تلاش براى آئين اعلى

مدير انجمن: najm134

دوخت کامل قرآن توسط هنرمند سوری!

پستتوسط najm134 » يکشنبه ژانويه 13, 2019 11:12 am

دوخت کامل قرآن توسط هنرمند سوری!


محمد هادی حاضری» هنرمند سوری پس از 12 سال موفق شد کل آیات قرآن را به وسیله چرخ خیاطی بر روی پارچه‌های مخملی بدوزد. این قرآن 426 صفحه دارد و وزن آن 200 کیلوگرم است؛ قیمت این اثر 6.5 میلیون دلار برآورد شده است

Image
Image
Image
najm134
 
پست ها : 1946
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

Re: تلاش براى آئين اعلى

پستتوسط pejuhesh232 » دوشنبه ژانويه 21, 2019 10:06 pm

غول خرده فروشی آمریکا در برابر مسلمانان تسلیم شد
لغو فروش وسایل و لباسهای منقش به آیه های قرآنی و مقدسات اسلامی در وبسایت آمازون


آمازون اعلام کرد فروش انواع لباسها و وسایلی را که به آیه های قرانی یا مقدسات اسلامی منقش است را متوقف می کند. این عمل پس از آن رخ داد که گروهی از مسلمانان نسبت به این موضوع معترض شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
Image
آمازون اعلام کرد فروش انواع لباسها و وسایلی را که به آیه های قرانی یا مقدسات اسلامی منقش است را متوقف می کند. این عمل پس از آن رخ داد که گروهی از مسلمانان نسبت به این موضوع معترض شدند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بسیاری از مسلمانان ساکن آمریکا معتقدند لباسهای مختلف، حوله های حمام، موکت و حتی کت و شلوارهایی که به ادعیه و ایات اسلامی منقش هستند نوعی توهین آشکار به دین اسلامند.

بر همین اساس، آمازون پس از دریافت یک شکایت از شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) تعداد زیادی از حوله های حمام و کت و شلوارها را که چنین طرح هایی داشتند از سایت خود حذف کرد.

CAIR نیز در سایت خود نوشت : "از دید ما این آیات و نوشته ها توهین آمیزند چرا که افراد مختلف می توانند به راحتی پای خود را روی آن بگذارند و رد شوند و این رفتاری ناپسند و سراسر توهین به مسلمانان است."

پس از آن که آمازون این نوع لباسها را حذف کرد،سخنگوی CAIR به سی ان ان گفت که شکایاتی نیز در مورد محصولاتی مشابه مثل موکت و کفپوش ها هم مطرح است.

سخنگوی آمازون نیز این حذف را تایید کرد و گفت: " ما بارها به همه فروشندگان ثالث خود تذکر داده ایم که باید از دستورالعملهای فروش ما پیروی کنند و کسانی که این اقدام را انجام نمی دهند با حذف حساب کاربری مواجه می شوند. قطعا توهین به ادیان در دستور کار ما نیست."

Image

ابراهیم هوپر، سخنگوی CAIR، می گوید:" پیروزی ما در حذف این اقلام از آمازون سیل پیامها را برای ما به همراه داشته که می گویند محصولات متعدد دیگری با همین شرایط به فروش می رسد."

البته هوپر معتقد است با توجه به معنوی بودن ارزش این آیات نباید بر هر مکانی نقش ببندند و باید ضمن احترام از آنها استفاده شود.

او می گوید: "من فکر می کنم استفاده کنندگان این آیات دو گروهند؛ یک گروه اساسا توجهی به معانی و آیات ندارند و صرفا هر طرحی را با خطوط عربی و اسلامی به دلیلی زیبایی بصری کپی می کنند ولی برخی دیگر اهدافی مثل نفرت پراکنی از اسلام یا اسلام هراسی را دنبال می کنند. "
pejuhesh232
 
پست ها : 3890
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: تلاش براى آئين اعلى

پستتوسط pejuhesh232 » دوشنبه ژانويه 28, 2019 12:42 am

روحانی شيعه آمریکایی: اگر میخواید واقعا مومن باشید لطفا برگردید کشور خودتون!


Image

صحبت‌های جالب و البته عجیب شیخ نورالدین (روحانی شيعه امریکایی‌الاصل که در جوانی به اسلام روی آورده و پس از مدتی شیعه شده) خطاب به حضار در مرکز اسلامی لوئیویل:

رویکرد امروز صحبت‌های جالب و البته عجیب شیخ نورالدین (روحانی امریکایی‌الاصل که در جوانی به اسلام روی آورده و پس از مدتی شیعه شده) خطاب به حضار در مرکز اسلامی لوئیویل، بعد از راهپیمایی نمادین اربعین:

برای یک مسلمان حرام است که از کشور اسلامی‌اش به بلاد کفر هجرت کند. ماندن شما در امریکا اشتباه است! مگر اینکه قصد و نیت و هدف و فعالیت شما گسترش و پیشرفت اسلام باشد.

