فرهنگ اعلي

نشر گزارشات مفید برای توجه به حیات اعلی

مديران انجمن: najm134, najm134, najm134

فرهنگ اعلي

پستتوسط najm134 » شنبه مارس 27, 2010 1:02 pm

عناوين گزارشاتي كه تا كنون در اين باره منتشر شده است: حضرت صاحب الأمر امام حاضر مستور - راه ندادن پادشاه سعودي به علت عدم زيارت حضرت معصومه عليها السلام - امام خميني احيا كننده فرهنگ مهدويت - ما امام زمان (عجّل اللّه تعالى فرجه الشّريف) را خانه نشين كرده ايم! - معني غيبت حضرت و تكذيب مشاهده

مرسولاتي كه تا كنون جداگانه در اين باره منتشر شده است :
آغاز سال قمري
http://aelaa.net/110.aspx?id=585
نامگذاري محذور
http://aelaa.net/110.aspx?id=586
جهارشنبه سوري
http://aelaa.net/110.aspx?id=537
آئين سرور
http://aelaa.net/110.aspx?id=550
راز بوشي و بيزاري
http://aelaa.net/110.aspx?id=561
حضور در نماز
http://aelaa.net/110.aspx?id=549
سجده حضور وحي
http://aelaa.net/110.aspx?id=646
بعثت جهاني
http://aelaa.net/110.aspx?id=552
تحصيل معارف الهي
http://aelaa.net/110.aspx?id=554
تجلي حق درشعبان
http://aelaa.net/110.aspx?id=584
شهيدين مُحَسِّن و مُحْسِن
http://aelaa.net/110.aspx?id=583
دانائي و ايستادگي
http://aelaa.net/110.aspx?id=551
انجام امور در اوقات محذور
http://aelaa.net/110.aspx?id=555
بعد از رکوع و سجود
http://aelaa.net/110.aspx?id=556
هنگام نیکو و خجسته
http://aelaa.net/110.aspx?id=557
خون گریست
http://aelaa.net/110.aspx?id=558
مسيحيت غير از نصرانيت

شهادت نماز
http://aelaa.net/110.aspx?id=630
غسل جمعه
http://aelaa.net/110.aspx?id=628
قبله دور
http://aelaa.net/110.aspx?id=627
ريش بزي
http://aelaa.net/110.aspx?id=629
اوقات نماز
http://aelaa.net/110.aspx?id=640
جماعت نواصب
http://aelaa.net/110.aspx?id=620
علم ناجيز
http://aelaa.net/110.aspx?id=625
عاشوراي يهود
http://aelaa.net/110.aspx?id=623
تشبه به غير
http://aelaa.net/110.aspx?id=631
باطن نماز
http://aelaa.net/110.aspx?id=624
بذيرش در بندگي
http://aelaa.net/110.aspx?id=626
افتتاحيه نماز
http://aelaa.net/110.aspx?id=639
غيبت مبطل روزه
http://aelaa.net/110.aspx?id=641
مبطل طهارت
http://aelaa.net/110.aspx?id=632
برهيز بيگانه
http://aelaa.net/110.aspx?id=644
مسافر
http://aelaa.net/110.aspx?id=642
الكل
http://aelaa.net/110.aspx?id=634
ذبح
http://aelaa.net/110.aspx?id=643
عزاداري
http://aelaa.net/110.aspx?id=635
عقيقه
http://aelaa.net/110.aspx?id=636
توجه
http://aelaa.net/110.aspx?id=637
ناباك
http://aelaa.net/110.aspx?id=633
ژلاتين
http://aelaa.net/110.aspx?id=645
قرائت نماز
http://aelaa.net/110.aspx?id=638
آخرين ويرايش توسط najm134 on پنج شنبه ژانويه 20, 2011 5:08 pm, ويرايش شده در 14.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

