رفتار اعلى

جمع آوري غذاي اضافي براى بينوايان

پستتوسط pejuhesh232 » چهارشنبه ژوئن 29, 2016 12:24 pm

جمع آوري غذاي اضافي براى بينوايان


«جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها» غذاهای دست نخورده و قابل مصرف را از سالن‌های غذا خوری جمع‌آوری می‌کنند

سالها است که «جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها» در راستای ایجاد شهر بدون گرسنه در تلاش است، یکی از فعالیت‌های این جمعیت؛ سیر کردن گرسنگانی است که روزگار آن‌ها را به زیردست آورده، این جمعیت غذاهای دست نخورده و قابل مصرف را از سالن‌های غذا خوری جمع‌آوری می‌کند و بعد از بسته‌بندی به دست محرومان و نیازمندان می‌رساند.

حسین شیخ، مسئول کمپین تهران شهر بدون گرسنه، در گفت‌وگو با خبرنگار شفقنا زندگی در رابطه با فعالیت‌های این جمعیت گفت: در طرح تهران شهر بدون گرسنه، سالن‌های غذاخوری، مخصوصا دانشگاه‌ها و هتل‌ها با مراکز این کمپین تماس گرفته و وجود غذاهای دست نخورده را اعلام می‌کنند، ما نیز غذاها را تحویل می‌گیریم و به‌صورت بسته‌بندی شده به مراکز خیریه و گرم‌خانه‌ها تحویل می‌دهیم.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان، با توجه به موج عظیم تبلیغاتی که در فضای مجازی پیچید، شاهد افزایش داوطلبان این طرح هستیم، در این بین دانشجویان بیشترین داوطلب و دغدغه را دارند.

شیخ به دو محل نگهداری بی‌خانه‌مانان اشاره کرد و گفت: جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها دو سرای نگهداری از بی‌خانمانان را دارد که در آن از کارتن‌خواب‌ها و زنان و کودکان بی‌خانه‌مان نگهداری می‌شود، در سرای امید که مخصوص آقایان و سرای مهر که مخصوص خانم‌ها و کودکان است و همچنین در خوابگاه به‌سوی امید، حدود ۲۵۰ نفر زندگی می‌کنند که تأمین مایحتاج آنان نیز توسط یاوران و خیرین طلوع انجام می‌شود.

هر سه‌شنبه شب ۱۵۰۰ پرس غذا در مناطقی که کارتن‌خواب‌ها حضور دارند، توزیع می شود

شیخ درمورد نحوه ورود کارتن‌خواب‌ها به این سراها گفت: اعضای جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها هر سه‌شنبه شب حدود ۱۵۰۰ پرس غذا را در مناطقی که کارتن‌خواب‌ها در آن حضور دارند، بین آن‌ها توزیع می‌کند و اکنون بعد از حدود ۱۰ سال که این اتفاق هر هفته رخ می‌دهد، هم مناطق را می‌شناسیم و هم کارتن‌خواب‌ها با جمعیت ما آشنا هستند و هر کس از بین آن‌ها که تمایل به بازگشت به جامعه و شروع زندگی دوباره و سالم را داشته باشد، اعلام آمادگی کرده و با او مصاحبه می‌شود و بعد از آن او را پذیرش می‌کنیم، یکی از فعالیت‌هایی که جمعیت ما بانی آن است، ترک اعتیاد و برگرداندن افراد به جامعه و خانواده است.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها بر پایه خیرین و کمک‌های مردمی نهاده شده است و داوطلبان نیز می‌توانند به این جمعیت بپیوندند، اکنون نیز در تلاش هستیم تا علاوه بر مراکزی که در سطح شهر تهران به‌طور دائمی و موقت داریم، تدبیری برای مشارکت هرچه بیشتر عموم مردم در کمپین شهر بدون گرسنه داشته باشیم تا غذاها و کمک‌های خود را به قشر آسیب دیده و محروم جامعه برسانند.

خانواده‌هایی هستند که درد گرسنگی و محرومیت برایشان عادی شده!

به گزارش شفقنا زندگی، جدا از آسیب دیدگان و محرومین، خانواده‌هایی هستند که درد گرسنگی و محرومیت برایشان عادی شده است، محرومینی که جامعه آن‌ها را نمی‌بیند، خانواده‌هایی که آبروداری می‌کنند و با نداری خود می‌سازند اما دست به سوی کسی دراز نمی‌کنند، کوشش می‌کنند اما حاصل این کوشش تا به دست خودشان برسد، هیچ می‌شود و بازهم برای آن‌ها شرمندگی می‌ماند.

خانواده‌هایی که فرزندانشان را با آب قند سیر می‌کنند

با جمعیتی گفت‌وگو کردیم که سالها است با این خانواده‌ها ارتباط مستقیم دارند، جمعیتی که مانند نامش، فعالیت‌هایش را نیز از امام علی(ع) الگو برداری کرده است. مرتضی کی‌منش، مسئول امور رسانه‌ای جمعیت امام علی(ع) در رابطه با خانواده‌های محروم گفت: فاصله بین گوش و چشم چهار انگشت است اما دنیا دنیا فاصله است بین دیده‌ها و شنیده‌ها، خانواده‌هایی هستند که فرزندانشان را با آب قند سیر می‌کنند و یا بعضی شب‌ها که به خانه فقرا می‌رویم، آن‌ها نای بیدار شدن ندارند و یا اگر بیدار هستند از درد گرسنگی آن‌ها است.