بخشی از صحبت‌ها بطور خلاصه: اگر میخواهد واقعا مومن باشید لطفا برگردید کشور خودتون، ما اینجا به مومن نیازی نداریم!

اگه واسه درس اومدین، درستونو که خوندین برگردین کشورتون و به مردم خودتون کمک کنید،

اگرم به هدف تامین آینده‌ی مادی و اقتصادی‌تون اومدین، وقتی پول جمع کردین یه لطفی بکنید و برگردین کشورتون...

اگه اینجا دارین زندگی میکنین و هدفتون ایجاد انقلاب و گسترش اسلام نیست، در مسیر اشتباهی هستید.

مومن بودن در عراق و ایران راحته چون اونجا همه چیز این‌طور طراحی شده که مومن بودن رو راحت کنه، خانم‌ها حجاب دارند، غذاها حلاله، مردها ان‌شاالله باوقار اند...


برادر نورالدین در Virgin Islands، از جزایر واقع در دریای کارائیب متعلق به ایالات متحده به دنیا آمده و با پدربرزگ و مادربزرگ خود زندگی کرده است. آنها اصالتا از مهاجرین ارمنی به امریکا بوده‌اند که نزدیک به بیش از صد سال پیش به امریکا مهاجرت می‌کنند.

او سپس به Tampa در ایالت فلوریدا (یکی از جنوبی‌ترین ایالت‌های امریکا) نقل مکان می‌کند. ایشان شخصیت بسیار برونگرا و رکی دارد، مانند خیلی از مردان سفیدپوست که گاهی ابایی از آنچه می‌گویند ندارند. اما تفاوت اصلی ایشان با غالب مردان سفید امریکایی این است که ایشان مسلمان است. برادر نورالدین همچنین مدت ۵ سال در قم، همراه با خانواده‌اش، مشغول به تحصیل دروس حوزوی بوده و لذا تسلط بسیار خوبی به زبان فارسی و فرهنگ ایرانی دارد. لذا روی هم رفته این ویژگی‌ها او را برای مسلمانان و به خصوص جوان‌ها جذاب کرده است. در کل، صحبت‌های ایشان و تفسیرش از احکام را باید با توجه به عقبه و محیط محدود و منحصر به فردی که او در آن رشد یافته استماع نمود و تحلیل کرد.

منبع: مشاهدات و روزنوشته‌های دانشجویان و دانش‌آموختگان مسلمان ایرانی از امریکا
pejuhesh232
 
پست ها : 3890
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: تلاش براى آئين اعلى

پستتوسط pejuhesh232 » پنج شنبه فبريه 07, 2019 3:47 pm

تشویق زنان به حجاب در اوکراین


Image

Ukrainian muslim women present flowers to women during their a flashmobe to the World Hijab Day in central Kiev, Ukraine, 01 February , 2019. The day was started seven years ago when a Muslim in New York invited other women to experience what it is like to wear a hijab every day in the US. Now the day is celebrated in cities around the world. (Photo by STR/NurPhoto via Getty Images)
شفقناافغانستان– شماری از دختران مسلمان در کی یف پایتخت اوکراین زنان غیرمسلمان را به حجاب تشویق می کنند.

به گزارش شفقناافغانستان از فرارو، این اقدام همزمان با فرارسیدن روز جهانی حجاب صورت گرفت و دختران مسلمان با اهدای گل به زنان غیرمسلمان آنان را به پوشش و حجاب اسلامی تشویق کردند.

شش سال پیش نظمه خان، زن مسلمان ساکن نیویورک تصمیم گرفت که در اول ماه فوریه را روز جهانی حجاب بنامد و در این روز به مشکلات زنان مسلمان محجبه و تجربیات آنان بپردازد.

از زمان آغاز بکار این پویش در سال ۲۰۱۳، این رویداد در ۴۵ کشور جهان بیش از ۷۰ سفیر دارد و زنان ۱۹۰ کشور نیز در این رویداد شرکت می‌کنند.

