اقتصاد و اشتغال صحيح و سالم

هشدار دولت کره‌جنوبی برای کمترکارکردن مردم

پستتوسط najm134 » دوشنبه آگوست 13, 2018 7:54 am


هشداردولت کره‌جنوبی برای کمترکارکردن مردم


بیش از۵۲ساعت در هفته کارکنید،کارفرمایتان را جریمه می کنیم!

اقتصاد > جهان - ایسنا نوشت:دولت کره جنوبی برای مقابله با پدیده اعتیاد به کار مردم این کشور، حداکثر ساعت کاری مجاز را به ۵۲ ساعت در هفته کاهش داد.
به گزارش بیزینس اینسایدر، دولت در نظر دارد به منظور تعادل‌بخشی بیشتر به چرخه عمر کاری کارکنان، ساعت کاری را باز هم کاهش دهد و به ۴۰ ساعت در هفته برساند. پیشتر حداکثر ساعت کاری مجاز در هفته ۶۸ ساعت بود. هرچند که شرکت‌های کوچک می‌توانند قوانین جدید را تا سال ۲۰۲۰ اجرا نکنند اما شرکت بزرگ در صورت وادار ساختن کارکنان خود به کار بیش از سقف تعیین شده ۱۷ هزار و ۸۱۵ دلار جریمه و در صورت تکرار، مدیرعامل آن با دو سال حبس مواجه خواهد شد.
مون جائه - رئیس جمهور کره جنوبی - در همین رابطه گفت: این فرصتی بزرگ برای فاصله گرفتن از یک جامعه معتاد به کار و حرکت به سمت جامعه‌ای که خانواده‌ها اوقات فراغت را در کنار یکدیگر سپری کنند، است. مساله مهم، محافظت از سلامت و جان شهروندان و کاستن از شمار مرگ و میرهای ناشی از کار بیش از حد، سوانح کار و سوانح رانندگی ناشی از خستگی است.
این تغییرات در وهله نخست در شرکت‌های بزرگ، ادارات دولتی و موسسات عمومی از یکم ژوئیه اجرایی می‌شود اما به منظور فرصت دادن به تطابق شرکت‌ها با ساختار جدید، جریمه‌های نقض قانون از شش ماه پس از اجرایی شدن قانون اعمال خواهد شد.
کره جنوبی یکی از بیش‌ترین ساعت‌های کاری را در بین کشورهای توسعه یافته دارد. برای مثال میانگین ساعت کره‌ای‌ها در سال ۳۰۰ ساعت بیشتر از آمریکایی‌هاست. مساله‌ای که به گفته چونگ هیون باک - وزیر خانواده کره جنوبی - باعث شده است زنان جوان به جای تشکیل خانواده و فرزندآوری با کار خود ازدواج کنند.
najm134
 
پست ها : 2045
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

۴ تکنیکی که به طرز عجیبی خریداران را علاقمند به شما می کند

پستتوسط najm134 » دوشنبه دسامبر 17, 2018 7:53 pm

4 تکنیکی که به طرز عجیبی خریداران را علاقمند به شما می کند


فروش به کسانی که به محصولات شما علاقه مند هستند کار راحتی است. آن‌ها تحقیقات اولیه را انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که شما یک راه‌حل بالقوه هستید٬ اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوالات و مشکلات آنان را رفع کنید و مطمئن شوید که آن ها از بین رقبایتان شما را انتخاب کرده اند.

رویا بفروشید
ممکن است مشتریان به محصولات شما علاقمند نباشند، اما من تضمین می کنم که آنها به خودشان علاقه دارند!‌ کافی ست به آنها نشان دهید که با خرید محصول شما چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد.
مثلا به شعار نایک توجه کنید: فقط انجام ش بده یا برگرد کینک: راه خود رو برو
این شعارها هیچ ربطی به محصولی که می فروشند ندارند، آنها می گوید شما با داشتن محصول شان چه کارهایی می توانید انجام دهید.

هنگامی که من با مدیر فروش 500 شرکت موفق تماس گرفتم تا خدمات شرکتم را به آن ها معرفی کنم من به آنها نگفتم : من جف از بوستون هستم و آموزش فروش و مشاوره در بوستون انجام میدهم. دوست دارم خدمات خودم را معرفی کنم. آیا وقت دارید؟

این مکالمه قطعا برای مشتری جالب نخواهد بود و او را برای برقراری ارتباط ترغیب نخواهد کرد به جای این شما می توانید مکالمه را اینگونه شروع کنید: شما اولین نفری هستید که من باهاش صحبت می کنم و به محض اینکه من رو استخدام کنید من به تیم فروشتان یاد خواهم داد که چطور مثل من بفروشند!