فرهنگ اعلي

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 4:30 pm

فرهنگ اعلي
امام جمعه مشهد، سخنان رئيس‌جمهور در جمع طلاب و روحانيون مشهد مقدس را از مباني اعتقادي شيعه خواند.حجت‌الاسلام والمسلمين علم الهدي در گفت‌وگو با سايت نزديك به دولت، با طرح اين پرسش که اگر وجود مقدس امام زمان (عج) جهان را مديريت نمي‌کند، پس چه امامتي بر ما دارد، افزود: اگر اين گونه باشد که دست امام زمان بسته و او گوشه‌گير است.وي با اشاره به اين عقايد انحرافي ادامه داد: اين افراد امام زماني را معرفي مي‌کنند که هيچ كاري به كار دنيا ندارد و تنها در پس پرده غيبت نشسته است. ... به همراه خانواده مشغول زندگي هستند و ديگر کاري به کار مردم ندارند که چه بلايا و کشتارهايي بر سرشان مي‌آيد. همانجا نشسته و منتظر است تا يکباره خداوند بخواهد و ظهور کند و با قدرت غيبي، همه دستگاه‌هاي کفر را از کار بيندازد و بر جهان مسلط شود.امام جمعه مشهد با رد اين عقايد خاطرنشان كرد: اگر امام زمان(ع) اين‌گونه بود، طبيعتاً بايد همان روز اول پس از غيبت، ظهور مي‌كرد، چراكه امام زماني که مي‌خواهد يک مرتبه و با يک امداد غيبي، همه دنيا را به هم بزند و بر همه جا مسلط شود، روز اول هم مي‌توانست اين کار را انجام دهد. پس چرا همان هنگام اين کار را نکرد؟ ... علم الهدي با طرح اين پرسش كه اگر بنا بود امام زمان در آينده تشريف بياورند و اكنون هيچ نيازي به ايشان نيست، اساساً چرا ما امام 1200 ساله بايد داشته باشيم، ادامه داد: اگر امام زمان(ع) امروز جهان را مديريت نمي‌کنند و در ‌تحولات جهاني و در مديريت نظام ما نقش ندارند، چه احتياجي به ايشان هست؟ با اين نگاه خداوند مي‌توانست همان روزي که روز ظهور است، امامي خلق کند تا دنيا را اصلاح نمايد. چرا پسر امام حسن عسکري(ع) اين قدر بايد در پس پرده غيبت بماند؟ وي با تأكيد بر اينكه ولايت كليه امام عصر(ع) بر تمام شئون عالم جزو مباني اعتقادي ماست، اظهار داشت: اساساً زمينه ظهور را خود حضرت فراهم مي‌کنند و حوادث جهان را جهت مي‌دهند.امام جمعه مشهد با اشاره به الطاف امام زمان بر انقلاب اسلامي از روز اول پيروزي گفت: رجعت امام(ره) از پاريس به ايران با عنايت امام زمان(ع) بود. شهيد مطهري نقل مي‌کردند که جمعه شبي به امام زنگ زدم و عرض كردم كه تمام فرودگاه‌ها را بسته‌اند، پدافندها مجهزند و در صورتي كه به ايران بياييد، هواپيما را مي‌زنند. شوراي انقلاب هم تصميم قطعي گرفته است كه شما نياييد و اين سفر را به تعويق بيندازيد. امام جواب دادند امروز صبح جمعه به آقا امام زمان متوسل شده‌ام و بعد تصميم خود را گرفته‌ام و به هر نحو ممکن روز يکشنبه (دوازده بهمن) مي‌آيم .وي با آوردن نمونه ديگري از الطاف امام زمان ادامه داد: 21 بهمن در حالي که انقلابيون از هر نوع تصميمي مستأصل شده بودند، امام فرمودند مردم از خانه‌ها بيرون بريزند و حكومت نظامي را بشكنند. مشهور است اين دستور را امام(ره) در نتيجه توسل به آقا امام زمان(عج) صادر کردند. البته نمي‌گوييم که امام(ره) با امام زمان(ع) رابطه داشته‌اند بلكه حضرت عنايت فرمودند و القا کردند.اين استاد اخلاق با تأكيد بر نقش و دخالت امام زمان(عج) در اين نظام، افزود: ما در همه مسائل و وقايع نقش امام زمان(ع) را مي‌بينيم؛ براي نمونه، دانشمندان هسته‌اي که سال گذشته به مشهد آمدند، براي من نقل کردند كه براي پيشبرد برنامه هسته‌اي دستگاهي خريده بودند که در آن حفره‌هاي نامريي زده شده بود که با دستگاه‌هاي الکترونيکي هم ديده نمي‌شد و اين سبب شده بود که اين دستگاه كار نكند و اهداف مورد نظر ما را محقق نکند. کار به بن بست خورده بود که در آنجا متوسل به وجود مقدس امام زمان (عج) شده بودند و پس از آن متوجه علت عيب دستگاه‌ها شده بودند. ...امام جمعه مشهد همچنين تصريح كرد: سخناني كه آقاي احمدي نژاد در جلسه طلاب مشهد بيان كرد، اصول مباني اعتقادي ما درباره حضرت حجت(ع) است و خلاف آن، خلاف مباني اعتقادي ماست.وي در واكنش به اظهارات نماينده مشهد مبني بر اين كه اگر آقاي واعظ طبسي در آن جلسه بود، اجازه بيان چنين اظهاراتي را نمي‌داد، افزود: عده‌اي که نام خود را اصولگرا گذاشته‌اند، براي مبارزه با دولت و احمدي‌نژاد حاضرند مباني اعتقادي را زير پا بگذارند. اين چه ادعايي است؟ يعني اگر آقاي طبسي در آن جلسه بود، در جواب آقاي احمدي‌نژاد مي‌گفت امام زمان در مديريت نظام دخالتي ندارند؟ يعني مي‌خواهيد از آقاي طبسي يک آدم غيرمعتقد به وجود مقدس امام زمان(ع) بسازيد؟علم الهدي با اشاره به اين كه اين افراد گاهي در مسيري مي‌افتند كه از روي لجاجت حتي منکر ضروريات دين هم مي‌شوند، گفت: اتفاقاً آقاي احمدي‌نژاد در آن جلسه مطلبي گفتند که دقيقاً اين ادعا را نقض مي‌کند. گفتند: «آقايي آمده به من گفته شما مدعي ارتباط با امام زمان شده‌ايد، من در پاسخ گفتم من چه زماني چنين ادعايي کرده‌ام؟ ما اين سخنان را پاي منبرها شنيده‌ايم و از شما ياد گرفته‌ايم و نزد شما درس پس مي‌دهيم؛ يعني شما يک چيزهايي به ما گفته‌ايد که به آن مطالب اعتقادي نداريد؟» رئيس‌جمهور کجا ادعا کرده که من هر کاري مي‌کنم، با تأييد امام زمان(ع) است.وي خاطرنشان كرد: آيا اگر کسي پيشرفت‌هايي در نظام داشت و گفت بنده در اين پيشرفتها نقشي ندارم بلكه اين عنايت امام زمان است، منظورش اين است، هر کاري که مي كند، يعني امام زمان انجام داده است؟ امام جمعه مشهد با اشاره به تحقيقات و حساسيت دشمنان درباره مهدويت و درخصوص بخشي از اظهارات رئيس‌جمهور كه هدف اصلي از لشكركشي به منطقه را همين مسأله دانسته بود، اظهار داشت: چندي پيش نظاميان آمريكايي به مسجد سهله هجوم بردند و اين مسجد را كه به عنوان خانه امام زمان(عج) است، مورد اهانت قرار داده و افراد درون آن را قتل‌عام کردند. يک نفر را هم بازداشت كردند و مورد ضرب و شتم قرار دادند و از او پرسيدند که آيا تو مهدي هستي؟! وي افزود: آيا سربازان آمريکايي با پندار خود اين کار را کردند يا فرماندهان به آنها دستور داده بودند؟ فرمانده نظامي آمريکايي چگونه از اين قضايا خبر دارد که اين مسجد منسوب به امام زمان (عج) است؟ قطعا اين مسأله توسط اسلام‌شناساني که ْآمريکايي‌ها دارند، به آنها گفته شده است. آمريکا در ضمن اهداف شيطاني که براي اشغال منطقه از جمله چپاول منابع طبيعي عراق، محاصره ايران و... داشته است، روي اين موضوع هم حساسيت ويژه‌اي دارد و آقاي احمدي‌نژاد هم اين موارد را مورد توجه قرار دادند.علم الهدي با اشاره به اين كه برخي اساساً عقيده اي به امام زمان ندارند، درباره اظهارات يكي از وابستگان به جريان سياسي دوم خرداد مبني بر اين‌كه امام عصر(ع) تا پانصد سال ديگر هم ظهور نمي‌كنند، تأكيد كرد: لعن الله الوقاتون. خدا كساني را كه وقت تعيين مي‌كنند، چه براي آمدن و چه نيآمدن حضرت، لعنت مي‌كند.وي با اشاره به اين‌كه برخي گروه‌هاي سياسي در رقابت‌هاي خود تا شرك به خدا نيز پيش مي‌روند، اظهار داشت: سال گذشته يكي از اينها گفت ما ليبرال دمكرات هستيم. ليبرال دمكراسي به معناي شرك است چراكه اصل اول دمكراسي حاكميت را حق مردم مي‌داند، در حالي كه مسلمان حاكميت را حق خدا مي‌داند. ان الحكم الا لله.امام جمعه مشهد در واكنش به انتقاد از رئيس‌جمهور درباره سخن گفتن از امام زمان(ع) اضافه كرد: اين مسائل ناشي از ضديت با دولت است و چون دولت رقيب سياسي آنهاست. اگر آقاي احمدي نژاد نعوذاً بالله به امام زمان بي احترامي مي‌كرد، اينها طرفدار حضرت مي‌شدند و حالا چون از امام زمان(ع) صحبت كرده است، اينها موضع گرفته‌اند.وي ادامه داد: اين افراد تصور مي‌كنند سخن گفتن از امام زمان مانند ذكر گفتن و دعا خواندن است، در حالي كه مسأله حضرت مسأله روز و زندگي ماست. اگر اعتقاد دارند كه جامعه ولايي است، در رأس جامعه ولايي امام زمان) ع) است، آيا اين منطق درستي است كه رئيس قوه مجريه از امام زمان (ع) سخني نگويد؟
1- شكي نيست در صحت و لزوم عقيده به حضور حضرت صاحب الأمر منه السلام؛ و مدار امور عالم بودنشان، كه اكَر جز اين بود خطاب "حضرت" و لقب "صاحب الأمر" به ايشان داده نمي شد.
2- همه مؤمتين وظيفه دارند اين عقيده را در جان و دل و حال و رفتار و كَفتار ملتزم بوده بلكه آنرا اظهار و اشعار نمايند.
3- بديهي است كه التزام به اين عقيده و اظهار آن؛ بايد از روي صدق و واقع بوده، و در تحقق آن ملاحظه احدي ننمايند، جه برسد به اينكه بخواهند براى مصلحت انديشي اجتماعي و جلب معتقدين يا رقابتهاي سياسي باشد،
4- اميدواريم كه فرصت التزام به عقيده به حضرت صاحب الزمان و امكان اظهار و تبليغ آن؛ براى همه مواليان و ارادتمندان فراهم بوده، و بخاطر آن مورد اتهامات و ساير تعديات نكَردند، اينطور نباشد كه انجام آن براى عده اى آزاد و مورد تشويق و علامت صدق آنها بوده، ولى براى غير آنها همين عقيده و همين اظهار و تبليغها مستلزم كرفتاري انكار و تهمت و محدوديتها بشود.
5- خدا را شكر مي كنيم كه در سرزمين حضرت مولا امام زمان زندكَي مي كنيم، و از حضرتش توفيق عبوديت و معرفت و تبعيت تامه را براى همه مؤمنين خواستاريم، خداوند درك حضور حضرتش را روزافزون و ظهور مباركش را تعجيل بفرمايد .
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