برگزار کنندگان رویداد روز جهانی حجاب امیدوارند که با نشان دادن تنوع، قدرت و پیشرفت زنان مسلمان، کلیشه‌های رایج درباره آنان را تغییر دهند. این گروه سعی دارند تا با نشان دادن موفقیت‌های زنان محجبه و حضور موفق آنان در جامعه با طرز تفکر رایج درباره اسلام و زن مسلمان مبارزه کنند.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
pejuhesh232
 
پست ها : 3890
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

Re: تلاش براى آئين اعلى

پستتوسط pejuhesh232 » سه شنبه فبريه 26, 2019 11:03 pm

تاثیرگذاری لیندا سارسور به عنوان «زن فعال سیاسی مسلمان»
گفت وگو با روزنامه واشینگتن پست درباره حرکت‌های اعتراضی علیه دونالد ترامپ


Image
شفقنا- لیندا سارسور، فعال سیاسی- اجتماعی ۳۸ ساله که در سال ۲۰۱۷ یکی از سازمان‌دهندگان راهپیمایی زنان بود، به‌عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان بین‌المللی راهپیمایی زنان می‌گوید که قصد دارند امسال نیز برنامه‌ای مشابه آن راهپیمایی تاریخ‌ساز انتقادات و اعتراضات‌شان را نسبت به سیاست‌های حاکم بر آمریکا علنی کنند.

به‌گزارش سرویس ترجمه شفقنا به‌نقل از روزنامه واشینگتن‌پست؛ این فعال برجسته مسلمان که یکی از سه زنی است که تظاهرات بزرگ زنان علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب را در سال ۲۰۱۷ یعنی یک روز پس از برگزاری مراسم تحلیف ترامپ برنامه ریزی کردند؛ اخیرا در گفتگو با روزنامه هافتینگتون پست با اشاره به این‌که «دولت دونالد ترامپ به کابوسی تبدیل شده و مهم است که ما زنان نشان دهیم نترسیده‌ایم» به استقبال روز زن رفته است. او و دیگر زنان فعال به‌خصوص زنان مسلمان که در سال‌های اخیر در آمریکا به درجات بالایی رسیده‌اند، در آستانه روز جهانی زن اعلام کرده‌اند که «تا زمانی‌که زنان به برابری و عدالت در تمام سطوح رهبری جامعه نرسند، آرام نخواهند نشست». سارسور در گفتگوی پیش‌رو به پرسش‌های خبرنگار ارشد واشینگتن‌پست پاسخ داده است که با هم می‌خوانیم:

شما چگونه درگیر ماجرای راهپیمایی زنان شدید؟

من جزو آن اولین گروه زنانی بودم که به آن صفحه فیسبوکی پیوستم که توسط زنان سفیدپوست اداره می‌شد و از تمام زنان می‌خواستند با انتشار جمله «ما از زنان سیاه‌پوست حمایت می‌کنیم» به این حرکت بپیوندند. در آن پست اولین چیزی که دیدم این بود که به مساله زنان سیاه‌پوست اشاره شده بود و نه به زنان مسلمان. وقتی متوجه این مساله شدم حس کردم: «راستی؟ ما تازه یک انتخاباتی را پشت‌سر گذاشته‌ایم که کمپین ابلهانه رئیس‌جمهور منتخبش روی حمله به مسلمانان و سیبل کردن آن‌ها بنا شده بود». بنابراین نوشتم: «کار شما یک تلاش عالی و درخور تحسین است؛ و اگر زنان مسلمان را نیز به حرکت‌تان بیفزایید، عالی‌تر هم خواهد شد». اتفاق مهم اما بعد از این افتاد و ناگهان دیدم که کامنتی که نوشته بودم در یک چشم‌ به‌هم‌زدن در سایت‌ها و شبکه‌ها و صفحات گوناگون دست‌به‌دست می‌شود. فردای آن روز تامیکا مالوری که از گردانندگان آن پیج فیسبوکی بود، باهام تماس گرفت و گفت که ما نام تو را هم در بین گردانندگان این مراسم رد کرده‌ایم و بهتر است این را قبول کنی تا مردم شما هم نماینده‌ای داشته باشند. من شگفت‌زده شده بودم: «مردم من؟»؛ و در خودم این پتانسیل را نمی‌دیدم. به‌خصوص که بعد از انتخاب شدن ترامپ احساس می‌کردم زیر پایم خالی شده و خسته و افسرده شده بودم. اما آن‌ها با گفتن این‌که «اگه تو این کار رو قبول نکنی، ما زن مسلمانی نمی‌شناسیم که نماینده مردمش تو این حرکت بشه» مرا مجاب به پذیرش این درخواست کردند.

آیا از دشواری‌های فعالیت اجتماعی- سیاسی در این حد آگاهی داشتید؟

نه در این حد. در این چند سال من به‌عنوان یک فعال مسلمان آمریکایی به‌شکل خطرناکی توسط جناح راست هدف قرار گرفته‌ام. تنها کاری هم که در قبال آن توانسته‌ام بکنم این است که از کودکانم حمایت کنم و آن‌ها را پناه دهم. روزی دخترم از من پرسید «مامان، یعنی ممکنه بهت شلیک کنن؟»؛ که این جمله خیلی ناراحتم کرد. البته حق با او بود و من می‌دانستم این اتفاق ممکن است رخ دهد. اما ناچار بودم بهش پاسخ دهم که «نه عزیزم، چنین اتفاقی در آمریکا هرگز رخ نمی‌دهد».

