بسوي حيات اعلي

منع وزارت بهداشت از تبیلغ چیپس و پفک و فست فود در تلویزیون

پستتوسط najm134 » شنبه سپتامبر 15, 2012 9:19 pm

وزارت بهداشت تلويزيون را از تبلیغ چیپس و پفک و فست فود و نوشابه منع كرد
از سالهای دور تبلیغ چیبس و پفک نمکی سهم بالایی در تبلیغات رسانه ملی داشت و تولیدکنندگان این دسته از مواد غذایی بین برنامه های مختلف تلویزیونی سعی می کردند کالاهای جدید خود را معرفی کنند.
و هنوز هم خیلی از ما تصاویر تبلیغ انواع چیپس و پفک را به خاطر داریم با اینحال مشاوران تغذیه معتقد بودند که این خوراکیها برای سلامت بسیار ضرر دارند. از همین رو علیرضا مصداقی نیا معاون وزیر بهداشت از ابلاغ لیست ممنوعیت تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت ، توسط وزیر بهداشت به وزارتخانه ها و دستگاههای مربوطه خبر داد.
وی در سومین جشنواره ملی رسانه های سلامت افزود: در ماده 37 برنامه پنجم توسعه کشور، موضوع کالاهای آسیب رسان به سلامت مورد توجه قرار گرفته است و در بند "الف" و "ج" این ماده از قانون برنامه پنجم توسعه کشور، راجع به تهیه لیست کالاهای آسیب رسان و ممنوعیت تبلیغات این کالاها توضیح داده شده است.
مصداقی نیا ادامه داد: بر همین اساس، لیست کالاهای آسیب رسان به سلامت با امضای وزیر بهداشت به وزارتخانه ها و دستگاههای مربوطه در این حوزه ابلاغ شده است و رسانه ملی نمی تواند این کالاها را تبلیغ کند.
وی از ارائه جزئیات بیشتر در مورد اجرای این دستورالعمل خودداری کرد و در پاسخ به سئوال خبر آنلاین در مورد لیست کالا ها گفت که تا آخر هفته لیست این کالاها در نشست مطبوعاتی به رسانه ها داد ه خواهد شد اما چیپس و پفک، فست فودها ونوشابه... صد در صد در این لیست هستند.
najm134
 
پست ها : 1946
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

آشنایی با آمیش ها؛ سرخوردگان تمدن غرب

پستتوسط najm134 » پنج شنبه ژانويه 31, 2013 10:09 am

آمیش ها چه گروهی هستند و در کجا زندگی می کنند؟ این گروه چه عقایدی دارند؟ آداب و رسوم آمیش ها از چه سرچشمه می گیرد؟ ایا تمدن غرب هدف غایی برای همه مردم است؟ برای آشنایی با این سرخوردگان تمدن غرب با این گزارش همراه شوید.
امروزه جهان شاهد تغييرات و تحولات سريع در تمامي عرصه‌هاي علمي، فناوري، سياسي، اجتماعي‌، اقتصادي و فرهنگي است.
چهار ويژگي اين تحولات مدرن يا به عبارت ديگر مدرنيسم عبارتند از: 1- گسترش و تاثير علم و فناوري در زندگي انسان 2-رشد چشمگير روند شهرنشيني 3- بوروكراتيك‌شدن حكومت‌ها 4- تاكيد بر فرد و بسط مفهوم آزادي. آنچه هم‌اكنون در نظام بين‌الملل توسط دول غربي در ساير كشورهاي جهان دنبال مي‌شود، اشاعه تفكر مادي غربي با تكيه به مباني انديشه‌هاي روشنفكراني مانند هابر ماس در رسانه‌هاي جمعي به منظور از بين بردن فرهنگ‌هاي ملي و بومي ملل جهان و يكسان سازي فرهنگي در جهت سلطه همه‌جانبه و كسب منافع مادي است.
فاصله زماني ايجاد شده ما بين مرحله گذار و توسعه‌يافتگي فرصتي مناسب براي اثرگذاري و تهاجم فرهنگي در كشورها و جوامع رو به پيشرفت براي قدرتهاي غربي به وجود آورده است، به همين دليل در مسير روند تغييرات مرحله گذار مي‌بايست با بهره‌گيري از فرصت ايجاد شده و نخبگان در رسانه‌ها فرايند مدرنيته و جهاني‌سازي را به سوي بومي‌سازي هدايت كرد .البته هم‌اكنون در بعضي از جوامع پيشرفته صنعتي علي‌رغم استفاده از ابزارهاي مدرن در حاشيه مردمان محدودي وجود دارند، كه در زمان گذشته سنتي مانند(آميش‌ها در ايالات متحده آمريكا) زندگي مي‌كنند. (1)

«آمیش‌ها» مانند بعضی از منونایت‌ها وارثان گروه‌های آناباپتیست سوئیسی هستند که در اوایل سده شانزدهم شکل گرفتند. پايه‌گذار مکتب یا فرقه آمیش، شخصی به نام «ژاکوب آمان»(1720-1644) بوده است که نام این فرقه هم از نام وي به عاريت گرفته شده است.
تصوير
«ژاکوب آمان»، بنيانگذار فرقه آميش(1720-1644)

در واقع، این فرقه بواسطه نوعی نگرش اصلاحی به فرقه منونايت(يا همان مخالفان غسل تعمید) بوجود آمد. پیروان اولیه آن در سوئیس و کناره جنوبی رود راین ساکن شدند. این افراد از اوایل قرن 18 میلادی شروع به مهاجرت به ایالات متحده کردند و اغلب آنها در پنسيلوانیا اسکان گرفتند. آنها به دلیل اجتناب از جنگهای مذهبی و فقر و همچنین آزار و اذیتهای مذهبی مجبور به مهاجرت شدند. (2)
در دهه 1940 و 1950، جامعه‌شناسان اعلام كردند كه آميش فرهنگ رو به زوالي است كه به زودي تحت فشار فناوري مدرن و شهرنشيني از هم فرو مي‌پاشد. اما برخلاف اين پيش‌بيني‌ها آميش در نيمه دوم قرن بيستم رشد و نمو پيدا كرد. جمعيت آميش سنتي(old order) در سال 1950 فقط 4100 نفر بود اما تا سال 2000 اين رقم با يك رشد تصاعدي به 22300 نفر رسيد. (3)


آمیش به‌عنوان یک گروه نژادی

آمیش‌ها به واسطه تبار مشترک سوئیسی-آلمانی خود، زبان و فرهنگ یکسان و همچنین ازدواج با هم‌کیشان، به هم پیوسته‌اند. بنابراین، آمیش معیارهای یک گروه قومی را دارد اما آمیش‌ها خود را بیشتر به‌عنوان يك گروه مذهبی می‌شناسند تا نژادی. چرا که یک آمیش‌زاده در صورت انتخاب سبک زندگی دیگر یا تخلف از قوانین، دیگر یک آمیش شناخته نمی‌شود. بعضی مواقع منونایت‌ها بویژه در کانادا خود را از تبار آمیش می‌دانند.
علاوه بر انگلیسی، بیشتر آمیش‌ها به یک گویش خاص از زبان آلمانی به نام آلمانی پنسیلوانیایی یا هلندی پنسیلوانیایی سخن می‌گویند که خود آمیش‌ها به آن «دایچ» (Deitsch) می‌گویند. گویش هلندی پنسیلوانیایی هیچ ارتباطی با زبان هلندی ندارد، اما ظاهراً با یکی از لهجه‌های آلمانی نزدیکی دارد.
در فرهنگ آمیش، ارزش زیبایی در سادگی دانسته می‌شود. لباس‌ها هرگز نباید وسیله‌ای برای جلب توجه باشند. چاپ هیج طرحی بر روی لباس مجاز نیست. زنان لباس‌هایی ساده و بلند به رنگ یکدست (مثلاً آبی) بر تن می‌کنند. اغلب در خانه از پیشبندهای سفید یا سیاه استفاده می‌کنند. همچنین زنان با توجه وضعیت‌شان سرپوش‌های سیاه یا سفید بر سر می‌کنند.
تصوير

زنان آميش در حال خريد از بازار محلي


مردها معمولاً شلوار تیره‌رنگ می‌پوشند و یک جلیقه یا کت تیره بر تن دارند. همچنین بند شلوار، کلاه‌های لبه‌دار حصیری یا نمدی سیاه از دیگر ویژگی‌های پوشش مردان است. مجردها ریش و سبیل خود را می‌تراشند و مردان متأهل ریش خود را بلند می‌کنند اما سبیل‌شان را می‌تراشند. گذاشتن سبیل به دلیل ارتباط با نظامی‌گری (به طور سنتی) و فراهم کردن فرصت خودپسندی غیرمجاز است.