حالا من بدون اینکه خودم را معرفی کرده باشم و یا از خدماتم حرفی زده باشم توجه آن ها را جلب کرده ام و آن ها را برای ادامه ی همکاری کنجکاو کرده ام.

بعد از این که آن ها علاقه‌مند شدند، من فرصت معرفی خودم و محصولاتم را خواهم داشت. اگر شما خدمات محتوا می فروشید ممکن است اشتباهاتی در وبسایت مشتری مشاهده کنید و به وسیله ی ایمیل اصلاحات را برای او ارسال نمایید. این عبارت را در انتهای پیامتان درج نمایید :‌به عنوان یک متخصص محتوا، کاری که من برای شما انجام خواهد داد ۱۰۰ درصد بدون اینگونه اشتباهات خواهد بود.

به عنوان کسی که خدمات آموزشی به مدیران ارایه می کنید مثلا می توانید بگویید: به نظر می رسه که شما به جای ارتقاء شغلی کارمندان تون از بیرون مدیر استخدام می کنید، نظرتون در مورد اینکه ۸۰ درصد مدیران تان را از ارتقاء شغلی کارمندان فعلی تون حاصل بشه چیست؟

تعصب تان را به محصول تان نشان دهید.

خیلی از فروشنده ها تظاهر می کنند که به محصول شان تعصب ندارند و فقط قصد دارند که به محصولی را که به نفع خریدار است بفروشند٬ اکنون دیگر به واسطه هوشمندی خریداران این استراتژی های جواب نمی دهد

در واقع هیچ رفتاری باعث نمی شود که مشتری فراموش کند که قصد شما فروش محصول تان است. پس دست از تظاهر کردن بردارید و برخلاف آن رفتار کنید: باور داشته باشید که محصول و خدمات شما بهترین است

به آنها هیجان ارایه محصول تان را نشان دهید و بگویید که چگونه محصول شما قرار است شرایط آنها را بهتر کند.
این حس تعصب و اعتقاد شما به محصول به مشتریان احتمالی شما حس خوبی را منقل می کند

کنجکاوی آن‌ها را برانگیزید

زمانی که با یک نفر تماس تلفنی برقرار می کنید هدفتان باید جلب نظر او باشد من از این استراتژی برای انجام کارهایم استفاده می کنم .

در ابتدای جلسه به آن ها می‌گویم: " قبل از اینکه فراموش کنم، لطفا در پایان جلسه به من یادآوری کنید تا سوال ی از شما بپرسم. "

آن‌ها مطمئنا قبول خواهند کرد.
در پایان جلسه ، آن‌ها یا سوالی که قرار بود از آن ها بپرسم را یادآوری می کنند یا اینکه فراموش خواهند کرد.

اگر سوالی که قرار بود از آن ها بپرسم را یادشان بود معلوم می شود که تمایل به همکاری دارند و من کارم را به خوبی انجام داده ام اما اگر آن ها یادشان رفته بود که یادآوری کنند نشان می دهد که من در کارم موفق نبودم و باید راه دیگری را امتحان کنم.

از موفقیت‌های گذشته الهام بگیرید

من همیشه سعی کرده ام موفقیت های گذشته ام را تکرار کنم و به اشتباهاتم فکر نکنم٬ ذهن ما اغلب مانند یک موتور جستجوگر رفتار می کند و نتایجی را به ما نشان میدهد که به دنبالش بوده ایم

اگر فقط روی این تمرکز کنید که چطور در گذشته شکست خورده اید٬‌ پس با احتمال زیاد به تنها چیزی که خواهید رسید شکست خواهد بود.
خبر خوب این است که اگر بر روی چیزهایی تمرکز کنید که قبلا کار کرده‌اید ، همین قانون اعمال خواهد شد.

یک راه برای تقویت این طرز تفکر این است که با مشتریان فعلی خود تماس بگیرید و از آن ها در مورد اینکه چه چیز شما در تماس اول آنها را جذب کرده است٬‌ سوال کنید.
پاسخ آنها می تواند به شما کمک کند که در مورد سایرین نیز از این شگرد استفاده کنید.

معمولا بهترین راهکارها را برای بهتر فروختن از کسانی دریافت می کنید که قبلا به آنها فروخته اید.
najm134
 
پست ها : 2045
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

Re: اقتصاد و اشتغال صحيح و سالم

پستتوسط pejuhesh232 » دوشنبه ژانويه 28, 2019 12:36 am

هفت شغلی که به خاطر پیشرفت فناوری در معرض نابودی هستند



Image

کارتان خسته‌کننده و تکراری است؟ اگر اینطور باشد، جای نگرانی دارد.