آیا این باعث نشد درباره کاری که می‌کنی بیشتر فکر کنی؟

من تاکنون خیلی به این قضیه فکر کرده‌ام. اما همیشه به این نتیجه رسیده‌ام که «اگر من دیگر این کار را نکنم، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ تنها اتفاقی که می‌افتد این است که مردم جامعه من بیشتر از پیش حس می‌کنند که اوضاع امن نیست. تا حالا بارها به این نتیجه رسیده‌ام که ظاهرا قرار نیست آزادی کامل این‌جا در این کشور حکمفرما شود؛ و این کشور قرار نیست ما را به‌عنوان یک واقعیت موجود به رسمیت بشناسد». من هیچ‌وقت دلم نمی‌خواهد چنین پیامی به مردم بدهم. من به پتانسیل‌ها و قانون اساسی این کشور باور دارم. به این باور دارم که این کشور قرار بوده سرزمین آزادی‌های مذهبی باشد و این را می‌دانم که قرار بوده این آزادی‌ها شامل مسلمانان نیز باشد. و حالا اگر قرار است کاری که من انجام می‌دهم باعث شود مسلمانان نیز بتوانند از این آزادی‌ها بهره‌مند شوند، خب چرا نباید این کار را بکنم؟

علاوه بر حملات و هجمه‌های جناح راست، شما همواره از سوی جناح چپ نیز مورد انتقاد واقع شده‌اید و البته بعد از گفتن این‌که «در این جنبش زنانه جایی برای صهیونیست‌ها نیست» از سوی فعالان جنبش‌های زنان نیز به شما اعتراض شده…

این جمله‌ای که از من نقل شده درواقع یک تیتری بوده که یکی از رسانه‌ها از گفته‌های من اقتباس کرده. تیتر دقیقی هم نبود؛ و این کاری است که رسانه‌ها اغلب برای این‌که تعداد کلیک‌ها را بالا ببرند، انجام می‌دهند. یادم است یکی از دوستان یهودیم که از روحانیون یهود هم بود به من گفت که «دیگر نمی‌توانم از تو دفاع کنم». من گیج شده بودم و نمی‌دانستم درباره چه چیزی دارد حرف می‌زند. همین را از او پرسیدم و او هم گفت که با این حرف‌هایی که درباره صهیونیسم زده‌ای دیگر فعالان جنبش‌های زنان قبولت ندارند و نمی‌خواهند نام تو در بین فمینیست‌ها بیاید. از او پرسیدم که آیا تمام حرف‌های مرا خوانده؛ که نخوانده بود. اما من این‌جا به خوانندگان شما می‌گویم که تمام حرفی که من زده‌ام این بوده که «نمی‌شود ادعای فعال اجتماعی بودن کرد یا ادعای فمینیست بودن؛ اما وقتی خبری منتشر می‌شود با این مضمون که در غزه یا هر جای دیگر فلسطین اغلب زنان از مراقبت‌های بهداشتی و تغذیه‌ای محرومند، به آن واکنش نشان نداد». این تمام چیزی بود که من گفته بودم.

درباره انتقادهایی که به‌دلیل محکوم نکردن لوییز فراخان (رهبر جنبش آفریقایی- آمریکایی امت اسلام) به‌دلیل اظهارات ضد یهودی اش از شما و تامیکا مالوری به‌عمل آمد، چه می‌گویید؟

نکته کودکانه این انتقادات این است که من هرگز لوییز فراخان را ندیده‌ام، هیچ‌گاه با او در یک جا نبوده‌ام، هیچ‌گه با او از یک هوا نفس نکشیده‌ایم. دلیل این‌که من دچار این دردسر شدم این بود که من اعتقاد دارم که هیچ‌کس را نباید محکوم کرد. حداقل این‌که من خودم کسی را محکوم نمی‌کنم. من حتی ترامپ را هم محکوم نکرده‌ام و نمی‌کنم. به‌ من از کودکی آموخته‌اند که ما باید به نیروهای شیطانی حمله کنیم، نه به افرادی که گاهی مرتکب کارهای اشتباهی می‌شوند.

