جداست. اما استقبال از محرم یا استقبال از عاشورا دیگر چیست؟ واجب است؟ مستحب است؟ کی گفته باید به استقبال از عاشورا رفت؟ ما چیزی به نام استقبال از عاشورا نداریم. عزاداری هم باید مبنا داشته باشد. نه این که عزاداری خلق کنیم.»

اقامه معارف الهی:

چند سال بود سه روز اخر ذيحجه كه به روايت عمريان روز هلاك عمر در انست را به اسم استقبال محرم همه جا سياهبوش مي كردند ووو بطور ضمني كشور را در حالت عزاداراي ببرند
حالا قدم بعدي براى محو كردن اعياد ماه ذيقعده و ذيحجه دارند = خداوند منافقان را رسوا و نابود كند آن هم به اسم سازمان تبليغات = در سيستم بیسوادسالار انتظاري بيشتر نيست



برخي از متصديان حاكميت فعلي  ايران از قبل انقلاب وابسته فكري اخوان المسلمين مصر بوده و هستند و طرفدار سيد قطب ووو سنيهايي كه جند ماه در مصر حاكم شدند شيخ حسن شحاته را بوضع فجيع شهيد كردند = اين جريان فكري ظاهر شيعي انقلابي و باطنا احترام خلفا ووو در خطبه هاشان هم وقتي صلوات براهل بيت مي كويند اضافه مي كنند: وصحبه المنتجبين / در همين سخنراني تحليف و تنصيب هم بود = اينها درباره نهم ربيع الاول بشدت انكار روز هلاك عمر بودن دارند و اكر تبريك و مناسبتي هم مي كنند به اسم روز تاجكذاري!!! امام زمان عليه السلام و مي كويند روايت عمريان در تاريخ هلاك طاغوت كه اواخر ذيحجه است را تبعيت مي كنند، بعد ازمنع عيد بودن نهم ربيع جند سالي است اواخر ذيحجه را به اسم استقبال محرم كشور را سياهبوش و عزاداري راه مي اندازند = افراد جاهل در هيئت ها هم كه سوادي ندارند به اسم عزاداري فريفته شده و اين اقدام دولتي را علامت شدت اعتقاد حسيني انها تلقي كرده و همراهي مي كنند در حاليكه اين امر در بشت نقاب اعتقاد عمري آنهاست فلذا اهل معرفت بايد هشيار باشند و ازهمان شب اول محرم عزاداري را شروع كنند بلكه اكر بتوانند در اواخر ذيحجه (براى رعايت عقيده عمريان و انجام وحدت) شيريني توزيع كنند
00343179
 
پست ها : 2508
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

Re: احوال قوميتها، اتباع مذاهب، مسالك و اديان، زندانيان تبعیدیان

پستتوسط 00343179 » شنبه آپريل 29, 2023 3:30 pm

اولويت هاى اجراى عزاداري محرم 1443 در جوابيه آيت الله سيستاني
 

 برای ابراز غم و اندوه در این مناسبت دردناک، و اظهار همدردی با پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و خاندان پاک آن حضرت در این مصیبت بزرگی که به اسلام و مسلمانان وارد شده است، راه‌های مختلفی وجود دارد؛ که از جمله، موارد زیر است:
۱ـ افزایش قابل توجه در پخش مستقیم مجالس حضرت ابا عبد الله (علیه السلام) از طریق شبکه‌های تلویزیونی و فضاهای اینترنتی؛ برای این منظور شایسته است که مراکز و مؤسسات دینی و فرهنگی، با خطیبان برجسته و مدّاحان توانا هماهنگی به عمل آورند، و نیز مؤمنان را تشویق کنند تا در خانه های خود و جاهایی مانند آن، به برنامه‌های سخنرانی و مداحی گوش فرا داده و از آنها استفاده کنند.
۲ـ برگزاری مجالس خانگی در ساعت‌های معینی از شب یا روز؛ به گونه‌ای که تنها افراد خانواده و کسانی که با ایشان رفت‌وآمد دارند در آن حضور یابند و به برخی از برنامه‌های عزاداری، هر چند مجالسی که به صورت مستقیم از شبکه‌های ماهواره‌ای یا در فضاهای اینترنتی پخش می‌شود، گوش بسپارند.