فرهنگ اعلي

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 4:34 pm

راه ندادن پادشاه سعودي به علت عدم زيارت حضرت معصومه عليها السلام
ملك سعودبن عبدالعزيز، پادشاه سعودي به ايران آمد و خواستار ملاقات با آيت الله بروجردي رهبر شيعيان جهان شد. اما به هيچ ‌وجه آقاي بروجردي نپذيرفت.
تصوير
بالاخره يك عده‌اي به ايشان گفتند كه شما در بحث تقريب مذاهب اسلامي در حال فعاليت هستيد و حج در دستان آل‌سعود است. چه اشكالي دارد، حالا او بيايد و با شما ملاقات كند؟! ايشان در نهايت درد دل خود را گفته بود: «پادشاه سعودي اگر به قم بيايد، به ديدن من مي‌آيد، اما به زيارت حضرت فاطمه معصومه(س) نمي‌رود. اين هتك فاطمه معصومه(س) است. نمي‌شود من مرجع شيعه در قم باشم، اما او به واسطه من، امامزاده واجب التعظيمي مثل حضرت معصومه(س) را هتك كند. يك پادشاه قم بيايد، حرم نرود، اين هتك‌حرم اهل‌بيت است.» اين صلابت آقاي بروجردي را در اين قسمت ببينيد.
البته بعدا اين مسئله را به گونه‌اي ديگر جبران كردند. ايشان هداياي پادشاه سعودي به جز قرآن و پرده كعبه را نپذيرفتند و بقيه را بازگرداندند و گفتند كه من از سلاطين هديه قبول نمي‌كنم.
(آقاي بروجردي در مقابل) يك حديثي هم از امام صادق(ع) به او هديه دادند كه متضمن خيلي از احكام حج بود و خبر اين هديه هم در روزنامه‌هاي سعودي منتشر شد و سر و صدايي كرد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