وقتی از من خواستند که اعمال او را محکوم کنم، یادم است که با تامیکا از آن‌جا بیرون آمدیم و من گفتم که من تاکنون از هر گونه اظهارنظرهای ضد یهودی دوری کرده‌ام و الان هم تغییری در من به‌وجود نیامده. گفتم که من فقط می‌توانم درباره گفته‌ها و رفتار خودم حرف بزنم و نمی‌توانم درباره شخصی که کمترین شناختی از او ندارم صحبتی بکنم. من درباره خودم می‌توانم بگویم که من در سازمان خودمان همکارانی از مذاهب گوناگون دارم، از جمله زنان یهودی. خودتان هم بهتر می‌دانید که بودن در کنار ۵۰ زن از جوامع و فرهنگ‌های گوناگون و تلاش کردن برای نادیده گرفتن اختلافات و برجسته کردن مشابهت‌ها کار راحتی نیست. ما این‌جا همیشه با هم موافق نیستیم. اما این را هم می‌دانیم که اتحاد به معنای پوشیدن یک یونیفرم هم‌شکل نیست. بنابراین اختلافات را در جهت پیشرفت، در خودمان حل می‌کنیم. ولی در سطح رسانه‌ای، چون رسانه‌ها برخورد و منازعه را می‌پسندند، موضوعی به این بی‌اهمیتی را بزرگ کرده و از آن یک موضوع بزرگ ساختند.

یعنی خودتان را بی‌تقصیر می‌دانید؟

نه. من خودم را رهبر یا مدیری بی‌ایراد نمی‌دانم. من هم اشتباه کرده‌ام و در آینده نیز خواهم کرد. من هم ممکن است کارهایی کرده‌ باشم که به مردم آسیب رسانده باشند. اما در عوض همیشه به مردم گفته‌ام که ارتباط‌شان را با من حفظ کنند، چون می‌خواهم از آنها چیزهای زیادی یاد بگیرم. دوست دارم مردم مرا دوست داشته باشند و البته متوجه این نکته باشند که اگر ما تک تک تغییر کنیم و تبدیل به آدم‌های بهتری شویم، در نهایت خیر این تغییر به همه می‌رسد و در پایان ما یک اجتماع بهتر خواهیم داشت.
pejuhesh232
 
پست ها : 3890
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

شهادت در مولتان

پستتوسط najm134 » چهارشنبه مارس 13, 2019 8:24 pm

شهادت در مولتان


خانه فرهنگ دو در داشت، یکی در جلویی، یکی هم در پشتی، خوب متوجه صدای بلندی شدم، انگار یکی با میله آهنی محکم به در پشتی می‌زد و می‌گفت خیر آیا هه ، خیر آیاهه.

Image

شبی که «رسول مولتان» به خون نشست
به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، دو روز از آخرین ماه سال ۱۳۷۵ می‌گذشت. سید محمدعلی رحیمی مثل روزهای قبل به دفتر کارش در شهر «مولتان» پاکستان یعنی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران رفت. تعدادی از اعضای گروهک تروریستی موسوم به «سپاه صحابه» هم همان روز به دفتر کار او رفتند تا بتوانند عقده و کینه ای را که از این مرد مجاهد بر دل داشتند با شهادتش خالی کنند.

آنها وارد اتاق کار شهید رحیمی شده و ترورش کردند. پیکر شهید رحیمی به خون نشست و شهید شد.

محمد علی از سربازان راستین نهضت حضرت روح الله بود که در طول سالهای خدمتش تلاش‌های فراوانی در راستای تحقق آرمان‌هایی که در سر داشت، می‌کرد. بزرگترین انگیزه شهید رحیمی وحدت بین شیعه و سنی و کمک به مسلمانان محرومی بود که سالها طعم تلخ ظلم را چشیده بودند.

Image

او در یکی از سخنرانی‌هایش اینگونه از امام خمینی یاد می‌کند: «متولیان جریان های ضد مذهبی می رفتند تا قرن بیستم را قرن از میان رفتن مذاهب نامگذاری کنند، امام خمینی که به حرکت خود شتابی گسترده داد و برای اولین بار در قرون معاصر، انقلابی را به پیروزی رساند که همه چیز آن را بر اساس مذهب و اسلام اصیل شکل یافته بود. بعد از انقلاب، مستشاران نظامی خارجی اخراج گردیدند. قراردادهای استعماری لغو شد و پیکر رشید مذهبی که میلیونها انسان با تمام وجود آن را فریاد می زدند، تولدی دوباره یافت. پایبندی و اتکاء به خدایی که او از آن سخن می‌گفت مذهب را به عنوان قوی ترین اندیشه انقلاب معرفی کرد. هنگامی که جهان به سال های قرن بیستم می رسید دیگر هیچ کس، حتی در محافل خصوصی نمی توانست جریان های مذهبی و الگوهای بارز آن که در اسلام اصیل، تجلی می‌کرد را ضد پیشرفت و ترقی و ضد قیام معرفی کند. حرکتی را که او به راه انداخته بود به خوبی مشخص می نمود که فرهنگ مذهب چگونه می تواند در کوتاه ترین زمان همه چیز را دگرگون سازد. اگر امام خمینی، تنها همین یک کار را در قرن حاضر کرده باشد که مذهب را از میان سیل توطئه ها و تبلیغاتی که آن را خرافه خوانده بودند، خارج ساخته و نام اسلام را بر تارک همه اندیشه های مترقی جهان نوشته باشد، کافیست و جا دارد او را بزرگترین انسان قرن حاضر در احیای تفکر مذهبی و بازگرداندن بشریت به جاده اصلی پیشرفت معرفی کنیم. این بود که در قلب ها جای گرفت و در اندک زمانی دنیای اسلام را به وضعیتی دیگر رسانید. وضعیتی که فرهنگی جدید را به تمام جهان عرضه می نماید. فرهنگ حرکت با اتکاء به اسلام اصیل. فرهنگی که نه تنها بار دگر مجد و عظمت مسلمین را در برابر جریان های مادی گری امروز به رخ کشید بلکه عظمت و برتری مذهب و پیغام معنوی آن را در برابر همه مظاهر مصنوعی و تفننی و رفاه طلبی شخصی، به تمامی جهان نشان داد. راهش و یادش همیشه جاویدان باد. و در پایان این فرموده شیوا و به حق رهبر معظم انقلاب اسلامی را همیشه آویزه گوش خود قرار میدهیم که انقلاب اسلامی بدون نام امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.»

