صفحه 1 از 2
غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش جنين
ارسال شده در:
دوشنبه آپريل 18, 2011 10:40 pm
توسط aelaa.net
غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش جنين
بسم الله الرحمان الرحيم
غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش جنين
ارسال شده در:
شنبه آپريل 30, 2011 10:45 am
توسط najm127
سؤال:
من مادر يك جنين هستم، سؤالي كه برايم پيش آمده اين است كه آيا جنين در شكم مادر داراي حافظه ميباشد؟ و اين حافظه چقدر در يادگيري مطالب مؤثر است؟
جواب:
بنابر نظريه دانش رايج:
جنين حافظه دارد. اما نه به صورت کامل، اولين حافظه جنين از هفته سي ام زندگي آغاز ميشود و در حدود هفته سي و ششم يعني زماني که جنين آماده ورود به دنياي خارج ميشود قدرت اين حافظه به اوج خود ميرسد.
جنينها در رحم مادران خود از نوعي حافظه کوتاه مدت برخور دارند که همزمان با گذر زمان در دوره بارداري قدرت اين حافظه بهتر ميشود.
همانطور که ميدانيد جنين نسبت به محرکهاي صوتي واکنش نشان ميدهد، اين امر به اين معناست که او صداها و آهنگ کلام و زمينه گفت و گوهاي والدين را به حافظه خود ميسپارد.
نظريه آموزش برتر:
اين همه مطلب درباره حافظه جنين نيست
براساس تعاليم مكتب وحي
وراي جنبه كمّي و برد زماني حافظه
براى حافظه جنبه كيفي و عمق آن هم بايد ملاحظه شود
هر جه زودتر آموزش شروع شود از كيفيت و عمق تاثير بيشتري برخوردار خواهد بود، جون حافظه كيفي و عمق آن در پيشينه انسان از نطفه و جنين كرفته تا كودكي بيشتر است تا دوران بعد از آنها و بر عكس حافظه كمّي كه با افزايش رشد بدن افزايش مي يابد حافظه كيفي معمولا با بيشتر شدن عمر انسان كمتر مي شود. ولذاست كه انسانها براى حفظ دانسته ها بيشتر بايد زحمت بكشد
به بيان ديگر والدين آگاه و هوشيار ميتوانند با کلام آرامش بخش خود، صداي روح نواز و ملکوتي قرآن، طنين زيباي اذان، اذكار نوراني مانند: هو، الله، لا اله الا الله، سبحان الله، الحمد لله، صلوات، استغفر الله، و اسماء الحسنى. خواندن کتابهايي که از محتوايي مفيد برخوردارند، هم صحبت شدن با انسانهاي مؤمن و وارسته که کلامشان کلام حق و آرامش بخش جان است، نواهاي مترنم و موزون كه در آفرينش هست مانند صداي كردش كرات صداى حركت آب جشمه يا آبشار يا امواج دريا و ديكر صداهاي ملايم و ... در بهداشت روان و سلامت جسم و رشد مطلوب جنين و هوشمندي و تقويت حافظهاش نقشي بسيار موثر داشته باشند.
بررسيهاي انجام شده حاکي از آن است که مغز جنين اطلاعات قابل توجهي را در حافظه خود نگاه ميدارد و کودکان زماني که قادر ميشوند اولين کلمات و جملات را به زبان بياورند، هميشه سعي ميکنند همان چيزهايي را بگويند که در روزهاي اول تولد و در دوران زندگي درون رحمي شنيده و به خاطر سپردهاند.
گروهي از محققان مرکز پزشکي دانشگاه مستريخت با انجام آزمايشاتي بر روي 100 زن باردار به اين نتايج دست يافتند.
در اين آزمايشات براي اين زنان يک سري تحريکات ملايم با استفاده از دستگاهي که براي اندازهگيري ضربان قلب جنين به کار ميرود تجويز شد. اين تحريکات به منطقه نزديک به بند ناف جنين وارد شد. دستگاه به کار رفته در اين آزمايش "تحريک کننده آکوستيک جنين" نام دارد.
با هر تحريک، جنين با حرکات بدن خود واکنش نشان ميداد. محققان اين حرکات را با استفاده از اکوگرافي ثبت کردند. پس از انجام تعداد مشخصي از اين تحريکات مکانيکي به نظر رسيد که جنين با اين لرزهها خو گرفته است به طوري که بدن خود را ديگر حرکت نميداد.
در دومين بخش حرکات مکانيکي که به فاصله 10 دقيقه انجام شد جنين دوباره با حرکات اندک بدن خود به آنها واکنش نشان داد.
بر اساس گزارش لس آنجلس تايمز، اين دانشمندان از اين آزمايشات نتيجه گرفتند که جنين داراي يک حافظه کوتاه مدت است که به کمک آن ميتواند تحريکات را به خاطر بسپارد اما پس از 10 دقيقه وقفه اين خاطره از بين رفت و بنابراين دوباره به تحريکات واکنش نشان داد.