او به یک خاطره اشاره کرد و گفت: به خاطر دارم یک دانشجوی دندان‌پزشکی به خانه یکی از همین محرومین رفته بود، شاید فقط ۱۰ دقیقه طول کشید اما وقتی برگشت کاملا منقلب شده بود و می‌گفت؛ دلیل اینکه چرا دندان‌پزشک شده‌ام را فهمیدم، چرا که تمام اعضای این خانواده دارای لثه‌های فاسد هستند و از درد شدید دندان رنج می‌برند و حس می‌کنم کمک رسانی به این دست خانواده‌ها یکی از دلایلی است که رشته دندان‌پزشکی قبول شده‌ام، اکنون نیز داوطلبانی داریم که بر اساس توانایی‌هایی که دارند در بخش‌های مختلف به محرومین کمک رسانی می‌کنند.

جمعیت امام علی(ع) طرحی به نام «کوچه گردان عاشق» دارد که در طی این طرح، اعضای جمعیت و مردم داوطلب در ماه مبارک رمضان با بسته‌های اقلام به منازل محرومین می‌روند.

توجه نداشتن به نیازهای یک یتیم نیز راندن آن به حساب می‌آید

کی‌منش در رابطه با طرح کوچه گردان عاشق بیان کرد: این طرح در سال ۱۳۷۸ توسط جمعی از دانشجویان جمعیت امام علی(ع) راه‌اندازی شد، ایده این طرح از سوره مبارکه ماعون گرفته شده است که خداوند به تفسیر می‌فرمایند؛ «تکذیب کننده روز جزاء کسی است که یتیم را از خود می‌راند»، این راندن فقط به پرخاش برخود کردن و دور کردن آن‌ها از خود نیست، بی‌اهمیت بودن و توجه نداشتن به نیازهای یک یتیم نیز راندن آن به حساب می‌آید، در طی این طرح که از همان ابتدا بر کمک‌های مردم تکیه داشت، بررسی‌هایی از مناطق محروم به‌عمل آمد و با کمک مردم خیر بسته‌هایی برای مایحتاج یک ماه این خانواده‌های محروم تدارک دیده می‌شود.

مبادا یتیمی گاه گرسنه و گاه سیر بماند…

اسلام با فقر موافق نیست

وی ادامه داد: این حرکت مردمی بر پایه آخرین سفارشات حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه مبادا یتیمی گاه گرسنه و گاه سیر بماند… شکل گرفته است، در این طرح، سعی ما بر نشان دادن این است که اسلام با فقر موافق نیست تا جامعه امروز که از اندیشه ناب اسلامی که اندیشه حضرت علی(ع) است دور شده، خود را واکاوی کند و اشکال کار پیدا شود، هدف دیگر ما از بین بردن ناامیدی حاصل از فقر است، پیامبر(ص) می‌فرمایند: فقر از هر دری وارد شود ایمان از در دیگر خارج می‌شود، با فقر انسان دچار ناامیدی و کم‌کم بی‌ایمانی می‌شود و ما در تلاش هستیم تا جلو این اتفاق را بگیریم دغدغه ما این است که مردم خیر از طریق همکاری با مؤسسات خیریه به شکل صحیح به محرومین کمک کنند نه این که با کمک‌های نابه‌جا باعث تخریب شخصیت فرد محروم شوند لذا حضور مردم در طرح‌های اصولی مؤسسات و کمک‌رسانی مستیقم آن‌ها از این طریق بسیار مؤثرتر خواهد بود.

سال گذشته تمرکز جمعیت امام علی(ع) بیشتر بر استان‌های محروم بود

کی‌منش در مورد اجرای طرح کوچه‌گردان عاشق تصریح کرد: این طرح از دو هفته مانده به ماه رمضان در مناطق مختلف کشور شروع می‌شود و ما به جمع‌آوری اطلاعات خانوار می‌پردازیم، به این ترتیب آدرس منازل مشخص می‌شود، همچنین زمان توزیع بسته‌ها در شهرها فرق دارد اما توزیع بسته‌ها در لیالی قدر صورت می‌گیرد، دلیل توزیع در شب قدر این است که این اتفاق نشانه‌ای باشد برای آن خانواده تا حس کند تنها نیست و خداوند هنوز تنهایشان نگذاشته است، به این شکل داوطلبان و افرادی که خودرو دارند با رابط ما و خودروهای خود، بسته‌ها را به درب منازل می‌برند و همانطور که در روایات آمده؛ حضرت علی(ع) به خانه محرومین می‌رفتند با آن‌ها همنشین می‌شدند و این حاکم بزرگ زمانه با کودکان یتیم مهربانانه بازی می‌کردند، ما نیز به منازل می‌رویم و با فقرا کمی هم‌دردی می‌کنیم، بعد از اتمام طرح، ارتباط را با خانواده‌هایی که وضع وخیمی دارند مخصوصاً در بحث درمانی، حفظ می‌کنیم و آن‌ها را به کمیته‌هایی که داریم ارجاع می‌دهیم و با کمک‌های مردمی از آن‌ها حمایت می‌کنیم، سال گذشته تمرکز جمعیت امام علی(ع) بیشتر بر استان‌های محروم بود، همچنین در سال گذشته ۷ هزار بسته در تهران توزیع شد که امسال تعداد این بسته‌ها به ۱۰ هزار عدد رسیده است، این بسته‌ها شامل؛ ماکارانی، غلات، شوینده، گوشت، مرغ، خرما، چای و…است که از طریق خیرین، اسپانسرها و کمپین اینترنتی ما با کمک‌های مردمی تأمین می‌شوند.