Image

همین تفکر بود که رفته رفته باعث شد طرفداران اسلام آمریکایی به خون او تشنه شوند و نخواهند فریاد حق طلبی‌اش به گوش مستضعفان برسد. شهید رحیمی به تمام آرمان های پیر مراد خود مومن بود و همواره به دنبال تبیین جایگاه و اهمیت فلسطین بود. او می‌گفت: «مساله آزادی قدس شریف یک مساله عربی و منطقه ای نیست. بلکه مربوط به همه مسلمانان جهان است. قدس اولین قبله مسلمانان است و از همین روی ما جسارت به ساحت آن را تحمل نمی کنیم. قدس ملموس ترین شعار توحیدی و ضد استکباری انقلاب اسلامی است که گستره نفوذ آن تمامی نقاط جهان اسلام است و هر جا مسلمانی وجود دارد ضربان قلبش با این شعار تندتر می زند و خون غیرت و حماسه بر چهره اش سایه سرخی خواهد افکند. »

شهید رحیمی همسری داشت که همواره بستر را برای پیمودن راهی که انتخاب کرده بود فراهم می‌کرد. همسرش بااینکه مخالف رفتن آنها به پاکستان بود اما تکلیف را ترجیح داد و همراه شد. وی ماجرای رفتنشان به پاکستان را اینگونه تعریف می‌کند: «سال ۷۳ مأموریت پاکستان را زمزمه می‌کرد، می‌گفت مولتان شهری است که هیچ ایرانی و مدرسه فارسی‌زبانی ندارد، گفتم پس صحبتش را نکن، ما سه تا بچه مدرسه‌ای داریم اصلا امکان ندارد که بتوانیم آنجا دوام بیاوریم. چندین بار دیگر از مولتان صحبت کرد و نهایتا در اردیبهشت بود که رفتن به مولتان را برای من تکلیف کرد. وقتی در هند بودیم،خبر شهادت گنجی را در پاکستان شنیده بودم واین مسئله ماه‌ها ذهن من را درگیر کرده بود که چرا نباید مراقب کارمندان رایزن‌ها و مأمورینمان باشیم، برای همین اسم پاکستان حس بدی را در من تداعی می‌کرد، ولی تکلیف بود. وقتی پای تکلیف به میان می‌آید، باید همه دغدغه‌ها را کنار گذاشت و به تکلیف عمل کرد.»

Image
Image

شهید رحیمی بارها توسط تروریست‌هایی تهدید شده بود که مدام او را از راهی که می‌رفت می‌ترساندند اما اینها نتوانست رعبی بر دل این سرباز امام خمینی بیاندازد. همسرش می‌گوید: «یک شب برای تقویت زبانم در حال تمرین زبان اردو بودم و معمولا دیر می‌خوابیدم، سید هم به خاطر حجم کاری که داشت همیشه دیر به خانه می‌آمد. ساعت یک نیمه شب بود که از دفتر کار آمد، تعجب کردم و گفتم چقدر زود به خانه آمدی، گفت خوابت می‌آد، گفتم نه، گفت می‌خواهم یک کم صحبت کنیم، رنگ و رویش پریده بود و ناراحت به نظر می‌رسید، من روی مبل نشسته بودم ولی ایشان همینطور راه می‌رفت. هر موقع مضطرب یا ناراحت بود، همین‌جور راه می‌رفت. شروع به صحبت کرد،چند وقت قبل حافظ رضا (از دوستانش) و یک عده دیگر را گرفته بودند، چند روز پیش حافظ رضا را آزاد کردند، او هم خودش را به سختی به خانه فرهنگ رساند و به من گفت که تمام مکالمات شما را در زندان برای ما پخش می‌کردند، چون زبان فارسی بلد بودیم، می‌گفتند ترجمه کن و بگو چه می‌گوید، هدفشان شما هستی، خیلی مراقب باش، باید از اینجا بروی، تمام این مدت اینها را سؤال می‌کردند، فقط زن و بچه‌ات را از اینجا بردار و ببر، شما در خطری. می‌گفت روزی نیست که به من زنگ نزنند یا داخل خانه فرهنگ نامه نیندازند و تهدید نکنند.»