متن كامل:


https://www.jamaran.news/%D8%A8%D8%AE%D ... 8%B1%D9%85


خلاصه
شبيه انجه از ابتداى كرونا سفارش كرديم
بلكه بهترش را معرفي كرديم كه
اجتماع حتى الامكان نباشد و عزاداريها در كستره 40 مكان و خانوادكي باشد و اكر جايي هست كه امكان فاصله دوسه متري و فضاي باز و ماسك بدون مصافحه و معانقه و روبوسي و تماسها باشد
البته ما مانع افرادي كه در كذشته و اخيرا هم در كانال براى اجتماع تقلا مي كنند نيم شويم اما اكر كسي به اين معرفت اعتقاد و التزام دارد مطالب را واضح بيان كرده ايم

روش اجتماع  و اتصال برتر همزمان در نقاط عديده را تعليم كرديم و تمرين داديم
كه همراهي جمعهاى بسيار همزمان با ايجاد ارتباط ذهني و فكري و قلبي و روحي  كه بالاتر از اجتماع فيزيكي حواس برت و مشغول به حواشي ووو است
روش توسلي كه قلب توسلات امروز همه متوسلين است كه
 در ايام و اوقات خاص همه به حضرات متوسل مي شوند وعنايت حضرات براى اين توسلات همزمان در مكانهاى مختلف است
ولو تنها باشند يا معدود خانواده باشند
اما طايفه رايج (جنجاليه) بيشتر عادت كرده اند بر جنجال و ظاهر
و تمركز دروني و اتصال را غالبا راغب نيستند
و دنبال شلوغي و كي آمده و نيامده ز همديكر را ديدن وووو هستند
البته در عزاي حسيني عليه السلام تظاهر به كريه و نمايش هم ماجور است
اما رتبه اش به ارتباط حقيقي مستور نمي رسد و بايين ترين رتبه است
و در شرايط كرونايي رعايت اين روش (اتصال و توسل همزمان جمعهاى خانوادكي) اولويت دارد 
و براى افرادي كه تنهايي نمي توانند با نوارهاىي روضه خواني بهرمند شوند
 امكان تقويت آن با بركزاري مراسمهاى ارتباط ديجيتالي اونلاين صوتي  نيز مي باشد

00343179
 
پست ها : 2508
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

Re: احوال قوميتها، اتباع مذاهب، مسالك و اديان، زندانيان تبعیدیان

پستتوسط 00343179 » شنبه آپريل 29, 2023 5:23 pm

الحمدلله برجمهاى عزا بر سر درب خانه زدن عموميت و رونق بيدا كرده است:و كلمات كتب قديمه را نقش كرده اند:


   قال الإمام الصادق صلوات الله علیه:

 مَنْ علّقَ علماً اسوداً علی بابِ دارِهِ أوْ سطحِ بیتِهِ فی ایّامِ عزاءِ جدّی الحسین صلواتُ الله علیه دَعَتْ لهُ ولأهلهِ أمُّنا فاطمةُ صلواتُ اللهِ علیها صباحاً ومساءً.
هرکسی که پرچم سیاهی در ایام عزای جدم اباعبدالله علیه السلام بر روی در خانه اش یا بالای آن بگذارد،، برای آن و عیال آن مادرمان حضرت زهراء علیها السلام صبح و شب دعا میکند.
مقتل مبکی العیون ص۱۱۱

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

https://www.borna.news/%D8%A8%D8%AE%D8% ... B%8C%D9%87
00343179
 
پست ها : 2508
تاريخ عضويت: چهارشنبه نوامبر 24, 2010 8:32 pm

قبليبعدي

بازگشت به بايگانى موضوعى گاهنامه معرفت به زمان


Aelaa.Net