Ersaal/5/01/amishha.flv


فیلمی از زندگی آمیش ها



سبك زندگي آميش‌ها متفاوت از جامعه مدرن غرب


از نظر آميش‌ها، كار بر روي زمين يك ضرورت اخلاقي محسوب مي‌گردد، از اينرو حرفه آنها از لحاظ سنتي به كشاورزي و فعاليتهاي مرتبط با آن محدود بوده است. جامعه آنها در اصل مذهبي و مقدس است و زندگي در اطراف مزرعه و كار بر روي آن جنبه معنوي دارد تا مادي، از اين جهت هر خانواده آميشي همواره آرزوي مالكيت يك قطعه زمين كشاورزي دارد. (4)
تصوير
يك خانواده آميش در حال برداشت محصول

آميش‌ها به خاطر سبك زندگي كه انتخاب نمودند تا به حال هزينه گزافي را پرداخت كرده‌اند. با وجودی که به دولت‌های خود(آمریکا یا کانادا) مالیات می‌پردازند (چون به رعایت قانون توصیه شده‌اند) اما کمک‌های مالی دولتی مثل بیمه بازنشستگی و بیکاری را قبول نمی‌کنند و به جای آن در بین خودشان صندوق‌های کمک متقابل بین اعضا در شرایط اضطراری دارند.
اعضاي اين گروه از دخالت در سیاست منع شده‌اند و برای همین رأی نمی‌دهند. در ارتش حضور ندارند. اين افراد با وجودیکه صلح طلب هستند، ولي مایل نیستند از آنها به عنوان گروه‌های صلح‌دوست نام برده شود. زیرا در این صورت مجبور به موضع‌گیری‌های سیاسی در مسایل داخلی یا بین‌المللی خواهند شد.
آميش‌ها سیستم آموزشی خاص خود را دارند. کودکان آمیش تا کلاس هشتم بیشتر درس نمی‌خوانند. چرا که عقیده بر این است که برای آماده کردن بچه‌ها برای سبک زندگی آمیش، همین قدر کفایت می‌کند. تقریباً هیچ آمیشی به دبیرستان یا دانشگاه نمی‌رود. بیشتر گروه‌های آمیش، خودشان آموزشگاه‌های یک اتاقه با آموزگاران آمیش را برای کودکان راه‌اندازی کرده‌اند. اما تحصیل بعد از پایه هشتم در بين آميش‌ها توصیه نشده است. به همین دلیل بخشی از آمیش‌های سرسخت چون نمی‌خواستند زیر بار قانون تحصیل اجباری بعد از پایه هشتم که در بعضی ایالت‌های آمریکا مثل پنسیلوانیا وجود دارد، بروند، به ایالت‌های دیگر یا کانادا مهاجرت کردند.

تصوير

كودكان آميش در حال بازي در حياط مدرسه

اما از جنبه هاي منفي زندگي آميش‌ها بايد به مشكلات ژنتيكي آنها اشاره نمود. اين افراد با اسكان در يك فضاي محدود و ازدواج درون گروهي، اجتماع بسته‌اي را از لحاظ ژنتيكي تشكيل مي‌دهند. (5)
تصوير
مراسم ازدواج دختر و پسر آميش
آميش‌ها در 30 ايالت آمريكا و ايالت انتاريو كانادا سكونت دارند. حدود دو سوم(64%) آنها در سه ايالت اوهايو(63990 نفر)،پنسيلوانيا(63785 نفر) و اينديانا(43235 نفر) زندگي مي‌كنند. (6)

تصوير

آمیش‌های سنتي(old order) کلیسا ندارند و مراسم مذهبی را در خانه‌های خود برگزار می‌کنند. آنها یک هفته در میان یکشنبه‌ها در خانه‌های همدیگر به اجرای مراسم مذهبی می‌پردازند. پس از موعظه و خواندن سرودهای مذهبی به صرف نهار و معاشرت مشغول می‌شوند. (7)

تصوير

آميش‌ها در حال رفتن به محل برگزاري مراسم مذهبي

اصول اعتقادي آميش‌ها بر دو محور كليدي استوار است: مردود دانستن صفاتي چون غرور، خودبيني و تكبر و تاكيد فراوان بر خصائل مثبت انساني مانند تواضع و فروتني، خونسردي، تسلط بر نفس و متانت كه سايرين اغلب از آن تحت عنوان "انقياد و فرمانبرداري" ياد مي‌كنند. (8)
آميش‌ها اغلب تمايل دارند كه خود را تسليم "اراده خداوند" نمايند. آنها اين عقيده را از طريق آداب و رسوم گروهي ابراز مي‌دارند و با فردگرايي كه محور اصلي فرهنگ آمريكايي است، مخالفت مي‌ورزند. در واقع، مخالفت آميش‌ها با فردگرايي دليل اصلي آنها براي عدم استفاده از فناوري‌هاي مدرن جامعه است زيرا معتقدند كه فناوري روز ممكن است وابستگي يك آميش را به خانواده و جامعه كاهش داده و به مرور زمان آنها را از جامعه آميش دور سازد. (9)

تصوير

كار گروهي آميش‌ها در هنگام ساخت يك انباري بزرگ

فناوري مدرن و نقش ‌آنها در زندگي آميش‌ها

آمیش‌ها، بویژه سنتي‌ها، احتمالاً به خاطر پرهیزشان از مظاهر فناوري معروف هستند. معمولاً دوري جستن آنها از مواردی مانند اتومبیل و برق اشتباه فهمیده می‌شود. آمیش‌ها به فناوري به‌عنوان یک شیطان نگاه نمی‌کنند. آنها دلایل خاص خود را برای عدم استفاده از برخی فناوری‌ها دارند، به‌عنوان نمونه معتقدند که بکارگیری برق به استفاده از کالاهایی مانند تلویزیون منتهی می‌شود که می‌تواند سنت زندگی بی‌پیرایه آمیش‌ها را به خطر بیاندازد. اما از انرژی برق در موارد کاربردی دیگر مانند موارد فنی استفاده می‌کنند.

به هر حال برخی از خانواده‌های آمیش از برق برای روشنایی و لوازم ضروری خانگی هم استفاده نمی‌کنند (10) و چراغ‌ها و یخچال‌های نفتی را بکار می‌برند. همچنین از برخی وسایل مدرن در کشاورزی بهره می‌برند، اما باز هم از استفاده گسترده از فناوري در کشاورزی پرهیز دارند. در این مورد، اینطور استدلال می‌کنند که استفاده از این فناوری‌ها، کشاورزان آمیش را به خرید زمین‌های دیگران و زیاده‌خواهی وسوسه می‌کند.