فرهنگ اعلي

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 4:38 pm

امام خميني احيا كننده فرهنگ مهدويت
يكي از عمده‌ترين خدمات و زيباترين اثر وجودي امام خميني (ره) احياي معنويت و ارزشهاي مكتب حيات بخش اسلام از جمله انتظار فرج بوده است.تصوير
به اعتقاد تحليلگران زيربناي همه موفقيت‌ها و خدمات بزرك وبي نظير امام خميني به اسلام و مسلمين و عامل اصلي پيروزي انقلاب اسلامي ايران بوده است. امام خميني با الهام از آيات و روايات و همچنين آخرين توقيع حضرت حجت(عج) كه مردم بايد در دوران غبت امام عصر به فقها مراجعه كنند با بررسي اوضاع به وخامت كشيده شده حكومت پهلوي بر آن شدند تا با تاسيس دولتي اسلامي زمينه هاي ظهور امام عصر را فراهم نمايد.
در واقع فقيهي كه نظام فقاهتي را از تئوري به صورت علمي در آورد و آيات و احكام الهي و ارزشهاي معنوي را در عمل به مردم نشان داد و چهره اسلام ناب محمدي (ص) را از زنگارهاي مهجوريت و خرافه و برداشت هاي نادرست پاك كرد و مسايل ثبوتي اسلام را در تشكيل حكومت اسلامي به اثبات رساند، كسي جز امام خميني (ره) رهبر كبيرانقلاب اسلامي نبود.
امام خميني در زمينه واسطه فيض بودن حضرت - و همچنين روایتي از امام باقر(ع) مي فرمايند: لو انّ الامام رُفع من الارض ساعةً لَماجت باهلها كما یموج البحر باهله یعنی اگر امام و حجت خدا لحظه‌ای از زمین گرفته شود، زمین با اهل آن همانند دریا دچار اضطراب می‌شود- می‌گوید: ولی‌الله اعظم و بقیة‌الله فی ارضه ارواحنا لمقدمه الفداء كه واسطة فیض و عنایات حق تعالی است و دعای خیرش بدرقة امت جد بزرگوارش صلی‌الله علیه و آله، می‌باشد.
ايشان هم‌چنین در اشعار نغز عرفانی خود نیز در چند مورد بر این نكته كه در روایات آمده اشاره كرده از جمله گفته است:
حضرت صاحب زمان مشكوة انوار الهی - مظهر قدرت، ولی عصر، سلطان دو عالم - با بقاء ذات مسعودش همه موجود باقی
خوشه‌چین فرمن فیضش همه عرشی و فرشی - از طفیل هستی‌اش هستی موجودات عالم - مالك كون و مكان مرآت ذات لامكانی - قائم آل محمد مهدی آخر زمانی - بی‌لحاظ اقدسش یكدم همه مخلوق فانی - ریزه خوار خوان احسانش همه انسی و جانی - جوهریّ و عقل و نامیّ و حیوانیّ و كانی - حضرت مهدی عصاره موجودات نقل از خبرگزاري شبستان

در اينجا نقل يك كزارش درباره تحقيقات غربيها راجع به توجه و اقبال جهاني نسبت به امر مهدويت؛ مناسب است:

ژان پي ير فيليو" محقق فرانسوي و نويسنده کتاب "آخرالزمان در اسلام" در مطلبی که از آن بعنوان هشدار یاد کرده به مقامات کاخ سفید متذکر می شود که از زماني که عمليات يازده سپتامبر در سال دو هزار و يک در آمريکا رخ داده است، نوعي ادبيات و تبليغات آخرالزماني در سرزمين هاي اسلامي رونق گرفته است .
به گزارش شیعه آنلاین به نقل از البرز، "ژان پي ير فيليو" که مدرس موسسه مطالعات سياسي در پاريس نيز هست، در کتاب "آخرالزمان در اسلام" نوشته است: بين قيام فردي معتقد به سعادت هزاره، به نام مهدي در عربستان سعودي در سال هزار و نهصد و هفتاد و نه در مکه ، عمليات يازده سپتامبر در نيويورک و قيام هاي بر خاسته از تفکر ظهور امام زمان در عراق که از سال دو هزار و سه تاکنون به طور مرتب در اين کشور رخ مي دهد، ارتباط وجود دارد.
به اعتقاد اين مورخ مطالعات کشورهاي عربي، هدف اين عمليات آخرالزماني، به اعتقاد بسياري از نويسندگاني که ميليون ها نسخه از آثار و کتاب هاي خود را در خيابان هاي قاهره و يا جارکاتا مي فروشند، مشارکت در اخرالزمان و تسريع در تسلط مطلق اسلام بر جهان است.
ژان پي ير فيليو مي گويد: من از ميزان انتشار اين همه آثار مرتبط با آخر الزمان تحت تاثير قرار گرفته ام. چه آنکه اکنون نمونه هاي اين آثار آخرالزماني را در همه جا مي بينيم.
وي افزود: اين پديده که در جهان اسلام در حال اوج گرفتن است به علت آنکه خارج از زمينه دانشگاهي است، تلاش براي تفسير و تعبير درباره آنها نيز زياد صورت مي گيرد.
"ژان پي ير فيليو" مي افزايد: در بين نويسندگان اين گونه آثار، نام منصور عبدالحکيم مصري به چشم مي خورد که از سال دو هزار و چهار تاکنون حدود بيست کتاب و اثر درباره آخرالزمان منتشر کرده است.
بر روي جلدهاي ترسناک اين گونه آثار و کتاب ها که در خيابان ها و محلات همه پايتخت هاي کشورهاي عربي فروخته مي شود، جايگاه متزلزل آزادي، گاوچران ها مهارگسيخته آمريکايي و کشيشان شيطان صفت با آن ناخن هاي دراز و بيني عقابي شان که در حال انجام رقص باله غربي هستند، ديده مي شود که هدف همه آنها نابودي اسلام است.
نويسنده کتاب "آخرالزمان در اسلام " در ادامه خاطر نشان مي کند: اين روند اکنون با قيام ها و شورش هايي نظير آنچه در ژانويه سال دو هزار و هفت در نجف رخ داد و دولت عراق آن را به خاک و خون کشيد، به مرحله اجرا در آمده است.
نويسنده اين کتاب در پايان نتيجه گيري مي کند اين مسئله (باور به آخرالزمان) اکنون حالت مجازي دارد اما جاي آن دارد که ما از هم اکنون درباره همين حالت مجاز قبل از آنکه به واقعيت تبديل شود انديشه و تامل کنيم.
به اعتقاد وي مسئله آخرالزماني يکي از موضوعات مهم عصر ما، به ويژه براي کساني است که خود را براي آن آماده مي کنند.
نكته: در ابتداي اشغال عراق توسط امريكائيها و حتى قبل از بروز حركتها و ادعاهايي به نام مهدويت، بارها نيروهاى اشغالكر مناطقي را در نواحي كوفه و مسجد سهله و نجف و غير آن محاصره نظامي غيرمترقبه نموده و با جستجوي شديد اظهار مي كردند كه دنبال مهدي هستند!!! عنوان مهدي تا آنوقت بيشتر در عقيده و كتابهاى ديني مطرح بود، و با اين اقدامات آمريكائيها؛ توجه مردم به حضور فعال شخصي با اين نام و عنوان (مهدي) در سطحي كه بسيج نيروهاى اشغالكر آمريكايي را مي طلبد؛ جلب كَرديد.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