کار ما باعث می‌شود تا قشر متوسط و دانشگاهی با فقیران از نزدیک دیدار کنند

وی افزود: کار ما باعث می‌شود تا قشر متوسط و دانشگاهی با فقیران از نزدیک دیدار کنند و دیدن بدن افرادی که پوست به استخوانشان چسبیده و خانه‌ای که در حال تخریب است و فضای آن آلوده است، احساس مسئولیت را در وجود این افراد زنده می‌کند.

آیا این حجم از فقر برای کشور اسلامی و قدرتمندی مانند ایران قابل قبول است؟

مسئول امور رسانه‌ای جمعیت امام علی(ع) در پایان گفت: آیا این حجم از فقر برای کشور اسلامی و قدرتمندی مانند ایران قابل قبول است؟ آیا مسئولین و مردم نباید حرکت سریع و قوی برای ریشه کن شدن این مسائل را داشته باشند؟ ما در جامعه بارها شاهد تبعیض بوده‌ایم، افرادی که متمکن و ثروتمند هستند و محرومان را له می‌کنند بارها شاهد این دست صحنه‌های زشت و زننده بوده‌ایم، شاهد دریافت حقوق‌های میلیونی هستیم، همه این‌ها در جامعه‌ای است که خانواده‌هایی دارد که تمام ایام سال را با گرسنگی سر می‌کنند، لذا از مردم و مسئول می‌خواهیم تا با کمک یکدیگر در راستای از بین بردن فقر و محرومیت بکوشند.

پس در این شهر پر از هیاهو و زرق و برق هنوز خانه‌هایی هستند که سوت و کور بوده و فقر سفره‌های آن‌ها را خالی کرده است، در پایان می‌توان به حدیثی از امیر مؤمنان علی(ع) اشاره کرد که چه زیبا می‌فرمایند: چه بسا روزه ‏دارى که از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏ اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى که از نمازش جز بی‌خوابى و سختى سودى نمى‏ برد.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

ازادكردن مادر كودك خود را از دهان شير!

پستتوسط pejuhesh232 » جمعه جولاي 08, 2016 12:31 am

ازادكردن مادر كودك خود را از دهان شير!


در حومه شهر "اسپن" در ایالت کلرادوی آمریکا، پسربچه پنج ساله‌ای که در چنگال یک شیر کوهی گیر افتاده بود توسط مادرش نجات پیدا کرده است.
پلیس دو شیر کوهی را کشته و می‌گوید با وجود جراحات متعدد، حال پسر بچه خوب است.

به گزارش تیک، بنابر گزارش پلیس، عصر روز جمعه مادر این کودک ابتدا صدای جیغ‌ فرزندش را می‌شنود و پس از دویدن به سوی حیاط، پسرش را می‌بیند که گلویش در دهان یک شیر کوهی است.

به گفته پلیس دنور، مادر سپس با حمله به سوی شیر با او درگیر می‌شود و تلاش می‌کند شیر را مجبور به باز کردن دهانش کند تا گردن پسرش رها شود.

پلیس می‌گوید پسر پنج ساله از ناحیه، گردن، صورت و سر جراحاتی برداشته اما حال عمومی او خوب است. هویت پسر بچه و مادر او هنوز رسما اعلام نشده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، در ایالت کلرادو که بخش جنوبی رشته کوه‌های راکی در آن واقع شده، حدود ۴۵۰۰ شیرکوهی زندگی می‌کنند.

در برخی ایالت‌های آمریکا مانند داکوتای جنوبی که تعداد شیرهای کوهی زیاد است، در فصولی از سال شکارچیان مجاز می‌شوند که تعداد معدودی از آنها را بکشند.

تعداد مجاز شکار که تحت نظر مسئولان محیط زیست و پلیس ناحیه تعیین و کنترل می‌شود، به آمار اعلام شده در سال قبل و همچنین تعداد شیرهای نر یا ماده کشته شده در موسم شکار بستگی دارد.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

كسب حلال

پستتوسط pejuhesh232 » جمعه ژوئن 02, 2017 3:02 pm

كسب حلال


صحبت‌های خاص‌ترین مسافرکش خط تهران - قم

Image

خلیل نادری هستم. سال 1355 در بیشه سرای ساری متولد شدم. من فرزند سوم خانواده روستایی هستم که پدرش مردی زحمت کش بود و هنوز هم هست. کودکی و نوجوانی ام در همان روستای خودمان سپری شد.
سال های ابتدایی انقلاب بود و شرایط برای درس و تحصیل دانش آموزان سخت. مدرسه ما در روستای همجوارمان بود و مجبور بودیم با سرویسمان که یک پیکان قراضه بود خودمان را به درس و کلاس برسانیم. یادم می آید که ده دانش آموز بودیم که باید فشرده و روی پای هم می نشستیم تا به مدرسه برسیم.

از کلاس پنجم ابتدایی علاقه مند به دروس حوزوی شدم، اما پدرم اجازه نداد، می گفت خلیل شما باید حداقل سیکلت را بگیری بعد بروی حوزه. نه این که مخالف باشد نه! می گفت باید سواد عمومی ات بالاتر برود بعد بروی طلبه حوزه شوی. من هم وقتی سیکلم را گرفتم، همزمان حوزه و دبیرستان می رفتم.