اين محققان در اين خصوص اظهار داشتند: "جنين تحريک و تعداد تحريکات لازم براي عادت کردن به آنها را به ياد ميآورد که به نظر ميرسد اين خاطره بسيار کوتاه مدت است".
آموزش برتر:
مهمترين نكته بايد معلوم باشد اين است كه
هدف مكتب وحي و آموزش برتر از توصيه به جلوانداختن اموزشها براى جنين و نوزاد و كودكان
زودتر ذهن انها را از اطلاعات پركردن نيست
ولذا موضوع در حافظه ماندن اولويت اول را ندارد؛ و بياد آوردن يا بيادماندن بيشتر؛ هدف اصلي نيست
بلكه هدف فعال كردن هر جه زودتر كلمات نوراني در فضاي تن و روان و جان انسان است كه سبب زودتر روشن شدن نورانيت الهي در وجود شخص است
هر جه اين نور زودتر روشن شود تاثيرش عميقتر و دوامش بيشتر است
هدف اين است كه قبل از فعال شدن هر گونه احساس و غريزه اى نورانيت آن پيشتر و زودتر آنقدر فعال شده باشد كه احساس و غريزه اش در بستر نوراني فعال شود
نه اينكه در فضاي رها و بستر تاثير محيط يا فعاليت نفس حيواني فعال شود
اين است اهداف تعاليم نوراني مكتب وحي كه با كشفيات دانشمندان رايج زمين تا آسمان متفاوت است
والحمدلله رب العالمين
غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش جنين
ارسال شده در:
دوشنبه ژوئن 06, 2011 7:09 pm
توسط najm127
سؤال:
چه طور ممكن است جنيني كه در بطن مادر است، مورد آموزش قرار بگيرد، مگر ممكن است جنين اتفاقات و رويدادهاي دنياي بيرون را مشاهده نمايد؟ و اگر ممكن است مختصري از آموزشهاي دوره جنيني را بفرمائيد؟
جواب:
بله ممكن است،
شايد آموزشهاي مورد نظر تا قبل از دميده شدن روح در جنين تأثير كمتري داشته باشد، اما براي آموزش به يک کودک، شما بايد از دوران جنيني شروع کنيد.
آموزش برتر:
انسان با رشد كالبد و توانايي جسمي ادراكاتش توانائي تحليل و واكنش بر اساس آن افزايش مي يابد نه اينكه اصلا حافظه و قوه ضبط نداشته و تدريجا با رشد بيشتر افزايش مي يابد
قوه ثبت و ضبط و حافظه از ابتداى آفرينش به هستي داده شده است، و انسان از خيلي قبل از وجود انساني اش از دورانهاي قبليش حتى آب و خاك و نطفه بودن قوه ثبت و ضبط دارد، نه فقط او همه عالم و حتى آنجه جمادات ناميده مي شوند
اشتباه دانش رايج كه سبب عدم توجهش به اين راز مهم شده اين است كه
ثبت و ضبط و حافظه را
با
نشان دادن حافظه و واكنش بر اساس حافظه اشتباه كرفته اند
آنجه به مروز زمان افزوده مي شود قوه تحليل حافظه و نشان دادن حافظه و واكنش بر اساس آنست
فلذا
در طول دوران حاملگي، بايد چيزهاي خوب و مثبت به اين جنين بگوييد. برايش کتاب مفيد بخوانيد. حتى اكر برايش فرهنگ لغت بخوانيد!
هر روز چند صفحه و بعد هنگامي که متولد ميشود قادر خواهد بود فوراً با شما صحبت کند، درست است!!!
بهره هوشي او هم افزايش مييابد. بيشتر اوقات برايش نواهاي مترنم آيات قرآني و اذكار الهي و خوب و مثبت بگذاريد. شعرهاي با محتوي بخوانيد، وبا اين کار هم بهره هوشي او افزايش خواهد يافت، شايد بين 20 تا 50 درصد.
در طول دوران حاملگي، اگر استعدادهاي بالقوه بچه را برانگيزيد، سيستم عصبي او بهتر رشد و توسعه خواهد يافت. وقتي که اين بچه متولد شود، بسيار باهوش خواهد بود، باهوشتر از حالتي که برايش مطالب مفيد نخوانده بوديد يا با او صحبت نکرده بوديد.
به هر حال بچه ميتواند اين اطلاعات را جذب کند، چون مغز او شروع به رشد و توسعه يافتن کرده است. بنابراين، هر چيزي که يک مادر حامله جذب ميکند را جنين هم جذب ميکند.
فکر نکنيد که فقط به خاطر اينکه بچه توسط يک جسم از شما جدا شده، نميتواند بشنود. به دليل رابطه نزديک بين مادر و فرزند شما ميتوانيد تاثير زيادي روي جنين بگذاريد و با او در تماس باشيد.
