توجه به آئين اعلى

مديران انجمن: najm134, najm134, najm134

زیارت پیاده اربعین شبیه یک حادثه آخرالزمانی است

پستتوسط pejuhesh232 » دوشنبه نوامبر 20, 2017 11:30 pm

الکساندر دوگین در گفتگو با مشرق:
زیارت پیاده اربعین شبیه یک حادثه آخرالزمانی و مقدمه تحول جهانی است


نظریه پرداز و نویسنده روس که برای مشاهده حادثه عظیم زیارت پیاده اربعین به عراق سفر کرده است، تحلیل و تعابیر جالب توجهی از این گردهمایی و حرکت میلیونی مسلمانان و سایر مذاهب و ادیان دارد.
به گزارش مشرق از کربلای معلی؛ الکساندر دوگین نظریه پرداز، نویسنده و استراتژیست روس امروز در جمع مردم مشتاق و شیفتگان امام حسین علیه السلام که مسیر نجف به کربلا را پیاده طی می کنند، حضور یافت و از نزدیک شاهد این حضور حماسی و میلیونی بود.
دوگین را چند تن دیگر از چهره‌های فرهنگی و اجتماعی روس و ترک همراهی می کنند.

Image

الکساندر دوگین و جمعی دیگر از شخصیتهای فرهنگی، هنری و رسانه ای خارجی مهمان کنفرانس افق نو هستند که با مدیریت نادر طالب زاده تاکنون چندین دوره در ایران برگزار شده و اکنون این کنفرانس در شهرهای نجف و کربلا در حال برگزاری است.

پروفسور دوگین در پاسخ به سئوال مشرق درباره انگیزه‌ شرکت در زیارت پیاده اربعین گفت: «من چند سال اخیر اخبار مربوط به این رویداد مهم و عظیم را دنبال می کردم و مایل بودم فرصتی برای مشاهده از نزدیک آن برایم فراهم شود که خوشبختانه با اقدام آقای طالب زاده این آرزو بر آورده شد. علاوه بر من برخی از دوستان ترک من هم به شدت مایل به حضور در این مراسم بودند که آنها هم امروز به من ملحق شدند.

Image

از نظر من حادثه زیارت پیاده اربعین که هر روز ابعاد بین المللی گسترده‌تری پیدا می کند و از همه ملیت‌ها و ادیان از جمله مسیحیان در آن شرکت می کنند، مقدمه یک تحول اساسی در مقیاس جهانی است . من بارها این موضوع را گفته ام که دنیای مدرن با ایدئولوژی لیبرال و سرمایه سالارانه اش به پایان رسیده و جز بحران آفرینی دستاورد دیگری برای بشریت ندارد و بشر امروز محتاج یک رستاخیز معنوی و الهی است که مایه های آن قویا در انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی وجود دارد. ما به عنوان مسیحیت ارتدوکس در روسیه نیز پی گیر این نهضت معنوی هستیم و راه نجات را در ایستادگی در مقابل امپریالیسم مدرن و عاری از معنا و مشحون از ماده پرستی آن می بینیم و از این جهت با جمهوری اسلامی ایران و نقشه راهی که از سوی آیت الله خامنه ای برای آینده انقلاب اسلامی ترسیم می شود، احساس قرابت ویژه ای می کنیم.
من در روسیه از مدافعان سرسخت اتحاد و همکاری ایران و روسیه برای مقابله با داعش که از طرف آمریکا و غرب حمایت می شدند، بودم و دیدیم که این همکاری به بار نشست و امروز داعش و حامیان غربی و منطقه ای اش در سوریه و عراق شکست خورده اند و ما پیروز شده‌ایم. »

Image

دوگین با تشبیه کردن زیارت پیاده اربعین به یک حرکت آخرالزمانی، اظهار داشت:
«این زیارت پیاده نشانه ای مهم از آمادگی برای یک تحول معنوی جهانی و آخرالزمانی است. من به عنوان یک مسیحی ارتدوکس با رویکرد آخرالزمانی انقلاب اسلامی که خود را حرکتی آماده گر برای ظهور مسیح و مهدی می داند، موافقم و امیدوارم با آن حادثه عظیم که پیروان همه ادیان منتظر آن هستند، فاصله زیادی نداشته باشیم. زیارت پیاده اربعین به یک حادثه آخرالزمانی شباهت بیشتری تا یک حادثه عادی و معمولی دارد. ما و همه کسانی که در جستجوی عدالت و معنویت در دنیای ظلمت و ستم زده مدرن هستیم باید با همدیگر متحد شویم و این زیارت پیاده جلوه ای از این اتحاد است.»
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

نخستین حزب شیعی در مسیر پارلمان سوئد

پستتوسط pejuhesh232 » دوشنبه نوامبر 27, 2017 12:12 am

نخستین حزب شیعی در مسیر پارلمان سوئد


برای نخستین بار یک حزب شیعی خود را برای نامزد کردن در انتخابات پارلمان سوئد که در سال ۲۰۱۸ میلادی برگزار خواهد شد، آماده می کند.

به گزارش «شيعه نيوز»، با توجه به جمعیتی که مسلمانان در کشور سوئد به خود اختصاص داده اند، جای خالی یک حزب اسلامی در پارلمان این کشور، به شدت احساس می شد.

اکنون و برای نخستین بار یک حزب شیعی خود را برای حضور در انتخابات پارلمان این کشور و معرفی چند نامزد از این حزب مهیا می کند.

حزب شیعی «جاسین» اخیرا درخواست خود را برای ثبت نام در لیست کاندیداهای انتخابات پارلمان سوئد که در سال ۲۰۱۸ برگزار می شود، ارائه داده است.

این حزب با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که حزب جاسین خود را متعلّق به تمام شهروندان سوئدی با پیشینه غیر سوئدی و مهاجران می داند و به دنبال انتشار و توسعه اسلام در این کشور اروپایی شمالی، امحاء فقر و جرم در سوئد و نیز مقابله و مبارزه با نژادپرستی و اسلام‌ستیزی است.

در قسمت دیگری از این بیانیه تاکید شده که در درخواست این حزب مبنی بر حضور در انتخابات، ملازمت با قرآن، تبعیت از ائمه دوازده گانه و احکام اسلامی پافشاری شده و تمامی شیعیان و اهل سنت پایبند به امور مذکور، می توانند خود را به عنوان کاندیدای این حزب معرفی کنند.

این حزب در نظر دارد در صورت به دست آوردن کرسی در پارلمان سوئد، علاوه بر عمل بر طبق تعالیم اسلام به عنوان دینی الهی، عقلی و معرفتی، چهره اسلام ناب را که با غرض‌ورزی رسانه‌ای، به باد فراموشی سپرده شده و از آن چهره خشن و جنگ طلب معرفی گردیده، به شهروندان این کشور معرفی نمایاند.