پدرم در همان روستایمان راننده نیسان بود و از همین طریق نان سفره زن و بچه اش را تامین می کرد. ما هم گهگاهی به او کمک می کردیم و بار مردم را این طرف آن طرف و می بردیم. برادرهایم هم بعدها یک جورهایی شغل پدر را پیشه کردند و هر کدام به شکلی وارد حمل و نقل شدند. من هم طلبه حوزه ساری بودم و در کنار پدر گاهی کشاورزی و رانندگی می کردم، نزدیک 20 سال است که در کنار درس و حوزه، با ماشین هم کار می کنم تا این که برای ادامه تحصیل به قم آمدم.

زندگی طلبگی در شهر غریب و اندک مواجبی که از حوزه می گرفتیم کفاف خرج و مخارج زندگی و اجاره خانه را نمی داد. گفتم چه بکنم و چه نکنم؟ در ذهنم جرقه خورد که کار حمل و نقل و مسافربری را در کنار درس انجام دهم، رفتم یک تاکسی خریدم و کنار درس و حوزه از این خیابان به آن خیابان مسافر هم می بردم. بعدها تصمیم گرفتم که گاهی مسافر بیرون شهری هم داشته باشم که خب الان هشت سال است که در خط تهران ـ قم زیر نظر یک شرکت حمل و نقل مسافرکشی می کنم.

برای من کار کردن عار نیست، به نظرم این که انسان در تامین معاش خود دنبال یک راه طیب و طاهر باشد مهم است، حالا می خواهد هر کاری که باشد. مگر پیامبر چوپانی نمی کرد یا حضرت امیر چاه حفر نمی کردند، اگر الگوی ما ائمه باشند من چرا باید ناراحت باشم که مسافرکشی می کنم؟ مگر غیر از این است که می خواهم روزی پاک برای زن و فرزند خود تهیه کنم، من خیلی ها را می شناسم که حین انجام وظیفه با تاکسی کار می کند، چه ایرادی دارد.

برای امرار معاش پاک و حلال در هر لباسی باید کار کرد و عرق جبین ریخت.هستند کسانی که می پرسند چطور هم درس می خوانی هم در خط تهران ـ قم مسافرکشی می کنی. خب واقعیت این است که الان من کارشناسی ارشد حوزه دارم و درسم را هم ادامه دادم. همیشه مراقب بودم که در این دو تداخلی ایجاد نشود، مثلا من نماز صبحم را که می خوانم استارت ماشین را می زنم و می روم سر خط مسافر می زنم برای تهران، از آن طرف هم دم در ترمینال جنوب طوری مسافر سوار می کنم که هشت و نیم قم باشم و بعد هم بروم سر کلاس و درس و مباحثه.

یک بار برای همدان مسافر زدم، طرف خیلی غمگین بود. به مقصد که رسیدیم گفتم جناب شما حالت خوب نیست، چیزی شده؟ گفت که مجلس ختمی داریم و قرار بوده من سخنران مجلس را دعوت کنم، اما نشده، گفتم هیچ نگران نباش، شما برو من دو دقیقه دیگر می آیم. رفتم عبا و عمامه ام را که همیشه مرتب و تمیز در سبدی در صندوق عقب تاکسی ام گذاشته ام را پوشیدم و به مجلس ختم رفتم و سخنرانی کردم.

مسافرم از تعجب دهانش باز مانده بود و حسابی خوشحال شد. بالاخره یک موقع هایی تلاش می کنم اگر کاری از دستم بر می آید برای مسافرم انجام دهم، راه دوری نمی رود یک وقتی هم من دست نیازم سمت کسی بلند می شود.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

مسجدی که هر ماه ۲۰۰ عروس نیازمند را راهی خانه بخت می کند

پستتوسط pejuhesh232 » دوشنبه جولاي 24, 2017 2:36 pm

مسجدی که هر ماه ۲۰۰ عروس نیازمند را راهی خانه بخت می کند


مدیر مسجد قبا با اشاره به تشکیل ستاد جهیزیه در این مسجد از ۲۶ سال گذشته، گفت: ماهیانه از سوی این ستاد به ۲۰۰ عروس نیازمند در تهران و دیگر مناطق محروم کشور، جهیزیه اهدا می‌شود.
به گزارش «شيعه نيوز»، مسجد قُبا در خیابان شریعتی و در نزدیکی حسینیه ارشاد قرار گرفته است، زمین مسجد قُبا در سال 1335 توسط محمود حسینیان تهرانی به مساحتی حدود 240 مترمربع وقف ساخت مسجد شد، اما با چند سال وقفه‌ در سال 1350 افتتاح شد، در سال 1350 اهالی محل به همت شهید تقی طرخانی‌، 400 مترمربع از زمین‌های اطراف را به مسجد اضافه کردند، این مسجد، توسط مهندس «عبدالمجید نقره‌کار» طراحی و ساخته شده است.

