طيبات غذايي

خیار ترشی مکزیکی، ترکیبی از هندوانه و خیار

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه سپتامبر 03, 2016 9:46 am

خیار ترشی مکزیکی، ترکیبی از هندوانه و خیار


خیار ترشی مکزیکی محصول جالبی از ترکیب طبیعی خیار و هندوانه است که شکل ظاهر آن مانند هندوانه و طعمش نیز مثل خیار است.

Image

به گزارش شفقنا به نقل از العالم، از زوایای خاص اگر به تصویر این میوه نگاه کنید احتمالا فکر می کنید یک هندوانه کامل است اما طعم این میوه بیشتر به خیار شباهت دارد تا هندوانه، و ترشی کمی دارد. به خاطر همین طعم به آن ها لقب خیارترشی مکزیکی داده اند.

مواد غذایی کمی هستند که هم خیلی خوشمزه باشند هم خیلی زیبا و دوست داشتنی اما «کیوکاملون» حتما باعث شگفتی شما می شود. این میوه که بومی مکزیک و آمریکای مرکزی است نوعی خیار مینیاتوری به اندازه تقریبا یک حبه انگور است.

Image
Image
Image
Image
pejuhesh232
 
پست ها : 3890
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

خواص روغن پریلا

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه فبريه 11, 2017 4:11 pm

خواص روغن پریلا


Image

روغن پریلا از یک گیاه بلند که در بخش هایی از آسیا، از جمله چین، هند، ژاپن و کره رشد می کند گرفته می شود این گیاه همچنین در شمال آمریکا رشد می کند که دارای نام های دیگری، از جمله نعناع بنفش، ریحان چینی و coleus وحشی شناخته می شود.

خواص روغن پریلا

روغن پریلا که معمولا در غذاهای کره ای استفاده می شود و آن نیز می تواند همانند روغن خشک یا سوخت استفاده شود با فشردن دانه بوداده ی گیاه بدست می آید دارای سابقه ی استفاده طولانی در طب سنتی چینی دارد و امروزه، از روغن دانه پریلا و عصاره برگ های خشک آن برای انواع اهداف سلامت، استفاده می شود.

روغن به طور کلی در پشت برگ طعم معطری دارد مهم تر از عطر و طعم، روغن پریلا دارای اسید چرب امگا ۳ بسیار بالا است اسید چرب آن در مقایسه با اکثر روغن های گیاهی دیگر بیش از ۵۰ درصد است محتوای امگا ۳ در روغن پریلا آلفا لینولنیکاسید(ALA) است که شما همچنین می توانید در بذر کتان و با مقادیر کمتر در گردو، سویا و روغن ماهی پیدا کنید.

روغن پریلا همچنین شامل اسیدهای چرب حیاتی امگا۶ و امگا۹ است این اسیدهای چرب اشباع نشده برای سلامتی شما و به خصوص برای عملکرد سیستم ایمنی نرمال بدن و بهبود شرایط مربوط به حافظه مفید هستند.

روغن پریلا به درمان آلرژی می تواند کمک کند

تحقیقات گذشته، از جمله یک مطالعه اخیر که شامل عصاره برگ پریلا بود نشان می دهد که روغن پریلا می تواند از مواد شیمیایی که در پاسخ های آلرژیک و التهاب آزاد می شود جلوگیری کند.در مطالعه دیگری، به افراد مبتلا به آسم به مدت چهار هفته عصاره دانه پریلا داده شد و مشاهده کردند که عملکرد ریه آنها بهبود یافته بود نتایج نشان داده شده که روغن پریلا می تواند با مهار تولید ترکیبات منجر به آسم، جریان هوا را بهبود بخشد.

روغن پریلا همچنین ممکن است به پیشگیری و درمان بسیاری از شرایط دیگر مانند سرطان روده بزرگ و مشکلات حافظه کمک کند.تحقیقات گذشته نشان می دهد که روغن ماهی و برخی از روغن های گیاهی، که هر دو حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد این باعث شده است که دانشمندان به آزمایش اثر بخشی روغن پریلا که بیشتر محتوای اسید چرب امگا ۳ است بپردازند در یک مطالعه، نتایج نشان داده است که گرفتن فقط مقدار

کمی از روغن پریلا حدود ۲۵ درصد از مصرف چربی روزانه می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کمک کند.اسیدهای چرب امگا ۳ به طور گسترده ای برای بهبود یادگیری و حافظه در کودکان و بزرگسالان شناخته شده است و می تواند شرایط دیگر مانند تهوع و گرمازدگی را از بین ببرد .

پخت و پز با روغن پریلا

به جای مکمل ها، راه بهتری برای دریافت این اسیدهای چرب سالم به رژیم غذایی خود از طریق مواد غذایی و پخت و پز با روغن پریلا است که در غذاهای کره ای استفاده می شود به خصوص برای سبزیجات محبوب این یک عنصر در سس سالاد کره ای است که به آنها طعم خاکی می دهد اگر شما روغن پریلا می خرید فقط به یاد داشته باشید که عمر مفید آن بسیار کوتاه تر از سایر روغن است استفاده از آن تا یک سال است.