دکتر اختر مهدی یکی از همکاران شهید رحیمی در هند بود که خاطرات فراوانی از سید دارد، او می‌گوید: «شهید رحیمی صلح و دوستی و آشتی را دوباره ایجاد کرد و گفت شما باید به عنوان خدمتگزار اسلام کار کنید. او شخصیتی قاطع داشت و به کارش متعهد بود، بعضی‌ها می‌گفتند رحیمی شدت‌گراست، شدت‌گرا نبود ولی برای سازش با قاتل آماده نبود. به مولای متقیان می‌گفتند که فلانی را فعلا معزول نکنید، اما امام می‌فرمود من برای ساختن با باطل یک لحظه هم آماده نیستم. شهید رحیمی هم پیرو این سیاست بود و می‌گفت کار را انجام می‌دهم ولو اینکه به ضررم باشد.»

خانم قاسمی زهد ماجرای شهادت همسرش را اینگونه روایت می‌کند: «خانه فرهنگ دو در داشت، یکی در جلویی، یکی هم در پشتی، خوب متوجه صدای بلندی شدم، انگار یکی با میله آهنی محکم به در پشتی می‌زد و می‌گفت خیر آیا هه ـ ، خیر آیاهه؛ یعنی برایتان خیر آوردم، از سمت در جلویی هم صدای شلیک گلوله می‌آمد و اصلا قطع نمی‌شد. وقتی صدای گلوله قطع شد، مقنعه‌ام را سرم کردم تا ببینم چه خبر شده، یک دفعه پلیس‌ها داخل خانه ریختند، خیلی ترسم و گفتند صاحاب کجاست، آقا کجاست؟ گفتم آقا دفترش است، گفتند آقا دفترش نیست و به خانه آمد. بعد از چند دقیقه زهیر زنگ زد، پرسید آقا کجاست؟ دفترش نیست. گفتم برو محوطه قسمت اداری و داخل پارکینگ را بگرد. قطع کرد و دوباره زنگ زد و گفت آقا نیست و در دفتر هم قفل است. گفتم همین الان آقا از خانه به دفترش رفت، جلسه داشت، در دفتر را بشکن. چند دقیقه بعد صدای گریه او بلند شد، نمی‌دانم خودم را چطوری به دفتر آقای رحیمی رساندم، لای در را که باز کردم، رد پایی که از خون گذشته بود را دیدم، تمام دفتر بوی خون می‌داد، ۲ نفر از کارمندها هم سرشان پایین بود و های های گریه می‌کردند، وارد اتاق که شدم، همسرم را دیدم که زیر میز کنفرانس افتاده و سر و سینه‌اش خونی بود، فقط فریاد می‌زدم یا زهرا، یا حسین، سید خدا را کشتند. آرامش خاصی در چهره‌اش بود،انگار تمام ناراحتی‌ها و گرفتاری‌ها از صورتش برطرف شده بود. لبخندی هم بر لب داشت، انگار زنده زنده بود.»

Image
انتقال پیکر شهید رحیمی از دفتر کارش در مولتان


Image
پیکر به خون نشسته شهید رحیمی

najm134
 
پست ها : 1946
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

Re: تلاش براى آئين اعلى

پستتوسط pejuhesh232 » جمعه مارس 29, 2019 4:34 pm

«غذای حلال» به رستوران‌های دانشگاه کالیفرنیا اضافه شد


حوزه/ با شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه کالیفرنیا در سانتاکروز، از این پس دانشجویان مسلمان این دانشگاه می توانند در رستوران های محوطه دانشگاه به غذای حلال دسترسی داشته باشند.


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، با اضافه شدن «غذای حلال» به منوی غذای دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سانتا کروز، واقع در آمریکا از این پس دانشجویان مسلمان می توانند در رستوران های محوطه دانشگاه به غذای حلال دسترسی داشته باشند.