Image

در سال 1353 مسجد قُبا به امامت آیت‌الله شهید مفتح به طور رسمی گشایش یافت‌، این مسجد از ابتدای تاسیس، به دلیل حضور آیت‌الله مفتح از پایگاه‌های مهم مبارزه علیه رژیم پهلوی بود و در سال‌های پس از انقلاب نیز در یاری رزمندگان اسلام از پای ننشست و با پایان یافتن جنگ تحمیلی در سال 1368، ۴ هزار و 500 مترمربع دیگر به مساحت آن اضافه شد و هم اکنون این مسجد در سه طبقه دایر است‌ که طبقه همکف آن شبستانی به مساحت 600 مترمربع و نیم طبقه بالای آن نیز مخصوص بانوان است‌.

از جمله فعالیت‌های مهم این مسجد می‌توان به تأسیس صندوق قرض‌الحسنه، تشکیل ستاد جهیزیه و ساخت مسجد در مناطق محروم و روستایی کشور اشاره کرد.


ماشاء الله رحیمی با اشاره به فعالیت 26 ساله ستاد جهیزیه در مسجد قبا، گفت: این ستاد متشکل از تعدادی از نمازگزاران خیر و پنج نفر از اعضای هئیت امنای این مسجد است و در روزهای دوشنبه و پنچ شنبه هر هفته از ساعت ۸ تا ۱۲ در زمینه تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند فعالیت می‌کند و پاسخگوی مراجعین است.


وی با اشاره به تهیه 24 قلم جنس و کالای اساسی برای عروسان نیازمند در استان تهران و حتی دیگر استان‌های کشور، بیان کرد: یخچال، فرش، جارو برقی، ماشین لباسشویی، گاز، اتو، پتو، سماور و ظروف چینی از جمله کالاهایی هستند که توسط خیرین در این مسجد جمع‌آوری می‌شوند.



مدیر مسجد قبا با بیان اینکه در ستاد جهیزیه این مسجد در طول ماه برای 200 عروس نیازمند در تهران و سراسر کشور، جهیزیه تهیه می‌شود، ادامه داد: برخی از جهیزیه‌ها با نیت خیر، توسط خیرین تهیه می‌شوند و بسیاری از افراد خیر و مددکاران اجتماعی نیز به ستاد جهیزیه مراجعه می‌کنند و تامین جهیزیه یک یا چند نفر را متقبل می‌شوند و با پرداخت حداقل یک میلیون تومان برای هر یک از کالاهای جهیزیه بانی این امر خیر می‌شوند.


رحیمی همچنین به ساخت مسجد توسط خیرین و نمازگزاران مسجد قبا در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: استان هرمزگان دارای، 500 روستا است که از مناطق محروم کشور محسوب می‌شوند، اهالی 110 روستای این استان، مذهب شیعه دارند و قرار است، از میان 110 مسجدی که به نام امام علی (ع) در این استان ساخته شود، 10 مسجد با کمک‌های خیرین و نمازگزاران این مسجد ساخته شوند.


یادآور می‌شود؛ مسجد قبا یکی از ستادهای موفق و فعال در زمان جنگ بوده است که با حمایت صندوق قرض‌الحسنه خود بخشی از نیازهای زمان جنگ را تأمین می‌کرده است، همچنان که در دوران انقلاب نیز این ستاد با مداوا و مخفی کردن مجروحان به پیشبرد اهداف انقلاب کمک می کرد.


علاوه بر این، خرید و اجاره منازل برای مخفی کردن افراد مبارز و برپایی جلسات انقلابی و پناه دادن به افراد زخمی و مجروح از دیگر اقدامات خدماتی و حمایتی مسجد قبا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، این ستاد از سال 1368 بنا بر نیاز و ضرورت‌های اجتماعی برای کمک به نیازمندان برای خرید جهیزیه فعال شد.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

کبابی که به جنگ اسلام‌هراسی می‌رود

پستتوسط pejuhesh232 » يکشنبه جولاي 30, 2017 11:59 pm

کبابی که به جنگ اسلام‌هراسی می‌رود


به گزارش «شيعه نيوز»، ورود دانلد ترامپ به کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا و سپس پیروزی وی در این انتخابات، موج جدیدی از اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی را در آمریکا و جهان بوجود آورد. اسلام‌هراسی که در آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر نه تنها کاهش نیافت که در 15 ماه کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری تشدید شد.

ترامپ از ابتدای تشکیل کمپین انتخاباتی‌اش حملات مختلفی را علیه مسلمانان انجام داد و حتی بارها در کمپین انتخاباتی‌اش خواهان جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا شد و آنها را عامل خشونت و عملیات تروریستی معرفی می‌کرد. البته وی در اولین روزهای شغل جدیدش در کاخ سفید، این وعده خود را عملی کرد و اتباع هفت کشور که تاکنون اقدامی تروریستی در خاک آمریکا اجام نداده‌اند (!) را از ورود به این کشور منع کرد.

از طرف دیگر مسلمانان در اقصی نقاط جهان بیشتر سعی کردند با رفتار اسلامی و سبک زندگی صحیح خود برای چهره واقعی مسلمانان تبلیغ کنند. یکی از مصداق‌های تبلیغی در اشاعه سبک زندگی اسلامی، ارائه غذای حلال است که توانسته نظر بسیاری از مردم کشورهای غیراسلامی را به مسلمانان عوض کند.