هر چيزي که شما ميخوريد و ميآشاميد روي او تأثير ميگذارد. شما بايد بيشتر غذايي بخوريد که مغز را تغذيه ميکند و آن را پرورش ميدهد، غذاهايي مانند اسفناج و ديگر سبزيها و... باعث ميشود بچه زيبا و باهوش به دنيا خواهد آمد.
اگر ميخواهيد بچه شما زيبا باشد تصاوير انسانهاي زيبا، جذاب و با اخلاق را همه جاي خانه آويزان کنيد، بچه بسيار زيبارو خواهد شد، تأثير وجود خواهد داشت.
بچه شما شبيه همان کسي خواهد بود که شما دربارهاش فکر ميکنيد. بيشتر بچهها شبيه پدرشان هستند، چون شما شوهر خود را بيش از همه دوست داريد! سعي كنيد بشدت احساسات منفي تان را كنترل كنيد؛ بدبيني، حسادت، لجاجت، سردي، دمدمي مزاجي... را بخود راه ندهيد
همچنين ارك شما بيشتر از همه از شوهرتان خوشتان نميآيد! بنابراين بچه بيشتر شبيه پدرش خواهد بود به اين دليل که شما هر روز به او فکر ميکنيد.
بيشتر بچهها شبيه پدر خود هستند تا مادر خود.
اين خوب است و چيزي است که خداوند متعال مقرر ميکند.
مهم نيست که بچه چه شکلي است، مادر هميشه اين را ميداند که بچه، بچه اوست.
اما شوهر از اين بابت مطمئن نيست. وقتي او ببيند که کودک شبيه خودش است خوشحال ميشود، آنگاه بيشتر مواظب شما و بچه خواهد بود و او را بيشتر دوست خواهد داشت. اين هم چيزي است که خداوند متعال مقرر کرده است.
بنابراين حسود نباشيد و بگوييد "چقدر عجيب! بچهها اغلب بيشتر شبيه شوهرم هستند تا خود من". اين طبيعي است.
والحمدلله رب العالمين
غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش جنين
ارسال شده در:
پنج شنبه ژوئن 09, 2011 10:05 am
توسط najm127
سؤال:
منظور از تماس با جنين چيست؟ و يك مادر باردار چه طور ميتواند با جنين خود تماس داشته باشد؟ و آيا اصلاً اين ارتباط با جنين ممكن است؟
جواب:
تماس با جنين يعني تماسي كه از طريق آن بين پدر و مادر و جنين ارتباطي به وجود ميآيد كه اين ارتباط قبل از تولد او حاصل ميشود.
اصل و ريشه اين توانايي و دانش (در سطح وسيع و عميق) در خاندان انبياء و اوصياء الهي و نيز اولياء بيروان ايشان بطور فردي بوده است
كه تدريجا بعض موارد بسيار ابتدايي آن به ميان عموم هم رسيده
تا حدي كه امروزه علمي وجود دارد به نام هپتونومي Haptonomy که روش تماس جنين با پدر و مادر را ياد ميدهد.
امروزه در کشورهاي مختلف جهان مردم تحت آموزش هپتونومي قرار گرفتهاند.
البته اين علم گستره آموزش طولاني دارد، براي افرادي که نياز به مشاورههاي حرفهاي، آموزش کامل در زمينه کمکهاي پزشکي و يا در زمينه برنامههاي کاربردي قبل از تولد فرزند دارند، و البته براي پدران و مادران يک نوع همراهي فرزندانشان هست و يک روش آماده سازي براي زايمان است.
هپتونومي Haptonomy يعني علم تعامل انساني و روابط عاطفي است، با اين علم ميتوان از طريق تماس و لمس کردن اقدام به درمان بعضي از بيماريها نمود.
هپتونومي Haptonomy در کاربرد عملي، حس گستردهاي نميباشد، روش شفا و درمان است، ولي ميتواند در شاخهاي به صورت حرفهاي هر گونه رابطه يا مراقبت از کوکان را انجام دهد.
از جنبشهاي قابل توجه کودک براي اولين بار در ماه چهارم و يا پنجم حاملگي اتفاق ميافتد و پاسخ به اين کودک از طريق لمس بسيار شخصي رخ ميدهد که پس از آن نيز امکان پذير است، حتي تا قبل از تولد، و اين ارتباط با کودکان به بازي کردن و صحبت کردن با کودکان نيز ادامه پيدا ميکند. بنابراين حتي قبل از تولد و تعامل متقابل پيوند عاطفي بين والدين و کودک ايجاد ميشود.
البته تماس با جنين رسمي و به مانند تماسهاى با ديكران نيست و اين چيز سفارش ميشود براي آنها كه ظرفيت و فهم اين كار را دارند.
اما اين كار نشان ميدهد كه در دوره بارداري براي جنين خيلي چيزها پيش ميآيد و اين كه احساس و تماس با عالم بيرون از رحم دارند. اما مثل اين كه مردم شخصيت مختلف دارند، بين جنينها، تفاوتهاي زيادي وجود دارد و ممكن است كه يك جنين حال تماس داشته باشد و يك جنين اصلاً اين حال را نداشته باشد. و اين تماس را با دست گذاشتن و با حرف زدن هم ميتوانيد امتحان بكنيد.