شایان ذکر است اغلب فعالیت های حزب شیعی جاستین، در شهرهای پالمو و لون متمرکز می باشد و فعالیت های آن در آستانه انتخابات پارلمان سوئد افزایش یافته است.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

سؤال خبرنكار زن مسيحي در حال مصاحبه :اگر من روسری خود را برد

پستتوسط najm134 » شنبه دسامبر 02, 2017 4:59 pm

سؤال خبرنكار زن مسيحي در حال مصاحبه :اگر من روسری خود را بردارم چه خواهد شد؟


کانال موسسه امام موسی صدر منتشرساخت، سؤال خبرنكار زن مسيحي در حال مصاحبه : اگر من روسری خود را بردارم چه خواهد شد؟
به گزارش کانال موسسه امام موسی صدر به مناسبت بیست و یکم تیرماه، روز «حجاب و عفاف»، گزیده ای از مصاحبه حنان معلوف، روزنامه نگار زن روزنامۀ النهار با امام موسی صدر در منزل ایشان را منتشر کرد. «حنان»، بانوی مسیحی است که برای مصاحبه با امام موسی صدر روسری بر سر گذاشته و در […]
به گزارش امید۹۶،کانال موسسه امام موسی صدر به مناسبت بیست و یکم تیرماه، روز «حجاب و عفاف»، گزیده ای از مصاحبه حنان معلوف، روزنامه نگار زن روزنامۀ النهار با امام موسی صدر در منزل ایشان را منتشر کرد.
«حنان»، بانوی مسیحی است که برای مصاحبه با امام موسی صدر روسری بر سر گذاشته و در آغاز مصاحبه، این موضوع را مطرح می کند. این مصاحبه در ۲۷ آوریل ۱۹۶۹گرفته شده که متن کامل آن در کتاب «نای و نی» با عنوان «دیدار با امام موسی صدر» منتشر شده است.
آیا من‌ که‌ این‌ روسری‌ را به‌ سر کرده‌ام، منافقم؟
خیر، شما منافق‌ نیستید. این‌ پوشش‌ شما تنها لباسی خاص‌ و رسمی‌ است‌ که‌ برای‌ دیدار با مردی روحانی‌ از آن‌ استفاده‌ می‌کنید. شما یکی‌ از مناسک دینی‌ خود را رعایت‌ کرده‌اید و همین‌ مراعات‌ شما، بر احساس‌ انسان‌ متدین‌ و، درنتیجه، بر اندیشه‌ او که‌ نتیجه موقعیت‌های‌ معین‌ است، بسیار تأ‌ثیر می‌گذارد.فقط زن‌ مسلمان‌ نیست‌ که‌ در برابر عالمان‌ دین‌ حجاب‌ را رعایت‌ می‌کند، بلکه‌ همه‌ کسانی که‌ به‌ کلیسای‌ پطرس‌ قدیس‌ در رم‌ می‌روند نیز حجاب‌ را رعایت‌ می‌کنند. علاوه‌ بر این، ما می‌دانیم‌ که‌ اسلام‌ به‌ زن‌ مسلمان‌ توصیه‌ می‌کند که‌ در دیدار با مردان، وزین‌ و باوقار ظاهر شود. در کتب‌ فقهی‌ حدود این‌ مسأله‌ هم بیان‌ شده‌ است.
حال‌ اگر من‌‌ روسری‌ خود را بردارم، چه خواهد شد؟
من‌ آنچه را‌ به‌ مصلحت‌ تحقّق‌ اهدا‌ف دینی‌ است‌ در نظر می‌گیرم‌ و دیدار شما را ارزیابی‌ می‌کنم. بنابراین، اگر در مصاحبه‌ با شما و این‌ فعالیت‌ خبرنگاریتان‌ فایده‌هایی‌ به‌ نظر آید که‌ بر مصالح‌ دیگر برتری‌ داشته‌ باشد، بدون‌ هیچ‌ شرطی و بدون اکراه شما را می‌پذیرم، وگرنه‌ از مصاحبه‌ با شما امتناع‌ می‌ورزم‌ و پوزش‌ می‌خواهم. شما مرا قانع‌ کردید. من‌ الان‌ روسری‌ را برنمی‌دارم.
و در پایان امام موسی صدر خطاب به زن روزنامه نگار مسیحی می‌گوید:
خوشبختانه‌ شما انسان‌ متعهدی‌ هستید و آنچه‌ می‌خواستید به‌دست‌ آوردید. به‌علاوه، من‌ عقیده‌ ندارم‌ که‌ حجاب‌ زن‌ را از هرگونه‌ فعالیت‌ در جامعه‌ باز می‌دارد. شکل‌ لباس‌ زنان‌ در این‌ زمانه جنبه‌ زنانگی‌ زن‌ را بیش‌ از دیگر لیاقت‌ها و استعدادها و امکانات‌ او آشکار می‌کند، به‌ حدی‌ که‌ زنانگی‌ وی‌ از بسیاری‌ امتیازات‌ دیگر محرومش‌ می‌کند
تصوير
Image
پاسخ امام موسی صدر به خبرنگاری که گفت: آیا حجاب را شما آخوندها اختراع کردید؟
شخصی تعریف می کرد با امام موسی صدر به مجلسی
(ظاهرا در کلیسا یا مدرسه طلاب مسیحی) رفتیم. قرار بود ایشان سخنرانی کند. مسئول مجلس کشیشی بود و به من گفت مراقب باشید ، فلان خانم خبرنگار که مهارت و تبحر خاصی در ضایع کردن افراد دارد، در جلسه حاضر است. نگذارید سوال و جواب بشود.
با این حال در آخر جلسه امام موسی صدر فرمودند هرکسی سوالی دارد بپرسد. این خانم بلند شد. پرسید: حجاب را شما آخوندهای مسلمان اختراع کردید یا در دینتان هست؟

امام موسی صدر به بالای سرش اشاره کرد. همه نگاه کردند.

Image
ایشان به تابلوی حضرت مریم مقدس اشاره کرده بود.
سپس فرمود: مادر مقدس، حجاب دارد. حجاب دستور الهی است.
نه مخصوص دین اسلام است نه ما روحانیون آنرا دل به خواهی وارد دین کرده ایم.
سپس چند جمله ای در مورد حجاب صحبت کردند.
پس دیدیم اتهامات افراد معاند اسلام، نه تنها به اسلام وارد نیست، بلکه به خودشان بر می گردد که چرا به حکم دین خودشان عمل نمی کنند و شاید حتی این احکام را حذف و دستکاری کرده اند.

ماجرای دیدار نخستین سفیر زن ایرانی با امام موسی صدر

دولتشاهی در توصیف فعالیت خود این‌گونه می‌گوید: «آن وقت که در جمعیت راه نو ما فعالیت می‌کردیم برای حقوق زن، همۀ جوانب کار را نگاه می‌کردیم. از جمله می‌خواستیم واقعاً دسترسی پیدا کنیم که با روحانیون تماس داشته باشیم و به آن‌ها بگوییم که ما مخالف دین نیستیم... چون واقعاً این جور منعکس می‌شد. می‌گفتند این جمعیت‌های زنان می‌خواهند بی‌بندوباری به بار بیاورند. چنانچه حتی شنیده بودیم پایین شهر خانمی است که راجع به اسلام درس می‌دهد و زنان دورش جمع می‌شوند و به جمعیت ما بد گفته. ما چند نفر بلند شدیم آن خانم را هم دیدیم که برایش بگوییم که جمعیت ما چه کار می‌کند و کار‌هایش از چه نوع است. یکی هم اینکه خوب در ردۀ بالا‌تر به این‌ها بفهمانیم که ما چیزهایی منطقی می‌خواهیم که قابل تطبیق با مذهب باشد...
Image
این روزها اولین سفیرِ زنِ جمهوری اسلامی منصوب شد و تابوی ۳۷ ساله شکسته شد. مرضیه افخم که پله‌های ترقی را در وزارت امورخارجه قدم به قدم طی کرده است، بعد از فعالیت ۳۳ ساله در دستگاه دیپلماسی در بخش‌های مختلف، اولین سفیرِ زنِ جمهوری اسلامی در مالزی شد. افخم پیش از این در دوره‌ای حساس، بیش از دو سال اولین سخنگویِ زنِ تاریخ وزارت امورخارجه هم بود.

