اوّل ماه شوّال

اوّل ماه شوّال

پستتوسط najm152 » دوشنبه مارس 15, 2010 11:00 am

تكبيرات عيد فطر 1434
http://aelaa.net/110.aspx?id=5185


تكبيرات عيد فطر 1432
http://aelaa.net/110.aspx?id=1934
najm152
 
پست ها : 2010
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:26 am

مرسولات منتشره

پستتوسط najm152 » يکشنبه آپريل 11, 2010 5:12 pm

روزنامه گاه شناسى : تقويم نجومي جامع

1 شوال 1429
http://www.4shared.com/file/65301673/29 ... _1429.html

1 شوال 1430
http://www.4shared.com/file/133648373/4 ... l1430.html

-------------------------------------------------

مرسولات حيات اعلي
شماره: 34
شنيدنيها 26


نوای تکبیرات عید

مستحبّ است از شب عید تا قبل از نماز عید با صدای بلند گفته شود
و چه خوب است که این نوا از خانه ها به گوش برسد
البته این فایل صوتی شامل حدّاقلّ متن این تکبیرات است
متن کامل این تکبیرات در کتاب مفاتیح الجنان ذکر شده است

جهت دریافت فايل صوتي به آدرس زیر مراجعه نمائيد:
[ رؤيت لينك فقط براي اعضاء و بعد ورود امكانپذير است :: عضويت ]

-------------------------------------------------

مرسولات حيات اعلي
شماره: 35
شنيدنيها 26


ايامكم سعيده

ايامكم سعيده ...ایامکم سعیده...ایامکم سعیده...
نوای گوشنواز تبریک
کاری از شیعیان کربلا
به شما هدیه می‌‌شود

جهت دریافت فايل صوتي به آدرس زیر مراجعه نمائيد:
[ رؤيت لينك فقط براي اعضاء و بعد ورود امكانپذير است :: عضويت ]
najm152
 
پست ها : 2010
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:26 am

فضيلت اين روز

پستتوسط najm152 » يکشنبه آپريل 11, 2010 5:45 pm

اوّل ماه شوال

انتخاب الهي حضرت جبريل (عليه السلام) براي رساندن وحي به پيامبران

روز : وحي حق تعالي به نحل (زنبور عسل)

تصوير
اما وقايع اين روز پس بدانكه در اين روز وحي شد به زنبور عسل براى مسكن گزيدن در كوهها و نيز صنعت عسل چنانچه حق تعالى فرموده: واوحى ربك الى النحل... الاية
روز: آغاز ايام و ليالي نحسات و هلاك قوم عاد

تصوير
محدث قمي كويد: آنچه حقير از تاريخ يافتم ايام نحسات كه مراد وزيدن رياح عواصف (گردباد) بوده در آن هفت شب و هشت روز كه عاديان را كه قوم هود نبى (عليه السلام) بود هلاك كرد مبدء وزيدن آن بادها، اول شوال مطابق اول ايام بردالعجوز بوده و بدان جهت آن ايام را بردالعجوز گفتند كه عجوزى در آن چند روزه، مسكنى در زير زمين مرتب داشته، پنهان بود. در روز هشتم، باد به آنجا نيز داخل شد و او را هلاك كرد. والله اعلم

تصوير

روئيل قوم يونس (عليه السلام) را از عذاب الهي بر حذر داشت

بنابرنقلي حوت حضرت يونس (عليه السلام) را بلعيد

روز : عيد فطر

تصوير

بنابرنقلي حركت پيامبر (صلى الله عليه وآله) به طرف حنين سال 8 هجرت

بنابرنقلي جنگ و فتح مسلمين و غلبه بر هوازن در حنين سال 8 هجرت

روز : بنابرنقلي رد الشمس براي حضرت مولا علي (صلوات الله عليه) در زمان حضرت رسول الله (صلى الله عليه وآله)