فرهنگ اعلي

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 4:44 pm

ما امام زمان (عجّل اللّه تعالى فرجه الشّريف) را خانه نشين كرده ايم!
متن بيانات آيت الله بهجت، كه در سايت رسمي ايشان منتشر شده است:
ما امام زمان ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّريف ـ را خانه نشين كرده ايم! تصوير
عِرق ايمانى ما كجا؟ و منزلت ايمانى امام زمان ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّريف ـ كجا؟
اگر ما در نزد او كافر به حساب نياييم!
چرا دستش را بسته ايم؟ و خانه نشينش كرده ايم؟ و اجازه نمى دهيم خود را نشان دهد؟!
آن آقا گفت: چرا براى تعجيل فرج دعا مى كنيد؟ آيا مى خواهيد بيايد و او را هم بكشيد؟! براى اين كه مزاحم خط و مرام و حكومت و حاكميّت شما خواهد بود.
آنان كه ساير ائمه ـ عليهم السّلام ـ را كشتند، ديوانه كه نبودند، بلكه سبب آن بى دينى بود، آيا الآن ديگر آن طور نيست؟!
مشايخ اسلام گفتند: تعيين خليفه لازم نيست، يعنى نعوذُ باللّه ! رسول خدا ـ صلّى اللّه عليه وآله وسلّم ـ بى خود مى گويد، و با اين وسيله دهانش را بستند و نگذاشتند چيزى بگويد، بعد گفتند: «إِنَّ رَسُولَ اللّه ـ صلّى اللّه عليه وآله وسلّم ـ مَضى وَ لَمْ يَسْتَخْلِفْ.» رسول خدا ـ صلّى اللّه عليه وآله وسلّم ـ از دنيا رفت و خليفه تعيين ننمود. ( اصول كافى، ج 8، ص 29)

رسانه حيات اعلى: خداوندا موانع دروني ما را كه موجب تأخير ظهور حضرتش مي شود برطرف و اصلاح فرموده؛ و همه ما را شايسته عبوديت و تبعيت و خدمت حضرتش قرار ده.

najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

فرهنگ اعلي

پستتوسط najm134 » جمعه آپريل 23, 2010 6:46 pm

معني غيبت حضرت و تكذيب مشاهده
بخشي از سخنان آيةالله جوادي آملي در نشست مقدماتي ششمين گفتمان مهدويت:
درباره غيبت حضرت مهدي اين ماييم كه غايبيم. نابينا از بينا غايب است؛ نه بينا از نابينا. اگر يك نابينايي دوست خودش را نمي‏بيند، آن دوست غايب نيست؛ اين نابينا غايب است. اين چنين نيست كه حضرت غايب باشد؛ چه اين كه ظهور هم در حقيقت مال حضرت و اين نور است. به ما گفته‏اند كه شما تكذيب كنيد؛ تكذيب به معناي اين كه شما دروغ مي‏گوييد؛ نيست، و نيز به اين معنا نيست كه حضرت قابل ديدن نيست، بلكه تكذيب به اين معناست كه: من موظفم اثر عملي بار نكنم، و گرنه هر كس مي‏تواند ادعا كند كه من خدمت حضرت رسيده‏ام و حضرت فرمودند: «فلان چيز حلال است يا فلان چيز حرام است»، سنگ روي سنگ بند نمي‏شود. روايتي كه مي‏گويد تكذيب كنيد، نه يعني تو دروغ مي‏گويي؛ يعني من موظفم اثر عملي بار نكنم. منبع: نشريه پرسمان، شماره 27 با اقتباس و تلخيص.
najm134
 
پست ها : 2044
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:15 am

تناسب و حكمت تكرار واژه ها در قرآن کریم

پستتوسط aelaa.net » دوشنبه مارس 14, 2011 7:48 pm

تناسب و حكمت تكرار واژه ها در قرآن کریم

تصوير

مطابق آنالیز آیات مجموع آیات قرآن مجید مشخص شده است كه :
کلمه مرد 24 بار آمده است . همچنین کلمه زن نیز 24 بار در قرآن مقدس آمده است . یعنی 24 = 24
دنیا : ١١۵ = آخرت : ١١۵
ملائکه: ٨٨ = شیاطین: ٨٨
زندگی: ١۴۵ = مرگ: ١۴۵
سود: ۵٠ = زیان: ۵٠
ملت (مردم): ۵٠ = پیامبران: ۵٠
ابلیس(پادشاه شیاطین): ١١ = پناه‌جوئی از شرّ ابلیس: ١١
مصیبت: ٧۵ = شکر: ٧۵
صدقه: ٧٣ = رضایت: ٧٣
فریب خوردگان (گمراه شدگان): ١٧ = مردگان (مردم مرده): ١٧
مسلمین: ۴١ = جهاد: ۴١
طلا: ٨ = زندگی راحت: ٨
جادو: ۶٠ = فتنه: ۶٠
زکات: ٣٢ = برکت: ٣٢
ذهن : ۴٩ = نور: ۴٩
زبان: ٢۵ = موعظه (گفتار، اندرز): ٢۵
آرزو: ٨ = ترس: ٨
آشکارا سخن گفتن (سخنرانی): ١٨ = تبلیغ کردن: ١٨
سختی: ١١۴ = صبر: ١١۴
محمد (صلوات الله علیه): ۴ = شریعت (آموزه‌های حضرت محمد صلی الله علیه و آله): ۴
مرد: ٢۴ = زن: ٢۴
و نیز جالب خواهد بود به دفعاتی که کلمات زیر در قرآن ظاهر شده‌اند نگاهی داشته باشیم:
نماز: ۵ بار
ماه: ١٢ بار
روز: ٣۶۵ بار
دریا : ٣٢ بار + زمین (خشکی): ١٣ بار
%٧١٫١١١١١١١١=٣٢/۴۵*١٠٠q = دریا
%٢۵٫٨٨٨٨٨٨٨٩=۴۵/١٣*١٠٠q = خشکی
۴۵ = ٣٢ + خشکی + دریا = ١٣
%١٠٠=(% دریا ( ٧١٫١١١١١١١١ %)+خشکی( ٢۵٫٨٨٨٨٨٨٨٩
دانش بشری به تازگی اثبات نموده که آب ٧١٫١١١ % و خشکی ٢٨٫٨٨٩ % از کره زمین را فراگرفته است.
آیا می‌توان گفت که این‌ها همه بر حسب اتفاق در قرآن مجید آمده است؟
پرسش این است که چه کسی این علم را به پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) آموخته است؟ پاسخ بی اختیار در ذهن خواهد درخشید.
خداوند قادر مطلق این همه را بر پیامبر(ص) در قالب قرآن، کلام وحی آموخت.
آیه ٨٧ از سورهء انبیاء:
لا اِلهَ اِلاّ اَنت سُبحانَکَ اِنّی کُنتُ مِنَ الظّالِمین .
سُبحانَ اللهِ و بِحَمدِهِ سُبحانَ اللهِ العَظیم
aelaa.net
Site Admin
 
پست ها : 908
تاريخ عضويت: چهارشنبه فبريه 03, 2010 10:21 am

سبک مداحی در قدیم

پستتوسط pejuhesh232 » دوشنبه اکتبر 26, 2015 12:44 am

مداح هم مداحان قدیم!