اما چرا آميش‌ها هنوز از اسب و كالسكه استفاده مي‌كنند؟ اين افراد فكر مي‌كنند كه استفاده از اتومبيل مردم را وسوسه مي‌كند تا از خانه هاي خود به دفعات دور شوند و دسترسي جوانان به شهرها تسهيل يابد. خلاصه اينكه‌‌؛ آنها مي‌ترسند كه اتومبيل اعضاي جامعه را از ساير هم‌كيشان دور نمايد. در واقع، اسب و كالسكه نماد انزواطلبي آنها از جهان بزرگتر است. (11)
تصوير

همچنین اغلب پرهیز آنها از فناوری تلفن اشتباه فهمیده شده است. آمیش از تلفن بیزار است چرا که مخل جدایی آنها از دنیا است و دنیای بیرون را در خانه می‌آورد. در واقع، این پدیده به مثابه ورود بدون اجازه در خلوت و شکستن تقدس خانواده تلقي می‌شود. اما آمیش‌ها با نصب تلفن در خارج از خانه‌ها و استفاده در موارد ضروری مخالفتی ندارند.
با نگاه اجمالي به تاريخچه آميش ها و بررسي ابعاد مختلف زندگي آنها، حال اين پرسش به ذهن خطور مي‌كند كه چرا در عصر ارتباطات و فناوري قون بيست‌ويكم هنوز افرادي همچون آميش‌ها هستند كه با وجود زندگي در درون جوامع پيشرفته غربي از غرق شدن در اين فرهنگ و پذيرفتن سبك زندگي آنها امتناع مي‌ورزند اما برخي از مردمان كشورهاي جهان سوم بويژه جوانان ايراني به فرهنگ غرب گرايش دارند و زندگي در اين ممالك را نهايت آمال و آرزوي خود مي‌دانند.
تصوير

آميش در يك نگاه


گرايش طبيعي انسان‌ها به رهايي از قيد و بندها


در تشريح اين مسئله ابتدا بايد گفت كه انسان به طور طبيعي به دنياطلبي و راحت طلبي بيشتر علاقه دارد تا حركت به سوي خدا. اين يك امر غريزي است. خوردن و خوابيدن براي انسان راحت‌تر از اين است كه كارهاي سخت انجام دهد. ميل طبيعي به مادي‌گري و دنياطلبي در انسان وجود دارد و هر جامعه‌اي كه در اين جهت استعداد بيشتري داشته باشد، مردمانش به آن سمت بيشتر كشيده خواهند شد. در جامعه خودمان هم به همين صورت است، اگر چيزهايي كه جوانان دوست دارند برايشان فراهم شود، زودتر به آن نزديك مي‌شوند. بنابراين، دنياطلبي ريشه در طبيعت انسان دارد و اينطور نيست كه غرب كاري عجيب و غريب كرده باشد يا معجزه‌اي رخ داده باشد كه موجب شده همه به آن جذب شوند. اين طبيعي است كه اگر كساني آن محيط را بپسندند و بخواهند خواسته‌هاي خودشان را ارضا كنند، وقتي ببينند جاي ديگري ارضا مي‌شوند، به سراغ آنجا بروند . اينجاست كه بحث غرب‌زدگي مطرح مي‌شود و چندين دهه است در بين جوامع جهان سوم بويژه جوانان رواج يافته است.
تصوير تصوير تصوير تصوير تصوير

مدرسه کودکان آمیش. دختران پوشیده هستند و پسران هیز نیستند!
تصوير
بدون شرح

تصوير
لحاف ها دست‌دوز بوده و از پشم شیشه و امثالهم خبری نیست.
تصوير

بازی های ساده کودکانه که در جهان مدرن به محاق رفته است.
تصوير
باغچه سبزیجات آمیش‌ها تصوير

نمایی هوایی از مزرعه یک امیش.
تصوير
کودکان آمیش در یک مزرعه
تصوير
مادر آمیش به بچه های خود غذای «طبیعی» می دهد. از چیپس و پفک خبری نیست !
تصوير
«کار» از اجزای اصلی زندگی آمیش هاست
تصوير
سیاستمداران ریاکار هم برای خالی نبودن عریضه، بعضاً به آمیش ها سر می زنند !
تصوير
دو مرد آمیش
تصوير
خانم های آمیش در حال یک نوع بازی هستند.
تصوير
ساخت و ساز خانه ها بر عهده خودشان است. نیازی به هزینه های گزاف نیست، همه ابزار و لوازم از طبیعت اخذ می شود.
تصوير
روحیه کار گروهی کاملا مشهود است.
تصوير
از لباس های پر زرق و برق و بنجل غربی خبری نیست. لباس ها در عین سادگی و تمیزی، جذاب بوده و حالت سرزنده دارند.
تصوير
کودکان و نوجوانان آمیش در حال نوعی بازی محلی
تصوير
گوساله جوان، با شیر تغذیه می شود.
تصوير
نمایی از خانه آمیش ها در صبح‌دم
تصوير
نمایی از گرد آمدن مجموعه ای از آمیش ها برای حراج اسب. این مراسم معمولا در بهار انجام می‌شود.
تصوير
دو کشاورز امیش
تصوير
یک آمیش مشغول به کار در مزرعه
تصوير
نمایی داخلی از منزل یک آمیش. همه وسایل خانه، دست‌ساز است.
تصوير
یک جوان آمیش
تصوير
تلمبه آب در حیاط منزل یک آمیش. از پمپ های برقی پرسروصدا خبری نیست.
تصوير
شیرینی های خانگی آمیش ها
تصوير
یک امیش پس از کار روزانه، به خانه باز می گردد. محیط زندگی امیش ها ساده، سنتی و در آرامش است.
تصوير
یک کودک آمیش. کودکان آمیش ها از اوان کودکی با مفاهیم زندگی مخصوص آمیش ها آشنا می شوند.
تصوير
از موتورهای بنزینی یا دیزلی خبری نیست !
تصوير
کالسکه های اسبی از عمده ترین وسایل جابجایی امیش هاست.
تصوير
از ابزارآلات مدرن کشاورزی خبری نیست. کلیه امور به روش سنتی انجام می شود.
تصوير
کودکان آمیش، به جای بازیهای مخرب کامپیوتری، به مطالعه تشویق می شوند.
تصوير
در یک خانواده آمیش، همه اعضا مشغول به کارند. زراعت و کشاورزی یکی از شغل های اصلی آنهاست.






















منابع و مآخذ:


1- http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2102663

2- http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A2%D9%85%DB%8C%D8%B4

3- http://www.pabook.libraries.psu.edu/pal ... alues.html

4- http://www.creative-wisdom.com/educatio ... health.pdf

5- http://www.nature.com/ng/journal/v24/n3 ... 0_203.html

6- http://www2.etown.edu/amishstudies/Popu ... e_2012.asp

7- http://www.newworldencyclopedia.org/entry/Amish

8- http://en.wikipedia.org/wiki/Amish

9- http://www.shawcreekgeneralstore.com/amish_article1.htm

10- http://en.wikipedia.org/wiki/Modern_conveniences

11- http://www2.etown.edu/amishstudies/FAQ.asp

12- http://marifat.nashriyat.ir/node/341

13- http://alaam.tahoor.com/page.php?id=11194

14- http://tarikhema.ir/books/adab/jalal_al ... egi%20.pdf

15- http://alaam.tahoor.com/page.php?id=11194
najm134
 
پست ها : 1946
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

بسوی حیات اعلی

پستتوسط najm134 » چهارشنبه ژانويه 22, 2014 6:11 pm

یهودیان "طهور" که مي خواهند بر اساس دين تحريف نشده حضرت موسى زندكي كنند اما از اسرائیل تا کانادا تحت تعقیب و آزارند
یهودیان «لو طاهور» فرقه‌ای از یهودیان ارتدوکس هستند که به دلیل عقایدشان در همه کشورهای دنیا از آزار و اذیت‌های صهیونیست‌ها در امان نیستند. یهودیانی که ده‌ها نفر از آنها قصد داشتند به ایران پناهنده شوند اما پیش از خروج از کانادا بازداشت شدند.
گروه گزارش ویژه مشرق – یهودیان لِو طاهور (Lev Tahor) – به معنای قلب مطهر – یکی از فرقه‌های یهودیان ارتدوکس (یهودیان حریدی یا حاردی) هستند که بیش از سایر فرقه‌های یهودیان به آموزه‌ها و سنت‌های دین یهود و تورات وفادار مانده‌اند و به همین دلیل مورد آزار و اذیت صهیونیست‌ها و لابی‌هایشان قرار گرفته‌اند. از اردن تا کانادا و سرزمین‌های اشغالی با اجتماعات این یهودیان به شدت مقابله می‌شود و نهادهای اجتماعی تلاش می‌کنند با انتقال کودکان این گروه به مراکز نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست، از انتقال اعتقادات این گروه به نسل جدید آن‌ها جلوگیری کنند.
Image
یهودیان لو طاهور چه اعتقاداتی دارند؟

