اخبار آئين اعلى

مديران انجمن: najm134, najm134, najm134

اخبار آئين اعلى

پستتوسط najm137 » پنج شنبه مارس 24, 2022 6:02 am

در عاشورا 1443 بیش از ۶ میلیون زائر در کربلا حضور یافته و به عزاداری پرداختند

استاندار کربلا: برای حضور در اربعین سال جاری واکسن کرونا بزنید

تصوير

به گفته استاندار کربلا تزریق واکسن کرونا شرط پذیرش زائران اربعین به کربلا خواهد بود و هیچ زائری بدون داشتن کارت واکسیناسیون نمی تواند وارد کربلا شود.
استاندار کربلا پس از موفقیت در برپایی مراسم عاشورا، شرط پذیرش زائران اربعین برای ورود به کربلا را داشتن کارت واکسیناسیون کرونا اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، روز گذشته همزمان با عاشورا بیش از ۶ میلیون زائر در کربلا حضور یافته و به عزاداری پرداختند که البته به منظور امنیت زائران سیدالشهدا (ع)، حدود هفت هزار نیروی حشدالشعبی در مسیرهای کربلا و به ویژه منطقه حرم‌های مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) حضور داشتند و برخی از نیروهای امنیتی از طریق هواپیماهای بدون سرنشین در حال بررسی وضعیت منطقه بودند که در نهایت مراسم عاشورای حسینی به خوبی در کربلا برگزار شد.

همچنین پس از موفقیت در برپایی مراسم عاشورای حسینی، استاندار کربلا از اهمیت واکسن کرونا برای حضور در زیارت اربعین خبر داد؛ به طوری که به گفته استاندار کربلا تزریق واکسن کرونا شرط پذیرش زائران اربعین به کربلا خواهد بود و هیچ زائری بدون داشتن کارت واکسیناسیون نمی‌تواند وارد کربلا شود.

البته این امر هنوز از سوی مقامات دولتی عراق مطرح و تأیید نشده است. بنابراین، باید برای وضعیت اربعین سال جاری منتظر نظر دولت عراق و همچنین پذیرفتن یا نپذیرفتن زائر خارجی هم بود.

به گزارش فارس، ستاد مرکزی اربعین با توجه به مسؤولیتی که در زمینه برنامه‌ریزی برای سفر اربعین دارد، از ماه‌ها قبل آمادگی خود را برای برپایی اربعین حسینی با رعایت نکات بهداشتی اعلام کرده است و در انتظار موافقت طرف عراقی و همچنین ستاد کرونا در این زمینه است.

لینک خبر:

https://www.farsnews.ir/news/14000529000174
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

اخبار آئين اعلى

پستتوسط najm137 » پنج شنبه مارس 24, 2022 7:15 am

زیارت‌نامه و حرم امام خمینی؛ ابهام‌ها، نقد‌ها و بهانه‌ها/ دو خط موازی باز به هم رسیدند؟


قرائت زیارت‌نامۀ امام خمینی هنگام حضور سید ابراهیم رییسی و اعضای دولت جدید در آرامگاه رهبر فقید انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حاشیه‌ها و بحث‌هایی به همراه داشته است.
عصر ایران؛ مهرداد خدیر - قرائت زیارت‌نامۀ امام خمینی هنگام حضور سید ابراهیم رییسی و اعضای دولت جدید در آرامگاه رهبر فقید انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران اگر‌چه مسبوق به سابقه است و امر تازه ای نیست اما این بار چون از شبکۀ خبر سیما مستقیماً پخش ودر فضای مجازی بازنشر شد حاشیه‌ها و بحث‌هایی به همراه داشته است.

تصوير

در کنار آن بحثِ آنچه «تجملات و هزینۀ ساخت وساز حرم مطهر» خوانده می‌شود نیز تازه شده است. نکتۀ قابل توجه در این میان این است که هم پاره‌ای چهره‌های سنتی مذهبی از قرائت «زیارت‌نامه» به سبب بار مذهبی آن برای رهبری سیاسی ولو در جایگاه مرجع تقلید بوده باشد، انتقاد می‌کنند و هم به این بهانه رسانه‌های مخالف تمامیت جمهوری اسلامی و هم برخی مدعیان سینه‌چاک نظام که معماری یا آرایه‌ها و پیرایه‌های حرم را با نوع زیست رهبر فقید انقلاب، مغایر می‌دانند و به عبارت دیگر، «باز هم دو خط موازی به هم رسیدند!»

منظور این است که کسانی با سابقه و صبغۀ دفاع از مرحوم امام زبان به نقد گشودند، برخی از منظر مذهبی و این که چون وجهۀ سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی می‌چربیده، نباید مانند بزرگان دینی زیارت‌نامه داشته باشد و آن سو کسانی که کینه از رهبر انقلاب ضد سلطنتی مردم ایران در سال 1357 را پنهان نمی‌کنند و به اینها البته و صد البته باید اضافه کرد «حساسیت نسبت به مواضع مستقل سید حسن خمینی تولیت این آستان» را.

روزنامۀ جمهوری اسلامی در قالب توصیه به رییس جمهوری و وزیران جدید نوشته است: «امام در مکانی ساده بار عام می‌داد و حتی اجازه نداد دیوار حسینیه را رنگ کنند. وزرا به تنهایی به حرم بروند بدون تشریفات و زیارت‌خوانی و در نجوا با امام بگویند شما اهل اشرافی‌گری نبودید.»

داستان اما بر سر این عبارات است:

«السلام علیک یا روح‌الله الامام الخمینی و علی ولدیک الطاهرین. مصطفی الشهید المدفون بارض الغریب و احمد مدفون به جوارک. والسلام علی الشهدا الذین بذلوا مهجم دونک.»
که به فارسی می‌شود: سلام بر تو ای امام روح الله خمینی و بر فرزندانت، مصطفای شهید که در سرزمین غریب به خاک سپرده شده و بر احمد که در کنار توست....
از وزیران جدید هم انتقاد شده که چرا مانند دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر جدید بهداشت، دست بر سینه گذاشته یا عزت‌الله ضرغامی وزیر جدید میراث و گردشگری که توییت گذاشته «تشریفات مراسم، مُخلّ معنویت زایران حرم» شده است و تعابیر «معنویت و زیارت» را برنتافته‌اند.