روز : بنابرنقلي غزوه قرقره الكُدر

بنابرنقلي خروج حضرت رسول اكرم (صلى الله عليه وآله) جهت مباهله

روز : هلاك عمرو عاص (لعنه الله) سال 41 هجرت
در اين روز عمرو عاص در مصر بجهنم پيوست. از عبدالله ابن عباس نقل است كه گفت: هنگام احتضار بعيادت عمرو عاص رفتم و گفت كه اى عمرو تو هم مي گفتى: ميخواهم هنگام مرگ يكى از مردمان هوشمند را ملاقات كنم و از وى پرسش كنم كه چگونه خويش را ميابى اينك مرگ تو، فرار رسيده و مردى خردمندى بگو تا چگونه اى. گفت: آسمان را مينگرم كه معلق است بر سر من و من در ميان اين هر دو؛ چنانم كه در چشمه سوزنم. ودر تاريخ بنى اميه است كه عمرو عاص در هنگام مرگ خود ميگفت: چنان است كه كوه رضوى را برگردن من حمل داده اند و در درون من شوك و خار است و مرا از سوراخ سوزن بدر ميبرند، در سال هلاكش اختلاف است، مادرش نابغه كنيزكى بوده كه عبدالله بن جذعان او را بخريد و آزاد كرد چه بسيار زناكار بود و ابولهب و امية بن خلف و هشام بن مغيره و ابوسفيان و عاص بن وائل در طهر واحد با او زنا كردند و او به عمرو آبستن شد. چون بار بگذاشت هر يك او را دعوى دار شدند، آخر الامر حكومت به نابغه گذاشتند او عاص را اختيار كرد و باو گفتند كه: پسرت به ابوسفيان شبيه تر است چرا عاص را برگزيدى؟ گفت: ابوسفيان بخيل است و عاص نفقه نيكوتر دهد!! و از اين جا است كه يكى از آل عبدالمطلب در حق عمرو عاص گفته:
ابوك ابوسفيان لاشك قد بدت = لنا فيك منه بينات الدلائل
ففاخر به اما فخرت ولا تكن = تفاخر بالعاص الهجين بن وائل
با اين نژاد و نسب عجب نباشد اگر دشمن ترين خلق باشد با رسول خدا و على مرتضى (عليهماالسلام). با على كى شود مخنث دوست. و قضيه ارتداد و مبارزات او با اميرالمؤمنين در صفين و كشف عورت كردن و حليه او در رفع مصاحف و قصه تحكيم او هر يك در جاى خود بشرح رفته و او و معاويه بسيار خون به دل نازنين اميرالمؤمنين (عليه السلام) كردند، و با همه اين احوال به فضيلت حضرت مولا معترف بود، دوازده شعر در مدح اميرالمؤمنين (عليه السلام) گفته هشت بيت آن در يوم غدير بوده:
بآل محمد عرف الصواب = و فى ابياتهم نزل الكتاب
و هم حجج الاله على البرايا = بهم و بجدهم لا يستراب
ولا سيما ابو حسن على = له فى الحرب مرتبة تهاب
طعام سيوفه مهج الاعادى = و فيض دم الرقاب لها شراب
و ضربته كبيعته بخم = معاقدوها من القوم الرقاب
على الدر و الذهب المصفا = و باقى الناس كلهم تراب
هو البكاء فى المحراب ليلا = هوالضحاك اذا اشتدالضراب
هو النباء العظيم و ملك نوح = و باب الله و القطع الخطاب
و هم، اين بيت معروف است كه مثل گشته است:
و مناقب شهد العدو بفضلها = والفضل ماشهدت با الاعداء
اين شعر را در يكى از ايام صفين بگفت هنگامى كه معاويه از شجاعت على (عليه السلام) نقل ميكرده و مدح آنجناب مينموده و سه بيت ديگر نيز از او روايت شده كه اين جمله دوازده بيت باشد چون بحكم لكل بيت بيت فى الجنة خداوند درازاى هر بيت كه در مناقب آل محمد گفته شود بيتى در بهشت عطا كند و عمروعاص را در بهشت نصيبى نبود، لاجرم گويند: امام حسين (عليه السلام) آن اشعار را از او به دوازده هزار درهم بخريد.

بنابرنقلي هلاك متوكل عباسي (لعنه الله)


هلاك طائع عباسي (لعنه الله)
و در اين روز سنه 393 طائع لله خليفه عباسى هلاك شد.
najm152
 