حضور زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی گذشته‌ای خواندنی دارد که ما در اینجا تنها به بخش کوچکی از آن خواهیم پرداخت: زندگی و فعالیت‌های مهرانگیز دولتشاهی، اولین و تنها سفیرِ زن در دورۀ پهلوی.

مهرانگیز دولتشاهی یکی از معدود زنانی است که در دورۀ پهلوی دوم به دور از جنجال به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی پرداخت. او دارای مدرک دکتری از کشور آلمان بود. وی روزنامه‌نگاری را در روزنامۀ «دموکرات ایران»، رسانۀ حزب قوام السلطنه در کنار حسین مکی، حمید رهنما، عبدالرحمن فرامرزی، حسین پیرنیا و حسن ارسنجانی تجربه کرد. حزب دمکرات ایران داراي يک مرامنامۀ ده ماده‌اي بود. اين حزب نخستين حزبي بود که پس از حزب توده به طور رسمي شاخۀ زنان تشکيل داد و زنان را به کوشش و فعاليت سياسي فرا خواند. مهرانگیز دولتشاهی از اعضای اصلی این شاخه بود.

دولتشاهی در دهۀ ۳۰ شمسی «جمعیت راه نو» را با سوگیری فعالیت‌های خیریه تأسیس کرد و به‌تدریج در نه شهرستان شعبات آن را افتتاح کرد. این جمعیت تشکلی مستقل بود که در سال ۱۳۴۵ با سازمان زنان، شاخۀ زنان حزب دموکرات، ادغام شد.

وی همچنین بین سال‌های ۱۳۴۲تا ۱۳۵۴ در دوره‌های ۲۱ و۲۲ و ۲۳ مجلس شورای ملی نمایندۀ مردم کرمانشاه بود. مهرانگیز دولتشاهی با اینکه جزو کادر رسمی وزارت خارجه نبود، در سال ۱۳۵۴ به عنوان اولین سفیرِ زنِ تاریخ ایران به دانمارک اعزام شد و این سمت تا انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ ادامه داشت.

یکی از چالش‌برانگیزترین فعالیت‌های دولتشاهی، راه‌اندازی جمعیت راه نو بود. او با راه‌اندازی این جمعیت دست به یک کنش اجتماعی ‌زد که در آن سال‌ها چندان متداول نبود. راه و مشی او یک کنش اجتماعی ـ مدنی بود بی‌آنکه از دولت کمکی بخواهد. اگرچه تعامل او با زنان اجتماع، خود سازوکاری را فراهم می‌کرد که دولت به کمک او آید، این تعامل حتی به لایه‌های دیگر اجتماع سوق یافت. روحانیون بخش دیگری از جامعۀ آن زمان بودند که در تعامل با این جمعیت قرار گرفتند. این جمعیت هدف خود را ارتقای سطح فرهنگی زنان و وارد کردن آنان به پست‌های مدیریت و سمت‌های سیاسی اعلام می‌کرد. همچنین فعالیت‌هایی در جهت اصلاح قوانین مدنی و حقوقی به نفع زنان داشت. و طرح جدیدی به مجلس شورای ملی در سال ۱۳۴۳ برای برابری حقوق مدنی با مردان ارائه داد. دولتشاهی از دفتر فرح دیبا تا حوزه‌های علمیه و دفتر آیت‌الله العظمی بروجردی و دیدار با سید موسی صدر در پی جلب حمایت از فعالیت‌های خود بود.

وی در توصیف فعالیت خود این‌گونه می‌گوید: «آن وقت که در جمعیت راه نو ما فعالیت می‌کردیم برای حقوق زن، همۀ جوانب کار را نگاه می‌کردیم. از جمله می‌خواستیم واقعاً دسترسی پیدا کنیم که با روحانیون تماس داشته باشیم و به آن‌ها بگوییم که ما مخالف دین نیستیم، چون واقعاً این جور منعکس می‌شد. می‌گفتند این جمعیت‌های زنان می‌خواهند بی‌بندوباری به بار بیاورند. چنانچه حتی شنیده بودیم پایین شهر خانمی است که راجع به اسلام درس می‌دهد و زنان دورش جمع می‌شوند و به جمعیت ما بد گفته. ما چند نفر بلند شدیم آن خانم را هم دیدیم که برایش بگوییم که جمعیت ما چه کار می‌کند و کار‌هایش از چه نوع است. یکی هم اینکه خوب در ردۀ بالا‌تر به این‌ها بفهمانیم که ما چیزهایی منطقی می‌خواهیم که قابل تطبیق با مذهب باشد... یکی از مدیرکل‌های وزارت آموزش و پرورش بود، آقای جزایری به نظرم، نمی‌دانم در چه فرصتی بود که ما با او صحبت کردیم. گفتیم که ما دلمان می‌خواهد که با روحانیون تماسی داشته باشیم. گفت: من ترتیبی می‌دهم که شما با کسانی ملاقات کنید به‌خصوص نماینده‌ای از قم بیاید. ترتیب این کار داده شد و جمعیت راه نو هم آن موقع جلساتش در منزل من بود. اصلاً همیشه این طور بود.

قرار گذاشتیم که بیاییم منتها نرفتیم توی اتاق جمعیت، آمدیم به اتاق پذیرایی من. یکیش یک آقایی بود اگر اشتباه نکنم اسمش غفاری بود. او معلم قرآن شرعیات مدارس بود. او در واقع کارمند خود وزارت آموزش بود. منتها خوب با قم هم ارتباط داشت. یکیش آقای موسی صدر بود. آن موقع هم خوب نسبتاً جوان بود. به نسبت اینکه جوان بود، من دیدم چقدر اطلاعات عمومی دارد وقتی که صحبت می‌شود. آخر آن‌ها غالباً فقط یک اطلاعات منحصری دارند، ولی این واقعاً اطلاعات عمومی داشت. گمان می‌کنم زیاد می‌دانست. جلسۀ خیلی جالبی داشتیم. چند نفر از خانم‌های جمعیت بودند و ما راجع به مسائل مختلف با این آقا صحبت کردیم و گفتند که این آقا نمایندۀ ثقة‌الاسلام است که آمده. آن موقع بله، ثقة‌الاسلامی یکی از کسانی بود که تقریباً معاون آیت‌الله بروجردی بود و ایشان آن موقع زنده بودند. خیلی صحبت و بحث کردیم. یکی از چیزهایی که همین آقا گفت ما گفتیم که ما با خیلی از بی‌بندوباری‌ها موافق نیستیم، حتی با آن جور چیز‌ها که به ضرر زن تمام می‌شود مخالفیم. فرض کن آن چیزهایی که خیلی‌ها خیال می‌کنند شب زنده‌داری و نمی‌دانم آن جور مجالس و خیلی بی‌بندوباری‌ها به نظر ما این‌ها به ضرر زن است. ببینید این چقدر آدم منطقی‌ای بود که گفت: خوب این هم رآکسیون آن محدودیت‌های قدیم است. آن وقت مثال زد، گفت: "این چراغ را اگر بگیرید از این ور بکشید، وقتی ولش بکنید تا آن طرف می‌رود"، گفت: "این نتیجۀ محدودیت‌های قدیم است که به زن‌ها دادند که وقتی که حالا آزادی پیدا کرده‌اند یک عده‌ای هم پیدا می‌شوند که زیاده‌روی می‌کنند."