محمد رضا زایری از «ترویج و تکرار تعابیری چون "السلام علیک یا روح‌الله"، استفاده از عبارت "حرم مطهر" و قرار دادن مرقد امام خمینی در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا و حضرت معصومه در اخبار سراسری» انتقاد کرده و هشدار داده «‌این روند به آیینی نمایشی تبدیل می‌شود».

نگرانی اصلی حجت‌الاسلام زایری اما این است:

«وقتی پیش چشم مخاطب عام، مخصوصا نسلی که دوران مرحوم امام خمینی را درک نکرده نماد و نشانه می‌سازیم، ناخودآگاه خواهند گفت لابد قبلی‌ها هم همین طور بوده‌اند و یواش یواش، برایشان دَم و دستگاه و گنبد و بارگاه ساخته‌اند. چنان‌که بارها این را شنیده‌ام.»

به اعتقاد او «مخاطب عام، بارگاه و زیارت‌نامه رابرای امامان و امام زاده‌ها می‌داند و اگر به کسی در این روزگار توسعه دهیم به همه چیز شک می‌کند و می‌ گویند "اونا هم همین جوری درست شدن دیگه"!»
محسن قنبریان اما این نکات را یادآور شده است:

-«اگر زیارت "هانی بن عروه" یا " مختار ثقفی" را مرور کنید هم این الفاظ را می بینید: "السلام علیک یا عبد الصالح الناصح لله و لرسوله" و با نشانه ‌های دیگر بر آن است که بگوید زیارت‌نامه مختص امام و امام زاده نیست چون هانی و مختار هم نه امام بودند نه امام زاده.

تصوير

محمد مهدی حسینی دورود- دین‌پژوه- نیز در یادداشتی که در اختیار عصر ایران قرار داده به یادداشت مسیح مهاجری مدیر روزنامه جمهوری اسلامی که به بخش هایی از آن در بالا اشاره شد واکنش نشان داده و این نکات را آورده است:

«1- بسیاری از اماکن ملی و مذهبی دیگر در داخل و خارج کشور از برج میلاد و مصلای تهران تا صحن های ساخته شده در عتبات عالیات توسط همین مردم یا دولت‌های جمهوری اسلامی ایران یا مشترکاً و با افتخار ساخته شده است و تازه برای ساخت پروژه های مزبور چندین برابر مرقد حضرت امام (ره) هزینه شده است.

2- جناب مهاجری یاسوراخ دعا را گم کرده یا دیواری کوتاه‌تر از امام و بیت امام نیافته یا شهامت لازم برای سرک کشیدن به نهادها و پروژه های دیگر را ندارد که هر از گاهی این‌گونه [موضع می گیرند؟]

آنگاه می‌پرسد: آیا کسی از منتقدین امام خمینی هست که او را از مختار ثقفی کمتر بداند؟ تازه بر خلاف عبدالعظیم حسنی روایات متعارض هم وجود دارد.
- زیارت‌نامۀ مختار را "شهید اول" نوشته و زیارت " هانی" هم از "المزار مشهدی" متعلق به قرن هفتم سرزده و زیارت‌نامۀ امام خمینی هم از آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی است.

3. «حرم و مراقد مطهر» در فرهنگ شیعه معماری خاص خود را می‌طلبد که البته هیچ شباهتی با کاخ و عمارات شاهان ندارد و برای زندگی یک فرد یا یک خانواده ساخته نشده مثل ساختمان و محیط دانشگاه و دیگر مؤسسات که اقتضائات خاص خود را دارد. کسانی با اصل حرم مشکل دارند برای معصوم و غیر معصوم یا متقدم و متأخر و سنت شیعه در توجه به مقابر را نقد می کنند. از برخی روحانیون اما مایه شگفتی است چرا که هر چه دارند از امام است.

4. این بنا مثل سایر ابنیۀ مذهبی و عمومی ملک شخصی هیچ کس نیست و عام‌المنفعه و در اختیار عموم مردم است و بیشترین خدمات را -به ویژه تا قبل از کرونا- به مردم و مسافران و کارگران دور از شهر و دیار خود ارایه داده است و محیطی کاملا عمومی برای استفاده همگان است.

5. شکوه و عظمت مرقد مطهر امام راحل از شعائر ملی و بیانگر شکوه و عظمت مردم ایران و آبروی کشور ایران و خار چشم دشمنان ایران و نظام جمهوری اسلامی است.

6. در مسکو با مومیایی کردن جسد "لنین" و قرار دادن آن در وسط میدان شهر ۷۰ سال است که پیکر رهبر انقلاب 1917 را نگاه داشته برای "دیدن" آن بلیت می‌فروشند حتی بعد از فروپاشی اتحاد شوروی در حالی که نه به زیارت اعتقاد دارند نه به ماوراء‌الطبیعه. منتقدان مدعی را در اینجا چه شده است؟

7. همه این اقدامات (ساخت و ساز و توسعه حرم ها) چه در داخل و چه خارج از کشور زیر نظر ولی فقيه و رهبری معظم صورت گرفته است که قطعا نسبت به امام، مردم و بیت المال دلسوزتر و حساس تر است و هر بار که به حرم آمده‌اند عملیات عمرانی را از نزدیک دیده‌اند و این پروژه ناگاه سر برنیاورده است.

8. حرم امام، قلب یک پروژۀ برزگ تر شهری است و نگینی است در میان انگشتری بزرگ‌تر و یکی از بارزترین و شناخته شده ترین نقاط تهران با درهای باز به روی همگان. حتی کسانی که تنها لَختی می‌آسایند و می‌روند.

9. اگر این سخنان از تلویزيون "من و تو" شنیده می‌شد جای تعجب نداشت اما از مدیر روزنامۀ جمهوری اسلامی مایۀ شگفتی است.»

به اعتقاد او بخش اصلی حملات و هجوم ها به خاطر حضور شخص سید حسن خمینی در رأس مجموعه و مواضع مستقل او و محبوبیت یادگار امام است و به این سبب مواضع برخی را ناظر به همین موضوع می داند و از بعضی دیگر که ناخواسته در این زمین بازی می کنند ابراز تأسف می‌کند.

