معرفت به زمان ربیع الاول 1443

قال أبو جعفر محمد الباقر عليه السلام: في حكمة آل داود: ينبغي للمسلم أن يكون مالكا لنفسه، مقبلا على شأنه، عارفا بزمانه (بأهل زمانه)، فاتقوا الله ولا تذيعوا حديثنا...
1- خويشتن دارى 2- تمركز در كار و وظيفه خويش 3- عارف به زمان (به أهل زمان)
هدف؛ آگاهي از احوال زمان و انجام مسؤوليت در برابر آن است، نقل گزارشي علامت تأييد (كليات؛ چه برسد جزئيات؛ يا تعبيرات آن) نيست، و صرفا جهت اطلاع از فضا و محيط موضوع مى باشد، نشر مطالب صرفا براى آگاهى و تأمل و تفكر و شناخت محيط و افراد و امكانات و موانع بوده، و همه براى حصول انگيزه كافي جهت تلاش براى مقصد اعلى است،

مدير انجمن: نبض زمان

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 12:55 pm

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 183
حال پدر مهسا اميني و نحوه استدلال پزشك قانوني 
نتيجه قضاوت و برداشت از نقل قول رسانه هاى بطور متنى با نتيجه ديدن فيلم همان گزارشها متفاوت است
https://www.jahannews.com/video/815269/
آنچه در فيلم معلوم مى شود:
1- برخلاف اينكه مى گويند هيج خونريزي از گوش ووو روي جسد نبوده اما ضمنا اصرار دارند بگويند ما كه نديديم بعد مي گويند اگر خونريزي بوده يا مال احياء قلب است يادر اثر شكافتن مغز براى كالبد شكافى 

2- با توجه به غائله مطرح درباره فوت مهسا؛ اما متصديان اجازه نداده اند كه پدر مهسا در وقت كالبد شكافي حضور داشته باشد و تاكيد كه ممنوع است مگر قاضي بگويد = خوب مي كفتيد قاضي اجازه دهد

3- انچه نقل شده در غسالخانه خون ازگوش جسد خارج شده بوده را تلويحا تاييد مي كنند ولي به علتي غير ضرب منسوب مي كنند

4- اجازه به شركت پزشكان معتمد خانواده مهسا در كميسيون نداده اند بعد كه اعلام نتيجه شده و سر و صدا شده گفته اند بيايند كه ظاهرا اين بار آنها نيامده اند = چون ديده اند براى تحقيق آنها را نمي خواهند براى تاييد گرفتن است

5- خلاصه ناشيگري يا سفاهت يا تكبر و تجبر حاكميت و كارگزارانش بقدر دشمنان خارجي براى ابهام و اتهام سازي دخيل است 

6- حال چهره و صورت پدر مهسا را نگاه كنيد مثل ديگي كه مي جوشد است و نه تنها اقناع نشده بلكه بشدت مضطرب است

7- اگر ريگي به كفشتان نبود در همه مراحل كه خانواده اش مي خواستند حضور داشته باشند ممانعت نمي كرديد و اين توضيحات وو را همانوقت مي داديد و فيلم مي گرفتيد تا جايي براى سوء برداشت و شايعات ووو ادعا باقي نماند
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 12:55 pm

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 184
تفاوت بدرقه شيخ امارات با بدرقه رئيسى توسط پوتین = دربدرقه حاكم امارات پوتین كت خود را به او مى دهد كه سرما نخورد / بايد بقدرى ارزش داشت كه پوتین رفتارش بر حسب آن ابراز كند
https://www.jahannews.com/video/815293/
درسفر رئيسى نه استقبال بود نه بدرقه چه برسد دادن كت شخصي ووو
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 12:56 pm

