معرفت به زمان ربیع الاول 1443

قال أبو جعفر محمد الباقر عليه السلام: في حكمة آل داود: ينبغي للمسلم أن يكون مالكا لنفسه، مقبلا على شأنه، عارفا بزمانه (بأهل زمانه)، فاتقوا الله ولا تذيعوا حديثنا...
1- خويشتن دارى 2- تمركز در كار و وظيفه خويش 3- عارف به زمان (به أهل زمان)
هدف؛ آگاهي از احوال زمان و انجام مسؤوليت در برابر آن است، نقل گزارشي علامت تأييد (كليات؛ چه برسد جزئيات؛ يا تعبيرات آن) نيست، و صرفا جهت اطلاع از فضا و محيط موضوع مى باشد، نشر مطالب صرفا براى آگاهى و تأمل و تفكر و شناخت محيط و افراد و امكانات و موانع بوده، و همه براى حصول انگيزه كافي جهت تلاش براى مقصد اعلى است،

مدير انجمن: نبض زمان

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 11:51 am

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 131
بی‌سر و ته بودن سریال‌هاى تلويزيون ايران گردن کیست؟
https://www.borna.news/fa/tiny/news-1383670

یکی از نقاط عطف و قوت هر سریال و مجموعه‌ی تلویزیونی شروع خوب و پایان جذاب است که می‌تواند در ماندگار کردن سریال در ذهن مخاطب موثر واقع شود.

یکسری از مجموعه‌های تلویزیونی و حتی شبکه نمایش خانگی در رعایت استاندارد آغاز سریال که می‌تواند فرصتی برای معرفی کاراکترها راه‌اندازی قصه و گره افکنی‌های ابتدایی برای درگیر کردن مخاطب باشد آنچنان که باید و شاید موفق عمل نمی‌کنند. در واقع می‌توان گفت فاکتور گرفتار کردن مخاطب برای ایجاد سوال در پیگیری و گرم شدن قصه به خصوص در قسمت‌های ابتدایی و قسمت اول لحاظ نمی‌شود و این مسئله معمولا یک مانع در حفظ مخاطب در شروع کار است

معمولا یک سریال تلویزیونی برای اقبال و استارت گیرا نیازمند معرفی مطلوب از کاراکترها و نزدیک کردن مخاطب به شخصیت‌ها و معرفی آن‌ها در استخوان‌بندی قصه است. این در حالی است که برخی از سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی گنگ آغاز می‌شوند، معرفی کاملی از شخصیت‌ها در مسیر ابتدایی ندارند و در واقع شرایط را برای قرار گرفتن مخاطب در دل داستان ایجاد نمی‌کنند به همین دلیل بارها شاهد این بوده‌ایم که بعد از گذشت چندین قسمت تازه سریال جای خود را در میان مخاطبانش باز کرده است. گویی نویسنده به رغم انتخاب دو خطی جذاب برای طراحی مسیر داستان و شخصیت‌ها، پیرنگ‌های قصه، بچه قصه‌های سریال و... عجله‌ای نداشته و شاید از این طریق به مطول کردن شما بخوانید آب بستن به سریال روی آوره است و البته گاهی این بد سلیقگی به وسواس‌های نامرغوب نویسنده در اطلاع‌رسانی قطره‌چکانی از داستان مرتبط می‌شود که این هم به نوعی نقصی قابل بررسی است.

بی‌اغراق نیست اگر بگوییم فاجعه در جایی است که برخی از سریال‌ها بی در و پیکر پهن می‌شوند و عملا نویسنده در جمع‌بندی کار به عجزی محسوس می‌رسد که بسیار سریال‌هایی را دیده‌ایم که شروعی متوسط داشته اما پایانی ضعیف و دم دستی همه‌ی زحمات تیم تولید را بر باد داده است.

داستان‌هایی که نیمه کاره می‌ماند، شخصیت‌هایی که داستانشان تمام نمی‌شود، موقعیت‌هایی که رها می‌شوند، قصه‌هایی که بی‌دلیل داستان را زخمی می‌کنند اما با تکلیفی نامعلوم به تیتراژ پایانی می‌رسند. نکاتی است که مخاطب باهوش و سریال ببینی را که به رغم دسترسی به انواع سریال از بهترین کمپانی‌های دنیا به این سریال اعتماد کرده است پشیمان می‌کند و در واقع نمی‌توانیم مخاطبمان را از سریالمان سیراب و اغنا کنیم طوری که گویی با ما در مسیری عبث همراه شده و حس آب در هاونگ کوبیدن برایش بعد از مدت‌ها باقی می‌ماند.