علاوه بر روغن، برگ های آنها که kketyip نامیده می شود در غذاهای کره ای محبوب می باشد برگ پریلا، kkaennip jangajji، یک اشتها آور سریع، تند و دارای مزه تند است برای القاء چاشنی پریلا، شما می توانید برگ پریلا و برگ کنجد را در سس سویا بجوشانید و سپس فشار دهید برگ ها نیز می تواند در سوپ و خورش پخته شوند.

در نهایت، با توجه به خواص درمانی مرتبط با روغن پریلا و عطر و طعم دلپذیر آن به عنوان یک عنصر برای پخت و پز، از آن در رژیم روزانه خود استفاده کنید.
pejuhesh232
 
پست ها : 3890
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

خواص ارزشمند قهوه

پستتوسط pejuhesh232 » دوشنبه جولاي 24, 2017 2:38 pm

خواص ارزشمند قهوه


در عصری زندگی می‌کنیم که قهوه بیش از همیشه محبوبیت دارد. پس بهتر است از اثراتش بر بدنمان مطلع باشیم.

به گزارش ایسنا، فرادید در فهرستی از فواید قهوه این طور نوشت:

Image

۱. جلوگیری از دیابت

طبق مطالعات انجام شده در انجمن شیمی آمریکا، قهوه می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. محققان اشاره کردند افرادی که در روزانه چهار فنجان (یا بیشتر) قهوه می‌نوشند، احتمال ابتلا به دیابت در آنها تا بیش از ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

۲. بهبود حافظه

آیا می‌خواهید حافظه بهتری داشته باشید و جزئیات را بهتر به خاطر آورید؟ قهوه بنوشید! بنا بر تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه جان هاپکینز صورت گرفت، قهوه حافظه طولانی‌مدت را تقویت می‌کند. مصرف تنها یک فنجان قهوه قوی در روز سطح عمیق‌تری از یادآوری خاطرات به شما می‌دهد.

۳. مبارزه با سرطان

دانه‌های قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و توانایی مبارزه با طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها از مشکلات پوستی تا سرطان را دارند. قهوه منبع اصلی آنتی‌اکسیدان در رژیم غذایی مردم آمریکاست.

۴. ضد افسردگی

قهوه حزن و اندوه را دور می‌کند. تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان داد، قهوه همانند داروی ضد افسردگی عمل می‌کند و همچنین افکار منفی و تمایل به خودکشی را کاهش می‌دهد. پس بهتر است قهوه را با دیگر نوشیدنی‌های ناسالم جایگزین کنید.

۵. افزایش میل جنسی

قهوه بنیه جسمی شما برای ورزش را بهبود می‌بخشد و همچنین میل جنسی را بیشتر می‌کند. تحقیقات رابطه مثبتی میان سطح آدرنالین و جاذبه جنسی گزارش داده‌اند اما مصرف بیش‌ از حد اثر عکس خواهد داشت. در هر ۲۴ ساعت یک فنجان قهوه بنوشید.

۶. مبارزه با سرطان پوست

آیا قهوه خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد؟ ۱۱۲۸۹۷ زن و مرد به مدت بیست سال مورد مطالعه قرار گرفتند و نتایج جالبی حاصل شد. زنانی که حداقل سه فنجان قهوه در روز مصرف می‌کردند، خطر ابتلا به سرطان پوست در آنها به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت اما این اثر در مردان دیده نشد.

۷. کبد سالم

قهوه می‌تواند کبد شما را از بیماری اتوایمیونی نجات دهد. افرادی که حداقل یک فنجان قهوه در روز مصرف می‌کنند، ۲۰ درصد کمتر در معرض بیماری‌های کبدی هستند.

۸. افزایش چربی‌سوزی

بر اساس نتایج تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۳ در مجله تغذیه و متابولیسم منتشر شد، قهوه متابولیسم بدن و در نتیجه چربی‌سوزی را بالا می‌برد. نوشیدن قهوه به‌ ویژه قبل از فعالیت بدنی سبب می‌شود بدن به‌ جای مصرف انرژی به حالتِ چربی‌سوزی برسد.

۹. بازیابی عضلات

قهوه بعد از تمرین و ورزش سنگین به بهبود و بازیابی سریع عضلات کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده مصرف کافئین قبل از تمرین‌های ورزشی، دردهای عضلانی را به میزان قابل‌ توجهی کاهش می‌دهد.

۱۰. افزایش پایداری و استقامت

اخیراً نتایج دو مطالعه نشان داده قهوه عملکرد طبیعی بدن را افزایش می‌دهد. ورزشکارانی که قبل از فعالیت فیزیکی قوه مصرف کردند در تمرینات قدرتی عملکرد بهتری داشتند.

در مصرف قهوه چند نكته رعايت شود:
1- ضربان قلب بالا نباشد
2- ناشتا مصرف نشود = بهترين وقت روي غدا يا بين دو وعده غذايي است
3- با شير مخلوط نشود
4- با وقت خواب فاصله چند ساعته داشته باشد
5- افراط در مصرف نشود = مصرف مناسب يك قاشق غذاخوري هر بار و حداكثر سه بار در روز
pejuhesh232
 
پست ها : 3890
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

قبلي

بازگشت به پاكيزه شناسى


Aelaa.Net