ترامپ پس از پیروزی در انتخابات و در اقدامی اسلام‌هراسانه اتباع هفت کشور که تاکنون اقدامی تروریستی در خاک آمریکا اجام نداده‌اند را از ورود به این کشور منع کرد

یکی از نمونه‌های موفق در ترویج سبک زندگی اسلامی در کشور استرالیا رقم خورده و مسلمانان با ارائه غذای حلال توانسته‌اند آوازه "اسنک پک حلال" را در این کشور به جایی برسانند تا دیکشنری مک‌کواری استرالیا واژه سال ۲۰۱۶ به انتخاب مردم را "اسنک پک حلال" اعلام کند.

Image
یکی از نمونه‌های موفق در ترویج سبک زندگی اسلامی در کشور استرالیا ارائه "اسنک پک حلال" یا کباب حلال به مشتریان است

اسنک پک حلال یا همان کباب حلال (آن‌طور که بیشتر استرالیایی‌ها می‌گویند، اچ.اس.پی) مقداری گوشت کبابی است، مقداری سیب‌زمینی سرخ کرده، و البته سس که این ترکیب این روزها در ساندویچی‌های استرالیا حرف اول را می‌زند. بعضی این اتفاق را به نفوذ روزافزون اسلام در این کشور تعبیر می‌کنند.

Image
بعضی مشهور شدن کباب حلال در استرالیا را به نفوذ روزافزون اسلام در این کشور تعبیر می‌کنند

اسنک پک حلال ابتکار استرالیایی‌هاست. اما مبتکرانش مهاجران و نوادگان مهاجران اخیر از غرب آسیا (خاورمیانه) و اروپا بوده‌اند. ابتکارشان در حقیقت ترکیبی است غذای این ملت‌ها، و حتی روی فیس‌بوک صفحه ویژه‌ای با ۱۸۰ هزار عضو دارد، که بالایش نوشته: "جایی برای اینکه تجربه‌های اسنک پکی‌مان را با هم در میان بگذاریم و بهترین اسنک پک دنیا را پیدا کنیم." گردانندگان صفحه فیس‌بوکی از اعضا می‌خواهند "عکس اسنک حلال‌تان را برایمان بفرستید. مال کجاست؟ خفن است؟ حلال است؟ معمولی است؟ غول اچ.اس.پی‌هاست یا نه؟"

قیصر تراد، رئیس فدراسیون انجمن‌های اسلامی استرالیا در این رابطه می‌گوید: مردم می‌فهمند هیچ چیز ترسناکی در کلمه حلال نیست. راضی و راحت می‌شوند. می‌بینند معنایش مثبت است، خوب است؛ محبوبیت اسنک پک حلال "ابهام کلمه را می‌زداید، ابهام فرهنگی را که آن واژه از آن آمده می‌زداید، و شاید به آرامش در جامعه کمک کند.

Image
مسلمانان بدنبال مقابله با اسلام‌هراسی با روش‌های دیگری هستند که ترویج غذای حلال یکی از آنها است که آن را می‌توان متعلق به «دیپلماسی آشپزخانه‌ای» از نوع مردمی آن دانست


مسلمانان به دلیل اینکه رسانه‌های جریان اصلی در دنیا را دراختیار ندارند، به‌دنبال مقابله با اسلام‌هراسی با روش‌های دیگری هستند که ترویج غذای حلال یکی از آنها است که آن را می‌توان متعلق به «دیپلماسی آشپزخانه‌ای» از نوع مردمی آن دانست.

اولین بار اصطلاح «دیپلماسی شکمی» توسط "پل راکوور" یکی از وبلاگ‌نویسان برجسته در زمینه دیپلماسی عمومی ابداع شد. از نظر راکوور، قلب‌ها و ذهن‌های مردم جهان را می‌توان به وسیله "اشتهاء" تصرف کرد؛ هدفی که هر کشور و ملتی به دنبال آن است. مسلمانان می‌توانند برای دفاع از چهره واقعی خود در بین مردم جهان، غذاهای حلال را در دسترس عموم قرار ‌دهند و ضمن نفوذ در ذهن (به صورت اقناعی به واسطه مُغذی بودن) و قلب (به صورت ارضایی به واسطه طبخ عالی) مردم جهان را به سمت فرهنگ اسلامی جذب ‌کنند.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

حفظ قرآن دو محکوم به اعدام را نجات داد

پستتوسط pejuhesh232 » چهارشنبه آگوست 30, 2017 11:05 am

حفظ قرآن دو محکوم به اعدام را نجات داد


دو محکوم به اعدام ندامتگاه مرکزی اراک توانستند با حفظ ۳۰ جزء کلام وحی تولدی دوباره داشته باشند.

به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حفظ کلام وحی به دو محکوم اعدام زندگی دوباره بخشید.
این دو مددجو که اکنون در ندامتگاه مرکزی اراک به سرمی برند توانستند با حفظ ۳۰ جزء کلام وحی تولدی دوباره داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: پس از مکاتبه های فراوان و تشکیل کمیته های عفو در تهران و بنابر دستور رئیس قوه قضاییه با عفو حکم اعدام این دو مددجو موافقت و حکم آنها به حبس ابد تقلیل یافت.