استراتژی نویسنده در شکل‌گیری داستان، معرفی شخصیت‌ها، ایجاد به موقع روابط، آشنا کردن مخاطب با همه‌ی اتفاقات در راه، تعلیق‌ها، کشش‌ها، پیرنگ‌ها و اولویت‌های روایت منطقی داستان و... مواردی است که در نشاندن مخاطب پای اثر موثر است و جمع کردن به موقع داستان ورود صحیح و منطقی قصه و به خصوص نیمه تمام نگذاشتن هر یک از این شخصیت‌ها در پایان‌بندی سریال و هر اثر نمایشی در ماندگاری کار در ذهن مخاطب اثری شگرف خواهد داشت.

جابر قاسمعلی: شروع موفق یک سریال به درگیری شخصیت‌ها در موقعیت داستان بستگی دارد
جابر قاسمعلی نویسنده سریال‌های «طلسم‌شدگان»، «نرگس»، «وارش» و... که در کارنامه‌اش نگارش آثار در گونه‌های متفاوت دیده می‌شود در گزارش تخصصی برنا با موضوع آغاز استاندارد یک فیلمنامه حرفه‌ای، شخصیت‌پردازی‌های اصولی، پایان‌بندی‌های خیره‌کننده و... که موجب موفقیت یک اثر می‌شود گپ و گفتی با ما داشته که از نظر می‌گذرانید.

جابر قاسمعلی فیلمنامه‌نویس که در آثاری همچون سریال «طلسم‌شدگان»، «نرگس» و فیلم‌های سینمایی «تلفن همراه رئیس‌جمهور»، «روانی» و... فعالیت داشته است در پاسخ به این پرسش که آغاز یک سریال موفق چه ویژگی‌هایی را باید دارا باشد به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا پاسخ داد: شروع هر اثر از این نظر اهمیت دارد که نویسنده بتواند در پرده‌ی اول(یعنی 10 دقیقه‌ی اول) شخصیت‌های داستان‌ را معرفی کند و بگوید موضوع چیست. یعنی به تماشاگر بفهماند این افراد در خصوص چه موضوعی با هم در ارتباطاتند و داستان چه خطی را پیگیری می‌کنند.

نویسنده سریال «نرگس» درباره معرفی مکرر شخصیت‌ها در قسمت‌های اول یک سریال عنوان کرد: دلیل نمی‌شود چون سریال‌ها طولانی‌تر از فیلم‌های سینمایی هستند پس چند قسمت اول را به معرفی شخصیت‌ها بپردازیم. بسیاری این کار را انجام می‌دهند. گاهی می‌بینیم سه_چهار قسمت از یک سریال گذشته است اما اثر هنوز نتوانسته تماشاگر را درگیر خودش کند. علتش هم این است که نویسنده به جای ایجاد موقعیت نمایشی فقط به شناساندن کاراکترها پرداخته است.

قاسمعلی در خصوص چگونگی باور پذیر بودن یک اثر و ایجاد موقعیت و گره‌‌افکنی در داستان اظهار داشت: مسئله‌ی اصلی باورپذیری است که در شروع بسیار تاثیرگذار است. گارسیا مارکز جمله‌ی معروفی دارد که در آن می‌گوید: «نویسنده می‌تواند هر مزخرفی را که دلش خواست بنویسد فقط به این شرط که بتواند آن را به مخاطبش بقبولاند.» یعنی برای شروع موفق یک سریال باید موقعیتی ایجاد کنید که شخصیت‌ها درگیر آن موقعیت شوند و بعد راه خلاصی و برون‌رفتی از آن چالش را طراحی کنید که مخاطب ترغیب شود قسمت بعدی اثر شما را ببیند. بنابراین شروع یک سریال موفق فقط داشتن آدم‌های جذاب و متقاعدکننده نیست؛ مهم رفتار شخصیت‌ها در برخورد با موقعیت‌های چالش‌برانگیز قصه است.