اگرچه به نظر می‌رسد نکات هر دو طرف چه مسیح مهاجری و محمد رضا زایری در مقام نقد و چه محمد مهدی حسینی دورود و محسن قنبریان در توضیح و دفاع نقل شد و نویسنده تنها نقل کرد اما در مقام یادداشت و به عنوان نظر راقم این سطور این موارد را می‌توان برشمرد:

1. سخن از محل دفن پیکر امام خمینی است به عنوان رهبر انقلاب ضد سلطنتی مردم ایران که با کمتری تلفات و بیشترین سرعت یک جنبش کلاسیک جمهوری خواهانه با مضامین مذهبی و آرمان های عدالت خواهانه را به پیروزی رساند و از روشنفکران و روحانیون سنتی تا چریک های سوسیالیست، از بازاریان متمول تا کارگران و کشاورزان، از کارمندانی که قاعدتا باید در خدمت بوروکراسی ساخته رضا شاه و محمد رضا شاه می بودند تا کارگران شرکت نفت، همه و همه را زیر چتر آورد تا جایی که کارکنان ساواک بعد از پیروزی انقلاب خواستار دریافت حقوق خود شدند.

طبعا اگر خود وصیت کرده بود که در حرم امام رضا یا حضرت معصومه یا شهرری دفن شود، بارگاهی برپا نمی‌شد.
در صورتی غیر از حالت کنونی هم باید مثل مرحوم طالقانی به یک قبر ساده بسنده می‌شد. ( البته خالی از لطف نیست که اشاره شود پس از درگذشت همین آقای طالقانی یک دانش‌آموخته اقتصاد در بریتانیا - دکتر حسن توانایان فرد- به سبک زیارت وارث و البته به فارسی برای طالقانی زیارت نامه نوشت: سلام بر تو ای راهبر شهید مزوران سیاست و ناکثان دیانت ... )

جدای این در صورت اکتفا به قبری ساده هم این پرسش در میان بود که رهبران خارجی که برای ادای احترام می‌آیند و گل، نثار می‌کنند کجا می‌رفتند؟ طبعا باید بنای یادبود می‌ساختند اما شایبه ساخت بنایی چون رضاشاه را که شیخ صادق خلخالی بعد انقلاب تخریب کرد به اذهان می‌آورد. در نظر داشته باشیم که در هر ساختاری «بنیان‌گذار» جایگاه ممتازی دارد.

از این رو تصمیم گرفتند برای رهبر انقلابی «به نام خدا» و «در جست‌و‌جوی معنویت» -به تعبیر میشل فوکو - آرامگاه به شکل مقابر مذهبی باشد. مادام که کامل نشده بود هم انتقادی نبود یا چون سرمایۀ اجتماعی آسیب ندیده بود مشهود نبود اما از وقتی کامل شد و در سال های اخیر سرمایۀ اجتماعی هم آسیب دیده اصطلاح کاخ - مقبره به کار رفت.

از این رو از کسانی که با امام مخالف‌اند هیچ تعجبی نیست اما واقعیت این است که اساساً «حرم ساده» به معنی نداریم. جمع و جور و کوچک مثل خیلی امام زاده ها داریم اما انها نیز عاری از تزیین نیستند و اگر قرار بر سادگی و بی‌پیرایگی بود از ابتدا باید بنایی دیگر احداث می‌شد.

به گفته کارشناسان گردشگری مذهبی، در خاور دور، «معبد» می‌سازند. اهل سنت اما تنها به «مسجد» بها می‌دهند و پیکر پیامبر گرامی هم در مسجد است ولی شیعه در کنار مسجد، «مقبره»‌ها را گرامی می‌دارد و به جز امام دوازدهم به سبب باور به حیات، برای دیگران مقبره ساخته چه امام و چه امام‌زاده. چه معصوم و چه غیر معصوم . چه مرد و چه زن. چه اهل سیاست چه دور از سیاست. با این وصف مشکل با حرم یا زیارت‌نامه‌ امام به دو سبب است. یکی هم‌روزگار و معاصر بودن و دیگری اشتهار غالب سیاسی.

2. قیاس با آرامگاه گاندی هم مع‌الفارق است. اساسا از ابتدا برخی روشن‌فکران امام خمینی را با مهاتما گاندی اشتباه گرفتند. مهندس بازرگان هم که کتاب «نهضت آزادی هند» را نوشته بود می پنداشت امام گاندی و
خود او هم «نهرو» ایران است. خمینی اما گاندی نبود تا آرامگاه او مانند گاندی باشد تازه همین که نام و نشانی برای رهبر نهضت استقلال هند باقی گذاشته‌اند نهایت تکریم اوست.

3. اگر روحانیون سنتی خرده بگیرند نقدی وارد نیست. چون از ابتدا با انقلاب همراه نبودند و هرگز تصور نمی‌کردند که یک آیت‌الله به جای ظل‌الله در رأس حکومت قرار گیرد و حکومت بدون شاه در مخیله شان نمی گنجید. این سخن واعظ شهیر شهر درمسجد سید عزیز‌الله را هنوزبرخی به خاطر دارند که «زنبورها هم شاه دارند، مگر می شود مملکت بی شاه باشد» و همین طیف، نگران بود که مملکتی که شاه ندارد به دست کمونیست‌ها بیفتد و در قبال کودتای 28 مرداد 1332 اگر حمایت نکردند سکوت کردند.

تلویزیون‌های ضد انقلاب هم به صورت طبیعی به این سوژه می‌پردازند تا حرم امام را در مقابل کاخ نشینی شاه قرار دهند.
با این وصف نیروهای انقلابی چرا بر طبل ابهام و نقد می‌کوبند؟

برخی مانند حجت‌الاسلام مسیح مهاجری در عین نقد به اصول‌گرایان با اصلاح طلبان مرزبندی دارند و نمی‌خواهند پرچم اصول‌گرایی را زمین بگذارند و به دیگران بسپارند.
بعضی اما چنان که گفته شد با شخص سید حسن خمینی مشکل دارند. همان‌ها که دردورۀ احمدی نژاد در حرم شعار دادند «‌نوادۀ روح الله، سید حسن نصر‌الله» و او را نه «خمینی» که «مصطفوی» می‌دانند.
در این میان جالب این است که کسی با مصلای امام خمینی کار ندارد که 40 سال است ساخت و ساز آن تمام نمی‌شود و عملا هیچ کاربردی به جز نمازهای عید فطر و نمایشگاه‌های کتاب و قرآن ندارد و هر از گاهی نماز جمعه در آن برگزار می‌شد که آن هم به خاطر کرونا تعطیل شده و قبل از کرونا هم چون کاهش جمعیت نمازگزاران در مصلا بیشتر مشخص است تا دانشگاه تهران ترجیح این بود به جز زمستان باز در دانشگاه تهران برگزار شود.