با شروع سال تحصیلی جدید، دو کافه «بنانا جو» و «اول نست» در محوطه دانشگاه، به طور دائمی اقدام به ارائه همبرگرهای حلال کرده و کارمندان غذاخوری از دانشجویان مسلمان خواستند پیشنهادات شان را در این باره بدهند. آن ها همچنین به چند دانشجو اجازه دادند بر تهیه غذای حلال نظارت داشته باشند. در ادامه چند نمونه دیگر غذای حلال از جمله جوجه، مرغ، گوشت گاو، استیک گوشت گاو و پیتزای مرغ نیز به منوی آشپزخانه رستوران ها اضافه شدند.

Image
موسی دجانی دانشجوی سال شوم دانشگاه سانتا کروز می گوید: سال اولی که تحصیل را در این دانشگاه شروع کردم هیچ منوی حلالی وجود نداشت. ما 1 هزار دلار هزینه تغذیه در دانشگاه می پرداختیم و این عادلانه نبود که نمی توانستیم هیچ یک از غذاهای منوی دانشگاه را به دلیل حلال نبودن مورد استفاده قرار دهیم.

Image

وی در این باره گفت: ما دانشجویان مسلمان مجبور بودیم در دانشگاه گیاه خوار شویم که در آن صورت نیز غذاهای محدودی را می توانستیم مورد مصرف قرار دهیم. به علاوه ورود به یک محیط جدید، همین محدودیت ها سازگاری با شرایط جدید را سخت تر نیز می سازند.

هم اکنون بیش از 45 دانشجوی مسلمان عضو انجمن اسلامی این دانشگاه هستند. و شایان خان و عبیر رشید، دبیران انجمن اسلامی کسانی بودند که کمپینی برای ارائه غذای حلال در رستوران های دانشگاه راه اندازی کردند.

خان در این باره می گوید: این مشکل هر روز بزرگتر می شد و بایستی به آن رسیدگی می کردیم.
Image
به گفته رشید اکنون دیگر یک آیکون «غذای حلال» در منوی رستوران، مشابه آیکون غذای «گیاهی» و غذای «گلوتن فری» گذاشته شده است. به علاوه مشروبات الکلی از برخی غذاها به طور کامل حذف شده است.
pejuhesh232
 
پست ها : 3890
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

برگزاری مراسم روز درهای باز مساجد در مسجد ناپرویل در ایلینوی

پستتوسط najm134 » يکشنبه مه 12, 2019 1:53 pm


برگزاری مراسم روز درهای باز مساجد در مسجد ناپرویل در ایلینوی


گردهمایی یک روزه درهای باز مسجد با هدف ترویج پیام صلح و بخشندگی و روبرویی با کلیشه های ضداسلامی در مسجد ناپرویل در ایلینوی آمریکا برگزار شد.

Image
به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از newsindiatimes، صدها تن از پیروان ادیان مختلف در مراسم «روز درهای باز» مرکز اسلامی ناپرویل در ایالت ایلینوی آمریکا شرکت کردند.

در این مراسم تورهای بازدید از مسجد توسط داوطلبان جوان مسلمان برگزار شد و شرکت کنندگان سئوالات شان را درباره اسلام، مسجد و اعمال دینی پرسیدند. نماز ظهر در مسجد برگزار شد و بیش از 100 داوطلب برای هماهنگی فعالیت های مختلف این روز مشارکت داشند.

Image

شیخ رضوان علی امام جماعت مسجد ناپرویل در کنفرانسی خبری گفت: مرکز اسلامی و تیم میان ادیانی ما این مراسم روز درهای باز را برپا کردند تا پاسخ سئوالات مردم و نگرانی های آن ها را بدهند و تصاویر منفی ایجاد شده درباره اسلام و پیامبر اسلام (ص) را بزدایند.

ارشد عروس یکی از اعضای مسجد نیز گفت: ما امیدواریم که چنین مراسم هایی سبب شود سوءبرداشت ها درباره دین ما، مسلمانان و آموزه های دینی برطرف شده و خواهران و برادران ما بتوانند همدیگر را بهتر درک کنند و احساس خانواده داشته باشیم.

وی افزود: امروز هنگامی که همسایگان ما مسجد را ترک می کنند، پیامی قوی از صلح و عشق خواهند داشت.

بسیاری از غیرمسلمانان اعلام کردند که با مشاهده نماز خواندن مسلمانان، خوردن غذاهای لذیذ اسلامی، خاورمیانه ای، عربی، هندی، پاکستانی و شرکت در فعالیت های مفرح خانوادگی، اطلاعات زیادی درباره روز درهای باز مسجد به دست آوردند.

آن ها همچنین خاطرنشان کردند که ناپرویل شهری است که پیروان ادیان مختلف در آن سکونت دارند و در فضایی میان ادیانی همزیستی دارند.
najm134
 
پست ها : 1946
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

قبلي

بازگشت به برای آئین اعلی


cron
Aelaa.Net