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 185
العربیه (سعودى):
ایران باید مثل عراق و سوریه شود
آرزويي كه به گور ببريد - اما ايران چنين آرزويى براى عربستان نمي كند چه برسد سعى و تلاش - ان شاء الله كه عربستان از مزدوران اسرائيل و امريكا و بريتانيا و وهابيان و تكفيريان تطهير شود
https://www.jahannews.com/video/815307/
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 12:56 pm

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 186
ماجرای حضور تانک‌ها در صداوسیما چه بود كه رسانه هاى معاندين آنرا لشكركشي منعكس كردند؟
https://www.jahannews.com/news/815355/
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 1:01 pm

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 187
حرف های درگوشی محمود احمدی نژاد با رئیس قوه قضائیه درديدار رهبرى + عکس
http://www.shomalnews.com/view/235750/
رسانه ها بيخود تعجب كرده اند ظاهرا ضرب المثل همه سر در يك آخور +  جنگ زرگري را نشنيده اند
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 1:02 pm

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 188
تاکید پوتین بر رویکرد ثابت روسیه در قبال فلسطین در دیدار با عباس
isna.ir/xdMzkM‏
تفاوت گزارش در رسانه هاى مختلف
https://www.trt.net.tr/dari/dny/2014/06 ... mwd-107799

رئیس جمهور روسیه در حاشیه کنفرانس سیکا در آستانه، پایتخت قزاقستان با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار توسعه روابط اقتصادی میان طرفین به شکل فعال‌تر شد.

پوتین در دیدار عباس بر رویکرد ثابت روسیه در قبال سازش میان فلسطین و اسرائیل- که در تلاش در راستای پیاده‌سازی ارزش‌های عدالت خلاصه می‌شود- تاکید کرد.

عباس نیز در این دیدار تاکید کرد، روسیه همواره از عدالت دفاع کرده و ما از وجود شریکی چون روسیه خرسند هستیم.

وی گفت: فلسطین موافق گسترش فعالیت کمیته چهارجانبه متشکل از سازمان ملل، روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا برای حل و فصل اوضاع در خاورمیانه است.

عباس پوتین را در جریان آخرین تحولات مسئله فلسطین، نقض‌های مستمر اسرائیل و تجاوزات آن علیه ملت فلسطین، سرزمین و مقدسات اسلامی و مسیحی آن، تداوم شهرک سازی‌ها، اقدامات تخریب و قتل، محاصره شهرها و اردوگاه‌ها و حمله به اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی قرار داد.
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 1:03 pm

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 189

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  دکتر سید محمد صدر (فرزند دآيت الله سيد رضا صدر و برادرزاده امام موسى صدر):
بینش امنیتی تلقین می کند که حکومت نباید یک قدم عقب بگذارد/ جوانان احساس تحقیر می کنند/ شرایط اعتراض و تظاهرات مسالمت آمیز را فراهم کنیم
   - این اعتراضات یک ریشه طولانی دارد که باید به آنها بپردازیم؛ تا به طور دقیق بفهمیم و متوجه شویم که چه اتفاقی دارد در کشور می افتد.

اساسا بینش یا رویکرد حکمرانی می تواند بر سه نوع فرهنگی، امنیتی یا سیاسی باشد؛

«بینش فرهنگی» خوشبینانه،
«بینش امنیتی» بدبینانه
و «بینش سیاسی» واقع بینانه است.

حاکمیتی که فرهنگی باشد به مردم خود با دید مثبت نگاه می کند، همه مردم را از خودش می داند و آنها را دوست دارد و همه را طرفدار کشور می بیند.

بینش امنیتی، درست عکس این است. نگاه بینش امنیتی به مردم منفی است و آنان را به عنوان فاسد، گناهکار، جاسوس و دنبال براندازی حکومت نگاه می کند.

بینش سیاسی، واقع گرایانه است و سعی می کند واقعیتی که در جامعه وجود دارد را ببیند و درک کند.

من همیشه به این فکر بوده ایم که ما در سیاست داخلی باید بینش فرهنگی داشته باشیم؛ یعنی به مردم خودمان با دید مثبت نگاه کنیم و همه را خوب بدانیم.