مصلای تهران به جای «شهستان پهلوی» ساخته شد که قرار بود «داون تاون» تهران باشد و خطوط مترو به آنجا ختم شود و مرکز اداری و گردشگری باشد و باز جای شکر آن باقی است که در دورۀ شهرداری کرباسچی طرح گردشگری در منطقه آغاز و در دورۀ قالیباف عملیاتی شد و پل طبیعت و مناطق گردشگری عباس آباد نگین تهران شده‌اند.

از این رو می‌توان از منتقدان پرسید اگر با بودجۀ ساخت حرم امام خمینی مشکل دارند دربارۀ برج مخابراتی میلاد چه باید گفت که موجب تعجب کارشناسان ژاپنی است چون در شهر کوهپایه‌ای، آنتن را می‌توان در قله کاشت و نیاز به برج نیست و چون شبیه آن در چند شهر بزرگ دنیا در مالزی و کانادا هست نماد اختصاصی هم نیست.

یا با تجملات حرم مشکل دارند؟ اما چه دوست داشته باشیم چه نه وقتی نام حرم می گذاریم همین است. اگر برای قبر آقای طالقانی هم حرم ساخته می‌شد و بودجه اختصاص می‌دادند و قرار بود تولیت و آستان داشته باشد همین می‌شد.

دست آخر این که:

علی لاریجانی رییس سه دورۀ مجلس شورای اسلامی ودر عین حال ناصالح از نظر شورای نگهبان برای ریاست جمهوری که از دانشگاه شریف لیسانس ریاضیات دارد یک بار گفته بود «سیاست، مثل ریاضیات است. مسألۀ آن را باید حل کرد نه این که دور آن بال‌بال بزنیم.»
این گزارش/ یادداشت را با این عبارت به پایان می‌رسانم که اتفاقا سیاست، مثل ریاضیات نیست. چون «در ریاضیات دو خط موازی هیچ گاه به هم نمی‌رسند اما در سیاست گاهی دو خط موازی به هم می‌رسند!»
کما این که هم شیعیان غالی (غلو کننده) به عربستان سعودی بد و بیراه می گویند و از آنها متنفرند و هم پان ایرانیست‌های افراطی که میانه‌ای با دین و مذهب ندارند!
در این فقره نیز دو خط موازی باز به هم رسیده‌اند. هم ضد‌انقلاب‌ترین ضد‌انقلاب‌ها با حرم امام خمینی و زیارت‌نامه و شکل و شمایل آرامگاه رهبر فقید انقلاب، میانه‌ای ندارند و هم مدعی‌ترین مدعیان که خود را مدافع امام و راه او می‌دانند و وجه جالب توجه قضیه از منظر رسانه ای و نه بحث‌های مرتبط مذهبی همین است.

=================

اشكال در زيارت نامه داشتن و خواندن مرقد امام نيست كه رسانه ها مشغولند

لینک خبر:

https://www.asriran.com/fa/news/800279

= اشكال در بيسوادی متوليان حرم و معممين حاكميت است = كه يكنفر نگفته اين متن از نظر عربی اين همه غلط دارد حتى در سطح جامع المقدمات دروس ابتدايی حوزه = عدم رعايت تذكير و تانيث و ووو / و اشكال ديگر در مضامين است مثل تعبيرطاهر كه براى معصومين و خاندان اهل بيت بكار می رود و يا اينكه شهدا در كنار و بخاطر دفاع از امام خونشان ريخته نشد و كپی اين تعبير از كربلا در اينجا بی مورد است = خداوند به متصديان و مسؤولان سواد حداقلی عربی و حوزوی را مرحمت بفرمايد.

«السلام علیک یا روح‌الله الامام الخمینی و علی ولدیک الطاهرین. مصطفی الشهید المدفون بارض الغریب و احمد مدفون به جوارک. والسلام علی الشهدا الذین بذلوا مهجم دونک.»

موضوع اشكالات در معمای حرم و تزييينات و طراحی مشابه كاخها نه حرمها بلكه بكاربردن المانهاى فراماسونری ووو موضوع مقالاتی متعدد است كه سالهاست مطرح است

http://u313.ir/articles/item/156-1389-0 ... 03-28.html

نقد معماری
به معماری، هزینه ساخت و توسعه حرم امام خمینی نیز نقدهای مختلفی وارد شده است. یحیی نوریان؛ از کارشناسان معماری، طرح جدید مرقد امام خمینی را یک معماری التقاطی‌ می‌داند.[۲۵] به اعتقاد او معماری این بنا آمیخته‌ای از معماری مسیحی، نگاره‌های اسلامی، عناصر ایران باستانی است که به شیوه‌ای غیراصولی و غیرهنرمندانه ترکیب شده است[۲۶] مانند خیمه‌های چهارگانه بنا، طاق و قوس‌های گوناگون، ستون‌های عجیب و پرتناقض.[۲۷]

وی معماری داخلی این بنا را شبیه معماری برخی کلیساهای بزرگ مسیحیت در قرون وُسطیٰ می‌داند که نوعی رعب و ابهام در مخاطب ایجاد می‌کند.[۲۸]
همچنین پژوهشگاه هنر و فرهنگ اسلامی حوزه هنری تهران، نشستی پژوهشی با موضوع «زیبایی‌شناسی و مردم‌شناسی حرم امام خمینی(ره)» در خرداد ۱۳۹۴ش برگزار کرد. در این نشست، صاحب‌نظران به نقد و بررسی حرم امام خمینی پرداختند.[۲۹]

https://memari.online/21106/%D9%85%D8%B ... %86%DB%8C/

http://www.sooremag.ir/%D8%AF%D8%B1-%D8 ... 8%B1%D9%87

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... xhJgHRX_Rx
https://fa.wikishia.net/view/%D8%AD%D8% ... 9%86%DB%8C
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