عزاداری حسینی میان قدما نظم و شور خاصی داشت که البته شاید این سبک هنوز در گوشه و کنار کشور رواج داشته باشد. برای گذشتگان، این آیین به‌صورت بخش‌بندی پیش می‌رفت و خوانندگان مذهبی برخلاف آنچه در میان خوانندگان امروزی متداول است،‌ بی‌مقدمه سراغ مرور مصیبت‌ها نمی‌رفتند.
به گزارش شیعه آنلاین به نقل از ایسنا، «مداح هم مداحان قدیم»، «نوحه‌های امروز که دیگر اصیل نیستند»، «نوحه‌های امروز قابل مقایسه با نوحه‌های دیروز نیستند» و ... این‌ها جملاتی است که معمولا در این ایام شنیده و با آن‌ها سبک مداحی‌های امروز زیرسوال برده می‌شود؛ اما در عین حال این پرسش مطرح است که مگر خوانندگان مذهبی در قدیم، چه روشی برای خود داشتند؟

معمولا وقتی صحبت از نوحه‌سرایی و مداحی می‌شود، خیلی‌ها یاد سبک و شیوه‌ی نوحه‌سرایان قدیم می‌افتند که این روزها کمتر رواج دارد و جای خود را به سبک‌های نوین داده است. مداحی‌های ساده و کمتر فکرشده‌ی امروز جایگزین مداحی‌هایی است که قدیمی‌ها آن را با آداب و رسوم خاصی انجام می‌دادند.

عزاداری حسینی میان قدما نظم و شور خاصی داشت که البته شاید این سبک هنوز در گوشه و کنار کشور رواج داشته باشد. برای گذشتگان، این آیین به‌صورت بخش‌بندی پیش می‌رفت و خوانندگان مذهبی برخلاف آنچه در میان خوانندگان امروزی متداول است،‌ بی‌مقدمه سراغ مرور مصیبت‌ها نمی‌رفتند.

«خطبه‌خوانی»

روش رایج خواندن چنین بود که ابتدا با ذکر یا دعایی آهنگین، نام خداوند را با احترام می‌خواندند و به این کار خُطبه‌خوانی می‌گفتند.

گاهی ذکری نیز برای «توبه» می‌خواندند تا مخاطبان، گَرد خطاهای روزانه را بروبند و با توجهی ویژه، شایسته‌ی توسل به اهل بیت (ع) شوند. در بخش بعد، فراق‌نامه‌ها را می‌خواندند و وارد موعظه یا ارشاد دینی می‌شدند.

«موعظه»

بخش موعظه اغلب با توصیف صفتی نکوهیده یا صفتی شایسته در قالب شعرهای «پندی» اجرا می‌شد و خواننده تلاش می‌کرد، لابه‌لای بیت‌ها، حکایت‌ها و نکته‌های فراوان اخلاقی مربوط به موضوع اصلی را از میان آیه‌های قرآن، روایت‌ها و حدیث اهل بیت (ع) استخراج کند و به مخاطبان بگوید.

«مدح‌خوانی»

سپس وارد مدح‌خوانی می‌شدند. در مدح‌خوانی، بیت‌هایی را در ستایش یکی از معصومان بزرگوار می‌خواندند و با انتخاب بهترین شعرهای موجود تلاش می‌کردند، مخاطبان را به سوی «مَنقَبَت» پیش ببرند.

در منقبت‌خوانی نیز مخاطبان با شایستگی‌ها، کرامت‌ها،‌ شیوه‌ی زندگی و منش شخصیت‌های مقدس آشنا می‌شدند و خواننده تلاش می‌کرد، مخاطبان را آماده‌ی مرور مصیبت‌های او در زندگی‌اش کند.

«مصیبت‌خوانی»

در بخش مصیبت‌خوانی، با کلام آهنگین یا دکلمه‌ای (غیرآهنگین و ساده) رنج شخصیت یادشده مرور می‌شد و هنگامی که مخاطبان، متأثر می‌شدند، خواننده بیت‌هایی را در وصف غربت و رنج شخصیت یادشده می‌خواند.

خوب است بدانید که قدیمی‌ها، بخش مرثیه و مصیبت‌خوانی را در محفل‌های همگانی بسیار کوتاه اجرا می‌کردند، به‌گونه‌ای که از 10 دقیقه فراتر نمی‌رفت. مرثیه‌خوانی، همان مصیبت‌خوانی است که با قالب شعر اجرا می‌شد و در واقع، کامل‌کننده‌ی بخش مصیبت‌خوانی بود. به‌طوری که هرچه خواننده با تجربه‌تر بود، تلفیق مصیبت‌خوانی و مرثیه‌خوانی، هنرمندانه‌تر اجرا می‌شد.

در بخش بعد، خواننده تلاش می‌کرد با یافتن بخشی مشترک میان زندگی ائمه اطهار یا قیام سیدالشهدا (ع) مخاطبان را متوجه فصلی از وقایع روز عاشورا کند. در حقیقت از یک فضا به فضایی مرتبط بگریزد. به این بخش که مخاطبان را به کربلا و وقایعش مربوط می‌کرد، گریز می‌گفتند که با مصیبت‌خوانی درباره‌ی امام حسین (ع) و یاران‌شان آغاز می‌شد و باز به مرثیه‌خوانی یا نوحه‌خوانی می‌رسید.