به هر حال، خیلی با همدیگر به توافق رسیدیم و قرار شد که برود قم و منعکس کند که خواسته‌های ما چیست و ما خودمان هم با خیلی از بی‌رویه‌گی‌ها مبارزه می‌کنیم، با مطبوعاتی که این‌قدر زن را کوچک می‌کنند و با اعلام‌های زشت و زننده در واقع به زن‌ها توهین می‌کنند، ما مخالف هستیم و از جمله وعده‌هایی که آقای موسی صدر به ما داد و تا مدتی هم ادامه پیدا کرد، فرستادن مجلۀ «مکتب اسلام» بود چون مجله را خودش اداره می‌کرد. من هم تک و توکی این مجله را دیده بودم. بعد مرتب برای ما می‌فرستاد. تا یک مدتی این مجله می‌آمد و بعد دیدم نیامد. من هم دیگر چیزی راجع به آقای صدر نشنیدم تا اینکه بعد از سال‌ها شنیدم که سر از لبنان در آورد.»*

آنچه دولتشاهی از دیدار با امام موسی صدر نقل می‌کند، مربوط به سال‌های ۱۳۳۷-۱۳۳۸ است؛ یعنی زمانی که سید موسی صدر حداکثر ۲۹ سال سن داشته و تقریباً یک سال قبل از هجرت وی به لبنان است. انتخاب سید موسی صدر از طرف آیت‌الله بروجردی برای این دیدار درخور تامل است. ایشان کسی را انتخاب می‌کند که علاوه بر تحصیل در حوزه، جزو اولین دانش‌آموختگانِ روحانیِ دانشگاه تهران است. کسی که با جامعه، ارتباط منطقی دارد و جزو مجتهدین حوزه‌ علمیه قم و نجف محسوب می‌شود و البته موضع‌گیری و اظهارنظرش در این دیدار می‌تواند به روند فعالیت‌های زنان در جامعه جهت بدهد و آنان را از آسیب‌‌های دوگانۀ تندروی‌ متحجرین از یک‌سو و بی‌بندوباری افراطیون از دیگرسو مصون نگه دارد. نفسِ حضور سید موسی صدر در این جلسه و نوع برخورد معتدل و تحلیل پیش‌روانه‌اش از جایگاه زنان، دولتشاهی را ذوق‌زده می‌کند. همچنین تعامل بعد از آن جلسه هم دارای اهمیت ویژه است. ارسال مجلۀ «مکتب اسلام» که اولین نشریۀ حوزۀ علمیۀ قم بوده است برای زنان پیش‌روِ عصر پهلوی و همراهی با خواسته‌های منطقی آنان، باعث ارتباط دوسویۀ زنان و روحانیت شد.

ماجرای این ملاقات که در تاریخ به ثبت رسیده است، به‌خوبی نشان می‌دهد که سید موسی صدر از همان اوان جوانی و پیش از آنکه به لبنان برود، نگاهی روشن و متفاوت به مسائل زنان و مشارکت آناندر اجتماع داشته است. امام موسی صدر این نگاه به زن را در لبنان به شکل کامل‌تری بروز می‌دهد و این بار خود، زنان را به حضور در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی فرا می‌خواند و آنان را به احقاق حق انسانی خود تشویق می‌کند.

------
* به نقل از کتاب خاطرات مهرانگیز دولتشاهی از مجموعه طرح تاریخ شفاهی ایران مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه هاروارد.
najm134
 
پست ها : 2045
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

معرفی امام حسین عليه السلام در دانشگاه واترلو کانادا

پستتوسط najm134 » يکشنبه دسامبر 10, 2017 8:03 pm

معرفی امام حسین عليه السلام در دانشگاه واترلو کانادا


اعضای سازمان شیعی «حسین کیست؟» در شهر "واترلو" ایالت انتاریو کانادا با توزیع ۱۴۰۰ بطری آب آشامیدنی در میان دانشجویان و اساتید این دانشگاه، به معرفی شخصیت و اهداف حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداختند.

Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
najm134
 
پست ها : 2045
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

اجرای کمپین امید برای انسانیت توسط «حسین کیست؟» در ونکوور کا

پستتوسط najm134 » سه شنبه دسامبر 19, 2017 3:50 pm

اجرای کمپین امید برای انسانیت توسط «حسین کیست؟» در ونکوور کانادا


اعضای داوطلب سازمان بزرگ شیعی «حسین کیست؟» در ونکوور کانادا، کمپین «امید برای انسانیت» با الگوگیری از شیوه و منش اباعبدالله الحسین (ع) را اجرا نمودند. در این کمپین، اعضای این سازمان در یکی از سواحل حضور یافته و اقدام به پاکسازی محیط از زباله های بجا مانده بر روی زمین نمود.

Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
najm134
 
پست ها : 2045
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

پلیس اوتاوا کانادا در پی قانونی کردن استفاده از حجاب توسط اف

پستتوسط najm134 » دوشنبه دسامبر 25, 2017 11:29 am

پلیس اوتاوا کانادا در پی قانونی کردن استفاده از حجاب توسط افسران پلیس


خلاصه
در پی مصاحبه یکی از بانوان مسلمان شاغل در اداره پلیس شهر اوتاوا کانادا و درخواست او برای رسمی شدن استفاده از پوشش حجاب در یونیفرم پلیس، فرماندهان ارشد پلیس اتاوا، موافقت خود را با بررسی این درخواست اعلام کردند.

Image
اداره پلیس اوتاوا کانادا در صدد رسمی و قانونی نمودن استفاده از پوشش حجاب در یونیفرم افسران این اداره است.
در پی مصاحبه یکی از بانوان مسلمان شاغل در اداره پلیس اوتاوا و درخواست او مبنی بر قانونی شدن استفاده از حجاب در یونیفرم افسران پلیس، فرماندهان ارشد پلیس اوتاوا، این درخواست را در دستور کار خود قرار دادند.
«لیلا شیلی» اولین و تنها بانوی مسلمان که به عنوان افسر پلیس در اوتاوا فعالیت می کند، در گفتگو با شبکه خبری CBC اظهار امیداوری کرد بود که با رسمی شدن این نوع پوشش، بانوان مسلمان بیشتری به اشتغال در این اداره علاقه مند شوند.
سرهنگ «چارلز بردلیو»از مقامات ارشد پلیس اوتاوا، در این رابطه اظهار داشت: ما در صدد این هستیم تا راهکارهای قانونی این طرح را بررسی کنیم و امیداوریم تا بتوانیم پوشش مناسبی برای استفاده از افسران مسلمان در این اداره به تصویب برسانیم.
وی افزود: بر اساس سیاست های کلی پلیس، ما موظف به رعایت و احترام به تمام فرهنگ ها و پیروان ادیان مختلف هستیم و این اقدام را نیز می توان تحت این سیاست مورد بررسی قرار داد.
گفتنی است پیش از این نیز برخی کشورهای دیگر همانند اسکاتلند، پوشش حجاب را به صورت رسمی در پونیفرم های پلیس خود لحاظ کرده اند.
najm134
 
پست ها : 2045
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

استقبال جوامع اكادميك غير مسلمان و مسيحي از مراسم مداحي نبوي

پستتوسط pejuhesh232 » چهارشنبه ژانويه 03, 2018 12:47 pm

استقبال جوامع اكادميك غير مسلمان و مسيحي از مراسم مداحي نبوي و مجالس ذكر مسلمانان؛
و خواندن اذكار و اسماء الهي و مدايح نبوي توسط غير مسلمانان


1- از اشعار معروف (طلع البدر علينا ....) كه بانوان مدينه در استقبال حضرت رسول الله در هجرت نبوي صلى اله عليه واله با اواز و دف خواندند - اين اشعار در طول تاريخ اسلام همواره در ايام ربيع الاول كه سالگرد هجرت است در مجالس ذكر و جشنهاي ديني خوانده مي شود ، نمونه هايي از ان صوت و فيلم در تالارهاى مربوطه تا كنون منتشر گرديده است

شعر استقبال مردم مدينه از بيامبر در سفر هجرت:
طلع البدر علينا......
جندين بار خوانده شده است


بهترينشان
دانش آموزان اندونيسي
عماد رامي
أم كلثوم
گروه سرود: الفرقة الصيادية
......