در سیاست خارجی نیز باید بینش سیاسی و امنیتی داشته باشیم؛
یعنی هم واقع گرا باشیم و هم حداقل خوش بین نباشیم.
چرا که ما در سیاست خارجی با «رقیب» و شاید بعضا «دشمن» مواجه بوده ایم.

در جمهوری اسلامی ایران این بینش فرهنگی، که بینش خوشبینانه است، خوشبختانه در یک سال یا دو سال اول انقلاب کاملا پیاده شد.

یعنی تا قبل از شروع جنگ و جنایت هایی که منافقین داشتند و شروع به ترور و آدم کشی کردند،
حاکمیت ایران یک حاکمیت فرهنگی است که همه مردم -حتی مخالفین- را از خودش می داند.

اگر در آن شرایط رادیو و تلویزیون را بررسی کنید، می بینید تلویزیون در اختیار همه مردم و حتی مخالفین بود.

   مثلا قرار بود که ما رفراندوم جمهوری اسلامی و بعد هم قانون اساسی داشته باشیم. در هر دو اینها مخالفین جمهوری اسلامی به تلویزیون می آمدند و با قانون اساسی جمهوری اسلامی، که برآمده از انقلاب بود، مخالفت می کردند. منافقین و چریک های فدایی می آمدند و به مردم می گفتند که رأی ندهند. یا در مناظراتی که گذاشته می شد، توده ای ها و چریک‌های فدایی و ناسیونالیست ها حرف خودشان را می زدند و از این طرف هم افرادی بودند که از عقاید جمهوری اسلامی دفاع می کردند.
این را بینش یا رویکرد فرهنگی می گویند.
یعنی صدا و سیما به معنای واقعی صدا و سیمای ملی یعنی برای همه مردم بود.
این صدا و سیما را مقایسه کنید با صدا و سیمایی که در 10، 20 سال اخیر بوده که فقط مخصوص یک گروه خاص و با نگاه بسته شده است و حتی کسانی که در انقلاب بوده اند و در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته اند و زحمت کشیده اند، دیگر اجازه ورود به آن را ندارند.
این را «بینش امنیتی» می گویند. یعنی نه تنها مردم ایران، احزاب و گروه های سیاسی یا نهادهای غیر دولتی اجازه ورود ندارند،
بلکه حتی به مسئولین قبلی نظام جمهوری اسلامی اجازه ورود نمی دهد.
   متأسفانه این بینش امنیتی در همه جا حاکم شد.

البته من این جملات را در مجمع تشخیص هم گفته ام که ما باید بینش امنیتی حاکمیت را تغییر بدهیم و به طرف بینش فرهنگی و نگاه مثبت و خوب بیاییم.

 یعنی در واقع باید استراتژی نظام «لبخند به مردم» باشد؛ نه اینکه «اخم به مردم».

وضعیت الآن صدا و سیما طوری است که آدمی مثل فردوسی پور که به گفته خود تلویزیون برنامه های او بسیار جذاب بود و خیلی بیننده داشت را کنار می گذارند.

این روش در ابعاد مختلف اجرا شد و مدام محدودیت روی محدودیت تلنبار شد؛
دنباله آن نگاه نیز در سیاست  تمام افرادی را که حس می کند خودی نیستند، رد صلاحیت می کند؛ چه در انتخابات مجلس و چه در انتخابات ریاست جمهوری.

به مرور زمان می بینیم مشارکت سیاسی کاهش پیدا می کند. این فشارها و عملکردها در ابعاد مختلف واقعا در بین مردم و مخصوصا جوانان ایجاد عقده می کند.
 

   اتفاقی که بر سر فوت خانم مهسا امینی افتاد در واقع جرقه ای بود بر انباشت ناراحتی ها، عقده ها و مطالباتی که مردم و به ویژه جوانان و زنان داشتند.