به گفته «مایر راسنر» که از جمله سرشناس‌ترین رهبران لو طاهور در کاناداست، صهیونیست‌های افراطی به این گروه بدلیل اعتقادات خاصی که دارند - از جمله پوشش زنان - و پایبندی به سایر سنت‌ها و آموزه‌های تورات، لقب "طالبان یهودی" داده‌اند و به بهانه‌های مختلف اعضای این فرقه را بازداشت و یا از محل سکونتشان اخراج می‌کنند.

در فرقه لو طاهور، دختران و پسران در سنین نوجوانی بصورت مجزا تحت تعلیم و آموزش قرار می‌گیرند و رسم بر این است که دختران در همان دوره انتقال از نوجوانی به جوانی ازدواج می‌کنند. پوشیدن جوراب برای زنان لو طاهور اجباریست و حجاب مرسوم آنان نیز پوششی شبیه چادر است که تا روی پا را می‌پوشاند.
Image
یهودیان لو طاهور خانواده‌های بسیار منسجم و روابط خانوادگی صمیمانه‌ای دارند و تعدد فرزندان در خانواده‌های این فرقه بسیار مشهود است.

اعضای این فرقه متهم به اجبار دختران به ازدواج زودهنگام هستند اما "خاخام شلومو هلبرانس" بنیانگذار این فرقه می‌گوید ما به تمام نزدیکانمان می‌گوییم اگر رضایت 100 درصدی ندارند از ما جدا شوند، دختران نیز به خواست و انتخاب خود در این سنین ازدواج می‌کنند و هیچ اجباری در کار نیست و هیچ دختری پیش از 16 سالگی ازدواج نمی‌کند و کاملا قانونی انجام می‌گیرد.
Image
خاخام "شلومو هلبرانس" بنیانگذار "لو طاهور" در پاسخ به اتهام ازدواج اجباری دختران این فرقه می‌گوید:‌ دختران نیز به خواست و انتخاب خود در این سنین ازدواج می‌کنند و هیچ اجباری در کار نیست و هیچ دختری پیش از 16 سالگی ازدواج نمی‌کند و کاملا قانونی انجام می‌گیرد .

خاخام "یوریل گلدمن" از رهبران این فرقه معتقد است وقتی این گروه در اسراییل و از سوی دولتی که خود را یهودی می‌خواند مورد تعقیب و اذیت قرار می‌گیرند، نشان از نفرتی سیاسی دارد که حتی از اعطای حقوق شهروندی به این اعضای آن نیز ممانعت به عمل آورده است. مخالفت این گروه با صهیونیست‌ها و اشغالگریشان باعث شده است تا مورد غضب آن‌ها قرار بگیرند.
Image
خاخام "یوریل گلدمن" از رهبران لو طاهور: فرقه ما قربانی کینه و نفرت سیاسی صهیونیست‌ها شده است .

به اعتقاد این فرقه از یهودیان، استقرار دولت یهودی با اشغال و با زور اسلحه مخالف با آموزه‌های تورات است و مانع ظهور منجی (مسیحا) آخرالزمان خواهد شد.

اعضای این فرقه در اسرائیل به اتهام بدرفتاری با کودکان و تنبیه بدنی آن‌ها تحت تعقیب و بازداشت‌های مکرر از سوی پلیس این رژیم قرار گرفتند. فشارهای وارده به اعضای این فرقه باعث شد سال 2005 تعداد زیادی از آن‌ها به کانادا مهاجرت کنند. گروه‌های دیگری از این یهودیان در آمریکا و اردن نیز حضور دارند و با مشکلات مشابهی مواجه هستند.

گفت‌وگوی شبکه تلویزیونی محلی کانادا با دو رهبر فرقه لو طاهور

به گفته این دو خاخام، دختران این فرقه پیش از سن 16 سالگی ازدواج نمی‌کنند و پس از آن نیز به انتخاب خود و با رضایت خانواده‌ها ازدواج صورت می‌گیرد. تنبیه بدنی در آموزه‌های این فرقه هیچ جایی ندارد و همه چیز به کودکان آموزش داده می‌شود

خاخام گلدمن درباره این اتهام نیز می‌گوید: ما کودکانمان را حتی تنبیه‌های عادی که هر پدر و مادری ممکن است انجام دهند، نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم از ابتدا همه‌چیز را به آن‌ها آموزش دهیم که چه چیز درست و چه چیزی اشتباه است و تنبیه بدنی بسیار بسیار به ندرت اتفاق میفتد.
Image
گروهی 250 نفری از این یهودیان که پیش‌تر در استان کبک کانادا اقامت داشتند، بدلیل فشارهای مقامات محلی و قوانین سخت‌گیرانه و تحت تعقیب قرار گرفتن به علت عقایدشان، مجبور به مهاجرت به استان آنتاریو شدند. یهودیان لو طاهور فرزندان خود را بدلیل مغایرت نظام آموزشی کانادا با اعتقاداتشان، در مدارس خانگی مخصوص به خود تعلیم می‌دهند که این امر نیز با مخالفت مقامات محلی کانادا روبرو شده و دادگاه‌ حکم به نگه‌داری فرزندان آن‌ها در پرورشگاه داده است.

دادگاه کانادا حکم به نگه‌داری 14 کودک از دو خانواده لو طاهور می‌دهد که والدین آن‌ها به بی‌توجهی در بزرگ کردن آن‌ها متهم شده‌اند.
مایر راسنر پدر یکی از این خانواده‌ها تأکید می‌کند که فرزاندنش به خوبی تحت مراقبت‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی بوده‌اند.

«مایر راسنر» از رهبران فرقه لو طاهور که معمولا عبایی بلند پوشیده و کلاه لبه‌پهن سیاهی بر سر دارد، همسر و پنج نفر از نه فرزندش همه با روسری‌های بلند و پوشیده‌اند. وی طی ماه‌های گذشته از خبرسازترین یهودیان لو طاهور بوده است که در کانادا دادگاه‌های این کشور رأی به نگه‌داری فرزندان او در مراکز تربیتی دولتی داده‌اند.
Image
"مایر راسنر" پدر یکی از خانواده‌های یهودیان لو طاهور در کانادا که دادگاه حکم به سلب حضانت فرزندان وی داده بود .

خبرنگار نشریه "نشنال‌پست" در گزارشی از این خانواده می‌نویسد:

پنج دختر او که بزرگ‌ترین‌شان 17 و کوچک‌ترین‌شان 4 ساله است، یا به حرف‌های پدرشان گوش می‌دهند و یا خمیر بازی می‌کنند و مثل مادرشان که خمیر نان درست می‌کرد، لوله‌های رنگارنگ می‌سازند. وقتی هم از آن‌ها عکس می‌گیریم، می‌خندند و می‌خواهند عکس‌ها را روی دوربین ببینند و بگویند کدام را بیش‌تر دوست دارند.