مسعود كورتس خواننده ترك، كه عربي و تركي خوانده است
فعلاً اين اخير در دسترس بود


از اينجا دانلود كنيد:
http://aelaa.net/110.aspx?id=3763


يك فايل هم از چند خوانند معروف عربي است كه در يك خواندن خصوصي و سربائي
ضبط شده است


العزاوي:
http://aelaa.net/110.aspx?id=3762

طلع البدر علينا (الفرقة الصيادية):
http://www.alnabee.com/Saound/syria/tala3albader.rm

طلع البدر علينا : كتي استيونس (( يوسف اسلام )):
http://www.anasheed.com/songs/yi/yi_talaal.rm

اندونيسيا:
http://video.google.com/videosearch?q=s ... ad+%28s%29

اين فايلها با برنامه ريال پلاير دانلود مي شود

كودكان خوانده اند:
http://profile.imeem.com/ai3sURP/music/ ... la_albader


خواندن اين اشعار با همان لحن و اواز و نحوه خواندن به جوامع غير مسلمان هم رسيده و توسط غير مسلمانان بطور پيوسته برگزار مي شود چه در سالنهاى اجراي موسيقي غربي و شرقي غير مسلمان بلكه در محيطهاى اموزشي و اكادميك و حتى در كليسساهاي اروپايي

نمونه برگزاري توسط دانش اموزان غيرمسلمان كانادا و توسط مجريان كنسرت فرانسوي زبان كانادا در مدرسه اى در اوتاوا پايتخت كانادا
https://www.youtube.com/watch?v=K3qYC3X25nk


نمونه برگزاري توسط گروه سرودخواني كليساي كاتوليك مسيحي و غيرمسلمان كانادا = كنيسة دومينيون تشالمرز كانادا
https://www.youtube.com/watch?v=kK1NJCMh2WA

نمونه برگزاري توسط گروه سرودخواني در كليساي مسيحي و غيرمسلمان پاريس = كنيسة سان جوليان دوبوفر
https://www.youtube.com/watch?v=rcTXHaRjw1Q


نمونه برگزاري توسط گروه سرودخواني در كليساي مسيحي و غيرمسلمان المان
https://www.youtube.com/watch?v=Dj1d71pF3IU
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

پاپ از آوارگان میانمار حمایت کرد

پستتوسط najm134 » چهارشنبه ژانويه 10, 2018 7:33 am


پاپ از آوارگان میانمار حمایت کرد


Image
سفر دشوار پاپ به میانمار
در آستانه سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به میانمار، اقلیت کاتولیک، خود را برای استقبال آماده می کند. در کنار شور و شوق کاتولیک ها، این سفر برای خود پاپ سفر حساسی است. صحبت از اقلیت روهینگیا می تواند واکنش حکومت میانمار را به دنبال داشته باشد و سکوت در مورد وضعیت این اقلیت مسلمان، با انتقادهای بسیاری همراه خواهد شد. سیاوش اردلان گزارش می دهد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، وارد میانمار شده است. این اولین سفر رهبر کاتولیکهای جهان به این کشور است.
سفر پاپ به میانمار درحالی صورت گرفته است که این کشور درگیر خشونتها علیه اقلیت مسلمان روهینگیا است و رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، اخیرا عملیات ارتش و شبه نظامیان میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را پاکسازی قومی خوانده است.
براساس گزارشها پاپ فرانسیس قرار است با آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم میانمار، و همچنین مقامات نظامی ارشد کشور دیدار کند.
به گفته همین گزارشها رهبرکاتولیکهای جهان احتمالا درخصوص خشونتها در این کشور نیز گفتگو خواهد کرد. در این میان آنچه که گفته می شود از اهمیت برخوردار است استفاده پاپ از واژه "روهینگیا" برای اشاره به اقلیت مسلمان این کشور است.
مقامات میانمار بشدت با استفاده از این واژه برای اشاره به اقلیت مسلمان میانمار مخالفت می‌کنند.
دولت میانمار از واژه "بنگالی" برای اشاره به این اقلیت استفاده می‌کند به معنی افرادی که به طور غیر قانونی از بنگلادش وارد میانمار شده اند خشونت‌ها در میانمار مجبور به فرار به بنگلادش شدند
پاپ فرانسیس پس از دیدار از میانمار قرار است به بنگلادش سفر کند و در آنجا با گروه کوچکی از پناهندگان روهینگیایی دیدار کند.
براساس گزاشها بیش از ۶۰۰ هزار نفر از اقلیت روهینگیا در ظرف چند ماه گذشته به بنگلادش گریخته‌‎اند. بسیاری از این پناهجویان از قتل، تجاوز جنسی و قتل عام خبر داده‌اند.
وزارت امور خارجه آمریکا در اواخر ماه اکتبر ارتش میانمار و نیروهای وابسته به آن را مسئول کشتار و آوارگی مسلمانان روهینگیا و سایر اقلیت‌های قومی در ایالت راخین اعلام کرد و ضمن قطع کمک‌های نظامی، گفته است تسهیلاتی را که قبلا در اختیار برخی نظامیان این کشور قرار داده بود لغو می‌کند.
در ماه سپتامبر هم زید رعد حسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، اقدامات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را "نمونه بارز پاکسازی قومی" توصیف کرده و گفته بود که این اقدامات "ترفندی از سر بدخواهی و با هدف بیجاکردن اجباری هزاران نفر بدون امکان بازگشت آنان بوده است."
سازمان ملل متحد می گوید نیروهای امنیتی میانمار در مناطق شمالی راخین عمدا اموال خانواده‌های روهینگیا را نابود کردند و روستاهایشان را به آتش کشیدند نه فقط برای اینکه آنان را از محل سکونتشان آواره کنند بلکه با این هدف که بازگشت این اقلیت را ناممکن سازند. سازمان ملل متحد گفته است که این عملیات "سازمان‌یافته، هماهنگ شده و منظم بود" و یک ماه پیش از آغاز عملیات نظامی، با بازداشت مردان روهینگیای زیر ٤٠ سال شروع شد با این هدف که فضای رعب و وحشت بر منطقه مستولی شود.
در این میان همچنین اعلام شده است که بنگلادش با میانمار برای بازگرداندن صدها هزار مسلمان روهینگیا توافقی امضا کرده است. جزئیات زیادی در باره این توافق که در نایپیداو، پایتخت میانمار امضا شده، اعلام نشده است.
روز سه‌شنبه، ٧ آذر (٢٨ نوامبر)، پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک که به میانمار (برمه) سفر کرده است، با آنگ‌سان سوچی، رهبر دولت این کشور ملاقات کرد. . همزمان، شورای شهر آکسفورد در بریتانیا عنوان شهروندی افتخاری را از رهبر دولت برمه پس گرفته است.
با توجه به شرایط کنونی میانمار، ملاقات با آنگ‌سان سوچی بخشی مهم از سفر پاپ به میانمار محسوب می‌شود و به گفته منابع نزدیک به پاپ، او در گفتگو با آنگ‌سان سوچی بدون اشاره مستقیم به وضعیت مسلمانان روهینگیا، از دولت و مردم میانمار خواست تا "حقوق، آزادی و هویت تمامی اقلیت‌های ساکن کشورشان را ترویج کنند." رهبر دولت برمه نیز ضمن تایید وجود بحران و تنش در ایالت راخین، محل اصلی سکونت اقلیت مسلمانان روهینگیا، وعده داد که حقوق و امنیت آنان را حفظ کند.
این ملاقات در شهر نایپیاداو، پایتخت میانمار و در حالی صورت گرفت که آنگ‌سان سوچی، که در گذشته به خاطر مبارزه سیاسی علیه حکومت استبدادی در کشورش جایزه صلح نوبل را دریافت کرده و از حمایت جهانی برخوردار بود، به دلیل عدم قاطعیت در پایان دادن به خشونت علیه مسلمانان و حفاظت از حقوق آنان مورد انتقاد شدید مدافعان حقوق بشر قرار گرفته است.
درمقابل مدافعان رهبر دولت میانمار گفته‌اند که با توجه به اینکه نظامیان همچنان قدرتی مهم در صحنه سیاست میانمار هستند، وی قدرت جلوگیری از اقدامات ارتش را ندارد و ممکن است انتقاد مستقیم از نظامیان روند بازگشت دموکراسی به این کشور را به مخاطره اندازد.
در پایان این ملاقات، پاپ در جمع دیپلمات‌های خارجی و با حضور آنگ‌سان سوچی سخنرانی کرد و بر اصل آزادی و تساوی حقوق همه افراد بدون توجه به مذهب، نژاد و ملیت آنان و تقویت اصل مداراگری در تمامی جوامع تاکید نهاد. وی سرکوب مردم به خاطر اعتقادات یا قومیت آنان را مذموم دانست.