من دو ماه پیش با سردار اشتری راجع به عملکرد گشت ارشاد صحبت کردم.

به ایشان گفتم، «این گشت ارشاد با این عملکردی که دارد -می دانم خودتان نمی دانید- ولی در واقع دارید ایده ای را دنبال می کنید که قبلا کسانی مانند منافقین مطرح می کردند و نتوانستند عملی کنند.

 آنها می گفتند ما باید اقدامی انجام بدهیم که یک شهر را در مقابل حکومت قرار بدهیم، چرا که ترور به جایی نمی رسد».
وقتى این حرف ها را می زدم هنوز قضایای اخیر شروع نشده بود.

سپس به ایشان گفتم، «تصویری که نشان داده شد مادر جلوی ون گشت ارشاد را گرفته و فریاد می زند که دختر مریض من را نبرید، در آن جهت است.

یعنی نه تنها یک شهر و یک کشور بلکه حتی هر کسی که این را ببیند، احساساتش تحریک و ناراحت می شود.

مردم رنج می برند؛ چرا این طوری عمل می کنید؟»
آقای اشتری گفت، «قانون است و باید اجرا شود؛ گفتم چرا شما با خشونت عمل می کنید؟
بر فرض که به قول شما قانون است، شما اصلا درگیری فیزیکی پیدا نکنید.
قانون می گوید تذکر بدهید و شما تذکر بدهید».

تذکر مصلحانه ای بنده دادم که اصلا با خانم ها برخورد فیزیکی نکنید.

اصلا امر به معروف همین بحث زبانی است.

اگر همین تذکر خالصانه و مخلصانه حقیر مورد توجه قرار گرفته بود، ما این بلوایی که الآن هست را نداشتیم.

   بنابر این، خلاصه آنچه که باعث این شهرآشوبی شده، نحوه حکمرانی یکی، دو دهه اخیر است که طی آن به مردم بی توجهی شده است.

آقایان، امنیتی برخورد می کنند برای اینکه امنیت کشور یا حکومت را ایجاد کنند؛ در حالی که این بینش امنیتی خودش ضد امنیت است!

من آن موقعی که دبیر شورای امنیت کشور و معاون وزیر کشور بودم، گفتم که
امنیت به معنای «حضور مردم در صحنه» است.
ما در صورتی که مردم را داشته باشیم امنیت داریم و اگر مردم را نداشته باشیم، نظام صرفا با نیروهای مسلح نمی تواند امنیت داشته باشد.
چنانکه شاه، هم ارتش و ساواک قوی داشت و هم رادیو و تلویزیون در اختیارش بود و هم حمایت خارجی داشت؛ آمریکا، شوروی، اروپا و کشورهای عربی همه از او حمایت می کردند. ولی چون مردم را نداشت، سرنوشتش به آنجا رسید.