و در واقع تماس با جنين خلاصهاش اين است مثل اين كه بچه در گهواره باشد و شکم فقط يک پوست، و بچه نه فقط ميشنود بلکه ارتباط حسي با عالم بيرون دارد، حرف ميشنود. پس پدر با بچه ميتواند صحبت کند و با دست گذاشتن روي شکم ميشود هم يک تماسي عاطفي با جنين داشته باشد و جنين جواب ميدهد البته بدانيد كه موفقيت اين نوع تماس هم به ظرفيت جنين ارتباط دارد و هم به اراده و عمق عقيدهي پدر و مادر به اين مسئله مربوط ميشود.
اين مطلب بسيار شيرين است و حتي سبب فعاليت ذهني جنين ميشود، ميگويند اين بچههايي که با پدر و مادرشان از دوره جنيني تماس داشتند وقتي که به دنيا ميآيند فورا با اين عالم تماس دارند و بريدن از عالم رحم برايشان سخت نيست هم توجه بيشتر دارند و هم هوششان بيشتر است.
اين ارتباط فقط شامل مادر نيست بلکه پدر هم ميتواند ارتباط برقرار كند، بلكه در برخي موارد بخاطر تمركز ذهني بدر و حوصله و جديتش براى برقراري ارتباط؛ بهتر از مادران توانسته اند ارتباط داشته باشند.
آموزش برتر:
البته آنجه در آموزش جنين برتر مد نظر بسيار فراتر از دانش Haptonomy رايج است
اما از آنجا كه در همين سطح ابتدايي Haptonomy هم مورد باور عموم نبوده و در برنامه همه مادران نيست
لذا به توضيح همين سطح Haptonomy اكتفا مي شود
والحمدلله رب العالمين
غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش جنين
ارسال شده در:
پنج شنبه ژوئن 09, 2011 10:09 am
توسط najm127
سؤال:
هدف از اين ارتباط و تماس با جنين چيست؟ و از چه ماهي اين تماس با جنين شروع ميشود؟
جواب:
هدف عمده هپتونومي Haptonomy براي تأييد عاطفي کودک است و اين که او را احساس ميکنيد، به طوري که آن امنيت اوليه را بدست ميآورد و تمرکز مناسب نسبت به پدر و مادرش را پيدا ميکند.
پدر به طور کامل از نظر جسمي و عاطفي درگير اين ارتباط شيرين ميشود و قادر به مشارکت فعال در تولد نوزاد خواهد شد، و اين ارتباط به نحوي است که پدر و مادر در همه مراحل تولد و بدو تولد با کودکشان همراه بودهاند.
با استفاده از اين ارتباط هپتونومي Haptonomy در دوران بارداري و همواره پس از وضع حمل، پيوند عاطفي بين والدين و کودکشان عميقتر صورت ميگيرد، و پدر و مادر اين اجازه را به کودک خود ميدهند که او، امنيت را در زندگي خود احساس کند.
همين تأييد عاطفي کودک بعد از تولد، پشتيباني براي كودك به حساب ميآيد.
بنابراين کودک ميتواند آن را به تدريج توسعه بدهد و تبديل به يک امر مستقل و معتبر بنمايد.
از آنجا که ما نميتوانيم فرزند را در دوران بارداري ببينيم، ما احساس ميکنيم آن غير قابل دسترس است، آرام در حباب خود است و او هيچ تماسي با خارج ندارد. از ماه چهارم بارداري ميتوانيم با او ارتباط برقرار نماييم. خوب است که مادر با کودک صحبت کند (به او بگويد كه چه كارهايي انجام ميدهيم، آنچه كه پدر و مادر انجام ميدهند، به او بگويند البته جاي او خوب و گرم است، به او اجازه دهيد نگاهي به آنچه كه برايش بيان ميكنيد داشته باشد.)
والحمدلله رب العالمين
غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش جنين
ارسال شده در:
پنج شنبه ژوئن 09, 2011 10:52 am
توسط najm127
سؤال:
اين تماس با جنين چه اثرات مثبتي را ميتواند براي مادر و جنين به همراه داشته باشد؟
جواب:
تجربه شده است كه
در هنگام تلاوت كردن براي شنيدن جنين يا زماني كه صوت كلام وحي در خانه طنين انداز است، مادر دست خود را بر روي شكم خود قرار دهد و جنين ميآيد و خود را به زير دست مادر ميچسباند و از حركت متوقف ميشود و به آن تلاوت گوش فرا ميدهد
و حتي مطلب جالبتر اين كه جنين در اين دوران اگر پدر با او ارتباط برقرار كند ممكن است پدر را ترجيح بدهد، همان طور كه با مادر انس مييابد،
اين امكان هم براي پدر وجود دارد
و جالب توجه است که جنين چگونه به خوبي در مقابل هر تماسي واکنشهاي او قويتر هستند و بيشتر نمايان ميشوند.