عبداللهی گفت: به همت اندرزگاه قرآنی زندان مرکزی اراک تا کنون ۱۰۰۰ نفر به حفظ و روخوانی قرآن کریم دست یافتند و از سال گذشته تا کنون ۶ نفر به واسطه ی حفظ قرآن کریم از مجازات اعدام رهایی یافتند.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

خيرات دوش آب سرد و باد پنكه براى رهگذران (عليرغم قطعي مستمر

پستتوسط najm134 » چهارشنبه سپتامبر 20, 2017 2:35 pm

خيرات دوش آب سرد و باد پنكه براى رهگذران (عليرغم قطعي مستمر برق و تهيه برق توسط موتور برق)

هوای گرم و داغ تابستان در عراق موجب شده تا در برخی از خیابان های بغداد پایتخت این کشور دوش‌های آب سرد برای مردم تعبیه شود.
دوش های آب سرد در روزهای گرم که با ماه مبارک رمضان در عراق همزمان شده با استقبال زیاد مردم بغداد همراه بوده است.
این دوش‌های صلواتی که با نام "دش الأجر والثواب" (دوش اجر و ثواب) معروف شده نوعی از اقدام خیریه به شمار می‌روند.
مالکان مغازه‌ها و خانه‌هایی که در خیابان‌های اصلی بغداد قرار دارند با نصب این دوش‌ها به وسیله شیلنگ آب سرد را به کنار خیابان منتقل می‌کنند تا رهگذران از آنها استفاده کنند.
دمای این روزهای بغداد و برخی از شهرهای عراق به 50 درجه رسیده است.
روحيه خيراتي و احسان به ديگران در عراقيها منحصر به اربعين نيست و در هر فرصت مناسب بروز مي كند،در گرماي شديد بنجاه درجه عراق بسيارند مردمان معمولي با بضاعت ناجيز خود درب مغازه هايشان بنكه كذاشته اند تا رهكذران بياده روها و خيابان گرماي كمتري بخورند و با دوش اب سرد حرارت خطير موجب كرمازدكي را از تن خود دور كنند اين كجا و روحيه بخل برخي افراد براى دريغ از يك جرعه آب يا شستن دست و رو ووو

Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

اسپانیا: "نشستن با پای باز"، ممنوع

پستتوسط najm134 » چهارشنبه سپتامبر 27, 2017 2:16 pm

اسپانیا: "نشستن با پای باز"، ممنوع

این اقدام با هدف جلوگیری از آزار زنان یا راحت نشستن خانم ها در وسایل حمل و نقل عمومی شهری انجام می شود.
شهرداری مادرید پایتخت اسپانیا نشستن با پای باز را در شبکه حمل و نقل عمومی (اتوبوس - مترو و ترن) ممنوع کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، در همین راستا، برچسب هایی با عنوان نشستن با پای باز ممنوع در اتوبوس ها و قطارهای مترو و ترن نصب شده است. این برچسب ها در کنار برچسب های دیگر درباره ممنوعیت سیگارکشیدن و اولویت نشستن برای سالمندان و زنان باردار است.

Image

این اقدام با هدف جلوگیری از آزار زنان یا راحت نشستن خانم ها در وسایل حمل و نقل عمومی شهری انجام می شود.
در سال 2013 میلادی هم برای "نشستن آقایان با پای باز " کلمه ای در زبان انگلیسی "Manspread" ایجاد شد.
در شبکه های اجتماعی نیز فیلم ها و عکس هایی از نشستن اقایان با پاهای باز در اتوبوس و مترو وجود دارد که نشان می دهد افرادی که کنار آنها می نشینند راحت نیستند.

انجمن های حامی حقوق زنان از حامیان و مدافعان این ممنوعیت بودند. انجمن های حامی حقوق زنان با جمع آوری صدها امضا علیه این عادت مردانه که باعث رنجش زنان می شود اقدام کرده بودند.
Image

البته فيزيك بدن مردان هم بايد ملاحظه شود
مكر در اين دوران كه مردانگي به تحليل رفته و زمينه زنانكي در مردان رشد بيدا كرده فلذا آرايش مردان و جراحي زيبايي و رسميت مفعولان همجنس ووو فراوان شده است،
تصور نشود اين قانون و طرح توسط يك محيط زنانه يا با حاكميت نگرش زنانه تصويب شده است و تفاوتهاي فيزيكي بدن زنان و مردان ملاحظه نشده است .
همجنين تصور نشود كه پافشرده نشستن زنان هميشه از روي ادب محض و پاگشاد نستن مردان هميشه از روي بي ادبي است،
البته منبسط نشستن بحدي كه از محدود صندلي و فضاي ايستادن اندام شخص بيرون بزند كار صحيحي نيست همانطور كه در تابلوي راهنما نشان داده شده است
قانون نشستن با فاصله از زنان در اماكن عمومي اروبايي قبلا تصويب كرديده و جزو عادت و آداب مفروض جوامع غربي است و اين كار خوبي است كه گاهي ديده مي شود در برخي جوامع مسلمان به ان بي توجهي مي شود.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

عبرت و آموختن از ملل: مسئولیت‌پذیری شهری در ژاپن

پستتوسط najm134 » شنبه اکتبر 21, 2017 12:01 pm

عبرت و آموختن از ملل: مسئولیت‌پذیری شهری در ژاپن

مسئولان متروی ژاپن به دلیل تأخیر در حرکت مترو از مسافران عذرخواهی می‌کنند.
به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، با اینکه قطارهای ژاپن کمترین تأخیر جهان، با میانگین تأخیر ۷ ثانیه را دارند؛ اما اگر تأخیر بیش از ۱ دقیقه اتفاق بیفتد، راننده و مسئولان از تک تک مسافران عذرخواهی می‌کنند.
Image
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