بنا به نظر جان پولیانو، نویسنده و مدیر مالی "هر نوع کاری که به طور معمول و پیش‌بینی‌پذیر انجام شود، حداقل در کشور‌های توسعه‌یافته، در پنج تا ده سال آینده می‌تواند با الگوریتم‌های ریاضی انجام شود".

پولیانو، نویسنده‌ٔ مجموعه کتاب‌هایی بحث‌انگیز از جمله‌ "ربات‌ها از راه می‌رسند: راهنمای بقای بشر برای بهترین بهره‌وری در دوران اتوماسیون" فهرست شغل‌هایی که از نظر او در معرض تهدید قرار دارند را ارائه داده است؛ این فهرست شامل بعضی شغل‌هایی است که تا امروز آنها را شغلی امن و مطمئن می‌دانستیم و کسب آنها نیاز به مهارت ‌و دانش حرفه‌ای بالایی داشته است، مانند پزشکی و وکالت.


پولیانو در گفتگو با بی‌بی‌سی موندو، سرویس اسپانیایی بی‌بی‌سی، گفت: "پزشکان و وکلا از میان نمی‌روند اما زمینه‌های کاری آنها محدود می‌شود".

در اینجا فهرست مورد نظر پولیانو از هفت شغلی که پیشرفت فناوری بر آنها اثر منفی خواهد گذاشت و همچنین چند‌تایی را که باقی خواهند ماند، آورده‌ایم.
پوگلیانو می‌گوید: " پزشکان عمومی جایی در دنیای اقتصاد آینده نخواهند داشت"

Image

۱. پزشکان

شاید این به نظرتان باور‌نکردنی برسد، چون همیشه به پزشکان نیاز وجود دارد، بخصوص در دنیای امروز که روزبه‌روز جمعیت جهان سالخورده‌تر می‌شود.

اما پولیانو بر این باور است که بعضی عرصه‌های پزشکی با پیشرفت‌ ابزار‌های خودکار در تشخیص بیماری‌ها در معرض نابودی قرار می‌گیرند.

او می‌گوید: "نیاز به پزشکان و امدادگران در بخش‌های اورژانس و همچنین متخصصان زمینه‌هایی مثل جراحی ادامه پیدا خواهد کرد".

۲. وکلا

پولیانو فکر می‌کند که در آینده وکلای بسیار کمتری در جریان بررسی پرونده‌ها و مدارک و کارهای مربوط به آن حضور خواهند داشت.

امور قانونی نیاز به تجربه و تخصص کمتری خواهد داشت و بسیاری از آنها با برنامه‌های مختلف کامپیوتری اجرا خواهد شد.


جان پولیانو می‌گوید فقط معماران نوآور و خلاق در آینده در این عرصه باقی می‌مانند

Image

۳. معماران

طراحی ساختمان‌های ساده می‌تواند با برنامه‌های کامپیوتری انجام شود.

پولیانو بر این باور است که در آینده فقط معمارانی که مهارت‌های نوآورانه و خلاق و هنرمندانه دارند در این حرفه باقی خواهند ماند.

۴. حسابداران

پولیانو بر این اعتقاد است که حسابدارانی که در زمینه امور مالیاتی پیچیده تخصص دارند در کار خود خواهند ماند اما آنهایی که امور مالیاتی افراد معمولی را انجام می‌دهند به دلیل کمبود تقاضا، احتمالا کار خود را از دست خواهند داد.

۵.خلبانان هواپیما‌های جنگی

هواپیما‌های بدون سر‌نشین، (پهپادخا) اکنون جای حضور خلبان‌ها در مأموریت‌های خطرناک را گرفته و چنین به نظر می‌رسد که در آینده جنگ‌افزار‌ها بیشتر و بیشتر خودکار و اتوماتیک شوند.
سیستم‌های مدار‌بسته جای وظایف معمول مأموران پلیس و کارآگاهان را می‌گیرد

Image

۶. پلیس و کارآگاهان

وظیفهٔ پلیس برای مراقبت‌های روزمره و همینطور کارآگاهان کم‌تخصص جای خود را به سیستم‌های تکنولوژیکی پیچیده خواهند داد.

پولیانو می‌گوید که این مشاغل از بین نخواهند رفت اما نیاز به آنها کاهش پیدا خواهد کرد.