اخبار آئين اعلى

پستتوسط najm137 » پنج شنبه مارس 24, 2022 11:33 am

پاسخ آیت الله جوادی آملی به برخی انتقادات نسبت به زیارتنامه امام خمینی قدس سره:


به گزارش جماران؛ در صفحه اینستاگرام آیت الله جوادی آملی آمده است:

به وقت تشرف به مرقد مطهر امام رضوان الله تعالی علیه حضرت امام راحل توانست ... به جایی برسد که وقتی انسان به کنار مزار مطهرش مشرّف می شود، با تمام وجود و با اطمینان خاطر بگوید:
(( اشهد انّک قد اقمت الحج و آتیت الزکوه و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر و جاهدت فی الله حقّ جهاده حتّی اتیک الیقین )).

تصوير

اگر برای سایر امامزاده ها گفتند این جملات نورانی را بگویی، برای این امامزاده با چشم خود می بینیم و می گوئیم، زیرا او سید و از سلاله انبیاء و ائمه معصومین (علیهم السلام) و امامزاده ای است که در عصر او جلوه ظهور حق بر باطل یافت شد؛ از این رو بی هیچ تردیدی در کنار مرقد مطهر او این جملات نورانی یاد شده را می خوانیم.
بنیان مرصوص امام خمینی (ره) / صفحه ۵۷

===============

زيارتنامه نويس بايد مثل آيت الله جوادی آملی باشد كه هم متن عربی آن صحيح باشد هم محتوايش ضمن ارزشمندی دروغ نباشد = اما متصديان معمم حرم امام خمينی و ساير معممين حاكميت فرق اينها را نمی گذارند و جناحهاى سياسی به جنجال سياسی پرداخته اند كه آيا اسم پسران امام می شود ذكر كرد يا نه؟ و در آيند ساير منسوبين هم نامشان برده می شود يا نه؟

سلام كردن يک ادب معمولی در زيارت و ديدار و ملاقات است؛ هر زائر مرقدی از جمله امام خمينی و خانواداه اش بديهی است كه در زيارت مرقدشان به آنها سلام كنند.

لینک خبر:

https://www.jamaran.news/%D8%A8%D8%AE%D ... 9%86%DB%8C
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

اخبار آئين اعلى

پستتوسط najm137 » چهارشنبه مارس 30, 2022 2:33 am

پناهیان: با کربلا هم مثل سفر به آنتالیا رفتار کنید


«بیش از ۴۰۰ هزار ایرانی در شش ماه اخیر برای تفریح به ترکیه رفتند، واکسن لازم نبود، هیچ فاجعۀ ملی هم گزارش نشده. چرا ۳۰ هزار نفر می‌خواهند بروند کربلایی که رییس بزرگترین بیمارستان آنجا میگوید کرونا نزدیک به صفر است، واکسن لازم است؟! لااقل با کربلا مثل همان سفر به آنتالیا رفتار شود!»

حجت الاسلام علیرضا پناهیان که در سال های گذشته نقش ویژه ای در تبلیغ و ترویج مردم به حضور در پیاده روی اربعین حسینی داشته است، با انتشار توئیتی در انتقاد از قانون وضع دو دُز واکسن برای سفر اربعین نوشته است: «بیش از ۴۰۰ هزار ایرانی در شش ماه اخیر برای تفریح به ترکیه رفتند، واکسن لازم نبود، هیچ فاجعۀ ملی هم گزارش نشده. چرا ۳۰ هزار نفر می‌خواهند بروند کربلایی که رییس بزرگترین بیمارستان آنجا میگوید کرونا نزدیک به صفر است، واکسن لازم است؟! لااقل با کربلا مثل همان سفر به آنتالیا رفتار شود!»

سوء نيت و بی دينی متصديان طبی آنقدر آشكار است كه در تلويزيون هم حرفش مطرح شده است با اينكه اين اشكال را حاكميت مطلع شده اما به سخنرانی و مجری اكتفا می كند و رفع اشكال نمی كند نشانه وجود اشكال در حاكميت كشور است.

لینک خبر:

https://www.55online.news/%D8%A8%D8%AE% ... B%8C%D8%AF
در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط najm137 در جمعه آپريل 01, 2022 5:41 pm .
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

اخبار آئين اعلى

پستتوسط najm137 » چهارشنبه مارس 30, 2022 3:09 am

شمار عمره‌گزاران در دوران کرونا از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشت


تصوير

شفقنا- وزارت حج و عمره عربستان تاکید کرد که شمار عمره گزاران از زمان از سر گیری حج عمره پس از شیوع ویروس کرونا، از ۱۰ میلیون نفر فراتر رفته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روزنامه «عکاظ» عربستان سعودی، وزارت حج و عمره این کشور ظهر امروز (یک شنبه) اعلام کرد که شمار عمره گزاران بیت الله الحرام در دوران شیوع نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) پس از گذشت یک سال از زمان از سر گیری حج عمره، به ۱۰ میلیون نفر رسیده است.

وزارت حج و عمره عربستان ضمن اعلام این که ظرفیت کنونی حج عمره به ۷۰ هزار عمره گزار در روز رسیده که بر هشت مرحله عملیاتی روزانه توزیع می شوند، خاطر نشان ساخت که در حال هماهنگی با نهادهای ذی ربط برای تدوین یک برنامه راهبردی جهت گسترش و افزایش ظرفیت به سه و نیم میلیون عمره گزار و زائر در ماه می باشد.

در رابطه با عمره گزاران خارج عربستان نیز این وزارتخانه ضمن تاکید بر این که شمار آنها شاهد افزایش مداوم است و آمار روادید صادر شده از آغاز سال جاری میلادی تاکنون از مرز ۱۲ هزار گذشته، همزمان به همگان اطمینان داد که از زمان از سر گیری حج عمره در دوران شیوع کرونا تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این ویروس در میان عمره گزاران به ثبت نرسیده است.