پست ها : 2010
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:26 am

آئين هنگام

پستتوسط najm152 » دوشنبه آپريل 12, 2010 9:57 am

آئين هنگام

اعمال اوّل هر ماه قمري
بجز استهلال و نماز و تصدق و خوراك مخصوص؛ كه در بخش اعمال هرماه ذكر شد؛ همجنين در كلام خازنان وحي (عليهم السلام) آمده است كه در اوّل هر ماه قمري خداوند را اينطور نيايش نمائيم:
بعد از تلاوت سوره حمد بگويد:
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ جَعَلَ الظُّلُماتِ وَ النُّورَ ثُمَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ هُوَ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ طِينٍ ثُمَّ قَضى أَجَلًا وَ أَجَلٌ مُسَمًّى عِنْدَهُ ثُمَّ أَنْتُمْ تَمْتَرُونَ وَ هُوَ اللَّهُ فِي السَّماواتِ وَ فِي الْأَرْضِ يَعْلَمُ سِرَّكُمْ وَ جَهْرَكُمْ وَ يَعْلَمُ ما تَكْسِبُونَ و الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي نَجَّانا مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ و الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي فَضَّلَنا عَلى كَثِيرٍ مِنْ عِبادِهِ الْمُؤْمِنِينَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي وَهَبَ لِي عَلَى ا لْكِبَرِ إِسْماعِيلَ وَ إِسْحاقَ إِنَّ رَبِّي لَسَمِيعُ الدُّعاءِ رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلاةِ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِي رَبَّنا وَ تَقَبَّلْ دُعاءِ رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَ لِوالِدَيَّ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسابُ فَلِلَّهِ الْحَمْدُ رَبِّ السَّماواتِ وَ رَبِّ الْأَرْضِ رَبِّ الْعالَمِينَ وَ لَهُ الْكِبْرِياءُ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ وَ لَهُ الْحَمْدُ فِي الْآخِرَةِ وَ هُوَ الْحَكِيمُ الْخَبِيرُ يَعْلَمُ ما يَلِجُ فِي الْأَرْضِ وَ ما يَخْرُجُ مِنْها وَ ما يَنْزِلُ مِنَ السَّماءِ وَ ما يَعْرُجُ فِيها وَ هُوَ الرَّحِيمُ الْغَفُورُ الْحَمْدُ لِلَّهِ فاطِرِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ جاعِلِ الْمَلائِكَةِ رُسُلًا أُولِي أَجْنِحَةٍ مَثْنى وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ يَزِيدُ فِي الْخَلْقِ ما يَشاءُ إِنَّ اللَّهَ عَلى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ ما يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلا مُمْسِكَ لَها وَ ما يُمْسِكْ فَلا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ يا أَيُّهَا النَّاسُ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ هَلْ مِنْ خالِقٍ غَيْرُ اللَّهِ يَرْزُقُكُمْ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ فَأَنَّى تُؤْفَكُونَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ الحي الذي لا إله إلا هو الحي الذي لا يموت و القائم الذي لا يتغير و الدائم الذي لا يفنى و الباقي الذي لا يزول و العدل الذي لا يجور و الحاكم الذي لا يحيف و اللطيف الذي لا يخفى عليه شي‏ء و الواسع الذي لا يبخل و المعطي من شاء الأول الذي لا يدرك و الآخر الذي لا يسبق و الظاهر الذي ليس فوقه شي‏ء و الباطن الذي ليس دونه شي‏ء أَحاطَ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عِلْماً و أَحْصى كُلَّ شَيْ‏ءٍ عَدَداً اللهم أنطق بدعائك لساني و أنجح به طلبتي و أعطني به حاجتي و بلغني به رغبتي و أقر به عيني و اسمع به ندائي و أجب به دعائي و بارك لي في جميع ما أنا فيه بركة ترحم بها شكري و ترحمني و ترضى عني آمين رب العالمين الحمد لله الذي يُنْشِئُ السَّحابَ الثِّقالَ وَ يُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ وَ الْمَلائِكَةُ مِنْ خِيفَتِهِ وَ يُرْسِلُ الصَّواعِقَ فَيُصِيبُ بِها مَنْ يَشاءُ وَ هُمْ يُجادِلُونَ فِي اللَّهِ وَ هُوَ شَدِيدُ الْمِحالِ الحمد لله الذي لَهُ دَعْوَةُ الْحَقِّ وَ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ هُوَ الْباطِلُ و هُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ الحمد لله الذي يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حِينَ مَوْتِها وَ الَّتِي لَمْ تَمُتْ فِي مَنامِها فَيُمْسِكُ الَّتِي قَضى عَلَيْهَا الْمَوْتَ وَ يُرْسِلُ الْأُخْرى إِلى أَجَلٍ مُسَمًّى إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ الحمد لله الذي وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ لا يَؤُدُهُ حِفْظُهُما وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ الحمد لله عالِمُ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحِيمُ هُوَ اللَّهُ الَّذِي لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ الحمد لله الذي لا إله إلا هو الْخالِقُ الْبارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْماءُ الْحُسْنى يُسَبِّحُ لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَداً وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ شَرِيكٌ فِي الْمُلْكِ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ وَلِيٌّ مِنَ الذُّلِّ وَ كَبِّرْهُ تَكْبِيراً .