نویسنده فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» درباره‌ی نیمه تمام شدن برخی از بچه قصه‌های سریال‌ها که تماشاگر را عصبی و سردرگم می‌کند عنوان کرد: یک فیلمنامه طبعا نیاز به ارائه‌ی اطلاعات دارد اما این اطلاعات حتما بایستی در مسیر داستان، حوادث و اتفاقات ارائه شوند. حضور داستانک‌ها یا ساپلات‌ها در مجموعه‌های تلویزیونی طبیعی است. یک وقت‌هایی در تولیدات سینمایی ساپلایت‌هایی می‌آیند تا قربانی پلات اصلی و شاه پیوست شوند. یعنی شما ساپلات‌ها را طراحی می‌کنید که پیرنگ اصلی خود را پررنگتر کنید اما در ادامه دیگر به این ساپلات‌ها کاری ندارید.

او در پایان گفت: طبیعی است که پایان‌بندی‌ها به نوع فیلمنامه برمی‌گردد. در فیلمنامه‌های کلاسیک و سه پرده‌ای حتما باید پایان قطعی باشد. یعنی تمام فراز و فرودهایی که در ذهن مخاطب شکل گرفته باید به فرجامی برسد تا تکلیف تماشاگر مشخص شود. سریال‌ها هم به دلیل اینکه در تلویزیون پخش می‌شوند و تلویزیون ذاتا یک رسانه مردمی محسوب می‌شود باید داستان خود را جمع‌بندی کنند؛ به گونه‌ای که تمام پرسش‌هایی که داستان مطرح کرده را پاسخ بدهد تا بیننده احساس اغنا و رضایت کند.

فهیمه سلیمانی: برخی کارگردان‌ها فکر می‌کنند تعامل با نویسنده از ارج و قربشان کم می‌کند
فهیمه سلیمانی نویسنده سریال‌های «خوشنام»، «کارو» و... که در کارنامه‌اش نگارش آثار در گونه‌های مختلف دیده می‌شود در گزارش تخصصی برنا با موضوع آغاز استاندارد یک فیلمنامه حرفه‌ای، شخصیت‌پردازی‌های اصولی، پایان‌بندی‌های خیره‌کننده و... که موجب موفقیت یک اثر می‌شود گپ و گفتی با ما داشته که از نظر می‌گذرانید.

فهیمه سلیمانی فیلمنامه‌نویس که در آثاری همچون سریال «خوشنام»، «کارو» فعالیت داشته است در پاسخ به این پرسش که آغاز و پایان یک سریال موفق چه ویژگی‌هایی را باید دارا باشد به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا پاسخ داد: سریالی جزو سریال‌های خوب و موفق محسوب می‌شود که با انرژی بالایی آغاز شده و با یک موقعیت درخشان و غیرقابل پیش‌بینی به پایان برسد. متاسفانه در سریال‌های ما این اتفاق نمی‌افتد‌. اکثر آثار نمایشی ما قابل حدس هستند؛ آثاری که شروع‌ درخشان و درستی دارند اما ضعیف و دم دستی به پایان می‌رسند.

نویسنده سریال «خوشنام» درباره معرفی مدام شخصیت‌ها در قسمت‌های اول یک سریال و نیمه تمام شدن برخی از بچه قصه‌های سریال‌ها که تماشاگر را عصبی و سردرگم می‌کند عنوان کرد: سردرگمی در روایت قصه و معرفی مکرر شخصیت‌ها یکی از مشکلات بزرگ برخی از سریال‌ها محسوب می‌شود. هدف اصلی این است که ما قصه را به خوبی روایت کنیم. اگر در طول داستان قصه‌های درستی را طراحی کرده باشیم آرام آرام مخاطب با کاراکترها آشنا می‌شود و شخصیت‌‌ها را در روند قصه می‌شناسد. بنابراین ما هیچ نیازی به پیش‌زمینه‌های کسل‌کننده که مخاطب را خسته کند نداریم.

سلیمانی در خصوص ایرادی که برخی به نویسندگان و برخی به تیم تولید در جمع‌بندی‌های نامشخص داستان و شخصیت‌های رها شده‌ی قصه وارد می‌کنند اظهار داشت: تجربه‌ی شخصی من این است که این ایراد به تیم تولید برمی‌گردد. به این دلیل که نویسنده مدت‌ها زمان می‌گذارد تا یک کاراکتر را از صفر بسازد بنابراین کمتر پیش می‌آید نویسنده‌ای در طول قصه کاراکتر خودش را گم کند. چون این کار تخصصی است و این نویسنده است که با قلم بنای کار را از ابتدا خلق می‌کند.