۷. بنگاه‌های معاملات ملکی

مثل عرصه‌های دیگر فروش کالا، وب‌سایت‌ها خریداران و فروشندگان را به هم معرفی می‌کنند و در این میان جلوی سود‌های مرسوم بنگاه‌های معاملات ملکی گرفته می‌شود.

بیش از همه مدیران میانی این شرکت‌ها و بنگاه‌ها آسیب خواهند دید، گروهی که حرفه‌ٔ آنها مدتی است به طور کلی دراقتصاد متأثر از تکنولوژی و فناوری‌ها، در خطر قرار گرفته است.
در آینده، طراحان زمینه‌های گوناگون هوش مصنوعی و متخصصان حفاظت آی‌تی پر‌طرفدار خواهند بود.

Image

چه مشاغلی با تکنولوژی و فناوری شکوفا خواهند شد؟

پولیانو باور دارد که به همان نسبت که بعضی مشاغل رو به نابودی می‌روند، موقعیت‌های شغلی دیگری شکوفا خواهند شد.

او ادامه می‌دهد که آینده برای طراحان سیستم‌های هوش‌مصنوعی یا الگوریتم‌های نرم‌افزاری و کامپیوتری بسیار درخشان خواهد بود. همچنین برای مهندسانی که در حفاظت و نگهداری سیستم‌ها فعالیت می‌کنند.

پولیانو معتقد است که تقاضا برای شغل‌های مرسوم مورد نیاز روزمره مانند لوله‌کش‌ها، برق‌کار‌ها و سازندگان ماهر ادامه پیدا خواهد کرد و این مشاغل همچنان از جمله شغل‌های پر‌طرفدار باقی می‌مانند.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

کسب و کار یک میلیارد دلاری با کاسه‌های سالاد

پستتوسط najm134 » جمعه مارس 08, 2019 9:36 am

کسب و کار یک میلیارد دلاری با کاسه‌های سالاد


Image

ناتانیل رو، جاناتان نمن و نیکلاس جمت (از چپ به راست) یکدیگر را در دانشگاه جرج‌تاون ملاقات کردند
وقتی سه دوست دانشگاهی نتوانستند غذایی سالم و با قیمت مناسب در محله‌شان در شهر واشنگتن بخرند، تصمیم گرفتند که مشکلشان را با راه انداختن رستوران خودشان حل کنند. ۱۳ سال از آن زمان گذشته و حالا رستوران‌ زنجیره‌ای "سوییت‌گرین" دست‌کم یک میلیارد دلار ارزش دارد.

با یادآوری دوران تحصیل به عنوان دانشجوی بازرگانی در دانشگاه جرج‌تاون واشنگتن، نیکلاس جمت می‌گوید که او و شریک‌های کنونی‌اش، جاناتان نمن و ناتانیل رو "جایی برای غذا خوردن" نداشتند.


او گفت: "خوش‌مزه‌ترین، در دسترس‌ترین و محبوب‌ترین غذا معمولا از همه کم‌تر سالم بود. ما متوجه نمی‌شدیم که چرا گزینه‌های دیگری نداریم."

Image

شرکت انواع سالاد با مواد تازه را در اختیار مشتریانش می‌گذرد
با این که هیچکدام از آن‌ها تجربه اداره رستوران نداشتند و هنوز حتی فارغ‌التحصیل هم نشده بودند، اکتبر ۲۰۰۶ پسرهای ۲۲ ساله در خوابگاه دانشگاه عقل‌هایشان را روی هم گذاشتند و برای تجارت آینده نقشه کشیدند.

نقشه این بود که یک رستوران "فست ‌فود" راه بیاندازند که فقط کاسه‌های سالاد (گرم و سرد) بفروشد، از جمله سبزیجات پخته. همچنین به جای این که مواد اولیه را از سوپر مارکت‌ها یا عمده فروشی بخرند، مستقیم سراغ کشاورزان محلی بروند تا اطمینان داشته باشند که تازه‌ترین مواد اولیه ممکن را روی میز مشتری می‌گذارند.

تا تابستان ۲۰۰۷ که درس این سه رفیق تمام شد، آن‌ها توانستند با کمک دوستان و آشنایان ۳۰۰ هزار دلار جمع کنند. ماه اوت همان سال آن‌ها اولین شعبه رستوران سوییت‌گرین را در یک میخانه متروک در محله جرج تاون، پایتخت آمریکا باز کردند.