باید توجه کنیم که امنیت نظام جمهوری اسلامی توسط مردم ایجاد می شود و اگر مردم را نداشته باشیم، خدای ناکرده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.
  الآن خود آقایان می گویند اعتراض قانونی و خوب است، ولی اغتشاش خوب نیست؛ همین را عمل کنید! اگر اعتراض حق  است و در قانون اساسی مورد تایید قرار گرفته، مکانیزمی در نظر بگیرید که چه جوان و چه یک حزب و گروه وقتی می خواهد اعتراض کند، بتواند؛
نه اینکه هر موقع حزبی به یک فرمانداری یا وزارت کشور درخواست اعتراض قانونی داشت، اجازه ندادند.
چرا الآن به قول آنها به اغتشاش کشیده می شود؟ البته واقعا هم اغتشاش محکوم است. یعنی آتش زدن اموال عمومی، اموال مردم، آمبولانس، بانک و یا هر جای دیگر را هیچ دموکراسی در دنیا تأیید نمی کند. ولی همه می گویند اعتراض و تظاهرات مسالمت آمیز حق مردم است؛ شرایط آن را فراهم کنیم.
اگر این کار را کرده بودیم، اصلا عقده ها جمع نمی شد و اعتراض ها قانونی و مسالمت آمیز انجام می شد و به اغتشاش، آتش زدن و کارهای خشنی که شما اشاره کردید، کشیده نمی شد. این هم به دلیل این است که ما جوّ را بسته بودیم.
آیا محلی را تعیین کرده ایم که هرکس می خواهد اعتراض کند به آنجا بیاید، حرف هایش را بزند، پلیس هم حفاظتش می کند و هیچ کس هم حق نداشته باشد به اینها حمله کند؟! اگر چهار، پنج بار این اتفاق بیفتد عقده ها خالی می شود و دیگر اغتشاش و برنامه های خشن کنار گذاشته می شود و بعد از مدتی اگر هم کسی این کار را بکند، به جای اینکه از طرف دولت این کار محکوم شود از طرف خود مردم محکوم می شود.
همین الآن مغازه داران که کسب و کار آنها مختل شده این کارهای  اغتشاشگری را تأیید نمی کنند. بنابر این، راه حل این قضایا برخورد خشن و تند، قطع اینترنت و بستن تمام ارتباطات رسانه ای نیست؛ با بینش فرهنگی و اینکه مردم را از خودمان بدانیم، می‌توان قضایا را حل کرد. 

   متأسفانه همان بینش امنیتی سعی می کند این طور تلقین کند که حکومت نباید یک قدم عقب بگذارد؛ چون اگر یک قدم عقب گذاشت، پشت سر هم عقب می رود تا کل نظام برود! در صورتی که اگر شما با تحمل و سعه صدر برخورد نکنید، آخر آن چیزی است که شما می گویید؛ نه اینکه اگر جوان در جایی اعتراض کند و حرفش را بزند، نظام برود. 
البته متأسفانه در بخشی این تفکر امنیتی وجود دارد و ما امیدواریم مسئولین رده یک نظام بروند به طرف اینکه بینش امنیتی را به بینش فرهنگی و سیاسی تبدیل کنند.
https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1569872
وقتى افراد اصيل و باسواد كشور از كارها بركنار شده  افراد بيسواد و بي اصالت سركار مى آيند
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 1:04 pm

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 190
آيت الله مرتضی مقتدایی مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم، مدیر حوزه‌ی علمیه قم، استاد درس خارج در این حوزه، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است؛ و سابقاً رئیس دیوان عالی کشور و دادستان کل کشور بود.
نظرات ايشان درباره گشت ارشاد
تفاوت ديدكاه متصديان عالي كشور (دوره ياقوت) با متصديان امروز كشور (دوره ماغوت)
مسئولین گشت ارشاد باید متوجه باشند اجازه ای که به اینها داده شده تا تذکر بدهند به کسی که مثلا حجاب را رعایت نمی کند، نظرشان فقط برای خدا باشد و نظر غیر خدایی نداشته باشند؛ و با ادب، احترام، موعظه و نصیحت با مخاطبان خود صحبت کنند.
من یادم می آید اوایل انقلاب که به امر امام شورای عالی قضایی تشکیل شد، من هم عضو آن شورای عالی بودم و اولین گشت ارشاد را آن وقت ما تصویب کردیم و گروه هایی را مأموریت دادیم که در بین مردم بگردند و تذکراتی هم راجع به حجاب و هم راجع به کارهای خیر و کمک به دیگران داشته باشند. خود من یادم می آید دو مرتبه آن گروه ارشاد را دعوت و با آنها صحبت کردم.
صحبتی که با آنها کردم همین بود که اذن داده شده به شما این نیست که هر طور دلتان می خواهد عمل کنید؛ ببینید مصلحت چیست؟ چه چیزی الآن لازم است به اینها تذکر بدهید؟ کیفیت برخوردشان را می گفتم با ادب، احترام، دوستی و محبت با اینها صحبت کنید. الآن هم نظر ما همین است. این گروه ارشاد اگر دیدند یک خانمی حجابش را رعایت نکرده، باید به عنوان دوست و خیرخواه یا مثل یک برادر مهربان یا مثل یک پدر و مادر که نسبت به فرزند علاقه دارند، با اینها صحبت کنند. اگر آنها برخورد تند کردند شما مقابله نکنید؛ شما خداحافظی کنید و کنار بروید.
باید به همین گروه ارشاد تذکر داد که برخوردهای دوستانه، پدرانه، برادرانه و مادرانه با این خواهران و برادران صحبت کنند.
https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1569007