او ادامه داد: وقتی یک نویسنده از این تخصص آگاه باشد می‌داند هر شخصیت از کجا شروع می‌شود و کجا به انتها می‌رسد. همه‌ی این‌ها الگوریتمی دارد که فیلمنامه‌نویس طبق آن پیش می‌رود. اما وقتی کار در مرحله‌ی پیش‌تولید قرار می‌گیرد همه‌چیز متفاوت می‌شود. گاهی یک نویسنده 2 یا سه سال از زمانش را صرف نگارش یک فیلمنامه می‌کند آنوقت هنگام تولید یک مجموعه‌ی تلویزیونی زمان پیش‌تولید تا تولید اثر حتی به یک ماه هم نمی‌رسد چرا که دغدغه‌ی کارگردان فقط انتخاب بازیگر است و روی اصول درستی پیش نمی‌رود.

سلیمانی در خصوص ضعف فیلمنامه‌ها که گه گاهی برخی شخصیت‌ها را نصفه و نیمه رها می‌کنند عنوان کرد: گاهی می‌بینیم که کارگردان کاراکتر را متوجه نشده است. برای همین برخی از شخصیت‌ها و قصه‌ها را نصفه و نیمه رها می‌‍کند. این مسئله به این قضیه برمی‌گردد که هنوز فرهنگ تعامل بین کارگردان و فیلمنامه‌نویس در کشور ما ایجاد نشده است. متاسفانه اکثر کارگردان‌ها ادعای نویسندگی دارند و فکر می‌کنند اگر بخواهند با ما تعامل داشته باشند از ارج و قربشان چیزی کم می‌شود.

او در پایان گفت: قطعا کار خوب زمانی تولید می‌شود که تهیه‌کننده، کارگران و فیلمنامه‌نویس کار را دوشادوش هم پیش ببرند. گاهی ممکن است بازیگری متوجه ارزش دیالوگی نشود اما آن دیالوگ و ری‌اکشن به فهم آن سکانس کمک می‌کند. بنابراین از نگاه من باید فیلمنامه‌نویس در جلسات دورخوانی حضور پیدا کند و یک صندلی برای او در نظر گرفته شود تا او بتواند بیان بازیگر را در خواندن دیالوگ‌ها بشنود و در پیشبرد کیفیت اثر تاثیرگذار باشد.

خبرنگار: تبسم کشاورز
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 11:52 am

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 132
دولت فرانسه:
اعتصاب‌ها متوقف نشود، به زور متوسل می‌شویم
جالب است كه هرگونه برخورد را براى كشورهاى ديگر خلاف حقوق بشر و كارگر ووو مى دانند اما اگر خودشان بكار ببرند جزو اصول صحيح شان است
https://www.mashreghnews.ir/news/1425361/
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 11:53 am

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 133
صالح نیکبخت وکیل خانواده مهسا امینی به «مشرق» خبر داد:
مهسا امینی بیمار بود و دارو مصرف می‌کرد/ هیچ‌گاه نگفته‌ام که مهسا مریض نبوده است/نظر پزشکی قانونی فصل‌الخطاب است/ دستگاه قضایی با عوامل انتشار دهنده شایعات درباره مرگ مهسا برخورد کند/ به دنبال سیاسی کردن پرونده مهسا نیستیم! / پدر مهسا امینی به کمیسیون پزشکی گفته است که آخرین نسخه دارویی متوفی را در ۲۰ شهریور برای او تمدید کرده است.
https://www.mashreghnews.ir/news/1425269/
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 11:53 am

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 134
به نام «صلح»، به کام جنگ:
جایزه صلح نوبل به مرکز کودتاچی وابسته به جورج سوروس رسید
مرکز آزادی‌های مدنی، روی کاغذ ادعا کرد که یک مأموریت «نجیبانه» دارد، هرچند بعداً ثابت شد که در کودتای ۲۰۱۴ و ماجراهای «میدان» و جنگ داخلی متعاقب آن در اوکراین، نقشی اساسی ایفاء کرد.
https://www.mashreghnews.ir/news/1425063/
جرج سوروس، مشهور به پدر انقلاب‌های رنگی
آنها همان نهادهایی هستند که انجمن امنیتی کیف را اختراع و با نقش‌های متفاوت، قیام را در اوکراین ایجاد کردند که بعداً منجر به کودتای خونین در میدان یورومیدان کیف شد، زمانی که تک‌تیراندازان مزدور به جمعیت و پلیس شلیک کردند و بیش از ۱۰۰ کشته برجای گذاشتند و شعله‌های آتش اعتراض را برافروختند.
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 11:55 am