نیکلاس که حالا عنوانش مدیر ارشد طراحی سوییت‌گرین است، می‌گوید: "ما به نوعی فقط درها را باز کردیم. تعدادی دانشجو را استخدام کردیم اما نتوانسته بودیم آن‌‌ها را خوب آماده کنیم. روز اول خیلی کند بودیم اما سرمان حسابی شلوغ بود چون مشغول امتحان کردن سیستم بودیم. روند کار خیلی آهسته بود ولی از آن به بعد روز به روز شلوغ‌تر می‌شدیم."

جاناتان که مدیر اجرایی مجموعه است می‌گوید اوایل کار به دنبال باز کردن شعبه‌های بیشتر نبودند: "فکر نمی‌کردیم که این تبدیل به کارمان شود. هنوز آن را به چشم راه حل یک مشکل نگاه می‌کردیم و به دنبال تامین غذای سالم بودیم. گفتیم یک رستوران باز می‌کنیم و بعد سراغ کار دیگری می‌رویم."

Image

اولین شعبه آن‌ها در یک مکان متروک آغاز به کار کرد
اما با رونق گرفتن اولین رستوران و در حالی که مشتریان مقابل آن صف می‌بستند، سه دوست تصمیم گرفتند که همین کار را گسترش دهند و شعبه‌های بیشتری افتتاح کنند. برای این کار آن‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری داشتند ولی بعید به نظر می‌رسید که در آینده‌ای نزدیک بتوانند پول لازم را فراهم کنند.

جاناتان می‌گوید: "چند سالی طول کشید تا بتوانیم افراد را قانع کنیم که روی سوییت‌گرین سرمایه‌گذاری کنند. ما سابقه‌ای نداشتیم و فقط چندتا بچه دانشگاهی بودیم. رزومه‌ای نداشتیم که پشتیبان ما باشد و مردم وقتی راجع به رستوران‌ها فکر می‌کنند اولین چیزی که به ذهنشان می‌رسد این است که بیشتر این‌ها همان سال اول زمین می‌خورند."

با این حال فست فود سالم سوییت‌گرین توانست افراد سطح بالایی مانند والتر راب، رئیس هول فودز (فروشگاه زنجیره‌ای خرده‌فروشی و عمده‌فروشی مواد غذایی در آمریکا)، استیو کیس، سرمایه‌گذار میلیاردر و دانیل بولو، آشپز فرانسوی را به سرمایه‌گذاری ترغیب کند.

سوییت‌گرین الان ۹۰ شعبه در آمریکا دارد و می‌خواهد ۲۰ شعبه جدید هم در سال ۲۰۱۹ افتتاح کند. آن‌ها سال ۲۰۱۶ دفتر مرکزی شرکت را از واشنگتن به لس‌آنجلس منتقل کردند و در حال حاضر کل سرمایه‌گذاری آن‌ها در این کسب و کار به ۳۶۵ میلیون دلار رسیده است و بیش از ۳۵۰۰ کارمند دارند.

گرچه شرکت گردش مالی سالانه‌اش را منتشر نمی‌کند ولی آرون آلن، مشاور مالی معتقد است که گردش مالی سالانه آن‌ها دست‌کم ۱۲۰ میلیون دلار است. او می‌گوید که سوییت‌گرین دقیقا می‌داند که مشتریانش چه چیزی می‌خواهند.

Image

آن‌ها قصد دارند در سال ۲۰۱۹ بیست شعبه دیگر افتتاح کنند
نیکلاس می‌گوید به رغم گسترش رستوران‌ها، آن‌ها کماکان خودشان را متعهد می‌دانند که فقط از کشاورزان آمریکایی خرید کنند و این به معنای آن خواهد بود که بعضی سال‌ها و ماه‌ها نتوانند به سبزیجات خاصی دسترسی داشته باشند.

او گفت: "ما چشم انتظار برکت مادر طبیعت هستیم. یکی از محبوب‌ترین سالادهای ما سالاد هلو است ولی یکسال درختان هلوی آمریکا به دلیل آب و هوای بد محصول ندادند. آن موقع ما می‌توانستیم از آمریکای جنوبی هلو وارد کنیم و پول درآوریم، اما پا پس کشیدیم و با خودمان فکر کردیم که ما به این دلیل هلو می‌خریم که فصلش است و از یک سری مزارع آمریکا خاص آمریکا و از سوی کشاورزان معینی می‌آید."

"برای همین از آن‌ها پرسیدیم که چه چیز دیگری برای ما دارند؟ جواب آن‌ها تمشک بود و ما هم به جای سالاد هلو، سالاد تمشک را راه انداختیم."
najm134
 
پست ها : 2045
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

قبلي

بازگشت به پاكيزه شناسى


cron
Aelaa.Net