از آقای راسنر 37 ساله که می‌پرسیم چهار پسرش کجا هستند، بسیار تعجب می‌کند و با لحنی که نشان می‌دهد جواب سؤال ما کاملاً واضح است، می‌گوید: «مدرسه!» یکی از بحث‌هایی که درباره این فرقه مطرح است، تفاوتی است که بین پسرها و دخترها قائل می‌شوند.
Image
دو ردیف کلبه شبیه هم در منطقه‌ای کاملاً جدا در 80 کیلومتری شرق شهر «ویندزور» در حاشیه شهر چاتام، خانه جدید فرقه لو طاهور است، فرقه سنتی و البته جنجالی یهودی که برخی در سرزمین‌های اشغالی به خاطر سبک زندگی سخت‌گیرانه و نوع پوشش به آن‌ها «طالبان یهودی» می‌گویند. زنان آن‌ها و حتی دختران کوچک‌ترشان عبا و روسری بلند یا پوشیه می‌پوشند.

هفته گذشته 200 عضو این فرقه پیش از آن‌که خانه‌های خود در کبک را ترک کنند. راسنر از رهبران این فرقه با مقامات بخش حفاظت از کودکان شهر چاتام دیدار کرد تا نگرانی‌های آن‌ها را برطرف کند.

یکی از اعضای فرقه لو طاهور از بهانه‌جویی‌های بازرسان کانادایی برای سلب حضانت فرزندان آن‌ها می‌گوید

این دو ماجرا بخشی از گذشته جنجالی فرقه لو طاهور را نشان می‌دهد. با این حال آقای راسنر اگر هم حتی در این‌باره ناراحت است، به خوبی این ناراحتی را مخفی می‌کند. با اشاره به آسمان می‌گوید: «همه چیز آن بالا نوشته شده است.» این اصطلاح هیچ معنایی جز کنایه‌ نمی‌تواند داشته باشد، چون هیچ‌کدام از این خانه‌های کوچک و دو خانواری طبقه بالاتری ندارند. آقای راسنر می‌گوید این شرایط بد اقامتشان را برخورد خوب مردم شهر جبران می‌کند.

وی می‌گوید: «مردم بسیار دوستانه و گرم با ما برخورد کردند. اعضای فرقه ما برای خرید به چاتام رفته‌اند و هیچ مشکلی نداشته‌اند. برای ما دست تکان می‌دادند.» آقای راسنر با اشاره به این‌که وضعیت در کبک خیلی متفاوت بود، ادامه می‌دهد: «هرجا که می‌رفتیم مردم خیابان به ما ناسزا می‌گفتند.» و در ادامه می‌گوید: «این‌جا جای خیلی خوبی است. هم خصوصی است و هم خانه‌های زیادی کنار هم دارد. این شرایط بود که باعث شد ما به این‌جا بیاییم.»
Image
راسنر در رابطه با رژیم اسرائیل می‌گوید: «تورات می‌گوید مردم یهودی در تبعید زندگی می‌کنند. ما نباید دولت یا ارتشی تشکیل دهیم تا زمانی که منجی بیاید. رژیم صهیونیستی از این متنفر است و دائماً تلاش می‌کند فرقه ما را از بین ببرد.»

فرقه لو طاهور تا قبل از سال 2011 در شهر «سنت آگات ده مون» استان کبک در 100 کیلومتری شمال غرب شهر مونترآل توجه زیادی را به خود جلب نکرده بود. اما وقتی مقامات این شهر نگذاشتند دو دختر نوجوان که از اسرائیل آمده بودند، به این فرقه ملحق شوند، ماجرا فرق کرد. عموی آن‌ها در اسرائیل از دادگاه حکم گرفته بود تا آن‌ها را به اسرائیل برگرداند؛ زیرا می‌ترسید فرقه لو طاهور دو دختر نوجوان را مجبور به ازدواج کنند.

"ناخام هلبرانس" فرزند بنیانگذار لو طاهور می‌گوید اسرائیل از خروج دو خانواده لو طاهور برای مهاجرت به کانادا جلوگیری کرده است و مقامات اسرائیلی به هر بهانه‌ای سعی می‌کنند انتقام اعطای پناهندگی از سوی کانادا را بگیرند.

سازمان خدمات محافظت از جوانان استان کبک درباره این فرقه شروع به تحقیقات کرد. آقای راسنر این اتهامات را رد کرده که اعضای فرقه‌اش کودکان را با ترکه کتک می‌زنند و دختران جوان را مجبور به ازدواج می‌کنند: «می‌گویند ما ازدواج اجباری داریم. این‌طور نیست؛ اما مثل بسیاری از فرقه‌های دینی سنتی، ازدواج سنتی داریم. یک نفر واسطه ازدواج دو خانواده را به هم معرفی می‌کند و اگر هر دو خانواده توافق کردند، فرزندانشان همدیگر را ملاقات می‌کنند. اگر هر کدام از خانواده‌ها مخالف بود، ازدواجی صورت نمی‌گیرد.»
Image
وی ادامه می‌دهد: «پسران ما اجازه ندارند هر دختری را در خیابان می‌بینند، انتخاب کنند. ما ازدواج در سن 16 سالگی را مجاز می‌دانیم؛ برخی به این هم ایراد می‌گیرند. همه افراد حق انتخاب دارند.»

آقای راسنر درباره وجود مدارس خانگی در این فرقه و مخالفت با نظام آموزشی کانادا می‌گوید: «ما به برخی از این آموزش‌ها مثل تاریخ تکامل انسان، آموزش‌های جنسی و بحث درباره همجنس‌گرایی اعتراض داریم. برخی موضوعات آموزشی با دین ما در تضاد است. نمی‌توانیم در این‌باره کوتاه بیاییم.»

Image
وی می‌گوید فرقه‌اش با خدمات محافظت از کودکان چاتام همکاری کامل را خواهد داشت؛ خود او هم روز دوشنبه با مقامات شهر دیدار کرد. آقای راسنر امیدوار است مقامات انتاریو درباره برنامه‌های آموزشی مدارس انعطاف بیش‌تری نشان دهد. این فرقه دختران را هم در مدرسه ثبت‌نام می‌کند؛ اما کلاس‌های پسران و دختران جدا است و کلاس‌های دختران هنوز تشکیل نشده است. همسایه‌های این فرقه می‌گویند آمدن آن‌ها به منطقه غافلگیرشان کرده اما مشکلی برایشان به وجود نیاورده است.

تلاش برای پناهنده شدن به ایران

روزنامه‌های اسرائیلی همچنین گزارش داده‌اند که دست‌کم دویست نفر از یهودیان این فرقه درنظر داشتند به طرقی که هنوز چندان مشخص نیست به ایران بروند.

به اعتقاد اعضای این فرقه، آزادی مذهبی موجود در ایران برای یهودیان شرایط عادلانه زندگی را برای این گروه فراهم می‌کند و شرایط اعطای پناهندگی در ایران بسیار راحت‌تر از کانادا و سایر کشورهایی است که صهیونیست‌ها در آن نفوذ دارند.

بر اساس گزارش روزنامه‌های اسرائیلی، پلیس کانادا با رهگیری این افراد که حدود چهل خانواده ارزیابی شده‌اند، آنها را بازداشت کرده است.

جروزالم پست در این‌باره نوشته است: "اکثر این خانواده‌ها، یهودیانی از اسرائیل بوده‌اند که به‌دلیل مخالفت با صهیونیسم، از اسرائیل به کانادا رفته بودند."
Image
رسانه‌های اسرائیلی مدعی هستند " اقامت برخی از اعضای این فرقه در کانادا نیز قانونی نبوده" و به دلایلی که هنوز مشخص نیست این گروه با اتهام کودک آزاری و احتمال از دست دادن حضانت فرزندانش در کانادا روبرو بوده‌اند.