امام موسی صدر با سیگار کشیدن فرزندش چگونه برخورد کرد؟

پستتوسط najm134 » شنبه اکتبر 28, 2017 7:23 am


امام موسی صدر با سیگار کشیدن فرزندش چگونه برخورد کرد؟


ملیحه صدر می گوید: «برادرم صدرالدین تعریف می کند که یک بار بعد از رفتن مهمان از منزل، باقیمانده سیگار یکی از مهمان ها را برمی دارد و به بالکن می رود و شروع به کشیدن آن می کند و ناگهان پدر او را می بیند.»
Image
به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه صدر، ملیحه صدر، فرزند امام موسی صدر به تازگی در گفت و گو با رادیو الرسالۀ لبنان از امام صدر، خانواده او و انتظار بازگشتش گفته است. خاطرات نقل شده از زبان دختر امام موسی صدر در این مصاحبه را در ادامه می خوانید.

* از مادرم شنیده‌ام که امام صبح با گروهی می‌رفت برای سرکشی به مردم و مناطق مختلف و بعدازظهر با گروه دیگری سفر را ادامه می‌داد چون گروه اول خسته شده بودند. البته خاطراتی دارم از این‌که سر سفره، معمولاً ما سفره را بر زمین می‌گذاشتیم و می‌نشستیم، مرا روی زانوی خود می‌گذاشتند تا مادرم کمی راحت‌تر باشند.

* ایشان همیشه از هر فرصتی استفاده می‌کرد تا با فرزندانش صحبت کند. البته نه به صورت سخنرانی و وعظ بلکه با زبان خودشان. گاهی دربارۀ یک گل و خلقت خدا صحبت می‌کرد، گاهی دربارۀ مسائل دیگر. مادرم را در جریان کارهایش قرار می‌داد و با او صحبت می‌کرد. حتی در نامه‌ها هست که دربارۀ فعالیت‌های خود و علت برخی اقداماتشان برای مادرم می‌نوشت.

* خاطرۀ دیگری که می‌توانم ذکر کنم، خاطرۀ برادرم صدرالدین و مسئۀ سیگار کشیدن است. او تعریف می کند که یک بار بعد از رفتن مهمان از منزل، باقیمانده سیگار یکی از مهمان ها را برمی دارد و به بالکن می رود و روشن می کند و شروع به کشیدن آن می کند. ناگهان پدر او را می بیند ولی هیچ عکس العملی نشان نمی دهد. فردای آن روز پدر یک پاکت سیگار به او می دهند و به او می گویند اگر خواستی از این بکش. این ماجرا باعث می شود که برادرم، صدرالدین، دیگر لب به سیگار نزد که نزد. البته ویژگی ایشان این است که با هرکسی طبق ویژگی خودش رفتار و صحبت می کردند، یعنی شاید در شرایط مساوی با برادرم حمید رفتار دیگری می کردند.

* در سفری که می‌خواستند به فرانسه بروند و حورا در پاریس بود و از او که پانزده ساله بود خواستند که برای استقبالشان به فرودگاه برود. حورا تعریف می کند که وقتی به او تلفن کردند و گفتند که به فرودگاه برود، دست به کار شد تا راه رفتن به فرودگاه را با مترو و اتوبوس یاد بگیرد و رفت و از ایشان استقبال کرد و البته از فرودگاه به شهر با تاکسی رفتند نه با وسائل نقلیه عمومی. شما به این اعتماد توجه کنید! به این شخصیت دادن.

* این بی‌انصافی است که بگوییم امام درباره خانواده اش کوتاهی کرده است. البته خودشان در برخی مصاحبه‌ها می‌گویند که در برابر همسر و فرزندانم کوتاهی می‌کنم، ولی تصور کنید که ایشان فقط بیست سال در لبنان فعالیت کردند از 1959 تا 1978 و این دوران دورانی پرالتهاب و پر مسئله و جنجال بود. شما به دست آوردهای ایشان در این دورۀ نسبتاً کوتاه ولی پر ماجرا توجه کنید. ایشان هم همواره در تلاش بودند تا مردم زندگی بهتری داشته باشند. دانشمند معروف، ویلیام جیمز می‌گوید بهترین زمان برای اصلاح جامعه، صد سال قبل است. بنابراین، امام با فعالیت‌هایش هم برای من که فرزندشان هستم، فضا را آماده می‌کردند و هم برای دیگران.

* رباب خانم صدر، در کارهای سخت و یا در مشکلات از زمان بچگی و جوانی به امام پناه می‌بردند و هنگامی که قرار شد رباب خانم تحصیل کند یا در کلاسی شرکت کند، امام این کار را تسهیل کرد ولی توصیه کرد که تو باید نمونه‌ای باشی که راه را برای دیگر خانم‌ها و دخترها هموار کنی و باید طوری رفتار کنی که پدر و مادر ها تشویق شوند و اجازه این کار را به فرزندانشان بدهند.
البته این رفتار دربارۀ برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌هایشان نیز بوده است. ایشان دکتر کاظم صدر و دکتر صادق طباطبایی را برای ادامه تحصیل و سفر برای ادامه تحصیل تشویق کرد ولی در عین حال به آنان توصیه می‌کردند که شما سعی کنید با رفتارتان و با تلاشتان برای موفقیت، راه را برای دیگران هموار کنید.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

قبليبعدي

بازگشت به پاكيزه شناسى


Aelaa.Net