گاهی نوحه، مقدمه‌ی سوگواری گسترده‌تر و به‌صورت ایستاده می‌شد. در این شکل، بهتر است نوحه‌های چند مصراعی و دارای پاسخ طولانی و دشوار را «دَم» بنامیم، یعنی همان که در گذشته برای سامان دادن دو دسته سینه‌زنی اعلام می‌شد و دو دسته، در مسیری طولانی به‌صورت یکی در میان، دو بند آن را تکرار می‌کردند؛ گویی پاسخ یکدیگر را می‌دادند. ذکری را که سینه‌زنان در پایان بخش «سنگین» سینه‌زنی می‌گفتند نیز «َدم» می‌نامیدند.

«سینه‌زنی»

سینه‌زنی در گذشته برای خود، آداب فراوانی داشت که به چند بخش تقسیم می‌شود.

«ذکر زمینه»

در این بخش، شعری دو یا سه بیتی انتخاب می‌شد و به‌صورت مصراع - مصراع یا بیت - بیت با آهنگی ملایم و ضرباهنگ‌دار خوانده می‌شد تا سینه‌زنان به‌صورت نشسته آن را تکرار کنند و با پیروی از حرکت‌های منظم «میان‌دار»، دست‌شان را به سینه بزنند. ذکر زمینه، آرام‌آرام تند و تندتر می‌شد و در اوج «شور بخشی» به مخاطبان، متوقف و به «شعر زمینه» پیوند می‌خورد.

«شعر زمینه»

بیت‌های متناسب را که اغلب در بحرهایی مشابه بحر «رَمَل» سروده شده بودند، انتخاب می‌کردند و در اوج «شور بخش» به‌صورت بسیار آرام و کش‌دار می‌خواندند؛ چنان که آرامی ضرباهنگ خواندن و سینه‌زنی، بگذارد که مخاطبان هم گریه کنند و هم سینه بزنند.

«مصیبت‌خوانی»

در جایی که انقلاب روحی مخاطبان اوج می‌گرفت، سینه‌زنی را متوقف می‌کردند و در ادامه‌ی شعر، همان حال‌وهوا را با «مصیبت‌خوانی» تشدید می‌کردند تا جایی که با استفاده از احوال خوش و معنوی مخاطبان، دعاهایی را بخوانند.

«اعلام دَم»

پس از این، «دَم» اعلام می‌شد و پس از چندبار تکرار، یادگیری مخاطبان و سینه‌زنی آزمایشی با اشاره‌ی میان‌دار، مخاطبان می‌ایستادند و با تکرار بند اول «دم» از سوی خواننده و بالا رفتن دست میان‌دار، سینه‌زنی آغاز می‌شد.

«واحد - انُس (یک دست - دو دست)»

خواننده با خواستن پاسخ از مخاطبان و سینه‌زنی آن‌ها به‌دنبال هر پاسخ، بیت یا بند دیگری را از دم می‌خواند. پس از پایان شعر، میان‌دار اشاره می‌کرد و سینه‌زنان، پاسخ آخر را به‌صورت «پیوسته» می‌دادند و به‌صورت پیوسته سینه می‌زدند. خواننده با استفاده از ضرباهنگ شتاب‌زده‌ی این بخش، واحد - انُس را آغاز می‌کرد.

شعرهای این بخش،‌ مشابه بخش «زمینه» بود، اما با ضرباهنگی تندتر از زمینه اجرا می‌شد. سینه‌زنان در این بخش،‌ سوار بال ضرباهنگ به‌صورت یکی در میان، یک ضربه را یک دست و ضربه‌ی بعدی را با دو دست به سینه می‌زدند. گاهی نیز میان‌داران با «نَفَس» یا ذکر «علی» یا ادای خاص عبارت «حسین جانم» ضرباهنگ را حفظ می‌کردند.

در بخش واحد - انُس، آغاز با خواننده‌ی اصلی و حرفه‌ای و ادامه‌ی آن با خوانندگان نوپا و تمرینی بود.

«مظلوم‌گویی»

در اوج بخش واحد و منظم شدن سینه‌زنان، یکی از میان‌داران که صدای رساتری داشت،‌ به‌صورت کش‌دار، رسا و اثرگذار،‌ پرسش و پاسخی حسی را با سوگواران آغاز می‌کرد:

-مظلوم...؟

-حسین...

شهید...؟

حسین...

یا ابی‌عبدالله!

(پاسخ: تکرار اسم)

یکه و تنها!

(پاسخ: تکرار اسم)

یا اباالفضل!

(پاسخ: تکرار اسم)

«سنگین»

از اینجا به بعد، میان‌دار سکوت می‌کرد و سینه‌زنی با اشاره‌ی او، ضرباهنگی شتاب‌زده می‌گرفت که با خم و راست شدن‌های پی‌در‌پی (نشانه‌ی احترام به اسم‌های مقدس) و کشاندن بیشتر دست به سوی آسمان (نماد نیاز) همراه می‌شد و خواننده با هماهنگی در خواندن، شعرهایی در رثای حضرت عباس (ع) می‌خواند.

«شور ایستاده»

با رسیدن سوگواران به اوج، میان‌دار یا خواننده، دو بند آهنگین را اعلام می‌کرد تا سینه‌زنان دو دسته شوند و به‌صورت شتاب‌زده پاسخ هم را بدهند، سینه بزنند تا پاسخ و سینه‌زنی سریع شود و یا مصراع و بیتی را برای پاسخ مشترک همه اعلام می‌کرد. در هر دو صورت، سوگواران آنقدر پاسخ می‌دادند و به سینه می‌زدند تا حرکت،‌ سریع و به اصطلاح ریز شود. سوگواران میانه محفل، با حرکتی نمادین، دست‌ها را به سر می‌زدند و به حال «طواف» در کنار هم «هَروَله‌کنان» در فضای محفل می‌گشتند و اطرافیان نیز برای همراهی، با همان ضرباهنگ سینه می‌زدند.

«شور نشسته»

پس از گذشت زمانی کوتاه از شور ایستاده، خواننده با مرثیه‌خوانی، مخاطبان را به سوی سکوت و نشسته سینه‌ زدن هدایت می‌کرد. گاهی در فاصله‌ی خواندن خواننده، با هماهنگی از پیش انجام‌شده،‌ میان‌دار خواندن مداح را قطع می‌کرد و با حفظ ضرباهنگ سینه‌زنی، مصراع یا بیتی را به سوگواران القا می‌کرد تا برای چند ثانیه تکرار کنند و دوباره در سکوت،‌ خواندن مداح را بشنوند.