Image
روز گذشته، ژنرال مین‌انوگ هلینگ، فرمانده کل ارتش میانمار برای ملاقاتی تشریفاتی به دیدار پاپ رفت. سازمان ملل، ایالات متحده و نهادهای مدافع حقوق بشر ارتش برمه را مسئول اصلی بدرفتاری و سرکوب مسلمانان روهینگیا دانسته و نطامیان را به شدت محکوم کرده‌اند. ایالات متحده که در پی تحولات سیاسی در میانمار و برگزاری انتخابات پارلمانی آزاد به تحریم اقتصادی این کشور پایان داده بود، در واکنش به اقدامات ارتش علیه مسلمانان روهینگیا، ارتباط و کمک خود را به آن قطع کرده است.
با وجود آوارگی بیش از ششصد هزار تن از مسلمانان در نتیجه عملیات نظامی در روهینگیا، فرمانده ارتش میانمار مسئولیت نظامیان در این زمینه را تکذیب کرده و گفته است که عملیات نیروهای نظامی تنها علیه شورشیان مسلح به اجرا گذاشته شده است. ژنرال هلینگ در ملاقات با پاپ به او گفت که در میانمار "هیچ نوع تبعیضی وجود ندارد" و افزود که هدف ارتش "حفظ صلح و ثبات کشور است."
از زمان آغاز بحران کنونی، پاپ بارها در مورد وضعیت مسلمانان روهینگیا ابراز نگرانی کرده و از "برادران و خواهران روهینگیایی" خود حمایت به عمل آورده است. با اینهمه، برای پاپ به عنوان میهمان میانمار، مطرح کردن این موضوع در داخل آن کشور، که اکثر جمعیت آن را بودائیان تشکیل می‌دهند، چندان آسان نخواهد بود.
براساس قوانینی که در زمان حکومت نظامیان تدوین شد، مسلمانان روهینگیا از جمله اقوام تشکیل دهنده ملت میانمار محسوب نمی‌شوند و از بسیاری از خدمات دولتی و منافع شهروندی محروم هستند. سازمان ملل این اقلیت را "بزرگترین جمعیت بدون شهروندی" در جهان توصیف کرده است.
بودائیان تندرو در میانمار با ادعای اینکه مسلمانان روهینگیا از خارج به این کشور مهاجرت کرده‌ و از ساکنان قدیمی این سرزمین نیستند، همواره خواستار اخراج و بازگرداندن آنها به "کشورشان" بوده‌اند. به همین علت نیز عملیات ارتش و آوارگی چند صدهزار مسلمان روهینگیایی در بنگلادش بدون برخورداری از حمایت عمومی به خصوص از سوی بودائیان تندرو نبوده است.
ده است

Image

اوایل صبح سه‌شنبه، پاپ در مراسم مذهبی با حضور ادیان مختلف - مسیحیان، بودائیان، مسلمانان و یهودیان - در شهر یانگون شرکت کرد و سپس برای دیدار با خانم آنگ‌سان سوچی در بعد از ظهر با هواپیما عازم پایتخت شد.
به گزارش منابع خبری، تا کنون برنامه دیدار پاپ از میانمار به خوبی انجام شده و رهبر کلیسای کاتولیک با استقبال گرم مردم این کشور بودایی مذهب مواجه بوده است. هدف رسمی پاپ از این سفر دیدار با کاتولیک‌های میانمار است که کمتر از یک درصد از جمعیت ٥١ میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند. قرار است روز چهارشنبه، پاپ در مراسم دعا در فضای باز در یانگون شرکت کند.
چند روز قبل از سفر پاپ، دولت‌های میانمار و بنگلادش توافقی را برای آغاز بازگشت آوارگان روهینگیا به میانمار امضا کردند اما جزئیات این توافق، از جمله وضعیت آوارگان پس از بازگشت از لحاظ امنیت و امکان فعالیت اقتصادی مشخص منتشر نشده است. قرار است پاپ روز پنجشنبه از میانمار به بنگلادش سفر کند.
سلب عنوان شهروندی افتخاری
درخبری دیگر در همین زمینه، شورای شهر آکسفورد در بریتانیا رسما به سلب عنوان شهروندی افتخاری از آنگ‌سان سوچی رای داده‌ است. این عنوان در سال ١٩٧٧ به خاطر مبارزه پیگیر با استبداد به وی داده شده بود اما در ماه اکتیر، شورای این شهر به دلیل عدم قاطعیت رئیس دولت میانمار در جلوگیری از سرکوب مسلمانان روهینگیا به سلب این عنوان رای داد.
آنگ سان‌سوچی فارغ التحصیل رشته فلسفه، اقتصاد و علوم سیاسی از دانشگاه آکسفورد است.
میانمار که تا سال ۱۹۸۹ برمه نام داشت، زمانی مستعمره بریتانیا بود و در سال ۱۹۴۸ استقلال خود را به دست آورد. در سال ارتش برمه با کودتایی در سال ١٩٦٢ قدرت را در در دست گرفت و در دهه‌های بعد، به طور مستقیم یا غیرمستقیم اداره امور این کشور را در دست داشت. سرانجام در سال ٢٠١١ میلادی، در حالی که این کشور با فشار و تحریم خارجی مواجه بود، اصلاحاتی را به اجرا گذاشت که سرانجام به برگزاری انتخابات پارلمانی آزاد سال ٢٠١٥ و پیروزی حزب اتحاد ملی برای دموکراسی به رهبری آنگ سان سوچی و تشکیل دولت غیرنظامی به رهبری او منجر شد.
از زمان قدرت گرفتن نظامیان در برمه در سال ١٩٦٢، جمعیت روهینگیا تحت فشار قرار گرفت و سرانجام در سال ١٩٨٢، دولت نظامی با تصویب قانون جدید تابعیت، این قوم را غیربرمه‌ای اعلام و شهروندی آنان را سلب کرد. در نتیجه، مردم روهینگیا در میانمار، که سازمان ملل آنان را بزرگترین جمعیت بدون ملیت در جهان دانسته، از دسترسی به بسیاری از خدمات اجتماعی در این کشور محروم هستند.
ایالت راخین با شورش مسلحانه گروه‌های تندرو راهینگا و همچنین درگیری قومی بین مسلمانان راهینگیا و بودایی‌ها مواجه بوده که گاه به گاه خشونت و خونریزی به همراه داشته است.
پاپ خواستار ترویج اصل رعایت حقوق اقلیت‌ها شد و سوچی وعده داد از حقوق همه مردم میانمار به یکسان حمایت کند