لو طاهور تنها یکی از گروه‌های یهودی ضد صهیونیسم است که به دلیل مخالفت با اشغالگری و پایبندی به سنت‌ها و آموزه‌های تورات از در تمام نقاط جهان مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند و بنیانگذار این گروه نیز تأکید کرده است مقامات اسرائیل تا نابودی این فرقه، دست از تلاش‌های خود برنخواهند داشت.

برای بزرگنمایی تصاویر روی تصویر کلیک نمایید

Image ImageImage ImageImage ImageImage Image Image Image
Image


نظر برخی بینندگان:

- حجاب اينها از وضع تهوع آور « هنرپيشه هاي زن ايران » كه با پول دولت به حج هم ميروند بسيار بهتر است .خدا جاي حق نشسته و داوري را خوب بلد است . تصور نميكنم خداوند اينها را جهنمي و مثلا.... را بهشتي كند .

-كارشناس:
اگر دولت ایران برنامه ای برای پذیرش اینها و اقامتشان در ایران داشته باشد فکر بسیار هوشمندانه ای است
از جمله فواید و نتایج آن:

1- پناه دادن به مردمانی که می خواهند پاک زندگی کنند و شرق و غرب آنها را مانع شده و می آزارند و این در راستای اهداف انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی است

2- ارائه الگوی صحیح به یهودیان و مسیحیان جهان و داخل ایران
چون مسیحیان معتقدند که عیسی شریعت موسی را قبول داشته هر چند عملا مسیحیت رایج ملتزم نیست

3- باطل کردن تبلیغات رسانه های صهیونیستی غربی در جوسازی یهودی ستیزی علیه ایران

4- فعال نمودن یهودیان علیه صهیونیستها

5- کمک وسیع به ایران در اهداف انقلابی و اسلامی: افشای صهیونیستها و حکومتهای ملحد و ضد دین غربی با نقاب دموکراسی و آزادی و مبارزه علیه آنها و حامیان غربیشان
منابع و مأخذ:

http://www.cbc.ca/news/canada/montreal/ ... -1.2442435

http://www.israelnationalnews.com/News/ ... qg21ic5h3s

http://www.theloop.ca/news/all/article/ ... oster-care

http://www.zlalu.besaba.com/lev-tahor-t ... wish-sect/

http://globetribune.info/2012/03/09/a-l ... st-agathe/

http://www.trtpersian.com/trtworld/fa/n ... 7dfd4cd566

http://www.haaretz.com/weekend/magazine ... y-1.419078

http://failedmessiah.typepad.com/failed ... a-789.html

http://worldcultwatch.org/what-is-the-lev-tahor-cult/
najm134
 
پست ها : 1946
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

دفاع جانانه يک شاهزاده زن کويتي از شيعيان

پستتوسط najm134 » پنج شنبه ژانويه 29, 2015 12:50 am

دفاع جانانه يک شاهزاده زن کويتي از شيعيان


رسانه هاي عراقي با انتشار مطلبي فاش کردند که «فوزیه الصباح» شاهزاده کویتی از خاندان حاکم آل الصباح در مقاله ای که آن را در یکی از روزنامه های معروف مصری منتشر کرد، شیعیان را مومنان واقعی معرفی کرده است.
تصوير

در همين راستا خبرگزاري عراقي "براثا" در اين باره نوشت: «فوزیه الصباح» در مقاله خود خطاب به گروه های افراطی نوشت:

1- می گویید شیعیان از یهود بدتر هستند (با اشاره به سخنان و ادعاهای افراطی ها), و ادعا می کنید که آنان دشمن اول شما هستند؛ چرا این گونه است؟ مگر نمی دانید که خداوند در قرآن کریم یهودیان را دشمنی واقعی مومنان معرفی نموده است؟ و این شیعیان هستند که همیشه با یهودیان مبارزه می کردند؛ پس آن ها مومن واقعی هستند.
2- با ادعای این که شیعیان صحابه را نفرین می کنند؛ از آنان دشمن بزرگی ساخته اید؛ و یهودیانی که خداوند را لعن و نفرین می کنند را رها نمودید؛ این در حالی است که سب صحابه به مراتب شدت کمتری نسبت به سب الهی دارد. (البته این در حالی است که علمای تشیع بارها سب صحابه را انکار کرده و آن را محکوم می کنند.)
3- چرا علیه توریسم شیعیان به مصر اعتراض می کنید، اما در مقابل ورود و خروج یهودیان توریست به کشورهای اسلامی هیچ حرکتی از خود نشان نمی دهید.
4- چرا به جای هشدار دادن نسبت به خطرات گسترش تشیع در کشورهای اسلامی و یافتن راهکارهایی برای مقابله با آن، به مسایل حیاتی و مهم ملت خود از قبیل فقر، بیکاری، آموزش و بهداشت توجهی نمی کنید و راه حلی نمی یابید.
5- آیا مبارزه با مذاهب اسلامی از قبیل تشیع، نقض قانون اساسی که خود آن را تصویب کردید، نیست؟ قانونی که بر آزادی دینی و اعتقادی شهروندان دلالت می کند.
6- چرا شهروندان شیعی را تهدید می کنید؛ مگر آن ها همچون شما مسلمان نیستند؟ آیا در 90 درصد از احکام اسلامی از جمله عبادات، شهادتین، نماز، روزه، حج و سایر عبادات همسان نیستید؟

7- آیا طرح تنش های فرقه ای میان اهل تسنن یک طرح آمریکایی - صهیونیستی نیست؟ چرا خود ابزاری برای عمل کردن به چنین طرحی قرار داده اید؟
8- چرا با تنش میان اهل تسنن و شیعیان وحدت اسلامی را زیر پا می گذارید؟ آیا به نتایج این تنش زایی که اکنون در کشورهای اسلامی شاهد آن هستیم فکر نمی کنید؟
وی در پایان برای بیان حقانیت شیعیان و التزام انان به وحدت اسلامی گفته است: کشورهای شیعی از جمله ایران، عراق، سوریه و لبنان که امروز با آن ها دشمن هستید، همگی بر یک کلام، یک مسیر و یک دست بودند ، مرجع دینی واحد داشتند و ایمان و عقیده ای واحد و ثابت دارند، در حالی که شما بر خلاف آنان با یکدیگر درگیر هستید و هیچ مرجع دینی نتوانست شما را گرد هم آورد، و در حالی که گروه های افراطی شبکه های ماهواره ای ویژه برای سب و لعن، نفرین و تکفیر شیعیان افتتاح می کنند، شیعیان هیچ گاه چنین شبکه هایی را راه اندازی نکردند و همیشه بر تقریب مذاهب و ادیان تاکید کردند.
najm134
 
پست ها : 1946
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

راهکار مناسب منع طوفانهاي خاك و غبار

پستتوسط pejuhesh232 » دوشنبه آپريل 11, 2016 3:14 pm

براى منع طوفانهاي خاك و غبار، استفاده از روش سالم بوته كاشتن بجاي روش آلوده ساز قيرپاشيدن


استاندار تهران گفت: دوتا کانون گرد و خاک است که به دنبال تثبیت خاکش هستیم. یکی اختر آباد است با 70 هزار هکتار، خوشبختانه با ستاد محیط زیست و ستاد اجرایی حضرت امام تعامل کردیم که خاک 10 هزار هکتار را با کاشت گونه های خاصی تثبیت کنیم که این کار کمک خوبی می کند.