به هر حال، رابطه بين کودک و مادر خوب است و دائم با يکديگر در ارتباط هستند،
اما توجه بچه خيلي تيز است که پدر صحبت ميکند يا مادر و مادر دست بر روي شکم گذارده يا پدر، اينها را او ميفهمد
اين تماس با جنين مانند ارتباط افکار با يکديگر است.
کافي است که پدر اين تماس را برقرار كند چه تماس گفتاري چه تماس لمسي،
در اين حالت توجه كردن از جنين است و او تمايل واقعي براي برقراري ارتباط با پدر يا مادر را نشان ميدهد،
به طوري که اين جريان رمز عبور است.
و کودک پس از آن ميآيد پا يا دست خود را به زير لمس پدر يا مادر ميرساند
در واقع خودش را به زير دست پدر يا مادر ميرساند،
به نظر ميرسد که حتي نوازش كردن از روي شكم، بچه ميآيد و با زدن ضرباتي آن احساس خود را از نوازش پدر يا مادر نشان ميدهد
و اين خود يک رشد براي بچه به حساب ميآيد.
و زير دست پدر يا مادر به آرامي ميماند
و حتي ديده شده که کودک پس از گذراندن چندين ساعت بدون حرکت، سقوط در خواب عميق ميكند
و حتي بيدار شدن از خواب به تدريج به صداي پدر يا مادرش است با همان كسي كه با او انس گرفته است
اين رابطه هم بين پدر و نوزاد برقرار ميشود و هم بين مادر و نوزاد
و بسيار تکان دهنده است و سپس آن را پدر يا مادر احساس ميکند که بارداري است
و اين امتياز انحصاري از مادران نيست و روشن است که پدر نيز ميتواند با کودک اين ارتباط را برقرار نمايد.
در زمان تولد است که کودک صداي پدرش را ميشنود و صحبت کردن با نوزاد آن هم به آرامي نيز عامل اطمينان بخش براي نوزاد به حساب ميآيد.
به غير از سادگي استفاده از دست خود در اين زمينه،
و صرف نظر از چگونگي انجام اين کار، اين امکان وجود دارد، كه
با يک حالت خوب (البته با وضو) دست را روي شكم گذارده و انرژي بسيار ملايمي را با ارتعاش کم که باعث ايجاد گرماي تابشي در نوزاد ميشود ......
که در حال تبديل شدن به اين انرژي، بهتر است كه دستها به دور از پوست باشد (1 سانتي متر، فاصله داشته باشد)
كه اين انرژي، به علاوه قدرت دارد براي از بين بردن بعضي از دردها، و چنين ارتباطي با جنين داشتن خود يك ارتباط موفق خواهد بود
و کيفيت انرژي دست پدر و يا مادر، وابسته به حالت معنوي خوبي كه شخصي كه اين ارتباط را برقرار ميكند، دارد.
در واقع همه چيز به هم مربوط است:
حالت خوب صبر ميدهد،
طرح خوب، انرژي خوبي دارد، و الهام بخش است
و البته با اجازه خداوند متعال است.
سپس بايد در نظر گرفت كه متخصصان زنان که دست خود را براي پيدا کردن شکم يا سر، پاها و به اين ترتيب تعيين محل و موقعيت کودک، اندازهاش، روي شكم ميگذارند ، از اين طريق خصوصيات او را متوجه ميشود
که با آهسته دست زدن به پشت کودک يا پاشنه پا او نوک انگشتان ما را خوب لمس نموده
و در زماني که کودک بيدار است، با اين تماس دست ما با پوست شكم ارتباط برقرار كرده و همين لمس كردن براي او نوعي رشد به حساب ميآيد.
البته به ياد داشته باشيد كه از اين طريق خيلي از چيزها را ميتوان به جنين آموزش داد
به طور مثال اگر خواستيم از همان موقع سلام كردن را به او آموزش دهيم
ميشود چند روز صبح خودمان با برقراري اين تماس به او سلام كنيم
يعني اين كه وقتي صبح زود من به تو سلام دادم تو هم با وارد كردن يك حركت به شكم من جواب سلام را بده
و بعد از چند روز صبح به او بگوييد كه چون تو كوچكتر هستي تو بايد صبحها اول اين حركت را وارد كني تا من جواب سلامت را بدهم
و اگر قبل از اين آموزش تماس با جنين داشته باشيد ميبينيد كه چه قدر خوب به صحبت شما جواب ميدهد.
والحمدلله رب العالمين
غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش جنين
ارسال شده در:
پنج شنبه ژوئن 09, 2011 11:00 am
توسط najm127
سؤال:
اين تماس با جنين چه فوايدي دارد؟
جواب:
فوايد زيادي دارد، من جمله ميتوان به مواردي اشاره نمود:
1- ايجاد ارتباط عاطفي عميق و ارزشمند مادر و پدر با بچهي آينده (نه اينکه در دوره باداري تنها مادر...)