پاپ فرانسیس در بنگلادش بالاخره از واژه 'روهینگیا' استفاده کرد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان، برای اولین بار در طول سفر آسیایی خود از واژه "روهینگیا" استفاده کرده است.رهبر کاتولیکهای جهان که اکنون در بنگلادش است با تعدادی از مسلمانان روهینگیا که از خشونتها در میانمار فرار کرده و به بنگلادش گریخته‌اند، ملاقات کرده است. بیش از ۶۰۰ هزار نفر از اقلیت مسلمانان روهینگیا به بنگلادش فرار کرده‌اند.پاپ در سخنانی در جمع شانزده نفر از این افراد که از اردوگاهی در مرز بنگلادش با میانمار به داکا، پایتخت بنگلادش، آورده شده بودند، گفت: "روهینگیا نیز معرف حضور خدا است."
مقامات میانمار بشدت با استفاده از این واژه برای اشاره به این اقلیت مسلمان در میانمار مخالفت می‌کنند.
دولت میانمار از واژه "بنگالی" برای اشاره به این اقلیت استفاده می‌کند؛ به معنی افرادی که به طور غیرقانونی از بنگلادش وارد میانمار شده‌اند.
پاپ فرانسیس هفته گذشته (دوشنبه ۲۷ نوامبر) در سفر آسیایی خود ابتدا وارد میانمار شد. این اولین سفر رهبر کاتولیکهای جهان به این کشور است.
وی در طول دیدار خود از میانمار با آنگ‌سان سوچی، رهبر دولت این کشور ملاقات کرد.
ازمان آغاز بحران کنونی در میانمار، پاپ بارها در مورد وضعیت مسلمانان روهینگیا ابراز نگرانی کرده و از "برادران و خواهران روهینگیایی" خود حمایت به عمل آورده است. با اینهمه، وی در طول اقامت خود در میانمار بویژه با توجه به جنجالی بودن استفاده از آن، از این واژه استفاده نکرد.
به گفته خبرنگاران برای پاپ به عنوان میهمان میانمار، مطرح کردن این موضوع در داخل آن کشور، که اکثر جمعیت آن را بودائیان تشکیل می‌دهند، چندان آسان نبوده است.
سفر پاپ به منطقه درحالی صورت گرفته است که این کشور درگیر خشونتها علیه اقلیت مسلمان روهینگیا است و رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، اخیرا عملیات ارتش و شبه نظامیان میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را پاکسازی قومی خوانده است.
براساس قوانینی که در زمان حکومت نظامیان در میانمار تدوین شد، مسلمانان روهینگیا از جمله اقوام تشکیل دهنده ملت میانمار محسوب نمی‌شوند و از بسیاری از خدمات دولتی و منافع شهروندی محروم هستند. سازمان ملل این اقلیت را "بزرگترین جمعیت بدون شهروندی" در جهان توصیف کرده است.
بودائیان تندرو در میانمار با ادعای اینکه مسلمانان روهینگیا از خارج به این کشور مهاجرت کرده‌ و از ساکنان قدیمی این سرزمین نیستند، همواره خواستار اخراج و بازگرداندن آنها به "کشورشان" بوده‌اند.
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در بنگلادش با پناهجویان روهینگیایی ملاقات کرد
به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، پاپ فرانسیس که از پنجشنبه وارد بنگلادش شده است روز جمعه در نشست صلح میان ادیان مختلف شرکت و برای پنج هزار جمعیت حاضر سخنرانی کرد.
رهبر کاتولیک های جهان در بنگلادش برای اولین بار در دور سفر آسیایی خود نام روهینگیا را به زبان آورد و خواستار احترام به آنان شد. او همچنین از جهانیان خواست پناهجویان را فراموش نکنند و به اقلیت ها و بیچارگان و فقرا آسیب نرسانند. وی همچنین از کشورها خواست برای حل مشکل مهاجران روهینگیا در بنگلادش به این کشور کمک کنند.
از شروع درگیری میان نظامیان میانمار با اقلیت مسلمان روهینگیا تاکنون 620 هزار روهینگیایی از میانمار به بنگلادش پناهنده شده اند و در وضعیت نامناسبی در اردوگاههای پناهندگان زندگی می کنند. این درحالی است که مقامات و مردم محلی نیز از ورود جمعیت کثیر پناهجویان دلخوشی ندارند و با آنها برخورد مناسبی نمی کنند.
پاپ فرانسیس پس از شنیدن روایت زندگی و وضعیت شانزده روهینگیایی که در کمپ های پناهندگان در بنگلادش زندگی می کنند، از طرف همه کسانی که به آنها ظلم کرده اند از آنان مغفرت طلبید.
رهبر کاتولیک‌های جهان پیش از بنگلادش در میانمار با آنگ سان سوچی، رهبر دولت میانمار ملاقات کرد ولی برخلاف انتظار در آنجا نامی از روهینگیا نیاورد.
پاپ فرانسیس که پیش از این در واتیکان از حقوق اقلیت مسلمان روهینگیا دفاع کرده بود در چهار روزی که در میانمار بود بدون اینکه نامی از روهینگیایی ها به زبان بیاورد بودایی ها را به مدارا دعوت کرده از آنان خواسته بود پیش داوری ها و کینه را به کنار بگذارند.
پرهیز پاپ از آوردن نام روهینگیا در میانمار باعث دلسردی مدافعان حقوق بشر شد که انتظار داشتند وی مثل همیشه جانب ستمدیدگان را بگیرد.
میانمار، روهینگیایی ها را مهاجرانی غیرقانونی می داند که از بنگلادش به این کشور آمده اند و آنها را به رسمیت نمی شناسد.
از این رو کلیسای کاتولیک با نگرانی از سرنوشت اقلیت کاتولیک در کشور میانمار، مایل به طرح موضوع حساس روهینگیا در برنامه سفر پاپ فرانسیس نبود.
مطابق آمار سال 2014، بودایی ها که 88 درصد جمعیت میانمار را تشکیل می دهند در اکثریت مطلق هستند. مسیحیان این کشور تنها 6 درصد جمعیت را تشکیل می دهند و مسلمانان 4 درصد هستند.
منبع: تسنیم
najm134
 