سیدحسین هاشمی در بخشی از گفتگوی نوروزی خود با خبرآنلاین درباره کانون های گرد و خاکی که در غرب و جنوب غربی استان تهران تشکیل شده است، گفت: یک آماری از سال 91، 92، 93 و11 ماه سال 94 بگیرید. چند روز هوا در شرایط بحران چند روز در شرایط سالم و ناسالم و در شرایط هشدار و پاک بوده است. در سالم بودن و پاک بودن هوا در سال 93 افزایش خیلی خوبی داشتیم امسال نسبت به سال گذشته مشابه و اتفاق جدید نیافتده است و 94 و 91 شبیه به همه از لحاظ روزهای پاک و سالم ولی 93 به 92 کاملا متمایز است و فرق کرده است. این را من نمی گویم خودتان می توانید مشاهده کنید و اطلاعات بگیرید.

او از برنامه های تثبیت خاک خبر داد و گفت: «دوتا کریدور گرد و خاک در تهران وجود دارد که به دنبال تثبیتش هستیم. یکی اختر آباد است با 70 هزار هکتار، خوشبختانه با ستاد محیط زیست و ستاد اجرایی حضرت امام تعامل کردیم که خاک 10 هزار هکتار را با کاشت گونه های خاصی تثبیت کنیم که این کار کمک خوبی می کند.

به گفته استاندار تهران، این برنامه ها تا پایان دولت یازدهم، به نتیجه می رسد: برنامه بر این است که تمام شود این 10 هزار هکتار کمک می کند به بخشی از جابجایی خاک، البته این جابه جایی خاک هم کیفیت دارد. آن مکان دشت بسیار حاصلخیز بوده اما به دلیل خشکسالی و... افت آب های زیرزمین با مشکل مواجه شده است. این جز سیاست های ما است. این کریدور اگر کنترل شود اگر باد هم بیاید گردو خاک خیلی نمی تواند جابه جا شود و به تهران بیاورد.

او گفت: این سیاستی است که هم جهاد کشاورزی و هم محیط زیست پذیرفته است هم ستاد اجرایی حضرت امام کمک می کند و فکر می کنم برنامه خوبی باشد. یکی هم سمت رباط کریم است که اگر این دومسیر را بتوانیم در تهران 3، 4 سال آینده در برنامه ششم توسعه تثبیت کنیم، فکر می کنم جابه جایی خاک که حداقل به کف می رسد و آن طوفانی که چندسال پیش داشتیم ان شالله تکرار نخواهد شد و کمتر شاهد گردوخاک خواهیم بود. اکنون به دلیل خشکسالی، خشک شدن مناطق و کریدوری که در مسیر داریم خاک را راحت جابجا می کند که هم زمین تضعیف می شود و خاک با کیفیت جا به جا می شود که تثبیت کنیم از بین نخواهد رفت. انشالله به لطف خدا و بارندگی و برف وضعیت مناسب شود.

هاشمی درباره خروج صنایع آلاینده از تهران هم گفت: 12 هزار هکتار شهرک صنعتی در تهران را جانمایی کردیم و انتقال آنها قطعی شد. در شهریار و ملارد (شرق و غرب استان تهران) 12 هزار هکتار هست. این 12 هزار هکتار برای جابه جایی صنایع هست و 16 ، 17 تا صنعت می توانند در آنجا مستقر شوند. مهمترین بحث مکان یابی بود که حل شد به لحاظ مکان مشکلی نداریم. کار هم شروع کردند اما این پروسه زمان که سرعتش پایین است به این دلیل است که نمی توانند خرید کنند و جابه جایی ممکن نبود در پسا برجام انشالله انجام شود. جز سیاست اصلی استان تهران است که دولت هم با آن موافق است.

او گفت: بالاخره کار، کار بسیار سنگینی است، اول هدف کار شهرک های صنعتی بود که از غرب تهران الاینده ها منتقل شوند به شهرک های صنعتی که مشخص کردیم در شهریار ، ملارد، دماوند و فیروزکوه، قرچک و ورامین و ... مستقر شوند. فکر می کنم حرکت اولیه شروع شده و علت اینکه یک مقدار سرعت نگرفته بود بحث مشکلات تحریم بود که انشالله با وضع پسافرجامی که روبه رو هستیم شکل خوبی به خودش بگیرد و به تدریج کارها انجام شود.
pejuhesh232
 
پست ها : 4083
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

تایرهای کروی و هوشمند Goodyear برای حرکت خودرو در ۴ جهت

پستتوسط pejuhesh232 » چهارشنبه آپريل 27, 2016 8:04 pm

تایرهای کروی و هوشمند Goodyear برای حرکت خودرو در ۴ جهت


شرکت Goodyear از طرح مفهومی تایر جدید خود رونمایی کرده که بسیاری را هیجان زده کرده است.
تایر Eagle-360 نسل جدید تایرها را برای خودروهای بدون راننده یا خودران آینده معرفی می‌کند.

Image

این تایر دیگر مانند تایرهای فعلی به خودروها متصل نمی‌شود و اتصال آن به صورت مغناطیسی صورت می‌گیرد. به خاطر این نوع اتصال تایر کروی می‌تواند در چهار جهت بچرخد و اجازه رانندگی به اطراف و حتی پارک موازی را می‌دهد.

این تایر هوشمند همچنین از موادی ساخته شده که وضعیت تایر را در شرایط مختلف از جمله جاده‌های لغزنده تغییر می‌دهد.
pejuhesh232
 
پست ها : 4083
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

سنتهاى صحيح در عروسي مردم خوزستان

پستتوسط pejuhesh232 » چهارشنبه مه 04, 2016 11:33 am

سنتهاى صحيح در عروسي مردم خوزستان
احترام به بزرگان خاندان و قبيله - احسان به عموم - اكرام به همه خويشان - مشاركت همگان


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مراسم ازدواج آخرین فرزند شیخ محمد الغضبان کعبی در روستای "محمد غضبان" از توابع بخش شاوور شهرستان شوش با حضور بیش از 5 هزار میهمان برگزار شد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری اگزار، عبدالرحیم کعب عمیر از جوانان فعال فرهنگی و کوچکترین فرزند شیخ محمد غضبان که از شیوخ روستایشان بود به دلیل توجه و اهمیتی که به میراث و هویت خود دارد، مراسم جشن ازدواجش را همراه با آئیین های سنتی عربی برگزار کرد.

Image

از نکات قابل توجه در این مراسم این بود که همه جوانان روستا و اهالی در تدارکات این جشن مشارکت کردند. این همکاری از ذبح گوسفندان آغاز تا پخت و پز و شستشوی ظرف‌های مراسم شام ادامه داشت.

در روستای کعب عمیر برای هر مراسم عروسی یا فاتحه خوانی هیچ کارگر و هیچ تالاری کرایه نمی شود. همه اهالی که حس تعاون مشترکی بین آنها به صورت رسمی دیرینه است به یکدیگر در چنین شرایطی یاری می دهند.

Image

در روز جشن اکثر خیابان هایی که به منزل شیخ منتهی می شدند با قالی های قرمز رنگ فرش شد، چیزی شبیه به فرش قرمز فستیوال‌های جهانی اما این بار در ابعاد محلی. باقی خیابان ها نیز آبپاشی شد تا با این کار مقدم میهمانان را گرامی بدارند و از ایجاد گردو غبار جلوگیری شود.

رسم است وقتی مهمان جدید از خارج روستا وارد شود، قبل از رسیدن به خانه شیخ، شیخ و تعدادی دیگر از میزبانان، سوار بر اسب به استقبال میهمان می‌روند و با خواندن قطعه شعری در وصف میهمان و اجرای آئین هوسه (پایکوبی عربی) به میهمان خوش آمد می گویند و او را به طرف مضیف (محل پذیرایی) هدایت می کنند.

در مضیف نیز آداب نوشیدن قهوه اجرا می شود و به میهمانان با قهوه تلخ عربی که با آداب و رسوم خاصی است ارائه می شود.
در بخش دیگری از مراسم هم اهالی روستا سوار بر اسب‌، از ماشین عروس استقبال و عروس و داماد را همراهی کردند.