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 135
پایان ماه عسل روابط واشنگتن-ریاض؛ سنای آمریکا خواستار قطع همکاری با عربستان شد
https://www.farsnews.ir/news/14010719000202/
افزایش درخواست‌ها در آمریکا برای تنبیه عربستان
https://www.mashreghnews.ir/news/1425421/

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی تصمیم عربستان برای کاهش تولید روزانه دو میلیون بشکه نفت که به گفته برخی حمله به اقتصاد جهانی محسوب می‌شود و خلاف سیاست غرب برای مقابله با روسیه است، سناتور «باب منندز» رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا از ایالت «نیوجرسی» روز گذشته (دوشنبه) از دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا خواست تا هرچه سریع‌تر تمامی همکاری‌ها با عربستان سعودی را لغو کند.

در ماههای اخیر و در پی تشدید تنش‌ها میان غرب و مسکو به بهانه حمله روسیه به اوکراین، کشورهای اروپایی و آمریکا به دنبال افزایش تولید کشورهای صادرکننده نفت و گاز بوده‌اند تا به نوعی با کاهش صادرات انرژی روسیه مقابله کنند و بر بحران انرژی خود غلبه کنند اما در این شرایط، اخیراً «اوپک پلاس» به کاهش دو میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت رأی داده است.

طبق این گزارش، اوپک پلاس شامل گروهی از کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت هستند که عربستان سعودی و روسیه را نیز شامل می‌شود.

منندز در واکنش به این اقدام اوپک پلاس در بیانیه‌ای گفت: «ایالات متحده باید فوراً تمامی انواع همکاری با با عربستان سعودی را متوقف کند که شامل هرگونه فروش تسلیحات و همکاری امنیتی فراتر از آن چه قطعاً برای دفاع از پرسنل و منافع ایالات متحده ضروری است، می‌شود».

منندز در ادامه افزود که بعنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنا، هرگونه همکاری با عربستان سعودی را تا زمانیکه «مواضعش را در ارتباط با جنگ اوکراین تغییر نداده است» جایز نمی‌داند.

وی با اشاره به این موارد در خصوص همکاری ایالات متحده با عربستان سعودی گفت: «دیگر بس است».

دولت بایدن ماههاست که تلاش می‌کند با لابی‌گری، عربستان سعودی را وادار به تولید نفت بیشتر کند و در همین راستا بایدن در ماه ژوئیه به عربستان سفر کرد.

هفته گذشته سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، و متحدان نفتی این گروه موسوم به اوپک پلاس به رهبری عربستان و روسیه اعلام کردند که تولید خود را ۲ میلیون بشکه در روز کاهش خواهند داد. این میزان کاهش تولید معادل 2 درصد کل نفت عرضه شده به بازار جهانی در روز است.

بنا بر گزارش شبکه سی ان ان، کاهش تولید نفت اوپک پلاس می‌تواند در روزهای مانده به برگزاری انتخابات در آمریکا به افزایش قیمت بنزین در این کشور منجر شده و تمام تلاش های ماه‌های اخیر دولت آمریکا برای پایین آوردن قیمت این حامل انرژی را نقش بر آب کند.

دولت بایدن به این اقدام انتقاد کرده و می‌گوید کاهش تولید نفت از سوی اوپک پلاس «کوته بینانه» بوده و می‌تواند به کشورهایی که همین حالا با بحران افزایش قیمت حامل‌های انرژی مواجه هستند آسیب بیشتر برساند. (جزئیات بیشتر)

===============
به گزارش مشرق، اقدام هفته گذشته اوپک‌پلاس در کاهش تولید ۲ میلیون بشکه نفت در روز، تقاضاها در آمریکا برای تنبیه عربستان سعودی را زیاد کرده است.

«ریچارد بلومنثال»، نماینده مجلس سنای آمریکا و «رو کانا»، قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا عربستان سعودی را به «تبانی با روسیه» متهم کرده‌ و گفته‌اند هدف ریاض افزایش درآمدهای نفتی مسکو بوده است.

این دو عضو کنگره آمریکا خواستار آن شده‌اند که دولت آمریکا فروش سلاح به عربستان سعودی را برای تنبیه این کشور قطع کند.

این دو نماینده کنگره در یادداشتی نوشته‌اند: «آمریکا نباید این نوع سامانه‌های راهبردی دفاعی را در اختیار یکی از متحدان بزرگترین دشمن ما قرار دهد.»