اعمال ويژه اوّل ماه شوال (عيد فطر)

شب اوّل ماه شوال:
از جمله ليالى شريفه است و در فضيلت و ثواب عبادت و احياء آن احاديث بسيار وارد شده و روايت شده است كه آن شب كمتر از شب قدر نيست

و از براى اين شب مبارك وظايف چند است كه از فيض آنها غفلت نبايد نمود:

1- غسل است در وقت غروب آفتاب.

2- احياء آن شب بنماز و دعا و سؤ ال از حق تعال چنانچه امير المؤمنين (عليه السلام) ميكرد و ميفرمود: كارگر را مزدش را در اين شب ميدهند.

3- آنكه بخواند در عقب نماز مغرب و عشا و عقب نماز صبح و عقب نماز عيد: الله اكبر الله اكبر لا اله الا الله و الله اكبر و لله الحمد على ماهداينا و له الشكر على ما اولينا.

4- آنكه چون نماز مغرب و نافله آنرا خواند، دستها را بسوى آسمان بلند كند و بگويد:
يا ذا المن و الطول يا ذا الجود يا مصطفى محمد و ناصره صل على محمد و آل محمد و اغفرلى كل ذنب احصيته و هو عندك فى كتاب مبين.
پس بسجده برود و صد مرتبه در سجده بگويد: اتوب الى الله
پس هر حاجت كه دارد از حق تعال بخواهد كه بر آورده خواهد شد انشاء الله تعالى.

5- زيارت امام حسين (عليه السلام) است و من زيارت مخصوصه آن حضرت را در هديه ذكر كردم.

6- آنكه ده مرتبه بگويد:
يا دائم الفضل على البرية يا باسط اليدين بالعطية يا صاحب المواهب السنية صلى الله عليه وآله خير الورى سجية و اغفرلنا ياذا العلى فى هذه العشية.
و در هر شب عيد و هر شب جمعه اين دعا ده مرتبه خوانده ميشود چنانچه كفعمى ذكر فرموده.

7- بجا آوردن دو ركعت نماز است در ركعت اول بعد از حمد هزار مرتبه توحيد و در دوم يكمرتبه بخواند و بعد از سلام سر بسجده گذارد و صد مرتبه بگويد اتوب الى الله،
پس بگويد: يا ذاالمن و الجود ياذا المن والطول يا مصطفى محمد صلى الله عليه وآله، و افعل بى ...) و حاجات خود را بطلبد.
و روايت است كه امير المؤمنين (عليه السلام)، اين دو ركعت را با اين كيفيت بجا مى آورد، پس سر از سجده بر ميداشت و ميفرمود: بحق آن خداوندى كه جانم بدست قدرت او است هر كه اين نماز را بكند هر حاجت از خدا بطلبد البته عطا كند و اگر به عدد ريگهاى بيابان گناه داشته باشد، خدا بيامرزد.
و در روايت ديگر بجاى هزار مرتبه توحيد صد مرتبه وارد شده لكن نماز را بايد بعد از نماز مغرب نافله آن بجا آورد و شيخ و سيد بعد از اين نماز دعائى نقل كرده اند مشتمل بر اسامى مباركه حق تعالى و آن دعا را در هدية ايراد كردم و اگر كسى دعا را نخواند، عيبى ندارد.

8- و سيد چهارده ركعت نمازى براى اين شب روايت كرده هر كس اقبال بآن داشته باشد به اقبال رجوع كند

9- و شيخ كفعمى در اعمال اين شب فرموده: مستحب است در اين شب آنكه غسل كند در اول شب و در آخر شب و شش ركعت نماز كند به حمد يك دفعه و توحيد پنج مرتبه .

10- و مستحب است نيز ده ركعت نماز... الخ.

روز اوّل ماه شوال:
روز عيد فطر است و روز عيد و سرور مؤمنين است براى قبولى اعمال ايشان و آمرزش گناهشان و رسيدن ايشان به آن جوائز و عطاهاى سنيه كه از براى روزه ماه رمضان آنها مهيا شده.