2- زايمان را آسان ميکند، زيرا مادر عادت كرده که در فکر بچه باشد پس هنگام درد زايمان توجهاش به فضل خداوند است و تنها به فكر درد خود نيست بلکه انس و توجه دارد به بچه و با افکار مثبت کمکش ميکند که راه را پيدا کند.
3- اين علم تواناييهايي براي انتخاب و تعامل و مسئوليت دارد.
4- هوش جنين فعال ميشود.
5- جنين آگاهي بيشتر از عالم بيرون دارد پيدا ميكند.
6- بعد از تولد به راحتي با عالم رحم ارتباط خود را قطع ميکند.
7- احساس ناامني نميکند.
8- با اين تماس با جنين، نوزاد نسبت به توجه به عالم بيرون هوش تيز مييابد.
9- زمينهي پيشرفت بيشتري دارد، در زماني که بچه بزرگ ميشود.
10- در زمينهي معنوي و معرفتي هم اگر مادر ارتباط با جنين برقرار کرده باشد بيشتر از ارتباطي که مادران معمولا با جنين دارند، قطعا اثر خواهد داشت، مانند خواندن قرآن با اين نيت که تلاوت به بچه برسد، قطعاً سبب انس بيشتر بچه با كلام وحي خواهد شد إن شاء الله، البته اين تلاوت را چه مادر انجام دهد يا تلاوت با صداي پدر باشد در نزد مادر همين تأثير را خواهد داشت.
فوايد ديگر اين روش هنگام زايمان است
در هنگام تولد، چه اتفاقي خواهد افتاد وقتي که انقباضات دردناک وجود دارد و شما در حال زايمان هستيد؟
در اين زمان شما بايد چه كار كنيد
اين كه فرزندتان را مانند يك فرد نابينا متصور كنيد كه ميخواهد از مسيري بگذرد
و در اين هنگام به فكر درد و ناراحتي خودتان نباشيد
و در اين زمان شما در واقع با لمس كردن او در شكمتان مسيري را كه او بايد از آن مسير بگذرد را برايش مشخص نموده و از همان طريق لمس كردن راه را به او نشان دهيد
و نوزاد چون از قبل اين ارتباط را با مادرش داشته متوجه شده و امر زايمان تسريع شده
و در واقع مادر در اين حالت فقط به فكر به دنيا آمدن فرزند خود است، نه چيز ديگر
و در اين زمان مادر بايد توجه به خودش را حذف كند و به دنبال انجام کارهاي بيشتر باشد و به پوست خود ؟؟؟؟مراجعه کند.
والحمدلله رب العالمين
غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش جنين
ارسال شده در:
چهارشنبه جولاي 06, 2011 3:32 pm
توسط najm127
سؤال:
اگر امكان دارد در مورد فرآيند آموزشي جنين كمي توضيح دهيد؟
جواب:
در مكتب علوم رايج مادي :
تا سالها قبل تعريف نوزاد موجودي دوست داشتني ولي ناتوان، مادون انساني، كودن و فاقد احساس بود
و به همين ترتيب هم با آنها رفتار ميشد.
با اينكه در تعاليم وحي مكاتب شرقي متأثر از اموزه هاي وحي درك و شعور جنين امري مسلم بود
اما مانند بقيه امور بالأخره دانش جديد جهالتش در اين زمينه كمي بسر رسيد
و ان هم به عالمان جنين و نوزاد بيوست فلذا
طي 25 سال گذشته روانشناسان و جنينشناسان ژاپني و نيز آمريكايي تحقيقاتي در زمينه جنين انجام دادهاند كه نتايج آن حيرتآور است
به طوري كه اين قرن، قرن نوزادان خوانده شده.
اين مطالعات نحوه شكلگيري سيستم عصبي و مغز را از 2 هفتگي روشن ميكند.
جنين داراي سيستم عصبي فوق العاده پيچيدهاي است كه تا 3 سالگي در حال ضبط كليه حركات اصوات، تصاوير، مزهها و بوهاست.
يك جنين در هفت ماهگي بيشترين سلولهاي مغزي را دارد،
از ماه هشتم اين سلولها شروع به از بين رفتن میکنند.
(همانجه درباره تعاليم مكتب وحي بالاتر نوشتيم كه با افزايش نوعي درك كم مي شود نه زياد)
حالا بحث بر سر اين هست كه آیا ما ميتوانيم اين روند را كند كنيم؟
پاسخ مثبت است، با تحريك قسمتهاي مختلف مغز جنين و نوزاد كه هر كدام راهكارهاي مختلفي دارد.