روز دوشنبه باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا هم از دولت آمریکا خواست تمامی همکاری‌ها با عربستان سعودی را متوقف کند.

او گفت: «جایی برای ایفای نقش در هر دو طرف این درگیری وجود ندارد. من برای هیچ نوع همکاری با ریاض چراغ سبز نشان نخواهم داد مگر اینکه عربستان سعودی در مواضعش در خصوص جنگ اوکراین تجدیدنظر کند.»

در ماه‌های اخیر و در پی تشدید تنش‌ها میان غرب و مسکو به بهانه حمله روسیه به اوکراین، کشورهای اروپایی و آمریکا به دنبال افزایش تولید کشورهای صادرکننده نفت و گاز بوده‌اند تا به نوعی با کاهش صادرات انرژی روسیه مقابله و بر بحران انرژی خود غلبه کنند اما در این شرایط، اخیراً اوپک پلاس به کاهش دو میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت رأی داده است.

اوپک پلاس چهارشنبه گذشته با کاهش تولید ۲ میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر موافقت کرد. به این ترتیب این کاهش، بزرگ ترین کاهش تولید از زمان همه گیری کرونا خواهد بود.

این کاهش تولید می تواند قیمت نفت را که در سه ماه گذشته به علت رکود اقتصادی در جهان، افزایش نرخ بهره آمریکا و تقویت دلار، از ۱۲۰ دلار بهدلار در هر بشکه کاهش یافته بود، تقویت کند.

گروه اوپک پلاس که از اعضای اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه تشکیل شده است، در سال ۲۰۲۰ به علت کاهش تقاضا تصمیم گرفتند تا میزان تولید خود را با هدف تقویت قیمت نفت و متعادل کردن بازار به رقم بی سابقه ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

دولت بایدن ماه‌هاست که تلاش می‌کند با لابی‌گری، عربستان سعودی را وادار به تولید نفت بیشتر کند و در همین راستا در ماه ژوئیه سفری ناموفق به عربستان سعودی داشت.

«جان کربی» سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید سه‌شنبه (۱۱ اکتبر) گفت پس از آن که اوپک پلاس هفته گذشته اعلام کرد تولید نفت خود را کاهش می‌دهد، جو بایدن در حال ارزیابی مجدد روابط ایالات متحده با عربستان سعودی است.

کربی در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: فکر می‌کنم رئیس‌جمهور بسیار واضح گفته که این رابطه‌ای است که باید به ارزیابی مجدد آن ادامه دهیم و مایل به بازبینی آن باشیم. و قطعاً با توجه به تصمیم اوپک، فکر می‌کنم او در اینجا (مرحله بازبینی) قرار دارد.

وی گفت بایدن مایل به همکاری با کنگره بر سر آینده روابط با عربستان سعودی است و توضیح داد تصمیم اوپک پلاس بایدن را ناامید کرد و مایل است با کنگره در سنجیدن این که آینده روابط واشنگتن-ریاض چگونه باید باشد، همکاری کند.
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 11:56 am

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 136
گزارش جالب روزنامه ایران از دستمزد یک شب شعار نویسی روی دیوار = این افراد عموماً مبلغی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای هر شب شعارنویسی دریافت می‌کردند.
hamshahrionline.ir/x84kk‏

برخی از افرادی که به جرم شعارنویسی توسط نیروهای انتظامی و امنیتی دستگیر شده‌اند اعتراف کرده‌اند که در ازای دریافت پول، روی دیوارهای اماکن عمومی و خصوصی شعار می‌نوشتند. عموم این افراد در گروه‌های ۲ الی ۴ نفره اقدام به شعارنویسی می‌کردند و نکته اینکه دریافت پول منوط به دریافت تصویر شعارنویسی بود. یکی از اعضای گروه وظیفه فیلمبرداری را بر عهده داشت و هنگام شعارنویسی، یک یا دو نفر وظیفه مراقبت و نگهبانی را بر عهده داشتند تا در صورت مشاهده فرد یا ماشین مشکوک، به شعارنویس‌ها اطلاع دهند تا اینگونه با امنیت بیشتری بتوانند اقدام مجرمانه خود را انجام دهند.

همچنین اغلب شعارنویسی‌ها در ساعت‌های پایانی شب اتفاق می‌افتاد چرا که در آن زمان خیابان‌ها و کوچه‌ها بیش از هر زمان دیگری خلوت بودند. مبلغ یک شب شعارنویسی با توجه به تعداد شعارها متفاوت بوده است، اما این افراد عموماً مبلغی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای هر شب شعارنویسی دریافت می‌کردند.