آخرین عبارت شور نشسته، به‌گونه‌ای طراحی می‌شد که به اسم امام زمان (عج) ختم شود تا به‌دنبال آن، سینه‌زنی متوقف و بخش «دعا» اجرا شود.

پی‌نوشت: این گزارش برگرفته از پژوهش سیدمحمد سادات‌ اخوی منتشرشده در کتاب «پرده عشاق» است.
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

نظر امام خمینی (رحمة الله) درباره موسیقی: موسیقی را حذف کنید

پستتوسط pejuhesh232 » شنبه ژانويه 09, 2016 7:33 pm

نظر امام خمینی (رحمة الله) درباره موسیقی: موسیقی را حذف کنید


تصوير
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

در این روستا سالانه ۴۰ حافظ قرآن تربیت می شود

پستتوسط pejuhesh232 » پنج شنبه اکتبر 27, 2016 2:19 pm

در این روستا سالانه ۴۰ حافظ قرآن تربیت می شود

روستای قرآنی محمدآباد استان فارس روستایی کوچک در دهستان خیر استهبان است که در ‌حسینیه این روستا سالانه ۴۰ نفر از جوانان استان‌های کشور با سکونت یکساله در آن حافظ کل قرآن شده و به دیار خود باز می‌گردند.
به گزارش مشرق، روستای قرآنی محمدآباد در 175 کیلومتری شرق شیراز در دهستان خیر شهرستان استهبان استان فارس واقع شده است.

داشتن ویژگی‌هایی بارز در روستای محمدآباد ( قرآن آباد ایران) از جمله زندگی هفت حافظ کل قرآن کریم در یک خانواده، وجود 56 حافظ کل در بین جمعیت حدود 1300 نفری، راه‌اندازی نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم در این روستا و داشتن حدود 40 طلبه و روحانی، این روستا را از سایر روستاهای کشور متمایز کرده است.

Image

در این روستا که دارای شش شهید است، فعالیت‌های قرآنی رونق دارد و مردم روستا نیز در فعالیت‌های نیک‌اندیشانه قرآن مشارکت دارند.

محمدآباد استهبان با وجود داشتن حافظان و قاریان قرآن، نه تنها به عنوان روستای نمونه قرآنی انتخاب شده، بلکه بسیاری از جوانان علاقه‌مند از نقاط مختلف کشور به این روستا و روستاهای اطراف می‌آیند تا درس‌های قرآنی را بیاموزند و در مدرسه شبانه‌روزی آن حافظ کل قرآن شوند.

روستای محمدآباد یکی از روستاهای شاخص مذهبی کشور است و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان انجام فعالیت‌های تخصصی قرآن، برگزاری برنامه‌های باشکوه مذهبی در این روستا با حضور حداکثری مردم و مشارکت آنان در امور خیر سبب شده آسیب‌های اجتماعی در این روستا بسیار کاهش یافته و یکی از روستاهای امن و آرام در این شهرستان به‌شمار می‌رود.
Image
یکی از شاخص‌های این روستا که در سال‌های گذشته به الگویی برای روستاهای دیگر تبدیل شده راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ کل قرآن کریم در این روستا است که سالانه مشتاقان و علاقه‌مندان از نقاط مختلف کشور به این روستا سفره کرده و با اقامت یکساله در این روستا حافظ کل قرآن شده و به خانه و کاشانه خود بازمی‌گردند.

استفاده از حسینیه صاحب الزمان (عج ) روستای محمدآباد به‌عنوان مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر تخصصی یکساله کل قرآن کریم و حضور شبانه‌روزی 40 قرآن آموز (تلاوت روزانه 7 جزء از قرآن کریم توسط هر حافظ) از اقصی نقاط کشور در این حسینیه سبب تلاوت حدود سه هزار ختم قرآن کریم شده است.

در این زمینه مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) که خود متولد این روستا است و این موسسه قرآنی را سال 75 به اتفاق تعدادی دیگر از روحانیون این روستا و دهستان خیر راه‌اندازی کرده‌اند، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: 14 سال است فعالیت‌های قرآنی در روستای محمدآباد استهبان با راه‌اندازی نخستین مدرسه‌شبانه‌روزی قرآن به اوج خود رسیده است.
Image
حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی معتقد است: حفظ قرآن و وجود حافظان قرآن در این روستا تاثیر بسیار مثبت در منطقه به‌دنبال داشته و از مهم‌ترین آن می‌توان به کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

وی می‌گوید: در حال حاضر به طور متوسط 40 جوان از نقاط مختلف کشور به صورت شبانه‌روزی در روستای محمدآباد مشغول حفظ کل قرآن بوده و در مدت یکسال به حفظ کل قرآن نائل می‌شوند.

شاهسونی می‌افزاید: حفاظ قرآن کریم این مؤسسه پس از پایان دوره حفظ با حضور در کلاس‌های «ارتقاء علمی حافظان» و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد در رشته علوم قرآن و حدیث و قبولی و کسب امتیاز لازم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدرک کارشناسی علوم و قرآن حدیث دریافت می‌کنند.

مدیرموسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بیان می‌کند: در حال حاضر 56 حافظ کل قرآن در روستای محمدآباد زندگی می‌کنند که امسال نیز با برگزاری جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم، موسسه قرآنی و فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به 58 نفر افزایش می‌یابد.

وی می‌افزاید: توجه به مناطق محروم و توسعه قرآن در دور افتاده‌ترین نقاط کشور جزء برنامه‌های محوری موسسه قرآنی و فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت‌زهرا(س) قرار گرفته و این روز به روز افزایش می‌یابد.

شاهسونی می‌گوید: از سال 75 تاکنون 146 شعبه موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) که یکی از موسسه‌های فعال و دارای تجربه در حفظ تخصصی قرآن کریم است در 12 استان کشور راه‌اندازی شده است.
Image
از فعالیت‌های شاخص این موسسه بزرگ قرآنی می‌توان به تاسیس شعبه‌های قرآنی موسسه در مناطق دور افتاده استان سیستان و بلوچستان و همچنین استان کرمان اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های قرآنی این موسسه می‌توانند به آدرس اینترنتی http://beytolahzan.ir/ مراجعه کنند
pejuhesh232
 
پست ها : 8630
تاريخ عضويت: سه شنبه دسامبر 07, 2010 11:22 pm

بعدي

بازگشت به نشر گزارشات رسانه حيات اعلى


cron
Aelaa.Net