لینک خبر:

https://fa.shafaqna.com/news/1227799/‏‎
در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط najm137 در جمعه آپريل 01, 2022 5:43 pm .
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

اخبار آئين اعلى

پستتوسط najm137 » چهارشنبه مارس 30, 2022 10:08 am

توضیحات یک مقام درمانی شهر کربلا درباره علت قطع شیوع کرونا در این شهر پس از عاشورا


تصوير

مدیر درمانگاه‌های کربلا می‌گوید شکر خدا آمار کرونا قبلاً خیلی زود بود، اما پس از زیارت امام حسین علیه السلام در روز عاشورا، به‌یک‌باره آمار بیماران کرونایی کاهش یافت و این از نظر علم پزشکی قابل تفسیر نیست.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، صباح‌الحسینی، مدیر درمانگاه‌های کربلا با تأکید بر اینکه به‌برکت وجود مقدس امام حسین علیه السلام آمار بیماران کرونایی کاهش یافت گفت: شکر خدا آمار کرونا قبلاً خیلی زیاد بود، اما پس از زیارت امام حسین در روز عاشورا، به‌یک‌باره آمار بیماران کرونایی کاهش یافت و این از نظر علم پزشکی قابل تفسیر نیست، مگر به لطف خدا و برکت امام حسین.

وی افزود: به‌لطف خدا این اولین تجربه ما نیست. در سال گذشته ما واقعاً‌ نگران افزایش آمار مبتلایان به کرونا بودیم. در دسته عزاداری "طویریج" که میلیونی است،‌ احتمال می‌دادیم که بیمارستان‌ها جوابگوی تعداد زیاد بیماران کرونایی نباشد،‌ اما شکر خدا نه‌تنها این اتفاق اصلاً رخ نداد بلکه آمار کرونا به‌طور عجیبی کاهش یافت.

رئيس بيمارستان مركز مبارزه با كرونا در كربلا ما تابع سازمان بهداشت جهانی هستيم اما در كربلا اتفاقاتی افتاد كه برخلاف پروتوكولهاى جهانی كروناست؛ ما فكر می كرديم با تراكم ده مليونی عاشورا آنقدر آمار ابتلا به كرونا بالا برود كه نتوانيم جوابگو باشيم اما نه تنها اين اتفاق نيافتاد بلكه پائين آمد و الان بيمارستانها خالی است؛ رئيس بيمارستان مركز مبارزه با كرونا در كربلا ما تابع سازمان بهداشت جهانی هستيم اما در كربلا اتفاقاتی افتاد كه برخلاف پروتوكولهاى جهانی كروناست؛ ما فكر می كرديم با تراكم ده مليونی عاشورا آنقدر آمار ابتلا به كرونا بالا برود كه نتوانيم جوابگو باشيم؛ اما نه تنها اين اتفاق نيافتاد؛ بلكه آمار ابتلا به كرونا پائين آمد و الان بيمارستانها خالی است.

و اين به بركت امام حسين عليه السلام است؛ و ماحق نداريم زائران را از آمدن به كربلا منع كنيم‎.

مرحبا به متصديان عراقی كه بسيارى عليرغم لائيک بودن اما مانع و سد راه امام حسين عليه السلام نمی شوند؛ لعنت به متصديان بی دين حاكم طبی ايران و عواملشان در مرزها و كادر سياسی حاكم كه راه را بر زائران بسته اند به اسم محدوديت عراقيها

لینک خبر:

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/06/24/2572169
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

اخبار آئين اعلى

پستتوسط najm137 » پنج شنبه مارس 31, 2022 9:20 am

امام جمعه مشهد علم‌الهدی: در مشهد، با دو اصطلاح «گردشگری» و «شهروندی» مخالف هستم


وقتی شما عنوان گردشگری را به شهر می‌دهید، بسیاری از سرمایه‌گذارانی که دین‌داری برایشان مهم نیست، برای سرمایه‌گذاری به این شهر می‌آیند زیرا این شهر به خاطر رفت و آمد 4 میلیون زائر خارجی، شرایط اقتصادی بسیار مطلوبی دارد. نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: در مشهد با دو اصطلاح مخالف هستم؛ یک اصطلاح «گردشگری» و دیگری «شهروندی»؛ این شهر متعلق به امام رضا علیه السلام است و اولین شهروند این شهر نیز امام رضا علیه السلام بودند و ایشان «زائر» و «مجاور» دارند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی و جمعی از فعالان حوزه هتلداری، با اشاره به خسارت‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: مصیبت‌هایی که از نظر اقتصادی و صنفی بر جریان خادمین زیارتی امام هشتم علیه السلام در جریان این بیماری منحوس وارد شد، واقعاً مصیبت‌های قابل توجهی است و امیدواریم امام رضا علیه السلام این خسارت‌ها را جبران کنند.

وی به متضرر شدن صنعت هتلداری مشهد و استان در این دوره اشاره کرد و ادامه داد: هتلداران مجبور بودند دو سال حقوق کارمندان خود را بپردازند در حالی که درآمدی وجود نداشت. این دوران گذشت اما شما مهمان‌دار آقایی هستید که بر همه چیز توانایی دارد و در صورتی که خدمات و زحمات شما آمیخته با اخلاص باشد، امام رضا علیه السلام آن را جبران خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله خلأ و خسارت شما را وجود مقدس امام رضا علیه السلام جبران کنند و با پیگیری مدیرکل میراث فرهنگی استان، دولت بخشی از خسارات کرونا را به واسطه آسان کردن تسهیلات جبران کند تا صنعت هتلداری بیشتر از این متحمل ضرر نشود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به این که در مسئله گردشگری متأسفانه در ادوار قبلی بسیاری از طرح‌ها در خراسان رضوی عملیاتی نشد، گفت: در مشهد با دو اصطلاح مخالف هستم؛ یک اصطلاح «گردشگری» و دیگری «شهروندی»؛ این شهر متعلق به امام رضا علیه السلام است و اولین شهروند این شهر نیز امام رضا علیه السلام بودند و ایشان «زائر» و «مجاور» دارند.