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8 ... B%8C%DB%8C
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 1:04 pm

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 191
تفاوت مكتب فكرى رويكرد طالبان حاكم در ايران با مكتب فكرى امام موسى صدر
از «غاده » تا «مهسا»
 یک مورد از این تلاش ها به خانم «غاده جابر» مربوط می شود که بعد ها به همسری شهید بزرگوار مصطفی چمران درآمد. غاده نویسنده جوان ، دختر یکى از سرمایه‌ داران بیروت بود که در آفریقا و ژاپن به تجارت مروارید اشتغال داشت. او با این که شیعه بود اما در خانواده مرفه و با فرهنگ غربى و اروپایى بزرگ شده بود و وضع ظاهرى خوشایندى از نظر حجاب نداشت؛ ولى چون از قلمِ روان و شیوایى برخوردار بود و به اهل بیت و امام‌ حسین(علیه السلام) گرایش عاطفى شدیدى داشت، مورد توجه امام موسى‌ صدر قرار گرفت، آقای صدر بدون این که به ظاهر ناخوشایند غاده گیر دهد ، نقاط قوت او را ملاک و معیار قرار داد و او را به همکارى در مجلس اعلای شیعیان و حرکت محرومین دعوت کرد. چون غاده از مسائل سیاسى ، جنگ و درگیرى های  آن روزها به تنگ آمده بود ، نخست از قبول آن امتناع ورزید؛ اما بعدها با اصرار و  پیگیرى‌ هاى مستمر آقای صدر به جمع آنها پیوست. خانم غاده مدتى با سر و وضع ناجور در محل کار و جمع بچه‌ هاى جنبش حرکت محرومین و اَمَل حاضر مى‌ شد و آقای صدر هم در این مورد هیچ اجبار و سختگیری به وی روا نمی داشت  ، به طورى که در چند مورد ، اعتراض
برخى از جوانان مذهبی جنبش امل را برانگیخت ، تا این که پس از اندکى، در اثر برخوردهاى غیر مستقیم صدر و شهید چمران ، غاده ی  بى‌ تفاوت به مسائل سیاسى و غیر محجبه ، به یک دختر کاملا با حجاب ، مؤمن ، متعصب به مسائل دینى و مذهبی تبدیل شد.  شرح و جزئیات این ماجراى آموزنده را در کتاب «نیمه پنهان ماه»، از زبان خود خانم غاده جابر ، همسر شهید چمران بخوانید. (نیمه پنهان ماه ، تهران ، انتشارات روایت فتح ، چاپ چهارم ، سال 1381 )
این تنها زنان و دختران لبنانى نبودند که در مکتب انسان‌ ساز امام موسى صدر ، بدون هرگونه اجبار و اکراهی ساخته و متحول ‌می شدند. بلکه پسران جوان لبنانى نیز از این چشمه زلال ، آب زندگى نوشیدند و به کمال انسانی رسیدند. 
https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1570068
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 1:05 pm

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 192
موفقيت زوج طلبه‌ در محله اى (از زواره اردستان)
http://fna.ir/1rt8uc
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

قبليبعدي

بازگشت به گاهنامه معرفت به زمان


cron
Aelaa.Net