اين تحريك باعث ميشود كه ارتباطات بين سلولهاي عصبي بر قرار شده و وقتي اين اتفاق افتاد، سلولهايي كه فعال شدهاند ديگر از بين نميروند. يعنی مغز اين قانون را دارد كه هر سلولي بلا استفادهای حذف شود. حال هر چه تعداد سلولهايي كه زندهاند و تعداد اتصالات آنها با هم بيشتر باشد كودك هوش و يادگيري بالاتري خواهد داشت.
شروع كارهايي كه باعث تحريك سلولهاي مغزي ميشود بطور طبيعي تقريبا از ماه پنجم است،
چون معتقدند كه از حدود هفته 18 جنين ميتواند صدا را بشنود.
صدايي كه جنين ميشنود صداي قلب مادر است
اگر ما بتوانيم يك صدايي با تم قلب مادر ولي با ريتم متفاوت ايجاد كنيم اين تفاوت توجه نوزاد را جلب ميكند
مغز نوزاد داراي قسمتهاي مختلفي است كه هر كدام با فعاليت خاصي ارتباط دارد، مثلاً بخش درك نواهاي نوراني مترنم با بخش درك متن يا آوا در دو قسمت مختلف هستند يا بخش ديداري و چشايي.
پس بايستي با تمرينهاي مختلف و متناسب هر بخش را تحريك كرد تا سلولهاي مغز در همان بخش بيشتر و با اتصالات بيشتري شكل يابند.
والحمدلله رب العالمين
غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش جنين
ارسال شده در:
چهارشنبه جولاي 06, 2011 3:55 pm
توسط najm127
سؤال:
چگونه ميتوان در جهت شكوفايي و جلوگيري از بين رفتن سلولهاي مغزي جنين اقدام نمود؟
جواب:
كلا اعتقاد بر اين است كه چهار راه براي جلوگيري از بين رفتن سلولهاي مغزي جنين وجود دارد:
1- ايجاد محرك محيطي (اهميت صدا و لمس) مانند: نواهاي موزون، صدا (شامل حرف زدن با جنين)، لمس (شامل استفاده از حركات ريتميك و ضربه زدن) و نور (يك شمع را 3-4 بار روشن و خاموش كنيد)
بخلاف ترويج باطلي كه در باره موسيقي مي شود؛ بشدت از آن برهيز شود
از وسايل الكتريكي و الكترونيكي بقدر ضرورت استفاده شود
از وسايل الكترومغناطيسي و انجه مانند موبايل سشوار است برهيز شود
تلويزيون مكر برنامه كاملا باكيزه و سالم
از برنامه هاى صحبت از جنايت جرم جنجال تبيلغات شيطنت خباثت دركيريها اختلافات اجتماعي حسادتهاي زنانه خشونتها و امور لغو برهيز شود
2- رژيم غذايي شامل: اسيدهاي چرب ضروري كه 20 درصد مغز را ميسازد، ميوههاي تازه و سبزيجات و غذاهاي سرشار از كلسيم
3- آرامش مادر شامل: ورزشهاي ملايم (كه باعث گردش مواد غذايي و حركات بدن موجب تحريك سلولهاي مغزي جنين ميشود علاوه بر آن به دليل هماهنگي كودك با بدن مادر از هفته 3 به بعد كودك هم به نوعي ورزش ميكند)، نداشتن استرس، استراحت کافی و...
اكر جه نماز فراتر از ورزش بدني است ولى برترين نمونه ورزش بدني است
جه اينكه همراه با بهترين فضا از طهارت و توجه و معنويت و حركت مكرر بدن است
اكر امروزه اطباء روزي دوساعت ورزش را براى سلامتي و بهداشت لازم مي دانند
و كمتر از يكساعت را موجب بيماري مي دانند
در شرع مقدس 51 ركعت نوافل يوميه كه حدود يكساعت طول مي كشد توصيه شده است
اكر انكيزه خدايي براى انجام فرايض و نوافل نداريد؛ بس لااقل تشخيص خداوند را به اندازه تشخيص بزشكان ارزش قايل شويد
و بخاطر سلامت خودتان و نيز مادران براى خود و جنين شان به آن ملتزم باشند
4- اجتناب از آلودگي مانند: دوری از سیگار (سيگار با پایین آوردن اكسيژن،IQ را حدود 10-15 درصد کاهش ميدهد)، محيطهاي آلوده شيميايي و...
دكتر رنه دكار از دانشگاه هاروارد كاليفرنيا از سال 1979 روي 3000 كودك در داخل رحم كار كرده و آنها را بعد از به دنيا آمدن زير نظر داشته است.
او به چهار نتيجه زير در مورد كودكاني كه در رحم روي آنها كار شده رسيده:
1- زمان بندي: زمان حساس از 5 ماهگي شروع و تا 2 سالگي ادامه مييابد،
در صورتيكه اين زمان از دست رود ديگر قابل جبران نيست،
مثلا كودك در زمان تولد چشمهايش را باز ميكند
و تصاوير و نور باعث ميشود قسمت خاص ديدن تصاوير در مغز فعال شود،
اگر يك هفته بعد از تولد چشم كودك را ببنديم و هيچ نوري به آن نرسد هيچ ييامي از چشم به مغز مخابره نميشود و كودك تا ابد كور خواهد بود!!!