این افراد دستمزد خود را به صورت نقدی از نفر سومی که در جریان شعارنویسی نبود و صرفاً در ازای دریافت پول وظیفه توزیع پول را بر عهده داشت، می گرفتند. پیش از دریافت پول، فیلم به شماره تلفنی که فرد شعار دهنده در اختیار شعارنویس قرار داده بود، ارسال می‌شد.
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 11:57 am

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 137
جولان روبات‌ها در توییتر | جهت‌دهی جعلی به افکار عمومی
وضعیت روبات‌های توییتر آنقدر بد است که اخیرا باعث جنجالی مهم در جریان پیشنهاد خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر توسط ایلان ماسک شد و کار را به دادگاه کشاند. ایلان ماسک که کارآفرین مشهوری به‌حساب می‌آید، در ماه آوریل دلیل انصراف از این معامله بزرگ را اطلاعات ناقص توییتر در مورد حساب‌های کاربری جعلی، روبات‌ها و اسپم در این شبکه اجتماعی اعلام کرد.
تیم ایلان ماسک در آن زمان اعلام کرده بودند که با ابزار تشخیص روبات‌ها نشان می‌دهد حداقل ۳۳ درصد اکانت‌های توییتر روبات یا جعلی هستند. با احتساب رقم ۴۰۰ میلیونی کاربران جهانی توییتر این ادعا نشان می‌دهد که بیشتر از ۱۳۲ میلیون روبات و کاربر جعلی در توییتر روزانه مشغول فعالیت هستند.
این در حالی است که گروهی دیگر این رقم را بسیار بیشتر می‌دانند. به‌عنوان نمونه، دان وودز، رئیس بخش جهانی شرکت امنیت سایبری F5 در گفت‌وگو با بیزینس استاندارد اعلام کرده که احتمالا ۸۰ درصد اکانت‌های توییتر روبات هستند.
https://www.hamshahrionline.ir/news/711358/
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 11:58 am

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 138
ببینید | در بيمارستان پدر مهسا امینی تایید کرد؛ ضربه‌ای به سر دخترش نخورده است اما ... بعدا با رسانه هاى خارجي مصاحبه مي كند كه هيج مشكلي نداشته است
hamshahrionline.ir/x84pX‏

پدر ایشان اعلام کردند قسمتی از سر خون آلود بوده است، وقتی جمجه باز شده باشد و تشریح شده باشد وجود خون آبه طبیعی بوده به دلیل اینکه مغز برای تشریح شکافته شده است.
در ادامه مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت:در بررسی پزشکی قانونی و کالبد شکافی که روی قفسه سینه و شکم انجام شد هیچ یک از اعضای داخلی بدن و قفسه سینه دچار خون ریزی نشده بود و احشا کاملا سالم بودند.
hamshahrionline.ir/x83Y4‏
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 11:59 am

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 139
هنوز خانواده مهسا و وكيلشان به نظر پزشك قانونى قانع نشده و به آن اعتراض قانوني دارند و درخواست بررسي با شركت پزشكان معتمدشان را دارند
 شرح قبلا در مصاحبه مشرق نيوز امد

در قانون صراحتاً گفته‌شده است که در حوزه مسائل پزشکی باید کارشناسان پزشکی قانونی نظر بدهند نه پزشک خانوادگی! این جمله شما باز بحث را پیچیده می‌کند شما بهتر است این سؤال را جواب بدهید که پزشکی قانونی را مرجع می‌دانید یا خیر؟
وكيل: بله پزشکی قانونی مرجع و فصل الخطاب درباره رسیدگی به پرونده است؛ ما از مرجع قضایی تقاضا داریم که اجازه بدهد پزشکانی که معرفی کرده‌ایم در جلسه دوم حاضر شوند و مسائل تخصصی مطرح‌شده در کمیسیون را بررسی کنند؛ این مسئله به معنای عدم پذیرش گزارش نیست.
سند جدید درباره پرونده مهسا امینی؛ درخواست پدر مهسا برای تغییر محل کار وی به‌دلیل بیماری دخترش
 اگر در کمیسیون دوم بازهم گزارش اول تائید شد. آن را می‌پذیرید و به عبارت بهتر، ابهامی باقی نمی‌ماند؟
وكيل: بله ما گزارش را می‌پذیریم، هر چه مرجع قضایی اعلام کند حجت قانونی است و همه باید بپذیرند. ما به دنبال جدالی نیستیم که اوضاع متشنج شود؛ اما درخواست داریم پزشکان معتمد ما نیز در جلسه حاضر شوند.