وی با تأکید بر این که اسم‌ها بار معنوی و اقتصادی دارند، افزود: مهم است که از چه نام‌هایی در شهر امام رضا(ع) استفاده می‌شود زیرا امام هشتم علیه السلام قطب فرهنگی جهان است. آنانی که در این شهر زندگی می‌کنند، شهروند نیستند بلکه «مجاور» امام رضا علیه السلام هستند.

امام جمعه مشهد یادآور شد: وقتی شما عنوان گردشگری را به شهر می‌دهید، بسیاری از سرمایه‌گذارانی که دین‌داری برایشان مهم نیست، برای سرمایه‌گذاری به این شهر می‌آیند زیرا این شهر به خاطر رفت و آمد 4 میلیون زائر خارجی، شرایط اقتصادی بسیار مطلوبی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: شما خادمِ زائر امام رضا علیه السلام هستید و باید با افرادی که سعی می‌کنند در شهر امام رضا(ع) ناهنجاری ایجاد کنند مقابله کنید. در بحث میراث فرهنگی نیز باید عرض کنم که بالاترین میراث این شهر، امام رضا علیه السلام هستند پس باید مراقب معرفی این آستان و دیگر میراث فرهنگی باشید.

ایشان با اشاره به لزوم توجه به ابعاد فرهنگی خدمت به زائران، گفت: هتل‌ها زوّارخانه امام رضا علیه السلام است پس مراقب باشید این فضا دچار ناهنجاری اخلاقی نشود و خدایی نکرده، هتلداری از نام حضرت برای کاسبی خودش سوء استفاده نکند. آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: این صنف مقدسی که مهمان‌دار امام رضا علیه السلام است، نباید نامش دچار حاشیه و مشکل شود. خداوند ان‌شاءالله بر توفیقات شما بیافزاید و امام رضا علیه السلام خدمات شما را جبران کنند.

لینک خبر:

https://www.asriran.com/fa/news/805524/ ... 8%AA%D9%85
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

اخبار آئين اعلى

پستتوسط najm137 » جمعه آپريل 01, 2022 5:48 pm

انهدام ۴ پهپاد در نزدیکی بین‌الحرمین در کربلا


"تیپ رزمی عباس" در عراق اعلام کرد که چهار پهپاد را که در مسیر رسیدن به منطقه نزدیک حرم امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام در کربلا بودند، سرنگون کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم،"تیپ رزمی عباس" در عراق که یکی از تشکیلات حشد شعبی است، امروز(سه شنبه) اعلام کرد که این پهپادها بدون مجوز رسمی در آسمان منطقه به پرواز درآمده بودند و مشخص نشده که متعلق به دشمن تروریستی بوده باشند.

تیپ عباس افزود: امسال سامانه بسیار پیشرفته‌ای را برای حفظ امنیت این منطقه یعنی منطقه حساس بین الحرمین وارد کردیم اما مجبور به استفاده از آن نشده‌ایم و همچنان از همان سامانه معمولی استفاده می‌کنیم.
این حملات پهپادی در حالی است که کربلا در حال حاضر شاهد حضور میلیون‌ها زائر در سالروز اربعین حسینی است.

لینک خبر:

https://www.isna.ir/news/1400070603764/ ... 9%84%D8%A7
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

اخبار آئين اعلى

پستتوسط najm137 » جمعه آپريل 01, 2022 6:14 pm

پیشنهاد ساخت اتوبان مشهد - مکه در مذاکرات ایران و سعودی


تصوير

پیشنهاد ساخت اتوبان مشهد - كربلا - مکه در مذاکرات اخیر ایران و سعودی مطرح شده و دو طرف از آن استقبال کردند.
مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق به دو طرف ایران و سعودی پیشنهاد کرده است جاده بین المللی از مشهد تا مکه با عبور از کربلا ساخته شود. این پیشنهاد با استقبال طرف های ایرانی و سعودی روبه رو شد.
پیشنهاد ساخت اتوبان مشهد - مکه با عبور از کربلا در مذاکرات اخیر ایران و سعودی مطرح شده و دو طرف از آن استقبال کردند.


به گزارش عصرایران، این خبر را سایت خبری "عربی پست" مستقر در ترکیه به نقل از منابع آگاه در عراق منتشر کرده است.
به گفته این منابع، پیشنهاد ساخت اتوبان مشهد - مکه با عبور از کربلا از سوی مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق در مذاکرات اخیر ایران و سعودی در بغداد ارائه شد و دو طرف از آن استقبال کردند.

براساس اطلاعات موجود در گوگل مپ، مسیر مشهد در شمال شرق ایران تا شهر مکه در غرب عربستان سعودی بیش از 3300 کیلومتر فاصله دارند که طی این مسیر حدود 38 ساعت زمان می برد.
هم اکنون حجاج عراقی علاوه بر مسیر هوایی، از طریق زمینی به مکه می روند. همین روند درباره حجاج دیگر کشورها از جمله اردن و کشورهای جنوب خلیج فارس نیز برقرار است.

شمار زیادی از شهروندان عراقی و شیعیان سعودی برای زیارت به مشهد سفر می کنند گرچه از زمان قطع روابط تهران - ریاض، سفر شیعیان سعودی متوقف شده است. حجاج ایرانی هم احتمالا می توانند از مسیر زمینی به مکه و مدینه بروند. سایت خبری "عربی پست" به نقل از منابع آگاه، برخی جزئیات توافقات مذاکرات ایران و عربستان سعودی به میزبانی عراق را منتشر کرد.

در این گزارش از منابع مختلف آگاه در این مذاکرات از جمله یکی از مقامات حاضری حاضر در مذاکرات استفاده شده است.