اين كوري نه به خاطر ضعف يا مشكل چشم است بلكه به خاطر از بين رفتن سلولهاي نرون و مغز در قسمت بينايي است.
حال چيزهايي مثل درك نواهاي دلنشين، ادبيات، سخنراني، رياضي، زبان دوم و... هم همين حالت را دارد، اگر زمان آن از دست برود ديگر قابل جبران نيست.
2- جهتگيري: كودكاني كه آموزشهاي جنيني گرفتهاند بهتر با جهان خارج ارتباط برقرار ميكنند.
3- تحرك: كودكان آموزش ديده كنترل بيشتري روي حركات خود دارند.
4- احساسات: كودكان آموزش ديده آرامتر، هوشيارتر و شادتر ديده شدهاند.
كمتر از دو هفته بعد از تشكيل نطفه آن بخش از سيستم عصبي جنين كه مربوط به قوه جاذبه و تعادل در فضا است يعني سيستم گوش داخلي شكل ميگيرد.
همين سيستم هماهنگي بين حركات مادر و جنين را ايجاد ميكند.
حركت بدني مادر سبب مي شود جنين نیز تغيير وضعيت سرعت و جهت حركت مادر را احساس ميكند و ميكوشد كه با آن موازنه ايجاد كند.
اگر شما نماز بخوانيد جنين شما خواه يا ناخواه ناگزير به نماز است. به همين دليل نماز يكي از راههاي خوب براي تحريك سيستم عصبي كودك است.
والحمدلله رب العالمين
غرفه پاسخگویی به سؤالات درباره آموزش جنين
ارسال شده در:
چهارشنبه جولاي 06, 2011 4:08 pm
توسط najm127
سؤال:
حال با استفاده از اين تماس با جنين و تأثير بر جنين چگونه ميتوان او را آموزش داد؟
جواب:
برنامهريزي جنين براي موازنه با شما، فعاليت مغز او را افزايش ميدهد و مغز پيچيدهتري براي او ايجاد ميكند.
البته تعداد و زمان اين حركات بايد حساب شده باشد، چون جنین زود خسته شده و بايد استراحت كند.
مغر انسان از دو قسمت چپ و راست تشكيل شده است:
سمت راست =خودآگاه
سمت چپ= نا خودآگاه
اعمال نا خودآگاه، مثلاً ما فارسي حرف ميزنيم و حتي خواب فارسي ميبينيم ولي به قواعد دستور زبان يا كاربرد كلمات فكر نميكنيم اين يعني در ناخودآگاه ضبط شده است، يا مثلاً رانندگي در ابتدا خودآگاه است و سمت راست مغز را درگير ميكند ولي بعد از مدتي به سمت چپ مغز منتقل ميشود و ما بدون اينكه فكر كنيم رانندگي ميكنيم و ممكن است در حين رانندگي چند كار ديگر هم انجام دهيم.
حالا نكته جالب اين است كه از 3 سالگي سمت راست مغز جلوي سمت چپ قرار ميگيرد و هر چيزي بايد اول در سمت راست شكل گيرد بعد در صورت تكرار زياد به سمت چپ منتقل شود (مثل يادگيري زبان دوم از دبستان به بعد).
ولي از 5 ماهگي جنين درون رحم تا 3 سالگي سمت راست مغز خيلي فعال نيست و هر چيزي كه كودك ميبيند و ميشنود در سمت چپ مغز ضبط ميشود و بعداً ناخودآگاه انسان را ميسازد كه تا آخر عمر همراه اوست و ديگر به سختي قابل تغيير است و بسياري از اعمال انسان را اين ناخودآگاه شكل ميدهد.
پس در حقيقت ساختار كلي تمام ذهنيات و افكار فرزند شما در زندكي آتيه او در دستان همت و غفلت والدين است در دوران جنيني و نوزادي تا سه سالكي كودك است
تمام كرايشهاى مثبت ومنفي ذهني فكري رواني و روحي و اعتقادي و رفتاري او در آتيه زندكي از اين مرحله آغازين زندكي متاثر است
تلاش والدين بايد اين باشد كه ناخودآگاه را پر از خاطرات نوراني باكيزه و شيرين و آموزشی كنند.
در اين دوران فرصت كمي داريد و كارهاى زيادي
سخت ترينهايش را جلو بياندازيد
كودكان در اين سن ميتوانند همه جيز بياموزند
از آئين حق و روش سعادت و سلامت در زندكي و مسؤوليت بذيري و روحيه برتلاش و جديت و همه خصائل حسنة تا علوم الهي و دانشهاى مورد نياز زندكي روزمره....
زبان دوم بياموزند، خواندن از روي متن را بياموزند، حتي رياضيات را در حد چهار عمل اصلي بياموزند.
والحمدلله رب العالمين