پس پرونده خانم امینی ازنظر پزشکی نکته مبهمی ندارد...
وكيل: اما حرف ما این است که هر نظر پزشکی قابل‌ اعتراض و بررسی است، اما برخی گفته‌اند که وکلای مهسا می‌گویند ما می‌خواهیم پرونده مهسا را پزشکان خودمان بررسی کرده و رأی بدهند! به‌هیچ‌عنوان چنین بحثی از جانب ما مطرح نبوده است. من روال کار را بلدم و دوست ندارم پرونده سیاسی بشود.
 پزشکی قانونی در اینجا همان مرجع تخصصی و کارشناس خبره است که شما درباره آن حرف می‌زنید؛ اینجا باید همه به قانون تمکین کنند و اگر اعتراضی دارند در همان محدوده (اعتراض در کمیسیون دوم) مطرح شود.
وكيل: ما نمی‌گوییم پزشکی قانونی را قبول نداریم، می‌گوییم که اعتراض داریم، مورد مهسا مورد اول نیست و آخری هم نخواهد بود، اولیا دم حق اعتراض دارند.

تشخیص این موارد اعتراض با دادگاه است نه با شما...
وكيل:  بله اگر دادگاه این مسئله را پذیرفت، ما به نظریه پزشکی قانونی اعتراض خواهیم کرد، بار دیگر تاکید کنم چون رسانه‌های مختلف مواردی را مطرح کرده‌اند که مطابق نظر وکلا و خانواده امینی نیست! نظر ما بر اساس ملاک قانون بوده و مسیر قانونی را تنها پیش خواهیم برد.

اما در رسانه‌های ضدانقلاب نقل‌قولی از شما منتشرشده است که گویی نظر پزشکی قانونی را قبول ندارید...
وكيل:  آن‌ها غلط کرده‌اند! ما که نمی‌توانیم مسئله داخل را به آلمان و آمریکا ببریم، من چنین چیزی نگفته‌ام. ما به‌عنوان وکیل بر اساس اختیاری که قانون به ما داده است می‌توانیم نظریه را نپذیرفته و به دادگاه درخواست برگزاری کمیسیون دوم بدهیم.
hamshahrionline.ir/x84nP‏
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: معرفت به زمان ربیع الاول 1443

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه مارس 04, 2023 11:59 am

زمانه شناسي ربيع الأول شماره 140
سنکوپ علت مرگ مهسا امینی بوده است
متخصص قلب و عروق سخاوتی مقدم اظهار داشت:
به دلیل این عمل جراحی چند غده از جمله غده تیروئید و غدد فوق کلیوی در بدن این فرد فعالیت لازم را نداشته و به همین دلیل مجبور بوده از دارو استفاده کند.
وی اضافه کرد: احتمال زیاد این فرد چند روز داروهای خود را مصرف نکرده و به طور ناگهانی دچار افت فشار و ایست قلبی شده و چون در محلی این اتفاق افتاده است که دسترسی به مرکز درمانی میسر نبوده، احیای قلبی و ماساژ مناسب قلبی دریافت نکرده است.
این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: اگر فردی ۲ تا پنج دقیقه دچار افت فشار شدید یا ایست قلبی شود و در این مدت کوتاه احیا نشود یا شوک و ماساژ قلبی و دارو دریافت نکند، معمولا دچار آسیب شدید مغزی می‌شود که در بیشتر موارد غیرقابل برگشت است.
وی تصریح کرد: روزانه بیماران بسیاری در منزل، محل کار یا خیابان ممکن است دچار ایست قلبی شوند و متاسفانه تا آمبولانس برسد و بیمار به مرکز درمانی انتقال یابد و عمل احیا برای او انجام شود، زمانی بیش از پنج دقیقه طول می‌کشد و شاید قلب احیا شود اما مغز معمولا به دلیل آسیب جدی قابل بازگشت نیست.
سخاوتی مقدم گفت: این اقدام شایع در مورد بیماران اورژانسی است و برای این فرد نیز چنین اتفاقی رخ داده است.
hamshahrionline.ir/x84ng‏
pejuhesh232
 
پست ها : 8789
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

قبليبعدي

بازگشت به گاهنامه معرفت به زمان


Aelaa.Net