برخی جزئیات این گزارش این گونه است:
- توافق ایران و عربستان سعودی برای بازگشایی سفارتخانه ها و کنسولگری های خود در دو کشور (تهران و مشهد - ریاض و جده)
- هیات های امنیتی از طرف عربستان سعودی برای بررسی وضعیت سفارت و کنسولگری عربستان سعودی در تهران و مشهد و برآورد حجم آسیب ها و خسارت ها به ایران سفر کرده اند. همچنین هیات هایی از طرف ایران برای فراهم کردن مقدمات بازگشایی سفارت و کنسولگری ایران در ریاض و جده به سعودی سفر داشته اند.
- مرحله قبلی مذاکرات ایران و سعودی با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و عادل الجبیر وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در فرودگاه بغداد انجام شد و مثبت بود.
- دولت عراق به عنوان میانجی و میزبان مذاکرات، نگران موضع دولت جدید ایران بود اما در اولین دور مذاکرات بعد از شکل گیری دولت جدید ایران، این نگرانی برطرف شد.
- مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق به دو طرف ایران و سعودی پیشنهاد کرده است جاده بین المللی از مشهد تا مکه با عبور از کربلا ساخته شود. این پیشنهاد با استقبال طرف های ایرانی و سعودی روبه رو شد.
- از جمله توافقات، درخواست ایران از عربستان سعودی برای توقف حمایت مالی، رسانه ای و تسلیحاتی از گروه های مخالف جمهوری اسلامی از جمله جیش العدل است.
- مقامات رسمی ایران و عربستان سعودی برگزاری این مذاکرات را تایید کرده اند و نسبت به آن موضع گیری مثبتی داشته اند. این مذاکرات ابتدا به صورت غیرعلنی آغاز و اولین بار توسط خبرنگاران روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال افشا شد.
- پرونده مذاکرات با سعودی از وزارت خارجه ایران به شورای عالی امنیت ملی منتقل شده است.
- هیات های سعودی تجهیزات امنیتی و فنی جدیدی در سفارت و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد نصب کرده اند.
- ایران گفته است که در ابتدا سفارتخانه های دو کشور بازگشایی شوند و سپس دو طرف درباره موضوعات مختلف از جمله سوریه، یمن، عراق به توافق برسند. با این حال ایران شرط کرده قبل از بازگشایی سفارتخانه ها، ریاض باید حمایت های خود از مخالفان جمهوری اسلامی را متوقف کند.
- هیات ایرانی از طرف سعودی خواسته است مقامات ریاض درباره اقلیت شیعه در عربستان سعودی سختگیری نکنند و به آنها اجازه دهند بدون محدودیت های امنیتی، برای زیارت به مشهد سفر کنند.
- ایران از ریاض خواسته است فعالیت شبکه ها و سایت های خبری به زبان فارسی که سعودی ها از آنها حمایت مالی می کنند را متوقف کند. در راس این خواسته، شبکه ایران اینترنشنال است.
- ایران و سعودی در مذاکرات خود درباره این موضوعات به توافق های اولیه دست یافته اند: سرمایه گذاری سعودی در عراق، پایان جنگ و بحران یمن و از سرگیری ارتباط رسمی دولت سعودی با بشار اسد و سرمایه گذاری این کشور در سوریه.

لینک خبر:

https://www.asriran.com/fa/news/806462/ ... 8%AF%DB%8C
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

اخبار آئين اعلى

پستتوسط najm137 » شنبه آپريل 02, 2022 12:36 pm

حرم امام حسین علیه السلام پس از دو ماه شست‌وشو شد


تصوير

ضریح حرم امام حسین علیه السلام که قبل از ماه محرم شست‌وشو شده بود، امروز پس از دو ماه به همت خادمان آستان آن حضرت شست‌وشو و پس از آن، اطراف ضریح مفروش شد.
به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حرم و ضریح امام حسین علیه السلام امروز به همت خادمان آستان قدس حسینی پس از دو ماه عزاداری امام سیدالشهدا علیه السلام و تشرف میلیونی عاشقان حسینی شست‌وشو شد.

تصوير

تصوير

پیش از این، حرم حسینی قبل از آغاز ماه محرم برای آمادگی عزاداری سیدالشهدا علیه السلام و حضور زائران حسینی شست‌وشو و با پارچه‌های مشکی عزا سیاهپوش شده بود که با پایان ماه صفر پارچه‌های مشکی عزا از دیوار و اطراف حرم جمع‌ آوری شده بود و امروز خادمان حرم امام حسین علیه السلام با بستن درهای ورودی به سمت ضریح و روضه منوره، اقدام به شست‌وشوی ضریح کردند و پس از آن فرش‌ها در اطراف ضریح پهن و درهای ورودی به ضریح باز شد و زائران به سوی ضریح مشرف شدند.

تصوير

تصوير

امروز حرم امام حسین (ع) نسبت به هفته‌های گذشته که شاهد تشرف میلیونی عاشقان حسینی بود، خلوت‌تر و تعداد زوار حرم کربلا انگشت‌شمار بود. در ادامه تصاویری از شست‌وشوی حرم امام حسین علیه السلام را پس از دو ماه عزاداری ایام شهادت سالار دشت کربلا مشاهده می‌کنید:

تصوير

تصوير

تصوير

==========

خدام مشهد و عتبات بايد فيلمهاى شستشوی مسجدالحرام را آموزش ببينند كه چطور در وقت جمعيت مليونی بدون اينكه حرم را ببندند و بدون اينكه مردم را بيرون كنند هر يكساعت يک ناحيه از مسجد الحرام را در پنج دقيقه می شويند بدون اينكه زيارت و طواف مردم تعطيل شود و نهايتا پنج دقيقه توقف بيشتر نيست؛ چه برسد به اينكه در جمعيت دهها مليونی زائران حرم حسينی (در مدت دوماه) نشسته باشند كه بعد دو ماه بشويند و بجز اعجاز محفوظيت در برابر كرونا، اين خودش اعجاز ديگری است كه با دو ماه نشستن حرم همه امور بخير و سلامت می گذرد؛ تصوير منظر همه حرم شريف در يک تصوير‎
البته همه متصديان ايرانی و عراقی بارها رفته و حضورا مشاهده كرده اند؛ ولی عادت قفل بودن اذهان و صدسال بگذرد تا بروز شوند؛ همچنين مراسم درست كردن براى هر كار، مراسم شستشوی حرم، مراسم شستشوی ضريح، مراسم تعويض پرچم گنبد وووو مانع از مصلحت حرم و زائران است‎.


لینک خبر برای مشاهده فیلم و دیگر تصاویر:

https://www.farsnews.ir/news/1400071800 ... 9%84%D9%85
najm137
 
پست ها : 1201
تاريخ عضويت: سه شنبه آپريل 19, 2011 12:37 pm

قبليبعدي

بازگشت به برای آئین اعلی


cron
Aelaa.Net