پست ها : 2045
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

اعتراض یهودیان به تصمیمات ترامپ/ یهودیان از صهیونیسم متنفرند

پستتوسط najm134 » جمعه فبريه 16, 2018 7:28 pm

اعتراض یهودیان به تصمیمات ترامپ/ یهودیانی که از صهیونیسم متنفر هستند


جنبش «ناتوری کارتا» چیست؛
اعتراض یهودیان به تصمیمات ترامپ/ یهودیانی که از صهیونیسم متنفر هستند

Image
هزاران یهودی با برگزاری راهپیمایی های اعتراض آمیز خواستار بازنگری رئیس جمهوری آمریکا در تصمیمات خود مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و اعلام این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل شدند.
سرویس جهان مشرق - تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا به انتقال سفارت کشور متبوعش از شهر «تل آویو» به قدس اشغالی و اعلام این شهر به عنوان مرکز و پایتخت رژیم صهیونیستی است، تنها با اعتراض و مخالفت های مسلمانان و بخشی از میسیحیان و آزادگان جهان مواجه نشده، بلکه مخالفت هایی را بین جامعه یهودیان به راه اندخته و آنها رو در روی یکدیگر قرار است.
در این راستا خبرگزاری های مختلف جهان از شب چهارشنبه گذشته که ترامپ تصمیم خود را اعلام کرد، اخبار و تصاویر و فیلم های مختلف و متعددی را از اعتراض این گروه از یهودیان منتشر کرده اند.
هم اکنون حدود یک هفته از اعلام تصمیم ترامپ می گذرد و طی این 7 روز که سراسر منطقه و جهان اسلام را اعتراضات و مخالفت های مردمی در قبال این اقدام فرا گرفته است، این گروه از یهودیان نیز اعتراضات مستمر و متوالی خود را در نقاط مختلف جهان و همچنین در شهرهای مختلف سرزمین های اشغالی دنبال کرده اند.
اغلب این معارضان و مخالفان عضو جنبش یهودی موسوم به «ناتوری کارتا» هستند. این جنبش اگرچه از دهه 30 قرن گذشته میلادی توسط شماری از یهودیان مجاری و لیتوانیایی که به فلسطین مهاجرت کرده بودند، تاسیس شد،‌ اما فعالیت گسترده آن از اواخر دهه چهل و اوایل دهه پنجاه میلادی قرن گذشته هم زمان با اعلام تاسیس رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شروع شد، چون رهبران این جنبش خیلی زود دریافتند،‌ جنبش صهیونیستم و رژیم غاصب نشات گرفته از آن، سرابی بیش نبوده و تمام وعده های رهبران این جنبش دروغ محض است.
اعضای جنبش ناتوری کارتا، جنبش صهیونیسم و رهبران این جنبش را یهودی نمی داند، بلکه معتقدند، جنبش صهیونیسم و رهبران و اعضای این آن، استثمارگرانی هستند که «یهودیت» و «یهودیان» را در راستای اهداف ‌اشان به خدمت گرفته‌ اند.
جنبش ناتوری کارتا بر این باور است که یک یهودی واقعی اجازه غصب اراضی دیگران از جمله خاک فلسطینیان را ندارد و این یکی از مهمترین اصول و باورهای اعتقادی ناتوری کارتاهاست.
ناتوری کارتا در لغت از دو واژه آرامی «ناتوری» و «کارتا» تشکیل شده است. «ناتوری» Neturei به معنای نگهبانان و «کارتا» به معنای معبد یا شهر است، لذا ناتوری کارتا معنای «نگهبانان شهر» را می دهد.
جنبش ناتوری کارتا از مخالفان سرسخت جنبش صهیونیسم و تاسیس رژیم صهیونیستی به دست این جنبش است. به باور آنها تاسیس دولتی یهودی و گرد آوردن یهودیان پراکنده در چهار گوشه جهان در این سرزمین پشت کردن و نادیده گرفتن آشکار خواست و اراده الهی است که مشیت اش بر آوارگی و جدایی قوم یهود از سرزمین اشان (دیاسپورا) قرار گرفته است.
اعضای این جنبش خود را نگهبانان شهر می نامند که در اینجا منظور از شهر، شهر بیت المقدس است و به گفته آنان،‌ به دنبال حفظ حریم قدسی و معنوی این شهر و سرزمین فلسطین هستند.
همان گونه که گفته شد، پس از اعلام تصمیم ترامپ، اعضای این جنبش در نقاط مختلف جهان اعتراض های گسترده ای را در مخالفت با این تصمیم ترامپ و در حمایت از ملت فلسطین آغاز کرده اند.

Image
Image
در این راستا، روزنامه «هاآرتص» چاپ سرزمین های اشغالی گزارش داد،‌ در روزهای گذشته بیش از 100 استاد یهودی از سراسر آمریکای شمالی با امضای بیانیه ‌ای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ و نیز صدور فرمان انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس را محکوم کردند.
این اساتید یهودی در این بیانیه اعتراضی از دولت آمریکا خواستار اقدام سریع برای حل تنش ایجاد شده در پی این اقدام ترامپ شده اند و به سیاست های تبعیض آمیز رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان اعتراض کرده اند.
Image
najm134
 
پست ها : 2045
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

جریمه 60 میلیون دلاری اینستاگرام و فیس بوک برای عدم حذف پست

پستتوسط najm134 » جمعه فبريه 16, 2018 8:35 pm

قانون جدید در آلمان: جریمه 60 میلیون دلاری اینستاگرام و فیس بوک در صورت عدم حذف «اخبار جعلی» و پست های «نژادپرستانه» و «ضداسلام»

قانون جدید در آلمان: جریمه 60 میلیون دلاری اینستاگرام و فیس بوک در صورت عدم حذف «اخبار جعلی» و پست های «نژادپرستانه» و «ضداسلام» / براساس قانون NetzDG، شبکه های اجتماعی باید ظرف 24 ساعت این پست ها را پاک کنند
آلمان از روز اول ژانویه قانونی برای برخورد سختگیرانه در مورد محتوای نفرت پراکنانه و اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی تصویب کرده است.
Image
نیوزویک نوشت: آلمان از روز اول ژانویه قانونی برای برخورد سختگیرانه در مورد محتوای نفرت پراکنانه و اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی تصویب کرده است.
به گزارش «انتخاب»، سایت هایی نظیر فیس بوک، اینستاگرام و توییتر و حتی پیام رسان اسنپ چت، در صورت عدم حذف این پست ها، با بیش از 60 میلیون دلار جریمه مواجه می شوند.
این قانون که در آلمان به عنوان NetzDG شناخته می شود از شبکه های اجتماعی می خواهد که ساختاری برای شکایت تعریف کنند که محتواها و پست های مشکوک به سرعت به کارکنان منتقل شود.
این قانون پس از آن تصویب شد که پست هایی با محتوای جعلی، نژادپرستانه و ضداسلام در شبکه های اجتماعی در سال های 2016 و 2017 به صورت گسترده در آلمان منتشر شد.
براساس این گزارش، شبکه های اجتماعی پس از دریافت شکایات، باید در عرض 24 ساعت و در موارد پیچیده تر در ظریف یک هفته پست ها را حذف کنند.
فیس بوک پس از این مصوبه آلمان، صدها نفر را در این کشور به کار گرفته تا گزارش ها و پست ها را مانیتور کند.
najm134
 
پست ها : 2045
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

قبليبعدي

بازگشت به برای آئین اعلی


Aelaa.Net