محمد غضبان یکی از شیوخ بنی کعب و شیخ عشایر کعب عمیر است. عشیره کعب عمیر به بیش از 10 عشیره کوچکتر تقسیم می شود. عشایر عرب همچون درختی هر کدام زیرشاخه عشیره بزرگتر از خود هستند.

Image

اهالی روستا می گویند شیخ محمد غضبان شخصی مردمی بود و همیشه در حل و فصل مشکلات بین قبایل حضور فعال داشت و بخاطر همین اسم او را بر روی روستا گذاشتند. هم اکنون عامر فرزند شیخ محمد شیخ این عشیره است.

آداب و رسوم سنتی جزئی لا ینفک از شیوه ی زندگی مردم عرب است و به دلیل نوستالوژی و تعهد خاصی که به آداب خود دارند حضور خانواده ها در سبک و سیاق و نوع شکل گیری مراسم سنتی ازدواج پر رنگ تر دیده می‌شود.
pejuhesh232
 
پست ها : 4083
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

لباسی که هیچوقت لک نمی شود

پستتوسط pejuhesh232 » سه شنبه مه 10, 2016 6:46 pm

لباسی که هیچوقت لک نمی شود


لک کردن لباس یکی از مهمترین مسائلی است که بسیاری با آن روبرو هستند و از این مسئله ناراحت اند. تا به حال تکنولوژی های بسیاری در صنعت های مختلف وجود داشته است اما هیچ کدام به فکر لکه لباس ها نبوده اند.

"عمیر پاتل" یک دانش آموز ساکن آمریکاست که مشکلات بسیاری با لکه های لباس خود داشت از این رو تصمیم گرفت تا برای همیشه جهانیان را از این مشکل رها کند. این دانش آموز بعد از مدت ها تحقیق و آزمایش بالاخره توانست تی شرتی ضد لکه را طراحی کند.

Image

"پاتل" این تی شرت را با استفاده از ترکیبات خاص سیلیس که در سطح میکروسکوپی به یکدیگر پیوند خورده اند ساخته شده است. این جنس باعث می شود تا هر ماده لک کننده ای تنها روی تی شرت لیز خورده و به زمین بریزد بدون این که لکه ای ایجاد شود.

این ماده لذت پوشیدن لباس را از بین نمی برد و همان حس را به انسان القا می کند. کار بر روی این لباس نزدیک به یک و سال ونیم طول کشیده است و در میان آن پاتل به این نتیجه رسید که مولکول های ماده لک کننده نمی توانند روی این ماده تاثیر بگذارند.

این تی شرت تا دوسال یا مساوی 80 بار شست و شو می تواند برای افراد کار کند و برای خرید نمونه های اولیه آن باید تا سال آینده صبر کرد زیرا قرار است در سال 2014 نمونه های اولیه این تی شرت ضد لکه با قیمت هر کدام 50 دلار به صورت اینترنتی به فروش برسند.

Image
Image
pejuhesh232
 
پست ها : 4083
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

عينكهاي مانع از ديد زنان برهنه

پستتوسط pejuhesh232 » جمعه ژوئن 03, 2016 8:58 pm

عينكهاي مانع از ديد زنان برهنه


مردان طايفه بزرگي از یهودیان، برای جلوگیری از نگاه کردن به زنانی که پوشش مناسبی ندارند، عینک‌هایی را طراحي کرده‌اند که دیدشان در برابر زنان برهنه را تار می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی هافینگتون‌پست، مردان یهودی فرقه حریدیم در اسرائیل برای جلوگیری از هوس‌انگیزی جنس مخالف ابزار جدیدی طراحي کرده‌اند: عینک‌هایی که دید آنها را در برابر زنان برهنه تار می‌کند تا مجبور نباشند زنانی را که لباس‌های مناسبی به تن ندارند، ببینند.

Image

مردان مذهب حریدیم که ادعا می‌کنند باورهایشان به طور مستقیم برگرفته از تورات است، معتقدند اماكن باید برای زنان و مردان جدا باشند.

«گشت‌های عفت» غیر رسمی این فرقه، اکنون شروع به فروش عینک‌هایی کرده است که به خاطر نوع خاص لنزش دید فرد را تار می‌کند تا به این ترتیب از گناهان جنسی جلوگیری کند.

با این عینک‌‌ها فرد می‌تواند تا چند متر جلوتر خود را ببیند تا بتواند راه برود اما بیش از این فاصله دید فرد براى ديدن مناظر زنان برهنه تار می‌شود و قادر به دیدن آنها نخواهد بود. كه نوعي ياداوري فيزيكي براى انصراف نكاه مردان صاحب عينك مي باشد

تا کنون مشخص نیست چه تعداد از این عینک‌ها به فروش رفته‌اند.

قیمت این عینک‌ها تنها ۶ دلار است.
pejuhesh232
 
پست ها : 4083
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

نیروگاهی کوچک در پایتان داشته باشید

پستتوسط pejuhesh232 » پنج شنبه ژوئن 09, 2016 2:31 pm

نیروگاهی کوچک در پایتان داشته باشید


به دنبال کاهش سوخت های فسيلی در سراسر کره زمين، برای توليد انرژی برق مورد نياز در مقياس های بالا نگاه های زیادی به سمت احداث نیروگاه های خورشيدی، هسته ای و بادی جذب شده است.

همچنين برای توليد برق در مقياس های پايين (ميلی وات) تکنیک هايی نظیر پيزو الکتریک به کار گرفته می شود. اما آیا تاکنون فکرش را می کرديد که بتوانيد یک نيروگاه کوچک توليد برق در کفشتان داشته باشید!

محققین دانشگاه UW-Madison در یک فن آوری جديد که آن را reverse electrowetting نامگذای کردند، روش جدید توليد انرژی برق در مقياس وات را ارائه کرده اند. البته لازم به توضيح است که این نيروگاه یک ايستگاه کاملا شخصی و انفرادی است و تنها می تواند نياز برق یک نفر را برآورده سازد.

در این روش از يک فلز مايع به نام galinstan که فلزی غير سمی است و هیچ خطری ندارد استفاده می شود. این فلز تاکنون در ساخت ترمومترها(حرارت سنجها) کاربرد داشته است.

قرار است که اين فلز در جداره کفش در محل پاشنه و کف پا جاسازی شود تا با پوشیدن آن و راه رفتن, جریان برق تولید شود. اين برق بين ۱۰ تا ۲۰ وات خواهد بود و در یک باتری که دقيقا در وسط کفش جاسازی شده، ذخیره خواهد شد. از این ميزان برق می توان برای شارژ باتری تلفن همراه و ديگر گجت های کوچک نظير مدیا پليرها استفاده کرد.

تنها کافی است که کفش را پوشيد و شروع به راه رفتن کنید. تصورش را بکنید که برای استفاده از برق ذخيره شده در این باتری یک پورت USB در جداره کفش تعبيه شود. برای اینکه گوشی خود را شارژ کنيد لازم است که خم شوید و کابل شارژ گوشی را به کفش خود وصل کنید!

این شرکت قرار است طرح خود را با عنوان inStep Nanopower تجاری کند و نمونه های این کفش را برای سربازان و کشاورزان بسازند تا در بيابان و يا زمین های کشاورزی بتوانند برای شارژ وسایلشان چند واتی برق در اختیار داشته باشند.

البته هنوز مشخص نيست که چه مسافتی بايستی طی شود و اين کفش پس از توليد با چه قیمتی قرار است به بازار عرضه شود. اما به محض تولید می توانیم نمونه های آن را علاوه بر کفش فروشی ها، در کنار شارژ های فانتزی موبایل فروش ها نيز بیابیم
pejuhesh232
 
پست ها : 4083
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

قبليبعدي

بازگشت به پاكيزه شناسى


Aelaa.Net