و اعمال اين روز شريف چند چيز است:
1 - آنكه بخوانى بعد از نماز صبح و نماز عيد، آن تكبيراتى را كه در شب بعد از نماز ميخواندى.
2- آنكه بخوانى بعد از نماز صبح چنانچه سيد روايت كرده :اللهم انى توجهت اليك بمحمد امامى... الخ و شيخ اين دعا را بعد از نماز عيد ذكر كرده.
3- بيرون كردن زكوة فطره و آن دادن سه صاع (=حدود 6.5 كيلو) از قوت غالب خود است بفقراء از براى هر سرى، از خود و هر كه عيال او باشد و تفصيل آن در كتب فقهيه است.
4- غسل است و روايت است كه در زير سقفى بكن و چون خواستى غسل كنى بگو: اللهم ايمانا بك و تصديقا بكتابك و ابتاع سنة نبيك محمد صلى الله عليه و آله). پس بسم الله بگو و غسل كن و چون فارغ شدى از غسل بگو: اللهم اجعله كفارة لذنوبى و طهر دينى اللهم اذهب عنى الدنس.
5- پوشيدن جامه نيكو و بكار بردن بوى خوش و رفتن بسوى صحرا براى نماز كردن در زير آسمان است چنانچه وارد شده است.
6- پيش از نماز عيد در اول روز افطار كنى و بهتر آن است كه بخرما يا بشيرينى مثل شكر و غيره باشد و شيخ مفيد فرموده كه مستحب است تناول كردن مقدار كمى از تربت سيد الشهدا (عليه السلام) كه شفا است از براى هر دردى.
7- آنكه چون مهيا شدى از براى رفتن بنماز عيد بخوان: اللهم اليك و جهت وجهى... و چون متوجه بنماز عيد شدى بخوان: اللهم من تهيأ فى هذا اليوم... الخ.
8- خواندن نماز عيد است و آن دو ركعت است، در ركعت اول حمد و سوره اعلى و بعد از قرائت، پنج تكبير بگويد و بعد از هر تكبيرى قنوت معروف را بخواند. پس تكبير ششم بگويد و بركوع رود و بعد از ركوع و سجود برخيزد بركعت دوم و بعد از حمد، والشمس بخواند و در اين ركعت قنوت را چهار مرتبه بخواند پس نماز را تمام كند و بعد از سلام، تسبيح حضرت زهرا (عليها السلام) بفرستد و بعد از نماز عيد دعاهاى بسيار وارد شده است و بهترين آنها دعاى 46 صحيفه كامله است و اول آن: يا من يرحم من لايرحم العباد... است و شيخ دعائى را كه بعد از نماز صبح از ناحيه مقدسه وارد شده بعد از نماز عيد ذكر كرده.
و مستحب است كه نماز عيد در زير آسمان و بر روى زمين بدون فرش و بوريا واقع شود و آنكه برگردد از مصلى از غير آن راهى كه رفته بود و دعا كند از براى برادران دينى خود، بقبولى اعمال.
9- زيارت كردن حضرت امام حسين است و زيارت آن حضرت را در اين روز در هديه ذكر كردم.
10- خواندن دعاى ندبه است
11- و بدانكه سزاوار است از براى تو كه در اين روز، دلت مضطرب و معلق باشد مابين خوف و رجا، زيرا كه نميدانى كه روزه ات قبول شده و از عطاها و جايزه هاى الهى نصيب تو شده يا آنكه عملت مردود و از جمله اشقيا و بد عاقبتها شده اى كه از رحمت الهى محروم شده اند. پس بايد محزون و مغموم باشى و تضرع و زارى و مسئلت كنى از حق تعالى كه رحمتش را شامل حال تو كند و ترا دست خالى از در خانه خود برنگرداند. و حديث حضرت مجتبى (عليه السلام) در اين روز مشهور است و اين مطلب اختصاص به روز عيد فطر ندارد، بلكه بايد عقب هر عبادتى حالت چنين باشد
12- و نيز سزاوار است كه در اين روز محزون باشى بجهت غيبت امام زمان (عليه السلام) و ممنوع بودن آن حضرت از تصرف در امور رعيت خود وفوت شدن نماز عيد با آن حضرت و هم تأسى كرده باشى برايشان زيرا كه نمى شود عيدى از براى مسلمين مثل عيد قربان و عيد فطر مگر آنكه تازه ميشود اندوه و غصه از براى آل محمد (عليهم السلام) بجهت آنكه مى بيند حق خود را در دست غيرشان يعنى امت و رعيت خود را در حيرت و ضلالت مى بيند و بحسب ظاهر ممكن نيست ايشان را هدايت آنها و تصرف در امورشان.
13- ونيز شايسته است كه در وقت جمع شدن مردم در مصلى و وقوف ايشان، متذكر شوى روز قيامت را و بيرون آمدن مردگان را از قبور و جمع شدن ايشان را در محشر و وقوف ايشان.
14- و چون مردم از نماز عيد بمنازل خود برگشتند، متذكر شوى رجوع مردمان را در قيامت به سر انجامها و منازل خويش از جنت و نار و هكذا.
najm152
 
پست ها : 2010
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:26 am


بازگشت به ماه شوّال


Aelaa.Net